Waus26 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:46:
Leasebudget: €650 inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 25000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstof, regeling onbekend.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen Mercedes, Audi, of BMW.
Overige afhankelijkheden: Categorie B auto
Specifieke wensen: Adaptive Cruise Control
Uiteindelijke keuze:
Mag voor het eerst een leaseauto uitzoeken. Vind zelf de Ibiza FR Business Intense erg mooi, maar ben bang dat ie buiten het budget gaat vallen voor een diesel.
Even aangepast aangezien er nu iets meer bekend is over de nieuwe LM (Multilease)
Wederom meer bekend. Naast Multilease vraagt mijn werkgever ook nog offertes op bij de oude partij. Ik heb te horen gekregen dat benzine en minder kilometers ook mogelijk is (ik rijd max 25k p/j waarschijnlijk) dus de mogelijkheden zijn wat groter.
Anyway: Er zijn nog twee à drie opties over:
- Seat Arona Style Business Intense (vanwege de ruimte) (kleur mediterraneo blue)
- Seat Ibiza FR Business Intense (Mystery Blue, al in het echt gezien en erg vet op de Ibiza. Desire red ook wel maar voorkeur for blauw. Wellicht de standaard donkerblauwe nog als optie overwegen...)
- VW Polo Highline (Urano Grey, vandaag tijdje achter gereden en een erg vette kleur!)
Alle drie met dezelfde 1.0 85kw met/zonder DSG (of in geval van de Ibiza een 1.5 TSI zonder DSG omdat het kan)
Daarnaast nog niet zeker of ik een handgeschakelde auto of een automaat wil. Ikzelf vind automaat wel erg fijn (zeker icm ACC maar veel filerijden zal ik niet doen, woon in het noorden) maar de WAF telt ook mee. Zij vindt automaat niet nodig maar ze heeft er ook geen ervaring mee. Probeer haar momenteel in onze vakantie in de huurauto (Fabia combi automaat met 81kw) te laten rijden maar ze durft niet..

Nu is Slowakije ook niet echt een land om met nul automaat ervaring te gaan oefenen maar goed
Iemand nog tips/do's en don'ts omtrent de model en transmissie keuzes? We gaan sowieso nog langs de Seat/VW dealer na de vakantie.
[
Voor 7% gewijzigd door
MaSw85 op 19-08-2018 20:24
]