Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.525 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27
JB schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:39:
[...]

Das toch gewoon op papier of kun je die Highline niet met 16 inch bestellen waardoor uitstoot geen issue is? Laat je die velgen er achteraf op leggen :?
Helaas niet de highline komt standaard met 17" velgen deze kan je niet vervangen door 16".

Ik heb nu een budget voor 650eu excl. en een diesel met alle opties komt op 880eu excl. dus dat ga ik niet redden zelfs niet met eigen bijdrage waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4RDnHl0.png

Ideeën hierover? Ik ben even aan het uitzoeken welke BMW en Audi (daar heb ik vooral ervaring mee) modellen binnen mijn budget passen. Ik ga sowieso nog wat proefritjes aanvragen. Wat een moeilijke keuze :P

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
B-Real schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:34:
[...]

Dat plus beseffen dat "het nieuwe rijden" op zo'n moment niet gewenst is. Dus in je 1.0 drie cilinder niet opschakelen tussen de 2.000 en 2.500rpm bij het invoegen op de snelweg, maar even doorhalen tot pakweg 4.000 rpm (of verder indien nodig) en dan netjes op 3/4 van de invoegstrook invoegen met een snelheid die gelijk is aan de Vmax op die plek (of tijdelijk iets harder indien gewenst om vóór een auto in te voegen).
Doet me denken aan een grote irritatie van me wanneer ik met de lupo (1.0 3 cilinder :P ) rij.

Ik heb inderdaad 3/4 van de invoegstrook nodig om op snelheid te komen, zeg 100 km/h. Ontzettend vaak zit er iemand achter me die eerder op de 100 zit en aan het begin of halverwege al de rijbaan opgaat.

Vervolgens gaat diegene naast me rijden/ langzaam inhalen waardoor ik weer niet kan invoegen en weer moet afremmen om achter hem (en vaak haar) in te kunnen voegen.

Hoe moeilijk is het te begrijpen dat ik ook moet gaan invoegen.

Maar dat even off topic :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:13
alionfire schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:49:
[afbeelding]

Ideeën hierover? Ik ben even aan het uitzoeken welke BMW en Audi (daar heb ik vooral ervaring mee) modellen binnen mijn budget passen. Ik ga sowieso nog wat proefritjes aanvragen. Wat een moeilijke keuze :P
Vul dan de template op eerste pagina.

En reken je niet rijk, want de auto op je screenshot is 1056 all in.
De prijs die je op scherm heb is zonder verzekering, winterbanden, en tankpas + brandstof opslag.

[ Voor 16% gewijzigd door SirLct op 14-08-2018 14:11 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
gergs schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:08:
[...]

De prijs die je op scherm heb is zonder verzekering, winterbanden, en tankpas + brandstof opslag.
Nee klopt, maar ik max tot 800 euro excl. kiezen. Mijn werkgever heeft een deal met de leasemaatschappij dus de andere kosten regelen zij onderling maar :P.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:55

ST10©DE

Dus.............

alionfire schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

Nee klopt, maar ik max tot 800 euro excl. kiezen. Mijn werkgever heeft een deal met de leasemaatschappij dus de andere kosten regelen zij onderling maar :P.
De meeste werkgevers hebben een deal met de LM. Die kosten worden mooi in het leasebudget gestopt. Wat voor deal heeft jouw werkgever?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[afbeelding]

Tja de A4 vind ik een hele veilige, maar ook oer-saaie keuze.
De 3 serie vind ik persoonlijk veel mooier en spannender rijden, maar heeft minder ruimte.

Ik zou een Infiniti Q50 of een Jaguar XE al veel specialer vinden, maar dat zijn sedans.

De Mercedes C estate is net een nieuw model van uit en ziet er ook goed uit.
De nieuwe V60 vind ik persoonlijk ook wel echt heel mooi.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[afbeelding]

mooie bak, had zelf voor een iets leuker kleurtje gekozen maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mad-Matt schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:19:
[...]

mooie bak, had zelf voor een iets leuker kleurtje gekozen maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Op het screenshot van Leaseplandirect reflecteert de afbeelding niet de daadwerkelijk gekozen kleur, maar inderdaad zelf zou ik ook iets anders nemen dan dat harde grijs op de afbeelding.

Ben overigens uitermate tevreden met mijn briljant zwarte A4 Avant, kost ook geen extra geld aangezien het geen metallic kleur is. Staat wel superdik met getinte ramen!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:25
Twijfel een beetje tussen een goed uitgeruste Golf en een wat kalere A4 of 3-serie. Neig naar de Golf Highline Business R met 150pk DSG. Hik beetje tegen dat WLTP gedoe aan, wat de prijzen per 2019 flink kan opschudden. Heeft de BMW geen last meer van. Wat denken jullie? Gewoon Golf bestellen en hopen op levering in 2018 of op safe spelen en de BMW bestellen? Geen zin 3-5k ineens erop krijgen. Weten jullie bijv de levertijd van de Golf op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Happy Man 2013 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:41:
Twijfel een beetje tussen een goed uitgeruste Golf en een wat kalere A4 of 3-serie. Neig naar de Golf Highline Business R met 150pk DSG. Hik beetje tegen dat WLTP gedoe aan, wat de prijzen per 2019 flink kan opschudden. Heeft de BMW geen last meer van. Wat denken jullie? Gewoon Golf bestellen en hopen op levering in 2018 of op safe spelen en de BMW bestellen? Geen zin 3-5k ineens erop krijgen. Weten jullie bijv de levertijd van de Golf op dit moment?
Voor de prijs van die golf kan je toch helemaal geen A4 of 3 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Toen ik bij de VW dealer was zou dat misschien nog lukken in 2018.
Golf Highline Business R met 150pk DSG was ook mijn optie maar gaat niet lukken i.v.m. co2 regeling op mijn werk.

Ik zou die golf halen ongeacht wat extra kosten als het tegen zit :9~

[ Voor 4% gewijzigd door xeoMe op 14-08-2018 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:57
Hoeveel kaler is de A4 of 3 serie? Zijn wel een stuk duurder, maar als die bij jou in dezelfde lease mogelijkheid zitten zou ik toch snel uit 1 van die 2 kiezen. Andere klasse. Tenzij je dan een hele kale uitvoering hebt zonder climat control en geen cruise control etc. Dan de Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoorde bij de Skoda dealer een paar weken terug dat nu bestellen, afleveren in week 48 is. Dan moet leasemij dus akkoord zijn om nog in 2018 af te leveren ivm jaar op kenteken. En moet ie binnen twee weken na levering aan de dealer afgeleverd zijn. En moet de leasemij uberhaupt een calculatie kunnen maken met de nieuwe tarieven en dat doen ze nog niet, want ze weten nog niet wat de belasting gaat doen. Alleen dat laatste zal de BMW geen last van hebben, de rest wel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy Man 2013
Dank voor de reacties! De Audi en BMW zijn inderdaad duurder in de lease, maar scheelt relatief weinig tov een “full option” Golf. Volgens mij was het ca 60 euro per maand tov een Audi A4 Sport S-Tronic. Komt ook deels doordat de S-Tronic gratis is op dit moment, maar de dsg niet.

@xeoMe oh dat verbaast me wel een beetje dat het wellicht nog 2018 zou worden. Lees her en der dat Wolfsburg in september zelfs paar dagen dicht zou gaan. Zou wel mogelijkheden bieden!

@TheEagle mijn ervaring met leasemij’s is dat ze redelijk flexibel zijn en bereid mee te werken/denken. Zo werd mijn vorige auto op 29 dec geregistreerd omdat de auto nog op 20% ipv 22% bijtelling weggezet kon worden. Leasemij was Alphabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RomeoJ schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Op het screenshot van Leaseplandirect reflecteert de afbeelding niet de daadwerkelijk gekozen kleur, maar inderdaad zelf zou ik ook iets anders nemen dan dat harde grijs op de afbeelding.

Ben overigens uitermate tevreden met mijn briljant zwarte A4 Avant, kost ook geen extra geld aangezien het geen metallic kleur is. Staat wel superdik met getinte ramen!
Dat klopt, hij gaat voor zwart, maar zwart is zo zwart :)
(prachtige kleur als hij super schoon is, maar verder wat saai)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy Man 2013 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 06:13:
Dank voor de reacties! De Audi en BMW zijn inderdaad duurder in de lease, maar scheelt relatief weinig tov een “full option” Golf. Volgens mij was het ca 60 euro per maand tov een Audi A4 Sport S-Tronic. Komt ook deels doordat de S-Tronic gratis is op dit moment, maar de dsg niet.

@xeoMe oh dat verbaast me wel een beetje dat het wellicht nog 2018 zou worden. Lees her en der dat Wolfsburg in september zelfs paar dagen dicht zou gaan. Zou wel mogelijkheden bieden!

@TheEagle mijn ervaring met leasemij’s is dat ze redelijk flexibel zijn en bereid mee te werken/denken. Zo werd mijn vorige auto op 29 dec geregistreerd omdat de auto nog op 20% ipv 22% bijtelling weggezet kon worden. Leasemij was Alphabet.
Alphabet wel, maar dan heb je ook wel gelijk de uitzondering te pakken :P

Andere zullen vast ook uitzonderingen maken, maar Alphabet is (in mijn optiek) veruit de meest klantvriendelijke en uit de gedachte van de klant handelende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Happy Man 2013 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 06:13:

Voor die 60 euro per maand zou ik het wel weten.

BMW zou je wellicht ook een volle M Sport Shadow edition kunnen scoren voor relatief gunstige prijs.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy Man 2013
VidaR-9 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:27:
[...]

Voor die 60 euro per maand zou ik het wel weten.

BMW zou je wellicht ook een volle M Sport Shadow edition kunnen scoren voor relatief gunstige prijs.
Thanks, kijk ik net, heeft BMW wel al de WLTP uitstoot berekend en valt ie daardoor boven de max CO2 uitstoot die onze leaseregeling kent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcogsus
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:07
Even wat hulp nodig voor onderstaande situatie:
Leasebudget: 470
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: maximaal 5 jaar, maar geen minimum? Is dit normaal?
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief Brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: N.V.T.
Overige afhankelijkheden: Moet een auto zijn met Energielabel A of B
Specifieke wensen: Ongeveer 250 euro bijtelling per maand als max. Automaat, DAB+, Parkeersensoren, Navigatie
Wil graag wat sportief rijden en kom tot nu toe uit bij een Polo met DSG. Lijkt me prima, maar zou graag wat meer auto's willen afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
remcogsus schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:03:

[...]

Wil graag wat sportief rijden en kom tot nu toe uit bij een Polo met DSG. Lijkt me prima, maar zou graag wat meer auto's willen afwegen.
Een Polo zou ik niet direct sportief willen noemen.

Ibiza?

Of een sportieve Swift. Of een Fiesta ST-Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcogsus
@VidaR-9

Daar had ik inderdaad ook naar gekeken. Echter valt de Ibiza buiten het Energielabel als ik een automaat wil. Fiesta ST-Line is er volgens mij ook niet in mijn range. Of ik zou handgeschakeld moeten nemen..

Swift zou wel een optie zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door remcogsus op 15-08-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:36
remcogsus schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:40:
@VidaR-9

Daar had ik inderdaad ook naar gekeken. Echter valt de Ibiza buiten het Energielabel als ik een automaat wil. Fiesta ST-Line is er volgens mij ook niet in mijn range. Of ik zou handgeschakeld moeten nemen..

Volgens de meeste lijsten (wel voor de WLTP) hebben de automaat-versies altijd een lagere Co2 uitstoot dan zijn handgeschakelde versie. Dus ook lagere energielabel. Is dat nu anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:47

Oekol

waka waka hey hey

remcogsus schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:40:
@VidaR-9

Maar je wilt sportief rijden zei je toch? Dan neem je toch geen automaat, maar wil je zelf alles regelen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcogsus
@The Conman

Ben pas nieuw met betrekking tot het zakelijk leasen, echter zie ik wel dat wanneer ik bijvoorbeeld bij DirectLease kijk:
https://directlease.nl/leasen/seat/ibiza/
Zijn de automaat versies allemaal met Energielabel C of D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcogsus
@Leoon.

Klopt, maar file rijden met een schakel vind ik geen pretje. Wellicht bedoel ik een sportieve auto in plaats van sportief rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leoon. schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Maar je wilt sportief rijden zei je toch? Dan neem je toch geen automaat, maar wil je zelf alles regelen?
Wat is er sportief aan autorijden? En wat maakt met een stok tandwielen door een bak olie roeren sportiever?

// Wil je sportief rijden, neem dan een Renault, iets Italiaans of iets anders dat de naam heeft onbetrouwbaar te zijn. Dan heb je nog de kans dat je hem regelmatig aan moet duwen etc. In mijn ogen is er niets sportief aan autorijden, sterker nog het is de meest luie en passieve vorm van vervoer die je toepast als je juist niet sportief bezig wil zijn. //

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:36
remcogsus schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:03:
@The Conman

Ben pas nieuw met betrekking tot het zakelijk leasen, echter zie ik wel dat wanneer ik bijvoorbeeld bij DirectLease kijk:
https://directlease.nl/leasen/seat/ibiza/
Zijn de automaat versies allemaal met Energielabel C of D.
Ik zie het inderdaad ook. Heb ook even voor de gein op de website van Seat gekeken en de prijslijsten erbij gepakt. De DSG-versies hebben een hogere Co2 uitstoot dan zijn Handgeschakelde.

Dit was bij VW anders, DSG hadden lagere Co2 uitstoot waardoor de energielabel ook lager was.

Mijn werkgever wilt "groen" zijn en bij ons geldt een Co2-limiet ipv Energielabel.

Een VW Golf bijvoorbeeld heeft met zijn 1.0/110pk (hand en auto) een B label. De DSG versie van de 1.5/130pk valt ook onder B label. Misschien is dat een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcogsus
@The Conman

Gaat helaas over het budget, maar thanks voor het meekijken.
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:47

Oekol

waka waka hey hey

Ankona schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:05:
[...]

Wat is er sportief aan autorijden? En wat maakt met een stok tandwielen door een bak olie roeren sportiever?

// Wil je sportief rijden, neem dan een Renault, iets Italiaans of iets anders dat de naam heeft onbetrouwbaar te zijn. Dan heb je nog de kans dat je hem regelmatig aan moet duwen etc. In mijn ogen is er niets sportief aan autorijden, sterker nog het is de meest luie en passieve vorm van vervoer die je toepast als je juist niet sportief bezig wil zijn. //
Het boeit mij ook niks hoor. Prefereer ook automaat omwille van de vele voordelen. Maar 'ze' zeggen dat toch? Dat een automaat niet sportief is. Denk dat ze dan bedoelen dat het sportiever wordt naarmate je sneller opschakeld je een beetje het mannetje voelt? Danwel later en flink in de toeren laat joelen? Geen idee :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:57

Nullifiel

╞═══════╡

Leoon. schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:22:
[...]

Het boeit mij ook niks hoor. Prefereer ook automaat omwille van de vele voordelen. Maar 'ze' zeggen dat toch? Dat een automaat niet sportief is. Denk dat ze dan bedoelen dat het sportiever wordt naarmate je sneller opschakeld je een beetje het mannetje voelt? Danwel later en flink in de toeren last joelen? Geen idee :+
Ik kreeg onlangs de vraag of een automaat niet saai rijden is. :+

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Die vraag kreeg ik ook tijdje terug van collega. Rondje gereden en even in Sport+ gezet en men was overtuigd ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Nullifiel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:28:
[...]

Ik kreeg onlangs de vraag of een automaat niet saai rijden is. :+
Lijkt me een volmondig ja. Maar niet saaier dan met een handbak.

Rijden is gewoon saai. Maar ja, je moet iets als je je wil verlaatsen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:47:
[...]

Lijkt me een volmondig ja. Maar niet saaier dan met een handbak.

Rijden is gewoon saai. Maar ja, je moet iets als je je wil verlaatsen.
Niet lekkerder dan op een mooie dag een stukje toeren over en bergweg of dijkje. Totaal niet saai voor mij, op en top genieten!

Een handbak vind ik in de basis leuker als ik een lekker stukje aan het sturen ben in een rustig gebied, maar in 99% van de gevallen is een automaat veel comfortabeler, makkelijker, sneller - zeker in Nederland. En ook die kan je tegenwoordig vaak zelf bedienen als je daar waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 21:58
Poe wat een armoe is het tegenwoordig om leaserijder te zijn, ik heb toch medelijden met allen die noodgedwongen moeten kiezen voor de 1.0 pittertjes of waar de co2 uitstoot roet in het eten gooit. Zo blijft er weinig leuks meer aan.

Ik werd laatst getriggerd door iemand die zei dat ie principieel tegen zakelijk leasen was omdat hij het oneerlijk vond dat je 4 of 5 jaar lang de bijtelling betaald over de nieuwwaarde. Nu heb ik er zo nog nooit tegenaan gekeken. In ons voordeel is het makelijk om te zeggen dat je het daarmee eens bent, maar ik weet niet eens of het wel zo onterecht of terecht is dat je 5 jaar bijtelling betaald over de nieuwwaarde.

Ergens is het wel wrang dat feitelijk zodra je bij de dealer wegrijdt je auto een paar k minder waard is, maar toch belasting betalen over de nieuwwaarde.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 15:27
loewie1984 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:13:
Poe wat een armoe is het tegenwoordig om leaserijder te zijn, ik heb toch medelijden met allen die noodgedwongen moeten kiezen voor de 1.0 pittertjes of waar de co2 uitstoot roet in het eten gooit. Zo blijft er weinig leuks meer aan.

Ik werd laatst getriggerd door iemand die zei dat ie principieel tegen zakelijk leasen was omdat hij het oneerlijk vond dat je 4 of 5 jaar lang de bijtelling betaald over de nieuwwaarde. Nu heb ik er zo nog nooit tegenaan gekeken. In ons voordeel is het makelijk om te zeggen dat je het daarmee eens bent, maar ik weet niet eens of het wel zo onterecht of terecht is dat je 5 jaar bijtelling betaald over de nieuwwaarde.

Ergens is het wel wrang dat feitelijk zodra je bij de dealer wegrijdt je auto een paar k minder waard is, maar toch belasting betalen over de nieuwwaarde.
Er zijn zat leuke 150pk+ lease auto's hoor, maar mensen kiezen liever opties dan vermogen.

Verder kan je gewoon dagwaarde bijtelling betalen maar dan moet je een youngtimer gaan leasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

Die bijtelling is een manier om het privegebruik belastbaar te maken. Heeft verder niets met dagwaarde te maken.
Feit is wel dat de bijtelling te hoog is, 12-14% is redelijk. (zijn de meeste deskundigen het wel over eens - maar ja, politiek.... leaserijders zijn in de ogen van het grootste deel van het stemgerechtigde volk een bevoordeelde minderheid waar best meer van gegraaid kan worden ten bate van arme alleenstaande moeders zonder kinderen.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online

Niemand verplicht je om bijtelling te betalen toch? Dus als iemand het er mee oneens is - zoals degene die je gesproken hebt - staat het hem volledig vrij om niet prive te rijden en prive een auto te kopen.

Ik denk dat de meeste NL'ers gewoon de rekensom maken en dan kiezen wel/niet te leasen/prive te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Er is zelfs een onderzoek geweest dat als we het bijtellingspercentage voor iedereen/elke auto/bestelbus gelijk trekken naar een gemiddeld percentage (12/14%) er net zoveel of meer geld bij overheid binnenkomt.

Veel mensen die nu de auto alleen zakelijk rijden zouden dan over de streep worden getrokken om wel privé te gaan rijden.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 15:27
VidaR-9 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Niemand verplicht je om bijtelling te betalen toch? Dus als iemand het er mee oneens is - zoals degene die je gesproken hebt - staat het hem volledig vrij om niet prive te rijden en prive een auto te kopen.

Ik denk dat de meeste NL'ers gewoon de rekensom maken en dan kiezen wel/niet te leasen/prive te rijden.
Dat komt meer omdat de MRB en benzine prijs zo hoog is in Nederland dat je die afweging kan maken. Dat betaal je ook nog eens bij een lease auto, prive gebruik wordt dus dubbel belast wat dus niet eerlijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
GrooV schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Dat komt meer omdat de MRB en benzine prijs zo hoog is in Nederland dat je die afweging kan maken. Dat betaal je ook nog eens bij een lease auto, prive gebruik wordt dus dubbel belast wat dus niet eerlijk is
Autorijden in NL is duur, maar dat is niets nieuws. Landen waar de bijtelling minder is zijn de kosten van auto rijden ook minder.

Het klopt dat dat ook betaald wordt, maar die belastingen hebben niets met de inkomstenbelasting te maken. Zou een werknemer dan maar onbelast loon moeten krijgen door geen bijtelling te moeten betalen?

Ik vind het ook niet leuk en het mag best wat minder %, moet zelf straks over 56k bijtelling betalen. Maar het is een weloverwogen keuze en ik zou het niet perse oneerlijk willen noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
remcogsus schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:03:

Leasebudget: 470
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: maximaal 5 jaar, maar geen minimum? Is dit normaal?
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief Brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: N.V.T.
Overige afhankelijkheden: Moet een auto zijn met Energielabel A of B
Specifieke wensen: Ongeveer 250 euro bijtelling per maand als max. Automaat, DAB+, Parkeersensoren, Navigatie

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Volgens mij echt de beste qua opties e.d. en ook beetje sportief qua onderstel. De cvt is wel natuurlijk niet super sportief maar je krijg ook nog schakkelpedaal op stuur :P
Adaptief cc zit erin met lane keep asssist, DAB, Parkeersensoren, enz enz.
Ook heel ruim, en is in principe c segment ipv b segment (bijv polo en ibiza).
De bijtelling is iets onder je max, maar lease is wel iets boven je budget. Maar wellicht kan je het tegen elkaar compenseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Kijk ik heb de bijtelling gewoon geaccepteerd, die is straks rond de 600 euro. Zelfs dan kan ik nog prive geen auto rijden met de volgende kosten in het achterhoofd (En dan heb ik het niet over het rijden van een VW Up of een 10 jaar oude Passat station.):
Aanschaf
Afschrijving
Onderhoud
Wegenbelasting
Verzekering
Benzine

Want met 4 keer tanken per maand ben ik al meer dan de helft kwijt wat ik aan bijtelling betaal.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcogsus
@gergs

Thanks, hier was ik niet opgekomen!
Heb je wellicht een link met welke opties je aan hebt staan, zie dat deze niet worden meegenomen?

[ Voor 50% gewijzigd door remcogsus op 15-08-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
loewie1984 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:45:
Kijk ik heb de bijtelling gewoon geaccepteerd, die is straks rond de 600 euro. Zelfs dan kan ik nog prive geen auto rijden met de volgende kosten in het achterhoofd (En dan heb ik het niet over het rijden van een VW Up of een 10 jaar oude Passat station.):
Aanschaf
Afschrijving
Onderhoud
Wegenbelasting
Verzekering
Benzine

Want met 4 keer tanken per maand ben ik al meer dan de helft kwijt wat ik aan bijtelling betaal.
Private lease met kilometervergoeding. En dan geen auto van €90.000 rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
MrAcid schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:11:
[...]

True :)

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
remcogsus schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:47:
@gergs

Heb je wellicht een link met welke opties je aan hebt staan, zie dat deze niet worden meegenomen?
Is op de brochure. Ze werken met uitrustingsniveau en dus weinig opties te klikken..
https://www.honda.nl/cont...ivic5D_brochure2018NL.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
MrAcid schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:11:
[...]

Ik overweeg het ook wel eens, ik loop alleen keer op keer weer stuk op de brandstofkosten.
Ik betaal nu 7% bijtelling en kan mijn volledige budget inzetten als leasebedrag.

Bij private lease, krijg ik 19 cent per km netto uitgekeerd, maar de rest van de vergoeding betaal je belasting over...

Ik heb net 6500 vakantie kilometers gemaakt en zo'n 550 euro aan brandstof. Dat tikt toch privé wel aan. Nu zakelijk met bijtelling kan ik het allemaal declareren.

Een stukje gemak, daar betaal je ook voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcogsus
@gergs

Thanks, zeker de overweging waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:04:
[...]

Ik overweeg het ook wel eens, ik loop alleen keer op keer weer stuk op de brandstofkosten.
Ik betaal nu 7% bijtelling en kan mijn volledige budget inzetten als leasebedrag.

Bij private lease, krijg ik 19 cent per km netto uitgekeerd, maar de rest van de vergoeding betaal je belasting over...

Ik heb net 6500 vakantie kilometers gemaakt en zo'n 550 euro aan brandstof. Dat tikt toch privé wel aan. Nu zakelijk met bijtelling kan ik het allemaal declareren.

Ik heb dezelfde situatie: tegen 7% kun je niet op, tegen 22% wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lDDQD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-09 14:10
gergs schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:08:
[...]

Even hoor, maar wat jij noemt zijn optionele dingen. Verzekering is bij ons in ieder geval "collectief" geregeld. Winterbanden zijn optioneel en brandstof opslag wordt niet meegerekend in de leaseprijs (maar achteraf berekend, en als je vrij mag rijden zijn die kosten voor je werkgever).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Laatst online: 19:14
gergs schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:42:
[...]

Sterker nog, qua grootte en ruimte zit de huidige Civic tegen het D-segment aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
lDDQD schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:07:
[...]

Even hoor, maar wat jij noemt zijn optionele dingen. Verzekering is bij ons in ieder geval "collectief" geregeld. Winterbanden zijn optioneel en brandstof opslag wordt niet meegerekend in de leaseprijs (maar achteraf berekend, en als je vrij mag rijden zijn die kosten voor je werkgever).
Dat kan

Maar bij de meeste toch gewoon meegenomen voor de berekening van de leasenorm.
Als er over budget besproken wordt bij de werkgever is het meestal over dit bedrag.
Dat het later de brandstof meer of minder is, of km meer of minder is, wordt allemaal achteraf berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 00:42
dfrenner schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:04:
[...]

Er zijn ook werkgevers die je dan nog binden aan bijvoorbeeld maximaal 10k km prive per jaar.

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
TaZTeD schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:40:
[...]

Er zijn ook werkgevers die je dan nog binden aan bijvoorbeeld maximaal 10k km prive per jaar.
Yep, ik heb een 30.000km/jaar contract, waarvan max 10k privé.
Ik hoef verder geen rittenregistratie bij te houden, dus echt controleren doen ze het niet, maar goed, officieel is die regel er wel :)

• Ankona
gergs schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:51:
[...]

Dat kan

Maar bij de meeste toch gewoon meegenomen voor de berekening van de leasenorm.
Als er over budget besproken wordt bij de werkgever is het meestal over dit bedrag.
Dat het later de brandstof meer of minder is, of km meer of minder is, wordt allemaal achteraf berekend.
Sterker nog, vaak (zeker bij grotere werkgevers) krijg je helemaal niets te zien van de leaseprijs. De offerte bepaalt of hij binnen je budget past en wat je zelf bij moet lappen. De werkelijke prijs ligt daar vaak (flink) onder.

alles kan off-topic

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

TaZTeD schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:40:
[...]

Klopt, maar deze regel wordt meestal contractueel opgesteld om excessen binnen het wagenpark aan te kunnen pakken, als men bijvoorbeeld met de leaseauto extra geld verdient als Uber driver en daarmee "privé" meer rijdt dan zakelijk ;)

Zolang je geen rittenadministratie bij hoeft te houden, kunnen ze hier ook zeer moeilijk actief op controleren – wat ze ook niet snel doen aangezien dit niet het primaire doel van deze regel is.

[ Voor 3% gewijzigd door RomeoJ op 16-08-2018 08:34 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Maikel86
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 20:00
MrAcid schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:26:
[...]

Ik heb dezelfde situatie: tegen 7% kun je niet op, tegen 22% wel. :)
Is er een makkelijke manier om dit te kunnen berekenen? Wij mogen volgend jaar weer een nieuwe auto uitzoeken en wil weten of dat lonend is of niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Is vrij simpel, maar misschien meer discussie voor de ander topic.Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4
Dit is topic voor keuze van leaseauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

gergs schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:42:
[...]

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Volgens mij echt de beste qua opties e.d. en ook beetje sportief qua onderstel. De cvt is wel natuurlijk niet super sportief maar je krijg ook nog schakkelpedaal op stuur :P
Adaptief cc zit erin met lane keep asssist, DAB, Parkeersensoren, enz enz.
De bijtelling is iets onder je max, maar lease is wel iets boven je budget. Maar wellicht kan je het tegen elkaar compenseren?
Is zelfs aan de ruime kant voor een C-segmenter
remcogsus schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:47:
@gergs

Klik er maar eens op... bij een Civic kan je niet veel opties kiezen, er zijn alleen maar een paar uitvoeringsniveaus aangevuld met eventueel andere velgen of wat gekleurde strips (black pack of orange pack oid).

edit: skip mijn post maar, beide opmerkingen zijn hierboven al gemaakt. Note to self: eerst alle replies lezen voor je gaat antwoorden O-)

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 16-08-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engeltje1981
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik weet niet goed welke auto ik moet kiezen.
Ik heb een leasebudget van €650,- Rekening houdend met de 22% bijtelling en 9% voor privégebruik.
Tevens rijd ik automaat en ik weet dat die wat duurder zijn.
Ik rijd nu een microauto (maar met bagageruimte van 252 liter). Ik zou toch wel een iets grotere auto willen zodat ik de boodschappen en sporttassen goed kwijt kan achterin.

Alle adviezen zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Engeltje1981 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:36:
Ik heb een leasebudget van €650,- Rekening houdend met de 22% bijtelling en 9% voor privégebruik.
Ik rijd nu een microauto (maar met bagageruimte van 252 liter). Ik zou toch wel een iets grotere auto willen zodat ik de boodschappen en sporttassen goed kwijt kan achterin.

Bijtelling is irrelevant in een leasebudget. Daarnaast is het niet duidelijk wat de verdere parameters zijn, noch wat je eigen inzet is (wat heb je zelf al gevonden / welke ideeen heb je zelf). Wellicht kan je het sjabloon uit de TS even invullen?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:20
Snowhite0901 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:35:
[...]

Blijkt volgens de portal om 30000 per jaar te gaan. Met een beetje eigen bijdrage kan ik daar wwl wat mee.
Favorieten zijn:
- seat leon fr st 1.4 tsi
- opel astra innovation 1.4
- renault megane bose 140

Acc heb ik laten vallen aangezien dit bij zowel megane als leon niet kan. Vanwege Waf kwam keyless entry erbij. Megane en leon hebben leer als optie aangevinkt. Verder allemaal led.

Wat voor soort dingen kan je er nu bij een dealer nog bij bedingen? Kofferbakmat of trekhaak?of niets?
Met alle 3 gereden.
Astra vond ik wat lui onderin en erg veel bandengeluid. Wegligging, zit en verder alles top. Dealer zei dat het wel iets grotere wielen waren maar dat dat niet anders was dan bij andere Astra's.
Megane. Ietsje minder lui dan de Astra maar verder vond ik het weggedrag niet lekker. Moest ook erg wennen aan de koppeling. Van binnen zag het er mooi uit maar de geluidsinstalltie had wel erg veel bas op standaard en verloor tijdens de proefrit al 3x zijn DAB ontvangst.
Leon. Reed heerlijk. Kreeg alleen te horen dat per 1 september de 1.5 geleverd gaat worden en het sus vervalt en dat de nieuwe prijs nnb is. Offerte gemaakt en zou nog dit jaar geleverd worden. Leasemaatschappij koppelde terug dat levering pas op zijn vroegst februari of maart zou zijn.

Uiteindelijk even op seat voorraadmodelen gekeken, daar stond er een met meer opties dan ik eigenlijk wilde en een andere kleur maar toch voor die gekozen dus 1 september krijg ik:
seat leon 1.4 st fr business line met
- 18"lm wielen
- virtual cockpit
- achteruitrijcamera
- winter pakket
- led voorlichten

en dan als extra's erop gezet
- trekhaak
- kofferbakmat
- bagagerek.

Helemaal blij mee en zin in!
Moet alleen wrs naar Zwolle om hem op te halen....terwijl ik mijn auto al verkocht heb haha

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:56:
[...]

Met alle 3 gereden.
Astra vond ik wat lui onderin en erg veel bandengeluid. Wegligging, zit en verder alles top. Dealer zei dat het wel iets grotere wielen waren maar dat dat niet anders was dan bij andere Astra's.
Megane. Ietsje minder lui dan de Astra maar verder vond ik het weggedrag niet lekker. Moest ook erg wennen aan de koppeling. Van binnen zag het er mooi uit maar de geluidsinstalltie had wel erg veel bas op standaard en verloor tijdens de proefrit al 3x zijn DAB ontvangst.
Leon. Reed heerlijk. Kreeg alleen te horen dat per 1 september de 1.5 geleverd gaat worden en het sus vervalt en dat de nieuwe prijs nnb is. Offerte gemaakt en zou nog dit jaar geleverd worden. Leasemaatschappij koppelde terug dat levering pas op zijn vroegst februari of maart zou zijn.

Uiteindelijk even op seat voorraadmodelen gekeken, daar stond er een met meer opties dan ik eigenlijk wilde en een andere kleur maar toch voor die gekozen dus 1 september krijg ik:
- 18"lm wielen
- virtual cockpit
- achteruitrijcamera
- winter pakket
- led voorlichten

- trekhaak
- kofferbakmat
- bagagerek.

Moet alleen wrs naar Zwolle om hem op te halen....terwijl ik mijn auto al verkocht heb haha
Goede keuze en mooi uitgerust. Virtual cockpit maakt hem ook wel af. Welke kleur heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@Engeltje1981 Vraag over keuze leaseauto: graag template op 1e pagina invullen.
Vraag over bijtelling: ander topic Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

@Kecin ik weet dat het wellicht super lang wordt, maar is het een idee om toe te voegen op de "let op box" dat mensen even naar de eerste post moet gaan kijken? Laatste tijd toch best veel vragen zonder duidelijke parameters en dus lastig om zinnig antwoord te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
gergs schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:07:
@Engeltje1981 Vraag over keuze leaseauto: graag template op 1e pagina invullen.
Vraag over bijtelling: ander topic Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

@Kecin ik weet dat het wellicht super lang wordt, maar is het een idee om toe te voegen op de "let op box" dat mensen even naar de eerste post moet gaan kijken? Laatste tijd toch best veel vragen zonder duidelijke parameters en dus lastig om zinnig antwoord te geven.
Ik kan die helaas niet aanpassen, dat kan alleen een mod.
Een linkje naar de OP zou niet verkeerd zijn. Ik ga het even vragen. Thx :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
VidaR-9 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:01:
[...]

Goede keuze en mooi uitgerust. Virtual cockpit maakt hem ook wel af. Welke kleur heb je?
Zelf wilde ik hem eigenlijk in het oranje bestellen. Er rijdt al genoeg grauw en grijs en zwart rond. Maar deze heeft de kleur boheme purple, toevallig precies de kleur die mijn huidige mazda heeft, ook erg mooi maar wat minder opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:32
Ah, bij Seat is het dus ook al mogelijk om voor virtual cockpit te kiezen. Vind dat een erg gave gimmick op de huidige auto's :)

Mooie keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
B-Real schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:23:
Ah, bij Seat is het dus ook al mogelijk om voor virtual cockpit te kiezen. Vind dat een erg gave gimmick op de huidige auto's :)

Mooie keuze!
Zo zie ik het ook. Het was mij in principe geen 500 euro waard. Zie meer toegevoegde waarde in headup display dan. Maar ik klaag zeker niet dat het er op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Engeltje1981 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:36:

De nieuwe polo is een stuk groter (+71L bagageruimte) dan de oude versie en die kan je met dat budget helemaal vol doen qua opties. (neem aan 650 excl. brandstofkosten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Zag toevallig dat de Octavia op DirectLease is aangepast naar Euro6.2 norm. Daarmee zelfs iets goedkoper geworden als ik het goed zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:43
xeoMe schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:37:
[...]

De nieuwe polo is een stuk groter (+71L bagageruimte) dan de oude versie en die kan je met dat budget helemaal vol doen qua opties. (neem aan 650 excl. brandstofkosten?)
Of een Ibiza. Vergelijkbaar met de Polo en iets goedkoper dus dan past een automaat sowieso in dat budget van €650 met veel opties.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:43
Waus26 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:46:

Leasebudget: €650 inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 25000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstof, regeling onbekend.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen Mercedes, Audi, of BMW.
Overige afhankelijkheden: Categorie B auto
Specifieke wensen: Adaptive Cruise Control
Uiteindelijke keuze:

Mag voor het eerst een leaseauto uitzoeken. Vind zelf de Ibiza FR Business Intense erg mooi, maar ben bang dat ie buiten het budget gaat vallen voor een diesel.

Even aangepast aangezien er nu iets meer bekend is over de nieuwe LM (Multilease)
Wederom meer bekend. Naast Multilease vraagt mijn werkgever ook nog offertes op bij de oude partij. Ik heb te horen gekregen dat benzine en minder kilometers ook mogelijk is (ik rijd max 25k p/j waarschijnlijk) dus de mogelijkheden zijn wat groter.

Anyway: Er zijn nog twee à drie opties over:
- Seat Arona Style Business Intense (vanwege de ruimte) (kleur mediterraneo blue)
- Seat Ibiza FR Business Intense (Mystery Blue, al in het echt gezien en erg vet op de Ibiza. Desire red ook wel maar voorkeur for blauw. Wellicht de standaard donkerblauwe nog als optie overwegen...)
- VW Polo Highline (Urano Grey, vandaag tijdje achter gereden en een erg vette kleur!)

Alle drie met dezelfde 1.0 85kw met/zonder DSG (of in geval van de Ibiza een 1.5 TSI zonder DSG omdat het kan) :P

Daarnaast nog niet zeker of ik een handgeschakelde auto of een automaat wil. Ikzelf vind automaat wel erg fijn (zeker icm ACC maar veel filerijden zal ik niet doen, woon in het noorden) maar de WAF telt ook mee. Zij vindt automaat niet nodig maar ze heeft er ook geen ervaring mee. Probeer haar momenteel in onze vakantie in de huurauto (Fabia combi automaat met 81kw) te laten rijden maar ze durft niet.. 8)7 Nu is Slowakije ook niet echt een land om met nul automaat ervaring te gaan oefenen maar goed :D

Iemand nog tips/do's en don'ts omtrent de model en transmissie keuzes? We gaan sowieso nog langs de Seat/VW dealer na de vakantie.

[ Voor 7% gewijzigd door MaSw85 op 19-08-2018 20:24 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Waarom zou je nog zo iets stoms doen als schakelen als een automaat in het budget past ?

Een handbak is leuk met 300pk maar toch niet leuker dan een automaat met een 1.0 95pk motor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:01
Eens met wd200.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Polo. Ik heb nu zelf een Polo comfortaansluiting business 1.0 tsi, handgeschakeld, en de enige manco’s (vind ik) zijn het schakelen (DSG rijdt stuk comfortabeler) en de ruimte in de achterbak. Ik heb de ‘oude’ polo (bj 2017), dus jouw configuratie voor een Polo zou nu voor mij ideaal zijn ;-).

Vanaf wk41 krijg ik mijn Golf 7.5. Had prima in een Polo willen blijven rondrijden, maar als projectleider ‘moet’ ik luxer gaan rijden.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden jullie kiezen? Een Seat Leon ST of een Scoda Octavia Combi. Op het eerste zicht lijken de verschillen minimaal. Waarop let je best?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:02:
Wat zouden jullie kiezen? Een Seat Leon ST of een Scoda Octavia Combi. Op het eerste zicht lijken de verschillen minimaal. Waarop let je best?
Op papier wellicht vergelijkbaar, wat natuurlijk niet gek is. Maar de focus van die twee auto's is wel anders. De Octavia is merkbaar meer gericht op comfort en een gevoel van ruimte (is ook ietsje groter), de Seat is wat sportiever waarbij de auto naar mijn idee ook kleiner voelt.

Gewoon in allebei gaan zitten/rijden en dan je keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:02:
Wat hierboven al aangegeven werd, Skoda is meer gericht op comfort en Seat op sportiviteit.

Buiten dat moet ik wel zeggen dat de Seat met de "facelift" van de Leon wel wat technologische interessante opties heeft welke niet op de Octavia zaten indertijd (geen idee of dit wellicht nu al veranderd is), namelijk in de Seat kan je Virtual Cockpit (aka Active Info Display) bestellen, dat had voor mij wel meerwaarde ten opzichte van de Skoda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

De Seat vind ik "goedkoper" overkomen qua interieur. Maar ziet er wel erg stoer uit qua exterieur.
Daarbij is hij behoorlijk compleet te krijgen voor een redelijke prijs. Zo te zien toch ect een paar duizend goedkoper dan een Skoda of VW.
Voor mij jammer dat zelfs de sportstoelen een wat korte zitting hebben.
Dat is de voornaamste reden dat ik geen Leon hoef. Dit is natuurlijk persoonlijk.

Qua prijs zeker aantrekkelijk en zal zeker een proefrit maken als ik jou was.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowhite0901 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:56:
[...]

Met alle 3 gereden.

- 18"lm wielen
- virtual cockpit
- achteruitrijcamera
- winter pakket
- led voorlichten

- trekhaak
- kofferbakmat
- bagagerek.

Ik vind dit aspect erg interessant en wel om het volgende. Ik heb dus bij de plaatselijke dealer begrepen dat het volgens een LM überhaupt niet mogelijk is om te kiezen voor een voorraadauto. Ik begrijp uit jouw verhaal dat dit wel gewoon geregeld kan worden met een LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

Ik vind dit aspect erg interessant en wel om het volgende. Ik heb dus bij de plaatselijke dealer begrepen dat het volgens een LM überhaupt niet mogelijk is om te kiezen voor een voorraadauto. Ik begrijp uit jouw verhaal dat dit wel gewoon geregeld kan worden met een LM?
Dat ligt waarschijnlijk aan je leasemaatschappij. Bij sommigen heb je vrije dealerkeuze en bij anderen moet je daarvoor extra betalen en bij anderen is het niet mogelijk. Mijn werkgever heeft alphabet en die deden iig totaal niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
jjkester schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:20:
[...]

Op papier wellicht vergelijkbaar, wat natuurlijk niet gek is. Maar de focus van die twee auto's is wel anders. De Octavia is merkbaar meer gericht op comfort en een gevoel van ruimte (is ook ietsje groter), de Seat is wat sportiever waarbij de auto naar mijn idee ook kleiner voelt.

Gewoon in allebei gaan zitten/rijden en dan je keuze maken.
Hij is toch ook gewoon kleiner?

Qua ruimte zit de Octavia tussen het C en D segment in.

Leon is net als de Golf, Focus, 308 gewoon erg krap achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:32
Hammetje schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:52:
Eens met wd200.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Polo. Ik heb nu zelf een Polo comfortaansluiting business 1.0 tsi, handgeschakeld, en de enige manco’s (vind ik) zijn het schakelen (DSG rijdt stuk comfortabeler) en de ruimte in de achterbak. Ik heb de ‘oude’ polo (bj 2017), dus jouw configuratie voor een Polo zou nu voor mij ideaal zijn ;-).

Vanaf wk41 krijg ik mijn Golf 7.5. Had prima in een Polo willen blijven rondrijden, maar als projectleider ‘moet’ ik luxer gaan rijden.
"Moet" staat tussen haakjes, maar ben wel benieuwd hoe dat gegaan is en of je er dan zelf wel helemaal achter staat?
Als je er weinig omgeeft en er de centen niet voor (over) hebt dan kan een werkgever je (zonder compensatie) toch moeilijk in een grotere (en waarschijnlijk) duurdere auto duwen lijkt me.

Dat vind ik overigens net zo raar als dat mensen bepaalde auto's niet mogen rijden omdat dat verkeerd over kan komen. Zo heeft onze directeur een jaar of twee terug een tijdje een 7-serie hybrid op proef gehad. Ding kostte ruim een ton en had 15% bijtelling, niet besteld want hij vond dat hij dat niet kon maken tegenover (bepaalde) klanten.
Inmiddels staat er een 5-serie van meer dan een ton voor de deur, iets kleiner inderdaad maar wel met 25% bijtelling. Schiet mij maar lek 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
B-Real schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

"Moet" staat tussen haakjes, maar ben wel benieuwd hoe dat gegaan is en of je er dan zelf wel helemaal achter staat?
Als je er weinig omgeeft en er de centen niet voor (over) hebt dan kan een werkgever je (zonder compensatie) toch moeilijk in een grotere (en waarschijnlijk) duurdere auto duwen lijkt me.

Dat vind ik overigens net zo raar als dat mensen bepaalde auto's niet mogen rijden omdat dat verkeerd over kan komen. Zo heeft onze directeur een jaar of twee terug een tijdje een 7-serie hybrid op proef gehad. Ding kostte ruim een ton en had 15% bijtelling, niet besteld want hij vond dat hij dat niet kon maken tegenover (bepaalde) klanten.
Inmiddels staat er een 5-serie van meer dan een ton voor de deur, iets kleiner inderdaad maar wel met 25% bijtelling. Schiet mij maar lek 8)7 8)7
Tsja, het gaat om de perceptie, niet om de daadwerkelijke kosten. Typisch Nederlands dat gezeur over dure auto's en wat de klant ervan denkt (te duur). Ben het er niet mee eens, maar snap het wel. Zelf ook geen 520i overwogen om gezeur op kantoor te voorkomen. Terwijl t eigenlijk nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowhite0901 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:18:
[...]

Dat ligt waarschijnlijk aan je leasemaatschappij. Bij sommigen heb je vrije dealerkeuze en bij anderen moet je daarvoor extra betalen en bij anderen is het niet mogelijk. Mijn werkgever heeft alphabet en die deden iig totaal niet moeilijk.
Komt goed uit, daar mijn werkgever ook een contract heeft met Alphabet. Zou moeten passen dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:01
B-Real schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

Ik sta er zeker wel achter, het had alleen niet gehoeven van mij. Meer ruimte en een iets luxere bak is leuk, maar heb daar niet zo heel veel geld voor over. Bij mijn functie hoort ook een hogere leasevergoeding, dus uiteindelijk was ik maar een paar tientjes duurder uit voor de Golf.

Wat me overhaalde was dat de stoelen in de Golf écht lekkerder zitten. Nu ben ik nog jong, net zoals mijn rug, dat wil ik graag zo houden :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57
dfrenner schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:21:
[...]

Hij is toch ook gewoon kleiner?

Qua ruimte zit de Octavia tussen het C en D segment in.

Leon is net als de Golf, Focus, 308 gewoon erg krap achterin.
Ja, de Octavia is ietsje groter, maar om dan gelijk alle ander c segmenters als ‘erg krap achterin’ te betitelen... onzin.
Ik kan prima achter mezelf zitten in een Leon ST en ik ben 1.80m.
Bij een b segmenter kan de achterbank wat klein zijn, kan maar hoeft niet. C segmenters zijn gewoon op een enkeling na ruim genoeg voor volwassenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Smobbo schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:00:
[...]

Ja, de Octavia is ietsje groter, maar om dan gelijk alle ander c segmenters als ‘erg krap achterin’ te betitelen... onzin.
Bij een b segmenter kan de achterbank wat klein zijn, kan maar hoeft niet. C segmenters zijn gewoon op een enkeling na ruim genoeg voor volwassenen.
Over het algemeen (heel algemeen...) zijn C segmenters wat kleiner dan D segmenters maar hebben ze niet zo heel veel minder bagageruimte.
Het zit dus allemaal wat krapper, of dat acceptabel is moet iedereen voor zich uitmaken.

En Skoda, dat was altijd het merk dat degelijkheid en ruimte voor een scherpe prjis aanbood, wel met wat oudere en eenvoudigere techniek dan VW en Audi. (Seat zat ook aan de budgetkant maar legde meer het accent op sportieve uitstraling)

Tegenwoordig kruipt Skoda wel heel dicht naar VW. Heel goedkoop zijn ze niet meer, wel wat ruimer.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Hammetje schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

. Nu ben ik nog jong, net zoals mijn rug, dat wil ik graag zo houden :).
Mjin oma zei altijd: "Als je niet oud wil worden moet je je jong ophangen. "

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ankona schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

Mjin oma zei altijd: "Als je niet oud wil worden moet je je jong ophangen. "
Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als ik een van m'n jongen op zou hangen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
Smobbo schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:00:
B en C segment scheelt achterin niet heel veel. Ik ben 1,86 en kan geen C segmenter verzinnen waarin ik relax achterin kan zitten. Als ik met mijn knieën de voorstoelen niet raak, dan is het in het C segment ook maar nét niet.
Maar vaak moet ik de stoel voorin iets naar voren zetten, waardoor je daar iets minder lekker achter het stuur zit.

Het is te doen, maar c segment is niet bepaald ruim achterin. De kofferbak daarentegen is bij stations prima voor elkaar.

De Octavia is een uitzondering daarop, daarom noem ik het C+ segment qua ruimte.

Maar ik heb ook gewoon een Leon, Focus en 308 gehad, voor volwassenen achter mij is het gewoon te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:42:
[...]

B en C segment scheelt achterin niet heel veel. Ik ben 1,86 en kan geen C segmenter verzinnen waarin ik relax achterin kan zitten.
Nissan Pulsar. Verbazingwekkend hoeveel beenruimte mensen daar achterin hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zal best, maar als ik naar de auto toe loop wil ik ook graag een glimlach op mijn gezicht ipv een gruwel ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15

JT

VETAK y0

The Eagle schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:01:
Zal best, maar als ik naar de auto toe loop wil ik ook graag een glimlach op mijn gezicht ipv een gruwel ;)
Het is maar net wat je zoekt. In de lease vindt je toch geen spannende auto's (zijn er wel maar toestemming is 2), hoogstens luxe. Dus dan net zo goed van de praktische kant bekijken :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Voor zover ik weet staan de octavia en leon op hetzelfde onderstel als de golf en zit daar niet superveel verschil in. Ook als ik de liters van de bagage vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Vandaag achterin een T-Roc gezeten. 'Achter mezelf', zo gezegd. Ik ben 1.92m. Ik zat echt prima. Ook doordat de auto wat breder is op gezet voelt het al wat ruimtelijker. En dan is de T-Roc een gemiddelde C-segment auto?

En qua glimlach: als het LED-pakket erop zit gave bak :)

Met mijn budget (750e incl brandstof) kan ik de 1.5 DSG Style configureren met een aantal nuttige opties. Morgen proefrit maken in een vergelijkbare demo-auto!

[ Voor 19% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 20-08-2018 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben reuze benieuwd naar je uiteindelijke keuze. Ruimte op de achterbank belangrijk vinden en toch een glimlach op je gezicht als je naar de auto toeloopt. Ik betwijfel of dat binnen een redelijk budget mogelijk is.
JT schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:20:
[...]

Het is maar net wat je zoekt. In de lease vindt je toch geen spannende auto's (zijn er wel maar toestemming is 2), hoogstens luxe. Dus dan net zo goed van de praktische kant bekijken :)
Ik vind een leuk aangeklede Alfa Romeo Giulia best wel een flinke glimlach waard. Maar ik heb het gewoon praktisch aangepakt aangezien ik voor het geld wat ik er aan kwijt wou toch geen echt leuk spul kon kopen. Ik ben dus benieuwd waar hij op uitkomt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:18:
[...]

Vandaag achterin een T-Roc gezeten. 'Achter mezelf', zo gezegd. Ik ben 1.92m. Ik zat echt prima. Ook doordat de auto wat breder is op gezet voelt het al wat ruimtelijker. En dan is de T-Roc een gemiddelde C-segment auto?

En qua glimlach: als het LED-pakket erop zit gave bak :)

Met mijn budget (750e incl brandstof) kan ik de 1.5 DSG Style configureren met een aantal nuttige opties. Morgen proefrit maken in een vergelijkbare demo-auto!
T Roc s obv Polo, dus B segment crossover. Ik vind het gave bak om te zien, maar vind het vanbinnen echt om te huilen qua materiaalgebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
VidaR-9 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:35:
[...]
T Roc s obv Polo, dus B segment crossover.
Nee, is op Golf platform. Hard dashboard etc maar stoelen zijn prima. Zal morgen update geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 20:37:
[...]

Nee, is op Golf platform. Hard dashboard etc maar stoelen zijn prima. Zal morgen update geven ;)
Ah, dacht aangepast Polo platform. Weer wat geleerd. O-)

Pagina: 1 ... 37 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.