Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Piv0 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:24:
Iemand enig idee waarom ik in DND modus het geluid van de ringtone/notificaties niet helemaal uit kan zetten na de Oreo update? Volumebalk wilt niet meer lager dan de zachtste stand...

Is nu een beetje een waardeloze feature geworden 8)7 :+
Psssst, dat was met Nougat ook al zo. Sterker nog, dat is sinds de OnePlus 3 al. Ten tijden van de OnePlus 3 is dat op een gegeven moment doorgevoerd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:25
Hoe werkt DND nu dan? Normaal is het toch 'stil zijn, behalve deze nummers'? Of is dat bij OnePlus niet zo? Want het klinkt nu een beetje als een nutteloze feature :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
_Piv0 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Oh super fijn dit... Alsof een telefoon die trilt niet stoort... }:O
Voor de update was de DND mode gewoon totale stilte hoor. Geen geluid en geen vibratie.

Mja, dan wordt het maar wat vaker de vliegtuigstand ofzo |:(
Nope, daarvoor zet je die slider halverwege in 'do not disturb' modus. Dan krijg je geen notificatie bliepjes en ringtones meer, maar wat mij dan weer stoort is dat media volume dan nog wel gewoon werkt..

Nee die slider kan handig zijn, maar is het nu nog niet helaas.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

OnePlus Laboratorium werkt hier niet. Heb weer van die top-down notificaties van whatsapp.
Het staat nog wel onderaan in m'n instellingen, maar naast het plaatje is alles wit.

Een restart en nogmaals 'instellingen radertje' ingedrukt houden lost het niet op.

[ Voor 19% gewijzigd door NmR op 31-01-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:29

Shiro

Serenity

Oreo ook binnen gehaald, gebruik het ook i.c.m. NOVA launcher, merk ook nog weinig verschil. Wel Picture in Picture mode geprobeerd, wat opzicht best wel geinig is.

Enig klein punt dat ik merk is terug gaan naar vorige pagina met Chrome soms wat traag gaat. Echter alleen op specifieke sites(Telegraaf). Andere sites zoals Tweakers/Volkskrant ofzo, gaat wel redelijk instant… Vreemd… naja, opzicht niet zo erg.

Ander punt, het lijkt erop dat ads blockeren via DNS666 niet meer helemaal werkt in sommige apps(bijv. Accubattery) Ik zie namelijk sinds de update wel ads.

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
NmR schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:04:
OnePlus Laboratorium werkt hier niet. Heb weer van die top-down notificaties van whatsapp.
Het staat nog wel onderaan in m'n instellingen, maar naast het plaatje is alles wit.

Een restart en nogmaals 'instellingen radertje' ingedrukt houden lost het niet op.
Instellingen > Apps > Whatsapp > Meldingen > Groepsberichten en Berichten op "Hoog" zetten ipv "Urgent" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
mamorunl schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:53:
Hoe werkt DND nu dan? Normaal is het toch 'stil zijn, behalve deze nummers'? Of is dat bij OnePlus niet zo? Want het klinkt nu een beetje als een nutteloze feature :P
Leviathius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Nope, daarvoor zet je die slider halverwege in 'do not disturb' modus. Dan krijg je geen notificatie bliepjes en ringtones meer, maar wat mij dan weer stoort is dat media volume dan nog wel gewoon werkt..

Nee die slider kan handig zijn, maar is het nu nog niet helaas.
l3art schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:50:
[...]

Psssst, dat was met Nougat ook al zo. Sterker nog, dat is sinds de OnePlus 3 al. Ten tijden van de OnePlus 3 is dat op een gegeven moment doorgevoerd.
Het was een storm in een glas water. Het is nog gewoon hetzelfde zoals het was.
Het viel me alleen op omdat ik geluid hoorde na het versturen van een Whatsapp bericht in DND modus.

Normaal gesproken ga ik slapen of zo als ie op DND gaat en stuur ik geen berichten meer, dus vandaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Martijnnn92 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:00:
Eindelijk!

https://forums.oneplus.ne...or-the-oneplus-5t.766693/

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.0.2, our first official Android O OTA update for the OnePlus 5T.

Changelog:
System
Upgraded Android version to Oreo(8.0)
New design for Quick Settings
General bug fixes and improvements
Applied CPU security patch: CVE-2017-13218
Applications
Updated Launcher to v2.2
Updated Gallery to v2.0
Updated Weather to v1.9
Updated File Manager to v1.7.6
En hier de direct-link voor de download (full-ZIP): https://www.androidfilehost.com/?fid=890129502657579714
Geen idee of ik dat nu positief of negatief moet opvatten, maar ik ga maar uit van het meest positieve :p. Zal je weer net zien.. Heb ik 5 dagen vrij dus word ik laat wakker (had m'n wekker om 12 gezet), worden er updates gereleased :+. Naja, ach, maakt eigenlijk ook niet zoveel uit. Behalve dat ik iemand ben van volledigheid. Hoeveel likes jullie posts ook ineens krijgen vanwege zo'n comment :P.
floristevito schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:36:
Gisteren wat geklaag over dat het lang duurde maar dan is hij er nu toch echt, super!
NmR schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:41:
Te vroeg gesproken :)

Nu OTA aan het binnen harken via de VPN en maar eens zien hoe Oreo werkt.

Wel jammer van mijn kattenverzameling, had ze nog lang niet allemaal /3 (Paard bij gebrek aan een katten emoticon).
Told ya :>.
cypher21 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:39:
Ben benieuwd naar de accu duur.
Op de 3T viel deze toch wel flink tegen na de oreo upgrade.

