Die sticker kan je eraf halen (ik bewaar hem altijd apart). Dat streepje is de NFC bandSupershiva schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:08:
Hebben jullie ook zo'n lelijke IMEI sticker achterop?
En op de bovenste rand rond de camera zit in het midden een streepje wat naar boven loopt. Ik dacht eerst dat het een kras was, maar daarvoor is het té recht, bij jullie ook?
Geen idee of het normaal is, ik geloof nooit zo in die accu apps. Maar voor de grap eens geïnstalleerd op mijn Note 4.tomas123 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:06:
[afbeelding]
Zijn er mensen die de app Accubattery gebruiken. Ben benieuwd naar jullie resultaten. Of 90% capaciteit normaal is bij een nieuwe telefoon...
Krijgt een gezondsheids score van 77%. Vond ik nog aan de hoge kant aangezien hij zo'n 4 uur mee gaat met 30 minuten SoT...

Goh, kan niet wachten tot de 5T bezorgd wordt!

Ja, dat heeft iedere 5tSupershiva schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:08:
En op de bovenste rand rond de camera zit in het midden een streepje wat naar boven loopt. Ik dacht eerst dat het een kras was, maar daarvoor is het té recht, bij jullie ook?
Dan valt het allemaal wel mee, tnx.-EvoLution- schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:47:
[...]
Voor wat het waard is, ik heb geen problemen met wifi / bluetooth.
WiFi gebruik ik 's avonds continu, en werkt gewoon goed.
Bluetooth gebruik ik veel in de auto, verschillende telefoontjes gepleegd en ook Spotify geluisterd, ook geen problemen.
De navigation bar wordt met een wit/grijze achtergrond weergegeven, dat is ff wennen.
Ik kom zelf van een Nexus 5, deze telefoon is echt een verademing!
Dan moet ik hem maar bestellen denk ik.
Dit probleem is al uitgebreid besproken in dit topic. Eerst even terug lezen of de zoekfunctie gebruiken voor je vragen gaat stellen en pushen.floristevito schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:56:
[...]
Iemand die even kan kijken of hij ook iets hoort als je dit doet?
[mbr] Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
Het algemeen beleid #verbodenanders
[/]
Thanks voor je feedback! Maar waar dan?jvang schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:49:
[...]
Dit probleem is al uitgebreid besproken in dit topic. Eerst even terug lezen of de zoekfunctie gebruiken voor je vragen gaat stellen en pushen.
In het begin hadden we het over dat de telefoon bij elke vibratie erg sterk trilt wat lijkt op een geluidje. Waar ik het nu over heb is een soort 'water druppel' effect. Zie https://forums.oneplus.ne...-5t.695633/#post-17200725
Als er ergens anders dit besproken wordt (in dit topic) hoor ik het graag!
Ik heb de 5T vanaf maandag in bezet, overgestapt vanaf een Note 4. Wat een wereld van verschil:
- software ervaring is vele malen beter, de software voelt veel soepeler aan. Touchwiz op de Note 4 hapert continu.
- batterijduur lijkt ook een stuk beter, op de eerste lading met autobrightness (wifi/4G+/H+/3G/E) 5 uur SOT, op mijn Note 4 was ik al blij als ik 2 uur haalde (ondanks dat er een vrij nieuwe batterij in zat)
- camera vangt met name in het donker meer licht, voornamelijk de frontcamera. Foto's op de 5T zien er verder prima uit, maar ik gebruik de camera weinig (paar fotootjes op Whatsapp/Instagram).
- scherma is prachtig, met name omdat de bezels minimaal zijn. Verschil in resolutie t.o.v. de Note 4 merk ik niet op. De max. brightness op de 5T ligt voor mijn gevoel een stuk hoger dan de Note.
Ik ben blij dat ik gelijk een hoesje (karbon) heb aangeschaft, want de telefoon is zonder hoesje behoorlijk glad en valt daardoor gemakkelijk uit je hand (t.o.v. de Note 4).
Daarnaast valt mij op dat de aan/uit knop op de 5T wat fragieler aanvoelt dan die op de Note 4, maar wellicht dat dit komt door het hoesje (om de Note had ik geen hoesje).
- software ervaring is vele malen beter, de software voelt veel soepeler aan. Touchwiz op de Note 4 hapert continu.
- batterijduur lijkt ook een stuk beter, op de eerste lading met autobrightness (wifi/4G+/H+/3G/E) 5 uur SOT, op mijn Note 4 was ik al blij als ik 2 uur haalde (ondanks dat er een vrij nieuwe batterij in zat)
- camera vangt met name in het donker meer licht, voornamelijk de frontcamera. Foto's op de 5T zien er verder prima uit, maar ik gebruik de camera weinig (paar fotootjes op Whatsapp/Instagram).
- scherma is prachtig, met name omdat de bezels minimaal zijn. Verschil in resolutie t.o.v. de Note 4 merk ik niet op. De max. brightness op de 5T ligt voor mijn gevoel een stuk hoger dan de Note.
Ik ben blij dat ik gelijk een hoesje (karbon) heb aangeschaft, want de telefoon is zonder hoesje behoorlijk glad en valt daardoor gemakkelijk uit je hand (t.o.v. de Note 4).
Daarnaast valt mij op dat de aan/uit knop op de 5T wat fragieler aanvoelt dan die op de Note 4, maar wellicht dat dit komt door het hoesje (om de Note had ik geen hoesje).
Luister eens goed met een koptelefoontje naar deze review.
YouTube: OnePlus 5T vs Samsung Galaxy S8 - Speed Test!
Hier hoor je duidelijk hetzelfde geluid wat ik ook hoor. Vind ik ook wel een beetje op een druppelgeluid lijken.
In mijn geval kan ik de speaker afdekken maar bljift het geluidje hetzelfde-> voor mij betekent dit dus resonantie van de behuizing en niet resonantie van de speaker.
Wat mij betreft een beetje irritant, maar het blijft nog steeds een hele fijne telefoon.
Hier hoor je duidelijk hetzelfde geluid wat ik ook hoor. Vind ik ook wel een beetje op een druppelgeluid lijken.
In mijn geval kan ik de speaker afdekken maar bljift het geluidje hetzelfde-> voor mij betekent dit dus resonantie van de behuizing en niet resonantie van de speaker.
Wat mij betreft een beetje irritant, maar het blijft nog steeds een hele fijne telefoon.
floristevito schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:19:
[...]
In het begin hadden we het over dat de telefoon bij elke vibratie erg sterk trilt wat lijkt op een geluidje. Waar ik het nu over heb is een soort 'water druppel' effect. Zie https://forums.oneplus.ne...-5t.695633/#post-17200725
He inderdaad, je hoort het hier ook.. Echter heeft dit denk ik wel te maken met de speaker. Je hoort het hier natuurlijk omdat de telefoon van de reviewer dat geluid maakt..djiedjee schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:55:
Luister eens goed met een koptelefoontje naar deze review.
[...]
Je kan de speaker wel afdekken, maar hij zal nog steeds 'trillen' tenzij hij helemaal uit staat. Indien hij helemaal uit staat hoor je het niet meer.
In de review onderneemt hij wat acties, waardoor je geluidjes krijgt (door de speaker). Naar mijn mening ontstaat hierdoor het geluidje..
Lijkt me niet. Ik heb exact hetzelfde geluid als ik bijv op de home-knop druk. Speakergeluiden staan bij mij uit.
Ik krijg hetzelfde ploep-geluidje als op dit filmpje.
floristevito schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:59:
[...]
In de review onderneemt hij wat acties, waardoor je geluidjes krijgt (door de speaker). Naar mijn mening ontstaat hierdoor het geluidje..
Welke geluiden heb je precies uitstaan? De speaker maakt namelijk zo nu en dan heel zacht ruis geluid, dit is normaal, bijvoorbeeld bij een bepaalde handeling in Whatsapp. Let er maar eens op, als je het water geluidje hoort, hoor je waarschijnlijk ook hele zachte ruis als je je oor tegen de speaker doet.djiedjee schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:25:
Lijkt me niet. Ik heb exact hetzelfde geluid als ik bijv op de home-knop druk. Speakergeluiden staan bij mij uit.
[...]
Waarschijnlijk heb je het water geluidje ook niet altijd, maar zo nu en dan. Anders heb je het wellicht over een anders geluidje?
Ik ben serieus allemaal testen gaan doen, en hoor het echt alleen als de ruis (nogmaals, dit is normaal geen defect) of ander geluid in de speaker aanwezig is. Is de speaker helemaal uit dan hoor je het water geluidje niet meer.
Je kan ook de volgende test doen: Zet unlock geluiden aan en unlock je telefoon met vingerscan, druk vervolgens meerdere malen op home button, na 5 seconde hoor je geen water geluidje meer, daarvoor wel. Het geluidje hoor je natuurlijk ook op andere momenten, maar dit is een goede manier om het te 'forceren'.
@floristevito
sorry, ik ga niet verder testen. Als je echt denkt dat je een defect hebt, retoursturen lijkt me.
sorry, ik ga niet verder testen. Als je echt denkt dat je een defect hebt, retoursturen lijkt me.
Gisteren de hele dag muziek geluisterd via mijn bluetooth oordopjes, zonder een hapering. Maar vanmorgen is de bluetooth al 4 maal uitgevallen... Zonder enige aanleiding. Nu eerst maar eens een reboot proberen. Ik draai 100% stock.
Hij komt vandaag binnen, op het werk. Bij thuiskomst meteen Freedom rom er op knallen, eindelijk weer een foon met een actieve xda basisoutlandos schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:35:
Gisteren de hele dag muziek geluisterd via mijn bluetooth oordopjes, zonder een hapering. Maar vanmorgen is de bluetooth al 4 maal uitgevallen... Zonder enige aanleiding. Nu eerst maar eens een reboot proberen. Ik draai 100% stock.
Nickname does not reflect reality
Nee hoeft niet natuurlijk! Nogmaals, ik denk niet dat het een defect is. Het is meer hoe de telefoon in elkaar gezet is. Ze hebben de vibratie motor verplaatst naar onder, dus dichtbij de speaker. Wat vermoedelijk dit veroorzaakt. Niet iedereen zal het opmerken, maar voor de mensen die het merkendjiedjee schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:25:
@floristevito
Dat is de NFC antenne.Supershiva schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:08:
Anonymoussaurus in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"outlandos schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:35:
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Misschien dat mijn probleem omtrent het 'water druppel' geluid effect wat te vaag is. Ik probeer echter te achterhalen of het nou normaal is of dat er toch iets anders aan de hand is.
Bij deze een video met het probleem, ik denk dat het hierin vrij duidelijk wordt. Ik speel eerst wat muziek af zodat de speaker aan staat. Hierna blijft de speaker enkele seconde nog aanstaan (er loopt nog spanning over heen, dit is normaal). Als de telefoon nu vibreert hoor je het geluid (in de video vanaf seconde 2 tot 5). Nadat de speaker helemaal uitstaat (en dus ook geen zachte ruis meer) hoor je het geluidje niet meer (vanaf seconde 5).
YouTube: OnePlus 5T 'water drop' sound
Hopelijk is het zo wat duidelijker..
Bij deze een video met het probleem, ik denk dat het hierin vrij duidelijk wordt. Ik speel eerst wat muziek af zodat de speaker aan staat. Hierna blijft de speaker enkele seconde nog aanstaan (er loopt nog spanning over heen, dit is normaal). Als de telefoon nu vibreert hoor je het geluid (in de video vanaf seconde 2 tot 5). Nadat de speaker helemaal uitstaat (en dus ook geen zachte ruis meer) hoor je het geluidje niet meer (vanaf seconde 5).
Heb op op mijn 3 jaar oude OnePlus One nog 84%tomas123 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:06:
[afbeelding]
Zijn er mensen die de app Accubattery gebruiken. Ben benieuwd naar jullie resultaten. Of 90% capaciteit normaal is bij een nieuwe telefoon...
Tip voor wie de ruimte van het scherm maximaal wil benutten, maar net als ik het irritant vind steeds de navigatiebalk tevoorschijn te moeten vegen: installeer SystemUI Tuner en Swype Navigation. Ik heb het nu zo ingesteld dat als je de navigatiebalk tevoorschijn veegt, direct de actie van de bijbehorende knop wordt uitgevoerd. Je hebt overigens geen root nodig, maar je moet je mobiel wel even aan de computer hangen (zie instructies SustemUI Tuner) en bij Swype Navigation kiezen voor "Accessibility Without Root" en "Advanced Settings > Above Everything" aanvinken. Bijkomend voordeel is dat je eventueel ook de notificatiebalk kunt verbergen, waardoor je daar op de lange termijn geen last van inbranden hebt (alsnog makkelijk tevoorschijn te halen met vegen over vingerafdrukscanner of door bij Swype Navigation aan bijvoorbeeld Right Edge een niet reagerende actie te koppelen).
En voor wie het scherm dan nog steeds te klein is
, die tovert (zonder root) zijn OnePlus gewoon om in een computer met Sentio Desktop (+ SecondScreen voor het aanpassen van de resolutie + scherm met Chromecast + bluetooth muis en toetsenbord).
Is het iemand gelukt om middels een app andere gebaren toe te voegen aan de vingerafdrukscanner? Apps lijken bij mij niet te werken bij de 5T
En voor wie het scherm dan nog steeds te klein is
Is het iemand gelukt om middels een app andere gebaren toe te voegen aan de vingerafdrukscanner? Apps lijken bij mij niet te werken bij de 5T
Ik heb gisteren de 128GB versie ontvangen met 10% korting. Echt een toptoestel voor minder dan 500 euro. Ik ga proberen een review te schrijven.
559 euro - 10% > 500 euroJoepD schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:36:
Ik heb gisteren de 128GB versie ontvangen met 10% korting. Echt een toptoestel voor minder dan 500 euro. Ik ga proberen een review te schrijven.
(559 niet 569 toch nog net >500,-)
Maarre desondanks natuurlijk hele mooie prijs als je die studentenkorting ook nog kunt krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door tismij op 29-11-2017 15:42 ]
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik had nog priority shipping voor een tientje erbij gepakt en ik dacht dat het totaal onder de 510 euro zat. Maar het zat inderdaad net erboven.tismij schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:39:
[...]
559 euro - 10% > 500 euro
(559 niet 569 toch nog net >500,-)
Maarre desondanks natuurlijk hele mooie prijs als je die studentenkorting ook nog kunt krijgen.
Ondanks dat ik geen studentenkorting krijg zit ik er ook zwaar over te denkende 5t aan te schaffen.
Ben nog steeds zo blij met mijn Nexus 6 (zonder P) maar die begint wel oud te worden.
Jammer dat er niet toch een star wars editie komt, special editions vind ik altijd wel leuk.
Ben nog steeds zo blij met mijn Nexus 6 (zonder P) maar die begint wel oud te worden.
Jammer dat er niet toch een star wars editie komt, special editions vind ik altijd wel leuk.
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Gisteren mijn 5T vergeten op het werk -.-, maar vandaag toen ik op werk kwam was ik wel verbaasd dat er nog maar 5 % acculading over was. SOT was nog geen 1 uur. Bovenaan staat Android-besturingssysteem en daaronder Mi Band Tools. Ik denk dat dat de boosdoener is geweest, die zal waarschijnlijk wel heletijd naar mijn Miband gezocht hebben, die niet verbonden kon zijn.
Normaal gesproken zou met dit toestel wel makkelijk tussen de 4-6 uur sot gehaald kunnen worden denk ik..
Normaal gesproken zou met dit toestel wel makkelijk tussen de 4-6 uur sot gehaald kunnen worden denk ik..
@bllb
Gaaf dat je dit uitgezocht hebt!
Die secondscreen, werkt dat niet alleen met een MHL-kabel? Of ook met een chromecast?
Mijn TV is 4K, maar de chromecast 1 ondersteunt maar tot FHD...
Inmiddels heb ik gelukkig ook onder nova launcher mijn navigatieknoppen op een doorzichtige (niet grijze) balk.
Dit zat nogal verstopt onder nova instellingen / uiterlijk en gedrag / transparante meldingsbalk.
Gaaf dat je dit uitgezocht hebt!
Die secondscreen, werkt dat niet alleen met een MHL-kabel? Of ook met een chromecast?
Mijn TV is 4K, maar de chromecast 1 ondersteunt maar tot FHD...
Inmiddels heb ik gelukkig ook onder nova launcher mijn navigatieknoppen op een doorzichtige (niet grijze) balk.
Dit zat nogal verstopt onder nova instellingen / uiterlijk en gedrag / transparante meldingsbalk.
[ Voor 36% gewijzigd door djiedjee op 29-11-2017 16:22 ]
SecondScreen past de resolutie op de mobiel zelf aan, dus dat werkt ook met de Chromecast - je kunt het handmatig activeren, maar kan ook automatisch als de app ziet dat je je scherm cast. Hm, je kunt of je Chromecast upgraden of je mobiel middels Displaylink (de 5T ondersteund geen MHL) aan je scherm koppelen (ik vraag me dan wel af of je mobiel ondertussen kan opladen). Ik moet wel toegeven dat met de Chromecast het resultaat op mijn scherm (1920x1080) niet haarscherp is, misschien dat de kwaliteit van de stream naar de Chromecast niet al te best is?
[ Voor 8% gewijzigd door bllb op 29-11-2017 16:39 ]
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van de 5t, geweldig toestel weer een hele verbetering tov de 5 maar heb er 1 probleem mee; ik gebruik het Google keyboard maar krijg met geen mogelijkheid woordvoorspellingen in de balk boven het toetsenbord. Ik heb de cache en data al gewist van het toetsenbord waarna ik alles weer opnieuw moest instellen maar de woordvoorspellingen worden nog steeds niet getoond.
Kies ik voor het engels (USA) toetsenbord dan werkt het wel maar als ik hem weer op nederlands zet dan weer niet. Nogmaals voor de zekerheid het nederlands woordenboek weggegooid en daarna opnieuw toegevoegd maar mocht ook niet helpen.
Iemand nog een idee?
Kies ik voor het engels (USA) toetsenbord dan werkt het wel maar als ik hem weer op nederlands zet dan weer niet. Nogmaals voor de zekerheid het nederlands woordenboek weggegooid en daarna opnieuw toegevoegd maar mocht ook niet helpen.
Iemand nog een idee?
Hier een iPhone gebruiker sinds de iPhone 4S. De afgelopen 3 jaar een iPhone 6 met veel tevredenheid gebruikt, maar ik wil inmiddels weer iets anders/beters.
Een iPhone X vind ik echt te duur, ook al zou ik 'm prima kunnen betalen en is de snelheid indrukwekkend, ik durf gewoon niet over straat met zo'n duur toestel... Een iPhone 8 dan? Mwah, ik wil de Oneplus 5t best een kans geven. Maarrrrr overstappen betekend wennen en is natuurlijk spannend.
Zijn er hier mensen die ook de overstap hebben gemaakt? Ik denk persoonlijk vooral de Apple Notes app en het gesloten systeem te gaan missen. Voor Notes zijn er vast goede alternatieven (moeten syncen met Macbook en iPad), maar het gesloten systeem vind ik juist enorm prettig. Ik wil niet 1000 dingen aanpassen, ik wil me geen zorgen maken over apps die de batterij om onduidelijke reden leegzuipt, ik wil dat alles gewoon werkt.
Klopt het trouwens dat met Oreo, die hopelijk begin komend jaar uitkomt voor 5t, ook icon badges naar android komen? Dit vind ik echt heel prettig op de iPhone namelijk.
Tot slot, hoe werkt Android met meerdere email en calendar accounts? Vergelijkbaar met iOS? Dank dank dank!
Een iPhone X vind ik echt te duur, ook al zou ik 'm prima kunnen betalen en is de snelheid indrukwekkend, ik durf gewoon niet over straat met zo'n duur toestel... Een iPhone 8 dan? Mwah, ik wil de Oneplus 5t best een kans geven. Maarrrrr overstappen betekend wennen en is natuurlijk spannend.
Zijn er hier mensen die ook de overstap hebben gemaakt? Ik denk persoonlijk vooral de Apple Notes app en het gesloten systeem te gaan missen. Voor Notes zijn er vast goede alternatieven (moeten syncen met Macbook en iPad), maar het gesloten systeem vind ik juist enorm prettig. Ik wil niet 1000 dingen aanpassen, ik wil me geen zorgen maken over apps die de batterij om onduidelijke reden leegzuipt, ik wil dat alles gewoon werkt.
Klopt het trouwens dat met Oreo, die hopelijk begin komend jaar uitkomt voor 5t, ook icon badges naar android komen? Dit vind ik echt heel prettig op de iPhone namelijk.
Tot slot, hoe werkt Android met meerdere email en calendar accounts? Vergelijkbaar met iOS? Dank dank dank!
[ Voor 4% gewijzigd door NeuroticaPills op 29-11-2017 18:16 ]
@bllb wat stel jij precies in met die system ui tuner? Werkt swype navigation niet zonder die app dan?
floristevito schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:27:
Misschien dat mijn probleem omtrent het 'water druppel' geluid effect wat te vaag is. Ik probeer echter te achterhalen of het nou normaal is of dat er toch iets anders aan de hand is.
Oreo komt inderdaad (hopelijk) binnenkort, zijn al veel beta's via OnePlus van in omloop, dus verwacht het wel! Met icon badges bedoel je een icoontje naast de app dat aangeeft dat je berichten etc hebt? Dit is al mogelijk in action launcher (play store) maar zit waarschijnlijk in Oreo ja!NeuroticaPills schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:55:
Hier een iPhone gebruiker sinds de iPhone 4S. De afgelopen 3 jaar een iPhone 6 met veel tevredenheid gebruikt, maar ik wil inmiddels weer iets anders/beters.
Bij e-mailen calendar kan je zeker meerder accounts instellen. Bij email is het ook mogelijk niet Gmail accounts toe te voegen. Voor de agenda kan je gebruik maken van allerlijk apps als je niet via je Gmail account zou willen
Als iemand het zich nog afvroeg of (mogelijk)afvraagt in de toekomst, ik heb customer service gecontacteerd en de video laten zien. Zei hebben hem meerdere malen geanalyseerd en erkennen het geluid maar stellen dat hij normaal is bij de 5t.
Even wennen maar niks aan de hand dus.
Wat een super toestel is het met dat scherm..
[ Voor 42% gewijzigd door The Wizard op 29-11-2017 19:20 ]
Graag de volgende keer je eigen reactie aanpassen aub
[ Voor 95% gewijzigd door The Wizard op 29-11-2017 19:20 ]
Leuk filmpje, helemaal voor iPhone gebruikers:
Ik gebruik al een tijd Simplenote. Webclient, en oor MacOS/Android/iOS ook native clients. Gewoon een handig kladblokje. https://app.simplenote.com/NeuroticaPills schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:55:
Ik denk persoonlijk vooral de Apple Notes app en het gesloten systeem te gaan missen. Voor Notes zijn er vast goede alternatieven (moeten syncen met Macbook en iPad)
Wat zijn de meningen over on screen buttons? Laten staan of 'omhoog vegen' om te laten verschijnen..
Die laatste optie is wel erg mooi..
Mooi, maar niet zo praktisch imo.floristevito schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:31:
Wat zijn de meningen over on screen buttons? Laten staan of 'omhoog vegen' om te laten verschijnen..
Het is mooi, maar ik krijg er persoonlijk geen fijn gevoel bij om die knoppen te missen. Ik gebruik ze namelijk toch vaak wel heel intuïtief en zo'n veeg is ook wel weer een extra actie. En op de 5T zijn het wel van die lekker kleine knoppen en is het gemis aan schermruimte daarom ook minimaal.floristevito schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:31:
Google keep werkt ook primabollefles schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:20:
[...]
Ik gebruik al een tijd Simplenote. Webclient, en oor MacOS/Android/iOS ook native clients. Gewoon een handig kladblokje. https://app.simplenote.com/
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
@NeuroticaPills ik!
Sinds de 3G een iPhone bezitter en net mijn iPhone X verkocht. Faceid werkte niet goed, toestel te kwetsbaar en savonds’s laat openbaar vervoer voelde niet heel prettig met zo’n duur toestel.
Stiekem wilde ik android wel eens proberen, iedereen in mijn (tech)omgeving is laaiend enthousiast.
Na veel onderzoek ook de 5t geworden en gisteren besteld. Ben heel benieuwd! Hoe dit draadje in de gaten voor updates van mensen die hem al hebbe :-D
Sinds de 3G een iPhone bezitter en net mijn iPhone X verkocht. Faceid werkte niet goed, toestel te kwetsbaar en savonds’s laat openbaar vervoer voelde niet heel prettig met zo’n duur toestel.
Stiekem wilde ik android wel eens proberen, iedereen in mijn (tech)omgeving is laaiend enthousiast.
Na veel onderzoek ook de 5t geworden en gisteren besteld. Ben heel benieuwd! Hoe dit draadje in de gaten voor updates van mensen die hem al hebbe :-D
Oops, I did it again.
Je kan via je Google account ook notities in de stock OS X app syncen, ook Google agenda met stock OS X agenda etc. Foto’s kan je Google photos gebruiken en die via een web cliënt bereiken had ik begrepen. Tot slot ben ik zelf nog op zoek naar een manier om mn iCloud Keychain over te zetten naar mn 5T zodra ie hier arriveert.NeuroticaPills schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:55:
Hier ook een overstapper van iPhone, heb bijna elke iPhone sinds de 3G gehad en ga uiteindelijk over van de iPhone 7. Ben zeer benieuwd!
SystemUI Tuner gebruik ik om ook de notificatiebalk te doen verdwijnen, maar als het alleen om het bedienen van de navigatiebalk met veegbewegingen gaat volstaat Swype Navigation inderdaad!djiedjee schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:55:
@bllb wat stel jij precies in met die system ui tuner? Werkt swype navigation niet zonder die app dan?
Voor het beste van beide werelden: navigatiebalk verbergen in combinatie met Swype Navigation. Eventueel SystemUI Tuner installeren om ook de notificatiebalk te verbergen (zie mijn eerdere reactie).floristevito schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:31:
Oplossing (lees: app) gevonden voor m'n probleem: One-Handed Mode.bllb schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:58:
Ik mis wel een optie a la iOS om het beeldscherm tijdelijk omlaag te halen, want anders is het soms wat lastig met één hand (gelukkig kun je met vingerafdrukscanner notificaties omlaag halen).
Gebruik dan gewoon nova launcher die kan alles.
bllb schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:48:
[...]
SystemUI Tuner gebruik ik om ook de notificatiebalk te doen verdwijnen, maar als het alleen om het bedienen van de navigatiebalk met veegbewegingen gaat volstaat Swype Navigation inderdaad!
[...]
Voor het beste van beide werelden: navigatiebalk verbergen in combinatie met Swype Navigation. Eventueel SystemUI Tuner installeren om ook de notificatiebalk te verbergen (zie mijn eerdere reactie).
[...]
Oplossing (lees: app) gevonden voor m'n probleem: One-Handed Mode.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Eh, hoe dan? Swype Navigation / SystemUI Tuner / One-Handed Mode werken in elke app, dus niet alleen op het thuisschermrhos schreef op donderdag 30 november 2017 @ 00:48:
Gebruik dan gewoon nova launcher die kan alles.
[...]
Verwijderd
Hallo allemaal,
Heb de One Plus 5T ook besteld na jaren iPhone gebruiker te zijn geweest.
Zijn er bepaalde dingen om op te letten bij de overstap? Heb 'Google Drive' gedownload en back-up gemaakt van contacten en foto's.
Is er een mogelijkheid om paswoorden en berichten ook mee te nemen?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Zijn er bepaalde dingen om op te letten bij de overstap? Heb 'Google Drive' gedownload en back-up gemaakt van contacten en foto's.
Wat je goed kan doen voor je foto's is Google Photo's downloaden op je iPhone en daar een backupje maken. Dan heb je altijd je foto's bij de hand op je oneplus en hoef je niks over te zetten. Scheelt in de toekomst ook veel opslagruimte op je oneplus mocht je de geuploade foto's willen verwijderen. Kan je ze altijd met internet bekijken of eventueel downloaden.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:06:
Hallo allemaal,
Passwords syncen helaas niet tussen je iCloud en Google, dat is niet mogelijk. Berichten kan volgens mij (uit mijn hoofd) ook niet, maar je kan wel even de Android Migration tool googlen die je kan downloaden op iOS, misschien is die functie er wel gewoon.
Zomaar een vraagje over de face unlock.
In review videos op youtube zie ik dat hij zo snel unlocked dat je het lockscreen helemaal niet ziet.
Bij mij zie ik het lockscreen wel voor een fractie van een seconde. Hoe zit dat bij jullie?
In review videos op youtube zie ik dat hij zo snel unlocked dat je het lockscreen helemaal niet ziet.
Bij mij zie ik het lockscreen wel voor een fractie van een seconde. Hoe zit dat bij jullie?
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord!dannelini schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:43:
[...]
Wat je goed kan doen voor je foto's is Google Photo's downloaden op je iPhone en daar een backupje maken. Dan heb je altijd je foto's bij de hand op je oneplus en hoef je niks over te zetten. Scheelt in de toekomst ook veel opslagruimte op je oneplus mocht je de geuploade foto's willen verwijderen. Kan je ze altijd met internet bekijken of eventueel downloaden.
Passwords syncen helaas niet tussen je iCloud en Google, dat is niet mogelijk. Berichten kan volgens mij (uit mijn hoofd) ook niet, maar je kan wel even de Android Migration tool googlen die je kan downloaden op iOS, misschien is die functie er wel gewoon.
Kan het zijn dat die Android Migration Tool niet te vinden is in de App store?
Excuses het is inderdaad veranderd naar de google drive.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:50:
[...]
Bedankt voor je antwoord!
Kan het zijn dat die Android Migration Tool niet te vinden is in de App store?
Verwijderd
Die heb ik al geïnstalleerd. Dus via daar back-up nemen zou moeten voldoende zijn?dannelini schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:51:
[...]
Excuses het is inderdaad veranderd naar de google drive.source: https://www.android.com/switch/
Yep, dat is de makkelijkste optie. Mocht je echt je berichten etc over willen zetten dan verwijs ik je naar onze vriend Google. Het is wel te doen, heb het zelf ook een keer eerder gedaan, maar uiteindelijk heb ik het nooit echt meer nodig gehad.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:17:
[...]
Die heb ik al geïnstalleerd. Dus via daar back-up nemen zou moeten voldoende zijn?
Je kan bij instellingen aanvinken dat hij al 'auto unlock after screen in one' doet. Sta je nu onder goed licht en goede camera hoek dan zie je het lockscreen niet eens meerdjiedjee schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:48:
Zomaar een vraagje over de face unlock.
Die staat al aan...
floristevito schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:19:
[...]
Je kan bij instellingen aanvinken dat hij al 'auto unlock after screen in one' doet. Sta je nu onder goed licht en goede camera hoek dan zie je het lockscreen niet eens meer
Gisteren binnen gekregen. Hoopvol uitgepakt. Hmm, wat is ie klein. Hmm, best klein scherm. Hmm, best onscherp beeld (pentile sucks). Hmm, Karbon hoesje is niet geweldig.
Snelheid wel über, qua alles. Apps openen, installeren (!), WiFi waanzinnig, etc. Kleuren en contrast van scherm uiteraard wel top.
Ff kijken nog of ie blijft. Écht een upgrade tov de Mate 8 is het niet
Snelheid wel über, qua alles. Apps openen, installeren (!), WiFi waanzinnig, etc. Kleuren en contrast van scherm uiteraard wel top.
Heb je toevallig je looks veranderd? Petje op oid? Iets waardoor hij er langer over zou kunnen doen om je te herkennen?
Klein?! Hij is net iets kleiner de mijn nexus 6P! en die vind ik toch best groot hoor!Brad Pitt schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:35:
Gisteren binnen gekregen. Hoopvol uitgepakt. Hmm, wat is ie klein. Hmm, best klein scherm. Hmm, best onscherp beeld (pentile sucks). Hmm, Karbon hoesje is niet geweldig.
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Verwijderd
Thanks!dannelini schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:19:
[...]
Yep, dat is de makkelijkste optie. Mocht je echt je berichten etc over willen zetten dan verwijs ik je naar onze vriend Google. Het is wel te doen, heb het zelf ook een keer eerder gedaan, maar uiteindelijk heb ik het nooit echt meer nodig gehad.
Maar net wat je gewend bent denk ikBroodje_Aap schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:37:
Klein?! Hij is net iets kleiner de mijn nexus 6P! en die vind ik toch best groot hoor!
Dan ben ik toch wel benieuwd wat jij gewend bent aan grootte.
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Nee, als hij er moeite voor moet doen duurt het soms wat langer. Maar in de beste omstandigheden staat hij altijd minimaal iets van 0,2 seconden op het lockscreen.
outlandos schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:36:
[...]
Heb je toevallig je looks veranderd? Petje op oid? Iets waardoor hij er langer over zou kunnen doen om je te herkennen?
Ik kom van een S8 en ik vind hem echt gigantisch. Wel fijn deze ratio. Die S8 komt gelijk een beetje lomp lang over.Brad Pitt schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:35:
Ik wacht nog steeds op mijn eigen toestel, maar al wel de hele ochtend in de weer met een prototype toetel van werk.
Gedachten?
- ontzettend snel!
- geen bloatware
- camera idd matig
- gewicht perfect
- grootte ook perfect
- schermkwaliteit vind ik tegenvallen
Een collega heeft de pixel 2 XL en die moet je er echt niet naast leggen, dan valt het kwaliteitsverschil wel op.
Ondanks de zwakke punten denk ik dat je voor het geld een erg goed toestel krijgt.
Gedachten?
- ontzettend snel!
- geen bloatware
- camera idd matig
- gewicht perfect
- grootte ook perfect
Een collega heeft de pixel 2 XL en die moet je er echt niet naast leggen, dan valt het kwaliteitsverschil wel op.
Ondanks de zwakke punten denk ik dat je voor het geld een erg goed toestel krijgt.
Oops, I did it again.
Heb nu de Nexus 6 (niet P) en vind het scherm super twijfel enorm over die nieuwe 18:9 verhouding.
Voelt het formaat door de andere verhouding in gebruik echt kleiner of valt dat wel mee?
Wil dus juist een groter scherm, veel fijner voor e-mails en internet en agenda's etc. telefoon is voor mij echt een zakcomputer.
Voelt het formaat door de andere verhouding in gebruik echt kleiner of valt dat wel mee?
Wil dus juist een groter scherm, veel fijner voor e-mails en internet en agenda's etc. telefoon is voor mij echt een zakcomputer.
Is er iemand die van een 3T de overstap heeft gemaakt?
Ik kan mijn 3T voor een goede prijs weg doen en twijfel of ik de 5T zal halen.
Is de camera slechter dan die van de 3T ? Lees her en der wat tegenstrijdige berichten hierover.
Is de camera slechter dan die van de 3T ? Lees her en der wat tegenstrijdige berichten hierover.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb een beetje het idee dat je jezelf voor de gek houdt. Dit is hoe beide toestellen zijn qua formaat vergeleken met elkaar.Brad Pitt schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:35:
Gisteren binnen gekregen. Hoopvol uitgepakt. Hmm, wat is ie klein. Hmm, best klein scherm. Hmm, best onscherp beeld (pentile sucks).

Klik
Het scherm van de 5T is zelfs een 6" scherm, net als de Mate 8.
Nog niet heel veel mee getest, maar lijkt zeker niet slechter.
Foto in low light is een stuk beter, lange verhouding is 18:9 in plaats van 16:9.
Video ziet er ongeveer hetzelfde uit op het eerste gezicht.
Foto in low light is een stuk beter, lange verhouding is 18:9 in plaats van 16:9.
Video ziet er ongeveer hetzelfde uit op het eerste gezicht.
cypher21 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:32:
Ja, dus kleiner, vanwege de imho zinloze schermverhoudingDanny.G schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:40:
[...]
Het scherm van de 5T is zelfs een 6" scherm, net als de Mate 8.
Je bedoelt dat de 5T smaller is, right?Brad Pitt schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:52:
[...]
Ja, dus kleiner, vanwege de imho zinloze schermverhouding
Hi,
Sinds gisteren heb ik de OnePlus 5T als opvolger van mijn OnePlus One. Echt een fantastisch toestel, en stukken sneller dan ik gewent was.
Heb wel een probleem, namelijk dat ik de Google Phone app niet kan installeren. In de play store kan ik hem niet vinden, en via google krijg ik de popup dat hij niet kan worden gevonden. Heb ook al geprobeerd om de apk te installeren, maar dan faalt de installatie. Iemand die weet of de Phone app wel geinstallerd kan worden op dit toestel?
Sinds gisteren heb ik de OnePlus 5T als opvolger van mijn OnePlus One. Echt een fantastisch toestel, en stukken sneller dan ik gewent was.
Heb wel een probleem, namelijk dat ik de Google Phone app niet kan installeren. In de play store kan ik hem niet vinden, en via google krijg ik de popup dat hij niet kan worden gevonden. Heb ook al geprobeerd om de apk te installeren, maar dan faalt de installatie. Iemand die weet of de Phone app wel geinstallerd kan worden op dit toestel?
Gewoon, kleiner oppervlak. Dat je dus "meer" ziet met bijv. browsen ontgaat mij ook, aangezien je met adequate text reflow op een 6" 16:9 meer inhoud hebtDanny.G schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:56:
Je bedoelt dat de 5T smaller is, right?
De Play Store zegt dat 'ie incompatible is.
Speciale reden waarom je die wil gebruiken in plaats van de standaard phone-app?
Speciale reden waarom je die wil gebruiken in plaats van de standaard phone-app?
ChaosChameleon schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:01:
Iemand die weet of de Phone app wel geinstallerd kan worden op dit toestel?
Ik ben van een OP3 naar een OP5T gegaan en voor mij was het wel een stap vooruit, scherm lijkt beter en ook helderder, camera is beter (low light ligt een beetje aan de focus), gezichtsherkenning werkt heerlijk en gebruik de vingerafdruksensor amper...cypher21 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:32:
Al met al zeer blij mee
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Ik heb me nooit gerealiseerd hoe handig een vingerafdrukscanner (of goeie/snelle facial recognition) is... echt heel handig! En Dash charge is fantastisch so far!
Vind hem er mooier uitzien dan de default phone app, en t is handig om bedrijven te kunnen bellen vanuit de app zelf. Maar zo vaak bel ik ook niet, dus maakt ook niet heel veel uit.djiedjee schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:00:
De Play Store zegt dat 'ie incompatible is.
Hoe zou t eigenlijk komen dat ie incompatible is, op mn OPO had ik de app wel altijd geinstalleerd.
Hoe vind je de schermkwaliteit verder vergeleken met de Mate 8? Ik heb de Mate 8 ook en ben tevreden over het scherm. Enige minpuntje eraan vind ik dat de helderheid wel wat hoger had gemogen.Brad Pitt schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:35:
En hoe is de kwaliteit van geluid via de 3,5 mm aansluiting? Op de Mate is de kwaliteit echt geweldig voor een telefoon zonder quad dac. Net als de speaker kwaliteit.
[ Voor 10% gewijzigd door cordonbleu op 30-11-2017 15:26 ]
Automatisch ontgrendelen laatste dagen toch maar weer aangezet, aangezien "Ambient dislpay" met "Scherm opheffen" nu wel weer werkt. Had een tijdje dat het helemaal niet deed, maar na een reboot was het blijkbaar opgelost. Dit vervangt wel beetje het lockscreen, maar wat ik wel jammer vind is dat je bv niet de tekstberichten kan zien van WhatsApp, je ziet alleen de app logo's en niet het inhoud.xileS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:19:
[...]
Gezichtsontgrendeling werkt idd erg snel zoals al te zien was in de reviews, maar ik heb toch gelijk dat automatisch ontgrendelen uit gezet als gezichtsdetectie geslaagd is. Is wel leuk om eerst iedereen te showen hoe snel dat gaat, maar in praktijk zie je nooit meer je lockscreen xD. Ik wil vaak toch alleen maar even snel naar lockscreen kijken, of er wat berichten zijn. Omhoog swypen is dan nog maar 1 handeling. Eigenlijk heb ik de gezichtsontgrendeling ook niet nodig, want ik heb een MiBand die ik als smart lock kan instellen (daardoor had ik de vingerafdrukscanner van de OP3, die het bijna nooit deed ook niet nodig).
Merk alleen wel dat gezichtsontgrendeling vaak niet werkt als het plat op tafel ligt (wel logisch, aangezien je niet goed in de camera kijkt) en als je in bed ligt en donker is. Als je in bed ligt, heb je de vingerafdrukscanner nog (fijn trouwens dat deze wel goed werkt, op mijn OP3 werkte die nooit met mijn vingers), maar als het plat op tafel ligt moet je al gauw op gaan staan en je gezicht laten zien ;p, of alsnog code invoeren. Hopelijk krijg ik snel de Bluetooth icm met de MiBand 2 werkend (al denk ik dat ik het waarschijnlijk ter reparatie moet sturen), zodat ik voor zulke situaties nog de Smartlock heb.
Ik heb sinds vandaag de optie "Navigatiebalk verbergen" toevallig aangezet. Er verschijnt linksonder dan een extra knopje waarmee je de on screen buttons alsnog kan vastzetten of laten verdwijnen. Heb het eigenlijk nog altijd op vastgezet staan, kan mij nog niet een situatie inbeelden dat ik het wil laten verdwijnen. Lijkt mij niet zo praktisch, waar moet je drukken als je terug of naar home wilt xD. On screen buttons zijn voor mij sowieso nog wennen, vond de knoppen op de OP3 toch wat fijner. Ik merk namelijk dat ik nog wel een aantal keer per ongeluk op de home knop heb gedrukt, hopelijk raak ik er nog aan gewend.floristevito schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:31:
Weet het niet zeker of het ook werkt op een Oneplus 5t maar ik verwacht van wel aangezien die ook werkt op andere oneplus toestellen. Op XDA kan je de apk vinden https://forum.xda-develop...pp-google-dialer-t3557412 Zitten nog wel een paar dingen in die niet werken maar dit is meestal ook toestel specifiek. Hopelijk lukt het in ieder geval!ChaosChameleon schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:01:
Iemand die weet of de Phone app wel geinstallerd kan worden op dit toestel?
Héél herkenbaar.xileS schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:34:
[...]
On screen buttons zijn voor mij sowieso nog wennen, vond de knoppen op de OP3 toch wat fijner. Ik merk namelijk dat ik nog wel een aantal keer per ongeluk op de home knop heb gedrukt, hopelijk raak ik er nog aan gewend.
Ik ben enorm aan het twijfelen tussen een 5T en een Pixel2XL. Heb nu een HTC M8 die wel toe is aan vervanging omdat er geen updates meer doorkomen. Verder nog prima.Frugalicious schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:29:
Ik wacht nog steeds op mijn eigen toestel, maar al wel de hele ochtend in de weer met een prototype toetel van werk.
Gedachten?
- ontzettend snel!
- geen bloatware
- camera idd matig
- gewicht perfect
- grootte ook perfect
Heb je misschieen kleine vergelijking met de Pixel en de 5T? Bijvoorbeeld de minpunten die overal worden genoemd: het scherm op de pixel en de vreemde geluiden van de speaker van de 5T? Hoe erg zijn deze merkbaar?
Ik heb ik iets raars met mijn 5t icm AirAudio om Spotify te casten naar mijn Kodi (RPi3).
Als je even niets cast maar hard iets roept komt datzelfde geluid uit de speaker vd tv. Het lijkt dus of een bepaalde microfoon op de 5t altijd open staat.
Iemand een idee?
Als je even niets cast maar hard iets roept komt datzelfde geluid uit de speaker vd tv. Het lijkt dus of een bepaalde microfoon op de 5t altijd open staat.
Iemand een idee?
Heel eerlijk? Maar ik ben dan ook echt een ontzettende muggenzifter als het gaat om telefoons (doe er letterlijk langer over dan het kopen van een auto). De Pixel XL 2 is wel echt een kwaliteitstoestel. Nee geen draadloos opladen, maar wel een top scherm (zolang je geen groene strepen krijgt haha). Het beeld is mooier dan op de 5t, ook de camera is echt perfectie. Heel grappig, je schiet de foto (baggerkwaliteit) en 2sec later zie je hem ineens omvormen tot een perfecte foto (dankzij Ai). Ook is de squeezefunctie leuk en is het volledig stock Android, een always on display en heeft hij een aparte processor voor Ai.mamorunl schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:05:
[...]
Ik ben enorm aan het twijfelen tussen een 5T en een Pixel2XL. Heb nu een HTC M8 die wel toe is aan vervanging omdat er geen updates meer doorkomen. Verder nog prima.
Heb je misschieen kleine vergelijking met de Pixel en de 5T? Bijvoorbeeld de minpunten die overal worden genoemd: het scherm op de pixel en de vreemde geluiden van de speaker van de 5T? Hoe erg zijn deze merkbaar?
Daarnaast ook de Google assistent etc, werkt naadloos.
Ik twijfel heel erg, heb de 5t besteld, maar mocht hij tegenvallen neemt mijn broertje hem over. Maar uiteindelijk is de vergelijking niet eerlijk, de Pixel is een stuk duurder dan de 5t. Wel vind ik oprecht dat je bij de 5t flink wat telefoon krijgt voor je geld.
Oops, I did it again.
Het idee dat je echt waar krijgt voor je geld kan ik inderdaad ook wel opmaken als ik de reviews lees en de reacties hier. Ik zit ook eigenlijk iets meer te neigen naar de 5T ipv pixel ook mede om de prijs.Frugalicious schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:06:
[...]
Heel eerlijk? Maar ik ben dan ook echt een ontzettende muggenzifter als het gaat om telefoons (doe er letterlijk langer over dan het kopen van een auto). De Pixel XL 2 is wel echt een kwaliteitstoestel. Nee geen draadloos opladen, maar wel een top scherm (zolang je geen groene strepen krijgt haha). Het beeld is mooier dan op de 5t, ook de camera is echt perfectie. Heel grappig, je schiet de foto (baggerkwaliteit) en 2sec later zie je hem ineens omvormen tot een perfecte foto (dankzij Ai). Ook is de squeezefunctie leuk en is het volledig stock Android, een always on display en heeft hij een aparte processor voor Ai.
Daarnaast ook de Google assistent etc, werkt naadloos.
Ik twijfel heel erg, heb de 5t besteld, maar mocht hij tegenvallen neemt mijn broertje hem over. Maar uiteindelijk is de vergelijking niet eerlijk, de Pixel is een stuk duurder dan de 5t. Wel vind ik oprecht dat je bij de 5t flink wat telefoon krijgt voor je geld.
Helemaal mee eens! Nooit eerder gemist, maar kan nu al niet meer zonder - de vingerafdrukscanner en gezichtsherkenning vullen elkaar echt goed aan bij de 5T. Stiekem ben ik inmiddels verslaafd aan het steeds onnodig tevoorschijn toveren van de notificatiebalk en weer verbergen middels de vingerafdrukscannerRobinJ1995 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:07:
Ik heb me nooit gerealiseerd hoe handig een vingerafdrukscanner (of goeie/snelle facial recognition) is... echt heel handig! En Dash charge is fantastisch so far!
Is er al iemand die een Google camera werkend heeft op zijn 5T? Mijn versie (mgcb_7OH_c2....) loopt vast op de frontface camera en op de slowmotion functie...
Front camera doet het hier prima, met slowmotion in het inderdaad meteen een FC.joopdroid schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:27:
Is er al iemand die een Google camera werkend heeft op zijn 5T? Mijn versie (mgcb_7OH_c2....) loopt vast op de frontface camera en op de slowmotion functie...
Vannacht 9% accu er af. In de statistieken uiteraard nergens te zien waar aan. Vind dat zeer veel (wifi aan). Waarschijnlijk omdat Whatsapp niet automatisch kon backuppen "omdat er geen dataverbinding was". Welnu, die staat uiteraard gewoon altijd aan
Kan nergens, buiten het fysieke knoppie, een do not disturb vinden om bijv. tussen 01:30 en 08:00 ff het geluid uit te zetten, dacht dat dat tegenwoordig standaard was.
Verder zeer slechte automatische brightness maar da's met Lux weer opgelost. Kijken hoe vandaag gaat
[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 01-12-2017 08:32 ]
Ik heb dit nu elke dag, een wifi verbinding maar Whatsapp weigert te backuppen, toggle ik de wifi knop dan werkt het wel.Brad Pitt schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:28:
[...]
Front camera doet het hier prima, met slowmotion in het inderdaad meteen een FC.
Vannacht 9% accu er af. In de statistieken uiteraard nergens te zien waar aan. Vind dat zeer veel (wifi aan). Waarschijnlijk omdat Whatsapp niet automatisch kon backuppen "omdat er geen dataverbinding was". Welnu, die staat uiteraard gewoon altijd aan
Kan nergens, buiten het fysieke knoppie, een do not disturb vinden om bijv. tussen 01:30 en 08:00 ff het geluid uit te zetten, dacht dat dat tegenwoordig standaard was.
Verder zeer slechte automatische brightness maar da's met Lux weer opgelost. Kijken hoe vandaag gaat
Heel vaag...
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Ah ok! Ligt dus niet aan specifieke toestel/romSteevo_S schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:39:
Ik heb dit nu elke dag, een wifi verbinding maar Whatsapp weigert te backuppen, toggle ik de wifi knop dan werkt het wel.
Heel vaag...
Verder blijf ik mij wel verbazen over de snelheid, zeker het installeren van apps is zo, zo veel sneller
Wellicht dat deze voor je werkt: https://forum.xda-develop...oogle-camera-hdr-t3655215 *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.joopdroid schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:27:
Het kan kloppen dat slow-motion niet werkt. Je moet hem puur gebruiken voor foto's maken. Doe ik ook, en video's maak ik met de camera-app van OnePlus.
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 01-12-2017 10:20 ]
Ik laad altijd in de nacht op. Dus dan is dash charge eigenlijk niet nodig. Zou het beter voor de accu zijn om met snachts met andere lader langzamer te laden? Lader van mijn Oneplus2 bijvoorbeeld.
Je kan dan beter voor het slapen gaan alvast opladen dan eruit en dan ochtend als je wakker word even weer in doen.. heel de nacht laten laden is slechter voor je accu..kr4t0s schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:12:
Ik laad altijd in de nacht op. Dus dan is dash charge eigenlijk niet nodig. Zou het beter voor de accu zijn om met snachts met andere lader langzamer te laden? Lader van mijn Oneplus2 bijvoorbeeld.
Doe ik eigenlijk altijd met m'n OnePlus 3 hoor. Hij stopt gewoon met opladen als 'ie vol is. "Overlaadbescherming" heet dat. Zie ook hier: nieuws: Advies brandweer en verzekeraars: laad smartphone niet tijdens slapen...n2theb schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:36:
Je kan dan beter voor het slapen gaan alvast opladen dan eruit en dan ochtend als je wakker word even weer in doen.. heel de nacht laten laden is slechter voor je accu..
[ Voor 27% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-12-2017 10:38 ]
Thanks voor het artikel. Mijn gevoel zegt alleen dat het op langer termijn een nadeel kan hebben op je accu, maar misschien dat het dus niet zo is omdat hier een bescherming voor is.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:37:
[...]
Doe ik eigenlijk altijd met m'n OnePlus 3 hoor. Hij stopt gewoon met opladen als 'ie vol is. "Overlaadbescherming" heet dat. Zie ook hier: nieuws: Advies brandweer en verzekeraars: laad smartphone niet tijdens slapen...
Echt, kom nou eens met feiten over dat het hele nacht aan de lader laten liggen slecht is voor je accu...
You can’t overcharge your phone’s battery, so don’t worry about that. Your phone stops drawing current from the charger once it reaches 100%, according to Cadex Electronics marketing communications manager John Bradshaw. Cadex manufactures battery charging equipment. “Go ahead and charge to 100%,” Bradshaw says. “No need to worry about overcharging as modern devices will terminate the charge correctly at the appropriate voltage.”
Edo Campos, spokesperson for battery-maker Anker, echoes that sentiment. “Modern smart phones are smart, meaning that they have built in protection chips that will safeguard the phone from taking in more charge than what it should,” says Campos. “Good quality chargers also have protection chips that prevent the charger from releasing more power than what’s needed. For example, when the battery reaches 100%, the protection hardware inside the phone will stop current from coming in and the charger will turn off.”
[ Voor 83% gewijzigd door Huigie op 01-12-2017 10:59 ]
Is de camera app van Google echt heel veel beter dan die van OnePlus? Zie je dit ook terug in de kwaliteit van de foto? (Door gebruik van AI worden de foto's beter?) Zit dit in de app zelf? Anders dan wil ik ook wel overwegen om de google camera app te downloaden!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:54:
[...]
Wellicht dat deze voor je werkt: https://forum.xda-develop...oogle-camera-hdr-t3655215 [mbr]*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.[/]
Het kan kloppen dat slow-motion niet werkt. Je moet hem puur gebruiken voor foto's maken. Doe ik ook, en video's maak ik met de camera-app van OnePlus.
Jazeker! Kijk maar eens naar deze post: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"Broodje_Aap schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:53:
Is de camera app van Google echt heel veel beter dan die van OnePlus? Zie je dit ook terug in de kwaliteit van de foto? (Door gebruik van AI worden de foto's beter?) Zit dit in de app zelf? Anders dan wil ik ook wel overwegen om de google camera app te downloaden!
Heb je toevallig ook een voorbeeld van de 5T camera app vs Google camera app (Dus dat je het verschil in kwaliteit van de foto's ziet?)Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:54:
[...]
Jazeker! Kijk maar eens naar deze post: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"
Nee, want ik heb geen 5T. Misschien dat je hier kan kijken: *knip*. LMGTFY links zijn niet toegestaan.Broodje_Aap schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:56:
Heb je toevallig ook een voorbeeld van de 5T camera app vs Google camera app (Dus dat je het verschil in kwaliteit van de foto's ziet?)
Die vorige link bevat links naar pagina's waar voorbeelden instaan.
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 04-12-2017 10:52 ]
Zie weinig verschil tussen beide apps. In beide gevallen is de camera hooguit "mwa".
Ik had al gezocht op de camera app van de 5 en de ported google camera app en ik zie toch wel een verbetering, als dat ook zo is met de 5T, dan ga ik hem zeker downloaden!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:01:
[...]
Nee, want ik heb geen 5T. Misschien dat je hier kan kijken: *knip*.
Die vorige link bevat links naar pagina's waar voorbeelden instaan.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 04-12-2017 10:52 ]
Weinig verschil? Je moet ook niet in daglicht vergelijken.. Het enige verschil wat je dan ziet, is dat de post-processing van OnePlus waardeloos is, waardoor je een aquarel-effect krijgt. Bij Google Camera is dit niet aanwezig. Je moet het eens testen in een ruimte met wat minder licht. Daarbij werkt het perfect, zoals in m'n voorbeelden te zien is (de linkjes). Dat komt door het goede algoritme van HDR+ van de Google Camera.Brad Pitt schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:03:
Zie weinig verschil tussen beide apps. In beide gevallen is de camera hooguit "mwa".
Ik weet niet wat jij gewend bent, maar je moet geen appels (DSLR's) vergelijken met peren (telefooncamera's).
[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-12-2017 11:07 ]
Geloof ik ook niets in, ik heb mijn OnePlus One 3 jaar lang hele nachten aan de lader gehad en aan het eind was de accu nauwelijks slechter dan aan het begin, kon er nog steeds 7 uur SOT mee halen (onder bepaalde omstandigheden dan hè).Huigie schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:46:
Echt, kom nou eens met feiten over dat het hele nacht aan de lader laten liggen slecht is voor je accu...
[...]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie