Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:27:
@Driftkikkertje Even voor de zekerheid, kon het namelijk zo gauw niet terug vinden, maar hebben ze je hele telefoon gewiped? Of staan al je apps en dergelijke nog gewoon erop?
Ik ga het pas ontvangen toestel van mijn vriendin aanstaande week terug sturen, aangezien die toch nog niet in gebruik is.

Ik ga het express niet resetten. En laat er een pincode en face unlock er op. Ben benieuwd of ik het gereset terug krijg.

Zal het waarschijnlijk volgende week laten weten.

Om mijn eigen toestel puur voor de DRM update terug te sturen vind ik net te gek, aangezien ik die functie nooit gemist heb en bijna nooit gebruik. Dus daar wacht ik nog even mee.
Kaya10 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:33:
Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van een OnePlus 5T 64 gb, het toestel heb ik overgenomen van iemand anders die het van eGlobal central heeft gekocht.

Echter weet ik wel dat je het toestel terug naar Hong Kong moet opsturen voor een reparatie. Is niet altijd handig door de hoge verzendkosten, lange reparatietermijn...

Nu is mijn vraag of je ook via het iMEI nummer garantie van OnePlus kan claimen.
Heb hier wel een factuur liggen van eGlobal Central
Je kan alvast proberen een account aan te maken op de site van OP en je device met de IMEI te registeren.

Het zou mij niet verbazen als je het via OP zelf mag afhandelen en of je al een reden hebt voor RMA (behalve de DRM update). Je kan het iig proberen via de support. Ze vragen wel altijd een aankoopbewijs, die van mij was van de pop-up store, maar misschien is van eglobal ook wel geldig? Daar heb ik geen ervaringen mee.

[ Voor 39% gewijzigd door xileS op 02-03-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Ik ga het pas ontvangen toestel van mijn vriendin aanstaande week terug sturen, aangezien die toch nog niet in gebruik is.

Ik ga het express niet resetten. En laat er een pincode en face unlock er op. Ben benieuwd of ik het gereset terug krijg.

Zal het waarschijnlijk volgende week laten weten.

Om mijn eigen toestel puur voor de DRM update terug te sturen vind ik net te gek, aangezien ik die functie nooit gemist heb en bijna nooit gebruik. Dus daar wacht ik nog even mee.

[...]

Je kan alvast proberen een account aan te maken op de site van OP en je device met de IMEI te registeren.

Het zou mij niet verbazen als je het via OP zelf mag afhandelen en of je al een reden hebt voor RMA (behalve de DRM update). Je kan het iig proberen via de support. Ze vragen wel altijd een aankoopbewijs, die van mij was van de pop-up store, maar misschien is van eglobal ook wel geldig? Daar heb ik geen ervaringen mee.
Hoelang duurt zo'n reparatie ongeveer? Moet je het dan naar Polen opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Kaya10 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 23:23:
[...]

Hoelang duurt zo'n reparatie ongeveer? Moet je het dan naar Polen opsturen?
Meestal binnen 2 dagen terug in praktijk, maar als ze niet gelijk tijd hebben voor je toestel kan het misschien een week duren? Het verzenden gaat namelijk steeds in 1 dag maar Polen of Tsjechië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ter info: Ik krijg de OOS 5.0.4-update nu ook in NL, zonder VPN aangeboden.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 03-03-2018 14:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Room42 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:59:
Ter info: Ik krijg de OOS 5.0.4-update nu ook in NL, zonder VPN aangeboden.
5.0.4? Is die nieuw? Wat zit erin dan? Zelfde als de laatste beta (die van eind januari) of anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 03-03-2018 17:52 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:52:
[...]

5.0.4? Is die nieuw? Wat zit erin dan? Zelfde als de laatste beta (die van eind januari) of anders?
Ik snap de opwinding, maar het enige dat je had hoeven doen is even terugbladeren of gewoon 5.0.4 in de zoekbalk hierboven typen: 5.0.4

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 03-03-2018 17:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:04
Iets wat me opviel: er zit een enorm verschil in geluidskwaliteit bij het bellen tussen verschillende toestellen.
Ik ken mensen met een OP 3T en een galaxy S8, als ik met hen bel is het een topkwaliteit. Anderen met bijvoorbeeld een iPhone 6s klinken veel slechter.

Kan ook met de provider te maken hebben. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
djiedjee schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:11:
Iets wat me opviel: er zit een enorm verschil in geluidskwaliteit bij het bellen tussen verschillende toestellen.
Ik ken mensen met een OP 3T en een galaxy S8, als ik met hen bel is het een topkwaliteit. Anderen met bijvoorbeeld een iPhone 6s klinken veel slechter.

Kan ook met de provider te maken hebben. Wat zijn jullie ervaringen?
Kan komen door het zgn hd-bellen, of 4g bellen (VoLTE). Maar dit ligt ook aan de ondersteuning van de provider.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Sjowhan schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:07:
[...]

Kan komen door het zgn hd-bellen, of 4g bellen (VoLTE). Maar dit ligt ook aan de ondersteuning van de provider.
Geen enkele provider ondersteund een van de OPO's met VoLTE

Maar ik herken het idd wel, iphone 7 (en hoger) en nieuwere androids klinken veel duidelijker

[ Voor 14% gewijzigd door cypher21 op 05-03-2018 15:57 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Ik lees dat mensen hier hun toestel terug sturen vanwege L1 DRM en netflix het minimale nodig heeft van L3

Nu heb ik even gekeken met de App DRM info, waarbij staat:

Google Widevine Modular DRM
version 1.0
Security Level: L3

Dit is tevens op een Oneplus die vorige week geleverd is. Dan is er voor mij geen reden om terug te sturen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
kevinkrs schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:34:
Ik lees dat mensen hier hun toestel terug sturen vanwege L1 DRM en netflix het minimale nodig heeft van L3

Nu heb ik even gekeken met de App DRM info, waarbij staat:

Google Widevine Modular DRM
version 1.0
Security Level: L3

Dit is tevens op een Oneplus die vorige week geleverd is. Dan is er voor mij geen reden om terug te sturen toch?
Juist wel, want je heb Security Level L1 nodig, als je Netflix enzo in HD wilt kijken. Alle toestellen worden met L3 geleverd nog helaas, enige optie is het om RMA te sturen voor een fix. Beetje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
xileS schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:47:
[...]

Juist wel, want je heb Security Level L1 nodig, als je Netflix enzo in HD wilt kijken. Alle toestellen worden met L3 geleverd nog helaas, enige optie is het om RMA te sturen voor een fix. Beetje omslachtig.
Dan heb je dus eindelijk je toestel... Hoe moet je het opsturen en wordt dit vergoed? En hoe lang duurt een gemiddelde reparatie ongeveer?

Tevens mijn 2e vraag:

Ik ben jarenlang een iOS gebruiker, voor het eerst weer een overstap durven te maken naar Android met de OnePlus 5T. Maar hoe is jullie accuduur? Als ik hem van de lader afhaalt gaan de eerste 4 - 6% wel erg snel (5 minuten van de lader, 1,5 minuut screen on time en een 4% batterij drop??)

Vervolgens blijft hij een stuk langer rond de 90 hangen voor hij weer zakt, ervaren jullie dit ook?

Bij iOS blijft het bijvoorbeeld een stuk langer rond de 100% hangen, waardoor voor mijn gevoel iOS ook veel langer mee gaat dan de Oneplus 5T (Ik heb tevens een iPhone X 256GB variant)

[ Voor 9% gewijzigd door kevinkrs op 05-03-2018 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
kevinkrs schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:55:
[...]

Dan heb je dus eindelijk je toestel... Hoe moet je het opsturen en wordt dit vergoed? En hoe lang duurt een gemiddelde reparatie ongeveer?
Oei, jeetje! Wat een opwinding opeens. En al die info is allang bekend ;) Lees je even in in dit topic. Vooral Driftkikkertje's posts zullen je helpen. ;)
Tevens mijn 2e vraag:

Ik ben jarenlang een iOS gebruiker, voor het eerst weer een overstap durven te maken naar Android met de OnePlus 5T. Maar hoe is jullie accuduur? Als ik hem van de lader afhaalt gaan de eerste 4 - 6% wel erg snel (5 minuten van de lader, 1,5 minuut screen on time en een 4% batterij drop??)

Vervolgens blijft hij een stuk langer rond de 90 hangen voor hij weer zakt, ervaren jullie dit ook?
Ik heb de mijne nog nooit leeg gekregen. Wat is de voorspelling binnen de Battery settings? Je kunt daar ook zien welk proces de meeste stroom vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Room42 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:59:
[...]
Oei, jeetje! Wat een opwinding opeens. En al die info is allang bekend ;) Lees je even in in dit topic. Vooral Driftkikkertje's posts zullen je helpen. ;)

Oh ik ben geen driftkikker hoor, maar als ik een telefoon koop hou ik alleen geen rekening met DRM's etc :p Vind het verder geen ernst, maar zou wel willen weten hoe snel het gaat (dat dat ik een telefoon 2 weken kwijt ben hehe)

[...]

Ik heb de mijne nog nooit leeg gekregen. Wat is de voorspelling binnen de Battery settings? Je kunt daar ook zien welk proces de meeste stroom vreet.
Processen zien er redelijk normaal uit, tevens heb ik achtergrondprocessen van 9292ov uitgezet. Verder staat Idle en Android systeem rond de 6%

Ik heb ongeveer 72% batterij over met 1,5 uur sot. Ik gebruik alleen maar Chrome, hier en daar Instagram, klein beetje facebook (in de browser) en Whatsapp uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
kevinkrs schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:07:
[...]

Processen zien er redelijk normaal uit, tevens heb ik achtergrondprocessen van 9292ov uitgezet. Verder staat Idle en Android systeem rond de 6%

Ik heb ongeveer 72% batterij over met 1,5 uur sot. Ik gebruik alleen maar Chrome, hier en daar Instagram, klein beetje facebook (in de browser) en Whatsapp uiteraard :P
Hij zei niet dat jij een driftkikker bent maar dat je de posts van gebruiker Driftkikkertje moet lezen.

Mijn status van de eerste 8% accu gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/264o16s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Driftkikkertje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Deel 1 ging in ieder geval rete-snel!
Gisteravond bij mij thuis om 17:00 opgehaald in Dordrecht, vanmorgen om 9 uur was hij bij het repair center in Polen!
Hmm ik heb er zondag 2 besteld.
De rode voor de vriendin en een zwarte voor mezelf.
Vanmorgen bericht gehad van DHL dat ze morgen geleverd gaan worden.
Ze komen beide uit Polen, nu duimen dat alle updates erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

bandietjeoo7 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:56:
[...]

Hmm ik heb er zondag 2 besteld.
De rode voor de vriendin en een zwarte voor mezelf.
Vanmorgen bericht gehad van DHL dat ze morgen geleverd gaan worden.
Ze komen beide uit Polen, nu duimen dat alle updates erop staan.
Het gaat allemaal wonderbaarlijk snel daar bij OnePlus. Ik moest mijn OP3 wel opsturen ter reparatie, maar het wordt allemaal vrij vlotjes afgehandeld daar in Polen. Ik ga er vanuit dat het wel goed gaat komen dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 05-03-2018 19:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

kevinkrs schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:07:
[...]

FYI de eerste paar dagen is het nog niet reeel voor wat je uiteindelijke verbruik is. Hij is op de achtergrond allemaal data aan het verzamelen om processen te optimaliseren (wat gebruik je wel, wat gebruik je niet) en ook applicaties worden standaard pas na 3 dagen in de achtergrond gezet als je ze niet gebruikt hebt. Zeker als je nieuw bent met het platform (en dus alles gaat opstarten en uitproberen) kom je op een hoger verbruik dan normaal. Daarbij is iOS ook niet helemaal eerlijk qua batterijverbruik. Het begin gaat langzaam, maar daarna gaat het steeds sneller en sneller. Het is zogezegd niet lineair. Android doet dat wel, maar lijkt daardoor een langere adem te hebben. Als ie op 100% staat, zal Android vrij snel 99% aangeven. Er is immers wat energie uit, dus geen 100% meer beschikbaar. iOS kan dat rustig een half uur of langer volhouden, ook al ben je energie aan het verbruiken.

Qua Netflix moet je maar even kijken of je echt aan 1080p toe bent. Ik zou zeggen dat 720 op zich ook voldoende is op een dergelijk scherm (en bovendien scheelt het opslagruimte als je onderweg dingen kijkt). En qua besparingen (data, accu, gps en whatnot) zou ik het ook gewoon een tijdje aankijken. Als je echt niet tevreden bent met batterijverbruik kun je het altijd nog veranderen. Bij voorbaat daarmee beginnen (of met ROMs) is gewoon niet nodig. Ervaar het systeem eerst zoals het is, dan kun je beter aanvoelen wat je dan anders wilt. Niet alle verandering is meteen slecht en niet alle standaard applicaties of instellingen zijn direct goed, maar geef het op zijn minst een kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Martinspire schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:53:
[...]
Qua Netflix moet je maar even kijken of je echt aan 1080p toe bent. Ik zou zeggen dat 720 op zich ook voldoende is op een dergelijk scherm
SD reso is 480.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

720p toch? Of was dat weer op Desktop browsers (Chrome en Firefox, maar weer niet Edge en IE) bij Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Martinspire schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:02:
[...]
720p toch? Of was dat weer op Desktop browsers (Chrome en Firefox, maar weer niet Edge en IE) bij Netflix?
720p = ook HD :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
[...]

FYI de eerste paar dagen is het nog niet reeel voor wat je uiteindelijke verbruik is. Hij is op de achtergrond allemaal data aan het verzamelen om processen te optimaliseren (wat gebruik je wel, wat gebruik je niet) en ook applicaties worden standaard pas na 3 dagen in de achtergrond gezet als je ze niet gebruikt hebt. Zeker als je nieuw bent met het platform (en dus alles gaat opstarten en uitproberen) kom je op een hoger verbruik dan normaal. Daarbij is iOS ook niet helemaal eerlijk qua batterijverbruik. Het begin gaat langzaam, maar daarna gaat het steeds sneller en sneller. Het is zogezegd niet lineair. Android doet dat wel, maar lijkt daardoor een langere adem te hebben. Als ie op 100% staat, zal Android vrij snel 99% aangeven. Er is immers wat energie uit, dus geen 100% meer beschikbaar. iOS kan dat rustig een half uur of langer volhouden, ook al ben je energie aan het verbruiken.

Qua Netflix moet je maar even kijken of je echt aan 1080p toe bent. Ik zou zeggen dat 720 op zich ook voldoende is op een dergelijk scherm (en bovendien scheelt het opslagruimte als je onderweg dingen kijkt). En qua besparingen (data, accu, gps en whatnot) zou ik het ook gewoon een tijdje aankijken. Als je echt niet tevreden bent met batterijverbruik kun je het altijd nog veranderen. Bij voorbaat daarmee beginnen (of met ROMs) is gewoon niet nodig. Ervaar het systeem eerst zoals het is, dan kun je beter aanvoelen wat je dan anders wilt. Niet alle verandering is meteen slecht en niet alle standaard applicaties of instellingen zijn direct goed, maar geef het op zijn minst een kans :)
Kan het verhaal van iOS en batterijpercentage weergave bevestigen. Hij blijft vrijwel altijd een half uur lang op 100% staan, kruipt dan heel langzaam richting de 90 en vanaf dat punt gaat het wat sneller. Daarnaast is het volgens mij ook zo dat als je eenmaal onder de 40% komt dat ze er echt afvliegen. Heel slim trucje van Apple voor lichtgebruikers om te laten denken dat hun batterij heel goed is. Bij power users vallen ze wel door de mand haha.

Batterij van de 5T is in mijn persoonlijke beleving echt van een andere planeet. Heb in het verleden de iPhone 6 Plus en 7 gehad, maar geen van beiden kwamen ook maar in de buurt van wat ik met deze 5T heb. Zelfs op dag van in gebruik name, met alle apps installeren, overal inloggen, alles op z'n plek zetten, de juiste instellingen vinden en ermee spelen had ik aan een volle lading nog meer dan genoeg om de hele dag door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
[...]

Bedank voor je uitgebreide uitleg, betekend dit nu ook dat de Oneplus 5t langer mee gaat dan de iPhone X? Ik ben altijd de iPhone 7 plus gewend als batterij en die kon je niet leeg trekken, aan het einde van de dag had ik altijd 40% over (hevig gebruik)

Betreft netflix, ik zit er aan te denken om hem wel op te sturen, net vergeleken met netflix op de iPhone X maar de beeldkwaliteit van de oneplus met netflix is nog blokkeriger dan minecraft :p

Gebruiken jullie tevens ook iets als reachability? Zoals op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 16:35
kevinkrs schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:54:
[...]

Bedank voor je uitgebreide uitleg, betekend dit nu ook dat de Oneplus 5t langer mee gaat dan de iPhone X? Ik ben altijd de iPhone 7 plus gewend als batterij en die kon je niet leeg trekken, aan het einde van de dag had ik altijd 40% over (hevig gebruik)

Betreft netflix, ik zit er aan te denken om hem wel op te sturen, net vergeleken met netflix op de iPhone X maar de beeldkwaliteit van de oneplus met netflix is nog blokkeriger dan minecraft :p

Gebruiken jullie tevens ook iets als reachability? Zoals op de iPhone?
Je kan instellen dat een swipe vanaf beneden je scherm op je home screen je notificaties naar beneden brengt. Ook een swipen naar beneden over de vingerscanner zorgt er vanaf elk scherm voor dat de notificaties naar beneden komen. Dit lijkt er dus een beetje op.

Besef je goed voor je Widevine L1 erbij laat zetten of je Netflix daadwerkelijk zo vaak online gaat kijken op het scherm van je telefoon :) Zo ja, en indien je hem een weekje kan missen, dan kan je hem natuurlijk gerust terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Driftkikkertje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:36:
Ik heb gisteren mijn op5t opgestuurd naar OnePlus. Ik zal jullie geïnformeerd houden over de afloop ervan. Het gaat over de fix om ook op de telefoon en Netflix, hoge resolutie te kunnen kijken.
Hoe lang moest jij wachten totdat je een shipping label + een afspraak van UPS kreeg? Misschien ben ik deze keer wat ongeduldig, maar ik heb na een aantal dagen nog niks ontvangen. Behalve een link naar https://oneplus.ctdipolska.pl/ en een RMA/Claimnummer, maar die doet het nog niet op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
floristevito schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Je kan instellen dat een swipe vanaf beneden je scherm op je home screen je notificaties naar beneden brengt. Ook een swipen naar beneden over de vingerscanner zorgt er vanaf elk scherm voor dat de notificaties naar beneden komen. Dit lijkt er dus een beetje op.

Besef je goed voor je Widevine L1 erbij laat zetten of je Netflix daadwerkelijk zo vaak online gaat kijken op het scherm van je telefoon :) Zo ja, en indien je hem een weekje kan missen, dan kan je hem natuurlijk gerust terug sturen.
Ah maar dat verplaats de app niet lager op je scherm zodat je bij de hoogste elementen bij de app zou kunnen komen O-)

Ik kijk trouwens altijd netflix online, minimaal een uur per dag, onderweg in de trein oid op de hoogste kwaliteit mogelijk, dus ik denk dat het 't wel waard is.

Een weekje missen is wel jammer, maar ik kan nog mijn iPhone X gebruiken.

Weet tevens mensen hier of de Oneplus qua accuduur nu langer of korter mee gaat dan de iPhone X? Ik ben namelijk best nieuwsgierig aangezien ik altijd het gevoel heb dat Android zo snel leeg trekt (terwijl iPhone dus valse percentage aangeeft) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
kevinkrs schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:54:
[...]

Ah maar dat verplaats de app niet lager op je scherm zodat je bij de hoogste elementen bij de app zou kunnen komen O-)

Ik kijk trouwens altijd netflix online, minimaal een uur per dag, onderweg in de trein oid op de hoogste kwaliteit mogelijk, dus ik denk dat het 't wel waard is.

Een weekje missen is wel jammer, maar ik kan nog mijn iPhone X gebruiken.

Weet tevens mensen hier of de Oneplus qua accuduur nu langer of korter mee gaat dan de iPhone X? Ik ben namelijk best nieuwsgierig aangezien ik altijd het gevoel heb dat Android zo snel leeg trekt (terwijl iPhone dus valse percentage aangeeft) :P
Op GSMArena is de endurance rate van de 5T 82 uur, terwijl die van de iPhone X 74 uur is. Tevens op YouTube meerdere battery tests te vinden tussen meerdere toestellen, waartussen de 5T en X ook zitten. Daar zit de 5T vrijwel altijd bij de besten, terwijl de X veelal als een van de eerste het loodje legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
keest12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Op GSMArena is de endurance rate van de 5T 82 uur, terwijl die van de iPhone X 74 uur is. Tevens op YouTube meerdere battery tests te vinden tussen meerdere toestellen, waartussen de 5T en X ook zitten. Daar zit de 5T vrijwel altijd bij de besten, terwijl de X veelal als een van de eerste het loodje legt.
Klopt ik heb ze allemaal al gezien, maar ik wist dus niet of dit een eerlijke test zou zijn aangezien dit afhankelijk is van screen on time ipv normaal gebruik (met whatsapp berichten antwoorden, lock, unlock, lock unlock acties etc) En deze testen gaan ook door tot de laatste batterij procent, iets waar ik toch boven hoop te zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 20:25
Ik gebruik mijn telefoon niet schrikbarend veel. Misschien dat ik een keer 1x per dag gebeld wordt, verder is t whatsapp, tinder (GPS) en instagram.

Ik kan een dikke twee dagen doen met mijn batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
xileS schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Hoe lang moest jij wachten totdat je een shipping label + een afspraak van UPS kreeg? Misschien ben ik deze keer wat ongeduldig, maar ik heb na een aantal dagen nog niks ontvangen. Behalve een link naar https://oneplus.ctdipolska.pl/ en een RMA/Claimnummer, maar die doet het nog niet op de site.
ging snel bij mij. Anders ff bellen met ze? Of met ups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Driftkikkertje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:39:
[...]
ging snel bij mij. Anders ff bellen met ze? Of met ups
Ja dat was ik ook gewend van de vorige keer toen het met CTDI en UPS ging. Ben al met OP in contact via een support ticket, heb het nogmaals nagevraagd. Zou namelijk niet zo weten wie ik moet bellen, zonder verwarring te brengen.

Misschien hebben we zet wel druk gekregen door al die retour aanvragen voor de DRM Update ;p. Wacht nog eventjes af hoe OP reageert, reageren altijd wel redelijk snel via de ticket. Gisteren vroegen ze mij nog 1 dag te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Ik heb mijn beide 5T binnen.
Mooie snelle telefoon.
Maar helaas geen Android 8 of L1 erop.
Adroid 8 was een fluitje van een cent.
De L1 is voor mij niet van belang.

Maar ik kom van een Samsung S6 edge.
Daar stond een knop onderin met apps waar alle apps stoaan incl de gedownloade.
Dit vind ik op de 5T niet weer en kan mijn gedownloade apps die niet op het home scherm komen niet terug vinden.

Een van de mede tweakers een idee waar ik deze apps kan vinden?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
bandietjeoo7 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:01:
Mooie snelle telefoon.

Dit vind ik op de 5T niet weer en kan mijn gedownloade apps die niet op het home scherm komen niet terug vinden.

Bvd
Van beneden (dock) naar boven swipen open je app drawer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Omhoog swipen?
Edit: te laat
Mooie snelle telefoon.

Bvd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bandietjeoo7
Dank jullie wel.
Hoe simpel is het soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
bandietjeoo7 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:15:
Dank jullie wel.
Hoe simpel is het soms.
Volgens mij krijg je daar zelfs nog een pop-up over, de eerste keer dat je je toestel opstart :P En het pijltje zou het ook moeten verraden. Maar als je van niet-stock Android komt (zoals Samsungs) kan ik me voorstellen dat het even wennen is. Het instellingenscherm zal dan ook wel flink anders voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Iemand tevens een idee hoe je op android /OxygenOS telefoongesprekken van onbekende numbers kunt blokkeren? Word een beetje gek van die tientallen telefoontjes per dag over zakelijke energie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
kevinkrs schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:55:
Iemand tevens een idee hoe je op android /OxygenOS telefoongesprekken van onbekende numbers kunt blokkeren? Word een beetje gek van die tientallen telefoontjes per dag over zakelijke energie...
Open je telefoon-dialer -> druk op het 'klokje' (geschiedenis' -> klik op het pijltje links van het nummer, wat naar beneden wijst -> klik op 'i' (van information) -> klik op de drie puntjes rechtsbovenin -> nummer blokkeren.

Wellicht dat het sneller kan, maar voor mij werkt dit prima.

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 06-03-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33

Bvd
Als je er niet aan kan wennen:
Google Play: Nova Launcher

Dit is een alternatieve launcher voor je telefoon, waarmee je je 'knop' weer terug krijgt voor je apps. Je kan er ook gestures mee instellen (dubbel tik op je unlockte scherm om Gmaps te starten bv.) Hiervoor heb je volgens mij wel de betaalde versie nodig.

In de versie die hierboven in de link staat; er zit geen reclame in.

Dank voor je hulp, maar zou je de volgende keer je vorige bericht kunnen aanpassen? Zien we liever dan meerdere posts onder elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 07-03-2018 06:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 20:25
CuBras schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:03:
[...]

Open je telefoon-dialer -> druk op het 'klokje' (geschiedenis' -> klik op het pijltje links van het nummer, wat naar beneden wijst -> klik op 'i' (van information) -> klik op de drie puntjes rechtsbovenin -> nummer blokkeren.

Wellicht dat het sneller kan, maar voor mij werkt dit prima.
Open je telefoon (door op het hoorntje te klikken in je balk onderin). Houdt het nummer ingedrukt en druk op 'block number'. Vandaag nog gedaan. Een of ander vaag nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
CuBras schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:06:
[...]

Als je er niet aan kan wennen:
Google Play: Nova Launcher

Dit is een alternatieve launcher voor je telefoon, waarmee je je 'knop' weer terug krijgt voor je apps. Je kan er ook gestures mee instellen (dubbel tik op je unlockte scherm om Gmaps te starten bv.) Hiervoor heb je volgens mij wel de betaalde versie nodig.

In de versie die hierboven in de link staat; er zit geen reclame in.
Dank je voor de input maar het bevalt me prima zo.
Instellingen zijn iets anders maar is goed te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
OnePlus heeft laatst in Hamburg een bijeenkomst gehad met een groot aantal communityleden over hoe zij de camera kunnen verbeteren. Hieruit zijn positieve resultaten gekomen: Open Ears Forum: Camera - Hamburg, Germany 2018

Als OnePlus 5T gebruiker kun ook jij je stem uitbrengen. Dat kan via dit formulier: https://goo.gl/forms/cqVz0AksDW08tnX42

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
Vandaag mijn 5T besteld, komt vanavond binnen. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 10:44
Is er een mogelijkheid om je carrier name static linksboven te krijgen? Is makkelijk als je zit te roamen

[ Voor 19% gewijzigd door J0kerNL op 07-03-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
mamorunl schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:31:
[...]

Open je telefoon (door op het hoorntje te klikken in je balk onderin). Houdt het nummer ingedrukt en druk op 'block number'. Vandaag nog gedaan. Een of ander vaag nummer.
Dit werkt helaas niet voor onbekende nummers (prive nummers) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankdr
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-06-2024
Wat ben ik altijd ontzettend jaloers als ik batterijgegevens van medegebruikers zie. Ik geef toe dat ik m'n telefoon redelijk vaak gebruik, maar niet super zwaar (bluetooth, gps, nfc en dat soort dingen staan alleen aan als ik ze actief gebruik). Toch krijg ik het meestal niet voor elkaar om er ruim 24+ uur mee te doen. As we speak is die 20 uur van de lader, is het scherm 2u50 aan geweest en heb ik nog maar 22% over. Wel stream ik bijvoorbeeld een uurtje per dag Spotify via m'n bluetooth headset. Heeft dit zo'n grote impact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Frankdr schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:43:
Wat ben ik altijd ontzettend jaloers als ik batterijgegevens van medegebruikers zie. Ik geef toe dat ik m'n telefoon redelijk vaak gebruik, maar niet super zwaar (bluetooth, gps, nfc en dat soort dingen staan alleen aan als ik ze actief gebruik). Toch krijg ik het meestal niet voor elkaar om er ruim 24+ uur mee te doen. As we speak is die 20 uur van de lader, is het scherm 2u50 aan geweest en heb ik nog maar 22% over. Wel stream ik bijvoorbeeld een uurtje per dag Spotify via m'n bluetooth headset. Heeft dit zo'n grote impact?
Ik heb Bluetooth ook bijna de hele dag aan met mn bluetoothontvanger die aan mn hoortoestellen zit gekoppeld. Luister ook veel muziek op het werk daarmee. Dus nee, dat valt mee.

Hier 1u SOT, 1d5u voor het laatst opgeladen en nu nog 1d5u te gaan (op 45%). Niet heel veel gebruikt dus, maar ook prima batterij. Wifi en Bluetooth staan dus meestal wel aan, GPS ook, NFC eigenlijk nooit. Ook scannen naar apparaten staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
kevinkrs schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:40:
[...]

Dit werkt helaas niet voor onbekende nummers (prive nummers) :(
Beetje omslachtig voor jou denk ik, maar ik zelf gebruik een MiBand 2 icm Mi Band Tools app, daarin is wel een optie "Negeer verborgen nummer" en "Negeer onbekende nummer". Telefoon kan dan gewoon op stil en alle notificaties via de Miband laten gaan.

Het zal mijn niet verbazen, dat dit ook met een app mogelijk moet zijn, maar het is idd niet standaard mogelijk in Android (of het is mij niet opgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSide1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-08 13:23
Vandaag is mijn pakketje opgehaald door UPS naar de CTDI in Polen. Weet iemand toevallig of ze hem morgen al weer kunnen opsturen zodat ik hem vrijdag binnen heb? Anders wordt het helaas wachten tot Dinsdag ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
OutSide1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:12:
Vandaag is mijn pakketje opgehaald door UPS naar de CTDI in Polen. Weet iemand toevallig of ze hem morgen al weer kunnen opsturen zodat ik hem vrijdag binnen heb? Anders wordt het helaas wachten tot Dinsdag ;w
:? Dat stuur je echt naar het verkeerder adres. Dit is niet de OnePlus helpdesk, hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSide1
Room42 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:20:
[...]

:? Dat stuur je echt naar het verkeerder adres. Dit is niet de OnePlus helpdesk, hè ;)
Nee maar ik zie heel veel mensen hier die hem hebben verzonden dus ik dacht iemand weet vast wel of zij het binnen 1 dag repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
OutSide1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:22:
[...]

Nee maar ik zie heel veel mensen hier die hem hebben verzonden dus ik dacht iemand weet vast wel of zij het binnen 1 dag repareren
In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst.
Gewoon rustig afwachten of lekker de klantenservice stalken. Beiden zullen het proces niet versnellen maar het eerste zal wel de meest relaxte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik heb sinds gisteravond de 5T en ben tot nu toe wel verrast, toestel is lekker snel, groot maar toch handzaam. Wel stoor ik mij mateloos aan een ding. De navigation bar onderin. Waar deze bij mijn 6P zwart was is hij op de 5T grijsachtig en dat ziet niet uit. Ik heb ook al gezocht of ik deze kan aanpassen maar helaas....
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/n3V4cn/Screenshot_20180308_084819.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Poulske op 08-03-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Je kan hem met een knopje wel verbergen en naar boven slepen wanneer je hem nodig hebt. Dat is wat ik gebruik, aan het begin effe wennen. Maar dan zit die lelijke balk niet continue meer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Dit gebruik ik ook in combinatie met de app "T Swipe gestures". Scheelt weer een extra swipe...
Stuk pretigger
JST94 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:04:
Je kan hem met een knopje wel verbergen en naar boven slepen wanneer je hem nodig hebt. Dat is wat ik gebruik, aan het begin effe wennen. Maar dan zit die lelijke balk niet continue meer in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poulske schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:55:
Ik heb sinds gisteravond de 5T en ben tot nu toe wel verrast, toestel is lekker snel, groot maar toch handzaam. Wel stoor ik mij mateloos aan een ding. De navigation bar onderin. Waar deze bij mijn 6P zwart was is hij op de 5T grijsachtig en dat ziet niet uit. Ik heb ook al gezocht of ik deze kan aanpassen maar helaas....
[afbeelding]
Je kan Navbar gebruiken: Google Play: Navbar Apps

Daarmee kun je hem zwart maken en verder aanpassen. Vereist geen root! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
misschien ee dome vraag, maar waarom vraagt Belsimpel er €100,- meer voor terwijl er geen importkosten of wat dan ook op zitten? beetje raar dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Anonymoussaurus schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:03:
[...]

Je kan Navbar gebruiken: Google Play: Navbar Apps

Daarmee kun je hem zwart maken en verder aanpassen. Vereist geen root! :)
Zal er eens naar kijken, thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Poulske schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:54:
Zal er eens naar kijken, thanks. :)
Let wel, werkt niet bij elke app maar onmisbaar is het daarentegen sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:22:
misschien ee dome vraag, maar waarom vraagt Belsimpel er €100,- meer voor terwijl er geen importkosten of wat dan ook op zitten? beetje raar dit.
Dan koop je hem daar gewoon niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
vraag alleen waarom ze dit zo doen?
En daarnaast mensen die de ''oneplus'' kennen weten toch wel hoe dit te kopen is?
Beetje vaag dit, of ze weten belsimpel is snel/veilig/betrouwbaar dus kunnen ze de prijzne omhoog schoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
theduke1989 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:22:
Misschien omdat Belsimpel er zelf ook aan wilt verdienen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

theduke1989 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:15:
vraag alleen waarom ze dit zo doen?
En daarnaast mensen die de ''oneplus'' kennen weten toch wel hoe dit te kopen is?
Beetje vaag dit, of ze weten belsimpel is snel/veilig/betrouwbaar dus kunnen ze de prijzne omhoog schoppen?
Naast dat ze er zelf ook aan moeten verdienen, het waarschijnlijk grijze import is en ze dus zelf ook iets van 500 euro voor het toestel betalen, moeten ze ook garantie aanbieden (want dat moet via de winkelier kunnen) en dat kost meer tijd (en dus geld) dan het voor OP kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:25:
Naast dat ze er zelf ook aan moeten verdienen, het waarschijnlijk grijze import is en ze dus zelf ook iets van 500 euro voor het toestel betalen, moeten ze ook garantie aanbieden (want dat moet via de winkelier kunnen) en dat kost meer tijd (en dus geld) dan het voor OP kost.
Daarbij komt ook nog dat je bij OnePlus maar een beperkt aantal toestellen per keer per klant mag bestellen. Waarschijnlijk hebben ze dan gewoon een speciale deal ofzo, of whatever. Geen idee of dit goedkoper is, want bulk, of gewoon de vaste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Nog een hekelpunt: waar mijn Nexus 6P netjes het bedrijf met een bedrijfsnummer koppelde m.b.v. Google Caller ID doet de 5T dit niet. Bijna alle Android versies kunnen dit, behalve OxygenOS....

https://support.google.com/phoneapp/answer/3459196?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Poulske schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:33:
Nog een hekelpunt: waar mijn Nexus 6P netjes het bedrijf met een bedrijfsnummer koppelde m.b.v. Google Caller ID doet de 5T dit niet. Bijna alle Android versies kunnen dit, behalve OxygenOS....

Google Dialer installeren is ook zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Brad Pitt schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Google Dialer installeren is ook zinloos?
Die is helaas niet compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Poulske schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:48:
[...]
Die is helaas niet compatibel.
Indien rooted is dat geen probleem echter is dat hier helaas onbespreekbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poulske schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:33:

Ik zou zeggen: doe een feature request :p. Kan hier: https://forums.oneplus.ne...ePlus+5T&phone_model_rom=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Ga ik doen, en ook meteen voor de Navigation bar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Poulske schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:50:
en ook meteen voor de Navigation bar!
Dit kan je vergeten, is bewust en zal waarschijnlijk zo blijven, want OLED dus burn-in galore anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Brad Pitt waarom niet gewoon mee laten kleuren met de kleur van de app? Doet hij op mijn Nexus 6P ook en ik kan nog geen inbranden ontdekken.

Trouwens ook nog eentje voor het requests lijstje als ik het screenshot zie, de knoppen verder uit elkaar (normale spacing...). Dit ziet er nogal typisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
J0YR1D3R schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:05:
@Brad Pitt waarom niet gewoon mee laten kleuren met de kleur van de app? Doet hij op mijn Nexus 6P ook en ik kan nog geen inbranden ontdekken.
Sja, zoals op elke andere Android zo'n beetje, en gewoon zoals het imho ook hoort. Of geef de keuze!
Trouwens ook nog eentje voor het requests lijstje als ik het screenshot zie, de knoppen verder uit elkaar (normale spacing...). Dit ziet er nogal typisch uit.
Da's ook een bekende ja, en wordt voorlopig ook niets aan gedaan. Wel leuk hoor, al die enquetes en dingen die men anders wil, maar ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
OutSide1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:12:
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/kzakzp61d/Screenshot_20180308-214509.jpg
Ik had zaterdag RMA aangevraagd en dacht dat het wel moest lukken om vrijdag de telefoon terug te hebben. Alleen heb ik gisteren pas de label voor terug sturen ontvangen. En zie ook niet dat die al terug gestuurd is. Er staat zelfs contact with costumer. Wordt denk ik helaas volgende week dan pas voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Brad Pitt schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:50:
[...]

Indien rooted is dat geen probleem echter is dat hier helaas onbespreekbaar :)
Maar hier wel ;)
[OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 18:17
Kan het zijn dat mijn Onplus 5t dezelfde wirless band gebruikt dan mijn wirless gaming headsets.Want sinds dat ik mijn oneplus 5t heb onderbreekt het geluid van mijn gaming headset wanneer ik facebook meldingen of emails binnen krijg op mijn oneplus 5t . Als het zo is zie ik geen andere optie dan een andere gsm te kopen want ik zit dagelijks voor mijn pc .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
nedius004 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:01:
Kan het zijn dat mijn Onplus 5t dezelfde wirless band gebruikt dan mijn wirless gaming headsets.Want sinds dat ik mijn oneplus 5t heb onderbreekt het geluid van mijn gaming headset wanneer ik facebook meldingen of emails binnen krijg op mijn oneplus 5t . Als het zo is zie ik geen andere optie dan een andere gsm te kopen want ik zit dagelijks voor mijn pc .
Ik heb geen idee of dit dezelfde band is, maar je kan toch ook een andere headset kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
Poulske schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:18:
[...]

Ik heb geen idee of dit dezelfde band is, maar je kan toch ook een andere headset kopen? :+
Heb all een andere maar het blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07
nedius004 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:01:
Het zou dan best handig zijn om even te melden welke headset dit is. Maar grote kans is dat jou headset op de 2,4Ghz band werkt, want die is vrij te gebruiken, maar wel vreemd dat je alleen problemen lijkt te hebben met de OP5.

Niet recentelijk van wifi kanaal gewisseld o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nedius004
rens-br schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:51:
[...]

Het zou dan best handig zijn om even te melden welke headset dit is. Maar grote kans is dat jou headset op de 2,4Ghz band werkt, want die is vrij te gebruiken, maar wel vreemd dat je alleen problemen lijkt te hebben met de OP5.

Niet recentelijk van wifi kanaal gewisseld o.i.d.?
Achter lange tijd zoeken toch gevonden gelukkig ligt het niet aan Oneplus 5t maar aan realtek hd audio . Dus gewoon verwijderd en normaal zou ik nu geen problemen meer hebben .Gelukkig anders had ik een andere gsm gekocht .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OutSide1
Even nog een update over mijn Widevine update / fix.

Maandag heb ik mijn RMA aangevraagd aan oneplus

Dinsdag had ik mijn UPS label binnen

Woensdag had ik pas tijd en was ik thuis en heeft UPS mijn pakje opgehaald om 15.00 (Amsterdam)

Donderdagochtend om 7.15 is de telefoon aangekomen in de service center in Polen

Rond 13.00 was de telefoon opeens al op SHIPPED (Super snel dus!)

Vrijdag om 13.00 is het weer bezorgd bij mij thuis in Amsterdam.

Kortom: Geweldige service. Telefoon zag er helemaal prima uit geen enkele aanwijzing op slechte behandeling etc. Ook was hij niet gereset heb ik gemerkt. (Had hem zelf wel gereset en zonder password toegestuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
OutSide1 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:26:
Even nog een update over mijn Widevine update / fix.

Maandag heb ik mijn RMA aangevraagd aan oneplus

Dinsdag had ik mijn UPS label binnen

Woensdag had ik pas tijd en was ik thuis en heeft UPS mijn pakje opgehaald om 15.00 (Amsterdam)

Donderdagochtend om 7.15 is de telefoon aangekomen in de service center in Polen

Rond 13.00 was de telefoon opeens al op SHIPPED (Super snel dus!)

Vrijdag om 13.00 is het weer bezorgd bij mij thuis in Amsterdam.

Kortom: Geweldige service. Telefoon zag er helemaal prima uit geen enkele aanwijzing op slechte behandeling etc. Ook was hij niet gereset heb ik gemerkt. (Had hem zelf wel gereset en zonder password toegestuurd).
Hmm bij mij lijkt er toch wel iets verkeerd te gaan status is hierop blijven hangen. Hoe jij het beschrijft ben ik ook gewend, maar bij mij ging het dit x vanaf het begin al fout. Vorige week zaterdag RMA aangevraagd, maar duurde nogal lang voordat ik een label ontving. Zelf een aantal x om gevraagd, toen woensdag eindelijk ontvangen en terug gestuurd (vreemde was dat volgende dag DHL en UPS beide nog een keer kwamen voor een afhaling).

Contact with customer staat er dus, maar had zelf paar dagen niks vernomen dus ik ging zelf contact opnemen. Maar krijg te horen dat ik gewoon nog even moet wachten.

Ik had toestel express niet gereset (stond nauwelijks wat op) en schermvergrendeling (pin) en gezichtsontgrendeling erop gelaten om te zien of ze het gaan resetten. Naar mijn gevoel is de schermvergrendeling wat nu problemen oplevert, maar zou denken dat ze alles kunnen resetten.

Communicatie via de OP support ticket schiet iig niet echt op, hopelijk lukt het volgende week wel om toestel terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 18:36
Ik heb de update ook uit laten voeren, ook snel en zonder enig probleem. Mij was gemeld dat de telefoon zonder of met pincode 5432 opgestuurd moest worden.

Als jouw code iets anders is zullen ze wel niet zonder toestemming resetten en hangt je "repair" daar nu op is mijn vermoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OutSide1
xileS schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:02:
[...]

Ik had toestel express niet gereset (stond nauwelijks wat op) en schermvergrendeling (pin) en gezichtsontgrendeling erop gelaten om te zien of ze het gaan resetten. Naar mijn gevoel is de schermvergrendeling wat nu problemen oplevert, maar zou denken dat ze alles kunnen resetten.
Sorry maar dit is echt een hele domme keuze :F :F

Niet alleen wordt er echt meerdere malen tot het punt dat je hem opstuurt verteld dat je hem moet resetten. En al helemaal niet moet vergrendeld opsturen, de oneplus telefoons zijn encrypted (oftewel onmogelijk door wie dan ook om te openen) zonder het wachtwoord. Dus ik denk dat dat zeker weten het probleem is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:31
Zojuist een OnePlus 5T besteld, worden de toestellen die nu verstuur dorden voorzien van Level 1? Of is daar helaas nog geen duidelijkheid over?

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 18:36
Volgens mij is er een cut-off qua productiedatum bekend. Deze staat op het doosje. Ik zou even op OnePlus forum zoeken.

Er is sowieso nog her en der voorraad zonder L1 bij verkopers, rechtstreeks bij OnePlus geen idee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Duck schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:07:
Volgens mij is er een cut-off qua productiedatum bekend. Deze staat op het doosje. Ik zou even op OnePlus forum zoeken.

Er is sowieso nog her en der voorraad zonder L1 bij verkopers, rechtstreeks bij OnePlus geen idee ;-)
Volgens mij verkopen ze nog steeds de normale versie, wat wil zeggen zonder level 1. Zoals ook op het forum vermeld moet je hem zelf even terug sturen indien je deze wel wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
OutSide1 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:36:
[...]

Sorry maar dit is echt een hele domme keuze :F :F

Niet alleen wordt er echt meerdere malen tot het punt dat je hem opstuurt verteld dat je hem moet resetten. En al helemaal niet moet vergrendeld opsturen, de oneplus telefoons zijn encrypted (oftewel onmogelijk door wie dan ook om te openen) zonder het wachtwoord. Dus ik denk dat dat zeker weten het probleem is!
Ik denk dat je gelijk hebt ;p, had er niet heel lang over nagedacht. Maar had wel verwacht dat ze gewoon helemaal konden resetten, wat ze altijd al doen.

Eigenlijk werd er bij mij alleen dit verteld "Please take the necessary precautions in making sure you back up all data and remove any additional accessories or personal items from the device." en "Please save your private data before ship out the phone. We will erase your phone totally once device arrive to us."

Eigenlijk dus alleen dat je backup moet maken en dat zij hem sowieso resetten. Heb proberen terug te vinden, maar nergens staat specifiek dat ik hem zelf al moet resetten (doe ik normaal wel altijd als er veel op staat, maar dit is een nieuw toestel waar zo goed als niks op staat) en ook niks over dat er geen pincode op mag staan.

Op een of andere manier krijg ik wel vaker tegenstrijdige dingen via de support te horen. Kreeg net bv opeens te horen dat ze mijn OP3 hebben ontvangen, terwijl ik een OP5T heb opgestuurd. Zal hopelijk aanstaande week wel lukken om het toestel terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
Ik ga deze week ook mijn telefoon regelen voor de update. Meer zodat hij bij verkoop wellicht meer waard is. Zelf zal ik het niet echt gebruiken of missen denk ik.

Echter die site lijkt maar niet mijn wachtwoord te onthouden waardoor ik iedere keer een reset moet aanvragen. Geen idee of ik daar de enige in ben.

Ben trouwens zeer tevreden over de accu van de 5t. Nog maar 1 keer gehad dat ik de dag niet heb gehaald, maar vaak ruim accu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het enige dat me, na 1,5 maand gebruik, niet zo bevalt aan de OP5T (maar het is minor) is de plaatsing van de volumeknop. Deze druk ik best vaak in bij het gebruiken van de powerknop, doordat ie er tegenover zit.

De Wileyfox Swift heeft de volumeknop boven de power zitten. Achteraf best prima. De Samsung S4 had hem ook tegenover de powerknop zitten, maar dan ter hoogte van volume down. Een sturkje omhoog dus, waardoor je er makkelijker onder kon grijpen. Op de OP5T moet je echt heel schuin naar beneden grijpen of juist wat omhoog, wat ook niet fijn(er) werkt in de praktijk.

Verder nog geen klachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
@Room42 Herkenbaar!
Heb ik opgelost door dubbel tap to unlock of FPS/face unlock te gebruiken.
Locken doe ik met een button op het homescreen.

2x power button voor de camera gebruik ik dan weer wel veel.

[ Voor 17% gewijzigd door djiedjee op 11-03-2018 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Openbeta 4 is beschikbaar. Draait tot nu soepel.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
floristevito schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:16:
[...]

Volgens mij verkopen ze nog steeds de normale versie, wat wil zeggen zonder level 1. Zoals ook op het forum vermeld moet je hem zelf even terug sturen indien je deze wel wilt :)
Bedankt! Ik heb hem direct besteld bij OnePlus, zal eens even gaan zoeken op het forum daar, Thanks voor de tip!

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
rhos schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:35:
Nice! Ben hem ook aan het binnenhalen, benieuwd wat ze gedaan hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De eerste Open Bèta (4) op basis van Android 8.1 is aangekondigd!

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 4 for the OnePlus 5T

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1ehcYq6NXlIUGyciGIkuVxT5/full.png

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven:

https://forums.oneplus.net/feedback/

[Instructions and Info]:
  1. Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometime NOT as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks of data loss.
  2. If you would like to join our Open Beta Program, please refer to the flashing instructions [HERE] and download the full ROM [HERE].
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
    • Reverting back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache). Please carefully follow the flash instructions below.
    • Please be aware that all data will be wiped during the revert-back process, so do remember to backup your data in advance.
    • Download the roll-back build provided [HERE] to Internal storage.
    • Shut down your device and enter recovery mode by long pressing the Power + Volume Down key simultaneously.
    • Select “Install from Local” and choose the downloaded build to install.
    • Reboot your device after installing the build. You have to re-enter recovery mode to Wipe data cache and Erase everything(Music, pics, etc).
    • Reboot your device again and you're all good to go.
Moet je er dus wel even bij zeggen dat dit 8.1 is. Is niet onbelangrijk naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:19
Dank voor het melden! Heb deze net geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Runescom schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Bedankt! Ik heb hem direct besteld bij OnePlus, zal eens even gaan zoeken op het forum daar, Thanks voor de tip!
Zojuist contact gehad met de chat support van OnePlus, maar de toestellen die op dit moment verstuurd worden hebben helaas level 3 :-( dus je nieuwe toestel mag gewoon nog opgestuurd worden!

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Runescom schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:22:
[...]

Zojuist contact gehad met de chat support van OnePlus, maar de toestellen die op dit moment verstuurd worden hebben helaas level 3 :-( dus je nieuwe toestel mag gewoon nog opgestuurd worden!
Jammer, mijn bestelling ligt nu bij DHL.

Matig dat een nieuwe dan zo uitgeleverd wordt. :/
Nog even denken of ik er iets aan ga doen.
Beetje jammer om 'm gelijk retour te sturen, alhoewel dat wel het makkelijkste is en misschien leerzaam voor OT.

Terzijde: rood is nu 'niet leverbaar' zie ik, was kennelijk net op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSide1
MyrddinLXXIIX schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:52:
[...]

Jammer, mijn bestelling ligt nu bij DHL.

Matig dat een nieuwe dan zo uitgeleverd wordt. :/
Nog even denken of ik er iets aan ga doen.
Beetje jammer om 'm gelijk retour te sturen, alhoewel dat wel het makkelijkste is en misschien leerzaam voor OT.

Terzijde: rood is nu 'niet leverbaar' zie ik, was kennelijk net op tijd.
Ik raad je aan om de telefoon meteen op te sturen. Het kost je maar 3 dagen (mits je het doorde weeks opstuurt) en je bent er klaar mee. Ik durf te wedden als er later al 30gb aan persoonlijke data, fotos, apps etc op zit dat het dan nog moeilijk is om hem te resetten en opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
Zit net op het forum van oneplus te kijken en zie iets staan over Widevine dat als je na update naar L1 gaat, deze op beta nog steeds L3 zal zijn. Als je dan terug naar stable gaat, dat dit dan gewoon weer L1 wordt.
Klopt dit? Ik zit nu op beta namelijk.
Zo te lezen blijft L1, maar ondersteunde de vorige beta nog geen L1. Echter de laatste zou dit wel moeten doen.
En de RMA gaat gewoon via je bestelling en dan RMA, iig, dat is wat ik nu heb gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 12-03-2018 14:07 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie