Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:18
Het enige wat ik kan zeggen is dat het toestel een uitstekende indruk maakt. Het scherm is goed gekalibreerd en doet op het eerst gezicht niet onder voor mijn eigen iPhone X. De maximale helderheid lijkt nog een fractie hoger te liggen, hoewel ik dat niet met zekerheid durf te zeggen. Gezichtsherkenning en het scannen van je vinger werkt razendsnel en is bijna instant. Voor de rest is de ervaring uitermate positief. Ik heb hier ook nog een Galaxy S8 liggen en die is merkbaar langzamer in Chrome, met name bij het scrollen van pagina's. Voor 499/559 is dit echt een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:52:
Het enige wat ik kan zeggen is dat het toestel een uitstekende indruk maakt. Het scherm is goed gekalibreerd en doet op het eerst gezicht niet onder voor mijn eigen iPhone X. De maximale helderheid lijkt nog een fractie hoger te liggen, hoewel ik dat niet met zekerheid durf te zeggen. Gezichtsherkenning en het scannen van je vinger werkt razendsnel en is bijna instant. Voor de rest is de ervaring uitermate positief. Ik heb hier ook nog een Galaxy S8 liggen en die is merkbaar langzamer in Chrome, met name bij het scrollen van pagina's. Voor 499/559 is dit echt een koopje.
Als je 10% korting krijgt is het "spotgoedkoop"
Enige wat ik jammer vind is dat het geen dual speakers heeft. Of in dit geval de oorspeaker niet op extern staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of je expres m'n vraag ontwijkt of dat het per ongeluk is, maar ben je onderdeel van de review squad? Mooi dat hij goed bevalt! Klinkt goed :D. Want volgens mij ben je toch wel een fervent Apple-fan.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:59
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:07:
[...]

Ik weet niet of je expres m'n vraag ontwijkt of dat het per ongeluk is, maar ben je onderdeel van de review squad? Mooi dat hij goed bevalt! Klinkt goed :D. Want volgens mij ben je toch wel een fervent Apple-fan.
*knip*. Op de man.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 21-11-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:07:
[...]

Nee, pers.
Wat voor nieuwe informatie verwacht je ook? Ik heb hier zelfs nog een foto gedeeld.

[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 21-11-2017 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mooi verhaal, lekker kort ook :D. Snap niet waarom er zo geheimzinnig over gedaan moet worden. Bij welke nieuwssite werk je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
autofeather schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:24:
[...]

Heb je ook een Bumper Case erbij toevallig? :D
Die wordt meegeleverd, siliconen bumper case.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WuSbBO1.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door NotSoSteady op 21-11-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Laatst online: 09:59
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:17:
[...]

Nee, pers.

[...]

Wat voor nieuwe informatie verwacht je ook? Ik heb hier zelfs nog een foto gedeeld.
Zoals ik al zei, helemaal niks ;)

Veel plezier met de Oneplus 5T :)
Hopelijk schrijf je een er een waardig stuk over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:00
Misschien niet helemaal het juiste topic

*knip*. Klopt inderdaad. Zoals ook aangegeven in mijn modbreak. Aankoopadvies en toestellen vergelijken is hier offtopic.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 21-11-2017 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick_kraster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-08 16:01
Het enige wat ik gevonden heb over de 'waterdichtheid' van de 5T is deze man die claimt dat hij het met de 5T gefilmd heeft wat helaas niet te zien is. Wel zegt hij in de comments dat hij een 5T watertest video gaat maken.

YouTube: Oneplus 5T Waterproof Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

NotSoSteady schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:28:
[...]

Die wordt meegeleverd, siliconen bumper case.

[afbeelding]
En hoe bevalt die?

Kun je verder nog wat zeggen over de softwarefeatures van Oxygen OS?

Ben verder benieuwd of het erop zit:
-Doubletap to unlock
-Always On Display
-Telefoon omdraaien om niet gestoord te worden (als iemand belt en je draait om, zou ie moeten ophangen)
-Face unlock voor bv aankopen in de store en integratie apps als security
-Camera snel starten (bv door op knoppen te drukken)
-Foto nemen met andere knoppen (of wat zijn de opties van bv volume-rocker en fingerprint in foto-app?)
-Slim locken dat ie niet aan gaat als ie in je broekzak zit (middels lichtsensor of whatever)
-Krijg je een melding als je het volume hard zet (Samsung doet dat bv, erg irritant als je met bluetooth verbonden zit)
-Hoe is de spraakherkenning/stem?
-Is er een tool of iets inbegrepen om het systeem schoon te maken of te onderhouden (apps die veel stroom of data verbruiken oid)
-Nog items bij snelle settings (waar bv wifi, zaklamp en bluetooth staan) die niet default zijn?
-Kun je snel van audio-uitgang wisselen (2 bluetooth apparaten koppelen en daartussen wisselen bv)
-Kun je thema's, fonts e.d. instellen? (en buiten de launcher dus ook kleuren aanpassen?)
-Hoe zien de Emoji eruit?

Denk dat een aantal items ook al wel in OnePlus 5 toestellen zit, maar die heb ik ook niet :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-02 21:56
*knip*. Accessoires horen thuis in: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic

[ Voor 72% gewijzigd door rens-br op 21-11-2017 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Martinspire schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:18:
[...]

En hoe bevalt die?

Kun je verder nog wat zeggen over de softwarefeatures van Oxygen OS?

Ben verder benieuwd of het erop zit:
-Doubletap to unlock
-Always On Display
-Telefoon omdraaien om niet gestoord te worden (als iemand belt en je draait om, zou ie moeten ophangen)
-Face unlock voor bv aankopen in de store en integratie apps als security
-Camera snel starten (bv door op knoppen te drukken)
-Foto nemen met andere knoppen (of wat zijn de opties van bv volume-rocker en fingerprint in foto-app?)
-Slim locken dat ie niet aan gaat als ie in je broekzak zit (middels lichtsensor of whatever)
-Krijg je een melding als je het volume hard zet (Samsung doet dat bv, erg irritant als je met bluetooth verbonden zit)
-Hoe is de spraakherkenning/stem?
-Is er een tool of iets inbegrepen om het systeem schoon te maken of te onderhouden (apps die veel stroom of data verbruiken oid)
-Nog items bij snelle settings (waar bv wifi, zaklamp en bluetooth staan) die niet default zijn?
-Kun je snel van audio-uitgang wisselen (2 bluetooth apparaten koppelen en daartussen wisselen bv)
-Kun je thema's, fonts e.d. instellen? (en buiten de launcher dus ook kleuren aanpassen?)
-Hoe zien de Emoji eruit?

Denk dat een aantal items ook al wel in OnePlus 5 toestellen zit, maar die heb ik ook niet :P
Dubbeltap om te ontwaken is aanwezig.
Geen always on-functie.
Camera kan worden gestart door twee keer de knop aan de rechterzijde in te drukken.
Nog geen headset geprobeerd.
Er is een zakmodus om te voorkomen dat het scherm per ongeluk aangaat wanneer de telefoon in de zak zit.
Quick Settings kan worden uitgebreid met NFC, Hotspot, Leesmodus, Spelmodus, OTG, Casten, Databesparing, VPN en kleuren omkeren.
Roboto en OnePlus Slate beschikbaar als lettertype.
Er zijn drie thema's: licht, donker en standaard.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8GpLIuE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09 18:24
Weet iemand of de 5T Widevine L1 heeft? Dit is nodig om netflix e.d. op HD te kunnen afspelen. Tot nu toe hebben alle Oneplus telefoons volgens mij L3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
qmaster312 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:43:
Weet iemand of de 5T Widevine L1 heeft? Dit is nodig om netflix e.d. op HD te kunnen afspelen. Tot nu toe hebben alle Oneplus telefoons volgens mij L3.
L3.

https://imgur.com/a/jOJSn

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Twf99xl.png

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 21-11-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMA is aan de gang: Join our OnePlus 5T AMA now!

Pete Lau vertelt over Face Unlock:

Face Unlock: A Deep Dive

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-11-2017 09:16 . Reden: Kleuren verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 19:35
Aangezien ik sterk twijfel tussen S8 en 5T, even een korte vraag: welke telefoon is handzamer? S8 is wat kleiner, maar ik vraag me af of dit wat gaat uitmaken. Ik kom van een Nexus 5x, ter referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
qmaster312 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:43:
Je liet me even schrikken over mijn aankoop! ;) Maar HD zou moeten werken volgens Netflix zelf: "In addition to the models listed above, you can stream Netflix in HD on devices powered by the following chipsets. [...] Qualcomm Snapdragon 835"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Falch schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:00:
[...]

Aangezien ik sterk twijfel tussen S8 en 5T, even een korte vraag: welke telefoon is handzamer? S8 is wat kleiner, maar ik vraag me af of dit wat gaat uitmaken. Ik kom van een Nexus 5x, ter referentie.
Ik heb de Nexus 5X hier nog liggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z4KWpZF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Niet te volgen, hadden ze beter gewoon op Reddit kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Homeland schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:07:
[...]

Niet te volgen, hadden ze beter gewoon op Reddit kunnen houden.
Face unlock zou je het aantal pogingen zelf moeten kunnen instellen.
Na 1 of 2 keer ofzo. Maakt het nog veiliger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 18:9 telefoons niets langnekken zijn het.
Onhandig.
Beter 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:07:
[...]

Ik heb de Nexus 5X hier nog liggen.

[afbeelding]
Thanks. Is de statusbar niet lastig te bereiken met zo’n langgerekt scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Falch schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:28:
[...]

Prima te doen voor mij, maar zonder twijfel lastiger dan met Nexus 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Je kunt de statusbar ook tevoorschijn halen met de vingerafdruksensor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Falch schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:28:
[...]

Ga naar de MM en probeer de mate 10 pro.
Zelfde grote scherm.
Ik vond het goed te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:32:
[...]

En anders Nova Launcher installeren, die kun je instellen dat je op ieder deel van je homescreen van boven naar beneden kunt swipen waarna de status bar tevoorschijn komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
Thanks voor de tips guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
renem schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:41:
[...]

En anders Nova Launcher installeren, die kun je instellen dat je op ieder deel van je homescreen van boven naar beneden kunt swipen waarna de status bar tevoorschijn komt!
Is dat niet al standaard zo? Op de OP3 namelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
OP5 en 5T zullen niet deelnemen aan Project Treble , aldus de AMA van zonet met oa Carl Pei

[ Voor 25% gewijzigd door _Bailey_ op 21-11-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:20
Geert1976 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:48:
OP5 en 5T zullen niet deelnemen aan Project Treble , aldus de AMA van zonet met oa Carl Pei
Urrgghh, waarom nou niet. :/

Dat zuigt best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raid Pavement
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-02-2022

Raid Pavement

Adaptation.

renem schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:41:
[...]

Ik lees in dit topic (en ook in de Ervaringen topics van andere Android toestellen) maar weinig over de Nova Launcher. Ik heb het altijd gebruikt op m'n Nexus 5X en op m'n huidige Huawei toestel ook. Zitten er nadelen aan waarvan ik niet weet zoals accuverbruik of iets dergelijks? Ik zou zeggen dat je daarmee ook de nadelen van een OS skin grotendeels verhelpt bij bijvoorbeeld een Samsung toestel, waar de skin vaak als nadeel wordt genoemd, maar misschien zit ik er wel helemaal naast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49
Ik gebruik al jaren Nova launcher.
Werkt perfect.
Ik weet geen nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Raid Pavement schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:55:
[...]

Ik lees in dit topic (en ook in de Ervaringen topics van andere Android toestellen) maar weinig over de Nova Launcher. Ik heb het altijd gebruikt op m'n Nexus 5X en op m'n huidige Huawei toestel ook. Zitten er nadelen aan waarvan ik niet weet zoals accuverbruik of iets dergelijks? Ik zou zeggen dat je daarmee ook de nadelen van een OS skin grotendeels verhelpt bij bijvoorbeeld een Samsung toestel, waar de skin vaak als nadeel wordt genoemd, maar misschien zit ik er wel helemaal naast..
Het is het startscherm en app drawer die je vervangt, maar bv het notificatiescherm zul je niet kunnen vervangen. Wel bv het gemis aan gestures, manier waarop apps te vinden zijn en hoe je bij meer informatie komt zonder apps te openen.

En ja op mijn Samsung werkt het ook prima. Al gebruik ik hem meer omdat ik gewend ben aan een verticale lijst met apps om in te zoeken (ala Windows Phone) en ik geen zin in icon-management heb (afgezien van mn 2 startschermen met vaste apps). Op zich vind ik TouchWiz prima werken als startscherm, maar ik ben blij dat er keuze is. Net als met thema's, icons, fonts, etc. Alleen dat je niet (zonder root) emoji kunt wisselen vind ik jammer (zowel die van Google als die van Samsung vind ik niet mooi). Hoop dat dat ooit nog een keer komt (vind het ook wel raar dat ze wel thema's en fonts verkopen in de store, maar emoji (of eigenlijk een iconfont) is weer teveel van het goede).

In ieder geval is het aan te raden gewoon een keer te proberen en even wat tijd besteden aan het instellen ervan. Bovendien is het voor de betaalde versie maar een eenmalige aanschaf die binnenkort wel in de aanbieding gaat vanwege de black fridays en kerstaankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou jongens, jullie kunnen gaan reviewen en een extra OnePlus 5T 8GB/128GB winnen en nog vele andere dingen. Meer info is hier te vinden: [Contest] OnePlus 5T - 7 Day Review Challenge!

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 22-11-2017 09:13 . Reden: Rode accenten verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Hoe zit dat nu met die DRM security levels en Netflix?

Heb in ieder geval de 8GB versie besteld, jammer dat het naar schatting een week duurt om hem te verzenden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

JoepD schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:17:

Heb in ieder geval de 8GB versie besteld, jammer dat het naar schatting een week duurt om hem te verzenden. :)
https://help.netflix.com/en/node/23939 --> Netflix in HD
you can stream Netflix in HD on devices powered by the following chipsets.
[..]

Qualcomm Snapdragon 835
Netflix zou in theorie dus gewoon moeten werken in HD, ondanks de Widevine L3.

Choose life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mettevdp
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-10-2022
JoepD schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:17:

Misschien wat later besteld, mijne gaat morgen de bus op en wordt vrijdag al geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
E-Rick schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:39:
[...]
Netflix zou in theorie dus gewoon moeten werken in HD, ondanks de Widevine L3.
Mijn huidige telefoon (Mate8) heeft ook L3 maar speelt Netflix in HD prima af, dus heb wel hoop :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:26:
[...]

YouTube wordt in 1080p weergegeven, kan helaas geen optie vinden om de video bij te snijden waardoor je zwarte randen aan de zijkanten ziet. In de Netflix-app wordt wel het volledige scherm benut.
Wil je hier mee zeggen dat Netflix ook in full HD wordt weergegeven? of gebruikt hij het volledige scherm maar dan in SD :r kwaliteit?

Als hij alleen Netflix in SD weergeeft dan kan ik mijn order van de 5T nu nog annuleren voordat hij uberhaubt verzonden wordt.
Ik kijk behoorlijk vaak Netflix op mijn mobiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NouNee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 14:25
Sinds gisteren ook de 5T in handen via de pop up store in Amsterdam, ze hadden 400 stuks op voorraad en had ook niet lang gewacht in de rij :D

Maar wat een vette telefoon is dit, alles is super vlot en geen "scroll lag" wat ik bij Samsung wel goed merkte.
Echter is de camera wel matig dus ik wil de Pixel cam port downloaden, maar hier zitten blijkbaar ook restricties op (alleen voor pixel tel), heeft iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
NouNee schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:43:
Sinds gisteren ook de 5T in handen via de pop up store in Amsterdam, ze hadden 400 stuks op voorraad en had ook niet lang gewacht in de rij :D

Maar wat een vette telefoon is dit, alles is super vlot en geen "scroll lag" wat ik bij Samsung wel goed merkte.
Echter is de camera wel matig dus ik wil de Pixel cam port downloaden, maar hier zitten blijkbaar ook restricties op (alleen voor pixel tel), heeft iemand een idee?
Volgens mij is die app via dit artikel op XDA te downloaden:
https://www.xda-developer...ustomization-raw-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
  • Laatst online: 12-04 01:55
Ik ben ook heel benieuwd naar de camera port. Mijn vriendin die zich niets aantrekt van smartphones maar wel van foto's was erg onder de indruk van de verbetering die de OnePlus 3 kreeg.

Als iemand die het toestel al heeft ons wat indrukken zou kunnen geven?
Ik kan het zelf vrijdag proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
SolarGlider schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:21:
Ik ben ook heel benieuwd naar de camera port. Mijn vriendin die zich niets aantrekt van smartphones maar wel van foto's was erg onder de indruk van de verbetering die de OnePlus 3 kreeg.

Als iemand die het toestel al heeft ons wat indrukken zou kunnen geven?
Ik kan het zelf vrijdag proberen. :)
De main camera is precies hetzelfde als die in de Oneplus 5, en volgens mij zijn er daar ook wel wat resultaten van te vinden hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Ik heb al een paar resultaten gegoogled en op XDA en het ziet er idd niet slecht uit. Dank je voor de info

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Supershiva schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:22:
Wil je hier mee zeggen dat Netflix ook in full HD wordt weergegeven? of gebruikt hij het volledige scherm maar dan in SD :r kwaliteit?

Als hij alleen Netflix in SD weergeeft dan kan ik mijn order van de 5T nu nog annuleren voordat hij uberhaubt verzonden wordt.
Ik kijk behoorlijk vaak Netflix op mijn mobiel.
Netflix wordt gewoon in full-HD weergegeven, zoals de FAQ ook zegt. Gewoon volledige schermgrootte met full-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autofeather
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-08 15:25
SolarGlider schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:36:
Ik heb al een paar resultaten gegoogled en op XDA en het ziet er idd niet slecht uit. Dank je voor de info
Linkje? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:32:
[...]

Hoe vind je de foto's tov de 5X? Ik heb zelf nu een 6P en daarvoor had ik een 5X. Eigenlijk is de OnePlus 5T naast de Nokia 8 een serieuze optie als opvolger maar bij beide heb ik twijfels over de camera...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OxygenOS 4.7.2 is zojuist verschenen voor de OnePlus 5T:

Link naar aankondiging: https://www.androidsage.c...ygen-os-4-7-1-oneplus-5t/ (officiële aankondiging door OnePlus is er nog niet)

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e6tEjNnohYVf3BMksTiqVvqf/full.png

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: nog niet beschikbaar, want nog niet officieel aangekondigd

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supershiva schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:29:
Misschien iets voor in de openingspost AnonymousWP?
Ik denk dat veel mensen wel blij worden van deze informatie :)
Ik ga het noteren om het in de toekomst toe te voegen :). Alleen ben ik bang dat er alsnog vragen komen en dat mensen de TS niet (meer) gaan lezen. Is vaak genoeg gebeurd en daarom heb ik de TS al wat minder uitgebreid gemaakt dan de vorige keer.

De linkjes erin plakken kost sowieso geen/amper moeite, maar het is alleen nog even kijken of ik de foto's erin ga zetten. Kan ook voor verwarring zorgen; mensen zullen denken dat dat geschoten is met de OnePlus Camera. Kan je wel vermelden, maar sommigen kunnen niet lezen of lezen eroverheen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:42:
[...]

Ik ga het noteren om het in de toekomst toe te voegen :). Alleen ben ik bang dat er alsnog vragen komen en dat mensen de TS niet (meer) gaan lezen. Is vaak genoeg gebeurd en daarom heb ik de TS al wat minder uitgebreid gemaakt dan de vorige keer.

De linkjes erin plakken kost sowieso geen/amper moeite, maar het is alleen nog even kijken of ik de foto's erin ga zetten. Kan ook voor verwarring zorgen; mensen zullen denken dat dat geschoten is met de OnePlus Camera. Kan je wel vermelden, maar sommigen kunnen niet lezen of lezen eroverheen :p.
Zelfs een linkje 3 reacties hoger werd al niet gelezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolfensteijn schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:50:
Zelfs een linkje 3 reacties hoger werd al niet gelezen :D
Dat dus.. ;)

Dacht: dan doe ik het maar met kleur, maar dat mag ook niet: Het algemeen beleid #verbodenanders :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 5T gister ook besteld. Het leek mij een mooi moment om mijn Lumia 950XL uit te faseren.
Ik hoop dat de camera enigszins in de buurt komt van mijn Lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Net maar even de OnePlus 5T laten nomineren voor de Tweakers Awards. Schandalig dat ie er nog niet bij stond :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:11:
Net maar even de OnePlus 5T laten nomineren voor de Tweakers Awards. Schandalig dat ie er nog niet bij stond :P
Sorry, ik was je nét voor! :>

Anonymoussaurus in "Tweakers Awards 2017/2018 | Beste Smartphone"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Je reactie was nog niet helemaal hetzelfde toen ik hem plaatste en er was wat onenigheid dus heb het er maar bij gezet toen. Maar nu, inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:16:
Je reactie was nog niet helemaal hetzelfde toen ik hem plaatste en er was wat onenigheid dus heb het er maar bij gezet toen. Maar nu, inderdaad :P
Inderdaad, ik was een beetje kippig :p. Zal m'n post even verder aanpassen om het te verduidelijken (de pluspunten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Laatst online: 12-09 15:59
Als zeer tevreden OPO gebruiker twijfel ik nog een beetje over de 5T.
Ik vind het eigenlijk wel handig als je een smartphone met 1 hand kunt bedienen en doordat de OP's zo breed zijn lukt dat vaak niet. Bij een Samsung S8 gaat dat wel.........maar heb eigenlijk mijn zinnen wel op de 5T gezet. Echt een mooi apparaat. Meer mensen die mbt dit punt twijfelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:04:

Link naar aankondiging: https://www.androidsage.c...ygen-os-4-7-1-oneplus-5t/ (officiële aankondiging door OnePlus is er nog niet)

Changelog:

[afbeelding]

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: nog niet beschikbaar, want nog niet officieel aangekondigd

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
Thanks ben gelijk updaten. Doe ik voor zekerheid wel weer hard reset, had toch nog niet alles ingesteld.

Had tijdens 1e boot voor een clean install gekozen, maar achteraf wou ik toch een paar settings van mijn OP3 (zoals wifi wachtwoorden, oproepgeschiedenis enzo) die op Google Drive worden opgeslagen terug zetten, maar ik zie geen mogelijkheid om dat te doen eigenlijk. Of kijk ik niet goed? In Google Drive zie ik wel Back-ups van ONEPLUS A3003 en een backup van mijn WhatsApp nr.

Ik was even vergeten dat als je de WhatsApp backup terug zet op de OnePlus (wat standaard inclusief de foto's is), dat alle foto's van WhatsApp worden gedownload, die gebackuped waren. Alleen hier heb ik mij altijd heel erg aan gestoord, omdat de juiste datums van de foto's niet worden bewaard. Alle foto's staan dan door elkaar in je galerij, met de datum van vandaag. En als je Google Foto's gebruikt, wordt alles ook nog eens daarin gesynchroniseerd, waardoor het een chaos wordt met de foto's.
Als je toch al alle foto's in Google Foto's bewaart, zal ik eerst alle foto's van je toestel verwijderen en daarna pas een backup maken van WhatsApp om die dan vervolgens op het nieuwe toestel terug te zetten. Zo heb je dan geen dubbele en niet goed gesorteerde foto's.

Gezichtsontgrendeling werkt idd erg snel zoals al te zien was in de reviews, maar ik heb toch gelijk dat automatisch ontgrendelen uit gezet als gezichtsdetectie geslaagd is. Is wel leuk om eerst iedereen te showen hoe snel dat gaat, maar in praktijk zie je nooit meer je lockscreen xD. Ik wil vaak toch alleen maar even snel naar lockscreen kijken, of er wat berichten zijn. Omhoog swypen is dan nog maar 1 handeling. Eigenlijk heb ik de gezichtsontgrendeling ook niet nodig, want ik heb een MiBand die ik als smart lock kan instellen (daardoor had ik de vingerafdrukscanner van de OP3, die het bijna nooit deed ook niet nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:22
Ik had ook mijn twijfels toen ik mijn OP 3T kocht. Ze klopten ook.
Met 1 hand zonder hoesje was bijna niet te doen, de telefoon is lekker glad maar lastig vast te houden.

Met een siliconen bumpercase gaat het al veel beter, links boven in de hoek blijft lastig.
Daarnaast kun je altijd zoiets als een popsocket gebruiken, dan heb je altijd goed houvast.
ExTaxi schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:05:
Ik vind het eigenlijk wel handig als je een smartphone met 1 hand kunt bedienen en doordat de OP's zo breed zijn lukt dat vaak niet. Bij een Samsung S8 gaat dat wel.........maar heb eigenlijk mijn zinnen wel op de 5T gezet. Echt een mooi apparaat. Meer mensen die mbt dit punt twijfelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
De S8 erg ligt fijn in de hand, maar ik vind het scherm vervelend smal om langdurig naar te kijken (door de glinstering van het afgeronde scherm is het goed zichtbare gedeelte in feite nog smaller). Daarom nu toch maar voor de 5T gekozen, dan maar iets onhandiger in de hand - het oog wil in dit geval letterlijk ook wat ;)

En hopelijk komt er (net als voor de 5) ook een Rhinoshield voor de 5T, dan maakt het niet zoveel uit als je 'm onverhoopt laat vallen :+

[ Voor 8% gewijzigd door bllb op 22-11-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Is het de breedte of de lengte die het probleem gaat zijn? Ik heb nu een Nexus 6P en overweeg ook de OnePlus 5T. De Nexus 6P vind ik soms al lastig qua lengte, maar bij de 5T loopt het scherm nog verder door naar boven. De breedte van beide toestellen is gelijk en dat is voor mij nooit een probleem geweest. Ook bij de S8 vond ik de lengte van het scherm op het eerste gezicht te lang..

Hoi Dick :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xutovlip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 11:33
J0YR1D3R schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:36:
[...]

Is het de breedte of de lengte die het probleem gaat zijn? Ik heb nu een Nexus 6P en overweeg ook de OnePlus 5T. De Nexus 6P vind ik soms al lastig qua lengte, maar bij de 5T loopt het scherm nog verder door naar boven. De breedte van beide toestellen is gelijk en dat is voor mij nooit een probleem geweest. Ook bij de S8 vond ik de lengte van het scherm op het eerste gezicht te lang..

Dit is ook een van de punten waardoor ik momenteel twijfel om de telefoon aan te schaffen. Ik verwacht wel dat ik zo aan de breedte en lengte zou wennen. Het grootste punt waar ik mee zit is de lengte van het apparaat. Het past niet in al mijn broekzakken. Hoe lossen jullie dat op? Plaatsen jullie hem in de achterzak van je broek? Houd je hem altijd vast? Tas? Of leg je hem altijd op tafel neer voordat je gaat zitten zodat je hem enkel vervoert in je broekzak?

[ Voor 5% gewijzigd door Xutovlip op 22-11-2017 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bij de OP3 twijfelde ik ook om het formaat. Ik kwam toen van een HTC M7. De M7 gebruikte ik altijd naakt zonder hoes, maar omdat de OP3 toch een stuk groter was en ook glad materiaal heeft, toch maar voor hoesje gekozen. Ik heb de sandstone cover op de OP3, dat was een goede keuze, als zeg ik het zelf. Met hoesje is het veel handzamer, door de extra grip.

Het formaat is merk ik altijd in het begin een issue, maar je went er op een gegeven moment toch wel steeds aan. Ik weet nog dat ik eerst met een HTC Legend zat, die vond ik perfect qua formaat. Ik wou het niet veel groter hebben, maar daarna naar de HTC One V, HTC One M7, OP3 en nu dus de 5T. Steeds geleidelijk een stuk groter xD.

De 5T voelt zonder hoes, al gelijk veel beter aan als de OP3 zonder hoes door de rondingen. De grip is dus al een stuk beter, maar ben nog wel bang of hij niet toch net iets te glad is en vaak gaat vallen (mijn kleine handen gaan hierbij ook niet echt helpen). Heb nu tijdelijk de standaard meegeleverde siliconen hoes erop, maar twijfel nog of ik het zonder hoes ga gebruiken of een andere hoes ga bestellen.

Ik vond het opladen van de 5T niet zo snel gaan naar mijn gevoel met de bijgeleverde dash charger. Ik laadt mijn OP3 altijd op met een BlitzWolf kabel thuis (Dash gebruik ik niet zo vaak), dat lijkt gevoelsmatig ongeveer hetzelfde te zijn. Ik heb het alleen niet getimed, maar naar mijn gevoel duurde het nogal lang toen ik van 5% naar 100% moest.

[ Voor 30% gewijzigd door xileS op 22-11-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Nu online
Fijn te lezen dat jullie met hezelfde worstelen. Ik heb nu een S6 die aan vervanging toe is, en ik was eigenlijk aan het kijken naar een Xiaomi, Huawei of een andere bang for buck phone. OnePlus wel overwogen maar zodra ik schermformaten van meer dan 5,5 inch zie haak ik al af. Ik wil gewoon niet zo'n grote telefoon..
Het handzame is ook echt waar ik hard over twijfel. Ik wil hem sowieso een keer proberen en vasthouden voor ik hem eventueel aanschaf.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Maardiweb De 5 en 5T zijn ongeveer even groot:

OnePlus 5T
156.1 x 75 x 7.3 mm
162 g

OnePlus 5
154.2 x 74.1 x 7.25 mm
153 g

Het scherm zelf loopt wel een stuk verder door naar boven als je het vergelijk ziet. De schermgrootte zelf zegt dus niet direct altijd iets :)

[ Voor 8% gewijzigd door J0YR1D3R op 22-11-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:26:
@Maardiweb De 5 en 5T zijn ongeveer even groot:

OnePlus 5T
156.1 x 75 x 7.3 mm
162 g

OnePlus 5
154.2 x 74.1 x 7.25 mm
153 g

Het scherm zelf loopt wel een stuk verder door naar boven als je het vergelijk ziet. De schermgrootte zelf zegt dus niet direct altijd iets :)
Point taken, maar de 5 / 5T zijn wel flink groter dan mn S6 en dat vind ik wel een beetje de max.. Hoezo maakt elke fabrikant alleen nog maar flagships met enorme schermen? Mijn vrouw zweert bij haar kleine telefoon, maar kan hem gewoon niet vervangen omdat er geen high-end alternatieven worden gemaakt.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Maardiweb schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:35:
[...]

Point taken, maar de 5 / 5T zijn wel flink groter dan mn S6 en dat vind ik wel een beetje de max.. Hoezo maakt elke fabrikant alleen nog maar flagships met enorme schermen? Mijn vrouw zweert bij haar kleine telefoon, maar kan hem gewoon niet vervangen omdat er geen high-end alternatieven worden gemaakt.
Sony is de enige die nog compacte smartphones maakt met degelijke specs.

Ik heb lang zitten twijfelen tussen de OP5T en de Sony XZ1 Compact als opvolger van mijn Z5 Compact. De reden dat ik echter heb gekozen voor de OP5T zijn de bloatware en trage updates van Sony. Het grotere formaat zal even wennen zijn maar ik denk dat ik er geen spijt van ga krijgen.

Choose life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zo te zien heeft de 5T meer keuze bij de schermkalibratie. Ik had het gelijk op sRGB gezet, omdat ik dit al gewend was op de OP3.

Zonet toch even op "DCI-P3" gezet, lijkt toch net wat mooier dan sRGB en niet zo heftig als de standaard optie. Een beetje er tussen in dus.

Je hebt nu de keuze tussen:
-Standaard
-DCI-P3
-Adaptive mode
-Aangepaste kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maardiweb schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:35:
[...]

Je zou de essential phone kunnen overwegen. Die heeft hetzelfde formaat als de S7. High end specs, mooi toestel, regelmatige updates, goede prijs. Echter camera is wel wat minder maar wel beter geworden na de nodige updates.

Formaat is voor mij ook wel een ding. De OP3 was soms al lastig goed passend in een broekzak te krijgen. De 5T is een mooi toestel maar wel weer iets langer... Ook ik zou hem dan eerst in real life willen zien, voelen, etc.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 22-11-2017 18:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:19:
Thanks ben gelijk updaten. Doe ik voor zekerheid wel weer hard reset, had toch nog niet alles ingesteld.

Had tijdens 1e boot voor een clean install gekozen, maar achteraf wou ik toch een paar settings van mijn OP3 (zoals wifi wachtwoorden, oproepgeschiedenis enzo) die op Google Drive worden opgeslagen terug zetten, maar ik zie geen mogelijkheid om dat te doen eigenlijk. Of kijk ik niet goed? In Google Drive zie ik wel Back-ups van ONEPLUS A3003 en een backup van mijn WhatsApp nr.

Ik was even vergeten dat als je de WhatsApp backup terug zet op de OnePlus (wat standaard inclusief de foto's is), dat alle foto's van WhatsApp worden gedownload, die gebackuped waren. Alleen hier heb ik mij altijd heel erg aan gestoord, omdat de juiste datums van de foto's niet worden bewaard. Alle foto's staan dan door elkaar in je galerij, met de datum van vandaag. En als je Google Foto's gebruikt, wordt alles ook nog eens daarin gesynchroniseerd, waardoor het een chaos wordt met de foto's.
Als je toch al alle foto's in Google Foto's bewaart, zal ik eerst alle foto's van je toestel verwijderen en daarna pas een backup maken van WhatsApp om die dan vervolgens op het nieuwe toestel terug te zetten. Zo heb je dan geen dubbele en niet goed gesorteerde foto's.

Gezichtsontgrendeling werkt idd erg snel zoals al te zien was in de reviews, maar ik heb toch gelijk dat automatisch ontgrendelen uit gezet als gezichtsdetectie geslaagd is. Is wel leuk om eerst iedereen te showen hoe snel dat gaat, maar in praktijk zie je nooit meer je lockscreen xD. Ik wil vaak toch alleen maar even snel naar lockscreen kijken, of er wat berichten zijn. Omhoog swypen is dan nog maar 1 handeling. Eigenlijk heb ik de gezichtsontgrendeling ook niet nodig, want ik heb een MiBand die ik als smart lock kan instellen (daardoor had ik de vingerafdrukscanner van de OP3, die het bijna nooit deed ook niet nodig).
Dat met die back-up van instellingen kan je vinden in de instellingen van OxygenOS zelf > "back-up maken en resetten". Wellicht moet je nog een back-up account kiezen en "automatisch terugzetten" aan zetten.

Ik persoonlijk doe dat niet op die manier. Ik back-up al mijn foto's eerst offline en knal ze op een externe HDD. Dat zijn alle gemaakt foto's + WhatsApp Images + Snapchat + video's etc etc. Alle media (behalve muziek, want dat staat al op m'n pc) gaat dus naar de externe harde schijf. Vervolgens begin ik dus met een schone lei.

Dat Smart Lock is toch ook niet echt veilig? Dat betekent dat als iemand je telefoon afpakt voor de gein (een vriend of vriendin ofzo) je telefoon dan gewoon unlocked is. Zelfde met Face Unlock. Je hoeft er alleen maar in te kijken en je telefoon is unlocked. Eigenlijk is pin-code het veiligst, maar niet echt handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
De mensen die hem hebben, hoe bevalt de camera kwaliteit jullie?

Enige dealbreaker nog voor mij, en reden tot wachten aanschaf...... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Nu online
nieuws: Toestellen vanaf OnePlus 3 krijgen Android 8.1-update, maar geen Proj...

Wil dit ook gelijk zeggen dat de 5T op Oreo zal blijven steken en geen upgrade naar android P zal krijgen?

Zo ja dan is dat wel behoorlijk schraal voor een toestel van 560 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:57:
[...]

Dat met die back-up van instellingen kan je vinden in de instellingen van OxygenOS zelf > "back-up maken en resetten". Wellicht moet je nog een back-up account kiezen en "automatisch terugzetten" aan zetten.

Ik persoonlijk doe dat niet op die manier. Ik back-up al mijn foto's eerst offline en knal ze op een externe HDD. Dat zijn alle gemaakt foto's + WhatsApp Images + Snapchat + video's etc etc. Alle media (behalve muziek, want dat staat al op m'n pc) gaat dus naar de externe harde schijf. Vervolgens begin ik dus met een schone lei.

Dat Smart Lock is toch ook niet echt veilig? Dat betekent dat als iemand je telefoon afpakt voor de gein (een vriend of vriendin ofzo) je telefoon dan gewoon unlocked is. Zelfde met Face Unlock. Je hoeft er alleen maar in te kijken en je telefoon is unlocked. Eigenlijk is pin-code het veiligst, maar niet echt handig...
Bij "back-up maken en resetten" kan je alleen aan of uit zetten en automatisch terugzetten aanvinken, of account kiezen. Maar vroeg mij of of je ook tussen de backups kon kiezen, want je ziet ze duidelijk in de Drive app staan:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/281dfuc.jpg
Ik had alleen tijdens 1e boot de keuze geloof ik om backups terug te zetten, maar ik koos voor een clean install. Zal straks weer resetten, weet niet of ik bepaalde instellingen van de OP3 terug erop kan krijgen via de Google Drive backup. Anders gewoon maar bij een clean install houden.
(edit)
reset aan het doen, maar de stap "je gegevens kopiëren" werkt helaas niet. Een back-up via de cloud pakt die blijkbaar niks (zie namelijk niks terug en krijg geen keuze). "Een back-up vanaf een Android-telefoon" werkt ook niet vanaf een OP3 -.-, dan toch maar een "nieuwe start".
(/edit)

Ik doe zelf bijna nooit mobiel aan computer verbinden en zo'n offline backup kan ook altijd kwijt (vroeger weleens gemerkt helaas), dus ik doe het liever in de cloud. Google foto's werkt opzich goed, maar als je met veel foto's heen en weer gaat op een nieuwe mobiel is het even oppassen dat je straks niet alles dubbel erin zet. Beste wat ik had kunnen doen is in Google Foto's de optie "Ruimte vrijmaken" te gebruiken, dan verwijderd die ook alle foto's en videos van de telefoon, die al in de cloud staan. Bij een reset begin ik ook met een schone lei en staan alle foto's en video's in de Google Foto's app :). Vroeger deed ik dat ook niet en had ik altijd alle oude foto's overgezet op nieuwe mobiel, maar sinds ik OP heb was het mij nooit gelukt om de timestamp van de foto's goed over te zetten. Mateloos aan geirriteerd, maar Google Foto's is nu een prima oplossing en scheelt enorm veel opslag op de telefoon zelf.

Gebruikte smartlock op de OP3 icm met een Xiaomi MiBand 2, dit moet op de 5T denk ik ook wel werken (heb het nog niet gekoppeld). Als je armband met bluetooth verbonden is met mobiel, hoef je geen pin in te voeren. Ik vind dat redelijk veilig, als iemand op mijn mobiel zit is dat op afstand dat ik zelf kan zien. Zo'n 4 cijferige pincode vind ik juist het meest onveilig, die dingen zijn zo makkelijk af te kijken als iemand zijn telefoon unlocked. Het is geen wonder dat ik de pin van mijn zusje en vriendin bv ook weet ;p.

[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 22-11-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 19:55
Erg specifieke vraag, maar ik heb momenteel een S6 edge plus. Voor mij is de fotokwaliteit hier zeker acceptabel. Is de camera van de OP5T beter?

Ik twijfel zoals zovelen tussen de s8+ en op5t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarGlider
Supershiva schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:26:
nieuws: Toestellen vanaf OnePlus 3 krijgen Android 8.1-update, maar geen Proj...

Wil dit ook gelijk zeggen dat de 5T op Oreo zal blijven steken en geen upgrade naar android P zal krijgen?

Zo ja dan is dat wel behoorlijk schraal voor een toestel van 560 :(
OnePlus heeft al bevestigd dat er twee jaar officiële support komt in het OnePlus forum. Android P is gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
alwaysleft schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:09:
De mensen die hem hebben, hoe bevalt de camera kwaliteit jullie?

Enige dealbreaker nog voor mij, en reden tot wachten aanschaf...... >:)
Wat verwacht je er dan mee te doen? De camera is gewoon een prima ding. Niet de beste, maar daar betaal je dan ook naar. Voor de beste ervaring moet je de Pixel 2 XL halen, maar die is wel 2x zo duur en niet hier verkrijgbaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
sandpatt schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:55:
Erg specifieke vraag, maar ik heb momenteel een S6 edge plus. Voor mij is de fotokwaliteit hier zeker acceptabel. Is de camera van de OP5T beter?

Hier the same ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:11

ACC

Nou, vandaag ook maar de knoop doorgehakt en de 5t besteld. Huidige telefoon was een Galaxy S4 uit 2013, dus werd wel tijd. Doel was om het 5 jaar te gebruiken, maar 4,5 is ook goed.

Erg benieuwd naar de ervaringen en ontwikkelingen in de komende tijd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Danny.G schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:38:
[...]

Wat verwacht je er dan mee te doen? De camera is gewoon een prima ding. Niet de beste, maar daar betaal je dan ook naar. Voor de beste ervaring moet je de Pixel 2 XL halen, maar die is wel 2x zo duur en niet hier verkrijgbaar. :D
Een forum is een plek waar je ervaringen mag delen lijkt me, dus dat vraag ik.

Voorbeeld foto’s geschoten met de OnePlus 5 camera graag dus. In reviews komt er niks meer dan middelmatig naar voren, en benieuwd of de Tweakers die hem hebben ook zo ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Nu online
SolarGlider schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:19:
[...]

OnePlus heeft al bevestigd dat er twee jaar officiële support komt in het OnePlus forum. Android P is gegarandeerd.
Dat van 2 jaar officiële support had ik ook op hun forum gelezen, maar dat kan ook zoveel betekenen als 2 jaar lang security patches :/
Ik heb nog nergens gelezen dat ze wel hebben bevestigd dat Android P ook naar de 5T komt.

Maar goed, niemand heeft een glazen bol dus we wachten het wel af.

Tot op heden moet mijn bestelde 5T nog van de status "processing" af komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Laatst online: 12-09 15:59
J0YR1D3R schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:36:
[...]

Hi Johan :-)

Gaat me met name om de breedte. Als ik ergens loop kan ik niet met 1 hand whatsappen, dat is wel eens irritant. Maar uiteindelijk ook niet het belangrijkste.

Een echte cover gaar voor mij niet werken want ik heb 'm in een auto in een Brodit. Dan moet je steeds dat ding gaan verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sandpatt schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:55:

Ik denk dat zonder twijfel is te stellen dat als camera kwaliteit voor jou prioriteit heeft je voor de S8 moet gaan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Akula
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:22
Ik denk er sterk aan om mijn Note 3 (alweer 4 jaar in gebruik) te gaan inruilen voor de 5t. Ik kijk ook nog met een schuin oog naar de concurrenten maar de prijs is dusdanig lager dat er wel hele grote verschillen moeten zijn om dat te rechtvaardigen. Die heb ik nog niet gezien.

Overigens vind ik het jammer dat de 5t project treble niet ondersteund. Maar misschien is dat niet zo heel erg met het aantal custom roms dat er voor oneplus toestellen beschikbaar is.

http://www.techradar.com/...roids-easy-update-feature

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Akula schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:37:
Ik denk er sterk aan om mijn Note 3 (alweer 4 jaar in gebruik) te gaan inruilen voor de 5t. Ik kijk ook nog met een schuin oog naar de concurrenten maar de prijs is dusdanig lager dat er wel hele grote verschillen moeten zijn om dat te rechtvaardigen. Die heb ik nog niet gezien.

Overigens vind ik het jammer dat de 5t project treble niet ondersteund. Maar misschien is dat niet zo heel erg met het aantal custom roms dat er voor oneplus toestellen beschikbaar is.

http://www.techradar.com/...roids-easy-update-feature
Aan de andere kant: hoeveel fabrikanten hebben dat ondertussen al toegezegd voor devices die uit zijn? Volgens mij alleen Google zelf en dat is niet zo heel raar. En ik verwacht niet dat het komend jaar gaat veranderen voor andere toestellen van OnePlus, HTC, Samsung, LG, Huawei, etc. Dat blijft gewoon zo totdat het makkelijker wordt om een schil op Android te plaatsen die ook toegang heeft om bepaalde unieke features toe te voegen (of Android moet gewoon veel meer overnemen zodat ze dat niet hoeven :P )

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 19:55
l3art schreef op donderdag 23 november 2017 @ 07:28:
[...]

Ik denk dat zonder twijfel is te stellen dat als camera kwaliteit voor jou prioriteit heeft je voor de S8 moet gaan.
Daar twijfel ik niet aan!
Echter is de camera geen topprioriteit voor mij. Ik wil gewoon dat hij minstens even goed is als mijn huidige S6E+, vandaar de vraag.

Voor echte kwaliteitsfoto's koop ik mij wel een dslr. :)

Verwijderd

l3art schreef op donderdag 23 november 2017 @ 07:28:
[...]

Ik heb gisteren mijn S8 verkocht en vandaag de 5T ontvangen. De camera is dan ook het enige positieve aan de S8.

Wat verademing die clean android!

• xileS
  • Niet online
Ik lijk wat problemen te hebben met de Bluetooth. Bluetooth gaat heletijd uit/aan. Enige wat ik nu verbonden heb met Bluetooth is mijn Mi Band 2, hiermee had ik ook best wat problemen met het koppelen ervan. Op de OP3 werkt hij wel gewoon probleemloos. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zal later proberen te kijken of ik met bv een bluetooth speaker ook problemen heb, maar het viel mij al eerder op dat de Bluetooth icoon boven soms aan was en soms niet. Ik weet alleen niet waarom die automatisch steeds uit en aan gaat.

/edit
Heb het nu verbonden met een Bluetooth speaker, maar Bluetooth verbinding blijft hiermee wel intact. Al hapert muziek soms tussendoor, maar dat kan door de internet of TuneIn komen.

Dus het zal waarschijnlijk toch aan de Mi Band 2 liggen, ook al werkt die op de OP3 probleemloos.

[ Voor 21% gewijzigd door xileS op 23-11-2017 13:53 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:09
Ik heb even wat berichten verplaatst naar [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:47
Ben al even aan het spelen en de 5T ligt lekkerder in de hand dan m'n Vivo V7+. Ik had echter bij m'n Vivo gestures voor de launcher, home en terug. Deze kan ik echter nergens vinden in de instellingen van de OnePlus. Iemand een tip hoe ik de terug home knop kan verwijderen en deze weer als gestures kan instellen?
Boinkie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:49:
Ben al even aan het spelen en de 5T ligt lekkerder in de hand dan m'n Vivo V7+. Ik had echter bij m'n Vivo gestures voor de launcher, home en terug. Deze kan ik echter nergens vinden in de instellingen van de OnePlus. Iemand een tip hoe ik de terug home knop kan verwijderen en deze weer als gestures kan instellen?
Wat bedoel je? Je wilt bijvoorbeeld knoppen verwisselen of iets? Of bedoel je dingen als "hold home button to lock screen" en dat soort dingen? In die context wordt "home button" gezien als de vingerafdrukscanner achterop. Als je die dan ingedrukt houdt, kun je daarmee je toestel vergrendelen (scherm uitzetten).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:09
Boinkie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:49:
Ik had echter bij m'n Vivo gestures voor de launcher, home en terug. Deze kan ik echter nergens vinden in de instellingen van de OnePlus. Iemand een tip hoe ik de terug home knop kan verwijderen en deze weer als gestures kan instellen?
Ik gok niet dat dat in de OP Launcher zit, maar gestures kan je wel instellen op een andere launcher. bijv. Nova Launcher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:04:

Changelog:

[afbeelding]

Mijn zojuist uitgepakte 5T kreeg deze update al direct OTA. Netjes.

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
xileS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:27:
[...]

Bij "back-up maken en resetten" kan je alleen aan of uit zetten en automatisch terugzetten aanvinken, of account kiezen. Maar vroeg mij of of je ook tussen de backups kon kiezen, want je ziet ze duidelijk in de Drive app staan:
[afbeelding]
Ik had alleen tijdens 1e boot de keuze geloof ik om backups terug te zetten, maar ik koos voor een clean install. Zal straks weer resetten, weet niet of ik bepaalde instellingen van de OP3 terug erop kan krijgen via de Google Drive backup. Anders gewoon maar bij een clean install houden.
(edit)
reset aan het doen, maar de stap "je gegevens kopiëren" werkt helaas niet. Een back-up via de cloud pakt die blijkbaar niks (zie namelijk niks terug en krijg geen keuze). "Een back-up vanaf een Android-telefoon" werkt ook niet vanaf een OP3 -.-, dan toch maar een "nieuwe start".
(/edit)

Ik doe zelf bijna nooit mobiel aan computer verbinden en zo'n offline backup kan ook altijd kwijt (vroeger weleens gemerkt helaas), dus ik doe het liever in de cloud. Google foto's werkt opzich goed, maar als je met veel foto's heen en weer gaat op een nieuwe mobiel is het even oppassen dat je straks niet alles dubbel erin zet. Beste wat ik had kunnen doen is in Google Foto's de optie "Ruimte vrijmaken" te gebruiken, dan verwijderd die ook alle foto's en videos van de telefoon, die al in de cloud staan. Bij een reset begin ik ook met een schone lei en staan alle foto's en video's in de Google Foto's app :). Vroeger deed ik dat ook niet en had ik altijd alle oude foto's overgezet op nieuwe mobiel, maar sinds ik OP heb was het mij nooit gelukt om de timestamp van de foto's goed over te zetten. Mateloos aan geirriteerd, maar Google Foto's is nu een prima oplossing en scheelt enorm veel opslag op de telefoon zelf.

Gebruikte smartlock op de OP3 icm met een Xiaomi MiBand 2, dit moet op de 5T denk ik ook wel werken (heb het nog niet gekoppeld). Als je armband met bluetooth verbonden is met mobiel, hoef je geen pin in te voeren. Ik vind dat redelijk veilig, als iemand op mijn mobiel zit is dat op afstand dat ik zelf kan zien. Zo'n 4 cijferige pincode vind ik juist het meest onveilig, die dingen zijn zo makkelijk af te kijken als iemand zijn telefoon unlocked. Het is geen wonder dat ik de pin van mijn zusje en vriendin bv ook weet ;p.
Heeft iemand hier al een oplossing voor, ik kan mijn OP3 data niet overzetten naar mijn telefoon, heb al die settings al gecontroleerd en alles staat aan...

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie