Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:02
Ik heb vandaag de open Beta 4 geinstalleerd, puur om de swipe gestures. Kan niet anders zeggen dan dat deze telefoon nu eindelijk voelt zoals het hoort, zonder zo'n rare balk aan de onderkant. Wat een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
KaiseRRuby schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:55:
Ik heb vandaag de open Beta 4 geinstalleerd, puur om de swipe gestures. Kan niet anders zeggen dan dat deze telefoon nu eindelijk voelt zoals het hoort, zonder zo'n rare balk aan de onderkant. Wat een verademing.
Bedoel je daar mee dat je omhoog kunt swipen om terug te keren naar het homescherm zoals Apple dat heeft op de Iphone X?

Give 2 Get

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Runescom schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:16:
[...]

Bedoel je daar mee dat je omhoog kunt swipen om terug te keren naar het homescherm zoals Apple dat heeft op de Iphone X?
Exact.

Omhoog swipen is terug naar home;
Links in beeld omhoog swipen is back;
Omhoog swipen en vasthouden is recente apps.

Balk is standaard nu verborgen. Heerlijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
KaiseRRuby schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:19:
[...]

Exact.

Ja eens. Wel wennen soms.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
OutSide1 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Ik raad je aan om de telefoon meteen op te sturen. Het kost je maar 3 dagen (mits je het doorde weeks opstuurt) en je bent er klaar mee. Ik durf te wedden als er later al 30gb aan persoonlijke data, fotos, apps etc op zit dat het dan nog moeilijk is om hem te resetten en opsturen.
Inderdaad L3 security op de telefoon, dus direct een RMA aangevraagd voordat ik me er teveel aan ga hechten :P
Datum op de doos was 18 Januari maar toch even gecheckt voor de zekerheid.

Nog nooit zo snel iets teruggestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Weet niet of dit al voorbij was gekomen:
ik had de ziggo go app om af en toe tv te kijken.

Nu net geprobeerd om vanuit chrome de webversie te openen. Gaat goed en is vrijwel gelijk.
Snelkoppeling op het startscherm geeft een webapp zonder de chrome-headers en zo.

Voordeel is dat picture in picture nu ook werkt. Tv in een hoekie dus, en daarnaast iets anders doen.

Edit: split screen werkt ook: groter beeld dus!

[ Voor 6% gewijzigd door djiedjee op 12-03-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59

Klippy

Still Game

Gisteravond ook maar een 5T besteld ivm een dode Nexus 5X.
Is net bij DHL Polen vertrokken en zou morgen hier moeten zijn.

Ben wel benieuwd, had eigenlijk weinig zin in een nieuwe telefoon, maar toch wel een vooruitgang denk ik.
Wel meteen OxygenOS Beta 4 erop, anders is het een stap terug als ik Android 8.1 gewend ben.

Ben buiten de grootte vooral benieuwd naar hoe de verschillen met OxygenOS gaan bevallen, ben niet meer zo'n Tweaker, moet gewoon werken, maar wil wel een near stock Android met regelmatig wat Android en security updates. Dus ik hoop dat OnePlus die verwachting een beetje waar kan maken :)

Arunia schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:01:
Zit net op het forum van oneplus te kijken en zie iets staan over Widevine dat als je na update naar L1 gaat, deze op beta nog steeds L3 zal zijn. Als je dan terug naar stable gaat, dat dit dan gewoon weer L1 wordt.
Klopt dit? Ik zit nu op beta namelijk.
Zo te lezen blijft L1, maar ondersteunde de vorige beta nog geen L1. Echter de laatste zou dit wel moeten doen.
[..]
Waar lees je dat?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen, maar ik had op mijn Nexus 6P een app die er voor zorgde wanneer er met Bluetooth verbinding werd gemaakt met mijn autoradio, Spotify automatisch wordt gestart met volume maximaal.

Maar nu werkt dezelfde app niet meer zo goed, hij past het volume niet aan.
Desbetrefende app: Google Play: Bluetooth connect & Play

Mijn vraag is, heeft er iemand dezelfde situatie en hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Nu online
Soortgelijke dingen heb ik met tasker geregeld.
Poulske schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:01:
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen, maar ik had op mijn Nexus 6P een app die er voor zorgde wanneer er met Bluetooth verbinding werd gemaakt met mijn autoradio, Spotify automatisch wordt gestart met volume maximaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Lees je het wel goed?
<knip>even the new Beta 4 for OP5T now supports widevine L1 (assuming you have done the upgrade of the certificate through RMA).
Dus wel als je de RMA heb gedaan
if you havent, then your Beta 4 of OP5T will just show L3 still.
En heb je geen RMA gedaan dan niet maar das logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:19
@schumi2004 Dat was ook wat ik zei. ;) Ging erom of je L1 kwijt raakt als je op beta zit als je hem opgestuurd hebt en de oudere beta had dus gewoon L3 want beta die het niet ondersteund om L1 te hebben.
Wanneer je nu Beta hebt en je hebt hem opgestuurd gehad, dan heb je ook gewoon L1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

daveknoop schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:14:
[...]

Probleem van LED kleur is opgelost, blijkbaar was een andere "toon" instellen voldoende.
Overige problemen zijn nog niet opgelost
Wat bedoel jij met "andere "toon""? Heb nu een zelfde soort probleem (sinds 5.0.4), maar al mijn notificaties zijn groen. Een ander kleurtje instellen heeft geen zin. Mail, SMS of notificaties van FB via browser zijn allemaal groen, de standaard kleur van "standaard melding".

De kleur aanpassen van "batterij laadt op" werkt wel. Beetje vreemd probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Het begint me toch wel langzaam te irriteren dat het toestel zo snel in landscape schiet als ie eventjes scheef wordt gehouden (al is het maar 0,5 seconde, hij switched meteen). Iemand daar nog een oplossing voor gevonden? Opnieuw kalibreren helpt niet echt (in ieder geval niet blijvend). Mn vorige toestel had een vertraging en nu snap ik ook waarom

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:01:
Het begint me toch wel langzaam te irriteren dat het toestel zo snel in landscape schiet als ie eventjes scheef wordt gehouden (al is het maar 0,5 seconde, hij switched meteen). Iemand daar nog een oplossing voor gevonden? Opnieuw kalibreren helpt niet echt (in ieder geval niet blijvend). Mn vorige toestel had een vertraging en nu snap ik ook waarom
Ik gebruik Rotation - Orientation manager. Hiermee zet ik standaard alles in portrait en slechts enkele apps stel ik in op auto rotate, zoals Gallery, Youtube, VLC, etc. Voor mij perfect.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveknoop
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 21:28
NmR schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:29:
[...]

Wat bedoel jij met "andere "toon""? Heb nu een zelfde soort probleem (sinds 5.0.4), maar al mijn notificaties zijn groen. Een ander kleurtje instellen heeft geen zin. Mail, SMS of notificaties van FB via browser zijn allemaal groen, de standaard kleur van "standaard melding".

De kleur aanpassen van "batterij laadt op" werkt wel. Beetje vreemd probleempje.
Is al even geleden, maar volgens mij was het veranderen van het meldingsdeuntje voldoende om whatsapp van wit naar groen te veranderen (in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59

Klippy

Still Game

Poulske schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:01:

Niet precies die situatie, maar ik doe dat altijd via Trigger
Lijkt op Tasker, maar ik ben meer fan van Trigger.

Net nog gebruikt om mijn 5T weer op orde te krijgen, zal voor jou ook wel werken :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21
Modbreak:Berichten die gaan over het opsturen van het toestel voor de Widevine update mogen vanaf nu in: [OnePlus] RMA & Support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
[...]

Exact.

Heb net beta 4 geprobeerd, maar ik heb die geatures snel weer uitgezet, voelt toch een stukje goedkoper aan dan de iPhone X. Zo kan ik niet snel mijn laatst gebruikte apps openen, en die trilling is erg vervelend.

Tevens heb ik op beta 4 ook een rare witte blur bij het unlocken op de achtergrond? Is dit een nieuwe Android design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
kevinkrs schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:01:
[...]

Heb net beta 4 geprobeerd, maar ik heb die geatures snel weer uitgezet, voelt toch een stukje goedkoper aan dan de iPhone X. Zo kan ik niet snel mijn laatst gebruikte apps openen, en die trilling is erg vervelend.

Tevens heb ik op beta 4 ook een rare witte blur bij het unlocken op de achtergrond? Is dit een nieuwe Android design?
Oke, dat is natuurlijk jouw gevoel. Ik heb geen iPhone X dus ik heb geen idee hoe het daar voelt, voor mij voelt het heel natuurlijk. Ik gebruik de recente apps eigenlijk nooit, dus heb daar geen last van en een trilling voel ik ook niet. Heb ook geen enkele trilling aan staan op mijn telefoon.

Kun je een voorbeeld geven van die blur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:40
[...]

Exact.

Helemaal eens! Het is even wennen maar daarna werkt het werkelijk fantastisch. Geen balk en dus ook geen last meer dat ik steeds per ongeluk op de 'home' knop druk tijdens het typen van een e-mail of bericht. Perfecte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

daveknoop schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:45:
[...]

Is al even geleden, maar volgens mij was het veranderen van het meldingsdeuntje voldoende om whatsapp van wit naar groen te veranderen (in mijn geval)
WhatsApp lijkt nu mee te werken nadat ik het een ander meldingsgeluid gaf. Wanneer ik alleen de meldings-LED kleur veranderde in WhatsApp, werkte het niet.
Het was hetzelfde meldingsgeluid als de "standaardbeltoon voor meldingen" uit de instellingen voor "Geluid & Vibratie", geen idee of dat er wat mee te maken had maar het werkt nu.

Voor alle andere notificaties blijft alles groen, wat ik ook doe.

Ik geef het op. Hopelijk is alles weer back to normal wanneer 8.1 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NmR schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:03:
WhatsApp lijkt nu mee te werken nadat ik het een ander meldingsgeluid gaf. Wanneer ik alleen de meldings-LED kleur veranderde in WhatsApp, werkte het niet.
Het was hetzelfde meldingsgeluid als de "standaardbeltoon voor meldingen" uit de instellingen voor "Geluid & Vibratie", geen idee of dat er wat mee te maken had maar het werkt nu.

Voor alle andere notificaties blijft alles groen, wat ik ook doe.

Ik geef het op. Hopelijk is alles weer back to normal wanneer 8.1 uitkomt.
Waarom moeilijk doen? Ik gebruik al een tijdje deze app en werkt erg fijn: Google Play: Light Manager - LED Settings

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NmR

NmR

Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:20:
[...]

Waarom moeilijk doen? Ik gebruik al een tijdje deze app en werkt erg fijn: Google Play: Light Manager - LED Settings
Sja, moeilijk doen.. Het is vreemd dat een normale functie niet werkt zoals het voorheen wel deed. Uiteindelijk vind ik het niet belangrijk genoeg om er een third-party app voor te installeren, houd m'n telefoon liever zo 'schoon' mogelijk. Hoopte alleen dat iemand er een (andere :)) oplossing voor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
KaiseRRuby schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Oke, dat is natuurlijk jouw gevoel. Ik heb geen iPhone X dus ik heb geen idee hoe het daar voelt, voor mij voelt het heel natuurlijk. Ik gebruik de recente apps eigenlijk nooit, dus heb daar geen last van en een trilling voel ik ook niet. Heb ook geen enkele trilling aan staan op mijn telefoon.

Kun je een voorbeeld geven van die blur?
Het is heel moeilijk uit te leggen / te laten zien als je niet naast iemand staat.
Ik heb hier een youtube video met de gelinkte tijd: YouTube: OnePlus 5T with Android Oreo 8.1 [Oxygen OS: Official Update] - New ...

Je ziet dat bij het unlocken / notificaties naar beneden swipen het scherm aan de onderkant iets donkerder wordt. Ik zie hier een witte gloed over het scherm heen, dus wel donkerder maar alsof ze een witte half transparante afbeelding tonen o.i.d. Kwam over als of ze er nog mee bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
kevinkrs schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:26:
[...]

Het is heel moeilijk uit te leggen / te laten zien als je niet naast iemand staat.
Ik heb hier een youtube video met de gelinkte tijd: YouTube: OnePlus 5T with Android Oreo 8.1 [Oxygen OS: Official Update] - New ...

Je ziet dat bij het unlocken / notificaties naar beneden swipen het scherm aan de onderkant iets donkerder wordt. Ik zie hier een witte gloed over het scherm heen, dus wel donkerder maar alsof ze een witte half transparante afbeelding tonen o.i.d. Kwam over als of ze er nog mee bezig waren.
Ik heb het ook. Is bij unlocken met patroon. Dan lijkt het wat vager ofzo. Een lichte waas over het beeld. Dus niet helder zoals je start scherm is.

Er is niks met het scherm.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 16:35
kevinkrs schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:01:
[...]

Omhoog swipen en 1 seconde vasthouden en je bent bij je recent apps?

Ook de trillingen kan je uitzetten hierbij, heb ik ook gedaan, kan me voorstellen dat een trilling bij elke gesture niet echt soepel voelt.

Blur zie ik nergens.. misschien iets met je achtergrond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

floristevito schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:54:
[...]

Hij wil switchen tussen recente apps. Dus niet alleen de lijst met recente apps bekijken, maar ook meteen de 1 na recentste openen. Dubbeltikken op recente apps doet dat bij de navbar.

Is ook nog een gesture die ik mis om fijn mee te werken. Verder vind ik dingen als "1 seconde wachten" irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
Martinspire schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:29:
[...]

Hij wil switchen tussen recente apps. Dus niet alleen de lijst met recente apps bekijken, maar ook meteen de 1 na recentste openen. Dubbeltikken op recente apps doet dat bij de navbar.

Is ook nog een gesture die ik mis om fijn mee te werken. Verder vind ik dingen als "1 seconde wachten" irritant
Mm snap wat je bedoeld. Die functie is inderdaad lastiger te implementeren. Maargoed, dat is waar de beta voor is. Ik zou zeggen als je een goede oplossing daarvoor hebt stuur het in als suggestie :). OnePlus luister vaak bijzonder goed naar die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
floristevito schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:54:
[...]

Ook de trillingen kan je uitzetten hierbij, heb ik ook gedaan, kan me voorstellen dat een trilling bij elke gesture niet echt soepel voelt.

Blur zie ik nergens.. misschien iets met je achtergrond?
Op mijn iPhone X is het nog geen 0.5 seconden voor ik bij recente apps ben (omhoog en naar links swipen) :p

Die blur is denk ik omdat android de achtergrond donkerder wilt te maken bij het unlocken (een soort effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Sinds gisteren de OnePlus 5T in gebruik! Wat een mooi toestel, wel heb ik eigenlijk gelijk last van een vervelende bug.. :-( In de gallery zie ik onder Collections niet de foto's die ik zelf schiet met de camera. Is dit een bekend probleem of hoort dit op deze manier?

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

Runescom schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:59:
Sinds gisteren de OnePlus 5T in gebruik! Wat een mooi toestel, wel heb ik eigenlijk gelijk last van een vervelende bug.. :-( In de gallery zie ik onder Collections niet de foto's die ik zelf schiet met de camera. Is dit een bekend probleem of hoort dit op deze manier?
Nooit bij stil gestaan, maar net even voor je gekeken. Ik zie alleen de selfies terug maar voor de rest niet de gewone camera beelden.. Wellicht een bugje en moet er een issue ingeschoten worden bij oneplus!

(maar om eerlijk te zijn kijk ik nooit bij collecties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
n2theb schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:09:
[...]

Nooit bij stil gestaan, maar net even voor je gekeken. Ik zie alleen de selfies terug maar voor de rest niet de gewone camera beelden.. Wellicht een bugje en moet er een issue ingeschoten worden bij oneplus!

(maar om eerlijk te zijn kijk ik nooit bij collecties)
haha was het zelfde aan het doen, kijk daar ook nooit. Enkel om whatsapp videos op te schonen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
cypher21 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:11:
[...]

haha was het zelfde aan het doen, kijk daar ook nooit. Enkel om whatsapp videos op te schonen
Oke! Wat gebruiken jullie om de foto's te verwijderen/bewerken/versturen de standaard galerij van OnePlus of een andere?

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou inderdaad een ticket kunnen inschieten. Dat kan en mag hier: https://forums.oneplus.net/feedback/

Waarom gebruik je niet gewoon Google Foto's? Die gebruik ik namelijk (doelend op je laatste vraag).

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-03-2018 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klopt die staan daar ook niet die staan onder foto's.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Runescom schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:19:
[...]

Oke! Wat gebruiken jullie om de foto's te verwijderen/bewerken/versturen de standaard galerij van OnePlus of een andere?
Ik gebruik enkel de standaard galerij

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Runescom schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:19:
[...]

Google Photos, de standaard app nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:20:
[...]

Heb het geïnstalleerd op mijn OP5 met OB6 (Android 8.1) maar werken doet het niet.
Moet je nog iets speciaals doen?

/edit
Waarom is er niet een gezamenlijk 5/5T topic? Zoveel schelen ze nu ook weer niet en veel issues komen overeen.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 16-03-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de balk onderaan altijd mee gaat met de app qua kleur? Bij Spotify blijft ie bv grijs/wit en wil ik 'm zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:58
Hier inmiddels ook de OpenBeta4 geinstalleerd op m'n 5t.
Eerste indruk is fantastisch. Het voelt allemaal een stuk smoother dan eerst. Kan bedrog zijn, maar het valt me toch op.

Ook de nieuwe gesture voor het homescherm is even wennen, maar werkt toch best wel goed. Denk dat het de komende dagen behoorlijk wennen wordt, maar nu heb je tenminste wel het volledige scherm tot je beschikking :)

Wel gemerkt dat bij de gezichtsontgrendeling soms een korte wit-achtige waas tijdens de ontgrendelanimatie ontstaat. Niet heel storend, maar ontgrendelen lijkt hierdoor soms een x aantal tiende-seconde langer te duren. ja dat is inderdaad ongeveer niks :)

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:44
Weet iemand hoe je carrier name linksboven displayed? Is wel handig bij roaming als dat standaard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
QempZoR schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:31:
Hier inmiddels ook de OpenBeta4 geinstalleerd op m'n 5t.
Eerste indruk is fantastisch. Het voelt allemaal een stuk smoother dan eerst. Kan bedrog zijn, maar het valt me toch op.

Ook de nieuwe gesture voor het homescherm is even wennen, maar werkt toch best wel goed. Denk dat het de komende dagen behoorlijk wennen wordt, maar nu heb je tenminste wel het volledige scherm tot je beschikking :)

Wel gemerkt dat bij de gezichtsontgrendeling soms een korte wit-achtige waas tijdens de ontgrendelanimatie ontstaat. Niet heel storend, maar ontgrendelen lijkt hierdoor soms een x aantal tiende-seconde langer te duren. ja dat is inderdaad ongeveer niks :)
Kijk even of je bij >Security >Face-Unlock 'assistive light' aan hebt staan. Dit zorgt voor een witte waas over je scherm als het donker is, zo dat hij je gezicht herkent. Kan best handig zijn, en lijkt een beetje op de waas die jij beschrijft.

Zelf gebruik ik het overigens niet. Scherm zelf geeft al genoeg licht en in hele donkere omgeving gebruik ik liever de vinger scan dan elke keer verblind te worden O-) Maar kan wel handig zijn voor sommige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:58
floristevito schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:48:
[...]

Kijk even of je bij >Security >Face-Unlock 'assistive light' aan hebt staan. Dit zorgt voor een witte waas over je scherm als het donker is, zo dat hij je gezicht herkent. Kan best handig zijn, en lijkt een beetje op de waas die jij beschrijft.

Zelf gebruik ik het overigens niet. Scherm zelf geeft al genoeg licht en in hele donkere omgeving gebruik ik liever de vinger scan dan elke keer verblind te worden O-) Maar kan wel handig zijn voor sommige!
Hé dat is best een goeie, maar helaas niet de witte waas die ik bedoelde. Had wel heel goed gekunt.

Het is meer een soort half blurry, fancy animatie. Lastig uit te leggen in iedergeval.

Verder is je tip om assistive light uit te zetten wel een goeie... Iedere avond gebeurd het me weer.. compleet verblind 7(8)7

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@QempZoR Om die reden zet ik al van meet af aan in de Developer options de drie animation scales naar .25x (of anders minimaal .5x). Dan voelt de hele telefoon meteen een stuk sneller. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:49:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de balk onderaan altijd mee gaat met de app qua kleur? Bij Spotify blijft ie bv grijs/wit en wil ik 'm zwart
Niet, dit kan je niet zelf instellen. Er zijn wel wat work arouds om de balk helemaal te laten verdwijnen oid. Moet je zelf maar even zoeken hoe, want dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Nu online
Ligt het aan mij of is bij de laatste update de pinchzoom uit de camera app gesloopt? Nu heb ik alleen een zoomknop die je ingedrukt moet houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
djiedjee schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:30:
Ligt het aan mij of is bij de laatste update de pinchzoom uit de camera app gesloopt? Nu heb ik alleen een zoomknop die je ingedrukt moet houden...
Bij mij (OOS 5.0.4) werkt dat nog gewoon. Wel heb ik een keer gehad dat het aanpassen van helderheid helemaal niks meer deed (en ook niet zichtbaar werd) tot een reboot. So, have you tried turning it off and on again? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Nu online
@Room42 turned it off and on. Problem solved!

Ik dacht dat dit alleen bij een Windows machine nodig was.....

Edit :na 1 keer opstarten via de powerknop is het probleem er weer. Raar!

[ Voor 24% gewijzigd door djiedjee op 17-03-2018 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:24:
Heb het geïnstalleerd op mijn OP5 met OB6 (Android 8.1) maar werken doet het niet.
Moet je nog iets speciaals doen?
Dat is raar. Heb je alle instellingen doorlopen om dat te finetunen? En dan bedoel ik de instellingen van de app zelf, en van OxygenOS. Permissies, toegang tot meldingen, etc. Maak je maar niet druk over je privacy; die heb ik doorlopen en contact over gehad met de developer.
/edit
Waarom is er niet een gezamenlijk 5/5T topic? Zoveel schelen ze nu ook weer niet en veel issues komen overeen.
Ik heb daar zelf ook wel over nagedacht, maar dan zit je het met het volgende:
  • De vingerafdrukscanner zit op een andere plaats
  • Andere camera op de achterkant
  • Ander scherm
Ondanks dat zal ik het toch heroverwegen en overleggen met @rens-br.

[ Voor 24% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-03-2018 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sportsshooter
  • Laatst online: 14:06
Waarom zou je dat doen? De software cycle is niet identiek. Zo was ten tijde van de release van de 5T de 5 al op Android 8 en dat had de 5T niet. Daarnaast zal de 5T (normaliter) langer software updates krijgen dan de 5. Naast de verschillen die je al noemde (ontbreken capacitive keys op de 5T) lijkt me dat voldoende reden om separate topics te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickelukas
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 10:40
Mijn vrouw heeft wat gezondheidsklachten en zou echt de 5T willen vasthouden en uitproberen voordat wij hem kopen.

Weet iemand een winkel in de buurt van Amsterdam waar dat kan? Als wij wat verder moet rijden is dat geen probleem, maar liever niet naar Maastricht :)
Ik heb al gebeld met mobiel.nl en belsimpel maar die had hem niet als showmodel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:49:
Download Navbar Apps uit de playstore. Met die app kan je de kleur op zwart instellen. Ik zelf had last van een lelijke fade in/out animatie maar die kan je uitzetten in de general settings. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sportsshooter schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:01:
Waarom zou je dat doen? De software cycle is niet identiek. Zo was ten tijde van de release van de 5T de 5 al op Android 8 en dat had de 5T niet. Naast de verschillen die je al noemde (ontbreken capacitive keys op de 5T) lijkt me dat voldoende reden om separate topics te houden.
Ik weet niet hoe je aan die informatie komt, maar het is incorrect.

OnePlus heeft meerdere malen (onder andere bij de release) gezegd dat de OnePlus 5 en 5T hetzelfde updatebeleid gaan volgen vanaf Oreo en dat klopt ook. Dat de 5T bij de release nog geen Oreo had, dat klopt dan; dat zouden ze later dus gaan doen (en vanaf 5.0.1 is dat dus het geval):Zowel qua bèta als stabiele versies zelfde versienummer en dezelfde changelogs.
Daarnaast zal de 5T (normaliter) langer software updates krijgen dan de 5.
Mwoah, dat betwijfel ik. De 3 en 3T zijn wel door OnePlus samengevoegd en daarmee krijgt de 3T evenlang updates als de 3.
Mickelukas schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:33:
Mijn vrouw heeft wat gezondheidsklachten en zou echt de 5T willen vasthouden en uitproberen voordat wij hem kopen.

Weet iemand een winkel in de buurt van Amsterdam waar dat kan? Als wij wat verder moet rijden is dat geen probleem, maar liever niet naar Maastricht :)
Ik heb al gebeld met mobiel.nl en belsimpel maar die had hem niet als showmodel.

Alvast bedankt!
Een vriend/kennis? Desnoods spreek je met een Tweaker af die in de buurt woont :p, want anders zou ik het ook niet zo snel weten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• floristevito
OnePlus heeft volgende week weer een event, deze keer in Utrecht. Je kan hier laser gamen en een hapje en drankje doen met het OnePlus team.

Hoe top zou het zijn als bedrijf als je hier nu gelijk aan zou bieden om Widevine Level 1 op alle 5 en 5T's te zetten? Hoeft niemand zijn telefoon een week kwijt te zijn en heb je de fout mooi herstelt :)

Ik vind het zelf niet waard om hem een week kwijt te zijn voor iets wat ik niet echt gebruik en mis. Als ik echter de mogelijkheid had om het te doen zonder hem kwijt te zijn zou ik het zeker echt top van ze vinden..
Zal we even wat regelen zijn, en misschien niet zo simpel om dat ter plekke te doen. Maar als je zoiets mogelijk zou maken zou je zo'n ding zo goed oppakken als bedrijf.

[ Voor 13% gewijzigd door floristevito op 17-03-2018 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 15:07
floristevito schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:57:
OnePlus heeft volgende week weer een event, deze keer in Utrecht. Je kan hier laser gamen en een hapje en drankje doen met het OnePlus team.

Hoe top zou het zijn als bedrijf als je hier nu gelijk aan zou bieden om Widevine Level 1 op alle 5 en 5T's te zetten? Hoeft niemand zijn telefoon een week kwijt te zijn en heb je de fout mooi herstelt :)

Ik vind het zelf niet waard om hem een week kwijt te zijn voor iets wat ik niet echt gebruik en mis. Als ik echter de mogelijkheid had om het te doen zonder hem kwijt te zijn zou ik het zeker echt top van ze vinden..
Zal we even wat regelen zijn, en misschien niet zo simpel om dat ter plekke te doen. Maar als je zoiets mogelijk zou maken zou je zo'n ding zo goed oppakken als bedrijf.
Goede idee! Overigens was ik mijn telefoon in totaal 3,5 dag kwijt voor de Widevine L1 update in Polen. Gaat best snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

floristevito schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:57:

Iemand al contact met de organisatie of OnePlus opgenomen en ze dit als tip meegegeven? ik wil best langskomen voor een update en wat gezelligheid...

En het scheelt OnePlus weer tijd en geld voor al die terugstuuracties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Martinspire schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:29:
[...]

Iemand al contact met de organisatie of OnePlus opgenomen en ze dit als tip meegegeven? ik wil best langskomen voor een update en wat gezelligheid...

En het scheelt OnePlus weer tijd en geld voor al die terugstuuracties
Ja precies ook mijn gedachte! Ik heb het op de Facebook pagina gezet van het event, maar of ze daar naar kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Helaas, die van mij gaat toch de verkoop weer in.. Staat ondertussen op VA. Brengt te veel complicaties met zich mee aangezien ongeveer alles via ICloud synchroniseert bij mij tussen mijn devices.. :=(

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Zijn er hier meer mensen die sinds de laatste update problemen met bluetooth hebben? Hij maakt bij mij nog wel verbinding met mijn auto (Clio / MediaNav) maar alleen voor de telefoon functie. Als ik in het BT menu van de telefoon kijkt staat er dan ook "Geen Media" achter de verbinding. Even in vliegtuigmodus en weer terug lost het probleem op. Opzich goed omheen te werken maar als je per dag gemiddeld een keer of 10 in/uit stapt en steeds weer extra handelingen moet doen voor de BT media verbinding wordt dat irritant.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rink123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 23:10
De Bluetooth problemen herken ik.
Rijd met een Skoda rond.
Bluetooth uit en weer aan werkt voor mij.
Hopen dat dit bij volgende update weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mickelukas schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 15:33:

Alvast bedankt!
Gaat het om het formaat? Want dan zou je bijv. bij een mediamarkt een telefoon van vergelijkbaar formaat kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floristevito schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:05:
[...]

Ja precies ook mijn gedachte! Ik heb het op de Facebook pagina gezet van het event, maar of ze daar naar kijken..
Sinds kort is die pagina weer geactiveerd. Wordt vaker als een helpdesk gebruikt dan daadwerkelijk een leuk platform voor OnePlus gebruikers hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:17:
[...]

Sinds kort is die pagina weer geactiveerd. Wordt vaker als een helpdesk gebruikt dan daadwerkelijk een leuk platform voor OnePlus gebruikers hahah
Volgensmij nog actief? https://www.facebook.com/events/1279470962153147/?ti=as

Ze reageerde op mijn voorstel helaas dat het lastig was.. had ik al verwacht, maar had toch goed van ze geweest als zoiets gelukt zou zijn.

Naja zo belangrijk is het niet :) was meer een leuk idee

[ Voor 11% gewijzigd door floristevito op 19-03-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:29
Ik heb een probleem met Oneplus 5T, het touch scherm reageert nergens op.
Iemand een oplossing? Bv om de telefoon te resetten zonder het scherm te gebruiken.

Handig om er de volgende keer bij te zetten wat je zelf al geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 20-03-2018 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
JAtech schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:52:
Iemand een oplossing? Bv om de telefoon te resetten zonder het scherm te gebruiken.
Volume knap voor op en neer nee power voor activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
rhos schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:05:
[...]

Volume knap voor op en neer nee power voor activeren?
Heb ik geprobeerd, maar daarna reageert het scherm nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
JAtech schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:52:
Probeer deze eens.

https://www.google.nl/sea...0&ei=Vv-vWpyxNrTBXsy6ouAP

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
Werkt helaas niet omdat mijn telefoon opnieuw is opgestart en dus vergrendeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
JAtech schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:37:
[...]

Werkt helaas niet omdat mijn telefoon opnieuw is opgestart en dus vergrendeld is.
Volgens mij moet je even een eigen topic openen. Dit is meer een discussie-thread. Maar om je toch nog wat op gang te helpen: Bovenstaande werkt wel als je hem in fastboot-modus boot, door de 'volume up' ingedrukt te houden bij het aanzetten. Daarnaast kun ook jij profijt hebben bij de Tool All in One, die ik eerder linkte.

Maar goed, dit is dus geen trouble-shooting topic. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 19-03-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickelukas
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 10:40
Homeland schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:14:
[...]

Gaat het om het formaat? Want dan zou je bijv. bij een mediamarkt een telefoon van vergelijkbaar formaat kunnen proberen.
Het gaat om het formaat, de randgrotte, de gevoel van de achterkant en hoe veel de scherm glimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus 5T-gebruikers, OnePlus heeft opnieuw een survey uitgebracht voor de camera. Graag deze invullen, zodat het OnePlus-team jullie feedback mee kan nemen in de verdere ontwikkelingen.

OnePlus Camera Quality Survey
Hello everyone.

Earlier this month, we held an edition of Open Ears Forum in Hamburg on 3rd of March.Twenty forum members were invited to share their feedback and suggestions. Based on the interactions and developments thereon, the product team has created a survey to understand what our users would prefer in terms of photos and camera on their OnePlus devices.

Do take some time to go through the survey and share your thoughts. We take your feedback very seriously, and our camera team will look into what's important to you guys and work on areas to improve!

https://www.surveymonkey.com/r/3RVFHKZ

Never Settle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:53:
OnePlus 5T-gebruikers, OnePlus heeft opnieuw een survey uitgebracht voor de camera. Graag deze invullen, zodat het OnePlus-team jullie feedback mee kan nemen in de verdere ontwikkelingen.

OnePlus Camera Quality Survey

[...]
Goed om van tevoren te weten is dat ze een foto willen hebben. Dit is een blokkerende vraag. 8)7
Ik heb maar even een zwart blokje gebruikt, want ik heb geen foto die ik wil delen en geen zin om er een te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 19-03-2018 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
Ik hoor 25 tot 50 % minder aan beide oren en de nieuwe EU volume beperking verpest het lekker luisteren naar muziek, netflix etc enorm. Heb gezocht in het topic, maar weet iemand al een manier om het te om zeilen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Room42 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:37:
[...]

Goed om van tevoren te weten is dat ze een foto willen hebben. Dit is een blokkerende vraag. 8)7
Ik heb maar even een zwart blokje gebruikt, want ik heb geen foto die ik wil delen en geen zin om er een te maken.
Je kunt die vraag gewoon overslaan door naar beneden te scrollen. Ik had ook geen zin om een foto te uploaden :)

Overigens wel top dat ze naar feedback vragen. De camera is mi niet zo slecht. Hij is zeker minder dan een S8/S9, maar kost ook een stukje minder. Camera app zou van mij wel wat beter mogen :)

Anyhoe, survey ingevuld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006

Shiro

Serenity

Iemand nog meer last van battery drain op zijn OP5T?

Qua gevoel hield ik minder batterij over aan de einde van de dag. Battery stats bekeken en mijn toestel was blijkbaar continue awake...

Wake lock geïnstalleerd, bleek het Chrome, Gboard en Google waardoor het niet in slaap gaat. Na wat zoek werk en een Beta Google Play service geïnstalleerd te hebben is het opgelost.

Maar was wel nieuwschierig naar of ik de enige ben.

BatteryWakelock

Edit: Screenshot toegevoegd. Eerste screenshot is van batterij status, in het begin zie je continue awake, aan het eind, nadat ik denk het opgelost te hebben, zie je dat ding wel uit awake gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Shiro op 26-03-2018 12:56 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Shiro schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:47:
Iemand nog meer last van battery drain op zijn OP5T?

Qua gevoel ging had ik minder batterij over aan de einde van de dag. Battery stats bekeken en mijn toestel was blijkbaar continue awake...

Wake lock geïnstalleerd, bleek het Chrome, Gboard en Google waardoor het niet in slaap gaat. Na wat zoek werk en een Beta Google Play service geïnstalleerd te hebben is het opgelost.

Maar was wel nieuwschierig naar of ik de enige ben.
Dacht dit ook al te merken. Zal wake lock zo ook even installeren om te kijken of er iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006

Shiro

Serenity

Gropah schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:52:
[...]

Dacht dit ook al te merken. Zal wake lock zo ook even installeren om te kijken of er iets aan de hand is.
Je kan in je batterij status checken of dat ding continue awake is, ik zag het eergisteren voor een hele dag, zondag weer niet na een reboot en vanochtend dus weer..

Hoppelijk is het nu wel opgelost met de beta Google Play service versie.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
Heeft iemand het toevallig al aangedurfd om de laatste systeemupdates te draaien? Ik heb zodra de eerste Oreo build OTA melding op mijn 5T verscheen netjes geïnstalleerd, om vervolgens er achter te komen dat de telefoon voor mij onbruikbaar werd (alle dual sim functies vielen uit, ringtone werkte niet meer, en de beruchte Whatsapp pop-up was wederom niet uit te zetten, waardoor al m'n privé meldingen in beeld bleven komen).
Ik heb vervolgens de telefoon gebrickt en terug naar de laatste OxygenOS build met Nougat geflasht, maar ik zou toch m'n security patch graag kunnen bijwerken (staat nu nog op december 2017).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koen88 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:03:
Heeft iemand het toevallig al aangedurfd om de laatste systeemupdates te draaien? Ik heb zodra de eerste Oreo build OTA melding op mijn 5T verscheen netjes geïnstalleerd, om vervolgens er achter te komen dat de telefoon voor mij onbruikbaar werd (alle dual sim functies vielen uit, ringtone werkte niet meer, en de beruchte Whatsapp pop-up was wederom niet uit te zetten, waardoor al m'n privé meldingen in beeld bleven komen).
Ik heb vervolgens de telefoon gebrickt en terug naar de laatste OxygenOS build met Nougat geflasht, maar ik zou toch m'n security patch graag kunnen bijwerken (staat nu nog op december 2017).
Dat met WhatsApp had ik eerst ook. Hier de oplossing: Instellingen > Apps > WhatsApp > Meldingen > 'Groepsberichten' en 'Berichten' op 'Hoog' zetten ipv 'Urgent' .De rest vind ik raar.. Had je je cache wel geleegd na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
Ik heb de update meerdere keren gedaan - eerst OTA, daarna cache geleegd, toen opnieuw geflasht, daarna geflasht naar een Beta build en toen terug naar de stabiele build, terug naar Nougat, cache geleegd, en daarna geflasht naar Oreo. Niks hielp. Het probleem zat 'm gewoon in de Oreo build zelf - of op z'n minst in OxygenOS. Ik heb van een collega met een OnePlus 5 begrepen dat een deel van de dual sim apps weer loopt na een update aan de kant van de ontwikkelaars. De problemen met de ringtone zijn door OnePlus opgepakt, maar of het echt verholpen is lopen de meningen over uiteen (ook op de OP fora).
Het trucje met de Whatsapp meldingen werkt helaas niet - de telefoon reset telkens de meldingen terug naar Urgent, voor elke app. Dus 1 bericht komt netjes binnen zonder pop-up, en daarna begint het feest weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Nu online
@koen88
Ik draai 5.0.4 , alle OTA updates meegenomen. Geen enkel issue nu eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Open Bèta 5 is aangekondigd.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 5 for the OnePlus 5T

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DysFvpEYwKHCYTVe1zz2FRJ1/full.png

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

[Instructions and Info]:
  1. Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometime NOT as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks of data loss.
  2. If you would like to join our Open Beta Program, please refer to the flashing instructions [HERE] and download the full ROM [HERE].
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
    • Reverting back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache). Please carefully follow the flash instructions below.
    • Please be aware that all data will be wiped during the revert-back process, so do remember to backup your data in advance.
    • Download the roll-back build provided [HERE] to Internal storage.
    • Shut down your device and enter recovery mode by long pressing the Power + Volume Down key simultaneously.
    • Select “Install from Local” and choose the downloaded build to install.
    • Reboot your device after installing the build. You have to re-enter recovery mode to Wipe data cache and Erase everything(Music, pics, etc).
    • Reboot your device again and you're all good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik had Open Beta 5 vanochtend al geinstalleerd over de Beta 4, ging trouwens probleemloos.

In de opties kom ik nu een 'earphone mode' tegen, deze had ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
@Pierre_nr1 Er staat me bij dat ik die al enige tijd heb. Ook dat je aan kunt geven welk apparaat geluid doet als er meerder zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Arunia schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:56:
@Pierre_nr1 Er staat me bij dat ik die al enige tijd heb. Ook dat je aan kunt geven welk apparaat geluid doet als er meerder zijn aangesloten.
Dan valt me dat nu pas op, dank voor de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

De instelling om een foto te spiegelen bij een selfie werkt niet meer. Als ik de optie aan/uit zet blijft mijn foto gespiegeld. Voorheen had ik hier geen last van. Ik draai gewoon oreo 8 en oxygen 5.0.4 Meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door b3ta op 01-04-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b3ta schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:31:
De instelling om een foto te spiegelen bij een selfie werkt niet meer. Als ik de optie aan/uit zet blijft mijn foto gespiegeld. Voorheen had ik hier geen last van. Ik draai gewoon oreo 8 en oxygen 5.0.4 Meer mensen die hier last van hebben?
Die bug kan je hier rapporteren: https://forums.oneplus.ne...nePlus5T&phone_model_rom=

Wat je wel kan doen, is in Google Foto's de spiegeling ongedaan maken, maar dat weet ik niet zeker. Dacht dat dat kon namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Nu de zon weer begint te schijnen merk ik dat met een zonnebril op de faceunlock niet werkt. Kan ik een met en 1 zonder bril faceunlock profiel aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sigilens schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:03:
Nu de zon weer begint te schijnen merk ik dat met een zonnebril op de faceunlock niet werkt. Kan ik een met en 1 zonder bril faceunlock profiel aanmaken?
Misschien met een tweede Android profiel op je telefoon.
Maar even je zonnebril op en af is sneller dan van account wisselen. Of combineren met een vingerafdruk, nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Vraagje...

M'n 5T is up-to-date volgens eigen zeggen.
Maar de laatste security patch is van december, 3+ maanden inmiddels dus.

Is dit normaal voor oneplus? Google levert me ook heel wat klagers op over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
MyrddinLXXIIX schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:31:
Vraagje...

Is dit normaal voor oneplus? Google levert me ook heel wat klagers op over dit onderwerp.
Ja, ik verbaas me hier ook over. Zeker omdat mijn Wileyfox Swift een maand voor liep, 3 maanden geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
pff, deze vraag wordt op het user forum ook continue gesteld ;)

de beta5 zit op patchlevel februari. Maar wat volgens mij belangrijker is, is om te kijken wat er gefixt is in de tussentijd, en of die patches misschien niet al in OxygenOS zitten, ipv je blind te staren op die datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
borft schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:57:
pff, deze vraag wordt op het user forum ook continue gesteld ;)

de beta5 zit op patchlevel februari. Maar wat volgens mij belangrijker is, is om te kijken wat er gefixt is in de tussentijd, en of die patches misschien niet al in OxygenOS zitten, ipv je blind te staren op die datum.
Het is in Android de enige referentie die ik heb. Als het net zo werkt als op Linux distro's, zoals Debian waarbij de fixes in oudere versies worden gebackport, moeten ze dat beter communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus 5-gebruikers, waarschijnlijk kennen jullie Discord wel. Voor degene die geïnteresseerd zijn en het leuk vinden om over van alles en nog wat te discussiëren: Reddit-gebruikers hebben een OnePlus Discord-server aangemaakt (waar op het moment van schrijven bijna 700 leden in zitten). Hier de link: https://discord.gg/suuX5g4. Als er vragen zijn, hoor ik het wel.

Heb de voorwaarde gelezen, en daarin kwam niet naar voren dat ik geen linkjes mag plaatsen. Dit is geen reclame voor een bedrijf of wat dan ook, want zo staat het in de voorwaarde.. Als er toch moeite mee is: stuur mij dan even een berichtje, want dan pas ik het zelf wel even aan.
MyrddinLXXIIX schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:31:
Vraagje...

Room42 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:40:
Ja, ik verbaas me hier ook over. Zeker omdat mijn Wileyfox Swift een maand voor liep, 3 maanden geleden.
Ik snap de frustratie. Dit moet inderdaad verbeteren. Denk ook dat je een afweging moet maken tussen kritieke beveiligingslekken (zoals Krack, al schijnt dat allemaal heel erg mee te vallen), of een bug zoals Spectre 2 die heel moeilijk uit te voeren is. Maar inderdaad: het mag en kan wel wat sneller. Ik verwacht binnen een maand trouwens een OTA naar 8.1 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen de Oneplus 5t. Fijne telefoon, snel en premium look & feel. Graag zou ik willen weten of je de helderheid van het ledlampje (bij inkomende meldingen) ook kan verhogen? Ik vind de helderheid nogal aan de lage kant en zou dit wel wat feller willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:53:
Sinds een paar dagen de Oneplus 5t. Fijne telefoon, snel en premium look & feel. Graag zou ik willen weten of je de helderheid van het ledlampje (bij inkomende meldingen) ook kan verhogen? Ik vind de helderheid nogal aan de lage kant en zou dit wel wat feller willen hebben.
Volgens mij zou dat mogelijk moeten zijn met https://play.google.com/s...s?id=com.koo.lightmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt ga het uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer! De app geeft wel een paar opties echter staat de optie helder al aangevinkt. Ben bang dat dit niet verandert kan worden. Ik krijg de notificatie niet helderder dan de telefoon zelf weergeeft. Weet ook niet of er meer mensen zijn die dit ook zo ervaren.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 10-04-2018 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Na alle heisa rondom privacy heb ik mijn data van FB eens opgevraagd en ben erg onder de indruk...... Van mijn 5T😀
Ik ben geroot en draai Adaway en heb Tugabrowser met DuckDuckGo als zoekmachine. FB via de browser en niet via een App. Dat alles al vanaf mijn eerste 1+3
Fijn dat 1+ zo makkelijk is met rooten.

De laatste update is al weer even geleden, ik heb wel weer zin in een update naar 8.1
Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie