Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.399 views

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:05
Dat bedoel ik dus, ik heb best veel auto's (huur/ van familie/ enz) gereden met 5 versnelling (ja ook 'moderne auto' i.e. >2008) en die liep altijd boven de 3000 rpm op snelweg rond 120kmh. Dat vind ik dus echt irritant zeker als je ooit 6 bak gereden heb op snelweg. Maar goed, op gegeven moment merk je het niet meer. Zo had ik jaren gereden met 5 bak, terwijl ik 100km moet maken per dag waarvan 60% snelweg is.

Life is too short to drive boring cars

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
/me rijdt nu diesel. Zescylinder, 140 km//h @ 2000 rpm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:34
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:23:
[...]

Ik heb in die 1.4 gereden. Dat rijdt prima maar ik vond de rijervaring niet anders dan de 115pk auto die ik nu heb. Bij de 1.6 weet je dat je met 200pk echt een duw in de rug krijgt, dat had die 1.4 niet echt.

Met die Astra's heb ik dus iets van óf snel, of lekker luxe :). Ik zal met name snelwegkilometers maken in Midden en Noord-NL.
Ik heb een Astra met de 1.4T. Deze voelt, in vergelijking met de 1.4 TSI van VAG, wat minder vlot aan maar het is wel een vlot en soepel blok.
Als je naar de droge cijfers kijkt gaat deze toch een stuk vlotter naar de 100 als de 1.0 (scheelt 3 seconden!), plus dat het een vier cilinder is wat sowieso al soepeler en prettig rijdt als een drie cilinder. Daarnaast zes bak..... alleen daarom al.

Dat de stap van 115pk naar 200pk indrukwekkend is en van 115pk naar 150pk iets minder snap ik wel.

Ik zie dat je de Intelilux LED verlichting ook op je lijstje hebt staan. Perfecte keuze en in één woord "briljant", nu na dik twee jaar blijf ik me over het lichtspel in het donker verbazen en het geeft echt een hele bak licht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:20
B-Real schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:48:
[...]

Ik heb een Astra met de 1.4T. Deze voelt, in vergelijking met de 1.4 TSI van VAG, wat minder vlot aan maar het is wel een vlot en soepel blok.
Als je naar de droge cijfers kijkt gaat deze toch een stuk vlotter naar de 100 als de 1.0 (scheelt 3 seconden!), plus dat het een vier cilinder is wat sowieso al soepeler en prettig rijdt als een drie cilinder. Daarnaast zes bak..... alleen daarom al.

Dat de stap van 115pk naar 200pk indrukwekkend is en van 115pk naar 150pk iets minder snap ik wel.

Ik zie dat je de Intelilux LED verlichting ook op je lijstje hebt staan. Perfecte keuze en in één woord "briljant", nu na dik twee jaar blijf ik me over het lichtspel in het donker verbazen en het geeft echt een hele bak licht!
En hieraan toevoegen. Ik zou zeker eens met leon/golf/octavia 1.4/1.5 rijden. Die geven wel de duw met 150pk

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Dat sowieso inderdaad.

Ik heb toentertijd ook in de Leon met 1.4 gereden en de Astra 1.4 (deze was toen hagelnieuw). Het blok in de Leon was fijner, maar de Astra was van binnen een stuk moderner en minder "plastic". Daarnaast was zowel het leasetarief als de fiscale waarde een stuk aantrekkelijker dan de Leon (of Golf die ook op het lijstje stond, maar heb ik niet in gereden toen).

Wat ik mij er van herinner, en ik kan me zomaar voorstellen dat dat ook bij de nieuwe 1.5 van VAG het geval is, is dat die hun maximale koppel heel erg vroeg afgeven. De Astra doet dat een kleine 700/800rpm later. Dit maakt de auto op papier een fractie minder vlot, maar qua gevoel (die duw in je rug dus) maakt het een groter verschil.

• Pegasus
  • Laatst online: 17-09 20:03
Ik heb de 1.5 TSI in een Audi A3 1.5 TFSI gereden en dat rijdt inderdaad erg vlot. Constant het gevoel dat je altijd voldoende power hebt. Daarbij is het blok stil, zuinig en loopt mooi rond. Erg fijn blok.

In mijn A4 Avant het ik de 1.4 TFSI en zelfs die voelt in combinatie met de s-tronic vlot genoeg aan.

Je zou ook eens naar een A3 1.5 TFSI kunnen kijken. Totaal andere beleving dan een Leon of Octavia met dezelfde motor. Mooie afwerking, strak (sport-)onderstel dat toch voldoende comfortabel is, goede sportstoelen (Lease Edition), LED verlichting en nog wat zaken. Echt het gevoel dat je in een klasse hoger rijdt en ook voldoende vlot (1.5). Maar dit is natuurlijk mijn mening ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:32
t_captain schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:45:
/me rijdt nu diesel. Zescylinder, 140 km//h @ 2000 rpm
/me rijdt nu diesel. Viercylinder, 190 km//h @ 2900 rpm :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bedankt voor de reacties :) Auto's zijn voor mij echt een hobby/gevoelsding, ultieme keuze binnen het budget zal ik niet kunnen maken vermoed ik ;).

Gezien ik veel in de spits rijd kan ik me ook voorstellen dat die snelheid/punch leuk is voor sommige momentjes, maar dat luxe in de praktijk een beter allroundgevoel geeft. Iemand ervaring met de 1.0 turbo?

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 19:15
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:57:
Bedankt voor de reacties :) Auto's zijn voor mij echt een hobby/gevoelsding, ultieme keuze binnen het budget zal ik niet kunnen maken vermoed ik ;).

Gezien ik veel in de spits rijd kan ik me ook voorstellen dat die snelheid/punch leuk is voor sommige momentjes, maar dat luxe in de praktijk een beter allroundgevoel geeft. Iemand ervaring met de 1.0 turbo?
Is een automaat dan niet een betere keuze? Dat rijdt een stuk rustiger.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
floriz87 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:03:
[...]
Is een automaat dan niet een betere keuze? Dat rijdt een stuk rustiger.
Jep, maar dat passeert de WAF niet. Ik heb geen probleem met schakelen.

• floriz87
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:05:
[...]

Had ik vroeger ook, wilde absoluut geen automaat, vooral vanwege imago. Maar mijn vrouw wilde wel, dus op een gegeven moment overstag gegaan. En inmiddels bevalt het me wel :9 . Alhoewel ik het aggressieve van een pookje af en toe wel mis :P .

Maar als je echt veel filerijdt is het wellicht de moeite waard het te heroverwegen.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Ik heb nog nooit een automaat gehad, maar met het huidige aanbod zie ik geen enkele reden meer om voor zo'n ouderwetste handbak te kiezen. (of is een auto zonder startmotor ook een optie omdat je toch wel de kracht hebt om hem zelf aan te slingeren?)

Mijn huidige auto is gewoon de laatste met een handbak en die gaat er over een week of 2 a 3 uit. (en wie weet is mijn nieuwe auto wel mijn laatste met verbrandingsmotor, maar dat is dan weer een hele andere discussie)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Zo das nieuw dat WAF juist geen automaat. Bij mij is het juist andersom. Gelukkig heb ik niets te klagen met de ZF automaat in de Giulia.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
gergs schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:18:
Zo das nieuw dat WAF juist geen automaat. Bij mij is het juist andersom. Gelukkig heb ik niets te klagen met de ZF automaat in de Giulia.
Ik heb een mooie E39 5-serie gehad met automaat. Reed heerlijk. M'n vriendin er ook een paar keer in, maar die trapte dan vol op de niet aanwezige koppeling :D de lol was er voor haar af toen.

• Ankona
gergs schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:18:
Mijn vrouw wil ook geen automaat. Zal iets conservatiefs zijn en bang voor iets wat ze niet kent. Maar ach, ze rijdt toch nooit zelf in mijn auto en ben benieuwd hoe haar mening zich ontwikkelt als ze met mij mee gaat rijden in mijn nieuwe auto.

alles kan off-topic

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn vrouw wilde ook geen automaat, maar die is na een jaar inmasseren inmiddels om geloof ik. Mijn ouders hebben recent een auto met automaat gekocht waar ze een paar keer in heeft gereden, en hoewel ze schakelen leuker vindt, snapt ze wel waarom ik met 45k per jaar liever een automaat wil in de volgende auto. Zij rijdt zo'n 2 tot 3 duizend km per jaar (korte stukjes naar ouders en vriendinnen, boodschappen etc). Dan wil ze autorijden ook nog een beetje leuk houden ipv alleen maar een mogelijkheid om je van A naar B te bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:58:
Na wat proefritjes en afwegingen m'n shortlist wat aangepast. Ik denk niet dat ik ooit helemaal uit m'n keuze ga komen en helemaal tevreden ga zijn :D.

Leasebudget: 750 inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Vriendin rijdt (liever) niet in automaat :9, station ivm kinderen/hond.

1. Opel Astra ST Business Exec 1.0 105pk, handbak
Noemenswaardige opties:
  • Lederen bekleding, AGR stoelen
  • Elektrisch verstelbare stoelen voor met verwarming, ventilatie
  • OPC line interieurpakket (oa zwarte hemelbekleding, gaaf :D)
  • Schuif/kanteldakje
  • Intellilux adaptieve LED verlichting
  • 17" velgen
Pro: dik uitgerust, zuinige motor (voor de baas leuk natuurlijk)
Min: twijfel over de motor. Het is een 3 pitter met 5 versnellingen.
Alle opties maken het een leuke auto, vraag me alleen af hoeveel rijplezier je hebt met de 105pk.

2. Opel Astra ST Business Exec 1.6 200pk, handbak
Noemenswaardige opties:
  • AGR stoelen voor
Pro: 200pk! Ongetwijfeld snel.
Min: blijft geen ruimte voor opties door het brandstofverbruik.

3. Skoda Octavia Estate 1.0 DSG7 Ambition Business
Noemenswaardige opties:
  • Sportpakket/stoelen
  • LED koplampen
  • Adaptive cruise control (misschien, twijfel omdat die niet als 'gewone' cc kan werken)
Pro: veel ruimte natuurlijk, verstandige keuze
Min: wat minder echt een rijdersauto, ouder model (2013, denk dat volgend jaar de opvolger wel zal verschijnen), 1.0 motortje
Ik rijd zelf bijna 2 jaar in een Skoda Octavia 1.6TDI DSG Style Business met Sportstoelen Eibach verlaging en 18" velgen en dit rijd/stuurt naar mijn idee een stuk beter dan een Astra. Rijd de afgelopen 3 weken in een vervangend Astra met 1.0 3 cylinder handbak maar persoonlijk heb ik daar veel minder gevoel bij met het rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
VidaR-9 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:05:
[...]

330i hopelijk komende week binnen en ophalen
Vanmorgen gehoord dat de BMW morgen binnenkomt. Afspraak voor aflevering staat volgende week vrijdagochtend. Aftellen!! :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:04:
[...]

Vanmorgen gehoord dat de BMW morgen binnenkomt. Afspraak voor aflevering staat volgende week vrijdagochtend. Aftellen!! :+
Vet man! SPANNOND!!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
gwystyl schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:30:
Dan wil ze autorijden ook nog een beetje leuk houden ipv alleen maar een mogelijkheid om je van A naar B te bewegen.
Wat is er in *****naam leuk aan schakelen? Ik ken ook van die figuren die zeggen "zich anders te vervelen" in de auto, terwijl er bij mij genoeg om de auto heen gebeurd en het schakelen (als ik al in een handgeschakelde wagen rijd) dit bijna automatisch gaat.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:32
[...]

Rijdt zij jou elke dag naar je werk dan? :+ Anders zou ik lekker die automaat pakken, veel fijner in de file.
Het is dat ik een vlotte goedkope handbak over kon nemen maar anders was er ook een automaat/elektrische gekomen. Er is momenteel geen mevrouw Faddermakker maar ik zou daar echt lak aan hebben, tenzij mij overal naartoe rijdt :P

[ Voor 26% gewijzigd door FDMK op 30-08-2018 13:23 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Faddermakker schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

Rijdt zij jou elke dag naar je werk dan? :+ Anders zou ik lekker die automaat pakken, veel fijner in de file.
Het is dat ik een vlotte goedkope handbak over kon nemen maar anders was er ook een automaat/elektrische gekomen. Er is momenteel geen mevrouw Faddermakker maar ik zou daar echt lak aan hebben, tenzij mij overal naartoe rijdt :P
De meeste automaten hebben de optie tot flippers toch? 50/50 oplossing ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

De meeste automaten hebben de optie tot flippers toch? 50/50 oplossing ;)
De optie die veel mensen op hun eerste automaat kiezen om er de eerste week twee keer mee te spelen.....

alles kan off-topic

• floriz87
Ankona schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:28:
[...]

De optie die veel mensen op hun eerste automaat kiezen om er de eerste week twee keer mee te spelen.....
Sowieso heeft een gewone automaat ook een manual stand, dus die flippers zijn nogal overbodig.

Verwijderd

[...]

Sí.

Ik vind het vreselijk, maargoed, als je dan toch wat "interactie" nodig hebt.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jongetje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Wat is er in *****naam leuk aan schakelen? Ik ken ook van die figuren die zeggen "zich anders te vervelen" in de auto, terwijl er bij mij genoeg om de auto heen gebeurd en het schakelen (als ik al in een handgeschakelde wagen rijd) dit bijna automatisch gaat.
Geen idee, laten we het houden op vrouwenlogica 8)

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Faddermakker schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

Ben zo gewend aan schakelen dat het ook op de automaat gaat. Je hebt wel gelijk. Ik sta nu niet dagelijks in de file of voor het stoplicht. Wel iets om rekening mee te houden. Astra met 150pk en automaat (koppelomvormer) maar eens bij elkaar gaan klikken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Zeker niet!

Gebruik mijn flippers dagelijks, als ik achter een langzamer rijdend iemand zit en ik zie dat die over ~5 seconden opschuift tik ik hem alvast 2 versnellingen terug ( van D7 naar M5 wordt dat dan) om meer acceleratie te hebben (koppelrijker gebied). Ook kan ik doordat de bak tijdelijk in M staat het gas volledig vloeren (tot aan de weerstand). Als ik dit niet doe en ik trap het gas diep in schakelt de bak zelf nóg verder terug en zit je met een loeiende motor met dezelfde acceleratie als in M5 :P
floriz87 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:30:
[...]

Sowieso heeft een gewone automaat ook een manual stand, dus die flippers zijn nogal overbodig.
Handen een het stuur kunnen houden vind ik veeeeeeul fijner als naar de pook moeten grijpen. Bovendien MOET de pook in M staan om ermee te kunnen schakelen, met de flippers aan het stuur kan de pook lekker in D of S blijven staan en zet de software hem tijdelijk op M.

Prima investering voor die 100€ :)

www.google.nl

• SirLct
[...]

Tel ik maar niet bij de non "veel mensen". Ik gebruik mijn flippers dagelijks.
Wat een lekker gevoel (ja ik ben mss raar) om de flippers zo 2-3x te trekken om iemand in te halen of om op de snelweg even snel in te schuiven/ in te voegen.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
gergs schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:42:
[...]

Tel ik maar niet bij de non "veel mensen". Ik gebruik mijn flippers dagelijks.
Wat een lekker gevoel (ja ik ben mss raar) om de flippers zo 2-3x te trekken om iemand in te halen of om op de snelweg even snel in te schuiven/ in te voegen.
Wat voor motor heeft jouw Alfa dan?

• SirLct
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:52:
[...]

Wat voor motor heeft jouw Alfa dan?
2.0t 200pk. Mij hoor je niet klagen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
gergs schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:32:
[...]

2.0t 200pk. Mij hoor je niet klagen..
Dan zijn die flippers ook leuk idd :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sportstand vind ik leuk genoeg. Ik zou daarmee dan ook manual kunnen schakelen en heb daarom geen flippers genomen. Maar in alle eerlijkheid gebruik ik de sportstand vrijwel alleen maar als automaat, werkt responsief genoeg en schakelt dan ook automatisch 1 a 2 versnellingen terug.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:41
In juli gewisseld van werkgever, de Golf GTE moest helaas achterblijven. Intussen een nieuwe auto besteld: Audi A3 1.5 TFSI S-Tronic Lease Edition :). Het is een 'Athlon Edition', dus ik had geen keuze meer qua opties. Voornamelijk voor gekozen omdat ie snel leverbaar is: eind juli besteld, donderdag as. staat ie klaar bij de dealer. Wilde eigenlijk een Tiguan hebben, maar begreep dat ik dan nog een jaar oid zou moeten wachten 8)7

Leasebudget: €700,-
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Specifieke wensen: Automaat, CarPlay, trekhaak, beetje leuk vermogen.
Uiteindelijke keuze: Audi A3 1.5 TFSI S-Tronic Lease Edition

Opties (door Athlon gekozen):
- Zwart metallic lak
- 17" Kinetic velgen
- S-Line Exterieur
- Privacy Glass
- Wegrijassistent
- Parkeerhulp Plus
- Diefstalalarm
- Comfortsleutel
- Comfortairconditioning
- Audi Soundsystem
- Audi Phone Box
- LED-koplampen
- MMI navi plus
- Lichtpakket

Zelf heb ik nog als extra opties smartphone-integratie en een zwenkbare trekhaak gekozen, worden achteraf ingebouwd :). Ding heeft een cataloguswaarde van +/- €46.000, dus die bijtelling wordt wel even slikken t.o.v. die Golf GTE met 7% bijteling :X. Maar ach, aan de andere kant heb ik drie jaar lang goedkoop gereden en moet ik nu weer een "normaal" bedrag betalen.

Donderdag ga ik echter op vakantie, dus de auto moet nog even iets langer op zich laten wachten :+

Oh, en om in te haken op de flipperdiscussie: ik had ze erg graag weer willen hebben in de A3. In de GTE heb ik ze in die drie jaar regelmatig gebruikt, erg leuk als je even sportief wilt rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door chup5528 op 03-09-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Ik ga binnenkort een leaseauto bestellen (Polo Comfortline business)
Nu zit ik enkel met de velgen een beetje te twijfelen. Er is eigenlijk maar 1 set velgen die ik leuk/mooi vind en die kosten dan gelijk 1695 euro als accessoire. Dit vind ik erg veel geld.

Zijn er mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld zelf aftermarket monteren of via de dealer iets anders kunnen regelen?

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Op een leaseauto is de prijs van de velgen niet direct van belang, maar wel het effect op je leaseprijs. Voor 1700 euro zullen deze velgen waarschijnlijk iets grotere banden hebben en dat verhoogt de leaseprijs ook. Check dat bedrag even; die velgen gaan waarschijnlijk heel duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Vuistregel voor velgen in de lease:

Andere velgen -> heel duur. (Flink duurder dan andere opties met een vergelijkbare prijs)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Die hakken er inderdaad behoorlijk in. De leaseprijs word verhoogd met 52 euro als ik de velgen aanklik.
De bandenmaat is dan inderdaad ook groter.

Vandaar dat ik mij afvroeg of er andere mogelijkheden zijn.
De velgen die ik nu gekozen heb zijn 18 inch. Ik vind het ook prima om met 16 of 17 inch te rijden als ik de velgen mooi vind. Alleen biedt volkswagen maar een aantal andere velgen aan die niet echt mijn smaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VW kan ook MAK of andere velgen als dealeroptie leveren. Heb je ineens meer keuze. Valt dan binnen de leaseprijs maar buiten de bijtelling. Overleg even met je dealer

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag het ook even na bij de LM. Het kan best zijn dat ze meer rekenen omdat grotere velgen nou eenmaal meer brandstofverbruik betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
chup5528 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:32:
In juli gewisseld van werkgever, de Golf GTE moest helaas achterblijven. Intussen een nieuwe auto besteld: Audi A3 1.5 TFSI S-Tronic Lease Edition :). Het is een 'Athlon Edition', dus ik had geen keuze meer qua opties. Voornamelijk voor gekozen omdat ie snel leverbaar is: eind juli besteld, donderdag as. staat ie klaar bij de dealer. Wilde eigenlijk een Tiguan hebben, maar begreep dat ik dan nog een jaar oid zou moeten wachten 8)7

Leasebudget: €700,-
Kilometrage per jaar: 40.000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Specifieke wensen: Automaat, CarPlay, trekhaak, beetje leuk vermogen.
Uiteindelijke keuze: Audi A3 1.5 TFSI S-Tronic Lease Edition

Opties (door Athlon gekozen):
- Zwart metallic lak
- 17" Kinetic velgen
- S-Line Exterieur
- Privacy Glass
- Wegrijassistent
- Parkeerhulp Plus
- Diefstalalarm
- Comfortsleutel
- Comfortairconditioning
- Audi Soundsystem
- Audi Phone Box
- LED-koplampen
- MMI navi plus
- Lichtpakket

Zelf heb ik nog als extra opties smartphone-integratie en een zwenkbare trekhaak gekozen, worden achteraf ingebouwd :). Ding heeft een cataloguswaarde van +/- €46.000, dus die bijtelling wordt wel even slikken t.o.v. die Golf GTE met 7% bijteling :X. Maar ach, aan de andere kant heb ik drie jaar lang goedkoop gereden en moet ik nu weer een "normaal" bedrag betalen.

Donderdag ga ik echter op vakantie, dus de auto moet nog even iets langer op zich laten wachten :+

Oh, en om in te haken op de flipperdiscussie: ik had ze erg graag weer willen hebben in de A3. In de GTE heb ik ze in die drie jaar regelmatig gebruikt, erg leuk als je even sportief wilt rijden.
Zesenveertigduizend voor een A3 1.5?? Wow, mijn alfa kost niet eens zoveel.
En qua pakket ben je ook "genaaid" door Athlon.
Want als je S-line edition aanklikt dan ben je namelijk goedkoper uit.

Zonder S-line edition (Lease edition) = 45,653 eur
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

S-line edition 44,429 eur
En je heb 18 inch velgen, s-line stoelen/stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:58:
Vraag het ook even na bij de LM. Het kan best zijn dat ze meer rekenen omdat grotere velgen nou eenmaal meer brandstofverbruik betekenen.
Brandstof wordt meestal apart berekend, dat zal het niet zijn. Ik vermoed vooral een opslag voor duurdere banden. Mogelijk dat de restwaarde vna die velgen in tegenstelling tot andere opties 0 is.
Veel meer kan ik niet bedenken

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
gergs schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:20:
[...]

Zesenveertigduizend voor een A3 1.5?? Wow, mijn alfa kost niet eens zoveel.
En qua pakket ben je ook "genaaid" door Athlon.
Want als je S-line edition aanklikt dan ben je namelijk goedkoper uit.

Zonder S-line edition (Lease edition) = 45,653 eur

S-line edition 44,429 eur
En je heb 18 inch velgen, s-line stoelen/stuur.
Yep, dat had ik ook gekozen als ik 'm zelf mocht samenstellen. Liever S-Line dan MMI Plus imho :). Maar goed, het ging me er ook om dat ik niet nog veel langer in mn voorloopauto (Clio) hoefde te rijden :>

Giulia had ik ook graag willen hebben, maar die is in de lease nu eenmaal een stuk duurder dan een A3. Ik vond 't toch iets te gek worden om zelf nog eens €150+ bij te leggen, zit nu netjes binnen het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
Thrilseeka schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:24:
Ik ga binnenkort een leaseauto bestellen (Polo Comfortline business)
Nu zit ik enkel met de velgen een beetje te twijfelen. Er is eigenlijk maar 1 set velgen die ik leuk/mooi vind en die kosten dan gelijk 1695 euro als accessoire. Dit vind ik erg veel geld.

Zijn er mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld zelf aftermarket monteren of via de dealer iets anders kunnen regelen?
Ik heb een jaar of 8 geleden bij m'n Polo achteraf nog een een setje 17" velgen toegevoegd (een paar maanden nadat ik de auto had). Toen kostte het ruwweg ' aanschafprijs (velgen+banden) / looptijd' per maand extra. Gewoon bij de Euromaster een leuk setje velgen + Conti bandjes uitgekozen voor zo'n €1000,- totaal. Kostte iets van €20,- p/m extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Thrilseeka schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:39:
Die hakken er inderdaad behoorlijk in. De leaseprijs word verhoogd met 52 euro als ik de velgen aanklik.
De bandenmaat is dan inderdaad ook groter.

Vandaar dat ik mij afvroeg of er andere mogelijkheden zijn.
De velgen die ik nu gekozen heb zijn 18 inch. Ik vind het ook prima om met 16 of 17 inch te rijden als ik de velgen mooi vind. Alleen biedt volkswagen maar een aantal andere velgen aan die niet echt mijn smaak zijn.
offtopic:
18 inch op een Polo diesel.

Soms lijkt het of we in een soort cartoon zijn terechtgekomen. Vroegah stond een Ferrari F40 op 17 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
chup5528 schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:41:
[...]

Yep, dat had ik ook gekozen als ik 'm zelf mocht samenstellen. Liever S-Line dan MMI Plus imho :). Maar goed, het ging me er ook om dat ik niet nog veel langer in mn voorloopauto (Clio) hoefde te rijden :>

Giulia had ik ook graag willen hebben, maar die is in de lease nu eenmaal een stuk duurder dan een A3. Ik vond 't toch iets te gek worden om zelf nog eens €150+ bij te leggen, zit nu netjes binnen het budget.
Ik zou als ik jou was dan vragen voor ander voorloop auto. Je bent de klant, ze moeten een gelijkwaardig auto leveren. Zo heb ik bijv een Polo kunnen vermijden als voorloop en een A3 1.4tfsi gekregen.
Is nog steeds een c segment ipv d segment. Maar iig een premium c segment. Een collega heeft het ook best goed voor elkaar, een c segment besteld (megane estate) en insignia hatch gekregen als voorloop.
Je moet de LM het niet te makkelijk maken. Je heb recht in principe op gelijkwaardige auto. Tenzij je werkgever ander afspraak hebt, maar dan heb je pech. Zelf dan, even vragen doen vaak wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MisteRMeesteR schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:28:
[...]

Zeker niet!

Gebruik mijn flippers dagelijks, als ik achter een langzamer rijdend iemand zit en ik zie dat die over ~5 seconden opschuift tik ik hem alvast 2 versnellingen terug ( van D7 naar M5 wordt dat dan) om meer acceleratie te hebben (koppelrijker gebied). Ook kan ik doordat de bak tijdelijk in M staat het gas volledig vloeren (tot aan de weerstand). Als ik dit niet doe en ik trap het gas diep in schakelt de bak zelf nóg verder terug en zit je met een loeiende motor met dezelfde acceleratie als in M5 :P

[...]

Handen een het stuur kunnen houden vind ik veeeeeeul fijner als naar de pook moeten grijpen. Bovendien MOET de pook in M staan om ermee te kunnen schakelen, met de flippers aan het stuur kan de pook lekker in D of S blijven staan en zet de software hem tijdelijk op M.

Prima investering voor die 100€ :)
Voor 100 euro een no-brainer...
Ik heb geen flippers en merk al dat ik erg lui ben geworden, ik schakel in S alleen nog maar omhoog. Terugschakelen doet hij zelf...

Nu helpt het ook wel mee dat het een automaat met koppelomvormer is, bij lagere toeren meer gas geven resulteert in een hoger toerental. De koppelomvormer zorgt dan geleidelijk voor de overbrenging.

In Nederland maakt het niet heel veel uit, maar in de bergen rijdt dit zooo lekker!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
Voor 100€ is het geen groot ding, in de praktijk gebruik je dat gewoon een paar keer omdat het er op staat.
Zelfs in de bergen vind ik dat de S of D stand een betere job doet dan ik zelf.

En velgen zijn duur in leasing omdat het niks oplevert in restwaarde.
De merken verkopen de velgen ook aan achterlijke prijzen, en soms leveren ze een nadeel op gebied van verzekering of CO2, en dat betaal je.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
gergs schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:05:
[...]

Ik zou als ik jou was dan vragen voor ander voorloop auto. Je bent de klant, ze moeten een gelijkwaardig auto leveren. Zo heb ik bijv een Polo kunnen vermijden als voorloop en een A3 1.4tfsi gekregen.
Is nog steeds een c segment ipv d segment. Maar iig een premium c segment. Een collega heeft het ook best goed voor elkaar, een c segment besteld (megane estate) en insignia hatch gekregen als voorloop.
Je moet de LM het niet te makkelijk maken. Je heb recht in principe op gelijkwaardige auto. Tenzij je werkgever ander afspraak hebt, maar dan heb je pech. Zelf dan, even vragen doen vaak wonderen.
Je bent wel erg stellig in de vermeende rechten. Veel werkgevers hebben juist beperkende bepalingen in de leaseregeling staan. Vaak kunnen ze je dwingen een poolauto op te rijden voor je zelf wat uit mag kiezen. Als je wat invloed uit kunt oefenen op de voorloper is dat mooi, maar lang niet altijd een mogelijkheid of recht.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ankona schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:33:
[...]

Je bent wel erg stellig in de vermeende rechten. Veel werkgevers hebben juist beperkende bepalingen in de leaseregeling staan. Vaak kunnen ze je dwingen een poolauto op te rijden voor je zelf wat uit mag kiezen. Als je wat invloed uit kunt oefenen op de voorloper is dat mooi, maar lang niet altijd een mogelijkheid of recht.
Dat zeg ik dus
gergs schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:05:
[...]
Tenzij je werkgever ander afspraak hebt, maar dan heb je pech.
Maar zelf dan, een nieuwe directeur die een 540i in bestelling heb, krijg echt geen golf tdi als voorloop..
Ook hebben ze afspraak over poolauto oid, het moet bij de functie passen uit eindelijk.
Vandaar mijn redenering van "zelfde klasse".

Als je toch een poolauto 2 klasse daaronder voor je neus krijg, is het vaak ook besproken tijdens onboarding en betekent dus dat je ook zelf heb ingestemd. Het is dan je keuze, bewust of niet, gedwongen of niet.
Maar ik ben voorstander van even HR bellen of even LM bellen...
Dingen bespreken en kenbaar maken doen vaak wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:25:
[...]
Nu helpt het ook wel mee dat het een automaat met koppelomvormer is, bij lagere toeren meer gas geven resulteert in een hoger toerental. De koppelomvormer zorgt dan geleidelijk voor de overbrenging.
Dat nodigt echt uit tot relaxed rijden hé, die koppelomvormer :).

Ik vond het qua "rijgevoel" ook wel anders aanvoelen dan een DSG/DCT bak. Kan niet echt omschrijven hoe. Misschien wat zweveriger. Het vermogensverlies is tegenwoordig ook minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:00:
[...]

Dat nodigt echt uit tot relaxed rijden hé, die koppelomvormer :).

Ik vond het qua "rijgevoel" ook wel anders aanvoelen dan een DSG/DCT bak. Kan niet echt omschrijven hoe. Misschien wat zweveriger. Het vermogensverlies is tegenwoordig ook minimaal.
Klopt veel relaxter, maar in Nederland merk je dat maar beperkt. In de heuvels en bergen komt het pas echt tot zijn recht.

Een dubbele koppeling zou blijven schakelen heen en weer in zo’n situatie omdat er een directe koppeling zit tussen het toerental van de motor en de rotatiesnelheid van de aangedreven as.

De koppelomvormer neemt die directe koppeling weg. Wat je in de bergen merkt is dat als je auto normaliter terugschakelt naar zijn 2, omdat de aangedreven as te weinig omwentelingen maakt, hij is zijn 3 blijft. Met gas geven gaan het aantal toeren naar 2500-3000 en naar mate de snelheid hoger wordt en de omwentelingen stijgen zakt het toerental geleidelijk tot het punt dat ze weer “bij elkaar horen” dan treed de lock-Up in werking en heb je het zelfde idee als bij een koppeling.

Het gaat allemaal zo geleidelijk, zo comfortabel.
Nadeel is dat het meer brandstof kost en minder snel is. Al is de ZF automaat van BMW toch wel retesnel.

Die heb ik helaas niet 😉

Bij hogere versnellingen hebben de meesten standaard lock-up. Dus daar treed dit niet op.
Zo heb ik het alleen in versnellingen 1 t/m 4... waarbij ik vanuit stilstand vanuit 1 t/m 3 kan wegrijden. 5 en 6 schijnen dit niet te hebben, waardoor je op de snelweg gewoon zuinig rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

De keren dat ik de bergen in ging met een automaat heb ik hem lekker op de manuele stand gezet.
Dat dat toen een Ford Explorer met een 3,5 liter V6 was, hielp overigens wel. Heb die Amerikanen nog nooit zo raar zien kijken dat iemand een lompe SUV zo snel de haarspelden door kreeg :+

Ontopic: die 2e hands Octavia RS ging hem helaas niet worden. 1030 per maand inclusief brandstof :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:41:
[...]

Klopt veel relaxter, maar in Nederland merk je dat maar beperkt. In de heuvels en bergen komt het pas echt tot zijn recht.

Een dubbele koppeling zou blijven schakelen heen en weer in zo’n situatie omdat er een directe koppeling zit tussen het toerental van de motor en de rotatiesnelheid van de aangedreven as.

De koppelomvormer neemt die directe koppeling weg. Wat je in de bergen merkt is dat als je auto normaliter terugschakelt naar zijn 2, omdat de aangedreven as te weinig omwentelingen maakt, hij is zijn 3 blijft. Met gas geven gaan het aantal toeren naar 2500-3000 en naar mate de snelheid hoger wordt en de omwentelingen stijgen zakt het toerental geleidelijk tot het punt dat ze weer “bij elkaar horen” dan treed de lock-Up in werking en heb je het zelfde idee als bij een koppeling.

Het gaat allemaal zo geleidelijk, zo comfortabel.
Nadeel is dat het meer brandstof kost en minder snel is. Al is de ZF automaat van BMW toch wel retesnel.

Die heb ik helaas niet 😉

Bij hogere versnellingen hebben de meesten standaard lock-up. Dus daar treed dit niet op.
Zo heb ik het alleen in versnellingen 1 t/m 4... waarbij ik vanuit stilstand vanuit 1 t/m 3 kan wegrijden. 5 en 6 schijnen dit niet te hebben, waardoor je op de snelweg gewoon zuinig rijdt.
Wat voor auto rijd je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
V60 D6 Polestar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Lekker! Zit daar een ZF 6trapsbak in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
The Eagle schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:37:
De keren dat ik de bergen in ging met een automaat heb ik hem lekker op de manuele stand gezet.
Dat dat toen een Ford Explorer met een 3,5 liter V6 was, hielp overigens wel. Heb die Amerikanen nog nooit zo raar zien kijken dat iemand een lompe SUV zo snel de haarspelden door kreeg :+

Ontopic: die 2e hands Octavia RS ging hem helaas niet worden. 1030 per maand inclusief brandstof :X
Die Amerikaanse hebben dat wat die van mij in de bergen doet standaard. Als die dingen op een rechte weg weg trekken gaat ie steady op hoger toerental draaien. In combinatie met een V8 is dat zo’n heerlijk geluid *O*

Nog nooit zelf in gereden, maar vaak genoeg naast mij gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:00:
[...]

Lekker! Zit daar een ZF 6trapsbak in?
Nope Volvo gebruikt de bakken van Aisin-AW, wel 6 traps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:27
Op dit moment ben ik de berijder van een Audi A3 Etron met 7% bijtelling.
Per april 2019 wordt de auto 4 jaar en heb ik de keuze uit de volgende mogelijkheden:
- Nog een jaar doorrijden op basis van 7% bijtelling;
- Andere auto uitkiezen

Afgelopen week kreeg ik de aanbieding om in een Skoda Karoq te gaan rijden met een fiscale waarde van 39500 euro, daarmee kom ik op een netto kosten plaatje van ongeveer 300 euro.
De Audi rij ik nu tegen een netto kosten van 200 euro per maand.
Mocht ik nog een jaar gaan doorrijden is natuurlijk de vraag of er dan nog iets interessants beschikbaar is met 4% bijtelling (elektrisch), mocht dat niet zo zijn zal ik terugvallen op benzine 22%.
Echter loop ik natuurlijk het risico dat de kosten van een formaat Skoda Karoq/ Seat Ateca nog hoger uit gaan vallen. Wat zouden jullie adviseren in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heel simpel: wil je een ruimere en nieuwere auto rijden voor 100 euro netto / maand meer?
Ja: doen
Nee: niet doen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
willemvdvliet schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:48:
Per april 2019 wordt de auto 4 jaar en heb ik de keuze uit de volgende mogelijkheden:
- Andere auto uitkiezen

Afgelopen week kreeg ik de aanbieding om in een Skoda Karoq te gaan rijden met een fiscale waarde van 39500 euro, daarmee kom ik op een netto kosten plaatje van ongeveer 300 euro.
Mocht ik nog een jaar gaan doorrijden is natuurlijk de vraag of er dan nog iets interessants beschikbaar is met 4% bijtelling (elektrisch), mocht dat niet zo zijn zal ik terugvallen op benzine 22%.
Echter loop ik natuurlijk het risico dat de kosten van een formaat Skoda Karoq/ Seat Ateca nog hoger uit gaan vallen. Wat zouden jullie adviseren in dit geval?
Twee auto, beide uit de VAG stal, maar compleet verschillende concepten. Bevalt de Audi? Staat de Skoda je aan? Wil je het premium gevoel inruilen voor simpele ruimte?
Is die aan bieding zo'n buienkansje?

Kortom, een hoop vragen die jij beter kunt beantwoorden dan wij.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]The Eagle schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:37:

[/quote]

Hoe zit het met occasion lease, hier wil ik wel meer over weten. Is het zomaar mogelijk om een 2e hands auto te leasen? Ik dacht dat, dat alleen mogelijk was in het kader van de youngtimer leaseregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:35:
[quote][b]The Eagle schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:37:
Hoe zit het met occasion lease, hier wil ik wel meer over weten. Is het zomaar mogelijk om een 2e hands auto te leasen? Ik dacht dat, dat alleen mogelijk was in het kader van de youngtimer leaseregeling.
Dat kun je beter vragen in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:35:
Dit kan zeker, je moet een offerte aanvragen bij de persoon, en de originele aankoopbon (met opties), of deze auto een BTW auto is en natuurlijk de KM stand. Dit heb ik ook geprobeerd met een aantal auto's maar helaas vielen deze allen duurder uit (Zelfs met 30k KM op de teller).

De auto's waren duur in de lease omdat de LP extra kosten moet reserveren omdat het niet een 'nieuwe' auto is, banden die al gebruikt kunnen zijn, eventuele schade, en tevens omdat de auto aangekocht moet worden bij een andere dealer.

Voor mij was het uiteindelijk voordeliger om een nieuwe auto te leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Korte versie: de meeste LM's hebben er geen problemen mee, mits niet te oude auto. En je werkgever moet et OK vinden. En de eisen aan wat mag zijn per LM en werkgever verschillend,. Vraag na bij je wagenparkbeheerder zou ik zeggen.
Merk nu dat ze qua looptijd naar de tijd kijken die ie nog moet tussen "normale" looptijd, zeg 4 of 5 jaar, en dat datum dat een auto op kenteken is gezet. Kwam bij mij bijvoorbeeld op 41 maanden resternde looptijd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:29
De kogel is door de kerk voor m'n leasebudget!
Leasebudget: 800 exclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 35000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of
alternatieve regeling
Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: None
Specifieke wensen: Ik rij nu een auto die ik eigenlijk te duur vind (255 netto bijtelling, 40.4% schaal) en ik zou graag niet boven de 230 uitkomen. Indien dit wel zo is voor een hele mooie auto, dan even slikken en akkoord, maar voorkeur is van niet. Harde eis: Parkeersensoren en carplay.

Ik ben dol op auto's van de VAG groep, maar liever geen golf. Renault en Citroën valt voor mij af, vind ik geen mooie auto's. Ik zal wel aan een hatchback moeten i.v.m. een hond, maar een SUV vind ik ook tof. Stations wil ik eigenlijk bij weg blijven.
Uiteindelijke keuze: Ik heb al een A3 bekeken, wat ik een mooie auto vind, maar deze zit wel dik aan de bijtelling. Eventueel vind ik een Seat Ateca of Karoq ook mooi. Hetzelfde geldt voor de T-Roc en de 3008. Verder ben ik ook wel gecharmeerd van een Seat Ibiza of Leon.. Lastige keus dus. Eventueel zou een Mazda 3 ook in mijn straatje passen. Al met al; ik weet he dus niet want ik vind ook de nieuwe A klasse mooi... Ik wil het liefste wel een mooi aangeklede auto, dus een iets lager segment met een dikke uitrusting vind ik prima.

*EDIT*: Leasebudget wat ik overhou wordt bruto uitgekeerd, dus wellicht kan ik daar een eventuele hogere bijtelling mee neutraliseren.

[ Voor 6% gewijzigd door Hetisookwat op 04-09-2018 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Hetisookwat schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:51:
Ik wil het liefste wel een mooi aangeklede auto, dus een iets lager segment met een dikke uitrusting vind ik prima.
De nieuwe Kia Ceed bekeken?
Goed in de opties, veel assistentiesystemen, bijna 400L kofferbak. Zit op €220 aan bijtelling als je de 1.4 DCT in een-na-duurste uitvoering neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

ST10©DE

Dus.............

Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:58:
[...]

Goed in de opties, veel assistentiesystemen, bijna 400L kofferbak. Zit op €220 aan bijtelling als je de 1.4 DCT in een-na-duurste uitvoering neemt.
Polo GTi?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Landon schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:28:
[...]

Dit kan zeker, je moet een offerte aanvragen bij de persoon, en de originele aankoopbon (met opties), of deze auto een BTW auto is en natuurlijk de KM stand. Dit heb ik ook geprobeerd met een aantal auto's maar helaas vielen deze allen duurder uit (Zelfs met 30k KM op de teller).

De auto's waren duur in de lease omdat de LP extra kosten moet reserveren omdat het niet een 'nieuwe' auto is, banden die al gebruikt kunnen zijn, eventuele schade, en tevens omdat de auto aangekocht moet worden bij een andere dealer.

Voor mij was het uiteindelijk voordeliger om een nieuwe auto te leasen.
Bedankt voor je uitleg. Gebruiken ze dan voor zo'n berekening de orginele fiscale waarde, of de fiscale waarde van het moment? Immers, 2de hands is een auto misschien nu EUR 20.000, terwijl de oorspronkelijke fiscale waarde op EUR 50.000 lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:08:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Gebruiken ze dan voor zo'n berekening de orginele fiscale waarde, of de fiscale waarde van het moment? Immers, 2de hands is een auto misschien nu EUR 20.000, terwijl de oorspronkelijke fiscale waarde op EUR 50.000 lag...
Dit weet ik niet zeker. Ik had een occassion aangeboden bij de leasemaatschappij van €35000. Deze was een half jaar oud, had 5000km op de teller staan en zag er gewoon prima en netjes uit.

Vervolgens naast een nieuwe auto gelegd van €32,500, en deze was op papier goedkoper ondanks dat de occasion al KM's op de teller had staan.

Desalniettemin moet de leasemaatschappij de originele aankoopbon hebben met alle opties, want jij betaald de bijtelling over de oorsprongelijke fiscale waarde. Bij mij was de keuze snel gemaakt natuurlijk. Maar met een auto van 50k naar 20k zou ik dit niet weten.

Alle info doorsturen naar de LP kan altijd, zijn geen kosten aan verbonden natuurlijk. Misschien dat ze deze voor een mooi bedrijf aan jou kunnen leasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:08:
[...]

Dagwaarde wordt gebruikt bij echt oude auto's (ik meen minimaal 15 jaar oud)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:44

JB

Cédric roelt!

willemvdvliet schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:48:
- Andere auto uitkiezen

300 euro netto met 40K fiscale waarde?

edit:
Ah op 40,8% in theorie nog net ja.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:58:
[...]

Ik zet'm op de lijst voor proefritjes! Ziet er goed uit :). Overigens krijg ik het overige leasebudget uitgekeerd, dus hiermee kan ik de bijtelling een stuk lager krijgen (voor het gevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Hetisookwat schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:29:
[...]

Ik zet'm op de lijst voor proefritjes! Ziet er goed uit :). Overigens krijg ik het overige leasebudget uitgekeerd, dus hiermee kan ik de bijtelling een stuk lager krijgen (voor het gevoel).
Dan krijg je 30 euro toe als je die auto gaat rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of
alternatieve regeling
Exclusief
Specifieke wensen: Ik rij nu een auto die ik eigenlijk te duur vind (255 netto bijtelling, 40.4% schaal) en ik zou graag niet boven de 230 uitkomen. Indien dit wel zo is voor een hele mooie auto, dan even slikken en akkoord, maar voorkeur is van niet.

Ik ben dol op auto's van de VAG groep, maar liever geen golf. Renault en Citroën valt voor mij af, vind ik geen mooie auto's. Ik zal wel aan een hatchback moeten i.v.m. een hond, maar een SUV vind ik ook tof. Stations wil ik eigenlijk bij weg blijven.
Uiteindelijke keuze: Ik heb al een A3 bekeken, wat ik een mooie auto vind, maar deze zit wel dik aan de bijtelling. Eventueel vind ik een Seat Ateca of Karoq ook mooi. Hetzelfde geldt voor de T-Roc en de 3008. Verder ben ik ook wel gecharmeerd van een Seat Ibiza of Leon.. Lastige keus dus. Eventueel zou een Mazda 3 ook in mijn straatje passen. Al met al; ik weet he dus niet want ik vind ook de nieuwe A klasse mooi... Ik wil het liefste wel een mooi aangeklede auto, dus een iets lager segment met een dikke uitrusting vind ik prima.
Infiniti Q30?
https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting

Impreza?
https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

t_captain schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:56:
[...]

offtopic:
18 inch op een Polo diesel.

Soms lijkt het of we in een soort cartoon zijn terechtgekomen. Vroegah stond een Ferrari F40 op 17 inch.
offtopic:
Ik snap je redenering wel. Maar de polo GTI word standaard al op 18inch geleverd tegenwoordig.
Smaken verschillen natuurlijk. Persoonlijk houdt ik wel van een goed gevulde wielkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
alternatieve regeling
Exclusief
Specifieke wensen: Ik rij nu een auto die ik eigenlijk te duur vind (255 netto bijtelling, 40.4% schaal) en ik zou graag niet boven de 230 uitkomen. Indien dit wel zo is voor een hele mooie auto, dan even slikken en akkoord, maar voorkeur is van niet. Harde eis: Parkeersensoren en carplay.

*EDIT*: Leasebudget wat ik overhou wordt bruto uitgekeerd, dus wellicht kan ik daar een eventuele hogere bijtelling mee neutraliseren.
Honda Civic (y)
Heel veel auto voor dat geld en ik denk dat je echt behoorlijk gaan besparen op leasebudget.
Ook heel compleet met lane keep, adaptief cruise en alles. Ook carplay en sensoren.
Neem dan de automaat, heel relaxed rijden.

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Uiteindelijke keuze: Ik heb al een A3 bekeken, wat ik een mooie auto vind, maar deze zit wel dik aan de bijtelling. Eventueel vind ik een Seat Ateca of Karoq ook mooi. Hetzelfde geldt voor de T-Roc en de 3008.
Ik zou ook even informeren over levertijden, want die van de Ateca en Karoq zitten nu op 9 - 12 maanden.
Volgens mij is de 3008 niet heel veel beter.

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
gergs schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:27:
[...]

Honda Civic (y)
Heel veel auto voor dat geld en ik denk dat je echt behoorlijk gaan besparen op leasebudget.
Ook heel compleet met lane keep, adaptief cruise en alles. Ook carplay en sensoren.
Neem dan de automaat, heel relaxed rijden.
Volgens mij is de restwaarde van de Civic niet zo gunstig waardoor de leaseprijs nog al hoog en de aanschaf prijs met automaat is ook aan de prijs.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gaat niet door schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:34:
[...]

Volgens mij is de restwaarde van de Civic niet zo gunstig waardoor de leaseprijs nog al hoog en de aanschaf prijs met automaat is ook aan de prijs.
Alsnog redt je een 1.0 CVT Elegance wel binnen je budget. Die heeft bijna alle snufjes; De duurdere Executive voegt daar LED verlichting, leren bekleding en keyless entry& start en panoramadak aan toe volgens mij. € 230 netto komt neer op een maximum cataloguswaarde van € 31k. De Elegance zit daar net onder. Ik wil ongeveer hetzelfde uitgeven, maar probeer voor mezelf goed te praten dat de extra kosten voor de Executive wel de moeite waard zijn (voornamelijk vanwege de LED verlichting).
De diesel wordt waarschijnlijk wel te duur als je automaat wil.
Ik zou hem in ieder geval gaan rijden, en dan eens vergelijken met hoeveel auto je krijgt voor die prijs ten opzichte van bijvoorbeeld een gelijk uitgeruste Focus, Golf of Mégane. Kaal lijken die veel goedkoper, maar als je ze gaat optuigen kom je stiekem erg in de buurt van een Civic.

/einde promopraatje... * gwystyl moet nog bijna een jaar wachten voor ik een nieuwe auto mag uitzoeken, maar ik klik al regelmatig e.e.a. bij elkaar en rij nu een Civic Tourer die erg goed bevalt.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 06-09-2018 20:13 ]

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
gwystyl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:05:
[...]

Alsnog redt je een 1.0 CVT Elegance wel binnen je budget. Die heeft bijna alle snufjes; De duurdere Executive voegt daar LED verlichting, leren bekleding en keyless entry& start en panoramadak aan toe volgens mij.
De diesel wordt waarschijnlijk wel te duur als je automaat wil.
Ik zou hem in ieder geval gaan rijden, en dan eens vergelijken met hoeveel auto je krijgt voor die prijs ten opzichte van bijvoorbeeld een gelijk uitgeruste Focus, Golf of Mégane. Kaal lijken die veel goedkoper, maar als je ze gaat optuigen kom je stiekem erg in de buurt van een Civic.

/einde promopraatje... * gwystyl moet nog bijna een jaar wachten voor ik een nieuwe auto mag uitzoeken, maar ik klik al regelmatig e.e.a. bij elkaar en rij nu een Civic Tourer die erg goed bevalt.
Premium Executive is met leren bekleding, de "normale" Executive niet ;)

Civic is een prima keus als je een hatchback met veel kofferbakruimte wil. Het uiterlijk spreekt echter heel veel mensen niet aan.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dcell schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:09:
[...]

Premium Executive is met leren bekleding, de "normale" Executive niet ;)

Civic is een prima keus als je een hatchback met veel kofferbakruimte wil. Het uiterlijk spreekt echter heel veel mensen niet aan.
Je hebt gelijk.... linkje naar brochure met plaatjes en overzicht van de uitvoeringen. Prijslijst 2018 van de verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:11:
[...]

Je hebt gelijk.... linkje naar brochure met plaatjes en overzicht van de uitvoeringen. Prijslijst 2018 van de verschillende modellen.
Zo'n Civic Sport(+) is toch wel een leuke auto. Helaas is voor veel mensen het uiterlijk niet zakelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Vanaf 1 januari krijg ik een andere leaseauto en met de huidige levertijden lijkt het me verstandig om deze snel te bestellen.

Leasebudget: € 650 excl. brandstof
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur:48 maanden
Overige afhankelijkheden: De auto moet 'ingetogen zijn'. Bijvoorbeeld de aanvraag van een collega voor een Mercedes CLA werd afgekeurd
Specifieke wensen: Automaat, dode hoek detectie

Ik zit zelf te denken aan of een BMW 2 serie of een Opel Grandland X. Veel ruimte heb ik alleen nodig voor de vakantie met 3 personen (2 volwassenen en mijn dochter van 14), voor dagelijks gebruik zal het alleen voor mij zijn.
Heeft iemand misschien nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Arquero schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:25:
Vanaf 1 januari krijg ik een andere leaseauto en met de huidige levertijden lijkt het me verstandig om deze snel te bestellen.

Leasebudget: € 650 excl. brandstof
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur:48 maanden
Overige afhankelijkheden: De auto moet 'ingetogen zijn'. Bijvoorbeeld de aanvraag van een collega voor een Mercedes CLA werd afgekeurd
Specifieke wensen: Automaat, dode hoek detectie

Ik zit zelf te denken aan of een BMW 2 serie of een Opel Grandland X. Veel ruimte heb ik alleen nodig voor de vakantie met 3 personen (2 volwassenen en mijn dochter van 14), voor dagelijks gebruik zal het alleen voor mij zijn.
Heeft iemand misschien nog suggesties?
Seat Ateca? Of een Tiguain (als dat past)

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DunDave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 13:43
Leasebudget: 775 (inclusief brandstof)
Kilometrage per jaar: 32000
Contractduur: 4
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Audi, Volvo, VW, Toyota, Ford, Renault, Peugeot
Overige afhankelijkheden: -
Specifieke wensen: Station, automaat, adaptive CC
Uiteindelijke keuze: Ford Focus Wagon ST-Line, 150pk automaat. (benzine)

Financieel gaat het pijn doen. Ik rij nu een Peugeot 308SW van 14% met 170 euro netto kosten. Deze Ford gaat me inclusief diverse opties en trekhaak 330 netto kosten. Huidige auto gekozen puur op het financiële plaatje. Deze auto meer geluisterd naar eigen wensen over wat ik echt wil rijden en aan boord wil hebben. De 125pk is er niet in ST-Line automaat en die is me iets te licht voor de snelweg.

Ook gekeken naar VW golf variant, maar die onduidelijkheid met WLTP bij VW vind ik maar niks en de golf is mij te saai. Weer een 308 is ook niet leuk, en de Megane zoals ik hem wil scheelt 2 tientjes, en is achterin een stuk krapper. Overige merken vallen af omdat ze te klein of te duur zijn. Een Auris had nog gekunnen, maar die auto doet me helemaal niks, zeker die CVT niet.

Dus nu: Ford Focus Wagon ST-Line, 150pk automaat. (benzine)
Trendy metaallak (Desert Island Blue)
Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
Privacy Glass
Voorbereidingspakket voor trekhaak montage
Stelpost trekhaak vast 13-polig (accessoire)
Comfort Pack
Parking Pack
Technology Pack
(fiscale waarde 35k)

Enorm zin in! :p

[ Voor 0% gewijzigd door DunDave op 07-09-2018 08:44 . Reden: brandstof component toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetisookwat
Op basis van jullie tips ga ik de volgende auto's rijden dit weekend, e.e.a. besproken:
- Honda Civic
- Polo GTI
- De nieuwe Kia Ceed
- Q30 komt volgende week, er zit geen Infiniti center bij mij in de buurt :*(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:05:
[...]
Er komt van deze generatie Civic geen tourer toch? Heb alleen nog maar het oude model als Tourer gezien.

offtopic:
Dat bij elkaar klikken is inmiddels bijna hobby geworden 8)7 , als ik bij de dealer kom weet ik meer van de auto dan de dealer :*)
DunDave schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:41:
Leasebudget: 775 (inclusief brandstof)
Kilometrage per jaar: 32000
Contractduur: 4
Merkbeleid, zo ja, welke: BMW, Audi, Volvo, VW, Toyota, Ford, Renault, Peugeot
Overige afhankelijkheden: -
Specifieke wensen: Station, automaat, adaptive CC
Uiteindelijke keuze: Ford Focus Wagon ST-Line, 150pk automaat. (benzine)

Financieel gaat het pijn doen. Ik rij nu een Peugeot 308SW van 14% met 170 euro netto kosten. Deze Ford gaat me inclusief diverse opties en trekhaak 330 netto kosten. Huidige auto gekozen puur op het financiële plaatje. Deze auto meer geluisterd naar eigen wensen over wat ik echt wil rijden en aan boord wil hebben. De 125pk is er niet in ST-Line automaat en die is me iets te licht voor de snelweg.

Ook gekeken naar VW golf variant, maar die onduidelijkheid met WLTP bij VW vind ik maar niks en de golf is mij te saai. Weer een 308 is ook niet leuk, en de Megane zoals ik hem wil scheelt 2 tientjes, en is achterin een stuk krapper. Overige merken vallen af omdat ze te klein of te duur zijn. Een Auris had nog gekunnen, maar die auto doet me helemaal niks, zeker die CVT niet.

Trendy metaallak (Desert Island Blue)
Privacy Glass
Voorbereidingspakket voor trekhaak montage
Stelpost trekhaak vast 13-polig (accessoire)
Comfort Pack
Parking Pack
Technology Pack
(fiscale waarde 35k)

Enorm zin in! :p
Gave wagen man! Bij welke LM zit je? Als ik een dergelijke Focus op zoek bij DirectLease zit 'ie al op ~850 incl. brandstof!

[ Voor 69% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 07-09-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
[b]DunDave schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:41:
Hoe heb je die samengesteld? Op de Ford site en bij navraag was er nog niets over de station bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:09:
[...]

Hoe heb je die samengesteld? Op de Ford site en bij navraag was er nog niets over de station bekend.
Bij Broekhuis kan je 'em al wel configureren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunDave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 13:43
Hij is zeker al bestelbaar! Eind deze maand is de station / automaat / 1.5 motor in de showroom. Ik zit bij Alphabet. Auto is kleine 890 incl. brandstof. Ik mag 20% over budget heen, vandaar dat deze auto mogelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Financieel gaat het pijn doen. Ik rij nu een Peugeot 308SW van 14% met 170 euro netto kosten. Deze Ford gaat me inclusief diverse opties en trekhaak 330 netto kosten.
dat probleem ken ik ja. Ik ga van dezelfde wagen (dus ook zo'n 170,- netto) naar circa €420,- netto. :|

Maar vanaf de voorloopauto van €362,- is de sprong een stuk kleiner.. :P

Wel een gave wagen, de nieuwe Ford Focus. Het is dat ik de lage instap echt zat was, anders werd het weer een 308SW en had ik zeker naar de nieuwe Focus gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 22:55

Enige ervaring al met BLIS? Ik ben nog niet geheel overtuigd. Een dergelijk oranje lampje in je ooghoek lijkt me eerder afleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik vind het absoluut niet afleidend. Tegenovergesteld juist, nu na twee jaar gebruik ik het nog steeds niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Waus26 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:39:
[...]

Seat Ateca? Of een Tiguain (als dat past)
Daar had ik eigenlijk niet naar gekeken omdat ik had verwacht dat ik die niet echt aan kon kleden, maar dat valt toch best mee :)
Goede suggestie.
Heeft alleen de Ateca ook niet 9 maanden levertijd momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:47:
[...]

Er komt van deze generatie Civic geen tourer toch? Heb alleen nog maar het oude model als Tourer gezien.
Klopt. Er is van de Civic een station (Aerodeck) geweest rond 1998-2001, toen een hele tijd niet, en van het vorige model 2014-2017. Van de huidige komt helaas geen tourer. Gelukkig is hij iets gegroeid en had ik hiervoor een Laguna hatchback, dus ik streep de hatchback niet gelijk af.
offtopic:
Dat bij elkaar klikken is inmiddels bijna hobby geworden 8)7 , als ik bij de dealer kom weet ik meer van de auto dan de dealer :*)
Daar heb ik ook last van, is soms best pijnlijk als je ze in hun geheugen ziet graven of ze je nog op een foutje kunnen betrappen of nog iets nieuws kunnen vertellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Wat een bizarre prijzen na invoering van WLTP bij Athlon.

Zojuist een offerte binnengekregen van een Volvo V40 r-design zonder opties m.u.v. zwart metallic lak: 935 per maand o.b.v. 48 maanden 35.000 km.

Met mijn budget van 900 per maand kon ik in het verleden nog heel mooie auto's uitzoeken. Ik was vrolijk in afwachting van de introductie van de Mercedes A Limousine (sinds vandaag verkrijgbaar!), die kan ik dus absoluut vergeten nu.

Heeft iemand anders hier last van gehad tijdens het uitzoeken bij zijn/haar leasemaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:54
@Vayne Ja jammer dat de v40 opeens zo duur is in de lease. Een nieuwe A-klasse business solutions (automaat) + AMG pakket is goedkoper (€868 bij mijn LM), al is de fiscale waarde wel hoger dus wel iets meer bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Ben ook met name benieuwd of er al bedrijven zijn die leasebudgetten (gaan) indexeren door WLTP. Volgens mij staan de budgetten al jaren stil...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@JB Volgens mij ook, terwijl de leaseprijzen dat verre van staan. Brandstofprijzen stijgen, BPM stijgt, alles gaat omhoog behalve het budget. Heb het bij mijn werkgever al een tijdje bijgehouden, maar sinds januari 2017 > september 2018 is de auto die ik nu rij (kale prijs) met 15% gestegen.

[ Voor 34% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-09-2018 15:05 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.