Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.405 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hoewel ik het leuk vind voor je, al die uitbreidingen op de Polo, zou ik toch gesneden hebben in de opties ten faveure van een 4 cilinder motor met iets meer vermogen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xeoMe schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:27:
[...]

White Silver is niet helemaal wit natuurlijk het is een combi tussen wit, grijs en licht blauw achtig. in real life ziet het er erg gaaf uit!

[...]

De asbak en draadloos opladen volgens mij.

[...]

+- 33k dacht ik zelf.

Wilde eigenlijk een Golf Highline Business R met 1.5 maar dit kon niet i.v.m. uitstoot en een voorraad auto met 1.0 motor kwam op het zelfde neer qua prijs en co2 was alsnog te hoog.
Een hoop geld maar dan krijg je wel een hele dikke polo al zeg ik het zo zelf! _/-\o_
Zeker weten kerel! Waarschijnlijk heb je nog geen kinderen of ben je single: voor mij is zo'n mooie polo helaas te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:29:
Hoewel ik het leuk vind voor je, al die uitbreidingen op de Polo, zou ik toch gesneden hebben in de opties ten faveure van een 4 cilinder motor met iets meer vermogen...
Je bedoelt de GTI? Dan is namelijk de volgende stap in het aanbod van de Polo. Vaak is een GTI niet toegestaan als lease-auto vanwege het 'voorkomen bij de klant'. Dus dit zal in veel van de gevallen geen optie zijn.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:51:
[...]

Je bedoelt de GTI? Dan is namelijk de volgende stap in het aanbod van de Polo. Vaak is een GTI niet toegestaan als lease-auto vanwege het 'voorkomen bij de klant'. Dus dit zal in veel van de gevallen geen optie zijn.
Qua CO2 uitstoot zal ie dan wel voldoen denk ik :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:54
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:29:
Ja voorkeur was ook de golf 1.5 tsi maar door een strenge co2 uitstoot regeling was dit nog goed te doen.
108gr co2 is max en deze polo is 109gr.

Rij nu een skoda octavia met dezelfde 1.0 115pk en heb vaak geen moeite om wat manoeuvres uit te halen.
Ik ga nu wel een stap kleiner maar deze polo is prima voor ons samen een kind komt pas na +-4 jaar en rij 90% van de tijd alleen.
En niet te vergeten de nieuwe polo is echt een heel stuk groter dan zijn voorganger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:20
Dat is precies de Polo die ik ook in gedachten had... zeg maar gewoon de Highline met alles aangevinkt.
Maar goed, uiteindelijk toch voor een Niro gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:35
xeoMe schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:22:
[...]

Ja voorkeur was ook de golf 1.5 tsi maar door een strenge co2 uitstoot regeling was dit nog goed te doen.
108gr co2 is max en deze polo is 109gr.
:?

Leuke Polo! Lekker vol in de opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
Pannekoek81 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:22:
[...]

:?

Leuke Polo! Lekker vol in de opties.
Er was gelukkig een kleine speling van 1 a 2 gram co2 ik snap je verwardheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35

Oekol

waka waka hey hey

xeoMe schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:01:
Nou de auto is eindelijk rond alleen nog wat documenten tekenen. _/-\o_

Volkswagen Polo 1.0 115pk DSG
Kleur: White Silver Metallic
Velgen: 17" bonneville bi-color

En wat opties :*)

[afbeelding]

Zal wel een tijdje duren voordat deze binnen is heb niks gehoord over de extra kosten als die in 2019 wordt geleverd dus ben benieuwd.

En een plaatje ter illustratie:

[afbeelding]
Sieht gut aus! Wat was je bruto budget per maand bij de werkgever waar je van mocht shoppen?
JeroenV_ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:26:
Dat is precies de Polo die ik ook in gedachten had... zeg maar gewoon de Highline met alles aangevinkt.
Maar goed, uiteindelijk toch voor een Niro gekozen ;)
Ben ik toch wel benieuwd waarom? Zag er laatst 1 rijden en ziet er goed uit, maar ook van binnen of is dat minder dan bij VW?

[ Voor 22% gewijzigd door Oekol op 24-08-2018 18:01 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
Leoon. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:59:
[...]

Sieht gut aus! Wat was je bruto budget per maand bij de werkgever waar je van mocht shoppen?
650 ex brandstofkosten en max 108gr co2.
36 maanden en 35000km p.j.

Jammer dat veel nieuwere auto's al de WLTP regeling gebruiken en dit een hogere co2 uitstoot hebben.
Fiat Panda 1.2 had al 118gr co2 dacht ik :+ (niet dat ik die wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Leoon. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:59:
Ben ik toch wel benieuwd waarom? Zag er laatst 1 rijden en ziet er goed uit, maar ook van binnen of is dat minder dan bij VW?
Meer auto voor hetzelfde geld, ik kon nl de Executive versie pakken voor praktisch hetzelfde leasebedrag als de Polo met al die opties.
Daarbij een iets hogere zit wat ook prettig is, en ook zaken als lederen bekleding etc die de Polo niet heeft.
De Polo heeft dan wel weer wat andere zaken die een Niro niet heeft, maar uiteindelijk won het gevoel voor de laatste. Van binnen is er dan ook weinig mis mee:
Afbeeldingslocatie: https://www.janssenkerres.nl/content/uploads/2016/03/Kia-Niro-7-1-1280x822.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

JeroenV_ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:12:
[...]

Meer auto voor hetzelfde geld, ik kon nl de Executive versie pakken voor praktisch hetzelfde leasebedrag als de Polo met al die opties.
Daarbij een iets hogere zit wat ook prettig is, en ook zaken als lederen bekleding etc die de Polo niet heeft.
De Polo heeft dan wel weer wat andere zaken die een Niro niet heeft, maar uiteindelijk won het gevoel voor de laatste. Van binnen is er dan ook weinig mis mee:
[afbeelding]
Ziet er idd prima uit. Zelf ben ik ook verknocht aan die niewue Kia ceed, door de vele positieve reviews. En doordat ze mensen bij BMW en ergens anders weg hadden gehaald die die auto gefinetuned hebben wat positief klonk. Overweeg hem serieus.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Leoon. Ja ik me voorstellen. Ik had een paar dagen een Picanto als leenauto, en zelfs die viel me erg positief op qua rijgedrag en bediening van navigatie/multimedia. Ik verwacht dat dat in een Rio, Ceed of Niro nog een stuk volwassener is, dus ik ga ook zeker even kijken bij Kia als ik weer mag gaan uitzoeken.

Met VW heb ik niet zo veel, maar ik moet toegeven dat de nieuwe Polo er wel leuk uit ziet, zeker als hij zo volgehangen wordt. Voor dat geld zou ik persoonlijk alleen waar anders kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Leoon. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:53:
[...]

Ziet er idd prima uit. Zelf ben ik ook verknocht aan die niewue Kia ceed, door de vele positieve reviews.
De Ceed SW 2019 heeft 600L kofferbak. Dat zijn Golf/Octavia achtige cijfers. Interessant :)

De varianten vanaf dynamicplusline met automatische 7-bak hebben adaptieve cc en lane follow assist, zal het automatische filerijden wel zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 24-08-2018 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
Leoon. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:53:
[...]

Ziet er idd prima uit. Zelf ben ik ook verknocht aan die niewue Kia ceed, door de vele positieve reviews. En doordat ze mensen bij BMW en ergens anders weg hadden gehaald die die auto gefinetuned hebben wat positief klonk. Overweeg hem serieus.
Klopt, ook over de Niro kom je eigenlijk alleen maar positieve reviews tegen. Kia is wat dat betreft goed bezig met alle nieuwe modellen.

Wat zij ook slim doen, is gewoon maar 3 of 4 versies aanbieden zonder mogelijkheid om zelf allerlei opties te kiezen. Laten we wel wezen; op een polo van 23K nog eens 10K aan opties bijklikken om hem naar je zin te maken is niet echt normaal. Dat dit zo werkt in de hogere klasse ala de 7 serie, s klasse etc is normaal, maar niet in de regionen van de polo.
Tevens zijn daardoor ook de levertijden niet zo krankzinnig lang als bij VAG. Geloof dat mijn auto na 1,5 maand binnen was, eigenlijk te snel want ik moet nog wachten tot 17 sept voor hij opgehaald mag worden :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenV_ schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:29:
[...]

Klopt, ook over de Niro kom je eigenlijk alleen maar positieve reviews tegen. Kia is wat dat betreft goed bezig met alle nieuwe modellen.

Wat zij ook slim doen, is gewoon maar 3 of 4 versies aanbieden zonder mogelijkheid om zelf allerlei opties te kiezen. Laten we wel wezen; op een polo van 23K nog eens 10K aan opties bijklikken om hem naar je zin te maken is niet echt normaal. Dat dit zo werkt in de hogere klasse ala de 7 serie, s klasse etc is normaal, maar niet in de regionen van de polo.
Tevens zijn daardoor ook de levertijden niet zo krankzinnig lang als bij VAG. Geloof dat mijn auto na 1,5 maand binnen was, eigenlijk te snel want ik moet nog wachten tot 17 sept voor hij opgehaald mag worden :(:)
Ik moet ook eerlijk zeggen dat zo'n cee'd beter en soepeler rijdt dan bijvoorbeeld een Golf of een A-klasse.

Althans dat is mijn mening. En dat zeg ik als Mercedes fan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49

Reinier

\o/

Het is tegenwoordig zonder ' B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Die Cee'd (sportswagon) is maar met 1 motor te krijgen en alleen handbak. Dat is inderdaad snel kiezen (net zoals de 4 kleuren: wit, 2 keer zwart, rood en zilver). Ik wil graag automaat rijden en valt het direct al af.

De Sportswagon is nog wel een Cee'd.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 25-08-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:31:
Die Cee'd (sportswagon) is maar met 1 motor te krijgen en alleen handbak. Dat is inderdaad snel kiezen (net zoals de 4 kleuren: wit, 2 keer zwart, rood en zilver). Ik wil graag automaat rijden en valt het direct al af.

Dat is het uitlopende model. De nieuwe Ceed Sw komt na de zomer bij de dealer.

Het adaptieve cruise control systeem van de nieuwe Ceed is al level 2 autonomous drive, volgt tm 130km/h zijn voorganger las ik.
Lane Following Assist tracks the vehicle in front during high traffic conditions, and identifies appropriate spaces in other lanes to move in to safely and gain more ground in heavy congestion. The system uses external sensors to maintain a safe distance from the vehicle in front at all times, and only maneuvers when safe spaces are available
Dat lijkt me best een bijzondere ervaring :p

[ Voor 26% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 25-08-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Dat is het uitlopende model. De nieuwe Ceed Sw komt na de zomer bij de dealer.

Het adaptieve cruise control systeem van de nieuwe Ceed is al level 2 autonomous drive, volgt tm 130km/h zijn voorganger las ik.

[...]

Dat lijkt me best een bijzondere ervaring :p
Dus dat is gewoon dodehoekdetectie? Weinig bijzonders imho. Bij VW werkt de ACC op de laatste modellen tot 210km/h.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:40:
[...]

Dus dat is gewoon dodehoekdetectie? Weinig bijzonders imho. Bij VW werkt de ACC op de laatste modellen tot 210km/h.
Er staat ook nog bij dat het systeem dan zelf manoeuvreert [naar de andere rijbaan]. Dat doet het VAG systeem nog niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Er staat ook nog bij dat het systeem dan zelf manoeuvreert [naar de andere rijbaan]. Dat doet het VAG systeem nog niet toch?
Ik lees dat de auto dit enkel detecteert, ‘identifies’ ... ‘to move’.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
"and only maneuvers when safe spaces are available".

Staat er ook niet ondubbelzinnig inderdaad. Wel benieuwd hoe het in de praktijk werkt.

[ Voor 47% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 25-08-2018 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:47:
"and only maneuvers when safe spaces are available".

Staat er ook niet ondubbelzinnig inderdaad. Wel benieuwd hoe het in de praktijk werkt.
Even afwachten idd, het systeem in de VW detecteert de dode hoek er stuurt tegen als je toch van rijstrook wilt wisselen als er iemand naast je rijdt. Ook trilt je stuur en knippert de dodehoek detectie heftig :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
xeoMe schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:01:
Nou de auto is eindelijk rond alleen nog wat documenten tekenen. _/-\o_

Volkswagen Polo 1.0 115pk DSG
Kleur: White Silver Metallic
Velgen: 17" bonneville bi-color

En wat opties :*)

[afbeelding]

Zal wel een tijdje duren voordat deze binnen is heb niks gehoord over de extra kosten als die in 2019 wordt geleverd dus ben benieuwd.

En een plaatje ter illustratie:

[afbeelding]
Dikke Polo voor 33K+

Ik twijfelde ook even tussen de Polo met deze uitvoering en ongeveer de opties die je ook had genomen.
Uiteindelijk voor de Golf 1.5 TSI 130pk gekozen en wat opties laten vervallen en kwam ongeveer op de zelfde waarde uit.
R-Line vind ik ook mooi, maar voor mij liever meer vermogen (en grotere auto) dan een beetje extra looks.

Wat me ook opvalt is dat de Active Info Display bij de Polo maar 365 kost en bij de Golf 610. Is volgens mij zelfde unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

jongetje schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 09:31:

Op directlease staat de nieuwe Kia ceed er al op en die is gewoon met een automaat te krijgen? Elke versie is hand of automaat beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Leoon. schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Op directlease staat de nieuwe Kia ceed er al op en die is gewoon met een automaat te krijgen? Elke versie is hand of automaat beschikbaar.
Dat is alleen de hatchback, de station nog niet (oud model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sjaak_Trekhaak schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Dat is alleen de hatchback, de station nog niet (oud model).
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Op directlease is bij diesel en benzine 1 automaat versie, is wel direct de duurste versie die er is. Tenzij je iets anders bedoeld dan dit? De hatchback heeft idd wel meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Leoon. schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:11:
[...]

Op directlease is bij diesel en benzine 1 automaat versie, is wel direct de duurste versie die er is. Tenzij je iets anders bedoeld dan dit? De hatchback heeft idd wel meer opties.
Het nieuwste model krijgt in benzine variant een 1.4 DCT7, de station op DirectLease is nog het vorige/uitlopende model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 19:15
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door floriz87 op 27-08-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@floriz87 Ford Mondeo en Volvo V60? Geen idee wat de kofferbakinhoud van die beide modellen is, maar prijstechnisch zou dat wel binnen budget moeten lukken als een 3 serie past. Sowieso hebben die beide modellen een grotere kofferbak dan een 3 serie.

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-08-2018 15:40 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
Heb even niet de uitstoot/bagage waarden opgezocht per model, maar er missen toch best een paar modellen in je overzicht?

Mercedes C-klasse?
Ford Mondeo?
De nieuwe Volvo V60?

Daarnaast hebben deze merken ook nog zat andere modellen voor dat budget. Zeker de nieuwe V60 vind ik erg mooi en moet voor dat budget toch wel lukken. De V60 voldoet ruim qua laadruimte, maar heeft wel minimaal 117 g/km (of je moet de T8 Twin Engine nemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Het probleem zit em vooral in die CO2 uitstoot.

Ford Mondeo Wagon zit op 123, sedan op 120. Focus wagon 116.
De nieuwe V60 op 119/120. T8 is een hybride en mag niet.
Merdedes C klasse 119. CLA (station) is mij net iets te klein, vooral vanwege de onpraktische rondingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
floriz87 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:26:
Het probleem zit em vooral in die CO2 uitstoot.

Ford Mondeo Wagon zit op 123, sedan op 120. Focus wagon 116.
De nieuwe V60 op 119/120. T8 is een hybride en mag niet.
Merdedes C klasse 119. CLA (station) is mij net iets te klein, vooral vanwege de onpraktische rondingen.
Ben benieuwd wat je co2 limiet gaat worden als de WLTP straks in gaat en welke keuzes je dan nog hebt. (meer of minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
xeoMe schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:29:
[...]

Ben benieuwd wat je co2 limiet gaat worden als de WLTP straks in gaat en welke keuzes je dan nog hebt. (meer of minder)
Ik haal mijn gegevens van Autoweek, daar wordt het volgende genoemd:
Energielabel op basis van de 2018/2019-normering. Oudere auto's zijn opnieuw berekend naar de huidige normering. Als u dit criterium gebruikt zullen auto's waarvan deze waarde niet bekend is niet in het zoekresultaat voorkomen.
Deze waarden blijven dus in elk geval gelijk.

De statuten omtrent leasen zijn opgesteld in september 2016. Ik weet niet of ze toen op de hoogte waren van deze nieuwe meetmethode en of er rekening mee is gehouden. Gezien de zeer lage waarde (115 g/km) neem ik aan van wel.

Het helpt overigens ook niet dat ik een automaat wil icm veel ruimte, dat zorgt ook voor een hogere CO2 (alhoewel niet heel veel). Automaat is ongeveer +3 en station ook +3 (gemiddeld gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:23
@floriz87 die uitstootnorm maakt je keuze wel erg beperkt, tezamen met de eisen die je hebt. Van je lijstje lijkt de 3 me veruit de lekkerste.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:05
Ik zie geen 3 serie met uitstoot onder 115?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hoop ik maar dat die te leasen is. Kan bij directlease ook niet onder de 119 vinden wat een 320 touring is.

Waarom heeft renault dit eigenlijk zo op orde? Vrijwel alle auto's van hun zijn te kiezen als de max 115 is. Bij de andere merken is het heel beperkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 27-08-2018 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 09:57
Leoon. schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:19:
[...]

Hoop ik maar dat die te leasen is. Kan bij directlease ook niet onder de 119 vinden wat een 320 touring is.

Waarom heeft renault dit eigenlijk zo op orde? Vrijwel alle auto's van hun zijn te kiezen als de max 115 is. Bij de andere merken is het heel beperkt.
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik dacht dat ik ze allemaal had aangeklikt was ook allemaal in de 125 of 135 regionen. Behalve deze dus! Dat kan zeer interessant zijn voor @floriz87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Leoon. schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:41:
[...]

Ik dacht dat ik ze allemaal had aangeklikt was ook allemaal in de 125 of 135 regionen. Behalve deze dus! Dat kan zeer interessant zijn voor @floriz87
Ja, dat is die zeker, samen met de Renaults dus ;). Waarom Renault de CO2 beter op orde heeft durf ik niet te zeggen.

Maar heb ik nog een auto over het hoofd gezien? Daar hoop ik stiekem op. Renault is maar Renault (ik rijd nu Renault, net als mijn schoonvader, dus ik heb wat ervaring), en de BMW is qua interieur enigszins gedateerd. Valt reuze mee, maar ik weet dat de nieuwe 3serie eraan zit te komen, en die gaat flink lijken op de 5serie :9~ (van binnen dan). Misschien mag ik daarop wachten, dat zou leuk zijn. Of misschien mag ik wat CO2 smokkelen, dan heb ik aanzienlijk meer opties (al is het maar 5 gram).

Wat zouden jullie kiezen als je zou moeten kiezen uit (inclusief meeste opties):
# Renault Megane Estate dCi 110
# Renault Talisman Estate dCi 110
# BMW 3 serie Touring 320d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
De BMW. Dat is een hele andere rij en kwaliteitservaring dan een Renault.

Tenzij je de ruimte nodig hebt, dan de Talisman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 12:47
floriz87 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:39:
[...]

Ik haal mijn gegevens van Autoweek, daar wordt het volgende genoemd:

[...]

Deze waarden blijven dus in elk geval gelijk.

De statuten omtrent leasen zijn opgesteld in september 2016. Ik weet niet of ze toen op de hoogte waren van deze nieuwe meetmethode en of er rekening mee is gehouden. Gezien de zeer lage waarde (115 g/km) neem ik aan van wel.

Het helpt overigens ook niet dat ik een automaat wil icm veel ruimte, dat zorgt ook voor een hogere CO2 (alhoewel niet heel veel). Automaat is ongeveer +3 en station ook +3 (gemiddeld gezien).
Zeer laag is relatief. Bij mijn nieuwe werk ligt de grens op 106 gram :o !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Smobbo schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

Kunnen ze niet dan gewoon het merkenbeleid naar Renault veranderen tenzij elektrisch /hybrid optie is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Leoon. schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:33:
[...]

Kunnen ze niet dan gewoon het merkenbeleid naar Renault veranderen tenzij elektrisch /hybrid optie is? :+
Volgens mij kan een tipo station diesel dan ook :x (97 gram)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Gewoon gaan praten met de wagenparkbeheerder dat dit beleid niet houdbaar is. Dat geldt voor iedereen die in de komende periode mag gaan leasen en nog vast zit aan oude pre-WLTP tijdperk CO2 regels.

Voor de WLTP waren er heel veel diesels, ook in het (premium) D-segment, die (ruim) onder de 110 gram bleven. Nu er een verschuiving gaande is waarbij steeds meer bedrijven kiezen voor benzine bij hogere kilometrages, én met WLTP, zijn de meeste CO2 regels gewoonweg niet meer realistisch. Die moeten simpelweg omhoog, met minimaal 10% eigenlijk.

Als je je aan 115 gram moet houden met dik 1000 euro exclusief brandstof, dan wordt je gewoon gedwongen om elektrisch te rijden (of je budget niet op te maken). Laat ze die keuze dan maar gewoon hard maken, in plaats van indirect via een CO2 maximum.

[ Voor 18% gewijzigd door BigSmurf op 27-08-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Dat bedrijven daarmee wegkomen, goed personeel is amper te vinden en slimme werkgevers kennen dat soort beperkingen niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@Leoon. en @Ankona bij ons is hybride of elektrisch gelukkig gewoon een optie.
Dus ik vermoed dat ik bij een hybride Kia Niro uitkom (740€, incl brandstof @ 30k km/4jr).
Ik vind het eigenlijk wel goed dat ze onnodige uitstoot proberen terug te dringen. Dan moeten wel hybrides en elektrisch als opties mogen, anders is het inderdaad onredelijk richting de medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Bedrijven proberen een groen imago op te voeren over de rug van de medewerkers. Als bedrijven zo graag iets aan de uitstoot willen doen, laten ze dat dan doen met de productie zelf.
Een leaseauto is gewoon een arbeidsvoorwaarde en een manier om mobiele medewerkers te compenseren voor de reiskosten.

En hybrides of electrische voertuigen zijn niet voor iedereen een optie (denk aan mensen die er ook mee met de caravan of boot op vakantie willen) Daarnaast beperkt het de keuze enorm.
In een krappe markt verbaast het me dat zoveel werkgevers met dit soort regeltjes wegkomen. Er zijn gewoon ook werkgevers die geen beperkingen kennen. (ik mag bijvoorbeeld alles leasen wat ik wil, was bij mijn vorige werkgever ook zo)

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:14:

En hybrides of electrische voertuigen zijn niet voor iedereen een optie (denk aan mensen die er ook mee met de caravan of boot op vakantie willen)
Als je dat zo nodig wilt dan ga je de auto van je werk toch niet prive rijden maar koop je er zelf 1? In eerste instantie is de reden waarom je een leaseauto krijgt zodat je je werk kan uitvoeren, niet zodat je met je boot op vakantie kan....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

thejoker80 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:01:
[...]

Als je dat zo nodig wilt dan ga je de auto van je werk toch niet prive rijden maar koop je er zelf 1? In eerste instantie is de reden waarom je een leaseauto krijgt zodat je je werk kan uitvoeren, niet zodat je met je boot op vakantie kan....
Geen populaire mening, maar wel correct :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Prima, maar dan zijn de arbeidsvoorwaarden dusdanig onaantrekkelijk dat je elders beter kunt vinden.

Ik ga dus echt niet meer dan 10 uur per week zakelijk in een auto zitten die me niet bevalt en ook nog eens thuis een extra parkeerplek claimen en prive nog een auto kopen.
Als ik voor mijn werk een auto nodig heb dan zorgt mijn werkgever maar voor een auto die mij bevalt of voor een onkosten regeling waarvoor ik mijn prive auto in kan zetten. Zo niet, dan ga ik daar niet werken. Keus genoeg.

[ Voor 29% gewijzigd door Ankona op 28-08-2018 09:10 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
Allemaal leuk en aardig, maar een lease auto betreft een secundaire arbeidsvoorwaarde waarbij soms nog een eigen bijdrage komt kijken en in geval van privé kilometers ook nog eens bijtelling (om het voordeel in natura te belasten).

Dus hoezo zou een lease auto niet gebruikt mogen worden voor een boot/caravan/paardentrailer? Dat het budget geen BMW X5 toe laat om een paardentrailer te trekken maar een Opel Astra wel is een ander verhaal, maar als dat het verschil is tussen een Golf GTE of een Golf TDI die beide binnen budget vallen wat is dan het probleem?

Overigens heb ik een collega met een Golf GTE die ook een vrij grote caravan heeft en hij vind het een ontzettend prettige caravantrekker vanwege de hybride aandrijving, beter dan enkele D-segmenters. Actieradius is wel een dingetje als er een caravan achterhangt, dus verplicht wat vaker stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Begrijp dat vervelend is de nieuwe WLTP berekening voor aantal onder ons. En dat werkgevers vast houden aan oude regelingen. Maar is dit iets voor dit topic m.b.t. keuze van een auto? Ja beperkt je keuze, maar gesprek zou ik zelf voeren met de werkgever of ze deze regeling/afspraak kunnen herzien.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:32
Ik heb hier een discussie over gehad met mijn werkgever dat ik dit raar vond, omdat namelijk oude lease rijders wel dik meer mogen uitstoten. "Ja maar dat was voor de WLTP". De motor is er niet anders op geworden, alleen hoe het berekend wordt. Toen kon mijn lease auto wel ineens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 12:51

Nullifiel

╞═══════╡

De WLTP is voor iedereen vervelend.

In mijn geval was er door de merkafspraken en uitstootrestricties nog maar ERG weinig keus. Ok, de auto die ik al een tijdje op het oog had zat gelukkig nog wel tussen de mogelijkheden. Maar echt aantrekkelijk was de lijst niet. Mijn werkgever heeft kort na mijn bestelling besloten de uitstoot- en milieulabel-eisen te versoepelen, waardoor ineens ook andere modellen en andere merken beschikbaar kwamen. Zo had ik bijvoorbeeld ook kunnen kiezen uit "bodem"-Mercedes-sen en een aantal Kia's.

Had ik íets langer gewacht met bestellen, dan had ik meer keuzemogelijkheden gehad. Jammer dat ik te vroeg was, maargoed.... ben niet ontevreden met mijn keus.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
[...]

Wauw. En ook nog een merkenrestrictie?
BigSmurf schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:34:

Als je je aan 115 gram moet houden met dik 1000 euro exclusief brandstof, dan wordt je gewoon gedwongen om elektrisch te rijden (of je budget niet op te maken). Laat ze die keuze dan maar gewoon hard maken, in plaats van indirect via een CO2 maximum.
Elektrisch mag dus niet. Hooguit hybride, maar alleen bij veel stadsverkeer (in mijn geval niet van toepassing). Diesel blijft dan over.

@ andere reacties
Mee eens dat een leaseauto zakelijk bedoeld is. Ik zal er ook niet over zeuren. Ik denk wel dat het duurzamer is wanneer iemand maar 1 auto heeft (zeker gezien die 2e meestal een "viezere" auto zal zijn). Zodra ik aan de slag ga wil ik het wel graag bespreken met de fleetmanager, even zien of er nog wat mogelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door floriz87 op 28-08-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09

Crazy D

I think we should take a look.

Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:05:
[...]

Prima, maar dan zijn de arbeidsvoorwaarden dusdanig onaantrekkelijk dat je elders beter kunt vinden.

Ik ga dus echt niet meer dan 10 uur per week zakelijk in een auto zitten die me niet bevalt en ook nog eens thuis een extra parkeerplek claimen en prive nog een auto kopen.
Als ik voor mijn werk een auto nodig heb dan zorgt mijn werkgever maar voor een auto die mij bevalt of voor een onkosten regeling waarvoor ik mijn prive auto in kan zetten. Zo niet, dan ga ik daar niet werken. Keus genoeg.
Dat soort reacties zou mij als werkgever dan ook tot reactie leiden: dan zoek je maar een andere baan, als er toch keuze genoeg is, doei. Ik persoonlijk heb liever een laptop die ik heel fijn vind werken, ik werk 40 uur per week op m'n laptop en zit gelukkig geen 40 uur per week in m'n auto. Al zou ik als werkgever geen beperking aan merken stellen denk ik maar ik heb geen personeel. Al zorgt een merkenbeleid er wel voor dat je auto's makkelijker kunt doorschuiven.
Toch wel grappig dat je over het algemeen weinig mensen hoort klagen dat ze niet per se merk x of y kunnen gebruiken als laptop, maar wel over een auto. Ja, je betaald ervoor via bijtelling, maar je het de keuze om dat niet te doen. Het is geen verplichting prive erin te rijden. De meesten willen dat wel omdat ze dankzij lease een dikkere bak kunnen rijden dan wanneer ze zelf een auto moeten kopen. Toch een status dingetje? Maar goed wel beetje offtopic. Als je werkgever beperkingen stelt op basis van uitstoot is dat nu idd net ff klote en beperkt je keuze behoorlijk.

Semi on-topic: ik overweeg de Outlander PHEV zakelijk aan te schaffen (en daarmee is het voor mijn inkomstenbelasting gewoon "lease", on topic dus :+). Gewoon, omdat ik het een mooie auto vind, concept spreekt me aan (korte stukken elektrisch, maar wel benzine voor lange ritten dus niet het snellader-gedoe onderweg en zo). De Kia Niro PHEV is trouwens ook erg interessant zakelijk aangezien die < 30 gram uitstoot zit en daarmee voor de milieu investering meetelt. Maar ik vind m net te klein. Wel proefrit gemaakt in de HEV en is (als je even over het idee Kia heenstapt) echt wel een fijne auto (nee geen 3-serie of V60 niveau maar vind m niet veel onder doen voor de Auris die ik nu rij). Zal denk ik geen lease topper worden want Kia...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:14:
Bedrijven proberen een groen imago op te voeren over de rug van de medewerkers. Als bedrijven zo graag iets aan de uitstoot willen doen, laten ze dat dan doen met de productie zelf.
Een leaseauto is gewoon een arbeidsvoorwaarde en een manier om mobiele medewerkers te compenseren voor de reiskosten.

En hybrides of electrische voertuigen zijn niet voor iedereen een optie (denk aan mensen die er ook mee met de caravan of boot op vakantie willen) Daarnaast beperkt het de keuze enorm.
In een krappe markt verbaast het me dat zoveel werkgevers met dit soort regeltjes wegkomen. Er zijn gewoon ook werkgevers die geen beperkingen kennen. (ik mag bijvoorbeeld alles leasen wat ik wil, was bij mijn vorige werkgever ook zo)
Ik vind een beperking opleggen voor enkel Hybrides en EV eigenlijk helemaal geen slecht standpunt voor een werkgever. Zeker omdat je ook naar veel eindklanten MVO doelen moet hebben. Elke fabrikant heeft tegenwoordig genoeg hybrides op de markt dat je nog steeds veel keuze hebt. Je kunt makkelijk een caravan trekken of een boot meenemen achter een Audi Q7 e-tron, Volvo XC90 T8, en ook achter een V60 twin-engine of Lexus RX kun je menig caravan of boot gewoon meenemen.

Liever zo uitspreken dan de Co2 norm zo krap stellen dat er nog maar een handvol auto's overblijft en je impliciet dus alle reguliere diesels / benzine auto's al uitsluit.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Davidshadow13 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:03:
[...]

Ik vind een beperking opleggen voor enkel Hybrides en EV eigenlijk helemaal geen slecht standpunt voor een werkgever. Zeker omdat je ook naar veel eindklanten MVO doelen moet hebben. Elke fabrikant heeft tegenwoordig genoeg hybrides op de markt dat je nog steeds veel keuze hebt. Je kunt makkelijk een caravan trekken of een boot meenemen achter een Audi Q7 e-tron, Volvo XC90 T8, en ook achter een V60 twin-engine of Lexus RX kun je menig caravan of boot gewoon meenemen.

Liever zo uitspreken dan de Co2 norm zo krap stellen dat er nog maar een handvol auto's overblijft en je impliciet dus alle reguliere diesels / benzine auto's al uitsluit.
Maar het blijft vanuit de werkgever geredeneerd. Als de werknemer daardoor jouw arbeidsvoorwaarden onaantrekkelijk vindt ga je achter het net vissen. En als (goede) werknemer heb je op het moment in de meeste sectoren de keuze uit werkgevers.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Maar het blijft vanuit de werkgever geredeneerd. Als de werknemer daardoor jouw arbeidsvoorwaarden onaantrekkelijk vindt ga je achter het net vissen. En als (goede) werknemer heb je op het moment in de meeste sectoren de keuze uit werkgevers.
Als jij de keuze van werkgever echt laat hangen op de voorwaarden van het lease reglement dan is dat je goed recht natuurlijk. Maar ik ken bijzonder weinig mensen die dat ook echt doen. Heel veel collega's maakt het echt niet zoveel uit wat je mag leasen getuigen van de auto's die wij hier hebben. Heel veel b-segment, of MPV's. Maar echt mensen mislopen daarop zal je denk ik niet.

Wij hebben hier op kantoor geen beperkingen in de leaseregeling maar proberen wel EV's en plug-in hybrides te stimuleren en dat werkt want op dit moment is als 20% van het wagenpark Full EV.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Davidshadow13 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

Als jij de keuze van werkgever echt laat hangen op de voorwaarden van het lease reglement dan is dat je goed recht natuurlijk. Maar ik ken bijzonder weinig mensen die dat ook echt doen. Heel veel collega's maakt het echt niet zoveel uit wat je mag leasen getuigen van de auto's die wij hier hebben. Heel veel b-segment, of MPV's. Maar echt mensen mislopen daarop zal je denk ik niet.

Wij hebben hier op kantoor geen beperkingen in de leaseregeling maar proberen wel EV's en plug-in hybrides te stimuleren en dat werkt want op dit moment is als 20% van het wagenpark Full EV.
De arbeidsvoorwaarden als geheel zijn best bepalend en een auto is duur. en moet ook prive (zeker bij gezinnen) aan voorwaarden voldoen. Dus als een auto onderdeel van de arbeidsvoorwaarden is dan wordt dat door iedereen meegewogen. (en vraag maar eens aan HR hoeveel kandidaten zonder motivatie een aanbieding afwijzen. Ik merkte dat een gemotiveerde afwijzing de recruiters zeer aangenaam verraste maar ook confronteerde)

Maar we gaan, zeer interessant, wel flink off-topic! Mijn punt is gewoon dat ik me verbaas over dat werkgevers het zich in een krappe arbeidsmarkt kunnen veroorloven om zoveel beperkingen op te leggen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Het is nog veel sneller gegaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZhrTHO14hT9i4x0GuSjN7dP9/medium.jpg

Hopelijk deze week afhalen :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Op de bmw site (volgens mij de enige nu die wltp berekening heb toegepast) is het echt niet onder 115.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/aixqdpa0f/banner.jpg
Nice move Alfa :P

[ Voor 64% gewijzigd door SirLct op 28-08-2018 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ze er nou eens een station van zouden bouwen...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ja mee eens. Ik heb nu de Giulia en opzich genoeg qua ruimte, maar hadden ze een station gemaakt.. Had ik die zeker gekozen. Ze zeggen dat ze ipv station de Stelvio heb ingezet, maar ja die is ook gelijk een stuk duurder. Is niet 2-3k extra of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
The Eagle schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:26:
Als ze het maar laten! En als ze het toch doen, laat het dan zo'n nutteloze lifestyle wagon zijn.

Ik vind die Giulia namelijk bloedmooi en voor een leuke prijs flink aan te kleden. Maar ik heb zelf net een saaie Passat besteld omdat die wel als ruime station leverbaar is. Dus ik word er niet blij van als ze nu ineens met een mooie ruime station aan zouden komen zetten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
The Eagle schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:26:
En de voostoel rechts iets meer ruitme geven!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Aangezien de keuze van een leaseauto sterk afhangt van de prijs, en de prijs van de BPM, lijkt me de WLTP discussie wel ontopic. In het licht daarvan:
https://www.volkskrant.nl...tische-co2-test~b90ea2f6/

Als ik het goed begrijp is er dus eigenlijk totale chaos in autoland? De prijzen zijn gewoon onduidelijk. De huidige rekenmethode voor BPM blijft staan, terwijl de CO2 berekening anders wordt (hogere waarden). Aan de andere kant is er toegezegd dat WLTP geen negatieve invloed mag hebben op de BPM. Alleen de nieuwe rekenmethode voor BPM ontbreekt nog, waardoor de autoprijzen vanaf september omhoog gaan, terwijl onduidelijk is wanneer de BPM berekening gecorrigeerd wordt. En prinsjesdag komt waarschijnlijk te vroeg. Lekker geregeld B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
floriz87 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:18:
Aangezien de keuze van een leaseauto sterk afhangt van de prijs, en de prijs van de BPM, lijkt me de WLTP discussie wel ontopic. In het licht daarvan:
https://www.volkskrant.nl...tische-co2-test~b90ea2f6/

Als ik het goed begrijp is er dus eigenlijk totale chaos in autoland? De prijzen zijn gewoon onduidelijk. De huidige rekenmethode voor BPM blijft staan, terwijl de CO2 berekening anders wordt (hogere waarden). Aan de andere kant is er toegezegd dat WLTP geen negatieve invloed mag hebben op de BPM. Alleen de nieuwe rekenmethode voor BPM ontbreekt nog, waardoor de autoprijzen vanaf september omhoog gaan, terwijl onduidelijk is wanneer de BPM berekening gecorrigeerd wordt. En prinsjesdag komt waarschijnlijk te vroeg. Lekker geregeld B) .
Ja gaat erg fijn worden :'(

Dit is wel heel grappig:

"Niet elke auto wordt op papier minder zuinig door de nieuwe testprocedure. Sportauto’s met een grote V8-motor kunnen zomaar gunstiger uit de test komen, berekende onderzoeksbureau Autovista Group. Zo stoot de Ford Mustang GT V8 volgens de nieuwe meetmethode 10 gram CO2 minder uit. Dat levert de potentiële klant een voordeel op van ruim 4.000 euro."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
dfrenner schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:25:
[...]

Ja gaat erg fijn worden :'(

Dit is wel heel grappig:

"Niet elke auto wordt op papier minder zuinig door de nieuwe testprocedure. Sportauto’s met een grote V8-motor kunnen zomaar gunstiger uit de test komen, berekende onderzoeksbureau Autovista Group. Zo stoot de Ford Mustang GT V8 volgens de nieuwe meetmethode 10 gram CO2 minder uit. Dat levert de potentiële klant een voordeel op van ruim 4.000 euro."
Mijn bestelde BMW 330i werd door nieuwe prijsstelling BMW ivm WLTP ook iets van 1,5k goedkoper. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
[...]

Dat is wat kort door de bocht.

Bij ons is de leaseauto gewoon een arbeidsvoorwaarde en bijna niemand heeft hem nodig voor werk. Er zijn bij ons collega's die 3km van kantoor wonen, elke dag op kantoor zitten, maar toch gewoon recht hebben op een leaseauto. En ook als ik naar mezelf kijk is mijn werk 100% hetzelfde als voorheen, maar krijg ik nu opeens wel een leaseauto vanwege promotie in schaal (na salaris discussie met werkgever..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:40:
[...]
En ook als ik naar mezelf kijk is mijn werk 100% hetzelfde als voorheen, maar krijg ik nu opeens wel een leaseauto vanwege promotie in schaal (na salaris discussie met werkgever..).
Ga je van niks naar een 330i? Da's een beste promotie _/-\o_

Mijn werkgever heeft geen co2 beleid of restricties. Ik kijk dus welke auto het beste bij mijn situatie past. Wel tot een bepaalde max bijtelling.

Als er nog regels waren die <100 gram lager belasten had ik ongetwijfeld eerst naar zo een auto gekeken. Volledig elektrisch rijden vind ik nog geen vergelijkbaar alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:49:
[...]

Ga je van niks naar een 330i? Da's een beste promotie _/-\o_
.
En heb mijn leasebudget niet eens opgemaakt, maar die bijtelling he.. :X

Ben ook erg blij met de waardering! Maar het was ook wel nodig, anders was ik weg (en dit heb ik mijn manager dus ook zo gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik blijf het raar vinden, werkgevers die auto's als kadootjes weggeven of werknemers die een auto willen terwijl ze die niet nodig hebben voor de uitvoering van hun werk. 'Vroeger' was de leaseauto puur en alleen voor werknemers die in het kader van hun functie een auto nodig hadden. Vertegenwoordigers, consultants, experts, etc. Ik denk dat het een hoop file zou schelen als al die auto's die feitelijk als lokkertjes worden vergeven weer van de weg gaan en mensen met openbaar vervoer naar werk gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:24:
Ik blijf het raar vinden, werkgevers die auto's als kadootjes weggeven of werknemers die een auto willen terwijl ze die niet nodig hebben voor de uitvoering van hun werk. 'Vroeger' was de leaseauto puur en alleen voor werknemers die in het kader van hun functie een auto nodig hadden. Vertegenwoordigers, consultants, experts, etc. Ik denk dat het een hoop file zou schelen als al die auto's die feitelijk als lokkertjes worden vergeven weer van de weg gaan en mensen met openbaar vervoer naar werk gaan.
Werkgevers geven geen cadeautjes. Ze delen de loonkosten op in de vorm die de werknemers willen.

Voor de ene werknemer is een leaseauto logischer dan voor de andere .Iemand die veel voor zijn werk moet rijden heeft anders ingewikkelde discussies over onkosten vergoedingen en de fiscale gevolgen daarvan. Maar ook voor mensen met een vaste werkplek is het in bepaalde sectoren weer niet ongebruikelijk dat er voor woon-werk verkeer een vergoeding betaald wordt.

En of mensen nu een auto via de werkgever regelen of prive kopen maakt voor de filedruk niet veel uit. In het OV past het echt allemaal niet, dat loopt al tegen zijn grenzen terwijl maar een fractie van het woon-werk verkeer er gebruik van maakt. (nog los van of ov wel voor iedereen handig is. Niet iedereen woont en werkt naast een station en heeft vaste werktijden die aansluiten op de dienstregeling)
Overigens zie je al jaren dat er minder leaseauto's vergeven worden. Zowel werkgevers als werknemers realiseren zich meer en meer dat het wel een erg dure vorm van salaris is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heren (en dames), discussie over bijtelling, regelingen, etc horen niet hier, maar een deurtje verder: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Graag hier weer terug on-topic over de auto's, niet de regeling.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:24:
Nee joh, bij ons is het andersom.
Iedereen krijgt een mobiliteitsbudget en als het nodig is voor je werk krijg je een treinabbo.

excuus...

On topic:

Wanneer komt die 330i binnen!?

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 28-08-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Heeft iemand nog een afweging gemaakt tussen de Octavia hatchback en de combi?

Het scheelt maar 20 liter aan bagageruimte. Voor wat ik er aan wil uitgeven kan ik de hatchback in Style Business met techpakket/leer aankleden, en de combi een niveau minder in Ambition Business met sportpakket. Verder zijn ze qua afmetingen gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
dfrenner schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:14:
[...]

Nee joh, bij ons is het andersom.
Iedereen krijgt een mobiliteitsbudget en als het nodig is voor je werk krijg je een treinabbo.

excuus...

On topic:

Wanneer komt die 330i binnen!?
330i hopelijk komende week binnen en ophalen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:57:

Het scheelt maar 20 liter aan bagageruimte. Voor wat ik er aan wil uitgeven kan ik de hatchback in Style Business met techpakket/leer aankleden, en de combi een niveau minder in Ambition Business met sportpakket. Verder zijn ze qua afmetingen gelijk.
Dat is natuurlijk enkel onder het afdekzeil. Praktisch - als je haat stapelen - is een station veel handiger. Dus vraag of je dat nodig hebt of niet.

Persoonlijk vind ik de combi mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan moet je de HB wel heel mooi vinden als je het mij vraagt. Ik heb een gezin met twee kleine kinderen, dus HB is geen optie. Ruimte wel, met name vierkante ruimte ;)

Zou dan zelf eerder naar een leuk aangeklede Leon kijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:29:
[...]
Dat is natuurlijk enkel onder het afdekzeil.
Nooit geweten 8)7. Dat maakt nogal even verschil. Is de hatchback weer van het lijstje af :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Ja, dat is een heel irritante manier van weergeven.
Ik wil weten hoeveel liters ik heb achter de achterbank, dus ook zonder hoedenplank/afdekzeil. Daar zit juist een groot verschil in tussen veel autos.

Ik kijk nu naar hybrides en ik lees dat de Ioniq meer kofferruimte heeft dan de Niro, maar dat betwijfel ik dus als je rekent zonder het afdekzeil. Dan is het toch een schuin dak vs een hoekig hok ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Smobbo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:19:
Ja, dat is een heel irritante manier van weergeven.
Ik wil weten hoeveel liters ik heb achter de achterbank, dus ook zonder hoedenplank/afdekzeil. Daar zit juist een groot verschil in tussen veel autos.

Ik kijk nu naar hybrides en ik lees dat de Ioniq meer kofferruimte heeft dan de Niro, maar dat betwijfel ik dus als je rekent zonder het afdekzeil. Dan is het toch een schuin dak vs een hoekig hok ;) .
De ruimte achter de achterbank is precies wat er onder het zeil zit. Als je daarboven gaat stapelen dan is eigenlijk een net of rek nodig wat de meeste mensen niet gebruiken. Anders is het simpelweg levensgevaarlijk.

Los daarvan: ik heb in de stations die ik gereden heb altijd (op vakantie, het moment dat mijn auto het volst gepakt zit) het zeiltje dicht kunnen houden. Bagage voor 3 weken Spanje voor 5 personen past dan nog steeds makkelijk (hence dat ik nu weer een sedan rijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:34:
[...]

De ruimte achter de achterbank is precies wat er onder het zeil zit. Als je daarboven gaat stapelen dan is eigenlijk een net of rek nodig wat de meeste mensen niet gebruiken. Anders is het simpelweg levensgevaarlijk.

Los daarvan: ik heb in de stations die ik gereden heb altijd (op vakantie, het moment dat mijn auto het volst gepakt zit) het zeiltje dicht kunnen houden. Bagage voor 3 weken Spanje voor 5 personen past dan nog steeds makkelijk (hence dat ik nu weer een sedan rijd).
Ha, ik rij nu een station en ik heb de ruimte boven het zeiltje toch echt nodig op vakantie. Voor een uitstekende koffer of hoge doos. Dit is dan uiteraard niet levensgevaarlijk, dat zou het misschien kunnen zijn als het losse onderdelen zijn die boven op iets anders liggen.
Hulde dat je de spullen voor 5 personen onder het zeiltje kan krijgen ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Smobbo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:41:
[...]

Hulde dat je de spullen voor 5 personen onder het zeiltje kan krijgen ;) !
5 cabin size koffertjes, 1 makeup koffer voor de dames, 1 koelbox (40 liter ofzo) en een tas met wat kleine rotzooi. Schoenen etc prop je in de kleine ruimte achter de koffer (de achterbank is schuin dus is daar altijd ruimte als je er een rechte koffer voor zet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk

Ja leuk die rekenmethode bij VAG.
Zo had mijn Fabia Combi in 2011 meer ruimte dan een A4 Avant 8)7

Sjoemelen met liters... Plaats het afdekzeil een paar cm hoger, reken het reservewiel mee en we zijn er...

Uiteindelijk is een station veeel praktischer!
Als je dan ook nog het raampje kunt open doen is het helemaal top?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• romon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-08 18:55
Ze hebben wel een serieuze actie met de limited series business trouwens. Rond de 10k korting op handgeschakelde diesels, verwerkt in de fiscale waarde door herwaardering bij de RDW. Oftewel: Giulia's van rond de 50k bijtellen voor 38-41k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:45:
[...]

5 cabin size koffertjes, 1 makeup koffer voor de dames, 1 koelbox (40 liter ofzo) en een tas met wat kleine rotzooi. Schoenen etc prop je in de kleine ruimte achter de koffer (de achterbank is schuin dus is daar altijd ruimte als je er een rechte koffer voor zet).
Ja he, zo kan ik het ook. Volgende week met het gezin op vakantie, weekje Frankrijk. Kinderwagen plus accesoires, kinderstoel, wippertje, campingbedje plus matras, twee weekendtassen tot de nok gevuld en een zooi shoppers tot de nok gevuld. Boodschappenkrat, koelbox en dan vergeet ik vast nog wat belangrijks. Naja, beautycase dus :P
Past in de Golf station maar niet met het zeiltje dicht. En dan heb ik de ruimte van het reservewiel ook vol zitten.

On a different note: vandaag een offerte opgevraagd voor een gebruikte Octavia Combi RS, vorig model. Eens kijken wat dat doet. Hoop stiekem dat die ook een herwaardering kan krijgen voor de bijtelling (als iemand een linkje heeft, graag :) ).

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:14:
[...]

Ja he, zo kan ik het ook. Volgende week met het gezin op vakantie, weekje Frankrijk. Kinderwagen plus accesoires, kinderstoel, wippertje, campingbedje plus matras, twee weekendtassen tot de nok gevuld en een zooi shoppers tot de nok gevuld. Boodschappenkrat, koelbox en dan vergeet ik vast nog wat belangrijks. Naja, beautycase dus :P
Past in de Golf station maar niet met het zeiltje dicht. En dan heb ik de ruimte van het reservewiel ook vol zitten.

On a different note: vandaag een offerte opgevraagd voor een gebruikte Octavia Combi RS, vorig model. Eens kijken wat dat doet. Hoop stiekem dat die ook een herwaardering kan krijgen voor de bijtelling (als iemand een linkje heeft, graag :) ).
Hmm, gaat het in deze over occasion lease? Zijn er LM die daarmee akkoord gaan? Ik zou daar namelijk ook graag meer informatie over willen hebben. Bij wie vraag je in dit geval zo'n offerte op? En ik neem aan dat je een herwaardering bedoeld i.v.m. de fiscale waarde?

Sorry i know, veel vragen, maar ben super benieuwd! :>

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Na wat proefritjes en afwegingen m'n shortlist wat aangepast. Ik denk niet dat ik ooit helemaal uit m'n keuze ga komen en helemaal tevreden ga zijn :D.

Leasebudget: 750 inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Vriendin rijdt (liever) niet in automaat :9, station ivm kinderen/hond.

1. Opel Astra ST Business Exec 1.0 105pk, handbak
Noemenswaardige opties:
  • Lederen bekleding, AGR stoelen
  • Elektrisch verstelbare stoelen voor met verwarming, ventilatie
  • OPC line interieurpakket (oa zwarte hemelbekleding, gaaf :D)
  • Schuif/kanteldakje
  • Intellilux adaptieve LED verlichting
  • 17" velgen
Pro: dik uitgerust, zuinige motor (voor de baas leuk natuurlijk)
Min: twijfel over de motor. Het is een 3 pitter met 5 versnellingen.
Alle opties maken het een leuke auto, vraag me alleen af hoeveel rijplezier je hebt met de 105pk.

2. Opel Astra ST Business Exec 1.6 200pk, handbak
Noemenswaardige opties:
  • AGR stoelen voor
Pro: 200pk! Ongetwijfeld snel.
Min: blijft geen ruimte voor opties door het brandstofverbruik.

3. Skoda Octavia Estate 1.0 DSG7 Ambition Business
Noemenswaardige opties:
  • Sportpakket/stoelen
  • LED koplampen
  • Adaptive cruise control (misschien, twijfel omdat die niet als 'gewone' cc kan werken)
Pro: veel ruimte natuurlijk, verstandige keuze
Min: wat minder echt een rijdersauto, ouder model (2013, denk dat volgend jaar de opvolger wel zal verschijnen), 1.0 motortje

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 30-08-2018 11:50 ]

• SirLct
@Sjaak_Trekhaak mss had je eerder gepost maar de template zou handig zijn.
Dan weten we de km en andere wensen zeg maar.
Over de Astra 1.0, tjah, is niet snel, maar rij je dan veel? En ook veel snelweg?
De 5 versnelling is irritant op snelweg, kan zijn dat ie dan juist minder zuinig rijdt omdat ie steeds zoveel toeren moet draaien cmiiw.
En ik snap de jump van 1.0 105pk naar de 200pk niet? Ze hebben toch ook 150pk variant?

[ Voor 11% gewijzigd door SirLct op 30-08-2018 09:21 ]

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:58
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:58:
Na wat proefritjes en afwegingen m'n shortlist wat aangepast. Ik denk niet dat ik ooit helemaal uit m'n keuze ga komen en helemaal tevreden ga zijn :D.
Budget is 750 inclusief brandstof (zoals de bereken-tool van DL het aangeeft)

1. Opel Astra ST Business Exec 1.0 105pk, handbak
Noemenswaardige opties:
  • Lederen bekleding, AGR stoelen
  • Elektrisch verstelbare stoelen voor met verwarming, ventilatie
  • OPC line interieurpakket (oa zwarte hemelbekleding, gaaf :D)
  • Schuif/kanteldakje
  • Intellilux adaptieve LED verlichting
  • 17" velgen
Pro: dik uitgerust, zuinige motor (voor de baas leuk natuurlijk)
Min: twijfel over de motor. Het is een 3 pitter met 5 versnellingen.
Alle opties maken het een leuke auto, vraag me alleen af hoeveel rijplezier je hebt met de 105pk.

2. Opel Astra ST Business Exec 1.6 200pk, handbak
Noemenswaardige opties:
  • AGR stoelen voor
Pro: 200pk! Ongetwijfeld snel.
Min: blijft geen ruimte voor opties door het brandstofverbruik.

3. Skoda Octavia Estate 1.0 DSG7 Ambition Business
Noemenswaardige opties:
  • Sportpakket/stoelen
  • LED koplampen
  • Adaptive cruise control (misschien, twijfel omdat die niet als 'gewone' cc kan werken)
Pro: veel ruimte natuurlijk, verstandige keuze
Min: wat minder echt een rijdersauto, ouder model (2013, denk dat volgend jaar de opvolger wel zal verschijnen), 1.0 motortje
Ik snap niet waarom je van de astra de 1.0 en de 1.6 post maar dan niet de 1.4?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• SirLct
haha ik ben net te laat met editten, je zegt het al.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Ik snap niet waarom je van de astra de 1.0 en de 1.6 post maar dan niet de 1.4?
Ik heb in die 1.4 gereden. Dat rijdt prima maar ik vond de rijervaring niet anders dan de 115pk auto die ik nu heb. Bij de 1.6 weet je dat je met 200pk echt een duw in de rug krijgt, dat had die 1.4 niet echt.

Met die Astra's heb ik dus iets van óf snel, of lekker luxe :). Ik zal met name snelwegkilometers maken in Midden en Noord-NL.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 30-08-2018 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
gergs schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:15:
@Sjaak_Trekhaak mss had je eerder gepost maar de template zou handig zijn.
Dan weten we de km en andere wensen zeg maar.
Over de Astra 1.0, tjah, is niet snel, maar rij je dan veel? En ook veel snelweg?
De 5 versnelling is irritant op snelweg, kan zijn dat ie dan juist minder zuinig rijdt omdat ie steeds zoveel toeren moet draaien cmiiw.
5 versenllingen hoeft (juist) op de snelweg geen probleem te zijn. Gaat om de overbrenging. Als de stappen tussen de versnellingen groter zijn zul je wat langer door moeten trekken per versnelling. Kan hem wat sloom maken in de stad.

Maar.... in de tijd dat ik rijles had was een vijfde versnelling luxe, 4 versnellingen was de standaard. Zo erg is dat ook weer niet.

alles kan off-topic

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Ankona schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:23:
[...]

5 versenllingen hoeft (juist) op de snelweg geen probleem te zijn. Gaat om de overbrenging. Als de stappen tussen de versnellingen groter zijn zul je wat langer door moeten trekken per versnelling. Kan hem wat sloom maken in de stad.
Technisch een correct antwoord, maar in de praktijk is een vijfbak een trade-off tussen de afstand tussen de overbrengingsverhoudingen en de overbrengingsverhouding van de 5e versnelling. Typisch is de vijf korter dan de zes van een zesbak en draai je dus meer toeren op de snelweg.

/me had voor het laatst een vijfbak in een BMW E46 320i. die had helemaal geen overdrive, top van 226 km/h bij 6300 rpm in de 5, bij 120 liep 'ie tegen de 3500 rpm
Pagina: 1 ... 39 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.