Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13-12 21:20
quote:
Donstil schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:55:
[...]

Het “1080p” scherm. Naar waarschijnlijkheid de camera, geen waterdichtheid, ontbreken van draadloos laden. Dat soort dingen, vast “niet belangrijk” voor de echte fan maar dat zijn toch dingen die net het verschil maken tussen midrange met highend onderdelen en echt highend.
Of zijn dat nou juist features waar zij op willen besparen om de gebruikers een betaalbaar, high-end no nonsense toestel te geven? :)

Geen draadloos laden of waterdichtheid (wat er onofficieel wel is) maakt een toestel niet zozeer minder high-end, ben ik van mening. Ach, verschil blijft er altijd. :)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• floristevito
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 30-01 12:42
quote:
[...]

Het “1080p” scherm. Naar waarschijnlijkheid de camera, geen waterdichtheid, ontbreken van draadloos laden. Dat soort dingen, vast “niet belangrijk” voor de echte fan maar dat zijn toch dingen die net het verschil maken tussen midrange met highend onderdelen en echt highend.
Blijft beetje apart om een telefoon met deze specs mide range te noemen.. Yes er zijn (bewuste) keuzes gemaakt voor bijvoorbeeld een 1080p scherm en niet draadloos opladen (langere accu duur en geen glazen achterkant), maar dat maakt het denk ik niet gelijk mide range...

Camera kunnen we nog niks over zeggen. Veder heeft elk flagship toestel wel punten, Iphone heeft ook niet hele hoge resolutie en maar 2GB ram, samsung heeft veel bloatware..

Maar is subjectief hoe je het noemt natuurlijk O-)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:09

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Danny.G schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:59:
Of zijn dat nou juist features waar zij op willen besparen om de gebruikers een betaalbaar, high-end no nonsense toestel te geven? :)
Precies. Besparen idd, dat is een mooie samenvatting van wat ik bedoel.

Geeft verder niet hoor. Het wordt geen beter toestel als je iets highend mag noemen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Sakerhetz
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 02:57
Ik wacht op de oneplus 6😆

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:09

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
floristevito schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:01:
[...]

Blijft beetje apart om een telefoon met deze specs mide range te noemen.. Yes er zijn (bewuste) keuzes gemaakt voor bijvoorbeeld een 1080p scherm en niet draadloos opladen (langere accu duur en geen glazen achterkant), maar dat maakt het denk ik niet gelijk mide range...

Camera kunnen we nog niks over zeggen. Veder heeft elk flagship toestel wel punten, Iphone heeft ook niet hele hoge resolutie en maar 2GB ram, samsung heeft veel bloatware..

Maar is subjectief hoe je het noemt natuurlijk O-)
Nou in de Android wereld doen specs er juist heel erg toe. Dat maakt het makkelijk om iets in het highend of midrange hokje te plaatsen.

Bij de iPhone draait het weer enorm om optimalisatie. Wat het wat lastiger of onbegrijpbaarder maakt voor sommige.

Ik koop er als iPhone X eigenaar in ieder geval een 5T bij. Leuke telefoon om een beetje de vinger aan de pols van Android te houden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• floristevito
quote:
Donstil schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:05:
[...]

Nou in de Android wereld doen specs er juist heel erg toe. Dat maakt het makkelijk om iets in het highend of midrange hokje te plaatsen.

Bij de iPhone draait het weer enorm om optimalisatie. Wat het wat lastiger of onbegrijpbaarder maakt voor sommige.

Ik koop er als iPhone X eigenaar in ieder geval een 5T bij. Leuke telefoon om een beetje de vinger aan de pols van Android te houden.
Klopt, maar puur specs gezien zou bijvoorbeel de s8 dan ook niet helemaal flagship zijn, 'slechts' 4GB ram + 300omAh batterij.. Erg subjectieve lijn dus :)

Iphone is zeker erg gericht op optimalisatie, wat ook veel geld kost, echter is Oxygen OS natuurlijk ook gericht op optimalisatie. Gek genoeg bleek wel dat Android beter geoptimaliseerd is voor deze nieuwe schermen dan bijvoorbeeld de Iphone X. Buiten dat is Apple zeker niet gericht op specs en wel op optimalisatie, zeker waar.

Intressant om te horen dat beide toestellen een optie is, geld moet dan geen grote rol spelen.. Benieuw hoe ze het straks naast elkaar doen!

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:50
Hmmm vind de GSMArena camera test foto's wel enorm brak. Deze telefoon stond, samen met de V30, hoog op het wannahave lijstje maar op deze manier dan toch maar weer niet. Vind de rear shots nog beter :)

Nickname does not reflect reality

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
floristevito schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:27:
[...]

Goed voorbeeld van dat ze luisteren naar de goede community :)
Om eerlijk te zijn bekeek ik 'em op dat moment zonder geluid (was het zat :+ ). Hebben ze aangegeven dat ze het niet gaan doorvoeren?

You save everyone, but who saves you?

• floristevito
quote:
S_Chief schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:34:
[...]

Om eerlijk te zijn bekeek ik 'em op dat moment zonder geluid (was het zat :+ ). Hebben ze aangegeven dat ze het niet gaan doorvoeren?
Yes, was juist een voorbeeld waarvan hij stelde dat het niet is doorgevoerd door de feedback (gelukkig maar _/-\o_ )

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-12 13:41
Ik wacht nog even de reviews af. Camera is het enige puntje waarover ik nog twijfel. Op sommige foto's ziet het er echt niet goed uit, terwijl het op z'n minst even goed moet zijn als de 5 (want zelfde camera). Ook de eerste hands-on breken de camera zeker niet af, maar laten een definitief oordeel nog achterwegen.

• Danny.G
Laten we echter wel even heel duidelijk hebben: Vergeet niet hoe ontzettend verwend we dit jaar zijn met camera's van smartphones. De Galaxy S8, Note 8, LG V30, Google Pixel, iPhone X enzovoort. Allemaal ontzettend goede camera's en als een toestel dan wellicht iets minder goed scoort, betekent dat niet dat de camera slecht is of niet goed is. Hij is dan simpelweg niet zo goed als de toppers waar je soms (bijna) het dubbele voor betaalt.

Always keep things in perspective.

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Croccifixio83
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-10 15:25
quote:
Danny.G schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:43:
Laten we echter wel even heel duidelijk hebben: Vergeet niet hoe ontzettend verwend we dit jaar zijn met camera's van smartphones. De Galaxy S8, Note 8, LG V30, Google Pixel, iPhone X enzovoort. Allemaal ontzettend goede camera's en als een toestel dan wellicht iets minder goed scoort, betekent dat niet dat de camera slecht is of niet goed is. Hij is dan simpelweg niet zo goed als de toppers waar je soms (bijna) het dubbele voor betaalt.

Precies. Die toestellen kosten soms bijna het dubbele of zelfs dik het dubbele. Die extra bom duiten vind ik het dus echt niet waard. En dan is de performance vaak nog minder..

Ik ga de OP5T iig aanstaande dinsdag bestellen.
De twee low light foto's op gsm arena zien er wel goed uit volgens mij. Maar ook ik wacht nog even de eerste reviews af voor ik besluit de 128gb te bestellen.
Moet zeggen dat ik de zwarte versie er wel erg gaaf uit vind zien.

Te koop: AKG Y50BT Koptelefoon.

• outlandos
quote:
Danny.G schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:43:

LG V30 schijnt een matig scherm te hebben en komt met enorm veel bloatware (wellicht niet hier in Nederland). Samsung komt met.. Samsung software. Enkel de Pixel 2 (niet de XL) heeft geen echte flaws en een geweldige camera, maar is bijna 2x zo duur en ziet er niet half zo mooi uit als de OP5T.

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 02:40

Nitai

Feels good man

Wat een gaaf toestel! De snelheid van gezichtsherkenning is echt bizar!

Ik heb dan net wel een iPhone X aangeschaft, maar dit lijkt een mooie vervanger voor m'n S8+ die ik dan kan verkopen om de S9 af te wachten.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Galukon
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20:35
De face-unlock feature lijkt me zeer prettig om te gebruiken. De face-unlock op de s8 duurt vaak te lang en je moet er op een bepaalde manier naar kijken. De vingerafdrukscanners locatie is ook nog is vervelend en dat lost de 5T ook op.
Ik kan niet wachten tot ik kan bestellen! Met de studentenkorting (Thanks voor de tip!) kan ik ook nog de 128GB versie aanschaffen voor de 64GB prijs.

On a different note. Ik heb de oneplus 5 karbon case nog liggen, zou ik er gewoon een gat in kunnen maken voor de vingerafdrukscanner en die gebruiken als oneplus 5T case? :P

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
quote:
Galukon schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:30:
Met de studentenkorting (Thanks voor de tip!) kan ik ook nog de 128GB versie aanschaffen voor de 64GB prijs.
Heerlijk hoe gemakkelijk je jezelf rijk rekent. Op de 64 GB krijg je toch ook studentenkorting? Dus de 128 is nog steeds een stukje duurder... :)

Punctuality is the politeness of kings

Modbreak:
Ook het bespreken van de studentenkorting hoort in het levertijden topic

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Raw is toch mogelijk? Dan zou je vast de Google Photo app kunnen gebruiken.

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04 11:43
quote:
Brad Pitt schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:26:
Hmmm vind de GSMArena camera test foto's wel enorm brak. Deze telefoon stond, samen met de V30, hoog op het wannahave lijstje maar op deze manier dan toch maar weer niet. Vind de rear shots nog beter :)
Camera matig inderdaad daar bij die samples. Jammer.

• Hyack
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-12 22:21
quote:
Ik viel inslaap..

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online

F. Scaglietti

Yo yo yoghurt...

quote:
Croccifixio83 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:57:
[...]

Precies. Die toestellen kosten soms bijna het dubbele of zelfs dik het dubbele. Die extra bom duiten vind ik het dus echt niet waard. En dan is de performance vaak nog minder..

Ik ga de OP5T iig aanstaande dinsdag bestellen.
Ligt er maar net aan... Ik heb het er wel over om het dubbele neer te leggen, vooral als ik daarmee tijd,stress gekloot en wat dan ook bespaar. En zeker als de intergratie met andere apparaten onwijs goed is.

2019 MBP 15"/iPad Pro/Siemens Solo Magnetron/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• TheGabeMan
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-12 09:25
Hoe is t verschil Oxygen OS vs Android Oreo? Ik heb een Nexus 6P en vond de switch van N naar O niet echt heel groot. Ga ik blij worden met Oxygen OS op N ipv echt Android O? Anders is de 5T echt het toestel waar ik naar overstap. Mijn zoon heeft de 5 en is dik tevreden.

• Galukon
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20:35
YouTube: OnePlus 5T hands-on
Voor de gene die het jelly effect ervaren op de op5. The Verge geeft aan het effect niet te zien op de op5t.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:40

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Galukon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 00:15:
YouTube: OnePlus 5T hands-on
Voor de gene die het jelly effect ervaren op de op5. The Verge geeft aan het effect niet te zien op de op5t.
Omdat ze alle schermen nu weer andersom hebben kunnen plaatsen zoals het hoort doordar ze meer ruimte beschikbaar hebben.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:35
quote:
floristevito schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:14:
Volgens de site wel een transpirante case in de box, dat is toch aardig..

Ben benieuwd of je ook de studentenkorting krijgt dinsdag.. :)
Een transpirante case? Een zweetcase?

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-12 07:49
quote:
Brad Pitt schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:26:
Oneplus heeft nooit top camera's. Sensors gebruikt in de 5T zijn ontwikkeld voor toestellen van 150 a 300 euro. 5T heeft 2x zo een sensor, maar 2x gemiddeld is nog steeds gemiddeld. Met software zouden ze het nog iets kunnen verbeteren

Als je (zoals ik) een camera belangrijk vindt, kun je beter een S8 kopen. Maar daarvan is voor een het nadeel dat het een curved scherm heeft die je niet zo goed kunt beschermen. Ontwerp van de 5T spreek mij meer aan. Pixel 2 XL heeft wel een top sensor + geoptimaliseerd software, maar die heeft teveel andere nadelen.

GoT, You have to love it!

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09-12 08:19
quote:
alwaysleft schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:40:
Marques is er weer snel bij. Raar dat als je het scherm draait je heel verkleuring ziet.

YouTube: Top 5 OnePlus 5T Features!
Niet echt een big deal, wel apart natuurlijk. Ik kon het effect niet nabootsen met mijn OP3, alleen wat kleurverschillen.

Overall een mooie telefoon, maar vrouwlief vind dat ik toch maar moet wachten tot mijn telefoon 2 jaar oud is, dus dan maar de OP6 :+

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:38

MazeWing

passionate & cynical

quote:
outlandos schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:59:
[...]

LG V30 schijnt een matig scherm te hebben en komt met enorm veel bloatware (wellicht niet hier in Nederland). Samsung komt met.. Samsung software. Enkel de Pixel 2 (niet de XL) heeft geen echte flaws en een geweldige camera, maar is bijna 2x zo duur en ziet er niet half zo mooi uit als de OP5T.
De Samsung software is al enkele jaren lang niet meer zo erg. Sinds de Galaxy s8/Note 8 heb ik er eigenlijk niets op aan te merken en zitten er zaken in die beter en mooier zijn uitgewerkt dan stock Android. Ik ben een gigantische zeikerd op dat gebied echter moet ik echt zoeken om over dingen te kunnen zeiken.

De Pixel 2 (en XL) zijn gezien de concurrentie van zowel Android toestellen als iPhones veel en veel te duur. Los van alle problemen met de 2 XL.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• floristevito
quote:
Volkan1984 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 00:57:
[...]

Een transpirante case? Een zweetcase?
Haha, transparante natuurlijk, thanks ;)

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:00
quote:
Lisadr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 00:59:
[...]

Oneplus heeft nooit top camera's. Sensors gebruikt in de 5T zijn ontwikkeld voor toestellen van 150 a 300 euro. 5T heeft 2x zo een sensor, maar 2x gemiddeld is nog steeds gemiddeld. Met software zouden ze het nog iets kunnen verbeteren

Als je (zoals ik) een camera belangrijk vindt, kun je beter een S8 kopen. Maar daarvan is voor een het nadeel dat het een curved scherm heeft die je niet zo goed kunt beschermen. Ontwerp van de 5T spreek mij meer aan. Pixel 2 XL heeft wel een top sensor + geoptimaliseerd software, maar die heeft teveel andere nadelen.
Uh waar haal je dat vandaan? Die hoofdsensor is toch gewoon een high-end Sony sensor?

Geen idee hoe die nummers van die Sony sensors lopen (welke is beter?), maar de OP5T heeft een hoger nummertje dan de Galaxy S8. :+
Wikipedia: Exmor

Zal grotendeels aan de afhandeling door de software liggen denk ik. Zoals de Pixel camera app al veel beter is dan de standaard app op OP telefoons.

Cerenas wijzigde deze reactie 17-11-2017 08:30 (7%)

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• alwaysleft
Als je deze foto’s ziet van Swedroid website genomen met de 5T kan je niet anders dan concluderen dat de foto’s maar mwah zijn.

Washed out zelfs https://www.reddit.com/r/...reddit&utm_name=frontpage

• floristevito
quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:53:
Als je deze foto’s ziet van Swedroid website genomen met de 5T kan je niet anders dan concluderen dat de foto’s maar mwah zijn.

Goed voorbeeld van te snel oordelen over foto's die gecomprimeerd zijn naar mijn mening :) Nog even wachten op echte reviews..

• alwaysleft
Oneplus 5 versus 5T foto vergelijk:

https://www.digit.in/arti...n-oneplus-5t-vs-oneplus-5

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik kan nog niet echt ergens een filmpje vinden waar ik goed kan zien hoe Face Unlock nou werkt. Iemand met een linkje? :)

Toestel ziet er verder prachtig uit wat mij betreft, goede prijs ook! :)

Is het al bijna vrijdag? LR AWD - Wit - Zwart - Aero - Besteld 04/12 (Snel Beschikbaar) - RN 04/12 - VIN 04/12 - levering ?

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
quote:
De foto's worden geresized en geresampled met een enorme bak jpg-compressie en schalen ook nog eens mee met het browservenster.
Op basis van dit verschrikkelijk brakke beeldmateriaal kun je echt geen enkele conclusie trekken over de camera.

Punctuality is the politeness of kings

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:10
quote:
MazeWing schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:00:
[...]

De Samsung software is al enkele jaren lang niet meer zo erg. Sinds de Galaxy s8/Note 8 heb ik er eigenlijk niets op aan te merken en zitten er zaken in die beter en mooier zijn uitgewerkt dan stock Android. Ik ben een gigantische zeikerd op dat gebied echter moet ik echt zoeken om over dingen te kunnen zeiken.

De Pixel 2 (en XL) zijn gezien de concurrentie van zowel Android toestellen als iPhones veel en veel te duur. Los van alle problemen met de 2 XL.
+1 ik had puur omwille van de irritante software mijn galaxy note 3 destijds weggedaan na amper 3 maanden gebruik.
Nu is samsung dit begonnen te verbeteren sinds de s6 en ik heb voor het eerst sinds lange tijd weer een samsung(s8) en man ik ben gek op de software.
snel en veel van de onnodige functies en dubbele apps kun je gewoon zelf installeren uit de samsung apps store dus het enige aan bloatware wat ik ervaren heb zijn bixby en de google apps(hebben ze sowieso allemaal).

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:26
Ik zit er sterk over te denken om een 5T te gaan bestellen.

Over de camera:
mijn referentie is mijn huidige OP 3T. Daar zit zeker geen top-range camera in, maar die is toch al zoveel beter dan mijn vorige telefoons.
Foto's en video worden meestal getoond op mijn 4K-TV en zien er echt prima uit.

Ik weet dat een S8 op Iphone X in principe betere foto's kunnen maken, maar voor mij is het in de praktijk meer dan voldoende.

Aanname van mijn kant: de camera van 5T is minstens net zo goed als die van de 3T

• outlandos
quote:
djiedjee schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:49:
Ik zit er sterk over te denken om een 5T te gaan bestellen.

Over de camera:
mijn referentie is mijn huidige OP 3T. Daar zit zeker geen top-range camera in, maar die is toch al zoveel beter dan mijn vorige telefoons.
Foto's en video worden meestal getoond op mijn 4K-TV en zien er echt prima uit.

Ik weet dat een S8 op Iphone X in principe betere foto's kunnen maken, maar voor mij is het in de praktijk meer dan voldoende.

Aanname van mijn kant: de camera van 5T is minstens net zo goed als die van de 3T
Dat verwacht ik ook, maar ik zou gewoon even wachten op een paar goede reviews. Die kunnen we vermoed ik al dit weekend verwachten. En dan niet vergeten dat er op het gebied van software waarschijnlijk nog (veel) valt te verbeteren.

outlandos wijzigde deze reactie 17-11-2017 10:18 (6%)

• Lisadr
quote:
Cerenas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:28:
[...]

Uh waar haal je dat vandaan? Die hoofdsensor is toch gewoon een high-end Sony sensor?

Geen idee hoe die nummers van die Sony sensors lopen (welke is beter?), maar de OP5T heeft een hoger nummertje dan de Galaxy S8. :+
Wikipedia: Exmor

Zal grotendeels aan de afhandeling door de software liggen denk ik. Zoals de Pixel camera app al veel beter is dan de standaard app op OP telefoons.
IMX350 (20 mp) is uit mid-2016
IMX398 is een rebrand van de IMX298 (16mp) is uit november 2015, IMX298 zit in veel Chinese telefoon van 150 a 200 euro zoals de Xiaomi Mi 5.

Software kan een hoop goed maken. Ik hoop ook dat Oneplus dat snel gaat doen. Voor mij is een camera heel belangrijk, maar dat is niet voor iedereen zo. 5T is nog steeds een top toestel voor 500 euro.

Eerst paar echte reviews afwachten zoals camera test van GSMArena

Lisadr wijzigde deze reactie 17-11-2017 10:23 (3%)

• Cerenas
quote:
Lisadr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:23:
[...]

IMX398 is een rebrand van de IMX298 (16mp) is uit november 2015, IMX298 zit in veel Chinese telefoon van 150 a 200 euro zoals de Xiaomi Mi 5.

Software kan een hoop goed maken. Ik hoop ook dat Oneplus dat snel gaat doen. Voor mij is een camera heel belangrijk, maar dat is niet voor iedereen zo. 5T is nog steeds een top toestel voor 500 euro.

Duidelijk!

Voor mij is de camera ook erg belangrijk en tot zover (wat ik in bovenstaande comments gezien heb) lijkt het niet al te best. Hoop ook dat OnePlus hiermee aan de slag gaat. Bij de lancering van de OP5 vertelden ze nog heel trots dat ze samengewerkt hebben met DxOMark, maar dat heeft niet bepaald geholpen volgens mij.

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15-12 16:16
Ik denk dat mensen een beetje doorschieten met hoe goed de camera van een €500! kostende smartphone moet zijn...

Mijn Nexus 5 van een aantal jaar terug schoot ook mooie foto's namelijk. Het ligt er maar net aan wie de telefoon in handen heeft. En als je écht per se mooie foto's wilt maken, koop dan een spiegelreflexcamera of iets dergelijks. Want die foto's die je maakt op vakantie of voor je instagram kun je prima maken met elke high-end smartphone die te koop is :9. Pas als je heeel kritisch gaat inzoomen op pixelniveau, ja dan zul je verschillen zien...

Maarja, ik kijk dan ook niet naar foto's zoals Chang:

:+

Ik ga in ieder geval op 21 november de Oneplus 5T kopen! Het is gewoon een super mooie smartphone, met een zeer betaalbaar prijskaartje en voor dat geld echt een koopje.

Leviathius wijzigde deze reactie 17-11-2017 10:48 (9%)

YouTube: MotorcycleGeek

• bosaap22
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-12 11:22

bosaap22

Doing things I'm good at.

quote:
Conclusie:
quote:
Overall, it seems the OnePlus 5T is a better camera over the OnePlus 5. But, we’d reserve our final judgement for our in-depth review (coming soon). More importantly, OnePlus’ decision to go with a wide-angle secondary camera for low-light shooting seems like a good bet. On first impressions, we are impressed with the optics (sharper lens) on the OnePlus 5T.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-12 00:55
quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:53:

Zwaar compressed quality vs RAW quality.. hmm, zou er kwaliteits verlies zijn? :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Cerenas
quote:
Leviathius schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:46:
Ik denk dat mensen een beetje doorschieten met hoe goed de camera van een €500! kostende smartphone moet zijn...

Mijn Nexus 5 van een aantal jaar terug schoot ook mooie foto's namelijk. Het ligt er maar net aan wie de telefoon in handen heeft. En als je écht per se mooie foto's wilt maken, koop dan een spiegelreflexcamera of iets dergelijks. Want die foto's die je maakt op vakantie of voor je instagram kun je prima maken met elke high-end smartphone die te koop is :9. Pas als je heeel kritisch gaat inzoomen op pixelniveau, ja dan zul je verschillen zien...

Maarja, ik kijk dan ook niet naar foto's zoals Chang:
[afbeelding]
:+

Ik ga in ieder geval op 21 november de Oneplus 5T kopen! Het is gewoon een super mooie smartphone, met een zeer betaalbaar prijskaartje en voor dat geld echt een koopje.
Het hoeft natuurlijk (en het kan ook niet) dslr niveau zijn natuurlijk, maar ik zou toch graag een telefoon willen die rondom het niveau van de andere high-end telefoons zit. Nu ga ik ook niet verlangen dat OnePlus dit doet voor 500€, maar het zou wel mooi meegenomen zijn. De OP5T is verder een erg mooie telefoon.

• Leviathius
quote:
Cerenas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:57:
[...]

Het hoeft natuurlijk (en het kan ook niet) dslr niveau zijn natuurlijk, maar ik zou toch graag een telefoon willen die rondom het niveau van de andere high-end telefoons zit. Nu ga ik ook niet verlangen dat OnePlus dit doet voor 500€, maar het zou wel mooi meegenomen zijn. De OP5T is verder een erg mooie telefoon.
Als ik de foto's van deze video moet geloven van Unbox Therapy dan maakt de Oneplus 5T toch erg mooie foto's. Misschien valt het allemaal reuze mee uiteindelijk :)

YouTube: OnePlus 5T Unboxing - Is This The One? @3:20

• Danny.G
quote:
Cerenas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:57:
[...]

De OnePlus 5 heeft gewoon een prima camera, rond het niveau van de rest, en de 5T zal dat echt niet minder doen. Welliswaar vast niet de allerbeste camera, maar daar is de prijs dan ook niet naar.

quote:
lighting_ schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:12:
wat verwacht je dan?
Een optreden van Justin Bieber?
Was niet de beste presentatie maar dat zijn de meeste ook niet
Heb je die van Huawei mate 10 gezien?
Onverstaanbaar voor meer dan een uur.

Of samsung galaxy 4. Toen hadden ze een hele optreden en was echt overdone.
Nokia toen ze de Lumia introduceerden en de manager on stage hard schreeuwde its aaaawsome!
Meh, Justin Bieber :r. Geef mij maar een echte vrouw :+.

Nee maar even serieus: met de vorige aankondigingen hadden ze dit niet en had het niet echt verwacht eigenlijk. Alhoewel.. dit is de eerste aankondiging van OnePlus waarbij de community aanwezig is..
quote:
Cerenas schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:54:
Al ben ik nog echt niet zeker met een beslissing tussen de Huawei Mate 10 Pro, LG V30 en OP5T
Denk dat het een makkelijke keus is (voor mij dan). OnePlus 5T is goedkoper, sneller, fijnere/snellere software en snellere updates. Wellicht is alleen de camera beter.
quote:
Wii4all schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:58:
Is het een rare opmerking als apple achter dit bedrijf zit meer features nemen ze over.. Ik dacht dit nadat ze over de face unlock begonnen

Apple die in een lager prijs segment gaat zitten net zoals Renault Dacia op de markt brengt

Maar ik zal wel teveel gesnoven hebben
Ja, ik denk dat je je dat verbeeld door de trip :+. OnePlus is een dochterbedrijf van BBK, wat Chinees is. Dus dan kan het sowieso niet.
quote:
Tsja, eigenlijk is er altijd wel wat te zeuren. Als OnePlus al die ongein gaat implementeren, en het toestel wordt 700 euro. Moet je dan eens kijken hoeveel moord en brand er geschreeuwd wordt. "Jaaa hallo, OnePlus verkocht toch hele goede prijs/kwaliteit toestellen?!?11!?". "Tsja, jullie wilde al die features" zegt OnePlus dan. Het is dus: of minder features voor een mid-range prijs, of meer features voor een flinke meerprijs. Geef mij maar de eerste optie; draadloos laden vind ik persoonlijk toch nutteloos als je Dash-Charge hebt. Nu schijnt een 1440p scherm niet veel duurder te zijn dan een 1080p scherm, maar voor mij heeft het meer nadelen dan voordelen. Camera is inderdaad wél een belangrijk punt. Waterdichtheid, tsja, leuk als je kan douchen en cammen tegelijk, maar voor mij hoeft het niet per se.. :+. Buiten dat kunnen OnePlus-toestellen prima tegen wat water (zie video's).

Ik snap inderdaad dat je het dan niet kan classificeren als high-end, maar met high-end wordt meestal de hardware (lees: SoC, RAM, opslag) bedoeld.
quote:
MazeWing schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:00:

Toch lees ik hier en daar dat de software na verloop van tijd wat traag/trager wordt. S8(+) schiet wel mooie foto's vind ik, maar dat vind ik voor mij geen reden om over te stappen naar Samsung.
quote:
Lisadr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:23:

Ik kan je verzekeren dat de Google Camera port echt heel goed werk aflevert tegenover de OnePlus camera. Gebruik hem dagelijks ter vervanging van de OnePlus camera. Zie hier bijvoorbeeld: https://www.xda-developers.com/google-camera-hdr-ported/

Dat maakt de sensor een stuk interessanter naar mijn mening. :)
quote:
Cerenas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:42:
Duidelijk!

Voor mij is de camera ook erg belangrijk en tot zover (wat ik in bovenstaande comments gezien heb) lijkt het niet al te best. Hoop ook dat OnePlus hiermee aan de slag gaat. Bij de lancering van de OP5 vertelden ze nog heel trots dat ze samengewerkt hebben met DxOMark, maar dat heeft niet bepaald geholpen volgens mij.
Of je wacht even de uitgebreide reviews af zonder compressie en andere factoren die meespelen en een negatief beeld geven. :p Zal vast niet al te lang duren :).

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Danny.G
Voor de liefhebbers: hier de best wel erg mooie wallpapers (+ in 4k resolutie) van de OnePlus 5T:

Imgur linkje voor losse wallpapers.
Dropbox voor .zip bestand.

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:39

Phydomir

Dennis

Ik zag op de pricewatch spec sheet staan dat de 5T dual sim is maar in de OP specs vind ik hier niets over terug. Klopt dit?

En dan semi-off topic: Zijn er hier mensen die dit gebruiken op Android en werkt dat een beetje overzichtelijk. Zou voor mij wel makkelijk zijn omdat ik nu voor mijn werk nog met een aparte telefoon loop.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

quote:
Phydomir schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:07:
Ik zag op de pricewatch spec sheet staan dat de 5T dual sim is maar in de OP specs vind ik hier niets over terug. Klopt dit?

En dan semi-off topic: Zijn er hier mensen die dit gebruiken op Android en werkt dat een beetje overzichtelijk. Zou voor mij wel makkelijk zijn omdat ik nu voor mijn werk nog met een aparte telefoon loop.
Bekijk de topic-start eens ;). Daar staan alle specificaties en daar staat ook dual-SIM benoemd :).

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Danny.G
Dit toont goed aan hoe - voor mijn gevoel - een groot gedeelte van de consumenten reageert op dit soort dingen en waarom full-HD dus nog steeds prima voldoet.

Bron: https://twitter.com/getpeid/status/931493074420879360
quote:
Phydomir schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:07:

Is nog dual-sim. Bij 'Specifcaties' staat: dual nano-SIM slot.

quote:
Danny.G schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:12:
Dit toont goed aan hoe - voor mijn gevoel - een groot gedeelte van de consumenten reageert op dit soort dingen en waarom full-HD dus nog steeds prima voldoet.

[afbeelding]

[...]

Echt precies dit gewoon. Zit tussen de oren en cijfertjes zeggen blijkbaar meer dan de realiteit. Wel mooie troll. Verder zei hij het volgende:

• Raid Pavement
  • Laatst online: 13-01 11:55

Raid Pavement

Adaptation.

quote:

[afbeelding]
Ik dacht dat het verschil vanaf zo'n 400dpi sowieso niet meer te zien is, of zit ik daar naast? Zou je het verschil tussen de schermen van de OP5T (402dpi) vs iPhone X (463dpi) kunnen zien of is dat schijn?

Edit:
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:16:
Echt precies dit gewoon. Zit tussen de oren en cijfertjes zeggen blijkbaar meer dan de realiteit. Wel mooie troll.
Dit geeft enig antwoord, dat dacht ik dus ook.

Raid Pavement wijzigde deze reactie 17-11-2017 13:18 (18%)

quote:
Raid Pavement schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:17:
Ik dacht dat het verschil vanaf zo'n 400dpi sowieso niet meer te zien is, of zit ik daar naast?
DPI zegt niet alles, gaat ook om de pixel lay-out.
En daar heeft OnePlus in het verleden (voor mij) niet al te beste keuzes gemaakt.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• bosaap22
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-12 11:22

bosaap22

Doing things I'm good at.

Gaat je het verschil tussen de 6GB RAM en 8GB RAM versie nu nog op een of andere manier merken in de praktijk of moet je alleen voor die duurdere versie gaan om het dubbele opslag geheugen?
Ik maak niet heel veel foto's / video's en speel geen games ofzo en met de 16GB kom ik nu nog net uit.
Wat dat betreft is 128GB echt overkill voor mij. Enige waar ik dan over twijfel is of die 6GB RAM vs 8GM RAM nog wat uit gaat maken.

bosaap22 wijzigde deze reactie 17-11-2017 13:42 (40%)

quote:
bosaap22 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:38:
Gaat je het verschil tussen de 6GB RAM en 8GB RAM versie nu nog op een of andere manier merken in de praktijk of moet je alleen voor die duurdere versie gaan om het opslag geheugen?
Simpel en kort antwoord: puur opslag, voor nu dan. Over een aantal jaar zal 4GB niet meer voldoende zijn en dan is 6GB de standaard. Dan is 8GB een extraatje. Of er moeten drastische dingen gaan gebeuren met Android waardoor het aantal resources wat nodig is daalt.

quote:

[afbeelding]

[...]

Helemaal mee eens. Ik roep hetzelfde ook al een tijd. Maar er zijn genoeg mensen die zeggen wel degelijk het verschil te zien. Bij die mensen zou ik zo'n testje ook wel eens willen doen... Benieuwd wat er uit zou komen.

• Raid Pavement

Raid Pavement

Adaptation.

quote:
CLB schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:30:
[...]

DPI zegt niet alles, gaat ook om de pixel lay-out.
En daar heeft OnePlus in het verleden (voor mij) niet al te beste keuzes gemaakt.
Als in de volgorde en samenstelling van subpixels? Ik neem aan dat je dan de keuzes bedoelt die ze maken met betrekking tot schermfabrikant? Of maken ze die keuze mbt de layout zelf? En wat zijn dan naar jouw mening betere of mindere layouts?

• Frankdr
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 14-12 21:59
Weet iemand of je bij de pop-up ook gebruik kan maken van de studentenkorting?

• ChaosChameleon
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21:03
De OP5T heeft waarschijnlijk geen project treble, aangezien hij wordt geleverd met android 7.1.2.
Zouden jullie hem dan wel aanraden om te kopen, of juist wachten op de OP6?

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:39

Phydomir

Dennis

quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:08:
[...]

Bekijk de topic-start eens ;). Daar staan alle specificaties en daar staat ook dual-SIM benoemd :).
Ah, top. Had de kopjes afgescanned en niet verwacht dat dit onder "poorten" zou staan.

Zal straks thuis wel eens even zoeken hoe dual sim precies werkt binnen Android.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Join the OnePlus 5T AMA on Nov 21!
quote:
Frankdr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:55:
Weet iemand of je bij de pop-up ook gebruik kan maken van de studentenkorting?
Dat zou ik even via de chat vragen, kan hier: https://oneplus.net/nl/support
quote:
ChaosChameleon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:56:
De OP5T heeft waarschijnlijk geen project treble, aangezien hij wordt geleverd met android 7.1.2.
Zouden jullie hem dan wel aanraden om te kopen, of juist wachten op de OP6?
Het is jammer, maar vergeet niet: dat Project Treble op geleverde toestellen met 8.0 zit, betekent niet dat fabrikanten hun toestel langer gaan ondersteunen. Het is alleen een reden om je product langer van updates te voorzien, maar het is niet verplicht. De garantie dat je 1 Android-upgrade meer krijgt, is er dus niet.
quote:
Phydomir schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:04:
Ah, top. Had de kopjes afgescanned en niet verwacht dat dit onder "poorten" zou staan.

Zal straks thuis wel eens even zoeken hoe dual sim precies werkt binnen Android.
Ik weet wel dat de OnePlus 5T de optie krijgt om 2 dezelfde apps zoals WhatsApp naast elkaar te draaien. Zoals hier is uitgelegd: nieuws: OnePlus 3 en 3T krijgen functie voor naast elkaar draaien WhatsApp-ac...

Zoek anders hier eens naar dual-SIM: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie

AnonymousWP wijzigde deze reactie 17-11-2017 15:14 (3%)

• Knobby
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 29-11-2018
quote:
Wii4all schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:53:
Ze hebben volgende week een pop up event volgende week in. Amsterdam ik hoop dat ze het dot keer beter organiseren.

Als ze echt naar hun achterban luisteren dan zullen ze dat een stuk beter moeten doen als het goed is
Wat houd dit popup event dan in? kan je daar ook een telefoon kopen? moeten we iphone launch achtige rijen verwachten?

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Nog meer mensen die toch twijfelen tussen de S8 en deze 5T? Waarom zijn jullie uiteindelijk voor de 5T gegaan?

• Raid Pavement

Raid Pavement

Adaptation.

quote:
Homeland schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:15:
Nog meer mensen die toch twijfelen tussen de S8 en deze 5T? Waarom zijn jullie uiteindelijk voor de 5T gegaan?
Voor mij zou OxygenOS tegenover Samsungskin de doorslag geven, mits je net als ik niet de meest spectaculaire camera behoeft. Dan zou een S8 de beste keuze zijn. Ik zeg dit wel op basis van wat ik heb gelezen, heb met beide toestellen (edit: fabrikanten) en OS geen ervaring.

Raid Pavement wijzigde deze reactie 17-11-2017 15:19 (3%)

quote:
Knobby schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:13:
Wat houd dit popup event dan in? kan je daar ook een telefoon kopen? moeten we iphone launch achtige rijen verwachten?
Ja en ja ;).

Bron: ik spreek uit ervaring.
Joosie200 in "[OnePlus 5] Pop-up event Meet-up"

In die rij stond ik ook. Waren 2 van zulke rijen (buiten beeld gaat hij verder. Je kijkt met de looprichting mee op die foto).

• Richh
  • Laatst online: 00:12

Richh

HODL

quote:
Ik twijfel bijna om mijn S8+ in te ruilen voor een 5T :P Ik heb altijd het gevoel dat het toestel sneller zou moeten zijn. En dat is toch het primaire gebruiksdoel van mijn telefoon.

Maargoed, dan kijk ik naar waterdichtheid, camera's, net iets grotere scherm, misschien toch het iets betere scherm, draadloos opladen en bovenal brede support van providers voor bijvoorbeeld VoLTE (ik zit bij Tele2 en kan 'm nu op 4G locken).

Ik denk dat ik toch moet wachten op de OP6 :P

Richh wijzigde deze reactie 17-11-2017 15:33 (3%)

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
quote:
Knobby schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:13:
[...]

Vorige keer waren er een paar 100 man en er waren slechts 110 toestellen ofzo

Mensen hadden uren voor niks in de rij gestaan en toen de verkoop begon begonnen veel mensen te duwen etc verhalen staan hier nog op het forum

Burp

• Leviathius
quote:
Wii4all schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:39:
[...]

Vorige keer waren er een paar 100 man en er waren slechts 110 toestellen ofzo

Mensen hadden uren voor niks in de rij gestaan en toen de verkoop begon begonnen veel mensen te duwen etc verhalen staan hier nog op het forum
Voor dit jaar heeft Oneplus beloofd meer toestellen mee te nemen zodat minder mensen ontevreden naar huis zullen gaan.

Zie hier: https://www.facebook.com/...ermalink/260553401136866/

• Knobby
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 29-11-2018
Dan weet ik genoeg, en zorg ik dat ik wat geduld heb. Dank.
quote:
Richh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:33:
[...]

Ik twijfel bijna om mijn S8+ in te ruilen voor een 5T :P Ik heb altijd het gevoel dat het toestel sneller zou moeten zijn. En dat is toch het primaire gebruiksdoel van mijn telefoon.

Maargoed, dan kijk ik naar waterdichtheid, camera's, net iets grotere scherm, misschien toch het iets betere scherm, draadloos opladen en bovenal brede support van providers voor bijvoorbeeld VoLTE (ik zit bij Tele2 en kan 'm nu op 4G locken).

Ik denk dat ik toch moet wachten op de OP6 :P
Denk inderdaad dat de op5t niet echt een meerwaarde gaat bieden tov de s8+. Ik twijfel zelf al over de S7 vs de op5t. Camera en geluid bij opname is met de S7 dik in orde. De extra snelheid heb ik niet echt nodig. Looks van de Op5t is wel weer veel beter. Rustig maar eens wat reviews afwachten.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:56

DarkSide

theres no place like ::1

Vind sowieso de meerwaarde van nieuwe telefoons twijfelachtig.
Zelf heb ik nog een "oude" OP3. Maar die is nog supersnel. Gaat lang mee. Ziet er goed uit.
En krijgt ook wel Android O.

Mis eigenlijk weinig.
Ik wacht nog wat reviews af. Maar denk dat ik de 5T oversla. Ondanks dat ik hem mooi vind.
En de 6 koop. (maar dat zei ik ook toen ik de 3 uitkwam en 5 min later zat hij in mijn winkelmandje)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• PlayBox
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16:45
Er komt een Pop up store in Amsterdam. https://m.facebook.com/events/260126501179556/

PlayBox wijzigde deze reactie 17-11-2017 17:17 (54%)

• michaell958
  • Laatst online: 14-12 16:30
Hier wat info over plaatsing scherm! :D

https://www.tabletsmagazi...raaid-zoals-op-oneplus-5/

• shyheim
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 06-12 13:12
quote:
Yup, zit in hetzelfde schuitje.
Ben ergens geneigd om voor de 5t te gaan omdat ik nogal bang ben dat ik het display van zo'n s8 snel zou beschadigen door het feit dat ik soms wat onvoorzichtig omspring met m'n smartphone. :)

Ik twijfel alleszins enorm - vooral omdat m'n vriendin als iPhone-gebruiker vaak lacht met de camera op mijn Lenovo P2 (terecht uiteraard) en dat veralgemeent naar alle Android-toestellen :p
De s8 maakt alleszins knappere pics dan haar 6s - maar van de OP5t ben ik nog niet overtuigd.

• Croccifixio83
  • Laatst online: 22-10 15:25
quote:
shyheim schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:26:
[...]

Yup, zit in hetzelfde schuitje.
Ben ergens geneigd om voor de 5t te gaan omdat ik nogal bang ben dat ik het display van zo'n s8 snel zou beschadigen door het feit dat ik soms wat onvoorzichtig omspring met m'n smartphone. :)

Ik twijfel alleszins enorm - vooral omdat m'n vriendin als iPhone-gebruiker vaak lacht met de camera op mijn Lenovo P2 (terecht uiteraard) en dat veralgemeent naar alle Android-toestellen :p
De s8 maakt alleszins knappere pics dan haar 6s - maar van de OP5t ben ik nog niet overtuigd.
Ach ja, als je vriendin lacht om de foto's van je smartphone en jij daar mee zit zou ik iets anders gaan ondernemen.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
Heerlijk zo'n clickbait url om vervolgens het woordje 'niet' er weer tussen te plakken in de titel.

Heerlijk kansloos dus. :')

S_Chief wijzigde deze reactie 17-11-2017 17:40 (5%)

You save everyone, but who saves you?

• shyheim
quote:
Croccifixio83 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:34:
[...]

Ach ja, als je vriendin lacht om de foto's van je smartphone en jij daar mee zit zou ik iets anders gaan ondernemen.
Snap niet goed wat je bedoelt?
Staat nochtans een smiley bij om aan te geven dat het geen doodernstige zaak is. We doen best vaak verre reizen en dan is leuke foto's kunnen trekken met een smartphone voor mij wel een 'selling proposition'. En als dan blijkt dat mijn smartphone foto's trekt alsof ik ermee onder water zit, mja, dan kan ik wel snappen dat ik daar een opmerking over krijg. Als het dan even mag, hecht ik dus bij mijn volgende aankoop wel belang aan de kwaliteit van de camera.

shyheim wijzigde deze reactie 17-11-2017 17:58 (38%)

quote:
shyheim schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:54:
We doen best vaak verre reizen en dan is leuke foto's kunnen trekken met een smartphone voor mij wel een 'selling proposition'.
Ik heb eind 2016, 6 weken met een OnePlus 3T in Australië gebanjerd, meer dan prima foto's geschoten ;)
Tegenwoordig leeft er een of andere vibe op het internet dat een toestellen zoals een OnePlus 5 / 5T geen prima foto's kunnen maken, want de concurrentie blablabla. Het gros van die mensen die blaat op het wereld-
wijde web zet de foto's die ze maken niet eens op een computer om ze groot te bekijken, maar stuurt ze direct door via social media. Laat staan dat mensen dan pixels gaan checken, ruis bekijken of RAW-bestanden gaan bewerken. Als jij dat laatste ook niet van plan bent schiet je met een OnePlus-toestel gewoon prima foto's ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:53

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

quote:
l3art schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:53:
[...]

Helemaal mee eens. Ik roep hetzelfde ook al een tijd. Maar er zijn genoeg mensen die zeggen wel degelijk het verschil te zien. Bij die mensen zou ik zo'n testje ook wel eens willen doen... Benieuwd wat er uit zou komen.
Het ligt aan de kijkafstand, als je het verschil tussen 1080P IPS en 1400P IPS met dezelfde pixel-layout op 5 tot 10cm afstand niet kan zien, is er denk ik wat mis met je ogen :P Ware het niet dat niemand op 5 tot 10 cm van zijn scherm gaat hangen, en dat zelfs 720P tot 5" op een normale kijkafstand niet echt merkbaar minder uitziet.

Ik heb mijn Samsung S7 Edge met 1440P OLED scherm bijvoorbeeld altijd op 1080P interface-resolutie staan om de accu te ontlasten. Je ziet er echt geen verschil in bij een normale kijkafstand. Ik vind de schermtechnologie belangrijker dan de resolutie (dus IPS vs OLED).

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• shyheim
quote:
CLB schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:01:
[...]

Ik heb eind 2016, 6 weken met een OnePlus 3T in Australië gebanjerd, meer dan prima foto's geschoten ;)
Tegenwoordig leeft er een of andere vibe op het internet dat een toestellen zoals een OnePlus 5 / 5T geen prima foto's kunnen maken, want de concurrentie blablabla. Het gros van die mensen die blaat op het wereld-
wijde web zet de foto's die ze maken niet eens op een computer om ze groot te bekijken, maar stuurt ze direct door via social media. Laat staan dat mensen dan pixels gaan checken, ruis bekijken of RAW-bestanden gaan bewerken. Als jij dat laatste ook niet van plan bent schiet je met een OnePlus-toestel gewoon prima foto's ;)
Ontken ik ook helemaal niet - ik zeg alleen dat ik wat twijfel, en wel om die reden ;). Kan/zal inderdaad volledig onterecht zijn.

Was er bij de OP5 bij release trouwens een 'tekort' zoals bij elke iPhone-release het geval is (lees: meteen online alles uitverkocht en weken wachttijd)?
Mijn vorige OP dateert uit het tijdperk dat ze met een invite-systeem werkten, dus kon het aanbod de vraag wel wat volgen. :)
quote:
kuusj98 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:04:
[...]

Het ligt aan de kijkafstand, als je het verschil tussen 1080P IPS en 1400P IPS met dezelfde pixel-layout op 5 tot 10cm afstand niet kan zien, is er denk ik wat mis met je ogen :P Ware het niet dat niemand op 5 tot 10 cm van zijn scherm gaat hangen, en dat zelfs 720P tot 5" op een normale kijkafstand niet echt merkbaar minder uitziet.

Ik heb mijn Samsung S7 Edge met 1440P OLED scherm bijvoorbeeld altijd op 1080P interface-resolutie staan om de accu te ontlasten. Je ziet er echt geen verschil in bij een normale kijkafstand. Ik vind de schermtechnologie belangrijker dan de resolutie (dus IPS vs OLED).
Klopt helemaal, net als met tv's is het afstand afhankelijk of het verschil nog te zien is. Maar ook bij een normale kijkafstand heb ik mensen gehoord die op de S7 het verschil beweren te zien.

• Raid Pavement

Raid Pavement

Adaptation.

Stuitte zojuist op dit artikel van The Verge, over het ontbreken van Android O op onder andere de 5T. Wellicht hier van toegevoegde waarde voor wie geïnteresseerd is.

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 05-12 22:41
quote:
Croccifixio83 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:34:
[...]

Lijkt me dat jij beter iets anders kunt gaan doen, want ik lees nergens dat hij zich ook maar ergens druk om maakt.

• outlandos
quote:
shyheim schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:04:
[...]

Ontken ik ook helemaal niet - ik zeg alleen dat ik wat twijfel, en wel om die reden ;). Kan/zal inderdaad volledig onterecht zijn.

Was er bij de OP5 bij release trouwens een 'tekort' zoals bij elke iPhone-release het geval is (lees: meteen online alles uitverkocht en weken wachttijd)?
Mijn vorige OP dateert uit het tijdperk dat ze met een invite-systeem werkten, dus kon het aanbod de vraag wel wat volgen. :)
Geen idee wat de OP5 betreft, daarin ben ik nooit echt geïnteresseerd geweest. Maar bij de OP3T waren er kort na launch zeker flinke tekorten.

• Infada
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 03-12 16:39
Hier een handige vergelijking tussen de camera's van de 1+5t en s8/iPhone X in dagelijks gebruik.
YouTube: OnePlus 5T vs Samsung Galaxy S8 Camera Test Comparison YouTube: OnePlus 5T vs iPhone X Camera Test Comparison

Infada wijzigde deze reactie 17-11-2017 20:07 (23%)

• RckStar_BE
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:24
quote:
Infada schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:38:
Hier een handige vergelijking tussen de camera's van de 1+5t en s8 in dagelijks gebruik.
YouTube: OnePlus 5T vs Samsung Galaxy S8 Camera Test Comparison
Dan ben ik helemaal verkocht. Het verschil is voor mij persoonlijk miniem en dikwijls meer persoonlijk.
Dinsdag om 9h heb ik m'n creditcard klaar!

• alwaysleft
Toch is de Galaxy S8 voor 475 euro ook aantrekkelijk natuurlijk

Samsung Galaxy S8 voor €474,- incl. verzendkosten via eBay

• alwaysleft
iPhone X versus OnePlus 5T YouTube: Oneplus 5T vs iPhone X

En nog een hands-on YouTube: OnePlus 5T Hands-on Preview: The $499 Flagship

alwaysleft wijzigde deze reactie 17-11-2017 20:02 (37%)

• kontheur
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 29-12-2017
quote:
RckStar_BE schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:54:
[...]

Dan ben ik helemaal verkocht. Het verschil is voor mij persoonlijk miniem en dikwijls meer persoonlijk.
Dinsdag om 9h heb ik m'n creditcard klaar!
Kan een kwestie van smaak zijn maar ik vind uit deze vergelijking juist de S8 de winnaar. Het contrast ligt hier wat hoger en ook ogen de foto's een stuk scherper. Nog even een fatsoenlijke review afwachten...

• outlandos
quote:
kontheur schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:00:
[...]

Kan een kwestie van smaak zijn maar ik vind uit deze vergelijking juist de S8 de winnaar. Het contrast ligt hier wat hoger en ook ogen de foto's een stuk scherper. Nog even een fatsoenlijke review afwachten...
Ik geef daar ook de voorkeur aan de S8, maar het verschil is klein en verliezen van de camera van de S8 is absoluut geen schade.

• Pixxel
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:42
Zo, had ik die aankondiging en leaks even totaal gemist! Maar ze zijn er vlot bij met die 5T na de 5.

Inmiddels begint mn Nexus 5 na bijna 4 jaar toch zachtjes de geest te geven, dus moet ik nu wel echt op zoek naar wat anders. De op5 stond naast de mi6 op mn shortlist (bang for buck is wat mij betreft een belangrijk argument) en de 5t lijkt de deal toch nog wat meer richting het OP-kamp te trekken... Ik ben benieuwd naar de eerste gebruikersreviews!
Even gezocht in dit topic maar volgens mij was deze nog niet geplaatst.

Hier een vergelijking van foto's tussen de note 8 en de Op5t.
Kende dit kanaal nog niet dus durf er nog niet veel conclusies aan te verbinden. Net op mn telefoon gekeken dus dan is het allemaal te klein voor een goed oordeel. Plus zoals Lisadr hier onder aangeeft, youtube past v veel compressie toe ed. Maar wat ik zo gezien heb lijkt de note 8 wat meer detail te hebben. Bij de foto met een grasveld en boomtakken er boven heeft de Op5t laat van een groene zweem over de foto. Portrait mode lijkt bij de note 8 iets meer blur te geven op de achtergrond. Maar al met al leek het zeker niet slecht zo op mn S7 scherm.

l3art wijzigde deze reactie 18-11-2017 10:43 (11%)

• Gondrez
  • Laatst online: 09-12 13:14
Aan het twijfelen om voor de op5T te gaan, vindt de prijs van 499 echt wel een maximum voor een smartphone en denk dat de op6 toch wel zeker duurder zal zijn. Ik heb momenteel de op3, die werkt nog uitstekend maar vindt het design met smalle bezels echt geweldig.

• Lisadr
Camera vergelijkingen met split screen op youtube zijn niet zo representatief. Ze zouden originele bestanden in de cloud moeten zetten zodat je ze kan downloaden en kan vergelijken. Youtube heeft veel compressie en een lage resolutie voor foto's. Ik wacht op gsmarena.

• Zanzarismo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:57
Weet iemand of je een insurance plan bij een 5T kunt aanschaffen?
Een case eromheen is voor mij eigenlijk een no-go aangezien het formaat van de telefoon al aan z'n max zit wat mij betreft.
quote:
Lisadr schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 01:23:
Camera vergelijkingen met split screen op youtube zijn niet zo representatief. Ze zouden originele bestanden in de cloud moeten zetten zodat je ze kan downloaden en kan vergelijken. Youtube heeft veel compressie en een lage resolutie voor foto's. Ik wacht op gsmarena.
Heb je helemaal gelijk in. Het is ook zeer beperkt. Maar ja, het is iets...
Zoals die groene kleurzweem, die is duidelijk te zien. Maar echte kleine details die zie je zo niet echt nee.

• lighting_
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:29
quote:
l3art schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:55:
Even gezocht in dit topic maar volgens mij was deze nog niet geplaatst.

Hier een vergelijking van foto's tussen de note 8 en de Op5t.
Kende dit kanaal nog niet dus durf er nog niet veel conclusies aan te verbinden. Net op mn telefoon gekeken dus dan is het allemaal te klein voor een goed oordeel. Plus zoals Lisadr hier onder aangeeft, youtube past v veel compressie toe ed. Maar wat ik zo gezien heb lijkt de note 8 wat meer detail te hebben. Bij de foto met een grasveld en boomtakken er boven heeft de Op5t laat van een groene zweem over de foto. Portrait mode lijkt bij de note 8 iets meer blur te geven op de achtergrond. Maar al met al leek het zeker niet slecht zo op mn S7 scherm.

[video]
Vaag kanaal. Iemand die wat muziek zet en fotos naast elkaar zonder een voorwoord.
Ze leveren geen bewijs dat ze de smartphones echt getest hebben. Laten we rustig wachten op de echte reviewers met handson.

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Oh wauw 5T is al uit en zelfs dinsdag al te koop in Amsterdam zie ik ineens. Alhoewel ik nog best tevreden ben over mijn OP3 (behalve de vingerafdruk scanner die bij mij zo goed als niet werkt), kriebelt het toch wel.

Ik denk zelfs dat ik met deze OP3 minimaal nog een paar jaar mee kan, maar een nieuwe telefoon is denk ik ook wel leuk xD.
Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True