Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 114 Laatste
Acties:
  • 978.450 views

Verwijderd

Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:37:
[...]

Nee, is op Golf platform. Hard dashboard etc maar stoelen zijn prima. Zal morgen update geven ;)
Vergelijk het maar eens met een Golf dan. Alles voelt minder aan en het materiaalgebruik is ook gewoon goedkoper. De Tiguan is de opgehoogde Golf, de opgehoogde Polo komt nog en de T-Roc zit daar tussenin. Ik vind hem belachelijk duur voor wat je krijgt. Met dat is met vele SUV modellen, het is populair dus ze vragen de hoofdprijs terwijl je voor minder een net zo ruime en luxere b, c of d segmenter kan krijgen van hetzelfde merk.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:42:
[...]

Vergelijk het maar eens met een Golf dan. Alles voelt minder aan en het materiaalgebruik is ook gewoon goedkoper. De Tiguan is de opgehoogde Golf, de opgehoogde Polo komt nog en de T-Roc zit daar tussenin. Ik vind hem belachelijk duur voor wat je krijgt. Met dat is met vele SUV modellen, het is populair dus ze vragen de hoofdprijs terwijl je voor minder een net zo ruime en luxere b, c of d segmenter kan krijgen van hetzelfde merk.
Snap ook die hype van die SUV modellen niet. Heb in veel gevallen liever de gewone variant. Zou een Golf ook verkiezen boven een T Roc (ok, miss niet als 2e auto).

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:42:
[...]

Vergelijk het maar eens met een Golf dan. Alles voelt minder aan en het materiaalgebruik is ook gewoon goedkoper.
Mee eens. Golf zit qua interieur en bruikbaarheid beter in elkaar.

Kwestie van smaak: ik vind de Golf een enorm saaie auto. Voor mij is het ook een stukje gevoel, dat is natuurlijk persoonlijk en zullen we het nooit over eens worden. Als ik puur praktisch een auto moest kiezen werd het de goedkoopste Octavia met DSG; maar dat zou me veel minder plezier opleveren dan een wat stoerder model met een beetje PK's ;).

De goedkoopste Tiguan automaat kost zo een beetje 9k meer dan een T-Roc automaat. Het verschil mag er dan ook wel zijn (29k vs 38k).

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:43
VidaR-9 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:45:
[...]

Snap ook die hype van die SUV modellen niet.
Hoge instap, status, oude-van-dage kar. Sportief uiterlijk.
Zo zie ik mezelf gewoon niet meer in een Passat of Octavia station rijden.

Nog 3 weekjes wachten ;)

discogs

Verwijderd

Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:47:
[...]

Kwestie van smaak: ik vind de Golf een enorm saaie auto.
Ik ook. Maar gaat dat niet op voor alle VW modellen?

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:49:
[...]

Ik ook. Maar gaat dat niet op voor alle VW modellen?
Nee, de Arteon en T-Roc zijn wat mij betreft echt gave wagens!
loewie1984 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:48:
[...]
Sportief uiterlijk.
Dat is het een beetje idd :9

[ Voor 34% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 20-08-2018 20:50 ]

Verwijderd

[...]

Nog 3 weekjes wachten ;)
Ik vind de Volvo zeer aardig hoor maar ik zou dus geen SUV willen rijden omdat er juist zoveel oude-van-dage inrijden. Zolang ik de 50 nog niet aantik wil ik laag rijden.

Verwijderd

Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:49:
[...]

Nee, de Arteon en T-Roc zijn wat mij betreft echt gave wagens!
Meningen verschillen zullen we maar zeggen.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

[...]

Nog 3 weekjes wachten ;)
Wauw, wel een enorm gave kar. Netjes geconfigureerd zo all-black (/grey) ;)

Maar die prijs, ga je echt die 60k tegen 22% leasen of ga je 'm alleen zakelijk rijden? Voor die 60k heb je ook wel ander leuk (Duits) speelgoed, maar toegegeven: zo zie je ze niet vaak rijden, wel echt een bommetje! Nice _/-\o_

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:51:
[...]

Meningen verschillen zullen we maar zeggen.
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:47:
[...]
Voor mij is het ook een stukje gevoel, dat is natuurlijk persoonlijk en zullen we het nooit over eens worden.
Jep :D Overigens waardeer ik alle input natuurlijk wel!

• VidaR-9
  • Nu online
[...]

Nog 3 weekjes wachten ;)
Voor t geld van een XC40 heb je een luxere/snellere V60. Ik zou t wel weten O+ Maargoed, ik vind potje sturen ook best leuk en dat gaat over t algemeen stuk beter met lager zwaartepunt.

Maar goed dat iedereen andere smaak heeft, beetje variatie op de weg is wel zo leuk.

• loewie1984
RomeoJ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:51:
[...]

Wauw, wel een enorm gave kar. Netjes geconfigureerd zo all-black (/grey) ;)

Maar die prijs, ga je echt die 60k tegen 22% leasen of ga je 'm alleen zakelijk rijden? Voor die 60k heb je ook wel ander leuk (Duits) speelgoed, maar toegegeven: zo zie je ze niet vaak rijden, wel echt een bommetje! Nice _/-\o_
Dankje :) Jip 60k tegen 22%, 5 jaar lang op basis van 30k per jaar. Ontheffing van mijn vrouw die vond dat we wel aan een Volvo toe waren dus ik heb er vrede mee. Als ik 4 keer per maand bij de pomp sta tegen 80 euro per tank met deze benzine prijs, rij ik voor 180 euro per maand een XC40.
VidaR-9 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:57:
[...]

Voor t geld van een XC40 heb je een luxere/snellere V60. Ik zou t wel weten O+ Maargoed, ik vind potje sturen ook best leuk en dat gaat over t algemeen stuk beter met lager zwaartepunt.

Maar goed dat iedereen andere smaak heeft, beetje variatie op de weg is wel zo leuk.
Sneller zeker, luxer waag ik te betwijfelen. De review op Autoblog is net verschenen. Je bent zo 30k verder aan opties, bovenop een gemiddelde vanafprijs van 45k. Op de XC40 heb ik echt dingen geskipped die ik niet de moeite waard vond. Ik luister alleen Spotify dus geen DAB+, Ik ga van een achteruitrij sensor nu naar achteruitrij camera dus geen 360 graden camera.

[ Voor 34% gewijzigd door loewie1984 op 20-08-2018 21:04 ]

discogs

• VidaR-9
  • Nu online
loewie1984 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:58:

[...]

Sneller zeker, luxer waag ik te betwijfelen. De review op Autoblog is net verschenen. Je bent zo 30k verder aan opties, bovenop een gemiddelde vanafprijs van 45k. Op de XC40 heb ik echt dingen geskipped die ik niet de moeite waard vond. Ik luister alleen Spotify dus geen DAB+, Ik ga van een achteruitrij sensor nu naar achteruitrij camera dus geen 360 graden camera.
Je hebt hem ook wel heel lekker volgeklikt moet ik zeggen _/-\o_

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Poeh _/-\o_
Over 3 week op de oprit? Geef je nog even een update tzt :)?

• VidaR-9
  • Nu online
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:11:
[...]

Poeh _/-\o_
Over 3 week op de oprit? Geef je nog even een update tzt :)?
Haha idd. Sterkte nog ff. Ben zelf hard aan t aftellen en hopen op 7 of 8 september..

• loewie1984
Zeker heren (y) als hij er is komen er wel een paar fototjes voorbij :) Ik had de mazzel dat een goede buurman van me bij Volvo werkt. Door alle perikelen op mijn werk kon ik pas in Juni bestellen terwijl ik de config al in Maart had doorgegeven. Hij wist dat de bestelling eraan zat te komen en heeft een productieslot gereserveerd gehouden. Daardoor is ie lekker snel leverbaar. Behoudens de voorraadproblemen, maar de auto is begin Juli definitief gemaakt voor productie en ik heb afgelopen week nog een update gehad voor medio september. Dus hoe korter wij bij die datum komen hoe definitiever het wordt.

discogs

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
JT schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:20:
[...]

Het is maar net wat je zoekt. In de lease vindt je toch geen spannende auto's (zijn er wel maar toestemming is 2), hoogstens luxe. Dus dan net zo goed van de praktische kant bekijken :)
In de lease vind je dezelfde auto's als prive. En vaak heb je bij kleinere bedrijven vrije keus (grotere werkgevers hebben de keus vaak aan alle kanten ingebonden en gooien er dan nog een groen imago laagje overheen)

Bedrijf waar ik werk mag echt alles. Ook ongelimiteerd over je budget heen. (wel op eigen kosten natuurlijk en met een verklaring dat je de auto meeneemt of afkoopt als je ontslag neemt)

alles kan off-topic

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
Snowhite0901 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:59:
Voor zover ik weet staan de octavia en leon op hetzelfde onderstel als de golf en zit daar niet superveel verschil in. Ook als ik de liters van de bagage vergelijk.
Wel hetzelfde onderstel, maar met een andere wielbasis. Daar komt een deel van het verschil in ruimte vandaan. De Octavia station heeft een 6cm langere wielbasis. Lijkt weinig, maar komt met name ten goede van de achterpassagiers waardoor mensen achter mij (stoel achterste stand) wel normaal kunnen zitten in de Octavia in tegenstelling tot de Leon/Golf.

UNOX: The worst operating system

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 18:45

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:29:
[...]

Ik vind een leuk aangeklede Alfa Romeo Giulia best wel een flinke glimlach waard. Maar ik heb het gewoon praktisch aangepakt aangezien ik voor het geld wat ik er aan kwijt wou toch geen echt leuk spul kon kopen. Ik ben dus benieuwd waar hij op uitkomt.
Een Giulia schrijft zo hard af dat die al snel buten budget valt :X Maar verder wel met je eens. Kijk, er is echt wel leuk spul te krijgen. Swift Sport, tot voor kort Focus ST diesel of nog beter, de benzine variant enzovoort. Maar ik moet nog voor het eerst horen dat dit allemaal kan bij een werkgever.
Ankona schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:23:
[...]

In de lease vind je dezelfde auto's als prive. En vaak heb je bij kleinere bedrijven vrije keus (grotere werkgevers hebben de keus vaak aan alle kanten ingebonden en gooien er dan nog een groen imago laagje overheen)

Bedrijf waar ik werk mag echt alles. Ook ongelimiteerd over je budget heen. (wel op eigen kosten natuurlijk en met een verklaring dat je de auto meeneemt of afkoopt als je ontslag neemt)
Ik zou er een moord voor doen om ergens te werken waar ik een GT86 of Fiesta ST kan leasen :) Ik heb er nog nooit van gehoord dat dat mag.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• VidaR-9
  • Nu online
JT schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:27:
[...]

Een Giulia schrijft zo hard af dat die al snel buten budget valt :X Maar verder wel met je eens. Kijk, er is echt wel leuk spul te krijgen. Swift Sport, tot voor kort Focus ST diesel of nog beter, de benzine variant enzovoort. Maar ik moet nog voor het eerst horen dat dit allemaal kan bij een werkgever.

[...]

Ik zou er een moord voor doen om ergens te werken waar ik een GT86 of Fiesta ST kan leasen :) Ik heb er nog nooit van gehoord dat dat mag.
Bij deze dan: bij ons mag je een Fiesta ST leasen.

Golf GTI en Golf R heb ik ook zien staan.

Binnen de voorkeursmerken en carrosserie varianten zijn we 100% vrij qua uitvoering en motorisering.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 18:45

JT

VETAK y0

VidaR-9 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:30:
[...]

Bij deze dan: bij ons mag je een Fiesta ST leasen.

Golf GTI en Golf R heb ik ook zien staan.

Binnen de voorkeursmerken en carrosserie varianten zijn we 100% vrij qua uitvoering en motorisering.
Hebben jullie nog vacatures? :+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Ankona
[...]

Wij zoeken nog mensen, dus als je aardig bent en goed kunt programmeren.....

(Net even bij Athlon gekeken, een Fiesta ST is helemaal niet zo duur zou prima binnen ons leasebudget passen. Benzine is niet de standaard keuze maar daar valt wel over te praten)

[ Voor 21% gewijzigd door Ankona op 20-08-2018 21:36 ]

alles kan off-topic

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:23:
[...]

In mijn leasevoorwaarden idem. Je hebt een budget, alles daarboven is voor je eigen rekening.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Nog 3 weekjes wachten ;)
Haha, maar de nieuwe lijnen van Volvo zijn gewoon erg geil :+

Voor mij heeft dat niet zoveel met suv te maken. Als ik een nieuwe v60 of v90 kon leasen, dan zag ik mij zelf ook niet meer in een Octavia of Passat rijden natuurlijk.
VidaR-9 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:57:
[...]

Als je het hebt over die glimlach: vermogen!
Even het gas intrappen en naar de 100 schieten, dat brengt pas een glimlach op je gezicht!
loewie1984 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:58:
[...]

Dankje :) Jip 60k tegen 22%, 5 jaar lang op basis van 30k per jaar. Ontheffing van mijn vrouw die vond dat we wel aan een Volvo toe waren dus ik heb er vrede mee. Als ik 4 keer per maand bij de pomp sta tegen 80 euro per tank met deze benzine prijs, rij ik voor 180 euro per maand een XC40.

[...]

Haha, je weet het wel lekker te relativeren in je eigen voordeel _/-\o_

Beide erg gave bakken! Jammer dat ze zo duur zijn geworden.

Ik rijd nu een oude v60, maar de nieuwe is helaas echt te duur.
[...]

[...]

Zijn toch zat bedrijven.
Bij ons gaat het om budget en alles wat erin past kan je leasen.

Ik ben voor een tweedehands gegaan en die was verrassend goedkoop. Voor de prijs van een goedaangrkleedde 308/Golf/Focus, rijd ik nu een V60 D6. De auto is niet zo spannend meer, vooral als je de nieuwe V60 ernaast zet. Maar die motor >:)

Wat een beest is het... 295pk gecombineerd, dat brengt die glimlach wel op je gezicht! Dan maar een oudere auto... 5,9 sec naar de 100 op papier. Voor een diesel is dat gewoon erg rap. Niet alleen voor een diesel, zelfs de GTI’s redden dat niet.
VidaR-9 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:13:
[...]

Haha idd. Sterkte nog ff. Ben zelf hard aan t aftellen en hopen op 7 of 8 september..
Graag zien we de foto’s terug in het Volvo topic ;)

Ik heb er ook even ingezeten en hij is echt heel verrassend ruim. Achterin is het echt D segment ruimte. De kofferbak is iets kleiner dan een D segment station, maar het is zeker ruim voldoende! Ze hebben echt een leuke, mooie auto neergezet. Maar gezien het formaat vraag ik mij wel eens af, zou er nog een XC20 of XC30 komen, die écht op de v40 is gebaseerd?

Kleiner en goedkoper.

Youtube: DashcamNL

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-12 17:30
Als het gaat over lengte/ rug/ zitting is het beste om naar de dealer te gaan en dan even zitten.
Het liefst proefrijden, en het liefst meer dan een uur.
Lengte zegt niet zo veel, want het gaat vaak over de verhouding been:lichaam.
Heb je een lange been dan kan je stoel nog naar achter.

Life is too short to drive boring cars

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
[...]

Nog 3 weekjes wachten ;)
60K voor een verhoogde C segmenter... |:( Dat je het er voor over heb. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Maar wel echt respect voor je keuze dat je het gewoon doet en op gevoel deze auto kiest.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

gergs schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:42:
Als het gaat over lengte/ rug/ zitting is het beste om naar de dealer te gaan en dan even zitten.
Het liefst proefrijden, en het liefst meer dan een uur.
Lengte zegt niet zo veel, want het gaat vaak over de verhouding been:lichaam.
Heb je een lange been dan kan je stoel nog naar achter.
Niet alleen stoel naar achter, ook goede ondersteuning van het bovenbeen en goede positie van het stuurwiel in combinatie met dit alles is belangrijk.
[...]

Bij ons (100 man consultancy club) mag je ook leasen wat je zelf wilt. Wel op eigen kosten boven het budget natuurlijk.

Dus als dat je hoofd-criteria is: kijk eens rond bij het grotere MKB. Genoeg flexibele toko's daar.
En, als het het verschil maakt tussen iemand wel of niet aannemen: iedereen zoekt nu zeer dringend mensen, dus dat is makkelijk geregeld dan. (stuk goedkoper dan iemand meer salaris toestoppen)

[ Voor 37% gewijzigd door qadn op 21-08-2018 10:03 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

m.lammers schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:48:
[...]

60K voor een verhoogde C segmenter... |:( Dat je het er voor over heb. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Maar wel echt respect voor je keuze dat je het gewoon doet en op gevoel deze auto kiest.
Ik stond vanmorgen nog bij de Volvo dealer (onderhoudsbeurt) en heb uiteraard ook even een rondje showroom gedaan. De V60 gaat, een beetje aangekleed, ook rustig naar de €60k+. Ze stonden uitgestald in versies van 60 tot 75k. Die 60k is dan weer waar de XC60 begint (instapprijs 58k voor de meest kale versie). Er stonden diverse Select modellen (met max een paar duizend km op de teller) van de S en V90 die tussen de 60 en 75k deden - tweedehands prijzen.

Auto's zijn nu eenmaal wat duurder in Nederland....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Pfoe, 60k voor een XC40 ik wist niet eens dat dat kon :X

De nieuwe V60 is er vanaf 44k en dan heb je standaard de T5 met 250pk, de meest luxe uitvoering (Inscription) kost 48k. Dan houdt je nog dik 10k over om wat opties aan te vinken.
Dat zou toch echt mijn keuze zijn geweest.

Maarrrrrr, dat is allemaal persoonlijk en eerlijk is eerlijk de getoonde XC40 is wel erg lekker aangekleed d:)b

V.w.b. autokeuze. Die is bij ons ook vrij. Je kunt bij 35.000km per jaar of meer verplicht worden om diesel te rijden, maar dat heb ik nog nooit zien gebeuren. Collega van mij rijdt vrolijk 45.000km per jaar in een Golf GTI.

Leasebudgetten zijn wel wat aangepast afgelopen jaar waardoor de keuze wat minder is, maar zelf bijleggen is volgens mij ook ongelimiteerd (ik heb tenminste nog nooit gehoord dat iemand een overschrijding of auto geweigerd is).

Ondanks dat zijn er toch weinig die echt leuke auto's leasen

[ Voor 39% gewijzigd door B-Real op 21-08-2018 10:08 ]

• SirLct
qadn schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

Niet alleen stoel naar achter, ook goede ondersteuning van het bovenbeen en goede positie van het stuurwiel in combinatie met dit alles is belangrijk.
Dat bedoel ik dus. Gaat niet alleen over lengte of "ik heb lange benen".

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

Ik stond vanmorgen nog bij de Volvo dealer (onderhoudsbeurt) en heb uiteraard ook even een rondje showroom gedaan. De V60 gaat, een beetje aangekleed, ook rustig naar de €60k+. Ze stonden uitgestald in versies van 60 tot 75k. Die 60k is dan weer waar de XC60 begint (instapprijs 58k voor de meest kale versie). Er stonden diverse Select modellen (met max een paar duizend km op de teller) van de S en V90 die tussen de 60 en 75k deden - tweedehands prijzen.

Auto's zijn nu eenmaal wat duurder in Nederland....
Dat de prijzen in NL de pan uit rijzen ben ik helemaal met je eens. Rij zelf een BMW 1 serie facelift in de bijtelling en een BMW 4 serie M-sport coupe prive. (Beide 2016) Weet er helaas dus alles van. Maar als ik ga kijken wat ik voor 60K kan kiezen, zou ik toch echt een segment hoger shoppen... Dan maar geen hoge auto.

Ben zelf ook fan van Volvo's en heb even op de configurator zitten klikken voor een V60 met wat opties:

https://www.volvocars.com...rtronic/summary?s=BJ3GEQP

Dan heb ik een 250PK V60 met alle lines erop voor rond de 57K. Wat is de XC40 dan toch duur.
Des temeer respect dat @loewie1984 het geen reet interessert en die XC40 haalt. :) Ik hou er van als mensen auto's op emotie kopen en niet alleen maar rationeel denken.

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 21-08-2018 10:24 ]

• loewie1984
m.lammers schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:48:
[...]

Dankje. 2 verdieners, geen kinderen, en ik kies inderdaad voor een (vind ik) mooie auto. De bijtelling is een geaccepteerd iets waar we allebei achter staan. En als je het uitrekent. Voor 500+ euro per maand kan ik nog steeds geen gemiddelde auto rijden zonder rekening te houden met:
Aanschaf
Afschrijving
Onderhoud
Wegenbelasting en verzekeringen
Onvoorziene zaken zoals schades
Benzine

Mensen die zeggen dat ze een auto voor 150 euro per maand kunnen rijden rekenen in mijn ogen niet fair. Sec verzekering en wegenbelasting zeker. Maar je vergeet alle andere zaken.
Of je rijd een oude Mercedes diesel van 25+ jaar oud.

discogs

• BlakHawk
B-Real schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:05:
Pfoe, 60k voor een XC40 ik wist niet eens dat dat kon :X

De nieuwe V60 is er vanaf 44k en dan heb je standaard de T5 met 250pk, de meest luxe uitvoering (Inscription) kost 48k. Dan houdt je nog dik 10k over om wat opties aan te vinken.
Dat zou toch echt mijn keuze zijn geweest.

Maarrrrrr, dat is allemaal persoonlijk en eerlijk is eerlijk de getoonde XC40 is wel erg lekker aangekleed d:)b
Valt erg mee die prijzen in verhouding tot.
Wij zitten helaas aan diesel vast en ons leasebudget is ook direct de max, geen eigen bijdrage oid mogelijk.

Op zich heb ik daar geen moeite mee, ook zakelijk leasen is een dure grap als je anders je budget uitgekeerd krijgt.
V.w.b. autokeuze. Die is bij ons ook vrij. Je kunt bij 35.000km per jaar of meer verplicht worden om diesel te rijden, maar dat heb ik nog nooit zien gebeuren. Collega van mij rijdt vrolijk 45.000km per jaar in een Golf GTI.
Toch niet vrijwillig? :+
Leasebudgetten zijn wel wat aangepast afgelopen jaar waardoor de keuze wat minder is, maar zelf bijleggen is volgens mij ook ongelimiteerd (ik heb tenminste nog nooit gehoord dat iemand een overschrijding of auto geweigerd is).

Ondanks dat zijn er toch weinig die echt leuke auto's leasen
Ik snap het ook wel, reken eens uit wat het kost als je je budget anders uitgekeerd krijgt waar zakelijke kilometers met 19cent netto per km worden vergoed.

Een simpele Leon/Focus/Golf/ Astra/308 kost je zo 700-800 per maand netto.

Met een budget van 700 euro en 1500 zakelijke km per maand:

1500km * 19 cent = €285 netto
Resterend 415 bruto, grof gezegd blijft daar 200 euro van over netto.

Rijd je je eigen auto, krijg je dus 485 euro meer netto salaris, maar je mist ook je bijtelling.
Een auto van 33k heb je snel, met 22% bijtelling en 42% belasting kost dat je nog eens 250 euro netto aan bijtelling per maand.

735 euro wat je in dit geval zou besparen door privé een auto te gaan rijden. Als je niet zou leasen, krijg je dus 735 euro netto meer per maand dan je wel leased.

Echter, leasen breng gemak met zich mee, nooit te hoeven tanken, ook privé niet. Daarnaast, als je opeens 55k km per jaar gaat rijden voor je werk, krijg je wel veel meer vergoeding netto, maar je komt nooit uit met je eigen auto. De afschrijving gaat dan zo hard, 19 cent per km is te weinig om te kunnen voldoen aan alle kosten.

In dat geval overstijgt het ook je budget van 700, dus rekensommetje is dan 700 netto + 250 bijtelling. 950 euro per maand ga je echt niet redden als je 250km per dag maakt. Laat staan de extra privé kilometers en vakanties.
loewie1984 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:36:
Dankje. 2 verdieners, geen kinderen, en ik kies inderdaad voor een (vind ik) mooie auto. De bijtelling is een geaccepteerd iets waar we allebei achter staan. En als je het uitrekent. Voor 500+ euro per maand kan ik nog steeds geen gemiddelde auto rijden zonder rekening te houden met:
Aanschaf
Afschrijving
Onderhoud
Wegenbelasting en verzekeringen
Onvoorziene zaken zoals schades
Benzine

Mensen die zeggen dat ze een auto voor 150 euro per maand kunnen rijden rekenen in mijn ogen niet fair. Sec verzekering en wegenbelasting zeker. Maar je vergeet alle andere zaken.
Of je rijd een oude Mercedes diesel van 25+ jaar oud.
Daarnaast is de XC40 echt ruimer dan de gemiddelde C segmenter!
Ik had formaat V40 verwacht, maar de XC40 is echt ruimer dan mijn V60, zowel op de achterbank als in de kofferbak!

Iedereen die denkt dat het een opgehoogte V40 is, moet even naar de dealer gaan om te kijken.

• VidaR-9
  • Nu online
dfrenner schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 06:32:
[...]

Graag zien we de foto’s terug in het Volvo topic ;)

Ik heb er ook even ingezeten en hij is echt heel verrassend ruim. Achterin is het echt D segment ruimte. De kofferbak is iets kleiner dan een D segment station, maar het is zeker ruim voldoende! Ze hebben echt een leuke, mooie auto neergezet. Maar gezien het formaat vraag ik mij wel eens af, zou er nog een XC20 of XC30 komen, die écht op de v40 is gebaseerd?

Kleiner en goedkoper.
Ik ben niet aan het aftellen naar een Volvo hoor :+

• BlakHawk
VidaR-9 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:08:
[...]

Ik ben niet aan het aftellen naar een Volvo hoor :+
Better luck in 4(?) years :+
Sorry, die was voor @loewie1984

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 21-08-2018 13:15 ]

• VidaR-9
  • Nu online
dfrenner schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Better luck in 4(?) years :+
Sorry, die was voor @loewie1984
Als ze RWD maken en scherper gaan sturen heeft het een kans >:)

• MichaelCorleone
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-02-2022
Ben al een tijdje aan het kijken voor een leaseauto en ik denk dat ik voor de BMW-1 1.8 5 deurs ga. Ik ben zelf een enorme BMW fan, en met mijn budget kom ik niet veel verder dan een 1- of 2-serie. Wat denken jullie hier van?

- BMW 1-serie 1.8 5 deurs (Diesel)
- Winterbanden: ja
- Kleur: wit / Interieur: Zwart leer
- 40K km per jaar / 42 maanden

Via mijn werkgever hoorde ik dat dit de kosten zullen worden:
- 750 EU
- 140 brandstofcomponent (totaal 890)

Mijn budget (all-in) is 820, dus zal er zal ongv. 70 euro bij moeten lappen.

Ik vind het een erg leuke auto en heb weinig tot geen twijfel. Volvo zou ook leuk geweest zijn, ach :)

Ideeën?

.

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MichaelCorleone schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:28:
Ben al een tijdje aan het kijken voor een leaseauto en ik denk dat ik voor de BMW-1 1.8 5 deurs ga. Ik ben zelf een enorme BMW fan, en met mijn budget kom ik niet veel verder dan een 1- of 2-serie. Wat denken jullie hier van?

- BMW 1-serie 1.8 5 deurs (Diesel)
- Winterbanden: ja
- Kleur: wit / Interieur: Zwart leer
- 40K km per jaar / 42 maanden

Via mijn werkgever hoorde ik dat dit de kosten zullen worden:
- 750 EU
- 140 brandstofcomponent (totaal 890)

Mijn budget (all-in) is 820, dus zal er zal ongv. 70 euro bij moeten lappen.

Ik vind het een erg leuke auto en heb weinig tot geen twijfel. Volvo zou ook leuk geweest zijn, ach :)

Ideeën?
Ik zou nooit zelf bijbetalen voor een kale 1 serie. Dan veel liever een aangekleed model van een niet "premium" merk. Maarja, je geeft zelf al aan een enorme fan te zijn dus het is niet een bijzonder rationele keuze. Als je er heel blij van wordt en het kan betalen gewoon doen natuurlijk. (y)

• MichaelCorleone
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-02-2022
Frietzegger schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

Ik zou nooit zelf bijbetalen voor een kale 1 serie. Dan veel liever een aangekleed model van een niet "premium" merk. Maarja, je geeft zelf al aan een enorme fan te zijn dus het is niet een bijzonder rationele keuze. Als je er heel blij van wordt en het kan betalen gewoon doen natuurlijk. (y)
Bedankt voor je reactie.Vrouwlief neemt mijn 3-serie over en ik wil inderdaad graag BMW blijven rijden. Ik vind de kale 1-serie voor mijn behoeften nog redelijk compleet wat betreft aansluitingen en geluid (er komt een Harman Kardon installatie bij). Veel meer hoef ik gelukkig niet :P.

.

• SirLct
MichaelCorleone schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:09:
[...]

Bedankt voor je reactie.Vrouwlief neemt mijn 3-serie over en ik wil inderdaad graag BMW blijven rijden. Ik vind de kale 1-serie voor mijn behoeften nog redelijk compleet wat betreft aansluitingen en geluid (er komt een Harman Kardon installatie bij). Veel meer hoef ik gelukkig niet :P.
graag de template bij openingspost invullen, zie rode kader hieronder
en bmw 1 - 1.8 bestaat niet. de diesel is of 1.5 of 2.0 toch?

[ Voor 7% gewijzigd door SirLct op 21-08-2018 21:37 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

gergs schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:31:
[...]

graag de template bij openingspost invullen, zie rode kader hieronder
en bmw 1 - 1.8 bestaat niet. de diesel is of 1.5 of 2.0 toch?
O nee, je gaat toch niet tegen een BMW-fan zeggen dat ze 3-cilinders gebruiken nu he? En voorwielaandrijving? 8) :+

• VidaR-9
  • Nu online
gwystyl schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:26:
[...]

O nee, je gaat toch niet tegen een BMW-fan zeggen dat ze 3-cilinders gebruiken nu he? En voorwielaandrijving? 8) :+
Het scheelt dat de 118d waar hij het over heeft een 4-cilinder met RWD is ;)

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:48
[...]

Nog 3 weekjes wachten ;)
Volgens mij heb je zojuist de dikste XC40 besteld die je maar kan aanklikken, veel plezier mee!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

Nog 3 weekjes wachten ;)
super gaaf!
Volgens mij ga je daar een hoop plezier aan beleven, wat een dikke uitvoering zeg.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• SirLct
gwystyl schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:26:
[...]

Fan of niet, nou ja, BMW 1 1.8 diesel 5 deurs bestaat gewoon niet.
114d 116d is 3 cyl 1.5
118d 120d is 4 cyl 2.0
https://www.autoweek.nl/c...=81963&id4=81965&cache=no
Meer smaken bestaan niet.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

gergs schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:33:
[...]

Fan of niet, nou ja, BMW 1 1.8 diesel 5 deurs bestaat gewoon niet.
114d 116d is 3 cyl 1.5
118d 120d is 4 cyl 2.0
https://www.autoweek.nl/c...=81963&id4=81965&cache=no
Meer smaken bestaan niet.
Ik denk dat @MichaelCorleone de 118d bedoelt (zoals @VidaR-9 ook al zegt), aangezien hij het heeft over de 1 serie 1.8 diesel. Als je die cijfers/letters aan elkaar plakt heb je 118d. Heel vroeger stonden die laatste twee cijfers wel voor de motorinhoud, dus misschien dat hij daardoor in de war is?

• SirLct
gwystyl schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat @MichaelCorleone de 118d bedoelt (zoals @VidaR-9 ook al zegt), aangezien hij het heeft over de 1 serie 1.8 diesel. Als je die cijfers/letters aan elkaar plakt heb je 118d. Heel vroeger stonden die laatste twee cijfers wel voor de motorinhoud, dus misschien dat hij daardoor in de war is?
Snap ik.. maar hij is toch bmw fan? :')

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12 15:08
Zag laatst een XC40 rijden en was opslag verliefd O+ helaas ver boven mijn budget.

Iemand trouwens ervaring met het annuleren van een lease auto na bestelling?

• SirLct
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:56:
Zag laatst een XC40 rijden en was opslag verliefd O+ helaas ver boven mijn budget.

Meestal gaat het niet, of je (werknemer) krijgt boete.
Maar... Het is natuurlijk wltp per 1 sept, dus wellicht vindt de LM het niet erg want ze kunnen de auto alsnog kwijt door de demand.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:56:

Ja, moet je een verdomd goede reden voor opgeven eerdat dat geaccepteerd wordt door de leasemij.

Ik heb bijvoorbeeld een auto (VW Tiguan Allspace) kunnen annuleren eerder dit jaar omdat deze niet meer met 1.4 TSI motor leverbaar was maar vanaf heden uitgerust zou worden met een 1.5 TSI (o.a. vanwege de WLTP), maar dan wel met een levertijd van meer dan een jaar wat ten tijde van bestelling niet aan mij was medegedeeld.

Andere motor vond ik prima, echter de levertijd niet zo.
Met alleen de reden "lange levertijd" neemt de leasemij geen genoegen, dus had ik uiteindelijk gezegd dat het prima was als ze de auto volgens de afgesproken specificatie konden uitleveren (dus die 1.4 TSI) en dat ik anders de auto niet in ontvangst zou nemen. Daarna was het vrij snel geannuleerd :D

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Kan voor mijn werk een Skoda Octavia Combi Ambition krijgen, met "Ambition GPS" pack. Helaas wil ik ook de "Ambition Look" (voor parkeersensoren + velgen) en "Ambition Safety" (voor achteruitrijcamera + ACC) packs, maar die zijn niet mogelijk binnen budget.
Iemand tips voor andere mooie autos binnen de VW group, die wel binnen mijn budget zou kunnen vallen aub?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:33:
Kan voor mijn werk een Skoda Octavia Combi Ambition krijgen, met "Ambition GPS" pack. Helaas wil ik ook de "Ambition Look" (voor parkeersensoren + velgen) en "Ambition Safety" (voor achteruitrijcamera + ACC) packs, maar die zijn niet mogelijk binnen budget.
Iemand tips voor andere mooie autos binnen de VW group, die wel binnen mijn budget zou kunnen vallen aub?
Polo?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-12 16:49
Prima keuze. Heb 'm zelf ook :P.

Tenzij je de ruimte van een station nodig hebt. Als je met een Octavia tegen de grenzen van je budget aanloopt hou je dan alleen nog de Fabia Combi, Ibiza ST over denk ik. Misschien een Leon als de opties bij Seat net gunstiger uitvallen. Maar geen idee of alle wensen van de vraagsteller op die auto's leverbaar zijn.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Leon ST is de enige die ik kan bedenken als je de ruimte nodig hebt, hoewel ik me afvraag of dat dan wel past met grotere velgen, dat stuwt je prijs door de banden en aantal gram extra CO2 vaak relatief snel op. Anders de gewone Leon misschien of inderdaad de nieuwe Polo helemaal vol hangen met opties (R-line, tech pack, advance pack, veiligheidssystemen, info display etc.).

Verwijderd

Auto mag iets kleiner zijn. Heb gekeken naar de Skoda rapid spaceback, maar die is vrij smal, en veel opties zijn niet mogelijk.
Misschien toch eens de seat toer opgaan inderdaad. Interieur zal dan wel een pak minder zijn, vrees ik. Althans volgens veel commentaren..

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-12 16:49
Ik heb niet het idee dat Seat en Skoda elkaar op dat vlak veel ontlopen.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:18
JB076 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:42:
[...]

Prima keuze. Heb 'm zelf ook :P.

Tenzij je de ruimte van een station nodig hebt. Als je met een Octavia tegen de grenzen van je budget aanloopt hou je dan alleen nog de Fabia Combi, Ibiza ST over denk ik. Misschien een Leon als de opties bij Seat net gunstiger uitvallen. Maar geen idee of alle wensen van de vraagsteller op die auto's leverbaar zijn.
Ibiza is er alleen nog als vijfdeurs.

Alternatief is de Leon ST dus, of een Fabia ST. Heb laatstgenoemde de afgelopen tien dagen gereden als DSG 81kw uitvoering en die komt best vooruit. Interieur vergelijkbaar met Seat, qua opties geen idee trouwens.

Komoot

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 16:57
Dan zou ik eerder kijken naar een Golf en evt de variant als je voor de ruimte kiest.
Vanaf prijzen liggen natuurlijk wel iets hoger als bij Skoda. Skoda heeft trouwens wel meer modellen die wat meer ruimte bieden, maar waar je misschien niet direct aan denkt.

Als je toch bereid bent om buiten de VAG groep te kijken qua merk en model heb je wellicht wat meer mogelijkheden.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Wat is je budget?

• Ankona
Binnen VAG is Skoda natuurlijk het value for money merk. Als die niet past zul je je eisen aan moeten passen en andere prioriteiten leggen. (Lees neem met wat kleiners genoegen als die opties belangrijker zijn dan ruimte)

Maar moet het perse een VAG merk zijn? Is een Renault Megane, Opel Astra of Ford Focus geen optie? Of eventueel iets Koreaans, hoor je tegenwoordig ook hele positieve ervaringen over.

alles kan off-topic

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 09:35

Nohead

PSN ID: Nohead

Of maatje kleiner kiezen zoals een fabia of rapid?

Drop de Ambition Look pakket met sensoren voor, en kies iets van de VAG direct velgenset (telt als accessoire mee). https://www.wielengids.nl/velgen-configurator/
Misschien haal je het dan met je budget.

Mijn Skoda dealer kon de eigen keuze velgen leveren.

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 21:37

Gertjuhjan

Software Engineer

Ankona schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:47:
[...]

Binnen VAG is Skoda natuurlijk het value for money merk. Als die niet past zul je je eisen aan moeten passen en andere prioriteiten leggen. (Lees neem met wat kleiners genoegen als die opties belangrijker zijn dan ruimte)

Maar moet het perse een VAG merk zijn? Is een Renault Megane, Opel Astra of Ford Focus geen optie? Of eventueel iets Koreaans, hoor je tegenwoordig ook hele positieve ervaringen over.
Dat was vroeger zo. Seat is zelfs iets goedkoper als Skoda.

Xbox: Gulpener88

• Ankona
Gertjuhjan schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:56:
[...]

Dat was vroeger zo. Seat is zelfs iets goedkoper als Skoda.
Het klopt dat de merken dichter bij elkaar gekropen zijn. Seat en Skoda zaten altijd aan de budget kant, met bij Seat een op een jong sportief imago gebaseerde propositie en Skoda was een praktische ruime auto.

Tegenwoordig zijn die merken niet heel veel goedkoper meer dan de instappers van VW. De opties zijn vaak nog wel wat goedkoper, maar het aanbod aan (dure) opties is minder.

Blijft staan dat als een Skoda in de gewenste uitvoering niet binnen budget past, je elders binnen VAG geen alternatief gaat vinden dat hetzelfde goedkoper biedt (op centenwerk met Seat na misschien)

alles kan off-topic

• SirLct
@tomw lees even de regel - vul dus de template op eerste pagina in.

en ambition look, ambition gps, ambition safety? die vind ik niet in directlease althans.

[ Voor 40% gewijzigd door SirLct op 23-08-2018 11:18 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41

JB

Cédric roelt!

gergs schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:14:
@tomw lees even de regel - vul dus de template op eerste pagina in.

en ambition look, ambition gps, ambition safety? die vind ik niet in directlease althans.
Klinkt als Zuiderbuur :)

Mijn boefje is liev!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:48
De Skoda Octavia zal hoogstwaarschijnlijk niet in je budget passen omdat er extra dikke velgen op zitten. Zoals hierboven beschreven stijgt je brandstofgebruik, CO2 uitstoot, sneller nieuwe banden ect ect.. Bij mijn V40 scheelde het €50,- p/m tussen 17 en 18 inch. Ik heb genoegen genomen met 17" zodat de auto wel in mijn budget zou passen.

Als jij de Octavia een super toffe auto vind, zou ik persoonlijk niet meer voor een andere gaan kijken omdat deze niet in het budget past. Misschien wel als je 1 van de 2 pakketten eraf haalt?

Is achteraf inbouwen ook geen optie?

• SirLct
Denk ik ook, zie net in directlease.be wel dat ambition look, ambition gps, en safety pack bestaat.
Maar als ik Octavia Combi 1.0TSI Ambition pak + 586.78€ ambition gps + 438€ ambition look + 710,74€ safety pack obv 48 maanden 35dkm per jaar kom ik op 467.44€ leasetarief ex brandstof en 650.37€ incl brandstof.
Maar ja, hij zegt dat de 438€ look + 710€ safety de probleem zijn. GPS is wel binnen budget.
Zonder de twee dingen kom ik op 446.27€ leasetarief ex brandstof en 629.19€ incl brandstof.
Mag in belgie niet 21€ per maand extra eigen bijdrage?

Verwijderd

Is inderdaad een Belgisch bedrijf. Ze kopen alle autos aan in eigen beheer.
Vandaar dat er ook niet echt een vast budget is :(. Hangt af van restwaarde, CO2, verbruik, kortingen, enz.. Total cost of ownership dus.
Zelf opleggen kan, maar dat is dan wel beetje 'verloren' geld in mijn ogen.

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 14:17
Ik ben aan het kijken voor een Mazda CX-5 Skylease+ automaat.
Morgen ga ik naar de dealer om te kijken en offerte aan te vragen.
Iemand ervaring met deze auto ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jeroenzer schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:17:
Zou je niet liever een proefrit gaan maken?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Jeroenzer
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:18:
[...]

Zou je niet liever een proefrit gaan maken?
een proefrit wordt zeker gemaakt, maar een proefrit is ook maar zo kort natuurlijk. er zullen vast mensen zijn die deze auto hebben en al 10-15k op de teller hebben die me kunnen vertellen hoe deze nu nog rijd en nog steeds tevreden zijn.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jeroenzer schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:22:
[...]

een proefrit wordt zeker gemaakt, maar een proefrit is ook maar zo kort natuurlijk. er zullen vast mensen zijn die deze auto hebben en al 10-15k op de teller hebben die me kunnen vertellen hoe deze nu nog rijd en nog steeds tevreden zijn.
Wat is kort? Ik kom alleen binnen een uur terug als ik dan al besef dat het hem sowieso niet gaat worden. In andere gevallen ben ik rustig 2 tot 3 uur op pad voor een proefrit.

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:27:
[...]

Wat is kort? Ik kom alleen binnen een uur terug als ik dan al besef dat het hem sowieso niet gaat worden. In andere gevallen ben ik rustig 2 tot 3 uur op pad voor een proefrit.
Lijkt me meer dan redelijk. Je zal de auto toch een lange tijd gaan gebruiken.
Onze testrit duurde ook 2.5 uur.

• Ankona
Als je het in een half uur niet weet, dan wordt het het niet.

Tenminste, in een proefrit probeer je even een aantal zaken uit of dat past bij wat je voor ogen had. Het klopt of het klopt niet. Ik zou niet weten wat ik na een uur nog met een proefrit zou moeten testen anders dan doelloos rondtoeren.

alles kan off-topic

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:56

Crazy D

I think we should take a look.

Ankona schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:34:

Tenminste, in een proefrit probeer je even een aantal zaken uit of dat past bij wat je voor ogen had. Het klopt of het klopt niet. Ik zou niet weten wat ik na een uur nog met een proefrit zou moeten testen anders dan doelloos rondtoeren.
Kijken of de stoelen na anderhalf uur nog steeds lekker zitten? Of de stuurbekrachtiging niet irritant te zwaar of net te licht is? Dat soort zaken zijn iig voor mij een reden om een langere proefrit te doen. Anderhalf uur of zo, dat is normaal de maximale reistijd die ik in 1 stuk in de auto zit dus dat moet sowieso gewoon goed zijn.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ankona schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:34:

Gemiddeld zit ik toch wel 1.5 uur per rit in de auto. Dan moet ik wel lekker zitten, Kan ik overal comfortabel bij....roadnoise, is de radio goed, kan ik alles goed zien/gebruiken etc.

Best belangrijk al zeg ik het zelf.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Van de week even gereden in een T-Roc 1.5 TSI DSG. Motorisch en qua rijcomfort prima voor elkaar. De stoelen zaten echter niet lekker voor mij (ben redelijk lang, 1.93m). Te weinig steun in de onderrug en geen lendesteunverstelling. Daarnaast ook vrij smal. Na 20min weer terug gebracht.

Daarna even in een Octavia met techpakket (Halflederen stoelen) gezeten. Stoel was al een wereld van verschil en qua ruimte ook niet te vergelijken.
Rijd straks even met een O3.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 24-08-2018 09:05 ]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:55
Jeroenzer schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:22:
[...]

autoweek heeft hem als duurtester gehad, wellicht kun je daar nog wat conclusies uit trekken.

https://www.autoweek.nl/video/mazda-cx-5-afscheid-duurtest/

• Jeroenzer
Ik vraag natuurlijk om persoonlijke ervaring met de CX-5 en niet of ik me keuze kan maken op een test rit, ik ben van mening dat je na 2,5 uur testrit ook niet geheel kan zeggen dat je na 50.000 km nog steeds tevreden bent, vandaar mijn vraag ook.

Daarnaast zitten we in een lease topic en had ik gelijk ook wat vragen over kosten lease met deze auto en, je hebt natuurlijk een algmeen iets qua leasen maar verschilt per auto en ik wou daar gewoon even wat vragen over stellen ivm extra opties op auto etc.

• JB

JB

Cédric roelt!

Jeroenzer schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:13:
Ik vraag natuurlijk om persoonlijke ervaring met de CX-5 en niet of ik me keuze kan maken op een test rit, ik ben van mening dat je na 2,5 uur testrit ook niet geheel kan zeggen dat je na 50.000 km nog steeds tevreden bent, vandaar mijn vraag ook.

Daarnaast zitten we in een lease topic en had ik gelijk ook wat vragen over kosten lease met deze auto en, je hebt natuurlijk een algmeen iets qua leasen maar verschilt per auto en ik wou daar gewoon even wat vragen over stellen ivm extra opties op auto etc.
Daarbij is het natuurlijk ook voor een groot deel afhankelijk wat je nu rijd. Als jij op dit moment een Lada rijd, dan is die CX5 sowieso op alle fronten beter. Ik hoor er veel goede dingen over, mooie auto om te zien ook.

Mbt opties bij Mazda; toentertijd stond de Mazda 6 ook op mijn shortlist maar daar was weinig bij aan te vinken. Paar uitvoeringen waar zo goed als alles op zit.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 24-08-2018 09:17 ]

Mijn boefje is liev!

• Ankona
Crazy D schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Kijken of de stoelen na anderhalf uur nog steeds lekker zitten? Of de stuurbekrachtiging niet irritant te zwaar of net te licht is? Dat soort zaken zijn iig voor mij een reden om een langere proefrit te doen. Anderhalf uur of zo, dat is normaal de maximale reistijd die ik in 1 stuk in de auto zit dus dat moet sowieso gewoon goed zijn.
Of de stoelen goed zitten weet je eigenlijk na 5 minuten al, tenminste als je weet waar je op moet letten en wat vermoeiend gaat worden.
Vind ik zeker een van de belangrijkste aspecten bij een proefrit, maar helaas zeker voor lange ritten is het vooral ook van belang hoe de stoelen zich na een tijdje ontwikkelen. Eigenlijk zou je beter een proefrit kunnen maken met een auto die al minimaal 100 000 km gereden heeft.
Blijft over dat je lekker moet zitten en de belangrijkste knoppen goed moet kunnen bereiken zonder er ongewenst tegenaan te botsen. Maar dat soort zaken heb je vaak ook al door voor je een meter gereden hebt.

De stuurbekrachtiging is juist op lange ritten minder interessant. Of je plezierig stuurt heb je ook na een paar bochten wel door.

alles kan off-topic

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:05
Als je lang in de stoelen wilt zitten hoeft de auto toch niet in beweging te zijn? Kun je toch prima in de showroom doen en dan tegelijk de navigatie, radio e.d. proberen? Als je dat weet een ritje van 30 a 60 minuten voor het gevoel van rijden e.d.

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:34:
Als je lang in de stoelen wilt zitten hoeft de auto toch niet in beweging te zijn? Kun je toch prima in de showroom doen en dan tegelijk de navigatie, radio e.d. proberen? Als je dat weet een ritje van 30 a 60 minuten voor het gevoel van rijden e.d.
:D

En de koffiehouders testen etc... 8)7 Je rug krijgt tijdens het rijden eea te verduren, gewoon gaan zitten in de showroom is niet echt realistisch als je 20" eronder hebt liggen en ook nog een verlaagd hok wil :P

Mijn boefje is liev!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 23:26

Nullifiel

╞═══════╡

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:04:
Van de week even gereden in een T-Roc 1.5 TSI DSG. Motorisch en qua rijcomfort prima voor elkaar. De stoelen zaten echter niet lekker voor mij (ben redelijk lang, 1.93m). Te weinig steun in de onderrug en geen lendesteunverstelling. Daarnaast ook vrij smal. Na 20min weer terug gebracht.

Daarna even in een Octavia met techpakket (Halflederen stoelen) gezeten. Stoel was al een wereld van verschil en qua ruimte ook niet te vergelijken.
Rijd straks even met een O3.
Ik heb op mijn O3FL Ambition ook de half lederen bekleding, omdat ik dat mooier vond dan de stoffen uitvoering. Maar met inmiddels 5000km ervaring vind ik het toch ERG snel vies worden en het stuur (geperforeerd leder) vind ik te snel plakkerig aanvoelen. Ik ben al op zoek naar reinigings/onderhoudsmiddelen. Iets wat ik in vorige auto's nooit heb hoeven doen. |:(

Een Style-uitvoering heeft m.i. veel mooiere stoffen bekleding en had ik die gehad, dan zou ik met deze kennis zeker niet de (half)lederen bekleding hebben gekozen.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Nullifiel schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Ik heb op mijn O3FL Ambition ook de half lederen bekleding, omdat ik dat mooier vond dan de stoffen uitvoering. Maar met inmiddels 5000km ervaring vind ik het toch ERG snel vies worden en het stuur (geperforeerd leder) vind ik te snel plakkerig aanvoelen.
Een Style-uitvoering heeft m.i. veel mooiere stoffen bekleding en had ik die gehad, dan zou ik met deze kennis zeker niet de (half)lederen bekleding hebben gekozen.
Dat is balen. De style uitvoering ligt net binnen m'n budget maar dan kan ik een aantal opties die ik graag wil niet meer aanvinken (DSG, adaptieve cc). De halflederen bekleding leek me juist mooier inderdaad.

Dan de sportstoelen maar overwegen!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:56

Crazy D

I think we should take a look.

Ankona schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:30:
[...]

Of de stoelen goed zitten weet je eigenlijk na 5 minuten al, tenminste als je weet waar je op moet letten en wat vermoeiend gaat worden.
Vind ik zeker een van de belangrijkste aspecten bij een proefrit, maar helaas zeker voor lange ritten is het vooral ook van belang hoe de stoelen zich na een tijdje ontwikkelen. Eigenlijk zou je beter een proefrit kunnen maken met een auto die al minimaal 100 000 km gereden heeft.
Blijft over dat je lekker moet zitten en de belangrijkste knoppen goed moet kunnen bereiken zonder er ongewenst tegenaan te botsen. Maar dat soort zaken heb je vaak ook al door voor je een meter gereden hebt.

De stuurbekrachtiging is juist op lange ritten minder interessant. Of je plezierig stuurt heb je ook na een paar bochten wel door.
Nah niet helemaal. Heb best wel in auto's gezeten die op een kort stukje prima reden maar bij 130 op de snelweg heel nerveus waren. Of die de 1e 10 minuten wel lekker zitten maar na wat drempels toch minder fijn zijn. Ja, in de showroom kun je een hoop voelen maar in mijn ervaring is een goed stuk rijden gewoon een must (tenzij je de auto al wat kent, ik heb 2 Aurissen op rij gehad, de 2e was ik na 10 minuten terug, even bevestigen dat ie hetzelfde (of iets beter) aanvoelt dan de vorige, dat was zo, top, klaar). Het 1e kwartier is alles nog nieuw, dan is het sowieso leuk. Daarna ben je wat aan het wennen aan de knoppen (andere auto, meestal dus de knoppen anders). En na een half uurtje a 3 kwartier is het "nieuwe speeltje" gevoel er af en kun je met een stuk rijden ook het gevoel krijgen of je daar na 3 jaar nog steeds in zou willen rijden. Liefst wat verschillende richtingen op zodat de lichtinval ook varieert en je je kunt irriteren aan een dashboard wat misschien de helft van je rit opeens lastig leesbaar blijkt. Maar goed het zal ook per persoon verschillen. Ben ook mensen tegengekomen die gewoon blind een Merc C klasse bestelde "moet gewoon een goede auto zijn".

Exact expert nodig?

• VidaR-9
  • Nu online
Ik rij meestal een half uur in een auto, maar probeer wel verschillende condities mee te pakken (snelweg, woonwijk, etc). Heb meestal redelijk snel wel door of een auto iets voor mij is.

Met de BMW was ik er letterlijk na paar bochten al uit. Ok, ik rij nu ook al een F31, maar het was vooral de overstap van de Arteon en A4 naar de 3 serie die het voor mij gelijk duidelijk maakte dat dit de auto is waar ik echt happy van wordt.

• VidaR-9
  • Nu online
Jeroenzer schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:17:
Niet met een CX-5, maar wel met een SkyActive motor: de combi met automaat is gewoon niet erg prettig vergeleken met de concurrentie. Dit blijkt ook uit zo'n beetje elke test van een Mazda benzine automaat. Dus of voor de handbak gaan of voor een andere auto met automaat is mijn advies.

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 09:35

Nohead

PSN ID: Nohead

Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:47:
[...]

Dat is balen. De style uitvoering ligt net binnen m'n budget maar dan kan ik een aantal opties die ik graag wil niet meer aanvinken (DSG, adaptieve cc). De halflederen bekleding leek me juist mooier inderdaad.

Dan de sportstoelen maar overwegen!
Ik kan je de sportstoelen in een Octavia van harte aanbevelen. Zitten echt heerlijk goed te verstellen. Ik kan daar makkelijk 3 a 4 uur in rijden zonder last van mijn rug te krijgen. Ik heb het leder achteraf in laten bouwen door de dealer, scheelt weer in bijtelling :)

• Jeroenzer
VidaR-9 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:23:
[...]

Niet met een CX-5, maar wel met een SkyActive motor: de combi met automaat is gewoon niet erg prettig vergeleken met de concurrentie. Dit blijkt ook uit zo'n beetje elke test van een Mazda benzine automaat. Dus of voor de handbak gaan of voor een andere auto met automaat is mijn advies.
Bedankt voor je input.
Mijn schoonvader heeft zelf een zeer recente Mazda 2, is een GT-M line automaat ook benzine en heeft een skyactive technologie motor en hij zweert er echt bij, en in alle eerlijkheid als ik naast hem zit n de auto voelt het wel goed en soepel, maar morgen zal ik een test rit erin maken en natuurlijk even op de spreekwoordelijke staart trappen dus ik ben benieuwd.

Een andere auto vind ik weer lastig omdat ik de CX-5 zo een gave bak vind ( is natuurlijk een emotie ding) vandaar dat ik perse die CX-5 wilt, maar als deze inderdaad gewoon niet prettig rijd is het natuurlijk verstandig om voor iets anders te checken.

Heb mezelf ook nog verdiept in de Renault Megane Estate, ook automaat.

• JB

JB

Cédric roelt!

Jeroenzer schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

Heb mezelf ook nog verdiept in de Renault Megane Estate, ook automaat.
Hoor weinig soeps van ex-collega. Heeft spijt van zijn keuze. Veel gezeur met elektronica, navigatie blijft soms hangen, DAB valt vaak weg. Ik vind de auto wel goed gelukt qua verschijning maar zou echt gek worden als ik dat soort (Franse) fratsen zou hebben :/

Mijn boefje is liev!

• Korvaag
Nullifiel schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Ik heb op mijn O3FL Ambition ook de half lederen bekleding, omdat ik dat mooier vond dan de stoffen uitvoering. Maar met inmiddels 5000km ervaring vind ik het toch ERG snel vies worden en het stuur (geperforeerd leder) vind ik te snel plakkerig aanvoelen. Ik ben al op zoek naar reinigings/onderhoudsmiddelen. Iets wat ik in vorige auto's nooit heb hoeven doen. |:(

Heel bijzonder. Ik rij al (over 2 auto's) ruim 4 jaar rond in die config. Geen enkele last van vies worden van bekleding en/of plakkerig stuur. Sterker nog: het zag er bij het inleveren van mijn vorige auto nog als nieuw uit en de huidige FL heeft er ook nog geen last van.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Korvaag schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:09:
[...]

Heel bijzonder. Ik rij al (over 2 auto's) ruim 4 jaar rond in die config. Geen enkele last van vies worden van bekleding en/of plakkerig stuur. Sterker nog: het zag er bij het inleveren van mijn vorige auto nog als nieuw uit en de huidige FL heeft er ook nog geen last van.
Word nog lastig kiezen dan :D.

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 23:26

Nullifiel

╞═══════╡

Korvaag schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:09:
[...]

Ik vind het ook heel apart en vooral jammer! Ik heb in het verleden in totaal 12 jaar rondgereden met leder bekleed stuur en 4 jaar met half lederen bekleding erbij en nooit problemen mee gehad. Moet ik wel zeggen dat het leder van de Octavia wel een stuk 'zachter' aanvoelt dan het leder in vorige auto's.

[ Voor 14% gewijzigd door Nullifiel op 24-08-2018 14:14 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• Korvaag
Nullifiel schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

Ik vind het ook heel apart en vooral jammer! Ik heb in het verleden in totaal 12 jaar rondgereden met leder bekleed stuur en 4 jaar met half lederen bekleding erbij en nooit problemen mee gehad. Moet ik wel zeggen dat het leder van de Octavia wel een stuk 'zachter' aanvoelt dan het leder in vorige auto's.
Ik zou het met name eens voorleggen aan de dealer. Ik heb dus exact dezelfde auto en geen problemen. Lijkt bijna gewoon een productiefout...

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:50
Nou de auto is eindelijk rond alleen nog wat documenten tekenen. _/-\o_

Volkswagen Polo 1.0 115pk DSG
Kleur: White Silver Metallic
Velgen: 17" bonneville bi-color

En wat opties :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QY7xFqg.png

Zal wel een tijdje duren voordat deze binnen is heb niks gehoord over de extra kosten als die in 2019 wordt geleverd dus ben benieuwd.

En een plaatje ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7gQsUi4.jpg

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Lekkere uitvoering :)

Had alleen wel een iets spannender kleurtje op gemogen, maar dat vind ik altijd bij wit (en zwart/grijs/zilver). Aan de andere kant staan deze kleuren wel altijd prima :)

• Ankona
Was er nog een optie over die je niet aangevinkt hebt? :P

alles kan off-topic

Verwijderd

xeoMe schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:01:
Nou de auto is eindelijk rond alleen nog wat documenten tekenen. _/-\o_

Volkswagen Polo 1.0 115pk DSG
Kleur: White Silver Metallic
Velgen: 17" bonneville bi-color

En wat opties :*)

[afbeelding]

Zal wel een tijdje duren voordat deze binnen is heb niks gehoord over de extra kosten als die in 2019 wordt geleverd dus ben benieuwd.

En een plaatje ter illustratie:

[afbeelding]
Mooi ding! Wat is nou de totale fiscale waarde van deze auto?

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:50
B-Real schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:04:
Lekkere uitvoering :)

Had alleen wel een iets spannender kleurtje op gemogen, maar dat vind ik altijd bij wit (en zwart/grijs/zilver). Aan de andere kant staan deze kleuren wel altijd prima :)
White Silver is niet helemaal wit natuurlijk het is een combi tussen wit, grijs en licht blauw achtig. in real life ziet het er erg gaaf uit!
Ankona schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:05:
Was er nog een optie over die je niet aangevinkt hebt? :P
De asbak en draadloos opladen volgens mij.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Mooi ding! Wat is nou de totale fiscale waarde van deze auto?
+- 33k dacht ik zelf.

Wilde eigenlijk een Golf Highline Business R met 1.5 maar dit kon niet i.v.m. uitstoot en een voorraad auto met 1.0 motor kwam op het zelfde neer qua prijs en co2 was alsnog te hoog.
Een hoop geld maar dan krijg je wel een hele dikke polo al zeg ik het zo zelf! _/-\o_
Pagina: 1 ... 38 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.