Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Iemand tips om de geluidkwaliteit over de jack poort wat op te krikken? Geluid is saai/dof/mat, kan het niet uitleggen, 't leeft niet...Hang net m'n jack aan een el cheapo bluetooth adaptor en stream muziek over bluetooth en dat klinkt echt VEEL beter...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huigie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:28:
Iemand tips om de geluidkwaliteit over de jack poort wat op te krikken? Geluid is saai/dof/mat, kan het niet uitleggen, 't leeft niet...Hang net m'n jack aan een el cheapo bluetooth adaptor en stream muziek over bluetooth en dat klinkt echt VEEL beter...
De equilizer gebruiken?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat dus. Heb het al gesubmit bij Tweakers, maar vergeet niet dat dit alleen bij de bèta is. Moet wel zeggen dat ik het vervelend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Dat dus. Heb het al gesubmit bij Tweakers, maar vergeet niet dat dit alleen bij de bèta is. Moet wel zeggen dat ik het vervelend vind.
Als dit daadwerkelijk het geval is ga ik mij eens verder verdiepen in custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:05:
Als dit daadwerkelijk het geval is ga ik mij eens verder verdiepen in custom roms.
Die Twitter-gebruiker komt wel bij mij over als dat hij het leuk vindt om dingen op te blazen, dus ik wacht liever een officieel statement af voordat ik conclusies ga trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de standaard rom vind ik met Titanium backup geen app genaamd clipboard, maar goed dat hoeft geen garantie te zijn. Oneplus zal wel met een statement komen en beloven dat het niet in de officiele release zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ben heel blij met de telefoon, waar ik wel wat moeite mee heb:

1.) Ik had op de OP3 bij het drag down menu een optie om vibrating uit te zetten en volledig te muten. Die kan ik niet meer vinden.

2.) Elke keer als ik spatiebalk wil gebruiken zit ik perongeluk op de home knop, maar dat is even wennen denk ik.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-02 21:56
Oud nieuws, was al een shitstorm topic over op Reddit en bleek uiteindelijk weer maar eens een storm in een glas water te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinJ1995 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Oud nieuws, was al een shitstorm topic over op Reddit en bleek uiteindelijk weer maar eens een storm in een glas water te zijn.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Sinds twee dagen nu ook een trotse gebruiker van de 5t. Via mijn werk jaartje de 3t gehad en na maand tijdelijk de iPhone 5s hebben gebruikt eindelijk weer een Android.

Damn, wat ik ben ik blij dat ik van IOS af ben... Wat is het OS traag in gebruik zeg. Moet zeggen dat ik tot nu toe erg onder de indruk ben van de 5t. Valt echt reuze mee hoe groot het toestel is in de hand.

[ Voor 27% gewijzigd door vali op 26-01-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Dankje, maar waaruit haal jij dan dat het storm in een glas water is?
Heb jij ergens iets gezien wat als indicatie gezien kan worden dat er effectief clipboard data verstuurd wordt? Dit lijkt me meer iets als de intelligente tekstselectie in Android 8 waarmee hij bijvoorbeeld kan herkennen wat een adres is en voorstellen om Google Maps te openen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:07
corset schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:11:
Ben heel blij met de telefoon, waar ik wel wat moeite mee heb:

1.) Ik had op de OP3 bij het drag down menu een optie om vibrating uit te zetten en volledig te muten. Die kan ik niet meer vinden.

2.) Elke keer als ik spatiebalk wil gebruiken zit ik perongeluk op de home knop, maar dat is even wennen denk ik.
1. Dit zit nu dus verstopt in de slider knop aan de zijkant van je toestel. Zet hem halverwege en hij zal niet trillen of geluid maken als je gebeld wordt. Als je echt bedoeld dat er een 'toggle' voor was in je quick action drawer, dan heb je gelijk. Die is bij mij ook foetsie.

2. Dat is inderdaad gewenning, ik heb al mijn hele leven onscreen navigation knoppen en hoevaak ik per ongeluk op een van die knoppen heb geklikt ipv op het toetsenbord is op 1 hand te tellen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Grappig, bij mij is het juist andersom. Ik typ vaak de "n" of de "b" ipv de spatie. Zit dus vaak te hoog ipv te laag. Was bij de OPO ook al (met onscreen navigatieknoppen).
Misschien last van een luie duim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Volgens mij toch iets anders. Hier wordt gesproken over data die doorgestuurd zou worden naar Teddymobile. Vorige keer waren het Alibaba servers. Van de andere kant moeten we maar zien of het echt waar is. Het Twitter account refereert naar een personage uit de serie Mr. Robot.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 26-01-2018 14:43 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
FREAKJAM schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Volgens mij toch iets anders. Hier wordt gesproken over data die doorgestuurd zou worden naar Teddymobile. Vorige keer waren het Alibaba servers. Van de andere kant moeten we maar zien of het echt waar is. Het Twitter account refereert naar een personage uit de serie Mr. Robot.
Betwijfel het. Het ging toen niet zozeer om Alibaba als in de webshop, maar om AliCloud (de AWS van Alibaba zeg maar) iirc. Dus is TeddyMobile toevallig gehost op AliCloud? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Leviathius schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:29:
[...]

1. Dit zit nu dus verstopt in de slider knop aan de zijkant van je toestel. Zet hem halverwege en hij zal niet trillen of geluid maken als je gebeld wordt. Als je echt bedoeld dat er een 'toggle' voor was in je quick action drawer, dan heb je gelijk. Die is bij mij ook foetsie.

2. Dat is inderdaad gewenning, ik heb al mijn hele leven onscreen navigation knoppen en hoevaak ik per ongeluk op een van die knoppen heb geklikt ipv op het toetsenbord is op 1 hand te tellen.
Thanks! dat wist ik niet :) weer wat geleerd.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
NmR schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:42:
Grappig, bij mij is het juist andersom. Ik typ vaak de "n" of de "b" ipv de spatie. Zit dus vaak te hoog ipv te laag. Was bij de OPO ook al (met onscreen navigatieknoppen).
Misschien last van een luie duim :P
Swiftkey is een aanrader. Kan je de grote van de keyboard aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:01:
@l3art @Pierre_nr1 @Farid_A @joopdroid @Martinspire Zojuist heb ik een oplossing gevonden waardoor Smart-Lock weer gaat werken. Zie hier: https://forums.oneplus.ne...oot.716999/#post-17325364

[...]

[...]

[...]

Ik hoop dat het ook voor jullie werkt :).
Blijkbaar is deze bug er nog steeds. Was wel even schrikken, want had net heel de phone opnieuw ingesteld na een RMA. Dit helpt voor mij:
Follow this step it's worked for me
1. Settings -->Security & Fingerprint --> Trusted Agents -> Off
2. Reboot
3. Settings -->Security & Fingerprint --> Trusted Agents -> On
4. Smart Lock -> All options should be there
Maar ook maar tijdelijk, want na reboot is het weer weg.

/edit
Weet niet of dit misschien invloed heeft, maar heb na hard reset wel de backup op Google drive terug laten zetten. De geïnstalleerde apps worden dan automatisch geïnstalleerd en sommige apps blijven zelfs nog ingelogd, maar 1 app startte daardoor helemaal niet meer op. Cache en gegevens wissen van de app hielp gelukkig.

Misschien dat een complete clean install geen problemen geeft met Smartlock? Alleen daar heb ik nu geen zin/tijd voor.

[ Voor 19% gewijzigd door xileS op 26-01-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
xileS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Blijkbaar is deze bug er nog steeds. Was wel even schrikken, want had net heel de phone opnieuw ingesteld na een RMA. Dit helpt voor mij:

[...]

Maar ook maar tijdelijk, want na reboot is het weer weg.
Begin zowat het gevoel te hebben dat ze met hun frankenstein builds de Google Play Services wat verneukt hebben (en nog steeds verder aan het verneuken zijn). Eerst functionaliteit van Android 8 backporten, en met Android 8 zijn ze blijkbaar bepaalde dingen op de versie van Android 7 aan het houden -- kan niet helemaal goed gaan lijkt me.
Zo heb ik best veel problemen met Google Fit en met de battery consumption notifications die ze gebackport hebben uit Android 8 (want, en ik vermoed dat het hier mee te maken heeft, als ik Google Fit heb draaien samen met Audible bijvoorbeeld dan komt er na 15 minuten ofzo een melding dat Google Fit de batterij draint en dan 5 minuten later is Google Fit plots afgesloten waar ik niet zo gek blij mee ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinJ1995 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:25:
Heb jij ergens iets gezien wat als indicatie gezien kan worden dat er effectief clipboard data verstuurd wordt? Dit lijkt me meer iets als de intelligente tekstselectie in Android 8 waarmee hij bijvoorbeeld kan herkennen wat een adres is en voorstellen om Google Maps te openen etc.
Ja, bekijk die Tweets maar. IMEI en al die andere rommel zie ik niet als een Android 8 feature..

Zie ook m'n antwoord hier: https://forums.oneplus.ne...511/page-11#post-17657371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:26:
[...]

Ja, bekijk die Tweets maar. IMEI en al die andere rommel zie ik niet als een Android 8 feature..

Zie ook m'n antwoord hier: https://forums.oneplus.ne...511/page-11#post-17657371
En waarom zou dat dan niet? Lijkt me prima te kunnen dat het daar een uitbreiding op is. Zolang er geen bewijs is dat er effectief data verstuurd wordt blijft het gewoon dikke clickbait.

Het is goed als we iets ontdekken dat potentieel fishy is we er onderzoek naar doen. Wat niet goed is is conclusies trekken en clickbait posts/artikels op internet zwieren voor wat aandacht. En dat is nou net veelal wat er lijkt te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinJ1995 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:34:
En waarom zou dat dan niet? Lijkt me prima te kunnen dat het daar een uitbreiding op is. Zolang er geen bewijs is dat er effectief data verstuurd wordt blijft het gewoon dikke clickbait.

Het is goed als we iets ontdekken dat potentieel fishy is we er onderzoek naar doen. Wat niet goed is is conclusies trekken en clickbait posts/artikels op internet zwieren voor wat aandacht. En dat is nou net veelal wat er lijkt te gebeuren.
Gelukkig zijn de Tweets, én het topic op de OnePlus Forums dan ook niet van mij en trek ik zelf ook geen conclusies ;). Op het eerste gezicht lijkt het alleen wel om iets soortgelijks te gaan als vorige keer. Enneh, deze gegevens worden naar servers gestuurd die niet van OnePlus zijn. Dat is wat ik juist zo dubieus vind.

Daarom kijk ik ook uit naar de mening van OnePlus. OnePlus schijnt al op de hoogte te zijn: https://forums.oneplus.ne...511/page-10#post-17657167

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinJ1995
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4AeN2hv.jpg
Ik hoop echt dat dit geen hardwareprobleem is en met een update plots opgelost gaat zijn... :/ Heb deze gekkigheid regelmatig.
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:36:
deze gegevens worden naar servers gestuurd die niet van OnePlus zijn. Dat is wat ik juist zo dubieus vind.
"Gegevens" zijnde aan request die voor zover we weten geen effectieve clipboard data of andere gevolige informatie lijkt te bevatten :P En als het inderdaad bijvoorbeeld AliCloud servers zijn kan het nog steeds gerust een server van OnePlus of Oppo zijn he. Niet zeker waar TeddyMobile o.i.d. vandaan gehaald werdt of wat het is, though. We zullen gewoon moeten wachten tot er iemand de moeite doet om fatsoeinlijk onderzoek te doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door RobinJ1995 op 26-01-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Huigie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:28:
Google Play: RE Equalizer

Komt erg dicht in de buurt van ViperFX... op Eq gebied dan.... de rest ontbreekt.
Voordat je in de paniek stand gaat staan...zeg er dan ook even bij dat het alleen aanwezig is in de laatste Beta....
This application is preinstalled by @oneplus and had been added in OxygenOS Open Beta 2

I didn't check the non beta build yet
https://twitter.com/fs0c131y/status/956775054892765184

[ Voor 36% gewijzigd door GetaGrip op 26-01-2018 17:09 ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GetaGrip schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:02:
Voordat je in de paniek stand gaat staan...zeg er dan ook even bij dat het alleen aanwezig is in de laatste Beta....

[...]

https://twitter.com/fs0c131y/status/956775054892765184
Nogmaals: ik zaai geen paniek. Ten tweede: de app is ook aanwezig in de bèta's voor de OnePlus 5 en 3 en 3T. Beetje rare/flauwe opmerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Dat doe je wel, namelijk door een oneliner neer te zetten zonder enige aanvullende informatie.
Ja.. een forum link waar totaal niet duidelijk wordt in de eerste 6 pages over wat voor OS versie het gaat.
Als topic starter en een badge bij je naam van One Plus mag je wel wat meer info geven wanneer je zoiets post.
Ten tweede: de app is ook aanwezig in de bèta's voor de OnePlus 5 en 3 en 3T.
Zeg dat dan.... en ten derde wat heeft de 5,3 en 3T in je argument naar mij toe daar nu mee te maken? We zitten toch in het 5T forum... of heb ik iets gemist?
Beetje rare/flauwe opmerking.
Niet gelijk zo persoonlijk worden...nergens voor nodig.

En ten vierde, eerste berichten komen binnen dat het een false alarm is.... we zullen zien.
The problem came when this software was released in the company’s OxygenOS Beta when it should have been relegated to HydrogenOS. OxygenOS is the global version of the OnePlus operating system, while HydrogenOS is meant only for China. A statement has been shared by the OnePlus communications manager Eric Zarshenas.
https://www.slashgear.com...e-a-false-alarm-26517199/

en op het forum heeft ArtemR (Android Police) gewoon contact opgenomen en het aangekaart...lang verhaal kort: waarschijnlijk dode code uit HydrogenOS
ArtemR said:
I'm asking them, but my guess is it's leftoever (and unused/inactive) code from the HydrogenOS version. Just because functions are there doesn't mean they're being used/called.
Link

Edit: helemaal vergeten: iedereen een goed weekend, Alu hoedjes kunnen in de kast blijven en je hoeft niet op zoek naar een custom-rom :+

Edit2: quote toegevoegd slashgear

[ Voor 14% gewijzigd door GetaGrip op 26-01-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Wannneer komt oreo uit voor de 5T. Ik bedoel dus niet de beta :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
b3ta schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:44:
Wannneer komt oreo uit voor de 5T. Ik bedoel dus niet de beta :)
Volgens OnePlus eind januari; 4 dagen nog dus, uiterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Nou, het hoge woord is eruit..... De onderzoeker die de code onderzocht is tot de volgende conclusie gekomen:
Let's be clear about the @Oneplus #clipboard app:
- only a small part of the teddymobile SDK is used
- they used it for Chinese users without their consent
- it's used to parse the clipboard data
- no @oneplus is not stealing your bank account -_-
https://twitter.com/fs0c131y/status/956977579457744897

Android Police heeft er ook een artikel aan gewijd:
OnePlus can't catch a break lately. While it's made some legitimate mistakes (eg. the credit card hack), there have also been some incidents where hysteria took precedence over common sense. That was the case with the clipboard story a few weeks back, and now there's another clipboard-related accusation making the rounds. A Twitter post claims OnePlus is identifying and uploading clipboard data like bank account numbers to a Chinese server, but the company says this is incorrect. The file in question specifically stops the OS from monitoring certain types of data, and it's not even active in OxygenOS.
http://www.androidpolice....ing-clipboard-data-china/

en hier de orginele OP threat met de melding:

Oneplus, please not another breach of our trust!?!? (Clipboard App in Beta)

Maar voor de mensen die het nog steeds niet vertrouwen raad ik de gratis password app Bitwarden aan, deze heeft een eigen clipboard service, zodat het copy/pasten in browsers en Android altijd beveiligd is tegen andere partijen..... altijd handig wanneer je je nieuwe CC weer wilt gaan gebruiken. :+

https://bitwarden.com en de directe playstore link: Google Play: bitwarden - Gratis wachtwoordbeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb donderdag mijn 5T binnengekregen. Love it. Ik kwam van de Wileyfox Swift (1). Ik had gezworen dat ik geen dure telefoons meer zou kopen, maar hoe snel de (performance van de) Swift achteruit ging heeft me toch overstag doen gaan. Ook hoe makkelijk de Oneplus (5T) te rooten is, heeft gemaakt dat ik deze telefoon gekozen heb. Met Magisk en Xposed mijn vertrouwde modules weer kunnen inschakelen ;)

Maar ik ben wel nog een paar dingen tegengekomen die ik wel op de Swift had. Zo heb ik middels Titanium Backup de oude(re) clock.apk van de Swift overgebracht omdat deze een random ringtone kan kiezen als alarm. Dat kan de stock van de 5T niet. Bizar.

En wat ik ook nog uit moet zoeken is hoe ik een groter 'unlock pattern size' kan forceren. Op de Swift had ik een 5x5 punten pattern size, zodat deze wat moeilijker is dan 3x3.

Ook zou ik graag de 'alert slider' remappen. De tools die ik gevonden heb werkten echter slechts tot OOS 3.5. Ik wil de slider gebruiken voor de display orientation in plaats van audio.

Verder bevalt ie me prima. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:29
@Room42
Als je een fingerprintscanner en face unlock hebt, waarom zou je dan een unlock pattern willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
djiedjee schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:33:
@Room42
Als je een fingerprintscanner en face unlock hebt, waarom zou je dan een unlock pattern willen gebruiken?
Je moet een beveiliging instellen. Bij het opstarten kun je, voor zover ik gezien heb, niet met je fingerprint inloggen. Ik heb nu tijdelijk maar een goed wachtwoord ingesteld.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:25:
Ik heb donderdag mijn 5T binnengekregen. Love it. Ik kwam van de Wileyfox Swift (1). Ik had gezworen dat ik geen dure telefoons meer zou kopen, maar hoe snel de (performance van de) Swift achteruit ging heeft me toch overstag doen gaan. Ook hoe makkelijk de Oneplus (5T) te rooten is, heeft gemaakt dat ik deze telefoon gekozen heb. Met Magisk en Xposed mijn vertrouwde modules weer kunnen inschakelen ;)

Maar ik ben wel nog een paar dingen tegengekomen die ik wel op de Swift had. Zo heb ik middels Titanium Backup de oude(re) clock.apk van de Swift overgebracht omdat deze een random ringtone kan kiezen als alarm. Dat kan de stock van de 5T niet. Bizar.

En wat ik ook nog uit moet zoeken is hoe ik een groter 'unlock pattern size' kan forceren. Op de Swift had ik een 5x5 punten pattern size, zodat deze wat moeilijker is dan 3x3.

Ook zou ik graag de 'alert slider' remappen. De tools die ik gevonden heb werkten echter slechts tot OOS 3.5. Ik wil de slider gebruiken voor de display orientation in plaats van audio.

Verder bevalt ie me prima. :)
Ik kan met de klok van op gewoon een eigen ringtone instellen. Even een ringtone downloaden en dan kan je vervolgens die gewoon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
l3art schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Ik kan met de klok van op gewoon een eigen ringtone instellen. Even een ringtone downloaden en dan kan je vervolgens die gewoon kiezen.
Dit bedoel ik. De wekker speelt dan achter elkaar willekeurige tunes af.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6rx9hJC.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ahhh ok, nee dat kan niet nee.
Zou ik persoonlijk ook niet willen, wordt je opeens gewekt door een achterlijke buzzer. Ben ik meteen de rest van de dag chagrijnig 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
l3art schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:02:
Ahhh ok, nee dat kan niet nee.
Zou ik persoonlijk ook niet willen, wordt je opeens gewekt door een achterlijke buzzer. Ben ik meteen de rest van de dag chagrijnig 😉
Nee, hij pakt alleen mijn eigen tunes (uit de Alarms-map, geloof ik), dus daar zit alleen fijne muziek in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 18:17
Room42 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:05:
[...]

Nee, hij pakt alleen mijn eigen tunes (uit de Alarms-map, geloof ik), dus daar zit alleen fijne muziek in ;)
zet gewoon verschillende allarmen die om 10 min aflopen dan kan je altijd een andere ringtone instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
nedius004 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:43:
[...]

zet gewoon verschillende allarmen die om 10 min aflopen dan kan je altijd een andere ringtone instellen
Zoals ik al schreef, heb ik de oude apk van mijn Wileyfox overgezet. Dat probleem is opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Is er een manier om NFC thuis te testen? Ik heb het idee dat het niet werkt toen ik mn auto over wilde schrijven. Staat wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
tomas123 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:36:
Is er een manier om NFC thuis te testen? Ik heb het idee dat het niet werkt toen ik mn auto over wilde schrijven. Staat wel aan.
Je zou je ID kunnen scannen. Of anders een OV-chipkaart, geloof ik. In de Play Store staan wel wat apps die de data inzichtelijk kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:16
Google Play: RE Equalizer

Komt erg dicht in de buurt van ViperFX... op Eq gebied dan.... de rest ontbreekt.
Dat is een fijn equalizertje :) Alleen jammer dat hij geen autostart heeft als je de muziekspeler opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:38:
[...]

Je moet een beveiliging instellen. Bij het opstarten kun je, voor zover ik gezien heb, niet met je fingerprint inloggen. Ik heb nu tijdelijk maar een goed wachtwoord ingesteld.
Alleen... Ik ben het wachtwoord vergeten :X 8)7
Ik moest herstarten en nu kom ik er niet meer in. Classic!

Dat is het nadeel van fingerprint en face unlock... je oefent het wachtwoord bijna nooit. Dit is echt kut :o Ik vrees dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen...

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 28-01-2018 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even terugkomend op hierboven. OnePlus heeft in een officiële reactie het volgende laten weten:
Hi mate, here is the conclusion after we confirmed with our product and development team.

"There’s been a false claim that the Clipboard app has been sending user data to a server. The code is entirely inactive in the open beta for OxygenOS , our global operating system. No user data is being sent to any server without consent in OxygenOS.

In the open beta for HydrogenOS, our operating system for the China market, the identified folder exists in order to filter out what data to not upload. Local data in this folder is skipped over and not sent to any server."

Let me know if you have any further questions.

Have a nice weekend.
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

poststamp schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:09:
[...]

Dat is een fijn equalizertje :) Alleen jammer dat hij geen autostart heeft als je de muziekspeler opent.
Uit de gebruiksaanwijzing....
REEQ is attached to gloabal audio output once application is launched and disintegrates after exit. Tap the checkbox located at top-right of REEQ interface tp engage/disengage equalizer with audio output. For better compatiblity and integration with device output sound, please make sure that no other equalizers or random effects are running in background.
http://shuntcorp.net/reeq.docs.html

http://shuntcorp.net/reeq.userguide.html

Kijk even bij de settings, daar kan je instellen wat het moet doen wanneer een app opstart....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
Voor de mensen die last hebben van geluid dat stottert als je via bluetooth luistert; ik heb denk ik het probleem/oorzaak gevonden.

Mijn situatie was als volgt. Ik verbind elke ochtend via bluetooth mijn headset in mijn motorhelm met mijn telefoon. Geluid doet het prima geen haperingen. Maar zodra ik ging rijden, of in de tuin rondliep naar mijn motor, begon het geluid te stotteren en moest ik opnieuw verbinden wilde het over gaan. (dit deed ik onderweg dan). Hetzelfde gebeurde als ik van mijn werk naar huis reed.

Na een beetje googlen en eindjes aan elkaar te knopen qua oorzaak gevolg, kwam ik erachter dat het te maken had met het verliezen van de wifi verbinding. Thuis en op het werk ben ik met wifi verbonden natuurlijk, als ik dan wegrijdt, dan verlies je op den duur het wifi signaal. In die fase gaat om een of andere vage reden het bluetooth signaal ook stotteren en dus ook je muziek. Tijdelijke oplossing is dan om handmatig even je wifi uit te zetten zodra je met bluetooth verbind en van plan bent uit de 'wifi-omgeving' te vertrekken.

Kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld mensen hetzelfde probleem ervoeren als ze in de auto bluetooth verbinding hadden met hun telefoon en wegrijden van thuis en dus de wifi verbinding wegvalt.

Waarom dat de bluetooth slechter wordt als de wifi weg valt snap ik niet. Zal dan ook op het oneplus forum een bugreport hiervoor aanmaken.

TL;DR Bluetooth verbinding slecht? Wi-fi uit, problem solved.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leviathius schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:05:
Voor de mensen die last hebben van geluid dat stottert als je via bluetooth luistert; ik heb denk ik het probleem/oorzaak gevonden.

Mijn situatie was als volgt. Ik verbind elke ochtend via bluetooth mijn headset in mijn motorhelm met mijn telefoon. Geluid doet het prima geen haperingen. Maar zodra ik ging rijden, of in de tuin rondliep naar mijn motor, begon het geluid te stotteren en moest ik opnieuw verbinden wilde het over gaan. (dit deed ik onderweg dan). Hetzelfde gebeurde als ik van mijn werk naar huis reed.

Na een beetje googlen en eindjes aan elkaar te knopen qua oorzaak gevolg, kwam ik erachter dat het te maken had met het verliezen van de wifi verbinding. Thuis en op het werk ben ik met wifi verbonden natuurlijk, als ik dan wegrijdt, dan verlies je op den duur het wifi signaal. In die fase gaat om een of andere vage reden het bluetooth signaal ook stotteren en dus ook je muziek. Tijdelijke oplossing is dan om handmatig even je wifi uit te zetten zodra je met bluetooth verbind en van plan bent uit de 'wifi-omgeving' te vertrekken.

Kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld mensen hetzelfde probleem ervoeren als ze in de auto bluetooth verbinding hadden met hun telefoon en wegrijden van thuis en dus de wifi verbinding wegvalt.

Waarom dat de bluetooth slechter wordt als de wifi weg valt snap ik niet. Zal dan ook op het oneplus forum een bugreport hiervoor aanmaken.

TL;DR Bluetooth verbinding slecht? Wi-fi uit, problem solved.
Goed dat je dit ontdekt hebt en het hier post :).

Echter vraag ik mij af waarom je überhaupt je Wi-Fi ten alle tijden laat aanstaan. Vanwege security-redenen zet ik als ik buitenshuis of buiten kantoor ga, altijd m'n Wi-Fi uit en m'n data aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Echter vraag ik mij af waarom je überhaupt je Wi-Fi ten alle tijden laat aanstaan. Vanwege security-redenen zet ik als ik buitenshuis of buiten kantoor ga, altijd m'n Wi-Fi uit en m'n data aan.
Gebruik je daar een app voor of doe je het handmatig?

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 29-01-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:21:
Gebruik je daar een app voor of doe je het handmatig?
Je kan het handmatig doen of automatisch, door middel van Tasker. Al weet ik zo even niet uit m'n hoofd of je voor die functie root nodig hebt, maar volgens mij niet. Ikzelf doe het handmatig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Goed dat je dit ontdekt hebt en het hier post :).

Tweakers first he! ;)

Mjaa zie het als een gevolg van luiheid 8). Zet hem meestal uit als ik mijn telefoon pak om de data/4g aan te zetten. Maar als ik vanuit thuis vertrek naar het werk (ritje van 15min), heb ik geen zin om dat te doen, want op het werk gaat de wifi toch weer aan. Maar geen zorgen, ik maak nooit verbinding met van die 'gratis' openbare wifi's. En op de snelweg ben ik niet zo bang om gehijacked te worden via wifi :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:22:
[...]

Je kan het handmatig doen of automatisch, door middel van Tasker. Al weet ik zo even niet uit m'n hoofd of je voor die functie root nodig hebt, maar volgens mij niet. Ikzelf doe het handmatig. ;)
Ik zal nog eens gaan zoeken. Ik merk bij mezelf dat ik dat soort dingen altijd vergeet te doen (en dus de hele dag op 4G zit of juist WiFi aan heb staan).

Wat root betreft: Wie root zijn telefoon nou niet :? Ik durf zo'n ding niet eens aan te raken zonder root :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:25:
Ik zal nog eens gaan zoeken. Ik merk bij mezelf dat ik dat soort dingen altijd vergeet te doen (en dus de hele dag op 4G zit of juist WiFi aan heb staan).

Wat root betreft: Wie root zijn telefoon nou niet :? Ik durf zo'n ding niet eens aan te raken zonder root :+
Je zou het niet zeggen, en waarschijnlijk zullen velen mij uitlachen als TS zijnde, maar ik heb nog nooit in m'n leven een telefoon geroot :P.

Waarom niet? Ik heb mijn data lief en heb geen zin om te klooien met dingen die niet meer werken, waardoor ik moet klooien met work-arounds, updates ongedaan moet maken, en bla bla bla :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:29:
[...]

Je zou het niet zeggen, en waarschijnlijk zullen velen mij uitlachen als TS zijnde, maar ik heb nog nooit in m'n leven een telefoon geroot :P.

Waarom niet? Ik heb mijn data lief en heb geen zin om te klooien met dingen die niet meer werken, waardoor ik moet klooien met work-arounds, updates ongedaan moet maken, en bla bla bla :p.
... Maar je zet wél je WiFi uit voor de privacy? Dat kan ik niet rijmen ;)
Ik bedoel, er zitten meer privacy-lekken in je telefoon dan erbuiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 29-01-2018 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Room42 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:30:
... Maar je zet wél je WiFi uit voor de privacy? Dat kan ik niet rijmen ;)
Dat is zodanig weinig werk en niet te vergelijken wat er allemaal komt kijken bij het rooten en alles daar omheen. Bovendien mis ik niet echt veel met rooten (ik weet wat de mogelijkheden zijn). Hoofddingetje is adblocken, en dat werkt prima zonder root :).
@Room42 Ik heb even gereageerd in het root-topic in plaats van dit topic, aangezien deze discussie niet hier hoort.

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-01-2018 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:22:
Voor het aan/uitschakelen van Wifi via Tasker heb je geen root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJ1995
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 01:23:
[...]

Volgens OnePlus eind januari; 4 dagen nog dus, uiterlijk.
Was het januari of Q1? Maar begint inderdaad wel een beetje tijd te worden. Maar dan nog liever wat langer wachten dan een buggy release I guess.

[ Voor 11% gewijzigd door RobinJ1995 op 29-01-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinJ1995 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:24:
Was het januari of Q1? Maar begint inderdaad wel een beetje tijd te worden. Maar dan nog liever wat langer wachten dan een buggy release I guess.
Heb even gegoogled, en er wordt gesproken over Q1. Al verwacht ik dat Android Oreo al binnen maximaal 1-2 weken uit moet komen. Tot nu toe zijn er voor de OnePlus 3(T) en 5 namelijk ook 2 bèta's geweest voordat de stable kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10
Modbreak:Ik heb even wat berichten over het nut van root verplaatst naar: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's, aangezien het daar beter thuis hoort. Graag dan ook daar de discussie verder zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Open Bèta 3 is aangekondigd.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 3 for the OnePlus 5T

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/45eWnL2SGHa3w7SaKlD5nSiQ/full.png

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven:

https://goo.gl/forms/U0Ak6vq0H0zNJrTB2

[Instructions and Info]:
  1. Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometime NOT as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks of data loss.
  2. If you would like to join our Open Beta Program, please refer to the flashing instructions [HERE] and download the full ROM [HERE].
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
    • Reverting back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache). Please carefully follow the flash instructions below.
    • Please be aware that all data will be wiped during the revert-back process, so do remember to backup your data in advance.
    • Download the roll-back build provided [HERE] to Internal storage.
    • Shut down your device and enter recovery mode by long pressing the Power + Volume Down key simultaneously.
    • Select “Install from Local” and choose the downloaded build to install.
    • Reboot your device after installing the build. You have to re-enter recovery mode to Wipe data cache and Erase everything(Music, pics, etc).
    • Reboot your device again and you're all good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:05:
Open Bèta 3 is aangekondigd.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 3 for the OnePlus 5T

Changelog:

[afbeelding]

Download: (full ZIP)Hier kun je feedback geven:

https://goo.gl/forms/U0Ak6vq0H0zNJrTB2

[Instructions and Info]:
  1. Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometime NOT as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks of data loss.
  2. If you would like to join our Open Beta Program, please refer to the flashing instructions [HERE] and download the full ROM [HERE].
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
    • Reverting back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache). Please carefully follow the flash instructions below.
    • Please be aware that all data will be wiped during the revert-back process, so do remember to backup your data in advance.
    • Download the roll-back build provided [HERE] to Internal storage.
    • Shut down your device and enter recovery mode by long pressing the Power + Volume Down key simultaneously.
    • Select “Install from Local” and choose the downloaded build to install.
    • Reboot your device after installing the build. You have to re-enter recovery mode to Wipe data cache and Erase everything(Music, pics, etc).
    • Reboot your device again and you're all good to go.
Nice. Krijg hem alleen nog niet OTA (ook niet via Duitsland). Ben benieuwd welke gestures gebruikt kunnen worden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:53:
Nice. Krijg hem alleen nog niet OTA (ook niet via Duitsland). Ben benieuwd welke gestures gebruikt kunnen worden.
Dat klopt. Daar zie ik meer klachten over. Hier heb je de full ZIP. Die kan je er gewoon overheen installeren: http://oxygenos.oneplus.n...2042_0848ac7a63b24cdd.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Jammer, geen Oreo deze maand dus. Heb het nog maar even opgezocht en inderdaad "Android 8.0 Oreo final build expected in "early 2018"".

Hoe zat dat met voorgaande modellen en grote Oxygen updates? De Pixel 2 en dus Oreo zijn nu 3 maanden uit. Ik meen mij te herinneren dat het updatebeleid bij de OP3/T zo geprezen werd.

(Zelf zat ik met de OPO op de custom ROM van SultanXDA, dus geen ervaring met Oxygen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NmR schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:28:
Jammer, geen Oreo deze maand dus. Heb het nog maar even opgezocht en inderdaad "Android 8.0 Oreo final build expected in "early 2018"".

Hoe zat dat met voorgaande modellen en grote Oxygen updates? De Pixel 2 en dus Oreo zijn nu 3 maanden uit. Ik meen mij te herinneren dat het updatebeleid bij de OP3/T zo geprezen werd.

(Zelf zat ik met de OPO op de custom ROM van SultanXDA, dus geen ervaring met Oxygen)
De OnePlus 3 en 3T kregen Nougat op 31 december (oftewel: na een paar maanden). Het verschil is nu dat OnePlus 2 meer toestellen heeft om te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 16:35

Erge is zelfs dat Oreo al vanaf eind augustus beschikbaar was. Ruim 5 maanden dus al.. Maarja, liever goede software dan allemaal bugs. Maar moet toegeven dat ik het altijd teleurstellend vind hoe lang Android updates uitgerekt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floristevito schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:31:
Erge is zelfs dat Oreo al vanaf eind augustus beschikbaar was. Ruim 5 maanden dus al.. Maarja, liever goede software dan allemaal bugs. Maar moet toegeven dat ik het altijd teleurstellend vind hoe lang Android updates uitgerekt worden.
Dan moet je voor de gein eens hier kijken en zien welke high-end telefoons (die ook nog eens 1,5-2 keer zo duur zijn) er 'al' Oreo hebben: https://android.gadgethac...get-android-oreo-0181976/ (de 3, 3T en 5 hebben 'em al als stable trouwens). En dan maak ik niet eens onderscheid in bèta's en stables.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-01-2018 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:07:
[...]

Dan moet je voor de gein eens hier kijken en zien welke high-end telefoons (die ook nog eens 1,5-2 keer zo duur zijn) er 'al' Oreo hebben: https://android.gadgethac...get-android-oreo-0181976/ (de 3, 3T en 5 hebben 'em al als stable trouwens). En dan maak ik niet eens onderscheid in bèta's en stables.
I know.. Helaas is het erg gebruikelijk. Dat was overigens ook waarom ik het over 'Android' in het algemeen had. Gewoon jammer dat het langer dan 5 maanden moet duren.. Ergste is nog dat ik vroeger enige tijd de Nexus 5 heb gehad, die natuurlijk wel opctijd updates ontving. Na een jaar wisselde ik van telefoon, naar een nieuw released model, maar moest ik wel over naar een oudere Android versie.. Eigenlijk niet goed te praten.

Oneplus is een van de 'snelste' hierin, dat is waar.. Overigens ben ik erg blij met de beta programma's, zeer goed systeem. Ik reken het echter nog niet als update, het is immers ook niet de officiële software natuurlijk.

Neem aan dat de stable built er snel aankomt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Ergens maakt het natuurlijk ook niks uit. Als ik op youtube de filmpjes doorkijk van wat er aan nieuwe features binnenkomt met Oreo, is het weinig baanbrekend. Gaat meer om het gevoel dat je weer het nieuwste(/beste) OS hebt. Of heb ik mij er dan te oppervlakkig in verdiept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NmR schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:28:
Ergens maakt het natuurlijk ook niks uit. Als ik op youtube de filmpjes doorkijk van wat er aan nieuwe features binnenkomt met Oreo, is het weinig baanbrekend. Gaat meer om het gevoel dat je weer het nieuwste(/beste) OS hebt. Of heb ik mij er dan te oppervlakkig in verdiept?
Deels mee eens, want zo dacht ik ook toen ik de video's ging bekijken. Enige wat ik persoonlijk fijn vind is het wat uitgebreidere batterymanagement (inzicht en het batterijverbruik). Dat minder belangrijke notificaties nu minder ruimte innemen vind ik ook wel prettig. De rest hadden we al of valt een beetje tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
Zeker waar, maar gaat meer over het algemeen. Software zou eigenlijk gewoon snel bijgewerkt moeten worden. Zeker de security patches (laatste is van 1 December) zouden gewoon elke maand moeten komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomienV
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-08-2020
Mezelf een One plus 5T aangeschaft, nu wil ik de Google agenda van mijn vriendin toevoegen aan mijn app zodat deze gesynchroniseerd is.
Bij account van de vriendin heeft ze me toegevoegd alleen zie ik in de app geen enkele mogelijkheid op die agenda weer te geven. Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Hallo, even een raar 5T issue: in mijn huisomgeving is een open wifi spot met ICON als naam. Geen idee waarvandaan deze komt. Nu pakt mijn 5T telkens deze open wifi maar krijgt geen verbinding met internet dus moet ik meerdere keren per dag handmatig overschakelen naar mijn eigen Wifi.
Natuurlijk heb ik:
Instellingen- netwerk- netwerk vergeten al meerdere keren gedaan.
Ook in geavanceerd geprobeerd om het IP zodanig te verbasteren dat het netwerk onvindbaar moet lijken.

Gekke is dat niemand in mijn omgeving dit ook heeft. Iedereen ziet het netwerk wel maar niemand zijn telefoon pakt automatisch dit netwerk, ook mijn zoon's OP3 niet. Dus waarom mijn 5T wel?

Wat kan ik doen om mijn 5T niet automatisch naar DIT netwerk over te stappen maar WEL naar andere (open)netwerken als ik bijv. bij vrienden ergens op bezoek ben of in de stad loop?
Eigenlijk ook wel raar dat hij zomaar een open netwerk opgaat zonder waarschuwing.
Rootet, 4.7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
DomienV schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:10:
Mezelf een One plus 5T aangeschaft, nu wil ik de Google agenda van mijn vriendin toevoegen aan mijn app zodat deze gesynchroniseerd is.
Bij account van de vriendin heeft ze me toegevoegd alleen zie ik in de app geen enkele mogelijkheid op die agenda weer te geven. Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?
Misschien de handleiding? ;)
joopdroid schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:20:
Hallo, even een raar 5T issue: in mijn huisomgeving is een open wifi spot met ICON als naam. Geen idee waarvandaan deze komt. Nu pakt mijn 5T telkens deze open wifi maar krijgt geen verbinding met internet dus moet ik meerdere keren per dag handmatig overschakelen naar mijn eigen Wifi.
Natuurlijk heb ik:
Ook in geavanceerd geprobeerd om het IP zodanig te verbasteren dat het netwerk onvindbaar moet lijken.

Gekke is dat niemand in mijn omgeving dit ook heeft. Iedereen ziet het netwerk wel maar niemand zijn telefoon pakt automatisch dit netwerk, ook mijn zoon's OP3 niet. Dus waarom mijn 5T wel?

Wat kan ik doen om mijn 5T niet automatisch naar DIT netwerk over te stappen maar WEL naar andere (open)netwerken als ik bijv. bij vrienden ergens op bezoek ben of in de stad loop?
Eigenlijk ook wel raar dat hij zomaar een open netwerk opgaat zonder waarschuwing.
Rootet, 4.7.5
Geinig, ik heb hetzelfde op mijn oude telefoon (Android 5.1.1). Ik kon eindeloos mijn WiFi 'vergeten' maar hij bleef maar verbinden. Ik heb nooit echt een oplossing gevonden. Nu ff snel gegoogled ([google=android won't forget wifi]); Blijkbaar zijn we niet de enige. Ik heb het probleem nu niet dus je moet zelf even tussen de lotgenoten zoeken of ze al een oplossing hebben ;)

* Room42 Google-service, always ready for you :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomienV
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-08-2020
Via die handleiding en op PC de agenda van mijn vriendin toegevoegd, op PC zie ik hem dan ook staan. Op de app zelf geen spoor ervan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Natuurlijk heb ik:

Rootet, 4.7.5
Al bij Instellingen>Datagebruik>WiFi>Netwerkbeperkingen gekeken? Ik het nog nooit gebruikt, maar volgens mij vink je aan welke netwerken je niet wilt gebruiken....

Laat even weten of het iets is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
GetaGrip schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:32:
[...]

Al bij Instellingen>Datagebruik>WiFi>Netwerkbeperkingen gekeken? Ik het nog nooit gebruikt, maar volgens mij vink je aan welke netwerken je niet wilt gebruiken....

Laat even weten of het iets is. :P
Nope, deze geeft alleen "betaalde" netwerken weer, dus niet alle open netwerken.
Toch bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Dat klopt. Daar zie ik meer klachten over. Hier heb je de full ZIP. Die kan je er gewoon overheen installeren: http://oxygenos.oneplus.n...2042_0848ac7a63b24cdd.zip
Uiteindelijk kwam ie ergens in de middag. Lang genoeg om in ieder geval van anderen te horen of ie nog iets stuk maakt :P
Natuurlijk heb ik:

Rootet, 4.7.5
Misschien even je netwerkinstellingen resetten? Als het goed is kun je voor wifi en bluetooth een reset uitvoeren. Die lijkt wat beter te werken dan alleen een netwerk te vergeten. Settings -> Back-up maken en resetten heeft "Netwerk resetten". Probeer maar eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 30-01-2018 23:16 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Heb even gegoogled, en er wordt gesproken over Q1. Al verwacht ik dat Android Oreo al binnen maximaal 1-2 weken uit moet komen. Tot nu toe zijn er voor de OnePlus 3(T) en 5 namelijk ook 2 bèta's geweest voordat de stable kwam.
Hoop het. Had Orep draaien op mijn oude OP3T en zijn paar kleine dingen die ik wel mis. Vooral switchen van geluidsbron bij bluetooth..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mr.Dutchman
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
Eindelijk!

https://forums.oneplus.ne...or-the-oneplus-5t.766693/

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.0.2, our first official Android O OTA update for the OnePlus 5T.

Changelog:
System
Upgraded Android version to Oreo(8.0)
New design for Quick Settings
General bug fixes and improvements
Applied CPU security patch: CVE-2017-13218
Applications
Updated Launcher to v2.2
Updated Gallery to v2.0
Updated Weather to v1.9
Updated File Manager to v1.7.6

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Dutchman op 31-01-2018 09:01 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Leviathius
Martijnnn92 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:00:
Eindelijk!

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.0.2, our first official Android O OTA update for the OnePlus 5T.

Changelog:
System
Applications
Updated Launcher to v2.2
Updated Gallery to v2.0
Updated Weather to v1.9
Dikke +1 omdat je eerder bent dan @Anonymoussaurus :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuOnline
  • Laatst online: 10:32
DomienV schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:50:
[...]

Via die handleiding en op PC de agenda van mijn vriendin toegevoegd, op PC zie ik hem dan ook staan. Op de app zelf geen spoor ervan te zien.
Bij mij was dit ook het geval. Opgelost door naar het Menu te gaan en daar te kiezen voor 'Settings'. Hier was bij mij wel het betreffende account te zien en kon ik deze aanpassen waarna deze ook te activeren was in het hoofdmenu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Dutchman
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
Haha ;)

Ben op dit moment de update aan het binnen halen via een Duitse VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Martijnnn92 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:12:
Haha ;)

Ben op dit moment de update aan het binnen halen via een Duitse VPN.

[...]
dito, oxygenupdater heeft de update nog niet.
1688mb... incremental my ass :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martijnnn92 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:00:
Eindelijk!

Changelog:
System
Applications
Updated Launcher to v2.2
Updated Gallery to v2.0
Updated Weather to v1.9
Super nieuws!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Oreo binnengehaald via Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Gisteren wat geklaag over dat het lang duurde maar dan is hij er nu toch echt, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ben benieuwd naar de accu duur.
Op de 3T viel deze toch wel flink tegen na de oreo upgrade.

Staat er inmiddels op, batterij is 100% Nu maar eens het verschil aanzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ben hem ook aan het downloaden over OTA. Erg benieuwd :D

edit:
Jammer dat ze niet voor 8.1 gingen. Ben benieuwd hoe snel die gaat komen :z

[ Voor 43% gewijzigd door vali op 31-01-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Helaas geen swipe gestures, zoals recent is toegevoegd in de beta. Misschien toch maar overwegen op de beta te gaan zitten :)

Update werkt trouwens goed, over batterij kan ik nog niet veel zeggen maar lijkt niet iets te zijn wat hem nu al extra drained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:23
Ik heb sinds de update bij mijn quicktoggle menu bovenin de melding staan: netwerk kan worden bijgehouden, als ik hier op klik krijg ik iets met certificaten te zien en dat mijn beveiligde netwerk verkeer kan worden bijgehouden of aangepast.

Meer mensen met deze melding? En hoe krijg ik het weg?

Edit. Heeft te maken met mijn openVPN certificaat. Onder Android 7 had ik deze melding niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Xyanta op 31-01-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Hier ook de nieuwe update geinstalleerd. In combinatie met Nova Launcher merk je er niet heel veel van. De quick settings zijn verbeterd, dat is fijn. Wel merkte ik meteen dat bij het unlocken met de fingerprint de telefoon geen korte vibratie meer geeft. Dat was eerst wel prettig vond ik zelf.

Verder nog niets geks ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Leviathius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:49:
Hier ook de nieuwe update geinstalleerd. In combinatie met Nova Launcher merk je er niet heel veel van. De quick settings zijn verbeterd, dat is fijn. Wel merkte ik meteen dat bij het unlocken met de fingerprint de telefoon geen korte vibratie meer geeft. Dat was eerst wel prettig vond ik zelf.

Verder nog niets geks ondervonden.
vibreert hier nog steeds met fingerprint unlock hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
cypher21 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:53:
[...]

vibreert hier nog steeds met fingerprint unlock hoor
Nondejus, ik heb al heel het instellingen menu doorgenomen en kan nergens vinden waar dat in te stellen is...

*edit: Al gevonden wat het is. Als je 'vibrate on tap' aan hebt staan, dan trilt de telefoon bij het unlocken via fingerprint. Heb je 'vibrate on tap' uitstaan, dan zal hij niet meer trillen. Apart, want voor de update deed hij nog steeds trillen bij unlocken met fingerprint. Vond dat juist wel prettig om een of andere reden.

[ Voor 36% gewijzigd door Leviathius op 31-01-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Martinspire schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:16:
[...]

[...]
Misschien even je netwerkinstellingen resetten? Als het goed is kun je voor wifi en bluetooth een reset uitvoeren. Die lijkt wat beter te werken dan alleen een netwerk te vergeten. Settings -> Back-up maken en resetten heeft "Netwerk resetten". Probeer maar eens.
Betekent dat alle opgeslagen netwerk instellingen, ww kwijt? Ja he.....
FF bedenken of ik dat wel wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Iemand enig idee waarom ik in DND modus het geluid van de ringtone/notificaties niet helemaal uit kan zetten na de Oreo update? Volumebalk wilt niet meer lager dan de zachtste stand...

Is nu een beetje een waardeloze feature geworden 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
_Piv0 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:24:
Iemand enig idee waarom ik in DND modus het geluid van de ringtone/notificaties niet helemaal uit kan zetten na de Oreo update? Volumebalk wilt niet meer lager dan de zachtste stand...

Is nu een beetje een waardeloze feature geworden 8)7 :+
Zet de slider die links op je telefoon zit eens helemaal naar boven ;). I know, heel vreemd hoe die slider werkt, maar zo werkt die nou eenmaal. Als je volledig ringtone stilte wilt hebben, dan vind OnePlus dat je de slider op 'silent' moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Jammer, geen Oreo deze maand dus.
Te vroeg gesproken :)

Nu OTA aan het binnen harken via de VPN en maar eens zien hoe Oreo werkt.

Wel jammer van mijn kattenverzameling, had ze nog lang niet allemaal /3 (Paard bij gebrek aan een katten emoticon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Leviathius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Zet de slider die links op je telefoon zit eens helemaal naar boven ;). I know, heel vreemd hoe die slider werkt, maar zo werkt die nou eenmaal. Als je volledig ringtone stilte wilt hebben, dan vind OnePlus dat je de slider op 'silent' moet zetten.
Oh super fijn dit... Alsof een telefoon die trilt niet stoort... }:O
Voor de update was de DND mode gewoon totale stilte hoor. Geen geluid en geen vibratie.

Mja, dan wordt het maar wat vaker de vliegtuigstand ofzo |:(
Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie