Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.527 views

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06
Road-runner83 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:08:
[...]

Die van mij is ook via de LM bij van Mossel besteld :). Op 6dec.

Ik heb de standaard uitvoering met Technology package.

Zou mooi zijn als ze er nog meer leveren dit jaar maar bij het event in Amerongen, waar je de Mach E in real life kon zien/ervaren (ben je daar geweest?) gaven ze aan dat er 750 stuks voor NL zijn en toen al (bijna) allemaal gereserveerd waren. Ze wilden dit nog gaan opschroeven dus hopelijk is dat gelukt :).

Als ik die van jou configureer kom ik uit op 1155 incl. brandstof en 980 excl. brandstof. Dit is dan nog zonder winterbanden/laadpaal.

Ik zit op 930 met laadpaal/winterbanden (excl. brandstof want ons leasebudget is ook ex.).

Ik hoop voor je dat het nog gaat lukken!
€ 1151 inderdaad. Laadpaal kan/mag ik niet plaatsen thuis, dus publiek laden op 150m afstand op een 11Kw en bij klanten. Polestar 2 is optie 2, Tesla M3 optie 3. Prijzen allemaal identiek. Winterbanden zitten in ons standaard pakket.

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
wvkreg schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:11:
[...]

€ 1151 inderdaad. Laadpaal kan/mag ik niet plaatsen thuis, dus publiek laden op 150m afstand op een 11Kw en bij klanten. Polestar 2 is optie 2, Tesla M3 optie 3. Prijzen allemaal identiek. Winterbanden zitten in ons standaard pakket.
Die volgorde zou ik ook hanteren :), alleen lijkt me de M3 sowieso te klein en Polestar 2 twijfelgeval. Wij hebben 3 jonge kids namelijk.

Enige nadeel is wel dat de levering oktober/november word voor de Mustang (dus als dit hem niet word koop ik zelf weer een auto). Als daar ergens iets tegenzit dan gaan de andere 2 ook niet meer lukken waarschijnlijk. Kun je daarom niet beter voor de Polestar 2 gaan? Die worden vanaf juni al geleverd en ik lees hier en daar dat er nog ruimte is voor orders. Ik ken je situatie verder niet natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Road-runner83 op 21-02-2020 10:19 ]

• wvkreg
  • Laatst online: 14:06
Road-runner83 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:19:
[...]

Die volgorde zou ik ook hanteren :), alleen lijkt me de M3 sowieso te klein en Polestar 2 twijfelgeval. Wij hebben 3 jonge kids namelijk.

Enige nadeel is wel dat de levering oktober/november word voor de Mustang (dus als dit hem niet word koop ik zelf weer een auto). Als daar ergens iets tegenzit dan gaan de andere 2 ook niet meer lukken waarschijnlijk. Kun je daarom niet beter voor de Polestar 2 gaan? Die worden vanaf juni al geleverd en ik lees hier en daar dat er nog ruimte is voor orders. Ik ken je situatie verder niet natuurlijk.
Ik maak die afspraak met de leasemaatschappij, ik wil een Ford als die niet leverbaar is dan een Tesla M3. Ik vind de Polestar 2 teveel Fred Flinstone lees V40 :-)

Ik wacht nog op antwoord van de leasemaatschappij.

• Road-runner83
wvkreg schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:08:
[...]

Ik maak die afspraak met de leasemaatschappij, ik wil een Ford als die niet leverbaar is dan een Tesla M3. Ik vind de Polestar 2 teveel Fred Flinstone lees V40 :-)

Ik wacht nog op antwoord van de leasemaatschappij.
Ik vind de Polestar 2 toch wel een heel stuk mooier/dikker dan de M3 maar dat is persoonlijk natuurlijk :). Vooral het feit dat je geen scherm/dashboard achter je stuur hebt bij de M3 lijkt mij zwaar irritant.

Als de LM het op die manier kan garanderen dan zou dat niet verkeerd zijn :). Eind vorig jaar heb ik het M3 leveringstopic grotendeels gevolgd maar zijn er toch een boel teleurgesteld.

Maar hoop voor je dat het de Mustang word, toch verreweg de beste optie al zeg ik het zelf O+ ;)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:28

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Road-runner83 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:27:
[...]

Ik vind de Polestar 2 toch wel een heel stuk mooier/dikker dan de M3 maar dat is persoonlijk natuurlijk :). Vooral het feit dat je geen scherm/dashboard achter je stuur hebt bij de M3 lijkt mij zwaar irritant.

Als de LM het op die manier kan garanderen dan zou dat niet verkeerd zijn :). Eind vorig jaar heb ik het M3 leveringstopic grotendeels gevolgd maar zijn er toch een boel teleurgesteld.

Maar hoop voor je dat het de Mustang word, toch verreweg de beste optie al zeg ik het zelf O+ ;)
Nogmaals: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61484480

Een M3 is een BMW en ook jij lijkt daarin niet geïnteresseerd te zijn.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@AllSeeyinEye Bedoel je geen Mazda 3???

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb geen idee hoe je daar bij komt. Een M3 is een model van BMW. Simple as that.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:10:
[...]

Ik heb geen idee hoe je daar bij komt. Een M3 is een model van BMW. Simple as that.
Hap hap :>

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Road-runner83 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:27:
[...]

Werden er zoveel M3's geleverd in NL dat er een topic voor was? :+
Kon het niet laten.

• Road-runner83
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:06:
[...]

Nogmaals: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61484480

Een M3 is een BMW en ook jij lijkt daarin niet geïnteresseerd te zijn.
Dat weet ik maar al te goed want rij zelf een E61 530D en hiervoor een E46 320D gereden 😉.

Maar iedereen gebruikt hier M3 dus heb me aangepast...

Verwijderd

@Road-runner83 Polestar 2 was vorige week ook niet meer te reserveren of bestellen op de website. Volgens mij op. De mijne komt als het goed is in juni.

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 10:10
Is het doorgaans mogelijk om zaken als een trekhaak na bijv. 6 maanden alsnog te laten plaatsen bij de dealer en dat deze aanpassing onderdeel wordt van de lease constructie? Uiteraard snap ik dat de extra kosten dan moeten worden verdeeld over de resterende maanden, en hoe korter die restende tijd is, hoe duurder het per maand is. Maar kan zoiets uberhaupt?

[ Voor 13% gewijzigd door boblelie op 22-02-2020 22:21 ]

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
boblelie schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:20:
Is het doorgaans mogelijk om zaken als een trekhaak na bijv. 6 maanden alsnog te laten plaatsen bij de dealer en dat deze aanpassing onderdeel wordt van de lease constructie? Uiteraard snap ik dat de extra kosten dan moeten worden verdeeld over de resterende maanden, en hoe korter die restende tijd is, hoe duurder het per maand is. Maar kan zoiets uberhaupt?
Als je het echt wilt, gewoon erop laten zetten door 'n bedrijf die dat doet, zoals:
https://www.trekhaken.nu

Die factuur naar zaak laten sturen, want zakelijke auto.
Meeste dealers doen dat soort dingen niet achteraf, of tegen bizarre prijzen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
graceful schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:34:
[...]

Als je het echt wilt, gewoon erop laten zetten door 'n bedrijf die dat doet, zoals:
https://www.trekhaken.nu

Die factuur naar zaak laten sturen, want zakelijke auto.
Meeste dealers doen dat soort dingen niet achteraf, of tegen bizarre prijzen.
Het is natuurlijk niet jou auto of die van je werkgever. Je zult dit dan wel even met de leasemaatschappij moeten overleggen.
Denk dat het qua kosten het handigste is als je werkgever (of jij) die gewoon betaald. Een leasemaatschappij smeert het bedrag ook gewoon over de resterende maanden uit.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:59
boblelie schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:20:
Jup. Ik heb dit namelijk ook laten doen. Had m’n leaseauto al een half jaar in bezit en heb er toen een afneembare trekhaak onder laten zetten. Dit is gewoon opgenomen als meerprijs in het leasecontract voor mijn werkgever. Echter, ook voor de eerste 6 maanden moest m’n werkgever verzekeringstechnisch/belastingtechnisch nog op terugwerkende kracht voor de trekhaak betalen, ook al zat deze er toen nog helemaal niet onder.

Uiteraard had dit verder geen consequenties voor mijn bijtelling gezien het een accessoire achteraf is.

Was overigens wel een duur grapje voor mijn auto (A-Klasse AMG-Line) aangezien de achterbumper met ‘diffuser’ aangepast moest worden. Dus er zat voor meer dan € 1000 aan manuren in op een haak van € 800. Totale factuur was dus ook rond de € 2000,-

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 23-02-2020 10:35 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01 10:22
Offerte opgevraagd voor een polestar 2 met de kanttekening dat ik hem dan graag dit jaar geleverd wil hebben. Benieuwd of ze zoiets willen/kunnen gaan garanderen (of anders mogelijkheid tot afzeggen).

Ik hink de laatste tijd erg op 2 gedachten. Enerzijds lijkt een EV als opvolger een no-brainer vanuit financieel oogpunt (eerlijk, het milieu-aspect doet mij vrij weinig). Echter als je kijkt naar prijsverschil tussen een vergelijkbare EV / ICE dan zit er toch al snel 15k tussen in het voordeel van de ICE. In het >40k segment komt je voor 2021 dan al snel op vergelijkbare bijtellingen uit.

Daarnaast maak ik me nog steeds erg zorgen over de laad infrastructuur. Onze wijk doet het nu met 6 laadplaatsen en ik heb laatst een rondje gereden en kwam toen toch al rond de 30 EV's tegen. Als er daar dit jaar nog 30 bijkomen dan wordt thuis in de buurt laden dus praktisch onmogelijk. Op het werk komen er wel een paar bij maar ook daar is het wisselen overdag al begonnen.

Ik twijfel nu dus erg of ik deze 'groeipijnen' wel mee wil maken. Moet er toch weer 4 a 5 jaar mee doen. Met name de berichten over de elektra infrastructuur die straks een bottleneck gaat vormen voor nieuwe aansluitingen (als de gemeente al mee wil werken) gaan denk ik nog een hoop stof doen opwaaien.

Alternatief voor nu de S60 of toch 'gewoon' weer een C-klasse.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Niltag schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:40:
Offerte opgevraagd voor een polestar 2 met de kanttekening dat ik hem dan graag dit jaar geleverd wil hebben. Benieuwd of ze zoiets willen/kunnen gaan garanderen (of anders mogelijkheid tot afzeggen).

Ik hink de laatste tijd erg op 2 gedachten. Enerzijds lijkt een EV als opvolger een no-brainer vanuit financieel oogpunt (eerlijk, het milieu-aspect doet mij vrij weinig). Echter als je kijkt naar prijsverschil tussen een vergelijkbare EV / ICE dan zit er toch al snel 15k tussen in het voordeel van de ICE. In het >40k segment komt je voor 2021 dan al snel op vergelijkbare bijtellingen uit.

Daarnaast maak ik me nog steeds erg zorgen over de laad infrastructuur. Onze wijk doet het nu met 6 laadplaatsen en ik heb laatst een rondje gereden en kwam toen toch al rond de 30 EV's tegen. Als er daar dit jaar nog 30 bijkomen dan wordt thuis in de buurt laden dus praktisch onmogelijk. Op het werk komen er wel een paar bij maar ook daar is het wisselen overdag al begonnen.

Ik twijfel nu dus erg of ik deze 'groeipijnen' wel mee wil maken. Moet er toch weer 4 a 5 jaar mee doen. Met name de berichten over de elektra infrastructuur die straks een bottleneck gaat vormen voor nieuwe aansluitingen (als de gemeente al mee wil werken) gaan denk ik nog een hoop stof doen opwaaien.

Ik zou zonder eigen laadpaal op de oprit nu alleen voor een EV met grote range gaan (minimaal 550 WLTP, in de winter heb je dan 250-300 als ondergrens zeg maar).
Daarnaast is of hij leverbaar is in 2020 denk ik bepalend.

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:56
Beste mensen,

Heb al paar posts voorbij zien komen en dacht misschien toch goed om eens te horen hoe de wind waait in 2020. In december dit jaar komt er een einde aan 5 jaar fiscaal 14% voordeel rijden in een ruime Peugeot 308 SW. Dus ben ik me alvast maar aan het oriënteren op een nieuwe keuze, jullie mening en input wordt gewaardeerd! Even een rijtje gegevens:

Leasebudget:
- Niet meer dan 28.000 euro in catalogus waarde, om bijtelling kosten te drukken.
- Lease vergoeding bij de baas is tot 750 euro
Kilometrage per jaar:
30.000km (huidige opdracht is korte afstand)
Contractduur:
4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Inclusief brandstof, wordt meegenomen in de vergoedingstotaal
Merkbeleid, zo ja, welke:
Geen
Overige afhankelijkheden:
Geen bijzonderheden.
Specifieke wensen:
- Ruime kofferbak - De ruimte van mijn huidige station is echt zo fijn... dat wil ik niet graag opgeven. :+
- 120 pk minimaal
- Android Auto
- Achteruitkijk camera - Luie donder tegenwoordig na die SW... |:(
- Beetje stilte in de auto zou wel mijn voorkeur hebben
- Laag verbruik - Hekel aan 'contant' te moeten tanken, ben nu nog diesel gewend, maar benzine is nu veel voordeliger, dus zal daarmee al concessie moeten doen. :|
- Elektrisch is voor mij op dit moment geen optie, wegens geen eigen oprit en wil geen gedoe met buren over een laadpaal / claimen van parkeerplaatsen. O-)

(Ruwe) Voorselectie
- Peugeot 308 SW: Blue Lease Premium
- Ford Focus Wagon - Trend Edition Business
- Opel Astra Sport Tourer - Business Executive
- Kia Ceed Sportswagon - DynamicPlusLine
- Honda Civic - Business Edition (Toegevoegd na melding ervan in deze draad)

Ik ben meer een economische rijder dan dat ik per se een 'mooi bak' hoef, dus kofferbak, actieradius en genoeg pit om af en toe wat in te halen maakt voor mij al meer dan voldoende auto waar ik tevreden mee ben.

Momenteel lijkt de Opel Astra Sport Tourer de 'goedkoopste' optie, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog niet echt specifieke offertes en/of websites heb door lopen spitten. Volgens mij komt Peugeot nog met een nieuwe versie van hun 308 dit jaar, en die prijzen kon ik nog niet echt vinden.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is die 750 inclusief of ex brandstof component? Dat scheelt nogal namelijk. Voor 750 Inc brandstof rij je net een Polo tegenwoordig.
Qua lijstje: ik zou ook serieus naar de Octavia station of de golf variant gaan kijken. Die laatste heeft een veel grotere kofferbak dan de 308 als je geen reservewiel hebt. En de Octavia is nog steeds koning ruimte.
Bereid jezelf wel voor op een desillusie qua fiscale waarde. Het zou mij niks verbazen als je op 35k uit komt straks.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44
The Eagle schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:42:
Is die 750 inclusief of ex brandstof component? Dat scheelt nogal namelijk. Voor 750 Inc brandstof rij je net een Polo tegenwoordig.
Qua lijstje: ik zou ook serieus naar de Octavia station of de golf variant gaan kijken. Die laatste heeft een veel grotere kofferbak dan de 308 als je geen reservewiel hebt. En de Octavia is nog steeds koning ruimte.
Bereid jezelf wel voor op een desillusie qua fiscale waarde. Het zou mij niks verbazen als je op 35k uit komt straks.
Het is inclusief.
De Opel is niet super ruim maar wel leuk aangekleed voor weinig. Rijgedrag is aardig maar niet bijzonder. Ik heb een Astra gereden voor 4 maanden in 2017 met 3k op de teller destijds.
Qua ruimte zou ik inderdaad ook richting een Octavia neigen maar een beetje aangekleed zitten die wel over de 30k heen inderdaad.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat wordt een flinke eigen bijdrage dan ben ik bang :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rkie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-01 21:34
Misschien is een hybride een opties die zitten meestal lager in het lease budget. Je zou kunnen kijken naar een toyota corolla touring sports. Die heeft veel ruimte en zat bij mijn leaseplan rond de 700pm inc. Brandstof obv 35k per jaar.

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 10:10
@CombatHermit de Ceed vond ik in de leaseprijs heel erg meevallen, zeker als jou de uitvoering qua uiterlijk niet zoveel uitmaakt. Je krijgt echt veel auto voor je lease bedrag (bij arval tenminste). Dynamicplusline is tevens net geen 28k dus kan precies.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-01 21:02
Ik mijn keuze bijna gemaakt. Heb nu een shortlist van twee modellen die perfect binnen mijn budget passen en mooi uitgerust zijn.

Twijfel nu tussen onderstaande auto's:

- Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 130 EAT8 (130 pk, automaat) vol met alle opties;
- Toyota Corolla Hatchback 2.0 Hybrid Business Plus (184 pk, automaat) standaard vol met genoeg opties.

Ik neig nu meer naar de Toyota. Net wat meer vermogen, wat ruimer en voor het gevoel 'meer auto'. De Peugeot 208 spreekt me aan qua looks (interieur- en exterieur). Aangezien ik veel kilometers per dag op de snelweg maak (Alkmaar <-> Den Haag) lijkt het extra vermogen van de Toyota het meest belangrijk.

Waar zouden jullie voor kiezen?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:27
Cheezborger schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:41:
Ik mijn keuze bijna gemaakt. Heb nu een shortlist van twee modellen die perfect binnen mijn budget passen en mooi uitgerust zijn.

- Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 130 EAT8 (130 pk, automaat) vol met alle opties;
- Toyota Corolla Hatchback 2.0 Hybrid Business Plus (184 pk, automaat) standaard vol met genoeg opties.

Ik neig nu meer naar de Toyota. Net wat meer vermogen, wat ruimer en voor het gevoel 'meer auto'. De Peugeot 208 spreekt me aan qua looks (interieur- en exterieur). Aangezien ik veel kilometers per dag op de snelweg maak (Alkmaar <-> Den Haag) lijkt het extra vermogen van de Toyota het meest belangrijk.

Corolla is klasse hoger. Dus eenvoudige keus.
208<> yaris
308<>carolla

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• jongetje
  • Laatst online: 20:40
lijkt het extra vermogen van de Toyota het meest belangrijk.

Sinds wanneer heb je te weinig aan 130pk om 100km per uur te rijden op de snelweg, zeker in de spits waar zo goed als je hele route 100KM per uur is op kleine stukjes na. Mijn 1.6TDI DSG (Octavia) met 110pk gaat het echt prima op de Nederlandse snelwegen, kunt prima 150 vol beladen mee cruisen door Duitsland zonder problemen.

Daarnaast is een 208 een stuk lichter en een klasse lager dan een Corolla zoals @Snowhite0901 tijdens het typen van dit bericht al zegt.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Cheezborger voor snelwegkilometers duidelijk de Corolla. Als je meer voor de lol wil rijden op dijkjes of in de de stad wil manouvreren misschien de 208, maar ik denk dat ik zelfs dan lichte voorkeur voor de Corolla heb (niet per se omdat ik hem zelf heb).
Ook al heeft de 2.0 184 pk, die voel je niet altijd vanwege de hybride e-CVT. Hij is wel vlot, maar voelt niet zo aan. Voor de rust aan boord is de CVT wel lekker op de snelweg. Bij 80 of 100 km/h hoor je hem helemaal niet, bij 120 km/h wat bandengeruis (in mijn 1.8 iig). Wegligging is prima, en de hatchback heeft een iets kortere wielbasis dan de sedan en touring sports waardoor hij iets dynamischer rijdt.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:46

De Toyota. Mooiere auto (persoonlijk) en segment hoger.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Inmiddels heb ik mijn keuze gemaakt, is de offerte goedgekeurd en de auto in bestelling. Het is een Mini Clubman Cooper S 141kW automaat geworden.
  • Kleur Midnight Black metallic
  • Bekleding Dinamica Carbon Black
  • JCW pakket
  • 18" JCW velgen
  • Sportonderstel
  • Hemelbekleding antraciet
  • Serious Business
  • Harman Kardon 12 speakers + amp
  • Draadloos laden smartphone
  • AC automatisch met 2 zones
  • Elektrisch inklapbare spiegels
  • Comfort access
  • Driving assistant met Active Cruise Control
  • Park assistant
  • LED mistlampen
  • LED voor en achterlichten (Union Jack design)
Fiscaal € 44.909, levering medio april.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s5jE4fTI30Kmqg2YcmE8zn77/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/54FFUTUNdSIbfygsjUxItVGa/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TOAbHQkZs60eqCCtEiL6zouB/medium.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-02-2020 09:32 . Reden: Plaatjes van de 'wijvenauto' toegevoegd ;) ]

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

Gallus

Cheesy

Ik zou ook voor de Corolla gaan. Sterker nog, ik heb ook zojuist een Corolla besteld. :-) Toch een segment hoger dan de 208 en mogelijk wat rustiger/comfortabeler.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-01 11:29
Klopt het dat er dit jaar nog een facelift komt voor de Honda Civic? Heb mijn ook laten vallen o.a op de civic (BS editie).

Maar lees verhalen over een facelift voor europa, maar kan er niet echt iets over vinden

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:04

Quad

Doof

@AllSeeyinEye qua auto om te zien een echte wijvenbak. Qua specs een om jaloers op te zijn.
Lekker uitgevoerd en zo te zien geen hele lange levertijd. Alvast veel plezier ermee!
@Cheezborger ik verlies de Toyota boven de Peugeot, afwerking is echt goed en qua rijden vind ik deze zelf erg goed en relaxed rijden. Misschien dat een Kia Ceed ook in 't budget past om te vergelijken?
Hoewel de Corolla beter rijdt ben in zelf voor de Kia Niro gegaan vanwege ruimte voor personen (achterbank).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• GeeMoney
@AllSeeyinEye eindelijk de knoop door gehakt, gefeliciteerd met je keuze!
Schijnen heerlijk te rijden die Coopers.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:31:
Inmiddels heb ik mijn keuze gemaakt, is de offerte goedgekeurd en de auto in bestelling. Het is een Mini Clubman Cooper S 141kW automaat geworden.
  • JCW pakket
  • 18" JCW velgen
  • Sportonderstel
  • Serious Business
  • Comfort access
  • Park assistant
  • LED mistlampen
Nice! Wel bizar dat elektrisch inklapbare spiegels een optie is bij een auto van bijna 45k.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:01
Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 06:10:
[...]

Nice! Wel bizar dat elektrisch inklapbare spiegels een optie is bij een auto van bijna 45k.
BMW group he. :*)
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:31:
  • JCW pakket
  • 18" JCW velgen
  • Sportonderstel
  • Serious Business
  • Comfort access
  • Park assistant
  • LED mistlampen
Tof! veel succes met wachten en veel plezier bij de levering.

[ Voor 64% gewijzigd door CarJunkyXL op 26-02-2020 07:20 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 06:10:
[...]

Mwah, niet een die ik specifiek aangeklikt heb. Dat is alleen ACC, de velgen en een doorlaadopening.
Oh, en de AC (die is ook niet standaard vol automatisch) en de automatisch dimmende spiegels.

In eerste instantie had ik een Hammersmith versie opgevraagd en die was al goedgekeurd, maar dat doet wel echt pijn in de portemonnee. Dus nu naar JCW en erbij gezet wat ik echt wil. Belangrijkste inleverpunten tov de Hammersmith zijn het panorama dak en de lederen bekleding.

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-02-2020 09:36 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:45
AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:30:
[...]

Mwah, niet een die ik specifiek aangeklikt heb. Dat is alleen ACC, de velgen en een doorlaadopening.

In eerste instantie had ik een Hammersmith versie opgevraagd en die was al goedgekeurd, maar dat doet wel echt pijn in de portemonnee. Dus nu naar JCW en erbij gezet wat ik echt wil. Belangrijkste inleverpunten tov de Hammersmith zijn het panorama dak en de lederen bekleding.
Mooie config. Speciale deal of gewoon standaard prijs? Valt me 100% mee voor die config.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Quad schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:29:
@AllSeeyinEye qua auto om te zien een echte wijvenbak. Qua specs een om jaloers op te zijn.
Lekker uitgevoerd en zo te zien geen hele lange levertijd. Alvast veel plezier ermee!
Nog los van dat het mij echt niet boeit, heb ze altijd mooi / gaaf gevonden, denk ik dat de gewone Mini en de Cabrio de wijvenauto's zijn, de Clubman de mannenbak en de Countryman de oude lullenbak. Het scheelt ook dat de Clubman de grootste is (langst en breedst).
Inspired schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:51:
[...]

Mooie config. Speciale deal of gewoon standaard prijs? Valt me 100% mee voor die config.
euhm, volgens mij is het de standaard prijs. Het is ook niet de consumentenwaarde he, die ik noemde, maar de fiscale waarde.
Niet vergeten dat het niet de four wheel drive versie is en ook niet een JCW (die start op 62k!!)

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-02-2020 09:14 ]

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:29
Niltag schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:40:

Ik zit in hetzelfde bootje, maar met andere motivatoren. Ik vind de tech enorm interessant en ook (omdat ik in een drukke stad woon) is het milieu aspect een drijfveer. Het is geen Noorwegen, maar het is alsnog een betere oplossing dan weer 4 jaar een brandstofauto rijden.

Rij nu een volledig aangeklede Octavia (wilde eerst een Superb, maar die was echt te groot om comfortabel in de stad te kunnen parkeren) en ik vind het vooral het opgeven van het comfort en makkelijkheid iets waar ik overheen moet stappen. Dus, niet nadenken over range en de auto ook zonder problemen gebruiken voor vakanties (kamperen etc).

Als we een EV nemen (w.s. Model 3 SR+, financieel kan de LR ook makkelijk, maar die 130 euro per maand extra vind ik dan wel zonde) dan nemen ruilen we de diesel polo van mijn vriendin in voor een Octavia 2e hands voor de vakanties en als het nodig is. (wat kan met de besparingen).

Andere optie is een Superb (ben naar een rustigere buurt verhuisd) wat als luxe een comfort echt ideaal is, maar ik vind het 4 jaar vast zitten aan een benzine motor dan weer net zo lastig als 4 jaar vast zitten aan iets wat onbekend is maar wel mega interessant voor mij als tech liefhebber.

Ik woon dus in de stad en heb geen oprit. Wel kan ik bij al mijn klanten opladen en komen er in de stad (Utrecht) steeds meer palen bij. Er zijn nog erg vaak plekken in de buurt vrij, maar ook soms gewoon niet. Dit zal wel groeien, net zoals de palen. Dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Ik deel dus je onzekerheid, maar vindt dat ook best wel weer spannend en leuk.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Nog los van dat het mij echt niet boeit, heb ze altijd mooi / gaaf gevonden, denk ik dat de gewone Mini en de Cabrio de wijvenauto's zijn, de Clubman de mannenbak en de Countryman de oude lullenbak. Het scheelt ook dat de Clubman de grootste is (langst en breedst).
De Clubman in JCW trim een wijvenbak vinden... Hoe dan?

Goéie keuze! :9~

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

BigSmurf schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Het blijft een Mini :P

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:30
AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Clubman de grootste? Wat bedoel je? https://www.autoweek.nl/c...a.php?id1=99467&id2=96640
Lengte: Clubman 4253 mm vs Countryman 4299 mm
breedte: Clubman 1800 mm vs Countryman 1822 mm

Vind eigl allemaal behalve de Countryman wijvenauto's zijn. Maar smaken verschillen inderdaad.
Geniet ervan!

Life is too short to drive boring cars

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SirLct schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:02:
[...]

Clubman de grootste? Wat bedoel je? https://www.autoweek.nl/c...a.php?id1=99467&id2=96640
Lengte: Clubman 4253 mm vs Countryman 4299 mm
breedte: Clubman 1800 mm vs Countryman 1822 mm

Vind eigl allemaal behalve de Countryman wijvenauto's zijn. Maar smaken verschillen inderdaad.
Geniet ervan!
Gelukkig verschillen smaken, al lijkt dat soms anders op de weg (remember de Megane, V40 , Octavia en nu de Model 3.....)

De Clubman is een 'gewone' auto. De Countryman een SUV(tje). Die twee moet je dan ook niet met elkaar vergelijken. De Clubman kan je vergelijken met de normale 3 en 5 deurs Mini's. En dan is die dus de grootste.

• renzo4000
  • Laatst online: 21:05
Laat je niet zo opnaaien @AllSeeyinEye ... je wist dat je dit soort reacties kon verwachten omdat men nou eenmaal vaak (including myself) de mini associeert met een vrouwen auto. Dat gezegd hebbende moet iedereen lekker rijden waar hij/zij zich prettig in voelt. Je hebt een iig een dik aangeklede vrouwen auto die je veel plezierige kilometers gaat opleveren ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

renzo4000 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:30:
Laat je niet zo opnaaien @AllSeeyinEye ... je wist dat je dit soort reacties kon verwachten omdat men nou eenmaal vaak (including myself) de mini associeert met een vrouwen auto. Dat gezegd hebbende moet iedereen lekker rijden waar hij/zij zich prettig in voelt. Je hebt een iig een dik aangeklede vrouwen auto die je veel plezierige kilometers gaat opleveren ;)
Oooh maar ik laat me ook niet opnaaien hoor. Ik vind de auto mooi. Ik ga daar een hoop plezier aan beleven. Wat anderen daarvan vinden dat kan me echt gestolen worden!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BigSmurf schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Turbocharged handtas? Ik moet zeggen dat mijn eerste associatie ook direct vrouwen is, al is het maar omdat de gemiddelde kapper geen Mini kan betalen :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

De gemiddelde leaserijder rijdt ook in een auto die ze zelf niet kunnen betalen natuurlijk.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:07:
De gemiddelde leaserijder rijdt ook in een auto die ze zelf niet kunnen betalen natuurlijk.
Inderdaad zou ik zelf niet snel een half jaarsalaris neertellen voor m'n auto.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:57

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:07:
Interessant, wat is je bron voor deze bewering?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• renzo4000
Los van de discussie of de gemiddelde leaserijder het wel of niet kan betalen is toch ook niet relevant? Bijna de helft van de particuliere nieuwe auto's zijn ook aanschaft via de bank.

Ik zou het ook prima zelf kunnen betalen maar als er iets een slechte investering is, dan is het wel je geld aan een nieuwe auto uitgeven. Zodra je de showroom uittrekken uitrijdt is ie al een paar duizend euro minder waard. Nee laat mij lekker leasen via de zaak.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:12
Heren! Vraag;

Ik heb een max. leasebedrag van 975. (incl. 125 eigen bijdrage). Moet diesel. 40.000 per jaar, 42 maanden lang.

Wat zou voor jullie een fatsoenlijke optie zijn? Ik zit zelf aan een 508, Insignia Grand Sport of een Talisman te denken. Kom van een full-option V40 af en wilde dolgraag de XC40 echter maakt Volvo geen diesels meer..

Het hele leasen is voor mij nieuw, dus ik hoop dat iemand hier wat meer licht erop kan schijnen voor mij.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

djmelvee schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:32:
Heren! Vraag;

Ik heb een max. leasebedrag van 975. (incl. 125 eigen bijdrage). Moet diesel. 40.000 per jaar, 42 maanden lang.

Wat zou voor jullie een fatsoenlijke optie zijn? Ik zit zelf aan een 508, Insignia Grand Sport of een Talisman te denken. Kom van een full-option V40 af en wilde dolgraag de XC40 echter maakt Volvo geen diesels meer..

Het hele leasen is voor mij nieuw, dus ik hoop dat iemand hier wat meer licht erop kan schijnen voor mij.
Anno 2020 nog een verplicht diesel beleid :o, de leaseregeling mag dan ook wel eens aangepast worden, omslagpunt ligt tegenwoordig al boven de 40k km dacht ik, of kom je uit België?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• djmelvee
revolution-nl schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:38:
[...]

Jeetje, anno 2020 nog een verplicht diesel beleid :o, de leaseregeling mag ook wel eens aangepast worden, omslagpunt ligt tegenwoordig al boven de 40k km dacht ik, of kom je uit België?
Vind het zelf ook nogal achterhaald, maar nieuwe baas dus zal maar niet teveel gaan klagen. Heb het wel al op tafel gelegd en in de kleine letters in mijn autoregeling staat ook vermeld dat het, naarmate het aanbod minder is, zeker nog te bespreken is met het bestuur. Dus wie weet ga ik die stap nog proberen te zetten. Maar vooralsnog flink aan het orienteren. Vandaag wel een proefrit in een 508 gedaan, hele mooie en fijne auto vind ik dat!

Btw; inclusief brandstofpas.

Elektrisch mag ook, tot 950 euro. (incl. 125 eigen bijdrage)

[ Voor 3% gewijzigd door djmelvee op 26-02-2020 19:41 ]

• renzo4000
Dan zou ik zeker goed kijken naar elektrisch. Een dieselauto is gewoon niet zo gunstig meer in vele opzichten. Ook leasemaatschappijen zijn met een ontmoedigingsbeleid bezig met hogere leasetarieven omdat ze zelf ook niet meer met een inferieure diesel willen zitten bij inleveren.

• djmelvee
renzo4000 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:53:
Dan zou ik zeker goed kijken naar elektrisch. Een dieselauto is gewoon niet zo gunstig meer in vele opzichten. Ook leasemaatschappijen zijn met een ontmoedigingsbeleid bezig met hogere leasetarieven omdat ze zelf ook niet meer met een inferieure diesel willen zitten bij inleveren.
Doe ik ook zeker, echter is het probleem dat ik regelmatig met de auto op vakantie ga. Zeker 2x per jaar op wintersport. De enige optie qua elektrisch die ik nu heb ik een Tesla Model 3 - standard range plus. Ik zie mezelf daar niet mee op wintersport gaan eerlijk gezegd, met een snowboard en 2 tot 4 paar skis.

• renzo4000
Voor die twee keer per jaar zou ik een hele categorie niet buitensluiten. Vaak valt er iets te regelen met je leasemaatschappij of met een collega om tijdelijk een andere auto te krijgen hiervoor.

• -Splash-
djmelvee schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:14:
[...]

Doe ik ook zeker, echter is het probleem dat ik regelmatig met de auto op vakantie ga. Zeker 2x per jaar op wintersport. De enige optie qua elektrisch die ik nu heb ik een Tesla Model 3 - standard range plus. Ik zie mezelf daar niet mee op wintersport gaan eerlijk gezegd, met een snowboard en 2 tot 4 paar skis.
Waarom niet? Hoeveel man wil je in je auto proppen? :)

• djmelvee
-Splash- schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:30:
[...]

Waarom niet? Hoeveel man wil je in je auto proppen? :)
3 a 4 :+

• Z___Z
  • Niet online
Voor het geld dat je bespaart door Tesla te rijden kan je ook 2x per jaar vliegen naar Oostenrijk met 4 man. Dan ben je er sneller en kan je dus een dagje langer skiën.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Het stikte vorige week van de elektrische auto's met Nederlands kenteken in Oostenrijk. En het was schoolvakantie, dus dan zullen die auto's ook vol kinders hebben gezeten. Langs de hele route was er op de normale stopplaatsen langs de snelweg altijd nog plek bij een snellader (niet zijnde Tesla superchargers)

[ Voor 29% gewijzigd door Beatman op 26-02-2020 21:04 ]

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• -Splash-
4 is krap... maar 3 gaat prima. Al moet ik eerlijk bekennen dat achterin zitten in een model 3 niet echt tof is als je lang bent.

• djmelvee
-Splash- schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:17:
[...]

4 is krap... maar 3 gaat prima. Al moet ik eerlijk bekennen dat achterin zitten in een model 3 niet echt tof is als je lang bent.
Daar heb je het probleem dus meteen, het zijn 3 of 4 mensen van tussen de 1,87 en 1,95 :+

• -Splash-
djmelvee schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:29:
[...]

Daar heb je het probleem dus meteen, het zijn 3 of 4 mensen van tussen de 1,87 en 1,95 :+
Wellicht een Kona een optie?

• djmelvee
-Splash- schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:31:
[...]

Die vind ik persoonlijk qua looks weer minder.. Tot nu toe is mijn top 3 als volgt:

508
Insignia
Talisman (puur op 3 omdat dit een handbak is)

• -Splash-
Wanneer moet je een auto kiezen?
Als ik een brandstof auto zou nemen zou het de nieuwe Skoda Octavia worden.

De nieuwste tech en een stuk groter dan de vorige. Echt wel erg chille auto voor de lange vrienden van je. :)

https://www.dago.nl/skoda/modellen/octavia

Let wel, komt deze zomer pas beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door -Splash- op 26-02-2020 21:34 ]

• Niltag
Inmiddels weer wat verder. Kan auto eerder inleveren en dan dit jaar nog tegen 2020 tarieven een elektrische auto rijden. Volgens LM zou de polestar 2 nog in 2020 geleverd kunnen worden als ik binnen nu en snel beslis.

Blijf toch twijfelen. Hij zit toch vrij hoog qua lease-bedrag dus moet waarschijnlijk nog wat eigen bijdrage bij. Dan hebben we het nog over 60-70 euro per maand verschil in bijtelling met bijv. Een S60, A4 of CLA. En of dat nu opweegt tegen 5 jaar stekkeren en opzien tegen het geplan van lange ritten. Ik weet het nog niet.

Wil je echt in 2020 en zeker 2021 nog enigszins ophalen op de bijtelling dan ga je toch meer naar de M3 SR+ (Op basis van wat ik nu gelezen heb gewoon te weinig range / 13 in een dozijn) of Kona/Niro (vind ik niet mooi). De mustang gaat hem qua levertijd sowieso niet meer worden dit jaar.

Nog maar even een paar nachtjes over slapen.

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
-Splash- schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:31:
[...]

I heb een Kona, en 2 man van rond de 1,90 achterin... zou ik ze niet aan doen (voor een rit langer dan een half uur). De Kona is een compacte auto, en dat merk je vooral op de achterbank.

• Inspired
@Niltag kun je thuis laden? Polestar 2 productie ligt trouwen tot week 12 stil nu. Gaat een grote gok worden als je nu nog moet bestellen.

• renzo4000
Überhaupt gaan autofabrikanten last hebben van het Cornonavirus. Veel toeleveranciers zitten in de gebieden waar fabrieken op slot gaan.

@djmelvee De Niro is het equivalent van de Kona alleen is deze een heel stuk ruimer in alle opzichten. Daarnaast is het recent geupdate model een stuk beter geworden, interieur is ook minder hard en luxer dan de Kona.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:01:
Voor het geld dat je bespaart door Tesla te rijden kan je ook 2x per jaar vliegen naar Oostenrijk met 4 man. Dan ben je er sneller en kan je dus een dagje langer skiën.
Dan ben je je CO2 winst wellicht wel kwijt.. Maar er is vast iemand die dit nu gaat voor rekenen :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:30
Okasha schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:38:
[...]

Dan ben je je CO2 winst wellicht wel kwijt.. Maar er is vast iemand die dit nu gaat voor rekenen :)
Ik gok dat het grootste deel van de groep die nu een Tesla rijdt, de reden 'CO2 besparing' niet bovenaan heeft staan als argument voor de keuze :+

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 27-02-2020 07:44 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
Tankiej schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:43:
[...]

Ik gok dat het grootste deel van de groep die nu een Tesla rijdt, de reden 'CO2 besparing' niet bovenaan heeft staan als argument voor de keuze :+
Nee, dat klopt. Dat is de lage bijtelling. Het schandalige is wel dat ze deze tesla kunnen rijden dankzij de subsidie die betaald wordt door alle Nederlanders met de gedachte dat het beter is voor het milieu. Daar zouden de leasers van een tesla weleens bij stil mogen staan wat mij betreft. Voor de meeste particulieren die niet kunnen leasen is zo’n dure auto niet weggelegd.

• Inspired
Naafkap schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:48:
[...]

Nee, dat klopt. Dat is de lage bijtelling. Het schandalige is wel dat ze deze tesla kunnen rijden dankzij de subsidie die betaald wordt door alle Nederlanders met de gedachte dat het beter is voor het milieu. Daar zouden de leasers van een tesla weleens bij stil mogen staan wat mij betreft. Voor de meeste particulieren die niet kunnen leasen is zo’n dure auto niet weggelegd.
Niet echt relevant hier.

• Z___Z
  • Niet online
CO2 zal me een worst wezen. Je kan dit toch niet op lokaal niveau oplossen. Dit moet op globaal niveau opgelost worden. Wat wel lokaal opgelost kan worden is de luchtkwaliteit. De luchtkwaliteit is een stuk beter als we geen diesel meer stoken. Dus alleen om die reden al zou ik iedereen die een nieuwe auto overweegt afraden om een diesel te nemen. Je vervuilt je eigen leefomgeving.

Electriciteit opwekken levert vast ook luchtverontreiniging op, maar NIMBY :)

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Niltag schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:37:
Inmiddels weer wat verder. Kan auto eerder inleveren en dan dit jaar nog tegen 2020 tarieven een elektrische auto rijden. Volgens LM zou de polestar 2 nog in 2020 geleverd kunnen worden als ik binnen nu en snel beslis.

Blijf toch twijfelen. Hij zit toch vrij hoog qua lease-bedrag dus moet waarschijnlijk nog wat eigen bijdrage bij. Dan hebben we het nog over 60-70 euro per maand verschil in bijtelling met bijv. Een S60, A4 of CLA. En of dat nu opweegt tegen 5 jaar stekkeren en opzien tegen het geplan van lange ritten. Ik weet het nog niet.

Wil je echt in 2020 en zeker 2021 nog enigszins ophalen op de bijtelling dan ga je toch meer naar de M3 SR+ (Op basis van wat ik nu gelezen heb gewoon te weinig range / 13 in een dozijn) of Kona/Niro (vind ik niet mooi). De mustang gaat hem qua levertijd sowieso niet meer worden dit jaar.

Nog maar even een paar nachtjes over slapen.
Kan je thuis op eigen terrein laden? Ik merk dat ik met de SR+ minder met range / "tanken" bezig ben dan met mijn vorige diesel, puur en alleen omdat ik iedere dag op eigen terrein kan pluggen en dus iedere dag vol vertrek en daarbij 95% van de tijd genoeg range heb. Naar mijn inziens is stekkeren dus comfortabeler dan tanken.

Als je dan ook nog minder geld betaald ten opzichten van een (in mijn ogen) inferieure brandstof aandrijflijn die veel minder verfijnd is dan zou het voor mij écht een no-brainer zijn.

De Polestar 2 is ook gewoon een mooi ding en minder 13 in een dozijn dan een A4 óf S60.

• -Splash-
Naafkap schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:48:
[...]

Subsidie wordt niet betaald in deze vorm, subsidie levert minder inkomsten op. Ik snap niet dat we steeds zeggen dat 'Nederlanders meebetalen aan de tesla's van leasers' wat niet klopt.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

-Splash- schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:35:
[...]

Subsidie wordt niet betaald in deze vorm, subsidie levert minder inkomsten op. Ik snap niet dat we steeds zeggen dat 'Nederlanders meebetalen aan de tesla's van leasers' wat niet klopt.
Indirect wellicht wel. Minder inkomsten betekent hoogstwaarschijnlijk een verhoging van de belastingen.

• -Splash-
Dj-sannieboy schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:38:
[...]

Indirect wellicht wel. Minder inkomsten betekent hoogstwaarschijnlijk een verhoging van de belastingen.
Als iedereen met de fiets gaat is dat ook zo. Mensen betalen pas ervoor als je b.v. de huursubsidie hebt. Waar het geld verdwijnt naar externe organisaties. De leaseauto wordt volledig betaald door de werkgever, de leasemaatschappij krijgt geen subsidie om de Tesla te verleasen. De gebruiker betaald minder belasting aan de overheid voor privé gebruik van de auto.

Dat vind ik een belangrijk verschil. Persoonlijk vind ik het jammer dat de Tesla's zo massaal geleased worden voor de verkeerde reden, dat terzijde. ;)

• -Splash-
revolution-nl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:30:
[...]

Kan je thuis op eigen terrein laden? Ik merk dat ik met de SR+ minder met range / "tanken" bezig ben dan met mijn vorige diesel, puur en alleen omdat ik iedere dag op eigen terrein kan pluggen en dus iedere dag vol vertrek en daarbij 95% van de tijd genoeg range heb. Naar mijn inziens is stekkeren dus comfortabeler dan tanken.

Als je dan ook nog minder geld betaald ten opzichten van een (in mijn ogen) inferieure brandstof aandrijflijn die veel minder verfijnd is dan zou het voor mij écht een no-brainer zijn.

De Polestar 2 is ook gewoon een mooi ding en minder 13 in een dozijn dan een A4 óf S60.
Ik ben ook bezig met SR+ en LR b.v. en ik denk dat laadzekerheid niet perse afhangt van laden op eigen terrein. Het kan ook afhangen van 'altijd een laadplek hebben op het werk' of 'voor de komende 4 jaar heb ik genoeg laadplekken in mijn directe omgeving'. Wel is een thuis-laadplek de heilige graal wat mij betreft. Zeker voor privé gebruik.

Wel moet je meenemen in het besluit dat als je met een volledig gezin op vakantie wilt dat een Polestar 2 of Model 3 wellicht niet vergelijkbaar is met die 13 in een dozijn auto.

Ik ben het met je eens dat een ICE inferieur is aan een EV, maar het is nog steeds wel een afweging van kan je leven met...

• djmelvee
Z___Z schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:01:
Dat is met een snowboard en 4 paar skis ook geen optie. Daar komt de kleding dan nog bij.. Wordt wel een erg dure grap dan.

• djmelvee
-Splash- schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:34:
Wanneer moet je een auto kiezen?
Als ik een brandstof auto zou nemen zou het de nieuwe Skoda Octavia worden.

De nieuwste tech en een stuk groter dan de vorige. Echt wel erg chille auto voor de lange vrienden van je. :)

https://www.dago.nl/skoda/modellen/octavia

Let wel, komt deze zomer pas beschikbaar.
Eind maart.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

-Splash- schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Ik ben ook bezig met SR+ en LR b.v. en ik denk dat laadzekerheid niet perse afhangt van laden op eigen terrein. Het kan ook afhangen van 'altijd een laadplek hebben op het werk' of 'voor de komende 4 jaar heb ik genoeg laadplekken in mijn directe omgeving'. Wel is een thuis-laadplek de heilige graal wat mij betreft. Zeker voor privé gebruik.
Ik ben een tijd afhankelijk geweest van een pubieke paal en daar werd ik niet vrolijk van, dan kan stekkeren wel degelijk een gedoe en geplan zijn. Het verschil met laden op eigen terrein vind ik dag en nacht. Wil je elektrisch rijden en ben je afhankelijk van publieke laadplekken, doe jezelf een plezier en kies de LR.
Wel moet je meenemen in het besluit dat als je met een volledig gezin op vakantie wilt dat een Polestar 2 of Model 3 wellicht niet vergelijkbaar is met die 13 in een dozijn auto.
Met de Model 3 ga je comfortabeler op vakantie met het gezin dan met de Polestar door het Supercharger netwerk, eigenlijk is daar amper meer een verschil ten opzichten van een ICE.

Als voorbeeld, wij zijn voornemens om dit jaar met de SR+ incl. vouwwagen richting Schotland te rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 27-02-2020 13:08 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-01 16:57
-Splash- schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:46:
[...]

Als iedereen met de fiets gaat is dat ook zo. Mensen betalen pas ervoor als je b.v. de huursubsidie hebt. Waar het geld verdwijnt naar externe organisaties. De leaseauto wordt volledig betaald door de werkgever, de leasemaatschappij krijgt geen subsidie om de Tesla te verleasen. De gebruiker betaald minder belasting aan de overheid voor privé gebruik van de auto.

Dat vind ik een belangrijk verschil. Persoonlijk vind ik het jammer dat de Tesla's zo massaal geleased worden voor de verkeerde reden, dat terzijde. ;)
En waar denk je dat de overheid het geld wat het hen kost (indirect, dus eigenlijk de verloren inkomsten) vandaan haalt? Door het verhogen/ verzwaren van andere belasting(en), waarbij iedereen er dus aan mee moet betalen.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:37

Even niets...

• -Splash-
jbdeiman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:05:
[...]

En waar denk je dat de overheid het geld wat het hen kost (indirect, dus eigenlijk de verloren inkomsten) vandaan haalt? Door het verhogen/ verzwaren van andere belasting(en), waarbij iedereen er dus aan mee moet betalen.
Laten we het hierbij houden. Persoonlijk vind ik gemiste inkomsten niet iets wat het je kost. Het kan ook zijn dat de mensen die een Tesla 3 nu leasen anders een polo hadden genomen omdat ze niet meer willen betalen voor een leaseauto. (Alle juniors hier hebben ook een Tesla genomen om die reden)

Allemaal aannames waarmee je niet kan rekenen eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door -Splash- op 27-02-2020 10:10 ]

• -Splash-
revolution-nl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:57:
[...]

Ik ben een tijd afhankelijk geweest van een pubieke paal en daar werd ik niet vrolijk van, dan kan stekkeren wel een gedoe en geplan zijn. Het verschil met laden op eigen terrein vind ik dag en nacht. Wil je elektrisch rijden en ben je afhankelijk van publieke laadplekken, doe jezelf een plezier en kies de LR.

[...]

Met de Model 3 ga je comfortabeler op vakantie met het gezin dan met de Polestar door het Supercharger netwerk, eigenlijk is daar amper meer een verschil ten opzichten van een ICE.

Als voorbeeld, wij zijn voornemens om dit jaar met de SR+ incl. vouwwagen richting Schotland te rijden.
Daar zou ik graag een reisverslag van zien tegen die tijd. Ik hou zelf ook van kamperen en wij zitten met het idee om dan een Octavia erbij te nemen (ipv van de polo die mijn vriendin nu rijdt) voor de vakanties. Maar een aanhangwagentje zou dan ook kunnen.

Ga binnenkort eens googlen wat dat met het verbruik zou doen.

• Snowhite0901
mag er een aanhanger achter de 3 LR dan?

• Inspired
Snowhite0901 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:27:
Waarom niet?

• GeeMoney
Alleen met een af fabriek trekhaak mag er volgens mij 750kg achter?

• -Splash-
Snowhite0901 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:27:
Zat net een leuk topic te lezen hierover:

https://teslamotorsclub.c...sla-model-3.157907/page-8

• Snowhite0901
omdat er naast tesla X eigenlijk geen elektrische auto's waren die iets mochten trekken (ook hybride amper, alleen lexus). Maar blijkbaar dus 1000 kg. well done tesla.

• Inspired
Snowhite0901 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:33:
[...]

omdat er naast tesla X eigenlijk geen elektrische auto's waren die iets mochten trekken (ook hybride amper, alleen lexus). Maar blijkbaar dus 1000 kg. well done tesla.
Lexus is echt niet de enige. Er zijn ook wel meer EVs inmiddels.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

-Splash- schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Daar zou ik graag een reisverslag van zien tegen die tijd. Ik hou zelf ook van kamperen en wij zitten met het idee om dan een Octavia erbij te nemen (ipv van de polo die mijn vriendin nu rijdt) voor de vakanties. Maar een aanhangwagentje zou dan ook kunnen.

Ga binnenkort eens googlen wat dat met het verbruik zou doen.
Er komt zeker een reisverslag. Ik heb al redelijk wat met aanhanger gereden en dus al behoorlijk wat inzicht in het verbruik, met volgeladen vouwwagen in de zomer verwacht ik een verbruik van 210 - 240wh/km. Kortom, zelfs met de SR+ moet dit in combinatie met het SuC netwerk prima te doen zijn :)
GeeMoney schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:29:
Alleen met een af fabriek trekhaak mag er volgens mij 750kg achter?
Onjuist het trekgewicht is 1000kg voor M3's die nu worden uitgeleverd, mijn SR+ heeft nog 910kg op kenteken staan.
Tja... het waren één of 2 twee SuC stations die voor een periode een paar uur file vorming hadden doordat de stations de vertrekkende stroom en thuiskomende stroom moesten verwerken.

Bestuurders hadden dit vooraf in de navi al kunnen zien en kunnen uitwijken naar andere SuC locaties of thirdparty aanbieders.

Niet nieuwswaardig wat mij betreft maar ach... het doet het goed op de onderbuik van velen :O

[ Voor 28% gewijzigd door revolution-nl op 27-02-2020 13:24 ]

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:29
Bestellen wellicht vanaf maart, maar pas leverbaar in de zomer.

Komoot

• -Splash-
revolution-nl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:04:
[...]

Tja... het waren één of 2 twee SuC stations die voor een periode een paar uur file vorming hadden doordat de stations de vertrekkende stroom en thuiskomende stroom moesten verwerken.

Bestuurders hadden dit vooraf in de navi al kunnen zien en kunnen uitwijken naar andere SuC locaties of thirdparty aanbieders.

Niet nieuwswaardig wat mij betreft maar ach... het doet het goed op de onderbuik van velen :O
Het helpt ook niet dat veel Tesla rijders of een SR+ of een LR interval hebben en dus dezelfde stops op de navi krijgen. Als je dus een keertje eerder stopt dan zit je wellicht net buiten die interval en minder wachttijden(weet niet of deze theorie klopt)

• -Splash-
Waus26 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Bestellen wellicht vanaf maart, maar pas leverbaar in de zomer.
Volgens mij bedoelde hij dat hij eind Maart een nieuwe auto moet. Dan is alles al best krap. Je kan vaak ook bij je LM je eigen auto verlengen tot de nieuwe auto er is. Mits je bij dezelfde LM blijft. (dat was hier geen probleem)

• Niltag
Ik heb dus geen laadpaal op eigen terrein (randstad, voor 450k woon ik net aan op de grond :')). O.a. hierdoor zie ik de SR+ dus niet zitten. De LR is duurder dan de Polestar 2. Daarnaast ken ik inmiddels meer mensen met een model 3 dan iedere andere auto. Op de een of andere manier is dat een enorme afknapper om in die kudde mee te doen. Ondanks dat ik de M3 een mooie auto vind die nog flink voorligt op de concurrentie.

Sowieso begint het er een beetje op de lijken dat ondanks de grote bombarie van de traditionele automakers, we gewoon nog 1-2 jaar tegen aan gaan kijken tegen beperkte beschikbaarheid van alle andere EV's. Het is natuurlijk van de gekke dat je een jaar vooraf al moet gaan opschieten om je volgende lease-auto te bestellen. En dan het hele jaar hopen dat hij komt. Ik kan me ook voorstellen dat niet iedere werkgever zit te wachten op zolang vooruit bestellen i.c.m. de onzekerheid die het meebrengt.

Ik wacht het gewoon even af. Huidige auto mag eventueel nog tot februari 2021. Als levering in 2020 niet meer lukt dan bekijk ik het daarna wel opnieuw. Ik zie naast de polestar 2 niet heel veel andere opties. Ford sowieso niet meer leverbaar en de M3 heb ik dus uitgesloten.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

-Splash- schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:34:
[...]

Het helpt ook niet dat veel Tesla rijders of een SR+ of een LR interval hebben en dus dezelfde stops op de navi krijgen. Als je dus een keertje eerder stopt dan zit je wellicht net buiten die interval en minder wachttijden(weet niet of deze theorie klopt)
Dat kan, het laat echter onverlet dat je als bestuurder nog genoeg andere keuzes en laadmogelijkheden had. Sterker nog.. waarom ga je een laadstop plannen bij SuC als je via de navi kan zien dat deze al langere periode volledig bezet is.

Ik denk dat het voor veel eigenaren die in de laadfile stonden ook de eerste keer was dat ze elektrisch op vakantie gingen en weinig tot geen ervaring hebben met dergelijke trips, Ik ben benieuwd hoeveel er uberhaubt hebben nagedacht om uit te wijken naar IONITY of ALLEGO.

Mijn vakantie in januari heb ik waar mogelijk gestopt bij IONITY i.v.m. laadsnelheid, geen halvering van de laadsnelheid bij een volle stall maar gewoon lekker met 170kW knallen :9.

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 27-02-2020 13:45 ]

• Inspired
@Niltag zonder eigen paal, of redelijk gegarandeerde plek, zou ik geen enkele EV nemen. Hoe gek ik met mijn Model 3 ook ben. Het verschil is in de praktijk nou ook niet zo groot tussen SR+ en LR.

Daarbij, een Polestar 2 voor 2020 zal nu al lastig zijn lijkt me.
-Splash- schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:34:
[...]

Je ziet vaak dezelfde auto's bij de SuCs op lange ritten. Maar als je een beetje nadenkt over vertrekdag/tijd dan is het echt nog prima te doen bij SuCs.

[ Voor 50% gewijzigd door Inspired op 27-02-2020 13:47 ]

• -Splash-
Inspired schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:46:
@Niltag zonder eigen paal, of redelijk gegarandeerde plek, zou ik geen enkele EV nemen. Hoe gek ik met mijn Model 3 ook ben. Het verschil is in de praktijk nou ook niet zo groot tussen SR+ en LR.

Daarbij, een Polestar 2 voor 2020 zal nu al lastig zijn lijkt me.

[...]

Je ziet vaak dezelfde auto's bij de SuCs op lange ritten. Maar als je een beetje nadenkt over vertrekdag/tijd dan is het echt nog prima te doen bij SuCs.
Ik heb geen eigen paal, maar ik zie genoeg vrije palen in mijn buurt. Plus het laden op het werk, ik snap je punt, maar denk dat het wel meevalt.

Verder; Polestar 2 en Mustang zijn van mijn lijstje afgevallen door beschikbaarheid. Dat er meer model 3s op de weg rijden boeit mij niet zoveel. Het is voor mij geen status object.
Pagina: 1 ... 92 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.