Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:37
gwystyl schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:55:
[...]

Van de huidige komt helaas geen tourer. Gelukkig is hij iets gegroeid en had ik hiervoor een Laguna hatchback, dus ik streep de hatchback niet gelijk af.
Honda had voor vorige generatie Civic aanvankelijk ook geen plannen voor een Tourer. Die kwam dus uiteindelijk wel dus er is nog wel een kans dat er een Tourer komt van deze generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
JB schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:50:
Ben ook met name benieuwd of er al bedrijven zijn die leasebudgetten (gaan) indexeren door WLTP. Volgens mij staan de budgetten al jaren stil...
Ik heb al 10 jaar hetzelfde budget...
Wel grappig is dat ik er nu leukere auto's van kan leasen dan 10 jaar geleden... Mede door de rente denk ik...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Vayne schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:09:
Wat een bizarre prijzen na invoering van WLTP bij Athlon.

Zojuist een offerte binnengekregen van een Volvo V40 r-design zonder opties m.u.v. zwart metallic lak: 935 per maand o.b.v. 48 maanden 35.000 km.

Met mijn budget van 900 per maand kon ik in het verleden nog heel mooie auto's uitzoeken. Ik was vrolijk in afwachting van de introductie van de Mercedes A Limousine (sinds vandaag verkrijgbaar!), die kan ik dus absoluut vergeten nu.

Heeft iemand anders hier last van gehad tijdens het uitzoeken bij zijn/haar leasemaatschappij?
Waar zie je die prijzen?

Hoe zie ik nog niet heel veel schokkends:
https://www.athlon.com/nl...5000,35000&duration=18,48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:29
JB schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:50:
Ben ook met name benieuwd of er al bedrijven zijn die leasebudgetten (gaan) indexeren door WLTP. Volgens mij staan de budgetten al jaren stil...
Stonden ze maar stil, bij vrijwel alle bedrijven waar ik kom hoor ik dat de budgetten dalen en dat er minder mensen in aanmerking komen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Leasebudget: € 760 (diesel) / € 730 (benzine)
Kilometrage per jaar: 40.000/50.000
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Mercedes-B en Audi uitgesloten
Overige afhankelijkheden: Max 150gr/km
Specifieke wensen: Sportief, ruimte voor eventueel kinderen die er eventueel komen binnen nu en 4 jaar

Ik zat zelf te denken aan:
- Tiguan met R-line pakket of exterieur
- Talisman estate
- Megane estate
- V40 (goede ervaringen mee, echter wel gedateerd van binnen voor de komende 48 maanden)

Zowel diesel als benzine zijn voor mij beiden nog een optie, omdat in de komende 48 maanden de standplaats zal wijzigen, daardoor zal woon-werk verkeer ook zal veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Novadecasa op 07-09-2018 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

ph4ge schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:51:
[...]

Stonden ze maar stil, bij vrijwel alle bedrijven waar ik kom hoor ik dat de budgetten dalen en dat er minder mensen in aanmerking komen.
Dat is hier ook het geval. Geval mensen uit de auto krijgen, of in ieder geval uit de lease auto, komt de CO2 uitstoot niet op naam van het bedrijf te staan wat weer goed is voor allerlei certificaten omdat je "groen" bezig bent. Kan ook meespelen voor aanbestedingen helaas.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
DeluxZ schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:31:
[...]
Dat is hier ook het geval. Geval mensen uit de auto krijgen, of in ieder geval uit de lease auto, komt de CO2 uitstoot niet op naam van het bedrijf te staan wat weer goed is voor allerlei certificaten omdat je "groen" bezig bent. Kan ook meespelen voor aanbestedingen helaas.
Dan kunnen ze toch beter elektrisch rijden gaan promoten? Met de Hyundai Kona EV en Kia Niro EV, waarbij je met allebei makkelijk 400km kan rijden zijn er serieuze opties.

Zonder die leaseauto kom ik niet meer bij de klant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is voor de leaserijders met een vaste kantoorbaan

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:26:
Dat is voor de leaserijders met een vaste kantoorbaan
Tussendoor laden!
Bedrijven worden ook verplicht laadopossingen te realiseren binnenkort...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Novadecasa schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:57:

Wat is de bedoeling daarvan, mensen pesten?

Ik ben consultant, rijd al bijna tien jaar BMW, ben bij meer dan tien verschillende klanten geweest met BMW’s, en dat heeft nooit tot conflict of omzetderving geleid.

Tijden zijn veranderd. Onze cultuur is veranderd. Veel auto’s die je nu dagelijks ziet rijden waren in de jaren ‘80 echt not done geweest. Doe maar gewoon en zo. Nu kijkt er niemand meer op van een X5.

Van de weeromstuit zou ik een flinke eigen bijdrage pakken en een Porsche leasen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dfrenner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:59:
[...]

Tussendoor laden!
Bedrijven worden ook verplicht laadopossingen te realiseren binnenkort...
Lol, ik bedoelde het afschaffen van leaseauto's, dat dat voor hen die niet naar klanten hoeven is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
t_captain schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:02:
[...]

Ik ben consultant, rijd al bijna tien jaar BMW, ben bij meer dan tien verschillende klanten geweest met BMW’s, en dat heeft nooit tot conflict of omzetderving geleid.

Tijden zijn veranderd. Onze cultuur is veranderd. Veel auto’s die je nu dagelijks ziet rijden waren in de jaren ‘80 echt not done geweest. Doe maar gewoon en zo. Nu kijkt er niemand meer op van een X5.

Van de weeromstuit zou ik een flinke eigen bijdrage pakken en een Porsche leasen :)
Dat zeg jij nou wel, maar mijn bedrijf heeft wel eens een opmerking gehad van een klant, omdat een consultant van ons in een dikke A3 kwam aanrijden.

Maar ik krijg ook wel eens een opmerking over die dikke snelle Volvo...

Vooral bij (semi) overheid... Echt, het lijkt juist wel steeds erger te worden!

In het bedrijfsleven misschien niet, maar in de zorg, onderwijs en overheid zeker wel!

Trouwens ook wel eens een opmerking gehad toen ik 10 jaar geleden een Volvo C30 reed, sportief en luxe aangekleed. Van iemand bij IBM de opmerking dat ik in een veel te dikke auto reed...

Laat hem mijn huidige v60 met 295pk maar niet zien... Toen had ik een schaap in wolfskleren... Nu is ie echt snel...

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 07-09-2018 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Je moet uitkijken met organisaties waarvan de werknemers zelf niet se mogelijkheid hebben om een mooie auto te rijden.

Ministeries die vlakbij het station zitten, mensen in dienst hebben die op afstand wonen maar alleen een redelijke vergoeding voor OV betalen. Bedrijven met veel jonge mensen die nog geen dure auto’s bezitten.

Het kan ook anders. Ik merk dat een wat grotere auto in de bouw juist respect oplevert.

Beter dan een merkenbeleid zou je een max verhouding tussen cataloguswaarde en jaarinkomen kunnen vaststellen.

Een 24-jarige starter in een nieuwe Avensis valt net zo uit de toon als een projectmanager in een GS450h. En meer dan diezelfde projectmanager in een BMW 320. Stelregel: auto’s van meer dan een bruto jaarinkomen zijn een beetje gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door t_captain op 07-09-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
t_captain schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:02:
[...]

Het is niet mijn beleid he :+
Helemaal mee eens, ik dacht ook dat we die tijd wel achter ons gelaten hadden.
Zeker omdat de directie er wel in rijdt.

Een A-klasse, CLA en een 3 serie is dus niet mogelijk maar een V60 kan dus wel bijvoorbeeld. :? 8)7

Ja precies dat heb ik wel eens aan gedacht, puur om te laten zien dat ik me er niet door wil laten beperken. En ik graag een mooie auto rij en dat ook een soort van waardering vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
Equator schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:08:
[...]

dat probleem ken ik ja. Ik ga van dezelfde wagen (dus ook zo'n 170,- netto) naar circa €420,- netto. :|

Maar vanaf de voorloopauto van €362,- is de sprong een stuk kleiner.. :P

Wel een gave wagen, de nieuwe Ford Focus. Het is dat ik de lage instap echt zat was, anders werd het weer een 308SW en had ik zeker naar de nieuwe Focus gekeken.
Wat ik me afvraag, in december loopt mijn 14 procenter af, in reële zin komt er dan de helft bij toch (22%) als ik een vergelijkbare auto kies. Of is dat niet haalbaar met huidige autoprijzen en ga je zoals jij veel meer betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Novadecasa schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:26:
[...]

Het is niet mijn beleid he :+
Helemaal mee eens, ik dacht ook dat we die tijd wel achter ons gelaten hadden.
Zeker omdat de directie er wel in rijdt.

Een A-klasse, CLA en een 3 serie is dus niet mogelijk maar een V60 kan dus wel bijvoorbeeld. :? 8)7

Ja precies dat heb ik wel eens aan gedacht, puur om te laten zien dat ik me er niet door wil laten beperken. En ik graag een mooie auto rij en dat ook een soort van waardering vind.
Ik heb nog een oudje, maar vergis je niet in de nieuwe lijnen van Volvo. Die komen prima mee met de luxe Duitsers en zelfs erboven!

Neem de XC90 die in diverse tests zelfs de Cayenne versloeg, in een multitest met de X5, Q7, Cayenne, ML en een XC90 T8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
pennywiser schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:31:
[...]

Wat ik me afvraag, in december loopt mijn 14 procenter af, in reële zin komt er dan de helft bij toch (22%) als ik een vergelijkbare auto kies. Of is dat niet haalbaar met huidige autoprijzen en ga je zoals jij veel meer betalen?
Het tarief is omhoog van 14 naar 22, maar de cataloguswaarde is ook. Deels door de gebruikelijke inflatie, deels door de nieuwe BPM tarieven en deels door de nieuwe testcyclus waarmee een hogere emissie in de boeken komt. In totaal is de bijtelling dus aanzienlijk meer dan 50% gestegen.

Het verschil neemt toe met de maat van de auto.

Om een populaire leaseauto uit het 14% tijdperk te nemen, een 308 Diesel in de Blue Lease Premium uitvoering doet nu 31k excl opties. In 2014 stond hij voor 24k in de prijslijst.
(toen met 1.6 HDi 92 pk, nu met de nieuwe 1.5 HDi en 130 pk, dat dan weer wel).

Maar sec de bijtelling, die is verdubbeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
dfrenner schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:40:
[...]

Ik heb nog een oudje, maar vergis je niet in de nieuwe lijnen van Volvo. Die komen prima mee met de luxe Duitsers en zelfs erboven!

Neem de XC90 die in diverse tests zelfs de Cayenne versloeg, in een multitest met de X5, Q7, Cayenne, ML en een XC90 T8...
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt, juist dat is exact wat ik bedoel.
Volvo is luxer tegenwoordiger dan menig merk, en Volvo dan wel toestaan dat bevestigd dat de regeling niet meer van deze tijd is.

Zelf heb ik ook jaren een zeer luxe V40 gereden. Perfect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zo’n regeling bevat ook een stukje eigengereidheid.

Vergelijk voor de grap eens de auto die een autochtone Nederlander rijdt kort nadat hij is afgestudeerd en en zijn eerste goede baan heeft gevonden, en de auto van een Marokkaanse Nederlander in dezelfde situatie. Generaliserend: nummer 1 rijdt een oude Focus of een nieuwe Private lease Fiesta; nummer 2 rijdt een Audi A3.

Een “doe maar niet te opzichtig” merkenbeleid gaat voorbij aan de culturele verschillen binnen ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
t_captain schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:41:
[...]

Het tarief is omhoog van 14 naar 22, maar de cataloguswaarde is ook. Deels door de gebruikelijke inflatie, deels door de nieuwe BPM tarieven en deels door de nieuwe testcyclus waarmee een hogere emissie in de boeken komt. In totaal is de bijtelling dus aanzienlijk meer dan 50% gestegen.

Het verschil neemt toe met de maat van de auto.

Om een populaire leaseauto uit het 14% tijdperk te nemen, een 308 Diesel in de Blue Lease Premium uitvoering doet nu 31k excl opties. In 2014 stond hij voor 24k in de prijslijst.
(toen met 1.6 HDi 92 pk, nu met de nieuwe 1.5 HDi en 130 pk, dat dan weer wel).

Maar sec de bijtelling, die is verdubbeld.
Zo'n Octavia Ambition Business van 25.820 euro is die dan zoveel kaler?

https://www.skoda.nl/modellen/octavia-combi

Ik heb nog niet heel vaak met dit bijltje gehakt, en stel ook geen superhoge eisen, maar ik ben dan benieuwd of deze Octavia zo vreselijk kaal is of dat andere mensen die ook gewoon zo as is nemen.

Edit: ik zie dat mijn huidige Megane 2013 toen ook al 29.400 was. Ik heb hiervoor de aanschafprijs van Autoweek gepakt, is dat gelijk aan de fiscale catalogusprijs?

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 07-09-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
pennywiser schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:51:
[...]

Ik heb nog niet heel vaak met dit bijltje gehakt, en stel ook geen superhoge eisen, maar ik ben dan benieuwd of deze Octavia zo vreselijk kaal is of dat andere mensen die ook gewoon zo as is nemen.

Edit: ik zie dat mijn huidige Megane 2013 toen ook al 29.400 was. Ik heb hiervoor de aanschafprijs van Autoweek gepakt, is dat gelijk aan de fiscale catalogusprijs?
Meeste leaseauto’s zijn diesel. Een Octavia Combi (populairste uitvoering) met basisdiesel (1.6 TDI), Ambition Business: 31k. Die kostte 4 jaar geleden 29k. Weet niet zeker of de nieuwe prijs al volgens de nieuwe emissieberekening is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
[...]

Zonder opties is die Octavia een prima auto - als je van eenvoud houdt.

Als je net even wat meer wilt in het C-segment zit je toch al snel rond een fiscale waarde van 31.500-33.500 met bijbehorende bijtelling van ongeveer 240-250 euro per maand (40.85%).

Dan denk ik aan bijvoorbeeld aan metallic lak en goed zittende stoelen.
Toch snel 2k verder. Gooi er parkeersensoren rondom of een cameraatje en LED-verlichting bij op en je bent weer 2k verder.... niet perse opties waar je niet zonder kan, maar veel prettiger mét als je 4 jaar moet :). Daarnaast is dit het leaseauto topic; meestal mensen die bovengemiddeld op de weg zitten. De kans dat de rijder een stukje extra comfort wil is dan groot.

@t_captain benzine mag steeds vaker en is denk ik ook vrij populair bij de nieuwere auto's. Het scheelt in ieder geval flink in aanschafprijs (en dus maandbedrag en bijtelling)

[ Voor 26% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 07-09-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:02
[...]

Kaler ? In tegendeel. Meestal vindt je bij Skoda meer opties voor de prijs dan de rest van de merken. Voor mij is het de afgelopen 2 auto's de vraag geweest: waarom zou ik twee tot drieduizend euro meer betalen voor een ander merk met een vergelijkbaar pakket.

M'n huidige Ambition Business automaat (benzine) heb ik maar een paar dingen erbij aangevinkt;
- een techpakket met sportstuur, schakelflippers, geblindeerde ruiten, halfleren betere stoelen, stoelverwarming en nog wat shizzle voor 750(!) euro
- Adaptive cruise control a 600 euro
- Grotere velg
- En nog wat kleine spul als thuiskomertje, ruitenwisser achter etc.

Ik heb een auto zo compleet als ik hem wil met een cataloguswaarde van 27500. Bij alle andere merken zit ik met vergelijkbare opties boven de 30.000. Het is verder niet zo sexy nee.. dat Skoda.. maar dat zal mij werkelijk een zorg zijn. Ik rij 40.000 tot 50.000km per jaar en zit als een koning in deze bak.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Korvaag schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:02:
[...]

Kaler ? In tegendeel. Meestal vindt je bij Skoda meer opties voor de prijs dan de rest van de merken. Voor mij is het de afgelopen 2 auto's de vraag geweest: waarom zou ik twee tot drieduizend euro meer betalen voor een ander merk met een vergelijkbaar pakket.

M'n huidige Ambition Business automaat (benzine) heb ik maar een paar dingen erbij aangevinkt;
- een techpakket met sportstuur, schakelflippers, geblindeerde ruiten, halfleren betere stoelen, stoelverwarming en nog wat shizzle voor 750(!) euro
- Adaptive cruise control a 600 euro
- Grotere velg
- En nog wat kleine spul als thuiskomertje, ruitenwisser achter etc.

Ik heb een auto zo compleet als ik hem wil met een cataloguswaarde van 27500. Bij alle andere merken zit ik met vergelijkbare opties boven de 30.000. Het is verder niet zo sexy nee.. dat Skoda.. maar dat zal mij werkelijk een zorg zijn. Ik rij 40.000 tot 50.000km per jaar en zit als een koning in deze bak.
Skoda is precies wat ik zoek, ik zou het liefst een Octavia uitzoeken. Ik denk wel dat ik naar een diesel moet. Echter ik heb me nog niet verdiept in de stijging BPM en bijtelling en uitrusting van Skoda. Is Skoda momenteel het gunstigst voor een doorsnee lease rijder ivm Renault, Peugeot of nog andere merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
pennywiser schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:08:
[...]

Skoda is precies wat ik zoek, ik zou het liefst een Octavia uitzoeken. Ik denk wel dat ik naar een diesel moet. Echter ik heb me nog niet verdiept in de stijging BPM en bijtelling en uitrusting van Skoda. Is Skoda momenteel het gunstigst voor een doorsnee lease rijder ivm Renault, Peugeot of nog andere merken?
Nouja.. gunstigst hangt van een boel dingen af:
- Wat zijn de opties die je wil en hoe duur zijn ze bij dat [merk]
- Wat is de restwaarde die de leasemaatschappij eraan toekent (niet van invloed op bijtelling maar wel maandelijks tarief)
- Waar ben je naar op zoek. Een duurder merk heeft vaak wel een aantal zaken wat beter voor elkaar. Denk aan geluidsisolatie, design (Octavia is gewoon vrij saai) etc.

Tis nogal een persoonlijk iets. Ik heb zowel Honda, Renault, Fiat, Skoda als Opel gereden en allemaal hebben ze hun voordelen en nadelen.

Grosso modo kan je wel zeggen dat je bij Skoda een goede prijs/prestatie middenweg te pakken hebt.

Voor het uitzoeken van mijn huidige auto (2017) heb ik een aantal merken bekeken:
- Opel Astra: Basisprijs goed. Auto goed, maar voordat je de auto op een niveau hebt zit je snel boven de 30k. Standaard bijvoorbeeld stalen velgen op de business line (?) en bijbetalen voor climate control (?)
- Renault Megane: prachtige wagens maar daar gaat vorm boven functie momenteel (trage ipad draak van een ding erin) en dat vind ik niet fijn
- Peugeot 308: afstandelijk rijgedrag. Ook weer vorm boven functie met trage navi/computer
- Audi A3: Prima wagens, maar vrij storend dat het stuur zelfs een optie is. Prijs jaagt omhoog met opties. Ook vrij klein.
- Volkswagen Golf: Prima wagen, maar 2-3k duurder voor wat ik wil in vergelijking met Skoda
- SEAT Leon: Zeer goede optie, maar in hun business versies kan/kon je geen adaptive cruise control kiezen (bizar). Als je een normale line wilde uitrusten met alle opties van de business line en dan met ACC -> weer ruim boven de 30k. Daarnaast is het stuur heel dun bij de standaard uitvoering en voor mij niet prettig
- Kia/Hyundai Cee'd/i30: destijds niet echt een optie ivm oudere motoren dus hoge BPM. Voorin ook voor mij vrij krap. Niro/Ioniq goede optie maar bagageruimte klein en voorin net-aan voor mij.
- Honda Civic: momenteel te duur. Navi matig.
- Mogelijk nog wat meer maar dat ben ik vergeten :+

Maargoed, ik sta vrij rationeel in de keuze van een auto. Uitstraling/status is voor mij echt totaal niet belangrijk bijvoorbeeld. Ik besef me daarom terdege dat de dingen die ik hierboven zeg door iemand anders compleet anders ervaren kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Korvaag schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:28:
[...]

- Wat is de restwaarde die de leasemaatschappij eraan toekent (niet van invloed op bijtelling maar wel maandelijks tarief)
- Waar ben je naar op zoek. Een duurder merk heeft vaak wel een aantal zaken wat beter voor elkaar. Denk aan geluidsisolatie, design (Octavia is gewoon vrij saai) etc.

Tis nogal een persoonlijk iets. Ik heb zowel Honda, Renault, Fiat, Skoda als Opel gereden en allemaal hebben ze hun voordelen en nadelen.

Grosso modo kan je wel zeggen dat je bij Skoda een goede prijs/prestatie middenweg te pakken hebt.

Voor het uitzoeken van mijn huidige auto heb ik een aantal merken bekeken:
- Opel: Basisprijs goed. Auto goed, maar voordat je de auto op een niveau hebt zit je snel boven de 30k. Standaard bijvoorbeeld stalen velgen op de business line (?) en bijbetalen voor climate control (?)
- Renault: prachtige wagens maar daar gaat vorm boven functie momenteel (trage ipad draak van een ding erin) en dat vind ik niet fijn
- Peugeot: afstandelijk rijgedrag. Ook weer vorm boven functie met trage navi/computer
- Audi: Prima wagens, maar vrij storend dat het stuur zelfs een optie is. Prijs jaagt omhoog met opties.
- Volkswagen: Prima wagen, maar 2-3k duurder voor wat ik wil in vergelijking met Skoda
- SEAT: Zeer goede optie, maar in hun business versies kan/kon je geen adaptive cruise control kiezen (bizar). Als je een normale line wilde uitrusten met alle opties van de business line en dan met ACC -> weer ruim boven de 30k. Daarnaast is het stuur heel dun bij de standaard uitvoering en voor mij niet prettig
- Kia/Hyundai: destijds niet echt een optie ivm oudere motoren dus hoge BPM. Voorin ook voor mij vrij krap. Niro goede optie maar bagageruimte echt te klein
- Honda: momenteel te duur. Navi matig.

Maargoed, ik sta vrij rationeel in de keuze van een auto. Uitstraling/status is voor mij echt totaal niet belangrijk bijvoorbeeld. Ik besef me daarom terdege dat de dingen die ik hierboven zeg door iemand anders compleet anders ervaren kunnen worden :)
Ik weet zo niet wat je budget is maar ik rij nu tijdelijk een Opel Astra maar die is toch wel compleet en nog geen 30k. En met compleet bedoel ik, LED koplampen en achterlichten, clima, lichtmetaal, line assist, sensoren voor en achter, multifunctioneel stuur, keyless, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Voor het uitzoeken van mijn huidige auto (2017) heb ik een aantal merken bekeken:
- Opel Astra: Basisprijs goed. Auto goed, maar voordat je de auto op een niveau hebt zit je snel boven de 30k. Standaard bijvoorbeeld stalen velgen op de business line (?) en bijbetalen voor climate control (?)
- Renault Megane: prachtige wagens maar daar gaat vorm boven functie momenteel (trage ipad draak van een ding erin) en dat vind ik niet fijn
- Peugeot 308: afstandelijk rijgedrag. Ook weer vorm boven functie met trage navi/computer
- Audi A3: Prima wagens, maar vrij storend dat het stuur zelfs een optie is. Prijs jaagt omhoog met opties. Ook vrij klein.
- Volkswagen Golf: Prima wagen, maar 2-3k duurder voor wat ik wil in vergelijking met Skoda
- SEAT Leon: Zeer goede optie, maar in hun business versies kan/kon je geen adaptive cruise control kiezen (bizar). Als je een normale line wilde uitrusten met alle opties van de business line en dan met ACC -> weer ruim boven de 30k. Daarnaast is het stuur heel dun bij de standaard uitvoering en voor mij niet prettig
- Kia/Hyundai Cee'd/i30: destijds niet echt een optie ivm oudere motoren dus hoge BPM. Voorin ook voor mij vrij krap. Niro/Ioniq goede optie maar bagageruimte klein en voorin net-aan voor mij.

Al naar een Ford Focus of Fiesta gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54

Oekol

waka waka hey hey

Heb mijn voorloop auto in ontvangst mogen nemen. Het is een audi Q2 1.6 TDI sport uit 2017. Blij mee en ook nog automaatje wat ook lekker is voor files :). Qua opties heel basic volgens mij. Voor de komende halfjaar iig zoet mee en dan zelf een pareltje uitkiezen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Novadecasa schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:33:
[...]

Ik weet zo niet wat je budget is maar ik rij nu tijdelijk een Opel Astra maar die is toch wel compleet en nog geen 30k. En met compleet bedoel ik, LED koplampen en achterlichten, clima, lichtmetaal, line assist, sensoren voor en achter, multifunctioneel stuur, keyless, etc.
Budget is voor mij niet zo relevant. Cataloguswaarde kijk ik meer naar. Verder wil ik een automaat en de 1.0 automaat rijdt als een dweil door de nogal.... bijzondere.... automaat. Betekent dus de 1.4 automaat business+ en dan krijg je dus nog de 1000 euro voor climate control erbij, grotere velgen voor [weet ik even niet meer] etc. ACC erbij. Zonder problemen boven de 30k. Zal hem ff voor de grap in elkaar klikken zo.

LED lampen interesseert me niets. Licht is licht :P Lane assist hoef ik niet :P etc. Persoonlijk dus :P
Wacht ff op de update met prijs voordat je reageert aub :)

Edit: ik ben er al:
Opel Astra Sportswagon met metallic lak, Comfort pakket (climate control voor 1199 euro), 17" velgen en ik zit al op de 30.737. Zit nog geen ACC op. Dit was overigens het uitlopende model Astra. Bij de nieuwe business+ is climate control nog 'maar' 899 op een businesss uitvoering, maar daarmee alleen zit je al op de 30.472 (leve de nieuwe meetnormen). Met lichtmetaal 17" kom je zelfs al op de 31.626

[ Voor 17% gewijzigd door Korvaag op 07-09-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:37:
[...]

Al naar een Ford Focus of Fiesta gekeken?
Uiteraard. Focus was vorig jaar nog oud model met ergonomisch matige inrichting. Fiesta is voor mij veel te klein en was toen ook nog het oude model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
Korvaag schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:38:
[...]

Budget is voor mij niet zo relevant. Cataloguswaarde kijk ik meer naar. Verder wil ik een automaat en de 1.0 automaat rijdt als een dweil door de nogal.... bijzondere.... automaat. Betekent dus de 1.4 automaat business+ en dan krijg je dus nog de 1000 euro voor climate control erbij, grotere velgen voor [weet ik even niet meer] etc. ACC erbij. Zonder problemen boven de 30k. Zal hem ff voor de grap in elkaar klikken zo.

LED lampen interesseert me niets. Licht is licht :P Lane assist hoef ik niet :P etc. Persoonlijk dus :P
Wacht ff op de update met prijs voordat je reageert aub :)

Edit: ik ben er al:
Opel Astra Sportswagon met metallic lak, Comfort pakket (climate control voor 1199 euro), 17" velgen en ik zit al op de 30.737. Zit nog geen ACC op.
Ik zou je deze lane assist ook niet aanraden overigens. Levensgevaarlijk, het lijkt wel Tetris op de weg :/

Edit: In je prijsopgave heb je het over een wagon. Ik had het niet over de wagon, dat scheelt ook al natuurlijk. ;)
Leoon. schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:37:
Heb mijn voorloop auto in ontvangst mogen nemen. Het is een audi Q2 1.6 TDI sport uit 2017. Blij mee en ook nog automaatje wat ook lekker is voor files :). Qua opties heel basic volgens mij. Voor de komende halfjaar iig zoet mee en dan zelf een pareltje uitkiezen.
Nice, have fun. Als de Q2 je tijdelijke (voorloop) auto is ben ik benieuwd wat je eigen keuze mag/gaat zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Novadecasa op 07-09-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Novadecasa op 07-09-2018 21:49 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:28
VidaR-9 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:43:
En met plaatjes. Zo gaat ie maandagochtend ingeleverd worden bij werkgever. Morgen nog dagje om alles te laten bezinken..

BMW 330i Touring M Shadow Edition
Alpinweiss - Dakota Cognac met Carbon Dark / Perlglanz chroom interieurlijsten
Audio pack
RTI
Sportautomaat
19” 704M

Accessoires:
- 340i uitlaat
- Getint glas achter
- M Performance pedalen

[afbeelding]

[afbeelding]
Voor de geïnteresseerden..

Na drie maanden is de 330i vanochtend geleverd!

Vanmorgen korte aflevering gehad. Ik moest mijn vriendin naar studie brengen en de kleine man was mee, dus had al aangegeven het kort en krachtig te houden. Dealer was dezelfde als de vorige 316i, dus het proces was al bekend. Auto stond achter een scherm en toen die omhoog ging had ik toch wel onwijs WAUW gevoel! Ik ben erg blij met de gekozen configuratie! Smaak is persoonlijk en zeker ook de witte kleur, maar ik had hem nu precies weer hetzelfde besteld. Wat een gaaf ding met precies de juiste zwarte details die hem imo zo lekker dik maken.

Na een korte uitleg over nieuwe dingen tov de 316i (met name infotainment) werd de auto gestart en de showroom uitgereden. Het was ook wel even gaaf om alvast iets van de 340i uitlaat te horen, want die klinkt serieus stuk dikker dan de standaard uitlaat! Precies goed ook, totaal niet overdreven, maar wel lekkere roffel. En dan heb ik hem nog niet eens goed kunnen proberen.

Zit nu in inrij periode van 2.000km zoals BMW opgeeft, wat betekent dat je onder de 4.000 toeren moet blijven en de kickdown niet mag gebruiken. Dat is overigens al x misgegaan, want tijdens proberen van het pookje schakelde ik terug naar zijn 1 ipv op naar zijn 3. BMW heeft het precies andersom dan ik van DSG gewend was. Ik heb er inmiddels 200km opzitten en zelfs zonder te pushen valt al op dat dit een heerlijk sterk en soepel blok is! Wat rijdt veel vermogen ontzettend comfortabel. Kan niet wachten tot ik ook het echt snelle kan proberen..

Nog niet echt tijd gehad voor goede foto’s. Helaas ook niet veel tijd om te rijden vandaag.

Enkel wat snelle shots dus:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AZH5wT8_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F7gM7fY_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iuz1YsW_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Novadecasa schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:44:
[...]

Ik zou je deze lane assist ook niet aanraden overigens. Levensgevaarlijk, het lijkt wel Tetris op de weg :/

Edit: In je prijsopgave heb je het over een wagon. Ik had het niet over de wagon, dat scheelt ook al natuurlijk. ;)

[...]

Nice, have fun. Als de Q2 je tijdelijke (voorloop) auto is ben ik benieuwd wat je eigen keuze mag/gaat zijn.
Niet heel veel. De oude business+ bestaat niet meer in de calculator. De normale Astra met climate control en 17" velg: 30.326. Ook al boven de 30k. Voor de rest nog geen andere optie erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door Korvaag op 07-09-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Komt goed! Hetzelfde hoor, deze auto is van de vorige collega op deze functie en die krijg ik nu. Volgens mij is dit ook maximum van het budget. Zelf zou ik niet per se audi kiezen vanwege het verhaal hierboven bijv. Heb liever meer opties van binnen dan dat iemand van de buitenkant ziet dat het een 'dure/mooie/blabla' auto is. Het is niet dat je 'm van de buitenkant rijdt ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 17-09 20:03
[...]

Wat een prachtige wagen! Zal zeker prima rijden. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Leoon. schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:55:
[...]

Komt goed! Hetzelfde hoor, deze auto is van de vorige collega op deze functie en die krijg ik nu. Volgens mij is dit ook maximum van het budget. Zelf zou ik niet per se audi kiezen vanwege het verhaal hierboven bijv. Heb liever meer opties van binnen dan dat iemand van de buitenkant ziet dat het een 'dure/mooie/blabla' auto is. Het is niet dat je 'm van de buitenkant rijdt ;)
Een Audi is juist een hele gewone auto (een VW) maar dan over de hele linie getweakt, bijvoorbeeld met een mooiere binnenafwerking en een iets meer fijngeslepen aandrijflijn. Als ik een A3 zie, dan zie ik gewoon een betere Golf.

Uitgezonderd de A7, A8, en alle RS modellen, die staan wat meer op zichzelf.

Misschien heeft Audi zich iets teveel laten verleiden door de vormgevers, vooral bij de verlichting. Het past helemaal niet in de bedoeling van het merk dat mensen het een dikke auto vinden.

Voor wie graag incognito rijdt, had Skoda altijd wel leuke opties. De L&K uitvoeringen lieten weinig te wensen over.

[ Voor 5% gewijzigd door t_captain op 07-09-2018 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
VidaR-9 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:50:
[...]

Vanmorgen korte aflevering gehad. Ik moest mijn vriendin naar studie brengen en de kleine man was mee, dus had al aangegeven het kort en krachtig te houden. Dealer was dezelfde als de vorige 316i, dus het proces was al bekend. Auto stond achter een scherm en toen die omhoog ging had ik toch wel onwijs WAUW gevoel! Ik ben erg blij met de gekozen configuratie! Smaak is persoonlijk en zeker ook de witte kleur, maar ik had hem nu precies weer hetzelfde besteld. Wat een gaaf ding met precies de juiste zwarte details die hem imo zo lekker dik maken.

Na een korte uitleg over nieuwe dingen tov de 316i (met name infotainment) werd de auto gestart en de showroom uitgereden. Het was ook wel even gaaf om alvast iets van de 340i uitlaat te horen, want die klinkt serieus stuk dikker dan de standaard uitlaat! Precies goed ook, totaal niet overdreven, maar wel lekkere roffel. En dan heb ik hem nog niet eens goed kunnen proberen.

Zit nu in inrij periode van 2.000km zoals BMW opgeeft, wat betekent dat je onder de 4.000 toeren moet blijven en de kickdown niet mag gebruiken. Dat is overigens al x misgegaan, want tijdens proberen van het pookje schakelde ik terug naar zijn 1 ipv op naar zijn 3. BMW heeft het precies andersom dan ik van DSG gewend was. Ik heb er inmiddels 200km opzitten en zelfs zonder te pushen valt al op dat dit een heerlijk sterk en soepel blok is! Wat rijdt veel vermogen ontzettend comfortabel. Kan niet wachten tot ik ook het echt snelle kan proberen..

Nog niet echt tijd gehad voor goede foto’s. Helaas ook niet veel tijd om te rijden vandaag.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit zijn de bedragen waar Lease Nederland weer heen moet. Dit is gewoon een heerlijke dikke bak. Super! _/-\o_

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

t_captain schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:58:
[...]

Een Audi is juist een hele gewone auto (een VW) maar dan over de hele linie getweakt, bijvoorbeeld met een mooiere binnenafwerking en een iets meer fijngeslepen aandrijflijn. Als ik een A3 zie, dan zie ik gewoon een betere Golf.

Uitgezonderd de A7, A8, en alle RS modellen, die staan wat meer op zichzelf.

Misschien heeft Audi zich iets teveel laten verleiden door de vormgevers, vooral bij de verlichting. Het past helemaal niet in de bedoeling van het merk dat mensen het een dikke auto vinden.

Voor wie graag incognito rijdt, had Skoda altijd wel leuke opties. De L&K uitvoeringen lieten weinig te wensen over.
Ik vind het wel heel jammer dat zelfs de richtingaanwijzer - bij wijze van- nog een optie is bij Audi. Dan wordt het al snel duur. Verder verbaas ik me ook altijd dat bijv een digitaal scherm, info active display oid? Welke lijkt mij precies 't zelfde is bij verschillende types auto's soms paar 100 kan schelen polo vs golf, ibiza vs Leon etc. bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Die Lane Assist van de Astra pakt je alleen aan als je over de streep gaat. Wel veel ruiger dan het systeem van VAG idd :P

Octavia Ambition Business 1.0 DSG met sportpakket (goedkoper dan die tech), LED, adaptieve cc zit ook al snel op 30-31k. Blijft wel 2-3k goedkoper dan de andere merken, maar alsnog niet mis!

[ Voor 74% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 07-09-2018 23:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

De nieuwe Astra is best compleet met een vrij lage leaseprijs!

Je vergeet de best sturende auto in zijn klasse: Focus!

Een Skoda is leuk als je niets met autorijden hebt en gewoon van A naar B wil komen met meer ruimte voor minder geld. Ik heb zelf om die reden 1,5 jaar een Skoda gereden toen onze zoon geboren was. Het is geen rijdersauto, het is nergens echt goed in, maar ruimer dan andere auto’s in zijn klasse en goedkoper. Toch kan het ook bij Skoda nog wel mis gaan met opties! Eigenlijk bij heel VAG. Extra klikken drijft de prijs op.
VidaR-9 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:50:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtige wagen!!! Bizar hoe je met een standaard wagen continu met het gaspedaal tot de grond zit en met zoiets genoeg hebt met 10% van het pedaal toch? Dat valt mij zo op... Als je met een standaard blok van 120 pk wil accelereren en je schakelt bij 2000 toeren op, dan zit je gauw met het pedaal tot de grond. Nu kan dat gewoon niet meer als je normaal vooruit wil!!!

Heel veel plezier ermee, zal prima lukken!

Het zou precies mijn keuze ook zijn, kleur, velgen, uitlaat... (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 17-09 20:03
Leoon. schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:17:
[...]

Ik vind het wel heel jammer dat zelfs de richtingaanwijzer - bij wijze van- nog een optie is bij Audi. Dan wordt het al snel duur. Verder verbaas ik me ook altijd dat bijv een digitaal scherm, info active display oid? Welke lijkt mij precies 't zelfde is bij verschillende types auto's soms paar 100 kan schelen polo vs golf, ibiza vs Leon etc. bijv.
Ik ben met je eens dat de optie prijzen onevenredig hoog liggen t.o.v. andere modellen uit de VAG stal.

Wel is het zo dat tegenwoordig een Audi redelijk compleet is hoor. Zeker als je een Lease Edition kiest. In een A4 Avant heb je dan LED verlichting voor en achter, heerlijke sportstoelen, MMI navigatie, info display in kleur, in 3 delen neerklapbare achterbank, veiligheidsnet, LED verlichting in interieur, redelijk audio systeem, alarm systeem, 17 inch lichtmetalen wielen, echt aluminium afwerking in interieur. Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels en 3-zone comfort airco niet te vergeten. Electrisch portierramen voor en achter. Best compleet toch?

De zelf dimmende binnenspiegel is dan wel weer meerprijs.

Technische gezien zijn er wel degelijk flinke verschillen. De wielophanging van een Skoda Superb en helemaal een Octavia zijn veel eenvoudiger dan van bijvoorbeeld een Audi A4. En dat verschil merk je bij het rijden. En ook daar betaal je extra voor.

[ Voor 27% gewijzigd door Pegasus op 08-09-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
dfrenner schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 06:49:
[...]

De nieuwe Astra is best compleet met een vrij lage leaseprijs!

Een Skoda is leuk als je niets met autorijden hebt en gewoon van A naar B wil komen met meer ruimte voor minder geld. Ik heb zelf om die reden 1,5 jaar een Skoda gereden toen onze zoon geboren was. Het is geen rijdersauto, het is nergens echt goed in, maar ruimer dan andere auto’s in zijn klasse en goedkoper. Toch kan het ook bij Skoda nog wel mis gaan met opties! Eigenlijk bij heel VAG. Extra klikken drijft de prijs op.
Het is ook een keus waar ik nog niet uit ben :D of een Octavia 1.0 DSG met acc en sportstoelen, of een Astra 1.0 handbak met verder werkelijk alle opties (leer, massagestoel, open dakje, trekhaak, intellilux etc).

Octavia rijdt verder prima inderdaad, lekker gemiddeld en niet te gek. Rijdt iedereen zo mee weg. Astra ligt naar mijn idee wat strakker op de weg en de versnellingsbak schakelt erg prettig.
"Helaas" heeft mijn bedrijf ook geen merkenbeleid wat de keuze makkelijker zou maken :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 19-09 08:56

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:18:
[...]

Het is ook een keus waar ik nog niet uit ben :D of een Octavia 1.0 DSG met acc en sportstoelen, of een Astra 1.0 handbak met verder werkelijk alle opties (leer, massagestoel, open dakje, trekhaak, intellilux etc).

Octavia rijdt verder prima inderdaad, lekker gemiddeld en niet te gek. Rijdt iedereen zo mee weg. Astra ligt naar mijn idee wat strakker op de weg en de versnellingsbak schakelt erg prettig.
"Helaas" heeft mijn bedrijf ook geen merkenbeleid wat de keuze makkelijker zou maken :D
Als eens ooit eerder gemeld, maar vraag even bij de dealer wat een verlagingsset voor de Octavia kost. Is dealeroptie dus geen bijtelling. En dan de DSG met drive select. Rijdt ie een stuk strakker van :)

En als je kunt uiteraard de 1.4 TSI bestellen en niet de 1.0 ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:59:
[...]

Als eens ooit eerder gemeld, maar vraag even bij de dealer wat een verlagingsset voor de Octavia kost. Is dealeroptie dus geen bijtelling. En dan de DSG met drive select. Rijdt ie een stuk strakker van :)

En als je kunt uiteraard de 1.4 TSI bestellen en niet de 1.0 ;)
Bedankt voor de tip. De Drive Mode Select is een optie op de 1.4 motor, de 1.0 kent dat niet. De 1.4 valt al boven mijn budget (750 incl brandstof). Ik krijg met een dergelijke budgetopbouw veel meer auto als ik voor een kleine/zuinige motorisering ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Novadecasa schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:57:
Leasebudget: € 760 (diesel) / € 730 (benzine)
Kilometrage per jaar: 40.000/50.000
Contractduur: 48 maanden
Overige afhankelijkheden: Max 150gr/km
Specifieke wensen: Sportief, ruimte voor eventueel kinderen die er eventueel komen binnen nu en 4 jaar

Ik zat zelf te denken aan:
- Tiguan met R-line pakket of exterieur
- Talisman estate
- Megane estate
- V40 (goede ervaringen mee, echter wel gedateerd van binnen voor de komende 48 maanden)

Zowel diesel als benzine zijn voor mij beiden nog een optie, omdat in de komende 48 maanden de standplaats zal wijzigen, daardoor zal woon-werk verkeer ook zal veranderen.
Iemand tips, ervaring of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Novadecasa schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:45:
[...]

Iemand tips, ervaring of advies?
Is de prijs Incl brandstof?
anders vallen er wel wat dingen af ben ik bang.

Zelf zou ik voor de Tiguan gaan.
Deze valt voor mij buiten de boot qua budget. Maar zelf vind ik VAG wel erg fijn.
Goede stoelen, heerlijke navi en gewoon "netjes"

V40: Zou ik niet doen. Nu wel vaak voor een mooie prijs te krijgen. Maar deze generatie volvo's is niets voor mij. XC40 / V60 zijn wel stoer. Maar wel prijzig leuk aangekleed

Talisman/Megane: Renault is goed bezig. Talisman als je wat meer ruimte zoekt.
Megane verder prima. Wel even kijken of R-link bevalt. Zelf vind ik Discover Pro van VAG veel lekkerder werken. Maar dit komt misschien ook omdat ik al jaren met een Columbus / Discover Pro (gen1) rond rijdt

Buiten de Tiguan om. Kun je ook kijken naar Skoda.
Octavia is erg ruim en is (bij mij) net wat goedkoper in de lease dan een Golf. Hiermee kun je meer dan genoeg bagage voor de kleine meenemen de komende jaren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24
Mijn nieuwe A-Klasse komt deze week binnen bij de dealer. Kan 'm 19 september ophalen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Na veel wikken en wegen nu een offerte opgevraagd voor de volgende auto:

Volkswagen Golf Highline 1.0 TSI met DSG:
  • White Silver Metallica
  • Advance Pakket
  • Bestuurdersassistentenpakket Plus i.c.m LED plus
  • Executive Pakket
  • R-line SportPakket
  • Dynaudio
  • Discover pro
  • LED plus icm Advance pakkket
  • 18" Sebring velgen
  • Trailer Assist
  • Ergonomische Bestuurdersstoel
  • Schakelpaddles
  • Kessy
De Auto moet er dan ongeveer zo uit zien:
Golf Highline met Sportpakket

Helaas was de 1.5 TSI 150 pk boven budget. Ook als ik wat opties liet vallen.
En de 130 PK had nog gekund maar die is niet met sportpakket leverbaar.
En aangezien ik die wel graag wou. Maar de 1.0 gekozen.

rij nu een Golf highline business met 1.2 TSI (en daarvoor een Octavia met 1.2 TSI) Dus de 110 PK is al een vooruitgang :D .

Nu hopen dat de offerte snel goedgekeurd word.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:11
DarkSide schreef op zondag 9 september 2018 @ 08:56:

• White Silver Metallica
  • Advance Pakket
  • Executive Pakket
  • R-line SportPakket
  • Dynaudio
  • Discover pro
  • 18" Sebring velgen
  • Trailer Assist
  • Schakelpaddles
  • Kessy
[afbeelding]

rij nu een Golf highline business met 1.2 TSI (en daarvoor een Octavia met 1.2 TSI) Dus de 110 PK is al een vooruitgang :D .

Mooie auto! Ik ga zelf ook voor de Golf comfortline business, alleen die velours bekleding vind ik verschrikkelijk! Dus wellicht nog een andere uitvoering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9

• White Silver Metallica
  • Advance Pakket
  • Executive Pakket
  • R-line SportPakket
  • Dynaudio
  • Discover pro
  • 18" Sebring velgen
  • Trailer Assist
  • Schakelpaddles
  • Kessy
[afbeelding]

Hele mooi auto en configuratie! Dat R-Line pakket maakt zo'n Golf variant wel echt af.

De 1.0 TSI is geen monster, maar het is wel een heerlijk motortje. Wij hebben de iets minder sterke variant in onze Ibiza en die bevalt echt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

VidaR-9 schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:02:
[...]

Hele mooi auto en configuratie! Dat R-Line pakket maakt zo'n Golf variant wel echt af.

De 1.0 TSI is geen monster, maar het is wel een heerlijk motortje. Wij hebben de iets minder sterke variant in onze Ibiza en die bevalt echt zeer goed.
Tnx.
Idd zo'n R-line pakket maakt hem af.
Zelf al jaren bekend met de oude 1.2 TSI en al een keer de 1.0 Handbak meegekregen als vervangende auto.
Die is wel 115Pk ipv 110. Maar voor mij is de 110PK voldoende. Zeker icm DSG is dat best ontspannen rijden.
Alleen even wennen aan het driecylinder geluid.
DaYwaLkUr schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:59:
[...]

Mooie auto! Ik ga zelf ook voor de Golf comfortline business, alleen die velours bekleding vind ik verschrikkelijk! Dus wellicht nog een andere uitvoering..
Mijn huidige heeft half leder/ half stof en dat is wel erg fijn.
Nu werd volledig leder pakket te duur. Want daar moeten ook nog Elektrische stoelen bij (anders geen kantel functie).
Nu is het half alcantara / half stof als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

After market leder. Blijft buiten je bijtelling en maakt het dus geen cent duurder. Alleen het leasebedrag zal een tientje omhoog gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:58:
[...]

Een Audi is juist een hele gewone auto (een VW) maar dan over de hele linie getweakt, bijvoorbeeld met een mooiere binnenafwerking en een iets meer fijngeslepen aandrijflijn. Als ik een A3 zie, dan zie ik gewoon een betere Golf...
Lekker subjectief. Een Bugatti, Lamborghini, Porsche en Bentley zijn dan ook gewone auto's, want ook VAG. Een A3 is gewoon allemaal net iets luxer dan een Golf. En een Golf is weer net iets luxer dan een vergelijkbare Seat/Skoda. Dat het allemaal VAG is doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

AllSeeyinEye schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:31:
After market leder. Blijft buiten je bijtelling en maakt het dus geen cent duurder. Alleen het leasebedrag zal een tientje omhoog gaan.
Klopt. Nog wel aan gedacht.Discover Media en dan achteraf leder pakket.
Voor nu heb ik het maar zo gelaten. Ergens toch een grens trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
DarkSide schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:29:
[...]

Tnx.
Idd zo'n R-line pakket maakt hem af.
Zelf al jaren bekend met de oude 1.2 TSI en al een keer de 1.0 Handbak meegekregen als vervangende auto.
Die is wel 115Pk ipv 110. Maar voor mij is de 110PK voldoende. Zeker icm DSG is dat best ontspannen rijden.
Alleen even wennen aan het driecylinder geluid.
Ik vind persoonlijk de 1.0 TSI fijner dan de 1.2 TSI. Het drie cilinder roffeltje kan ik wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online

• White Silver Metallica
  • Advance Pakket
  • Executive Pakket
  • R-line SportPakket
  • Dynaudio
  • Discover pro
  • 18" Sebring velgen
  • Trailer Assist
  • Schakelpaddles
  • Kessy
[afbeelding]

Mooie config @DarkSide ! Wat was voor jou doorslaggevend om voor de Golf te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@Sjaak_Trekhaak
Rij nu ook een Golf V7. Maar dan zonder Android auto mogelijkheid en AID.

De facelift maakt hem weer een beetje anders. En er zitten genoeg nieuwe mogelijkheden op om voor mij er een soort van golf 7.8 van te maken.

Zelf heb ik niets met Ford.
Het interieur wordt ik echt niet blij van. Leuk dat het een leukere rijders auto is. Maar hoe vaak ik Focusjes wel niet inhaal in een scherpe bocht op de snelweg......En dat was voor mij geen reden om voor een Ford te gaan.

Renault Megane heeft ook nog een tijdje op de shortlist gestaan. Scheelt wel een bak met geld.
En een GT-line met 160Pk is dan goed mogelijk.
Maar wederom. Interieur en R-link zijn niet echt mijn ding. Aantal collega's rijden ook Megane en zijn ook niet super tevreden met R-link. Ik denk dan altijjd. Moet er 40k per jaar mee rijden en wil dat wel doen.
Maar dan moet de auto wel echt mijn smaak zijn.

uiteindelijk werd het of weer een Octavia (al een x een O2 Facelift gehad).
Voordeel van de O3 is. Weer echt een andere auto. En hij is mooi aan te kleden.
Maar Skoda heeft geen RS-line oid. En geen Active info Display.
Daarbij vindt ik de golf persoonlijk mooier. Was o.a. ook de reden dat er nu een Golf voor de deur staat.

Dus na 4 heerlijke jaren met de Golf. Besloten om maar weer een golf te nemen.
Nu wat meer budget. Dus konden er ook wat extra zaken bij besteld worden die 4 jaar geleden niet konden.
In de Golf "voel ik me thuis" zeg maar. En dat is het extra bedrag per maand mij waard ten op zichten van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

• White Silver Metallica
  • Advance Pakket
  • Executive Pakket
  • R-line SportPakket
  • Dynaudio
  • Discover pro
  • 18" Sebring velgen
  • Trailer Assist
  • Schakelpaddles
  • Kessy
[afbeelding]

Een hele mooie auto en configuratie! :)

Enkel schiet de catalogusprijs al wel boven de 40k als ik het een beetje bij elkaar optel?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja. Helaas wel.
Het gaat best hard. Geloof ongeveer 10k aan opties.
Yolo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een Golf met 1.0 driecilinder turboblokje. Dat moet je toch niet willen. Ik heb hetzelfde blok en aandrijflijn gereden in een Golf van 27.000 en dat vond ik al het geld niet waard. Als ik DarkSide was zou ik eerst een lang weekend of week proefrijden in de auto of het wel echt is wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:39:
Voor een Golf met 1.0 driecilinder turboblokje. Dat moet je toch niet willen. Ik heb hetzelfde blok en aandrijflijn gereden in een Golf van 27.000 en dat vond ik al het geld niet waard. Als ik DarkSide was zou ik eerst een lang weekend of week proefrijden in de auto of het wel echt is wat je wil.
@DarkSide Komt uit een 1.2TSI in een vergelijkbare auto en de 1.0TSI is zo wat beter op elk meetbaar vlak. Ik snap het probleem niet? Dat het geen strepentrekker is snapt iedereen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Check even of de 1.0 tsi wel leverbaar met het r line pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndRo555 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:58:
[...]

@DarkSide Komt uit een 1.2TSI in een vergelijkbare auto en de 1.0TSI is zo wat beter op elk meetbaar vlak. Ik snap het probleem niet? Dat het geen strepentrekker is snapt iedereen wel.
Het gaat niet om het strepentrekken. Het gaat over het gebrek aan verfijning, de vermogensopbouw die niet soepel is, het verlies aan vermogen in de hogere toeren, de nerveuze combi bak/motor. Enzovoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:12:
[...]

Het gaat niet om het strepentrekken. Het gaat over het gebrek aan verfijning, de vermogensopbouw die niet soepel is, het verlies aan vermogen in de hogere toeren, de nerveuze combi bak/motor. Enzovoort.
Dat geld allemaal evengoed voor de 1.2TSI. En de 1.0TSI trilt misschien iets meer stationair, maar het gros van de onwetende mensen raden niet dat het een 3 cilinder is ipv een "traditionele" 4 cilinder. Als je even doortrekt hoor je een 3 cilinder roffeltje, maar dat is nog best stil in vergelijking met de 1.6TDI. Die laatste is overigens zwaarder, trager en luider dan de 1.0TSI maar krijgt vaak de voorkeur door mensen die de concepten 3 cilinder, downsizing en 1l direct als "slecht" aanschouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

AndRo555 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:58:
[...]

Ik maak er ook geen probleem van. Ik rijdt al jaren een 1.2 TSI. De huidige en vorige auto waren voorzien van de 1.2TSI en die doen het prima in nederland. En ook bepakt met camping spullen naar Frankrijk is geen probleem.
Had alleen gehoopt dat de 1.5 TSI (met opties) binnen budget zou vallen.
Ik zie echt niet op tegen 4 jaar 1.0 TSI rijden.
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:12:
[...]

Tja. De 1.5 150 pk is echt een super fijn blok.
Maar er is ook zoiets als budget. Er komt een punt dat genoeg = genoeg is.
De 1.2 heeft mij de afgelopen 300.000 km overal zonder problemen gebracht.
True op 80km wegen is inhalen makkelijker met meer vermogen. Maar uiteindelijk kies ik persoonlijk liever voor luxe opties.
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:39:
Iedereen heeft zijn wensen/eisen
Zoals vermeld kom ik af van een 1.2TSI en daarvoor had ik dat blok ook. Geen issues mee.
Zelf vind ik de samen gestelde auto ook duur. Maar voor mij wel waard.
Puur omdat het alles heeft wat ik wil. En ik "er me in thuis" voel.
Voor mij komt er bv absoluut geen Ford voor de deur. Ookal scheelt met dat 80,- in de maand.

Het is trouwens niet dat ik VAG "premium" vindt en de rest niet.
De VW is gewoon een C-segmenter. Maar toevallig een die ik mooi vind en helaas wat duurder is.

[ Voor 26% gewijzigd door DarkSide op 09-09-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:46:
[...]

Ik maak er ook geen probleem van. Ik rijdt al jaren een 1.2 TSI. De huidige en vorige auto waren voorzien van de 1.2TSI en die doen het prima in nederland. En ook bepakt met camping spullen naar Frankrijk is geen probleem.
Had alleen gehoopt dat de 1.5 TSI (met opties) binnen budget zou vallen.
Ik zie echt niet op tegen 4 jaar 1.0 TSI rijden.

[...]

Tja. De 1.5 150 pk is echt een super fijn blok.
Maar er is ook zoiets als budget. Er komt een punt dat genoeg = genoeg is.
De 1.2 heeft mij de afgelopen 300.000 km overal zonder problemen gebracht.
True op 80km wegen is inhalen makkelijker met meer vermogen. Maar uiteindelijk kies ik persoonlijk liever voor luxe opties.
Rationele afweging inderdaad. Het grootste gedeelte van de tijd rijd je een vaste snelheid; ik denk dat je die 1.5 niet gaat missen. Wat misschien nog wel belangrijker is dan wat voor motor of versnellingsbak, is hoe goed/fijn je zit.
Met de ergonomische stoel die jij hebt gekozen "zit dat wel goed". Dat bepaalt uiteindelijk hoe relaxed je weer uitstapt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:32:
[...]

Lekker subjectief. Een Bugatti, Lamborghini, Porsche en Bentley zijn dan ook gewone auto's, want ook VAG. Een A3 is gewoon allemaal net iets luxer dan een Golf. En een Golf is weer net iets luxer dan een vergelijkbare Seat/Skoda. Dat het allemaal VAG is doet daar niets aan af.
Met welk betaalbaar VW model deelt de 911 zijn platform? En de Chiron?

Je lijkt concernrelaties te verwarren met technologische overeenkomsten.

Audi’s t/m de A6 zijn auto’s die in de basis een “betere VW” zijn. Een beetje zoals de Vignale serie van Ford of veel Lexus modellen tov de vergelijkbare Toyota’s.

Dat is niet fout, maar het geeft de auto’s een zekere ingetogenheid. Veel van de gebruikerservaring is “premium”. Maar een “dikke bak”’ is een A3 nooit, daarvoor is hij teveel Golf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje bezig met de nieuwe lease auto die er eind dit jaar moet komen. Keuze was aanvankelijk BMW 1, Merc A klasse of een Mini maar deze is het uiteindelijk geworden (op dit moment :D) : full options Ford Focus st line (ongeveer 33000 euro) :

Motor: 1.0 EcoBoost 6-bak 92/125 (benzine 125 PK)
Kleur: Desert Island Blue Trendy metaallak
Bekleding ST-Line Foundry/Salerno met rode stiksels (half leder)
Style pack ST-line (Deurgrepen voorportieren en dashboard met Bright Carbon accenten - Luxe vloermatten voor en achter met dubbele rode stiksels - Grote achterspoiler - Rode remklauwen)
Design Pack 2 (- Privacy glass - 18 inch 5x3 spaaks matt black machined lichtmetalen velgen - LED koplampen - LED acherlichten)
weglaten EcoBoost of EcoBlue badge op de achterklep
Comfort Pack (Automatische airco (DEATC) - Ford Keyless Entry - Regensensor - Automatisch dimmende binnenspiegel)
Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst (incl. Apple Carplay)
Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
Head-up display
Technology Pack (Adaptive Cruise Control - Grootlicht assistent - Traffic Sign Recognition - Evasive steering assist)
Parking Pack (Automatisch inparkeren (handbak) - Volledig automatisch inparkeren (automaat) - Wide-view achteruitrijcamera - Door Edge Protectors)

Wagen ziet er dan uit zoals ie op de posters staat van het nieuwe focus st line model: https://www.ford.nl/alle-modellen/focus

Nu maar hopen dat ik benzine mag lease maar als ik naar het kilometrage kijk van de afgelopen jaren en het feit dat diesel een beetje in het ecologische verdomhoekje zit moet dat wel loslopen. Anders wordt het denk ik toch een bmw 118d automaat (fors duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@Verwijderd Lekker vol aangekleed.
Hoeveel KM rij je dan? Bij ons ligt de grens op 40.000. Daarboven moeten we dieselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
DarkSide schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:51:
[...]

Is de prijs Incl brandstof?
anders vallen er wel wat dingen af ben ik bang.

Zelf zou ik voor de Tiguan gaan.
Deze valt voor mij buiten de boot qua budget. Maar zelf vind ik VAG wel erg fijn.
Goede stoelen, heerlijke navi en gewoon "netjes"

V40: Zou ik niet doen. Nu wel vaak voor een mooie prijs te krijgen. Maar deze generatie volvo's is niets voor mij. XC40 / V60 zijn wel stoer. Maar wel prijzig leuk aangekleed

Talisman/Megane: Renault is goed bezig. Talisman als je wat meer ruimte zoekt.
Megane verder prima. Wel even kijken of R-link bevalt. Zelf vind ik Discover Pro van VAG veel lekkerder werken. Maar dit komt misschien ook omdat ik al jaren met een Columbus / Discover Pro (gen1) rond rijdt

Buiten de Tiguan om. Kun je ook kijken naar Skoda.
Octavia is erg ruim en is (bij mij) net wat goedkoper in de lease dan een Golf. Hiermee kun je meer dan genoeg bagage voor de kleine meenemen de komende jaren.
Tiguan lijkt mij ook wel geschikt, maar dan wel met een R pakket anders is het niet echt een auto voor de niet-senioren vind ik.
Hopelijk valt het goed in het budget, ik heb het idee van wel. Iemand ervaring mee?

Skoda is niet mijn ding, ondanks dat ik weet dat het goed vergelijkbaar is. Zelfde als Peugeot, ook voldoende keuze, ook qua ruime SUV modellen nu (3008 en 5008 bijv.) maar dat is ook niet mijn ding.
Talis man vind ik wel een tikje mooier als de Megane, hoor trouwens over de navi wel meer negatieve berichten qua bediening en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:18:
@Verwijderd Lekker vol aangekleed.
Hoeveel KM rij je dan? Bij ons ligt de grens op 40.000. Daarboven moeten we dieselen
Ik zit nu na bijna 5 jaar op 125000 km, dus gemiddeld zal het op iets van 26000 km per jaar uitkomen. Bij ons is het geloof ik 35000 km. Daaronder mag je kiezen diesel of benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Novadecasa schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:18:
[...]

Tiguan lijkt mij ook wel geschikt, maar dan wel met een R pakket anders is het niet echt een auto voor de niet-senioren vind ik.
Hopelijk valt het goed in het budget, ik heb het idee van wel. Iemand ervaring mee?

Skoda is niet mijn ding, ondanks dat ik weet dat het goed vergelijkbaar is. Zelfde als Peugeot, ook voldoende keuze, ook qua ruime SUV modellen nu (3008 en 5008 bijv.) maar dat is ook niet mijn ding.
Talis man vind ik wel een tikje mooier als de Megane, hoor trouwens over de navi wel meer negatieve berichten qua bediening en snelheid.
Tiguan met R-line pakket: Betekend een highline met DSG.
komt minimaal op 770,- uit. ZONDER brandstof. inclusief brandstsof over de 1000.
En dan heb je alleen een highline, Metalic lak en R-line exterieur

Highlne Business R. Heb je R-line in en exterieur. Maar zit je ook op 150pk en DSG.
Komt ook uit op mininaal 770 euro ZONDER brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
DarkSide schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:26:
[...]

Tiguan met R-line pakket: Betekend een highline met DSG.
komt minimaal op 770,- uit. ZONDER brandstof. inclusief brandstsof over de 1000.
En dan heb je alleen een highline, Metalic lak en R-line exterieur

Highlne Business R. Heb je R-line in en exterieur. Maar zit je ook op 150pk en DSG.
Komt ook uit op mininaal 770 euro ZONDER brandstof.
Ik doelde meer op de mogelijkheid van een R exterieur pakket. Dat hoeft niet perse met een DSG enz. ;)
Heb ook een comfortline kunnen configureren met R line pakket overigens met benzine motor en handgeschakeld. Rond de 40k aan catalogus waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Novadecasa schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:31:
[...]

Ik doelde meer op de mogelijkheid van een R exterieur pakket. Dat hoeft niet perse met een DSG enz. ;)
Heb ook een comfortline kunnen configureren met R line pakket overigens met benzine motor en handgeschakeld. Rond de 40k aan catalogus waarde.
Misschien vroeger. Maar ik zie het nu niet meer in de configurator staan.
Vroeger was de Highline er ook met de 1.4 125PK. Die motor is niet meer

Dus kijk even goed. Daarbij had je nog geen antwoord gegeven of je bedrag inc of exc; brandstof is.

Een Tiguan Comfortline met alleen metallic lak. Lijkt op de 580 zonder brandstof uit te komen
En ongeveer 870 inclusief.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkSide op 09-09-2018 15:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndRo555
t_captain schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:13:
[...]

Met welk betaalbaar VW model deelt de 911 zijn platform? En de Chiron?

Je lijkt concernrelaties te verwarren met technologische overeenkomsten.

Audi’s t/m de A6 zijn auto’s die in de basis een “betere VW” zijn. Een beetje zoals de Vignale serie van Ford of veel Lexus modellen tov de vergelijkbare Toyota’s.

Dat is niet fout, maar het geeft de auto’s een zekere ingetogenheid. Veel van de gebruikerservaring is “premium”. Maar een “dikke bak”’ is een A3 nooit, daarvoor is hij teveel Golf.
Enkel tot en met de A3 en Q3 worden er platformen gedeeld (met uitzondering van de Touareg). De A4 en hoger hebben hun eigen platformen, enkel de motoren worden over heel de groep gebruikt (bv 2.0TDI en TFSI). De overeenkomsten tussen Audi en VW in de hogere segmenten (A4 en hoger) zijn in dat opzicht vergelijkbaar met de samenwerking tussen Renault-Nissan en Mercedes voor bepaalde modellen of BMW en Mini die bepaalde elementen delen.

(Als er ooit een A-klasse bezitter achterkomt dat zijn motor ook gewoon in een Dacia zit...)

[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 09-09-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DarkSide schreef op zondag 9 september 2018 @ 15:33:
[...]

Misschien vroeger. Maar ik zie het nu niet meer in de configurator staan.
Vroeger was de Highline er ook met de 1.4 125PK. Die motor is niet meer

Dus kijk even goed. Daarbij had je nog geen antwoord gegeven of je bedrag inc of exc; brandstof is.

Een Tiguan Comfortline met alleen metallic lak. Lijkt op de 580 zonder brandstof uit te komen
En ongeveer 870 inclusief.
Die Tiguan is duurder. Gaat naar de 950 inclusief iirc. Werd hier iig veel te duur (helaas, want wat een auto).

Tip voor jou btw: bestel die golf zonder reservewiel en met gelijke laadvloer. Ruimte die je extra hebt voor bagage die in de ruimte van het reservewiel kan is geweldig. Maak ik momenteel ook fijn gebruik van ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

The Eagle schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:31:
[...]

Die Tiguan is duurder. Gaat naar de 950 inclusief iirc. Werd hier iig veel te duur (helaas, want wat een auto).

Tip voor jou btw: bestel die golf zonder reservewiel en met gelijke laadvloer. Ruimte die je extra hebt voor bagage die in de ruimte van het reservewiel kan is geweldig. Maak ik momenteel ook fijn gebruik van ;)
Klopt. Zo doe ik dat nu ook.
Dit wordt straks wel iets minder -> Sub van Dynaudio zit daar dan
Maar er moet nog steeds wel wat onder de vloer kunnen. Bovendien nu geen trekhaak en straks wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Cornholio schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:33:
@Vayne Ja jammer dat de v40 opeens zo duur is in de lease. Een nieuwe A-klasse business solutions (automaat) + AMG pakket is goedkoper (€868 bij mijn LM), al is de fiscale waarde wel hoger dus wel iets meer bijtelling.
Zal voor een groot deel ook te maken hebben met de (niet bestaande) restwaarde van een V40. Die bak krijg je als LM toch nooit meer verkocht, je kan geen minuut rijden op de snelweg zonder dag je een V40 ziet.

Ik heb afgelopen week een offerte aangevraagd voor een Mercedes A Limousine, heel benieuwd naar wat die gaat doen. Hopelijk heb je gelijk! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:07:
[...]

Dan kunnen ze toch beter elektrisch rijden gaan promoten? Met de Hyundai Kona EV en Kia Niro EV, waarbij je met allebei makkelijk 400km kan rijden zijn er serieuze opties.

Zonder die leaseauto kom ik niet meer bij de klant :D
Zijn ze ook aan het doen. Helaas is de Kona EV pas volgend jaar leverbaar. De Kia Niro EV komt vanaf januari mondjesmaat binnen. Moet je wel een eigen oprit hebben of een laadpaal kunnen regelen met je gemeente (wat bij mij weer lastig is) anders heb je er nog geen reet aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
DeluxZ schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:23:
Moet je wel een eigen oprit hebben of een laadpaal kunnen regelen met je gemeente (wat bij mij weer lastig is) anders heb je er nog geen reet aan natuurlijk.
Nou ja, stel je moet 60km rijden om op je werk te komen kun je makkelijk heen en terug door alleen maar op je werk op te laden. Privegebruik van de auto word dan wat minder aantrekkelijk, maar het kan zonder laadpaal.

[ Voor 66% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 10-09-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"'Blik to the Future' is de glazen bol van onze visionaire kunstenaars die, op basis van spionagebeelden en/of goed geïnformeerde bronnen, vooruitblikken op wat ons aan moois te wachten staat."

Kortom gewoon wat schetsen van een journalist over hoe mogelijk het 2020 model van de Octavia eruit zo kunnen zien. De relevantie voor dit topic ontgaat mij, zeker ook omdat 2020 nog heel ver weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:49:
De relevantie voor dit topic ontgaat mij
offtopic:
Eens, weggehaald

[ Voor 47% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 10-09-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:37:
[...]

Nou ja, stel je moet 60km rijden om op je werk te komen kun je makkelijk heen en terug door alleen maar op je werk op te laden. Privegebruik van de auto word dan wat minder aantrekkelijk, maar het kan zonder laadpaal.
Privegebruik wordt fiscaal ook laag gewaardeerd voor EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:37:
[...]

Klopt, ik heb een collega die precies dit doet. Of het handig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DeluxZ schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:55:
[...]

Klopt, ik heb een collega die precies dit doet. Of het handig is?
Het is goedkoop dus het mag wat moeite kosten.

Zie die logica vaak. Als ik iets veel gebruik moet het gewoon goed en fijn werken, als dat dan wat kost is het maar zo. Ik moet toch wat met mijn geld. (Ik heb dan ook net een dikke sjoemeldiesel besteld met nog wat extra comfort en prijs verhogende opties - gewoon omdat het kan. )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:31:
Dus dan betaal je een tientje per maand meer voor de auto, is dat wat je zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:07:
[...]

Dus dan betaal je een tientje per maand meer voor de auto, is dat wat je zegt?
`
Je baas zal er een 10tje extra voor betalen per maand (leasebedrag), telt niet in je eigenbijtelling mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohead schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:13:
[...]

`
Je baas zal er een 10tje extra voor betalen per maand (leasebedrag), telt niet in je eigenbijtelling mee
Wellicht ontgaat mij dan iets, maar als de baas dat betaald, dan verrekent hij dat toch gewoon door aan mij? Anders zijn er genoeg leuke dingen aftermarket in te passen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:18:
[...]

Wellicht ontgaat mij dan iets, maar als de baas dat betaald, dan verrekent hij dat toch gewoon door aan mij? Anders zijn er genoeg leuke dingen aftermarket in te passen...
Je draagt de bijtelling af aan de Belastingdienst over de fiscale waarde. Dat is de waarde van de auto vóór het toekennen van het kenteken aan de auto.

Als de dealer achteraf nog wat toevoegt aan je auto, betaal je daar geen bijtelling over. Het leasetarief van je auto wordt wel hoger. De baas betaalt dat, en of die dan nog wat doorrekent aan jou hangt van je regeling af natuurlijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 10-09-2018 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:18:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jullie is geregeld maar bij de meeste zal het zo zijn:
Je hebt een leasebedrag wat je mag besteden.
Daar mag jij een auto van kiezen met X waarde.
Fiscale waarde van de auto fabriek af daarover betaal je bijtelling.
Alles wat naderhand ingebouwd kan worden zoals leder, andere soort velg, verlaging set telt als accessoires mee. (daarover betaal je geen eigen bijtelling) maar wordt wel meegenomen in het leasebedrag afgegeven door je baas.

Edit:
Sjaak was sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohead schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:22:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jullie is geregeld maar bij de meeste zal het zo zijn:
Je hebt een leasebedrag wat je mag besteden.
Daar mag jij een auto van kiezen met X waarde.
Fiscale waarde van de auto fabriek af daarover betaal je bijtelling.
Alles wat naderhand ingebouwd kan worden zoals leder, andere soort velg, verlaging set telt als accessoires mee. (daarover betaal je geen eigen bijtelling) maar wordt wel meegenomen in het leasebedrag afgegeven door je baas.

Edit:
Sjaak was sneller :)
Bedankt beide! Maar stel de baas verrekent dat allemaal door aan mij, is het dan desondanks nog steeds gunstiger om bepaalde zaken (bijv. leder) aftermarket in te passen of maakt het dan voor het totaalplaatje onder aan de streep niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:24:
[...]

Bedankt beide! Maar stel de baas verrekent dat allemaal door aan mij, is het dan desondanks nog steeds gunstiger om bepaalde zaken (bijv. leder) aftermarket in te passen of maakt het dan voor het totaalplaatje onder aan de streep niets uit?
Wat denk je? Je auto wordt normaal aan twee kanten duurder door een optie toe te voegen (bijtelling en leaseprijs) Door het aftermarktet toe te voegen mis je de extra bijtelling.

Je moet alleen kijken of de prijsverhoging voor de leaseprijs wel gelijk is (of anders dat meerkenen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:24:
[...]

Ik denk dat je dan met 2 offertes naar de LM moet gaan en dat ze daar dan een berekening op los laten wat het bedrag per maand is voor je baas en wellicht je eigen bijdrage p.m.

Heb je geen afspraken gemaakt met de baas hierover? Wel fijn om van te voren te weten hoe en wat.
Er is een andere topic wat alleen gaat over het leasen etc. Hier willen we het over keuze van de autos hebben.

*Modje kan dit verplaatst worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Korvaag
dfrenner schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 06:49:
[...]
Je vergeet de best sturende auto in zijn klasse: Focus!

Een Skoda is leuk als je niets met autorijden hebt en gewoon van A naar B wil komen met meer ruimte voor minder geld. Ik heb zelf om die reden 1,5 jaar een Skoda gereden toen onze zoon geboren was. Het is geen rijdersauto, het is nergens echt goed in, maar ruimer dan andere auto’s in zijn klasse en goedkoper.
Niet zozeer vergeten, maar gewoon niet als een serieuze optie meegenomen door eerdere ervaringen met hetzelfde model (pre-facelift) en het feit dat het huidige nieuwe model vorig jaar nog niet bestelbaar was.

Verder iedereen z'n mening natuurlijk, maar ik vind dat 'rijdersauto' argument zo belegen. Je rijdt in NL in je woonwijk 30 met drempels en daarna op een kaarsrechte weg 100-130 als je al niet in de file staat. Wat nou rijdersauto :P Tis niet alsof je hier bergweggetjes hebt of je wagen 1x per week over een circuit jaagt. Ik sta echt niet met een grotere glimlach in de file in een rijdersauto.

De meeste leaseauto's *zijn* auto's om van A naar B te komen, namelijk van je huis naar je werk. Comfort is daarin naar mijn mening belangrijker dan of het een rijdersauto is. Ergonomie ook, en daar liet Ford het (voor mij) liggen in het vorige model Focus. Nieuwe model nog niet gezien overigens. Schijnt beter te zijn.

Wat comfort en ergonomie inhoudt kan natuurlijk voor iedereen verschillend zijn. Waar ik niet blij word van het interieur van de Focus (knoppen op een rare plek, mini navigatie) kan een ander het interieur van VAG wellicht totaal niet bekoren qua bediening.

Overigens is dat rijdersauto ook aan erosie onderhevig. Je ziet bijvoorbeeld dat Ford op de lichter gemotoriseerde nieuwe Focussen nu ook een torsieas monteert in plaats van multi-link ophanging. Blijkbaar wint besparing het qua verkopen toch van rijdersauto (of ze willen gewoon meer geld in hun zak steken :+).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlakHawk
Korvaag schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:34:
[...]

Niet zozeer vergeten, maar gewoon niet als een serieuze optie meegenomen door eerdere ervaringen met hetzelfde model (pre-facelift) en het feit dat het huidige nieuwe model vorig jaar nog niet bestelbaar was.

Verder iedereen z'n mening natuurlijk, maar ik vind dat 'rijdersauto' argument zo belegen. Je rijdt in NL in je woonwijk 30 met drempels en daarna op een kaarsrechte weg 100-130 als je al niet in de file staat. Wat nou rijdersauto :P Tis niet alsof je hier bergweggetjes hebt of je wagen 1x per week over een circuit jaagt. Ik sta echt niet met een grotere glimlach in de file in een rijdersauto.

De meeste leaseauto's *zijn* auto's om van A naar B te komen, namelijk van je huis naar je werk. Comfort is daarin naar mijn mening belangrijker dan of het een rijdersauto is. Ergonomie ook, en daar liet Ford het (voor mij) liggen in het vorige model Focus. Nieuwe model nog niet gezien overigens. Schijnt beter te zijn.

Wat comfort en ergonomie inhoudt kan natuurlijk voor iedereen verschillend zijn. Waar ik niet blij word van het interieur van de Focus (knoppen op een rare plek, mini navigatie) kan een ander het interieur van VAG wellicht totaal niet bekoren qua bediening.

Overigens is dat rijdersauto ook aan erosie onderhevig. Je ziet bijvoorbeeld dat Ford op de lichter gemotoriseerde nieuwe Focussen nu ook een torsieas monteert in plaats van multi-link ophanging. Blijkbaar wint besparing het qua verkopen toch van rijdersauto (of ze willen gewoon meer geld in hun zak steken :+).
Ik had met de Focus in iedere bocht plezier van het onderstel.
En het blijft leuk dat je in de binnen bocht een snelweg opdraait en waar een A4 naast je moeite heeft om het onderstuur te corrigeren, jij er makkelijk voorbij stuurt. Daar krijg ik wel een glimlach van.

Het rechte stuk boeit het weinig idd, maar ik kom in het jaar regelmatig in Duitsland, Italië en soms nog wat verder in Roemenië en dan is zo'n auto echt veel meer fun om te rijden. Ja wellicht wat ongemotoriseerd, maar in de bochten merk je daar weinig van.

Mijn V60 geeft juist een glimlach op de rechte stukken snelweg. Het is een ander soort leuk om te rijden.
De Focus moet het echt van de bochten hebben, met standaard +/- 120pk. Het probleem van de V60 is dat je maar weinig echt vooraan het stoplicht terecht komt, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DeluxZ schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:23:
Zijn ze ook aan het doen. Helaas is de Kona EV pas volgend jaar leverbaar. De Kia Niro EV komt vanaf januari mondjesmaat binnen. Moet je wel een eigen oprit hebben of een laadpaal kunnen regelen met je gemeente (wat bij mij weer lastig is) anders heb je er nog geen reet aan natuurlijk.
Snelladen is de toekomst!
Goedkoper (met maingau), sneller. Veel meer volume, dus marges kunnen omlaag... Efficiënter!

Al die trage laadpalen zijn leuk en aardig, maar als in de toekomst 50% van NL een EV heeft... Die dingen staan daar heel de dag/nacht geparkeerd en een laadpaal plek weg te eten voor een vrij laag volume.

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 10-09-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:14:
[...]
Mijn V60 geeft juist een glimlach op de rechte stukken snelweg. Het is een ander soort leuk om te rijden.
Maar in de bochten is die juist weer nergens.. Dat merkte ik ook destijds met de V40 D4, die had een erg zware neus en wilde vooral snel en vaak rechtdoor. De Octavia is juist weer een stuk lichter en gaat makkelijker de bocht om. Persoonlijk vond ik de V40 fijner op lange afstanden door de lange bakverhoudingen en sterke motor, terwijl de Octavia op bochtige wegen fijner is. Maar dat heeft in dit geval meer met de motorisering te maken dan met de auto zelf :)
Pagina: 1 ... 41 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.