Staat er inmiddels op, batterij is 100% Nu maar eens het verschil aanzien
Bij m'n OnePlus 3 merk ik een goede verbetering in accuduur, en dan vooral de stand-by tijd. Verwacht niet meteen verschil te zien; dat duurt een paar dagen. Vergeet ook niet even je system cache te clearen, je app-cache te clearen, en Google Play Services data te clearen.
vali schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:46:
Ben hem ook aan het downloaden over OTA. Erg benieuwd :D

edit:
Jammer dat ze niet voor 8.1 gingen. Ben benieuwd hoe snel die gaat komen :z
Dat weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat 8.1 er voor de OnePlus 3, 3T, 5 én 5T komt.
floristevito schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:28:
Helaas geen swipe gestures, zoals recent is toegevoegd in de beta. Misschien toch maar overwegen op de beta te gaan zitten :)

Update werkt trouwens goed, over batterij kan ik nog niet veel zeggen maar lijkt niet iets te zijn wat hem nu al extra drained.
Dat is meestal net na een update zo.
Leviathius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:49:
Hier ook de nieuwe update geinstalleerd. In combinatie met Nova Launcher merk je er niet heel veel van. De quick settings zijn verbeterd, dat is fijn. Wel merkte ik meteen dat bij het unlocken met de fingerprint de telefoon geen korte vibratie meer geeft. Dat was eerst wel prettig vond ik zelf.

Verder nog niets geks ondervonden.
Dat is met opzet gedaan. Dat hoort dus zo. Merk zelf geen verschil. Zolang 'ie maar een vibratie geeft als m'n vinger niet herkend wordt.
Shiro schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:05:
Oreo ook binnen gehaald, gebruik het ook i.c.m. NOVA launcher, merk ook nog weinig verschil. Wel Picture in Picture mode geprobeerd, wat opzicht best wel geinig is.

Enig klein punt dat ik merk is terug gaan naar vorige pagina met Chrome soms wat traag gaat. Echter alleen op specifieke sites(Telegraaf). Andere sites zoals Tweakers/Volkskrant ofzo, gaat wel redelijk instant… Vreemd… naja, opzicht niet zo erg.

Ander punt, het lijkt erop dat ads blockeren via DNS666 niet meer helemaal werkt in sommige apps(bijv. Accubattery) Ik zie namelijk sinds de update wel ads.
Daarom clear ik dus altijd m'n app-cache, system cache en verwijder ik de Google Play Services data nadat ik heb geüpdatet. Alhoewel het bij mij ook ietsjes trager lijkt.

Over DNS66: heb je de app al een keer opnieuw opgestart? Bij mij werkt het na de update naar Oreo gewoon namelijk. Ik kan je ook aanraden om in de instellingen van de VPN (dus niet DNS66 zelf) "Always-on VPN" aan te zetten.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Anonymoussaurus schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:38:
[...]

Geen idee of ik dat nu positief of negatief moet opvatten, maar ik ga maar uit van het meest positieve :p. Zal je weer net zien.. Heb ik 5 dagen vrij dus word ik laat wakker (had m'n wekker om 12 gezet), worden er updates gereleased :+. Naja, ach, maakt eigenlijk ook niet zoveel uit. Behalve dat ik iemand ben van volledigheid. Hoeveel likes jullie posts ook ineens krijgen vanwege zo'n comment :P.
Was zeker niet negatief bedoeld hoor, volledig positief op een aparte manier. Want we zijn er zo aan gewend dat jij altijd zo op de nieuwtjes let en ze hier plaatst, dat het juist opvalt als iemand anders het doet. Oftewel al jouw werk wordt ten zeerste gewaardeerd! _/-\o_

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nu ook iets stoms waar ik niet uit kom. Ik probeer de 180° rotatie uit te schakelen, zodat het beeld dus niet op de kop kan. (Dus 0°, 90° en 270° zijn ok.)

Op de Wileyfox (Android 5 en 6) was dit eenvoudig in te stellen via de instellingen. Echter op de OP5T (Android 7) is die instelling verdwenen en kun je alleen nog auto-rotate inschakelen of niet.

Iemand een hack/fix om 180 graden te blokkeren? (Ik draai Rotation - Orientation Manager om per app auto-rotate in te schakelen maar deze heeft die feature niet. Ook niet betaald.)

Ik heb root, Magisk en Xposed. Hier heb ik (nog?) geen relevante module voor gevonden. Alleen een die de oriëntatie forceert. Dat heb ik niet nodig.

Het stomme is dat als ik zoek, ik alleen maar mensen tegenkom die 180° juist in willen schakelen of andere problemen met auto-rotate hebben. :/

TL;DR: Hoe zorg ik dat de telefoon niet naar 180° roteert?
Hier alleen antwoorden die zonder root kunnen worden toegepast, anders antwoord in het root topic

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 01-02-2018 07:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Via Opera VPN Canada nu de officiële Oreo. Net gedownload,maar mij ff te laat om ook te installeren, dat wordt morgenochtend ☺️

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveknoop
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:28
Sinds gisteravond update geïnstalleerd en nu zijn er een aantal instellingen niet meer zoals ze waren, wat ik ontdekt heb:

Whatsapp knippert het ledje wit ipv groen, terwijl in de instellingen overal groen staat.
Sinds de update trilt mijn horloge (android wear) twee keer kort op elkaar bij het ontvangen van een notificatie.
Batterij lijkt veel sneller leeg te lopen, 20% over een nacht van 8uurtjes is best fors.maar of dat zometeen nog bijtrekt weet ik ook nog niet.

Ben ik de enige die dit/deze problemen ondervinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
daveknoop schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:02:
Sinds gisteravond update geïnstalleerd en nu zijn er een aantal instellingen niet meer zoals ze waren, wat ik ontdekt heb:

Whatsapp knippert het ledje wit ipv groen, terwijl in de instellingen overal groen staat.
Sinds de update trilt mijn horloge (android wear) twee keer kort op elkaar bij het ontvangen van een notificatie.
Batterij lijkt veel sneller leeg te lopen, 20% over een nacht van 8uurtjes is best fors.maar of dat zometeen nog bijtrekt weet ik ook nog niet.

Whatsapp ledje is bij mij altijd al wit geweest. Ik zit overigens nog niet op Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdevers
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 09:08
Vraag voor de wijze mensen op dit forum, sinds ik ben overgestapt naar Oreo gisteren valt het me op dat agenda notificaties weer geluid maken en het is me niet gelukt dit uit te zetten. Ik vermoed dat dit te maken heeft dat agenda meldingen standaard op urgent staan en daarom instellingen voor geluid en vibratie niet aan te passen zijn.
Waar kan je meldingsniveau van de standaard Google Agenda aanpassen? Of is er een andere manier om geluid van agenda meldingen uit te zetten?
Hartelijk dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveknoop
daveknoop schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:02:

Probleem van LED kleur is opgelost, blijkbaar was een andere "toon" instellen voldoende.
Overige problemen zijn nog niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:28:
[...]
[mbr] Hier alleen antwoorden die zonder root kunnen worden toegepast, anders antwoord in het root topic[/]
Als het zonder root kan, prima ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 08:30
Ik overweeg om in een paar maandjes tijd (geldkwestie ;)) eens te kijken naar het kopen van een OnePlus 5T...
Ik ben tot nu toe altijd met Samsung phones tot S5-serie gebleven (S5 4G+)...

Jammere is wel dat OnePlus 5T geen SD card slot meer heeft en geen verwisselbare batterij...
Nja misschien daar maar eens overheen stappen, weet niet...

Maar ik vind de ondersteuning voor VoLTE een belangrijke factor om tot koop over te gaan. Liefst ook met evt. custom ROMs... En dan specifiek i.c.m. Nederlandse providers Telfort/KPN en/of Vodafone als provider.

Ik weet niet of er al mensen zijn die op deze 2 Nederlandse providers KPN of Vodafone netwerk zitten met de OnePlus 5T kunnen bellen via VoLTE...
Kan iemand bevestigen of dat eigenlijk out of the box werkt met deze OnePlus 5T op uiteraard eerst Oxygen OS met deze 2 providers ???

Alvast dank.

[ Voor 3% gewijzigd door mindwarper op 01-02-2018 11:06 . Reden: extra verduidelijking & typo's ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mindwarper schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:02:
Ik overweeg om in een paar maandjes tijd (geldkwestie ;)) eens te kijken naar het kopen van een OnePlus 5T...

Jammere is wel dat OnePlus 5T geen SD card slot meer heeft en geen verwisselbare batterij...

Maar ik vind de ondersteuning voor VoLTE een belangrijke factor om tot koop over te gaan. Liefst ook met evt. custom ROMs... En dan specifiek i.c.m. Nederlandse providers Telfort/KPN en/of Vodafone als provider.

Ik weet niet of er al mensen zijn die op deze 2 Nederlandse providers KPN of Vodafone netwerk zitten met de OnePlus 5T kunnen bellen via VoLTE...
Kan iemand bevestigen of dat eigenlijk out of the box werkt met deze OnePlus 5T op uiteraard eerst Oxygen OS met deze 2 providers ???

Alvast dank.
Even de zoekfunctie gebruiken...
Samenvattend, nee werkt niet op de oneplus. Toestel wordt niet ondersteund door kpn en Vodafone. Toestel zelf heeft wel de optie.

Geen idee of de 5T in de toekomst wel ondersteund gaat worden door kpn en/of Vodafone.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 01-02-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
l3art schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:56:
[...]

Even de zoekfunctie gebruiken...
Samenvattend, nee werkt niet op de oneplus. Toestel wordt niet ondersteund door kpn en Vodafone. Toestel zelf heeft wel de optie.

Geen idee of de 5T in de toekomst wel ondersteund gaat worden door kpn en/of Vodafone.
Okay bedankt, dank voor de ophelderende tip en antwoord.
Weet ik dat ook weer :)

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:32
mindwarper schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:02:

Alvast dank.
Mag ik vragen waarom je een SD card zou willen gebruiken? Als je meer dan genoeg ruimte op je telefoon hebt zou ik niet weten wat je daarmee zou moeten. Op mijn Samsung telefoon van het werk heb ik zo'n kaartje ook nodig. Vind het juist erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Nuevocasa schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:10:
Mag ik vragen waarom je een SD card zou willen gebruiken? Als je meer dan genoeg ruimte op je telefoon hebt zou ik niet weten wat je daarmee zou moeten. Op mijn Samsung telefoon van het werk heb ik zo'n kaartje ook nodig. Vind het juist erg onhandig.
Toestel klettert op de grond, is kapot en je bent 60GB foto's kwijt. Uiteraard, kan je allemaal backuppen en/of naar de cloud gooien and what not maar handig is dat, imho, niet.

Had gisteren een Encryption failure en de gehele interne SD was a goner. Okay, dan gooien we toch "even" via USB (2!!!) wat bestanden terug met de snelheid van een floppy disc anno 1990. Erg primitief allemaal.
SD rulez. Gewoon voor 100 Euro >200GB extra ruimte erbij, heerlijk (zeker met Nandroids etc.).

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 01-02-2018 16:23 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Toestel klettert op de grond, is kapot en je bent 60GB foto's kwijt. Uiteraard, kan je allemaal backuppen en/of naar de cloud gooien and what not maar handig is dat, imho, niet.

Had gisteren een Encryption failure en de gehele interne SD was a goner. Okay, dan gooien we toch "even" via USB (2!!!) wat bestanden terug met de snelheid van een floppy disc anno 1990. Erg primitief allemaal.
SD rulez. Gewoon voor 100 Euro >200GB extra ruimte erbij, heerlijk (zeker met Nandroids etc.).
SD-kaart kan ook kaduuk gaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Staat tegenover dat intern geheugen over het algemeen wel een stuk vlotter werkt. Daarbij zijn er ook voor een SD kaart genoeg situaties te bedenken dat waarin deze faalt en je je data kwijt bent.

En die enkele keer dat je data via de usb verbinding moet overzetten heb ik er graag voor over voor dat de rest een stuk sneller is.

En inderdaad, foto's worden automatisch bebackupped als de telefoon aan de lader ligt met wifi aan, oftewel met zekere regelmaat. Ideaal, geen omkijken naar. Van mij hoeft die SD niet, mits de telefoon genoeg geheugen bevat. Maar met de 128GB in de op5T kan ik voorlopig wel vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Je hoeft de blijkbaar zeer trage en korte levensduur hebbende SD kaart niet constant te gebruiken. Je mist hem nu echter wel constant omdat 'ie er niet in kan.

Een SD kaart in welke telefoon dan ook is zo'n beetje sneller dan de bestandsoverdrachtsnelheid die je nu hebt. Gaat werkelijk nergens over. Via Wifi kan je sneller overdragen dan via een kabel, kom op zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Brad Pitt schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:37:
Je hoeft de blijkbaar zeer trage en korte levensduur hebbende SD kaart niet constant te gebruiken. Je mist hem nu echter wel constant omdat 'ie er niet in kan.

Een SD kaart in welke telefoon dan ook is zo'n beetje sneller dan de bestandsoverdrachtsnelheid die je nu hebt. Gaat werkelijk nergens over. Via Wifi kan je sneller overdragen dan via een kabel, kom op zeg.
Foto's worden al jaren automatisch ook op mijn nas opgeslagen. In de cloud kan inderdaad ook. Zie er totaal niet de meerwaarde van in. Alleen maar onhandig om dat kaartje eruit te moeten halen. Maar ieder zo zijn ding ;) Heb ook al meegemaakt dat het kaartje beschadigde.. juist door het eruit en erin doen heb je sneller kans op beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kaartje hoeft er nooit uit. NAS backup is allemaal enorm leuk als je op een dag 100 foto's maakt en het toestel klettert. In de avond kan je alsnog gewoon vanaf het SD kaartje een backup maken. Dat gebeurt hier ook, alleen nu vanaf de interne SD i.t.t. de externe zoals op alle voorgaande toestellen.

Het enige voordeel dat er is om geen SD card slot te hebben is de besparing die OnePlus nu heeft. Op de plek van de mijns inziens geheel zinloze DND slider (zonder root/software te gebruiken is het onbruikbaar, op Oreo ook weer/nog) had ook een mooi en zeer nuttig (to each his own) SD card slotje kunnen zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 01-02-2018 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindwarper
Juist en SD card gebruik ik voornamelijk voor opslag
  • OpenGApps packages
  • Custom ROM zip
  • root zip files (bijv. Magisk)
  • mijn Titanium Backup backups
  • foto's, ringtones, etc...
Maar ik denk dat hoe mooi de OP 5T (ook technisch) ook is een no support vanuit providers KPN en Vodafone voor VoLTE voor dit type telefoon, is voor mij reden genoeg om bij Samsung te blijven vooralsnog ;) (rooted met custom ROM met als eerste juiste stock CSC geflashed)
Vooralsnog dan he ;)

Jammer maar helaas

[ Voor 7% gewijzigd door mindwarper op 01-02-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Brad Pitt schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:56:
Kaartje hoeft er nooit uit. NAS backup is allemaal enorm leuk als je op een dag 100 foto's maakt en het toestel klettert. In de avond kan je alsnog gewoon vanaf het SD kaartje een backup maken. Dat gebeurt hier ook, alleen nu vanaf de interne SD i.t.t. de externe zoals op alle voorgaande toestellen.

Het enige voordeel dat er is om geen SD card slot te hebben is de besparing die OnePlus nu heeft. Op de plek van de mijns inziens geheel zinloze DND slider (zonder root/software te gebruiken is het onbruikbaar, op Oreo ook weer/nog) had ook een mooi en zeer nuttig (to each his own) SD card slotje kunnen zitten.
Als je hem er nooit uit haalt begrijp ik helemaal het voordeel niet. Behalve als je niet genoeg hebt aan 128gb. Maar goed. Ieder zo zijn ding ;) over die slider ben ik het eens. Onhandig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:13
Heeft iemand een indicatie hoe lang de update naar Oreo duurt?
Ik heb vandaag de update via "Oxygen Updater" geïnstalleerd, maar hij staat al ruim een uur met die 'balletjes animatie'. Ik begin lichtelijk het gevoel te krijgen dat er ergens iets mis is gegaan :(

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 10:52
lenwar schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:12:
Heeft iemand een indicatie hoe lang de update naar Oreo duurt?
Ik heb vandaag de update via "Oxygen Updater" geïnstalleerd, maar hij staat al ruim een uur met die 'balletjes animatie'. Ik begin lichtelijk het gevoel te krijgen dat er ergens iets mis is gegaan :(
Waarom zou je het via een third party app doen? Je kunt heel gemakkelijk via vpn je locatie op Duitsland zetten en hem starten. Daarna de VPN afsluiten en gewoon op je eigen verbinding updaten. Alles vanzelf zonder gedoe. Kan zomaar zijn dat de zip die je via de updater hebt gedownload corrupt was. Mocht je hem helemaal moeten herstellen dan heb ik een link met een factory reset tool voor je. pm me daar voor svp

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 20:21
bjvdven schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:21:
[...]

Waarom zou je het via een third party app doen? Je kunt heel gemakkelijk via vpn je locatie op Duitsland zetten en hem starten. Daarna de VPN afsluiten en gewoon op je eigen verbinding updaten. Alles vanzelf zonder gedoe. Kan zomaar zijn dat de zip die je via de updater hebt gedownload corrupt was. Mocht je hem helemaal moeten herstellen dan heb ik een link met een factory reset tool voor je. pm me daar voor svp
Verbonden met Duitse VPN, kan de update helaas nog niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Sowww, ik probeerde de update maar helaas geheel mislukt: hardbrick! Alleen OP logo en vooralsnog niet benaderbaar met fastboot of ADB pff wat nu?
IK zie de guides voor hardbrick 3,3T en de 5 maar nog geen 5T Guide, zal het veel uitmaken als ik de juiste rom bij de hand houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Da's pech! Hier alles prima, sinds vanochtend vroeg draait alles stabiel, geen vuiltje aan de lucht en echt intensief gebruikt. Ook de batterij presteert super.

Met Opera VPN op Canada gedownload en daarna gewoon geïnstalleerd. Hele update duurde niet langer dan 5 min. bij mij.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joopdroid schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:40:
Sowww, ik probeerde de update maar helaas geheel mislukt: hardbrick! Alleen OP logo en vooralsnog niet benaderbaar met fastboot of ADB pff wat nu?
IK zie de guides voor hardbrick 3,3T en de 5 maar nog geen 5T Guide, zal het veel uitmaken als ik de juiste rom bij de hand houd?
Dat is geen hard brick. Hard brick is het pas als je toestel echt niks meer doet, meen zelfs alleen bij een hardware fout. Dit is meer een soort van softbrick light ;) . Er is gewoon een herstel/recover module, ook voor de 5T.

Succes.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 01-02-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
joopdroid schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:40:
Leven in de tent, gelukkig na heeeel lang vol. down en power weer in recovery en daar de oude versie geflashed.
Ik was/ ben geroot en TWRP dus ik denk dat ik even had moeten wachten met deze grote update .
gelukkeig niet bang uitgevallen en vertrouwen dat je eigenlijk altijd wel weer oplossing vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joopdroid schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Leven in de tent, gelukkig na heeeel lang vol. down en power weer in recovery en daar de oude versie geflashed.
Ik was/ ben geroot en TWRP dus ik denk dat ik even had moeten wachten met deze grote update .
gelukkeig niet bang uitgevallen en vertrouwen dat je eigenlijk altijd wel weer oplossing vindt.
Ik heb ook gewoon root, twrp etc, maar daar ging het updaten zonder problemen. Zou niet uit moeten maken. Maar goed, het werk weer. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:13
Bij mij ook ondertussen leven in de tent. Ik had uiteindelijk een restore via TWRP gedaan, maar die had er geen zin meer in. (kon m'n telefoon niet meer encrypten, en gaf aan dat ik maar een factory reset moest doen). Ik heb daarna via TWRP de laatste 4.x image er opnieuw opgezet, en daarna ging het goed.

Ik las net ook ergens dat je een andere versie van TWRP nodig hebt voor Oreo. Daar zit waarschijnlijk de Crux.

@l3art Uit nieuwsgierigheid. Welke procedure heb jij gevolgd?

Gewoon het reguliere updateproces, en daarna TWRP weer installeren enzo?

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lenwar schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:16:
Bij mij ook ondertussen leven in de tent. Ik had uiteindelijk een restore via TWRP gedaan, maar die had er geen zin meer in. (kon m'n telefoon niet meer encrypten, en gaf aan dat ik maar een factory reset moest doen). Ik heb daarna via TWRP de laatste 4.x image er opnieuw opgezet, en daarna ging het goed.

Ik las net ook ergens dat je een andere versie van TWRP nodig hebt voor Oreo. Daar zit waarschijnlijk de Crux.

Ja, gewoon geüpdate via de systeemupdate en dan twrp via de all-in-one tool, etc. (verder vragen hierover mogen overigens in het root topic of als pm).

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 01-02-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
lenwar schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:16:

Was natuurlijk ook niet slim van mij (en ju dus) om niet te bedenken dat het idd aan de recovery ligt. TWRP voor Oreo op de 5T moet eerst ontwikkeld zijn. Op de 3 van mijn zoon heb ik daar toch ook op gewacht!
Me is a fool sometimes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Discussies mbt tot twrp mogen in het root topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:46
Ik snap er geen fluit van, heb die OperaVPN geinstalleerd maar zowel op Canada als Duitsland geen update te vinden. Ben overigens geheel stock.

Nog een vraagje, ik heb Storytel maar als ik in de auto aan het luisteren ben en ik navigeer ook met Waze dan moet ik de Storytel app open houden om verbinding te kunnen houden met het boek, anders valt de audio weg.

Hoe kan ik fixen dat de audio doorloopt tijdens het luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Zie trouwens dat er bij "Schermkalibratie" 2 extra foto's zijn bijgekomen en een "Aanpasbare modus" die geen aanpassingen biedt. Toch wel een van de meer bruikbare nieuwe features! :P

Oh en lees dat 'Picture in Picture' alleen werkt met een Youtube Red abonnement, wat dan weer jammer is.

[ Voor 22% gewijzigd door NmR op 02-02-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
NmR schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:00:
[...]

Oh en lees dat 'Picture in Picture' alleen werkt met een Youtube Red abonnement, wat dan weer jammer is.
Daar is een Xposed- en/of Magisk-module voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Room42 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:09:
[...]

Daar is een Xposed- en/of Magisk-module voor ;)
Ben niet unlocked, dus vind het wel best zo.

Had trouwens een nieuw icoontje van een grafiekje op m'n ontwaakscherm/ambient display en heb mij rot gezocht waar het van was. Bleek van DNS66 te zijn (redelijk nieuwe install).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
KaiseRRuby schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:22:
Ik snap er geen fluit van, heb die OperaVPN geinstalleerd maar zowel op Canada als Duitsland geen update te vinden. Ben overigens geheel stock.

Nog een vraagje, ik heb Storytel maar als ik in de auto aan het luisteren ben en ik navigeer ook met Waze dan moet ik de Storytel app open houden om verbinding te kunnen houden met het boek, anders valt de audio weg.

In de app store kun je de app Oxygen Updater vinden. Daar kun je handmatig de update downloaden. Let wel op dat je hem uiteindelijk niet in recovery zet maar gewoon via de instellingen update via lokale update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
toos87 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:23:
[...]

In de app store kun je de app Oxygen Updater vinden. Daar kun je handmatig de update downloaden. Let wel op dat je hem uiteindelijk niet in recovery zet maar gewoon via de instellingen update via lokale update.
Ah, super. Kan dit gewoon als je helemaal stock bent? En wordt mijn telefoon niet helemaal gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
KaiseRRuby schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Ah, super. Kan dit gewoon als je helemaal stock bent? En wordt mijn telefoon niet helemaal gewiped?
Mijn 5t is ook stock en nee hij wordt gewoon geupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Is inderdaad zonder problemen gelukt. Eerste ergernis wel ontdekt: mijn telefoon staat altijd op stil en mijn horloge vibreert de meldingen. Sinds de update gaan die vibraties echt keihard, geen idee hoe ik dat zachter kan zetten. Vroeger had ik ook alleen dzz, nu dzzzzz-dzzzzzz. Balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KaiseRRuby schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:42:
Is inderdaad zonder problemen gelukt. Eerste ergernis wel ontdekt: mijn telefoon staat altijd op stil en mijn horloge vibreert de meldingen. Sinds de update gaan die vibraties echt keihard, geen idee hoe ik dat zachter kan zetten. Vroeger had ik ook alleen dzz, nu dzzzzz-dzzzzzz. Balen.
Onder de geluidsinstellingen kan je het trilpatroon kiezen en ook de intensiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveknoop
KaiseRRuby schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:42:
Heb ik ook last van, tot heden nog geen oplossing gevonden. Lijkt nu net of er 2 meldingen achter elkaar binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Laatst online: 18-09 20:08
Het lukt mij ook niet om op deze manier te updaten...
Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supershiva schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:33:
[...]

Het lukt mij ook niet om op deze manier te updaten...
Is dit een bekend probleem?
Geen idee. Hier kwam de update gewoon via Duitsland binnen. Overigens heb ik een betaalde VPN service en gebruik geen opera VPN, als zou dat weinig uit moeten maken denk ik.

Al geprobeerd de update binnen te halen met de app die meerdere malen hier in het topic genoemd is?

Dat zal een app dingetje zijn. Net zo goed als het niet mogelijk is om een youtube filmpje te laten door spelen als het scherm uit gaat. Misschien dat er in de app ergens in stellingen zijn, dat weet ik niet. Zonder waze speelt hij wel door? Zo ja dan stopt hij zeker met afspelen na een navigatie instructie van waze? Ook hier zal je in storytell een instellingen voor moeten vinden. Is die er niet, dan misschien de maker van storytell maar even een berichtje sturen met het verzoek of ze dit er in kunnen zetten.

[ Voor 52% gewijzigd door 13art op 03-02-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Heb zelf handmatig toen vorig jaar oreo gedownload en daarna met de VPN de updates. Wellicht dat dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:42:
Heb zelf handmatig toen vorig jaar oreo gedownload en daarna met de VPN de updates. Wellicht dat dat het is?
Je bedoeld dat je nu op de beta zit?
Zo ja dan is het logisch dat je niet de officiële release update binnen krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Een tip voor de folks die willen updaten, maar bij wie het niet lukt via vpn (net als bij mij).

Deze zip downloaden https://www.androidfilehost.com/?fid=890129502657579714
(Credits aan AnonymousWP- post: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie")

Daarna de zip in de hoofdmap/root zetten. Daarna kun je via de updatetool van de 5t kiezen voor lokale upgrade (tandwieltje)

Is mij gelukt, draait goed. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@l3art doelde meer op mensen die VPN niet aan de praat kregen. Vind zelf de al dan niet officiële manier van updaten minder boeiend. Of ik nu het bestand heb gedownload en dan update oid.

Weet alleen niet of ik verder zit met de updates dan de mensen die officieel geupdate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:00:
@l3art doelde meer op mensen die VPN niet aan de praat kregen. Vind zelf de al dan niet officiële manier van updaten minder boeiend. Of ik nu het bestand heb gedownload en dan update oid.

Weet alleen niet of ik verder zit met de updates dan de mensen die officieel geupdate hebben.
Wat bedoel je met 'of ik verder zit'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
l3art schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:02:
[...]

Wat bedoel je met 'of ik verder zit'?
Of ik bèta heb maar het dezelfde is als de officiële, of dat de bèta al een stap verder is. Heb me er niet in verdiept de afgelopen tijd. Updaten zodra het kon, maar niet gekeken wat ik kreeg...

Staat nu A5010_43_180129 op. Kan best gewoon de officiële zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 03-02-2018 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:05:
[...]

Of ik bèta heb maar het dezelfde is als de officiële, of dat de bèta al een stap verder is. Heb me er niet in verdiept de afgelopen tijd. Updaten zodra het kon, maar niet gekeken wat ik kreeg...
Beta 3 is al wat verder dan de officiële release. In ieder geval wat betreft implementatie van bepaalde zaken. Iets met gestures wat sowieso anders is, verder heb ik me nog niet echt verdiept in de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@l3art ik zie dat ik oxygen open 3 heb, dus lijkt me bèta 3.
Werkt verder prima. Niet echt iets te klagen en geen rare dingen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23
Ik heb deze gebruikt:

https://forum.xda-develop...-4-7-2-7-1-1-ota-t3709265

Is niet helemaal up-to-date wat betreft benamingen en linkjes, maar de procedure is hetzelfde gebleven.
En ik heb Blu_Spark TWRP gebruikt totaal geen issues met flashen.

Enigste wat ik tot nu toe ondervonden heb is:
- Geen tril meer bij gebruik fingerprint reader (Net gevonden als je "Vibrate on tap" inschakeld dan doet hij het wel, maar bij gebruik van de on-screen buttons doet hij het dan ook)

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Hoelang zou het nog duren voor je de update naar oreo gewoon via OTA via je instellingen kan updaten? Heb geen zin om via vpn of thirdparty apps de update te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 10:52
b3ta schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:40:
Hoelang zou het nog duren voor je de update naar oreo gewoon via OTA via je instellingen kan updaten? Heb geen zin om via vpn of thirdparty apps de update te downloaden.
In de tijd dat je dit bericht typte had je hem al lang gedownload kunnen hebben. Update in Nederland kan nog wel even duren. Zit geen enkel verschil in met de duitste versie. Dus gewoon even turbo VPN downloaden en gaan. Succes

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b3ta schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:40:
Hoeft niet persé via een app. Je kan ook de zip downloaden en die op je toestel zetten en via de stock recovery installeren. Volgens mij kan het zo'n twee weken duren voordat hij hier in NL via de Ota binnen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

De update is nu ook te downloaden in nederland! Geen vpn meer nodig dus 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
b3ta schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:09:
De update is nu ook te downloaden in nederland! Geen vpn meer nodig dus 😉
Confirmed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Versie 5.03 I presume? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kan ik niet bevestigen want mijne boot niet meer _O-
Ging mis na het opnieuw flashen van TWRP en installeren van Magisk. Whoopsie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23
Lees net in de Telegram group hier ook over.

http://otafsg.h2os.com/pa...9_all_1802022353_460d.zip

OxygenOS 5.0.3 full zip

MD5: 70f9bf93b84d9fd5ae770bd777759341
Sha1:
aa37edd7a054177d2bd2f62ad8045fee5fa60cc2

https://forums.oneplus.ne...ut-for-oneplus-5t.771201/

[ Voor 15% gewijzigd door blavlaa op 03-02-2018 19:08 ]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
blavlaa schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:20:
[...]

Lees net in de Telegram group hier ook over.

http://otafsg.h2os.com/pa...9_all_1802022353_460d.zip

OxygenOS 5.0.3 full zip

MD5: 70f9bf93b84d9fd5ae770bd777759341
Sha1:
aa37edd7a054177d2bd2f62ad8045fee5fa60cc2
Ik kan bevestigen dat deze MD5-hash overeen komt met de officiële. Deze download is dus legitiem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik krijg de update net aangeboden op een stock 5T, gewoon Nederlands (OTA).

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 03-02-2018 20:08 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:08:
Ik krijg de update net aangeboden op een stock 5T, gewoon Nederlands (OTA).
Dat was al gemeld, enkele posts boven die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

De gestures zitten er niet in.
Wat ik ook jammer vind is dat de vingerafdrukscanner geen trilsignaal meer afgeeft bij aanraking. Dit kan je wel weer aan zetten door "trillen bij tikken" aan te vinken. Echter heb je dan bij alle toetsen een trilling en dat wil ik niet. Iemand een idee of dit op te lossen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
b3ta schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:36:
Wat ik ook jammer vind is dat de vingerafdrukscanner geen trilsignaal meer afgeeft bij aanraking. Dit kan je wel weer aan zetten door "trillen bij tikken" aan te vinken. Echter heb je dan bij alle toetsen een trilling en dat wil ik niet. Iemand een idee of dit op te lossen is?
Daar kwam ik dus ook net achter, behoorlijk storend. Was net gewend dat de telefoon trilt als ik m unlock met mn vingerafdruk. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.

Edit:
Quick settings voor WiFi en Bluetooth ook verdwenen? Moet nu perse instellingen openen om van netwerk of bluetooth apparaat te veranderen..

[ Voor 11% gewijzigd door Droid op 03-02-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Je moet nu de bluetooth of het wifisymbool ingedrukt houden. Dan kom je in het instellingen menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat was toch al zo? Ik weet niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2140
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 10:37
Ik heb net mijn Oneplus geupdate naar Android Oreo ota. Sindsdien is mijn tel helemaal onbruikbaar geworden. Het toetsenbord blijft zichzelf eindeloos openen nadat ik een tekstvak heb aangeklikt, dus typen gaat voor geen meter. Ook het recente apps overzicht leidt een eigen leven.

Ik heb de tel al opnieuw opgestart. Wie weet raad?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 16:35
Droid schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:44:
[...]

Daar kwam ik dus ook net achter, behoorlijk storend. Was net gewend dat de telefoon trilt als ik m unlock met mn vingerafdruk. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.

Edit:
Quick settings voor WiFi en Bluetooth ook verdwenen? Moet nu perse instellingen openen om van netwerk of bluetooth apparaat te veranderen..
De extra opties in Quick settings zijn indd weg, ook in de beta (met meer opties) zit het niet. Erg jammer, was altijd makkelijk om snel even bluetooth/wifi te wisselen naar een andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb net ervaren dat het downgraden naar 4.7.6 niet een kwestie van die versie terugflashen is. Je krijgt dan een "Encryption unsuccesful" (als ik dat goed onthouden heb). Een backup terugzetten mag dan niet baten.

Disclaimer: Misschien is dit geen nieuws of doe ik het fout.
Het is erg lang geleden dat ik hiermee geklooid heb. Voor mij is het nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hier werkt alles naar behoren hoor. Maar inderdaad een paar dingen missen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Droid schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:44:
[...]

Edit:
Als je vingerafdruk niet herkend wordt trilt de telefoon.
Quick settings werken bij mij wel gewoon lang indrukken en ik kom in de wifi en bluetooth settiings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
sigilens schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Als je vingerafdruk niet herkend wordt trilt de telefoon.
Quick settings werken bij mij wel gewoon lang indrukken en ik kom in de wifi en bluetooth settiings
Normaal trilde de telefoon ook als de vingerafdruk herkend werd.
En de quicksettings bedoel ik niet het openen door het lang indrukken van het symbooltje maar er 1x op tikken. Vorige versie kwam er dan een lijstje met beschikbare netwerken zonder dat je ervoor naar instellingen ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Droid schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:33:
[...]

Normaal trilde de telefoon ook als de vingerafdruk herkend werd.
En de quicksettings bedoel ik niet het openen door het lang indrukken van het symbooltje maar er 1x op tikken. Vorige versie kwam er dan een lijstje met beschikbare netwerken zonder dat je ervoor naar instellingen ging.
Dat is bij mij niet anders geworden. Lang indrukken van het wifi icoontje geeft een lijst met netwerken. 1x kort tikken zet de wifi aan/uit. Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

chris2140 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:39:
Ik heb net mijn Oneplus geupdate naar Android Oreo ota. Sindsdien is mijn tel helemaal onbruikbaar geworden. Het toetsenbord blijft zichzelf eindeloos openen nadat ik een tekstvak heb aangeklikt, dus typen gaat voor geen meter. Ook het recente apps overzicht leidt een eigen leven.

Ik heb de tel al opnieuw opgestart. Wie weet raad?!
Zet de telefoon uit en volg deze stappen eens even.... kijk of het helpt.

https://www.androidexplai...s-5-wipe-cache-partition/

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Ik kon mij herinneren op mijn OP3t met Android 8.0, dat wanneer ik een BT-device had aangesloten, ik kon kiezen waar ik gelijk af kon laten spelen. Die optie werkte echt super en bij de OP5t zie ik die dus niet.

Zie ik iets over het hoofd of is het er gewoon niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Ik heb nu iets raars een knipperend zwart vlakje in de tekst hierboven
Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/jruwq55bv/Bdp_F1_Kf_d.jpg
*Plaatje gefixt

[ Voor 66% gewijzigd door 13art op 04-02-2018 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2140
GetaGrip schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:12:
[...]

Zet de telefoon uit en volg deze stappen eens even.... kijk of het helpt.

https://www.androidexplai...s-5-wipe-cache-partition/
Thanks voor het bericht, maar helaas werkt het niet.
Het viel me net ook op dat de homeknop elke 2 seconden wordt geactiveerd op de homepage. Het toestel is volledig onbruikbaar; er valt geen woord op te typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

chris2140 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:39:
[...]

Thanks voor het bericht, maar helaas werkt het niet.
Het viel me net ook op dat de homeknop elke 2 seconden wordt geactiveerd op de homepage. Het toestel is volledig onbruikbaar; er valt geen woord op te typen.
Ok... en probeer eens safe mode.

https://www.androidexplained.com/oneplus-5-safe-mode/

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Geen gestures? Dat is wel een gemis. Ook het trillen bij vingerafdruk-unlock is handig. Zo te horen wacht ik nog even voor ik de upgrade installeer.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:55:
Geen gestures? Dat is wel een gemis. Ook het trillen bij vingerafdruk-unlock is handig. Zo te horen wacht ik nog even voor ik de upgrade installeer.
Dat trillen bij vingerafdruk-unlock werkt bij mij gewoon, hoor. Hij trilt als je je vingerafdruk gebruikt om het toestel te unlocken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chris2140
Ha, dit lijkt er al meer op. In safe mode geen toetsenborden en homeknoppen die zichzelf blijven heropenen. Een thirdparty app moet dus de oorzaak zijn...

...gevonden: 3G watchdog is de boosdoener.
Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
vmb schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:58:
Een tip voor de folks die willen updaten, maar bij wie het niet lukt via vpn (net als bij mij).

Deze zip downloaden https://www.androidfilehost.com/?fid=890129502657579714
(Credits aan AnonymousWP- post: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie")

Daarna de zip in de hoofdmap/root zetten. Daarna kun je via de updatetool van de 5t kiezen voor lokale upgrade (tandwieltje)

Is mij gelukt, draait goed. Succes!
Gelukt, top tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat is wel inmiddels een oude versie (5.0.2). Inmiddels is 5.0.3 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Klopt ik kreeg in de loop van de dag vanzelf de 5.0.3 update aangeboden, zonder VPN oid. Dus helemaal top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Deze XDA-thread wordt trouwens actief onderhouden met de nieuwe images:
[OnePlus 5T][ROM][OTA][Oxygen OS] Mirrors for official Oxygen OS ROMs and OTA updates

Misschien ook wel wat voor in de OP van deze thread, @Anonymoussaurus en @rens-br?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
sigilens schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:31:
Ik heb nu iets raars een knipperend zwart vlakje in de tekst hierboven
[afbeelding]
[mbr] *Plaatje gefixt[/]
Ik had het ook net, lijkt me de avatar van iemands account hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
l3art schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:06:
[...]

Dat is bij mij niet anders geworden. Lang indrukken van het wifi icoontje geeft een lijst met netwerken. 1x kort tikken zet de wifi aan/uit. Of bedoel je iets anders?
Even op google moeten zoeken, maar dit quicksettings menu bedoelde ik:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/-qdek3c4wXk/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
b3ta schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:36:
Welke gestures?
Bedoel je Bewegingen > Scherm uit bewegingen?
Zoals V voor zaklamp en dubbeltap om te ontwaken enzo?

Dan is dit wel een groot gemis, dan wacht ik ook nog even met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

xileS schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:53:
[...]

Welke gestures?
Bedoel je Bewegingen > Scherm uit bewegingen?
Zoals V voor zaklamp en dubbeltap om te ontwaken enzo?

Dan is dit wel een groot gemis, dan wacht ik ook nog even met updaten.
Ik heb net getest en de V voor zaklamp zit er bij mij nog in
Pagina: 1 ... 18 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie