Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:28
quote:
Martinspire schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:52:
Wanneer is eigenlijk de planning om Android P erop te krijgen, al dan niet als beta? Of is het echt wachten op full release? Die video van Android Authority ziet er namelijk niet verkeerd uit.

Deze dus:
[video]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, zeker nu ik de video heb gezien.

Op het OnePlus forum werd gezegd, 'before the end of the year'. Daar kunnen we wat mee.......
Het is ook niet toegestaan vragen erover te stellen, het topic hierover is gesloten.
Wellicht dat iemand anders wat meer 'inside' informatie heeft?

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:14
quote:
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:23:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, zeker nu ik de video heb gezien.

Op het OnePlus forum werd gezegd, 'before the end of the year'. Daar kunnen we wat mee.......
Het is ook niet toegestaan vragen erover te stellen, het topic hierover is gesloten.
Wellicht dat iemand anders wat meer 'inside' informatie heeft?
Niet echt. Het wordt dagelijks meerdere keren gevraagd, maar OnePlus heeft altijd een beetje "it's done, when it's done" mentaliteit gehad ;)

Ben ook benieuwd! Zit al sinds januari op de beta's en tot nu toe werken die eigenlij rete stabiel!

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:47:
[...]

Is 5.1.4 een voortvloeisel van de beta 12?
Gedeeltelijk wel denk ik. Dat zal je zelf even moeten vergelijken :p. Hint: https://forums.oneplus.com/members/manu-j.1376263/
quote:
Martinspire schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:52:
Wanneer is eigenlijk de planning om Android P erop te krijgen, al dan niet als beta? Of is het echt wachten op full release? Die video van Android Authority ziet er namelijk niet verkeerd uit.

Deze dus:
[video]
quote:
borft schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:51:
[...]

Niet echt. Het wordt dagelijks meerdere keren gevraagd, maar OnePlus heeft altijd een beetje "it's done, when it's done" mentaliteit gehad ;)

Ben ook benieuwd! Zit al sinds januari op de beta's en tot nu toe werken die eigenlij rete stabiel!
Android P komt vrijwel zeker als bèta. Dit was met Nougat en Oreo ook al het geval bij alle andere devices. Let er wel op dat ik hiermee de OxygenOS bèta bedoel en niet de Developer Previews.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 28-07-2018 22:13 (22%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-03 22:46
Even de 5.1.4 binnen gehaald met oxygen updater.
Heel fijn dat die battery drain is opgelost laad m'n toestel namelijk maar 1x per dag op en nu haalde ik dat niet

Lees trouwens overal dat de google camera het beste is maar moet je die downloaden via een apk o.i.d?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
xeoMe schreef op maandag 30 juli 2018 @ 01:33:
Even de 5.1.4 binnen gehaald met oxygen updater.
Heel fijn dat die battery drain is opgelost laad m'n toestel namelijk maar 1x per dag op en nu haalde ik dat niet

Lees trouwens overal dat de google camera het beste is maar moet je die downloaden via een apk o.i.d?
Jep! Deze werkt goed: *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 30-07-2018 19:07 (13%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

OnePlus heeft Open Bèta 13 aangekondigd en bevat onder andere een nieuwe feedback-tool: OxygenOS Open Beta 15 for the OnePlus 5 and Open Beta 13 for OnePlus 5T
quote:
Here is the latest open beta builds for OnePlus 5 and OnePlus 5T.

ChangeLog

Community
  • New Feedback Tool integrated into community app( Now submit bug reports and share feedback with our Bughunters directly from the community App)
System
  • Optimization for the pocket mode to reduce accidental touches
  • Updated Android security patch to 2018.7
Please keep in mind that this is a beta software. These builds are sometimes not as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks.

And please remember to tell us about any bugs you may find using the bug report forums, found here. https://forums.oneplus.com/feedback/

We have integrated our Feedback tool into our Community App and you can File bug reports and share Logs directly to our bug hunters from within our community App

To submit a new bug report
Community app >Profile > Feedback>click on + icon> select a category >fill in the details attach screenshots if any > submit (the tool will capture logs based on the category)
feedback 1.jpg

In some instances, you might have to record the logs for a longer period and reproduce the issue before you can submit a Bug report( example network drops)
Community app >Profile > Feedback>click on + icon> select a category >fill in the details attach screenshots if any >start recording ( the app records logs in the background> once the issue has been reproduced > Stop Recording > submit

Do try out the new Feedback tool it is now much easier and simpler for our community to report bugs and share feedback with us, If you have any questions or need help please contact Bughunters@oneplus.com

Please note:
  • If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  • If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found on the downloads page here: http://downloads.oneplus.com/ (requires full data wipe before updating from stable to open beta).
  • Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  • Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache).
Make sure to let us know how you feel about the beta builds here in the thread too, we are watching.

Never Settle.

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:14
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:25:
OnePlus heeft Open Bèta 13 aangekondigd en bevat onder andere een nieuwe feedback-tool: OxygenOS Open Beta 15 for the OnePlus 5 and Open Beta 13 for OnePlus 5T

[...]
Gisteren geinstalleerd, en mijn eerste indruk is dat batterijgebruik weer wat lager is. Idle verbruik zit nu op <1%/uur, wat eerst normaal was, maar met de laatste beta een stuk hoger was.

Nieuwe community app moet ik nog even aan wennen. Vind hem tot nu toe erg chaotisch overkomen.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ging het installeren van de update bij jullie ook zo ontzettend snel? Het was een behoorlijke update maar de installatie was binnen erg korte tijd klaar (voor mijn gevoel een minuut oid).

Verder kom ik er net achter dat ik helemaal geen setting kan vinden om de resolutie in te stellen van de camera. Is deze optie er niet en pakt de camera bij 4x3 setting altijd de volledige resolutie? Ik lees her en der dat deze setting alleen mogelijk is met 3rd party apps wat ik vreemd vind.

Frontpagemoderatie Forum

• Pierre_nr1
quote:
Bor schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:21:
Ging het installeren van de update bij jullie ook zo ontzettend snel? Het was een behoorlijke update maar de installatie was binnen erg korte tijd klaar (voor mijn gevoel een minuut oid).

Verder kom ik er net achter dat ik helemaal geen setting kan vinden om de resolutie in te stellen van de camera. Is deze optie er niet en pakt de camera bij 4x3 setting altijd de volledige resolutie? Ik lees her en der dat deze setting alleen mogelijk is met 3rd party apps wat ik vreemd vind.
Schuif het witte pijltje omhoog, vlak boven je keuze uit 'video, foto, portret'. Daar zie je diverse opties, o.a. resolutie wijzigen.

• Bor

Bor

quote:
Pierre_nr1 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:33:
[...]

Schuif het witte pijltje omhoog, vlak boven je keuze uit 'video, foto, portret'. Daar zie je diverse opties, o.a. resolutie wijzigen.
Hmm daar krijg ik geen extra opties. Is dit misschien versie of mode afhankelijk?

Frontpagemoderatie Forum

• Yukidaruma
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01:02
quote:
Bor schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:49:
[...]

Hmm daar krijg ik geen extra opties. Is dit misschien versie of mode afhankelijk?
Settings staan rechtsbovenin als je dat pijltje omhoog hebt gesleept.
Dit had van mij wel wat duidelijker gemogen. Heb er zelf een paar uur naar moeten zoeken.

• Bor

Bor

quote:
Yukidaruma schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:57:
[...]

Settings staan rechtsbovenin als je dat pijltje omhoog hebt gesleept.
Dit had van mij wel wat duidelijker gemogen. Heb er zelf een paar uur naar moeten zoeken.
Die heb ik gevonden. Dat is inderdaad wat verstopt. Helaas staan daar geen resolutie settings bij.

Frontpagemoderatie Forum

• Yukidaruma
  • Laatst online: 01:02
quote:
Bor schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:00:
[...]

Die heb ik gevonden. Dat is inderdaad wat verstopt. Helaas staan daar geen resolutie settings bij.
Sorry, ik dacht aan de beeldverhouding. Resolutie lijkt inderdaad niet mogelijk te zijn.
Even een paar foto's gemaakt om de resoluties erbij te zoeken.
4:3 = 4608 x 3456
18:9 = 4608 x 2304
1:1 = 3456 x 3456

Enige andere optie die je hebt is opslaan in raw als je de pro modus gebruikt.
Even een vraag voor de mensen die ook de beta 12 versie gebruiken op hun 5T. Komt bij instellingen - > datagebruik het getal wat daar staat overeen met de hoeveelheid die wordt aangegeven onder het kopje mobiel dataverbruik?

Het viel me vandaag op dat bij datagebruik wordt aangegeven dat ik sind het begin van deze maand slechts 24,6mb gebruikt zou hebben terwijl bij mobiel dataverbruik wordt aangegeven dat ik 1,12Gb verbruikt heb (wat overigens beter zal kloppen). Een vreemd verschil als je het mij vraagt.

Edit:
Nog iets wat ik zojuist voor de tweede keer mee maakte met de beta 12. Pak ik m'n telefoon, staat deze uit (althans zo lijkt het). Opstarten door de aan/uit knop ingedrukt te houden en dan kom ik in een boot loop terecht. Naar de recovery gaan en de cache legen is dan de oplossing waarna de boel wel weer opstart.

l3art wijzigde deze reactie 04-08-2018 17:10 (24%)

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• RobinJ1995
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-03 15:35
quote:
l3art schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:12:
Even een vraag voor de mensen die ook de beta 12 versie gebruiken op hun 5T. Komt bij instellingen - > datagebruik het getal wat daar staat overeen met de hoeveelheid die wordt aangegeven onder het kopje mobiel dataverbruik?

Het viel me vandaag op dat bij datagebruik wordt aangegeven dat ik sind het begin van deze maand slechts 24,6mb gebruikt zou hebben terwijl bij mobiel dataverbruik wordt aangegeven dat ik 1,12Gb verbruikt heb (wat overigens beter zal kloppen). Een vreemd verschil als je het mij vraagt.

Edit:
Nog iets wat ik zojuist voor de tweede keer mee maakte met de beta 12. Pak ik m'n telefoon, staat deze uit (althans zo lijkt het). Opstarten door de aan/uit knop ingedrukt te houden en dan kom ik in een boot loop terecht. Naar de recovery gaan en de cache legen is dan de oplossing waarna de boel wel weer opstart.
Die bug heb ik al sinds aankoop, op de stable firmware ;)

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:24
Even een hele stomme vraag, maar hoe zorg ik ervoor dat mijn Camera app up to date is? Ik heb namelijk een apk geinstalleerd een tijd geleden maar wil nu weer de originele camera hebben dus heb 'updates verwijderen' geklikt. Zit nu echter op een, volgens mij, veel te lage versie. Iemand een idee?
quote:
djmelvee schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:25:
Even een hele stomme vraag, maar hoe zorg ik ervoor dat mijn Camera app up to date is? Ik heb namelijk een apk geinstalleerd een tijd geleden maar wil nu weer de originele camera hebben dus heb 'updates verwijderen' geklikt. Zit nu echter op een, volgens mij, veel te lage versie. Iemand een idee?
Over het algemeen wordt de Camera-app geüpdatet tegelijkertijd met de OxygenOS-updates. Natuurlijk kan je altijd via APKMirror de nieuwste Camera-app krijgen. Je moet dan wel even letten dat je de goede versie pakt, want er zijn ook versies voor bijvoorbeeld de OnePlus 6 met Android P.

Als je updates verwijderen doet, zou je zeggen dat 'ie gewoon de meegeleverde versie zou moeten pakken. Is dat niet zo?

• aardbeix15
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

quote:
djmelvee schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:25:
mijn Camera app up to date is?...
2.5.34 (in app eigenschappen vanuit de app-list) is de laatste versie, ik heb alles stock en heb up-to-date.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

quote:
aardbeix15 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:33:
[...]

2.5.34 (in app eigenschappen vanuit de app-list) is de laatste versie, ik heb alles stock en heb up-to-date.
2.8.8 is de versie die in de beta 12 zit.

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:24
Thanks voor de reacties! Ik heb versie 2.5.34 dus lijk de laatste versie te hebben. Draai geen beta. Had een 2.7.x versie geinstalleerd staan vanwege Google Lens om te kijken hoe dat zou zijn maar mijn foto's draaiden allemaal een kwartslag. Nu niet meer en draai dus op de laatste versie. Goed om te weten, bedankt!

• tasha76
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 17-08-2018
Hoi hoi ik heb een vraagje.
Als je een nieuwe foto maakt Hoe krijg je die toegevoegd aan de foto collectie?

Gr Tasha.
Volgende keer graag iets duidelijker vermelden met wat je precies bedoeld. Blijft nu nog wat vaag.

l3art wijzigde deze reactie 12-08-2018 17:48 (32%)

quote:
tasha76 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:30:
Hoi hoi ik heb een vraagje.
Als je een nieuwe foto maakt Hoe krijg je die toegevoegd aan de foto collectie?

Gr tasha
Die wordt gewoon standaard toegevoegd hoor. Als je een foto maakt, wordt 'ie gecategoriseerd onder het album 'camera'. Als je een WhatsApp afbeelding ontvangt, komt dit onder 'WhatsApp Images'.

• tasha76
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 17-08-2018
Ja dat klopt maar hoe krijg ik ze dan bijvoorbeeld in de collectie studio?
Geen standaard map en ik krijg ze op geen mogelijkheid omgezet snap er niks van.
Sorry als het vaag is ik zal het proberen duidelijker uit te leggen.
Ik maak een foto die komt onder camera te staan en alle foto's.
Ik heb mappen op de telefoon waar mijn studio foto's in staan (omgezet van sdkaart naar telefoon).
En nu wil ik die gemaakte foto er bij zetten en dat lukt niet.
Hoop dat het zo duidelijk is

tasha76 wijzigde deze reactie 13-08-2018 09:07 (51%)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

quote:
tasha76 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:02:
Ja dat klopt maar hoe krijg ik ze dan bijvoorbeeld in de collectie studio?
Geen standaard map en ik krijg ze op geen mogelijkheid omgezet snap er niks van.
Sorry als het vaag is ik zal het proberen duidelijker uit te leggen.
Ik maak een foto die komt onder camera te staan en alle foto's.
Ik heb mappen op de telefoon waar mijn studio foto's in staan (omgezet van sdkaart naar telefoon).
En nu wil ik die gemaakte foto er bij zetten en dat lukt niet.
Hoop dat het zo duidelijk is
Je kunt, als je de foto geopend hebt, rechtsboven op het menu klikken en dan kiezen voor 'Add to'. Daar kun je dan een collection kiezen of een nieuwe collection maken. (Even zelf vertalen naar het Nederlands, indien van toepassing ;)).

In het thumbnail-overzicht kun je ook een of meer foto's selecteren door de eerste lang aan te raken. Daarna kun je bovenin bij de iconen op het mapje met een + erin drukken om hetzelfde collectionsmenu op te roepen.

Ruimteverspilling

En anders met de bestandsverkkener de foto knippen uit de map DCIM en plakken in de map waar jij hem wil hebben.

OnePlus heeft Open Bèta 14 aangekondigd: OxygenOS Open Beta 16 for the OnePlus 5 and Open Beta 14 for OnePlus 5T
quote:
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for OnePlus 5 and OnePlus 5T.

ChangeLog

Calendar
  • Fixed calendar widget compatibility issue in shelf
  • Fixed issue with keyboard not popping up when creating a new schedule
OnePlus Switch
  • Optimized application and data classification list

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Sinds vandaag ineens geen GPS verbinding meer met Waze. Herinstallatie, cache wipe, reboot, niks helpt. Maps werkt wel gewoon.

Ik zag in de Play Store vandaag ook een opmerking van iemand met een 5T met hetzelfde probleem.

Werkt Waze bij jullie wel?

• mamorunl
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-03 15:16
quote:
aardbeix15 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:28:
Sinds vandaag ineens geen GPS verbinding meer met Waze. Herinstallatie, cache wipe, reboot, niks helpt. Maps werkt wel gewoon.

Ik zag in de Play Store vandaag ook een opmerking van iemand met een 5T met hetzelfde probleem.

Net controleerd, blijkbaar niet. Ik sta nog steeds op thuis volgens Waze.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

quote:
mamorunl schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:36:
[...]

Net controleerd, blijkbaar niet. Ik sta nog steeds op thuis volgens Waze.
Dank voor de check. Wel vreemd dat dat zonder app-update dit in eens omvalt op een specifiek toestel

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:50
Hier geen probleem met waze en de 5t
quote:
Als ik waze aanzet dan krijg ik vrij snel de locatie te zien waar ik daadwerkelijk ben. Ben nu niet in de gelegenheid om te rijden, maar vooralsnog lijkt het dus te werken (beta 14).

quote:

In het OnePlus 6 topic hebben ze ook problemen met Waze: bagagedrager in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:57
@aardbeix15 Bij mij werkt het ook gewoon. Waze open, sta op de plek waar ik ben. Ook Terry Crews meld me dat ik er ben. :P
Dit is op de laatste beta trouwens.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:23

Kraz

What does this button do?

quote:

Ik heb exact hetzelfde , maar bij mij is het sinds gisteren.
Gisteren ochtend nog gebruikt richting werk; geen probleem.
Op de terugweg rond 17:00 werkte het niet meer.

Google Maps werkt wel normaal.

Ik als ik *#808# 'bel' en dan bij de GPS kijk, komen er ook netjes meerdere satellieten in beeld.
Het lijkt dus echt een waze/OnePlus dingetje.

• mamorunl
Wat ik uit de reacties kan opmaken is dat mensen op de beta geen last hebben en op de originele route wel?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Daar lijkt het op ja, van OxygenOS en Waze draai ik gewoon de laatste reguliere versie, geen beta's.
Vreemde is dat de laatste update van Waze in de Play Store op 12 augustus staat en dat het daarna dus ook nog gewoon prima heeft gewerkt. Ook OnePlus heeft geen updates daarna uitgebracht.

OnePlus kondigt OxygenOS 5.1.5 aan voor de 5T: OxygenOS 5.1.5 OTA for the OnePlus 5 & 5T.

Treble is trouwens nu included.
quote:
Hi everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.1.5 for the OnePlus 5 & 5T.

Changelog:

System
  • Updated Android security patch to 2018.8
  • Confirm PIN without tapping √ to unlock the phone (Settings -> Security & lock screen -> Screen lock -> PIN)

AnonymousWP wijzigde deze reactie 21-08-2018 23:48 (17%)

• ciato
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13-03 12:59
quote:
Kraz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:58:
[...]

Ik heb exact hetzelfde , maar bij mij is het sinds gisteren.
Gisteren ochtend nog gebruikt richting werk; geen probleem.
Op de terugweg rond 17:00 werkte het niet meer.

Google Maps werkt wel normaal.

Ik als ik *#808# 'bel' en dan bij de GPS kijk, komen er ook netjes meerdere satellieten in beeld.
Het lijkt dus echt een waze/OnePlus dingetje.
Bij mij idem dito. Gistermorgen niets aan de hand. Middag werkt niet. Draai ook stable.

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-03 10:28
Hier ook geen waze

xbox: pvanst1p

• TheNiker2
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-03 16:01
En volgens de heren / dames bij androidpolitie hebben ze ook treble support ingebakken in de laatste update.

https://www.androidpolice...t-hidden-treble-surprise/

• Kraz

Kraz

Vanmorgen een (security) update geinstalleerd die vanuit OnePlus kwam.
Dit loste het niet op. :P

Forum van Oneplus geeft ook aan dat het aan de Waze App zelf ligt. Op zich wel raar, want dan moet er haast wel iets zijn gewijzigd in de app op de achtergrond?
quote:
Kraz schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:00:
Vanmorgen een (security) update geinstalleerd die vanuit OnePlus kwam.
Dit loste het niet op. :P

Forum van Oneplus geeft ook aan dat het aan de Waze App zelf ligt. Op zich wel raar, want dan moet er haast wel iets zijn gewijzigd in de app op de achtergrond?
Hoeft niet persé. Het kan aan een fout in de programmering liggen waardoor vanaf een bepaald moment (wat dan op de één of andere manier vast is gelegd in de programmacode) de GPS niet meer gezien wordt.

Op zich interessant om na te gaan of bij iedereen die er last van heeft het op hetzelfde moment is opgetreden.

Dit is overigens allemaal speculatie van mijn kant. Ik kan me voorstellen dat het iets in die richting is.

• Glodenox
  • Laatst online: 18-03 19:57
Om Waze weer GPS-signaal te geven dien je ofwel de advanced battery optimization in te schakelen ofwel battery optimization voor Waze uitschakelen. Battery optimization in het algemeen aan en geen advanced battery optimization aangeduid zorgt ervoor dat Waze geen gps-signaal kan vinden.

Aangezien dit probleem zich op geen enkel ander platform voor doet lijkt het me weinig waarschijnlijk dat de fout bij Waze ligt ;) Mijn vermoeden is een probleem met een whitelist bij OnePlus, maar dat is slechts een vermoeden.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

quote:
Glodenox schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:00:
Om Waze weer GPS-signaal te geven dien je ofwel de advanced battery optimization in te schakelen ofwel battery optimization voor Waze uitschakelen. Battery optimization in het algemeen aan en geen advanced battery optimization aangeduid zorgt ervoor dat Waze geen gps-signaal kan vinden.
in Waze:
Batterijbesparing = Uit

in Android:
Accubesparing = Uit
Accuoptimalisatie voor app Waze = Niet optimaliseren
Geavanceerde optimalisatie = Uit
Slaap standby-optimalisatie = Uit

en hij doet het nog niet, of lees ik het verkeerd?

aardbeix15 wijzigde deze reactie 22-08-2018 10:53 (15%)

• Glodenox
quote:
aardbeix15 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:52:
[...]
en hij doet het nog niet, of lees ik het verkeerd?
Ik heb zonet gelezen dat het blijkbaar ook een vereiste om de 2018.8 update geïnstalleerd te hebben staan. Je kan ook nog proberen om de Geavanceerde optimalisatie in te schakelen.

Ondertussen is het probleem ook op de helppagina van Waze verschenen: https://support.google.co...7?hl=en&ref_topic=6273402 Zij raden voornamelijk aan om de Geavanceerde optimalisatie in te schakelen.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

dat verhelpt idd het probleem, wel is het m.i. een onwenselijke workaround omdat die agressieve optimalisatie dan van toepassing is op alle apps. Maar goed aan een oplossing wordt gewerkt,

• Glodenox
Ik kreeg zonet een melding dat OnePlus een aanpassing heeft gedaan en het probleem in Waze opgelost zou moeten zijn. Normaal gezien zou je de geavanceerde batterijbesparing dus terug mogen uitschakelen. Heel misschien ga je je telefoon wel moeten heropstarten om dit te laten werken.

Waar de exacte oorzaak zat is me nog niet 100% duidelijk, maar OnePlus was in elk geval in staat om het op te lossen.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

quote:
Wat is het bericht en de bron?

• Glodenox
quote:
aardbeix15 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 05:21:
[...]

Wat is het bericht en de bron?
Het bericht zat in een privégesprek met een collega-kaartbewerker die het probleem als eerste gemeld had bij Waze. Dat ga ik hier dus niet delen. Op het forum van Waze zie ik echter ook berichten verschijnen dat het probleem zich bij hen lijkt te hebben opgelost.

EDIT: ah, en hij had dat bericht blijkbaar van het OnePlus forum gehaald.

Glodenox wijzigde deze reactie 23-08-2018 10:05 (15%)

• Kraz

Kraz

quote:
Glodenox schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 00:05:
Ik kreeg zonet een melding dat OnePlus een aanpassing heeft gedaan en het probleem in Waze opgelost zou moeten zijn. Normaal gezien zou je de geavanceerde batterijbesparing dus terug mogen uitschakelen. Heel misschien ga je je telefoon wel moeten heropstarten om dit te laten werken.

Waar de exacte oorzaak zat is me nog niet 100% duidelijk, maar OnePlus was in elk geval in staat om het op te lossen.
Na een herstart van mijn telefoon werkt het idd weer!

Ik heb vanmorgen met Maps gereden als navigatie en tot wel 3x toe wilde ik het scherm aantikken, omdat er file was of auto langs de kant van de weg. :+

• mamorunl
quote:
Kraz schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:47:
[...]

Na een herstart van mijn telefoon werkt het idd weer!

Ik heb vanmorgen met Maps gereden als navigatie en tot wel 3x toe wilde ik het scherm aantikken, omdat er file was of auto langs de kant van de weg. :+
Ook hier werkt alles na een herstart. :)

• Pierre_nr1
Weet iemand of het mogelijk is om externe audio(niet met een microfoon) op te nemen? Bijvoorbeeld vanaf een Zoom U-24? Met USB Audio Recorder zou dat eventueel mogelijk moeten zijn. Wie kan me op weg helpen?

Update : het is me gelukt. Ik vond nog een USB-C OTG hub en met deze kan ik externe audio met de app USB Audio Recorder opnemen.

Pierre_nr1 wijzigde deze reactie 25-08-2018 17:56 (24%)

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:30
Is bij jullie de optie van de Google Assistent om OK Google te zeggen ook disabled?

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Kraz

Kraz

quote:
Poulske schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:33:
Is bij jullie de optie van de Google Assistent om OK Google te zeggen ook disabled?
Bij mij staat ie al op enabled, maar kan deze gewoon uit en weer aan zetten.

Heb je de rechten vd app al nagekeken?
Misschien heeft deze geen toegang tot je mic?

• Poulske
  • Laatst online: 19:30
quote:
Kraz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:51:
[...]

Bij mij staat ie al op enabled, maar kan deze gewoon uit en weer aan zetten.

Heb je de rechten vd app al nagekeken?
Misschien heeft deze geen toegang tot je mic?
De app heeft gewoon microfoon rechten.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Voor degene die geïnteresseerd zijn: ik heb een geruchtentopic aangemaakt waarin ik jullie op de hoogte zou proberen te houden over de laatste geruchten/lekken.

[OnePlus 6T] Speculaties & Geruchten

OnePlus heeft Open Bèta 15 aangekondigd aan met veel vernieuwingen!

OxygenOS Open Beta 17 for the OnePlus 5 and Open Beta 15 for OnePlus 5T
quote:

Hey everyone,

ChangeLog

System
  • Added Toast message source for Toast messages sent by background apps
  • Added description about sleep standby optimization when the function is turned on for the first time
  • Optimized background power consumption control
  • Fixed call recording issue in India
  • Updated Android security patch to 2018.8
Camera
  • Added portrait mode for the front camera
Gaming mode 3.0
  • Added call suspension notification
  • Added text notification mode
  • UI and interaction optimization
Weather
  • Hourly weather forecast
  • 8 units of meteorological data including precipitation probability and Perceived temperature
  • Improved weather data accuracy
Note
  • New OxygenOS UI
  • Optimized process for sharing notes as an image
Oneplus Switch
  • UI optimization

• daveknoop
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:59
Weet iemand of je van de laatste niet-beta versie meteen naar deze kan en kan dat zonder factory reset?
quote:
daveknoop schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:08:
Weet iemand of je van de laatste niet-beta versie meteen naar deze kan en kan dat zonder factory reset?
Ja dat kan gewoon door de full ZIP te flashen. Alleen als je van de bèta terug wilt naar de stable branch moet je een factory reset doen.

https://downloads.oneplus..._5t_oxygenos_openbeta_15/

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-08-2018 23:46 (9%)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Heeft iedereen nog steeds dat na elke update dat smart lock het niet meer doet? Smart lock bij Trust-agents uit zetten, reboot en weer aan, is dan wel weer gelukkig opgelost.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:16

Martinspire

Awesomeness

quote:
xileS schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:53:
Heeft iedereen nog steeds dat na elke update dat smart lock het niet meer doet? Smart lock bij Trust-agents uit zetten, reboot en weer aan, is dan wel weer gelukkig opgelost.
Jup. 1 keer leek het te werken maar na een dag of wat keek ik weer en toen was ie weer gewoon uit.

Vraag me af of het helpt om hem een hard reset te geven. Wil eigenlijk ook wel weer terug naar de niet-beta kanaal omdat ik momenteel de beta's toch niet heel bijzonder vind

Martinspire - PC, PS4, X1

• mariovandijck
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07-03 22:43
Hi mede tweakers,

Sinds de laatste update:
quote:
Changelog:
System
Updated Android security patch to 2018.8
Confirm PIN without tapping √ to unlock the phone (Settings -> Security & lock screen -> Screen lock -> PIN)
Werkt mijn Bluetooth niet meer goed, verschillende problemen:
1) Telefoon koppeling met mijn autocarkit werkt niet meer, kan het vinkje van "Telefoongesprekken" niet meer aan krijgen, blijft uit staan. Na een herstart van de telefoon werkt dit weer.
2) Thuis in de keuken stream ik via Bluetooth audio naar een speaker, deze hapert de hele tijd.

Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben, en waar ik het beste kan melden.
quote:
xileS schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:53:
Nee, is me niet opgevallen.
Smart lock lijkt hier gewoon te werken, ook na de update. De apparaten die ik heb aangegeven als veilige apparaten staan ook nog gewoon in de lijst.
(draaide laatste open beta).

• Bor

Bor

quote:
mariovandijck schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:07:
Werkt mijn Bluetooth niet meer goed, verschillende problemen:
1) Telefoon koppeling met mijn autocarkit werkt niet meer, kan het vinkje van "Telefoongesprekken" niet meer aan krijgen, blijft uit staan. Na een herstart van de telefoon werkt dit weer.
Dat heb ik niet maar wel last van wegvallende gesprekken / bluetooth verbinding met de carkit die zich meestal snel weer herstelt.

Frontpagemoderatie Forum

• b3ta
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 30-11-2018

b3ta

Hallo

Ik had na de update ook problemen met de bluetooth verbinding in mijn auto. Herstart van de telefoon loste dit probleem op. Ik heb geen problemen met streamen van audio via bluetooth.

• Draicon
  • Laatst online: 20:43
Weet iemand of je het aankoopbewijs via de email krijgt of gelijktijdig? Kan 'm nu even niet vinden. Een idee hoe ik een kopie ervan kan krijgen?

• dennisfr
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:21
quote:
Draicon schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:59:
Weet iemand of je het aankoopbewijs via de email krijgt of gelijktijdig? Kan 'm nu even niet vinden. Een idee hoe ik een kopie ervan kan krijgen?
Dat ligt eraan waar je de telefoon hebt gekocht. Die van mij komt van Amazon en daarvan ontvang je het aankoopbewijs (=factuur) via mail.

• Draicon
  • Laatst online: 20:43
quote:
dennisfr schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:12:
[...]

Dat ligt eraan waar je de telefoon hebt gekocht. Die van mij komt van Amazon en daarvan ontvang je het aankoopbewijs (=factuur) via mail.
Vergat te zeggen dat ik 'm destijds via OnePlus zelf gekocht heb.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:50
Email volgens mij. Kan me behalve een pakbon niks uit de doos herinneren.

En de email zeker wel,. Volgens mij kan je hem ook printen als je op one+ inlogt
OnePlus heeft Open Beta 16 aangekondigd voor de OnePlus 5T:

OxygenOS Open Beta 18 for the OnePlus 5 and Open Beta 16 for OnePlus 5T
[Afbeelding]

ChangeLog

Camera
  • Fixed beauty mode (now applies to photos from the rear camera)
  • Improved stability of portrait mode for the front camera
Weather
  • Improved stability of the Weather app
System
  • General bug fixes and improvements

AnonymousWP wijzigde deze reactie 11-09-2018 14:39 (6%)

• JoepD
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-03 21:31
Ik heb sinds gisteren een probleempje met mijn 5t. Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan verhelpen.

Sinds gisteren werkt dash charge niet meer en laadt hij alleen nog maar op met het rode lampje. Dit duurt uren. Op ca. 15 uur tijd met zeer weinig gebruik zit ik alweer op 22%. Vorige week deed ik nog 2 dagen op een acculading. Het is zo dat de kabel al een tijdje niet meer goed in de poort past, ik moet soms goed ermee wiebelen voordat hij begint op te laden en hij lijkt ook niet meer helemaal in de poort te gaan (hij is heel makkelijk eruit te trekken). Ik heb de poort al een paar keer schoon proberen te maken met een tandenstoker, maar er lijkt nu echt geen vuil meer uit te komen.

Iemand enig idee waar dit probleem ligt? Poort, kabel of accu? Ik heb even geen andere type C kabel om te testen of het aan de kabel ligt.

Alvast bedankt. :)
JoepD schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:11:
Ik heb sinds gisteren een probleempje met mijn 5t. Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan verhelpen.

Sinds gisteren werkt dash charge niet meer en laadt hij alleen nog maar op met het rode lampje. Dit duurt uren. Op ca. 15 uur tijd met zeer weinig gebruik zit ik alweer op 22%. Vorige week deed ik nog 2 dagen op een acculading. Het is zo dat de kabel al een tijdje niet meer goed in de poort past, ik moet soms goed ermee wiebelen voordat hij begint op te laden en hij lijkt ook niet meer helemaal in de poort te gaan (hij is heel makkelijk eruit te trekken). Ik heb de poort al een paar keer schoon proberen te maken met een tandenstoker, maar er lijkt nu echt geen vuil meer uit te komen.

Iemand enig idee waar dit probleem ligt? Poort, kabel of accu? Ik heb even geen andere type C kabel om te testen of het aan de kabel ligt.

Voornaamste zou toch vuil zijn of iets anders dat de poort blokkeert waardoor de stekker er niet goed in gaat. Verbogen pin misschien? Ook al in het stekkertje zelf gekeken?

Anders onder garantie terug sturen?

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:34
JoepD schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:11:

Misschien iets harder aandrukken? ;)

USB C kabeltje voor ongeveer 2 euro bij de Action. Werkt prima, gebruik deze altijd in de auto, weliswaar alleen met een gewone lader. Kwaliteit is uiteraard wel een stuk minder.

• JoepD
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-03 21:31
@l3art @renem Ik heb het vandaag eens geprobeerd met een andere kabel (wel met de OP adapter), dit maakte helaas geen verschil. Het zit hem toch in de poort en misschien ook een gare accu. Er zit verder ook niet echt vuil meer in en kan de kabel onmogelijk verder doorduwen. Misschien toch maar overwegen om hem op te sturen. Enig idee wat ongeveer de reparatietijd is via OnePlus?
JoepD schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:05:
Enig idee wat ongeveer de reparatietijd is via OnePlus?
Daarvoor kun je het beste even kijken in: [OnePlus] RMA & Support.
JoepD schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:05:
@l3art @renem Ik heb het vandaag eens geprobeerd met een andere kabel (wel met de OP adapter), dit maakte helaas geen verschil. Het zit hem toch in de poort en misschien ook een gare accu. Er zit verder ook niet echt vuil meer in en kan de kabel onmogelijk verder doorduwen. Misschien toch maar overwegen om hem op te sturen. Enig idee wat ongeveer de reparatietijd is via OnePlus?
Los van of hij snel laadt of niet niet. Kon je die andere usb c kabel er wel helemaal in krijgen?
Hoe je het wendt draait of keer, er is een obstructie of iets dergelijks waardoor de originele kabel er niet helemaal in gaat. Als een andere kabel er wel helemaal in gaat weet je dat het aan de originele kabel ligt, gaat de andere kabel er ook niet helemaal in kan je er vrij zeker van zijn dan de obstructie aan het kant van toestel zit.

• RobinJ1995
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-03 15:35
Iemand al last ondervonden van de headphone jack? Mijn OnePlus 5T is minder dan een jaar oud maar moet al praktisch plakband over de connector hangen die hem in de headphone jack houdt want anders kan ik niet naar muziek luisteren. Bij elk kleinste beetje beweging (wat niet te vermijden valt in je broekzak) duwt die zichzelf weer omhoog en is de verbinding weg.

Al van een paar mensen gelijkaardige problemen gehoord. Is dit een beetje widespread, of zijn het echt maar een paar mensen (inclusief ik) met pech? Ik zie geen stof in de headphone jack zitten overigens.

Momenteel is dit zowat de enige manier dat ik naar muziek kan luisteren op de fiets (zonder bluetooth dan toch) 😅

• HaNS1443
  • Laatst online: 21-03 15:08
RobinJ1995 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:04:
Iemand al last ondervonden van de headphone jack? Mijn OnePlus 5T is minder dan een jaar oud maar moet al praktisch plakband over de connector hangen die hem in de headphone jack houdt want anders kan ik niet naar muziek luisteren. Bij elk kleinste beetje beweging (wat niet te vermijden valt in je broekzak) duwt die zichzelf weer omhoog en is de verbinding weg.

Al van een paar mensen gelijkaardige problemen gehoord. Is dit een beetje widespread, of zijn het echt maar een paar mensen (inclusief ik) met pech? Ik zie geen stof in de headphone jack zitten overigens.

[Afbeelding]
Momenteel is dit zowat de enige manier dat ik naar muziek kan luisteren op de fiets (zonder bluetooth dan toch) 😅
Een dergelijk probleem had ik ook met mijn OP5, headphone jack popte er steeds uit (usb connector bleef ook niet meer goed zitten), of het pech of structureel is zou ik ook niet weten. Opgestuurd ter reparatie en daar hebben ze de alles gemaakt en omdat ze toch bezig waren heb ik gevraagd de batterij te vervangen, dit alles zonder enige kosten voor mij.

KISTRADIO

• b3ta
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 30-11-2018

b3ta

Hallo

RobinJ1995 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:04:

Heb je al met een dunne naald in de jack geprikt of er toch echt geen stof in zit? Bij mij wil er nog wel eens van die broekzakpluisjes in gaan zitten.

• bjvdven
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18:50
b3ta schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:28:
[...]

Heb je al met een dunne naald in de jack geprikt of er toch echt geen stof in zit? Bij mij wil er nog wel eens van die broekzakpluisjes in gaan zitten.
Ik zou voor een tandenstoker kiezen ipv een naald. Je wilt daar echt niets kortsluiten. Die fout heeft mijn zusje al eens gemaakt.

• Spiff1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-03 07:45
Vandaag heeft de Oneplus 6 de upgrade naar Android Pie gekregen. Is er al iets bekend over wanneer de 5(T) die upgrade gaat krijgen?
Open Bèta 17 is aangekondigd. Helaas nog geen Pie: OxygenOS Open Beta 19 for the OnePlus 5 and Open Beta 17 for OnePlus 5T
ChangeLog
System
  • Updated Android security patch to 2018.9
Weather
  • Optimized UI for the Weather App
OnePlus Switch
  • Added manual connection method if unable to connect switch with QR code on the old device
  • Supported backup and recovery for application data including the home screen, lock screen, and APP layout
  • Bug fixes and support for more Android models

• om3ega
  • Laatst online: 21-03 13:52

om3ega

Merry XMAS

Even een vraagje over de dual-sim. Als je een inkomend gesprek krijgt, kan je zien of dat op SIM 1 of SIM 2 binnen komt. Maar ik zou dit graag duidelijker willen zien (groter , of met eigen benaming zoals : werk / prive) ..

Weet iemand of dit mogelijk is? Nu verschijnt er een heel klein 1'tje of 2'tje bij het nummer...

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-03 16:11
@om3ega Ik heb 2 verschillende ringtones...

• bjvdven
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18:50
Ach ik heb geen haast met Pie, als je die reacties op het forum leest zie je alleen maar klagende klanten. Ik heb toch liever een build waar ze wat langer over hebben gedaan dan een gehaaste rom om de meute tevreden te stellen, om daarna wederom een shitstorm te krijgen over de bugs en battery drain. @OnePlus Neem lekker je tijd en geef ons een Kerst-cadeautje ;). Oreo werkt top
om3ega schreef op woensdag 26 september 2018 @ 04:53:
Even een vraagje over de dual-sim. Als je een inkomend gesprek krijgt, kan je zien of dat op SIM 1 of SIM 2 binnen komt. Maar ik zou dit graag duidelijker willen zien (groter , of met eigen benaming zoals : werk / prive) ..

Weet iemand of dit mogelijk is? Nu verschijnt er een heel klein 1'tje of 2'tje bij het nummer...
Tip: download dual sim selector uit de Play Store.

• jw1974
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:41
Iemand enig idee of Oxygen updater nog wel werkt? Staat bij mij een melding in de app op het scherm dat downloads traag zijn of vastlopen en dat sommige functies mogelijk niet goed werken. Raak lichtelijk in paniek, voorheen ging het prima, maar nu blijft het al lang stil. Security update september bijvoorbeeld nog niet binnen? Zit nog op augustus. Voor wie is dit ook herkenbaar?
jw1974 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:19:
Iemand enig idee of Oxygen updater nog wel werkt? Staat bij mij een melding in de app op het scherm dat downloads traag zijn of vastlopen en dat sommige functies mogelijk niet goed werken. Raak lichtelijk in paniek, voorheen ging het prima, maar nu blijft het al lang stil. Security update september bijvoorbeeld nog niet binnen? Zit nog op augustus. Voor wie is dit ook herkenbaar?
Kun je een screenshot maken en hier posten?

• dennisfr
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:21
jw1974 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:19:
Oxygen OS 5.1.5, met security patch van augustus heb ik. Zou me nog niet al te veel zorgen maken.

• jw1974
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:41
AnonymousWP schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:35:
[...]

Kun je een screenshot maken en hier posten?
Screenshot maken is géén probleem echter het plaatsen in dit bericht krijg ik niet voor elkaar.
jw1974 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:18:
[...]

Screenshot maken is géén probleem echter het plaatsen in dit bericht krijg ik niet voor elkaar.
Postimage.org gebruiken, afbeelding uploaden en dan de link bij 'thumbnail voor forums' (oid) kopiëren en hier plakken.

OnePlus heeft een nieuwe (tegenvallende) bèta aangekondigd (beta 18): OxygenOS Open Beta 20 for the OnePlus 5 and Open Beta 18 for OnePlus 5T
Hey everyone,

ChangeLog

Gallery
  • Supported new gesture to close picture by sliding down in Gallery app
Community
  • Community notices added as a feature
  • New feed for following community members
  • Added more options to share threads
  • Stickied comments displayed on the app
  • General user interface tweaks and bug fixes

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Normaal klaag ik over de accuduur, maar ik moet zeggen dat die de laatste periode erg goed is. Tussen de 5-6 uur SoT, gewoon op de standaard rom en lang niet meer een hard reset gedaan. De Google agenda meldingen lijken ook gewoon weer te doen, had lange tijd last van dat ik geen meldingen kreeg.
OnePlus heeft OxygenOS 5.1.6 aangekondigd voor de OnePlus 5T: OxygenOS 5.1.6 OTA for the OnePlus 5 & 5T

Note: please make sure you are on OxygenOS 5.1.5 before updating to 5.1.6.
Hi everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 5.1.6 for the OnePlus 5 & 5T.

Changelog:
System
  • Supported Project Treble
  • Supported IDEA India VoLTE (Default On)
  • Improved Bluetooth stability for phone calls
  • Updated Android security patch to 2018.10
Note: please make sure you are on OxygenOS 5.1.5 before updating to 5.1.6.

For those who were on previous versions for OnePlus 5 and 5T, we appreciate your active feedback and attempts to reach out to us. With your help, we have been able to better optimize and improve several key areas. Thank you for your patience and as always, we look forward to hearing your continued feedback in the bug reporting forum here: https://forums.oneplus.com/feedback/.

This OTA will have a staged rollout, the OTA will be received by a limited number of users today and will have a broader rollout in a few days after making sure there are no critical bugs, so using VPN to download this build might not work as the rollout is not based on regions and is randomly pushed out to a limited number of devices.

Your feedback is appreciated. We may not always be able to respond to every comment in the forums, but please be assured that we take your comments and feedback seriously. Hope you enjoy and let us know how you feel about the update in the comments below.

Never Settle.

• joopdroid
  • Laatst online: 20-03 17:39
Er is ook een nieuwe versie van de Blue Spark recovery speciaal voor deze Treble update!
Ik heb de eerste poging gewaagd voor de update maar die is niet gelukt.
Unable to mount storige fout.
Maar dat hoort in een ander forumafdeling.

• Arunia
Kreeg net een melding over een nieuwe Beta. Echter de Oneplus update app geeft er niets over aan. Dus wacht maar even totdat hij daar in voor komt. Dan kan ik root en TWRP behoud aan zetten. Scheelt weer werk. :P

• Powerray2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-03 08:00
nieuwe beta uit + oxygen updater werkt vanaf vandaag niet meer :-(
blijkbaar aanpassing bij servers van oneplus :s
Arunia schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:40:
Kreeg net een melding over een nieuwe Beta. Echter de Oneplus update app geeft er niets over aan. Dus wacht maar even totdat hij daar in voor komt. Dan kan ik root en TWRP behoud aan zetten. Scheelt weer werk. :P
Je kan ook van de Oneplus website de beta downloaden, deze flashen en zonder eerst te booten twrp er achteraan flashen. Zo behoud je ook je root en hoef je niet op oxygen updater te wachten.

• Arunia
@l3art Net geinstalleerd, maar hij startte hem automagisch op. Ging niet helemaal goed. Nahja, thuis maar eens kijken hoe en wat. Komt wel weer goed.

l3art wijzigde deze reactie 01-11-2018 10:13 (126%)

Arunia schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:10:
@l3art Net geinstalleerd, maar hij startte hem automagisch op. Ging niet helemaal goed. Nahja, thuis maar eens kijken hoe en wat. Komt wel weer goed.
Binnen TWRP kan je meerdere installatie pakketten achter elkaar flashen. Eerst de full zip kiezen, daarna het twrp bestand, en dan pas flashen. Dan flash hij automatisch TWRP er achteraan.

Zo doe ik het altijd, en gaat prima. Best kans dat als je eerst de rom zelf flashed dat hij meteen doorstart waardoor je TWRP er niet meer achteraan kan flashen.

Maar goed dat is zo weer gedaan met de all in one tool.
Wil je hier meer over weten PM dan even, of vraag het in het root topic, aangezien dat daar meer thuis hoort. (y)

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True