Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
Leeo schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:53:
Ik heb de 5T dit weekend in mijn handen gehad en ik was onder de indruk. Het toestel vond ik heel snel in vergelijking met de S8. Het kon ook zijn omdat mijn S8 redelijk vol staat dat ie daardoor trager werkt of is het door de 8gb geheugen dat de 5T heeft (ik hoor men zeggen dat 8gb overkill is)? Zijn er mensen die van een S8 komen?
Heb een S8 gehad. De unlock op de 5t is supersnel. Maar dat is denk ik elke andere telefoon ook in vergelijking met de S8.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SmooK Ik kan je aanbevelen om de data van Google Play Services te legen. Dit wist geen belangrijke data en lost je probleem vrijwel zeker op. Probeer maar eens :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:26
Oneplus One > S6 > S7 en na het zien van de rumors van de S9 ben ik toch voor de Oneplus 5T gegaan.

20 dec hopelijk binnen ben benieuwd naar de prestaties en looks paar minuten in handen gehad en was weer gelijk verkocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:24
ny-hardcore schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:59:
[...]

Donker thema aan? Of standaard en/of wit?
Altijd, oogt veel prettiger.
Anonymoussaurus schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:02:
@SmooK Ik kan je aanbevelen om de data van Google Play Services te legen. Dit wist geen belangrijke data en lost je probleem vrijwel zeker op. Probeer maar eens :).
Ga ik doen. Ik wil ook 5 uur sot :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden: Nova Launcher is tot begin januari in de aanbieding voor maar 50 cent: Google Play: Nova Launcher Prime SALE

Met de unread badges maakt het het nog een stuk mooier: Google Play: TeslaUnread for Nova Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:33:
Voor de geïnteresseerden: Nova Launcher is tot begin januari in de aanbieding voor maar 50 cent: Google Play: Nova Launcher Prime SALE

Met de unread badges maakt het het nog een stuk mooier: Google Play: TeslaUnread for Nova Launcher
Is het mogelijk heel makkelijk je huidige indeling over te zetten naar NovaLauncher? Weerhoudt me een beetje om het te gebruiken namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boinkie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:10:
Is het mogelijk heel makkelijk je huidige indeling over te zetten naar NovaLauncher? Weerhoudt me een beetje om het te gebruiken namelijk :P
Ik zit in hetzelfde schuitje, alhoewel ik op het punt sta om 'em aan te schaffen. Ik ga denk ik eerst screenshots maken van de indeling, en dan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Boinkie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:10:
[...]

Nee, dat is niet mogelijk. Precies wat @Anonymoussaurus zegt : screenshots maken en nabouwen.

Ik gebruik Noval Launcher al jaren, beter bestaat in mijn ogen niet. Zeer veel goede en mooie configuratiemogelijkheden. Goede tip @Anonymoussaurus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:12:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, alhoewel ik op het punt sta om 'em aan te schaffen. Ik ga denk ik eerst screenshots maken van de indeling, en dan kopen.
Indien je eenmaal over bent kun je op elk ander toestel gewoon een backup terug zetten. Dit hoef je dus maar 1x te doen. Wel zelf voor de backup zorgen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35
Viel mee, half uurtje werk. Nu over op Nova Launcher. Kan ik nu ook de balk met vorige, home en apps sluiten verbergen en daar virtual gestures voor in de plaats nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannelini
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-06 10:38
Leeo schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:53:
Ik heb de 5T dit weekend in mijn handen gehad en ik was onder de indruk. Het toestel vond ik heel snel in vergelijking met de S8. Het kon ook zijn omdat mijn S8 redelijk vol staat dat ie daardoor trager werkt of is het door de 8gb geheugen dat de 5T heeft (ik hoor men zeggen dat 8gb overkill is)? Zijn er mensen die van een S8 komen?
Ik heb mijn S8 ingeruild voor de 5t omdat de software gewoon een stuk soepeler loopt. S8 heeft een prachtig scherm en camera, maar de 5T blaast hem uit het water op het gebied van performance. Alleen al het opladen is eigenlijk al een excuus om de wissel te maken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Boinkie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:44:
Viel mee, half uurtje werk. Nu over op Nova Launcher. Kan ik nu ook de balk met vorige, home en apps sluiten verbergen en daar virtual gestures voor in de plaats nemen?
Dat kan je toch al? Instellingen>Knopen>Navigatiebalk verbergen. Omhoog vegen voor zichtbaar en eventueel links een optie om de balk tijdelijk vast te pinnen.

Wanneer je Nova gebruikt, zullen een aantal gestures in OOS niet meer werken, maar Nova kan dat weer oplossen door andere gestures aan te maken.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
Ik kom van de OnePlus X (waar ik al heel tevreden over was) en heb nu mijn 5T een paar weken in gebruik.
Voorlopig heb ik nog geen slechte punten kunnen vinden. Toestel is razendsnel, gezichtsherkenning en ook de fingerprint sensor werken perfect. Opladen gaat ook razendsnel en de accutime is voor mij prima (ben geen grootverbruiker).
Overigens ook hier met Nova Launcher, ik zou niet anders meer willen!

Ik heb even getwijfeld over de aankoop (de OnePlus X deed het nog prima) maar ik heb er absoluut geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Sleepie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:10:
Ik kom van de OnePlus X (waar ik al heel tevreden over was) en heb nu mijn 5T een paar weken in gebruik.
Voorlopig heb ik nog geen slechte punten kunnen vinden. Toestel is razendsnel, gezichtsherkenning en ook de fingerprint sensor werken perfect. Opladen gaat ook razendsnel en de accutime is voor mij prima (ben geen grootverbruiker).
Overigens ook hier met Nova Launcher, ik zou niet anders meer willen!

Ik heb even getwijfeld over de aankoop (de OnePlus X deed het nog prima) maar ik heb er absoluut geen spijt van.
Ah fijn! Ik heb hetzelfde, ik twijfelde omdat mn OnePlus X het nog (te) goed deed om een nieuwe te kopen. Maar ik denk dat de OnePlus 5T me erg gaat verrassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31
GetaGrip schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:54:
[...]

Dat kan je toch al? Instellingen>Knopen>Navigatiebalk verbergen. Omhoog vegen voor zichtbaar en eventueel links een optie om de balk tijdelijk vast te pinnen.

Wanneer je Nova gebruikt, zullen een aantal gestures in OOS niet meer werken, maar Nova kan dat weer oplossen door andere gestures aan te maken.
Welke gestures gebruik je dan om de navigatie-knoppen te vervangen? Ik heb nog steeds het probleem dat ik tijdens het typen in bijv Whatsapp per ongeluk op de homeknop druk, dus vandaar de interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

outlandos schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:19:
[...]

Welke gestures gebruik je dan om de navigatie-knoppen te vervangen? Ik heb nog steeds het probleem dat ik tijdens het typen in bijv Whatsapp per ongeluk op de homeknop druk, dus vandaar de interesse.
Ik gebruik geen gestures om mijn navigatie knopen te vervangen, de balk is gewoon uit beeld...wanneer ik hem nodig heb swipe ik omhoog, gebruik het en het verdwijnt dan weer....

Ik pin het met een knope links, wanneer ik hem langer nodig heb.

Gestures die ik wel gebruik voor in combinatie met Nova/OOS zijn:

Dubbeltikk Home>scherm uit
Dubbel tik screen> scherm aan
Dubbeltik swipe omhoog> instellingen OOS
Dubbel tik> instellingen Nova
Fingerscanner swip down> Notifications
Fingerscanner hold> maak een foto

[ Voor 26% gewijzigd door GetaGrip op 19-12-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
GetaGrip schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:34:
[...]

Ik gebruik geen gestures om mijn navigatie knopen te vervangen, de balk is gewoon uit beeld...wanneer ik hem nodig heb swipe omhoog, gebruik het en verdwijnt dan weer....
Oke dat is niks voor mij. Je gebruikt die knoppen constant, het schiet dan niet op om daar telkens een extra handeling voor te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:39:
[...]

Oke dat is niks voor mij. Je gebruikt die knoppen constant, het schiet dan niet op om daar telkens een extra handeling voor te zetten...
Heb ze zelf ook gewoon in het scherm staan. Mooier is zonder of een transparante balk, maar goed dat zal tzt wel komen.

Gestures gebruik ik voor de camera en de zaklamp. Verder omhoog swipen om instellingen te open (1 vinger), twee vingers voor het openen van de nova instellingen en voor de screenshot 3 vingers. Als laatste alleen een dubbeltap op de homebutton voor het openen van de zoekassistent.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
Kom ook van de X. Man wat een verschil. Als ik één nadeel mag noemen is dat ik de X met één hand kon bedienen. Nu heb je er eigenlijk twee nodig :)
GiannoezNL schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:13:
[...]

Ah fijn! Ik heb hetzelfde, ik twijfelde omdat mn OnePlus X het nog (te) goed deed om een nieuwe te kopen. Maar ik denk dat de OnePlus 5T me erg gaat verrassen...

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Hmm.. Ik heb Nova launcher al een poos terug gekocht en gebruikte die op m'n (Galaxy Nexus en) OPO. Probeer nu vanaf het begin de Oxygen launcher en mis eigenlijk niks van Nova.
Mis meer dingen van CM als:

- Dubbel tap statusbalk om beeld uit te schakelen;
- andere snelkoppelingen op het ontgrendelingsscherm (links- en rechtsonder);
- en onder "knoppen" "pijltjestoetsen tijdens typen".

Maar ja, je kan niet alles hebben hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
NmR schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:32:
Maar ja, je kan niet alles hebben hè :P
Eerste (test) build van Lineage is er reeds ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Brad Pitt schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:35:
[...]

Eerste (test) build van Lineage is er reeds ;)
Heb mij voorgenomen Oxygen uit te proberen. Was wel een beetje klaar met steeds nieuwe en/of andere roms flashen waar dan het een of ander weer niet lekker werkte.
Tot nu toe dus nog geen dingen op Oxygen die voor mij niet werken of waar het echt te kort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden: hier en hier mijn ervaringen tot nu toe met de Nova Launcher; heb 'em dus vanochtend gekocht :).
Nou, vanochtend dus Nova Launcher gekocht. Hier mijn ervaring:

Wat kan je enorm veel aanpassen :D. Voor mij is dat een voordeel en tegelijkertijd een nadeel. Ik hou van de controle in handen hebben, maar soms moet je afwegingen maken in keuzes en bedenken "wat wil ik nou en wat vind ik nou mooi?". Voor mij is dat persoonlijk iets wat ik lastig vind. Is die 50 cent dubbel en dwars waard. Kost echt geen drol :p. Wel jammer dat double tap to lock gelimiteerd is dat je 5 seconden moet wachten. Volgens @rens-br heb je daar root voor nodig.

Maar goed, heb nu zo onderhand alles ingesteld. Wel jammer dat ik halverwege bij het indelen van m'n homescreen er pas achter kwam dat je je OnePlus Launcher configuratie gewoon met 1 druk op de knop kon importeren :'). Nu meteen een back-up gemaakt van de launcher-settings.

Hoe hebben jullie dat gedaan met de OnePlus Launcher? Ik heb vanuit m'n obsessie de OnePlus Launcher geforceerd gestopt. Ik denk "ik ga een reboot geven". Ik dacht van tevoren nog "hmm, maar hopen dat 'ie niet in een bootloop gaat zitten..". Nou, het leek niet veel te schelen, want het booten duurde iets van 2 minuten, dus was even schrikken. De vraag is dus: wat te doen met die OnePlus Launcher? Ik weet dat je natuurlijk de updates van die launcher kan verwijderen, maar ik wil het opgeruimd en netjes houden. Wat zijn de eventuele risico's?
Mja, zit een beetje tussen de oren. Zijn een beetje doomscenario's, maar toch. Voorbeelden:
  • Wat als ik een update in de Play Store aangeboden krijg van de OnePlus Launcher?
  • Wat gebeurd er als ik een OxygenOS-update ontvang?
  • Zou het verwijderen van de updates van de OnePlus Launcher invloed kunnen hebben op de bovenste 2 redenen?
Voornamelijk vanwege de 'angst' dat ik in een bootloop kom of weet ik het wat :p. Dat soort dingen komen gewoon heel snel in mij op. Zo ook over het twijfelen over het doen van een factory reset of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-12-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Gisteren mijn 5T binnen gekregen. Jezus wat is dat ding snel!
FaceUnlock werkt ook heerlijk, ook in wat donkerdere omgevingen werkt het goed!
En mijn eerste ervaring met de vingerafdrukscanner is ook erg goed, werkt heel fijn.
Het toestel laadt ook lekker snel op, apps starten razendsnel en blijven ook allemaal in de achtergrond draaien. Ik ga mijn OnePlus X echt niet missen haha. (Die gedachte had ik eerst wel omdat ik mijn X nog lekker snel vond etc.)

Al met al een hele goede telefoon voor het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PikaPower
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
Aarrgghh.. zojuist mijn OPO overleden :-(
Ben nu aan het kijken naar de OP5T of de Xiaomi mi mix2 Heb uren video's gekeken en kan geen besluit nemen ;-) Iemand die dit dillema ook heeft of heeft gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:52
@PikaPower aankoopadvies is offtopic in ervaringen topics, graag een los aankoopadvies topic aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PikaPower
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
aha, sorry. Zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:56:
[...]

Gisteren reactie gekregen van bug hunters hierop:

[...]
Bijna een maand later en ze hebben de logs files nog niet eens bekeken. Ik zit dus nog steeds met een toestel waarvan de Bluetooth niet goed werkt. Had de communicatie wel soepeler verwacht. Duurt telkens een week voor een antwoord en ze waren volgens mij telkens te laat om mijn log files van wetransfer te downloaden, want ze beginnen over een incomplete log ;s. Heb heb nu maar ook Google drive gezet, benieuwd hoe snel ze nu een oplossing hiervoor hebben. Waarschijnlijk hebben ze het wel druk op die afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm ik kan niet bij mijn bestanden op de 5T.
Windows herkent de telefoon niet.
Drivers al geinstalleerd (ook als administrator), driver verificatie in windows uit gezet en opnieuw proberen te installere, handmatig drivers proberen te installeren, samsung drivers geprobeerd als alternatief, allen helpt niet. Ik blijf de foutmelding krijgen dat er een probleem is en windows de drivers niet kan installeren.

Geen idee wat verder nog een mogelijkheid is. Uiteraard staat de telefoon de optie 'bestanden overzetten' aan. Zal wel weer een windows 10 ding zijn want daar zijn veel vaker problemen met drivers bij.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/5iwiw8hav/driver_error.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 20-12-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:13:
Hmmm ik kan niet bij mijn bestanden op de 5T.
Windows herkent de telefoon niet.
Drivers al geinstalleerd (ook als administrator), driver verificatie in windows uit gezet en opnieuw proberen te installere, handmatig drivers proberen te installeren, samsung drivers geprobeerd als alternatief, allen helpt niet. Ik blijf de foutmelding krijgen dat er een probleem is en windows de drivers niet kan installeren.

Geen idee wat verder nog een mogelijkheid is. Uiteraard staat de telefoon de optie 'bestanden overzetten' aan. Zal wel weer een windows 10 ding zijn want daar zijn veel vaker problemen met drivers bij.

[afbeelding]
Misschien een domme vraag, maar al eens een andere USB-poort geprobeerd?

Probeer ook eens USB-debugging aan te zetten anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:48:
[...]

Misschien een domme vraag, maar al eens een andere USB-poort geprobeerd?

Probeer ook eens USB-debugging aan te zetten anders.
USB Debugging staat aan. Andere usb poort is helaas ook de oplossing niet. De telefoon wordt op zich wel gezien, krijgt ook de 'cd' met de drivers. Maar die installeren helpt niet.
Probleem lijkt echt bij windows 10 te liggen want via apparaatbeheer lukt het dus ook niet en krijg ik de getoonde foutmelding.

Zelfs bij de laatste stap die hier wordt genoemd loopt uit op een error:
http://www.thewindowsclub...tp-not-working-windows-10

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 20-12-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:49:
USB Debugging staat aan. Andere usb poort is helaas ook de oplossing niet.
Probleem lijkt echt bij windows 10 te liggen want kan op geen mogelijkheid de drivers updaten of installeren.

Zelfs bij de laatste stap die hier wordt genoemd loopt uit op een error:
http://www.thewindowsclub...tp-not-working-windows-10
Jammer. En dit had je ook al gedaan hè? https://forums.oneplus.ne...4305/page-7#post-16974757

Misschien dat je in datzelfde topic een antwoord vindt. Succes! Ik zoek wel even mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:50:
[...]

Jammer. En dit had je ook al gedaan hè? https://forums.oneplus.ne...4305/page-7#post-16974757

Misschien dat je in datzelfde topic een antwoord vindt. Succes! Ik zoek wel even mee ;).
Yup en die laatste stap werkt dus niet, dan krijg ik de error te zien dat de MTP drivers niet geinstalleerd kunnen worden. Helaas geen error code er bij oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
l3art schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:51:
Yup en die laatste stap werkt dus niet, dan krijg ik de error te zien dat de MTP drivers niet geinstalleerd kunnen worden. Helaas geen error code er bij oid.
Hmm, vervelend voor je. Misschien dat je hier nog wat aan hebt (zie de downloads): https://thedroidguru.com/...recognized-in-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:52:
[...]

Hmm, vervelend voor je. Misschien dat je hier nog wat aan hebt (zie de downloads): https://thedroidguru.com/...recognized-in-windows-10/
Thanks, maar dat helpt inderdaad allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
l3art schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:55:
Thanks, maar dat helpt inderdaad allemaal niet.
Sorry, het moest dit artikel zijn: https://thedroidguru.com/...vers-for-windows-and-mac/

Werkt het trouwens wel via Linux of een ander OS (wat niet W10 is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:56:
[...]

Sorry, het moest dit artikel zijn: https://thedroidguru.com/...vers-for-windows-and-mac/

Werkt het trouwens wel via Linux of een ander OS (wat niet W10 is)?
Heb geen andere OS'en draaien hier in huis.
Heb m'n hoop nu gevestigd op een update. Had de administrator account uitgeschakeld. Deze aangezet en ingelogd als admin. Eerste melding was dat er een 3gb update was. As we speak wordt die nu geïnstalleerd. Hopelijk doet dat nog wat.

edit:
Gelukkig, na de update werkt het wel meteen zoals het moet werken.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 20-12-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:30:
[...]

Heb geen andere OS'en draaien hier in huis.
Heb m'n hoop nu gevestigd op een update. Had de administrator account uitgeschakeld. Deze aangezet en ingelogd als admin. Eerste melding was dat er een 3gb update was. As we speak wordt die nu geïnstalleerd. Hopelijk doet dat nog wat.

edit:
Gelukkig, na de update werkt het wel meteen zoals het moet werken.
Probleem is dus opgelost? Wat voor een update van 3GB bedoel je? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:17:
[...]

Probleem is dus opgelost? Wat voor een update van 3GB bedoel je? :?
Een windows update van 3gb. Zou me niet verbazen als dat nog de Anniversary update is. Daar had ik nog geen melding van gekregen en dus ook niet geïnstalleerd. Geen idee waarom niet. Misschien hangt het één met het ander samen. Ik zou het je niet kunnen zeggen. Laptop staat nu uit. Kijk eventueel morgen wel welke update het precies is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
l3art schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:22:
Een windows update van 3gb. Zou me niet verbazen als dat nog de Anniversary update is. Daar had ik nog geen melding van gekregen en dus ook niet geïnstalleerd. Geen idee waarom niet. Misschien hangt het één met het ander samen. Ik zou het je niet kunnen zeggen. Laptop staat nu uit. Kijk eventueel morgen wel welke update het precies is geweest.
Een beetje een late reactie, maar beter laat dan nooit :).

Ehm.... Wacht even.. Je hebt dus nu pas een update geïnstalleerd die ongeveer 1,5 jaar geleden is uitgekomen? :p Dat is nou ook niet bepaald veilig, want die update had je al lang moeten krijgen, of er klopt iets niet met je systeem. Qua security is dat ook niet helemaal wat je wilt. Maar ja, mooi dat het is opgelost.

Voordat ik de 5T van een schone installatie had voorzien had ik voor whatsapp volgens mij ingesteld dat ik nog wel een notificatie geluid en notificatie-icoon had, maar niet zo'n priority melding die over elke app heen gaat. Krijg het alleen niet meer voor elkaar. Het is of met geluid en de hele rambam of geen prioriteit melding meer maar dan is het ook geen trillen, geluid enz... Ben ik nou gek of zie ik ergens een optie over het hoofd? Met Google kom ik ook niet veel verder. Zo'n lijn met stipjes en notificatie niveaus krijg ik niet meer te zien (eerder wel dacht ik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
OnePlus Laboratorium activeren, lang drukken op Instellingen tandwiel rechtsboven bij quicksettings.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 21-12-2017 20:07 ]

Brad Pitt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:07:
OnePlus Laboratorium activeren, lang drukken op Instellingen tandwiel rechtsboven bij quicksettings.
Dat was inderdaad de stap die ik nog miste. Merci!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 22:17
PikaPower schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:01:
Ben nu aan het kijken naar de OP5T of de Xiaomi mi mix2 Heb uren video's gekeken en kan geen besluit nemen ;-) Iemand die dit dillema ook heeft of heeft gehad ?
Ik. Ik ben voor de OP5T gegaan voor de garantieafhandeling, voor de rom die standaard nl is (eu rom moet je flashen op Mimix2), voor het lage prijsverschil voor de 2gb ram meer. Voor het toestel dat volgens mij meer is ondersteund voor andere rom's (gezien naambekendheid OP).

Ik ben erg tevreden. Blij dat ik de OP5T gekocht heb.

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
PikaPower schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:01:
Ik heb mijn mix2 verkocht. Heb deze direct na launch gekocht wegens scherm , twijfelde toen tussen mix2 en de op5.
Miui moest ik aan wennen, is toch nog best wel 'druk'. Tevens is de proximity sensor een bijzonder ding wat (toen in iedergeval) de custom ROM dingen zoals lineage problemen opleverde....
Toen de 5t uitkwam was de keuze snel gemaakt.
Cleane android , amoled scherm en hopelijk mooie custom ROMs :)
De behuizing van de mix 2 is wel echt super mooi en wil je opvallen die je dat daar zeker mee (zonder hoesje)

[ Voor 6% gewijzigd door ny-hardcore op 21-12-2017 21:45 ]

cd /pub && more beer

• blavlaa
  • Nu online
Brad Pitt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:07:
Dat doet bij mij niks. Zit op 4.7.4.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• Brad Pitt
blavlaa schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:49:
Dat doet bij mij niks. Zit op 4.7.4.
Daar werkt het ook op :)

Lang drukken, er komt dan een moersleuteltje bij, helemaal onderaan scrollen bij Instellingen naar Laboratorium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:38
Ben zelf erg tevreden met de 5T, heb zelf alleen dat de batterij soms gewoon erg snel leeg is.
Vandaag heb ik bijvoorbeeld bijna een uur screen-on-time, maar is de batterij al op 9%.
Wel is Google Services vaak een hoog percentage als ik kijk in het batterij overzicht, nu staat die bijvoorbeeld op 32%.

Ik heb al cache geleegd en geprobeerd wat settings aan te passen. Zit gewoon op de laatste update van OxygenOS.

Iemand enig idee wat ik hier nog verder aan zou kunnen doen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CPU Total: 4h 55m 24s
CPU foreground: 0s
Keep awake: 18m 35s
GPS: 7m 43s
Mobile packets received: 1650
Mobile packets sent: 1457
Mobile radio active: 11m 45s
Wi-Fi packets received: 20148
Wi-Fi packets sent: 4591
Computed power use: 1000 mAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
klepje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:11:
Ben zelf erg tevreden met de 5T, heb zelf alleen dat de batterij soms gewoon erg snel leeg is.
Vandaag heb ik bijvoorbeeld bijna een uur screen-on-time, maar is de batterij al op 9%.
Wel is Google Services vaak een hoog percentage als ik kijk in het batterij overzicht, nu staat die bijvoorbeeld op 32%.

Ik heb al cache geleegd en geprobeerd wat settings aan te passen. Zit gewoon op de laatste update van OxygenOS.

Iemand enig idee wat ik hier nog verder aan zou kunnen doen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CPU Total: 4h 55m 24s
CPU foreground: 0s
Keep awake: 18m 35s
GPS: 7m 43s
Mobile packets received: 1650
Mobile packets sent: 1457
Mobile radio active: 11m 45s
Wi-Fi packets received: 20148
Wi-Fi packets sent: 4591
Computed power use: 1000 mAh
Daar heb ik een eenvoudige oplossing voor die vrijwel altijd werkt:
  • Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)

• blavlaa
  • Nu online
Brad Pitt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:08:
[...]

Daar werkt het ook op :)

Lang drukken, er komt dan een moersleuteltje bij, helemaal onderaan scrollen bij Instellingen naar Laboratorium.
Meerdere keren geprobeerd. Ken het van mijn N6P maar op de 5T doet het toch echt niks bij mij

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• klepje
Anonymoussaurus schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:15:
[...]

Daar heb ik een eenvoudige oplossing voor die vrijwel altijd werkt:
  • Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
Had ik volgens mij al geprobeerd, in ieder geval de cache daarvan geleegd.
Echter geen resultaat (of het komt steeds terug). Heb het nu nog een keer gedaan, door alle gegevens te wissen. Maar even afwachten of het nu beter is.

Klein vraagje wat misschien verschil kan maken; laat je die backup dan ook uit staan, of voeg je daarna dat account wel weer toe? Geeft namelijk na het verwijderen van die gegevens aan dat er geen backup account is ingesteld, die ik dan weer in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:36:
[...]

Bijna een maand later en ze hebben de logs files nog niet eens bekeken. Ik zit dus nog steeds met een toestel waarvan de Bluetooth niet goed werkt. Had de communicatie wel soepeler verwacht. Duurt telkens een week voor een antwoord en ze waren volgens mij telkens te laat om mijn log files van wetransfer te downloaden, want ze beginnen over een incomplete log ;s. Heb heb nu maar ook Google drive gezet, benieuwd hoe snel ze nu een oplossing hiervoor hebben. Waarschijnlijk hebben ze het wel druk op die afdeling.
Thanks for that, xileS. Just to inform you that we received a feedback from our ROM Team and they found out that this issue is possibly a hardware issue. Kindly contact our After Sales Team at onepl.us/support for warranty assistance and provide us your ticket number so we can assist you personally.

Thank you and have a good one.

Best regards,
OnePlus Bug Hunters
precies wat ik al dacht en aangaf. een hardware issue en daar moest ik een maand op wachten voor een antwoord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blavlaa schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:16:
[...]

Meerdere keren geprobeerd. Ken het van mijn N6P maar op de 5T doet het toch echt niks bij mij
Heb soms ook dat opeens het verbruik hoog leek te liggen. Heb toen in de recovery de cache gewist en alle apps gesloten bij 'recente apps' deze combi werkt bij mij tot nu toe. In principe moet Android zelf regelen welke apps afgesloten worden en is het beter voor het verbruik hier je niet teveel mee bemoeien, maar Android lijkt soms de mist in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Nu online
l3art schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:41:
Nou daar gaan we dan. Live verslag.
Zojuist een backup gemaakt en een factory reset gedaan en de officiele rom schoon geïnstalleerd. En ja, Smart Lock werkt zonder problemen, ook na een reboot.

Kortom het lijkt dan toch echt te maken te hebben met het rooten.
Ik ga dus maar verder in het root topic.

edit:
Hmmm ook met Magisk blijft Smart Lock nu gewoon werken. Ben bij dat het werkt, maar waarom het dan een andere keer stopt met werken, geen idee. Kortom, nog niet veel opgeschoten om daar achter te komen.

Werkt Smart Lock niet doe een schone installatie en de kans dat het dan wel weer werkt is aanwezig.

edit:
Toch een Magisk ding, maar dan pas na het installeren van modules vanuit Magisk. Dat wordt dus geen Magisk gebruiken. Helaas.
Ik had hier ook last van met magisk en SU.
Tot ik deze tegen kwam:

https://forums.oneplus.ne...-show-any-options.626145/

Bij SU is het voor mij zonder reboot opgelost.
Bij Magisk moest ik wel rebooten (dus disable>reboot>enable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klepje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:21:
Had ik volgens mij al geprobeerd, in ieder geval de cache daarvan geleegd.
Echter geen resultaat (of het komt steeds terug). Heb het nu nog een keer gedaan, door alle gegevens te wissen. Maar even afwachten of het nu beter is.

Klein vraagje wat misschien verschil kan maken; laat je die backup dan ook uit staan, of voeg je daarna dat account wel weer toe? Geeft namelijk na het verwijderen van die gegevens aan dat er geen backup account is ingesteld, die ik dan weer in kan stellen.
Er is een verschil tussen het legen van de data en cache. Iedereen die hetzelfde issue had, heeft dit geholpen.

De back-up van je account? Ik heb sowieso die back-up rommel uitstaan. Ik maak wel handmatig een back-up :). Doe ik offline op meerdere plekken. Scheelt ook weer in battery-drain, dus ik vind het helemaal gescheten :p.
xileS schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 02:04:
precies wat ik al dacht en aangaf. een hardware issue en daar moest ik een maand op wachten voor een antwoord 8)7
Dat is balen ja. Jij was toch diegene die bij de OnePlus 3(T) met de vingerafdrukscanner zat te klooien? :p Hoe zit dat nu trouwens met je vingerafdrukscanner? Werkt 'ie wel normaal bij de 5T?

Wat ga je doen? Hem terugsturen en nieuwe vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Als overstapper van iOS naar Android is er nog veel waar ik aan moet wennen, is er een algemeen Android toipic hier? Vooral notificaties werken niet zoals ik wil, bijvoorbeeld van Whatsapp. Krijg nu elke keer het bericht groot op m'n scherm met de optie direct te reageren, terwijl ik alleen wil zien 'Whatsapp, xx sent you a message' zoals ik dat gewend was op iOS. Tevens zouden app badges wel erg fijn zijn ihkv bijhouden hoeveel berichten/emails ongelezen zijn. Heb ik daar per se Nova Launcher voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:19
Catorce schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:36:
Als overstapper van iOS naar Android is er nog veel waar ik aan moet wennen, is er een algemeen Android toipic hier? Vooral notificaties werken niet zoals ik wil, bijvoorbeeld van Whatsapp. Krijg nu elke keer het bericht groot op m'n scherm met de optie direct te reageren, terwijl ik alleen wil zien 'Whatsapp, xx sent you a message' zoals ik dat gewend was op iOS. Tevens zouden app badges wel erg fijn zijn ihkv bijhouden hoeveel berichten/emails ongelezen zijn. Heb ik daar per se Nova Launcher voor nodig?
Dat kun je aan of uitzetten binnen whatsapp zelf. Settings -> Notifications -> Popup notification -> No popup. Dan krijg je gewoon een melding van 'pietje: "Hee kom je buiten spelen"' :9.

Wil je die message counters dat zit schijnbaar in android Oreo ingebouwd. Voorlopig kun je het dus ook oplossen met Nova Launcher inderdaad met TeslaUnread erbij.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:32:
[...]

Er is een verschil tussen het legen van de data en cache. Iedereen die hetzelfde issue had, heeft dit geholpen.

De back-up van je account? Ik heb sowieso die back-up rommel uitstaan. Ik maak wel handmatig een back-up :). Doe ik offline op meerdere plekken. Scheelt ook weer in battery-drain, dus ik vind het helemaal gescheten :p.

[...]

Dat is balen ja. Jij was toch diegene die bij de OnePlus 3(T) met de vingerafdrukscanner zat te klooien? :p Hoe zit dat nu trouwens met je vingerafdrukscanner? Werkt 'ie wel normaal bij de 5T?

Wat ga je doen? Hem terugsturen en nieuwe vragen?
Jup, maar heb de vingerafdruk scanner van de OP3 nog niet laten fixen.
Op de 5T werkt die gelukkig wel goed, maar ja dan moet er weer iets anders mis zijn xD, sjonge jonge, heb altijd pech.

Ik weet niet of een nieuwe vragen een optie is? Want meestal repareren ze zulke toestellen gewoon toch? Zit ik waarschijnlijk wel en week zonder, maar kan dan nog even terug naar de OP3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:35
Tijd geleden had ik hier gemeld dat ik problemen met Wifi had sinds de nieuwe Firmware upgrade op het werk/thuis.

Nu ik het onderstaande artikel heb gelezen, begon er een lichtje bij mij te branden. Het ligt bij mij dus niet aan het toestel maar aan het modem v10 van KPN. ;)

nieuws: Gebruikers KPN Experia Box v10 klagen al weken over wegvallende wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blavlaa schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:22:
[...]

Ik had hier ook last van met magisk en SU.
Tot ik deze tegen kwam:

https://forums.oneplus.ne...-show-any-options.626145/

Bij SU is het voor mij zonder reboot opgelost.
Bij Magisk moest ik wel rebooten (dus disable>reboot>enable).
Die oplossing komt inderdaad telkens voorbij.
Volgens mij is het legen van de cache een zinloze extra stap aangezien zonder het legen van de cache, na een reboot en het opnieuw inschakelen van Smart Lock bij Trust Agents ook gewoon werkt. Helaas is het voor veel mensen een tijdelijke oplossing omdat na de volgende reboot Smart Lock weer blanco is.

SuperSU heb ik geprobeerd, maar dat was ook geen definitieve oplossing. Dus dan gebruik ik liever Magisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Leviathius schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:57:
[...]

Dat kun je aan of uitzetten binnen whatsapp zelf. Settings -> Notifications -> Popup notification -> No popup. Dan krijg je gewoon een melding van 'pietje: "Hee kom je buiten spelen"' :9.

Wil je die message counters dat zit schijnbaar in android Oreo ingebouwd. Voorlopig kun je het dus ook oplossen met Nova Launcher inderdaad met TeslaUnread erbij.
Thanks, ik dacht dat dat dus juist de popup was. Maar de inhoud van het bericht verbergen zoals op IOS is dus niet mogelijk? Niet iedereen hoeft mee te kunnen kijken wat de inhoud van het bericht is als hij op m'n bureau ligt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Catorce schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:02:
[...]

Thanks, ik dacht dat dat dus juist de popup was. Maar de inhoud van het bericht verbergen zoals op IOS is dus niet mogelijk? Niet iedereen hoeft mee te kunnen kijken wat de inhoud van het bericht is als hij op m'n bureau ligt natuurlijk...
Vroegâh was dat gewoon mogelijk, ik kan het nu zo gauw even niet vinden in de settings inderdaad.. Lijkt mij dat het gewoon mogelijk zou moeten zijn

Edit: Heb het gevonden. Zit in de instellingen van je telefoon verstopt: Settings -> Notifications -> "zoek whatsapp" -> On the lock screen -> Hide sensitive notification content

[ Voor 15% gewijzigd door Leviathius op 22-12-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
Gisteren m’n 5t binnengekregen maar heb ook problemen om de telefoongegevens van m’n oude telefoon (HTC m7) over te zetten naar de 5t. NFC werkt niet, overzetten via Bluetooth/internet ook niet. Vanavond met de Google backup eens proberen. Iemand nog tips hoe het wel goed kan? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Leviathius schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:23:
[...]

Vroegâh was dat gewoon mogelijk, ik kan het nu zo gauw even niet vinden in de settings inderdaad.. Lijkt mij dat het gewoon mogelijk zou moeten zijn

Edit: Heb het gevonden. Zit in de instellingen van je telefoon verstopt: Settings -> Notifications -> "zoek whatsapp" -> On the lock screen -> Hide sensitive notification content
Dank voor de hulp! Nog andere links/videos/tips voor een recente switcher? Ben na de Samsung Galaxy S (de eerste) overgestapt op iOS en heb het idee dat ik echt compleet de weg kwijt ben in Android af en toe.

Wb de OnePlus 5T: wat een prachtig toestel. Goed scherm, bouwkwaliteit, super snappy en 8GB/128GB is wel echt heerlijk. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Catorce schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:06:
[...]

Dank voor de hulp! Nog andere links/videos/tips voor een recente switcher? Ben na de Samsung Galaxy S (de eerste) overgestapt op iOS en heb het idee dat ik echt compleet de weg kwijt ben in Android af en toe.

Wb de OnePlus 5T: wat een prachtig toestel. Goed scherm, bouwkwaliteit, super snappy en 8GB/128GB is wel echt heerlijk. _/-\o_
Helaas weet ik geen links of videos voor tips en tricks. Beste tip is, ga op zoek in je telefoon en probeer dingen uit. Bij android is veel mogelijk en je kunt veel aanpassen. Het is alleen soms even zoeken waar de instelling precies zit. En anders googlen, googlen en googlen... Nog wel een tip is om ontwikkelaars modus te activeren (doet niks, geeft extra opties die je nodig kunt hebben bij het installeren van een externe APK (app)). Dit doe je door heel vaak op het 'build-number' te klikken bij 'about phone' helemaal onderaan de instellingen lijst.

Nogmaals, gewoon lekker dingen proberen qua instellingen. Veel kun je er niet mee slopen als je een beetje erbij nadenkt en niks met geheugen gaat klooien :9. En anders gewoon hier de vraag stellen of desnoods stuur je mij of bijv @Anonymoussaurus een DM. Hij weet veel van OnePlus apparaten af namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Op YouTube zát OnePlus tips and hints and "hidden" dingen en zo. Voor de wat gevorderde gebruiker allemaal vrij zinloos maar als je net komt kijken kan je hier wel degelijk een hoop van opsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:03:
[...]

Die oplossing komt inderdaad telkens voorbij.
Volgens mij is het legen van de cache een zinloze extra stap aangezien zonder het legen van de cache, na een reboot en het opnieuw inschakelen van Smart Lock bij Trust Agents ook gewoon werkt. Helaas is het voor veel mensen een tijdelijke oplossing omdat na de volgende reboot Smart Lock weer blanco is.

SuperSU heb ik geprobeerd, maar dat was ook geen definitieve oplossing. Dus dan gebruik ik liever Magisk.
Ik moet hier toch enigzins op terug komen. Maar dat maakt het er niet duidelijker op ben ik bang. Vanochtend deed opeens mn smartlock het weer. Zonder dat ik überhaupt ook maar in Smart Agents bezig ben geweest. Gisteren wel even cache en dalvik cache leeg gemaakt vanwege een drain in Android System. Als ik moet gokken gok ik dat dat de reden is.

Maar na een reboot is het weer weg. Namelijk 1x eerder gehad dat Smart Lock het ineens weer deed (ook toen vanwege een drain hetzelfde gedaan) en toen meteen een reboot gedaan om te kijken of de boel beleeft werken, maar niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xileS schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:42:
Jup, maar heb de vingerafdruk scanner van de OP3 nog niet laten fixen.
Op de 5T werkt die gelukkig wel goed, maar ja dan moet er weer iets anders mis zijn xD, sjonge jonge, heb altijd pech.

Ik weet niet of een nieuwe vragen een optie is? Want meestal repareren ze zulke toestellen gewoon toch? Zit ik waarschijnlijk wel en week zonder, maar kan dan nog even terug naar de OP3.
Dan zullen ze hem inderdaad repareren. Denk bij nader inzien dat een volledig nieuw toestel niet reëel is. Voordeel is dat je je OnePlus 3 nog hebt inderdaad.
Catorce schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:06:
[...]

Een switcher? Je kan in OxygenOS de terugknop en recent-knop omdraaien zodat het weer zo is als bij Samsung. Omdat ik een Galaxy S3 had vóór m'n OnePlus-toestellen. Staat onder "knoppen".

Nu snap ik wat je bedoelt 8)7. Ik nam het iets te letterlijk op.. Maar goed, hier wat tips:Hier nog wat video's:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik blijf met Whatsapp te vaak de homebutton per abuis raken, wanneer ik eigenlijk de spatiebalk zoek. Toch maar eens een alternatieve keyboard app zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
Iemand anders in WhatsApp foto's die je maakt dat er een groene streep doorheen zit? Mijn vrouw wees me er op maar het is ook weer niet standaard op iedere foto zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:37
micmulder schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:53:
Tijd geleden had ik hier gemeld dat ik problemen met Wifi had sinds de nieuwe Firmware upgrade op het werk/thuis.

Nu ik het onderstaande artikel heb gelezen, begon er een lichtje bij mij te branden. Het ligt bij mij dus niet aan het toestel maar aan het modem v10 van KPN. ;)

nieuws: Gebruikers KPN Experia Box v10 klagen al weken over wegvallende wifi
Hmm met de v10 connect ik idd met de 2,4 Ghz, ipv 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb het geprobeerd en de backup volledig uitgezet, helaas geen oplossing voor het probleem ;( Ik blijf op random momenten een hoog percentage van Google Services krijgen en daardoor een accu die snel leeg is.

Het gaat hier wel om Google Services, en niet specifiek om Google Play Services.
Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klepje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:29:
[...]

Ik heb het geprobeerd en de backup volledig uitgezet, helaas geen oplossing voor het probleem ;( Ik blijf op random momenten een hoog percentage van Google Services krijgen en daardoor een accu die snel leeg is.

Het gaat hier wel om Google Services, en niet specifiek om Google Play Services.
Same here, om de zoveel tijd ad random een drain waarbij zichtbaar de accu sneller leeg gaat. Cache en David cache legen via de recovery is meestal het juiste medicijn waarna de lijn bij het accuverbruik weer wat vlakker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

klepje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:29:
[...]

l3art schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:51:
[...]

Same here, om de zoveel tijd ad random een drain waarbij zichtbaar de accu sneller leeg gaat. Cache en David cache legen via de recovery is meestal het juiste medicijn waarna de lijn bij het accuverbruik weer wat vlakker wordt.
Heren...even zin om te gaan experimenteren? Ik heb even bij mij gekeken en heb helemaal geen Google Services in mijn lijst... wel Google Play-services, na wat zoek werk zou het wel eens kunnen zijn dat een app met advertenties de boosdoener is....

Aangezien ik van dag 1 DNS66 draai op mijn 5T, ben ik eigenlijk Google services nog niet tegengekomen in mijn lijst van apps die iets met de accu van doen hebben.

Misschien iets om te installeren en te kijken wat er gebeurd? Het blokt alle ads en eventuele adservers waar naar verwezen wordt....

Hier een How-to.... easy as pie.

https://android.gadgethac...ra-battery-drain-0174614/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook niet Google services. Ik maak elke keer die fout, het is Android Systeem en of Android besturingssysteem, één van die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
GetaGrip schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:35:
[...]

Misschien iets om te installeren en te kijken wat er gebeurd? Het blokt alle ads en eventuele adservers waar naar verwezen wordt....

Hier een How-to.... easy as pie.

https://android.gadgethac...ra-battery-drain-0174614/
Ik zal eens kijken of dat werkt, thanks!
l3art schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:49:
Het is ook niet Google services. Ik maak elke keer die fout, het is Android Systeem en of Android besturingssysteem, één van die twee.
Bij mij helaas wel Google Services.. (overigens is dit niet het extreemste geval, hoogste % wat ik heb gehad was 41% geloof ik)
Google Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 18:36:
[...]

Dan zullen ze hem inderdaad repareren. Denk bij nader inzien dat een volledig nieuw toestel niet reëel is. Voordeel is dat je je OnePlus 3 nog hebt inderdaad.
De OP3 zal daarna terug moeten (fingerprint scanner functioneert niet naar behoren bij mij). Loterijen win ik nooit, maar heb bij OnePlus 2 toestellen achter elkaar die iets mankeren xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroBitPixel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-08 14:53
OnePlus 5T 8GB de 22ste binnen gekregen maar helaas gelijk een support ticket aan moeten maken. Mijn OnePlus heeft last van een gele waas over het bovenste gedeelte van het scherm. Erg storend als je het kleur verschil eenmaal gezien hebt. Vooral met witte en grijze achtergronden erg zichtbaar.. van alles geprobeerd in de settings en zelfs onder een UV lamp gehad maar helaas zonder succes.

Iemand anders die dit probleem ook heeft? Anders bestel ik het toestel opnieuw nadat ik een refund heb gekregen en dan hopen op een beter scherm. Een beest van een telefoon die ik eigenlijk helemaal niet weg wil doen ;w

[ Voor 17% gewijzigd door RetroBitPixel op 24-12-2017 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Sorry maar ik vind dit soort video's en artikelen vrij nutteloos. Je gaat, zeker als Tweaker, toch gewoon door alle settings heen als je je toestel in de eerste dagen aan het instellen bent? 99% van wat ik hier zie staat gewoon open en bloot in 1 van de instellingen pagina's waar je niet eens wat extra's voor hoeft te doen om te bereiken. Ik heb er ondertussen aardig wat gezien op youtube die totaal niets nieuws brengen als je al de settings hebt doorlopen. Veelal zonde van je tijd dus, of je moet nieuw zijn voor Android of nooit settings bekijken...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Er zitten meer dan alleen tweakers op tweakers... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:32:
Sorry maar ik vind dit soort video's en artikelen vrij nutteloos. Je gaat, zeker als Tweaker, toch gewoon door alle settings heen als je je toestel in de eerste dagen aan het instellen bent? 99% van wat ik hier zie staat gewoon open en bloot in 1 van de instellingen pagina's waar je niet eens wat extra's voor hoeft te doen om te bereiken. Ik heb er ondertussen aardig wat gezien op youtube die totaal niets nieuws brengen als je al de settings hebt doorlopen. Veelal zonde van je tijd dus, of je moet nieuw zijn voor Android of nooit settings bekijken...
Inderdaad, of je moet nieuw zijn met Android. Dat is ook ongeveer wat hier het geval is. Deze tweaker is nieuw met Android, aangezien hij gewend is geraakt en Samsung een heel ander instellingenmenu heeft etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En mensen die nieuw zijn op Android hebben niet de gave om "5T hints and tips" in te tikken in YouTube?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:48:
En mensen die nieuw zijn op Android hebben niet de gave om "5T hints and tips" in te tikken in YouTube?
Blijkbaar niet, maar goed, iemand is nieuw met OnePlus: ik schotel hem wat dingetjes voor. Daarover hoeven we niet te discussiëren, toch? :) Ik doe het uit vrije wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:17
@GetaGrip
Jij gebruikt toch ook dns66? Weet jij of de dropdown notificatie weg te krijgen is?

Via oneplus laboratorium kan ik bijv voor whatsapp via een slider de notificatie instellen. Voor dns66 wordt aangegeven dat de applicatie de melding bepaaalt. Niets in te stellen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djiedjee schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:07:
@GetaGrip
Jij gebruikt toch ook dns66? Weet jij of de dropdown notificatie weg te krijgen is?

Via oneplus laboratorium kan ik bijv voor whatsapp via een slider de notificatie instellen. Voor dns66 wordt aangegeven dat de applicatie de melding bepaaalt. Niets in te stellen verder.
Ik gebruik ook DNS66, maar dan op m'n OnePlus 3. De melding is niet weg te halen. Bij de 3 bolletjes staat wel "Meldingen uitschakelen", maar bij mij werkt dat niet. Wat je wel kan doen is de melding ingedrukt houden en kiezen voor "Alle meldingen blokkeren".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Martinspire schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:32:
[...]

Brad Pitt schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:48:
Heren... zullen we de mensen/Tweakers die gewoon wat raad of advies willen hebben over de 5T gewoon helpen? Laten we het gezellig houden en als mensen iemand de goede kant op willen wijzen niet bekritiseren.....

En p.s. Mij hoef je echt niets over Android te vertellen, maar het feit dat de gestures alleen op de lockscreen functioneren was ook even nieuw voor mij :+ Toch nog wat geleerd.....
djiedjee schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:07:
@GetaGrip

Druk op de A en je krijgt een slider met 5 niveau's... ik heb het op niveau 1 gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Anonymoussaurus schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:45:
[...]

Inderdaad, of je moet nieuw zijn met Android. Dat is ook ongeveer wat hier het geval is. Deze tweaker is nieuw met Android, aangezien hij gewend is geraakt en Samsung een heel ander instellingenmenu heeft etc.
Ik kom zelf van Samsung af en het is gewoon identiek. In ieder geval geen rocketscience. En dat geldt ook voor gestures die gewoon in het menu staan en waarbij duidelijk is dat het alleen voor lockscreen geldt. Ik vind het totaal geen 5t tips, maar gewoon android tips. Verder begin ik me af te vragen of ik dan de enige ben die alle settings doorloopt? Das toch smartphone 101. Kijk dat je ontwikkelaaropties of Oneplus laboratory niet vindt is dát vind ik wel een tip, maar de rest is te obvious. Dit vindt je bij de eerste de beste vergelijking tussen toestellen al of in reviews. En daar zijn dan veel betere video's van te vinden dan deze clickbait

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 24-12-2017 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:45:
Ik kom zelf van Samsung af en het is gewoon identiek. In ieder geval geen rocketscience. En dat geldt ook voor gestures die gewoon in het menu staan en waarbij duidelijk is dat het alleen voor lockscreen geldt. Ik vind het totaal geen 5t tips, maar gewoon android tips. Verder begin ik me af te vragen of ik dan de enige ben die alle settings doorloopt? Das toch smartphone 101. Kijk dat je ontwikkelaaropties of Oneplus laboratory niet vindt is dát vind ik wel een tip, maar de rest is te obvious. Dit vindt je bij de eerste de beste vergelijking tussen toestellen al of in reviews. En daar zijn dan veel betere video's van te vinden dan deze clickbait
Nogmaals: ik spreek niet voor mezelf. Ik doe dat zelf ook, alles doorlopen en alles puntje voor puntje afstellen. Anderen doen dat niet of zijn er niet bekend mee; prima, maar wat is je punt nu precies? Ik ben alleen een doorgeefluik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 16:35
Vinden jullie het ook niet gek dat OnePlus ervoor gekozen heeft eerst de 5 (nu officiële) te updaten naar Oreo?

Begrijpelijk dat er eerst met beta versies de fouten eruit worden gehaald op de 5. Had alleen verwacht dat de 5T als eerste officieel geüpdatet werd.

Anderzijds, zo hou je die fans wel ook tevreden. Is geen slechte ontwikkeling natuurlijk. Hopelijk hebben wij hem ook snel nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
floristevito schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:51:
Vinden jullie het ook niet gek dat OnePlus ervoor gekozen heeft eerst de 5 (nu officiële) te updaten naar Oreo?

Begrijpelijk dat er eerst met beta versies de fouten eruit worden gehaald op de 5. Had alleen verwacht dat de 5T als eerste officieel geüpdatet werd.

Anderzijds, zo hou je die fans wel ook tevreden. Is geen slechte ontwikkeling natuurlijk. Hopelijk hebben wij hem ook snel nu :)
Ik vind het alleen maar goed. Heb liever een stabiele versie. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014

Waarschijnlijk was de ontwikkeling van de 5 eerder begonnen dan de 5T. Die van de 5T komt eind januari als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 16:35
Galukon schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:15:
[...]

Waarschijnlijk was de ontwikkeling van de 5 eerder begonnen dan de 5T. Die van de 5T komt eind januari als het goed is.
True, maar opzich kan er natuurlijk al gewerkt worden aan de update voordat de telefoon officieel uit is. Vaak worden nieuwe toestellen gereleased met de nieuwste Android versie. Moeten niet vergeten dat Oreo uit Augustus is..

Maar mee eens, liever een stabiele versie! Wel een opmerkelijke ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Anonymoussaurus schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:21:
[...]

Nogmaals: ik spreek niet voor mezelf. Ik doe dat zelf ook, alles doorlopen en alles puntje voor puntje afstellen. Anderen doen dat niet of zijn er niet bekend mee; prima, maar wat is je punt nu precies? Ik ben alleen een doorgeefluik ;).
Dat het weinig nut heeft om filmpjes te posten met een RTFM gehalte (of eigenlijk Go Through The Fucking Options). Ik vind het prima als er filmpjes worden geplaatst, maar dan wel met normale inhoud en geen clickbait titels. Ik vraag me ook altijd af wat het publiek is van die dingen. Mensen die niet door de settings lopen, hebben ook vast geen zin om zo'n filmpje uit te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik had het eerder tegelijkertijd verwacht gezien de toestellen op wat kleine punten na identiek zijn.

Voor wat betreft de youtube video's, er zijn veel meer mensen op deze wereld dan alleen tweakers. Hoog opgeleid tot lager opgeleid, enz. Gezien hoe vaak die video's bekeken worden is er een groot publiek voor. Wat te denken van mensen die het toestel niet hebben en willen weten wat er mee kan voordat ze overgaan tot kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
floristevito schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:18:
[...]

True, maar opzich kan er natuurlijk al gewerkt worden aan de update voordat de telefoon officieel uit is. Vaak worden nieuwe toestellen gereleased met de nieuwste Android versie. Moeten niet vergeten dat Oreo uit Augustus is..

Maar mee eens, liever een stabiele versie! Wel een opmerkelijke ontwikkeling.
Waarschijnlijk zijn ze dan druk bezig met launch day bug fixes.

En volgensmij moet je met oreo treble geïmplementeerd hebben als je telefoon met oreo shipped. Misschien dat de techniek te nieuw is en ze voor safe hebben gekozen. Of dat het weer een nieuwe versie is van de minimaal 2 nieuwe Android versies die de 5t krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40

Ik vind het prima, ik had met oreo op de 3T ineens issues met de Bluetooth, hoop dat ze dat nu verholpen hebben.
Verder ook niet veel verschil gezien, dus mis nix.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

l3art schreef op maandag 25 december 2017 @ 07:36:
Ik had het eerder tegelijkertijd verwacht gezien de toestellen op wat kleine punten na identiek zijn.
Nee hoor. Dat is namelijk van tevoren aangekondigd (bij de launch), dat de 5T als laatste zou komen. De OnePlus 3 en 3T als eerste, ook om te laten zien dat OnePlus wat om z'n oudere telefoons geeft. Ook om bekende bugs eruit te vissen zodat deze bij de 5T niet meer voorkomen.

Dat tegelijkertijd updaten gaat inderdaad gebeuren. De OnePlus 5 en 5T krijgen vanaf Oreo (over een maandje dus) gelijktijdige updates, net zoals dat het geval is met de OnePlus 3 en 3T. Dit geldt voor stables én bèta's :).
Martinspire schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:22:
Dat het weinig nut heeft om filmpjes te posten met een RTFM gehalte (of eigenlijk Go Through The Fucking Options). Ik vind het prima als er filmpjes worden geplaatst, maar dan wel met normale inhoud en geen clickbait titels. Ik vraag me ook altijd af wat het publiek is van die dingen. Mensen die niet door de settings lopen, hebben ook vast geen zin om zo'n filmpje uit te zitten.
Nogmaals, en dat is m'n laatste reactie over deze nutteloze discussie waar werkelijk niemand wat aan heeft: ik doe dit voor de user, en ik weet dat 'ie het zelf had kunnen vinden. Het waren de eerste hits op Google. Ook omdat ik geen 10 pagina's en filmpjes ga doorspitten om te kijken wat échte tips zijn en wat niet. Maar goed, één van de users zal hier vast wel wat aan hebben (aan de video's), en anders kan hij/zij altijd nog prima zelf Googlen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel ben ik int bezit van een Oneplus X. Heel tevreden over maar de laatste maanden toch wel wat dingen die me beginnen te irriteren zoals opslag capaciteit, batterij en snelheid. Nu overweeg ik een 5t te bestellen maat twijfel ivm de grote van de telefoon. Dit is toch al een heel toestel. Wat zijn jullie bevindingen hierover? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:33:
Momenteel ben ik int bezit van een Oneplus X. Heel tevreden over maar de laatste maanden toch wel wat dingen die me beginnen te irriteren zoals opslag capaciteit, batterij en snelheid. Nu overweeg ik een 5t te bestellen maat twijfel ivm de grote van de telefoon. Dit is toch al een heel toestel. Wat zijn jullie bevindingen hierover? Thnx!
Dat dacht ik eerst ook komende van een m7, Mn vriendin heeft de x, binnen een paar uur valt het formaat reuze mee en wil ik niet meer kleiner. Toestel is top en de vingerprint achterop super, had daar eerst Mn twijfels over.

[ Voor 6% gewijzigd door hveck75 op 25-12-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:34
Let wel op de geruchten over een mogelijke release van de oneplus 6 in maart volgend jaar.
Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie