Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
Als je alleen maar rustig wilt rijden is een 2.0 ook niet echt noodzakelijk. Ikzelf heb de Polestar niet alleen genomen omdat ik het een mooie auto vind. De 400PK ga ik gebruiken ook
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2020 15:43 ]
Da's mooi, dan hoef ik daar ook niet meer over in te zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:42:
@Mx. Alba De XC40 P8 is voor zover ik weet niet meer leverbaar in 2020.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Yes, en de huidige CVT gedraagt zich ook heel anders. Zeker dus die van de (misschien ietwat irrelevante) KIA Forte. Volgens mij leveren ze daarmee dan ook gelijk weer in op juist dátgene waar hij voor gemaakt is...Mx. Alba schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:23:
[...]
Exact dat dus. Ik vond het zoals gezegd bij de Prius 2008 die ik had juist heel prettig rijden. Inderdaad, als je het gas intrapt gaat de "stofzuiger" aan. Het toerental van de auto is afhankelijk van hoeveel power er nodig is. Dat nodigt meteen ook uit om rustiger te rijden.
Maar ja, je houdt altijd mensen die de auto willen, wel hybride (vermoed ik?) want zuinig, beetje snel en range, maar dan het andere nuttige van het pakket niet...
En dan hebben ze inmiddels nog fake-versnellingen ingebouwd ook om de autorijder tegemoet te komenMx. Alba schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:23:
[...]
Exact dat dus. Ik vond het zoals gezegd bij de Prius 2008 die ik had juist heel prettig rijden. Inderdaad, als je het gas intrapt gaat de "stofzuiger" aan. Het toerental van de auto is afhankelijk van hoeveel power er nodig is. Dat nodigt meteen ook uit om rustiger te rijden.
Hoe zit jij in die e-Niro Albantar? Ik heb hem vandaag gereden, maar kon met mijn matige rug en 190cm niet een goede zitpositie vinden. Op de laagste stand kijk ik nog steeds te hoog tegen het raam aan, waardoor ik automatisch mijn hoofd naar voren ga houden. De zitten is vrij kort en de hoek krijg ik niet echt zo dat het stuk dat wel op de stoel zit goed wordt ondersteund. De lendensteun is vrij dik en aanwezig, dus je kunt hem niet echt lekker op de goede plek zetten als bij een AGR stoel. Wel vet trouwens dat electrisch rijden, wel beetje met dat actieve remmen spelen, zeker in sportstand kan hij erg nerveus zijn op het gaspedaal.Mx. Alba schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:18:
Nou, de Kona vs e-Niro knoop is bijna doorgehakt.
De kofferbakruimte van de Kona eens goed bekeken gisteren bij de Kona van een collega... Viel eigenlijk best tegen. Dus gisterenavond nog veel foto's van de e-Niro 2020 bekeken, maar ik kan 'm gewoon echt niet mooi vinden. Ook die lelijke blauwe elementen in de voorbumper en in het interieur bijvoorbeeld... Oké, het interieur van de Kona verdient ook geen schoonheidsprijs maar daar zitten ten minste geen dingen in die ik simpelweg lelijk vind.
Het verschil in bagageruimte is inderdaad gigantisch... Als het puur daarom zou gaan, zou ik zeker voor de e-Niro gaan. Maar bagageruimte is ook niet alles natuurlijk. Ik bedoel, mijn vorige auto was een C30 en dat voldeed ook met z'n 4 zitplaatsen en postzegeltje van een achterklep.
Misschien rij ik morgen nog even bij de lokale Kia-dealer langs om het écht zeker te weten. Maar ik denk niet dat hij in werkelijkheid mooier zal zijn dan op z'n officiële profielfoto's zegmaar. Het is altijd eerder andersom.
Die gaat dus jammer genoeg van mijn shortlist af.. Blijven de B en de 5008 over
Ik heb nog niet in een e-Niro gezeten en wellicht gaat dat ook niet meer gebeuren omdat het er nu opeens op lijkt dat een Model 3 LR mogelijk is...Okasha schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:01:
[...]
Hoe zit jij in die e-Niro Albantar? Ik heb hem vandaag gereden, maar kon met mijn matige rug en 190cm niet een goede zitpositie vinden. Op de laagste stand kijk ik nog steeds te hoog tegen het raam aan, waardoor ik automatisch mijn hoofd naar voren ga houden. De zitten is vrij kort en de hoek krijg ik niet echt zo dat het stuk dat wel op de stoel zit goed wordt ondersteund. De lendensteun is vrij dik en aanwezig, dus je kunt hem niet echt lekker op de goede plek zetten als bij een AGR stoel. Wel vet trouwens dat electrisch rijden, wel beetje met dat actieve remmen spelen, zeker in sportstand kan hij erg nerveus zijn op het gaspedaal.
Die gaat dus jammer genoeg van mijn shortlist af.. Blijven de B en de 5008 over
Ik moet zeggen, in geval van kia proceed gaat beiden niet op.The Eagle schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:05:
[...]
Having said that: de auto's die je niet vaak ziet zijn meestal ook niet moeders mooiste. Goed, smaken verschillen natuurlijk. Maar een Honda Civic zie je niet zo vaak. En ik snap helemaal waarom
Hou er ook rekening mee dat een wat meer bijzondere auto duurder zal zijn in de lease. Want lagere restwaarde bj inleveren.
Het blijft een mening natuurlijk maar ik denk dat weinig auto liefhebbers de proceed lelijk vinden, even los van wat je van het merk Kia vind.
Daarnaast is de leaseprijs heel redelijk voor een echt super aangeklede auto (arval), in ieder geval een stúk goedkoper dan een vergelijkbare focus st line. Die 7 jaar kia garantie (als ze die niet afkopen) zal ook enorm schelen in het onderhoud over 4 jaar.
En ja, ik heb de proceed dan ook besteld
Hmm, de auto die ik rijd zie je ook niet bijzonder vaak, althans niet in mijn regio. En tot nu heb ik slechts één persoon gehoord die de auto niet zo mooi vindt (mijn vrouwThe Eagle schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:05:
[...]
Having said that: de auto's die je niet vaak ziet zijn meestal ook niet moeders mooiste. Goed, smaken verschillen natuurlijk. Maar een Honda Civic zie je niet zo vaak. En ik snap helemaal waarom
Hou er ook rekening mee dat een wat meer bijzondere auto duurder zal zijn in de lease. Want lagere restwaarde bj inleveren.
Jaguar XF
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik zie dr hier meer dan zat rijden. Net als de XE, barst het hier ook van. Dat een van de grootste Jaguar en LR dealers van Zuid Nederland hier een paar km vandaan zit zal heel misschien ook schelenST10©DE schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:08:
[...]
Hmm, de auto die ik rijd zie je ook niet bijzonder vaak, althans niet in mijn regio. En tot nu heb ik slechts één persoon gehoord die de auto niet zo mooi vindt (mijn vrouw![]()
![]()
)
Jaguar XF
X2 zie ik een stuk minder. Maar eerlijk is eerlijk, die is ook behoorlijk duur voor een 1 serie die wat hoger op zijn pootjes staat
Having said that: "iets speciaals" kan ook een offroad versie van een bestaand model zijn natuurlijk. Is er volgens mij voor de Octavia station, V40, Crosspolo? En wellicht dat Seat ook nog wel wat heeft.
Echt leuk is de Cupra Ateca, maar die haal je denk ik niet voor 40k
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is waarom ik nu een V40 Cross Country heb. De V40, zelfs met R-Design is zo'n 13 in een dozijn ding... De Cross Country versie is een stuk minder alomtegenwoordig. Sterker nog, ik wilde eigenlijk de V40 Cross Country D4 maar die bleek te duur... Een V40 "vanilla" D4 of een V40 Cross Country D3 kon wel... Toch liever de Cross Country genomen.The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:06:
[...]
Ik zie dr hier meer dan zat rijden. Net als de XE, barst het hier ook van. Dat een van de grootste Jaguar en LR dealers van Zuid Nederland hier een paar km vandaan zit zal heel misschien ook schelen
X2 zie ik een stuk minder. Maar eerlijk is eerlijk, die is ook behoorlijk duur voor een 1 serie die wat hoger op zijn pootjes staat
Having said that: "iets speciaals" kan ook een offroad versie van een bestaand model zijn natuurlijk. Is er volgens mij voor de Octavia station, V40, Crosspolo? En wellicht dat Seat ook nog wel wat heeft.
Echt leuk is de Cupra Ateca, maar die haal je denk ik niet voor 40k
Als je iets veel ziet zijn het wel de saaie V40 en dan vooral de D2 uitvoering waarvan de berijder denkt dat die vervoermiddelen een Ferrari motor hebben.
[ Voor 67% gewijzigd door wvkreg op 14-02-2020 21:35 ]
Mazda 3 SkyActiv-X reporting indiminator schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:16:
[b]Leasebudget:40000
[b]Kilometrage per jaar:20.000
[b]Contractduur:[4 jaar
[b]Inclusief of exclusief brandstofcomponent:incl. tankpas van de zaak
[b]Merkbeleid, zo ja, welke:nee
[b]Overige afhankelijkheden:nee
[b]Specifieke wensen: unieke auto / beetje power / Niet te lange levertijd
Beste Tweakers. Ik mag van de zaak binnenkort een auto kiezen en ik ben op zoek naar een auto die je niet vaak ziet (ik wil geen schaap zijn). Voor dit bedrag kan ik een kale audi a3 kiezen, maar ik zit zelf te twijfelen tussen een volledig uitgeruste Mazda 3 en een GTI plusline van Kia Proceed (2 verschillende type auto's, maar ik vind ze beiden super mooi en je ziet ze nauwelijks rijden). Ik ben benieuwd wat jullie mening is en of jullie nog andere modellen hebben waar ik zelf nog niet aan heb gedacht.
Daarnaast deel ik de mening van vele reviewers: Een ondergewaardeerd auto.
Als er 1 auto is de serieus bang for buck(-s) bied, is het de Mazda 3 wel.
Effin, mocht je nog vragen hebben over de Mazda 3: Vraag maar raak (DM/Mazda topic)
Qua budgetruimte:
Een afgeladen handgeschakelde (SkyActiv-X) Artic White zit momenteel op ~ 34k
Comfort & bose diesel automaat, leer en rood zit al tegen de ~41k aan
Qua Levertijd:
Van fabriek naar rijden doet 6 tot 12 weken, hangt af waar de auto vandaan komt (Japan/Mexio/<andere productielocatie)
De vraag blijft alleen nog over: Hoeveel bijtelling ben je bereid neer te leggen?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Echt kul, zeker de de 2.0 is een dijk van een motor in combinatie met de cvt. Bij invoegen op de snelweg duurt dat slechts enkele seconden. Ik hoor de motor een keertje als ik vaart moet maken om in te voegen maar verder geniet ik in alle rust en ik rij toch dik 160 km per dag woon/werk.blubbers schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:24:
[...]
Moet je er ook wel bij vermelden dat een CV automaat enorm kut is.
Komende uit een Skoda met te lichte motor en met dsg waar je aardig moest trappen om mee te komen ervaarde ik die herrie als zijnde irritanter.
Als je een cvt rijd zoals hij bedoeld is (zuinig rijden) dan is er van “geloei” geen sprake, alsof je dagelijks in volle toeren op de autobahn jakkert.
[ Voor 35% gewijzigd door D.deJong op 15-02-2020 06:47 ]
Verwijderd
Dan moet je ook geen dsg pakken, is geen traditionele automaat, maar een gerobotiseerde handbak met dubbele koppeling.blubbers schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:43:
[...]
Aah ik vermoed dat ik gewoon niet de correcte persoon ben voor een cvt automaat. Maar het is wel een dingetje om te vermelden dat dit helemaal anders rijdt dan een traditionele automaat.
Traditionele automaat heeft geen koppeling maar een koppel omvormer.
Ik vind dat laatste ideaal rijden! Combineert een klein beetje de eigenschappen van een CVT met een de versnellingen van een koppeling. Met als bijkomend voordeel de torque multiplier. Erg lekker in de bergen!
Nadeel: je verbruik stijgt wat.
Ja dat is iets wat je echt overboord met zetten met de Model 3. Je bent niet uniek, iedereen rijdt er één! Toen dacht ik iets unieker te worden met 19”. Nou dat viel ook vies tegen toen Tesla hele bootladingen met 19” als “excuus tesla” voor de niet leverbare SR+ pushte...Mx. Alba schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:25:
[...]
Dat is waarom ik nu een V40 Cross Country heb. De V40, zelfs met R-Design is zo'n 13 in een dozijn ding... De Cross Country versie is een stuk minder alomtegenwoordig. Sterker nog, ik wilde eigenlijk de V40 Cross Country D4 maar die bleek te duur... Een V40 "vanilla" D4 of een V40 Cross Country D3 kon wel... Toch liever de Cross Country genomen.
Ik vind de auto zelf fijn, rijdt lekker en op wat minpuntjes na valt het allemaal 100% mee.
Waar ik meer problemen mee heb is het bedrijf Tesla. Klantgericht zijn ze niet... Vooral als het op service aankomt en ik vind het zelfs amateuristisch hoe ze reparaties aanpakken.
Verder moet je een beetje door de super positieve berichten heen prikken om een realistisch beeld te krijgen. Je leest zo vaak veel te positieve geluiden over verbruik.
Gelukkig is het bij mij lease en geen bezit. Ik heb niet genoeg vertrouwen in het product op de lange termijn.
Maar goed dat heb ik in VAG ik ook niet, zou ik nooit privé kopen. Leasen? Prima!
Verkeerde vergelijking . Van het segment waarin je Urus valt, zie ik de Urus eigenlijk nog het meest. Een XF valt in het segment Bmw 5, Mercedes E, Volvo s/v 90. Deze drie zie ik beduidend vaker dan een XFVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:12:
Ja dat heb ik met mijn Urus precies hetzelfde
D_Jeff schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:02:
[...]
Mazda 3 SkyActiv-X reporting in![]()
Daarnaast deel ik de mening van vele reviewers: Een ondergewaardeerd auto.
Als er 1 auto is de serieus bang for buck(-s) bied, is het de Mazda 3 wel.
Effin, mocht je nog vragen hebben over de Mazda 3: Vraag maar raak (DM/Mazda topic)
Qua budgetruimte:
Een afgeladen handgeschakelde (SkyActiv-X) Artic White zit momenteel op ~ 34k
Comfort & bose diesel automaat, leer en rood zit al tegen de ~41k aan
Qua Levertijd:
Van fabriek naar rijden doet 6 tot 12 weken, hangt af waar de auto vandaan komt (Japan/Mexio/<andere productielocatie)
Bijtelling, is een goede vraag. Voor mij is de levertijd ook belangrijk aangezien mijn eigen auto langzaam aan het afsterven is. Ik zou inderdaad voor een automaat gaan met wit leer. Als de levertijd van de Proceed tegen valt ga ik waarschijnlijk voor de mazda 3. Ik ga vandaag naar de Mazda dealer.
De vraag blijft alleen nog over: Hoeveel bijtelling ben je bereid neer te leggen?
(38k is de fiscale waarde van een rode Mazda 3 hatchback SkyactivX met automaat en 360 graden camerapakket)
Wel weer goed voor 2k bijtelling elke maand. Als je staande gehouden wordt kun je vriendelijk vertellen dat je dit keer écht zijn of haar salaris betaaldVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:12:
Ja dat heb ik met mijn Urus precies hetzelfde
Verwijderd
Ik zal wel behouden zijn maar met 3000bpm vind ik 38k wel een hele dure auto.D_Jeff schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:56:
@diminator Op een bruto maand salaris van 3k/maand doet een auto met een fiscale waarde van 38k maandelijks ~ 700 bruto toevoegen (bijtelling)
(38k is de fiscale waarde van een rode Mazda 3 hatchback SkyactivX met automaat en 360 graden camerapakket)
Vind ik ook! Maar je hebt me dat salaris geen last van de hoge schaal natuurlijk. Maar met iets van 260-270 euro netto per maand tik je nog steeds ruim 15% van je nettoloon voor je auto af. Tenzij je natuurlijk niet prive rijd 😁Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:53:
[...]
Ik zal wel behouden zijn maar met 3000bpm vind ik 38k wel een hele dure auto.
Op een bruto maandsalaris van €1400 ook, en bij €12500 ookD_Jeff schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:56:
@diminator Op een bruto maand salaris van 3k/maand doet een auto met een fiscale waarde van 38k maandelijks ~ 700 bruto toevoegen (bijtelling)
@Reinier Eh ja, ik vergat even dat zoiets alleen een punt maakt bij bruto -> netto. Tijd voor koffie
Die dagen heeft het merendeel van de leden van dit forum überhaupt nooit bewust meegemaakt. 15 jaar terug kostte een Golf, goed aangekleed, dus lang niet full option, en laat staan GTI (er was toen nog geen R32?) al dik over de €40k.D_Jeff schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:27:
@Verwijderd De dagen dat je voor 25 - 30k een bomvolle (alle opties aangeklikt) C-segmenter hebt, zijn helaas geteld. Uitgezonderd de pure Chinese (imitatie-)auto's.
20 jaar terug kostte een full option Civic ongeveer Fl 50k.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
[ Voor 9% gewijzigd door wd200 op 16-02-2020 16:55 ]
15 jaar geleden was gewoon 22%. 14% of 25% was er pas vanaf 2008.
In 2002 had ik een Golf 4 1.9tdi 100pk comfort Line lease auto met een catalogus waarde van 28880€ weet ik nog heel goed (best veel eigen bijdrage en bijtelling had ik). Ik vond het wel goed aangekleed voor toen tenminste, nu krijg je in een basis uitvoering meer opties standaard.AllSeeyinEye schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:31:
[...]
Die dagen heeft het merendeel van de leden van dit forum überhaupt nooit bewust meegemaakt. 15 jaar terug kostte een Golf, goed aangekleed, dus lang niet full option, en laat staan GTI (er was toen nog geen R32?) al dik over de €40k.
20 jaar terug kostte een full option Civic ongeveer Fl 50k.
Edit: volgens kenteken check was het ruim 23k€ maar dat klopt niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Gondor op 17-02-2020 02:24 ]
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Er werd over full option gesproken en dat is comfortline sowieso niet, ook toen was er highline. Verder was de 1.9 TDI de instap motor en als je full option gast moet je natuurlijk ook de 3.0 TDI nemen. Daarmee bleef je ook toen niet onder de 30kGondor schreef op maandag 17 februari 2020 @ 02:16:
[...]
In 2002 had ik een Golf 4 1.9tdi 100pk comfort Line lease auto met een catalogus waarde van 28880€ weet ik nog heel goed (best veel eigen bijdrage en bijtelling had ik). Ik vond het wel goed aangekleed voor toen tenminste, nu krijg je in een basis uitvoering meer opties standaard.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Wow, dit laat mij vooral zien dat de prijzen best stabiel zijn?!Gondor schreef op maandag 17 februari 2020 @ 02:16:
[...]
In 2002 had ik een Golf 4 1.9tdi 100pk comfort Line lease auto met een catalogus waarde van 28880€ weet ik nog heel goed (best veel eigen bijdrage en bijtelling had ik). Ik vond het wel goed aangekleed voor toen tenminste, nu krijg je in een basis uitvoering meer opties standaard.
Ik had in 2016 een 1.0 TSI Business Intense (heette dat zo?) Seat Leon station voor 26.600€. Diesel is altijd wat duurder. Beide kleine motor en redelijke uitrusting. Prijs vrijwel gelijk 14 jaar later!
700? Puur bijtelling, of leasebudget excl. brandstof? Heb nog geen berekening zo hoog gezien.D_Jeff schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:56:
(38k * 22%) / 12 = €696 bruto bijtellingDatBassie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:38:
[...]
700? Puur bijtelling, of leasebudget excl. brandstof? Heb nog geen berekening zo hoog gezien.
Dus gok dat @D_Jeff alleen bijtelling bedoelt. Vraag me wel af waarom hij 3k salaris noemt, salaris is irrelevant bij bruto bijtelling. Die staat gewoon vast op basis van fiscale waarde en bijtellingspercentage.
Ohhhh ja, de bruto bijtelling... Dat is ook een punt. Volgens mij zei hij dat ie even niet oplette, zelfde hier duidelijkTankiej schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:42:
[...]
(38k * 22%) / 12 = €696 bruto bijtelling
Dus gok dat @D_Jeff alleen bijtelling bedoelt. Vraag me wel af waarom hij 3k salaris noemt, salaris irrelevant bij bruto bijtelling. Die staat gewoon vast op basis van fiscale waarde en bijtellingspercentage.
Zonder mijn leasebak was het me destijds nooit gelukt om mijn vorige weoning te huren
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En los daarvan: bruto bijtelling en netto bijtelling zijn onzintermenD_Jeff schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:43:
Zoals Reinier terecht opmerkte: Dat boeit niet.
Tijd voor koffie @DatBassie @Tankiej
Zo pedant ben ik wel.
Hoe werkt dit dan precies? Zien ze dan gewoon als extra inkomen? En werkt dat ook met hypotheek op een of andere manier?The Eagle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:45:
Ligt aan het doel. Die bijtelling levert je een extra hoog brutosalaris op, wat vrij handig is als bijvoorbeeld in je eentje op zoek bent naar particuliere huurwoning. Dan voldoe je ineens aan de salarisgrens.
Zonder mijn leasebak was het me destijds nooit gelukt om mijn vorige weoning te huren
Of niet handig voor bijv kinderopvangtoeslag.The Eagle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:45:
Ligt aan het doel. Die bijtelling levert je een extra hoog brutosalaris op, wat vrij handig is als bijvoorbeeld in je eentje op zoek bent naar particuliere huurwoning. Dan voldoe je ineens aan de salarisgrens.
Overigens wel amateurs als ze die bijtelling meenemen. Een beetje professionele partij toets gewoon obv bruto inkomen van een maandelijkse strook. @boblelie Nee, een bank rekent dit uiteraard niet mee voor hypotheek.
[ Voor 5% gewijzigd door VidaR-9 op 17-02-2020 15:21 ]
Wat het dan gaat worden:
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
opties: rood, vegan, trekhaak
Dat werkt absoluut niet met het aanvragen van een hypotheek. Dat een partij dit als inkomen ziet betekent eigenlijk dat ze of verkeerde/onjuiste informatie aangeleverd krijgen of niet snappen waar ze mee bezig zijn.boblelie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:16:
[...]
Hoe werkt dit dan precies? Zien ze dan gewoon als extra inkomen? En werkt dat ook met hypotheek op een of andere manier?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Vegan optie...kunstleer gebruiken ipv gewoon leer, en dat duurder maken (want optie en afwijkend van standaard) dan het normale terwijl het eigenlijk goedkoper is. Ik snap je insteek maar hier wordt voor mijn gevoel een beetje misbruik gemaakt van de argeloze koperMx. Alba schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:21:
Weer een stapje dichterbij. Pro-forma offerte voor normleasebedrag teruggekregen... Bleek te duur met de opties die ik had geselecteerd, maar de met de duurste optie eruit (full autopilot) past het wel. Dus nu gaat er voor de formaliteit nog een offerte aangevraagd worden zonder die optie erin en dan zou er besteld moeten kunnen gaan worden!
Wat het dan gaat worden:
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
opties: rood, vegan, trekhaak
Volgens mij reageer je een beetje vanuit je onderbuik.The Eagle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:32:
[...]
Vegan optie...kunstleer gebruiken ipv gewoon leer, en dat duurder maken (want optie en afwijkend van standaard) dan het normale terwijl het eigenlijk goedkoper is. Ik snap je insteek maar hier wordt voor mijn gevoel een beetje misbruik gemaakt van de argeloze koper
Ten eerste heeft de "vegan optie" alleen betrekking op het stuurwiel. De volledige bekleding is immers al standaard kunstleer. Het stuurwiel echter niet, dus dat is op aanvraag gratis te vervangen door een zonder leer.
En het lijkt er trouwens op dat in het 2020-model het stuurwiel ook al standaard vegan is dus die optie doet nu niets meer. En het kostte dus sowieso al niets.
Hmm, zou dat ook achteraf gratis te vervangen zijn voor veganMx. Alba schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:34:
[...]
Ten eerste heeft de "vegan optie" alleen betrekking op het stuurwiel. De volledige bekleding is immers al standaard kunstleer. Het stuurwiel echter niet, dus dat is op aanvraag gratis te vervangen door een zonder leer.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dank voor de toelichting. Was idd een beetje onderbuikgevoel, vandaar ook dat ik zei "voor mijn gevoel"Mx. Alba schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:34:
[...]
Volgens mij reageer je een beetje vanuit je onderbuik.
En het lijkt er trouwens op dat in het 2020-model het stuurwiel ook al standaard vegan is dus die optie doet nu niets meer. En het kostte dus sowieso al niets.
Gratis keuze is netjes. Valt me mee van Tesla. Was het VAG dan had je er bij Skoda 50 euro voor betaald, Seat 75, VW 125 en bij Audi had je 250 af mogen tikken. Wat overigens volkomen in lijn is met wat een rokerskit (asbakje passend in bekerhouder + aansteker, beiden met logo) her en der kost
Verwijderd
Eigen bijdrage voor alle drie is 300 euro +- een tientje.
Kia Niro lijkt ook interessant, maar ik heb geen zin om elke twee dagen stopcontact te zoeken.., in mijn wijk in Ede die zijn niet eens aanwezig en op werk staan er altijd teslas op de lader.. ik zou dan om 07.00 moeten komen om laadpaal te scoren.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2020 16:31 ]
Nee dat leek me ook al.... zou wel geinige loophole zijn andersTsurany schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:24:
[...]
Dat werkt absoluut niet met het aanvragen van een hypotheek. Dat een partij dit als inkomen ziet betekent eigenlijk dat ze of verkeerde/onjuiste informatie aangeleverd krijgen of niet snappen waar ze mee bezig zijn.
Kijk dan bij de Civic naar de business versie: dat is de Elegance + draadloze telefoon lader, maar dan ongeveer €3000 goedkoper volgens mij....Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:28:
Hallo allemaal, ik ben ook aan een nieuwe auto toe, maar heb echter geen idee wat ik moet kiezen voor mijn 800 euro budget.. Zat de denken aan een Ceed 1.4 T-GDi DCT DynamicPlusLine, vol met opties, maar blijft een Koreaan.., Corolla 1.8 Hybrid Business Plus - lekker zuinig, maar luidrichtig en hoorde dat die niet vooruit te branden is., of Civic 1.0 i-VTEC Elegance - spreekt me meest aan aangezien ik momenteel ook een civic rijd.
Kia Niro lijkt ook interessant, maar ik heb geen zin om elke twee dagen stopcontact te zoeken.., in mijn wijk in Ede die zijn niet eens aanwezig en op werk staan er altijd teslas op de lader.. ik zou dan om 07.00 moeten komen om laadpaal te scoren.
Is LED nu eigenlijk al standaard op de Civic? Toen ik ging kijken was dat pas op de duurdere versie. Ziet er een stuk beter uit en geeft heel veel meer licht dan halogeen (iig mijn vorige Civic gaf veel minder licht dan mijn huidige Corolla)
Verder ook niks mis met de andere opties: ik heb de Corolla gekozen omdat er van de Civic geen station meer is, maar de Ceed heeft tot het laatst op de shortlist gestaan.
[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 17-02-2020 18:26 ]
Ik heb vorige maand voor hetzelfde "dilemma" gestaan en uiteindelijk gekozen voor de Kia Niro Hybrid DynamicPlusLine. De EV zat boven mijn budget en ik vind dat er nog te veel haken en ogen aan het opladen zitten. Als ik een eigen oprit had gehad dan was het een ander verhaal geweestVerwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:28:
Hallo allemaal, ik ben ook aan een nieuwe auto toe, maar heb echter geen idee wat ik moet kiezen voor mijn 800 euro budget.. Zat de denken aan een Ceed 1.4 T-GDi DCT DynamicPlusLine, vol met opties, maar blijft een Koreaan.., Corolla 1.8 Hybrid Business Plus - lekker zuinig, maar luidrichtig en hoorde dat die niet vooruit te branden is., of Civic 1.0 i-VTEC Elegance - spreekt me meest aan aangezien ik momenteel ook een civic rijd.
Ook nog getwijfeld over de Toyota Corolla 1.8/2.0 Hybrid. Ik vind deze alleen te klein als hatchback en als TS weer te groot. Daarnaast vind ik het interieur van de Niro een stuk mooier. Met name het entertainment scherm werkt beter, ziet er mooier uit en is een stuk groter. Als laatste vind ik de aandrijflijn van de Niro prettiger in gebruik. Hopelijk begin maart rijden.
Verwijderd
Bedankt voor de tip! Die is idd goedkoper, dacht dat dit een karige uitvoering is, maar net gevonden dat Business = Elegance + honda sensing (geen idee wat dit is) + draadloze lader.gwystyl schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:25:
[...]
Kijk dan bij de Civic naar de business versie: dat is de Elegance + draadloze telefoon lader, maar dan ongeveer €3000 goedkoper volgens mij....
Is LED nu eigenlijk al standaard op de Civic? Toen ik ging kijken was dat pas op de duurdere versie. Ziet er een stuk beter uit en geeft heel veel meer licht dan halogeen (iig mijn vorige Civic gaf veel minder licht dan mijn huidige Corolla)
Verder ook niks mis met de andere opties: ik heb de Corolla gekozen omdat er van de Civic geen station meer is, maar de Ceed heeft tot het laatst op de shortlist gestaan.
Alleen duurdere uitvoeringen zijn met LED lampen uitgevoerd, een vriend van mij heeft ze zelf in laten bouwen, maar ik vind halogeen ook prima..
Ben je tevreden met Corolla? Heb ceed SW van collega bekeken, maar vind hatchback handiger dus ga voor een Honda.
Verwijderd
Heb Niro Hybrid DynamicPlusLine op se site bekeken, die valt 55 euro duurder dan Civic.. Corolla hatchback is klein, heb je gelijk.. toen ik die op de weg zag, dacht ik aa peugeot 208 ofzo was.. station ziet er mooier uit, maar is mij overbodig.RJ-NL schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:44:
[...]
Ik heb vorige maand voor hetzelfde "dilemma" gestaan en uiteindelijk gekozen voor de Kia Niro Hybrid DynamicPlusLine. De EV zat boven mijn budget en ik vind dat er nog te veel haken en ogen aan het opladen zitten. Als ik een eigen oprit had gehad dan was het een ander verhaal geweest
Ook nog getwijfeld over de Toyota Corolla 1.8/2.0 Hybrid. Ik vind deze alleen te klein als hatchback en als TS weer te groot. Daarnaast vind ik het interieur van de Niro een stuk mooier. Met name het entertainment scherm werkt beter, ziet er mooier uit en is een stuk groter. Als laatste vind ik de aandrijflijn van de Niro prettiger in gebruik. Hopelijk begin maart rijden.
Ik ga even rondklikken en bestelling plaatsen..
Honda Sensing is adaptive cruise control, lane keep assist en dat soort dingen. Dat is al standaard op alle uitvoeringen, dus een beetje nutteloze toevoegingVerwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:37:
[...]
Bedankt voor de tip! Die is idd goedkoper, dacht dat dit een karige uitvoering is, maar net gevonden dat Business = Elegance + honda sensing (geen idee wat dit is) + draadloze lader.
Alleen duurdere uitvoeringen zijn met LED lampen uitgevoerd, een vriend van mij heeft ze zelf in laten bouwen, maar ik vind halogeen ook prima..
Ben je tevreden met Corolla? Heb ceed SW van collega bekeken, maar vind hatchback handiger dus ga voor een Honda.
De Corolla bevalt over het algemeen prima. Ik heb hiervoor alleen maar diesels gereden met handbak, dus wat me nu het meest tegenvalt is het gemis aan een duw in je rug als je op het gaspedaal trapt. De Corolla is niet langzaam, maar het blijft voor mij raar voelen dat er geen relatie is tussen het toerental en de snelheid/versnellling. Het geloei waar je vaak klachten over hoort vind ik meevallen. Natuurlijk maakt hij herrie bij stevig accelereren, maar zoals hier ook al eerder genoemd is, is hij bij gematigd snel optrekken (gewoon met verkeer mee) vlot en stil.
ACC werkt super fijn in combinatie met de automaat, en lane keep assist werkt aardig goed op de snelweg. Op bochtige wegen heeft hij wel moeite om hem binnen de lijntjes te houden.
Klein puntje van irritatie is het multimedia/navigatiesysteem. Dat is niet heel snel, en heeft een paar irritante "features" die maar niet aangepast worden. Ook heeft het bij mij nog geen Android Auto, maar dat zit wel op nieuw bestelde modellen en schijnt in april/mei ook op de huidige auto's als update geïnstalleerd te kunnen worden.
Verder is het gewoon een fijne cruiser. Ik ben er verschillende keren mee naar Polen op en neer geweest, en na 1250 km sturen stapte ik er aardig fit uit.
De Ceed SW voelt met zijn DCT (en meer vermogen dan de 1.8 Corolla) een stuk vlotter aan, en ook het infotainment systeem is vlotter. Ik vond de lane keep assist daarvan echter te veel pingpongen tussen de lijnen, en de styling van de Corolla zowel van binnen als buiten wat mooier.
Voor een hatchback heeft de Civic echt veel ruimte (477 liter dacht ik), maar ik heb er helaas toch niet genoeg aan; ik denk dat ik net te vaak zou denken "had ik nou maar een stationwagon". Als ik met minder ruimte toe kon, was de strijd tussen de Civic en een Mazda 3 sedan gegaan (Mazda 3 hatchback heeft ook kleine kofferbak).
Het multimediasysteem van de Civic is een doorontwikkeling van de oude. Hij is iets sneller, maar nog steeds niet top. Gelukkig heeft hij wel AA en ACP, dus vond ik dat prima. Ook het digitale dashboard vond ik erg mooi.
Verwijderd
Volgens de site heeft Elegance geen Sensing optie, ben benieuwd welke opties business versie niet heeft tov elegance, maar die lijkt toch rijkelijk te zijn uitgevoerd ook al heb ik niet veel aan al die "assists"gwystyl schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:56:
[...]
Honda Sensing is adaptive cruise control, lane keep assist en dat soort dingen. Dat is al standaard op alle uitvoeringen, dus een beetje nutteloze toevoeging. De draadloze lader klinkt ook leuk, maar als je Android Auto of Apple Carplay wil gebruiken moet hij alsnog aan een touwtje, dus ook beetje nutteloze gimmick voor mij.
De Corolla bevalt over het algemeen prima. Ik heb hiervoor alleen maar diesels gereden met handbak, dus wat me nu het meest tegenvalt is het gemis aan een duw in je rug als je op het gaspedaal trapt. De Corolla is niet langzaam, maar het blijft voor mij raar voelen dat er geen relatie is tussen het toerental en de snelheid/versnellling. Het geloei waar je vaak klachten over hoort vind ik meevallen. Natuurlijk maakt hij herrie bij stevig accelereren, maar zoals hier ook al eerder genoemd is, is hij bij gematigd snel optrekken (gewoon met verkeer mee) vlot en stil.
ACC werkt super fijn in combinatie met de automaat, en lane keep assist werkt aardig goed op de snelweg. Op bochtige wegen heeft hij wel moeite om hem binnen de lijntjes te houden.
Klein puntje van irritatie is het multimedia/navigatiesysteem. Dat is niet heel snel, en heeft een paar irritante "features" die maar niet aangepast worden. Ook heeft het bij mij nog geen Android Auto, maar dat zit wel op nieuw bestelde modellen en schijnt in april/mei ook op de huidige auto's als update geïnstalleerd te kunnen worden.
Verder is het gewoon een fijne cruiser. Ik ben er verschillende keren mee naar Polen op en neer geweest, en na 1250 km sturen stapte ik er aardig fit uit.
De Ceed SW voelt met zijn DCT (en meer vermogen dan de 1.8 Corolla) een stuk vlotter aan, en ook het infotainment systeem is vlotter. Ik vond de lane keep assist daarvan echter te veel pingpongen tussen de lijnen, en de styling van de Corolla zowel van binnen als buiten wat mooier.
Voor een hatchback heeft de Civic echt veel ruimte (477 liter dacht ik), maar ik heb er helaas toch niet genoeg aan; ik denk dat ik net te vaak zou denken "had ik nou maar een stationwagon". Als ik met minder ruimte toe kon, was de strijd tussen de Civic en een Mazda 3 sedan gegaan (Mazda 3 hatchback heeft ook kleine kofferbak).
Het multimediasysteem van de Civic is een doorontwikkeling van de oude. Hij is iets sneller, maar nog steeds niet top. Gelukkig heeft hij wel AA en ACP, dus vond ik dat prima. Ook het digitale dashboard vond ik erg mooi.
Ik rij een 2.2 ctdi uit 2007, ben het dieselstank zat en vind het onderstel een dramma, maar ik zal de auto wel missen. Mazda 3 en corolla 2.0 zijn te duur, civic is qua prijs gelijk aan ceed, maar heeft bredere wielbasis en brede willen en lijkt bijna net zo groot als een accord, Dit gaat het hem worden, dank voor het helpen een keuze te maken
Terwijl de normale modellen dik 40K zijn, vind ik nogal verschil. Neem deze auto dan ook nog wel mee in mijn keuze voor de lease auto.
Maar voorlopig staat de nieuwe 2008 van peugeot op nummer 1 voor mij.
Alleen snap ik de reclames tegenwoordig op tv, zo laatst de nieuwe reclame gezien van de renault capture. En dan melden ze je least deze nu al vanaf €145 per maand...
Het enige (extra) dat ik gedaan heb is de dealer een offerte laten opstellen en de LM gevraagd deze te kunnen matchen
Verwijderd
Mazda kon ik niet eens kiezen, kreeg een meldig dat die mij te duur is.D_Jeff schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:23:
Mazda3 te duur? Lol -- ik heb hetzelfde budget (inc brandstof, winterbanden, budget vervangend vervoer en 300 euro eigen risico bij schade) en kon alles aanvinken. (SkyActiv-X, Luxery, 360° camerapakket, handgeschakeld)
Het enige (extra) dat ik gedaan heb is de dealer een offerte laten opstellen en de LM gevraagd deze te kunnen matchen
Is het namelijk je eerste keus, dan zou je de wagenparkbeheer / LM kunnen contacteren voor mogelijkheden.
In andere gevallen: bespaar je de moeite en bekijk wat de portaal je te bieden heeft
Verwijderd
Als je geen Tesla wenst en toch op korte termijn een goede EV wil rijden rond 60K zijn er voor 2020 geen opties meer.
Derhalve terug naar een Tiguan R line met alle opties, dat is voor mij nog de enige aantrekkelijke benzine optie.. Ow wat een hel is het toch!
Euh, daar heb ik onlangs ook nog voor gekeken, en dan kom je ook op die €60k uit, maar dan tegen 22% over de volle bubs... Of begrijp ik m verkeerd en is de bijtelling irrelevant? Want in dat geval: waarom zou je uberhaupt voor die Tesla kijken dan!Predje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:05:
Na lang focus gehad te hebben op EV's (polestar2 en mach e) gaat het uiteindelijk toch geen EV worden!
Als je geen Tesla wenst en toch op korte termijn een goede EV wil rijden rond 60K zijn er voor 2020 geen opties meer.
Derhalve terug naar een Tiguan R line met alle opties, dat is voor mij nog de enige aantrekkelijke benzine optie.. Ow wat een hel is het toch!
Q3 35 TFSI - Stronic (automaat)
1.5 4cilinder 150 pk - 48V mild hybrid-systeem
Opties:
Platinum pakket
Zwart getinte ruiten
Adaptieve snelheidsregelaar
Platinum omvat:
Metaalkleur (zwart gekozen)
MMI Navigatie Plus
Audi virtual cockpit
Audi Connect Navigatie & Infotainment (3 jaar)
Acoustic Parking System voor- en achteraan
Verkeersbordenherkenning
Kofferklep met elektrische opening / sluiting
Snelheidsregelaar
Met leder bekleed multifunctiestuur plus in 3-spakendesign
Interieur in leder en kunstleder (bruin gekozen)
Verwarmbare zetels voorin
Binnenspiegel met automatische dag/nacht functie
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar
Neerklapbare achterbank Plus (40/20/40) met middenarmsteun
Audi virtual cockpit Plus (als een upgrade van de Audi virtual cockpit)
LED koplampen incl. LED achterlichten en dynamische knipperlichten achteraan
Achteruitrijcamera
Lichtmodule 1
[ Voor 71% gewijzigd door SmokingSig op 18-02-2020 14:03 ]
Voor zoveel luxe kijk ik inderdaad niet op een paar 100 euro.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:36:
[...]
Euh, daar heb ik onlangs ook nog voor gekeken, en dan kom je ook op die €60k uit, maar dan tegen 22% over de volle bubs... Of begrijp ik m verkeerd en is de bijtelling irrelevant? Want in dat geval: waarom zou je uberhaupt voor die Tesla kijken dan!
Voor een tesla zou ik niet snel kijken..
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:34
Want kan geen enkele leasemaatschappij een polestar2 of Mach e leveren?Predje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:05:
Na lang focus gehad te hebben op EV's (polestar2 en mach e) gaat het uiteindelijk toch geen EV worden!
Tiguan is zeker geen straf!
Hmm, dan zou ik naar de post boven je kijken om eerlijk te zijn.Predje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:07:
[...]
Voor zoveel luxe kijk ik inderdaad niet op een paar 100 euro.
Leveren wel, maar bestellen niet meer. Iets met beperkte productie en aantallen beschikbaar voor de NL markt. Er zijn er gewoon niet meer beschikbaar, allemaal gereserveerd.We Are Borg schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:05:
[...]
Want kan geen enkele leasemaatschappij een polestar2 of Mach e leveren?
Tiguan is zeker geen straf!
Tiguan is zeker geen straf. Maar vraag me tegelijkertijd af of de nieuwe MG niet nog gewoon bestelbaar is. Worth a shot lijkt me.
Bij welke leasemaatschappij heb je de navraag gedaan omtrent de Polestar 2 en de Mach-E als ik vragen mag?The Eagle schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:01:
[...]
Leveren wel, maar bestellen niet meer. Iets met beperkte productie en aantallen beschikbaar voor de NL markt. Er zijn er gewoon niet meer beschikbaar, allemaal gereserveerd.
Tiguan is zeker geen straf. Maar vraag me tegelijkertijd af of de nieuwe MG niet nog gewoon bestelbaar is. Worth a shot lijkt me.
De nieuwe MG is echter wel een stuk minder dan een tiguan op vrijwel alle vlakken.The Eagle schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:01:
[...]
Leveren wel, maar bestellen niet meer. Iets met beperkte productie en aantallen beschikbaar voor de NL markt. Er zijn er gewoon niet meer beschikbaar, allemaal gereserveerd.
Het is eigenlijk een van de slechtste EV’s die er is, maar wel goedkoop
Zoveel luxe? Waar doel je dan op? Had zelf overigens ook een Tiguan Allspace in bestelling staan maar is uiteindelijk een Model 3 geworden. AWD, snel, verwarmen/koelen op afstand. Vind je allemaal niet terug in een Tiguan voor 60k. Mooie auto hoor. Dat wel.Predje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:07:
[...]
Voor zoveel luxe kijk ik inderdaad niet op een paar 100 euro.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb geen flauw idee uit welk bouwjaar de auto is, want dat is afhankelijk van de auto's die zij in voorraad hebben in het wagenpark. Ik neem aan dat ik geen auto uit 2015 als lease-auto krijg. Ik heb eerlijk geen idee hoe dat precies met leasen zit. Iemand een idee wat gebruikelijk is?
Alvast bedankt!
Of wij misschien wel weten uit welk bouwjaar je leaseauto gaat zijn?
Dat is natuurlijk voor ons net zo onduidelijk als voor je zelf.
Ik heb wel ooit lease auto's uit de pool gehad toen ik ergens nieuw begin die ouder dan 10 jaar waren.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
als de auto uit 2015 is, betaal je bijtelling geldend tot de auto 5 jaar oud is, daarna 25%. Dat is wat financiëel voor jezelf wat telt. Je kunt per bouwjaar opzoeken wat de bijtelling van zo'n 208 is.hotymoty schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:26:
Binnenkort ga ik beginnen met een nieuwe baan en ik krijg daarbij een leaseauto, namelijk een Peugeot 208.
Ik heb geen flauw idee uit welk bouwjaar de auto is, want dat is afhankelijk van de auto's die zij in voorraad hebben in het wagenpark. Ik neem aan dat ik geen auto uit 2015 als lease-auto krijg. Ik heb eerlijk geen idee hoe dat precies met leasen zit. Iemand een idee wat gebruikelijk is?
Alvast bedankt!
De vraag is verder wat het uitmaakt of de auto uit '15, '16 of '18 etc is?
Gebruikelijk is het niet, een auto uit 2015. Dan zou de auto in bijna vijf jaar geen ton gereden hebben.hotymoty schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:26:
Binnenkort ga ik beginnen met een nieuwe baan en ik krijg daarbij een leaseauto, namelijk een Peugeot 208.
Alvast bedankt!
Lease auto’s heb je in twee soorten voor de werkgever. Je hebt lease auto’s die via de LM gaan, LM is een gebruikelijke afkorting voor Lease maatschappij. Daarnaast heb je werkgevers die zelf auto’s inkopen, deze hebben meestal een merk gebonden eis gezien inkoop en onderhoud op één merk aanzienlijk aantrekkelijker kan zijn voor de goede onderhandelaar.
Als je een pool-auto toegewezen gekregen hebt, dat betekend een auto die alreeds aangekocht of in-contract is maar niet gebruikt wordt, kun je gewoon vragen wat het kenteken is van de betreffende auto. Gezien de auto alreeds actief is. Met het kenteken kun je de catalogus waarde en het bouwjaar opzoeken, waarmee je de kosten voor mogelijke bijtelling kunt opzoeken.
Besef jezelf wel heel goed, een auto van de zaak wordt merendeel aangeboden om zakelijk te rijden. De werkgever zal in de meeste gevallen weinig interesse hebben in welke bijtelling percentage deze valt. Dat is immers iets tussen jou en de belastingdienst, waar de werkgever enkel het doorgeefluik voor is.
Mocht je de auto privé willen gebruiken boven de 500km per jaar, moet je dit aangeven bij je werkgever. Deze zal vervolgens de bijtelling op je brutoloon tellen in de calculatie naar de belastingdienst. Het verschil tussen de normale calculatie en de calculatie met bijtelling toegepast, is de netto-bijtelling die je maandelijks zult betalen. Eenmaal gekozen voor bijtelling in jaar X, kun je niet terug naar geen-bijtelling (tenzij je een ritten registratie bijgehouden hebt en minder dan 500km gereden hebt in privé).
De pool-auto zal een auto zijn die alreeds bereden is door een ander, maar nog niet “op” is. Jij zult deze, als jullie beide tevreden zijn met de dienstbetrekking na proeftijd, naar alle waarschijnlijkheid moeten “op” rijden. De definitie van op is nogal breed, gemiddeld zal een benzine auto er bij 120k uit gaan en een diesel bij 180k aan kilometers. Maar dit verschilt nogal en ligt eraan of de auto eigen aankoop of via LM is.
Dat is beetje de basis informatie, zal vast iets tussen zitten dat niet meer helemaal perfect klopt, tegenwoordig is de enige lease auto waar ik nog naar kijk die van mezelf. Die valt voor de meeste niet in het keuze boekje
Toch trekt een M3 me totaal niet! En met gezin is hij gewoon te klein imho.Inspired schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:21:
[...]
Zoveel luxe? Waar doel je dan op? Had zelf overigens ook een Tiguan Allspace in bestelling staan maar is uiteindelijk een Model 3 geworden. AWD, snel, verwarmen/koelen op afstand. Vind je allemaal niet terug in een Tiguan voor 60k. Mooie auto hoor. Dat wel.
Dat kan.Predje schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:27:
[...]
Toch trekt een M3 me totaal niet! En met gezin is hij gewoon te klein imho.
Een M3 rij je niet voor je gezin, maar voor jezelf en voor op de Autobahn.Predje schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:27:
[...]
Toch trekt een M3 me totaal niet! En met gezin is hij gewoon te klein imho.
En mocht je een Tesla Model 3 bedoelen, daar past prima een gezin in.
[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-02-2020 10:02 ]
Dankje voor je uitgebreide bericht!graceful schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:00:
[...]
Gebruikelijk is het niet, een auto uit 2015. Dan zou de auto in bijna vijf jaar geen ton gereden hebben.
Lease auto’s heb je in twee soorten voor de werkgever. Je hebt lease auto’s die via de LM gaan, LM is een gebruikelijke afkorting voor Lease maatschappij. Daarnaast heb je werkgevers die zelf auto’s inkopen, deze hebben meestal een merk gebonden eis gezien inkoop en onderhoud op één merk aanzienlijk aantrekkelijker kan zijn voor de goede onderhandelaar.
Als je een pool-auto toegewezen gekregen hebt, dat betekend een auto die alreeds aangekocht of in-contract is maar niet gebruikt wordt, kun je gewoon vragen wat het kenteken is van de betreffende auto. Gezien de auto alreeds actief is. Met het kenteken kun je de catalogus waarde en het bouwjaar opzoeken, waarmee je de kosten voor mogelijke bijtelling kunt opzoeken.
Besef jezelf wel heel goed, een auto van de zaak wordt merendeel aangeboden om zakelijk te rijden. De werkgever zal in de meeste gevallen weinig interesse hebben in welke bijtelling percentage deze valt. Dat is immers iets tussen jou en de belastingdienst, waar de werkgever enkel het doorgeefluik voor is.
Mocht je de auto privé willen gebruiken boven de 500km per jaar, moet je dit aangeven bij je werkgever. Deze zal vervolgens de bijtelling op je brutoloon tellen in de calculatie naar de belastingdienst. Het verschil tussen de normale calculatie en de calculatie met bijtelling toegepast, is de netto-bijtelling die je maandelijks zult betalen. Eenmaal gekozen voor bijtelling in jaar X, kun je niet terug naar geen-bijtelling (tenzij je een ritten registratie bijgehouden hebt en minder dan 500km gereden hebt in privé).
De pool-auto zal een auto zijn die alreeds bereden is door een ander, maar nog niet “op” is. Jij zult deze, als jullie beide tevreden zijn met de dienstbetrekking na proeftijd, naar alle waarschijnlijkheid moeten “op” rijden. De definitie van op is nogal breed, gemiddeld zal een benzine auto er bij 120k uit gaan en een diesel bij 180k aan kilometers. Maar dit verschilt nogal en ligt eraan of de auto eigen aankoop of via LM is.
Dat is beetje de basis informatie, zal vast iets tussen zitten dat niet meer helemaal perfect klopt, tegenwoordig is de enige lease auto waar ik nog naar kijk die van mezelf. Die valt voor de meeste niet in het keuze boekje
De leaseautos gaan via een Lease Maatschappij. Een extern bedrijf. De organisatie zelf koopt dus geen autos in. Ik neem aan dat ik dan een vrij nieuwe auto tot mijn beschikking krijg? Informatie over bijtelling heb ik verkregen, dat is 310 euro bruto.
Mijn vraag was voornamelijk wat gebruikelijk is qua bouwjaar van een leaseauto. In dit geval van een LM.
1dag, 2 weken, 2, jaar, 5 jaar? Daar is geen zinnig woord over te zeggen natuurlijk. Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe lang de auto al geleased wordt door het bedrijf.hotymoty schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:32:
[...]
Mijn vraag was voornamelijk wat gebruikelijk is qua bouwjaar van een leaseauto. In dit geval van een LM.
Doorgaans worden auto's 3/4/5 jaar geleased afhankelijk van kilometrage. Dus hij kan een paar maand oude zijn maar ook 4,5 jaar. Nogmaals, gewoon je werkgever vragen. Als ze een bruto bedrag weten, weten ze ook wel een kenteken.hotymoty schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:32:
[...]
Dankje voor je uitgebreide bericht!
De leaseautos gaan via een Lease Maatschappij. Een extern bedrijf. De organisatie zelf koopt dus geen autos in. Ik neem aan dat ik dan een vrij nieuwe auto tot mijn beschikking krijg? Informatie over bijtelling heb ik verkregen, dat is 310 euro bruto.
SmokingSig schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:49:
Binnen 2 maand is mijn Q3 Sportback er.
Q3 35 TFSI - Stronic (automaat)
1.5 4cilinder 150 pk - 48V mild hybrid-systeem
Opties:
Platinum pakket
Zwart getinte ruiten
Adaptieve snelheidsregelaar
Platinum omvat:
Metaalkleur (zwart gekozen)
MMI Navigatie Plus
Audi virtual cockpit
Audi Connect Navigatie & Infotainment (3 jaar)
Acoustic Parking System voor- en achteraan
Verkeersbordenherkenning
Kofferklep met elektrische opening / sluiting
Snelheidsregelaar
Met leder bekleed multifunctiestuur plus in 3-spakendesign
Interieur in leder en kunstleder (bruin gekozen)
Verwarmbare zetels voorin
Binnenspiegel met automatische dag/nacht functie
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, verwarmbaar en inklapbaar
Neerklapbare achterbank Plus (40/20/40) met middenarmsteun
Audi virtual cockpit Plus (als een upgrade van de Audi virtual cockpit)
LED koplampen incl. LED achterlichten en dynamische knipperlichten achteraan
Achteruitrijcamera
Lichtmodule 1
Je betaalt geen bijtelling zoals in nederland. In België betaal je 'voordeel alle aard' en dat wordt bij je brutoloon begerekend. Bedrijfswagens zijn in BE véél voordeliger.inbedrijf schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:59:
Ben dan toch benieuwd wat je dit in belgie aan bijtelling kost? Hier in nederland is dat namelijk niet heel leuk meer.....
[...]
Dat is dus juist wel vergelijkbaar, toch? Het fenomeen Voordelen van alle aard is het Belgische equivalent van fiscale bijtelling.blubbers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:21:
[...]
Je betaaldt geen bijtelling zoals in nederland. In België betaal je 'voordeel alle aard' en dat wordt bij je brutoloon begerekend.
Wat overigens iets is wat je niet kunt betalen, maar waarover loonbelasting ingehouden wordt
Klopt, enkel kost het een belg veel minder voor dezelfde wagen.Reinier schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:47:
[...]
Dat is dus juist wel vergelijkbaar, toch? Het fenomeen Voordelen van alle aard is het Belgische equivalent van fiscale bijtelling.
Wat overigens iets is wat je niet kunt betalen, maar waarover loonbelasting ingehouden wordt
Via twee wegen zelfs, namelijk de waarde van het voertuig maar ook de belasting (bijtelling) die bij het loon opgeteld moet worden en waarover dus belasting betaald wordt.blubbers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:48:
[...]
Klopt, enkel kost het een belg veel minder voor dezelfde wagen.
Dat valt overigens ook in Nederland reuze mee hoor, voor deze configuratie. De auto kost dan ongeveer €53k en dat levert een bijtelling op van € 11.660 per jaar. Een netto extra belasting van ca € 485 per maand. Hoe het in Belgie is weet ik niet.inbedrijf schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:59:
Ben dan toch benieuwd wat je dit in belgie aan bijtelling kost? Hier in nederland is dat namelijk niet heel leuk meer.....
[ Voor 40% gewijzigd door AllSeeyinEye op 19-02-2020 11:55 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heren, bedankt,Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:53:
[...]
Ik zal wel behouden zijn maar met 3000bpm vind ik 38k wel een hele dure auto.
Ik zit tussen de 3800 en de 4000 bpm met de nieuwe functie. Netto bijtelling zal rond de €275 gaan zitten.
Hou rekening met een minimale levertijd van 4 maanden. Ik zaat er ook naar te kijken en ik ga daarom naar de mazda 3Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:28:
Verwijderd
• MUSTANG MACH-E, EXTRA BEREIK RWD
FISCALE WAARDE € 56.575
• SAMENGESTELDE OPTIES€ 2.900
• CARBONIZED GREY€ 1.400
• BLACK SENSICO
• TECHNOLOGY PACK€ 1.500
Eens zien wat de leaseprijs wordt, zal rond de 1100 euro zijn.
Iemand al (bestel)ervaring met deze EV?
Verwijderd
Volgens mij niet meer leverbaar in 2020 dus wel met 12% bijtelling. Althans, eerder in dit topic gelezen.wvkreg schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:59:
Net offerte gevraagd voor de volgende:
• MUSTANG MACH-E, EXTRA BEREIK RWD
FISCALE WAARDE € 56.575
• SAMENGESTELDE OPTIES€ 2.900
• CARBONIZED GREY€ 1.400
• BLACK SENSICO
• TECHNOLOGY PACK€ 1.500
Eens zien wat de leaseprijs wordt, zal rond de 1100 euro zijn.
Iemand al (bestel)ervaring met deze EV?
Volgens van Mossel nog leverbaar in 2020.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:36:
[...]
Volgens mij niet meer leverbaar in 2020 dus wel met 12% bijtelling. Althans, eerder in dit topic gelezen.
Verwijderd
Zou mooi zijn!wvkreg schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:42:
[...]
Volgens van Mossel nog leverbaar in 2020.
De Elegance uitvoering heeft gewoon Honda sensing kan ik je uit ervaring vertellen. Veel plezier met je toekomstige CivicVerwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:27:
[...]
Volgens de site heeft Elegance geen Sensing optie, ben benieuwd welke opties business versie niet heeft tov elegance, maar die lijkt toch rijkelijk te zijn uitgevoerd ook al heb ik niet veel aan al die "assists"
Ik rij een 2.2 ctdi uit 2007, ben het dieselstank zat en vind het onderstel een dramma, maar ik zal de auto wel missen. Mazda 3 en corolla 2.0 zijn te duur, civic is qua prijs gelijk aan ceed, maar heeft bredere wielbasis en brede willen en lijkt bijna net zo groot als een accord, Dit gaat het hem worden, dank voor het helpen een keuze te maken
Verwijderd
Dank) dit duurt waarschijnlijk nog even..dcell schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:35:
[...]
De Elegance uitvoering heeft gewoon Honda sensing kan ik je uit ervaring vertellen. Veel plezier met je toekomstige Civic
Life is too short to drive boring cars
De auto koste +- 46 000 €. Hierop komt nog eens 22% korting. Maandelijks betaal ik +- 120 € nettoAllSeeyinEye schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:49:
Dat valt overigens ook in Nederland reuze mee hoor, voor deze configuratie. De auto kost dan ongeveer €53k en dat levert een bijtelling op van € 11.660 per jaar. Een netto extra belasting van ca € 485 per maand. Hoe het in Belgie is weet ik niet.
Die van mij is ook via de LM bij van Mossel besteldwvkreg schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:42:
[...]
Volgens van Mossel nog leverbaar in 2020.
Ik heb de standaard uitvoering met Technology package.
Zou mooi zijn als ze er nog meer leveren dit jaar maar bij het event in Amerongen, waar je de Mach E in real life kon zien/ervaren (ben je daar geweest?) gaven ze aan dat er 750 stuks voor NL zijn en toen al (bijna) allemaal gereserveerd waren. Ze wilden dit nog gaan opschroeven dus hopelijk is dat gelukt
Als ik die van jou configureer kom ik uit op 1155 incl. brandstof en 980 excl. brandstof. Dit is dan nog zonder winterbanden/laadpaal.
Ik zit op 930 met laadpaal/winterbanden (excl. brandstof want ons leasebudget is ook ex.).
Ik hoop voor je dat het nog gaat lukken!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.