Martinspire schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:49:
[...]
Je haalt al 7 uur met normaal gebruik, heb je echt meer dan 7 uur nodig om het toestel op te laden? (naast dat er nog standby tijd bij zit waarschijnlijk). Ik vind het onnodig om nog meer te besparen als het verder geen voordeel biedt. Besparen om te besparen.
Je redeneert heel erg uit vanuit je eigen situatie... ja, ik heb meer dan 7 uur nodig omdat mijn werkdag meestal zo'n 12 uur is, tel daar 2 uur bij op om wakker te worden of te gaan slapen en ik ben meer gebaat bij een hele erge idle telefoon dan services aka FB en andere NOS achtige apps die mijn accu leeg trekken.
Ik bespaar niet om te besparen... ik bespaar om mijn device te gebruiken wanneer ik het daadwerkelijk wil/moet gebruiken...
En ja je ervaring wordt minder. Bepaalde apps die niet meer snel updaten, services die hun ding niet doen en whatnot. Er is een reden waarom het een tijd duurt voordat Doze zijn ding gaat doen. Ik hoef geen dode telefoon als het scherm uit staat.
Nope... Telefoon, Inbox, Sms, Whats App, FB Messager en elke andere app werkt real time, mijn telefoon is allesbehalve dood.... Services draaien gewoon op de achtergrond alleen minder frequent, dus ja.. die updates van de Playstore dat draait dan maar wanneer ik mijn scherm aan heb of minder frequent.
Niet iets wat het waard is om je telefoon continue services actief voor te hebben.
Dan heb ik nog liever een powerbank bij dan dat.
Hè, ieder zijn ding

floristevito schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:56:
[...]
Doze mode is op Android gebracht om ervoor te zorgen dat je telefoon minder batterij verbruikt indienen deze helemaal in 'idle' is. Dus betekent dus niet in je broekzak onderweg naar werk etc. Het wordt alleen ingeschakeld als alle sensoren merken dat de telefoon helemaal stil ligt en niet wordt gebruikt voor een lange periode (in de nacht). De reden dat dit niet altijd geactiveerd wordt is omdat het ervoor zorgt dat apps eigenlijk niet goed hun werk kunnen doen, zoals je dat soms overdag wel zou willen. Bijvoorbeeld notificaties (al zou je dit handmatig allemaal op prioriteit kunnen zetten).
Ik weet wat het principe van Doze mode is.... notifcaties werken gewoon en mocht je tracking apps willen gebruiken kan je ze gewoon toevoegen aan een white-list.
Met de app die je voorstelde activeer je Doze mode eigenlijk de heletijd overdag. Dit is express niet standaard gedaan omdat het toch voor een andere 'user experience' zorgt. Natuurlijk kan dat voor sommige niet belangrijk zijn, maar het zorgt wel voor een oneerlijke vergelijking. Dat bedoelde ik

Toch wel grappig dat je het telkens over user experience hebt, terwijl dat gewoon heel subjectief is en ik durf te wedden dat wanneer je de app zou installeren ook jij gewoon in de instellingen precies de zelfde 'user experience' kan behouden als zonder de app...

Ik zelf ben zeer tevreden over de accuduur maar zou hem liever een paar keer extra opladen (zeker met Dash) dan hem telkens overdag in Doze te zetten. Is natuurlijk wel persoonlijk.
ik val in herhaling

Maar ieder zijn ding,hahaha - Maar heren, genoeg.... we 'agree to disagree', ik heb die screenshots alleen geplaatst omdat ik positief verrast was en dat even wilde delen met alle volledige info qua apps. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij/zij belangrijk vindt en ik denk dat de 5T voor het geld een meer dan prima device is met zeer goede hardware.
And crowd cheers.... SCREENSHOT...SCREENSHOT...SCREENSHOT
Maar even serieus, beweer je nu dat je meer SOT hebt met Doze uit? of bedoel je dat je accu na 10 uur leeg is...
GetaGrip is net een mens.......