Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phydomir schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:26:
Same here. Nu 1u45m sot en op 50 procent. Normaal kom ik in het weekend niet eens onder de 60 procent na een hele dag.

Hoogste batterij is 11% Android System. Screen is 9%.
Wipe even je system cache in de recovery, dat zal wel helpen. Duurt ook wel een paar dagen voordat de update 'ingewerkt' is.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Anonymoussaurus schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:00:
En wat staat er bovenaan het batterijverbruik?
- Screen 46%
- Android System 31%
- Android OS 20%

edit: heb de cache gewiped in recovery. kijken of dat helpt. is wel voor het eerst dat zoiets nodig is na een update (voor mij iig)

[ Voor 23% gewijzigd door habermas op 29-04-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:17
habermas schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:53:
ik heb sinds de laatste update (A5010_43_180420) echt gigantische battery drain.

ben ik de enige?
Nope. Heb het ook sinds de update (vrijdag).
Gisteravond rond een uurtje of 10 mijn telefoon van de lader getrokken en staat nu alweer op 63%/ (en op een half uurtje reddit na, de hele nacht gewoon geslapen).

Normaal staat hij s'morgens ergens rond de 92-93%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:23
Geen probleem hier.
Gisteren de telefoon veel gebruikt, het viel me positief op dat ik met 4 uur SOT nog 49% over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Hier ook geen probleem, doe ongeveer 4.5 uur SOT, en dan 48 uur met een lading. Meer SOT kan ook, maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van de standby tijd. (ik zit overigens op de beta7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:08
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Wi-Fi sinds de laatste 8.1 update? Alles laadt traag op m'n OP5T. 4G is gewoon stabiel, snel en instant. Als ik een speedtest uitvoer kom ik tot dezelfde resultaten als voor de update. Het lijkt erop dat het lang duurt voordat er een connectie is maar dat alles daarna gewoon goed werkt. Ik heb mijn cache en alles al gereset. Ik ben alleen niet zo huiverig op het resetten van m'n telefoon aangezien ik dan weer 2 uur kwijt ben met het herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:32
CrashOverDrive schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:55:
[...]

Nope. Heb het ook sinds de update (vrijdag).
Gisteravond rond een uurtje of 10 mijn telefoon van de lader getrokken en staat nu alweer op 63%/ (en op een half uurtje reddit na, de hele nacht gewoon geslapen).

Normaal staat hij s'morgens ergens rond de 92-93%.
Mijn vrouw heeft er ook last van bij haar OP5T 64GB. Afgelopen nacht wifi uitgezet en toen geen last van. Komt bij haar dus door de Wifi. Heb er zelf geen last van bij de 128gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Nuevocasa schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:38:
[...]

Mijn vrouw heeft er ook last van bij haar OP5T 64GB. Afgelopen nacht wifi uitgezet en toen geen last van. Komt bij haar dus door de Wifi. Heb er zelf geen last van bij de 128gb versie.
Ik heb de 128GB versie, wifi zou kunnen. Maar ik heb hem vanmorgen voordat ik weg ging nog even volgeladen en intussen staat hij op 58%. En dat is met 7 minuten SOT (ik gebruik hem tijdens het werk alleen als horloge). En dit was zonder wifi, of nuja, wifi wel aan, maar niet verbonden met een netwerk.

Vanmorgen de reboot ook nog even geprobeerd, maar dat had dus blijkbaar geen effect. Straks maar even de cache leeggooien en dat proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door CrashOverDrive op 30-04-2018 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Anonymoussaurus schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:37:
[...]
Wipe even je system cache in de recovery, dat zal wel helpen.
dit heeft geholpen, momenteel vanochtend 6:30 93%, nu nog 80% :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Anonymoussaurus schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:37:
[...]

Wipe even je system cache in de recovery, dat zal wel helpen.
2 uur geleden dan ook maar even mijn cache leeggegooid. En sindsdien is er maar een paar procent accu weg. In tegenstelling tot de >40% met 7min SOT in de uren ervoor. Lijkt dus de oplossing te zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

CrashOverDrive schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:17:
[...]

2 uur geleden dan ook maar even mijn cache leeggegooid. En sindsdien is er maar een paar procent accu weg. In tegenstelling tot de >40% met 7min SOT in de uren ervoor. Lijkt dus de oplossing te zijn _/-\o_
Hoe leeg ik precies die cache?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
b3ta schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:38:
[...]

Hoe leeg ik precies die cache?
Rebooten naar safe mode.
* Telefoon uitzetten
* Telefoon starten met VOLUME DOWN & POWER tegelijk ingedrukt.
* Die knoppen ingedrukt houden tot je het oneplus logo ziet en deze weer uit beeld is.

* Als je een ge-encrypte telefoon hebt krijg nu een toetsenbord waar je je wachtwoord op moet invullen.

Daarna in het menu kiezen voor English -> Wipe data & cache -> Wipe Cache -> Yes -> Reboot

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 30-04-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

CrashOverDrive schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:45:
[...]

Rebooten naar safe mode.
* Telefoon uitzetten
* Telefoon starten met VOLUME DOWN & POWER tegelijk ingedrukt.
* Die knoppen ingedrukt houden tot je het oneplus logo ziet en deze weer uit beeld is.

* Als je een ge-encrypte telefoon hebt krijg nu een toetsenbord waar je je wachtwoord op moet invullen.

Daarna in het menu kiezen voor English -> Wipe data & cache -> Wipe Cache -> Yes -> Reboot
Dank! Even kijken of ik ook verschil merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Bij mij heeft het ook geholpen. Wel nog steeds Bluetooth problemen sinds de vorige patch. Verbind met mijn Clio mediaNav wel telefoon maar geen media. Even airplane mode en terug en dan doet hij het wel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:17
Ik heb helaas sinds de laatste update ook een beetje last van battery drain maar dat heb ik eigenlijk altijd al gehad.
Naast de screenshots handig om te vermelden is dat is dagelijkse 2 uur+ bluetooth en locatie gebruik met spotify en flitsmeister in de auto.
En op werk gebruik ik continue web whatsapp (staat open)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/86DrtU6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UJaxERN.jpg

Meestal hield m'n batterij het wel een goede dag vol maar nu krijg ik het toch lastig.
Wat kan ik doen aan android-syteem en Google play services?

Ik doe na elke incremental update een wipe cache dus dat is al gedaan.
Verder gebruik ik ook een zwart thema, keyboard, wallpaper etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Die cache reset leek geholpen te hebben, gisteravond 100% en vanmorgen 94%. Maar nu lijkt hij toch weer flink leeg te lopen.
63% met 12 minuten SOT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
CrashOverDrive schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:35:
Die cache reset leek geholpen te hebben, gisteravond 100% en vanmorgen 94%. Maar nu lijkt hij toch weer flink leeg te lopen.
63% met 12 minuten SOT..
Installeer GSAM battery monitor. Daarmee kun je ook achterliggende processen inzien en wakelocks en dergelijke die misschien je batterij leegslurpen. Ooit op die manier erachter gekomen dat mijn Nexus 5 een bug had met Snapchat dat de camera open bleef staan. Android zei dat er niets aan de hand was, maar GSAM zei dat de daemon.cam.wakelock (oid) aan bleef staan. Snapchat weg, en opgelost. :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Leviathius schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:35:
[...]

Installeer GSAM battery monitor. Daarmee kun je ook achterliggende processen inzien en wakelocks en dergelijke die misschien je batterij leegslurpen. Ooit op die manier erachter gekomen dat mijn Nexus 5 een bug had met Snapchat dat de camera open bleef staan. Android zei dat er niets aan de hand was, maar GSAM zei dat de daemon.cam.wakelock (oid) aan bleef staan. Snapchat weg, en opgelost. :9
Ook geïnstalleerd hopelijk kan ik snel inzicht krijgen waarom die battery zo snel leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xeoMe schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:12:
Ik heb helaas sinds de laatste update ook een beetje last van battery drain maar dat heb ik eigenlijk altijd al gehad.
Naast de screenshots handig om te vermelden is dat is dagelijkse 2 uur+ bluetooth en locatie gebruik met spotify en flitsmeister in de auto.
En op werk gebruik ik continue web whatsapp (staat open)

[afbeelding]
[afbeelding]

Meestal hield m'n batterij het wel een goede dag vol maar nu krijg ik het toch lastig.
Wat kan ik doen aan android-syteem en Google play services?

Ik doe na elke incremental update een wipe cache dus dat is al gedaan.
Verder gebruik ik ook een zwart thema, keyboard, wallpaper etc.
Ik zal even je Google Play Services data leegmaken:
  • Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
CrashOverDrive schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:35:
63% met 12 minuten SOT..
Gisteren nog een keer de cache gewiped en volledig volgeladen. En nu 88% battery met 44min SOT, sinds gisteravond. Dus het lijkt allemaal weer normaal 8)

Geen idee waarom het de eerste wipe maar tijdelijk werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Laatst online: 17:08
Blijkbaar had niemand hetzelfde WiFi probleem dat ik had. Maar een reinstall gedaan vanmorgen. 2 uur van me leven kwijt maar het lijkt nu niet meer voor te komen. Hopelijk nu ook weer de battery life van ong 6u SOT die ik in het begin had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Laatst online: 15-06 02:14
Na de update heb ik nog steeds last van dat de icoontjes in de notificaties bar zwart blijven. Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Als je goed kijk zie je die icoontjes boven aan.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mza0tztw.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:25
Morren schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:20:
Na de update heb ik nog steeds last van dat de icoontjes in de notificaties bar zwart blijven. Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Als je goed kijk zie je die icoontjes boven aan.
Maak je toevallig gebruik van Nova launcher? Daar heb je onder het menu 'Look and Feel' de optie om 'Dark icons' te gebruiken. Misschien staat dit aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Laatst online: 18-09 16:52
Zit op dit moment in de USA op T-Mobile netwek met locale sim van T-Mobile en tot mijn verbazing verschijnt een VoLTE logo in de statusbar. Werkt perfect met HD kwaliteit spraak. Kunnen de Nederlandse providers nog wat van leren 🤔

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Laatst online: 15-06 02:14
DuOnline schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 07:30:
[...]

Maak je toevallig gebruik van Nova launcher? Daar heb je onder het menu 'Look and Feel' de optie om 'Dark icons' te gebruiken. Misschien staat dit aan.
Nee dit is met de standaard oneplus launcher. Ik gebruik juist nu Nova launcher om de iconen wit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Mijn aangemelde bug wordt in de volgende OTA opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Na update gelijk weer last van smartlock bug (deed het niet meer en kon de instellingen ervan niet openen).

Even bij trust-agents vinkje uit reboot en aan, heeft weer gewerkt. Hopelijk hoef ik dit niet elke keer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

xileS schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:50:
Hopelijk hoef ik dit niet elke keer te doen.
I have bad news for you... :'(

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:29:
[...]

I have bad news for you... :'(
hmm, dacht namelijk dat dit al opgelost was. Heb er afgelopen periode geen last meer van gehad. Gek dat het ineens weer terug is :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

xileS schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:31:
[...]

hmm, dacht namelijk dat dit al opgelost was. Heb er afgelopen periode geen last meer van gehad. Gek dat het ineens weer terug is :-( .
Dunno, ken niet anders dan dat ie erin zit. Al draai ik wel beta's. Misschien dat een verse installatie helpt?

In ieder geval irritant. Al zet ik hem nu gewoon nooit uit. Of nouja, alleen voor updates

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verse installaties zijn leuk en aardig, maar ik wacht eigenlijk nog steeds op het moment dat deze niet meer "noodzakelijk" zijn.

Kost altijd meer tijd dan je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft ook nog wat in petto voor de OnePlus 5T-gebruikers: Android P Beta available for the OnePlus 6
With the OnePlus 6 device in their hands, they'll be among the first in our community to be able to download the Android P Build. (OnePlus 5/5T friends, we'll have something nice lined up for you later this year.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
Heb laatst de bijgekochte screenprotector geplakt. Zo'n glass versie. Maar echter met stof en had dit met de 3t ook al, reageert hij soms erg raar. Bijvoorbeeld 2x spatie drukt hij 2x op het vierkantje. Echt super irritant. Zonder doet hij dat niet. Wellicht toch maar een keer normale kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Na de update naar Oreo is me opvallen dat ik geen "tegel"meer heb om scherm te kantelen van portrait <-> landscape.
Ik hou niet van automatisch kantelen dus zet hem op vast tot ik film wil kijken.
Maar zie hem niet meer tussen de andere tegels staan ook niet ij de tegels die je eventueel kunt toevoegen.
Nog niemand opgevallen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ErikRo schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:47:
Na de update naar Oreo is me opvallen dat ik geen "tegel"meer heb om scherm te kantelen van portrait <-> landscape.
Ik hou niet van automatisch kantelen dus zet hem op vast tot ik film wil kijken.
Maar zie hem niet meer tussen de andere tegels staan ook niet ij de tegels die je eventueel kunt toevoegen.
Nog niemand opgevallen?
Ik kan Rotation - Orientation Manager van harte aanraden, dan hoef je niet meer handmatig te schakelen. Vooral de feature om per app een orientatie (dan wel auto-rotate) in te stellen is erg fijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 09-05-2018 23:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Room42 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:16:
[...]

Ik kan Rotation - Orientation Manager van harte aanraden, dan hoef je niet meer handmatig te schakelen. Vooral de feature om per app een orientatie (dan wel auto-rotate) in te stellen is erg fijn.
Dank voor de tip. Even gekeken maar iets te overkill voor wat ik wil "een simpele switch". Heb nu auto-rotate gedload en deze lijkt precies te doen wat ik wil.
Jammer dat er een extern programma nodig is. Al heb ik net ontdekt dat je ook via -> weergave -> scherm autom draaien kan maar dat is nogal omweg als je bv filmpje via AD wil kijken

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

ErikRo schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 23:32:
[...]

Dank voor de tip. Even gekeken maar iets te overkill voor wat ik wil "een simpele switch". Heb nu auto-rotate gedload en deze lijkt precies te doen wat ik wil.
Jammer dat er een extern programma nodig is. Al heb ik net ontdekt dat je ook via -> weergave -> scherm autom draaien kan maar dat is nogal omweg als je bv filmpje via AD wil kijken
Ik dacht dat je een knop zocht om te schakelen tussen portrait en landscape, maar de optie onder weergave -> scherm autom draaien lockt alleen de huidige stand.
Die 'tegel' of knop kan je nog steeds gewoon toevoegen in je notificatie knoppen hoor... Ik heb hem ook. Al eens op het potloodje geklikt bij die knoppen?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Klippy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:40:
[...]

Ik dacht dat je een knop zocht om te schakelen tussen portrait en landscape, maar de optie onder weergave -> scherm autom draaien lockt alleen de huidige stand.
Die 'tegel' of knop kan je nog steeds gewoon toevoegen in je notificatie knoppen hoor... Ik heb hem ook. Al eens op het potloodje geklikt bij die knoppen?
Yep meerdere keren op potlood geklikt en zelfs net voor zekerheid maar bij mij mist hij
Apart dat jij hem dan wel hebt.
Misschien iets specifiek op mijn toestel wat niet goed is gegaan dan.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 10-05-2018 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikRo schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 01:51:
[...]

Yep meerdere keren op potlood geklikt en zelfs net voor zekerheid maar bij mij mist hij
Apart dat jij hem dan wel hebt.
Misschien iets specifiek op mijn toestel wat niet goed is gegaan dan.
Hier ook geen potlood in landscape modus. Maakt de kans al groter dat het niet iets specifiek voor jouw toestel is.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 10-05-2018 07:01 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
l3art schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 07:00:
[...]

Hier ook geen potlood in landscape modus. Maakt de kans al groter dat het niet iets specifiek voor jouw toestel is.
Welke versie draai je?

Toevallig open beta?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rhos schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:55:
[...]

Welke versie draai je?

Toevallig open beta?
Nee, 5.1.1
Geen beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik draai wel de beta en ik heb een potlootje om te bewerken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
Ik draai niet de beta en heb ook 5.1.1 en heb ook een potloodje om te bewerken. De tegel voor automatische rotatie heb ik ook staan, zit die bij u niet gewoon op de volgende pagina ipv onderaan bij de niet geactiveerde tegels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gines schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:57:
Ik draai niet de beta en heb ook 5.1.1 en heb ook een potloodje om te bewerken. De tegel voor automatische rotatie heb ik ook staan, zit die bij u niet gewoon op de volgende pagina ipv onderaan bij de niet geactiveerde tegels?
Ik heb ook een potloodje, maar alleen in portrait modus, in landscape modus is het potloodje opeens weg.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 10-05-2018 16:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus vraagt OnePlus 5T-gebruikers opnieuw om een survey in te vullen. Verder wordt het oil-painting effect binnenkort opgelost met een OTA.

https://goo.gl/forms/NAA1wiY6daIjElhJ2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

l3art schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:00:
[...]

Ik heb ook een potloodje, maar alleen in portrait modus, in landscape modus is het potloodje opeens weg.
Het gaat toch niet om het potlood? Dat kan je gebruiken om de scherm rotatie vergrendel knop toe te voegen, of hoger te zetten.
Dat je dat bewerken niet kan doen in landscape modus lijkt me niet zo'n issue, maar die knop moet hij gewoon kunnen toevoegen (in de laatste beta in elk geval wel nog).
En die is dan ook gewoon zichtbaar in landscape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klippy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:19:
[...]

Het gaat toch niet om het potlood? Dat kan je gebruiken om de scherm rotatie vergrendel knop toe te voegen, of hoger te zetten.
Dat je dat bewerken niet kan doen in landscape modus lijkt me niet zo'n issue, maar die knop moet hij gewoon kunnen toevoegen (in de laatste beta in elk geval wel nog).
En die is dan ook gewoon zichtbaar in landscape.
Hmmm nu je het zegt, even wat beter terug gaan lezen en inderdaad, je hebt gelijk... Hmmm misschien had m'n vrouw dan toch gelijk dat 6:30 opstaan op de vrije dag niet normaal en niet goed is voor je ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19
Anonymoussaurus schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:06:
OnePlus vraagt OnePlus 5T-gebruikers opnieuw om een survey in te vullen. Verder wordt het oil-painting effect binnenkort opgelost met een OTA.

https://goo.gl/forms/NAA1wiY6daIjElhJ2
Survey uitgevoerd, best wel lastig. Ik hoop dat ze er ook wat mee doen, maar zoveel mensen zoveel wensen ( en meningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
Ik ontdek net een flinke kras op m'n scherm. Gelukkig (?) zit er een screenprotector op, de officiële glass 3D protector oid. Zit de kras dan in die bescherming? Met andere woorden: als ik dat ding er af haal, is m'n scherm dan gewoon krasvrij? Dit wil ik even met zekerheid weten voordat ik dat ding eraf haal.

De oorzaak moet haast wel een zandkorrel geweest zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 12-05-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:07:
Ik ontdek net een flinke kras op m'n scherm. Gelukkig (?) zit er een screenprotector op, de officiële glass 3D protector oid. Zit de kras dan in die bescherming? Met andere woorden: als ik dat ding er af haal, is m'n scherm dan gewoon krasvrij? Dit wil ik even met zekerheid weten voordat ik dat ding eraf haal.

De oorzaak moet haast wel een zandkorrel geweest zijn.
Kans is natuurlijk het grootste dat het in de protector zit, maar zonder het toestel zelf te zien is dat natuurlijk niet met zekerheid te zeggen. Dat kan alleen jij zien. Foto zal denk ik ook weinig helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffryy_vV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:58
Phydomir schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:28:
Bij mij heeft het ook geholpen. Wel nog steeds Bluetooth problemen sinds de vorige patch. Verbind met mijn Clio mediaNav wel telefoon maar geen media. Even airplane mode en terug en dan doet hij het wel.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook een Clio met medianav.
bluetooth staat standaard op SBC en Versie 1.4
Soms doet hij het perfect maar soms als ik wil bellen hangt hij gelijk op en geeft die een fout melding..
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poulske schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:54:
[...]

Ja die heb ik al reeds aangezet, maar dat werkt niet meer.
Had je hier al een oplossing voor gevonden? Ik ervaar nu hetzelfde (officiële update, niet de beta). Het zou kunnen dat het komt omdat ik geen schone installatie heb gedaan maar dat weet ik niet zeker. Heb ook nog geen zin om nu een schone installatie te doen.

Edit: wissen van cache in de recovery doet wonderen.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 14-05-2018 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
l3art schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:48:
[...]

Had je hier al een oplossing voor gevonden? Ik ervaar nu hetzelfde (officiële update, niet de beta). Het zou kunnen dat het komt omdat ik geen schone installatie heb gedaan maar dat weet ik niet zeker. Heb ook nog geen zin om nu een schone installatie te doen.

Edit: wissen van cache in de recovery doet wonderen.
Hij doet het sporadisch niet, een herstart helpt. Maar na een tijdje werkt het weer niet, dan na een paar dagen weer wel. Kan er nog geen patroon in ontdekken. Cache verwijderen heb ik ook geprobeerd, maar dan zelfde verhaal. Doet het ff en dan na een tijdje werkt het weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Beta 8 aangekondigd: OxygenOS Open Beta 10 for the OnePlus 5 and Open Beta 8 for OnePlus 5T

Downloads: https://androidfilehost.com/?fid=962339331458992323
Hey everyone,

Here is the latest open beta builds for OnePlus 5 and 5T

Release notes

System
  • Updated Android security patch to May
Launcher
  • Added Toolbox Card in shelf
  • Added Hidden Space in app drawer
  • Added support for editing dynamic icons(weather,clock and calendar)
OnePlus Switch
  • Optimized user interface for backup & restore
  • Optimized logic for time remaining
  • General bug fixes and stability improvements
Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometimes not as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks.

And please remember to tell us about any bugs you may find using the bug report forums, found here. https://forums.oneplus.com/feedback/

Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found on the downloads page here: http://downloads.oneplus.com/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)
Make sure to let us know how you feel about the beta builds here in the thread too, we are watching.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
l3art schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:39:
[...]

Kans is natuurlijk het grootste dat het in de protector zit, maar zonder het toestel zelf te zien is dat natuurlijk niet met zekerheid te zeggen. Dat kan alleen jij zien. Foto zal denk ik ook weinig helpen.
Ik heb er net een nieuwe glazen screenprotector op gezet en gelukkig bleek de kras enkel op de screenprotector te zitten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Wat halen jullie met SOT? Ik zit nu op 55 minuten met 75% over en 8 uur standby.

Naar mijn idee is dit een beetje karig (ik kom dan op 4 uur sot uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knamix schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:20:
Wat halen jullie met SOT? Ik zit nu op 55 minuten met 75% over en 8 uur standby.

Naar mijn idee is dit een beetje karig (ik kom dan op 4 uur sot uit).
Als je denkt dat er een te hoog verbruik is dan moet je wat apps installeren om dat te onderzoeken. SOT vergelijken met anderen is niet te doen. SOT is namelijk van teveel factoren afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
bij is screen-on ongeveer 10%/uur. Dus met continue het scherm aan haal ik 9-10 uur. In dagelijks gebruik doe ik ongeveer 4-5 uur, met 44 uur standby tijd, oftewel 2 dagen. Ik zit momenteel op de beta btw.

Overigens maakt het heel erg uit wat voor apps je gebruikt, ik speel geen zware games bv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Met een dash charger thuis en in de auto is SOT voor mij totaal onbelangrijk geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Beta 9 aangekondigd: OxygenOS Open Beta 11 for the OnePlus 5 and Open Beta 9 for OnePlus 5T

Download: http://oxygenos.oneplus.n...1623_307e5a9d38ed49fe.zip
Hey everyone,

Here is the latest open beta builds for OnePlus 5 and 5T

Release notes

System
  • Added disable peek notifications option for Do Not Disturb(DND) preferences (Settings - Alert slider - Do not disturb)
  • Added disable peek notifications option in reading mode (Settings - Display - Reading mode)
  • Optimized PIN code confirmation process (Settings - Security & lock screen - Screen lock - PIN)
  • Optimized sleep standby power consumption (Settings - Battery - Battery optimization - Advanced optimization)
OnePlus Switch
  • UI improvements
  • Improved support for application data migration
  • General bug fixes and stability improvements
File Manager
  • Now able to manage Parallel Apps files
Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometimes not as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks.

And please remember to tell us about any bugs you may find using the bug report forums, found here. https://forums.oneplus.com/feedback/

Please note:

If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.

If you are NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found on the downloads page here: http://downloads.oneplus.com/

Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.

Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)

Make sure to let us know how you feel about the beta builds here in the thread too, we are watching.

Note:
you must have had a chance to check out all the changes in the last open beta version for 5 and 5T please share your feedback by completing the below survey.
https://www.surveymonkey.com/r/ZKD5YM3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 10:52
Beschikbaar ondertussen.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:45:

OnePlus heeft Open Beta 9 aangekondigd.

[...]
Ik moet zeggen, Oneplus heeft het tempo van de Beta's er goed inzitten. Hulde daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 10:54
Zojuist een OTA binnen gekregen en geïnstalleerd.
Build A5010_43_180532.

Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

Bij de "Optimized sleep standby power consumption" optie staat deze omschrijving:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v7iDfXhElJ1jTBP7NQfYHgIO/full.jpg

Als ík slaap of als de telefoon slaapt?
Klinkt niet echt ideaal eigenlijk. Wil notificaties van bepaalde apps wel gelijk hebben (fysieke en software alarmen) dus denk dat ik deze maar even uit schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klippy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:02:
Bij de "Optimized sleep standby power consumption" optie staat deze omschrijving:

[afbeelding]

Klinkt niet echt ideaal eigenlijk. Wil notificaties van bepaalde apps wel gelijk hebben (fysieke en software alarmen) dus denk dat ik deze maar even uit schakel.
Beiden denk ik, oftewel: als je je telefoon niet hebt aangeraakt voor een X aantal uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 16:35
Klippy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:02:
[...]

[afbeelding]

Als het goed is gaat je alarm altijd af, volgens mij zelfs als je telefoon helemaal uitstaat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

floristevito schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:13:
[...]

Als het goed is gaat je alarm altijd af, volgens mij zelfs als je telefoon helemaal uitstaat. :)
Ik doelde meer op apps die een push message sturen voor alerts van home automation of server omgevingen die niet bereikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
Ik vind het een interessante vraag :) Ik heb de optie aangezet, en mijn telefoon ligt al een uur onaangeraakt op mijn bureau. Echter, whatsapp-web doet het nog steeds prima, maw, de telefoon heeft nog steeds zijn netwerk aanstaan.

Afgelopen nacht volgens accubattery 0.6%/uur verbruikt, dus zuinig is het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik wat hulp willen aangezien ik iets niet goed doe. Ik heb de link gedownload op mijn OP5T en dat gaat allemaal prima. Na de download ga ik naar Systeemupdates en vervolgens lokale upgrade, daar verschijnt de update en klik deze aan. De telefoon start zichzelf opnieuw op en geeft aan dat de telefoon aan het updaten is. Na een automatische herstart is er helemaal niets gebeurd? Alles is nog hetzelfde gebleven, procedure herhaald maar wederom hetzelfde. Wat doe ik verkeerd? Moet ik eerst iets veranderen in mijn telefoon? Overigens moet ik er wel bij zeggen dat dit mijn eerste bèta update is, wellicht zit daar het probleem, andere updates netjes ontvangen. Maar ik wil graag ook de bèta's.

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
hoe kom je tot de conclusie dat alles hetzelfde is? wat staat er bij phone status en dan OxygenOS version?

Overigens is er vrij recent een release van de stable track geweest, dus ik denk dat de verschillen momenteel ook niet heel groot zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door borft op 30-05-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

NmR schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:58:
Met een dash charger thuis en in de auto is SOT voor mij totaal onbelangrijk geworden.
Dat dus, en dan laad ik eigenlijk vooral in de auto (ong 1 uur woon-werk reis). Thuis laad ik maar sporadisch in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 10:52
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Graag zou ik wat hulp willen aangezien ik iets niet goed doe. Ik heb de link gedownload op mijn OP5T en dat gaat allemaal prima. Na de download ga ik naar Systeemupdates en vervolgens lokale upgrade, daar verschijnt de update en klik deze aan. De telefoon start zichzelf opnieuw op en geeft aan dat de telefoon aan het updaten is. Na een automatische herstart is er helemaal niets gebeurd? Alles is nog hetzelfde gebleven, procedure herhaald maar wederom hetzelfde. Wat doe ik verkeerd? Moet ik eerst iets veranderen in mijn telefoon? Overigens moet ik er wel bij zeggen dat dit mijn eerste bèta update is, wellicht zit daar het probleem, andere updates netjes ontvangen. Maar ik wil graag ook de bèta's.

Wat kan ik doen?
Plaats eens een screenshot van je buildnummer en dergelijke. Settings->About Phone->screenshot svp

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:43:

Wat kan ik doen?
Je zit dus in de stable, maar je wilt naar de bèta? Dan moet je de volledige ZIP flashen en dat is dus de download die ik erbij zette. Je moet gewoon even kijken onder "about phone" in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:52:
[...]

Je zit dus in de stable, maar je wilt naar de bèta? Dan moet je de volledige ZIP flashen en dat is dus de download die ik erbij zette. Je moet gewoon even kijken onder "about phone" in de instellingen.
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om de één of andere reden krijg ik met deze zip en die ik van de android file servers download continu een zip signature verification error...

edit:
Bedacht me net dat soms die verification uit gezet moest worden bij de TWRP instellingen bij het flashen van een officiele rom... Nu maar gedaan en dan gaat de boel wel door. Maar helaas eindigt het in een reboot naar de recovery.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 30-05-2018 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
l3art schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:30:
Om de één of andere reden krijg ik met deze zip en die ik van de android file servers download continu een zip signature verification error...

edit:
Bedacht me net dat soms die verification uit gezet moest worden bij de TWRP instellingen bij het flashen van een officiele rom... Nu maar gedaan en dan gaat de boel wel door. Maar helaas eindigt het in een reboot naar de recovery.
Hmm, dus bij verschillende mirrors dus hetzelfde probleem? Op het forum van OnePlus zie ik even zo snel niet wat het probleem zou kunnen zijn. Kan wel even vragen in de Discord-server van OnePlus of er meerdere zijn met dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:46:
[...]

Hmm, dus bij verschillende mirrors dus hetzelfde probleem? Op het forum van OnePlus zie ik even zo snel niet wat het probleem zou kunnen zijn. Kan wel even vragen in de Discord-server van OnePlus of er meerdere zijn met dat probleem.
Ja dat het op verschillende servers is doet bijna vermoeden dat het probleem aan mijn kant ligt, ik zou alleen niet weten waar dan. Is de eerste keer dat ik dit zo mee maak.

Denk dat het toch iets iets met dat het een officiële update van oneplus is. Misschien als ik een custom versie pak dat het wel werkt.

edit:
Heb het na verschillende pogingen met verschillende bestanden opgegeven om de officiële versie er op te zetten alles gaf dezelfde signature verification error. Nu maar een custom op ob9 gebaseerde rom er op gezet, dat werkt ten minste wel.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 31-05-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Nog meer mensen die een OTA van 1,6gb hebben ontvangen met Oxygen OS 5.1.2?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:23
Yep, gisteren geïnstalleerd!
Steevo_S schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:00:
Nog meer mensen die een OTA van 1,6gb hebben ontvangen met Oxygen OS 5.1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

djiedjee schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:15:
Yep, gisteren geïnstalleerd!

[...]
Idd, gisterochtend geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Sinds de laatste update weer issues met bluetooth.
Flitsmeister start bijv. niet als een bluetooth verbinding wordt gemaakt.
Spotify muziek automatisch afspelen tevens ook niet meer.

Kan ik nog terug? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Het valt mij weer op dat een aantal Google agenda meldingen niet verschijnen :s. Het zijn bv maandelijks terugkerende agendapunten, waar duidelijk staat 1 dag van tevoren om 8 uur.

Zeer irritant, dit probleem had ik ook op mijn OP3, maar had het nooit helemaal kunnen oplossen. Hard reset hielp ook niet echt.

Iemand een enig idee waar dit aan kan liggen en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:17:
Het valt mij weer op dat een aantal Google agenda meldingen niet verschijnen :s. Het zijn bv maandelijks terugkerende agendapunten, waar duidelijk staat 1 dag van tevoren om 8 uur.

Zeer irritant, dit probleem had ik ook op mijn OP3, maar had het nooit helemaal kunnen oplossen. Hard reset hielp ook niet echt.

Ik vermoed, dat dit te maken heeft met dat de OP5T best een agressieve 'doze' manier gebruikt. Fijn voor de accu maar meldingen komen soms niet door of apps worden afgesloten die niet afgesloten moeten worden.

Zelf heb ik ook dit soort 'vage' dingen dat een app voor het invullen van wachtwoorden niet mee opstart, of dat bepaalde meldingen van een nieuwe bericht, zoals marktplaats niet doorgegeven worden, of dat Flitsmeister na verloop van tijd niet meer opstart bij het verbinding maken met de bluetooth in mijn auto.

Je zou kunnen proberen de Agenda als 'niet optimaliseren' in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:29:
[...]

Ik vermoed, dat dit te maken heeft met dat de OP5T best een agressieve 'doze' manier gebruikt. Fijn voor de accu maar meldingen komen soms niet door of apps worden afgesloten die niet afgesloten moeten worden.

Zelf heb ik ook dit soort 'vage' dingen dat een app voor het invullen van wachtwoorden niet mee opstart, of dat bepaalde meldingen van een nieuwe bericht, zoals marktplaats niet doorgegeven worden, of dat Flitsmeister na verloop van tijd niet meer opstart bij het verbinding maken met de bluetooth in mijn auto.

Klinkt bekend idd, dat markplaats berichten opeens geen melding geeft.

Had op de OP3 weleens geprobeerd om niet optimaliseren te doen, maar dat hielp helaas ook niet. Wil zonet bij accuoptimalisatie dit ook op mijn OP5T doen, maar zie Google Agenda er helemaal niet tussen staan :?. Of ik ben echt blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
xileS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Had op de OP3 weleens geprobeerd om niet optimaliseren te doen, maar dat hielp helaas ook niet. Wil zonet bij accuoptimalisatie dit ook op mijn OP5T doen, maar zie Google Agenda er helemaal niet tussen staan :?. Of ik ben echt blind.
Herkenbaar, ik heb dit probleem ook. Op de OP5, 5t en nu ook de 6. Ik heb alles al geprobeerd maar niets helpt. Is toch echt een OOS bug. Onbegrijpelijk dat dat er na zoveel versies nog steeds inzit. Alleen met mijn OPO had ik er geen last van maar die draaide dan ook custom firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Staat er wel bij, je moet alleen wel kiezen om alle apps weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:36:
[...]

Staat er wel bij, je moet alleen wel kiezen om alle apps weer te geven.
Heb ik, staat er echt niet bij. Zou bijna bovenaan moeten staan. Zo even kijken op de OP5T van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Heb ik, staat er echt niet bij. Zou bijna bovenaan moeten staan. Zo even kijken op de OP5T van mijn vriendin.
Gek, staat hier er hier, gewoon tussen.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/msv7vy12f/Screenshot_20180602-133836.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Gek, staat hier er hier, zoals het hoort, gewoon tussen.

[afbeelding]
Heel gek idd, zie Agenda ook niet bij staan op de toestel van mijn vriendin.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/g3oog00bv/Screenshot_20180602-134542.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Heel gek idd, zie Agenda ook niet bij staan op de toestel van mijn vriendin.

[afbeelding]
Ik weet denk ik al waarom hij er bij mij wel bij staat. Ik heb een debloated rom draaien waar ik Google apps niet als systeem app heb draaien maar dus als zelf geïnstalleerd. Denk dat dat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:50:
[...]

Ik weet denk ik al waarom hij er bij mij wel bij staat. Ik heb een debloated rom draaien waar ik Google apps niet als systeem app heb draaien maar dus als zelf geïnstalleerd. Denk dat dat het verschil is.
Dat zou het zijn idd, zag al dat je geen standaard rom had.

Accuoptimalisatie uit zetten is dus ook geen optie.

Wat mij net opviel, toestel van mijn vrienden pakt mijn vingerafdruk meteen (lang geleden een keer ingesteld), maar op mijn eigen toestel heb ik vaak problemen :(. Best vaak al opnieuw ingesteld.

Had met mijn OP3 hetzelfde, maar dan vele malen erger. Te droge vingers gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
xileS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:17:

Wat ik wel raar vind is dat een aantal apps dit probleem heeft, Google agenda, Flitsmeister, MyDataManager, Marktplaats (ik ben daardoor wel eens een koopje misgelopen) etc Maar andere apps nooit zoals Whatsapp, Signal, Netflix... Zouden die apps dan niet goed geprogrammeerd zijn vraag ik me dan af? Maar ik neem aan dat Google wel weet wat ze doen.

Verder vind ik het raar dat sommige (niet zware) apps nadat je tussendoor 2 of 3 andere apps (ook niet zwaar) gebruikt dat die dan alweer opnieuw opgestart moeten worden terwijl je 8! GB ram hebt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
renem schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:06:
[...]

Wat ik wel raar vind is dat een aantal apps dit probleem heeft, Google agenda, Flitsmeister, MyDataManager, Marktplaats (ik ben daardoor wel eens een koopje misgelopen) etc Maar andere apps nooit zoals Whatsapp, Signal, Netflix... Zouden die apps dan niet goed geprogrammeerd zijn vraag ik me dan af? Maar ik neem aan dat Google wel weet wat ze doen.

Verder vind ik het raar dat sommige (niet zware) apps nadat je tussendoor 2 of 3 andere apps (ook niet zwaar) gebruikt dat die dan alweer opnieuw opgestart moeten worden terwijl je 8! GB ram hebt. :S
Heb eerder het gevoel dat het aan Oneplus ligt, want voorheen had ik nooit problemen met meldingen van Google Agenda.

Probleem speelt zich al lang af. Vraag mij af of OnePlus überhaupt hiervan op de hoogte is. Lijkt mij niet dat wij de enige zijn met dit probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
xileS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:47:
[...]

Heb eerder het gevoel dat het aan Oneplus ligt, want voorheen had ik nooit problemen met meldingen van Google Agenda.

Probleem speelt zich al lang af. Vraag mij af of OnePlus überhaupt hiervan op de hoogte is. Lijkt mij niet dat wij de enige zijn met dit probleem..
Precies dat!

Ik heb er zelf nog nooit een bugreport van aangemaakt aangezien ik dit moeilijk vind in het Engels te verwoorden. Maar net zoals je al zegt, dit probleem hebben veel meer mensen. Ik lees het ook regelmatig op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renem schreef op zondag 3 juni 2018 @ 02:48:
[...]

Precies dat!

Ik heb er zelf nog nooit een bugreport van aangemaakt aangezien ik dit moeilijk vind in het Engels te verwoorden. Maar net zoals je al zegt, dit probleem hebben veel meer mensen. Ik lees het ook regelmatig op XDA.
Herken ook het probleem. Met de rtl4 nieuws app komen op mijn OP5T géén live meldingen binnen. Alles staat goed ingesteld om de meldingen te ontvangen en toch niets. Bij mijn vriendin met S7 géén enkel probleem. Kan ook hier de oplossing niet voor vinden alles al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 19:19
l3art schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:29:
[...]

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem Flitsmeister soms niet opstart bij het maken van BT verbinding in de auto. Daarnaast valt hij regelmatig weg wanneer ik het scherm lock. Ik hoor hem ook vaak opnieuw opstarten (pieptoon bij opstarten) maar dan heb ik hem niet horen afsluiten met een pieptoon, soms meerdere keren in een rit van 45 minuten. Zelfde met Waze. Ook deze blijkt soms op miraculeuze wijze spontaan afgesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultrasonicoverd
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 12:08
borft schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:16:
[...]

@Verwijderd

1. start de app
2. ga naar het overzicht van actieve apps (vierkantje)
3. klik op het slotje van de app (hij wordt nu niet meer afgeknald door oxygenOS)

ik zit niet op de 5.1, maar draai al maanden de beta, erg tevreden over, eigenlijk nog geen problemen mee ondervonden.
Dit lost het afsluiten van apps op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het viel me vandaag op dat de bluetooth in m'n auto (Lexus ct200h) niet meer ziet dat de telefoon bereik heeft waardoor er via de carkit niet via de stuur bediening een gesprek is te starten. Via de telefoon werkt het wel en gaat het geluid gewoon over de speakers. De verbinding is er dus wel (ook voor audio) alleen de auto ziet niet dat er bereik is.

Maar eens even wat spelen met Bluetooth instellingen.

Edit:
Velen met mij zie ik al. Zowel de 5T al de 6.
https://forums.oneplus.co...ar&o=date&c[title_only]=1

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 07-06-2018 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Heb vandaag de OP5T en de OP6 naast elkaar gezien bij een collega, moet zeggen dat ik de 5T stukken mooier vind! Eigenlijk na de OP1 er nooit meer bij stilgestaan om er 1 te halen.. tot vandaag dus! :*)

Ik zou iig. eerder voor de 5T gaan dan de 6

[ Voor 5% gewijzigd door GS88 op 08-06-2018 10:52 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zit nu toch echt in een dilemma... Over één maand ga ik op vakantie naar Tenerife en wil graag wat mooie foto's schieten. Helaas valt dit bij de 5T een beetje tegen (koude kleuren, kwaliteit niet denderend etc.).

Nu was ik van plan om mijn 5T te verkopen en een 6 te halen. Het probleem is dat ik weet dat de 6T er aan zit te komen :+ .

Gcam heb ik al geprobeerd, maar het lijkt alsof de standaard camera app betere foto's schiet.

Wat te doen... Wat te doen.. :(

[ Voor 75% gewijzigd door Knamix op 08-06-2018 11:40 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie