Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 18:45
bjvdven schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:13:
[...]

Gewoon even contact opnemen met OP. Mocht je telefoon defect zijn, sturen ze direct een nieuwe op.
Maar dat is ie niet, de frontcamera werkte wel voor de update. Ik kan wel een nieuwe image flashen of een rollback doen, maar ik hoopte op een andere oplossing. Ik hoop vooral dat iemand het probleem herkent en ik niet de enige ben.

Thanks voor je input tho, maar daar wacht ik liever nog even mee!

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 16:35
DaLucovic schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:34:
[...]

Maar dat is ie niet, de frontcamera werkte wel voor de update. Ik kan wel een nieuwe image flashen of een rollback doen, maar ik hoopte op een andere oplossing. Ik hoop vooral dat iemand het probleem herkent en ik niet de enige ben.

Thanks voor je input tho, maar daar wacht ik liever nog even mee!
Ik snap je probleem.. vervelend. Ik had met mijn Oneplus 3 dat de vingerscanner ineens niet meer werkte na een update. Via andere oxygen os versies deed hij het 'soms' ineens weer. Maanden problemen mee gehad maar toen na een update deed hij het ineens weer.
Oneplus is niet lastig met het repareren van zoiets.. Misschien zelfs te makkelijk, want het is soms dus niet eens de hardware die de boosdoener is.

Je kan proberen bij de 'telefoon' app de volgende code in te voeren. Je komt nu in een menu waar je allemaal hardware testjes kan doen. Iets gelijks heb ik destijds ook op mijn Oneplus 3 gedaan. Toen gaf zo'n test aan dat de scanner gewoon werkte terwijl hij dus door de telefoon amper werd herkent..

*#808#

Hopelijk kom je hier iets verder mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLucovic
floristevito schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:49:
[...]

Ik snap je probleem.. vervelend. Ik had met mijn Oneplus 3 dat de vingerscanner ineens niet meer werkte na een update. Via andere oxygen os versies deed hij het 'soms' ineens weer. Maanden problemen mee gehad maar toen na een update deed hij het ineens weer.
Oneplus is niet lastig met het repareren van zoiets.. Misschien zelfs te makkelijk, want het is soms dus niet eens de hardware die de boosdoener is.

Je kan proberen bij de 'telefoon' app de volgende code in te voeren. Je komt nu in een menu waar je allemaal hardware testjes kan doen. Iets gelijks heb ik destijds ook op mijn Oneplus 3 gedaan. Toen gaf zo'n test aan dat de scanner gewoon werkte terwijl hij dus door de telefoon amper werd herkent..

*#808#

Hopelijk kom je hier iets verder mee :)
Thanks! Ik ben er wel iets verder mee gekomen. Zodra ik in dat menu de front camera test, zie ik het beeld van de rear camera. Het lijkt er dus op dat in bepaalde zaken de frontcamera gezien wordt als de rearcamera.

Achja, ik verwacht dat de Oreo update er een dezer weken aankomt. Hopelijk fixt die het probleem.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaLucovic schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:10:
[...]

Thanks! Ik ben er wel iets verder mee gekomen. Zodra ik in dat menu de front camera test, zie ik het beeld van de rear camera. Het lijkt er dus op dat in bepaalde zaken de frontcamera gezien wordt als de rearcamera.

Achja, ik verwacht dat de Oreo update er een dezer weken aankomt. Hopelijk fixt die het probleem.
Ik zou alsnog contact opnemen met op want normaal is het niet en volgens mij ook niet veel voorkomend. Ze zullen waarschijnlijk vragen een log aan te maken maar dat is zo gedaan. Zou in ieder geval kunnen hebben voor het voorkomen van dit soort bugs in de toekomst.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaLucovic
l3art schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Ik zou alsnog contact opnemen met op want normaal is het niet en volgens mij ook niet veel voorkomend. Ze zullen waarschijnlijk vragen een log aan te maken maar dat is zo gedaan. Zou in ieder geval kunnen hebben voor het voorkomen van dit soort bugs in de toekomst.
Zojuist contact gehad met een medewerker via de supportchat omdat ik je opmerking over voorkomen in de toekomst wel sterk vond. Dit waren de antwoorden die ik kreeg;
- The developers are working on a patch (geen bevestiging dat het een patch betreft die mijn probleem oplost), no timeframe is given. Wait for OTA.
- 4 x I'm very sorry for your inconvenience

Geen antwoord gehad op de vraag of het een bekende bug was of waar het aan kon liggen, kreeg alleen antwoord of ik de basic troubleshooting steps had doorlopen.

Ook nog geprobeerd om iets te weten te komen over de Oreo-update, zeker nu die van de OP5 weer hervat is, maar ook daar hetzelfde antwoord: 'No timeframe, wait for OTA.'

Fair enough, dan maar de update afwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nu ruim een weekend met mijn 5T gewerkt, man man...wat is dit een lekker toestel!
Ik vind dat OnePlus sowieso een onderschat merk (underdog wellicht?) is.

Wat een hardware en heerlijke software. Uiteraard mag de camera dan wel wat minder zijn dan andere flagship phones, maar daar is de prijs dan ook wel naar vind ik.
Voor zo'n €500-560 is de 5T (6 of 8Gb RAM) echt wel z'n prijs waard, imho.

Ben nog steeds verbaasd wat OnePlus kan doen met een telefoon die behoorlijk goedkoper is als bijv de Google Pixel, Samsung's (prijzen bij release) en iPhones.

Ik heb mijn iPhone X een weekend lang niet gebruikt. Behalve qua (Android) apps (vind ik van mindere kwaliteit), vind ik het OS en de mogelijkheden van de 5T soms wel lichtjaren beter/fijner dan iOS.

Nu ervaar ik pas echt wat de ''walled garden'' van iOS omvat. Dit is weliswaar laatste paar jaren meer open geworden, maar de ''garden'' van Apple is nog steeds erg gesloten

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 08-01-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
Iemand een tip hoe ik weer meldingen binnenkrijg op mij 5t. Bijvoorbeeld marktplaats en Ali geven geen melding bovenin de telefoon, Facebook doet dat wel. Meldingen in apps zelf staan aan, ook bij instellingen aangegeven dat de app het belang bepaalt van elke melding.

Edit, hopelijk opgelost, naar accu, accuoptimalisatie, 3 puntjes rechtsboven, geavanceerde optimalisatie uitzetten. Even kijken of dat werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door hveck75 op 08-01-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo .

Ik heb altijd Samsung gehad, nu ben ik overgestapt naar oneplus5t...ik heb al mijn foto's en muziek enz van de Samsung op mijn laptop gezet voor over te zetten op mijn oneplus5t...nu het probleem ,ik zie mijn gsm wel op mijn laptop maar er zijn geen mappen voor mijn afbeeldingen enz.. in te zetten...alles is zelf leeg, nu heb ik geprobeerd om te kopiëren naar de gsm ,dit lukt niet kan niet kopiëren... kan iemand mij raad geven
alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:51:
Hallo .

Ik heb altijd Samsung gehad, nu ben ik overgestapt naar oneplus5t...ik heb al mijn foto's en muziek enz van de Samsung op mijn laptop gezet voor over te zetten op mijn oneplus5t...nu het probleem ,ik zie mijn gsm wel op mijn laptop maar er zijn geen mappen voor mijn afbeeldingen enz.. in te zetten...alles is zelf leeg, nu heb ik geprobeerd om te kopiëren naar de gsm ,dit lukt niet kan niet kopiëren... kan iemand mij raad geven
alvast bedank
Google foto’s? Oneplus heeft nu ook een app om alles over te zetten, Oneplus switch, is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Of zet de developer options aan en zet daar usb debugging aan, misschien dat dat helpt.

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als je telefoon aan de computer hangt kun je bij je notificaties, als je klikt op de notficatie van opladen, instellen wat voor gegevens hij beschikbaar moet stellen. Daarbij zit ook een optie voor file exchange, oid. Daar is geen USB debugging voor nodig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hveck75 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Google foto’s? Oneplus heeft nu ook een app om alles over te zetten, Oneplus switch, is dat een optie?
hallo

Mijn foto's van google zijn allemaal overgezet,maar deze foto's had ik op mijn sd kaart staan,deze wil ik graag op mijn oneplus5t hebben ,ik had allemaal albums gemaakt ,maar krijg ze via usb niet van laptop naar gsm

*knip*. Het doen van de groetjes (en beginnen met hallo .e.d) hoeft hier niet.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 08-01-2018 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:03:
[...]

hallo

Mijn foto's van google zijn allemaal overgezet,maar deze foto's had ik op mijn sd kaart staan,deze wil ik graag op mijn oneplus5t hebben ,ik had allemaal albums gemaakt ,maar krijg ze via usb niet van laptop naar gsm

mvg joke geen groetjes nodig op dit forum
Ha Joke,
Had je de tip gelezen een paar posts boven je? Reply van Gropah.

Als je de 5T aansluit via USB, laadt de telefoon alleen op. Maar als je vanaf de bovenkant scherm naar beneden 'swiped', zie je dat de telefoon opties heeft voor aansluiten van USB kabel.

De 2e optie is 'bestanden overzetten'. Hiermee zie je wel alle mappen en bestanden op je telefoon. Kopiëren en plakken van je muziek, simpel :P

[ Voor 2% gewijzigd door tiepeks op 08-01-2018 14:05 . Reden: typfout ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hveck75 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:38:
Iemand een tip hoe ik weer meldingen binnenkrijg op mij 5t. Bijvoorbeeld marktplaats en Ali geven geen melding bovenin de telefoon, Facebook doet dat wel. Meldingen in apps zelf staan aan, ook bij instellingen aangegeven dat de app het belang bepaalt van elke melding.

Edit, hopelijk opgelost, naar accu, accuoptimalisatie, 3 puntjes rechtsboven, geavanceerde optimalisatie uitzetten. Even kijken of dat werkt.
Heb je de apps toevallig restored met titanium backup? En restored inclusief data? Dan krijg je bij veel apps namelijk ook geen meldingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Voor de OnePlus 5T gebruikers: OnePlus wilt wat feedback hebben van gebruikers om OxygenOS 5.x.x te verbeteren:

Looking for Feedback! What are your favorite OxygenOS Oreo Features?

Survey is hier in te vullen: https://goo.gl/forms/g4Bs1l9QmXzzKgmU2

Daarbij is het leuk om te vermelden dat er nieuwe themakleuren aan komen! :D

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:15:
Voor de OnePlus 5T gebruikers: OnePlus wilt wat feedback hebben van gebruikers om OxygenOS 5.x.x te verbeteren:

geen idee of dit topic het juiste er voor is, maar mijn oprechte complimenten hoe jij in de diverse topics ons allen van de laatste nieuwtjes (en ook de nodige tips) voorziet.

dank daarvoor! _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Geert1976 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:58:
geen idee of dit topic het juiste er voor is, maar mijn oprechte complimenten hoe jij in de diverse topics ons allen van de laatste nieuwtjes (en ook de nodige tips) voorziet.

dank daarvoor! _/-\o_
At your service! :>

Thanks! Geeft mij de nodige motivatie :D.

@Supershiva Na een (veel te lange) tijd staat het nu eindelijk in de topic-start, dat over Google Camera ;). Sorry voor de vertraging.

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-01-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitesurfer82
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2021
vraagje: ik heb deze fantastische telefoon sinds een dag in gebruik. maar ik loop tegen 1 klein probleempje aan. vroeger op mijn Sony of samsung gaf WhatsApp en Facebook en mijn mail een ticker aan met het aantal berichten in het icoontje op het homescreen. mijn Oneplus geeft helemaal niks. ik moet dus constant Facebook openen om te zien of ik nog berichten heb. is daar een oplossing voor of een andere instelling ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
kitesurfer82 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:21:
vraagje: ik heb deze fantastische telefoon sinds een dag in gebruik. maar ik loop tegen 1 klein probleempje aan. vroeger op mijn Sony of samsung gaf WhatsApp en Facebook en mijn mail een ticker aan met het aantal berichten in het icoontje op het homescreen. mijn Oneplus geeft helemaal niks. ik moet dus constant Facebook openen om te zien of ik nog berichten heb. is daar een oplossing voor of een andere instelling ?
Tesla Unread icm Nova Launcher (uit de Google Play Store ofcourse ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitesurfer82
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2021
Geert1976 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:23:
[...]

het werkt dus niet met de standaard launcher?? dat is wel een beetje jammer

Acties:
  • +4 Henk 'm!
kitesurfer82 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:27:
het werkt dus niet met de standaard launcher?? dat is wel een beetje jammer
Nee, dat werkt niet met de standaard launcher. Deels daarom heb ik laatst Nova Launcher voor een prikkie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

Geert1976 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:23:
[...]

Volgens mij is dat toch niet de enige optie? Sowieso hebben meerdere launchers volgens mij de optie om daar nog wel wat mee te doen, maar was het ook op andere manier mogelijk

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Volgens mij is dat toch niet de enige optie? Sowieso hebben meerdere launchers volgens mij de optie om daar nog wel wat mee te doen, maar was het ook op andere manier mogelijk
True

Ik haalde de optie Nova en Tesla aan, omdat 't de enige is die ik ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:48

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik kom eigenlijk van Windows phone af en vraag me nog steeds af hoe die toast meldingen daar in Android komen... Maar da's niet n specifieke Oneplus 5t vraag ;)

Verder is dit toestel wel echt n verademing zeg. Heerlijk!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Iemand een idee hoe je de navigatie balk weg krijgt als je in Landscape aan het typen bent ? Zowel bij mail als bij de browser is dit zwaar irritant.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Toetsenbord open = navigatiebalk zichtbaar. Kan je helaas, nog, niets aan doen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

kitesurfer82 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:21:
Als ik onderstaand survey lees (tweede vraag), is dat een nieuwe feature in Oreo en dus ook in de nieuwe OxygenOS.
Anonymoussaurus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:15:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NmR schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:38:
Als ik onderstaand survey lees (tweede vraag), is dat een nieuwe feature in Oreo en dus ook in de nieuwe OxygenOS.
Niet helemaal. Waar hij het over heeft is dat er een getalletje met het aantal meldingen wordt weergegeven. Bij de functie van OxygenOS wordt er alleen een bolletje weergegeven dat er een melding is, maar niet hoeveel meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Niet helemaal. Waar hij het over heeft is dat er een getalletje met het aantal meldingen wordt weergegeven. Bij de functie van OxygenOS wordt er alleen een bolletje weergegeven dat er een melding is, maar niet hoeveel meldingen.
Hmm.. In dat geval weet ik niet of dit nog een praktische toevoeging is, maar als je via Chrome op FB inlogt krijg je van Google (elke) notificatie(s) door.

Daarbij moet ik zeggen dat ik vrijwel nooit op FB zit en ik erachter kwam toen ik ingelogd was via de browser. Heb toen uitgelogd vanwege de notificaties die doorkwamen, dus durf niet te zeggen welke notificaties het precies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
klopt het dat de notificaties die binnenkomen op het Ambient Display niet klikbaar zijn en mij naar de desbtreffende notificatie/app brengen?

ofwel, het is puur voor de meldingen dát je een notificatie hebt voor een bepaalde app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:41:
klopt het dat de notificaties die binnenkomen op het Ambient Display niet klikbaar zijn en mij naar de desbtreffende notificatie/app brengen?

ofwel, het is puur voor de meldingen dát je een notificatie hebt voor een bepaalde app?
Klopt, ergens wel een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:56:
[...]

Klopt, ergens wel een gemiste kans.
thanks. Inderdaad erg jammer.
Wellicht in Oreo dan (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NmR schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:57:
Hmm.. In dat geval weet ik niet of dit nog een praktische toevoeging is, maar als je via Chrome op FB inlogt krijg je van Google (elke) notificatie(s) door.

Daarbij moet ik zeggen dat ik vrijwel nooit op FB zit en ik erachter kwam toen ik ingelogd was via de browser. Heb toen uitgelogd vanwege de notificaties die doorkwamen, dus durf niet te zeggen welke notificaties het precies betreft.
Ja, maar ikzelf swipe wel eens de meldingen weg. Neem als voorbeeld Snapchat: ik heb geen zin om een Snap te openen van iemand, dus swipe hem weg. Ik bekijk 'em later wel. Vaak vergeet ik dat dan, en op m'n homescreen staat er dan een 1tje. En inderdaad, niet iedereen gebruikt de browservariant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:30
Ik gebruik sinds een tijd de Evie launcher, daar kun je ook bij kiezen of je als notificatie 'dots' wil of een 'unread count' op de app icons.

Volgens mij hebben overigens een hoop custom launchers deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Brad Pitt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:26:
Toetsenbord open = navigatiebalk zichtbaar. Kan je helaas, nog, niets aan doen.
Dit is wel een minpunt hoor. Ik hoop dat dit snel opgepakt wordt door oneplus.
Ik kom van een op3 en heb sinds net de 5t en al een paar keer gehad dat ik op het home screen terug kom als ik de spatiebalk in druk. En de kleur ervan kan je ook niet veranderen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:37
sigilens schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:39:
[...]

Dit is wel een minpunt hoor. Ik hoop dat dit snel opgepakt wordt door oneplus.
Ik kom van een op3 en heb sinds net de 5t en al een paar keer gehad dat ik op het home screen terug kom als ik de spatiebalk in druk. En de kleur ervan kan je ook niet veranderen toch?
Niet waar, je kunt ergens in je instellingen een knopje aan je navigatiebalk toevoegen zodat deze verbergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
djmelvee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:40:
[...]

Niet waar, je kunt ergens in je instellingen een knopje aan je navigatiebalk toevoegen zodat deze verbergt.
Die instelling heb ik nog niet gevonden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:14
sigilens schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:42:
[...]

Onder Instellingen-Knoppen-Navigatiebalk verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:37
sigilens schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:42:
[...]

Instellingen -> Knoppen -> 2e instelling (Navigatiebalk Verbergen)

edit; wat Snoopbok zegt. :+

[ Voor 6% gewijzigd door djmelvee op 09-01-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
SnoopBok schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:46:
[...]

Onder Instellingen-Knoppen-Navigatiebalk verbergen.
Zojuist gevonden...maar werkt niet als ik het toetsenbord open heb staan??
Als ik de pagina lees is de balk weg, wat al pluspunt is, maar zodra ik een bericht typ komt de balk met het toetsenbord naar boven.

[ Voor 37% gewijzigd door sigilens op 09-01-2018 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
@sigilens Deze oplossing werd eerder in dit topic aangedragen: renem in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie ook last van dat de standaard gmail app pas de push mail laat zien als het scherm unlocked is?

En bij Nova launcher, de counter niet altijd weergeeft hoeveel mails of iets anders gemist heb?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
Christiano007 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:12:
Hebben jullie ook last van dat de standaard gmail app pas de push mail laat zien als het scherm unlocked is?
Is volgens mij een instelling in de privacy settings. Dat staat standaard op privé ingesteld zodat ongevraagden niet zomaar even in jouw ontvangen mailtjes kunnen neuzen.
En bij Nova launcher, de counter niet altijd weergeeft hoeveel mails of iets anders gemist heb?
Ook dit is weer te vinden in de instellingen van TeslaUnread. Hij zet het niet standaard aan bij alle apps. Want tja, wil jij een counter zien staan bij Candy crush? :+ Je moet dus even gaan zoeken in de instellingen, maar het is gewoon aan te passen.

Dikke tip trouwens voor iedereen die wel Facebook heeft, maar die notificaties haat en messenger ook (k*t app >:) ). Installeer Tinfoil for Facebook. Dat is gewoon de browser variant in een app gestopt. Maar op zo'n manier dat je geen meldingen krijgt, geen microfoon en dergelijke. Moet je allemaal los toestemming voor geven. Een alu-hoedje voor Facebook dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Leviathius op 10-01-2018 08:40 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb sinds 22 december de 5t, kom af van de 3t.

Moet zeggen dat het scherm wel echt top is, camera vind ik niet superveel beter. Portret stand is leuk(maar die had ik op de 3t met de Pixel camera ook)
Camera is wel een stuk beter in donkere omgevingen.

Helaas wel weer terug van Oreo naar Nougat maar dat zal niet lang meer duren.

Vingerafdruk scanner vind ik wel op een beroerde plek zitten. Op het werk ligt de telefoon naast me, en kan de telefoon nu optillen of er met m'n kop boven gaan hangen of een code invoeren...

Vind dat de 5t wel zacht trilt, de 3t trilde dan weer veel te hard maar dit is wel heel zacht.

Ben prima tevreden, mooie upgrade qua scherm, voor de rest niet echt veel verschil. De 3T is naar m'n vader gegaan, had die gisteren nog even in de hand maar dan voelt zo'n 16:9 scherm ineens best ouderwets zeg :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
djmelvee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:47:
[...]

Instellingen -> Knoppen -> 2e instelling (Navigatiebalk Verbergen)

edit; wat Snoopbok zegt. :+
Dit werkt allemaal uiteraard niet mbt het toetsenbord. Hetgeen zoals de vraagsteller zegt vreselijk irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christiano007 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:12:

Nee, maar waar ik wel last van heb op m'n OnePlus 3 - misschien dat jij daar ook last van hebt - is dat Gmail m'n batterij leegtrekt sinds ik Nova heb in combinatie met Tesla Unread. Echter is het alleen als ik naast m'n Google account, ook m'n andere account toevoeg voor de badges. Dit probleem is tijdelijk op te lossen door de Gmail app te stoppen en weer opnieuw op te starten, maar dat is vervelend om elke dag te moeten doen :(.

Bij mij komen e-mails in ieder geval binnen als het scherm locked is, maar zal er wel even op letten voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:26:
[...]

Nee, maar waar ik wel last van heb op m'n OnePlus 3 - misschien dat jij daar ook last van hebt - is dat Gmail m'n batterij leegtrekt sinds ik Nova heb in combinatie met Tesla Unread. Echter is het alleen als ik naast m'n Google account, ook m'n andere account toevoeg voor de badges. Dit probleem is tijdelijk op te lossen door de Gmail app te stoppen en weer opnieuw op te starten, maar dat is vervelend om elke dag te moeten doen :(.

Bij mij komen e-mails in ieder geval binnen als het scherm locked is, maar zal er wel even op letten voor je.
Kan het zijn dat je toevallig een outlook account hebt toegevoegd in Gmail? Ik heb dat ooit gedaan en dan het berichteninterval op 'push' gezet. Dit zorgde ervoor dat iedere seconde er op berichten werd gecontroleerd en zo mijn hele batterij leeg getrokken werd. Dit kun je checken bij het synchronisatie overzicht van dat betreffende account. Dan zie je dat ververs icoontje knipperen, oftewel hij is constant aan het ophalen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
Leviathius schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:41:
[...]

Kan het zijn dat je toevallig een outlook account hebt toegevoegd in Gmail? Ik heb dat ooit gedaan en dan het berichteninterval op 'push' gezet. Dit zorgde ervoor dat iedere seconde er op berichten werd gecontroleerd en zo mijn hele batterij leeg getrokken werd. Dit kun je checken bij het synchronisatie overzicht van dat betreffende account. Dan zie je dat ververs icoontje knipperen, oftewel hij is constant aan het ophalen.
Had ik ook last van toen ik een Hotmail en exchange account in gmail had toegevoegd.

Gebruik inmiddels inbox voor m'n gmail berichten en boxer voor de andere accounts (die om de 2 uur controleren)
Gmail gebruik ik niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leviathius schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:41:
Correct, dat gebruik ik. Echter staat de synchronisatiefrequentie op elke 15 minuten (helaas kan constant niet, zoals bij Google-account). Als ik bij de synchronisatieopties kijk in Android zelf, dan zie ik niets geks (AKA constant synchroniseren of wat dan ook. Hij lijkt zich dus gewoon netjes aan de 15 minuten-regel te houden). Het rare is, is dat ik dit heb sinds Nova Launcher in combinatie met Tesla Unread.
cypher21 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:43:
Had ik ook last van toen ik een Hotmail en exchange account in gmail had toegevoegd.

Gebruik inmiddels inbox voor m'n gmail berichten en boxer voor de andere accounts (die om de 2 uur controleren)
Gmail gebruik ik niet meer
Tsjaaa, ik ben best bereid om over te stappen, maar hou niet zo van wennen aan nieuwe apps :p. Er zijn tigduizend mail-clients, en tsjaaa, door de bomen zie ik het bos niet meer :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:46:
[...]

[...]

Tsjaaa, ik ben best bereid om over te stappen, maar hou niet zo van wennen aan nieuwe apps :p. Er zijn tigduizend mail-clients, en tsjaaa, door de bomen zie ik het bos niet meer :p.
haha herkenbaar.
Boxer zat echter standaard in Cyanogenmod op de OnePlus One ;) Die heb jij toch ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cypher21 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:53:
haha herkenbaar.
Boxer zat echter standaard in Cyanogenmod op de OnePlus One ;) Die heb jij toch ook gehad?
Nee, volgens mij was Rens (@rens-br) dat :p. Boxer, ik ga het eens bekijken, thanks. Ik wil wel graag een Google- en Microsoft-account toevoegen. Zag net dat dit bij Inbox niet kon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cypher21
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Nee, volgens mij was Rens (@rens-br) dat :p. Boxer, ik ga het eens bekijken, thanks. Ik wil wel graag een Google- en Microsoft-account toevoegen. Zag net dat dit bij Inbox niet kon.
Inbox vervangt gmail. Dus kan op zich wel maar op de achtergrond wordt alsnog gmail gebruikt.

Ik gebruik mijn gmail account privé en wil graag mijn zakelijke mails scheiden middels een andere app. Boxer is een van de prettigste die ik tot dusver heb gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36
cypher21 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:53:
Dat was ik inderdaad ;)
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Boxer heb ik in ieder geval echt heel lang met veel plezier gebruikt. Was een van de fijnste applicaties en Exchange wordt ook gewoon ondersteund met Outlook accounts.

Mocht Exchange niet automatisch goed gezet worden, probeer dan even outlook account handmatig toe te voegen en de volgende instellingen te gebruiken: rens-br in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"
Gebruikersnaam: e-mailadres
Domein: leeg
Wachtwoord: wachtwoord
E-mailadres: e-mailadres
Server: m.outlook.com
Poort: 443
Beveiligingstype: SSL/TLS
Ik ben inmiddels overgestapt naar Google Play: Nine - Email & Calendar. Die heeft ondersteuning voor thema's (ik hou van zwart) en je kan synchronisatieschema's instellen per account. (Mijn werk e-mail wil ik alleen hebben tussen 07.00u en 17.00u bijv.)

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 10-01-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cypher21 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:01:
Inbox vervangt gmail. Dus kan op zich wel maar op de achtergrond wordt alsnog gmail gebruikt.

Ik gebruik mijn gmail account privé en wil graag mijn zakelijke mails scheiden middels een andere app. Boxer is een van de prettigste die ik tot dusver heb gebruikt.
Inbox vervangt inderdaad Gmail, maar persoonlijk heb ik dus geen zin in meerdere mail-apps en gewoon 1 app voor meerdere accounts (beiden privé).
rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:01:
Boxer heb ik in ieder geval echt heel lang met veel plezier gebruikt. Was een van de fijnste applicaties en Push mail wordt ook gewoon ondersteund met Outlook accounts.

Ik ben inmiddels overgestapt naar Google Play: Nine - Email & Calendar. Die heeft ondersteuning voor thema's (ik hou van zwart) en je kan synchronisatieschema's instellen per account. (Mijn werk e-mail wil ik alleen hebben tussen 07.00u en 17.00u bijv.)
Aah oke, ja van Nine heb ik wel vaker gehoord. Ik hou ook van zwart en heb dan ook Nova en eigenlijk alles in Android op zwart staan :p. Ik ga even naar beide applicaties kijken, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:04:
Aah oke, ja van Nine heb ik wel vaker gehoord.
Nine is alleen een enorm dure applicatie (15 euro / dollar), dus ik raad de meeste mensen aan om gewoon Boxer te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Dat was ik inderdaad ;)

[...]

Boxer heb ik in ieder geval echt heel lang met veel plezier gebruikt. Was een van de fijnste applicaties en (echte) push mail wordt ook gewoon ondersteund met Outlook accounts.

Ah dat is wel ideaal! Ik wil ook geen meldingen buiten werktijd

edit hmm... 15 usd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Ikzelf gebruik al een jaar een browser snelkoppeling. Werkt ook prima.
Voor allerlei andere apps trouwens ook (nu.nl, tweakers, GoT, etc)
Leviathius schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:37:
[...]
Dikke tip trouwens voor iedereen die wel Facebook heeft, maar die notificaties haat en messenger ook (k*t app >:) ). Installeer Tinfoil for Facebook. Dat is gewoon de browser variant in een app gestopt. Maar op zo'n manier dat je geen meldingen krijgt, geen microfoon en dergelijke. Moet je allemaal los toestemming voor geven. Een alu-hoedje voor Facebook dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:04:
Nine is alleen een enorm dure applicatie (15 euro), dus ik raad de meeste mensen aan om gewoon Boxer te gebruiken.
F*ck, zie het nu ja.. Daar ga ik dus niet aan beginnen :P. Tuurlijk, het is een eenmalige uitgave, maar ik ga wel even kijken naar Boxer. Ik kan alleen nergens de privacy policy vinden, of moet ik die van VMWare zelf hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
djiedjee schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:08:
Ikzelf gebruik al een jaar een browser snelkoppeling. Werkt ook prima.
Behalve dan wanneer je offline bent / geen bereik hebt en je net ff dat ene mailtje nodig hebt. En komen notificaties van e-mail wel binnen, wanneer je een browser-snelkoppeling gebruikt?
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:09:
Tuurlijk, het is een eenmalige uitgave,
Vind het ook een behoorlijk dure uitgave, maar na twee weken de proef te hebben gebruikt was ik echt helemaal tevreden en heb ik toch maar betaald. (Betaal wel in dollars, dan is het maar €12,50) Tijdens die proefperiode zo ongeveer alle e-mail applicaties gebruikt. K9, Bluemail, Boxer, Inbox, Outlook, Aqua maar geen een applicatie voldeed precies aan mijn wensen.
Ik kan alleen nergens de privacy policy vinden, of moet ik die van VMWare zelf hebben?
Jep, deze dus: Google Play: VMware Boxer.

[ Voor 66% gewijzigd door rens-br op 10-01-2018 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik gebruik op mijn Android devices altijd Blue Mail als mail client (4,6 ster na ruim 330.000 beoordelingen).

Kun je naar hartelust configureren, incl Dark Theme(s) en diverse mogelijkheden qua syncen/verversen.
Ik zet de meldingen altijd op Push.

Regelmatige updates en ook nog eens zuinig.

Google Play: Blue Mail - Email & Kalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, zover was ik ook al :p, maar daar staat de privacy policy niet. Als ik onderaan die pagina op "privacy policy" klik, kom ik uit op deze pagina: https://www.air-watch.com/solutions/enterprise-email.
Geert1976 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:13:
ik gebruik op mijn Android devices altijd Blue Mail als mail client (4,6 ster na ruim 330.000 beoordelingen).

Kun je naar hartelust configureren, incl Dark Theme(s) en diverse mogelijkheden qua syncen/verversen.

En ook nog eens zuinig.

Ik ga die ook eens bekijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Geert1976 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:13:

Regelmatige updates en ook nog eens zuinig.

Die heb ik destijds ook geprobeerd. Maar ik geloof dat je daar synchonisatie-tijden alleen voor alle alle dagen in kon stellen en niet per dag, dus die viel voor mij toen ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
@cypher21 Of je verkoopt je ziel aan Google (wat ik doe) en vult de enquêtes in voor Googleplay geld. Heb op die manier al best wat gekocht waar ik anders geen geld aan uit zou geven.
Kost wel wat tijd en je moet wachten op enquêtes, maar als je boodschappen e.d. doet en vaak in de buurt van winkels komt etc, dan krijg je vanzelf vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Die heb ik destijds ook geprobeerd. Maar ik geloof dat je daar synchonisatie-tijden alleen voor alle alle dagen in kon stellen en niet per dag, dus die viel voor mij toen ook af.
inmiddels mogelijk als ik het goed lees:

https://bluemail.help/how...he-do-not-disturb-option/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Arunia schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:18:
@cypher21 Of je verkoopt je ziel aan Google (wat ik doe) en vult de enquêtes in voor Googleplay geld. Heb op die manier al best wat gekocht waar ik anders geen geld aan uit zou geven.
Kost wel wat tijd en je moet wachten op enquêtes, maar als je boodschappen e.d. doet en vaak in de buurt van winkels komt etc, dan krijg je vanzelf vragen.
Moet je wel je locatie standaard aan hebben staan, dat is de grootste trigger bij de enquêtes. Staat hier standaard uit en heb afgelopen jaar maar 4 of 5 enquêtes gehad.
Dat is mooi. Dan is Bluemail ook nog een heel goed alternatief!

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 10-01-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@rens-br Dat is idd een goeie. Heb dit zelf overigens wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net even de privacy policy van BlueMail snel doorgelezen, maar vind het matig.
Blue Mail is designed to help you manage your email account with other providers, like Gmail. When you link your email accounts (provided by third parties) to Blue Mail, you give Blue Mail permission to securely access your information contained in or associated with those accounts. If you link your third party account to Blue Mail, that third party may also pass certain information along about your use of its service. While Blue Mail usually does not store your password to these email accounts, the service may securely store some emails on a temporary basis in order to deliver them to you as quickly as possible and keep track of your deferred messages.
In some cases we may retain copies of your information if required by law.
Iemand die een privacy-gerichte mail-app weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:33:
Je bent heel privacy gericht, maar gebruikt vervolgens wel Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Arunia schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:18:
Haha ja dat doe ik ook... maar krijg zelfden meer enquêtes :(

Toen ik m'n account nog op USA had staan kreeg ik iedere week wel een of meerdere vragenlijsten

edit:
Totaal ontvangen: USD 42,54
Na het overzetten van mijn USA account naar Europa is hier maar 90 euro cent bijgekomen

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 10-01-2018 10:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hier gebruik ik Aqua Mail. Voor 2 mailboxen gratis en €10 voor alle features.
Google Play: Aqua Mail - Email App

Lijkt de enige app te zijn die niet heel duur is maar wel goed omgaat met samengevoegde inbox en ook nog eens niet achter je data aan lijkt te gaan. Veel zaken kun je naar wens aanpassen en hij werkt wel lekker vlot. Ook gaan notificaties weg als je op een ander device de mail al hebt gelezen. Batterij lijkt ie niet leeg te zuigen, ondanks dat push mail hier aan staat. Ook een normale swipe navigatie (in overzicht voor bewerken en in mails om tussen mails te bladeren). Gratis versie dus beperkt tot 2 mailboxen en bevat advertenties (normale banner boven je mailbox en onderaan de mails). Op zich te doen, maar ik heb meer mailboxen (gmails e.d. ondersteund inclusief Office365 en exchange). Kan zo niet echt veel vinden over wat ze wel of niet verzamelen maar de zaken op de website en wat daar aan privacy statement staat, ziet er prima uit

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 10-01-2018 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:34:
Je bent heel privacy gericht, maar gebruikt vervolgens wel Gmail.
Zo'n reactie verwachtte ik al. Het punt is, ik wil controle. Bij Google weet ik dat ze van alles over mij verzamelen, maar daar krijg ik dan ook goede diensten voor terug. Plus dat ik meer vertrouwen heb in de security van Google. En oja, ik heb in m'n Google account zoveel mogelijk dichtgetimmerd, waardoor advertenties niet op mij worden afgestemd. Ik wil liever bij 1 partij zitten die niet zoveel geeft om m'n privacy, maar de security hoog in het vaandel heeft staan, dan dat ik bij 10 aparte diensten zit die niet om m'n privacy geven én de security onzeker is.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-01-2018 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@cypher21 Daar heb ik een korte periode last van gehad, maar als je regelmatig boodschappen doet in een winkelcentrum oid (onze AH zit bij een groter winkelcentrum en de andere AH bij een kleinere), dan komt het meestal wel goed. Ikzelf zit over de 60 euro ongeveer, maar uiteraard het meeste al weer uitgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:33:
Net even de privacy policy van BlueMail snel doorgelezen, maar vind het matig.

[...]

[...]

haha..ik kijk meestal naar beoordelingen van een app voordat ik 'm installeer. Deze heeft na ruim 330.000 beoordelingen 4,6 ster. Dat is in mijn ogen dan toch wel een goede app, ik lees niet bij elke app eerst uitvoerig de privacy policy.

Wellicht is dit wel een idee om te doen in het vervolg: altijd de privacy policy lezen ;)

thanks voor het delen van hun privacy policy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Geert1976 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:41:
[...]

haha..ik kijk meestal naar beoordelingen van een app voordat ik 'm installeer. Deze heeft na ruim 330.000 beoordelingen 4,6 ster. Dat is in mijn ogen dan toch wel een goede app, ik lees niet bij elke app eerst uitvoerig de privacy policy.

Wellicht is dit wel een idee om te doen in het vervolg: altijd de privacy policy lezen ;)

Het is een hoge beoordeling, maar dat zegt op zich weinig. Niet veel mensen kijken naar wat een app werkelijk van ze vraagt en ook al is er een waarschuwing om hem niet te gebruiken, dan zal het ze vaak nog een zorg zijn. Kijk naar hoeveel gehackte apps er worden gedownload (en zelfs goede waarderingen krijgen).

De app werkte verder aardig, maar ik vond het irritant dat notificaties bleven staan als ik mail op mn pc al had bekeken. Unified inbox doet ie wel aardig, maar verder schittert ie ook niet echt. Zelf dus overgestapt op Aquamail na enkele andere apps geprobeerd te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:41:

Jup, ik snap precies wat je bedoelt :). Het is een afweging tussen gebruiksgemak en privacy en als ik het het waard vind, zoals bij Google-Services, dan gebruik ik het. Echter kun je er ook in doorslaan; zo heb ik een keer de hele privacy policy van Google gelezen :+. Niet dat ik alles onthouden heb, maar toch :+.

Graag gedaan! :) Hier de link voor de volledige privacy policy; ik had enkel wat opvallende punten aangeduid. https://bluemail.me/privacy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik had wat speurwerk verricht op Reddit wat betreft face unlock icm notificaties die binnenkomen op het lockscreen.

Even jullie bevestiging nodig...

Er is geen workaround of setting dat face unlock alleen naar het homescreen gaat als er géén notificaties zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
cypher21 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:35:
Totaal ontvangen: USD 42,54
Na het overzetten van mijn USA account naar Europa is hier maar 90 euro cent bijgekomen
Sinds 2015, totaal ontvangen: €8,81.
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:37:
Zo'n reactie verwachtte ik al. Het punt is, ik wil controle. Bij Google weet ik dat ze van alles over mij verzamelen, maar daar krijg ik dan ook goede diensten voor terug. Plus dat ik meer vertrouwen heb in de security van Google. En oja, ik heb in m'n Google account zoveel mogelijk dichtgetimmerd, waardoor advertenties niet op mij worden afgestemd. Ik wil liever bij 1 partij zitten die niet zoveel geeft om m'n privacy, maar de security hoog in het vaandel heeft staan, dan dat ik bij 10 aparte diensten zit die niet om m'n privacy geven én de security onzeker is.
Wat dat betreft inderdaad een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
@rens-br
Ik gebruik geen browser shortcut voor mail, wel voor facebook, nu.nl, tweakers etc.

Heel vaak is een app gewoon een wrapper om een mobiele website. Als dat zo is, gebruik ik liever die site.
Met een snellkoppeling wordt het ook vaak een "web-app", dus zonder browser-knoppen en zo.

Bijkomend voordeel: je kunt browser-addblockers gebruiken of een privacy-browser als ghostery of Brave.

Voelt wat prettiger voor mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
djiedjee schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:09:
@rens-br
Ik gebruik geen browser shortcut voor mail, wel voor facebook, nu.nl, tweakers etc.
Heel vaak is een app gewoon een wrapper om een mobiele website. Als dat zo is, gebruik ik liever die site.
Met een snellkoppeling wordt het ook vaak een "web-app", dus zonder browser-knoppen en zo.[/]

Ik weet inderdaad hoe dat werkt. Maar het ging over e-mail applicaties, dus vond je opmerking wat vreemd. Voor veel 'apps' voldoet de website ook meer dan prima.

Ik zie bij veel mensen ook een hele berg shopping apps: Banggood, Aliexpress, Bol.com e.d. allemaal op de telefoon staan. Van de meeste grote webshops werkt de mobiele website meer dan prima.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 10-01-2018 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Met een snellkoppeling wordt het ook vaak een "web-app", dus zonder browser-knoppen en zo.[/]

Ik weet inderdaad hoe dat werkt. Maar het ging over e-mail applicaties, dus vond je opmerking wat vreemd. Voor veel 'apps' voldoet de website ook meer dan prima.

Ik zie bij veel mensen ook een hele berg shopping apps: Banggood, Aliexpress, Bol.com e.d. allemaal op de telefoon staan. Van de meeste grote webshops werkt de mobiele website meer dan prima.
Via de app van Ali banggood en dhgate krijg je vaak extra korting :)
Heb alleen wel alle machtigingen ingetrokken, meldingen uitstaan en ze mogen enkel bij actief gebruik batterij en internet gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinJ1995
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-02 21:56
Van die mentaliteit dat apps maar maximaal 2 euro mogen kosten of betaalt moeten worden met persoonlijke informatie in plaats van geld moeten we ooit toch eens af gaan komen hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
RobinJ1995 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:02:
Van die mentaliteit dat apps maar maximaal 2 euro mogen kosten of betaalt moeten worden met persoonlijke informatie in plaats van geld moeten we ooit toch eens af gaan komen hoor :9
Dat gaat niet gebeuren of nog heel lang duren. Als ik in mijn omgeving kijk wordt ik vaak al vreemd aangekeken als ik überhaupt betaal voor een app (of dit nu 1, 5 of 15 euro is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Dat gaat niet gebeuren of nog heel lang duren. Als ik in mijn omgeving kijk wordt ik vaak al vreemd aangekeken als ik überhaupt betaal voor een app (of dit nu 1, 5 of 15 euro is).
Mja ik denk het geld wat ik in de store heb uitgegeven evenveel is als van mijn hele vriendenkring bij elkaar en dan nog wat erbij haha. Je merkt wel dat meer apps nu een gratis versie maken met een in-app purchase (ipv meteen betaald). Dat werkt toch wel wat beter omdat mensen nou eenmaal willen uitproberen wat ie kan. Verder zie ik ook al wat apps met abonnementen werken, maar daar vragen ze imo nog steeds teveel voor. 10 euro per jaar voor een mail-app vind ik teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Martinspire schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:45:
Mja ik denk het geld wat ik in de store heb uitgegeven evenveel is als van mijn hele vriendenkring bij elkaar en dan nog wat erbij haha.
Dat verwacht ik hier inderdaad ook.
Je merkt wel dat meer apps nu een gratis versie maken met een in-app purchase (ipv meteen betaald). Dat werkt toch wel wat beter omdat mensen nou eenmaal willen uitproberen wat ie kan.
Het nadeel van in-app purchase is dat het maar op één apparaat werkt en je het dus ook niet kan delen met je Family library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
RobinJ1995 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Ik ben geen knieperd, geef (iets te) gemakkelijk geld uit.
Maar om nu 15 euro uit te geven voor iets waar duizenden alternatieven voor zijn vind ik lastig rechtvaarden.
Daarnaast is het ook onmogelijk om al die alternatieven goed te bekijken en testen.
Blijft altijd lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:35
*knip*. Alleen een TR is voldoende.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 11-01-2018 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:We raken een beetje offtopic. Uitgaven en apps bespreken kunnen we beter doen in: Google Play & Androidapps - Deel 18.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
nu bijna een volle dag mijn nieuwe White Sandstone 5T in bezit (m'n Midnight Black 5T verkocht aan een mede-Tweaker).

Qua werking is de telefoon uiteraard exact hetzelfde als de Midnight Black, dus daar zal ik niks over zeggen :+

Maar wat betreft de afwerking aan de achterkant;
Deze voelt niet hetzelfde als de sandstone hoesjes van OnePlus, deze white sandstone is fijner van structuur dus minder stroef (stukken minder ''zand-achtig'') zeg maar.
Verder is de grip dik in orde, waar ik met de Midnight Black toch echt wel een hoesje moest gebruiken heb ik met deze white sandstone een prima grip en is een case/hoesje niet noodzakelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 12-01-2018 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 16:35
Geert1976 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:03:
nu bijna een volle dag mijn nieuwe White Sandstone 5T in bezit (m'n Midnight Black 5T verkocht aan een mede-Tweaker).

Qua werking is de telefoon uiteraard exact hetzelfde als de Midnight Black, dus daar zal ik niks over zeggen :+

Maar wat betreft de afwerking aan de achterkant;
Deze voelt niet hetzelfde als de sandstone hoesjes van OnePlus, deze white sandstone is fijner van structuur dus minder stroef (stukken minder ''zand-achtig'') zeg maar.
Verder is de grip dik in orde, waar ik met de Midnight Black toch echt wel een hoesje moest gebruiken heb ik met deze white sandstone een prima grip en is een case/hoesje niet noodzakelijk.
Ben je niet bang zonder hoesje voor krassen of dat je hem per ongeluk laat vallen..?

De voornaamste reden dat ik een hoesje gebruik is omdat ik mijn telefoon de hele dag overal neerleg en gebruik. Zonder hoesje zouden er snel krassen etc in komen denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
floristevito schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:13:
[...]

Ben je niet bang zonder hoesje voor krassen of dat je hem per ongeluk laat vallen..?

De voornaamste reden dat ik een hoesje gebruik is omdat ik mijn telefoon de hele dag overal neerleg en gebruik. Zonder hoesje zouden er snel krassen etc in komen denk ik..
Ik heb op zich een hekel aan vrijwel alle cases/hoesjes, het verpest voor mij persoonlijk de overall user experience.

Heb de afgelopen 7 a 8 jaar smartphone gebruik een keer of 3 een smartphone laten vallen, waarvan 2 keer ''ernstig''.
Het risico wil ik dus nu ook wel weer nemen.

Als ik bijv naar een festival ga of een andere gelegenheid met kans op het laten vallen van mn telefoon, gooi ik er een hoesje omheen. Alle andere gevallen vrijwel altijd 'butt naked' ;)

Dit is overigens van alle telefoons met een metalen achterkant, de 1ste met een lekkere grip, imho.
Heb niet 1 keer het gevoel gehad van ''oei, dat was een close call!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:35
Kunnen jullie de trilmotor omschrijven? Is ie te vergelijken met de S8? Ratelt het? Hoe is de feedback bij typen? Voel je 'm goed in je broekzak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Neyluzz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:12:
Kunnen jullie de trilmotor omschrijven? Is ie te vergelijken met de S8? Ratelt het? Hoe is de feedback bij typen? Voel je 'm goed in je broekzak?

De trilmotor vind ik bijzonder zwak en tot nu toe de minst goed werkende van alle telefoons :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb wat posts verplaatst naar [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic. Graag verdere discussie over welke hoesjes e.d. daar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Ik ben er achtergekomen dat bij het gebruik van de frontcamera de foto gespiegeld wordt opgeslagen. Ik irriteer mij hier mateloos aan omdat tekst ook gespigeld wordt. Ik gebruik de standaard oneplus camera app. Ik heb nog geen thirdparty camera app geinstalleerd omdat ik dit geen oplossing vind. Ik weet ook niet of dit het oplost. Wie o wie weet hoe men dit kan oplossen?

*Update* toch maar even een camera app gedownload en neemt de foto wel in spiegel maar schrijft hem ongespiegeld weg. Dus ligt het probleem bij de oneplus app.

[ Voor 17% gewijzigd door b3ta op 12-01-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:36

Kraz

Saving the world

b3ta schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:04:
Ik ben er achtergekomen dat bij het gebruik van de frontcamera de foto gespiegeld wordt opgeslagen. Ik irriteer mij hier mateloos aan omdat tekst ook gespigeld wordt. Ik gebruik de standaard oneplus camera app. Ik heb nog geen thirdparty camera app geinstalleerd omdat ik dit geen oplossing vind. Ik weet ook niet of dit het oplost. Wie o wie weet hoe men dit kan oplossen?

*Update* toch maar even een camera app gedownload en neemt de foto wel in spiegel maar schrijft hem ongespiegeld weg. Dus ligt het probleem bij de oneplus app.
Ha!
Ik maak zelden/nooit selfies oid en dus was me dit niet opgevallen, maar je hebt inderdaad gelijk! :o
Geen idee of dat met mijn andere telefoon(s) ook zo is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Kraz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:08:
[...]

Ha!
Ik maak zelden/nooit selfies oid en dus was me dit niet opgevallen, maar je hebt inderdaad gelijk! :o
Geen idee of dat met mijn andere telefoon(s) ook zo is/was.
Google leert mij dat vorige modellen er ook last van hadden maar sommige ook niet. Het kan een bug zijn van andere software die eveneens gebruik maken van de camera. Dat zijn er nog al wat helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:31
Dit is gewoon een instelling bij de oneplus camera app. Omhoog swipen en dan instellingen kiezen.

[ Voor 27% gewijzigd door RaijRaij op 12-01-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Hier ook even getest.

Dat van die spiegelende tekst is hier dus ook. Na de instelling (Zoals SmooK aangaf) "Foto omdraaien" bij de Selfie instellingen word ie "normaal" opgeslagen ipv spiegelbeeld.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Het kan zo simpel zijn... Dank mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

En voor de mensen die zoals ik zitten te zoeken naar de settings. Swipe omhoog (als je de telefoon normaal vasthoudt) zodat alle profielen in beeld komen en dan verschijnt rechtsbovenin een settings-icoon

Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 5T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5T] Rooten & Custom ROM's
- Accessories: [OnePlus 5T] Het grote Accessoires Topic
- Garantie, RMA en terugsturen voor de L1 Widevine update: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6: [OnePlus 6] Ervaringen & Discussie