• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:47
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:53:
[...]

Wat bedoel je? Je wilt bijvoorbeeld knoppen verwisselen of iets? Of bedoel je dingen als "hold home button to lock screen" en dat soort dingen? In die context wordt "home button" gezien als de vingerafdrukscanner achterop. Als je die dan ingedrukt houdt, kun je daarmee je toestel vergrendelen (scherm uitzetten).
Zie deze video. De terug knop, home knop en launcher zijn weg. Die kan je door rechtsonder, in het midden of links omhoog te swipen oproepen.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Steevo_S schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:02:
[...]

Heeft iemand hier al een oplossing voor, ik kan mijn OP3 data niet overzetten naar mijn telefoon, heb al die settings al gecontroleerd en alles staat aan...
Ik had het uiteindelijk ook maar opgegeven. Apps kan ik sowieso wel allemaal opnieuw downloaden en oude oproepgeschiedenis kwijt, is ook niet zo'n ramp voor mij.

Via de cloud, lijkt dus niks te gebeuren. Pakt niet de settings van de OP3 over die in de Google Drive staan (misschien werkt het alleen voor hetzelfde telefoon?).

"Een back-up vanaf een Android-telefoon" leek ik iets verder te komen. Kreeg na vele pogingen opeens op beide toestellen een code te zien, maar kreeg daarna toch een melding dat het niet lukte. Volgens mij stond er iets dat dit niet mogelijk is met een werkprofiel.. Ik wist niet dat ik een werkprofiel had, maar volgens mij heeft dit te maken met de laatste update naar Oreo. Jij zit op de OP3 ook op Oreo denk ik?

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
xileS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:10:
[...]

Ik had het uiteindelijk ook maar opgegeven. Apps kan ik sowieso wel allemaal opnieuw downloaden en oude oproepgeschiedenis kwijt, is ook niet zo'n ramp voor mij.

Via de cloud, lijkt dus niks te gebeuren. Pakt niet de settings van de OP3 over die in de Google Drive staan (misschien werkt het alleen voor hetzelfde telefoon?).

"Een back-up vanaf een Android-telefoon" leek ik iets verder te komen. Kreeg na vele pogingen opeens op beide toestellen een code te zien, maar kreeg daarna toch een melding dat het niet lukte. Volgens mij stond er iets dat dit niet mogelijk is met een werkprofiel.. Ik wist niet dat ik een werkprofiel had, maar volgens mij heeft dit te maken met de laatste update naar Oreo. Jij zit op de OP3 ook op Oreo denk ik?
Inderdaad zit inderdaad op Oreo, wel ruk aangezien ik weinig zin heb om alles handmatig over te zetten :(

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:29
Boinkie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:05:
Zie deze video. De terug knop, home knop en launcher zijn weg. Die kan je door rechtsonder, in het midden of links omhoog te swipen oproepen.
De video ontbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boinkie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:05:
Mooie video! [/s] :p

Ik snap je niet helemaal. Je kan die softwarematige knoppen omhoog vegen en op de launcher staan ze standaard aan. Anders moet je even hier kijken: Instellingen > "Knoppen".
Oke.
Weet je het zeker? Denk namelijk toch echt dat de video ontbreekt hoor. :p

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• xileS
  • Niet online
Steevo_S schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:11:
[...]

Inderdaad zit inderdaad op Oreo, wel ruk aangezien ik weinig zin heb om alles handmatig over te zetten :(
Ik ben ook nog steeds bezig :'). Heb iig iets te doen de komende dagen xD.

• Boinkie
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:16:
[...]

Mooie video! [/s] :p

Ik snap je niet helemaal. Je kan die softwarematige knoppen omhoog vegen en op de launcher staan ze standaard aan. Anders moet je even hier kijken: Instellingen > "Knoppen".

[...]

Oke.

[...]

Weet je het zeker? Denk namelijk toch echt dat de video ontbreekt hoor. :p
In de herkansing ;)

YouTube: ViVo v7 plus with Sibbling virtual Keys Gestures

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor mensen die vandaag de OP5T hebben ontvangen en dit jaar ook de Samsung S8 hebben gehad:

Hoe zou je het oled scherm van de 5T vergelijken met die van de S8?
Een wereld van verschil of valt dat reuze mee?
xileS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:10:
Volgens mij stond er iets dat dit niet mogelijk is met een werkprofiel.. Ik wist niet dat ik een werkprofiel had, maar volgens mij heeft dit te maken met de laatste update naar Oreo. Jij zit op de OP3 ook op Oreo denk ik?
Correct. Dat komt omdat Parallel Apps gebruik maakt van werkprofielen :).

• rens-br
Je wil dus gestures gebruiken om de knoppenbalk te vervangen, begrijp ik het dan goed?

• xileS
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:25:
[...]

Correct. Dat komt omdat Parallel Apps gebruik maakt van werkprofielen :).
Had idd het vermoeden dat het door Parralel Apps, maar dat verpest dus blijkbaar wel de backup functie. Kopiëren lukte dus niet, weet niet hoe het met Oreo naar Oreo is of Nougat naar Nougat.
xileS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:27:
Had idd het vermoeden dat het door Parralel Apps, maar dat verpest dus blijkbaar wel de backup functie. Kopiëren lukte dus niet, weet niet hoe het met Oreo naar Oreo is of Nougat naar Nougat.
En wat nou als je je OnePlus 3 downgrade van Oreo naar Nougat zonder gegevensverlies, en dan voer je hetzelfde proces uit? Al durf ik niet te zeggen of je daarvoor moet wipen of iets. Je zou gewoon de full-ZIP moeten kunnen flashen.
Gaat allemaal een beetje snel, maar je wilt dus die knoppen verbergen zoals die gast daar ook doet?

• Boinkie
rens-br schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:26:
[...]

Je wil dus gestures gebruiken om de knoppenbalk te vervangen, begrijp ik het dan goed?
Klopt! Vond ik wel fijn en geeft je meer ruimte. Kom er echter bij de 5T echt niet achter :')

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
xileS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:27:
[...]

Heb het maar opgegeven, begin wel van 0 en pak van de library mijn apps die ik nodig heb (gelijk een schoonmaak), als ik thuis ben restore ik galerij enzo wel

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• rens-br
Boinkie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:32:
Klopt! Vond ik wel fijn en geeft je meer ruimte. Kom er echter bij de 5T echt niet achter :')
Dat zit voor zover ik weet niet standaard in OxygenOS. Je kan wel een andere launcher gebruiken, maar dan werken die gestures alleen in de Launcher zelf en niet in apps.

Je kan echter wel de knoppenbalk automatisch laten verdwijnen, maar dan moet je telkens naar boven swypen om hem weer terug te halen.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 23-11-2017 15:40 ]

• Boinkie
rens-br schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:39:
[...]

Dat zit voor zover ik weet niet standaard in OxygenOS. Je kan wel een andere launcher gebruiken, maar dan werken die gestures alleen in de Launcher zelf en niet in apps.
Jammer, dan maar weer aanleren die knop in te drukken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:30:
[...]

En wat nou als je je OnePlus 3 downgrade van Oreo naar Nougat zonder gegevensverlies, en dan voer je hetzelfde proces uit? Al durf ik niet te zeggen of je daarvoor moet wipen of iets. Je zou gewoon de full-ZIP moeten kunnen flashen.
Ik heb het al opgegeven, ga niet nog meer nutteloos alles opnieuw proberen ;p. Misschien dat Steevo_S nog een poging wilt wagen.
Steevo_S schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:34:
[...]

Heb het maar opgegeven, begin wel van 0 en pak van de library mijn apps die ik nodig heb (gelijk een schoonmaak), als ik thuis ben restore ik galerij enzo wel
Met galerij restoren, naar een nieuwe of dezelfde telefoon heb ik mij geërgerd aan de verkeerde timestamps die dan worden mee gegeven (zoals eerder aangegeven). Foto's staan dat niet meer goed gesorteerd op datum, maar bv allemaal op datum van vandaag. Ik kreeg het niet voor elkaar om wel de juiste datum mee te krijgen destijds, kon ook niet een echte oplossing hiervoor vinden.

Uiteindelijk besloten om alles in Google Photos te doen, hier ben ik uiteindelijk toch wel blij mee. Gezichtsherkenning ook aangezet, dus een foto vinden van iemand is een stuk makkelijker nu tussen al die foto's.

• Boinkie
xileS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:24:
[...]

Ik heb het al opgegeven, ga niet nog meer nutteloos alles opnieuw proberen ;p. Misschien dat Steevo_S nog een poging wilt wagen.

[...]

Met galerij restoren, naar een nieuwe of dezelfde telefoon heb ik mij geërgerd aan de verkeerde timestamps die dan worden mee gegeven (zoals eerder aangegeven). Foto's staan dat niet meer goed gesorteerd op datum, maar bv allemaal op datum van vandaag. Ik kreeg het niet voor elkaar om wel de juiste datum mee te krijgen destijds, kon ook niet een echte oplossing hiervoor vinden.

Uiteindelijk besloten om alles in Google Photos te doen, hier ben ik uiteindelijk toch wel blij mee. Gezichtsherkenning ook aangezet, dus een foto vinden van iemand is een stuk makkelijker nu tussen al die foto's.
Dit kan alleen nog met die VPN truc? (gezichtsherkenning?)

• xileS
  • Niet online
Boinkie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:51:
[...]

Dit kan alleen nog met die VPN truc? (gezichtsherkenning?)
Ja, volgens mij is dat nog steeds alleen voor Amerika mogelijk. Dus even bv Opera VPN downloaden en op Amerika zetten, dan krijg je de optie als goed is al te zien. Daarna kan je VPN weer gewoon uit zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

De launch in NL was dus met die popupstore, maar die zal nu al wel weg zijn denk ik? Zijn er nog andere plekken om het toestel te proberen? Wil namelijk eerst vasthouden en voelen wat ik koop. Kilometers maken is geen issue :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Boinkie
Martinspire schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:58:
De launch in NL was dus met die popupstore, maar die zal nu al wel weg zijn denk ik? Zijn er nog andere plekken om het toestel te proberen? Wil namelijk eerst vasthouden en voelen wat ik koop. Kilometers maken is geen issue :P
Je bent welkom in Delft hoor :+

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:33:
Ik lijk wat problemen te hebben met de Bluetooth. Bluetooth gaat heletijd uit/aan. Enige wat ik nu verbonden heb met Bluetooth is mijn Mi Band 2, hiermee had ik ook best wat problemen met het koppelen ervan. Op de OP3 werkt hij wel gewoon probleemloos. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zal later proberen te kijken of ik met bv een bluetooth speaker ook problemen heb, maar het viel mij al eerder op dat de Bluetooth icoon boven soms aan was en soms niet. Ik weet alleen niet waarom die automatisch steeds uit en aan gaat.

/edit
Heb het nu verbonden met een Bluetooth speaker, maar Bluetooth verbinding blijft hiermee wel intact. Al hapert muziek soms tussendoor, maar dat kan door de internet of TuneIn komen.

Dus het zal waarschijnlijk toch aan de Mi Band 2 liggen, ook al werkt die op de OP3 probleemloos.
Wil hier toch even op terug komen (want heb nog steeds problemen met een stabiele connectie met de MiBand 2), weet namelijk niet of dit normaal gedrag is op de 5T. Ik heb nu de OP3 en 5T naast elkaar met het scherm op de Bluetooth instellingen.

Ik zie regelmatig op de 5T ineens Bluetooth uitgaan (Bluetooth icoon boven verdwijnt en onder staat Bluetooth uitschakelen...) en daarna schakelt die weer in. Zo gaat die dus steeds door. Op de 3T blijft die gewoon stabiel aan. Iemand enig idee wat hier aan de hand is ;s? Lijkt mij namelijk niet dat dit zo hoort.
xileS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:00:
Wil hier toch even op terug komen (want heb nog steeds problemen met een stabiele connectie met de MiBand 2), weet namelijk niet of dit normaal gedrag is op de 5T. Ik heb nu de OP3 en 5T naast elkaar met het scherm op de Bluetooth instellingen.

Ik zie regelmatig op de 5T ineens Bluetooth uitgaan (Bluetooth icoon boven verdwijnt en onder staat Bluetooth uitschakelen...) en daarna schakelt die weer in. Zo gaat die dus steeds door. Op de 3T blijft die gewoon stabiel aan. Iemand enig idee wat hier aan de hand is ;s? Lijkt mij namelijk niet dat dit zo hoort.
Zou prima een bug kunnen zijn. Als ik jou was zou ik het hier even melden: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171116

De instellingen van je OnePlus 3 en 5T zijn dus identiek?

• xileS
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:10:
[...]

Zou prima een bug kunnen zijn. Als ik jou was zou ik het hier even melden: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171116

De instellingen van je OnePlus 3 en 5T zijn dus identiek?
Qua Bluetooth valt niet veel in te stellen (is voornamelijk alleen uit of aan), dus ja instellingen daarvan zijn wel identiek. Heb voor de zekerheid alle Bluetooth apparaten eerst ontkoppeld. Ik vroeg mij eerst af of anderen dit ook hadden opgemerkt, dat als je Bluetooth aan zet, dat die constant steeds uit aan gaat.
CEO OnePlus legt uit welke veranderingen er gaan komen in de camera van de OnePlus 5T:

Upcoming changes to the OnePlus 5T camera
Friends,

On Tuesday we started selling the new OnePlus 5T, and so far the sales have exceeded previous records making it our fastest selling product yet. Thank you all for the vote of confidence in OnePlus and our products! Everyone on the team is really excited about this.

Early feedback has come in praising the new screen, build quality, and Dash Charge. In addition, the camera has received a lot of positive attention around its improved low light performance and portrait mode.

As people have started receiving their OnePlus 5T orders today, we’ve also begun seeing feedback from our community in addition to that from the media. And by now you should know what Never Settle means — upon seeing this, we wanted to iterate and improve as soon as we possibly could.

Our team has already began working on three areas:
  1. Improved low light photography, especially when it comes to sharpness
  2. Improved selfies to have a more natural exposure
  3. Beautification mode only on by default in certain markets in Asia going forward
We expect to start testing it among a private group next week, and roll it out to everyone in early December.

Thanks for the continued support, and keep giving us feedback to help us improve!

Also, Happy Thanksgiving!
xileS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:15:
Qua Bluetooth valt niet veel in te stellen (is voornamelijk alleen uit of aan), dus ja instellingen daarvan zijn wel identiek. Heb voor de zekerheid alle Bluetooth apparaten eerst ontkoppeld. Ik vroeg mij eerst af of anderen dit ook hadden opgemerkt, dat als je Bluetooth aan zet, dat die constant steeds uit aan gaat.
Lijkt mij niet normaal. Als ik het goed begrijp doet hij dat dus ook als je niet verbonden bent met een apparaat. Zoals gezegd: maak even een topic aan als anderen het issue ook hebben (of niet hebben).

[ Voor 55% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-11-2017 18:49 ]

Verwijderd

Automatische helderheid is wel nog niet on point heb ik de indruk...van gewoon naar fel naar donker naar gewoon, en dit tijdens browsen van een webpagina.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:41:
Automatische helderheid is wel nog niet on point heb ik de indruk...van gewoon naar fel naar donker naar gewoon, en dit tijdens browsen van een webpagina.
Gaat hier zodra 'ie binnen is en is geroot sowieso meteen Lux op :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:16:

[...]

Lijkt mij niet normaal. Als ik het goed begrijp doet hij dat dus ook als je niet verbonden bent met een apparaat. Zoals gezegd: maak even een topic aan als anderen het issue ook hebben (of niet hebben).
Gedaan: https://forums.oneplus.ne...h-switches-off-on.689576/

Maar aangezien ik niemand hierover hoor, lijkt het alsof ik de enige ben (of het is nog niemand opgemerkt).

Toch vermoeiend steeds, elke keer een probleem bij een nieuw toestel. Vingerafdruk scanner op de OP3 die het nooit goed gedaan heeft is bij mij ook nooit beter geworden. Aangezien ik nu de 5T heb, stuur ik die misschien wel terug ter reparatie.
xileS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:27:
Gedaan: https://forums.oneplus.ne...h-switches-off-on.689576/

Maar aangezien ik niemand hierover hoor, lijkt het alsof ik de enige ben (of het is nog niemand opgemerkt).

Toch vermoeiend steeds, elke keer een probleem bij een nieuw toestel. Vingerafdruk scanner op de OP3 die het nooit goed gedaan heeft is bij mij ook nooit beter geworden. Aangezien ik nu de 5T heb, stuur ik die misschien wel terug ter reparatie.
Inderdaad raar dat jij altijd die gare problemen hebt :p. Persoonlijk zou ik je post wat uitgebreider maken. Nu gaan ze toch vragen "ja onder welke omstandigheden dan? En wat gebeurd er precies?".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:31:
[...]

Inderdaad raar dat jij altijd die gare problemen hebt :p. Persoonlijk zou ik je post wat uitgebreider maken. Nu gaan ze toch vragen "ja onder welke omstandigheden dan? En wat gebeurd er precies?".
Fml :'), maar heb tijdens wel iets meer info moeten invullen. Alleen zie je voor publiek niet alles blijkbaar, heb daarom nog de video apart gepost. Leek mij wel duidelijk wat er gebeurd. Gebeurt tot nu toe in alle omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankdr
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-06-2024
Gisteren ontvangen. Eerste indruk is fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 17:39
Heren,

Maakt die 8gb vs de 6gb nou echt heel veel uit?

Ik wil er zometeen eentje gaan bestellen, de 64/128 is voor mij geen probleem 64 is meer dan genoeg blijft dus alleen het geheugen over, is het de 60 euro extra waard?

Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Als je geen 128 GB nodig hebt, kun je prima voor de 64 GB variant gaan. 8 GB versus 6 GB werkgeheugen ga je niet merken. Kun je van het geld beter andere leuke dingen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

MaceNL schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:04:
Heren,

Ik wil er zometeen eentje gaan bestellen, de 64/128 is voor mij geen probleem 64 is meer dan genoeg blijft dus alleen het geheugen over, is het de 60 euro extra waard?

Bedankt.
Waarschijnlijk gaan we er voorlopig niks van merken tot dat je echt wat zwarere games gaat spelen. Ik heb in ieder geval de 8gb variant besteld. Ik wilde eerst de pixel 2 kopen,maar daar vond ik de prijzen gewoon veel te duur van. Mijn keuze viel daardoor snel op een oneplus en vind het totaal niet erg om dan iets meer uit te geven voor meer geheugen en meer opslag ruimte.

Ik verwacht dan ook meer dan 3 jaar er mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Toestel sinds gisteren binnen :)
Overgestapt vanuit een oneplus 3.
Eerste indruk is super! Vooral de 18:9 verhouding bevalt me uitstekend!

Enige wat me opvalt is dat youtube hier nog niet goed mee omgaat.
Ik lees dat youtube sinds de nieuwste versie "pinch to zoom" ondersteunt voor smartphones met een 18:9 verhouding. Hierdoor kunnen video's schermvullend afgespeeld worden zonder de zwarte balken aan de zijkant.
Echter lijkt dit voor de oneplus 5t nog niet ondersteund...
Heb al geprobeerd youtube te verwijderen en opnieuw te instaleren, ook draai ik gewoon de meest recente versie. Heeft iemand dit wel al werkend?
Overigens is dit niet op alle video's van toepassing, sommige zijn bij default al af te spelen in 18:9, geldt alleen voor de video's waarbij dit niet is en je dus "pinch to zoom" bij zou moeten kunnen doen.

Verder zeer tevreden met de aankoop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
NG00 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:27:
Toestel sinds gisteren binnen :)
Overgestapt vanuit een oneplus 3.
Eerste indruk is super! Vooral de 18:9 verhouding bevalt me uitstekend!

Enige wat me opvalt is dat youtube hier nog niet goed mee omgaat.
Ik lees dat youtube sinds de nieuwste versie "pinch to zoom" ondersteunt voor smartphones met een 18:9 verhouding. Hierdoor kunnen video's schermvullend afgespeeld worden zonder de zwarte balken aan de zijkant.
Echter lijkt dit voor de oneplus 5t nog niet ondersteund...
Heb al geprobeerd youtube te verwijderen en opnieuw te instaleren, ook draai ik gewoon de meest recente versie. Heeft iemand dit wel al werkend?
Overigens is dit niet op alle video's van toepassing, sommige zijn bij default al af te spelen in 18:9, geldt alleen voor de video's waarbij dit niet is en je dus "pinch to zoom" bij zou moeten kunnen doen.

Verder zeer tevreden met de aankoop!!
Ik heb het hier werkend gekregen. Ik wist niet eens dat het een optie was totdat YouTube mij de melding voor "pinch-to-zoom" gaf. Werkt ideaal. Ik heb versie 12.44.53 van YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Farid_A schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:07:
[...]
Ik heb het hier werkend gekregen. Ik wist niet eens dat het een optie was totdat YouTube mij de melding voor "pinch-to-zoom" gaf. Werkt ideaal. Ik heb versie 12.44.53 van YouTube.
Ben blijkbaar wat te snel geweest... Gisteren kreeg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar en nu krijg ik idd ook de melding binnen YouTube en werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Eerste indruk van de 5T is zeer positief! Ik twijfel enkel nog over de schermkalibratie. RGB is wel errrrug natuurgetrouw (lees: saai). Waar hebben jullie het scherm op ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-09 15:56
outlandos schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:20:
Eerste indruk van de 5T is zeer positief! Ik twijfel enkel nog over de schermkalibratie. RGB is wel errrrug natuurgetrouw (lees: saai). Waar hebben jullie het scherm op ingesteld?
Ik hou hem op default, vind beetje saturation wel mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:46
Ik op 'Aangepaste kleur' en dan flink 'Koud'. Zo heb ik mn OP5 ook. Wel is het OP5T scherm wat warmer vergeleken met de OP5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autofeather
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-08 15:25
Doet Face Unlock het ook vanaf het zwarte, gelockte scherm bij jullie (scherm wat uit staat)? Hij unlockt hem wel, maar scherm gaat nog niet aan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaceNL schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:04:
Heren,

Bedankt.
Mijn OP5 was ook de 8GB, nu heb ik de 6GB puur omdat ik de opslag niet nodig had en het verschil in geheugen ga je toch niet merken.

Toch weer een paar tientjes gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
autofeather schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:43:
Doet Face Unlock het ook vanaf het zwarte, gelockte scherm bij jullie (scherm wat uit staat)? Hij unlockt hem wel, maar scherm gaat nog niet aan bij mij.
Nee, ik klik eerst op de aan/uit knop of 'Double tap' op scherm, dan unlockt ie direct. Ja, dat gaat echt in een fractie van een seconde, met of zonder bril...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autofeather
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-08 15:25
marcelmg2 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:49:
[...]

Nee, ik klik eerst op de aan/uit knop of 'Double tap' op scherm, dan unlockt ie direct. Ja, dat gaat echt in een fractie van een seconde, met of zonder bril...
Heb hem idd net ook binnen, maar had de impressie dat het gewoon vanaf lock screen kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb het nu op "DCI-P3" gezet

Aangezien er nu meer mensen ondertussen hun 5T hebben, ben ik toch benieuwd of anderen ook last hebben als je Bluetooth aan hebt staan, dat Bluetooth steeds automatisch uit en aan schakelt (zie video). Hierdoor werkt mijn MiBand 2, die met Bluetooth verbonden moet zijn, dus ook niet goed.

Waar ik achter ben gekomen is dat dit bij mij eigenlijk altijd gebeurd, behalve als ik vliegtuigmodus aan doe, met alleen Bluetooth aan. Zodra ik WiFi (met vliegtuigmodus nog aan) aan zet (ook al is die niet met een netwerk verbonden) gebeurd het weer.

Beetje erg vervelend als het straks een specifieke probleem lijkt te zijn met mijn toestel en niet met een update op te lossen. Ik heb hem net en was van plan om mijn OP3 terug te sturen ter reparatie, aangezien die ook precies 1 probleem heeft, die anderen niet hebben -.-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
xileS schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:14:
[...]

Aangezien er nu meer mensen ondertussen hun 5T hebben, ben ik toch benieuwd of anderen ook last hebben als je Bluetooth aan hebt staan, dat Bluetooth steeds automatisch uit en aan schakelt (zie video). Hierdoor werkt mijn MiBand 2, die met Bluetooth verbonden moet zijn, dus ook niet goed.

Waar ik achter ben gekomen is dat dit bij mij eigenlijk altijd gebeurd, behalve als ik vliegtuigmodus aan doe, met alleen Bluetooth aan. Zodra ik WiFi (met vliegtuigmodus nog aan) aan zet (ook al is die niet met een netwerk verbonden) gebeurd het weer.

Beetje erg vervelend als het straks een specifieke probleem lijkt te zijn met mijn toestel en niet met een update op te lossen. Ik heb hem net en was van plan om mijn OP3 terug te sturen ter reparatie, aangezien die ook precies 1 probleem heeft, die anderen niet hebben -.-.
Geen last van bluetooth bugs op mijn 5T. Ik heb hem sinds gisteren en heb ondertussen al verschillende apparaten gekoppeld, maar alles doet het perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarGlider
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-04 01:55
Ik heb het toestel op dit moment in m'n rugzak zitten. Ik zal straks is kijken of ik issues heb met Bluetooth. Voor mij best wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
SolarGlider schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:36:
Ik heb het toestel op dit moment in m'n rugzak zitten. Ik zal straks is kijken of ik issues heb met Bluetooth. Voor mij best wel belangrijk.
Voor mij blijkbaar ook, moet dit opgelost hebben anders kan ik niet meer slapen xD. Wacht nu ook express met alles instellen, zal straks weer zo zijn dat ik deze toestel mag opsturen ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Niet specifiek voor de 5T maar voor Whatsapp. Deze slaat alle media telkens op in een map. Bij de iPhone kan je het zo instellen dat die het wel download maar niet in je filmrol zet. Dat heb ik hier nog niet gevonden. Kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:25
xileS schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:14:
[...]

Ik heb mijn Zenwatch 3 en een paar Airpods via bluetooth gekoppeld en beide werken sinds gisterenmiddag onafgebroken. Geen enkel probleem, zeer stabiel.

