Ook in maart is dit een goeie telefoon. Er verandert niks aan de telefoon in maart. Er komen altijd nieuwe smartphones uit, als je kan wachten is het het mogelijk waard. Als je nu een goede telefoon (high-end) voor weinig zoekt is de OP5T een goede keus.
Hebben meer het “probleem” dat de telefoon binnen een uur of 6 op 80% zit zonder veel te gebruiken, daarna gaat de batterij veel minder snel leeg, deed met de eerste lading er dik 2 dagen mee met 30% over. Had wel dik 5 uur on screen time.
[ Voor 5% gewijzigd door hveck75 op 25-12-2017 23:41 ]
Is dit goed of slecht. Vrouwlief hier haalt met haar 5 makkelijk 7 uur sot en 2 dagen gebruik. En zij is een heavy user.
hveck75 schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:36:
Hebben meer het “probleem” dat de telefoon binnen een uur of 6 op 80% zit zonder veel te gebruiken, daarna gaat de batterij veel minder snel leeg, deed met de eerste lading er dik 2 dagen mee met 30% over. Had wel dik 5 uur on screen time.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Vanavond het hele 5G netwerk van mijn ouders in de war gebracht met m'n OP5T. De smart soundbar begon heel vreemd te doen, leek wel defect. Heeft ruim een uur testen gekost voor we erachter kwamen dat er iets mis was met het internet en toen bedacht ik me al snel dat dat wel eens kon komen door mijn telefoon, ja dus... Mijn ouders hebben dezelfde router als ik.
Nee hoor, ik haal bijna altijd zo'n 9 uur SOT, 10 lukt soms ook wel. Maar je moet je niet blind staren op SOT, dat gebeurt hier nog veel te vaak.rhos schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:49:
Is dit goed of slecht. Vrouwlief hier haalt met haar 5 makkelijk 7 uur sot en 2 dagen gebruik. En zij is een heavy user.
[...]
Dash charge heeft de SOT voor mij aanzienlijk minder belangrijk gemaakt. Dash charger in de auto en anders even 10-15 minuten ergens bijladen en je zit weer geramd!
Misschien een hele domme vraag, maar ik zie het compleet over het hoofd...
Hoe kun je het toestel laten afdwingen dat hij allen 5GHz wifi verbindingen pakt?
Hoe kun je het toestel laten afdwingen dat hij allen 5GHz wifi verbindingen pakt?
Instellingen > Wi-Fi > 3 bolletjes > Geavanceerd > Wi-Fi frequentieband.micmulder schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:24:
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Instellingen - Wi-Fi - 3 bolletjes rechtsbovenin - Advanced - Wi-Fi Frequency Bandmicmulder schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:24:
Ah dank!renem schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:19:
[...]
Instellingen - Wi-Fi - 3 bolletjes rechtsbovenin - Advanced - Wi-Fi Frequency Band
Dank, ik heb hem zojuist op 2,4 gezet. Op deze manier sloop ik tenminste niet de 5G netwerken waar ik komrenem schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:19:
[...]
Instellingen - Wi-Fi - 3 bolletjes rechtsbovenin - Advanced - Wi-Fi Frequency Band
Afgelopen weken maakte ik veel gebruik van een functie van Google. Home langedrukt inhouden en dan 3e icoon beneden. Je kan dan tekst vanuit een afbeelding of app selecteren om dan bv te kopiëren. Alleen dit werkt sinds enkele dagen opeens nauwelijks meer bij mij ;s. Zie ik nou een optie over het hoofd of werkt deze functie nou ineens niet meer goed? Beide vinkjes bij scherm doorzoeken staan wel aan.
Sinds afgelopen donderdag ook in het bezit van een 5T.
En na een paar dagen spelen bevalt me dit toestel uitstekend en alles draait en reageert gewoon razendsnel
Wel valt me op dat sommige dingen wat omslachtig gaan en alles ging niet geheel vlekkeloos.
En wat ik apart vind, maar ergens ook weer logisch, is dat de mail allemaal onder de app gmail zit. Heb een gmail account maar deze is eigenlijk alleen vanwege de Playstore maar heb er ook een Exchange account naast en die zit daar dus ook onder. Weet niet of ik dat fijn vind.
Toestel is geroot inmiddels en ook al een middagje met LineageOS 15 beta zitten spelen, het is dat daar nog niet alles in/mee werkt (is daar dan ook een beta voor natuurlijk..) anders was die echt wel blijven staan!
En na een paar dagen spelen bevalt me dit toestel uitstekend en alles draait en reageert gewoon razendsnel
Wel valt me op dat sommige dingen wat omslachtig gaan en alles ging niet geheel vlekkeloos.
En wat ik apart vind, maar ergens ook weer logisch, is dat de mail allemaal onder de app gmail zit. Heb een gmail account maar deze is eigenlijk alleen vanwege de Playstore maar heb er ook een Exchange account naast en die zit daar dus ook onder. Weet niet of ik dat fijn vind.
Toestel is geroot inmiddels en ook al een middagje met LineageOS 15 beta zitten spelen, het is dat daar nog niet alles in/mee werkt (is daar dan ook een beta voor natuurlijk..) anders was die echt wel blijven staan!
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Je kan eender welk email programma installeren. Ik gebruik nine. Erg fijn.
The_Cyberspace schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:08:
Sinds afgelopen donderdag ook in het bezit van een 5T.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
BlueMail is ook een hele fijne, stukken beter dan Gmail in ieder geval. Ik gebruik Gmail helemaal niet meer, ik vind dat Google met die mail cliënt een flinke steek heeft laten vallen.rhos schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:16:
Je kan eender welk email programma installeren. Ik gebruik nine. Erg fijn.
[...]
Gewoon de mail app van je keuze installeren en Gmail disablen.
[ Voor 7% gewijzigd door renem op 26-12-2017 17:26 ]
Zelfs nu het netwerk overhoop gehaald bij m'n schoonouders...outlandos schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:28:
[...]
Dank, ik heb hem zojuist op 2,4 gezet. Op deze manier sloop ik tenminste niet de 5G netwerken waar ik kom
Had al vanaf het begin Bluetooth problemen, dit is als goed is dus een hardware fout. Hiervoor moet ik nog en keer met de RMA support contact opnemen.
Maar merk ineens vandaag pas dat ik blijkbaar ook WiFi problemen heb. Af en toe zie ik helemaal geen 2,4 netwerken. Meestal merk ik dit niet zo snel aangezien ik vaak op 5 ghz zit. Gisteren kon ik helemaal niet connecten met een 2,4 netwerk en vandaag zag ik een tijdje helemaal geen 2,4 netwerken ;s. Beetje vreemd, maar las al dat meerdere mensen problemen met de WiFi hebben.
Maar merk ineens vandaag pas dat ik blijkbaar ook WiFi problemen heb. Af en toe zie ik helemaal geen 2,4 netwerken. Meestal merk ik dit niet zo snel aangezien ik vaak op 5 ghz zit. Gisteren kon ik helemaal niet connecten met een 2,4 netwerk en vandaag zag ik een tijdje helemaal geen 2,4 netwerken ;s. Beetje vreemd, maar las al dat meerdere mensen problemen met de WiFi hebben.
Gewoon opsturen voor reparatie en beide melden. Proberen zelf op te lossen heeft weinug nut, zeker als je het toestel toch al gaat opsturen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
ipv constant te klagen over het feit dat er nuttige filmpjes worden geplaatst, kan je ook gewoon on topic reageren en iets toevoegen aan het topic.Martinspire schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:45:
[...]
Ik kom zelf van Samsung af en het is gewoon identiek. In ieder geval geen rocketscience. En dat geldt ook voor gestures die gewoon in het menu staan en waarbij duidelijk is dat het alleen voor lockscreen geldt. Ik vind het totaal geen 5t tips, maar gewoon android tips. Verder begin ik me af te vragen of ik dan de enige ben die alle settings doorloopt? Das toch smartphone 101. Kijk dat je ontwikkelaaropties of Oneplus laboratory niet vindt is dát vind ik wel een tip, maar de rest is te obvious. Dit vindt je bij de eerste de beste vergelijking tussen toestellen al of in reviews. En daar zijn dan veel betere video's van te vinden dan deze clickbait
Vind je het niks? Vind je het geweldig? in allebei de gevallen, koop een taart en ga het vieren.
Ik heb best veel aan dat soort video's, gewoonweg omdat ik mezelf niet de tijd geef om "even rustig" door de settings te bladeren "zoals elke tweaker dat toch al doet" (zonder uitzondering blijkbaar).
Ik zit nu alleen nog te twijfelen.. welke van de 2 versies ga ik bestellen.. 6GB vs 8GB en de storage. Storage zal ik uiteindelijk niet veel gebruiken (kom nu al met moeite aan de 40GB used)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Die heb ik nu in gebruik, bevalt tot nu toe goed dus bedankt voor de tip!renem schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:24:
[...]
BlueMail is ook een hele fijne, stukken beter dan Gmail in ieder geval.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Op Facebook staat dat de Oreo beta is gestart, maar op het forum van OnePlus kan ik er nog niks over vinden: https://www.facebook.com/...and/posts/878943908940008
Huh indd.. kan het ook nergens vindenSnoopBok schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:47:
Op Facebook staat dat de Oreo beta is gestart, maar op het forum van OnePlus kan ik er nog niks over vinden: https://www.facebook.com/...and/posts/878943908940008
Ben ik idd ook van plan na de vakantie. Gelukkig kwam ik nog net achter de WiFi problemen, anders had ik alleen de Bluetooth problemen gemeld.l3art schreef op woensdag 27 december 2017 @ 07:47:
Gewoon opsturen voor reparatie en beide melden. Proberen zelf op te lossen heeft weinug nut, zeker als je het toestel toch al gaat opsturen.
Makkelijk toch dan? De 6GB en klaar. Standaard (zonder te rooten) memory management doet toch weinig met die 2 extra GB dus money in the bag en done with it >>|corset schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:22:
[...]
Ik zit nu alleen nog te twijfelen.. welke van de 2 versies ga ik bestellen.. 6GB vs 8GB en de storage. Storage zal ik uiteindelijk niet veel gebruiken (kom nu al met moeite aan de 40GB used)
Nickname does not reflect reality
Had het al eerder gevraagd maar heeft iemand dit probleem soms bij het maken van foto's?

De groene streep. Gewone foto's heen problemen mee, maar WhatsApp zo nu en dan.
Ook meteen duidelijk wat ik vaak met WhatsApp doe.
Kom het niet met Google of ergens tegen verder.
Verwacht ook niet dat het aan de camera zelf ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 27-12-2017 19:15 ]
Nog niet opgevallen.
Oreo beta komt eraan... https://twitter.com/OnePlus_DE/status/945987804210667520
Heb zelf de OnePlus 5T (6GB) sinds 5 dagen en nog geen problemen ondervonden. Foto's zijn allemaal ok.Arunia schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:14:
Had het al eerder gevraagd maar heeft iemand dit probleem soms bij het maken van foto's?
[afbeelding]
Net even een aantal foto’s gemaakt vanuit Whatsapp, en zijn allemaal prima in orde.Arunia schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:14:
Misschien even een backup maken en Whatsapp deinstalleren, cache van je opslag leegmaken en WA opnieuw installeren?
Nog niks officieel aangekondigd (forum). Raar..
Helemaal niemand? Heb ik nu echt z'n pech? 

JustPixelss schreef op zondag 24 december 2017 @ 05:08:
OnePlus 5T 8GB de 22ste binnen gekregen maar helaas gelijk een support ticket aan moeten maken. Mijn OnePlus heeft last van een gele waas over het bovenste gedeelte van het scherm. Erg storend als je het kleur verschil eenmaal gezien hebt. Vooral met witte en grijze achtergronden erg zichtbaar.. van alles geprobeerd in de settings en zelfs onder een UV lamp gehad maar helaas zonder succes.
Iemand anders die dit probleem ook heeft? Anders bestel ik het toestel opnieuw nadat ik een refund heb gekregen en dan hopen op een beter scherm. Een beest van een telefoon die ik eigenlijk helemaal niet weg wil doen
En die 4.7.6 update ging hier vlekkeloos.
Op diverse sites word de beta voor Oreo aangekondigd inmiddels. Facebook, XDA, en op het OP forum word er ook flink over gesproken.
Op diverse sites word de beta voor Oreo aangekondigd inmiddels. Facebook, XDA, en op het OP forum word er ook flink over gesproken.
Ben update 4.7.6 ook aan het instaleren
Camera
Stability improvements
clarity improvemetns for selfie in low light
performance improvements for 3rd party camera apps
System
added assistive lightning for face unlock
improvements for expanded screenshot
improvements for wi-fi display
updated android security patch to December
Camera
Stability improvements
System
wel een paar 'voor de update' foto's genomen?nedius004 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:30:
Ben update 4.7.6 ook aan het instaleren
Camera
Stability improvements
System
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
heb ik niet gedaan heb gewoon de update gedaan
Kees_frl schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:41:
[...]
wel een paar 'voor de update' foto's genomen?
Voor de volledigheid en voor degene die de full-ZIPs nodig hebben: OxygenOS 4.7.6 is dus vanochtend uitgebracht.
Link naar aankondiging: OxygenOS 4.7.6 OTA for the OnePlus 5T
Changelog:

Downloads:
Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
Link naar aankondiging: OxygenOS 4.7.6 OTA for the OnePlus 5T
Changelog:

Downloads:
- Full ZIP: http://otafsg.h2os.com/pa..._all_1712252114_6e1d0.zip
- OTA: http://otafsg.h2os.com/pa...52114_d021b30522c445b.zip
Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
Waarom krijgen Duitsland en Canada de updates eigenlijk wel meteen en Nederland niet?
Verder vraag ik me af of die 5T beta wel gaat komen vandaag of morgen. Heb eerder het idee dat de meesten dachten dat het over de 5T ging terwijl eigenlijk de 5 bedoeld was.
Sowieso wacht ik wel een paar dagen voordat ik hem probeer om te zien of er nog grote problemen mee zijn...
Verder vraag ik me af of die 5T beta wel gaat komen vandaag of morgen. Heb eerder het idee dat de meesten dachten dat het over de 5T ging terwijl eigenlijk de 5 bedoeld was.
Sowieso wacht ik wel een paar dagen voordat ik hem probeer om te zien of er nog grote problemen mee zijn...
[ Voor 62% gewijzigd door Martinspire op 28-12-2017 15:03 ]
Omdat dit grote landen zijn met veel testusersMartinspire schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:30:
Waarom krijgen Duitsland en Canada de updates eigenlijk wel meteen en Nederland niet?
"Don't let your dreams be memes"
Ik vrees dat laatste idd.JustPixelss schreef op donderdag 28 december 2017 @ 04:04:
Helemaal niemand? Heb ik nu echt z'n pech?![]()
[...]
Heb zojuist even gekeken, maar ik kan geen gele waas of vlekken vinden in/op mijn scherm.
*Gelukkig
Zoveel groter is Canada anders niet en volgens mij staat Nederland wel in de top 10 van OnePlus gebruikers per land. Lijkt me beter als ze gewoon gaan voor wereldwijde release, maar dat niet iedereen de update meteen ziet tenzij ze zelf op updates controleren. Of dat er dan een paar uur tussen zit is prima, maar waarom moet daar 3 dagen overheen gaan? De piek heb je in de eerste paar uur. En je ziet dat mensen al VPN's en whatnot gebruiken om hem te forceren. Waarom dan moeilijk doen.Wootlock schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:35:
[...]
Omdat dit grote landen zijn met veel testusers
Naja goed. De laatste tijd ben ik wat alternatieven aan het proberen van apps die ik veel gebruikte. Zo heb ik Nova Launcher even weg gedaan voor Action Launcher (en ook wat anderen geprobeerd, maar de meesten zijn niet fijn of te beperkt). Ook Truecaller ingewisseld voor Sync.me en Email (van edison software) in plaats van Gmail of Bluemail (minder poeha en lijkt beter te werken met unified inbox en notificatie-linkjes)
Ik ga deze keer niet wachten, en via VPN binnen halen. Hopelijk is dat gekloot met m'n WiFi netwerk nu opgelost.
Morgen komt mijn pakket eindelijk binnen en zal ik na jaren ios de overstap maken naar android. Heb er zin in!
Ik hoop dat Google Drive zijn werk goed doet en ik tegen zo min mogelijk obstakels aan loop met de overstap.
Heb mij al goed ingelezen welke apps goede vervangers zijn voor sommige ios apps.
Wish me luck!
Ik hoop dat Google Drive zijn werk goed doet en ik tegen zo min mogelijk obstakels aan loop met de overstap.
Heb mij al goed ingelezen welke apps goede vervangers zijn voor sommige ios apps.
Wish me luck!
Handig is ook om alvast je contacten in je Google account te zetten, een betaalmethode toe te voegen en logins op te zoeken van de accounts en services die je wenst te gaan gebruiken.b3ta schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:34:
Morgen komt mijn pakket eindelijk binnen en zal ik na jaren ios de overstap maken naar android. Heb er zin in!
Wish me luck!
Verder gewoon even alle settings doorlopen en instellen wat je fijn vindt. Ik zou wachten met vervangen van default apps (startscherm, mail, phone, berichten, etc) totdat je er wat meer mee vertrouwd bent. En bedenken dat het systeem een paar dagen nodig heeft om te weten hoe jij werkt en welke apps gesluimerd kunnen worden en whatnot (je batterij kan de eerste paar dagen sneller leeg raken, maar dat hersteld zich dan weer)
En natuurlijk sites als www.Androidworld.nl www.Androidcentral.com of www.Androidpolice.com in de gaten houden
[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 28-12-2017 16:51 ]
Potverdikkie heb ik weer hahaKraz schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:54:
[...]
Ik vrees dat laatste idd.
Heb zojuist even gekeken, maar ik kan geen gele waas of vlekken vinden in/op mijn scherm.
*Gelukkig

Goed bezig weer met alle linkjes en info erbij!Anonymoussaurus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:29:
Overigens heb ik de update zonder VPN binnen kunnen hengelen.
Ik heb mijn 5t nu een tijdje in bezit en ik miste toch de off screen buttons. Vooral de back button gebruikte ik veel in chrome of in spelletjes.
Nu heb ik sinds 2 dagen de app J touch en ben er erg tevreden over. Hiermee kun je 1 button overal heen slepen en naar wens aanpassen in gebruik en uiterlijk.
Nu nog de adblock van dns 66 werkend krijgen.
Nu heb ik sinds 2 dagen de app J touch en ben er erg tevreden over. Hiermee kun je 1 button overal heen slepen en naar wens aanpassen in gebruik en uiterlijk.
Een foto van voor de update:
https://tweakers.net/ext/f/KThxow9qZ2khQtWBD7jTmoV6/full.jpg
En van er na:
https://tweakers.net/ext/f/izxlSCmZ5WSP9PFQPnl0h7f6/full.jpg
NB: er zit 10 minuten tussen beide foto's, waardoor het iets donkerder was geworden in de kamer.
En van er na:
NB: er zit 10 minuten tussen beide foto's, waardoor het iets donkerder was geworden in de kamer.
[ Voor 22% gewijzigd door outlandos op 28-12-2017 19:46 ]
Sorry, double post.
[ Voor 99% gewijzigd door outlandos op 28-12-2017 19:45 ]
Nog steeds waterpaint R us dus, ongelooflijk.
Nickname does not reflect reality
Zo op het oog zou ik zeggen dat #2 beter is. Maar dat kan idd ook door het donkerder worden komen. Kaarten zijn beter te lezen in volledige resolutie en ook het water in het glas ziet er beter uit. Maar overall als je hem op schermgrootte zet vind ik het allebei wel prima. Ik heb eigenlijk nooit dat ik foto's inzoom, dus of dat uiteindelijk wazig is, maakt me weinig uit. Het is sowieso geen super top amazing camera, maar voor wat de doorsnee kiekjes eisen, voldoet ie prima. Ik bedoel, de resolutie is 4x groter dan wat ik voor mn monitoren gebruik. Zet ik hem op hd-resolutie, dan komen er ook prima plaatjes uit en wat mij betreft is 4k dan ook wel wat nutteloos. Ook video's schiet ik liever in HD 60FPS...outlandos schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:43:
Een foto van voor de update:
En van er na:
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 28-12-2017 20:15 ]
Ik denk dat er ook net ff anders gefocust is. De klok is op de eerste namelijk een stuk beter/scherper.Martinspire schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:15:
[...]
Zo op het oog zou ik zeggen dat #2 beter is.
Ik heb AdBlock mbv DNS66 prima werkend via deze uitleg: https://android.gadgethacks.co...t-extra-battery-drain-0174614/underdog85 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:40:
Ik heb af en toe wel het probleem dat ik helemaal geen netwerk meer heb, DNS66 uit- en aanzetten is dan de oplossing.
Ik heb zelf in elk geval nergens op gefocust.J0YR1D3R schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:56:
[...]
Ik denk dat er ook net ff anders gefocust is. De klok is op de eerste namelijk een stuk beter/scherper.
Ik had hetzelfde en ben op T swipe uitgekomen. Daarmee heb ik aan de rechterkant een zone van waaruit ik naar links kan swipen voor de back button.
Die zone heb ik doorzichtig gemaakt dus geen extra dingen in het scherm.
Die zone heb ik doorzichtig gemaakt dus geen extra dingen in het scherm.
underdog85 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:40:
Ik heb mijn 5t nu een tijdje in bezit en ik miste toch de off screen buttons. Vooral de back button gebruikte ik veel in chrome of in spelletjes.
Alvast een tipje van de sluier: binnenkort komt de eerste bèta uit (ik vermoed dit weekend, op oudjaarsdag):
Week 211: We roam the streets of London, prep some gifts, and call it a year.
Week 211: We roam the streets of London, prep some gifts, and call it a year.
[Open Beta] OxygenOS Open Beta 1 (Android O) for the OnePlus 5T (coming soon)
Ik ben enkele weken geleden overgestapt vanaf iOS (Bijna 3 jaar een iPhone 6 gebruikt, 2,5 jaar een iPhone 4 en bezit daarnaast ook nog andere Apple devices). Maar om eerlijk te zijn mis ik het totaal niet.b3ta schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:34:
Wish me luck!
Niet dat er wat mis was met een iOS-device hoor. Altijd ten volle tevredenheid gebruik gemaakt van mijn iPhone. Ik had er alleen weinig trek ik om wéér (bijna) 1000 euro voor een telefoon uit te trekken. Ook omdat ik mijn telefoon aanzienlijk minder gebruik dan enkele jaren terug.
Tot nu toe ontzettend tevreden over de OnePlus 5T. Heerlijk snel, goede accuduur en doet wat hij moet doen. (En een paar honderd euro bespaart tov van een nieuwe iPhone)
Vanavond ook een foto gemaakt via whatsapp die deze streep vertoonde, nu slechts 1x voorgekomen!Arunia schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:14:
Vanaf vandaag mijn alleerste OnePlus in huis, de 5T. Nog geen Oreo update voor mij, maar die komt er wel aan begreep ik? Jeetje, wat is dit toestel snel zeg..
Ik overweeg de 5T te bestellen. Twijfel nog over de 64 of 128 gb versie.
Is de 8 Gb Ram echt merkbaar beter dan de 6 Gb?
[Edit]
Inmiddels de 128 Gb versie besteld met 10% studentenkorting
[Edit]
Inmiddels de 128 Gb versie besteld met 10% studentenkorting
[ Voor 23% gewijzigd door Yazoo op 30-12-2017 22:39 ]
Iets waar ik dus echt niet uit komt, hoe krijg ik het in vredesnaam voor elkaar dat mijn telefoon enkel bij 'gebeld worden' de beltoon laat horen en ook trilt?
Ik wil dus verder nooit trillen of geluidjes. Geluidjes uitzetten is me wel gelukt maar nog steeds krijg ik getril bij elke notificatie.
Ik wil dus verder nooit trillen of geluidjes. Geluidjes uitzetten is me wel gelukt maar nog steeds krijg ik getril bij elke notificatie.
Vaak kan je dat in de betreffende apps zelf aan of uit zettenKaiseRRuby schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:15:
Iets waar ik dus echt niet uit komt, hoe krijg ik het in vredesnaam voor elkaar dat mijn telefoon enkel bij 'gebeld worden' de beltoon laat horen en ook trilt?
Maar dat is me nogal een werk zeg. Is er geen manier om trillen gewoon helemaal uit te zetten? Voor alles?l3art schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:32:
[...]
Vaak kan je dat in de betreffende apps zelf aan of uit zetten
Ik zit er zelf ook nog mee te pielen, ik heb hem zelf ook pas vandaag binnen gekregen, maar volgens mij kun je bij alert slider in het menu instellen dat hij calls van iedereen moet doorlaten bij Do Not Disturb en bij de rest zijn mond moet houden. Dan heb je volgens mij het gedrag wat je wilt, maar ja, dan moet je toestel dus wel permanent op DND staan. Maar goed, volgens mij merk je daar verder vrij weinig van, of in ieder geval, dat was zo bij mijn vorige toestel waar ik het op een zelfde manier had ingesteldKaiseRRuby schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:33:
[...]
Maar dat is me nogal een werk zeg. Is er geen manier om trillen gewoon helemaal uit te zetten? Voor alles?
Dit zul je in praktijk nauwelijks merken. Je moet je even beseffen dat dit überhaupt een van de weinige toestellen is met 6GB RAM he.Yazoo schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:14:
Ligt wel aan je gebruik natuurlijk. Maar de meeste zullen inderdaad niet veel verschil ondervinden aan de 6 VS 8 GB. Wel kan het leuk zijn de 'beste' te hebbendjmelvee schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:49:
[...]
Dit zul je in praktijk nauwelijks merken. Je moet je even beseffen dat dit überhaupt een van de weinige toestellen is met 6GB RAM he.
+ de 128GB interne opslag kan nooit kwaad. Heerlijk om je nooit zorgen te hoeven maken om wat je op je telefoon zet.
Blijft een eigen afweging!
[ Voor 21% gewijzigd door floristevito op 29-12-2017 22:55 ]
Geen idee, maar ik vind het bij 128GB wel fijn dat ik eigenlijk alles erop kan zetten (foto's, video's, games, apps, muziek, misschien nog wat films) en niet hoef op te letten hoeveel ruimte ik nog heb. Ik weet niet hoe lang je hem wilt gaan gebruiken, maar de kans is groot dat grotere bestanden wel gemeengoed gaan worden de komende paar jaar, dat 128GB toch wel lekker is. En zeg nou zelf: het is 50 euro die het zeker wel meerwaarde geeft mocht je hem gaan doorverkopen en whatnotYazoo schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:14:
Oke ik ben sinds vandaag officieel over op de 5T! Ik wil nu whatsapp meldingen aanpassen op het beginscherm (wanneer tel uit staat) zodat je niet gelijk de tekst kan lezen. Ik kom er nog niet helemaal uit welke opties er allemaal zijn voor meldingen. Op een samsung heb ik dit ooit gezien. Content van gevoeligen meldingen verbergen. Is dat het toevallig??
Zoveel opties in tegenstelling tot ios waar ik vandaan kom...
@b3ta Zie mijn post hierbovenLeviathius schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:23:
[...]
Vroegâh was dat gewoon mogelijk, ik kan het nu zo gauw even niet vinden in de settings inderdaad.. Lijkt mij dat het gewoon mogelijk zou moeten zijn
Edit: Heb het gevonden. Zit in de instellingen van je telefoon verstopt: Settings -> Notifications -> "zoek whatsapp" -> On the lock screen -> Hide sensitive notification content
Nu heb ik dat aangevinkt maar zie ik nu alleen nog maar het LED lampje branden en geen tekst meer. Pas als ik het scherm aan doe.
Zal wel de bedoeling zijn denk ik. 😁
Hmm ik zou zeggen, ga wat klooien en zoeken in alle instellingen van whatsapp en de telefoonb3ta schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:43:
[...]
Nu heb ik dat aangevinkt maar zie ik nu alleen nog maar het LED lampje branden en geen tekst meer. Pas als ik het scherm aan doe.
Zal wel de bedoeling zijn denk ik. 😁
8GB ga je op je telefoon, op dit moment in ieder geval, echt niet merken. Heb al tientallen filmpjes gekeken van de grootste techlui die precies hetzelfde zeggen. 128GB is dan wel leuk. Ik zelf red het prima met 64GB, heb altijd 16GB of 32GB gehad dus dit is al een hemel voor mij.floristevito schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:53:
[...]
Ligt wel aan je gebruik natuurlijk. Maar de meeste zullen inderdaad niet veel verschil ondervinden aan de 6 VS 8 GB. Wel kan het leuk zijn de 'beste' te hebben![]()
+ de 128GB interne opslag kan nooit kwaad. Heerlijk om je nooit zorgen te hoeven maken om wat je op je telefoon zet.
Blijft een eigen afweging!
Of OnePlus Laboratorium activeren, lang drukken op Instellingen tandwiel rechtsboven bij quick settings.b3ta schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:17:
Oke ik ben sinds vandaag officieel over op de 5T! Ik wil nu whatsapp meldingen aanpassen op het beginscherm (wanneer tel uit staat) zodat je niet gelijk de tekst kan lezen. Ik kom er nog niet helemaal uit welke opties er allemaal zijn voor meldingen. Op een samsung heb ik dit ooit gezien. Content van gevoeligen meldingen verbergen. Is dat het toevallig??
Je krijgt dan 5 niveaus, eerst wel even op de A (automatisch) drukken om de niveaus te wijzigen.
Dit alles kan je doen door lang op de notificatie van b.v. What's app te drukken .
[ Voor 5% gewijzigd door GetaGrip op 29-12-2017 23:48 . Reden: xtra zinnetje ]
GetaGrip is net een mens.......
@daveknoop ik heb bij mij WhatsApp volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ziet er naar uit dat het nu wel werkt.
Ja persoonlijke kwestie dusdjmelvee schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:45:
[...]
8GB ga je op je telefoon, op dit moment in ieder geval, echt niet merken. Heb al tientallen filmpjes gekeken van de grootste techlui die precies hetzelfde zeggen. 128GB is dan wel leuk. Ik zelf red het prima met 64GB, heb altijd 16GB of 32GB gehad dus dit is al een hemel voor mij.Ruim voldoende voor mij.
Oreo is uit:
http://downloads.oneplus....s_5t_oxygenos_openbeta_1/
http://oxygenos.oneplus.n...0047_6de0478c0ccb4d4e.zip
Installeren via recovery. Let op, het is beta software...
Draait prima , de afgelopen 10 minuten...
Edit, draait prima het afgelopen uur...
[ Voor 21% gewijzigd door Huigie op 30-12-2017 09:47 ]
Smooth as hell.
Draait super. Ziet er erg goed uit ook.
Draait super. Ziet er erg goed uit ook.
Huigie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 08:57:
Oreo is uit:
Verder nog wat dingen die de moeite waard zijn?Huigie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 08:57:
Oreo is uit:
Begrijp ik het trouwens goed dat je als je straks naar de stable release wilt, je je toestel moet resetten (naar een oudere versie) voor je verder kunt? Want daar heb ik eigenlijk weinig zin in. En gezien de beta van de 3 snel naar stable ging, kan ik daar eigenlijk nog wel op wachten
Klopt, eens beta altijd beta. Maar ach, ben gek op updates... 
https://www.cnet.com/pict...d-oreo-best-new-features/
Mja ik blijf erbij: Oreo stelt weinig voor en gaat meer om het hebben van updates dan de updates zelf. Enige reden dat ik het zou doen is omdat ik niks met die emoji blobs heb van Nougat, maar verder...Huigie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:17:
Klopt, eens beta altijd beta. Maar ach, ben gek op updates...
Oeps, had ik dat maar eerder gewetenHuigie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:17:
Klopt, eens beta altijd beta.

- Opstarten van mobiel gaat véél sneller (met 298 apps).
- Scrollen in o.a. Chrome gaat veel smoother.
- Dark theme ziet er beter uit dan voorheen.
- Enkele apps crashen, maar na data verwijderen werken ze weer naar behoren. Alleen GCam krijg ik nog niet werkend.
- De camera maakt nog steeds foto's met water paint effect
Hier dezelfde gedachte. Alleen kunnen mij die emoijs persoonlijk gestolen worden. Paar simpele smiley`s vind ik nog kunnen maar ik zie soms dingen.. O my god, dat ze zoiets verzonnen hebben!Martinspire schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:10:
Mja ik blijf erbij: Oreo stelt weinig voor en gaat meer om het hebben van updates dan de updates zelf. Enige reden dat ik het zou doen is omdat ik niks met die emoji blobs heb van Nougat, maar verder...
Met Oreo werkt dit eindelijk naar behorenbllb schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:22:
Ook een andere bug ontdekt, maar die schijnt al langer te bestaan. Als je middels ADB freeform window move activeert ("adb shell settings put global enable_freeform_support 1"), zit bij Recents de knop om over te schakelen op freeform modus achter de knop om een app te locken(waarom je uberhaupt alle apps zou willen uitschakelen ontgaat mij overigens): https://forums.oneplus.ne...mode-on-oos-4-0-x.495626/

Heb het nu een weekje geprobeerd en lijkt inderdaad te werken, nu bijna elke dag 5 a 6 uur screen-on-time.GetaGrip schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:35:
Misschien iets om te installeren en te kijken wat er gebeurd? Het blokt alle ads en eventuele adservers waar naar verwezen wordt....
Hier een How-to.... easy as pie.
https://android.gadgethac...ra-battery-drain-0174614/
Deze week wel vakantie gehad, dus minder verschillende navigatie/apps gebruikt. Ga het zeker nog in de gaten houden, maar in ieder geval bedankt voor de tip!
Daarnaast ook fijn om apps te hebben zonder ads
Dat extra oplichten van je scherm bij Face Unlock uit de laatste update is wel echt een heel goed idee van OnePlus geweest. Dus voor de mensen die dit nog niet gezien hebben, je kan het aanzetten bij de optie 'face unlock' onder 'security'.
Gebruik de vinger scanner uit luxe haast niet meer
[ Voor 29% gewijzigd door floristevito op 31-12-2017 18:09 ]
Had nog steeds geen updates, toch maar OperaVPN geprobeerd.the_cyberspace schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:49:
[...]
Goed bezig weer met alle linkjes en info erbij!
Overigens heb ik de update zonder VPN binnen kunnen hengelen.
Bedankt voor de tip! Hier ook maar aangezet. Werkt super en geen overdreven extra licht in het donkerfloristevito schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:06:
Dat extra oplichten van je scherm bij Face Unlock uit de laatste update is wel echt een heel goed idee van OnePlus geweest. Dus voor de mensen die dit nog niet gezien hebben, je kan het aanzetten bij de optie 'face unlock' onder 'security'.
Gisteren een 5t 8/128 besteld met 10% studenten korting. Ben erg benieuwd. Heb nu een HTC 10 in gebruik. Zijn er dingen die ik bij ontvangst direct moet doen of instellen? Soort van hit the ground running.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Die instelling kan ik werkelijk nergens vinden.
floristevito schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:06:
Heb je de update van afgelopen week? Daar zat hij in.rhos schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:05:
Die instelling kan ik werkelijk nergens vinden.

OxygenOS 4.7.6
[ Voor 26% gewijzigd door CrashOverDrive op 01-01-2018 19:14 . Reden: datum blijft lastig.. ]
Ik zit nog steeds op OxygenOS 4.7.4, met sec. patch van oktober.
Ik begrijp dat er inmiddels al een 4.7.5 en 4.7.6 is gereleased, alhoewel 4.7.6 nog niet bij iedereen is aangekomen.
Wanneer ik op systeemupdate druk dan zoekt hij even en geeft dan aan dat 4.7.4 nog steeds de meest actuele is
Doe ik iets verkeerd?
Ik begrijp dat er inmiddels al een 4.7.5 en 4.7.6 is gereleased, alhoewel 4.7.6 nog niet bij iedereen is aangekomen.
Wanneer ik op systeemupdate druk dan zoekt hij even en geeft dan aan dat 4.7.4 nog steeds de meest actuele is

Doe ik iets verkeerd?
Nee hoor! Ik heb uiteindelijk OperaVPN maar geïnstalleerd en ingesteld op Duitsland. Kreeg toen direct de melding van een update.Supershiva schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:23:
Ik zit nog steeds op OxygenOS 4.7.4, met sec. patch van oktober.
Wanneer ik op systeemupdate druk dan zoekt hij even en geeft dan aan dat 4.7.4 nog steeds de meest actuele is![]()
Doe ik iets verkeerd?
Ok ga ik dat proberen, zit je inmiddels op 4.7.6?Nuevocasa schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:25:
[...]
Nee hoor! Ik heb uiteindelijk OperaVPN maar geïnstalleerd en ingesteld op Duitsland. Kreeg toen direct de melding van een update.
Anders wacht ik nog even tot die versie in Duitsland beschikbaar is.
Toch vreemd dat je met een VPN aan de slag moet om updates te ontvangen
Jazeker, kreeg gisteren echt binnen een paar seconden nadat ik de VPN op Duitsland had ingesteld de melding in beeld dat er een update beschikbaar was.Supershiva schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:49:
[...]
Ok ga ik dat proberen, zit je inmiddels op 4.7.6?
Anders wacht ik nog even tot die versie in Duitsland beschikbaar is.
Toch vreemd dat je met een VPN aan de slag moet om updates te ontvangen
Edit: Volgens mij is eerder in dit topic benoemd dat 4.7.5 nooit echt officieel was uitgebracht...
[ Voor 9% gewijzigd door Nuevocasa op 01-01-2018 19:58 ]
Het 5GHz wifi netwerk is hier (thuis) uiteindelijk toch weer down. Ik weet alleen niet of dat komt doordat Ziggo zit te kloten of dat mijn OP5T er debet aan is. Vervelend!
Beetje off topic, maar hoe heet die app ook alweer waarbij je de screenshot in zo'n telefoon afbeelding zet?Brad Pitt schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:35:
Zit hier alleen maar met met 5GHz op Ziggo en dat gaat prima
[afbeelding]
Slaat nooit iets vast of zo. Enige vage shizzle is Whatsapp Web maar daar hebben meer mensen last van
Hier trouwens ook geen problemen op de 5ghz. Overigens gebruik ik zelf een Asus router en staat de Ziggo modem in bridge modus.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie