Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cinner
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-12 17:11
quote:
Lisadr schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 01:23:
Camera vergelijkingen met split screen op youtube zijn niet zo representatief. Ze zouden originele bestanden in de cloud moeten zetten zodat je ze kan downloaden en kan vergelijken. Youtube heeft veel compressie en een lage resolutie voor foto's. Ik wacht op gsmarena.
Gsmarena heeft een preview met foto's op ware grootte. Die zien er eerlijk gezegd waardeloos uit. Ze hebben dat olieverf effect dat iPhone foto's ook hebben. Maar als je ze kijkt op klein formaat ziet het er allemaal prima uit.

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04 11:43
quote:
Cinner schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:56:
[...]

Gsmarena heeft een preview met foto's op ware grootte. Die zien er eerlijk gezegd waardeloos uit. Ze hebben dat olieverf effect dat iPhone foto's ook hebben. Maar als je ze kijkt op klein formaat ziet het er allemaal prima uit.
Klopt, op mijn grote iMac scherm zijn die foto's drama :P :X

• B-Art
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:16
Oneplus waardig dus...

• NehcslowZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14-12 12:40
quote:
alwaysleft schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:03:
[...]

Klopt, op mijn grote iMac scherm zijn die foto's drama :P :X
Oef dit doet inderdaad wel erg zeer aan de ogen zeg. Vooral als je op ware grootte bekijkt. Ben benieuwd wat andere reviews hier over (gaan) zeggen.

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12-12 20:03
quote:
NehcslowZ schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:20:
[...]

Oef dit doet inderdaad wel erg zeer aan de ogen zeg. Vooral als je op ware grootte bekijkt. Ben benieuwd wat andere reviews hier over (gaan) zeggen.
Daarom twijfel ik ook nog. Je hebt nu voor hetzelfde geld een Samsung S8 met een (veel) betere camera. Maar ik ben verknocht aan de OP3T en daarmee dus waarschijnlijk ook zeer tevreden met de komende 5T.

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:49
Misschien helpt het wanneer je de foto gewoon opent op een nieuw tab inplaats van op het vergrootglasje klikt en ontzettend veel inzoomt?

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

quote:
Kees_frl schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:14:
Misschien helpt het wanneer je de foto gewoon opent op een nieuw tab inplaats van op het vergrootglasje klikt en ontzettend veel inzoomt?
eens. Elke foto kan je wel kritiekpunten op vinden als je 100% (of meer) gaat inzoomen.
Hoewel het aquarel effect wel groter is bij OP dan bij andere toestellen vind ik het in de praktijk wel meevallen.
Vriend van mij heeft de OP5 met het "beruchte" aquarel "probleem" . Heeft in de vakantie daar behoorlijk wat foto's meegemaakt en die allemaal af laten drukken in een mooi fotoboek.
Kwaliteit is meer dan in orde.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:43

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat het uitermate teleurstellend is dat zo'n hooggeplaatste telefoon zo'n baggerkwaliteit aflevert qua foto's ben ik volledig met jullie eens. Waarom gaan jullie dan niet een andere camera app gebruiken zoals AnonymousWP al aangaf? Blijkbaar ligt 't niet geheel aan de sensor of de lensjes maar ook aan de postprocessing. Zo'n port van de Google Pixel camera app schijnt betere resultaten af te leveren.

Ik hoop dat één van de grote reviews iets erover gaat onderzoeken dan kunnen meer mensen met een geruster hart de OP5T kopen.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• rayfano
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03-10 23:55
Er staat bij de specs van de telefoon dat de 2e camera een diafragma heeft van f/2.6 zoals bij de OnePlus 5, maar die is enkel veranderd naar f/1.7

rayfano wijzigde deze reactie 18-11-2017 15:47 (10%)

• Ricardo_1994
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14-12 19:08
Even een vraagje; heet het zin om de 21e naar Amsterdam te gaan vanaf Deventer? Ik vind het geen probleem om te wachten, maar wil niet uren in de rij staan zonder resultaat.

• beantherio
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-12 13:33
quote:
Ricardo_1994 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:17:
Even een vraagje; heet het zin om de 21e naar Amsterdam te gaan vanaf Deventer? Ik vind het geen probleem om te wachten, maar wil niet uren in de rij staan zonder resultaat.
OnePlus heeft wel beterschap beloofd n.a.v. de problemen van de vorige keer, maar veel zekerheid geeft het niet. Ik zat met dezelfde gedachte als jou (ik kom ook uit dezelfde regio btw) en ik heb er voor gekozen om niet te gaan.

• lighting_
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 00:53
quote:
Deathchant schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:40:
Dat het uitermate teleurstellend is dat zo'n hooggeplaatste telefoon zo'n baggerkwaliteit aflevert qua foto's ben ik volledig met jullie eens. Waarom gaan jullie dan niet een andere camera app gebruiken zoals AnonymousWP al aangaf? Blijkbaar ligt 't niet geheel aan de sensor of de lensjes maar ook aan de postprocessing. Zo'n port van de Google Pixel camera app schijnt betere resultaten af te leveren.

Ik hoop dat één van de grote reviews iets erover gaat onderzoeken dan kunnen meer mensen met een geruster hart de OP5T kopen.
Dat het niet de mooiste fotos zijn ben ik met je eens. Het lijkt net als bij Samsung softwarematig scherper te worden gemaakt. En hoewel ze flagship killer verkondigen kan je niet voor die prijs precies zelfde kwaliteit verwachten maar komen wel goed in de buurt. De pixel 2xl is 2 maal zo duur met andere problemen.
Wil je allerbeste android camera en geld speelt geen rol koopt de pixel 2 xl. Maar ik zou het wel weten.

• DarkSide

DarkSide

quote:
Heb zelf een gruwelijke hekel aan dit soort events.
Vaak te druk, lang wachten en idd geen garantie. Ookal doen ze het beter da de vorige keer
Nee dan heb ik wel geduld. En bestel hem gewoon via de Webshop. Hij komt vanzelf dan wel x-tje binnen.
Zonder gedoe.

het heen en weer rijden is niet het probleem. Laatst nog ff naar duitsland gereden om daar een google home mini te halen. Maar dan weet je dat hij er is. En verder geen gedoe etc

DarkSide wijzigde deze reactie 18-11-2017 17:08 (15%)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• codegro
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11-12 21:36
Ik zit er aan te denken om deze te bestellen aangezien de S8 dual sim in Nederland voor een soortgelijk bedrag niet te krijgen is. Ondersteunt de 5T Galileo GPS?

• beantherio
quote:
codegro schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:41:
Ik zit er aan te denken om deze te bestellen aangezien de S8 dual sim in Nederland voor een soortgelijk bedrag niet te krijgen is. Ondersteunt de 5T Galileo GPS?
Volgens de specs op de website van OnePlus wel:
quote:
Plaatsbepaling

GPS, GLONASS, BeiDou, Galileo
edit: het is trouwens misschien niet helemaal "des Tweakers" om dit soort makkelijk te vinden informatie via een forumposting te gaan opvragen.

beantherio wijzigde deze reactie 18-11-2017 17:53 (14%)

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Staat ook letterlijk in de topicstart...

You save everyone, but who saves you?

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
Ik was er bij de release van de 5 in Amsterdam vanuit Zwolle. Toen vond ik het niet erg al dat wachten want lekker zonnig. Maar ik ga niet in de kou uren staan wachten tot je weer te horen krijgt dat beide uitverkocht zijn. Met hetzelfde gemak haal je hem online. Weet ook niet eens of je bij Amsterdam ter plekke wel studentenkorting kunt fixen.

• outlandos
quote:
DarkSide schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:07:
[...]

Heb zelf een gruwelijke hekel aan dit soort events.
Vaak te druk, lang wachten en idd geen garantie. Ookal doen ze het beter da de vorige keer
Nee dan heb ik wel geduld. En bestel hem gewoon via de Webshop. Hij komt vanzelf dan wel x-tje binnen.
Zonder gedoe.

het heen en weer rijden is niet het probleem. Laatst nog ff naar duitsland gereden om daar een google home mini te halen. Maar dan weet je dat hij er is. En verder geen gedoe etc
Ik vind het rijden er naar toe juist het probleem: op de drukste dag in de week (qua verkeer) en dan ook nog eens op het drukste moment van de dag (namiddag), met het slechte weer dat wordt voorspeld, naar hartje Amsterdam? Mij niet gezien :+

• lighting_
Face unlock test
YouTube: OnePlus 5T Face Unlock IMPOSSIBLE To Crack???
Ik vind het toch indrukwekkend. Lijkt veilig genoeg en zo handig als het meteen unlocked als je naar kijkt.

lighting_ wijzigde deze reactie 18-11-2017 18:20 (30%)

Alle reviews op een rijtje gezet door OnePlus:

[Media Roundup] First impressions of the OnePlus 5T

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• outlandos
quote:
lighting_ schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:14:
Face unlock test
YouTube: OnePlus 5T Face Unlock IMPOSSIBLE To Crack???
Ik vind het toch indrukwekkend. Lijkt veilig genoeg en zo handig als het meteen unlocked als je naar kijkt.
Heel indrukwekkend. Voor dagelijks gebruik ideaal imo _O_

• fxs81
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 01:30
Ik denk dat dit een hele mooie vervanger is voor mijn LG G4. Kan in december weer over dus tot die tijd maar eens wat reviews bekijken. Bedankt voor dat mooie overzicht AnonymousWP

WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr homemade 80cm | JoyStove Large | Diverse gietijzeren speeltjese

• Steevo_S
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:23
Dit word de vervanger voor mijn op3, nu natuurlijk de grote vraag, behalve dan de 64gb storage extra (die ik niet echt nodig heb), is die extra 2gb aan ram het waard?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• DarkSide

DarkSide

quote:
Steevo_S schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:27:
Dit word de vervanger voor mijn op3, nu natuurlijk de grote vraag, behalve dan de 64gb storage extra (die ik niet echt nodig heb), is die extra 2gb aan ram het waard?
Voor mij niet. Heb niet het idee dat 6GB te weinig is. Ook volgend jaar denk ik niet dat je denkt had ik maar 8GB,

Wel merk ik dat ik na jaren met 64GB overweg te kunnen nu daar toch een beetje krap mee uitkom.
Met meer foto;s en video's. Grotere spellen en offline Spotify playlists etc.
Heb ik nog 10GB over, Dit is opzich nog prima. En kan ook wat zaken opruimen.
Maar zelf wil ik eigenlijk niet nadenken.
De volgende telefoon zou dus over 128GB moeten beschikken. Dat daar bij OP ook 2GB extra RAM bijkomt is dan mooi meegenomen,

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:40
quote:
Steevo_S schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:27:
Als je zoals in bepaalde YouTube speedtest video's zes games en tien apps tegelijk wil blijven draaien misschien wel (ik vind dat niet echt gemiddelde usage-cases maar YMMV) maar voor de meeste mensen zal 6GB ruim voldoende zijn. Heb nu een Mate8 met 4GB er ook daarmee blijven "alle" apps gewoon open.

Ik vind het prijsverschil echter gewoon veel te klein (en de 64GB extra storage zeker wel nodig handig) zodat, als ik dan toch maar (ondanks ontbreken SD-card slot, IP-certificering etc.) besluit de 5T te halen, ik de 8/128GB versie neem. Waarmee dit op verjaardagen ook meteen mega braggin' rights ftw oplevert* :)

*just kidding @ care zero :P

Brad Pitt wijzigde deze reactie 19-11-2017 13:36 (3%)

Nickname does not reflect reality

• M3E46
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-03-2018
Mensen, er is nu alweer een 5T.
Komt er voor de zomervakantie (dus voor juli) een OnePlus 6?

Zo nee, dan koop ik hem.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:20

Vos

AFCA

En je denkt dat iemand hier dat kan zeggen? ;)

• DarkSide

DarkSide

quote:
M3E46 schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:58:

Zo nee, dan koop ik hem.
Ik verwacht hem gewoon wel rond die tijd.
maar als je toch wacht op de OP6. Misschien dan nog "ff" wachten op de 6T :P

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
M3E46 schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:58:

Zo nee, dan koop ik hem.
Nee, ik denk na juli :+ en vlak daarna de OP 6T.

Ik zie veel mensen terecht vragen of de 8GB geheugen het prijsverschil waard zal zijn, als je de 64 GB extra opslag niet nodig hebt. Misschien een domme vraag, maar heeft de 8GB variant ook überhaupt nadelen (bv minder lange accuduur)?

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03:07

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Dat zijn geen reviews. Dat zijn hands-on filmpjes.
Staat ook letterlijk in de link die je post “media-roundup-first-impressions
quote:
Deathchant schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:40:

Probleem met een dergelijke camera mod is dat het met elke update kapot zou kunnen gaan. Je kunt er daarom niet vanuit gaan als reviewer, meer dan het even noemen (zoals mr mobile laatst deed bij de Essential redo) kan je niet doen.

Donstil wijzigde deze reactie 19-11-2017 15:42 (48%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• NeuroticaPills
  • Laatst online: 07:01
Jarenlange iPhone gebruiker, vooral dat ze zo enorm lang meegaan (heb sinds 2012 enkel een 4S gehad en nu een 6).
Maar nu ik besloten heb dat ik 1000+ euro echt te veel vind voor een telefoon valt de iphone X af, en zou een nieuwe ervaring wel leuk zijn. Dus, Android..... ben heel benieuwd, maar mijn vraag is met name; hoeveel jaar zou de 5T meegaan zonder extreem traag te worden? Ben niet van plan veel te customizen oid.
Tweede vraag, klopt het dat je online 10% korting kan krijgen met een onderwijs emailadres? Als docent zijnde, nuttig extraatje wat toch 50 euro zal schelen :)

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:38
quote:
NeuroticaPills schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:07:
Jarenlange iPhone gebruiker, vooral dat ze zo enorm lang meegaan (heb sinds 2012 enkel een 4S gehad en nu een 6).
Maar nu ik besloten heb dat ik 1000+ euro echt te veel vind voor een telefoon valt de iphone X af, en zou een nieuwe ervaring wel leuk zijn. Dus, Android..... ben heel benieuwd, maar mijn vraag is met name; hoeveel jaar zou de 5T meegaan zonder extreem traag te worden? Ben niet van plan veel te customizen oid.
Tweede vraag, klopt het dat je online 10% korting kan krijgen met een onderwijs emailadres? Als docent zijnde, nuttig extraatje wat toch 50 euro zal schelen :)
Als ik naar mijn OnePlus one kijk, voldoet die na 3 jaar en 3 maanden qua snelheid nog steeds goed, alleen accuduur is wel maar 2,5u SOT. Wat niet bijzonder veel is, en ook de reden is dat ik een 5T ga kopen.

• RckStar_BE
  • Laatst online: 13-12 21:54
Ik heb met m'n iPhone 6 het gevoel dat de toestellen telkens een pak trager worden gemaakt na 2-3 jaar en net voor er een nieuw toestel uitkomt. Dit om je als 'klant die de middelen heeft om een toestel van €500-1200 toestel aan te kopen' eens te doen nadenken of het niet tijd wordt voor een nieuw toestel.
Dat ben ik wel eens beu en de prijzen die ze nu vragen zijn er echt over! Voor mij persoonlijk hoeven die extreme nieuwe nufjes niet. Ik verwacht wel een mengeling van looks + een zeer snel toestel zonder poespas aan bloatware, waarmee dagdagelijkse dingen als YouTube, Chrome, nemen van foto's, mailen, netflix enz. een eitje zijn. Daarom, i'm taking the jump this tuesday en bestel me een 5T!

• DarkSide

DarkSide

Over traagheid zou ik me geen zorgen maken.
(Security) updates wel. Dat redt je niet 3 of 4 jaar.
Misschien later als project trebble goed z'n werk doet.
Je zult dan toch over moeten stappen op LOS. Iets wat goed te doen is met een OP telefoon.

• autofeather
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 29-08 14:07
quote:
Ik ben nu twee jaar gebruiker van de OP2, en hoewel hij niet goed ontvangen werd is dit de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Als ik niet aangereden was door een vrouwtje op een e-bike (en m'n scherm heel was gebleven), had ik deze nog minstens tot de OP6 gehouden. Ga toch voor de OP5T nu

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:01
Ik ga deze week mijn Note 8 op marktplaats te koop zetten.. Ik ga nu ook voor de Oneplus 5T.

Ik ben Samsung zat, na alle S en note series te hebben gehad (vooral de Note 8 heeft security patch 1 augustus) dit voor een toestel waar ik €999 voor heb betaald.

Take my money Oneplus!

• DarkSide

DarkSide

quote:
038Robijno schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:58:
Ik ga deze week mijn Note 8 op marktplaats te koop zetten.. Ik ga nu ook voor de Oneplus 5T.

Ik ben Samsung zat, na alle S en note series te hebben gehad (vooral de Note 8 heeft security patch 1 augustus) dit voor een toestel waar ik €999 voor heb betaald.

Take my money Oneplus!
Dus ga je voor een goedkoper toestel die "achterloopt"?
Mijn op3 draait gewoon de officiele rom. Geen beta of LOS. En daar draait ook Security patch 1 augustus op.

Zal met de 5 en 5T niet veel anders zijn ben ik bang.

• 038Robijno
  • Laatst online: 23:01
quote:
DarkSide schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:03:
[...]

Dus ga je voor een goedkoper toestel die "achterloopt"?
Mijn op3 draait gewoon de officiele rom. Geen beta of LOS. En daar draait ook Security patch 1 augustus op.

Zal met de 5 en 5T niet veel anders zijn ben ik bang.
Toestel bestaat al ruim een jaar he (oneplus 3).. mijne 2 maanden en loopt nu al dik achter.

• DarkSide

DarkSide

Wil alleen zeggen dat OP ook niet elke maand Sec updates uitbrengt.
Volgens mij ook niet bij de OP5.

• lighting_
quote:
Klopt je hebt alleen een uni emailadres nodig.

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Weet iemand hoe laat morgen te reviews online komen?

• TweakerMarco
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14-12 16:19
quote:
Homeland schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:59:
Weet iemand hoe laat morgen te reviews online komen?
Die staan toch allang online.

• Homeland
  • Niet online
quote:
TweakerMarco schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:12:
[...]

Die staan toch allang online.
Dat zijn eerste indrukken, die mochten op de dag van onthulling online komen, embargo voor reviews is morgen maar weet niet precies hoe laat.
quote:
Donstil schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:36:
[...]

Dat zijn geen reviews. Dat zijn hands-on filmpjes.
Staat ook letterlijk in de link die je post “media-roundup-first-impressions

[...]

Probleem met een dergelijke camera mod is dat het met elke update kapot zou kunnen gaan. Je kunt er daarom niet vanuit gaan als reviewer, meer dan het even noemen (zoals mr mobile laatst deed bij de Essential redo) kan je niet doen.
Verkeerd verwoord dan. Je begrijpt wat ik bedoel.. :|

Er worden altijd vrij snel fixes voor uitgebracht, voor die camera's. We hebben het hier ook voor de consument, niet voor de reviewer. Als reviewer is het niet representatief en eerlijk om een third party camera te maken.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03:07

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
AnonymousWP schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:36:
Verkeerd verwoord dan. Je begrijpt wat ik bedoel.. :|
Nou ik wel maar het blijft een belangrijk onderscheid natuurlijk. Vandaar dat ik het even corrigeerde.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• rens-br
  • Laatst online: 00:41
Ik heb wat posts verplaats naar: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen.

• Steevo_S
quote:
Brad Pitt schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:35:
[...]

Als je zoals in bepaalde YouTube speedtest video's zes games en tien apps tegelijk wil blijven draaien misschien wel (ik vind dat niet echt gemiddelde usage-cases maar YMMV) maar voor de meeste mensen zal 6GB ruim voldoende zijn. Heb nu een Mate8 met 4GB er ook daarmee blijven "alle" apps gewoon open.

Ik vind het prijsverschil echter gewoon veel te klein (en de 64GB extra storage zeker wel nodig handig) zodat, als ik dan toch maar (ondanks ontbreken SD-card slot, IP-certificering etc.) besluit de 5T te halen, ik de 8/128GB versie neem. Waarmee dit op verjaardagen ook meteen mega braggin' rights ftw oplevert* :)

*just kidding @ care zero :P
Nu ben ik weer aan het twijfelen, tot nog toe heeft Oneplus mij nooit in de steek gelaten, mijn 1 werkt nog steeds (scherm kapot maar heeft nooit kuren gehad), de 3 zit nu op Android 8.

Voor die 60E is 64GB aan geheugen inderdaad weinig...

Mijn twijfel is nu kiezen tussen een S8 en OP5T aangezien de S8 nu nog maar 535E is!
https://www.amazon.es/gp/...new?ie=UTF8&condition=new

• outlandos
quote:
Homeland schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:13:
[...]

Dat zijn eerste indrukken, die mochten op de dag van onthulling online komen, embargo voor reviews is morgen maar weet niet precies hoe laat.
Heb je een bron waaruit blijkt dat er een embargo is voor reviews van de OP5T?

• Homeland
  • Niet online
quote:
outlandos schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:35:
[...]

Heb je een bron waaruit blijkt dat er een embargo is voor reviews van de OP5T?
In verschillende previews op youtube werd aangegeven dat de review vandaag online zal komen.

Geen concrete info dus, maar dat embargo is er, dat is er voor elke grote release van muziek/games/tech. Het is geen toeval dat reviews op eenzelfde dag uitkomen, zowel voor games als voor autoreviews op youtube.

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-12 23:12
quote:
Steevo_S schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:33:
[...]

Mijn twijfel is nu kiezen tussen een S8 en OP5T aangezien de S8 nu nog maar 535E is!
https://www.amazon.es/gp/...new?ie=UTF8&condition=new
Ik had die twijfel voor de S8 en de OP5 ongeveer 6 maand geleden.

Ben uiteindelijk voor Samsung gegaan, vooral wegens meer vertrouwen in support en de camera, en het scherm natuurlijk. Daar maakt OP nu wel een mooie inhaalbeweging. Het nadeel van de Samsung is dat hij snel is, maar ,niet feilloos. Nu en dan verslikt ie zich in zichzelf. Dat ligt volgens mij aan de software optimalisatie in combinatie met 'maar' 4GB Ram. Het is zeker geen dealbreaker, maar als clean en smooth voor jou het belangrijkste is, ga dan met de OP5t. Wil je de beste features, de S8. :)

Gamertag: I Darks I

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Is de S8 niet een stuk kleiner dan de OP5T? Dat is voor mij de dealbreaker iig. :p

You save everyone, but who saves you?

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:31
Een poosje geleden dit artikel gelezen en hij benoemd een interessant punt wat bij mij in ieder geval de S8 heeft afgeschreven als optie.

Wat heb je aan een high-end smartphone als je hem niet kan ontgrendelen?

De S8 is qua hardware geweldig natuurlijk, snelle chip, mooi scherm, handige features en dergelijke. Maar de vingerafdruk scanner zit veel te hoog en onnatuurlijk. De irisscanner werkt traag en je moet je ogen echt goed open houden. En ga zo maar verder.

Bij de oneplus 5(T) is dit allemaal niet het geval. De vingerafdrukscanner zit op een natuurlijke positie en is rete snel. Face unlock in de 5T is ook ongekend snel en werkt goed (zie video van MKBHD).

Voor mij was het dus de doorslag. Dan kun je een o-zo-mooie telefoon hebben als de S8, als je hem niet makkelijk kunt ontgrendelen, heb je er vrij weinig aan en ben je binnen no-time gefrustreerd. Nee doe mij maar gebruiksgemak :)

YouTube: MotorcycleGeek

• shyheim
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 06-12 13:12
quote:
Homeland schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:08:
[...]

In verschillende previews op youtube werd aangegeven dat de review vandaag online zal komen.

Geen concrete info dus, maar dat embargo is er, dat is er voor elke grote release van muziek/games/tech. Het is geen toeval dat reviews op eenzelfde dag uitkomen, zowel voor games als voor autoreviews op youtube.
Klopt idd.
Ben wel benieuwd wanneer die er dan juist komen. Ben naar enkele dingen wel erg benieuwd voor ik eventueel zou orderen - en dat zou ik dan eerder willen baseren op meer dan "first impressions" :).

Edit: 't is van dat: reviews: OnePlus 5T - Voor wie groter altijd beter vindt

shyheim wijzigde deze reactie 20-11-2017 15:10 (31%)

reviews: OnePlus 5T - Voor wie groter altijd beter vindt

AnonymousWP wijzigde deze reactie 20-11-2017 15:01 (16%)

• Galukon
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14-12 15:28
Jerry heeft ook weer even getest hoe die het volhoudt na 2 jaar in je broekzak :)

YouTube: OnePlus 5T Durability Test! Scratch and Bend tested!

• alwaysleft
TheVerge review.

Middelmatige rear camera en slechte selfiecam.

Jammer https://www.theverge.com/...phone-android-2017-review

De rest top. Scherm enz. Camera dus niet top notch :'(

• alwaysleft
De selfie cam is echt matig als ik de voorbeeld foto’s zie op TheVerge.
Dealbreaker voor mij :-(
Scherm: top
Snelheid software: top
Uiterlijk: top.
Rear Camera: middelmatig
Selfiecam: matig

Kortom, als je de camera iets minder van belang vindt de beste smartphone qua prijs/kwaliteit van dit moment ;)

• alwaysleft
Preview Android Authority

YouTube: OnePlus 5T Initial Review

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 20-11-2017 15:57 (37%)

• alwaysleft
Review Android Central:

YouTube: OnePlus 5T Review!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01:35

Martinspire

Awesomeness

Is er een embargo afgegaan dat er ineens allemaal reviews online staan haha. Tweakers ook al precies om 15.00

Martinspire - PC, PS4, X1

• Steevo_S
Zie ik het nou goed dat er geen notificatie lampje op de OP5T zit?

• alwaysleft
quote:
Martinspire schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:00:
Is er een embargo afgegaan dat er ineens allemaal reviews online staan haha. Tweakers ook al precies om 15.00
Yes.

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-12 07:49
OnePlus 5T Durability Test! Scratch and Bend tested!

GoT, You have to love it!

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:18
https://www.reddit.com/r/...tification_led_on_the_5t/
quote:
Steevo_S schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:05:
Zie ik het nou goed dat er geen notificatie lampje op de OP5T zit?

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13-12 21:20
quote:
alwaysleft schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:26:

Kortom, als je de camera iets minder van belang vindt de beste smartphone qua prijs/kwaliteit van dit moment ;)
Ze laten welgeteld 1 selfie zien. En dan ook niet 1 die niet fantastisch is. Dat is nou niet heel erg betrouwbaar. ;)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Steevo_S
quote:
Thanks, ik was hem aan het vergelijken met OP3 en op deze website stond dat hij geen notificatie led heeft:
https://www.phonearena.co...3/phones/10695,8603,10017

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:31
quote:
alwaysleft schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:26:

Ik neem de oordelen van TheVerge meestal met een korreltje zout...Zij zoeken vaak naar 1 ding dat echt 'mega grandioos' een probleem zou zijn, maar in de praktijk valt het reuze mee. Maar zij baseren vervolgens hun clickbait titel oordeel daarop en kraken de gehele telefoon af in hun conclusie (bij de LG V30 in ieder geval). Tenzij er een half gegeten appeltje op de achterkant staat, dan is het wél fantastisch. :9

Bijvoorbeeld in de Oneplus 5T review is het een groot minpunt dat de face-unlock feature (!) niet werkt wanneer er nauwelijks licht is. Joh doh, wat dacht je dan? Jij herkent iemand anders toch ook niet in het pikkie donker? Ja bij de iPhone X werkt het wel, maar die heeft duurdere infrarood techniek in zich. En zelfs die werkt niet zo snel als de 5T bij daglicht.

Kortom, baseer je eigen oordeel niet op 1 bron, maar zoek er zoveel mogelijk op en kijk of je een gemiddelde conclusie kan trekken :)

Leviathius wijzigde deze reactie 20-11-2017 16:34 (17%)

YouTube: MotorcycleGeek

quote:
Hier zijn ze op zich best postief over de camera. Nee het is niet op hetzelfde niveau als bijvoobeeld de pixel telefoon, maar ze vinden de camera zeker niet slecht. Zeker iets om mee te nemen in de overwegingen.

Te koop: Xiaomi Mi Pad 4 Plus 128gb Wi-Fi/Lte en KZ AS06 in ears.

• alwaysleft
1 van de betere reviews van de 5T die ik kon vinden.

Arstechnica: https://arstechnica.com/g...f-specs-design-and-price/

GSMarena heeft ook een mooie conclusie:

A superb display in a trendy aspect ratio, excellent battery life, and fluid Android experience - is that enough to make up for an unimpressive camera performance and the lack of a few key flagship features? That would have been an easy answer if big-name phones hadn't gotten so expensive this year. If one of the pillars of a great smartphone collapses, the whole thing goes to pieces, right? Wrong - the OP5T has the price to prop it up. Value for money is the game, and OnePlus knows how to play it, and it's going strong with the 5T.

Link: https://www.gsmarena.com/oneplus_5t-review-1687.php

alwaysleft wijzigde deze reactie 20-11-2017 16:54 (64%)

• beantherio
Niet echt een tech-site maar toch: OnePlus 5T review: premium full-screen experience at half cost of iPhone X (The Guardian)

De accucijfers klinken niet heel geloofwaardig.

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:38
quote:
beantherio schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:57:
Niet echt een tech-site maar toch: OnePlus 5T review: premium full-screen experience at half cost of iPhone X (The Guardian)

De accucijfers klinken niet heel geloofwaardig.
Ze zullen daar geen SOT mee bedoelen denk ik
Alles over accessoires van de OnePlus 5T mag vanaf nu hier besproken worden: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic :).

• Fenomeno24
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-11 21:07
Speedtest oneplus 5t vs Iphone X

• alwaysleft
quote:
Speedmonster die 5T :9~

• beantherio
Na wat twijfel de knoop doorgehakt en besloten mijn OP3 toch maar te vervangen door een 5T. Idealiter had ik een Pixel 2 XL gehad maar die ligt ver buiten bereik van de prijs die ik voor mezelf kan verantwoorden (niet de prijs die ik kan betalen trouwens). OnePlus zit nog steeds in een prijs-niche waar ik geen echte alternatieven zie.

• NehcslowZ
quote:
beantherio schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:36:
Na wat twijfel de knoop doorgehakt en besloten mijn OP3 toch maar te vervangen door een 5T. Idealiter had ik een Pixel 2 XL gehad maar die ligt ver buiten bereik van de prijs die ik voor mezelf kan verantwoorden (niet de prijs die ik kan betalen trouwens). OnePlus zit nog steeds in een prijs-niche waar ik geen echte alternatieven zie.
Zal vast een goede keuze zijn. Maar er zijn toch wel alternatieven? Nokia 8 (549), Galaxy s8 (500 deze week), Lg g6 (450), huawei p10 (400)

• alwaysleft
quote:
NehcslowZ schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:03:
[...]

Zal vast een goede keuze zijn. Maar er zijn toch wel alternatieven? Nokia 8 (549), Galaxy s8 (500 deze week), Lg g6 (450), huawei p10 (400)
Dat zijn prima alternatieven ja. Waar is de P10 400 euro?

• NehcslowZ
quote:
alwaysleft schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:21:
[...]

Dat zijn prima alternatieven ja. Waar is de P10 400 euro?
amazon

• Drizzle_
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13-09-2018
quote:
NehcslowZ schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:03:
[...]

Bedoel je de S8 op mediamarkt.de? Hoe weet je dat dit enkel deze week is?

• Danny.G

Een cinematic video geschoten met de 5T + handheld stabilizer. Zo zie je maar dat alles mogelijk is zolang je er maar wat verstand van hebt.

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• rens-br
  • Laatst online: 00:41
Modbreak:
Dames en heren. Ik snap dat iedereen staat te springen om zijn/haar OnePlus 5T te bestellen vandaag, maar willen we nog wel even op de topicwarning letten?

Ik heb een hoop berichten naar de juiste plek verhuist:
- Alles met bestellen, tijden, voorraden, e.d. hoort in: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Alles over hoesjes, protectors, e.d. hoort in: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic

Daarnaast is het niet toegestaan om hier uitgebreid alternatieven te gaan bespreken. Mensen die graag aankoopadvies willen, kunnen daarvoor een topic openen in: Aankoopadvies Tablets en Telefoons.

rens-br wijzigde deze reactie 21-11-2017 08:06 (8%)

• bosaap22
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-12 11:22

bosaap22

Doing things I'm good at.

De reviews druppelen binnen en ik moet zeggen dat de camera toch niet zo slecht is als dat van te voren werd gedacht (en gevreesd).
Het is geen topcamera en kan zich niet meten met de S8 of Pixel 2, maar verder kan deze gewoon mee met de rest en zelf een kleine + bij weinig licht t.o.v. de oude One Plus 5. Voor mij goed genoeg voor dagelijkse snapshots en vakantiefoto's twee keer per jaar.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Danny.G schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:38:
[video]

Een cinematic video geschoten met de 5T + handheld stabilizer. Zo zie je maar dat alles mogelijk is zolang je er maar wat verstand van hebt.
Hoe vaak loop jij met een stabilizer op zak?

Ik dacht juist dat het gebrek aan optical image stabilization het wel lastiger maakte om uit de losse pols stabiele foto's en filmpjes te schieten, dus dan heb je met zo'n device niet de echte weergave. Als het namelijk trilt als een malle, is het nog steeds erg zonde. Al heb ik zelf gelukkig wel een stabiele hand.

• Danny.G
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:07:
[...]

Hoe vaak loop jij met een stabilizer op zak?

Ik dacht juist dat het gebrek aan optical image stabilization het wel lastiger maakte om uit de losse pols stabiele foto's en filmpjes te schieten, dus dan heb je met zo'n device niet de echte weergave. Als het namelijk trilt als een malle, is het nog steeds erg zonde. Al heb ik zelf gelukkig wel een stabiele hand.
Ik loop nooit met eentje op zak, video is (helaas) ook niet van mij. De stabilisatie van de OnePlus 5 is inmiddels wel aardig goed, dus alhoewel je redelijk stabiele beelden zal kunnen krijgen, krijg je natuurlijk veel betere beelden met een dedicated stabilizer.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Danny.G schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:10:
[...]

Ik loop nooit met eentje op zak, video is (helaas) ook niet van mij. De stabilisatie van de OnePlus 5 is inmiddels wel aardig goed, dus alhoewel je redelijk stabiele beelden zal kunnen krijgen, krijg je natuurlijk veel betere beelden met een dedicated stabilizer.
Je bedoelt softwarematige stabilisatie? Mja ben wel benieuwd of daar verder nog dingen in verbeterd zijn en dus zijn meer camera-voorbeelden welkom. Maar dan wel zonder verdere tools want dat je met een moderne camera en high-end gear goed kunt schieten, weten we nu wel.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-12 16:41
Ik heb hem vandaag ontvangen, mooi ding en heerlijk snel. Hij werkt in mijn ogen vloeiender dan de S8. Ben ziek dus kan helaas nog geen foto’s buiten maken. Mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

• beantherio
quote:
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:15:
Ik heb hem vandaag ontvangen, mooi ding en heerlijk snel. Hij werkt in mijn ogen vloeiender dan de S8. Ben ziek dus kan helaas nog geen foto’s buiten maken. Mochten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
Mijn logische vraag is hoe je aan dit toestel bent gekomen terwijl ie nog niet in de verkoop is.

• Homeland
  • Niet online
quote:
Werkt Netflix in HD?

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:18
@NotSoSteady Ik ben vooral benieuwd hoe netflix en youtube eruit zien. Hoe werkt dat precies met de randen die je dan overhoudt?

Misschien is dat ook al ergens op youtube te zien, maar ik ben nergens een duidelijke uitleg tegengekomen.
quote:
*knip* Op de man. of je bent onderdeel van de review squad: https://forums.oneplus.net/members/naee.886812/

Dat is iemand uit Nederland. The Lab - Meet the OnePlus 5T Reviewer Squad!
quote:
Netflix werkt sowieso in (full) HD: duqu in 'reviews: OnePlus 5T - Voor wie groter altijd beter vindt'

rens-br wijzigde deze reactie 21-11-2017 14:29 (1%)

• NotSoSteady
quote:
beantherio schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:18:
[...]

Mijn logische vraag is hoe je aan dit toestel bent gekomen terwijl ie nog niet in de verkoop is.
Ja...

• autofeather
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 29-08 14:07
quote:
Heb je ook een Bumper Case erbij toevallig? :D

• NotSoSteady
quote:
djiedjee schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:20:
@NotSoSteady Ik ben vooral benieuwd hoe netflix en youtube eruit zien. Hoe werkt dat precies met de randen die je dan overhoudt?

Misschien is dat ook al ergens op youtube te zien, maar ik ben nergens een duidelijke uitleg tegengekomen.
YouTube wordt in 1080p weergegeven, kan helaas geen optie vinden om de video bij te snijden waardoor je zwarte randen aan de zijkanten ziet. In de Netflix-app wordt wel het volledige scherm benut.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 21-11-2017 11:29 (5%)

• Sjowhan
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-12 16:13
Gaaf @NotSoSteady!

Ik weet eigenlijk al bijna zeker dat de 5T de vervanging wordt van mijn Oneplus-1; twijfel nog over de 64 of 128GB, met de 64GB van de 1+1 heb ik het ook (al) 3 jaar uitgehouden..

http://specs.tweak.to/5253

• Zanzarismo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-12 14:12
quote:
NotSoSteady schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:26:
[...]

YouTube wordt in 1080p weergegeven, kan helaas geen optie vinden om de video bij te snijden waardoor je zwarte randen aan de zijkanten ziet. In de Netflix-app wordt wel het volledige scherm benut.
YouTube heeft nu 'pinch to zoom' gebaar voor meer apparaten zoals S8, V30 https://androidworld.nl/n...pparaten-zoals-de-s8-v30/ via @Androidworld

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Ik zou zeggen: maak er even een korte review van. Eerste indruk, wat zit er wel of niet op. Dingen over software. Hoe voelt ie aan en alles op handige plek. Etc. :P

• RckStar_BE
  • Laatst online: 13-12 21:54
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:42:
[...]

Ik zou zeggen: maak er even een korte review van. Eerste indruk, wat zit er wel of niet op. Dingen over software. Hoe voelt ie aan en alles op handige plek. Etc. :P
Die jongen is ziek, laat hem maar rustig bekomen :-)

• NotSoSteady
quote:
Zanzarismo schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:41:
[...]

YouTube heeft nu 'pinch to zoom' gebaar voor meer apparaten zoals S8, V30 https://androidworld.nl/n...pparaten-zoals-de-s8-v30/ via @Androidworld
Ja, dat had ik al geprobeerd, maar werkt niet.

• beantherio
quote:
Dat ziet er uit als de recensie-kit. Leuk!

Ik ben momenteel het meest benieuwd naar de accu-prestaties maar ik snap dat je daar niet zo een indruk van kunt geven.
Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True