Wellicht heeft de MiBand 2 problemen met Bluetooth v5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Eerste indruk:
- Zo hé, ik dacht dat de glazen achterkant van de OnePlus X glad is, maar dit ding is echt spiegelglad! Wat een verschil met de OnePlus One qua grip, good old times... :X
- Face unlock is ongelooflijk snel, maar dat wisten we al ;)
- Lekker licht in vergelijking met de Galaxy S8+, die vond ik vervelend zwaar aanvoelen.
- Tijd om m'n broekzakken te laten vergroten, dit past echt niet meer in m'n Nudie Jeans :o Ik mis wel een optie a la iOS om het beeldscherm tijdelijk omlaag te halen, want anders is het soms wat lastig met één hand (gelukkig kun je met vingerafdrukscanner notificaties omlaag halen).
- Je krijgt echt waar voor je geld: prima beeldscherm (1080p volstaat), prima geluid (stereo zou leuk zijn), prima camera (kan altijd beter), geen haperingen,, snelle afdrukscanner, goede trilmotor en last but not least heerlijk kaal OS. Vergeet ik de accu haast, 2,5 uur screen on time met adaptive brightness en Spotify aan (4G only) en nog 69% over _/-\o_

Enige probleem dat ik tot nu toe heb is dat in de view finder front camera er scherp uitziet, maar dat de foto vervolgens wat wazig lijkt / niet goed scherp gesteld. Hebben anderen dat ook? Beauty mode heb ik uitstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Boinkie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:48:
Niet specifiek voor de 5T maar voor Whatsapp. Deze slaat alle media telkens op in een map. Bij de iPhone kan je het zo instellen dat die het wel download maar niet in je filmrol zet. Dat heb ik hier nog niet gevonden. Kan dit niet?
Dit kan door een ".nomedia" bestand aan te maken in de folder die je niet in je filmrol wilt. Je kan bv die bestand ook kopiëren vanaf de "Sent" folder in de map "WhatsApp Images". Dit kan met een file explorer (bv Solid Explorer)
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:50:
[...]

Ik heb mijn Zenwatch 3 en een paar Airpods via bluetooth gekoppeld en beide werken sinds gisterenmiddag onafgebroken. Geen enkel probleem, zeer stabiel.

Wellicht heeft de MiBand 2 problemen met Bluetooth v5?
Hmm het zou idd ook kunnen dat het aan de MiBand 2 ligt, dat dacht ik gisteren namelijk ook. Aangezien ik met een Bluetooth speaker niet echt problemen had na een test, maar ik vind het wel zeer vreemd dat de Bluetooth uit zich zelf steeds uit en aan gaat... dit lijk mij namelijk niet normaal. Dit gebeurde ook toen ik alles unpaired had.

Nu iemand vinden die een 5T en MiBand 2 heeft en of die dezelfde problemen ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
xileS schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:05:
[...]

Dit kan door een ".nomedia" bestand aan te maken in de folder die je niet in je filmrol wilt. Je kan bv die bestand ook kopiëren vanaf de "Sent" folder in de map "WhatsApp Images". Dit kan met een file explorer (bv Solid Explorer)

[...]

Hmm het zou idd ook kunnen dat het aan de MiBand 2 ligt, dat dacht ik gisteren namelijk ook. Aangezien ik met een Bluetooth speaker niet echt problemen had na een test, maar ik vind het wel zeer vreemd dat de Bluetooth uit zich zelf steeds uit en aan gaat... dit lijk mij namelijk niet normaal. Dit gebeurde ook toen ik alles unpaired had.

Nu iemand vinden die een 5T en MiBand 2 heeft en of die dezelfde problemen ervaart.
Of je gooit gewoon die miband aan de kant en doet een factory reset. Kun je zelf uitvinden of het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wat mij opvalt is de kleur van de navigatiebalk die soms niet overeenkomt met de kleur van de app. Voorbeelden van apps waarin dit het geval is: Hue en Spotify. Beide apps hebben een zwarte lay-out, maar de navigatiebalk eronder is grijs. Dat ziet er niet uit. Valt hier nog iets aan te doen?

Excuses voor de twee aparte posts; vergeten de edit-knop te gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 24-11-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
outlandos schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:18:
[...]

Of je gooit gewoon die miband aan de kant en doet een factory reset. Kun je zelf uitvinden of het daaraan ligt.
Gisteren nog Factory reset gedaan, voor de reset viel mij dacht ik wel op dat de Bluetooth logo bovenin niet altijd zichtbaar was en dus waarschijnlijk ook steeds uit en aan ging. Zou straks wel nog een keer resetten, kijken of dat nu wel een verschil maakt.

Maar bij jullie blijft Bluetooth wel gewoon aan begrijp ik en is dit sowieso niet normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:55
Je kunt ook nog een andere foto gallerij zoals Quickpic installeren en kun je de mappen verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:31:
[...]

Gisteren nog Factory reset gedaan, voor de reset viel mij dacht ik wel op dat de Bluetooth logo bovenin niet altijd zichtbaar was en dus waarschijnlijk ook steeds uit en aan ging. Zou straks wel nog een keer resetten, kijken of dat nu wel een verschil maakt.

Maar bij jullie blijft Bluetooth wel gewoon aan begrijp ik en is dit sowieso niet normaal.
Nog nooit een toestel gehad waarbij dit het geval was. Zou ook erg vreemd zijn.
Ik zou zeggen retour voor reparatie of omwisseling.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:20:
[...]

Nog nooit een toestel gehad waarbij dit het geval was. Zou ook erg vreemd zijn.
Ik zou zeggen retour voor reparatie of omwisseling.
Ja precies waar ik dus ook bang voor ben, heb ik weer :'( . Ik ga nog 1 poging doen met een reset, kijken of verandering brengt (waarschijnlijk niet).

Wat een gedoe weer :(. Jammer dat pop-up store er niet meer is, dus zal het waarschijnlijk op moeten sturen en een tijdje moeten missen. Gelukkig heb ik mijn OP3 (zit ik niet zonder mobiel) nog, die daarna ook terug mag voor reparatie.

/edit
Na reset. Niks terug gezet of geïnstalleerd en gelijk naar Bluetooth gekeken. Het leek beter te gaan, maar ging toch een aantal keer uit aan. Er zal dan idd iets mis mee zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door xileS op 24-11-2017 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:59
Nee dit kan niet met de standaard gallery app. Ik gebruik hiervoor de quickpic app. Hiermee kun je bepaalde mappen "hiden". Wel handig als je porno en andere zooi via Whatsapp binnenkrijgt als je je telefoon ook zakelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:34
bllb schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:58:
- Ik mis wel een optie a la iOS om het beeldscherm tijdelijk omlaag te halen, want anders is het soms wat lastig met één hand (gelukkig kun je met vingerafdrukscanner notificaties omlaag halen).
Je kan ook gewoon over het homescherm naar beneden swipen, komt ook de notificationsbalk naar beneden.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:49
Klein irritant dingetje:
Het trillen van de trilmotor resoneert nogal waardoor het lijkt alsof er een geluidje bij zit.
De 3T was veel stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
outlandos schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:21:
Wat mij opvalt is de kleur van de navigatiebalk die soms niet overeenkomt met de kleur van de app. Voorbeelden van apps waarin dit het geval is: Hue en Spotify. Beide apps hebben een zwarte lay-out, maar de navigatiebalk eronder is grijs. Dat ziet er niet uit. Valt hier nog iets aan te doen?
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
xileS schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:40:
[...]

Voor mij blijkbaar ook, moet dit opgelost hebben anders kan ik niet meer slapen xD. Wacht nu ook express met alles instellen, zal straks weer zo zijn dat ik deze toestel mag opsturen ter reparatie.
Ik heb de 5T op AptX-HD gezet en m'n cayin N3 DAP op AptX (kon niet beter). Met het toestel buiten in m'n zak onder een parasol in de regen muziek in cd-kwaliteit aan't streamen (source) over wifi en bluetooth over een afstand van iets minder als een meter. Buiten wat strubbelingen om m'n DAP te herkennen in het begin en zeer enkele kleine hick-ups vind ik het goede bluetoothverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Ik heb automatisch meedraaien uitgezet, toch werkt dit niet in de calculator app, zou dit horen? Draait namelijk gewoon mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
djiedjee schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:38:
Klein irritant dingetje:
Het trillen van de trilmotor resoneert nogal waardoor het lijkt alsof er een geluidje bij zit.
De 3T was veel stiller.
Merk ik ook op, is niet heel erg maar wel klein klein dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Iemand al de NPO app of de Ziggo go app geprobeerd?

Bij mij zoomt hij in tot de volledige breedte van het scherm (op zijn kant dus eigenlijk de hoogte..). Daarbij valt de onderste rand van het beeld af, inclusief de helft van de ondertitels.

Netflix ziet er dan weer heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Bij de oneplus 5 heb ik het probleem dat wanneer ik aan de telefoon ben ik eigenlijk nooit data kan gebruiken (4G/3G) is er iemand die kan aangeven of dit bij de 5T beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
SolarGlider schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:11:
[...]

Ik heb de 5T op AptX-HD gezet en m'n cayin N3 DAP op AptX (kon niet beter). Met het toestel buiten in m'n zak onder een parasol in de regen muziek in cd-kwaliteit aan't streamen (source) over wifi en bluetooth over een afstand van iets minder als een meter. Buiten wat strubbelingen om m'n DAP te herkennen in het begin en zeer enkele kleine hick-ups vind ik het goede bluetoothverbinding.
Als je niks verbonden hebt met Bluetooth, gaat Bluetooth niet uit en aan (Bluetooth icoon in status bar gaat weg en komt weer terug)?

Heb weer net getest met een Earson speaker, als daarmee verbonden is en aan het afspelen is dan blijft Bluetooth wel aan. Morgen eens met de Bluetooth van de auto testen.

Het zou kunnen dat deze telefoon alleen problemen heeft met de Mi band 2, maar is het nog steeds vreemd dat Bluetooth uit aan gaat als niks verbonden is... Als andere telefoons dat niet doen, laat ik het liever repareren.

/edit

Zojuist Bluetooth getest tijdens een auto rit, Bluetooth pairen ging eerst moeizaam. Toen het eenmaal verbonden was, bleef die wel stabiel verbonden. Dan doet de Mi band ook normaal (als er ook een andere Bluetooth apparaat is verbonden).
Dus of het een software bug of een hardware mankement is weet ik ook niet. Ik denk eerder hardware, anders hadden anderen er vast ook wel last van. Ben benieuwd of het repareren een keer goed zal gaan, zonder kosten.

[ Voor 18% gewijzigd door xileS op 25-11-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Ik heb gisteren enkel soms kleine haperingen bij het afspelen van muziek gehad maar bluetooth blijft 'stabiel' aangevinkt ook al is die met niks verbonden. Zoals je zegt kan het ook iets zijn met de Miband2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Bel je toevallig met 1 sim en heb je internet via de 2e sim?
moppentappers schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:37:
Bij de oneplus 5 heb ik het probleem dat wanneer ik aan de telefoon ben ik eigenlijk nooit data kan gebruiken (4G/3G) is er iemand die kan aangeven of dit bij de 5T beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Ik heb 1 simkaart waarmee ik uitbel, internet en SMS.
Alle inkomende oproepen op deze simkaart worden doorgeschakeld naar een telefooncentrale en komen dan terecht op mijn 2e simkaart.
Ik zou niet weten of het alleen bij het uitbellen is of alleen wanneer ik gebeld wordt (altijd op die andere sim dus)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Een maand geleden heb ik besloten om toch een nieuwe telefoon te kopen. Ik heb jaren mijn Oneplus X fijn gebruikt, maar ik merkte voor het bedrijf dat ik toch een telefoon nodig had die langer meegaat (veel bellen, mailen onderweg, twitter, linkedin etc).

Gisteren mijn Oneplus 5T binnen gekregen, eerste indruk is dat het echt een mooie telefoon is, hij is vooral lekker dun is. Het grote scherm valt direct op en ik moet er nog steeds aan wennen. Een aantal punten die verder opvallen:

- Face unlock is echt top, gebruik geen andere unlock methode meer.
- Batterij is echt top, ik was gisteravond naar bed gegaan met 74% en keer vanochtend op het scherm: 70%
Mijn Oneplus X was allang terug gevallen naar 30% - 40%.
- De trilmotor is echt een stuk subtieler dan de Oneplus X.
- Ik had besloten om niet direct het carbon fiber case erbij te schaffen, maar de achterkant is zo glad, dat ik nu
besloten heb om toch het hoesje uit de doos te gebruiken (carbon wel besteld nu). Wat je merkt is dat er stof
gaat zitten tussen het hoesje en de rand van de telefoon. Ik heb op mijn Oneplus X met de carbon case hier
geen last van, denk dat het komt door de opstaande rand.
- Headphone jack is top! Maar waarom hebben ze hem aan de onderkant gestopt :/ ? Bovenkant bij de
Oneplus X was veel fijner, ik moet er maar aan wennen..
- Wifi is een stuk sneller! Gisteren ook speedtest gedraaid, 45 Mbps up en 52 Mbps down, net zoveel als men
macbook. Je merkt echt groot verschil met de Oneplus X.
- OLED scherm is top, het kunnen instellen van een zwart thema is echt fijn. Gelijk men achtergrond van
Oneplus X even overgezet in 2160 x 1080 in photoshop. Ik blijf de zwarte wallpaper van oneplus X toch echt
top vinden. Scheelt ook batterij weer (zal miniem zijn, maar toch).

Problemen

- Ik kon gisteren niet via android file transfer data overzetten naar de telefoon. Hij wilde gewoon niet grote
datafiles overzetten. Ook bij USB Debugging ging het niet.
- Eén luidspreker is erg crappie..

Camera heb ik nog niet echt goed kunnen testen, maar op het eerste gezicht is het niet slecht.
Verder merk ik gewoon dat ik moet wennen aan het formaat, maar dat komt wel..

Ik zag dat bij een aantal reviews dat ze een "ambient display" hebben waar een oneplus widget/clock op hebben staan, hoe kan je dat voor elkaar krijgen? (Klok met één van de cijfers in de rode kleur van oneplus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Ik had gisteren wat wekkers ingesteld voor de werkdagen, gaat er een vanochtend af 8)7 , terwijl mijn datum op de telefoon goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als ik de telefoon op stil heb staan maakt deze tijdens het navigeren (navigatiebalk)) en typen toch geluid. Ik kan niet vinden waar ik dat ergens uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Wat een heerlijk toestel. Hiervoor de S8 gehad maar ik vind deze telefoon veel snappier. Stock is ook veel prettiger in gebruik dan Samsung Experience. Het enige wat prettiger was op de S8 is dat je een knop had om het scherm naar beneden te klikken als je in een hoek moest zijn met een hand. En de buttons zijn niet heel erg tactile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:36:
Als ik de telefoon op stil heb staan maakt deze tijdens het navigeren (navigatiebalk)) en typen toch geluid. Ik kan niet vinden waar ik dat ergens uit kan zetten?
Bij de toetsenbord instellingen?
En anders bij geluiden, overige geluiden, geluid bij het typen oid?

Zet je het wel definitief uit en niet alleen bij niet storen/stil

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Je kunt maar 1 sim tegelijk actief hebben. Bellen via de ene zorgt ervoor dat de 4G van de andere uitgaat.

Ik ken het probleem...

@outlandos
Had ik ook al opgemerkt: de trilmotor zorgt voor een resonantie geluid. Als je het trillen uitzet is hij wel stil.

Is wel een beetje irritant omdat ik ook geen geluid maar wel trillen wil. Lukt dus niet echt helaas.

Het probleem van 18:9 scherm bij NPO en Ziggo go heb ik inmiddels zelf opgelost: 16-9 compatability mode onder de apps instellingen.
moppentappers schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:07:
Ik heb 1 simkaart waarmee ik uitbel, internet en SMS.
Alle inkomende oproepen op deze simkaart worden doorgeschakeld naar een telefooncentrale en komen dan terecht op mijn 2e simkaart.
Ik zou niet weten of het alleen bij het uitbellen is of alleen wanneer ik gebeld wordt (altijd op die andere sim dus)

[ Voor 24% gewijzigd door djiedjee op 25-11-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Ik heb gisteren 4 uur liggen klooien met camera .apk's en weinig succes gehad tot ik vanochtend deze stabiele versie heb gevonden. Of ze effectief beter is ben ik nog aan het testen en op XDA zijn ze ook niet overtuigd.

https://forum.xda-develop...-ported-app-op5t-t3708132

In het forum heb ik de suggesties gebruikt van AcmE85.

De resultaten geven in m'n mening niet zo veel verschil, ik vrees dat het nog afwachten gaat worden op verbeterde mods.

[ Voor 31% gewijzigd door SolarGlider op 25-11-2017 12:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Even weer een gerucht aanzwengelen. Jullie kennen natuurlijk allemaal techreviewer Marques Brownlee, alias MKBHD. In zijn laatste video heeft hij het erover goed op te letten op zijn Twitter-account omdat hij maandag, tijdens Cyber Monday, 'iets' gaat doen. En laat ik nou precies weten (denken te weten eigenlijk...) wat hij gaat aankondigen. Hetgeen dat hij gaat aankondigen is:

Een OnePlus 5T MKBHD edition. _/-\o_

En ik zal je uitleggen waarom:
  • Marques heeft een goede relatie met OnePlus en is ook echt fan van het merk
  • Hij heeft eerder een speciale editie gepromoot
  • De lievelingskleuren van MKBHD is rood met zwart
  • De lievelingskleuren van OnePlus is rood met zwart
  • Er is een uitnodiging gelekt voor een nieuw OnePlus evenement op 28-11 (zie onderstaand)
  • Er is een verpakking uitgelekt met een standaard Red case en een mysterieus vraagteken (zie onderstaand)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YODn2Hh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zYw9Dlt.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SjexEcn.jpg
Wat denken jullie ervan??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
djiedjee schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:19:
Je kunt maar 1 sim tegelijk actief hebben. Bellen via de ene zorgt ervoor dat de 4G van de andere uitgaat.

Ik ken het probleem...

@outlandos
Had ik ook al opgemerkt: de trilmotor zorgt voor een resonantie geluid. Als je het trillen uitzet is hij wel stil.

Is wel een beetje irritant omdat ik ook geen geluid maar wel trillen wil. Lukt dus niet echt helaas.

Het probleem van 18:9 scherm bij NPO en Ziggo go heb ik inmiddels zelf opgelost: 16-9 compatability mode onder de apps instellingen.

[...]
Waar kun je die 16-9 comlatibility mode instellingen? In de NPO app vind ik die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
djiedjee schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:19:

Ik ken het probleem...

@outlandos

[...]
Heb je dit bij elke vibratie, of zo nu en dan? Die resonantie bedoel ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Die resonantie is wel overdreven aanwezig ja. (standaard doet hij trouwens òok geluid wanneer je op buttons drukt. Dus trillen + bliep). Wel goed om te weten voor mensen die zich er nu aan ergeren en denken dat het die motor is :+
Maar met de bliepjes uit hoor je hem nog steeds duidelijk een ploink maken, vibratie voor knopjes op "light" helpt al aardig. (Onder settings>Sound&Vibration)
Ik heb nu Vibration Intensity->On Tap op Light staan. En dan Touch sounds uit. Maar nog steeds hoor je wel een duidelijke bzzzzt ploink.

[ Voor 34% gewijzigd door CrashOverDrive op 25-11-2017 13:29 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
telefoon settings / apps / apps met volledig scherm.

selecteer de NPO app en zet hem op compatablititeitsmodus
outlandos schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:42:
[...]

Waar kun je die 16-9 comlatibility mode instellingen? In de NPO app vind ik die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Is er altijd helaas. Ik dacht ook eerst dat er een geluidje aan stond.

Als je de vibratie minder hard zet (is in te stellen), valt het wel mee. Leuk is anders :/
floristevito schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:58:
[...]

Heb je dit bij elke vibratie, of zo nu en dan? Die resonantie bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
djiedjee schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:03:
Is er altijd helaas. Ik dacht ook eerst dat er een geluidje aan stond.

Als je de vibratie minder hard zet (is in te stellen), valt het wel mee. Leuk is anders :/

[...]
Ja snap wat je bedoeld.. even wennen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galukon
  • Nu online
Pfoe.. 50% batterij nog vanaf 10 uur. 3u 45m SOT. Alleen WiFi thuis.
Impressive :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomas123
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wEs2buN_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium in Frankrijk krijgen ze earphones bij de 5T omdat dat verplicht is in frankrijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
Galukon schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:52:
Pfoe.. 50% batterij nog vanaf 10 uur. 3u 45m SOT. Alleen WiFi thuis.
Impressive :)
Hier ook 11h aan en 3h32 SOT en zit op 60%. Ook alleen wifi. Erg indrukwekkend op z'n 1e lading!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
tomas123 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:09:
[afbeelding] in Frankrijk krijgen ze earphones bij de 5T omdat dat verplicht is in frankrijk...
Dat klinkt niet verkeerd.. prijs wel hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
floristevito schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:45:
[...]

Dat klinkt niet verkeerd.. prijs wel hetzelfde?
Ja, hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornespies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-08 19:41
Ben ik de enige bij wie de map "camera" niet word weergegeven in de galerij app?

Wat ik ook doe?

Hoor je niks van mij? stuur me even een reminder. ik vergeet nog wel eens wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
cornespies schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:52:
Ben ik de enige bij wie de map "camera" niet word weergegeven in de galerij app?

Wat ik ook doe?
Bij mij idd ook niet, had het nog niet gezien, staat tussen whatsapp images :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornespies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-08 19:41
tomas123 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:54:
[...]

Bij mij idd ook niet, had het nog niet gezien, staat tussen whatsapp images :|
Ah, ze staan idd tussen whatsapp images!
Heeft iemand hier een fix voor gevonden behalve een andere galerij app?

Wat ik zoal heb geprobeerd:

- telefoon reset
- cache van telefoon en de app wipen
- .nomedia files deleten
- fx file explorer scan functie gebruiken om alle files opnieuw te scannen
- bestanden vanaf pc overzetten naar de telefoon in de camera map
- camera map opnieuw aanmaken via file explorer

En thats it :)

Hoor je niks van mij? stuur me even een reminder. ik vergeet nog wel eens wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
cornespies schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:52:
[...]

Ah, ze staan idd tussen whatsapp images!
Heeft iemand hier een fix voor gevonden behalve een andere galerij app?

Wat ik zoal heb geprobeerd:

- telefoon reset
- cache van telefoon en de app wipen
- .nomedia files deleten
- fx file explorer scan functie gebruiken om alle files opnieuw te scannen
- bestanden vanaf pc overzetten naar de telefoon in de camera map
- camera map opnieuw aanmaken via file explorer

En thats it :)
Fix ligt bij Whatsapp, geen idee of ze het überhaupt ooit gaan fixen.. Net als dat alle verzonden fotos/videos dubbel opgeslagen worden.. Iedere keer weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Het toestel is super snel, maar daardoor valt wel op dat er een kleine vertraging is op het moment dat je een app (any app for that matter) dmv het rondje (de terug naar je homescreen knop) sluit. Het voelt gewoon alsof het homescreen sneller tevoorschijn zou moeten kunnen komen op z'n powerhouse als de OP5T dan dat nu het geval is.

Ik heb nog geen andere launcher geprobeerd, wellicht dat dat het 'fixed'.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 26-11-2017 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
outlandos schreef op zondag 26 november 2017 @ 07:31:
Het toestel is super snel, maar daardoor valt wel op dat er een kleine vertraging is op het moment dat je een app (any app for that matter) dmv het rondje (de terug naar je homescreen knop) sluit. Het voelt gewoon alsof het homescreen sneller tevoorschijn zou moeten kunnen komen op z'n powerhouse als de OP5T dan dat nu het geval is.

Ik heb nog geen andere launcher geprobeerd, wellicht dat dat het 'fixed'.
Heb het toestel zelf helaas nog niet maar op mijn huidige device is dat ook het geval als je je home knop ook hebt ingesteld voor andere functies qua double-press of longpress. Het toestel "wacht" dan even of je niet gaat dubbelkikken dan wel aan het lang drukken bent.

Als je deze dingen beiden uit zet is het drukken op de home knop wel "instant". Althans, zo werkt het hier :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Nu online
Ik moet beter zoeken :+
Talen en invoer > spellingcontrole : uit.
Dan krijg je de popup niet meer.

[ Voor 63% gewijzigd door Galukon op 26-11-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
BTBoy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:11:
Een maand geleden heb ik besloten om toch een nieuwe telefoon te kopen. Ik heb jaren mijn Oneplus X fijn gebruikt, maar ik merkte voor het bedrijf dat ik toch een telefoon nodig had die langer meegaat (veel bellen, mailen onderweg, twitter, linkedin etc).

Gisteren mijn Oneplus 5T binnen gekregen, eerste indruk is dat het echt een mooie telefoon is, hij is vooral lekker dun is. Het grote scherm valt direct op en ik moet er nog steeds aan wennen. Een aantal punten die verder opvallen:

- Face unlock is echt top, gebruik geen andere unlock methode meer.
- Batterij is echt top, ik was gisteravond naar bed gegaan met 74% en keer vanochtend op het scherm: 70%
Mijn Oneplus X was allang terug gevallen naar 30% - 40%.
- De trilmotor is echt een stuk subtieler dan de Oneplus X.
- Ik had besloten om niet direct het carbon fiber case erbij te schaffen, maar de achterkant is zo glad, dat ik nu
besloten heb om toch het hoesje uit de doos te gebruiken (carbon wel besteld nu). Wat je merkt is dat er stof
gaat zitten tussen het hoesje en de rand van de telefoon. Ik heb op mijn Oneplus X met de carbon case hier
geen last van, denk dat het komt door de opstaande rand.
- Headphone jack is top! Maar waarom hebben ze hem aan de onderkant gestopt :/ ? Bovenkant bij de
Oneplus X was veel fijner, ik moet er maar aan wennen..
- Wifi is een stuk sneller! Gisteren ook speedtest gedraaid, 45 Mbps up en 52 Mbps down, net zoveel als men
macbook. Je merkt echt groot verschil met de Oneplus X.
- OLED scherm is top, het kunnen instellen van een zwart thema is echt fijn. Gelijk men achtergrond van
Oneplus X even overgezet in 2160 x 1080 in photoshop. Ik blijf de zwarte wallpaper van oneplus X toch echt
top vinden. Scheelt ook batterij weer (zal miniem zijn, maar toch).

Problemen

- Ik kon gisteren niet via android file transfer data overzetten naar de telefoon. Hij wilde gewoon niet grote
datafiles overzetten. Ook bij USB Debugging ging het niet.
- Eén luidspreker is erg crappie..

Camera heb ik nog niet echt goed kunnen testen, maar op het eerste gezicht is het niet slecht.
Verder merk ik gewoon dat ik moet wennen aan het formaat, maar dat komt wel..

Ik zag dat bij een aantal reviews dat ze een "ambient display" hebben waar een oneplus widget/clock op hebben staan, hoe kan je dat voor elkaar krijgen? (Klok met één van de cijfers in de rode kleur van oneplus)
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit met die rode kleur bij het Ambient display Volgens mij gaat dit willekeurig. (ook bij de weerwidget). Weet iemand of en zo ja hoe in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Afgelopen donderdag ook mijn OP 5T binnen gekregen. Denk dat dit wel een blijvertje wordt. Het viel mij op dat de standaard screenprotector heel vee stof aantrekt. Heeft iemand deze er al afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:34
Peter1706 schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:25:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit met die rode kleur bij het Ambient display Volgens mij gaat dit willekeurig. (ook bij de weerwidget). Weet iemand of en zo ja hoe in te stellen is?
Vziw is dat alleen de 1 die in het rood is.

To dare is to do

Pagina: 1 ... 5 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie