Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Werkelijk prachtige wagen. Goede kleur. Heel veel plezier ermee!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Dash is er wel een stuk op vooruit gegaan. Die opgeplakte iPad was echt geen porem, dit ziet er beter uit :) Veel veilige km's gewenst :)

Mijn boefje is liev!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Kan je video kijken terwijl je aan het rijden bent of werkt dit alleen als je stil staat? (ivm veiligheid).
Dash ziet er echt heel nice uit :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Nohead schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:48:
Kan je video kijken terwijl je aan het rijden bent of werkt dit alleen als je stil staat? (ivm veiligheid).
Dash ziet er echt heel nice uit :)
Alleen als je stilstaat. Zodra je gaat rijden dan schakelt hij de video uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:17:
[...]

Alleen als je stilstaat. Zodra je gaat rijden dan schakelt hij de video uit.
Zit er ook zo een file assistent op? Zou mooi zijn als 'ie het in de file bleef doen :D
Mooie wagen verder. Veel plezier ermee!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
nzxtquad schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:01:
Oke, na lang meelezen en doen is het bijna zover dat ik mijn nieuwe auto mag bestellen. Waar in de regeling staat dat alleen diesel is toegestaan blijkt na wat vragen dat benzine ook mag zolang je onder de 30K km/jaar zit. Waar ik voorheen niet veel verder kwam dan een octavia/leon/focus station in een standaard uitvoering is er nu wat meer mogelijk. Het afgelopen jaar (eigenlijk 11 maanden) heb ik maar 19K km gereden, en zit ik dus ruim onder de grens.

Leasebudget: 725 euro per maand
Eigen bijdrage max 250 euro per maand (zelf opgelegde grens) (40% belasting)
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Specifieke wensen:
- comfortabel
- moderne "cockpit"
- minimaal ~125pk
- ISOfix (maar dat is zowat standaard tegenwoordig)
- Minimaal 400L bagageruimte (zoontje, kamperen)
- iets anders als "normaal" vind ik persoonlijk leuk
- Geen voorstander van de vorm van een sedan, liever hatch/station/mpv/suv
- voor en achter parkeersensoren
- Snufjes zijn altijd leuk, maar niet per see nodig
- Degelijke audio

Wat ik zelf heb gevonden:
- Seat Leon station, Ford focus station, renault megane station, Opel Insignia station
- Seat Ateca, Nissan Qashqai

Dit is allemaal op basis van specificaties, foto's en gevoel.
We hebben prive nog een Seat Leon, die bevalt nog altijd goed.

Wie heeft nog goeie ideeen waar ik nog niet aan gedacht heb.
Honda Civic 180PK?

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Mvd1981 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:41:
Iemand die toevallig least bij ALD Automotive en mij een beetje inzicht zou kunnen geven in de mogelijkheden die ik heb met de volgende contract eigenschappen:

Leasebudget: 750- maximaal 200 overschrijding
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen idee
Overige afhankelijkheden: Onbekend
Specifieke wensen:
- Automaat
- Station wagon (heb een kind, wellicht dat er nog een tweede volgt)
- Liefst een beetje power
- Bij voorkeur een Duitse RWD - BMW of MB

Kom nu van een full option 300pk MB C klasse estate, dus het lijkt erop dat het inleveren wordt. Via directlease en leaseplan kom ik wel een eindje, maar weet niet of dit vergelijkbaar is voor ALD Automotive...
Ik denk dat je er inderdaad vanuit kunt gaan dat dit flink inleveren gaat worden. Mijn werkgever (en dus ik ook) zitten bij ALD, en ik vind het geen prettige maatschappij. Bij iedere beurt krijg je weer het gezeur dat de garage bepaalde onderdelen niet mag vervangen; vervanging van een brandstoffilter werd in eerste instantie niet goedgekeurd, pas nadat BMW aangaf dat het echt problemen kan opleveren kregen ze toestemming. (terwijl er keurig netjes aan ALD vooraf is afgegeven bij welke kilometerstanden welke onderdelen vervangen dienen te worden.) Vorige week was ook weer mooi; banden met nog grofweg 3000 kilometer erop mochten niet vervangen worden, dus dat betekent dat ik binnen een maand weer terug kan naar de garage... allemaal erg frustrerend.

Wat prijzen betreft denk ik dat het lastig zal zijn om te vergelijken omdat dat sterk afhangt van hoe goed jouw werkgever met ze kan en wil onderhandelen. Bij mij zijn de prijzen ronduit waardeloos, om een idee te geven: als je anoniem op Leaseplan gaat kijken krijg je lagere tarieven dan dat ik krijg. (uiteraard wel met een vergelijkbaar dienstenpakket)

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:35
hmm interressant, de exacte versie die je linkt gaat boven budget maar andere uitvoeringen met dezelfde motor zouden wel kunnen. Gaat op het lijstje :)

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
nzxtquad schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:29:
hmm interressant, de exacte versie die je linkt gaat boven budget maar andere uitvoeringen met dezelfde motor zouden wel kunnen. Gaat op het lijstje :)

[...]
Ik kom op 709 eur - je budget is toch 725?

Life is too short to drive boring cars

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:35
Klopt, ik bedoelde het zelf opgelegde budget van 250 euro bijtelling. de goedkoopste versie met die motor komt op 252 bijtelling dacht ik. Die 2 euro overleef ik ook wel weer.
gergs schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:03:
[...]

Ik kom op 709 eur - je budget is toch 725?

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Jeroen V schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:57:
[...]

Ik denk dat je er inderdaad vanuit kunt gaan dat dit flink inleveren gaat worden. Mijn werkgever (en dus ik ook) zitten bij ALD, en ik vind het geen prettige maatschappij. Bij iedere beurt krijg je weer het gezeur dat de garage bepaalde onderdelen niet mag vervangen; vervanging van een brandstoffilter werd in eerste instantie niet goedgekeurd, pas nadat BMW aangaf dat het echt problemen kan opleveren kregen ze toestemming. (terwijl er keurig netjes aan ALD vooraf is afgegeven bij welke kilometerstanden welke onderdelen vervangen dienen te worden.) Vorige week was ook weer mooi; banden met nog grofweg 3000 kilometer erop mochten niet vervangen worden, dus dat betekent dat ik binnen een maand weer terug kan naar de garage... allemaal erg frustrerend.

Wat prijzen betreft denk ik dat het lastig zal zijn om te vergelijken omdat dat sterk afhangt van hoe goed jouw werkgever met ze kan en wil onderhandelen. Bij mij zijn de prijzen ronduit waardeloos, om een idee te geven: als je anoniem op Leaseplan gaat kijken krijg je lagere tarieven dan dat ik krijg. (uiteraard wel met een vergelijkbaar dienstenpakket)
Dat lijkt me echt drama en geneuzel in de marge. Volgens mij moet ik bij DirectLease of Alphabet. Nog geen ervaring mee. Hoop dat die iets klantvriendelijker zijn.

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:32
[...]

Hell, hier schrik ik wel even van. HR mijnheer gaf aan dat ik een Volvo v40 kon leasen, of een Mitsubishi highlander... :/

Heb jij een indicatie voor mij of een beetje goed aangeklede 320i touring (high exec, sport m plus pakket, adaptief onderstel, parking pack, adaptieve led verlichting en HK soundsysteem) kan oppakken (met winterbanden en vervangend vervoer)?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mvd1981 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:51:
[...]

Hell, hier schrik ik wel even van. HR mijnheer gaf aan dat ik een Volvo v40 kon leasen, of een Mitsubishi highlander... :/

Heb jij een indicatie voor mij of een beetje goed aangeklede 320i touring (high exec, sport m plus pakket, adaptief onderstel, parking pack, adaptieve led verlichting en HK soundsysteem) kan oppakken (met winterbanden en vervangend vervoer)?
Maak je een grapje? Begrijp ik goed dat jouw HR afdeling aangaf dat je een Volvo V40 of Mitsubishi Outlander (dat zal je wel bedoelen met Highlander ;)) kon leasen voor jouw budget, en je je nu afvraagt of je een BMW 3-serie van ruim 50k kan leasen?

Waarom vraag je het niet direct even na bij de HR-afdeling? Neem aan dat Jeroen V ook niet de waarheid in pacht heeft voor jou, hij zit toevallig bij dezelfde leasemij maar daarmee houdt de vergelijking al snel op.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Klein onderzoekje (geen ervaring met ALD)
Via Direct Lease kan ik volgens jouw voorwaarden voor 532/maand een V40 krijgen, die door jouw samengestelde 320i kost dan 916 euro. Wie durft hieruit een voorbarige conclusie te trekken?

alles kan off-topic

• Mvd1981
RomeoJ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:16:
[...]

Maak je een grapje? Begrijp ik goed dat jouw HR afdeling aangaf dat je een Volvo V40 of Mitsubishi Outlander (dat zal je wel bedoelen met Highlander ;)) kon leasen voor jouw budget, en je je nu afvraagt of je een BMW 3-serie van ruim 50k kan leasen?

Waarom vraag je het niet direct even na bij de HR-afdeling? Neem aan dat Jeroen V ook niet de waarheid in pacht heeft voor jou, hij zit toevallig bij dezelfde leasemij maar daarmee houdt de vergelijking al snel op.
De hr mijnheer is een hele aardige mijnheer die minder ervaring lijkt te hebben hoe zaken hier in Nederland voor locals in elkaar zitten en wellicht wat minder transparant is vanwege zijn achtergrond. Ik werk er bovendien nog niet, dus vandaar mijn zoektocht naar wat meer inzicht.

LeasePlan en directlease website heb ik uiteraard doorgespit en vanalles mee uitgerekend, maar als ik daar een dik aangeklede 320i touring kan leasen voor 950 via deze website en de hr manager komt aan met een Volvo v40 dan zit daar nogal veel verschil in. Vandaar een check bij andere leasers bij ALD, waarbij ik natuurlijk best begrijp dat er nog een delta kan zijn vanwege (licht) afwijkende voorwaarden. Dit gaat echter over 100-en euro’s per maand...

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom ga je dan niet met je toekomstige baas / manager / leidinggevende in gesprek, waarbij je aangeeft wat je reed en wat je wil? Lijkt me dat als ze je willen hebben dat dat toch wel geregeld moet kunnen worden?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mvd1981
AllSeeyinEye schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:52:
Waarom ga je dan niet met je toekomstige baas / manager / leidinggevende in gesprek, waarbij je aangeeft wat je reed en wat je wil? Lijkt me dat als ze je willen hebben dat dat toch wel geregeld moet kunnen worden?
Dat gesprek heb ik tot twee keer toe gevoerd, er komt geen duidelijk/helder antwoord, los van de info die ik hier heb gegeven. Mijn toekomstige baas kan klaarblijkelijk binnen zijn budget, waarvan ik begrijp dat het hetzelfde is als mijn budget, de goedkoopste 4 serie leasen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De 4 serie die ik twee jaar terug nog opgevraagd heb kostte 55k in aanschaf en was in de lease (Multilease) 1250 ex brandstof voor 45k 36mnd. Ging niet door omwille van de achterbank en drie kinderen (middelste zit is smal en hoog)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• JB

JB

Cédric roelt!

Mvd1981 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:58:
[...]

Dat gesprek heb ik tot twee keer toe gevoerd, er komt geen duidelijk/helder antwoord, los van de info die ik hier heb gegeven. Mijn toekomstige baas kan klaarblijkelijk binnen zijn budget, waarvan ik begrijp dat het hetzelfde is als mijn budget, de goedkoopste 4 serie leasen.
Dat is dan met maximale eigen bijdrage :? Vliegt alle kanten op qua keuzes zo lijkt...?

Mijn boefje is liev!

• t_captain
  • Laatst online: 19-09 16:52
Met de huidige catalogusprijzen (fors omhoog door BPM-verhoging) en 22% bijtelling kun je je afvragen of leasen van een BMW nog wel zo interessant is.

Een goed uitgevoerde 3 of 4 doet netto 600 of 700 per maand aan loonheffing. Daarnaast kost ‘ie de zaak inclusief brandstof en BTW-correctie ook nog 1200-1400 euro per maand.

Stel dat je baas ook een mobiliteitsbudget kan bieden voor hetzelfde bedrag. Bij 25.000 zakelijke km per jaar levert dat een netto budget van pakweg 1500 per maand op om zelf te rijden.

Je moet aardig veel privé rijden voordat de leaseauto de beste deal is.

Zakelijk zou ik eigenlijk alleen nog maar een EV overwegen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t_captain schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:13:

Neuh, hier niet hoor. Ik rijd regelmatig 500 tot 700 km op een dag. Naar buitengebieden. Daarnaast kan ik thuis niet laden. Dichtstbijzijnde paal op 70 meter, uit het zicht. Dat is gewoon te ver.

Op kantoor staat 1 paal met twee aansluitingen. Beiden normale 230v aansluiting (je kan ook je laptop eraan hangen...) Met die bron doet een Jaguar iPace er 30 uur over om vol te raken. De Audi en MB doen dat niet veel sneller.

Hoewel er nu acceptabele keuze komt met de E Tron, de Mercedes en de Jaguar, blijft het toch erg beperkt. Ik zal nooit een Kia, Hyundai, Opel of Nissan gaan rijden.

Qua kosten: 4% over de eerste 50k. Maar dus ook 22% over de resterende 30 tot 50k. Tikt nog steeds hard aan dan hoor.

• t_captain
Als ik zakelijk moest rijden, doe mij maar een Leaf. Qua auto eigenlijk prima, alleen nul emotie.

Van de besparing zou je bijvoorbeeld privé een hobbyauto kunnen rijden. Een E46 M3 ofzo.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:13:
Met de huidige catalogusprijzen (fors omhoog door BPM-verhoging) en 22% bijtelling kun je je afvragen of leasen van een BMW nog wel zo interessant is.

Een goed uitgevoerde 3 of 4 doet netto 600 of 700 per maand aan loonheffing. Daarnaast kost ‘ie de zaak inclusief brandstof en BTW-correctie ook nog 1200-1400 euro per maand.

Stel dat je baas ook een mobiliteitsbudget kan bieden voor hetzelfde bedrag. Bij 25.000 zakelijke km per jaar levert dat een netto budget van pakweg 1500 per maand op om zelf te rijden.

Je moet aardig veel privé rijden voordat de leaseauto de beste deal is.

Bedoel je dan specifiek de situatie van die BMW? Of in het algemeen?

Als ik kijk wat ik afschrijf aan mijn huidige privé auto. Verder wat ik kwijt ben aan kosten om het rijdend op de weg te houden...
Het verschil is dan niet heel groot wanneer ik een vergelijkbare auto lease.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

[...]

Die 320i is ongeveer 58K, en de kale leaseprijs is net geen 1000,- (ex brandstof, 25K KM per jaar, winterbanden, etc) Maar hou er wel rekening mee dat dit op basis is van de afspraken is die mijn werkgever heeft met ALD, voor jou zou dit compleet anders kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Jeroen V schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:04:
[...]

Die 320i is ongeveer 58K, en de kale leaseprijs is net geen 1000,- (ex brandstof, 25K KM per jaar, winterbanden, etc) Maar hou er wel rekening mee dat dit op basis is van de afspraken is die mijn werkgever heeft met ALD, voor jou zou dit compleet anders kunnen zijn.
Kosten voor de baas: 1000 leaseprijs + 130 BTW-correctie privegebruik + 200 benzine = 1330.

Stel dat die 25.000 km per jaar zijn verdeeld als 15.000 zakelijk en 10.000 prive. Dan zou de baas budgetneutraal 750 a 800 euro aan de werknemer kunnen overmaken (bestaande uit 237,- netto reiskostenvergoeding en de rest van 1330 minus loonheffing).

Daarnaast heeft de werknemer te maken met loonheffing over de fiscale bijtelling, pakweg 500 a 550 euro per maand netto. Bij eige vervoer zou deze ook wegvallen.

Samengevat:1300 euro netto per maand, waarmee je 25.000 km/jaar moet afleggen.

Ik denk dat ik een leukere auto zou rijden dan een 320i.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

t_captain schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:07:
[...]

Kosten voor de baas: 1000 leaseprijs + 130 BTW-correctie privegebruik + 200 benzine = 1330.

Stel dat die 25.000 km per jaar zijn verdeeld als 15.000 zakelijk en 10.000 prive. Dan zou de baas budgetneutraal 750 a 800 euro aan de werknemer kunnen overmaken (bestaande uit 237,- netto reiskostenvergoeding en de rest van 1330 minus loonheffing).

Daarnaast heeft de werknemer te maken met loonheffing over de fiscale bijtelling, pakweg 500 a 550 euro per maand netto. Bij eige vervoer zou deze ook wegvallen.

Samengevat:1300 euro netto per maand, waarmee je 25.000 km/jaar moet afleggen.

Ik denk dat ik een leukere auto zou rijden dan een 320i.
Helemaal met je eens. Een leaseauto komt weer op het punt dat het twijfelachtig is of het nog interessant is. Grootste voordeel is naar mijn mening is dat je financieel niet verantwoordelijk is, maar het komt op dit moment met grote kosten...

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mvd1981 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:58:
[...]

Groot of klein bedrijf?
Bij kleinere bedrijven willen ze nog wel eens alternatieven overwegen.

https://www.leaseplandire...sion&lijn=#tab=uitrusting

Met 25k en 40 maanden €979 ex brandstof...
Leuke versie met 250pk >:)

Youtube: DashcamNL

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
dfrenner schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:02:
[...]

Groot of klein bedrijf?
Bij kleinere bedrijven willen ze nog wel eens alternatieven overwegen.

https://www.leaseplandire...sion&lijn=#tab=uitrusting

Met 25k en 40 maanden €979 ex brandstof...
Leuke versie met 250pk >:)
Dat kan niet uit tov die 320i zakelijk van 58k. Uitgaande van 15k zakelijk en 10k prive km, en dat je in de 50% belastingschaal zit.

Zakelijk:
bijtelling: €530 (22%)

Private lease:
Als je het leasebudget van €1000 uitgekeerd krijgt, blijft daar het volgende van over:
Uitgaande dat je €0,19 netto /km vergoeding krijgt van je werkgever.
Dat betekend dat je per maand €618 netto krijgt uitgekeerd, trek daar de benzine kosten vanaf. Reken met zo'n dikke bmw maar op 1 op 15, met de huidige benzineprijzen houd je dan dus nog ongeveer €400 over per maand.
€979-€400 = €579,-
Dat is dus ongeveer €50 duurder dan zakelijk lease.

Dan heb je nog het risico dat je toch meer km per maand moet maken (ik weet niet of jij dit risico hebt). Dan betaal je vaak een 'boete' per km teveel, bij direct lease is dat €0,11 per km.
Natuurlijk heb je er dan wel een dikkere auto voor terug. Wil alleen aangeven dat private lease wel iets minder rooskleurig is tov zakelijk dan het lijkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

En dat is dan waarschijnlijk puur in verband met de afspraken die jouw werkgever heeft met ALD. Bij mijn vorige werkgever zat ik ook bij ALD, en ik heb nog nooit geneuzel gehad met welke reparatie, onderhoud, schade of wat dan ook.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Nou.. ik moet dus ook shoppen nadat mijn trouwe Leon het stempeltje "Total Loss" gekregen heeft ;w

Leasebudget:Max ligt voor mij zo rond de €800
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, maar geen idee welke regeling
Merkbeleid, zo ja, welke: Nope, vrije keus
Overige afhankelijkheden: Nope
Specifieke wensen: Netto (bijtellings)kosten liefst onder de €250 - Climate control, fatsoenlijke display & navigatie, hatchback heeft de voorkeur en ik moet er fatsoenlijk mee door de (besneeuwde) bergen kunnen rijden (inc dakkoffer en 2 of 3 passagiers).
Uiteindelijke keuze:

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Nnoitra schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:00:
Nou.. ik moet dus ook shoppen nadat mijn trouwe Leon het stempeltje "Total Loss" gekregen heeft ;w

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, maar geen idee welke regeling
Specifieke wensen: Netto (bijtellings)kosten liefst onder de €250 - Climate control, fatsoenlijke display & navigatie, hatchback heeft de voorkeur en ik moet er fatsoenlijk mee door de (besneeuwde) bergen kunnen rijden (inc dakkoffer en 2 of 3 passagiers).
Uiteindelijke keuze:
Een nieuwe Leon?

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Uiteindelijke keuze:
Bij sneeuw denk ik direct aan Volvo, door de DSTC die altijd beter was dan de tractie controles van ieder ander merk dat ik gereden heb.
Die ervaring stamt alweer uit 2011 met de C30, maar geen enkele auto daarna heeft het geëvenaard (Seat, Ford, Skoda en Peugeot).

Deze winter voor het eerst weer Volvo, dus eens kijken of hij net zo goed, of beter is geworden dan toen.

V40 zoe bij die bijtelling kunnen, maar verder is er bij Volvo weinig keuze ben ik bang. Misschien een V40XC, maar dat is meer uiterlijk.

Maar als je voor de rest van het jaar kijkt, komt bijna iedere C segmenter wel in aanmerking. Ik zou eens een proefrit in de Focus gaan maken als ik nu de keuze had.

Youtube: DashcamNL

• Nnoitra
  • Nu online
dfrenner schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:21:

Bij sneeuw denk ik direct aan Volvo, door de DSTC die altijd beter was dan de tractie controles van ieder ander merk dat ik gereden heb.
Het gaat mij meer om de bergen an sich icm het nodige aan gewicht.. Voor de sneeuw heb ik wel kettingen.

• t_captain
Cornholio schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:37:
[...]

Dat kan niet uit tov die 320i zakelijk van 58k. Uitgaande van 15k zakelijk en 10k prive km, en dat je in de 50% belastingschaal zit.

Zakelijk:

Private lease:
Als je het leasebudget van €1000 uitgekeerd krijgt, blijft daar het volgende van over:
De baas betaalt niet alleen lease, maar ook omzetbelasting (130) en benzine (200). Met die bedragen erbij zou er 160 euro netto vrijkomen, waarmee private lease 100 goedkoper is dan zakelijk.

Dan is nog de vraag of je perse dezelfde auto met dezelfde auto wil vergelijken. Natuurlijk voor de vergelijking heel relevant, maar met gaat voorbij aan de grotere vrijheid die je als prive-rijder hebt. Zo kun je flink besparen door je auto enkele jaren oud te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Was het nog een 14% Leon en was tegenpartij fout :? Zo ja, ook financiële schade aanvechten voor resterende looptijd!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
JB schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:37:
[...]

Was het nog een 14% Leon en was tegenpartij fout :? Zo ja, ook financiële schade aanvechten voor resterende looptijd!
Ja, ja en die vraag heb ik bij de leasemaatschappij neergelegd :)

• t_captain
Die schade is niet aan de leasemaatschappij om te claimen, maar aan de berijder. Hij dient zich als benadeelde in de schadezaak te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nnoitra schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:41:
[...]

Ja, ja en die vraag heb ik bij de leasemaatschappij neergelegd :)
Zelf actie ondernemen. Heb je een rechtsbijstand? Ik heb dit ook gehad en de nog 2 jaar 14% bijtelling is mij gecompenseerd omdat ik geen nieuwe 14% auto kon uitzoeken (verschil tussen 14% en 22% op basis van dezelfde fiscale waarde).

Mijn boefje is liev!

• Nnoitra
  • Nu online
JB schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:56:
[...]

Zelf actie ondernemen. Heb je een rechtsbijstand? Ik heb dit ook gehad en de nog 2 jaar 14% bijtelling is mij gecompenseerd omdat ik geen nieuwe 14% auto kon uitzoeken (verschil tussen 14% en 22% op basis van dezelfde fiscale waarde).
Da's dus zo'n "je komt er pas achter dat je het nodig hebt als het te laat is" dingetje.
Kan zijn dat ik het na afsluiten van mij verzekeringspakket zo'n 10 jaar geleden vergeten ben dat het er bij in zit, maar ik acht de kans groot van niet... :'(
Zo'n "prepaid pakket" slokt ook al meteen 3/4 van de mogelijke compensatie op -O-

*** UPDATE ***
De leasemaatschappij ontvangt graag van mij een berekening mbt de financiële schade voortkomend uit het 14% - 22% verschil.
Deze gaan ze dan aan de claim toevoegen.
Een medewerker van het juridisch loket gaf ook aan om het via deze weg te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nnoitra op 20-09-2018 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
JB schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:56:
[...]

Slim gedaan! Direct even dat onderdeel aan m'n rechtsbijstand toegevoegd. Het zit nu nog bij m'n autoverzekering in, maar die is over 2 week foetsie!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
t_captain schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:30:
[...]

De baas betaalt niet alleen lease, maar ook omzetbelasting (130) en benzine (200). Met die bedragen erbij zou er 160 euro netto vrijkomen, waarmee private lease 100 goedkoper is dan zakelijk.

Dan is nog de vraag of je perse dezelfde auto met dezelfde auto wil vergelijken. Natuurlijk voor de vergelijking heel relevant, maar met gaat voorbij aan de grotere vrijheid die je als prive-rijder hebt. Zo kun je flink besparen door je auto enkele jaren oud te kopen.
Maar krijg je die omzetbelasting en benzine ook bruto uitgekeerd van je werkgever?

Ook nog wel een verschil wat je misschien niet moet vergeten. Bij zakelijk lease heb jij geen risico. Als jij je baan verliest op wat voor manier dan ook, dan moet je dat private lease contract blijven betalen, bij zakelijk niet.

• t_captain
Er zijn inderdaad wat niet-financiële afwegingen. Ik heb budgetneutraal gerekend, zodat de baas niet meer of minder uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 21:54
Dus ik m'n keus neergelegd bij HR... "Je moet dieselen". Hadden we eerder niet gemeld vriendelijke vrienden, maar à la. Back to the drawing board!

Leasebudget: 781 pm
Kilometrage per jaar: 35000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Nope.
Overige afhankelijkheden: Nope.
Specifieke wensen: Adaptieve cruise control i.v.m. filerijden, parkeersensoren voor en minimaal een camera achter. Geen kippenhok qua grootte (maatje up..).
Carplay :). Automaat. Als het budget het toestaat: Panorama/glasdak, maar geen eis.
Een beetje een modern model. Heb de Seat Leon al even samengeklikt, die komt op zich wel aan wat ik wil.
Verder tja, Renault ben ik niet van in ieder geval, behalve de talisman ( :D ) en de Astra vind ik ook drie keer niks. Ik wil eigenlijk (40% schaal) niet boven de 280 netto bijtelling gaan komen.
Ik rij nu een golf, die wil ik eigenlijk niet meer. Niks mis mee, maar wil gewoon wat anders.
Uiteindelijke keuze: Geen idee nog..

HELP! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hetisookwat op 21-09-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nieuwe Focus?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
Nog niet in het echt gezien, ik lees overal dat hij in het echt beduidend mooier is dan op de Ford productfoto's. Wellicht maar eens even gaan kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@Hetisookwat Je bent al vanaf mei een andere auto aan het uitzoeken, eerst een T-Roc, daarna heb je nog naar een Civic, Ceed, Polo en Q30 gekeken.

Wat is er in de tussentijd iedere keer veranderd en waarom zou een dieselmotor de eerder aangehaalde auto's irrelevant maken voor je nieuwe keuze? Begrijp me niet verkeerd: ik probeer het enkel te snappen. Uiteraard snap ik dat de consumentenprijs hoger wordt dan je voorzien had met een vergelijkbare benzinemotor, maar dat geldt voor iedere auto.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Hetisookwat schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:50:
Dus ik m'n keus neergelegd bij HR... "Je moet dieselen". Hadden we eerder niet gemeld vriendelijke vrienden, maar à la. Back to the drawing board!

Leasebudget: 781 pm
Kilometrage per jaar: 35000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Nope.
Overige afhankelijkheden: Nope.
Specifieke wensen: Adaptieve cruise control i.v.m. filerijden, parkeersensoren voor en minimaal een camera achter. Geen kippenhok qua grootte (maatje up..).
Carplay :). Automaat. Als het budget het toestaat: Panorama/glasdak, maar geen eis.
Een beetje een modern model. Heb de Seat Leon al even samengeklikt, die komt op zich wel aan wat ik wil.
Verder tja, Renault ben ik niet van in ieder geval, behalve de talisman ( :D ) en de Astra vind ik ook drie keer niks. Ik wil eigenlijk (40% schaal) niet boven de 280 netto bijtelling gaan komen.
Ik rij nu een golf, die wil ik eigenlijk niet meer. Niks mis mee, maar wil gewoon wat anders.
Uiteindelijke keuze: Geen idee nog..

HELP! :)
Nieuwe Kia Ceed SW ExecutiveLine
- Meest luxe afgeladen uitvoering
- Automaat (DCT7, diesel)
- Automatisch file rijden en voorganger volgen t/m 130 km/h
- Vol leer, JBL audio
- Panoramadakje
- Nieuw model - deze maand bij de dealer.
- 625L bagageruimte (dat is echt veel: een Octavia station heeft 610L)

Komt volgens mij goed in de buurt bij je eisen (ticks all the boxes). En past goed binnen je budget. Met de leaseopties zoals ik 'em daar heb neergezet komt hij op 780 per maand, en een bijtelling van 280 per maand.

Van de week heb ik in zo een Ceed Executiveline gereden. Rijervaring was boven verwachting. Zit lekker, stuurt mooi, en niet veel herrie bij hogere snelheden.

Succes met je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
RomeoJ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:39:
@Hetisookwat Je bent al vanaf mei een andere auto aan het uitzoeken, eerst een T-Roc, daarna heb je nog naar een Civic, Ceed, Polo en Q30 gekeken.

Wat is er in de tussentijd iedere keer veranderd en waarom zou een dieselmotor de eerder aangehaalde auto's irrelevant maken voor je nieuwe keuze? Begrijp me niet verkeerd: ik probeer het enkel te snappen. Uiteraard snap ik dat de consumentenprijs hoger wordt dan je voorzien had met een vergelijkbare benzinemotor, maar dat geldt voor iedere auto.
Dat is absoluut geen vreemde vraag. Toen ik begon met mijn zoektocht waren de voorwaarden nog niet helemaal duidelijk. Toen ik recentelijk terugkwam dacht ik het wel te weten. Ik heb toen gekozen voor een GTIEn toen hoorde ik dat ik toch moest gaan diesel rijden. Zodoende zijn we nu hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

BigSmurf schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:02:
[...]
Oneens. De V40 is bijna aan het einde van zijn levenscyclus en daardoor misschien duidelijk mindere kwaliteit dan de huidige V60 bijvoorbeeld, maar is echt wel een stapje hoger dan de Octavia. Een kleine D-segmenter eigenlijk (ik haat het woord premium). Een Octavia is juist een grote/verlengde C-segmenter en daarmee kwalitatief equivalent van een Leon - Mégane (minder dan een Golf, wat een V40 absoluut niet is).

Dat maakt de Octavia geen slechte auto, integendeel, maar heel eerlijk, die kies je wel echt puur voor de ruimte en niet voor zijn looks, rijeigenschappen of kwalitatief hoogstaande interieur in het segment.
Mmmm een V40 een kleine D-segmenter te noemen is wel ernstig overdreven naar mijn mening ;)
Ik heb zelf een V40 D4 Business Summum gereden voor ongeveer 3 jaar, hartstikke fijne auto om mee te rijden dat zeker. Die motor is fantastisch áls die het doet >:) en de wegligging is best vermakelijk al is het heel erg onderstuurd door de relatief zware motor. Remmen zijn overigens echt fantastisch.

Máár om de auto écht premium te noemen? Eerlijk gezegd niet echt, ik heb een tijdje daarna een Golf 7 gereden, het interieur zit domweg beter in elkaar het materiaalgebruik is echt totaal onvergelijkbaar.

Noem bijvoorbeeld de richtingaanwijzer-stengels en die voor de ruitenwissers, die zijn weinig verfijnd in de V40, sterker nog het voelt domweg goedkoop, de scherpe randjes komen je tegemoet.

Nu rijdt ik een Megane 4, de leren bekleding in die Megane is van een veel mooiere kwaliteit bijvoorbeeld, het interieur in het algemeen is ook van mooier materiaal opgetrokken terwijl je van de Megane veel kunt vinden, maar het is zeker geen 'Premium' auto.

Bovendien die zogenaamde kleine D-segmenter is wel érg klein ;) eigenlijk zou je hem beter een opgeblazen B-segmenter kunnen noemen wat dat betreft :P

Uiteraard puur mijn eigen mening hé :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Ik heb nu 343 euro bijtelling met een 14 procenter Megane 3 Estate Bose uitvoering (29.400 euro cat.prijs). Lukt het om met de huidige autoprijzen, denk aan BPM verhoging etc. weer iets vergelijkbaars uit te zoeken qua formaat en uitrusting, en onder deze bijtelling te blijven? Ik zit te denken aan Octavia, Ceed, Leon, Weer Megane of vergelijkbaar. Wel station.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
pennywiser schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:56:
Ik heb nu 343 euro bijtelling met een 14 procenter Megane 3 Estate Bose uitvoering (29.400 euro cat.prijs). Lukt het om met de huidige autoprijzen, denk aan BPM verhoging etc. weer iets vergelijkbaars uit te zoeken qua formaat en uitrusting, en onder deze bijtelling te blijven? Ik zit te denken aan Octavia, Ceed, Leon, Weer Megane of vergelijkbaar. Wel station.
Simpel, dan kom je uit op een fiscale waarde van ca 18700 (bijtelling gaat van 14 naaar 22, dus fiscale waarde moet met een zelfde factor omlaag)

Denk dat je je dan op Dacia moet richten, dan lukt het .

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
@pennywiser Dat is je bruto bijtelling, correct?
Dan ga je daar niet een vergelijkbare auto voor krijgen.
Als voorbeeld, mijn 26k Seat Leon ST (21% bijtelling) kost netto 256 euro. Bruto was dit al 455.

Enige optie is naar een electrische auto over te stappen (4% bijtelling), bijvoorbeeld de Nissan Leaf 2.0, Hyundai Ioniq, Hyundai Kona (levertijd 1jaar+), KIA Niro (levertijd nog erger).

[ Voor 32% gewijzigd door Smobbo op 21-09-2018 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Smobbo schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:10:
@pennywiser Dat is je bruto bijtelling, correct?
Dan ga je daar niet een vergelijkbare auto voor krijgen.
Als voorbeeld, mijn 26k Seat Leon ST (21% bijtelling) kost netto 256 euro. Bruto was dit al 455.
Ik heb het even uitgerekend en inderdaad. De bedragen die men hier noemt zijn allemaal netto, ik twijfelde even. Maar goed, wordt dus 150-200 euro duurder dit grapje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo, de bestelling voor de Citroën Grand C4 Spacetourer ligt bij de dealer. Productie is ergens in december, dus levering januari.

WLTP verschil was +€800,-. Toch het e.e.a. aangepast om het totaal naar beneden te krijgen.

Uiteindelijk netto bijtelling inclusief eigen bijdrage is zo'n €412,-, dat is wel even wat anders dan de 14% 308SW die ik eerder reed.

Maar, dan is mijn wensenlijst wel bijna volledig afgetikt.

Hogere instap
Veel ruimte
Adaptieve cruise control
Zonnedak
Automatische versnellingsbak
DAB+
...

Het enige waar ik op heb in moeten leveren waren de parkeersensoren op de voorkant.

Nu nog wachten tot januari 2019.

• Mvd1981
Cornholio schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:37:
[...]

Zakelijk:

Private lease:
Uitgaande dat je €0,19 netto /km vergoeding krijgt van je werkgever.
Dat betekend dat je per maand €618 netto krijgt uitgekeerd, trek daar de benzine kosten vanaf. Reken met zo'n dikke bmw maar op 1 op 15, met de huidige benzineprijzen houd je dan dus nog ongeveer €400 over per maand.
€979-€400 = €579,-
Dat is dus ongeveer €50 duurder dan zakelijk lease.

Dan heb je nog het risico dat je toch meer km per maand moet maken (ik weet niet of jij dit risico hebt). Dan betaal je vaak een 'boete' per km teveel, bij direct lease is dat €0,11 per km.
Natuurlijk heb je er dan wel een dikkere auto voor terug. Wil alleen aangeven dat private lease wel iets minder rooskleurig is tov zakelijk dan het lijkt
Afweging private lease v.s. zakelijke lease heb ik gemaakt, risico van meer km's per maand is er zeker, rijd momenteel tussen de 40k en 60k km per jaar. Ik zie overigens nog wel meer risico's, dus zakelijke lease lijkt mij handiger gegeven mijn situatie.

Formele aanbod volgt begin volgende week, arbeidsvoorwaarden zijn reeds uitonderhandeld, dus nu maar afwachten wat het gaat worden.

Tweedehands lease zullen ze niet aan beginnen, in NL is het bedrijf niet heel groot, maar wereldwijd zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
Edit: Niet relevant hier, sorry

[ Voor 94% gewijzigd door Yustice op 23-09-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beter stel je die vraag in Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 :)
(Zie ook topicwarning ;))

En verder: bel de belastingtelefoon, kunnen ze zo zeggen. Zou als ik jou was uitgaan van in NL bijtelling betalen. Kan het alleen maar meevallen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
The Eagle schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:51:
Beter stel je die vraag in Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 :)
(Zie ook topicwarning ;))

En verder: bel de belastingtelefoon, kunnen ze zo zeggen. Zou als ik jou was uitgaan van in NL bijtelling betalen. Kan het alleen maar meevallen ;)
Shit, per ongeluk in het verkeerde topic gepost 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Na ruim 4 jaar ben ik wel fan geworden van de Leon en z'n 1.6TDI.
Maar inmiddels is die terug gegaan naar een 5 versnellingsbak; ik vond 6 toch wel fijn.
De 1.0TSI is een optie maar die moet ik nog zien te vinden voor een proefritje.
Maar het blijft wel een 'oud' model ondanks de recente kleine update.
Volgens mij ziet er verder nog bijna exact hetzelfde uit als mijn dooie Leon uit 2014.
dfrenner schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:21:
Ik zou eens een proefrit in de Focus gaan maken als ik nu de keuze had.
Heb ik gedaan!
Afgelopen zaterdag in de 1.5DCI en vanochtend in de 1.0 Ecoboost (125pk).
Ik moet zeggen dat de diesel heel vertrouwd (vergelijken met de Seat) reed en de 1.0 was verrassend goed!
Zelfs zo goed dat ik overweeg om 'm ten faveure van de DCI om er dan een automaat van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Voor mij komt de keuze ook steeds dichterbij. Eind oktober is het einde van het contract van m'n huidige 3 serie. Was er eigenlijk wel zeker van dat ik voor de 4 Gran Coupe zou gaan, maar de nieuwe 3 (onthulling begin oktober) begint toch ook wel heel erg te lonken.

De 4 begint toch ook wel een beetje op z'n laatste benen te lopen, de nieuwe 3 ziet er toch wel heel strak uit (voor zo ver je iets kan zien...)

Kortom, luxeprobleem... Toch maar de onthulling afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Pfff.. keuzes, keuzes en nog een keuzes..
Seat Leon 1.0TSI aut.
- goedkoopste van het stel.

Ford Focus 1.0TSI aut.
- zo'n €75 duurder dan de Leon 1.0TSI
- nieuwer in zo'n beetje alles.

Seat Leon FR 1.5TSI aut.
- slechts zo'n €16 duurder dan de Focus
- 'sterkere' motor, 4 cylinders ipv 3.

Qua opties en dergelijk allen nagenoeg identiek uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@Nnoitra inkoppertje: de focus.
Nieuwer, de 1.0 is snel zat, weer eens wat anders dan je vorige Leon en heeft ACC als optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Nnoitra schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:31:
Seat Leon 1.0TSI aut.

Ford Focus 1.0TSI aut.

Seat Leon FR 1.5TSI aut.

Is denk ik persoonlijk.. De 1.5 vag blok is wel heel erg verfijnd, dus ik zou persoonlijk voor die gaan.
Maar de Leon is best wel oud, dat in vergelijking met gloednieuwe focus.
Zelf heb ik nog nooit de 1.0 focus gereden, ik weet dus niet hoe het doet.
De automaat in ford waren echt een drama, maar dan praat ik over vorige modellen.
Weet niet of het al verbeterd is in de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Seat Leon 1.0TSI aut.

Ford Focus 1.0TSI aut.

Seat Leon FR 1.5TSI aut.

De 1.5 TSI met de automaat. Gaat als de brandweer en blijft gaan. Die 1.0 muesliemotor komt gewoon net tekort icm de automaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:15
Seat Leon 1.0TSI aut.

Ford Focus 1.0TSI aut.

Seat Leon FR 1.5TSI aut.

Zou voor de Leon 1.5 gaan. Gewoon om net dat beetje meer vermogen waar je iedere dag plezier van hebt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

DarkSide

theres no place like ::1

Vind de 1.0 niet slecht.
Rij al jaren een 1.2 met dsg. En dat gaat prima. En de 1.0 is sterker.
Maar als je budget hebt dan kiezen voor meer pk.

Nu komt er hier straks een 1.5 TSI (130pk).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:18
Welke SUV of station heeft 3 volwaardige zitplaatsen achter? Lees 2 x kinderstoel en een volwaardige plek in het midden.
Skoda kodiaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kodiaq is groot. Ten opzichte van een Q7 (om een kolos te noemen) mis je slechts 5cm aan interieurbreedte (1.58 vs 1.63). De maat is bijvoorbeeld groter dan die van een BMW 5-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
t_captain schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:42:
Kodiaq is groot. Ten opzichte van een Q7 (om een kolos te noemen) mis je slechts 5cm aan interieurbreedte (1.58 vs 1.63). De maat is bijvoorbeeld groter dan die van een BMW 5-serie.
Ik zoek in het c of d segment.
Is de kodiaq dan de beste optie? Of de superb?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Als je een Kodiaq overweegt, realiseer je dan wel dat je kinderen waarschijnlijk al uit de stoeltjes gegroeid zijn tegen de tijd dat dat ding geleverd wordt. Is wel groot, niet te vergelijken met c-segment (ook al is hij er technisch misschien op gebaseerd)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

pitchdown schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:33:
Welke SUV of station heeft 3 volwaardige zitplaatsen achter? Lees 2 x kinderstoel en een volwaardige plek in het midden.
Skoda kodiaq?
Ik zou zeggen, kijk naar auto's die ook als 7 zitter geleverd worden. Weet je ook meteen dat er 3 op de achterbank kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Equator schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:07:
Zo, de bestelling voor de Citroën Grand C4 Spacetourer ligt bij de dealer. Productie is ergens in december, dus levering januari.

WLTP verschil was +€800,-. Toch het e.e.a. aangepast om het totaal naar beneden te krijgen.

Uiteindelijk netto bijtelling inclusief eigen bijdrage is zo'n €412,-, dat is wel even wat anders dan de 14% 308SW die ik eerder reed.

Maar, dan is mijn wensenlijst wel bijna volledig afgetikt.

Hogere instap
Veel ruimte
Adaptieve cruise control
Zonnedak
Automatische versnellingsbak
DAB+
...

Het enige waar ik op heb in moeten leveren waren de parkeersensoren op de voorkant.

Nu nog wachten tot januari 2019.
Alleen het design is een achteruitgang :+

Verder wel een mooie lijst net fijne toevoegingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:04:
Als je een Kodiaq overweegt, realiseer je dan wel dat je kinderen waarschijnlijk al uit de stoeltjes gegroeid zijn tegen de tijd dat dat ding geleverd wordt. Is wel groot, niet te vergelijken met c-segment (ook al is hij er technisch misschien op gebaseerd)
Die Kodiaq, jaar levertijd? Echt een lompe auto als je het mij vraagt. Dat kan je positief zien, zit een hoop ruimte in.
DarkSide schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:13:
Nu komt er hier straks een 1.5 TSI (130pk).
Fijne moderne motor!

edit:
@pitchdown bedoelde de Kodiaq

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 25-09-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Vw touran?
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:08:
[...]

Jaar levertijd inderdaad. Echt een lompe auto als je het mij vraagt. Dat kan je positief zien, zit een hoop ruimte in.

[...]

Fijne moderne motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
pitchdown schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:50:
[...]

Ik zoek in het c of d segment.
Is de kodiaq dan de beste optie? Of de superb?
Superb of welke D segment station dan ook zal nooit ideaal zijn voor 3 van achter, daar is de middelste plek altijd wel een compromis.
Als je naar de Kodiaq kijkt kan je ook naar de Tiguan Allspace (of de komende Seat Terraco) kijken, even groot maar net wat ander design en mogelijkheden.

Als de achterbank echt belangrijk is zou ik ook kijken naar de echte MPV's, zoals de Touran (hier reeds genoemd), maar ook de Renault Grand Scenic en Espace, Ford Galaxy/S Max, Peugeot 5008, C4 Grand Picasso, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
derde zitrij heb ik mijn bedenkingen bij vwb de veiligheid bij kop-staart aanrijdingen.

Drie naast elkaar, daarvoor kom je traditioneel bij flinke auto’s terecht (F-segment sedans zoals de A8/Phaeton van VAG, de 7 en de S bij de concurrentie).

Dan is de Kodiaq een aantrekkelijk alternatief. Maar kijk ook bij de MPV’s (Zafira/Espace etc) of daar alternatieven zijn.

Autoweek heeft vrij veel data over auto’s op de website staan, dat kun je gebruiken om een shortlist te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
De zoektocht naar de lease auto is nog steeds bezig. Verschillende brochures en auto's al bekeken. De Renault Megane viel mij positief op net zoals de Focus.

Audio vind ik een belangrijk onderdeel. Gelukkig kan je in alle auto's een betere set aanschaffen zoals B&O, Heos, Denon of Bose. Nu heb je zelfs bij d'r Megane om een set van Focal toe te voegen, echter kan dit alleen niet bij d'r Bose editie. Helaas heeft de limiter editie bijna geen opties, ACC.

Weten jullie of er meer merken bestaan waarbij je via d'r accessoires een nog betere audio set kan kopen?
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:51:
[...]

Nieuwe Kia Ceed SW ExecutiveLine
- Meest luxe afgeladen uitvoering
- Automaat (DCT7, diesel)
- Automatisch file rijden en voorganger volgen t/m 130 km/h
- Vol leer, JBL audio
- Panoramadakje
- Nieuw model - deze maand bij de dealer.
- 625L bagageruimte (dat is echt veel: een Octavia station heeft 610L)

Komt volgens mij goed in de buurt bij je eisen (ticks all the boxes). En past goed binnen je budget. Met de leaseopties zoals ik 'em daar heb neergezet komt hij op 780 per maand, en een bijtelling van 280 per maand.

Van de week heb ik in zo een Ceed Executiveline gereden. Rijervaring was boven verwachting. Zit lekker, stuurt mooi, en niet veel herrie bij hogere snelheden.

Succes met je keuze :)
Thnx voor de tip! De duurste lijn is helaas boven mijn budget maar zie dat de 1.6 CRDi DCT7 DynamicPlusLine wel kan. Deze wordt erg compleet afgeleverd. Morgen eens een proefritje maken :)

[ Voor 57% gewijzigd door Wackmack op 26-09-2018 00:18 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Dubbel, graag verwijderen.

[ Voor 97% gewijzigd door Wackmack op 26-09-2018 00:18 ]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mektheb schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:08:
[...]

Alleen het design is een achteruitgang :+
Er is in het interne en externe uiterlijk weinig gewijzigd tussen de laatste Grand C4 Picasso en de nieuwe Grand C4 Spacetourer. Dus wat bedoel je? Jij vind het misschien geen mooie auto, dat mag :)
Verder wel een mooie lijst net fijne toevoegingen
thnx

Verwijderd

t_captain schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:17:
derde zitrij heb ik mijn bedenkingen bij vwb de veiligheid bij kop-staart aanrijdingen.

Drie naast elkaar, daarvoor kom je traditioneel bij flinke auto’s terecht (F-segment sedans zoals de A8/Phaeton van VAG, de 7 en de S bij de concurrentie).

Dan is de Kodiaq een aantrekkelijk alternatief. Maar kijk ook bij de MPV’s (Zafira/Espace etc) of daar alternatieven zijn.

Autoweek heeft vrij veel data over auto’s op de website staan, dat kun je gebruiken om een shortlist te bouwen.
F-segment heeft juist vaak helemaal geen derde plek, maar 2 captain seats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:35:
[...]

F-segment heeft juist vaak helemaal geen derde plek, maar 2 captain seats.
Maar beenruimte genoeg om de kinderstoeltjes gewoon op de grond te zetten :+

alles kan off-topic

• SirLct
Ik meen dat iemand hier heeft het ooit allemaal gemeten. Hij meet dus de afstand tussen de 2 binnenste isofix punten. Zo komt hij dat bijv een bmw 3 serie op papier breder is dan een Giulia, maar toch met 2 isofix stoeltjes aan de buitenkant, de 3e persoon (of kind) in het midden niet echt kan zitten. Of zoiets iig. Kan alleen de post niet meer vinden.

• SirLct
Heb wel de post gevonden van iemand die 3 kinderen achter in de V40 heb kunnen passen en hij gebruikt dit.
https://multimac.co.uk/home
Wellicht ook een optie?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwachtte leverdatum, 21 januari 2019 :|

Hopelijk wordt dat nog wat eerder..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Wackmack schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:58:
De zoektocht naar de lease auto is nog steeds bezig. Verschillende brochures en auto's al bekeken. De Renault Megane viel mij positief op net zoals de Focus.

Audio vind ik een belangrijk onderdeel. Gelukkig kan je in alle auto's een betere set aanschaffen zoals B&O, Heos, Denon of Bose. Nu heb je zelfs bij d'r Megane om een set van Focal toe te voegen, echter kan dit alleen niet bij d'r Bose editie. Helaas heeft de limiter editie bijna geen opties, ACC.

Weten jullie of er meer merken bestaan waarbij je via d'r accessoires een nog betere audio set kan kopen?

[...]

Thnx voor de tip! De duurste lijn is helaas boven mijn budget maar zie dat de 1.6 CRDi DCT7 DynamicPlusLine wel kan. Deze wordt erg compleet afgeleverd. Morgen eens een proefritje maken :)
Tsja, het klinkt ook een beetje raar als je een BOSE edition hebt je er alsnog Focal in zou kunnen krijgen. Dan is het ook geen Bose edition meer ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
NL_Scratch schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:01:
[...]

Tsja, het klinkt ook een beetje raar als je een BOSE edition hebt je er alsnog Focal in zou kunnen krijgen. Dan is het ook geen Bose edition meer ;)
Bestel jij dan nooit een broodje gezond, maar dan zonder sla en met een frikandel?

alles kan off-topic

• JB

JB

Cédric roelt!

Equator schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:41:
Verwachtte leverdatum, 21 januari 2019 :|

Hopelijk wordt dat nog wat eerder..
Voor die C4 :? Wie besteld al die dingen dan? Zie er weinig tot geen rijden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
JB schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:14:
[...]

Misschien moet daarom wel eerst de complete productielijn weer opgebouwd worden voor deze bestelling :+

alles kan off-topic

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

JB schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:14:
[...]

De nieuwe auto's met de 130pk benzine motor en nieuwe EAT8 worden pas in december geproduceerd. Waarschijnlijk eerst focus op diesels.

En ik zie er steeds meer rijden, maar dat is omdat het mij specifiek opvalt.

Wat mij doet denken aan de reclame van Hyundai. "Ziet u ook zoveel Hyundai’s de laatste tijd?"

Nou, nee, nog steeds niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Equator schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:21:
[...]

Wat mij doet denken aan de reclame van Hyundai. "Ziet u ook zoveel Hyundai’s de laatste tijd?"

Nou, nee, gelukkig niet :P
Fixed that for you ;)
Wat zijn (mening!!) Hyundais toch verschrikkelijk lelijke auto's. Net als Kia's en nu ik er over nadenk vrijwel alle Aziatische auto's, trouwens. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-09-2018 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Wallie

Herr

Skoda kodiaq?
Dacia Lodgy... zal je vast niet zoeken, maar wel 3 'normale' plekken op de achterbank.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:25:
[...]

Fixed that for you ;)
Wat zijn (mening!!) Hyundais toch verschrikkelijk lelijke auto's. Net als Kia's en nu ik er over nadenk vrijwel alle Aziatische auto's, trouwens. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Kia vind ik nu net een merk dat het goed doet (Sportage, Optima, Stinger). Mazda met zijn 6 is ook een knappe verschijning. Maar misschien zijn dat nu net de uitzonderingen waar je het over hebt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

woutur schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:30:
[...]

Kia vind ik nu net een merk dat het goed doet (Sportage, Optima, Stinger). Mazda met zijn 6 is ook een knappe verschijning. Maar misschien zijn dat nu net de uitzonderingen waar je het over hebt.
Mazda is inderdaad zo'n uitzondering. Kia vind ik het gewoon niet. Het mist alle uitstraling en vooral kwaliteit in de afwerking en materiaalgebruik dat je wel in de Europese merken aantreft. Waarbij in Europa de Franse auto's natuurlijk weer ergens aan de onderkant bungelen wat die kenmerken betreft :+

• pitchdown
Peugeot 5008?
Wallie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:29:
[...]

Dacia Lodgy... zal je vast niet zoeken, maar wel 3 'normale' plekken op de achterbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Skoda kodiaq?
Grand C4 O-)

Afbeeldingslocatie: https://media.citroen.nl/image/26/8/280268.jpg

• Smobbo
AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:32:
[...]

Mazda is inderdaad zo'n uitzondering. Kia vind ik het gewoon niet. Het mist alle uitstraling en vooral kwaliteit in de afwerking en materiaalgebruik dat je wel in de Europese merken aantreft. Waarbij in Europa de Franse auto's natuurlijk weer ergens aan de onderkant bungelen wat die kenmerken betreft :+
Beetje ouderwets standpunt. Ik reed pas een proefritje met de Kia Niro en die is net zo netjes afgewerkt als mijn Seat Leon nu. Redelijk gelijk geprijsd, maar dan met net wat meer opties en luxe.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Smobbo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:48:
[...]

Beetje ouderwets standpunt. Ik reed pas een proefritje met de Kia Niro en die is net zo netjes afgewerkt als mijn Seat Leon nu. Redelijk gelijk geprijsd, maar dan met net wat meer opties en luxe.
Zo ouderwets is dat niet, want vergelijk die Niro (niet op prijs!!) nu eens met de volgende Europese tegenhangers: BMW X1, Audi Q2/3, Volvo XC40, MB GLA, VW Tiguan of Opel Grandland X.

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:51:
[...]

Zo ouderwets is dat niet, want vergelijk die Niro (niet op prijs!!) nu eens met de volgende Europese tegenhangers: BMW X1, Audi Q2/3, Volvo XC40, MB GLA, VW Tiguan of Opel Grandland X.
Niet op prijs...dat trekt het hele plaatje scheef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:51:
[...]

Auto's vergelijken, maar niet op prijs? 8)7
Vergelijk je dan ook de afwerking van een iPhone XS met een willekeurige Chinese budgetphone die toevallig eenzelfde schermgrootte heeft?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:55:
[...]

Niet op prijs...dat trekt het hele plaatje scheef.
Niet op prijs, nee. Je kiest toch immers eerst model. Helemaal als je gaat vergelijken tussen auto's binnen eenzelfde segment.

Met telefoons (@mrwolf ) vergelijk je ook de budget klasse / medium klasse / high end klasse met elkaar. En daar heb je binnen die klasses ook grote prijsverschillen. (Ik weet te weinig van iPhones om te zeggen waar de XS bij hoort).

Pagina: 1 ... 44 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.