Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
@l3art Ik denk dat ik al zie wat ik fout heb gedaan. Drukte op de update melding bovenin de balk. Had de site wel open, maar kon de download even niet vinden op mijn mobiel.
Inderdaad nu maar even via All in one. Gaat ook snel genoeg.

Ah, was eigenlijk begonnen als post over de aller laatste beta en afgedwaald naar het rooten. Uiteraard doe ik dat al eventjes. Maar soms zijn er vage nukken.

Zal me voor de rest waar nodig naar het andere topic begeven.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Edzeau
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:34
RobinJ1995 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:04:
Iemand al last ondervonden van de headphone jack? Mijn OnePlus 5T is minder dan een jaar oud maar moet al praktisch plakband over de connector hangen die hem in de headphone jack houdt want anders kan ik niet naar muziek luisteren. Bij elk kleinste beetje beweging (wat niet te vermijden valt in je broekzak) duwt die zichzelf weer omhoog en is de verbinding weg.

Al van een paar mensen gelijkaardige problemen gehoord. Is dit een beetje widespread, of zijn het echt maar een paar mensen (inclusief ik) met pech? Ik zie geen stof in de headphone jack zitten overigens.

[Afbeelding]
Momenteel is dit zowat de enige manier dat ik naar muziek kan luisteren op de fiets (zonder bluetooth dan toch) 😅
Ik herken je probleem precies. 3.5 mm plug blijft niet goed zitten als ik mijn telefoon maar een beetje beweeg. Daarnaast heb ik ook problemen met opladen; Dash Charge lukt sowieso al niet meer, en überhaupt opladen gaat soms helemaal niet goed.

Stof eruit halen bleek ook niet voldoende. Oftewel, tijd om mijn OP op te sturen.

Edit: Zijn er gebruikers met tips om er voor te zorgen dat er geen stof/broekzakpluisjes in de onderkant komt?

PS4: Edzeau - Rainbow Six Siege - Compilaties

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09:54
Edzeau schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:41:
[...]

Ik herken je probleem precies. 3.5 mm plug blijft niet goed zitten als ik mijn telefoon maar een beetje beweeg. Daarnaast heb ik ook problemen met opladen; Dash Charge lukt sowieso al niet meer, en überhaupt opladen gaat soms helemaal niet goed.

Stof eruit halen bleek ook niet voldoende. Oftewel, tijd om mijn OP op te sturen.

Edit: Zijn er gebruikers met tips om er voor te zorgen dat er geen stof/broekzakpluisjes in de onderkant komt?
Geen broek dragen ;)

Nee zonder grappen, er zijn van die rubberen plugjes te koop bij ome Ali uit China, maar mijn ervaring is dat je dit heel snel kwijt raakt. Ik denk dat er weinig anders op zit dan accepteren en om de zoveel tijd even schoonmaken helaas.. :/

YouTube: MotorcycleGeek

• Edzeau
Leviathius schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:57:
[...]

Geen broek dragen ;)

Nee zonder grappen, er zijn van die rubberen plugjes te koop bij ome Ali uit China, maar mijn ervaring is dat je dit heel snel kwijt raakt. Ik denk dat er weinig anders op zit dan accepteren en om de zoveel tijd even schoonmaken helaas.. :/
Ik weet niet of mijn directe omgeving daar blij mee zal zijn. :+

Overigens heb ik wel besloten om direct ook de OnePlus Wireless Bullets aan te schaffen, dan maar doen alsof ik geen 3.5 mm heb. :P

• RobinJ1995
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-11 13:54
[...]

Heb sinds een week toevallig ook last dat de oplader vaak disconnect (begint los te komen? mss stof?). De prijs is verdubbeld maar de kwaliteit lijkt niet in dezelfde orde mee omhoog gegaan te zijn eerlijk gezegd...
Edzeau schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:01:
[...]

Ik weet niet of mijn directe omgeving daar blij mee zal zijn. :+

Overigens heb ik wel besloten om direct ook de OnePlus Wireless Bullets aan te schaffen, dan maar doen alsof ik geen 3.5 mm heb. :P
Ja heb ook maar Bluetooth-oortjes gekocht een paar weken geleden... Maar zou eerlijk gezegd liever gewoon een werkende 3.5mm jack hebben. Zijn nog redelijke oortjes en niet gek duur, maar de geluidskwaliteit en het bereik blijven toch pijnpunten bij (goedkopere) Bluetooth devices.

RobinJ1995 wijzigde deze reactie 01-11-2018 11:16 (28%)

• TheNiker2
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:15
[...]

Heb het zelf nog niet besteld maar er zijn van die mooie magnetische kabeltjes:
https://nl.aliexpress.com...0181031061538&needQuery=y

Afhankelijk van of je een hoesje om je telefoon hebt zitten zou zo'n connector niet al te veel moeten uitsteken.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

TheNiker2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:58:
[...]

Afhankelijk van of je een hoesje om je telefoon hebt zitten zou zo'n connector niet al te veel moeten uitsteken.
Let wel op dat de meeste (zo niet allemaal) geen dash charge ondersteunen. Het laden zal dus langzamer gaan.

A magician asked me a trick question. And I still have no idea how he did it.

• Edzeau
TheNiker2 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:58:
[...]

Ik kom deze dingen ook vaak tegen inderdaad, maar ben toch wat huiverig over een pin die continu in je oplaadpoort zit. Dat kan ook niet helemaal goed zijn, toch? En inderdaad geen dash charge, sowieso een no-go.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Edzeau schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:36:
[...]

Ik kom deze dingen ook vaak tegen inderdaad, maar ben toch wat huiverig over een pin die continu in je oplaadpoort zit. Dat kan ook niet helemaal goed zijn, toch? En inderdaad geen dash charge, sowieso een no-go.
Zeker met MicroUSB was dit juist dé manier om je poort goed te houden. Die poorten sleten elke keer als je je stekker erin stak. Met USB-C lijkt dat beter te gaan maar nog steeds lijkt me dit een goede manier om te poort niet te overbelasten. Het beste is dat als je eraan trekt, je het magneet lostrekt in plaats van de poort.

De OnePlus 5T krijgt nieuwe gestures en zeer verbeterde camera-software: https://forums.oneplus.co...500/page-46#post-19394236

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:57

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nieuwe firmware beschikbaar: downloads: OnePlus 5(T) OxygenOS 5.1.7

Wie heeft hem al draaien en hoe zijn de ervaringen?

Frontpagemoderatie Forum

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:39
Sinds gisteren, merk weinig verschil tot nu toe. De changelog was ook minimaal. Had last van battery drain maar dit komt waarschijnlijk door een app maar weet nog niet welke. Cache gewiped na deze install en alles lijkt weer wat beter. Toestel is nog steeds snel maar dit was ook al voor de update.

PSN: raysmook

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:42
Kreeg 'm hier vanmorgen aangeboden. Draait prima. Boel is weer iets vlotter, maar dat ligt denk ik aan het schonen van de cache :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Bor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:30:
Nieuwe firmware beschikbaar: downloads: OnePlus 5(T) OxygenOS 5.1.7

Wie heeft hem al draaien en hoe zijn de ervaringen?
5.1.6 is al 1,5 week uit ofzo. paar dagen geleden hebben ze Bluetooth issue met auto's opgelost en daarmee 5.1.7 uitgerold (is hot-fix).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 14-11-2018 15:29 (4%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• nossienl
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-10 10:03
Sinds nieuwe update kan ik niet meer gebeld worden als mijn wifi aanstaat, andere hier ook problemen mee ?
nossienl schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:39:
Sinds nieuwe update kan ik niet meer gebeld worden als mijn wifi aanstaat, andere hier ook problemen mee ?
Net even geprobeerd, maar ik kan gebeld worden met wifi aan (verbonden).

Te koop Kobo Aura One

• nossienl
l3art schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:17:
[...]

Net even geprobeerd, maar ik kan gebeld worden met wifi aan (verbonden).
Op een of andere manier word me data verbinding verbroken als me scherm uitgaat, dacht eerst dat dit met wifi te maken had, maar dat is het dus niet.

Heb alle opties al doorlopen om dit aan te houden maar tot op heden geen succes.
En omdat ik bij Tele2 zit moet me telefoon terug schakelen naar 3g voor bellen , maar doet hij dus niet.

vanavond maar een algehele factory reset + wipen van cache kijken of dit iets uitmaakt, zo niet dan gaat hij als RMA terug naar one+ ( al gesproken met support van one+).

• scubamichel
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:17
Niet helemaal het juiste topic maar aangezien er geen apart topic voor is stel ik hier toch even de vraag aangezien de meeste gebruikers hier zullen zitten:

Heeft er iemand ervaring met de bullets-wireless bij het hardlopen? Ik heb nu een paar van Sony maar die blijven niet lekker in mijn oren zitten.

Dank voor de reacties cyper21 en renem. Zal eens naar de Xiaomi en het andere forum kijken.

scubamichel wijzigde deze reactie 27-11-2018 12:39 (13%)
Reden: Reactie naar cyper21 en renem

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:42
scubamichel schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:16:
Niet helemaal het juiste topic maar aangezien er geen apart topic voor is stel ik hier toch even de vraag aangezien de meeste gebruikers hier zullen zitten:

Heeft er iemand ervaring met de bullets-wireless bij het hardlopen? Ik heb nu een paar van Sony maar die blijven niet lekker in mijn oren zitten.
Ik heb er meerdere gehad. Ook die van Sony maar die begaven het na een rondje rennen in de regen...
Gebruik nu die van Xiaomi
https://www.banggood.com/...D=521800&cur_warehouse=CN
vaak tussen de 13-15 euro te krijgen.

Prima voor het hardlopen, vind die van oneplus te prijzig.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-11 12:08
scubamichel schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:16:
Dit topic misschien? ;) [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic

• jw1974
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:26
Misschien iets héél stoms van mij maar ik zoek me rot op de 5T naar het uitschakelen van nummerweergave. Via "vriend" Google kom ik er ook niet uit. Je zou via je telefoon app, gesprekken, geavanceerde instellingen en dan bij beller-id je nummer kunnen verbergen /weergeven. Dit geeft op de 5T (althans bij mij géén succes) ik mis een aantal stappen die ik hierboven beschrijf. Iemand suggesties?

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

jw1974 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:52:
Misschien iets héél stoms van mij maar ik zoek me rot op de 5T naar het uitschakelen van nummerweergave. Via "vriend" Google kom ik er ook niet uit. Je zou via je telefoon app, gesprekken, geavanceerde instellingen en dan bij beller-id je nummer kunnen verbergen /weergeven. Dit geeft op de 5T (althans bij mij géén succes) ik mis een aantal stappen die ik hierboven beschrijf. Iemand suggesties?
Het zou inderdaad hier moeten staan: In de Phone app -> Settings -> Call settings -> SIM 1 (of 2) -> Additional settings -> Caller ID. Maar ik kan dit nu niet testen.
Je kunt ook eens bij de support van je telefoonprovider kijken. Misschien dat het met een belcode kan.

Evanescent wijzigde deze reactie 28-11-2018 13:30 (12%)

jw1974 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:52:
Heb je al eens gegoogled naar je provider + nummer weergave? Zo kan je het namelijk ook uitschakelen.

Maar het kan ook via telefoonapp -> instellingen -> oproepinstellingen -> sim 1/2 -> aanvullende instellingen

Edit: ach, precies zoals hier boven al gemeld staat 7(8)7

l3art wijzigde deze reactie 28-11-2018 20:28 (4%)

Te koop Kobo Aura One

• jw1974
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:26
Evanescent schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:29:
[...]

Het zou inderdaad hier moeten staan: In de Phone app -> Settings -> Call settings -> SIM 1 (of 2) -> Additional settings -> Caller ID. Maar ik kan dit nu niet testen.
Je kunt ook eens bij de support van je telefoonprovider kijken. Misschien dat het met een belcode kan.
Bedankt en opgelost, er zat nog één stap tussen bij mijn provider wat niet stond beschreven in het stappenplan. 😄

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

jw1974 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:12:
[...]

Bedankt en opgelost, er zat nog één stap tussen bij mijn provider wat niet stond beschreven in het stappenplan. 😄
Namelijk? En welke provider? Dat maakt hem namelijk ook waardevol voor de volgende die hem met zoeken tegenkomt ;)

Pie update (beta) komt vandaag waarschijnlijk. Manu J heeft een hidden post gemaakt.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 29-11-2018 15:17 (4%)

• SnoopBok
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-11 22:09
AnonymousWP schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:40:
Pie update (beta) komt vandaag waarschijnlijk. Manu J heeft een hidden post gemaakt.
Komt dit niet door de update van HydrogenOS naar Pie?
SnoopBok schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:53:
[...]

Komt dit niet door de update van HydrogenOS naar Pie?
Ook, maar er is ook een post door Manu gemaakt maar die staat met een timer op verborgen. Een medewerker had gezegd dat 'ie gisteren zou komen, maar is blijkbaar vertraagd. Hopelijk vandaag.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-11-2018 07:59 (6%)

• SnoopBok
AnonymousWP schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:59:
[...]

Ook, maar er is ook een post door Manu gemaakt maar die staat met een timer op verborgen. Een medewerker had gezegd dat 'ie gisteren zou komen, maar is blijkbaar vertraagd. Hopelijk vandaag.
Ik ben toch wel benieuwd naar deze update, of er ook nieuwe features komen die los staan van Android Pie zelf.

• nadievdw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 03-12-2018
Hee, ik heb een vraag.

Ik heb de 5t en wil dus die navigatiebalk onderin weg; omdat ik met typen ipv de spatiebalk, steeds neig op die middelste knop te drukken van de navigatiebalk :')
Navigatiebalk weg kan prima. Dat heb ik nu; maar met typen.. juist waar ik hem echt weg wil hebben, zit hij er wel vast in.

Ik typ via Swiftkey trouwens. Maar is er mogelijkheid dat hij tijdens typen ook niet zichtbaar is?? Stoor me er nl behoorlijk aan, dat ik hierom nooit typ via mn telefoon als het even kan (alles via pc dus).

Bedankt!

• klepje
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-11 16:23
@nadievdw Zelf had ik dit probleem ook. Heb uiteindelijk ervoor gekozen om via Settings -> Buttons -> Navigation bar & gestures -> Navigation gestures aan te zetten.

Hiermee heb je dus nooit de menu balk en kun je gebruik maken van gestures om de acties te doen, zoals naar home, recente apps en terug te gaan. Er staat een kleine uitleg onder, zodat je weet hoe het zit :)

Zelf ben ik er aan gewend en vind het echt super goed werken! Enige probleem is nu als ik op een andere telefoon wel buttons heb, dat ik vaak verkeerd typ :+

• nadievdw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 03-12-2018
Bedankt voor je reactie!

Ik heb hem even geprobeerd. Maar klopt het dat je dan niet meer terug kan op een pagina/je geopende pagina's etc kan openen? Of hoe doe je dit? (Hoop dat je dit volgt haha, ik doel op de rechtermenu knop)

• Arunia
  • Nu online
@nadievdw Dat had ik dus ook. Daar de screenprotector voor weg gehaal (mede om die reden), maar nog steeds. Wordt wel al minder, man wat is dat irritant zeg.

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:56

Phydomir

Dennis

nadievdw schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:52:
Bedankt voor je reactie!

Ik heb hem even geprobeerd. Maar klopt het dat je dan niet meer terug kan op een pagina/je geopende pagina's etc kan openen? Of hoe doe je dit? (Hoop dat je dit volgt haha, ik doel op de rechtermenu knop)
Vanuit links of rechts onder in de hoek omhoog swippen is back. Vanuit het midden is de home knop. Vanuit het midden en dan vast houden is app switchen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• nossienl
Phydomir schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:16:
[...]

Vanuit links of rechts onder in de hoek omhoog swippen is back. Vanuit het midden is de home knop. Vanuit het midden en dan vast houden is app switchen.
Precies dit ^, ook als je de optie aanzet krijg je gewoon netjes een tutorial te zien hoe je het moet gebruiken.
ETA - When will Android Pie update arrive to the OP5/T?
Hey everyone,

Many of you have tagged me and sent me PM asking about an ETA for PIE OBT update for OnePlus 5/5T, hoping this post will give some clarity on the update status.

We have been testing Pie build for OnePlus 5/5t on our closed beta stream since last month, and our Closed beta testers have reported many potential bugs and feedback which we have been working on, to make sure that you get an open beta build that's stable enough to be used as a daily driver.

Compatibility Test Suite(CTS) is just another step in a long process, before releasing a build we also need to make sure it is Google Play certified, and all this does take time to be processed and an ETA is not something we can promise cause there could be changes in release date due to one of this steps failing or getting delayed and various other factors related to QT

we are working to make sure you get to experience PIE on your beloved OnePlus 5/5T as soon as possible, kindly bear with us Pie is almost baked ..thank you for your patience

• neelle
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 09:11
Net Android pie binnengehaald op de gewone manier.

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-11 21:58

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:51
Heb net de beta erop geflashed. Eerste indruk is goed. Probeer tegelijkertijd over te schakelen naar de navigation gestures ipv de buttons onderaan het scherm.

Al meer mensen die hier de beta draaien? Wat zijn de eerste bevindingen van jullie?

• blavlaa
Waar heb je de full OTA vandaan? Op de officiële site staat hij nog niet. En xda heb ik hem nog niet gevonden.
JanW schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:26:
[...]

Heb net de beta erop geflashed. Eerste indruk is goed. Probeer tegelijkertijd over te schakelen naar de navigation gestures ipv de buttons onderaan het scherm.

Al meer mensen die hier de beta draaien? Wat zijn de eerste bevindingen van jullie?

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 20:45

Klippy

Still Game

JanW schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:26:
[...]

Werkt goed, lekker snel. Gebruik het pas 45 minuten, maar eerste indruk is goed. Heb alleen nog geen enkele nieuwe Pie functie gebruikt. Apps wisselen is ff wennen, maar gestures gebruiken ipv de navigatiebalk gaat me nog een stapje te ver, dat heb ik even aan gehad, maar staat nu weer uit.

Verder snap ik die lege ruimte links en rechts in je notificatiebalk niet zo, zal vast met notches te maken hebben, maar dan heb je net minder ruimte... De tijd links ben ik ook nog niet over uit, het is makkelijker als alle notificaties links staat en alle vaste icons rechts... zal wel wennen...
blavlaa schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:43:
Waar heb je de full OTA vandaan? Op de officiële site staat hij nog niet. En xda heb ik hem nog niet gevonden.

[...]
Kwam bij vanzelf binnen als OTA update, komt bij jou ook vast snel, ze doen niet iedereen tegelijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• JanW
blavlaa schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:43:

[...]
Ik heb de Oxygen Updater gebruikt daarvoor, https://play.google.com/s...m.arjanvlek.oxygenupdater

• blavlaa
Klippy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:49:
[...]

Werkt goed, lekker snel. Gebruik het pas 45 minuten, maar eerste indruk is goed. Heb alleen nog geen enkele nieuwe Pie functie gebruikt. Apps wisselen is ff wennen, maar gestures gebruiken ipv de navigatiebalk gaat me nog een stapje te ver, dat heb ik even aan gehad, maar staat nu weer uit.

Verder snap ik die lege ruimte links en rechts in je notificatiebalk niet zo, zal vast met notches te maken hebben, maar dan heb je net minder ruimte... De tijd links ben ik ook nog niet over uit, het is makkelijker als alle notificaties links staat en alle vaste icons rechts... zal wel wennen...

[...]

Kwam bij vanzelf binnen als OTA update, komt bij jou ook vast snel, ze doen niet iedereen tegelijk.
Ik had al het vermoeden dat je al in de beta zat. Dan wachten we nog effe.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:30

Martinspire

Awesomeness

Klippy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:49:
[...]
De tijd links ben ik ook nog niet over uit, het is makkelijker als alle notificaties links staat en alle vaste icons rechts... zal wel wennen...
Mja en bij dit soort dingen is het ook dat ze weten dat er commentaar op komt om het aan te passen maar ze vertikken het om even een switch toe te voegen die het mogelijk maakt de tijd te verplaatsen. Wel aanbieden om dingen aan/uit te zetten, maar locatie is dan ineens teveel :/

Martinspire - PC, PS4, X1

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-11 16:50
blavlaa schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:24:
[...]

Er is nu alleen nog een beta uit. Stable zal nog wel even duren, bij Oreo zat daar ook een maand ofzo tussen.

Eerste indruk hier, smooth upgrade proces. Ben benieuwd wat er gebeurt met batterylife.

• RobinJ1995
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-11 13:54
Als ze dan toch elke keer zo hard gaan falen als het op updates aankomt, misschien moeten ze dan gewoon de software wat meer met rust laten... Ik denk dat de meeste mensen even blij zouden zijn met die hardware en standaard Google Android... Praktisch alle features die OnePlus met CyanogenOS en OxygenOS speciaal maakten zijn tegenwoordig gewoon onderdeel van het standaard-assortiment.

• thomvh
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01-11 19:08
blavlaa schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:24:
[...]

VPN naar Duitsland en je kunt hem wss meteen flashen.

• blavlaa
thomvh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:00:
[...]

VPN naar Duitsland en je kunt hem wss meteen flashen.
Ik zat op 517 Stable dus dat had volgens mij niet gewerkt. Maar ondertussen draait hij bij mij ook al, dirty flash erover inc root, want had geen zin om al mijn apps weer te herstellen. En nog geen rare dingen tegen gekomen. Draait soepel wel nog effe wennen aan sommige Pie GUI settings. Had hier voor Candy9.0 rom draaien lekker veel tweak mogelijkheden, maar wilde toch weer eens terug naar OOS.

• borft
RobinJ1995 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:18:
[...]

Als ze dan toch elke keer zo hard gaan falen als het op updates aankomt, misschien moeten ze dan gewoon de software wat meer met rust laten... Ik denk dat de meeste mensen even blij zouden zijn met die hardware en standaard Google Android... Praktisch alle features die OnePlus met CyanogenOS en OxygenOS speciaal maakten zijn tegenwoordig gewoon onderdeel van het standaard-assortiment.
Ik vind eigenlijk dat ze het best goed doen met upgrades. Er zijn niet heel veel andere smartphones van meer dan een jaar oud die al op Pie zitten (de Pixels en AndroidOne telefoons daargelaten). De eerste beta van Oreo was een stukje later dan deze, dus ik vind het eigenlijk wel meevallen.

Tot nu toe ben ik erg onder de indruk van de kwaliteit van de beta's van OnePlus, het zit direct al redelijk dichtbij een fatsoenlijke stable.

Anyhoe, bij mij ging de upgrade smooth as butter (ik zit al een jaar op de beta track). Batterylife lijkt vergelijkbaar met Oreo, best netjes voor een eerste beta. Telefoon vanmorgen aan de lader gehangen met nog 14% over, na 41 uur en 5 uur SOT, lijkt me wel dikke prima.

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:01
Sinds kort een kleine battery drain op mijn applicaties (flitsmeister, spotify, Android OS en Google Play Services)
Ik zie "Tijdens actief gebruik" en "Wanneer op de achtergrond" beide op 0m of een hele korte periode (2-5m) staan terwijl flitsmeister en spotify vanochtend al 1 uur lang actief waren in de auto.
Ik heb dus het idee dat deze continue aan staan.

Ik heb dit uit het niks gekregen dus niet na een update o.i.d. voorheen was het wel gewoon goed.
Telefoon al een paar keer reboot en ook al een paar keer wipe cache gedaan maar helaas nog geen succes. hebben jullie tips?

• borft
xeoMe schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:26:
Sinds kort een kleine battery drain op mijn applicaties (flitsmeister, spotify, Android OS en Google Play Services)
Ik zie "Tijdens actief gebruik" en "Wanneer op de achtergrond" beide op 0m of een hele korte periode (2-5m) staan terwijl flitsmeister en spotify vanochtend al 1 uur lang actief waren in de auto.
Ik heb dus het idee dat deze continue aan staan.

Ik heb dit uit het niks gekregen dus niet na een update o.i.d. voorheen was het wel gewoon goed.
Telefoon al een paar keer reboot en ook al een paar keer wipe cache gedaan maar helaas nog geen succes. hebben jullie tips?
Meestal duurt het na een wipe cache een tijdje voordat de batterijduur beter wordt. De telefoon leert je gebruik kennen en op basis daarvan wordt bv het gedrag van het suspenden van apps aangepast.

Waarom denk je dat er een wakelock is? Wat is je batterijverbruik (idle en sot?)

• xeoMe
borft schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:49:
[...]

Meestal duurt het na een wipe cache een tijdje voordat de batterijduur beter wordt. De telefoon leert je gebruik kennen en op basis daarvan wordt bv het gedrag van het suspenden van apps aangepast.

Waarom denk je dat er een wakelock is? Wat is je batterijverbruik (idle en sot?)
Omdat er voorheen altijd netjes 2 uur actief of background stond.
Nu lijkt het alsof deze applicaties niet worden gebruikt gezien de statistieken maar heb ze zeker weten gebruikt.

77%
4 uur geleden laatste volledige lading
SOT 58m

verder heb ik auto brightness (staat vaak laag)
en heb ik een donker thema + wallpaper

EDIT:
Spotify heeft nu 86mAh gebruikt terwijl dit net 66mAh was en er niks open staat van Spotify zelfs niet dat scherm in je notificatiebalk waar je op play/pause forward etc. kan klikken.

xeoMe wijzigde deze reactie 18-12-2018 12:14 (11%)

• borft
xeoMe schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:13:
[...]

Omdat er voorheen altijd netjes 2 uur actief of background stond.
Nu lijkt het alsof deze applicaties niet worden gebruikt gezien de statistieken maar heb ze zeker weten gebruikt.

77%
4 uur geleden laatste volledige lading
SOT 58m

verder heb ik auto brightness (staat vaak laag)
en heb ik een donker thema + wallpaper

EDIT:
Spotify heeft nu 86mAh gebruikt terwijl dit net 66mAh was en er niks open staat van Spotify zelfs niet dat scherm in je notificatiebalk waar je op play/pause forward etc. kan klikken.
Hmm, dat klinkt wel als een hoog idle verbruik, alhoewel 4 uur / 23% een beetje weinig is om direct conclusies te trekken.

Zijn er andere dingen veranderd? andere locatie? ander 4g netwerk?

• xeoMe
borft schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:58:
[...]

Hmm, dat klinkt wel als een hoog idle verbruik, alhoewel 4 uur / 23% een beetje weinig is om direct conclusies te trekken.

Zijn er andere dingen veranderd? andere locatie? ander 4g netwerk?
Nope helemaal niks, zal nog wel een paar keer rebooten.

• JanW
Hebben hier mensen de laatste beta geïnstalleerd en ineens last van shut downs van de telefoon. Pocket mode lijkt niet lekker te werken en heb vandaag al 4 keer onbedoeld mijn telefoon uitgeschakeld.

• neelle
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 09:11
Ik heb net een update gehad met de beveiliging patch van december. En bugs fixes

• JanW
neelle schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:08:
Ik heb net een update gehad met de beveiliging patch van december. En bugs fixes
Open beta 21 toevallig?

• blavlaa

• vmb
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-11 22:30
JanW schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:09:
Hebben hier mensen de laatste beta geïnstalleerd en ineens last van shut downs van de telefoon. Pocket mode lijkt niet lekker te werken en heb vandaag al 4 keer onbedoeld mijn telefoon uitgeschakeld.
Hier ook zoiets met de laatste beta ..ik heb nu eerst ff de cache gewist en kijk het aan.

• SnoopBok
vmb schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:29:
[...]

Hier ook zoiets met de laatste beta ..ik heb nu eerst ff de cache gewist en kijk het aan.
Ik wipe altijd de cache na een update, toch heb ik vandaag twee keer een reboot gehad. Op het OnePlus forum wordt aangegeven dat het misschien aan adaptive battery ligt?

• blavlaa
Ik heb de full OTA geflashed (dirty) inc root, maar tot nu toe nog geen enkele reboot gehad. klop-klop-klop
Bij mij staat Adaptive Battery trouwens aan sinds het flashen.
Voor de rest ben ik nog geen bugs tegen gekomen.
OnePlus heeft alweer Open Beta 22 uitgebracht: OxygenOS Open Beta 24 for the OnePlus 5 and Open Beta 22 for OnePlus 5T
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for OnePlus 5 and OnePlus 5T.

Changelog

System
  • Fixed random audio tuner crashes
  • General bug fixes and system stability improvements

• borft
Net geinstalleerd, ben benieuwd of de random reboots nu weg zijn. Verder werkt het eigenlijk boven verwachting goed ;)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 07:52
borft schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:14:
[...]

Net geinstalleerd, ben benieuwd of de random reboots nu weg zijn. Verder werkt het eigenlijk boven verwachting goed ;)
Zijn de ervaringen algemeen goed over de bèta's? Zit te twijfelen om ook over te stappen. Geen zin om daarna met gedoe weer terug te gaan naar de Final releases 8)

• borft
Nuevocasa schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:24:
[...]

Zijn de ervaringen algemeen goed over de bèta's? Zit te twijfelen om ook over te stappen. Geen zin om daarna met gedoe weer terug te gaan naar de Final releases 8)
Ik draai al sinds de eerste Oreo beta alle beta builds. Over het algemeen werkt het vrij goed. Maar zoals bij betas, kan er soms iets stuk gaan. Zo had de vorige build wat random reboot problemen. In het verleden zijn er ook wagt bluetooth issues geweest bijvoorbeeld.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 07:52
borft schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:31:
[...]

Ik draai al sinds de eerste Oreo beta alle beta builds. Over het algemeen werkt het vrij goed. Maar zoals bij betas, kan er soms iets stuk gaan. Zo had de vorige build wat random reboot problemen. In het verleden zijn er ook wagt bluetooth issues geweest bijvoorbeeld.
Ze zijn wel vrij snel met nieuwe releases/ fixes volgens mij!? Ga het dan denk ik maar eens proberen :)
Stable Android Pie is uit voor de OnePlus 5T! OxygenOS 9.0.0 OTA for OnePlus 5 and OnePlus 5T
[Afbeelding]
Hey everyone,

We are very excited to announce that the pie has been baked! And ready to be rolled out for OnePlus 5 and 5T this our first official Android™ 9 Pie™ OTA update for the OnePlus 5 and 5T.

System
  • Updated system to Android™ 9 Pie™
  • Brand new UI for Android Pie
  • Brand new navigation gestures (Available for OnePlus 5T only)
  • Updated Android security patch to 2018.12
  • Other new features and system improvements
New Gaming mode 3.0
  • Added text notification mode
  • Added notification for 3rd party calls
Do Not Disturb mode
  • New Do Not Disturb (DND) mode with adjustable settings
Camera
  • Integrated Google Lens mode
For those who were on previous versions for OnePlus 5 and 5T and our Beta Testers, we appreciate your active feedback and for reaching out to us. With your help, we have been able to better optimize and improve several key areas. Thank you for your patience and as always, we look forward to getting your continued feedback in the bug reporting forum here: https://forums.oneplus.com/feedback/.

As always, this OTA will be incremental. The OTA will reach a small percentage of users today, and we'll begin a broader rollout in a few days.

Your feedback is appreciated. We may not always be able to respond to every comment in the forums, but please be assured that we take your comments and feedback seriously. Hope you enjoy and let us know how you feel about the update in the comments below.

Happy Holidays and Cheers!
On behalf of the OnePlus OxygenOS Team

• Baspower
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-10 10:12
Ben benieuwd of dit een nieuwere versie is dan de laatste beta.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://otafsg1.h2os.com/p...l_1812232102_a034988b.zip staat op de OP5 forums gepost als full update

Xbox Live: OctagonQontrol

Baspower schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:28:
[...]

Ben benieuwd of dit een nieuwere versie is dan de laatste beta.
Vergelijk de changelogs maar.
Ja, hebben we. De contributor die de 5 en 5T doet, was eten en kon het niet doen :p. Zou er zo op moeten staan, sorry.

• MAX3400

MAX3400

AnonymousWP schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:32:
[...]

Ja, hebben we. De contributor die de 5 en 5T doet, was eten en kon het niet doen :p. Zou er zo op moeten staan, sorry.
Alvast dank... Eten kan niet meer hoor in een 24-uurs economie :+

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Yikes, het is dan zover. Ik wil helemaal (nog) geen Android Pie, omdat het call-recorden daarmee een stuk ingewikkelder is geworden en mijn geliefde app daarmee nog niet lijkt te werken :/ Ik ga voorlopig even achterlopen, vrees ik :-(

Voor de mensen die Pie willen flashen maar tegen het probleem aanlopen dat TWRP niet compatible is verwijs ik graag naar het root topic.

Te koop Kobo Aura One

• poststamp
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-11 15:20
Evanescent schreef op woensdag 26 december 2018 @ 01:45:
Yikes, het is dan zover. Ik wil helemaal (nog) geen Android Pie, omdat het call-recorden daarmee een stuk ingewikkelder is geworden en mijn geliefde app daarmee nog niet lijkt te werken :/ Ik ga voorlopig even achterlopen, vrees ik :-(
Ik sla ook nog even over, ik heb op dit moment gewoon die call recorder nodig. Het is me overigens een volslagen raadsel waarom google die functie eruit sloopt. Willen ze op crapple gaan lijken?
poststamp schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:26:
[...]

Ik sla ook nog even over, ik heb op dit moment gewoon die call recorder nodig. Het is me overigens een volslagen raadsel waarom google die functie eruit sloopt. Willen ze op crapple gaan lijken?
Evanescent schreef op woensdag 26 december 2018 @ 01:45:
Heb dit net geprobeerd en het lijkt te werken.

Te koop Kobo Aura One

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

l3art schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:47:
[...]

Heb dit net geprobeerd en het lijkt te werken.
Dat lijkt inderdaad te werken! Thanks!

• Tom Paris
  • Laatst online: 02:45
- Klok aan de linkerkant met geen mogelijkheid om deze te verplaatsen.
- Alert slider is niet meer geïntegreerd met do not disturb
- Horizontale app-switcher werkt niet even betrouwbaar als in Oreo
- Gesture control levert schoonheidsfoutjes op
- GPS is niet uit te schakelen, location is nu uit of aan

Het ziet er her en der wat meer frisser uit dan Oreo, maar functioneel gezien is het voor mij geen verbetering. Vooral de klok vind ik erg onhandig, je denkt nu steeds dat je notificaties hebt.

Tom Paris wijzigde deze reactie 26-12-2018 12:33 (6%)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• MAX3400

MAX3400

Tom Paris schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:14:

- Alert slider is niet meer geïntegreerd met do not disturb
Ja, ik ben ook al aan het Googlen of daar een (tijdelijke) omweg voor is. Niets vind ik fijner dan in 1 vloeiende beweging die slider in het midden zetten, de telefoon in een hoek frisbeeen en lekker van mijn nachtrust te kunnen genieten.

Zeker omdat DND bij mij inhoudt dat er 4 mensen wel mogen/kunnen bellen incl. toontje en 1 app die eroverheen kan komen (Timely wekker).

MAX3400 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:20:
[...]

Ja, ik ben ook al aan het Googlen of daar een (tijdelijke) omweg voor is. Niets vind ik fijner dan in 1 vloeiende beweging die slider in het midden zetten, de telefoon in een hoek frisbeeen en lekker van mijn nachtrust te kunnen genieten.

Zeker omdat DND bij mij inhoudt dat er 4 mensen wel mogen/kunnen bellen incl. toontje en 1 app die eroverheen kan komen (Timely wekker).
Dnd is er als quicktoggle. Best of both worlds heb je op deze manier.

Te koop Kobo Aura One

• MAX3400

MAX3400

l3art schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:00:
[...]

Dnd is er als quicktoggle. Best of both worlds heb je op deze manier.
:+ You lost me there... Nee, ik heb 'm inderdaad gevonden maar handig is anders. Nu krijg je namelijk oook nog extra te zien "hoe lang" DND aan moet staan. Nou, gewoon, totdat ik de slider weer, oh wacht, de quicktoggle dan moet gebruiken.

Minog nagging issue maar ik vond het juist zo'n fijn slidertje aan de zijkant.

MAX3400 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:05:
[...]

:+ You lost me there... Nee, ik heb 'm inderdaad gevonden maar handig is anders. Nu krijg je namelijk oook nog extra te zien "hoe lang" DND aan moet staan. Nou, gewoon, totdat ik de slider weer, oh wacht, de quicktoggle dan moet gebruiken.

Minog nagging issue maar ik vond het juist zo'n fijn slidertje aan de zijkant.
Tja ten tijden van de op3 was het zoals het nu weer is, toen oneplus het toen omgooide waren veel mensen over de zijk, nu gaat jet weer terug zoals ze ooit begonnen zijn en nu zijn er weer mensen van de leg ;)

Het is net wat je gewend bent.

Te koop Kobo Aura One

• MAX3400

MAX3400

l3art schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:09:
[...]

Het is net wat je gewend bent.
40 gepasseerd dus trager geworden ;)

Heb verder geen enkele klacht over Pie, eerlijk gezegd. Hij voelt minstens net zo snel als voor de update, de Screen On Time lijkt (nadruk) voorlopig beter te zijn. Als positief iets; het lijkt alsof de WiFi sneller is geworden want updaten vanuit de Play Store is nu echt knipperen met de ogen en een app is klaar waar ik voorheen het percentage-cirkeltje regelmatig in delen zag vollopen.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Ik weet niet of ik die tip al eerder gedeeld heb, maar voor alle Android-toestellen geldt dat je hem gevoelsmatig een stuk sneller en snappier kunt maken door de Animation Scale (bij Developer Options) te verlagen. Ik heb ze het liefst op .25x staan. Sommige ROMS pakken minimaal .5x, dat werkt ook prima.

Het effect is dat alle animaties wat sneller gaan, waardoor de telefoon sneller lijkt te reageren. Animaties uitschakelen vind ik dan weer juist houterig voelen ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 26-12-2018 13:32 (22%)

• Edzeau
Update naar Pie lijkt inderdaad prima (en gelikt), op een aantal zaken na die hiervoor ook al genoemd zijn (klok links, horizontal multitasker). Daarnaast heb ik het idee dat mijn vingerscanner iets anders reageert. Ik durf nog niet echt te zeggen of het trager is, of dat 'ie enkel anders trilt waardoor de belevenis anders is. Is er iemand anders die dit ook is opgevallen?

• Arunia
  • Nu online
Als het scherm uit staat, heb ik het idee dat de vingerafdrukscanner niet altijd werk.

Arunia schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:10:
Als het scherm uit staat, heb ik het idee dat de vingerafdrukscanner niet altijd werk.
Heb dezelfde ervaring.

Heb ook het idee dat het verbruik een stuk hoger ligt. Verbruik is met Pie nu 2,1% per uur en daar zit in 7 uur tijd slechts 37 min schermtijd bij. Maar goed eens kijken wat de komende tijd het verbruik doet. Anders maar eens een schone installatie doen.

l3art wijzigde deze reactie 26-12-2018 21:23 (36%)

Te koop Kobo Aura One

• Slickzor
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-11 01:09
Mijn ervaring is dat hij regelmatig vastloopt sinds ik de update heb doorgevoerd. Enige wat ik kan doen is de telefoon opnieuw opstarten. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ervaren?

Heb net de cache van mijn telefoon gewiped, hoop dat dat het probleem oplost...

• aardbeix15
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

.

aardbeix15 wijzigde deze reactie 27-12-2018 04:44 (99%)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:57

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zo te lezen zijn er nog wat issues en onhebbelijkheden met de nieuwe update. Ik wacht wel even met installatie denk ik.

Frontpagemoderatie Forum

• GGS_206
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Arunia schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:10:
Deze al gecheckt?
Q. Why my Fingerprint does not work, after my phone is in standby for long time?

A: The Fingerprint service goes to sleep and thus doesn't allow unlocking the phone.
To avoid this, the current work-around it to turn Off Standby Optimization in Advanced Optimization Battery Settings or wake up the phone using Power button after long standby.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Arunia
  • Nu online
@GGS_206 die settings niet, de power op idd wel. Vind de instellingen weer wat rigoureus om te doen.

@Evanescent .25x kom ik bij mij niet tegen, maar .5x scheelt al een boel.

Arunia wijzigde deze reactie 27-12-2018 08:54 (27%)

Slickzor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 01:05:
Mijn ervaring is dat hij regelmatig vastloopt sinds ik de update heb doorgevoerd. Enige wat ik kan doen is de telefoon opnieuw opstarten. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ervaren?

Heb net de cache van mijn telefoon gewiped, hoop dat dat het probleem oplost...
Echt vast lopen niet. Sommige apps lijken soms wel vast te lopen of voor korte tijd traag te zijn.
Leuk zo'n work around maar het is natuurlijk niet zo als het hoort. Maar de power knop werkt wel altijd ja.
Bor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:09:
Zo te lezen zijn er nog wat issues en onhebbelijkheden met de nieuwe update. Ik wacht wel even met installatie denk ik.
Dat zou inderdaad mijn advies zijn. Blijf nog even op Oreo. Er zijn her en der nog wat kinderziektes. Oreo werkt vooralsnog soepeler dan Pie.

Te koop Kobo Aura One

• aardbeix15
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

de koppeling met mijn Garmin Fenix 5 sporthorloge heb ik opnieuw moeten doorlopen. Dus niet enkel bluetooth-koppeling opnieuw maar de gehele Garmin-Connect-app her-installeren en vanaf het horloge Instellingen>Telefoon>Koppel Telefoon. Ik kreeg hem op geen een andere manier meer aan de gang.

Dat eenmaal doorlopen werkt het weer als vanouds.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

aardbeix15 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:46:
de koppeling met mijn Garmin Fenix 5 sporthorloge heb ik opnieuw moeten doorlopen. Dus niet enkel bluetooth-koppeling opnieuw maar de gehele Garmin-Connect-app her-installeren en vanaf het horloge Instellingen>Telefoon>Koppel Telefoon. Ik kreeg hem op geen een andere manier meer aan de gang.

Dat eenmaal doorlopen werkt het weer als vanouds.
Zelfde ervaring met Waze. Gisteren wilde ik dit opstarten maar het programma liep compleet vast. Uiteindelijk verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en toen werkte het wel weer. Met meer apps dus het geval.

Te koop Kobo Aura One

• Slickzor
Nog steeds hetzelfde probleem, loopt volledig vast zonder enige aanleiding. Reageert vaak niet meer als ik op mijn powerknop druk of vingerafdruk scanner wil gebruiken om hem te unlocken/het scherm aan te zetten.

Waardeloze update dit voor mij die mijn telefoon onbruikbaar maakt als wekker. Tevens moet ik hem constant in de gaten houden of hij niet is vastgelopen en de telefoon regelmatig opnieuw opstarten (powerknop langdurig inhouden).

Als iemand tips heeft hoor ik het graag, heb eigenlijk niet zo'n zin om een 'factory reset' te doen, gezien dit veel tijd kost (instellingen, foto's/videos, backups, etc.).

Dit is sowieso de laatste keer dat ik een update zo snel na de release doorvoer.
Slickzor schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:28:
Nog steeds hetzelfde probleem, loopt volledig vast zonder enige aanleiding. Reageert vaak niet meer als ik op mijn powerknop druk of vingerafdruk scanner wil gebruiken om hem te unlocken/het scherm aan te zetten.

Waardeloze update dit voor mij die mijn telefoon onbruikbaar maakt als wekker. Tevens moet ik hem constant in de gaten houden of hij niet is vastgelopen en de telefoon regelmatig opnieuw opstarten (powerknop langdurig inhouden).

Als iemand tips heeft hoor ik het graag, heb eigenlijk niet zo'n zin om een 'factory reset' te doen, gezien dit veel tijd kost (instellingen, foto's/videos, backups, etc.).

Dit is sowieso de laatste keer dat ik een update zo snel na de release doorvoer.
Als ik het zo lees is een factory reset wel de snelste oplossing.
Je kan één voor één de apps verwijderen en kijken of je de boosdoener gaat vinden, maar dat kost nog veel meer tijd en frustratie.

Als je google backup hebt aanstaan dan worden veel instellingen en alle apps automatisch terug gezet. Hoef je alleen maar geduld te hebben en daarna wel in apps zelf nog het één en ander instellen.

Te koop Kobo Aura One

• Galukon
  • Registratie: juni 2014
  • Nu online
Misschien even een beeld van een andere kant. Bij mij loopt ie soepeltjes. Klok is ff wennen. De notificaties ook, in bijv groepapps van whatsapp is de groepsnaam minder duidelijk waardoor het lijkt alsof je van diegene direct een bericht krijgt.

• larsbeumer.apd
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-11 09:16
Galukon schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:45:
Misschien even een beeld van een andere kant. Bij mij loopt ie soepeltjes. Klok is ff wennen. De notificaties ook, in bijv groepapps van whatsapp is de groepsnaam minder duidelijk waardoor het lijkt alsof je van diegene direct een bericht krijgt.
Dit laatste viel mij ook op inderdaad! Vreemd dat dat zo is aangepast, al zien zeker die notificaties er wel heel strak uit zo. Verder heb ik eigenlijk nergens last van. Ook nog geen een vastloper of crash gehad.

• Galukon
  • Registratie: juni 2014
  • Nu online
larsbeumer.apd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:41:
[...]

Dit laatste viel mij ook op inderdaad! Vreemd dat dat zo is aangepast, al zien zeker die notificaties er wel heel strak uit zo. Verder heb ik eigenlijk nergens last van. Ook nog geen een vastloper of crash gehad.
De notificaties zijn zeker strak. Even wennen waar ik moet kijken.

• Slickzor
l3art schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:07:
[...]

Als ik het zo lees is een factory reset wel de snelste oplossing.
Je kan één voor één de apps verwijderen en kijken of je de boosdoener gaat vinden, maar dat kost nog veel meer tijd en frustratie.

Als je google backup hebt aanstaan dan worden veel instellingen en alle apps automatisch terug gezet. Hoef je alleen maar geduld te hebben en daarna wel in apps zelf nog het één en ander instellen.
Ja, ik denk dat er weinig op zit. Hopelijk lost dat het dan op, wel vervelend werk om alles weer terug te zetten maar het moet maar. Dank voor de hulp in ieder geval! :)
Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True