Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 18 - GP van Mexico Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste
Acties:
  • 85.889 views

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:23
quote:
LoeWn schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:07:
Sorry dat ik deze spuit11 vraag moet stellen maar ik heb de race gekeken zonder geluid (live @ de kroeg) en in de laatste 5 pagina's kan ik er niks over vinden (plus loeWn is zat).

Waarom had HAM geen pace vandaag? Kan toch niet door dirty air zijn.. Meer dan een ronde door dirty air?
Dit was dus kapot

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:29

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Edd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:13:
Ligt het aan mij of heb ik de volgende radio van Verstappen niet in de uitzending gehoord?
https://twitter.com/F1/status/924759547134091264
Klopt. Die is niet uitgezonden, ze waren de hele tijd bij Hamilton.

"When you grow up your heart dies"

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:12

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
Ligt het aan mij of heb ik de volgende radio van Verstappen niet in de uitzending gehoord?
Hahahaha, wat een baas is het ook!

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:55

• p0st
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:24
quote:
Klopt idd, niet gehoord tijdens de uitzending! Die laatste quote ook "I was considering cutting the track so I would get a 5 second penalty to make it more interesting hehe" _/-\o_

Mijn Aquarium

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Food for thought: 100% van de Honda-motoren heeft deze (voor de motor) zware race uitgereden. 67% van de Renault-motoren heeft het einde niet gehaald :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17:33
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:19:
Food for thought: 100% van de Honda-motoren heeft deze (voor de motor) zware race uitgereden. 67% van de Renault-motoren heeft het einde niet gehaald :X
Das niet fair, Honda start altijd met een vers blok :+

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
UltraSub schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:20:
[...]

Das niet fair, Honda start altijd met een vers blok :+
Hartley heeft er zelfs 2 (!) versleten dit weekend :D

Ik hoor net in Ted's Notebook dat Sainz niet een kapotte motor had, maar een kapotte stuurinrichting (auto trok naar 1 kant). Renault (Abiteboul) geeft aan dat ze niet conservatief genoeg zijn geweest met de motorsettings. Dat bepaalt Renault blijkbaar voor alle klanten, dus het is puur geluk dat GAS en VER gefinisht zijn :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:22
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:19:
De Honda's hadden geen problemen met de koeling, de Renaults wel.

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:57:
[...]

Niet eens een seconde per rondje, dus het valt wel mee.
Wat echt bizar is, is dat RBR het gat van 1,5sec per rondje zo magistraal dicht hebben ontwikkeld. Dat is bijna allemaal ook RBR, en niet Renault. Veranderen de reglementen ook nauwelijks en ze waren al vervroegd bezit met de RB14. Als die nieuwe Renault motor volgend seizoen gewoon werkt en net even wat meer levert, wie gaat Max dan bijhouden?
Alonso? :P Al zou Van Doorne nog leuker zijn :+

McLaren rijdt dan ook met een Renault blok, al is de vraag natuurlijk of die even goed zal zijn als wat RBR krijgt, en volgens mij zit het met de aero van McLaren wel snor. Het kan gebeuren.

En onze vrienden van Mercedes en Ferrari zitten natuurlijk ook niet stil. En als Force India een nog wat beter blok krijgt kunnen ook zij net wat irritanter worden voor RBR dan ze nu zijn.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• UltraSub
Waarom Hulk aan de voorkant eruit moest "the car is not safe":
YouTube: BMW Mechanic in KERS Shocker

• Ari Gold
  • Laatst online: 00:54
quote:
UltraSub schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:26:
Waarom Hulk aan de voorkant eruit moest "the car is not safe":
YouTube: BMW Mechanic in KERS Shocker
Die zag ik net bij Ziggo voorbij komen. Begreep het meteen. Holy shit.

Bwoah

• UltraSub
quote:
Ari Gold schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:27:
[...]

Die zag ik net bij Ziggo voorbij komen. Begreep het meteen. Holy shit.
Ik begreep het meteen toen ze zeiden the car is not safe, dat kan alleen maar vanwege stroom zijn.

• UltraSub
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:21:
[...]

Hartley heeft er zelfs 2 (!) versleten dit weekend :D

Ik hoor net in Ted's Notebook dat Sainz niet een kapotte motor had, maar een kapotte stuurinrichting (auto trok naar 1 kant). Renault (Abiteboul) geeft aan dat ze niet conservatief genoeg zijn geweest met de motorsettings. Dat bepaalt Renault blijkbaar voor alle klanten, dus het is puur geluk dat GAS en VER gefinisht zijn :X
Serieus; misschien is Max conservatief geweest. Omdat het gewoon niet nodig bleek te zijn omdat de stier gewoon goed in balans was en because Max.

• Novadecasa
  • Laatst online: 27-04 09:20
Mooie race en ondanks dat VER niet heel veel in beeld was en ik iedereen hoor over een saaie race vond ik het toch rete spannend hoor! Vooral omdat die andere Renault blokken er toch weer mee kapte 8)7

Maar het lijkt mij dat RAI gewoon de verkeerde bandenkeuze maakte bij de pitstop, waardoor hij geen druk kon zetten op BOT.

Wel jammer dat we het echte gevecht tussen VER en HAM (en eigenlijk ook VET) nog steeds niet goed hebben kunnen zien. Weer erg onhandig en misschien wat zenuwachtig werk van VET in de eerste paar bochten. Waar je ziet dat VER en HAM totaal anders handelen en veel slimmer zijn.

 MacBook Pro Touch Bar 2017  Watch 42 mm  iPod  iPhone X 64GB

Acties:
  • +20Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:23

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

d:)b

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:18
Een andere overweging
Is het niet zo dat het vettel heeft opgebroken dat er geen supersoft banden meer in voorraad waren.
De switch naar soft had alleen zin als je op een safetycar gokt en vervolgens de race in 1 ruk uitreikt

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:30
quote:
Heerlijk, een betere middelvinger naar de stewards kun je niet geven >:)

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:03
quote:
D-dark schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:41:
Een andere overweging
Is het niet zo dat het vettel heeft opgebroken dat er geen supersoft banden meer in voorraad waren.
De switch naar soft had alleen zin als je op een safetycar gokt en vervolgens de race in 1 ruk uitreikt
Ik denk dat het enige wat Vettel opbrak zijn voorvleugel was die hij stuk reed. Het gat met de top 3 was gewoon heel groot daarna en ik denk niet dat hij met een andere compound op het podium had gestaan, laat staan als 2e.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 00:54
Dat facetime venstertje dat ook voorbij kwam op Ziggo. Telefoonnummers en al. :')

Bwoah

• p0st
  • Laatst online: 19:24
quote:
Ari Gold schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:59:
Dat facetime venstertje dat ook voorbij kwam op Ziggo. Telefoonnummers en al. :')
Pff idd er zullen grappenmakers genoeg geweest zijn die "even voor de gein" die nummers gaan bellen... Ben je lekker mee dan :9...

Mijn Aquarium

• Edd
  • Laatst online: 00:22
quote:
p0st schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 00:01:
[...]

Pff idd er zullen grappenmakers genoeg geweest zijn die "even voor de gein" die nummers gaan bellen... Ben je lekker mee dan :9...
"Hi! Met Max. Ik kan nu even niet opnemen, want ik ben de GP van Mexico aan het winnen. Laat een bericht achter en ik ben je zo snel mogelijk terug.." :+

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• geennl

• handige_harrie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:47

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:57:
[...]

Niet eens een seconde per rondje, dus het valt wel mee.
Wat echt bizar is, is dat RBR het gat van 1,5sec per rondje zo magistraal dicht hebben ontwikkeld. Dat is bijna allemaal ook RBR, en niet Renault. Veranderen de reglementen ook nauwelijks en ze waren al vervroegd bezit met de RB14. Als die nieuwe Renault motor volgend seizoen gewoon werkt en net even wat meer levert, wie gaat Max dan bijhouden?
Zeker een knappe prestatie van RBR, maar dat is natuurlijk niet alléén maar het chassis. Oa de switch van olie- en brandstoffabrikant dit jaar heeft ze volgens mij wat tijd gekost in het begin vh jaar; die inhaalslag is ook gedurende het jaar gemaakt. De motor zelf heeft updates gehad en het aan banden leggen van de olieverbranding bij Ferrari en Mercedes komt toevallig qua timing wel overeen met de betere resultaten van RBR. Maar desondanks zijn ze zelf erg sterk teruggekomen toen ze hun correlatieprobleem boven water hadden. En dan ook nog het in de winter verbannen ophangings/rideheight systeem waar ze omheen hebben moeten werken (wat ze volgens Horner toch al niet zouden gebruiken, maar dat betwijfel ik).

• geennl

• powah33
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13-05 11:40
quote:
handige_harrie schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 00:18:
[...]

Zeker een knappe prestatie van RBR, maar dat is natuurlijk niet alléén maar het chassis. Oa de switch van olie- en brandstoffabrikant dit jaar heeft ze volgens mij wat tijd gekost in het begin vh jaar; die inhaalslag is ook gedurende het jaar gemaakt. De motor zelf heeft updates gehad en het aan banden leggen van de olieverbranding bij Ferrari en Mercedes komt toevallig qua timing wel overeen met de betere resultaten van RBR. Maar desondanks zijn ze zelf erg sterk teruggekomen toen ze hun correlatieprobleem boven water hadden. En dan ook nog het in de winter verbannen ophangings/rideheight systeem waar ze omheen hebben moeten werken (wat ze volgens Horner toch al niet zouden gebruiken, maar dat betwijfel ik).
Ik persoonlijk denk dus wel dat ze hier zo sterk waren door hun chassis en het top rijden van max.
Geloof ook niet in de stelling dat ze helemaal bij zijn, met Merc of Fer.
GP Mexico .. door de lucht kan je gewoon minder downforce creeren als andere tracks, en dan is mechanische grip gewoon heel belangrijk...iets waar ze bij RBR gewoon goed mee zijjn.

Volgende race zullen we zien of max met zijn Renault torretje weer mee kan doen voor Pole ..... Zou natuurlijk mooi zijn, maar ik betwijfel het.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-05 14:46
quote:
mell33 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:38:
Thanks max dat je de f1 weer spannend maakt.
Ferrari en merc eindelijk uit jaren saaie sleur, en ik heb voorang wedstrijden. Ze zijn Onttroond gewoon.
Al snap ik je sentiment wel, want Max is nou eenmaal een erg goede coureur, vergeet niet dat VER als het een beetje mee zit straks precies hetzelfde doet zoals vandaag; Één of twee acties aan het begin van de race en daarna op de autopilot naar de finish cruisen. En het maakt met een beetje geluk ook niet uit of ie dat dan doet bij RBR, Mercedes of Ferrari. Het is niet dat ik je feestje wil bederven of zo maar het is niet dat Max de F1 anders maakt dan dat het is. Ook al beleven wij Nederlanders dat waarschijnlijk wel zo. ;)
quote:
RedHat schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:42:
Wel jammer dat het nu meer over het kampioenschap Hamilton zal gaan dan de prestatie van Max ;(
Ja dat zelfde gevoel had ik vorige race maar dan andersom, jammer dat het nu meer over die ene inhaalactie gaat van Max. Daarnaast denk ik dat het niet verkeerd is dat we de man die het spelletje wint ook de nodige credits geven, want dat maakt het des te mooier als het de beurt van Max is toch?
quote:
RoD schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:17:
[knip]
Maarja, voor de neutrale toeschouwer is het eigenlijk gewoon saai. Na de start gebeurde er niets in de top 3, en de gaten waren zo enorm groot, dat er voor het podium eigenlijk niets te beleven viel. Dusja, die DOTD snap ik dan wel.
Ik snap dat het voor de VER fan niet spectaculair was en hooguit een beetje zweten i.v.m. technische problemen van andere Renaults maar als 'neutrale' kijker was er niets saais aan deze wedstrijd. Ook al heb ik de top drie niet veel in beeld gehad heb ik wel kunnen genieten o.a. van de malaise van HAM en VET die terug moesten komen. En laten we toegeven dat het best grappig was dat VER HAM op een rondje zette :P

• WhatsappHack
  • Niet online
Heerlijke race, top overwinning. Fijn dat red bull terug lijkt te zijn, al moeten we de reliability van de motor nog even aankijken. Niet te vroeg juichen.

Dat VER HAM lapte had ik eerder voor de grap al gespeculeerd, maar ik had verwacht dat HAM’s pace een stuk hoger zou liggen en dat ie daarom niet gelapped zou worden. Maar dat bleek flink tegen te vallen oO
Wereldkampioen worden terwijl je blauwe vlaggen hebt gekregen en gelapt bent in de race... Dat was heel lang geleden voor ‘t laatst gebeurt. :’)

• kbloem
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:59
Ik hoor veel mensen klagen over een saaie race. Is dat dan het verschil tussen verstappen fans en formule 1 fans? Ik heb namelijk heerlijk geboten van de inhaalrace van vettel en hamilton en alles wat er gebeurde.

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-05 20:00
quote:
kbloem schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:03:
Ik hoor veel mensen klagen over een saaie race. Is dat dan het verschil tussen verstappen fans en formule 1 fans? Ik heb namelijk heerlijk geboten van de inhaalrace van vettel en hamilton en alles wat er gebeurde.
Geen idee wat voor verschil het is. Maar ik vond het van het begin tot eind een goede race. Ergens in het midden leek het even rustig te worden maar toen ging ham toch wat autos voorbij. Gewoon een goede race. Als deze saai was dan zijn ze allemaal saai.

Always look on the bright side of life.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:57

TommyGun

Stik er maar in!

Saai inderdaad, omdat er weer geen gevechten in de top 5/3 zijn en de winst weer eens naar iemand gaat doordat de (op dat moment liggende) nr 2 en 3 terugvallen. Maar ja, was te verwachten in Mexico. Bijzonder duf circuit.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Oekiejoekie
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:53
quote:
Saaie race ? Nee hoor, ik durfde de bank niet af voor een plaspauze. Want tja, Renault en motoren, en je zult net zien dat als ik ff weg ben, Max z'n motor opblaast en ik het niet gezien heb...Verstappen heeft de overwinning dus een beetje aan mij te danken :+

En voor de echte Max-fans was dit toch weer de ultieme bevestiging dat als ze het materiaal op orde hebben, er voor de komende jaren nog heel wat in zit...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:00
quote:
Dat waren vooral DRS acties dus zo spectaculair vond ik het niet. Wij zaten voor de TV te grappen dat we na bocht 1 alle actie wel weer gezien hadden voor de gehele race... en "to be honest", ik vond de race ook niet bijzonder spannend.

Bottas die iedere week verder door het ijs zakt, Raikonen die vrij kleurloos in de rondte rijd, en de nummers 5 t/m 8 die ook eens een keer een dikke top 10 rijden door de nodige uitvallers en malaise in de eerste bocht dus zich ook niet gaan wagen aan "gewaagde acties".

De race was een stuk spannender geweest denk ik wanneer Hamilton en Vettel elkaar wat minder dwars hadden gezeten tijdens de eerste paar bochten. Verstappen had hem hoe dan ook wel gewonnen (niets te verliezen en het hele weekend al bloedsnel) maar dan was het gevecht er achter tenminste nog "ergens" om gegaan (al was Hamilton anders volgende race wel WDC geworden).

Opvallend vond ik overigens wel dat Vettel weinig moeite doet om Hamilton zijn achterwiel te "ontwijken" toen hij zijn vleugel er op kapot reedt. Het deed mij een beetje denken aan "oh god nu is hij er voorbij en ik moet wat". Ik wil het geen slecht uitgevoerd Schumacher'tje noemen maar hij rijdt hem er naar mijn mening iets te makkelijk tegenaan.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
RoD schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:15:
[...]

Huh? Objectief? Dat is het nooit geweest. En volgens mij is dat ook helemaal niet de intentie. De intentie is om er een Max-show van te maken met de andere coureurs als figuranten.
Helaas wel ja |:( Tenenkrommend, maar het zal vast aansluiten bij de gemiddelde kijker...

• Jasphur
  • Laatst online: 18:08

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:55

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
TommyGun schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:35:
[...]

Helaas wel ja |:( Tenenkrommend, maar het zal vast aansluiten bij de gemiddelde kijker...
Ik begrijp niet zo goed waarom je zo negatief moet doen....

Sky UK ging al-out over Ham..... Verre van objectief.
RTL DE ging al-out over Mercedes & Vettel, ook verre van objectief.

Wanneer Sven Kramer iets bijzonders doet gaan we daar als Nederland ook al-out in mee.

Bijzondere prestaties mogen worden gewaardeerd, Max is een wereldrijder, dat heeft hij nu inmiddels wel bewezen. "Wij" als Nederlanders steunen hem, heb je de media uit Mexico los zien gaan op Perez?

Niemand geeft hier aan dat je mee moet gaan in de hosanna, maar iets meer begrip voor nationale helden en dat een land dit nodig heeft mag wel.

Nogmaals, dat jij, en mensen met jou niet mee lopen in een polonesse, alle begrip. Maar probeer dan niet het feestje van anderen te ondermijnen.

Ik heb er alle begrip voor dat de race als Ferrari fan een beetje tegen viel, Vettel maakt in de 2e en 3e bocht een foutje, hij is zijn auto niet de baas en schuift zelfs tegen Hamilton aan. Raikkonen is veld vulling, is al lang niet meer bij machte om net als Bottas echt iets te betekenen. Wanneer het stof van de eerste ronde is opgetrokken is het eigenlijk al duidelijk wat hun positie zal worden. Beide rijders die niets extra's lijken te hebben.

VET probeert toch naar voren te komen, heeft in dat opzicht een betere race gereden dan HAM, maar deze laatste had dan ook schade.

Kortom, VER, HAM en VET zijn op dit moment de smaakmakers binnen de F1, waarbij de laatste twee het soms dun in de broek doen voor die 20 jarige Nederlander....

Cogitationis poenam nemo patitur

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20-05 23:21
Ik was overigens nog wel verbaasd dat Massa geen penalty kreeg voor forcing a driver off the track bij de inhaalactie van Vettel. Stuurde bewust op Vettel in, duidelijk te zien ook in de stuurbewegingen van Massa

• RichardQG
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14:30
quote:
Blik1984 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:54:
Ik was overigens nog wel verbaasd dat Massa geen penalty kreeg voor forcing a driver off the track bij de inhaalactie van Vettel. Stuurde bewust op Vettel in, duidelijk te zien ook in de stuurbewegingen van Massa
Tja Massa had last van overstuur, typisch Massa wel hoor. Zijn auto niet goed onder controle houden en net niet erg genoeg voor een penalty.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Lees de topicwaarschuwing. Dat gezeur over Ziggo kennen we nu wel en is hier ongewenst.

RoD wijzigde deze reactie 30-10-2017 08:18 (90%)

• Bullet NL
  • Laatst online: 00:55

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Ik vond de boordradio van Max nadat hij over de finsch was gekomen hilarisch.... Express de tracklimits opzoeken voor een 5sec straf....

Cogitationis poenam nemo patitur

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:43

Pierre

Zucht

quote:
Bullet NL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:01:
Ik vond de boordradio van Max nadat hij over de finsch was gekomen hilarisch.... Express de tracklimits opzoeken voor een 5sec straf....
Ik hoorde het net pas inderdaad, kwam niet meer bij haha _/-\o_ Baas die Max

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:49
Race was niet echt spannend, Vettel was teveel op achterstand gekomen om nog voor een tweede plek te kunnen strijden, HAM reed de race in toeristen modus. Hij wilde vooral de boel heel houden om na afloop nog een ereronde te kunnen maken. Ric ging stuk, en Max reed als enige topper aan kop.
Ik denk dat Bot hem niet eens aan had mogen vallen. (dan kon hij de tweede plek niet meer controleren mocht Vettel in de buurt komen)

alles kan off-topic

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
Er was geen strijd om de overwinning, terwijl dat natuurlijk datgene is wat je het liefst wil zien. De inhaalrace was leuk, maar ging niet om de overwinning. In die zien kan ik me voorstellen dat de neutrale toeschouwer het minder interessant vindt dan Verstappen-fans die in spanning zitten te kijken of de auto het volhoudt.

Overigens geen gebrek aan actie deze race, inderdaad.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

*weg*

RoD wijzigde deze reactie 30-10-2017 08:25 (94%)

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:24
quote:
Blik1984 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:54:
Precies, dat viel me ook op. Hij stuurde onnodig naar de buitenkant. Mijnheertje raakt kennelijk steeds meer gefrustreerd dat hij het tempo niet meer bij kan houden.

iRacing Profiel

• Jasphur
quote:
Pierre schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:09:
[...]

Kom maar op met die leukste team radios filmpje.

Brahbrahbrahbrah. yes!

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:09

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Bullet NL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:53:
[...]

Wanneer Sven Kramer iets bijzonders doet gaan we daar als Nederland ook al-out in mee.
Nou noem je ook echt een sport waar er 0,01 concurrentie is vanuit andere landen, zeker op de langebaan. :+ Zelfs nationaal is Kramer 10 keer ( !!! ) kampioen geworden op de 5 KM; ligt dat aan zijn talent, gebrek aan nieuw talent of dat er domweg geen animo is voor het langebaanschaatsen? Aankomende winterspelen lijkt het schaatsen een /care voor de internationale gemeenschap terwijl in NL iedereen het een wereldprestatie vindt. Beetje het Sochi-effect. Dan vind ik persoonlijk het shorttrack een stuk beter te pruimen

---

Voor wat betreft VER. ik zie liever meerdere coureurs die mogelijk kunnen vechten voor de overwinning dan weer zo'n dominante periode zoals Schumacher in zijn Ferrari-tijdperk of het gehele team van Mercedes in 2014-2016. In ieder geval schat ik Hamilton nog steeds in als de betere coureur ondanks zijn huidige boot die niet door het verkeer komt :P Hopelijk gaat hij nog een paar jaar door op niveau

vhal wijzigde deze reactie 30-10-2017 08:31 (22%)

Mijn pas gekochte auto vertoont een gebrek, wat nu?

• Jasphur

Jasphur wijzigde deze reactie 30-10-2017 08:32 (34%)

• Oekiejoekie
quote:
RoD schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:21:
[...]

Er was geen strijd om de overwinning, terwijl dat natuurlijk datgene is wat je het liefst wil zien. De inhaalrace was leuk, maar ging niet om de overwinning. In die zien kan ik me voorstellen dat de neutrale toeschouwer het minder interessant vindt dan Verstappen-fans die in spanning zitten te kijken of de auto het volhoudt.
Nee, maar dat heb je in elke competitie waar een aantal wedstrijden voor het einde de prijzen al verdeeld zijn. Of het nou F1, wielrennen of voetbal is, als er niks meer te halen is, dan neem je ook geen onnodige risico's...

• Ankona
Typisch berichtje op NU.nl:
https://www.nu.nl/formule...winnende-race-mexico.html

Typisch, omdat toen Max iedere keer pech had juist het verhaal was dat het onmogelijk was om de boel stuk te maken door het te zwaar te belasten.

alles kan off-topic

• Mel33
  • Laatst online: 21:35
quote:
Hippocampus schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 00:37:
[...]

Al snap ik je sentiment wel, want Max is nou eenmaal een erg goede coureur, vergeet niet dat VER als het een beetje mee zit straks precies hetzelfde doet zoals vandaag; Één of twee acties aan het begin van de race en daarna op de autopilot naar de finish cruisen. En het maakt met een beetje geluk ook niet uit of ie dat dan doet bij RBR, Mercedes of Ferrari. Het is niet dat ik je feestje wil bederven of zo maar het is niet dat Max de F1 anders maakt dan dat het is. Ook al beleven wij Nederlanders dat waarschijnlijk wel zo. ;)
Vergeet niet dat hij ook een heel stuk karakter aan de F1 verandert, jonkies werden afgestraft als ze zoals Max het f1 veld betreden, ferrari en merc bepaalden de sfeer al jaren, dat heeft max aangevallen, en met een groot resultaat, torro rosso, en daarna redbul, hebben zeker weten alles op alles gezet om te winnen en sneller te zijn, en dat is puur door max en zijn karakter. hij heeft zelfs die Fransen, met hun Franse slag Renault, op hun donder gegeven, en laten zien dat dit hun kans is merc en ferrari te pakken.

Dat jaren vooraan rijden, van ham en vet, heeft hun in slaap gesust, en 'ze' (vooral vettel) mekkeren als hun iets niet zinde. Ze wonnen met gezeik en gewoon een veel betere auto en niet met rijders klasse, Komop man, Max had in 2 ronden al 3 of 4 te pakken, ham reed op save misschien, en dat maakt deze kijk sport zo oer saai.
Tuurlijk Max doet het niet alleen, maar ze (het team) moeten ook in max geloven, en dat is een heel groot verschil. Dat stukje karakter maakt het F1 zeker wel anders.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:30
Horner over Max:
quote:
"We geven een kleine bonus voor de snelste ronde in een Grand Prix, waarvan ik vind dat we die zouden moeten afschaffen", vertelt Horner. "Ik heb de engineer van Max opgedragen onder geen beding te laten weten dat Sebastian Vettel hem enkele euro's afhandig had gemaakt."

"Maar het probleem met Verstappen is dat hij zelf op de schermen langs het circuit kijkt en doorhad dat Vettel sneller was dan hij. Wij vonden het gewoon het belangrijkste dat Verstappen de auto veilig thuis bracht."
link
Lastig ventje die Max :+

• Jasphur
quote:
jip_86 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:37:
Horner over Max:
[...]
link
Mooi man. Bij SKY hadden ze het erover dat ze het gedrag van Max en de dingen die hij doet heel erg lijken op wat VET allemaal deed toen hij nog bij RBR reed.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:03

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@Bullet NL en @TommyGun kappen met die off-topic discussie graag, jullie laatste posts staan bij deze in de prullenbak. Thanks :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Exocet
  • Niet online
quote:
jip_86 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:37:
Horner over Max:
[...]
link
Haha, ik zei dat op dat moment ook al, vertel Max absoluut niet dat Vettel die tijd heeft verbeterd :)

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Ankona schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:33:
Typisch berichtje op NU.nl:
https://www.nu.nl/formule...winnende-race-mexico.html

Typisch, omdat toen Max iedere keer pech had juist het verhaal was dat het onmogelijk was om de boel stuk te maken door het te zwaar te belasten.
Mijn vermoeden is meer dat Horner slijtage bedoeld. Zonde om je auto/motor onnodig te laten slijten als je toch al dik vooraan rijd.

Dat gezegd hebbende reed Verstappen al niet zo bikkelhard. Wat dat betreft had ie aan Bottas (en Raikonen) een makkelijke.

Ik ga trouwens helemaal mee met de opmerking ergens hieronder die stelt dat jhet veel leuker zou zijn als er meer knokkerij is over het gehele veld. Een top 3 die onaantastbaar is de hele race is gewoon niet aantrekkelijk om naar te kijken. Het is dat het VER was die op 1 lag, anders vraag ik me af of ik de race had uitgekeken.

rodie83 wijzigde deze reactie 30-10-2017 08:54 (29%)

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
Heerlijke race toch? Heel veel beter ga je het met deze auto's niet krijgen imo.
Wel heb ik het idee dat de regisseur veel heeft gemist. BV. Alonso is een paar auto's buiten beeld voorbij gegaan en ik had ook wel wat meer van Magnussen en Stroll willen zien. Die hebben echt heel goed gereden.

Daarbij nog opvallend dat de Honda zelfs met DRS niet voorbij dr andere auto's kan komen op het rechte stuk. Echt respect voor de mcLaren rijders dit seizoen. Het lijkt mij enorm frustrerend namelijk.

• Oekiejoekie
Net bij WNL: Door succes Verstappen wordt karten populairder. We kunnen dus misschien nog jaren vooruit met nieuw talent :D

• Mel33
Ik vind het vrij normaal dat de monteurs de auto in de gaten houden en Max dan 'waarschuwen', als je dat zo mag noemen. Je wil de rijder ook niet de zenuwen geven dat de motor zweet en het moeilijk heeft, Man wat kunnen die boordradio's veel stof doen opwaaien.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
AequitasII schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:52:
Heerlijke race toch? Heel veel beter ga je het met deze auto's niet krijgen imo.
Wel heb ik het idee dat de regisseur veel heeft gemist. BV. Alonso is een paar auto's buiten beeld voorbij gegaan en ik had ook wel wat meer van Magnussen en Stroll willen zien. Die hebben echt heel goed gereden.

Daarbij nog opvallend dat de Honda zelfs met DRS niet voorbij dr andere auto's kan komen op het rechte stuk. Echt respect voor de mcLaren rijders dit seizoen. Het lijkt mij enorm frustrerend namelijk.
Ik kan persoonlijk niet zo genieten van die spek en bonenteams. Tuurlijk, er moet altijd iemand achteraan rijden, maar bij minstens de helft van het veld weet je gewoon dat het niet realistisch is dat ze in de top finishen. En dat komt vooral door het materiaal. Het zou voor mij aantrekkelijker zijn als dat enorme performancegat tussen de beste en slechtst presterende auto's stevig wordt gedicht.

• Jasphur
quote:
rodie83 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:59:
[...]

Ik kan persoonlijk niet zo genieten van die spek en bonenteams. Tuurlijk, er moet altijd iemand achteraan rijden, maar bij minstens de helft van het veld weet je gewoon dat het niet realistisch is dat ze in de top finishen. En dat komt vooral door het materiaal. Het zou voor mij aantrekkelijker zijn als dat enorme performancegat tussen de beste en slechtst presterende auto's stevig wordt gedicht.
Als je de drie top teams wegdenkt en als je er op gaat letten zijn de gevechten best wel tof in het midden van het veld. Het is alleen jammer dat die niet zo vaak in beeld worden gebracht.

• jmderonde
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-05 15:51
quote:
Exocet schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

Haha, ik zei dat op dat moment ook al, vertel Max absoluut niet dat Vettel die tijd heeft verbeterd :)
Om de bonus voor snelste raceronde zal max het niet gedaan hebben. Ze krijgen namelijk ook bonus voor punten, volgens mij 50.000 per punt...

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:57
quote:
AequitasII schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:52:

Wat mij dan ook weer opviel is dat als de McLaren's wel DRS hebben, dat de Mercedes van Hamilton er ook niet voorbij komt. Lijkt wel alsof er normaal teveel drag is door de achtervleugel.

Pas toen Alonso de DRS verloor, lukte het om een echte aanval te plaatsen en merkte je duidelijk dat de McLaren traag was.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
quote:
jmderonde schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:14:
[...]

Om de bonus voor snelste raceronde zal max het niet gedaan hebben. Ze krijgen namelijk ook bonus voor punten, volgens mij 50.000 per punt...
€1.250.000 7(8)7

• Thom2289
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:01
quote:
jmderonde schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:14:
[...]

Je hebt zijn contract ingezien?

• Hippocampus
quote:
mell33 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:35:
[...]

Vergeet niet dat hij ook een heel stuk karakter aan de F1 verandert, jonkies werden afgestraft als ze zoals Max het f1 veld betreden, ferrari en merc bepaalden de sfeer al jaren, dat heeft max aangevallen, en met een groot resultaat, torro rosso, en daarna redbul, hebben zeker weten alles op alles gezet om te winnen en sneller te zijn, en dat is puur door max en zijn karakter. hij heeft zelfs die Fransen, met hun Franse slag Renault, op hun donder gegeven, en laten zien dat dit hun kans is merc en ferrari te pakken.

Dat jaren vooraan rijden, van ham en vet, heeft hun in slaap gesust, en 'ze' (vooral vettel) mekkeren als hun iets niet zinde. Ze wonnen met gezeik en gewoon een veel betere auto en niet met rijders klasse, Komop man, Max had in 2 ronden al 3 of 4 te pakken, ham reed op save misschien, en dat maakt deze kijk sport zo oer saai.
Tuurlijk Max doet het niet alleen, maar ze (het team) moeten ook in max geloven, en dat is een heel groot verschil. Dat stukje karakter maakt het F1 zeker wel anders.
Mwa dat zijn wel erg gekleurde stellingen van je. Er zullen waarschijnlijk in de toekomst teams de sport domineren zoals ze dat in het verleden ook deden. Ik denk dat dat inherent aan de formule is, het is geen cup racing waar men allemaal met gelijkwaardig materiaal werken, of streven naar gelijkwaardigheid door maatregelen zoals strafgewicht o.i.d. Kijk maar naar het motorenreglement wat pas weer over meerdere seizoenen grote verandering gaat zien. Dominantie hoort er een beetje bij ook al vinden heel veel kijkers het saai.

Ook het in slaap sukkelen van de coureurs en al dat soort statements heb ik wat moeite mee om te geloven. Max deed gisteren precies waar je andere coureurs van beticht, namelijk saai voorop rijden.
Daar komt straks ook nog wel een keer bij dat Max niet meer verdedigt omdat ie dat dan niet meer hoeft (vanwege strategie) waar hij nu gewoon extra risico neemt door iedereen achter hem proberen te houden.

Nogmaals, ik kan begrijpen dat het voor een hoop kijkers allemaal erg fris en nieuw overkomt wat Max in de F1 brengt maar dat gevoel hadden sommige fans ook toen Vettel eindelijk eens in een F1 auto stapte, of bij Alonso, of Shumacher, of Häkkinen enz.

• Mel33
Ik verklaar het toch aan de inzet van Max en het finesse en karakter wat hij toont, (daar wil je als monteur wel een loyaaltje beter je best voor doen,) dat er een 3de team aan de top bij komt.
Daar begon ik me statement mee, 7 jaar Ferrari en Mercedes in the lead, dit was de onttroning in mijn ogen.

Mel33 wijzigde deze reactie 30-10-2017 09:23 (12%)

• Hippocampus
quote:
mell33 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:22:
Ik verklaar het toch aan de inzet van Max en het finesse en karakter wat hij toont, dat er een 3de team aan de top bij komt.
Daar begon ik me statement mee, 7 jaar Ferrari en Mercedes in the lead, dit was de onttroning in mijn ogen.
Dan vergeet je gewoon Redbull die met VET ook 4 titels pakte...achter elkaar. ;)

• Mel33
Ook omdat ze in hem geloofden.

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
Hippocampus schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:17:
[...]

Mwa dat zijn wel erg gekleurde stellingen van je.
Nogal idd :X
quote:
Nogmaals, ik kan begrijpen dat het voor een hoop kijkers allemaal erg fris en nieuw overkomt wat Max in de F1 brengt maar dat gevoel hadden sommige fans ook toen Vettel eindelijk eens in een F1 auto stapte, of bij Alonso, of Schumacher, of Häkkinen enz.
Dit ^^ iedere paar jaar komt er weer een wonderboy/girl naar boven, dat is in iedere sport zo. Het is alleen super gaaf dat het nu een Nederlander is in de Formule 1, waar we tot nu toe eigenlijk nooit enorm succesvol waren (wat niet eens zozeer aan het talent van de coureurs lag!)

Ja hij is een frisse wind en ja, hij schud alles zeker weer wat op. Maar dat heb ik in de afgelopen 20 jaar wel vaker gezien.

Neemt niet weg dat het, nogmaals, super gaaf is dat het nu een Nederlander is die vooraan rijd en dat geeft toch een bijzonder tintje aan de races.

• Hippocampus
quote:
Geen idee waarom dat ter discusie staat. Ik denk dat er heel weinig teams geen vertrouwen in hun coureurs hebben. Eerder dat teams geen of weinig vertrouwen hebben in hun kansen op de wereldtitel.

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16:51
quote:
[...]

Dat dachten we/ze van Force india ook toen ze begonnen.

iRacing Profiel

• Korumera
  • Laatst online: 19-04 15:03
quote:
mystic schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:24:
[...]

Nogal idd :X

[...]

Dit ^^ iedere paar jaar komt er weer een wonderboy/girl naar boven, dat is in iedere sport zo. Het is alleen super gaaf dat het nu een Nederlander is in de Formule 1, waar we tot nu toe eigenlijk nooit enorm succesvol waren (wat niet eens zozeer aan het talent van de coureurs lag!)

Ja hij is een frisse wind en ja, hij schud alles zeker weer wat op. Maar dat heb ik in de afgelopen 20 jaar wel vaker gezien.

Neemt niet weg dat het, nogmaals, super gaaf is dat het nu een Nederlander is die vooraan rijd en dat geeft toch een bijzonder tintje aan de races.
Precies dit, ik kijk toch al heel wat jaren F1 en het komt wel vaker voor maar het is gewoon leuk om te zien dat het een Nederlander is daar heb je dan toch net wat meer mee (althans ik en denk vele anderen ook wel). Moet zeggen dat ik het met VET ook wel had bij toen hij nog bij RB zat, en met Schumacher had ik het ook in het begin van zijn carrière.

PSN: Korumera

• jmderonde
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-05 15:51
quote:
Thom2289 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:17:
[...]

Je hebt zijn contract ingezien?
Speciaal voor jou heb ik even opgezocht waar ik dat gerucht ook alweer vandaan heb, misschien staat er nog ergens een komma verkeerd, maar iets zal er zeker van waar zijn:

https://racingnews365.nl/...n-opstrijken-bij-red-bull
quote:
In het contract staat dat Max $ 50.000 per WK-punt krijgt. Met een zege had hij ineens 25 punten extra achter zijn naam staan, goed voor $ 1.250.000. Tevens levert een zege een bonus van $ 250.000 op meldt Quote.

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:15
Ik dacht me vorig jaar van Monaco te herinneren dat RIC $1M kreeg als winst-bonus, ondanks dat hij niet won. Omdat de pitstop verkeerd ging, ontging hem de zege maar de bonus kreeg ie toch.

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 16:42
quote:
Jasphur schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

Als je de drie top teams wegdenkt en als je er op gaat letten zijn de gevechten best wel tof in het midden van het veld. Het is alleen jammer dat die niet zo vaak in beeld worden gebracht.
Het wordt al een stuk spannender als je Max, Vettel en Hamilton weghaald (en eventueel Ricciardo). Kimi en Bottas zijn niet (meer) zo goed dat ze de rest mijlenver voorblijven.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• HeAdWaVe74
Duidelijk is wel dat Max maar 2 concurenten heeft. ( HAM en VET )
En de Renault motor dan .

Met een beetje durability kan hij volgend jaar in de top 3 mee doen.

iRacing Profiel

• HeAdWaVe74
Wat ik jullie idee over het contact van Vettel met Max en HAM , het was wel op het zwakste punt en makkelijk te bereiken ?

iRacing Profiel

• Feihcretsam
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08-03 12:21
quote:
HeAdWaVe74 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:34:
Wat ik jullie idee over het contact van Vettel met Max en HAM , het was wel op het zwakste punt en makkelijk te bereiken ?
Hamilton nam bocht 2 heel erg krap en heel erg snel waardoor hij al voor bocht 3 Vettel voorbij was en zelfs iets moest liften/remmen om Max niet te raken (raakte hem alsnog heel licht). Was een riskante move van hem omdat Vettel bocht 3 altijd wijd uit zou komen vanwege de lijn die hij na de battle met Max in bocht 2 had.

High risk, (potentieel) high reward move van Lewis waar dit keer aan zowel de voorkant als de achterkant een paar centimeter te weinig ruimte was. Had hij die paar centimeter wel dan was het een super move en had hij op de straight na bocht 3 het Max lastig kunnen maken. Racing incident zeg ik.

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-05 17:45
quote:
Pierre schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:09:
[...]

Haha nja baas, baas, het was wel een grapje ja.. Maar dit zou Lewis vrijwel elk weekend kunnen zeggen natuurlijk want hij loopt vrijwel elk weekend zover uit op de rest.

Ook nice van Lewis hoe je hem met alles en nog wat bezig hoorde terwijl hij gewoon met inhaal acties bezig was. Enige wat hem boeide was de positie van Vettel om zo uit te rekenen hoeveel hij nog veilig moest inhalen om wereldkampioen te worden :D

Ik verwacht ook wel dat Lewis meer had kunnen doen, maar hij koos ervoor om veilig en doordacht wereldkampioen te worden, ook wel een applausje waard :D

Op het begin dacht ik van, die Lewis bakt er helemaal niks van.. Weet niemand in te halen in bochten en etc, maar het was gewoonweg volkomen logisch. Waarom risico worden als het nergens voor nodig is? Oftewel, net die extra pk's en top snelheid gebruiken op de rechte stukken en zo mensen inhalen is gewoon een wijs besluit geweest (ondanks de schade die hij had, had hij naar mijn gevoel veel verder naar voren kunnen rijden, maar onnodig dus waarom risico's nemen).

Tijdens de race weinig van Max gezien natuurlijk, de 2 beste coureurs op het veld maken schade bij elkaar en Max floept er tussendoor (alsof Ricciardo een stukje geluk afgestaan heeft haha). Wel jammer dat na de race het volledig om HAM draaide (ergens wel begrijpelijk, maar zo werd wel alle aandacht van Max weggetrokken en ging het naar HAM toe..).

• Mel33
quote:
Korumera schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Precies dit, ik kijk toch al heel wat jaren F1 en het komt wel vaker voor maar het is gewoon leuk om te zien dat het een Nederlander is daar heb je dan toch net wat meer mee (althans ik en denk vele anderen ook wel). Moet zeggen dat ik het met VET ook wel had bij toen hij nog bij RB zat, en met Schumacher had ik het ook in het begin van zijn carrière.
Nee het is niet of niks bijzonders, geen idee waarom jullie het aldoor degraderen.
Alles wat dit verklaard is toch al een keer gebeurd in de geschiedenis?, nee dan is niks meer bijzonder of mooi, ik snap, laten we het temperen met zijn allen.

Het speelt zich toch nu af met Max? het is toch 'nu' zoals het is. Nee je kan alles wat een prestatie mooi maakt wel terug herleiden naar iemand of iets dat een voorganger heeft gedaan. maak het toch niet zo saai voor ons, door het steeds maar niet bijzonder te houden/maken.

Zou er dan een topic systeem geweest zijn als we alles zo afvlakken.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:35
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:37:
[...]

Haha nja baas, baas, het was wel een grapje ja.. Maar dit zou Lewis vrijwel elk weekend kunnen zeggen natuurlijk want hij loopt vrijwel elk weekend zover uit op de rest.

Ook nice van Lewis hoe je hem met alles en nog wat bezig hoorde terwijl hij gewoon met inhaal acties bezig was. Enige wat hem boeide was de positie van Vettel om zo uit te rekenen hoeveel hij nog veilig moest inhalen om wereldkampioen te worden :D

Ik verwacht ook wel dat Lewis meer had kunnen doen, maar hij koos ervoor om veilig en doordacht wereldkampioen te worden, ook wel een applausje waard :D

Op het begin dacht ik van, die Lewis bakt er helemaal niks van.. Weet niemand in te halen in bochten en etc, maar het was gewoonweg volkomen logisch. Waarom risico worden als het nergens voor nodig is? Oftewel, net die extra pk's en top snelheid gebruiken op de rechte stukken en zo mensen inhalen is gewoon een wijs besluit geweest (ondanks de schade die hij had, had hij naar mijn gevoel veel verder naar voren kunnen rijden, maar onnodig dus waarom risico's nemen).

Tijdens de race weinig van Max gezien natuurlijk, de 2 beste coureurs op het veld maken schade bij elkaar en Max floept er tussendoor (alsof Ricciardo een stukje geluk afgestaan heeft haha). Wel jammer dat na de race het volledig om HAM draaide (ergens wel begrijpelijk, maar zo werd wel alle aandacht van Max weggetrokken en ging het naar HAM toe..).
Beter opletten voortaan, want Lewis zei zelf over de boardradio dat het gewoon bagger ging en hij niet bij Sainz kon komen op dat moment, die was daar echt niet blij mee en was zeker niet "strategie" om het maar rustig aan te doen. Stel VER zijn motor was opgeblazen, had je dus mooi Vettel op 2 gekregen (wisselen met Rai), dus hij wilde zeker weten wel proberen zo ver als mogelijk vooraan te komen. Zijn team gaf echter aan dat het max. positie 8 zou kunnen worden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Hammi heeft het een beetje benauwd gehad in Mexico:

Moest toch even snel aan de kant voor poesje.
https://www.ad.nl/bizar/v...auwen-van-leeuw~ad08f837/

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Korumera
  • Laatst online: 19-04 15:03
quote:
mell33 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Nee het is niet of niks bijzonders, geen idee waarom jullie het aldoor degraderen.
Alles wat dit verklaard is toch al een keer gebeurd in de geschiedenis?, nee dan is niks meer bijzonder of mooi, ik snap, laten we het temperen met zijn allen.

Het speelt zich toch nu af met Max? het is toch 'nu' zoals het is. Nee je kan alles wat een prestatie mooi maakt wel terug herleiden naar iemand of iets dat een voorganger heeft gedaan. maak het toch niet zo saai voor ons, door het steeds maar niet bijzonder te houden/maken.

Zou er dan een topic systeem geweest zijn als we alles zo afvlakken.
Ik zeg toch ook nergens dat het afgevlakt moet worden, ik zei alleen dat het wel degelijk vaker voorkomt en het voor mij zelf gewoon niet zo speciaal meer is maar wel dat het een Nederlander is :)

PSN: Korumera

• LopendeVogel
quote:
Martinusz schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

Beter opletten voortaan, want Lewis zei zelf over de boardradio dat het gewoon bagger ging en hij niet bij Sainz kon komen op dat moment, die was daar echt niet blij mee en was zeker niet "strategie" om het maar rustig aan te doen. Stel VER zijn motor was opgeblazen, had je dus mooi Vettel op 2 gekregen (wisselen met Rai), dus hij wilde zeker weten wel proberen zo ver als mogelijk vooraan te komen. Zijn team gaf echter aan dat het max. positie 8 zou kunnen worden.
Ik heb alles gehoord, ik heb zeer zeker opgelet en ik zal dat voortaan uiteraard blijven doen, zou jij dat ook willen doen? Wat jij verteld, dat was dus ook mijn eerste indruk (oa vanwege wat er verteld werd) want het lukte hem gewoon niet om mensen in te halen.

Dit was voor mij duidelijk een combinatie van waarbij Lewis het gewoon goed en slim gespeeld heeft.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
mell33 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Het heeft niets met temperen te maken, maar je maakt hem nu de messias zelve, dat is imho nogal overdreven ;)

Ja, hij is kneiters goed wat hij doet en zonder twijfel een talent wat we al even niet meer hebben gezien. En ik geniet enorm van zijn prestaties, want verdorie wat is die gozer goed! En zonder meer gaat hij een paar WK's winnen... Maar over een jaar of 5 is er weer zo'n ster, net als dat 5 jaar gelden zo was.. en 10 jaar geleden etc.

Dat doet niets af aan zijn prestaties maar je kunt ook doorslaan ;)

• 210667
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
quote:
bvbal79 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:16:
[...]

2 coureurs in een race actie...hij is er toch niet voor gestraft. kop op man. Max heeft gewonnen. Vettel heeft damage control goed gedaan door 13 auto's op de baan in te halen
Zou ook buitengewoon triest zijn geweest als hij dat met zijn kwaliteiten en auto niet had gedaan. Ferrari,RBR en Mercedes moeten eigenlijk altijd top 6 kunnen rijden. Doen ze dat niet dat hebben ze slecht gepresteerd

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:07
quote:
Nee zeker niet:

PSN: KADR777

• Mel33
quote:
Heatonme schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:40:
Hammi heeft het een beetje benauwd gehad in Mexico:
[afbeelding]
Moest toch even snel aan de kant voor poesje.
https://www.ad.nl/bizar/v...auwen-van-leeuw~ad08f837/
Wat een oen of oen van een maat, sorry dat ik het zeg, waarom houdt hij dit niet prive, zo verheerlijkt hij de boel, Is al een oud filmpje, maar als je iets speciaals hebt, waarom maak je dit openbaar, en verheerlijk je het of je geeft mensen reden tot afkeuren.

Ik zoek met suf naar de boordradio gesprekken, iemand een linkje?

• LopendeVogel
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:49:
[...]

Zou ook buitengewoon triest zijn geweest als hij dat met zijn kwaliteiten en auto niet had gedaan. Ferrari,RBR en Mercedes moeten eigenlijk altijd top 6 kunnen rijden. Doen ze dat niet dat hebben ze slecht gepresteerd
Ik hoop zelfs dat er een team bijkomt volgend jaar in de top zodat Alonso beter kan laten zien wat hij kan.
De verdediging op Lewis vond ik echt strak van Alonso met z'n Honda. Daar waar iedereen poeslief aan de kant ging voor de beste coureurs (vet en ham), had Alonso zoiets van: kom maar even spelen ik in mijn k*t Honda, jij in je Mercedes :D

Die Alonso dies hopelijk voorlopig nog niet uit geracet. Is hij überhaupt al op een stuurfoutje oid betrapt dit jaar? Volgens mij rijdt hij standaard perfecte rondes net als Lewis en is de enige beperking zijn auto.

LopendeVogel wijzigde deze reactie 30-10-2017 09:58 (9%)

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:34
Ok, mijn ervaringen van de race:
Mooie actie in bocht 1 en 2, en Max kwam daar heel goed weg. Daarna was het vooral gewoon saai. Dit is waar we aan moeten gaan wennen ben ik bang... Het radiocommentaar over het pacen was grappig.

Lewis viel mij erg tegen in hoe hij terug kon komen. Of was het de Mercedes die tegen viel? Hoe dan ook: de manier waarop hij de backmarkers ronden lang niet voorbij kwam was m.i. een behoorlijke blamage. Vettel deed dat beter.

Het uitvallen van al die Renault motoren was wel spannend voor Max zijn positie, en is ook nog altijd voor volgend jaar zorgelijk. Ik hoop dat ze echt die betrouwbaarheid beter krijgen, want uitvalbeurten kosten gewoon te veel punten als je voor een kampioenschap wil gaan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Ankona
quote:
[...]

Dat voorkom je niet, maar los daarvan is de strijd in het middenveld zeker zo interessant (al krijgt dat veel minder aandacht). Daar ontwikkelen zich de ruwe diamanten tot de kanshebbers van morgen of eendagsvliegen die het niet gaan maken.

Het zou alleen leuk zijn als vooraf iets minder vanzelfsprekend zou zijn welke teams kans hebben om bij de top aan te sluiten. Wat meer ontwerpvrijheid en een veel simpelere motor zou helpen om voor verrassingen te zorgen. Vroeger reden 8, 10 en 12 cilinder motoren tegelijk in het veld, en 4-wielers tegen 6-wielers. Nu heb je alleen nog McLaren die aero boven motor vermogen had gekozen en door de complexiteit van de motor nu op een onoverbrugbare achterstand staat.
Geef de ontwerpers meer vrijheid om een gok te wagen. Dan zie je ook meteen dat het ene circuit meer in het voordeel van de ene keuze is en de ander elders voordeel pakt. (en de top teams hebben dan meerdere chassis en motorblokken op de plank liggen.... vroeger had Schumacher een extra motorblok, speciaal geoptimaliseerd voor kwalificaties)

(En het blijft sport. Vergelijk het met voetbal. In de eredivisie zijn clubs als NAC en Roda ook bij voorbaat kansloos als ze tegen de landskampioen moeten spelen, maar die wedstrijden staan ook op het programma. Net zoals het voor kan komen dat een amateurclub de beker winnaar loot - sorry kon het niet laten. Sinds kort hou ik niet meer van voetbal :'( )

alles kan off-topic

• The_Butler
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 16:46
Goed bezig BBC - hier de F1 pagina van Mexico; zoek voor de gein eens op de naam van de race winnaar "verstappen" - not found

at your service

• LopendeVogel
quote:
ATS schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:57:
Mooie actie in bocht 1 en 2, en Max kwam daar heel goed weg. Daarna was het vooral gewoon saai. Dit is waar we aan moeten gaan wennen ben ik bang... Het radiocommentaar over het pacen was grappig.

Lewis viel mij erg tegen in hoe hij terug kon komen. Of was het de Mercedes die tegen viel? Hoe dan ook: de manier waarop hij de backmarkers ronden lang niet voorbij kwam was m.i. een behoorlijke blamage. Vettel deed dat beter.

Het uitvallen van al die Renault motoren was wel spannend voor Max zijn positie, en is ook nog altijd voor volgend jaar zorgelijk. Ik hoop dat ze echt die betrouwbaarheid beter krijgen, want uitvalbeurten kosten gewoon te veel punten als je voor een kampioenschap wil gaan.
Bij Lewis was er uiteraard schade in combinatie met hoe de auto afgesteld zou zijn (perfect om voorop te rijden, minder prettig om achter iemand te rijden) maar halverwege hoorde je ook duidelijk meermaals via de boordradio dat hij puur bezig was met een bepaalde positie om wereldkampioen te worden (enige wat hem boeide was zijn positie tegenover die van Vettel). Stel hij kon bij de top 4-5 eindigen dan hingen daar voldoende risico's aan vast (zoals met Alonso had hij vast en zeker zweet in de naad). Lewis moest gewoon bij de top 10 komen en dan was het kampioenschap voor hem.
In mijn ogen had hij dus geen reden om onnodig risico's te nemen.

• Mel33
quote:
Korumera schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:43:
[...]

Ik zeg toch ook nergens dat het afgevlakt moet worden, ik zei alleen dat het wel degelijk vaker voorkomt en het voor mij zelf gewoon niet zo speciaal meer is maar wel dat het een Nederlander is :)
Maar dat weet toch iedereen wel. De keus om het dan nog te vertellen en af te vlakken snap ik niet, of zit het hem in de duimpjes, voor een goeie reactie. Geeft verder ook niets, maar als je Max hoort en ziet, dan spreekt hij met daden en feiten, en dat maakt het gewoon zo heerlijk. de rest heeft vaak geen ware face, en dat hebben de nieuwe wel, Ric, Max, bijvoorbeeld, Ik zie dat voor nu tenminste nog als het onderscheid. Laten we hopen dat Max zo blijft, en niet anderen de schuld geven van falen, daarvan hebben we genoeg op de baan.

• 210667
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
quote:
bvbal79 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Dat zeker..maar nu al de stempel legende erop zetten is wel heel erg absurd toch?
Zo'n typisch calvinistische zure reactie. Nationaal en internationaal worden zijn prestaties zoals hij die nu levert gewoon gezien en gewaardeerd en wordt hij gezien als de natuurlijke opvolger van de Senna's , Schumachers en Hamiltons. Dat men lyrisch over hem wordt zegt genoeg.

• Ankona
quote:
ATS schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:57:

Vettel moest wel, Hamilton vond het wel best. Die wilde de boel heel houden voor de ereronde na de vlag. Zo lang als hij erover deed om het niet al te grote gat naar Sainz dicht te rijden maakte wel duidelijk dat hij het rustig aan deed. Ook zat hij daarna nog behoorlijk lang "vast" achter een Sauber. Zelfs toen Max hem op een ronde zette nam hij niet de moeite om aan te sluiten en achter hem aan met drs en blauwe vlaggen door het veld te crossen.

alles kan off-topic

• Mel33
quote:
mystic schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:48:
[...]

Het heeft niets met temperen te maken, maar je maakt hem nu de messias zelve, dat is imho nogal overdreven ;)

Ja, hij is kneiters goed wat hij doet en zonder twijfel een talent wat we al even niet meer hebben gezien. En ik geniet enorm van zijn prestaties, want verdorie wat is die gozer goed! En zonder meer gaat hij een paar WK's winnen... Maar over een jaar of 5 is er weer zo'n ster, net als dat 5 jaar gelden zo was.. en 10 jaar geleden etc.

Dat doet niets af aan zijn prestaties maar je kunt ook doorslaan ;)
Mee eens, maar kom op, knip en plak mijn hele tekst en druk wat jij bedoeld even vet af dan.
Nee maar zo trekken we het uit verband.

Iemand al boordradios?

• Stefie2010
  • Laatst online: 13-05 10:14
quote:
The_Butler schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:00:
Goed bezig BBC - hier de F1 pagina van Mexico; zoek voor de gein eens op de naam van de race winnaar "verstappen" - not found

[afbeelding]
Over wie denk je dat het bij de NOS allemaal zou gaan als VER wereldkampioen was geworden?

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*O* *O* *O* MAX!!! *O* *O* *O*

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True