Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Ankona
Ik rijd een Volvo S60. Kwalificeert dat als klein? Het enige dat ik niet kan is grote objecten vervoeren, maar daar heb ik dus sowieso zelden tot nooit behoefte aan omdat bezorgen een prima oplossing is. Ik heb ook geen trekhaak, nog nooit een moment gehad dat ik die gemist heb ook. Voor de twee verhuizingen de afgelopen 15 jaar heb ik een vrachtwagentje (grootste op Rijbewijs B) gehuurd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Ik heb ook zelden in mijn V40 te weinig ruimte gehad. Heb een kind die tussen 6 en 10 jaar was. En Bugaboo paste er prima in. Voor vakanties een koffer op het dak. Wel moet je geen verhoogde laadvloer nemen.

Echter, nu een A4 Avant. Los van de handige extra ruimte voor transport, rijdt dat ook wel anders met de langere wielbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:38
ST10©DE schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:39:
[...]

Tja want je driver uit je tas halen en op de achterbank leggen is wel heel veel moeite....

Ter info , in mijn V40 pasten twee golftassen met clubs ( behalve de driver, de legden we op de achterbank) en twee trolleys ( Big Max) in de achterbak.

Nogmaals, ik zeg niet dat hij geen station moet nemen, ik zeg alleen dat hij zijn keus enorm beperkt door vooraf te stellen dat hij een station nodig heeft, terwijl dat misschien niet eens zo is.

Overigens is die V40 van je maat ook vijf klassen hoogwaardiger die je Octavia. Is ook een keus. OEen keus waarbij sommige mensen elke dag een glimlach krijgen.

Of ik begrijp het totaal verkeerd en is het zo dat jij en je maat een kinderwagen niet willen inklappen als je die in de auto zet? Ja dan heb een station nodig.

Laatste edit.... Het feit dat je over “ klein hok” spreekt impliceert dat je kleine/geen station auto’s minderwaardig vindt. Op zijn minst gezegd vind ik dat apart, respectloos en oneerbiedig.
V40 is gewoon een kleinere auto. Kwaliteit is wat minder dan andere volvo's en niet beter dan de Octavia.

Met de octavia gingen we met 4 personen clickgear 's weekendtassen etc. Bij de V40 moest de tweede golftas altijd al op de achterbank.

Kleinere auto' s zijn voor veel mensen een uitkomst. Maar met kleine kinderen en een actief sportief leven heeft een grotere auto meer voordelen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Artbij schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:32:
Ik heb twee jonge kinderen en een station. Octavia toevallig, een maat rijd een V40. Die V 40 is echt vijf klasse kleiner, niet alleen in de kofferruimte maar overal in de auto. Hij heeft sinds kort een kleine en is na het uitzoeken van een kinderwagen meteen langs de fleetmanager gegaan voor een andere auto.

Laat je voor die 5 of 10 euro bijtelling niet in zo'n klein hok praten. Ik heb elke keer als ik iets groters moet vervoeren een glimlach op mij gezicht, niet omdat ik de ruimte nodig heb, maar omdat alles er zonder passen en meten in gaat.

Ter info, die maat van de V40 had stukken van de bekleding van de kofferbak eruit gehaald omdat er anders zijn golfclubs niet in pasten...
Je moet er iets voor over hebben om een Volvo te kunnen rijden ;)

Even serieus, natuurlijk is ruimte leuk, maar dan krijg je er gewoon een erg saaie auto voor terug. Ik heb ook Skoda gereden, toen onze kleine net geboren was. Van een C30, naar een 14% bijtelling Skoda! Er waren maar twee redenen die golden: ruimte en goedkoop... Op alle andere aspecten miste ik de C30...

Daarna een Focus en een 308 gereden en ik moet zeggen dat ik van alle stations de Focus het spannends vond rijden. De rest was saai, emotieloos, gevoelloos en enkel bedoeld om binnen budget zo veel mogelijk van A naar B te kunnen brengen.

Sinds een aantal maanden nu de V60 en als er iets is wat die mist, is het kofferbakruimte :+
Vakantie was deze zomer even passen en meten... Maar vroeger gingen mijn ouders met een Renault 19 op vakantie...

Strekking van het verhaal: Je gebruikt de ruimte die je hebt! Uiteindelijk kon alles in de V60 mee, zonder zelfs een dakkoffer te gebruiken!

Ik zou voor geen goud terug willen naar de auto's hiervoor... Maar als het dan toch moest: de Focus!

Uiteindelijk heb ik de V60 maar voor een jaar geleased en ik hoop dat ik hem nog kan en mag verlengen...

Ruimte is een aantal keer in het jaar belangrijk, maar vooral voor vakantie. Als het dan echt niet lukt is er nog een dakkoffer! Maar plezier in het rijden merk je iedere minuut dat je erin rijdt!

Al is het soms een samenspel tussen mijn vrouw (ruimte) en ik (een spannende auto).
Wackmack schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 06:13:
Goede tips. Ga binnenkort eens op pad on te kijken naar de verschillende auto's. Deze past ook goed in het budget : Volkswagen Tiguan
2.0 TDI 110kW DSG Highline Business R
Voor SUV's vond ik de Jeep Compass best lekker rijden!
Ankona schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:24:
Onmogelijk en noodzaak zijn grote woorden. Punt is gewoon dat wat meer ruimte gewoon handig is. Heb je die ruimte niet, dan zal daar vast wel in veel gevallen een mouw aan te passen zijn en gaan er geen mensen dood. Het is maar net of je dat wil.

En de mensen die vinden dat een kleine auto groot genoeg is.... Ik ken ze ook, maar als ze dan iets groots te vervoeren hebben kloppen ze bij mij aan om te helpen.... is je auto dan groot genoeg of niet? (Zelfde als die paupers bij mij in de familie die zich prima zonder auto zeggen te kunnen redden. Maar ik mag ze wel altijd van het station halen.... )
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:29:
Tja, veel kinderwagens zijn simpelweg belachelijk groot. Maar er zijn dus echt wel meerdere typen die niet alleen plat vouwen, maar ook in de breedte vouwen. Die dus eigenlijk als een buggy gevouwen worden.

[...]

Wat is een kleine auto? Doel je op niet-stations?
Als ik iets groots moet vervoeren dan laat ik het bezorgen. Simpel as that.
Station betekent niet altijd meer ruimte ;)
Mijn V60 is het schoolvoorbeeld daarvan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O8sYECc1XyaZElH9X7pNC1fn/full.jpg

Al helpt een station wel mee voor het stapelen. Je kunt door tot het plafond...
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:04:
@Ankona
Ik rijd een Volvo S60. Kwalificeert dat als klein? Het enige dat ik niet kan is grote objecten vervoeren, maar daar heb ik dus sowieso zelden tot nooit behoefte aan omdat bezorgen een prima oplossing is. Ik heb ook geen trekhaak, nog nooit een moment gehad dat ik die gemist heb ook. Voor de twee verhuizingen de afgelopen 15 jaar heb ik een vrachtwagentje (grootste op Rijbewijs B) gehuurd.
Ik dacht dat de trekhaak standaard bijgeleverd werd bij Volvo. Hij zit zo mooi weggewerkt bij mij in een zijvak van de kofferbak...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Artbij schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:18:
[...]

V40 is gewoon een kleinere auto. Kwaliteit is wat minder dan andere volvo's en niet beter dan de Octavia.
Oneens. De V40 is bijna aan het einde van zijn levenscyclus en daardoor misschien duidelijk mindere kwaliteit dan de huidige V60 bijvoorbeeld, maar is echt wel een stapje hoger dan de Octavia. Een kleine D-segmenter eigenlijk (ik haat het woord premium). Een Octavia is juist een grote/verlengde C-segmenter en daarmee kwalitatief equivalent van een Leon - Mégane (minder dan een Golf, wat een V40 absoluut niet is).

Dat maakt de Octavia geen slechte auto, integendeel, maar heel eerlijk, die kies je wel echt puur voor de ruimte en niet voor zijn looks, rijeigenschappen of kwalitatief hoogstaande interieur in het segment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
BigSmurf schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:02:
[...]
Oneens. De V40 is bijna aan het einde van zijn levenscyclus en daardoor misschien duidelijk mindere kwaliteit dan de huidige V60 bijvoorbeeld, maar is echt wel een stapje hoger dan de Octavia. Een kleine D-segmenter eigenlijk (ik haat het woord premium). Een Octavia is juist een grote/verlengde C-segmenter en daarmee kwalitatief equivalent van een Leon - Mégane (minder dan een Golf, wat een V40 absoluut niet is).

Dat maakt de Octavia geen slechte auto, integendeel, maar heel eerlijk, die kies je wel echt puur voor de ruimte en niet voor zijn looks, rijeigenschappen of kwalitatief hoogstaande interieur in het segment.
Helemaal mee eens!

Een Skoda kies je voor de ruimte en het goedkope prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
BigSmurf schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:02:
[...]

Inderdaad, helemaal mee eens. Begint ermee dat de stoelen van de V40 veel beter zijn dan de vlakke stoelen van de Octavia. En wat dacht je van het onderstel (multi-link i.p.v. starre as bij de Skoda), veel strakkere wegligging en toch niet oncomfortabel. Afwerking is luxer/mooier. Bouwkwaliteit van de Skoda is imho wel vergelijkbaar.

Maar ja, genoeg mensen die een Octavia gelijkstellen aan een A4 of een Superb met een A6. Op bepaalde punten vergelijkbaar of iets beter, maar stoelen, onderstel en materiaal gebruik ligt toch op een ander niveau. En ik heb al deze wagens gereden, weet waar ik het over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42

ST10©DE

Dus.............

gebruikershaes schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:45:
[...]

Dit lijkt me onmogelijk. Of je moet speelgoed kinderwagens hebben gebruikt. Wij hebben een nuna ivvi en het onderstel met die ligbak nam zowat de gehele kofferruimte van m'n passat sedan in. De buggy zou er miss net er bij passen.
Ik heb helaas de V40 niet meer, anders had ik een foto gemaakt.

Ter info, wij hebben een Teutonia Cosmo kinderwagen en een Koelstra buggy.

(offtopic: Ik lees net in een review dat het een grote kinderwagen zou zijn:
Over dit product
Geschreven door de Consumentenbond
De Teutonia Cosmo is vrij groot waardoor de meeste panelleden hem niet zouden aanschaffen. Hij is ook zwaar om op te tillen en te verplaatsen. Het panel vond de wagen niet praktisch.
Wij hadden die kinderwagen juist uitgezocht op het formaat, lekker smal en daardoor ook goed te gebruiken in winkels ed...... 8)7

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
dfrenner schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:12:
[...]

Een Skoda kies je voor de ruimte en het goedkope prijskaartje.
Niet meer helemaal Skoda kruipt aardig naar VW en begint weinig onderscheidend te worden. (ok, over het algemeen nog wel iets ruimer)
Geen slechte auto's. Zeker altijd aan de ruime kant in vergelijking met de concurrenten. Maar het prijskaartje begint tegen te vallen.

Wil je veel ruimte voor weinig geld, dan ga je naar Dacia.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Net in een Astra automaat gereden. Stuurt goed, de automaat reageert vlot. Als het even kan in het budget toch maar automaat rijden.

Toevallig had de dealer net een nieuwe Kia Ceed Sw binnen gekregen. Wat een ruime auto is dat; 625L bagageruimte! Zat ook lekker. Op de shortlist :)

Hij is ook te vinden bij DirectLease inmiddels. Nog niet alle varianten overigens. Maar prima geprijsd.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 14-09-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:44:
Net in een Astra automaat gereden. Stuurt goed, de automaat reageert vlot. Als het even kan in het budget toch maar automaat rijden.

Toevallig had de dealer net een nieuwe Kia Ceed Sw binnen gekregen. Wat een ruime auto is dat; 625L bagageruimte! Zat ook lekker. Op de shortlist :)

Hij is ook te vinden bij DirectLease inmiddels. Nog niet alle varianten overigens. Maar prima geprijsd.
Ja rijdt hij lekker? Ben benieuwd wat het wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:24
dfrenner schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:29:
[...]

Je moet er iets voor over hebben om een Volvo te kunnen rijden ;)

Even serieus, natuurlijk is ruimte leuk, maar dan krijg je er gewoon een erg saaie auto voor terug. Ik heb ook Skoda gereden, toen onze kleine net geboren was. Van een C30, naar een 14% bijtelling Skoda! Er waren maar twee redenen die golden: ruimte en goedkoop... Op alle andere aspecten miste ik de C30...

Daarna een Focus en een 308 gereden en ik moet zeggen dat ik van alle stations de Focus het spannends vond rijden. De rest was saai, emotieloos, gevoelloos en enkel bedoeld om binnen budget zo veel mogelijk van A naar B te kunnen brengen.

Sinds een aantal maanden nu de V60 en als er iets is wat die mist, is het kofferbakruimte :+
Vakantie was deze zomer even passen en meten... Maar vroeger gingen mijn ouders met een Renault 19 op vakantie...

Strekking van het verhaal: Je gebruikt de ruimte die je hebt! Uiteindelijk kon alles in de V60 mee, zonder zelfs een dakkoffer te gebruiken!

Ik zou voor geen goud terug willen naar de auto's hiervoor... Maar als het dan toch moest: de Focus!

Uiteindelijk heb ik de V60 maar voor een jaar geleased en ik hoop dat ik hem nog kan en mag verlengen...

Ruimte is een aantal keer in het jaar belangrijk, maar vooral voor vakantie. Als het dan echt niet lukt is er nog een dakkoffer! Maar plezier in het rijden merk je iedere minuut dat je erin rijdt!

Al is het soms een samenspel tussen mijn vrouw (ruimte) en ik (een spannende auto).

[...]

Voor SUV's vond ik de Jeep Compass best lekker rijden!

[...]

[...]

Station betekent niet altijd meer ruimte ;)
Mijn V60 is het schoolvoorbeeld daarvan!

[Afbeelding]

Al helpt een station wel mee voor het stapelen. Je kunt door tot het plafond...

[...]

Ik dacht dat de trekhaak standaard bijgeleverd werd bij Volvo. Hij zit zo mooi weggewerkt bij mij in een zijvak van de kofferbak...
Vooral bij vakanties vind ik kofferbakruimte juist niet zo boeiend. Dakkoffer aanschaffen en je hebt zo >400L extra.

Wij hebben met een kleine van 1,5 juist wel weer voor station gekozen. Niet de meest praktische, maar in ieder geval stuk praktischer dan sedan. We gebruiken de gehele ruimte nooit echt eigenlijk, maar het is zoveel makkelijker om gewoon alles achterin te kunnen gooien zonder al te moeilijk te doen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42

ST10©DE

Dus.............

VidaR-9 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:26:
[...]

Wij hebben met een kleine van 1,5 juist wel weer voor station gekozen. Niet de meest praktische, maar in ieder geval stuk praktischer dan sedan. We gebruiken de gehele ruimte nooit echt eigenlijk, maar het is zoveel makkelijker om gewoon alles achterin te kunnen gooien zonder al te moeilijk te doen.
Ik begin bijna te geloven dat onze kinderen wat tekort komen omdat we de spullen voor alle drie de koters (2, 5 en 7) in een sedan krijgen....

@Sjaak_Trekhaak Groot gelijk dat je een station neemt. Ik heb alleen een hekel aan het "gegeven" : Kleine kinderen dus je moet een station. Het kan ook prima met een "niet- station". Ieder zijn eigen keus.

Ik wilde alleen als tip meegeven dat men meer keus heeft als men niet alleen naar stations kijkt. En zo blijkt, de vraagsteller kijkt nu ook naar Tiguan, Q2, T-Roc, .... Maar kan goed zijn dat voor zijn situatie toch een station het beste blijkt te zijn. Zou alleen zonde zijn als hij dat niet nodig heeft en daardoor een auto laat schieten die hij mooier vindt / beter aan kan kleden / meer pk heeft / .... en achteraf ook geschikt had gebleken.

[ Voor 36% gewijzigd door ST10©DE op 14-09-2018 15:48 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:18:
[...]

Ja rijdt hij lekker? Ben benieuwd wat het wordt!
De automaat was wel lekker soepel ja. Wat me tegenviel bij de Astra was de hoeveelheid geluid wat van de wielen/banden komt boven de 100km/h. Dat was best storend ten opzichte van de rest van het geluid in de cabine.
De Astra waarin ik reed had de 8-voudig verstelbare leren stoelen. Die zaten écht goed: je kan ze in elk gewenste stand instellen. Ook was de rugleuning smaller/breder te maken - pluspunt! De massagefunctie vond ik geen toegevoegde waarde hebben. Voor wie kinderen hebben: het voelt ongeveer net zo als wanneer je zoon/dochter tegen je stoel aan schopt/duwt :D

Qua stuurgevoel dik in orde. Reageert direct, geen overstuur. Wat ik overschat heb is de waarde van een open/panoramadak. Door de extra lichtinval vond ik het dashboard "irritanter" glimmen en minder goed leesbaar. Die optie sla ik vermoedelijk over.

Ik vroeg de verkoper nog of er nog wat aangepast gaat worden in het aanbod van motoren. PSA was immers niet zo blij met de GM/Opel motoren. Hij meende dat de PSA motoren in de Astra gehangen gaan worden (zal wel die 1.2 PureTech worden...).

Concluderend.... keurige auto, ik denk alleen qua lease inclusief brandstof te duur voor wat het is. De 1.4 automaat is niet zuinig. Ik was bijna overtuigd dat ik een Astra moest hebben, maar die valt nu helemaal van het lijstje.

Bij de dealer stond dus net die Kia Ceed Sw. Qua styling best sportief! Mocht er even in zitten. Hij stond nog niet op kenteken, en alles nog in plastic, een proefrit kon nog niet. De ruimte die je als bestuurder had vond ik opvallend groot. Je zit vrij laag in de Kia. De stoel stond in af-fabriek stand naar mijn idee goed. De zitting iets korter als de Astra (daar zit zo een verstelbaar zitvlak in).
Het 8" navi-scherm is juist weer iets hoger gemonteerd. Hierdoor keek ik wat makkelijker naar buiten en tegelijkertijd naar de navigatie.

De bijtelling van een 1.4 T-GDi DCT7 DynamicLine (140pk, 243nm bij 1400rpm) zit op zo een 215 euro. Interessante prijsstelling voor zo complete/grote auto in dat segment!
De 1.0 120pk handbak zit op 194 euro bijtelling in zelfde uitvoering.

Ben daarna nog naar een VAG-garage gereden om in de 'ErgoActive' Golf stoel te gaan zitten. Goed verstelbaar, dus zou voor bijna iedereen prettig moeten zijn. Niet bijzonder, maar gewoon goed (zoals je bij VAG verwacht). Ik vind het momenteel jammer dat de Golf al zo een belegen auto is. Introductie in 2012. Ik heb liever een wat jonger model wat de gehele looptijd de "nieuwe" is.

Latere edit: het panorama dak van de Golf is prettig getint. Ik denk dat die minder "interior shine" geeft dan het open dakje van de Astra. Daarnaast is het geheel inclusief zonnescherm elektrisch bediend. Je ziet bij VAG dat er grondig over na is gedacht. Daar is wel wat voor te zeggen. Ook al kost het net even een paar tientjes meer.
ST10©DE schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:13:
[...]

Ik begin bijna te geloven dat onze kinderen wat tekort komen omdat we de spullen voor alle drie de koters (2, 5 en 7) in een sedan krijgen....
Schande ;) ! Alleen wanneer wij gaan kamperen, de fiets achterin gaat, of de hond mee gaat vind ik de station praktisch. Kan me goed voorstellen dat je je prima red met een sedan. Vind sedans vaak het meeste "klasse" uitstralen.

Ooit een 523i sedan gehad. Zat ook gigantische kofferbakruimte in. De hond ging voorin of op de achterbank. Fiets ging gewoon niet mee. Kamperen deden we niet. Hadden we ook 2 kleine kinderen :).

Nu ik de vrije keus heb ga ik voor de station. Gewoon, praktischer :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 14-09-2018 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

In heel veel gevallen heb ik aan een UP genoeg.
Kinderen naar school en laptop tas achterin. Maar je wilt ook comfortabel rijden.
Dus een (paar) segmenten hoger is dan wel fijn. En dan heb ik soms gewoon dat de extra ruimte van een station gewoon fijn is.
Met de hond. Die keer dat je toch wat meer meeneemt bij de IKEA. Die keer lang weekend weg met vrienden. etc etc.

Zelf nog nagedacht over iets van een A3 sedan. Ziet er wel stoer uit. En 420l (uit mijn hoofd) is meer dan prima.
Maar laatst mijn huis verbouwd en dan toch een paar keer naar het grofvuil en dan ben ik toch blij met een station. Denk dat ik nog wel even lekker bij stations blijf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
DarkSide schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:06:
In heel veel gevallen heb ik aan een UP genoeg.
Kinderen naar school en laptop tas achterin. Maar je wilt ook comfortabel rijden.
Dus een (paar) segmenten hoger is dan wel fijn. En dan heb ik soms gewoon dat de extra ruimte van een station gewoon fijn is.
Met de hond. Die keer dat je toch wat meer meeneemt bij de IKEA. Die keer lang weekend weg met vrienden. etc etc.

Zelf nog nagedacht over iets van een A3 sedan. Ziet er wel stoer uit. En 420l (uit mijn hoofd) is meer dan prima.
Maar laatst mijn huis verbouwd en dan toch een paar keer naar het grofvuil en dan ben ik toch blij met een station. Denk dat ik nog wel even lekker bij stations blijf.
Wanneer moet jij bestellen? Ben erg benieuwd naar je uiteindelijke configuratie. Gezien je een Golf Variant gaat doen. Ook een auto die ik hoog heb staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:35:
[...]

Wanneer moet jij bestellen? Ben erg benieuwd naar je uiteindelijke configuratie. Gezien je een Golf Variant gaat doen. Ook een auto die ik hoog heb staan :)
hopelijk snel. Ik had al besteld. Maar nu blijkt de 1.0 TSI DSG highline niet meer leverbaar te zijn met R-line pakket.
Dus morgen afspraak met dealer. Kopje koffie. En dan kijken wat nu wel en niet mogelijk is.
Dan 2 offertes opvragen. En maandag de nieuwe config inleveren.
En dan hopelijk snel ook antwoord van de 2e LM en een akkoord krijgen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:15:
[...]

De automaat was wel lekker soepel ja. Wat me tegenviel bij de Astra was de hoeveelheid geluid wat van de wielen/banden komt boven de 100km/h. Dat was best storend ten opzichte van de rest van het geluid in de cabine.
De Astra waarin ik reed had de 8-voudig verstelbare leren stoelen. Die zaten écht goed: je kan ze in elk gewenste stand instellen. Ook was de rugleuning smaller/breder te maken - pluspunt! De massagefunctie vond ik geen toegevoegde waarde hebben. Voor wie kinderen hebben: het voelt ongeveer net zo als wanneer je zoon/dochter tegen je stoel aan schopt/duwt :D

Qua stuurgevoel dik in orde. Reageert direct, geen overstuur. Wat ik overschat heb is de waarde van een open/panoramadak. Door de extra lichtinval vond ik het dashboard "irritanter" glimmen en minder goed leesbaar. Die optie sla ik vermoedelijk over.

Ik vroeg de verkoper nog of er nog wat aangepast gaat worden in het aanbod van motoren. PSA was immers niet zo blij met de GM/Opel motoren. Hij meende dat de PSA motoren in de Astra gehangen gaan worden (zal wel die 1.2 PureTech worden...).

Concluderend.... keurige auto, ik denk alleen qua lease inclusief brandstof te duur voor wat het is. De 1.4 automaat is niet zuinig. Ik was bijna overtuigd dat ik een Astra moest hebben, maar die valt nu helemaal van het lijstje.

Bij de dealer stond dus net die Kia Ceed Sw. Qua styling best sportief! Mocht er even in zitten. Hij stond nog niet op kenteken, en alles nog in plastic, een proefrit kon nog niet. De ruimte die je als bestuurder had vond ik opvallend groot. Je zit vrij laag in de Kia. De stoel stond in af-fabriek stand naar mijn idee goed. De zitting iets korter als de Astra (daar zit zo een verstelbaar zitvlak in).
Het 8" navi-scherm is juist weer iets hoger gemonteerd. Hierdoor keek ik wat makkelijker naar buiten en tegelijkertijd naar de navigatie.

De bijtelling van een 1.4 T-GDi DCT7 DynamicLine (140pk, 243nm bij 1400rpm) zit op zo een 215 euro. Interessante prijsstelling voor zo complete/grote auto in dat segment!
De 1.0 120pk handbak zit op 194 euro bijtelling in zelfde uitvoering.

Ben daarna nog naar een VAG-garage gereden om in de 'ErgoActive' Golf stoel te gaan zitten. Goed verstelbaar, dus zou voor bijna iedereen prettig moeten zijn. Niet bijzonder, maar gewoon goed (zoals je bij VAG verwacht). Ik vind het momenteel jammer dat de Golf al zo een belegen auto is. Introductie in 2012. Ik heb liever een wat jonger model wat de gehele looptijd de "nieuwe" is.

Latere edit: het panorama dak van de Golf is prettig getint. Ik denk dat die minder "interior shine" geeft dan het open dakje van de Astra. Daarnaast is het geheel inclusief zonnescherm elektrisch bediend. Je ziet bij VAG dat er grondig over na is gedacht. Daar is wel wat voor te zeggen. Ook al kost het net even een paar tientjes meer.

[...]

Schande ;) ! Alleen wanneer wij gaan kamperen, de fiets achterin gaat, of de hond mee gaat vind ik de station praktisch. Kan me goed voorstellen dat je je prima red met een sedan. Vind sedans vaak het meeste "klasse" uitstralen.

Ooit een 523i sedan gehad. Zat ook gigantische kofferbakruimte in. De hond ging voorin of op de achterbank. Fiets ging gewoon niet mee. Kamperen deden we niet. Hadden we ook 2 kleine kinderen :).

Nu ik de vrije keus heb ga ik voor de station. Gewoon, praktischer :*)
Nice, ik had de Astra toen ook op de shortlist staan. Ik wilde de bi turbo (diesel), maar dan was een automaat waarschijnlijk buiten budget.

Uiteindelijk nooit meer in gereden omdat de huidige V60 voorbij kwam. Maar ik bleef benieuwd naar de Astra, hij is bij ons op werk veel besteld.

DCT7 heb ik van Kia in de Optima gereden en dat was ook een prima bak. Zelfde verhaal als DSG. Erg snel, dat wel!

Ik zal straks vooral moeten gaan wennen aan de tragere motoren... Ik kan niets leasen wat zo snel is als mijn huidige. Elektrisch gaat dan nog het meeste in de buurt komen, maar dan zit ik weer met de range... Misschien een Niro EV, maar die wachttijd zal wel oplopen...

Eerst maar kijken of ik de V60 mag oprijden naar de 200.000km. Geen idee hoe streng leaseplan hierin is en of ze de prijs bij verlengen gaan laten stijgen?!

Ik heb het verbruik er nog eens bij gepakt, dat is makkelijk te zien met Volvo On Call en dat valt wel tegen hoor :+

Sinds de laatste keer tanken 1355km gereden op 39,8 liter diesel. Dan denk je, dat is zuinig! 2,9l per 100km.

Maar daarnaast 329 kWh verbruikt, waarvan 88kWh is geregenereerd uit de remmen...

Zou goedkoop is deze hybride niet :o

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 14-09-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:43:
[...]
Ik zal straks vooral moeten gaan wennen aan de tragere motoren... Ik kan niets leasen wat zo snel is als mijn huidige.
Je bent ook mooi in de watten gelegd met die V60 :9 . Zo een 1.0 of 1.4 turbo gaat best vlot hoor, niks te klagen. Hoe vaak ga je in de praktijk nou van 0 naar 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:42:
[...]

Je bent ook mooi in de watten gelegd met die V60 :9 . Zo een 1.0 of 1.4 turbo gaat best vlot hoor, niks te klagen. Hoe vaak ga je in de praktijk nou van 0 naar 100 :)
Tussenacceleratie is veel belangrijker. Met vooral meer koppel is even inhalen zo gedaan. En het gevoel van dat koppel is ook lekker. Dat heb je vooral bij turbo diesel motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 19-09 16:52
Juist voor accelleratie bij hogere snelheden is er gewoon vermogen nodig. Koppel is leuk voor mensen die niet willen terugschakelen en voor het optrekken in de 1. Maar voor een vlotte 100-200 gaat het gewoon om vermogen. Om te zwijgen van hogere snelheden.

Praktijksituatie waarin vermogen nuttig is? Achter een vrachtwagen zitten, drukke en snelrijdende linker rijstrook. 85-130 in de 3 binnen een paar seconden.

[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 14-09-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:32:
Praktijksituatie waarin vermogen nuttig is? Achter een vrachtwagen zitten, drukke en snelrijdende linker rijstrook. 85-130 in de 3 binnen een paar seconden.
Die 80-120 vind ik ook het meest interessant. Daar maken ze nauwelijks vermelding van in reviews, maar op YouTube zijn wel filmpjes te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
t_captain schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:32:
Juist voor accelleratie bij hogere snelheden is er gewoon vermogen nodig. Koppel is leuk voor mensen die niet willen terugschakelen en voor het optrekken in de 1. Maar voor een vlotte 100-200 gaat het gewoon om vermogen. Om te zwijgen van hogere snelheden.

Voor woon werk verkeer verkies ik dan toch een auto met wat minder vermogen, maar meer koppel. Probeer eens een A3 met 1.0 TFSI of een 1.6 TDI. De laatste rijdt zoveel lekkerder. Terwijl de 1.0 sneller naar de 100 gaat.

Maar eens, op hogere snelheden is meer vermogen wel lekker. Mijn vuistregel is een pk-gewicht verhouding <10 is vaak al heel acceptabel.

• t_captain
Benzine en diesel hoeven qua koppel niet veel uit te maken sinds er op de benzine ook een turbo zit.

Hier in huis een diesel met 3.0 liter inhoud en 500 Nm (begrensd omwille van de bak) en een benzine van 1.4 liter met 250 Nm. Allebei zo vlak als de tafelberg, laat allebei niets te wensen over.

Qua pk/kg moet je het best een beladen gewicht nemen, curb weight + bestuurder. Dan doen onze auto’s beiden tussen de 1:7 en 1:8. Dat is prima en laat nog wel wat reserves over. 1:9 en 1:10 zou ook wel voldoen.

Qua Nm/kg (beladen) zitten ze op 1:5.5 en 1:3.5. Aardig verschil in het voordeel van de zware diesel, maar in de praktijk geeft die niet echt het gevoel veel sneller te zijn.

• BlakHawk
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:42:
[...]

Nou ja, op het stuk wat ik naar werk doe heb je redelijk veel stoplichten. Chuchilllaan in Leiden. Als ik met mijn vorige auto’s naar rechts ging en vervolgens weer naar links, kon dat niet omdat de auto links van je, ongeveer even snel of sneller was. Tegenwoordig maakt dat niet zoveel uit, je geeft even gas en je zit ervoor. Vroeger bleef ik dus links staan, nu ga ik gewoon rechts staan bij het stoplicht.

Het zijn van dat soort kleine dingen die wennen. Inhalen op een 80 weg, eigenlijk inhalen in het algemeen. Ook op de snelweg, nooit meer het pedaal op de grond hoeven trappen. Bij een auto met 120pk schakel je vaak op en trap je het pedaal tegen de grond en dan wacht je... Dat doe je met veel koppel en pk eigenlijk niet meer.
Pegasus schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:57:
Tussenacceleratie is veel belangrijker. Met vooral meer koppel is even inhalen zo gedaan. En het gevoel van dat koppel is ook lekker. Dat heb je vooral bij turbo diesel motoren.
En elektra!!!
Ik rijd genoeg in pure mode en dan zal iedereen je voor gek verklaren, met 68pk op bijna 2 ton gewicht. Maar met een 68pk elektro motor hoort 200nm koppel, dat is maar net iets minder koppel dan een instap dieselblok. Vooral binnen de stad is die 68pk en 200nm voldoende om 2 ton vooruit te krijgen. Je hebt ook geen max koppel en pk meer bij een bepaald aantal toeren, maar het is constant beschikbaar. En dat helpt ook.

Bij 150km/h stopt de elektromotor ermee bij mij. En dat voelt echt alsof er even op een rem wordt getrapt, terwijl er gewoon nog 230pk en 440nm over is na de 150. Toch heeft die elektromotor een gigantische impact (vooral gevoelsmatig). Want in pure mode (elektra only) is hij boven de 100km/h niet vooruit te branden. Ik snap dat nog steeds niet helemaal. Hoe kan het dat bij 110 accelereren in EV modus bijna niet meer gaat, maar als je in power mode de 150 passeert voelt het wegvallen van diezelfde elekromotor aan als een gigantisch verschil.

Misschien is dit wel softwarematig geprogrammeerd, verschil tussen hybrid en power is ook best groot. Lijkt net of je in power meer vermogen hebt dan in hybrid. Hij is ook veel trager in hybrid, ook het schakelen voelt heel anders aan.
Pegasus schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:10:
[...]

Voor woon werk verkeer verkies ik dan toch een auto met wat minder vermogen, maar meer koppel. Probeer eens een A3 met 1.0 TFSI of een 1.6 TDI. De laatste rijdt zoveel lekkerder. Terwijl de 1.0 sneller naar de 100 gaat.

Maar eens, op hogere snelheden is meer vermogen wel lekker. Mijn vuistregel is een pk-gewicht verhouding <10 is vaak al heel acceptabel.
Dat komt denk ik ook omdat de overbrengingen bij diesel anders zijn. Doordat je onderin meer koppel hebt, rijd je met minder toeren op hogere snelheden, wat veel rustiger aanvoelt.

Ik heb ook genoeg auto’s gereden met minder dan 1 pk per 10 kg, mijn Fabia had 78pk (1.2tdi) en was echt niet traag. Je kon prima meekomen met het verkeer.

De Focus had op bijna 1300kg 105pk en dat kwam ook prima mee. Topsnelheid was iets minder en bleef vaak op 190 hangen...

Ben nog steeds heel erg te spreken over de 1.6hdi met 120pk uit de 308. Dat draaide gewoon heel soepel onderin, in tegenstelling tot de Focus. Veel rauwer en minder soepel. Het is lastig uitleggen, maar had die HDI nou in de Focus gestopt!

In de V60 kun je niet meer op diesel only rijden, ja alleen boven de 150km/h. Ja en in safe mode, dan spaart hij de accu, maar toch rijdt hij in de stad dan op accu. Dus het is kwa blok heel lastig vergelijken. Ze doen softwarematig zoveel aanpassingen per rijstand (pure, hybrid, power, safe, awd), dat ik het blok lastig kan vergelijken. Maar ook de automaat is lastig vergelijken, omdat tijdens het schakelen de elektromotor altijd bijschakelt voor 0,2 seconden, waardoor je echt niets voelt van schakelen. Maar komt dat nu door de geartronic, of door elektro, of zelfs door de Polestar tuning, want die schijnt daar ook invloed op te hebben. Volgens mij wordt in iedere rijstand behalve power het dieselblok geknepen.

Maar goed, nog tot mei 2019 minimaal! Hopen dat ik nog tot 200.000km door mag, zit nu op 160.000 en doe er 25-30k per jaar.
Ik vroeg mij een aantal zaken af:

Wat was voor jou de hoofdreden de Astra te laten vallen?

Welke auto’s blijven nu over op de shortlist?

Oh ja en waarom staat de Focus er niet bij?

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
dfrenner schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 03:33:
Ik vroeg mij een aantal zaken af:

Wat was voor jou de hoofdreden de Astra te laten vallen?

Welke auto’s blijven nu over op de shortlist?

Oh ja en waarom staat de Focus er niet bij?
De Astra valt af vanwege de hoeveelheid geluid die de banden/wielen maken boven 100km/h. Ik zal veelal snelwegkilometers maken. Het was merkbaar luidruchtiger dan bijvoorbeeld een Octavia bij 130 km/h.

Op m'n shortlist staat nu:

1. VW Golf Variant Comfortline Business DSG, als het even kan met Advance pakket.
De Golf is een saaie keuze en het uiterlijk doet me niet zoveel. Echter binnen in zit alles op de goede plek en is het strak afgewerkt. Je zit als bestuurder ook goed. Standaard uitstroomopening voor achterbankpassagiers van de airco en een middenarmsteun achter - dat zijn beide opties van €500 en €300 op een Astra! De Golf is ook altijd nog de benchmark in z'n klasse.

2. Skoda Octavia Combi Ambition Business DSG
Zelfde als hierboven. De Golf is iets meer upmarket normaliter.

3. Kia Ceed SW 1.4 7DCT
Ik ben niet zo weg van Kia, maar qua aanbod is dit een hele sterke. Grote kofferbak en sterke motor.

De Focus vind ik qua aanzicht niet heel mooi. Het design spreekt me nog minder aan dan van de Golf. Prive een Focus gehad, en veel pech mee gehad, ondanks dat ik er goed voor zorgde. Ga niet meer vrijwillig een Focus rijden :P

[ Voor 8% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 15-09-2018 09:13 ]

Verwijderd

Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:08:
[...]

De Astra valt af vanwege de hoeveelheid geluid die de banden/wielen maken boven 100km/h. Ik zal veelal snelwegkilometers maken. Het was merkbaar luidruchtiger dan bijvoorbeeld een Octavia bij 130 km/h.
Dat kan best wel eens aan de banden liggen die er bij de proefrit onder zaten.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:19:
[...]

Klopt. Ik heb met 2 verschillende gereden. Allebei zoveel geluid bij 120-130... maar ja, kunnen de banden best zijn geweest.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Ik rij nu een golf variant Hightline Business R 1.5 TSI 150 pk.
i.v.m. functiewijzigingen wordt het waarschijnlijk mogelijk om te "upgraden".
Zelf zou ik dan te denken aan een passat variant of skoda superb.

De vraag is of je hier heel mee op schiet.
In het geval van de passat zou je kunnen zeggen:

- Meer uitstraling dan de golf?
- Groter
- Hoger niveau afwerking

in geval van de superb is voornamelijk de ruimte + dat de prijs goedkoper is dan de passat.

Hoe zien jullie dit? misschien nog ervarings--deskundigen?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

3 Serie, C Klasse, A4, A5, S/V60? Ook een upgrade, ook binnen het D segment.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:54:

- Groter
- Hoger niveau afwerking

in geval van de superb is voornamelijk de ruimte + dat de prijs goedkoper is dan de passat.

Zelf zou ik voor de passat gaan. Vind ik net wat mooier. Is ruim genoeg en heeft AID.
(al schijnt de suberb dat ook in 2019 te krijgen).

Verder zelf net bakkie gedaan bij de dealer en denk dat ik er uit ben wat mijn huidige VW Golf 1.2 TSI DSG Highline Business gaat opvolgen:

Nog een nachtje over slapen maar denk dat ik volgende config ga inleveren bij de LM;

VW Golf Variant Highline 1.5 (130pk) DSG:
  • Advance pakket
  • Bestuurdersassist pakket icm LED plus
  • Executive pakket
  • Navigatie Discover Pro
  • Led plus icm advance pakket
  • Indium grey
  • Velgen Durban 18"
  • Schakelpaddels
  • Ergonimische bestuurdersstoel
  • Trekhaak icm trailer assist
  • kessy
  • Voorruit verwarmbaar
  • Zij airbags achter
  • Driving Profiles

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:18:
[...]

Zelf zou ik voor de passat gaan. Vind ik net wat mooier. Is ruim genoeg en heeft AID.
(al schijnt de suberb dat ook in 2019 te krijgen).

Verder zelf net bakkie gedaan bij de dealer en denk dat ik er uit ben wat mijn huidige VW Golf 1.2 TSI DSG Highline Business gaat opvolgen:

Nog een nachtje over slapen maar denk dat ik volgende config ga inleveren bij de LM;

VW Golf Variant Highline 1.5 (130pk) DSG:
  • Advance pakket
  • Bestuurdersassist pakket icm LED plus
  • Executive pakket
  • Navigatie Discover Pro
  • Led plus icm advance pakket
  • Indium grey
  • Velgen Durban 18"
  • Schakelpaddels
  • Ergonimische bestuurdersstoel
  • Trekhaak icm trailer assist
  • kessy
  • Voorruit verwarmbaar
  • Zij airbags achter
  • Driving Profiles
Ik ben jaloers man, mooie configuratie! Wat voor leasebudget heb je dat je em zo dik kan aankleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus

- Groter
- Hoger niveau afwerking

Een Passat of A4 zal stiller en comfortabeler rijden en afwerkingsniveau is wat hoger dan een Golf. Een Superb is qua ruimte in elk geval een upgrade en de langere wielbasis heeft een zekere mate van comfort. Verder zie ik niet een upgrade in een Superb. Heb ikzelf enkele weken gereden. Voelt minder premium aan, sorry voor dat woord.

Een A3 vind ik beter qua afwerking en rijcomfort dan een Superb. Van een A3 naar A4 is in elk geval een upgrade qua rijcomfort, ruimte en rijgeluiden. Maar ook materiaalkeuze is nog iets beter, nog minder hard plastic. A3 zelf 6 maanden gereden, nu een A4 Avant.

Uitstraling is persoonlijk, vind ik ook belangrijk, maar rijeigenschappen staan voor mij bovenaan.

• BlakHawk

- Groter
- Hoger niveau afwerking

Moet het binnen VAG blijven?

Het is maar een mening, maar ik vind de Passat meer uitstraling hebben dan de Golf. Maar dat ligt niet zozeer aan de Passat, maar meer aan de Golf. Ik heb er gewoon helemaal niets mee.

Superb is echt een stukje groter dan een Passat, geen idee of je dat belangrijk vind.
Maar voor de prijs van een Passat heb je ook wel de nieuwe v60/s60, misschien iets meer bijleggen, maar dan heb je een berg meer uitstraling en afwerking voor terug. Persoonlijk vind ik de Mondeo erg goed sturen, maar de nieuwe 508 ziet er ook wel strak uit...

Ik zou binnen het D segment wat priefritjes gaan maken als ik jou was. Persoonlijk heb ik vorige week even in een nieuwe V60 gezeten en dat staat wel bovenaan mijn lijstje. Sowieso boven de A4/C klasse en de 3 serie twijfel ik nog even over. De nieuwe versies zijn echt een stuk mooier en beter geworden. Maar ook kwa uitstraling een koppendraaier. Waar mijn huidige V60 heel ingetogen is, straalt de nieuwe echt luxe en sportiviteit uit. Het is gewoon een “dikke bak” geworden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:38:
[...]

Ik ben jaloers man, mooie configuratie! Wat voor leasebudget heb je dat je em zo dik kan aankleden?
Tnx. Budget is 850 incl brandstof. (wordt gecalculeerd op 30.000 en 60mnd. Maar rij ongeveer 40k per jaar en na 4 jaar mag hij er uit).
Zit daar wel overheen. Moeten calculeren bij alphabet. En die zijn best prijzig.
Totaal zit hij op 950,- (en volgens mij moet dit wel goedkoper kunnen bij Athlon. Maar daar mogen we dus niet calculeren).

Netto komt hij op 419,-. Dat is 90,- meer dan mijn huidige auto. Terwijl de waarde met ongeveer 10k gestegen is. Voor mij een goede deal.

Ook nog naar een astra gekeken. Maar als ik Astra en automaat aanklik in de portal krijg ik 0 resultaten terug.
En een Astra 1.0 innovation vol geladen is wel goedkoper (100,- netto). Maar is dus handgeschakeld en mist nog functies en power tov de golf.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:56:
[...]

Tnx. Budget is 850 incl brandstof. (wordt gecalculeerd op 30.000 en 60mnd. Maar rij ongeveer 40k per jaar en na 4 jaar mag hij er uit).
Zit daar wel overheen. Moeten calculeren bij alphabet. En die zijn best prijzig.
Totaal zit hij op 950,- (en volgens mij moet dit wel goedkoper kunnen bij Athlon. Maar daar mogen we dus niet calculeren).

Netto komt hij op 419,-. Dat is 90,- meer dan mijn huidige auto. Terwijl de waarde met ongeveer 10k gestegen is. Voor mij een goede deal.

Ook nog naar een astra gekeken. Maar als ik Astra en automaat aanklik in de portal krijg ik 0 resultaten terug.
En een Astra 1.0 innovation vol geladen is wel goedkoper (100,- netto). Maar is dus handgeschakeld en mist nog functies en power tov de golf.
Nice. Je bent ook afgestapt van White Silver?

• DarkSide

DarkSide

Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:06:
[...]

Nice. Je bent ook afgestapt van White Silver?
Haha ja.
Vorige x was het heel makkelijk. Moest een blauwe worden (naam nu vergeten is de licht blauw mettalic).

Nu was het lastig. Eerst met r-line pakket. En dan is wit met zwart wel.cool.
Toevallig zag ik vandaag een White silver. In de schaduw komt hij niet zo mooi uit (vind ik). Maar in de zon is het weer super.

Nu is de twijfel indium grey of Atlantic blue.
Maar wordt waarschijnlijk indium. Vind ik op zich wel chique en sportief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:15:
[...]

Haha ja.
Vorige x was het heel makkelijk. Moest een blauwe worden (naam nu vergeten is de licht blauw mettalic).

Nu was het lastig. Eerst met r-line pakket. En dan is wit met zwart wel.cool.
Toevallig zag ik vandaag een White silver. In de schaduw komt hij niet zo mooi uit (vind ik). Maar in de zon is het weer super.

Nu is de twijfel indium grey of Atlantic blue.
Maar wordt waarschijnlijk indium. Vind ik op zich wel chique en sportief.
Dat contrast vind ik ook mooi. Ik doe 'em in pure white met panoramadak, of white silver als dat niet kan. En dan met accessoire 'Spiegelkappen matzwart, met dynamische LED richtingaanwijzing' :P

• DarkSide

DarkSide

Je gaat voor de HB.
Zo jammer dat die dynamische richting aanwijzers niet beschikbaar zijn op de variant

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:22:
Je gaat voor de HB.
Zo jammer dat die dynamische richting aanwijzers niet beschikbaar zijn op de variant
Nee de variant! Bij de comfortline business staan die op de laatste pagina van de configurator. Als accessoire. Moet je handmatig invoeren bij je LM-configurator.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G27u2ShFHEoUTltesnNChBDU/thumb.png

@DarkSide dat is bij de configurator van VW zelf :p, zie screenshot

[ Voor 22% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 15-09-2018 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:23:
[...]

Nee de variant! Bij de comfortline business staan die op de laatste pagina van de configurator. Als accessoire. Moet je handmatig invoeren bij je LM-configurator.
Kijk maar bij VW zelf.
Is HB only optie.
Net als dat de pré facelift geen led achterlichten had. En de hb wel.

Anders moet ik nog ff babbelen met de dealer

@Sjaak_Trekhaak ahh
Had het zelf over de achterlichten.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 15-09-2018 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

- Groter
- Hoger niveau afwerking

Ik rij sinds begin dit jaar een Passat B8 Limousine, en heb ook gekeken naar andere D-Segmenters en ook diverse proefritjes gemaakt.
  • Superb Hatchback
  • Was schreeuwend duur in de lease en ook de cataloguswaarde van de (destijds aanwezige) Sportline uitvoering kwam redelijk dicht in de buurt van de Passat. Qua rijden wat weker/softer dan de Passat. Qua afwerking wellicht _iets_ minder maar ik vond vooral dat de Superb achterbleef qua innovaties ten opzichte van de Passat. Wel nóg ruimer dan de Passat maar ik heb niet zóveel ruimte nodig dat dit doorslaggevend was.
  • Ford Mondeo Wagon
  • I.c.m. een automaat erg duur door de BPM toeslag vanwege uitstoot ten opzichte van een handbak. Daarnaast was op een gegeven moment de 1.5 EcoBoost niet meer leverbaar met automaat.. Handgeschakeld wilde ik liever niet meer na bijna een miljoen kilometer gereden te hebben met 3 pedalen. Ook de te kiezen ST-Line uitvoering kon niet gecombineerd worden met must-have opties waardoor ik niet 'mijn' auto kon samenstellen. Van buiten ook een mooie auto, van binnen mwah mwah..
  • Renault Talisman Sedan
  • Erg mooie auto om te zien maar qua bouwkwaliteit echt beroerd, in de showroom kon ik op de 3 aanwezige auto's meerdere panelen aanwijzen welke niet mooi op elkaar aansloten, hing de kofferbak er scheef in etc.etc. Al met al gaf dat niet echt vertrouwen. Ook op innovatief vlak bleef deze (nieuwere!!) auto achter op de Passat.
Tsja.. toen binnengelopen bij VW voor die 13 in een dozijn auto... de Passat.. Wat kan ik zeggen.. voor mij vielen er een aantal puzzelstukjes op z'n plaats.. Ik heb een redelijk ruim budget en ben van mening dat dit stuk gereedschap mij best wel wat waard is en dus best wat mag kosten.

Ten opzichte van de concurrentie had ik nu de keuze voor:
  • een volledig digitaal display (AID) ten opzichte van half/half (Ford en Renault);
  • de optie om voor LED koplampen te kiezen met dynamisch grootlichtfunctie (Matrix LED) in tegenstelling tot LED-koplampen met statische grootlichtfunctie (Ford en Renault, de Skoda had/heeft Xenon);
  • de optie om ACC te kiezen met file-assistent (TJA) ipv ACC welke onder de 30km/h en boven de 140km/h ophoudt met functioneren (Renault.. serieus!?)
Uiteindelijk dus al deze (niet noodzakelijke) snufjes laten monteren O-) :*)

Wat ook meehielp was de actie van een gratis DSG automaat op de Passat, daar automaat dus een must-have was :)

Al met al kon ik een leuke uitvoering kiezen met de door mij begeerde opties en ben ik al ruim een half jaar zeer content met mijn keuze :)

Terugkomende op je vraag, ten opzichte van de Golf vind ik het interieur van de Passat een stuk ruimer ogen door de (op het oog) bredere middenconsole en doorlopende ventilatieroosters. Met de facelift van de Golf 7 is deze qua uitrusting exact hetzelfde te configureren als de Passat dus als je de extra ruimte niet nodig hebt zou ik voor de Golf gaan, ware het niet dat ik gek ben op echte sedan's :) :+

* MisteRMeesteR kijkt nog eens naar buiten O-) :*)

@DarkSide Ik vond Atlantic Blue erg somber ogen als het zonnetje niet scheen en het haalde de auto (Passat dus in mijn geval) niet echt naar voren om het zo te zeggen.. niet mijn kleur in ieder geval.

www.google.nl

• DarkSide

DarkSide

@MisteRMeesteR snap wat je bedoelt.
Nu Pacific blue (in mijn optiek echt een super kleur).
De indium grey heeft nu een streepje voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:19:
[...]

Was voor mij ook de reden niet voor de astra te kiezen. Samen met de luie motor.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Bedankt voor je antwoord
Netto is de golf variant voor zn geld een ruime auto. Op de achterbank en achterbak ook 605 liter.

Passat en superb zie ik voor de ruimte en geld de enige echte upgrades.
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:45:
[...]

Ik rij sinds begin dit jaar een Passat B8 Limousine, en heb ook gekeken naar andere D-Segmenters en ook diverse proefritjes gemaakt.
  • Superb Hatchback
  • Was schreeuwend duur in de lease en ook de cataloguswaarde van de (destijds aanwezige) Sportline uitvoering kwam redelijk dicht in de buurt van de Passat. Qua rijden wat weker/softer dan de Passat. Qua afwerking wellicht _iets_ minder maar ik vond vooral dat de Superb achterbleef qua innovaties ten opzichte van de Passat. Wel nóg ruimer dan de Passat maar ik heb niet zóveel ruimte nodig dat dit doorslaggevend was.
  • Ford Mondeo Wagon
  • I.c.m. een automaat erg duur door de BPM toeslag vanwege uitstoot ten opzichte van een handbak. Daarnaast was op een gegeven moment de 1.5 EcoBoost niet meer leverbaar met automaat.. Handgeschakeld wilde ik liever niet meer na bijna een miljoen kilometer gereden te hebben met 3 pedalen. Ook de te kiezen ST-Line uitvoering kon niet gecombineerd worden met must-have opties waardoor ik niet 'mijn' auto kon samenstellen. Van buiten ook een mooie auto, van binnen mwah mwah..
  • Renault Talisman Sedan
  • Erg mooie auto om te zien maar qua bouwkwaliteit echt beroerd, in de showroom kon ik op de 3 aanwezige auto's meerdere panelen aanwijzen welke niet mooi op elkaar aansloten, hing de kofferbak er scheef in etc.etc. Al met al gaf dat niet echt vertrouwen. Ook op innovatief vlak bleef deze (nieuwere!!) auto achter op de Passat.
Tsja.. toen binnengelopen bij VW voor die 13 in een dozijn auto... de Passat.. Wat kan ik zeggen.. voor mij vielen er een aantal puzzelstukjes op z'n plaats.. Ik heb een redelijk ruim budget en ben van mening dat dit stuk gereedschap mij best wel wat waard is en dus best wat mag kosten.

Ten opzichte van de concurrentie had ik nu de keuze voor:
  • een volledig digitaal display (AID) ten opzichte van half/half (Ford en Renault);
  • de optie om voor LED koplampen te kiezen met dynamisch grootlichtfunctie (Matrix LED) in tegenstelling tot LED-koplampen met statische grootlichtfunctie (Ford en Renault, de Skoda had/heeft Xenon);
  • de optie om ACC te kiezen met file-assistent (TJA) ipv ACC welke onder de 30km/h en boven de 140km/h ophoudt met functioneren (Renault.. serieus!?)
Uiteindelijk dus al deze (niet noodzakelijke) snufjes laten monteren O-) :*)

Wat ook meehielp was de actie van een gratis DSG automaat op de Passat, daar automaat dus een must-have was :)

Al met al kon ik een leuke uitvoering kiezen met de door mij begeerde opties en ben ik al ruim een half jaar zeer content met mijn keuze :)

Terugkomende op je vraag, ten opzichte van de Golf vind ik het interieur van de Passat een stuk ruimer ogen door de (op het oog) bredere middenconsole en doorlopende ventilatieroosters. Met de facelift van de Golf 7 is deze qua uitrusting exact hetzelfde te configureren als de Passat dus als je de extra ruimte niet nodig hebt zou ik voor de Golf gaan, ware het niet dat ik gek ben op echte sedan's :) :+

* MisteRMeesteR kijkt nog eens naar buiten O-) :*)

@DarkSide Ik vond Atlantic Blue erg somber ogen als het zonnetje niet scheen en het haalde de auto (Passat dus in mijn geval) niet echt naar voren om het zo te zeggen.. niet mijn kleur in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Crosspost uit Mercedes topic;

Vanmiddag paar foto's per mail ontvangen van de verkoper, als voorpret voor dinsdag (aflevering). ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jrlDw4a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tBkCNDX.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9WnDFKX.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Rivanov Crappy phone pics, maar alsnog ziet het er mooi uit...... veel plezier nog ff met de voorpret en vanaf dinsdag echt met het rijden!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
https://service.directlea...usief-brandstof-mogelijk-

Zie nergens dat een prijs inclusief of exclusief is op d'r site. Heb 750e, exclusief brandstof.

De eis 40.000KM, 48 maanden en diesel icm 750e lijkt een stuk leuker dan het is. Moet veel consessies doen in de vorm van niet full options.T-Roc is erg erg mooi, deze kan gelukkig wel, als ik iets bij leg.

• DarkSide

DarkSide

Wackmack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:12:

Zie nergens dat een prijs inclusief of exclusief is op d'r site. Heb 750e, exclusief brandstof.

De eis 40.000KM, 48 maanden en diesel icm 750e lijkt een stuk leuker dan het is. Moet veel consessies doen in de vorm van niet full options.T-Roc is erg erg mooi, deze kan gelukkig wel, als ik iets bij leg.
Bij samenstellen zie je toch een bedrag staan exclusief brandstof staan.
En daaronder in het klein incl brandstof.

Dus als je een snel een t-roc aanklikt zonder opties e.d. kom je hier op uit.
in ex brandstof

Met 750 ex brandstof kun je best wel wat leuks samenstellen.

• Wackmack
DarkSide schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:22:
[...]

Bij samenstellen zie je toch een bedrag staan exclusief brandstof staan.
En daaronder in het klein incl brandstof.

Dus als je een snel een t-roc aanklikt zonder opties e.d. kom je hier op uit.
[Afbeelding: in ex brandstof]

Met 750 ex brandstof kun je best wel wat leuks samenstellen.
Heel vaag maar zie het nog niet staan, zit op mijn mobiel maar jij vast ook. Helaas is de eis een diesel, dan is de T-Roc alweer 31K maar komt vast goed. Heb gelukkig geen harde eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Wackmack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:41:
[...]

Heel vaag maar zie het nog niet staan, zit op mijn mobiel maar jij vast ook. Helaas is de eis een diesel, dan is de T-Roc alweer 31K maar komt vast goed. Heb gelukkig geen harde eisen.
Op mobiel zie je alleen de prijs exclusief brandstof.
Als je in je browser kiest voor 'Desktop site' zie je wat @DarkSide net postte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Thnx! De zoektocht gaat weer verder :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 15-09-2018 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:26
LuPo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:28:
[...]

De Ford Mondeo Hybrid Titanium X is besteld.
Kleur: Guard (donkergroen metallic)

De auto zit goed in de spulletjes :)

Standaarduitrusting:
4-weg verstelbare bestuurders- en passagiersstoel
8 inch touch&swipe scherm
Achterbank in delen neerklapbaar met middenarmsteun met bekerhouders
Bagage afdekhoes
Cruise Control i.c.m. Speed Limiter
Curtainairbags voor en achter en knie airbag bestuurder
Dual Zone automatische airconditioning (links en rechts apart instelbaar)
Elektrisch bedienbare portierramen rondom
Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels met geintegreerde richtingaanwijzers
Elektrische parkeerrem
FordEasy Fuel
FordPower startbutton
Geavanceerde parkeerassistent -incl. Park-out assist en parkeersensoren voor en achter
Global Closing: Centraal openen en sluiten van portierramen voor en achter
Guide-me-home verlichting
Hill Start Assist
Inschakelbare passagiersairbag
ISOfix bevestigingspunten
LED dagrijverlichting, LED achterlichten en LED bagageruimteverlichting
Mistlampen voor
Multi Colour Ambient Lighting (subtiele LED interieurverlichting)
MyKey
Pollenfilter
Radio/CD-speler met 8 luidsprekers, DAB+, 2 USB-aansluitingen
Ruimtebesparend reservewiel
Skiluik
Statische bochtverlichting
SYNC 3: Geavanceerd Bluetooth en Voice Control systeem incl. Navigatie (West-Europa)

Meeruitrusting Titanium Hybrid:
Mistlampen voor
MyKey
Pollenfilter
16 inch 10-spaaks lichtmetalen velgen
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde richtingaanwijzers
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch inschakelende dimlichten
Chromen sierlijst rondom portierramen
Elektrisch bedienbare achterklep
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
FordKeyless Entry Grootlicht assistent
Hoogglans zwarte afwerking grille met chromen omlijsting
Instaplijsten voor van geborsteld roestvrijstaal
Lane Keeping Aid
Regensensor
Sportstoelen voor
Verkeersbordherkenning
Verwarmbare voorruit
Schakelpeddels aan het stuurwiel (PowerShift automaat)
Elektrisch bedienbare achterklep

Meeruitrusting Titanium X t.o.v. Titanium Hybrid:
10-weg elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen incl. memory (bestuurder)
Achteruitrijcamera
Adaptieve Cruise Control
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde LED dagrijverlichting en richtingaanwijzers
Blind Spot Information System (BLIS)
Elektrisch verstelbare stuurkolom met memory
Forward Collision Warning en Distance Alert
Lane Keeping Aid
Opblaasbare veiligheidsgordels achter
Traffic Sign Recognition

Dit is de kleur:
[Afbeelding]

Accessoires:
- 18" LM velgen
- Leder

Deze velgen:
[Afbeelding]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu 14 weken wachten!
Auto komt eind oktober aan bij de dealer. Ze hebben wat lopen treuzelen met bestellen :/ (er was wat gedoe over aftermarket leder), waardoor de auto volgens mij twee weken later is besteld. Tweede week november ophalen zoals het er nu uitziet. Zin in! :)

Dit is de kleur en ook de gekozen velgen
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2i0ggno.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/zr4oy.jpg

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
pitchdown schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:30:
Bedankt voor je antwoord
Netto is de golf variant voor zn geld een ruime auto. Op de achterbank en achterbak ook 605 liter.

Passat en superb zie ik voor de ruimte en geld de enige echte upgrades.

[...]
Toch moet je niet zo vasthouden aan het aantal liters. VAG heet er een handje van op vreemde manieren te rekenen, bepaalde ruimtes mee te rekenen, of het afdekscherm anders te plaatsen.

Toen de Golf uitkwam, had volgens het aantal liters de Golf variant (605 liter) meer ruimte dan de Passat variant (603 liter) https://www.autoweek.nl/a...iant-14-tsi-bmt-easyline/

Zelfde als de Fabia uit 2011, de combi had volgens VAG meer liters dan een Audi A4 avant uit 2011.

En dit zijn nog maar twee voorbeelden omdat ik toevallig in 2011 en 2013 op zoek was naar een auto.

In de praktijk sloeg dat natuurlijk nergens op. De bruikbare ruimte in een A4 vs Fabia en Passat vs Golf was natuurlijk veel ruimer.

Hoe vervelend het ook is, zelf kijken is de enige manier echt een beeld te krijgen. Al vind ik het vergelijken van stations erg lastig. Iedere station lijkt ruim, maar op vakantie kwam
Ik er pas echt achter dat de 308sw echt een grotere kofferbak had dan wat ik ervoor allemaal had gehad. Er paste gewoon veel meer in!
Rivanov schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:24:
Crosspost uit Mercedes topic;

Vanmiddag paar foto's per mail ontvangen van de verkoper, als voorpret voor dinsdag (aflevering). ;)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beetje donkere foto’s maar dat houdt het nog een beetje spannend ;)

Ziet er goed uit! Benieuwd naar de foto’s als je hem hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
Vraagje...

Heb een leasebudget van 700 Euro...

Als ik een auto kies vanuit het Leaseplan portaal, dan zie ik het volgende:

Eigen bijdrage = 100 Euro
Netto indicatieve kosten: 400 Euro

Hoe verhoudt dit zich tot mijn leasebudget? Ik begrijp de logica niet echt....

Tevens: wil dit zeggen dat ik per maand 500 Euro per maand moet gaan betalen voor de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
SaraNostra schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:22:
Vraagje...

Heb een leasebudget van 700 Euro...

Als ik een auto kies vanuit het Leaseplan portaal, dan zie ik het volgende:

Eigen bijdrage = 100 Euro
Netto indicatieve kosten: 400 Euro

Hoe verhoudt dit zich tot mijn leasebudget? Ik begrijp de logica niet echt....

Tevens: wil dit zeggen dat ik per maand 500 Euro per maand moet gaan betalen voor de auto?
Heb je vanuit je werkgever 100 euro eigen bijdrage dan? En die 400 is wat de auto jou gaat kosten, gebaseerd op de fiscale waarde en 100 euro eigen bijdrage. Staat dus los van de leaseprijs.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:37
Oogje schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:31:
[...]

Heb je vanuit je werkgever 100 euro eigen bijdrage dan? En die 400 is wat de auto jou gaat kosten, gebaseerd op de fiscale waarde en 100 euro eigen bijdrage. Staat dus los van de leaseprijs.
Met andere woorden: 400 Euro per maand ben ik kwijt, netto?

En ja, eigen bijdrage heb ik inderdaad (klaarblijkelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
SaraNostra schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:40:
[...]

Met andere woorden: 400 Euro per maand ben ik kwijt, netto?

En ja, eigen bijdrage heb ik inderdaad (klaarblijkelijk).
Ja tenzij je de auto niet privé gaat rijden, dan heb je geen bijtelling. Daar zit namelijk t grootste deel van die 400 euro in. 22% vd fiscale waarde van de auto wordt bij je jaarinkomen opgeteld en zodanig belast

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Wackmack schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:12:

Wil je een suv?

Kia Sportage 1.7 CRDi DCT7 DynamicLine - €749

Als je een snellere diesel zoekt:

Mazda Mazda3 Hatchback SKYACTIV-D 150 GT-M - €734

Iets exclusiever, maar weinig ruimte:

Infiniti Q30 1.5d DCT FWD Business (uitlopend) - €755

Oud model v60 is ook nog een optie:

Volvo V60 (oud model) D2 Polar (uitlopend) - €743

Staat toch nog best wel leuk spul op die site, prijzen snap ik soms niet helemaal. De Mondeo wagon is goedkoopste 840, maar de sedan (hybrid) is 636?!

Dit is de auto die hierboven ook staat:

Ford Mondeo Sedan 2.0 Hybride Titanium X eCVT automaat - €669

Geen idee of je baas ervoor open staat, maar voor 80 euro eigen bijdrage (scheelt ook nog eens in je bijtelling) een benzine hybride mogen rijden. €669+€80 = €749 ;)

Jij minder bijtelling, je baas wordt iedere maand met meer dan genoeg gecompenseerd om zijn extra uitgaven aan brandstof te voldoen. En jij een dikke zeer rijk uitgeruste auto. Iedereen blij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
@dfrenner Ja hoe krijgt de verkoper het voor elkaar. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
@dfrenner Dank voor je hulp! Met de voorwaarden, dus met vervangend vervoer, winterbanden, diesel enz kom ik voor de Kia Sportage op €774,- uit.

Gisteren wezen kijken naar de nieuwe Ford Focus. Offerte laten maken op de 2.0 ST, wow! Helaas 40K maar met een iets goedkopere lijn met minder opties is dit een hele grote kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Wackmack schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:20:
@dfrenner Dank voor je hulp! Met de voorwaarden, dus met vervangend vervoer, winterbanden, diesel enz kom ik voor de Kia Sportage op €774,- uit.

Gisteren wezen kijken naar de nieuwe Ford Focus. Offerte laten maken op de 2.0 ST, wow! Helaas 40K maar met een iets goedkopere lijn met minder opties is dit een hele grote kanshebber.
Oeps, dat zijn bijna Audi prijzen 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Van de week even kijken of een proefrit in een Kia Ceed Sw mogelijk is. Heb het niet direct zo op het merk Kia, maar de nieuwe versie met automaat en semi-autonoom rijden past wel heel netjes in m'n budget (linkje).

€30.000 cataloguswaarde (€225 bijtelling) voor een complete auto met veel ruimte. Bwoah. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 16-09-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

Focus ST is maar 40k? Gaat je zeker veel plezier geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

Ik heb een standaard 105pk diesel van de Focus gereden. Die specifieke (oude 1.6) motor vond ik wat minder. Maar de wegligging maakte alles goed voor mij.

2.0 diesel bedoel je? Of toch benzine?
Je moest diesel toch?
Pegasus schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:27:
[...]

Oeps, dat zijn bijna Audi prijzen 🤔
Gelukkig geen Audi wegligging ;)
Maar als je een Audi op hetzelfde niveau wil aankleden kom je daar heel erg ver boven!
t_captain schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:15:
[...]

Focus ST is maar 40k? Gaat je zeker veel plezier geven.
Ik had een standaard Focus en dat onderstel is al erg lekker. Stuurt lekker direct.

Maar de ST gaat nog een stapje verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
Sjaak_Trekhaak schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:37:
Van de week even kijken of een proefrit in een Kia Ceed Sw mogelijk is. Heb het niet direct zo op het merk Kia, maar de nieuwe versie met automaat en semi-autonoom rijden past wel heel netjes in m'n budget (linkje).

€30.000 cataloguswaarde (€225 bijtelling) voor een complete auto met veel ruimte. Bwoah. :)
Eigenlijk geen ervaring mee, ik heb de ceed altijd overgeslagen omdat ik hem saai vond. Maar dit is een nieuw model. Ziet er wel sportief uit!

Ben wel benieuwd hoe de proefrit bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
2.0 ST is toch een ST met waarschijnlijk een 2.0 Ecoboost viercylinder? Of heeft de ST nog steeds de vijfpitter?

[ Voor 23% gewijzigd door t_captain op 16-09-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

t_captain schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:23:
2.0 ST is toch een ST met waarschijnlijk een 2.0 Ecoboost viercylinder? Of heeft de ST nog steeds de vijfpitter?
Laatste vijfpitter lag in de Focus 2 fase 2. Daar waar de Focus 3 in 2011 is geïntroduceerd.

[ Voor 8% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-09-2018 16:28 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
DarkSide schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:33:
[...]

Misschien vroeger. Maar ik zie het nu niet meer in de configurator staan.
Vroeger was de Highline er ook met de 1.4 125PK. Die motor is niet meer

Dus kijk even goed. Daarbij had je nog geen antwoord gegeven of je bedrag inc of exc; brandstof is.

Een Tiguan Comfortline met alleen metallic lak. Lijkt op de 580 zonder brandstof uit te komen
En ongeveer 870 inclusief.
Ik zal het nog eens navragen, maar ik ben gewend dat het altijd excl. brandstof is. Voor mij is dat logisch, vandaar.
Recent nog geconfigureerd op de een of andere manier, zal er nog eens induiken. Volgens mij was dat een benzine btw. Edit : http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=PJDNG

Merk wel dat het A,B of C label wel flink invloed heeft op het aanbod zeg. Die 150gr/km is toch een stuk ruimer wat dat betreft.

[ Voor 54% gewijzigd door Novadecasa op 16-09-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MisteRMeesteR schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:28:
[...]

Laatste vijfpitter lag in de Focus 2 fase 2. Daar waar de Focus 3 in 2011 is geïntroduceerd.
Time flies. Dat was toch wel de meest epische focus :)

Ik heb eens gekeken. De ST is inderdaad de 2.0 liter Ecoboost vierpitter en de RS heeft de 2.3 die ook in de instapversie van de Mustang ligt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:14
Vanmorgen de nieuwe leaser in ontvangst mogen nemen; een Kia Niro in Executive uitvoering.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/k5G14z/niro21024.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/d2eM4z/niro11024.jpg
Me = :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Veel rijplezier ermee @JeroenV_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

JeroenV_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:35:
Vanmorgen de nieuwe leaser in ontvangst mogen nemen; een Kia Niro in Executive uitvoering.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Me = :*)
Nice. Ik zit ook naar een Kia Niro te kijken om mijn Golf VII Highline 1.6 TDI te vervangen. Wil voornamelijk wat meer kofferbakruimte en een automaat. De Niro is gunstig in de lease vanwege de lage brandstofkosten die gerekend worden als je dit vergelijkt met andere auto's en automaat.

Mooie auto die Niro, alleen jammer van dat pedaal als handrem.. ;w

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeluxZ schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:20:
[...]

Nice. Ik zit ook naar een Kia Niro te kijken om mijn Golf VII Highline 1.6 TDI te vervangen. Wil voornamelijk wat meer kofferbakruimte en een automaat. De Niro is gunstig in de lease vanwege de lage brandstofkosten die gerekend worden als je dit vergelijkt met andere auto's en automaat.

Ik heb de Ioniq hybrid, zelfde aandrijflijn. Dat pedaal vond ik ook even vreemd. Je went er echter snel aan. De aandrijflijn werkt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
[...]
Ja, dat is idd wel even vreemd.
Aan de andere kant gebruikte ik de handrem voorheen ook nooit (parkeerde altijd in 1), en je hebt nu uiteraard gewoon de P waarin je hem kunt zetten. Zal hem denk ik dan ook alleen op heuvels gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 13:52
Leuk om te zien @JeroenV_ , veel veilige kilometers gewenst!
Bij mij staat de Niro ook nog steeds op de shortlist. Automaat, ACC, rete veel opties en een scherpe leaseprijs.
Alleen de achterbak viel me wat tegen (komende van een Seat Leon ST). Ik begrijp dat de verhoogde kofferruimte eruit gehaald kan worden, zodat je wat hoogte cm’s wint. Is dit iets waar je naar gekeken hebt en of dit via de dealer kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Pedaal als handrem: gimmick van Mercedessen. Anders dan de merkassociatie geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:21:
Pedaal als handrem: gimmick van Mercedessen. Anders dan de merkassociatie geen meerwaarde.
Heeeeel vroeger had m'n pa dit ook in een Citroën XM. Je went er wel aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:21:
Nee hoor, in de gehele VS is dat de standaard plek voor de handrem. Heb ik gezien in klassieke GM-producten en - bijvoorbeeld - Lexus heeft hem daar ook op een aantal modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zou de hendel wel missen. Het is de enige control die je hebt om de rembalans bij te stellen. Nog liever een draaiknop, maar die krijg je niet in een productieauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Rembalans met een handrem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
desmond schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:53:
[...]

Nee hoor, in de gehele VS is dat de standaard plek voor de handrem. Heb ik gezien in klassieke GM-producten en - bijvoorbeeld - Lexus heeft hem daar ook op een aantal modellen.
Nou nou nou, er zijn ook genoeg voertuigen met een hendel in het midden of met een elektrische rem, ook in het midden.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Handrem met een pedaal. Hoe doe je dat dan met in de sneeuw spelen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VidaR-9
Ankona schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:24:
Handrem met een pedaal. Hoe doe je dat dan met in de sneeuw spelen?
In een echte auto speel je in de sneeuw met je gaspedaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Smobbo schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:18:
Leuk om te zien @JeroenV_ , veel veilige kilometers gewenst!
Bij mij staat de Niro ook nog steeds op de shortlist. Automaat, ACC, rete veel opties en een scherpe leaseprijs.
Alleen de achterbak viel me wat tegen (komende van een Seat Leon ST). Ik begrijp dat de verhoogde kofferruimte eruit gehaald kan worden, zodat je wat hoogte cm’s wint. Is dit iets waar je naar gekeken hebt en of dit via de dealer kan?
Ik kom uit een V40, dus deze achterbak is voor mij juist groter, maar echt nodig heb ik het toch niet.
Of die verhoging eruit kan weet ik niet, en daaronder ligt toch ook nog je reservewiel. Of je daar dus nog winst mee zou halen betwijfel ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:27:
[...]

In een echte auto speel je in de sneeuw met je gaspedaal 8)
:+ Met zo 1 wel inderdaad. Geweldig met achterwielaandrijving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 06:25:
[...]

:+ Met zo 1 wel inderdaad. Geweldig met achterwielaandrijving!
Met electronische uitschakeling hulpsystemen. Merkwaardig genoeg kan dat met de Giulia niet (tenzij Quadrifoglio, maar ja. 110K€).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

JeroenV_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:49:
[...]

Ja, dat is idd wel even vreemd.
Aan de andere kant gebruikte ik de handrem voorheen ook nooit (parkeerde altijd in 1), en je hebt nu uiteraard gewoon de P waarin je hem kunt zetten. Zal hem denk ik dan ook alleen op heuvels gebruiken.
Ik kom van een Golf met elektronische handrem. Dat is echt ideaal. In zijn vrij, riem los en hij gaat op de handrem. Instappen, riem om en je kunt aanrijden. Vergeet je ook nooit je riem om te doen (niet dat ik dat anders ooit zou vergeten..) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
DeluxZ schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:29:
[...]

Ik kom van een Golf met elektronische handrem. Dat is echt ideaal. In zijn vrij, riem los en hij gaat op de handrem. Instappen, riem om en je kunt aanrijden. Vergeet je ook nooit je riem om te doen (niet dat ik dat anders ooit zou vergeten..) :)
Hoe gaat dat in de winter dan? Ik weet niet beter dan dat je je auto in de winter beter niet op de handrem kan zetten ivm bevriezen van de handrem. Of is dat iets van vroeger?

edit:
Dan laat je 'em dus in versnelling staan 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 18-09-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:33:
[...]

Hoe gaat dat in de winter dan? Ik weet niet beter dan dat je je auto in de winter beter niet op de handrem kan zetten ivm bevriezen van de handrem. Of is dat iets van vroeger?

edit:
Nooit problemen mee gehad. Zelfs niet op wintersport waar de auto een week lang buiten in de kou staat en er een halve meter sneeuw is gevallen. Ik denk dat het probleem vooral met de traditionele handrem is, dus met kabels die kunnen bevriezen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Vanmiddag om 15:30 staat de aflevering gepland van m'n nieuwe leaseauto. Kan niet wachten! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
[...]

Wat is daar dan het probleem aan? Los van dat je dat ding nooit nodig hebt in Nederland op die ene keer per jaar dat je op een dijkje parkeert na, want gewoon in de versnelling laten staan, waarom is een pedaal ervoor vervelend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
BigSmurf schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:43:
[...]
Wat is daar dan het probleem aan? Los van dat je dat ding nooit nodig hebt in Nederland op die ene keer per jaar dat je op een dijkje parkeert na, want gewoon in de versnelling laten staan, waarom is een pedaal ervoor vervelend?
Als passagier kun je in een dronken bui dan wat minder makkelijk lollig doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:33:
[...]

edit:
Zet mijn DSG gewoon in P en dan gaat de electronische handrem aan.
Al 4 jaar geen problemen in de winter.

Daarbij is autohold met DSG ook superfijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:58
Iemand die toevallig least bij ALD Automotive en mij een beetje inzicht zou kunnen geven in de mogelijkheden die ik heb met de volgende contract eigenschappen:

Leasebudget: 750- maximaal 200 overschrijding
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen idee
Overige afhankelijkheden: Onbekend
Specifieke wensen:
- Automaat
- Station wagon (heb een kind, wellicht dat er nog een tweede volgt)
- Liefst een beetje power
- Bij voorkeur een Duitse RWD - BMW of MB

Kom nu van een full option 300pk MB C klasse estate, dus het lijkt erop dat het inleveren wordt. Via directlease en leaseplan kom ik wel een eindje, maar weet niet of dit vergelijkbaar is voor ALD Automotive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Mvd1981 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:41:
Iemand die toevallig least bij ALD Automotive en mij een beetje inzicht zou kunnen geven in de mogelijkheden die ik heb met de volgende contract eigenschappen:

Leasebudget: 750- maximaal 200 overschrijding
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 4 jaar
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen idee
Overige afhankelijkheden: Onbekend
Specifieke wensen:
- Automaat
- Station wagon (heb een kind, wellicht dat er nog een tweede volgt)
- Liefst een beetje power
- Bij voorkeur een Duitse RWD - BMW of MB

Kom nu van een full option 300pk MB C klasse estate, dus het lijkt erop dat het inleveren wordt. Via directlease en leaseplan kom ik wel een eindje, maar weet niet of dit vergelijkbaar is voor ALD Automotive...
Mijn auto is geleast bij ALD voor 4 jaar en 25k km, maar weet de uiteindelijke leaseprijs niet :+

Norm calculatie was 4jr/32k km was ca 1.000 ex brandstof (330i M Shadow met wat opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 14:35
Oke, na lang meelezen en doen is het bijna zover dat ik mijn nieuwe auto mag bestellen. Waar in de regeling staat dat alleen diesel is toegestaan blijkt na wat vragen dat benzine ook mag zolang je onder de 30K km/jaar zit. Waar ik voorheen niet veel verder kwam dan een octavia/leon/focus station in een standaard uitvoering is er nu wat meer mogelijk. Het afgelopen jaar (eigenlijk 11 maanden) heb ik maar 19K km gereden, en zit ik dus ruim onder de grens.

Leasebudget: 725 euro per maand
Eigen bijdrage max 250 euro per maand (zelf opgelegde grens) (40% belasting)
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Specifieke wensen:
- comfortabel
- moderne "cockpit"
- minimaal ~125pk
- ISOfix (maar dat is zowat standaard tegenwoordig)
- Minimaal 400L bagageruimte (zoontje, kamperen)
- iets anders als "normaal" vind ik persoonlijk leuk
- Geen voorstander van de vorm van een sedan, liever hatch/station/mpv/suv
- voor en achter parkeersensoren
- Snufjes zijn altijd leuk, maar niet per see nodig
- Degelijke audio

Wat ik zelf heb gevonden:
- Seat Leon station, Ford focus station, renault megane station, Opel Insignia station
- Seat Ateca, Nissan Qashqai

Dit is allemaal op basis van specificaties, foto's en gevoel.
We hebben prive nog een Seat Leon, die bevalt nog altijd goed.

Wie heeft nog goeie ideeen waar ik nog niet aan gedacht heb.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Even schaamteloze crosspost uit Mercedes topic. ;)
Vanmiddag m'n nieuwe leaseauto opgehaald.

Zo, ik heb 'm!
Vanmiddag om 15:30 had ik aflevering waarna ik om 16:00 bij de dealer vertrok. Hij kon me weinig nieuws vertellen. :+

Helaas was het vanuit Gouda naar huis (omgeving Eindhoven) kommer en kwel in het verkeer en was het alleen maar file rijden. Lange leve de automaat dus! 8)

Enfin, hier wat snelle foto's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QuR3j7a.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C4erFiL.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uL61XrZ.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jaHP2xk.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iOuoqrJ.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ahglh7F.jpeg

Apple Carplay werkt! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1IeKZLp.jpeg

En filmpje kijken onderweg. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dw8gcGG.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Nice, ziet er echt goed uit! Veel plezier er mee!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@Rivanov gefeliciteerd! Erg mooie samenstelling zo. Doet me denken aan W176 met AMG pakket die ik heb gereden.

Wel even randloze kentekenhouder plaatsen achter :X

Pagina: 1 ... 43 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.