[F1 2017] Race 19 - GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 45.491 views

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:30

nachtnet

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Grande Premio do Brasil - 10-12 November
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4FF60j8uKD1oaQw3iqWEF5JC/full.png
Data
Vr 10 Nov
Free Practice 1:13:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(10:00)
Free Practice 2:17:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
Za 11 Nov
Free Practice 3:14:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(11:00)
Quali:17:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
Zo 12 Nov
Race:17:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)

CircuitAutodromo Jose Carlos Pace (Interlagos)
LocatieSao Paolo, Brazilië
Lengte4309 m
Aantal race ronden71
Total race afstand305,9094 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes)3:01:01.355!!
Lap record1:11.473 - Juan Pablo Montoya (2004)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden*:
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel
  • Medium (M) Wit
*tot de GP van Monaco was de banden keuze voor ieder team gelijk.
  • 7 sets van de zachtste band
  • 4 sets van de middelste band
  • 2 sets van de hardste band

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Soft and one set Medium.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CWjTsLp88NGU0MgYUW1tQAl9/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://adn.gpupdate.net/large/316775.jpg
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Unless wet or intermediate tyres are used during the race, all drivers must use at least two different specifications of dry-weather tyres in the race, at least one of which must be one of the two mandatory sets nominated by Pirelli, though the teams are free to decide which one.
  • Teams are free to use wet tyres as they see fit during qualifying and the race. However, during the preceding practice sessions, they may only be used if the track has been declared wet by the race director.
  • If a race is started behind the safety car due to heavy rain, the use of wet tyres is compulsory.
  • If it starts to rain in the three minutes prior to the start then the abort lights will come on and the starting procedure will revert to the 10-minute point to allow teams to change to appropriate tyres.
  • If the weather is exceptionally bad the race director may choose to abort the start and resume the starting procedure only when conditions have improved. Alternatively, he may decide to initially start the race behind the safety car and then conduct a normal standing start once the track is deemed safe enough to do so.
  • If a safety car is deemed to be required for the beginning of a race due to wet weather, a normal standing start will occur once the track is deemed safe to race. The process will see the safety car return to the pit lane and the cars assemble on the grid for the start.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/static/img/mgl/11300000/11300000/11304000/11304000/11304031/s8/f1-brazilian-gp-2016-max-verstappen-red-bull-racing-rb12.jpg

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En iedereen meedoen hé. :+
Het lijkt een doorweekte Q te gaan worden, en een droge race de dag erna. Dat is niet goed genoeg. We hebben nog een dag regen nodig. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:56:
En iedereen mee doen hé. :+
Het lijkt een doorweekte Q te gaan worden, en een droge race de dag erna. Dat is niet goed genoeg. We hebben nog een dag regen nodig. :P

[video]
Volgens mij heeft Max met twee overwinningen dit seizoen wel bewezen dat ie inmiddels ook prima mee kan komen 'in the dry'. :P

Ik ben misschien juist wel heel benieuwd naar een écht natte quali (in z'n geheel nat, dus niet met opdrogende baan en/of inters). Als ie écht zo goed is als we allemaal weten denken, dan moet dat wel een eerste pole worden. Anders: Myth busted >:) ;) :+

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 06-11-2017 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
naitsoezn schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:23:
[...]

Volgens mij heeft Max met twee overwinningen dit seizoen wel bewezen dat ie inmiddels ook prima mee kan komen 'in the dry'. :P

Ik ben misschien juist wel heel benieuwd naar een écht natte quali (in z'n geheel nat, dus niet met opdrogende baan en/of inters). Als ie écht zo goed is als we allemaal weten denken, dan moet dat wel een eerste pole worden. Anders: Myth busted >:) ;) :+
Tja, hij was erg dichtbij bij Monza, maar Hamilton kan ook in de regen rijden. Dat was wel voor de enorme upgrade in Singapore die de RB13 kreeg. :)

Oh en ja, modjes kunnen lekker de avond van te voren al reageren in het topic. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

DaniëlWW2 schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:12:
[...]

Tja, hij was erg dichtbij bij Monza, maar Hamilton kan ook in de regen rijden. Dat was wel voor de enorme upgrade in Singapore die de RB13 kreeg. :)
Precies, Hamilton vorig jaar in de regen maakte geen enkele fout, en problemen zoals in Monaco, Hongarije of Singapore qua balans in de auto verwacht ik niet voor Mercedes op Interlagos. Dus als het regent is het Lewis die pole pakt. En in de race, net als vorig jaar, foutloos naar de overwinning rijdt. Denk ik :+
Oh en ja, modjes kunnen lekker de avond van te voren al reageren in het topic. :+
oOo

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Mjah, Monza is imho nou niet echt een circuit om je driver-skills te tonen. Dat circuit heeft iets van drie bochten ofzo :+
Mede mogelijk gemaakt door @nachtnet :*) :P

[ Voor 38% gewijzigd door naitsoezn op 06-11-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

naitsoezn schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:52:
Mjah, Monza is imho nou niet echt een circuit om je driver-skills te tonen. Dat circuit heeft iets van drie bochten ofzo :+
Probeer jij het eens zou ik zeggen :+

Hamilton was meer dan een seconde sneller in de kwalificatie in Monza. Dan moet je wel wat kunnen hoor. Hem onderschatten in de regen is ehm, dapper. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Migrator schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:00:
[...]

Hamilton was meer dan een seconde sneller in de kwalificatie in Monza. Dan moet je wel wat kunnen hoor. Hem onderschatten in de regen is ehm, dapper. :p
Ik onderschat Hamilton niet, ik zeg dat Monza-2017 geen goede graadmeter was voor een eventuele regenquali in Brazilië ;)
Probeer jij het eens zou ik zeggen :+
Graag! Waar kan ik tekenen? :+

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 07-11-2017 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 15:12

Damian

Insane Obtrusion

Poeh weer een regenrace zou wel gaaf zijn. Weet niet of op het droog de auto al goed genoeg is van Max.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:59
Wat een rottijd, 17:00

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-06 15:23
Raceweek! Heb er zin in.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-4.motorsport.com/images/amp/YvxQX8E0/s6/f1-brazilian-gp-2016-max-verstappen-red-bull-racing-rb12-leads-nico-rosberg-mercedes-amg-f.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DN9nnLaVwAAqUME?format=jpg&name=large
#DidYouKnow: The @InterlagosTrack is situated between two lakes in #SaoPaulo. “Interlagos” literally means “between lakes” in Portuguese

[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 07-11-2017 08:43 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ook een lekker tijdstip dit weekend, heb je ook nog wat aan de zondagmiddag.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 16:26
De bandenkeuze ontbreekt :o
Afbeeldingslocatie: https://adn.gpupdate.net/large/316775.jpg

Verder vind ik 17:00 ook niet echt een ideale tijd. Dat wordt alle media vermijden en iets later starten.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48

Spotmatic

Ken sent me

Migrator schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:38:
[...]

Precies, Hamilton vorig jaar in de regen maakte geen enkele fout, en problemen zoals in Monaco, Hongarije of Singapore qua balans in de auto verwacht ik niet voor Mercedes op Interlagos. Dus als het regent is het Lewis die pole pakt. En in de race, net als vorig jaar, foutloos naar de overwinning rijdt. Denk ik :+
Ja, als je vooraan rijdt en geen enkele druk voelt, dan is geen fouten maken niet zo bijzonder. Laten we zien of HAM inderdaad goed met druk kan omgaan, met Max de hele tijd in z'n achteruitkijkspiegel. (Niet ondenkbeeldig als de Q nat is, dan kan het zomaar HAM P1, VER P2 bij de start van de race).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:30
naitsoezn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 07:38:
[...]

Ik onderschat Hamilton niet, ik zeg dat Monza-2017 geen goede graadmeter was voor een eventuele regenquali in Brazilië ;)

[...]

Monza is juist wel goede graadmeter.

Veel hard remmen en acceleren uit langzame bochten.

Hamilton is nog een klap beter dan Max in de regen. Vorig jaar Brazilië was Hamilton sneller en foutlozer dan Verstappen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Requiem19 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:57:
[...]
Hamilton is nog een klap beter dan Max in de regen. Vorig jaar Brazilië was Hamilton sneller en foutlozer dan Verstappen.
Zou Max niet ook sneller en foutlozer zijn als hij voorop zou rijden, zonder last van spray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

naitsoezn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 07:38:
[...]

Brazilië zal de Red Bull wel iets beter liggen dan Monza inderdaad. Toch: regen is regen en de kwaliteit van de coureur is meer van belang dan de auto. Ik denk eigenlijk wel dat het een redelijke graadmeter is.
[...]

Geloof dat Renault een bedrijfje heeft opgekocht dat je voor redelijk wat geld los laat in de 2016 auto, mits je een racelicentie hebt :+
Spotmatic schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:52:
[...]

Ja, als je vooraan rijdt en geen enkele druk voelt, dan is geen fouten maken niet zo bijzonder.
In de regen? Heb je nog steeds maximale concentratie voor nodig. Hamilton reed vorig jaar bij gelijke bandensituatie elke keer weg bij Verstappen. "Niet zo bijzonder" is niet wat ik daarvoor zou gebruiken..
Laten we zien of HAM inderdaad goed met druk kan omgaan, met Max de hele tijd in z'n achteruitkijkspiegel. (Niet ondenkbeeldig als de Q nat is, dan kan het zomaar HAM P1, VER P2 bij de start van de race).
Ik ben heel benieuwd. De auto's liggen wat dichter bij elkaar natuurlijk. Maar goed, ik verwacht Hamilton dus bovenaan in het geval van regen, maar als ik het fout heb is het ook niet erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Requiem19 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:57:
[...]

Ga ik niet ontkennen, simpelweg omdat Hamilton geen koekenbakker is en er tot nu toe 'vrij weinig situaties' zijn geweest waarin Max Hamilton het snot om de oren reed :P

Maar:
Monza-2017 is juist wel goede graadmeter.
Ben ik het gewoon niet mee eens ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kan iemand die mods even een dagje bannen voor dit belachelijke machtsmisbruik? :+

Te koop....

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:13:
Kan iemand die mods even een dagje bannen voor dit belachelijke machtsmisbruik? :+
Och, laat ze hun pleziertje hebben. Als ze geen machtsmisbruik meer mogen plegen, wat voor voordeel zit er dan aan het leven als mod?

Edit: En dat was het moment dat alle mods mij even een vlug duimpje gaven...

[ Voor 10% gewijzigd door Stoelpoot op 07-11-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:48
INB4 geklaag over de tijden. Oh wacht.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
naitsoezn schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:04:
[...]

Ga ik niet ontkennen, simpelweg omdat Hamilton geen koekenbakker is en er tot nu toe 'vrij weinig situaties' zijn geweest waarin Max Hamilton het snot om de oren reed :P

Maar:

[...]

Ben ik het gewoon niet mee eens ;)
Alright :).

Wat te denken dan van het gegeven dat Hamilton de laatste 8 regenraces allemaal gewonnen heeft?

De regen zou juist in het voordeel moeten zijn van de auto's met minder vermogen. Rain is the equalizer. Maar toch wint Hamilton keer op keer.

Hij is, vind ik, even snel als Max in de regen, maar maakt minder foutjes. Max rijdt iets meer op de grens.

Max lijkt misschien beter omdat hij fantastische inhaalraces heeft kunnen rijden in de regen. Als je saai vooraan rijdt kun je niet spectaculair rijden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Viva Brasil e Forza Ferrari. Ik heb er echt weer zin in.
(hup max)

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 07-11-2017 10:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Ik hoop op een mooie strijd voor de overwinning. De WDC en WCC zijn al bepaald dus de top 6 kan wel lekker gaan rijden.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Alleen jammer dat die save van Max niet in dat filmpje zit, verder wel een mooie recap.

Ik zag alleen dat er voorlopig nog geen regen staat voor de race maar ik ga gewoon door met de regendans 8)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 13:21

pinda powerrr

Slow down...

* Anoniem: 168490 meldt zich!

De FP's worden lastig om te kijken, maar de Q en de race zijn perfect qua tijd! Ben wel benieuwd wat iedereen gaat doen, nu het kampioenschap klaar is. Niks meer te verliezen, iedereen gaat vol zijn plekje verdedigen, of aanvallen waar ze het anders zouden laten.
RAI een keer voor VET? Zou het mogen van Arrivabene? :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
naitsoezn schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:52:

[...]

Mede mogelijk gemaakt door @nachtnet :*) :P
@naitsoezn Mentions in verborgen topics werken helaas niet.. :+ (ik krijg er iig geen notificatie van..)

Race van 2016 was wel memorabel lang.(+3uur) (en wat was iedereen hier in het 2016-GP topic aan het klagen over al die rode vlaggen, de safetycarrondjes en het wachten..) Uiteindelijk werd het geen Safetycar parade en kon er echt geraced worden. *O* :)F

Ongeacht of het tijdens de race droog of nat is. Omdat beide kampioenschappen al beslist zijn (op wat subtop plaatsen na dan) verwacht ik een race waarin iedereen vrij kan rijden en kan gaan voor eigen belang. HAM, VET, VER, RAI, RIC & BOT hebben in die zin niets te verliezen en kunnen wat meer risico's nemen.

@pinda powerrr was me net voor.
pinda powerrr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:10:
* Anoniem: 168490 meldt zich!

[..] Ben wel benieuwd wat iedereen gaat doen, nu het kampioenschap klaar is. Niks meer te verliezen, iedereen gaat vol zijn plekje verdedigen, of aanvallen waar ze het anders zouden laten.
RAI een keer voor VET? Zou het mogen van Arrivabene? :+
VET zal nog steeds de voorkeur krijgen van Ferrari. Ook omdat Ferrari behoorlijk gezichtsverlies heeft geleden door beide kampioenschappen te verliezen.

Arrivabene lijkt overigens slachtoffer te gaan worden van het niet halen van een kampioenschap. (er zijn wat ontslag geruchten)Even zonder bronnen.

[ Voor 27% gewijzigd door nachtnet op 07-11-2017 10:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 12:40

Martinspire

Awesomeness

Requiem19 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:58:
[...]

Wat te denken dan van het gegeven dat Hamilton de laatste 8 regenraces allemaal gewonnen heeft?
Gekleurde statistiek. In het Mercedes tijdperk de afgelopen jaren waren er niet heel veel regenraces en is het logisch dat de regenspecialist in het dominante team dan wint.
De regen zou juist in het voordeel moeten zijn van de auto's met minder vermogen. Rain is the equalizer. Maar toch wint Hamilton keer op keer.
Mercedes was niet alleen dominant vanwege de PK's, maar ook vanwege het chassis. We zagen wat er gebeurd als ie achter iemand aan moet rijden, maar als je al voorop start, dan is het in die auto gewoon vrij makkelijk. Ja het is een equalizer, maar degene met de beste auto op droog, scoort ook goed op nat. En de rest moest dan van te ver komen om het nog goed te maken. Max had vorig jaar makkelijk kunnen winnen als ie niet op inters gestaan had. Ik mag hopen dat ze dit jaar wel op de buienradar kijken voordat ze zo'n stunt uithalen.
Hij is, vind ik, even snel als Max in de regen, maar maakt minder foutjes. Max rijdt iets meer op de grens.
Nee weer fout. Hij rijdt voorop. Dan hoef je niet alles te geven om bij te blijven. Vorig jaar zat Max Hamilton in te halen omdat die voorop reed. Je zag in Mexico hoe makkelijk Max het had voorop. Dat is met de meesten zo en eigenlijk helemaal niet zo raar. En als je voorop rijdt en weinig zorgen hoeft te maken over wat er achter je gebeurt, kun je het gat managen. Dáár is Hamilton goed in, verder is het vooral de snelste auto. Niet dat ie slecht is, maar ik vind hem al jaren niet zo briljant in de regen als dat ie eerder was. Puur omdat ze dominant zijn, rijdt ie voorop. En daar houden is helemaal niet zo lastig. Ja de eerste ronde is lastig omdat je voorop rijdt, maar daarna valt het mee. Je hebt niet eens spray.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 06-06 14:53
Vorig jaar helemaal top, hou van dat wachten en alle teams die niet weten wat ze moeten doen in halve tot complete chaos vol in het zicht.

Maar gewoon lekker racen is ook prima. top baan mooie flow met rijke historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:58:
[...]

Rosberg was ook makkelijk P2. Voordeel van een sterkere motor is ook dat ze met veel meer vleugel kunnen rijden; dus betere grip. Hamilton heeft zich zeker bewezen, maar hopelijk zien we nog een nieuw gevecht met Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DN88hVwW4AACBPZ.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Martinspire schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:29:
[...]
Max had vorig jaar makkelijk kunnen winnen als ie niet op inters gestaan had. Ik mag hopen dat ze dit jaar wel op de buienradar kijken voordat ze zo'n stunt uithalen.

[...]
Nee weer fout. Hij rijdt voorop. Dan hoef je niet alles te geven om bij te blijven. Vorig jaar zat Max Hamilton in te halen omdat die voorop reed.
Ehm, niet om je droom om zeep te helpen hoor, maar na de tweede rode vlag reden Hamilton en Verstappen allebei op de full wets en reed Hamilton langzaam maar zeker weg bij Verstappen, gewoon te zien in de Lap History Chart (.pdf). Na diens spin ging dat nog wat harder. Daarna is het lastig vergelijken vanwege verkeer e.d., maar ik denk absoluut niet dat Max 'm had kunnen winnen. Een makkelijke tweede plaats: zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 16:23
MegaTronics schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:44:
Ook een lekker tijdstip dit weekend, heb je ook nog wat aan de zondagmiddag.
Pas maar op, zometeen komt er weer iemand klagen dat je geen echte F1-fan bent omdat je de wedstrijd wil kijken op een tijdstip dat het jou goed uitkomt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-06 23:36
Was vorig jaar echt een genot om te kijken (en heb onder de rode vlaggen door gewoon snel kunnen
koken :P)

En kunnen ze niet gewoon als het kampioenschap toch al besloten is een grote driver-swap doen? Eens kijken of Hamilton in een Sauber net zo snel is. Lijkt me dat we dan echt bizarre dingen gaan zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mooi om te zien dat RBR de enige is met afwijkende bandenkeuze tussen de rijders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:06
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DOBWQt5W0AALAhQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 07:24
Ik denk dat ham gewoon ook een erg goede regenrijder is inderdaad. Wie er beter is is moeilijk te zeggen niet in gelijke omstandigheden. Als je als tweede ligt heb je meer last van missende downforce, en daarnaast moet je agressiever rijden om dichterbij te komen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Present!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Met betrekking tot Hamilton en de regen is dit wel leuk om eens terug te kijken:

Hamilton wint. Nummer 2 op 1:08. Nummer 3 op 1:22 en de rest allemaal op een 1 ronde of meer. Dit terwijl het team Hamilton vroeg om langzamer te rijden en Hamilton aangaf al rustig aan te doen...

Domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Migrator schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:38:
[...]

Vorig jaar stond er echter wel nog wat op het spel voor Hamilton. Nu is hij al wereldkampioen en zal hij zeker met zijn gedachten ergens anders zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:06

Pierre

Van nature lui!

Zo ben er ook weer bij, hoop wel op iets moois. Laat die regen maar komen _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 04:28

Mystikal

It never hurts to help!

Present!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:17
Requiem19 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:22:
Met betrekking tot Hamilton en de regen is dit wel leuk om eens terug te kijken:

[video]

Hamilton wint. Nummer 2 op 1:08. Nummer 3 op 1:22 en de rest allemaal op een 1 ronde of meer. Dit terwijl het team Hamilton vroeg om langzamer te rijden en Hamilton aangaf al rustig aan te doen...

Domination.
Mooi race was dat idd. Meeste bizarre vond ik toen nog wel dat de "ervaren" Massa gewoon 5x spinde in 1 race... :+
En ik had schijnbaar alweer verdrongen hoe lelijk die auto's dat seizoen waren met die vleugels over de neus heen/losse vleugeltjes op de neuzen :X
Ze klinken wel lekker though 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Hoe zit het met de WK punten, kan max nog omhoog ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:09:
Hoe zit het met de WK punten, kan max nog omhoog ?
In theorie. Ja.

Als Max twee keer eerste wordt en RIC en RAI buiten punten vallen kan hij nog vierde worden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:12:
[...]

In theorie. Ja.

Als Max twee keer eerste wordt en RIC en RAI buiten punten vallen kan hij nog derde worden dacht ik.
BOT heeft 114 punten voorsprong, dat gaat nooit lukken :) RIC zou theoretisch kunnen, maar realistisch gezien is alleen p5 nog mogelijk, 30 punten meer dan RAI scoren over 2 races... Als Ferrari blijft prutsen kan dat prima :P

Edit: Ik zou toch zweren dat je zei dat hij nog derde kon worden... Ninja edit? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 07-11-2017 12:46 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grrrrrene schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:24:
[...]

BOT heeft 114 punten voorsprong, dat gaat nooit lukken :) RIC zou theoretisch kunnen, maar realistisch gezien is alleen p5 nog mogelijk, 30 punten meer dan RAI scoren over 2 races... Als Ferrari blijft prutsen kan dat prima :P

Edit: Ik zou toch zweren dat je zei dat hij nog derde kon worden... Ninja edit? :P
Muhahaha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
Weer present!

Volgens Google zou het vrijdag en zaterdag regenen maar zondag droog zijn. Hopelijk is het precies andersom. Alhoewel het vorig jaar een flinke zit was, heb ik wel ontzettend genoten van de race, dus daar hoop ik zeker weer op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28
alex3305 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:36:
Weer present!

Volgens Google zou het vrijdag en zaterdag regenen maar zondag droog zijn. Hopelijk is het precies andersom. Alhoewel het vorig jaar een flinke zit was, heb ik wel ontzettend genoten van de race, dus daar hoop ik zeker weer op!
vrije training en kwalificatie in de regen, maar een droge race....kan ook leuk worden.
De teams hebben dan geen/niet voldoende data voor de zondag. Kan leuk worden met niet werkende setups, banden die niet in de working range komen..etc..

En met een natte kwalificatie verwacht ik Max toch wel ergens boven in de lijstjes.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

sanderb schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:51:
[...]

vrije training en kwalificatie in de regen, maar een droge race....kan ook leuk worden.
De teams hebben dan geen/niet voldoende data voor de zondag. Kan leuk worden met niet werkende setups, banden die niet in de working range komen..etc..

En met een natte kwalificatie verwacht ik Max toch wel ergens boven in de lijstjes.
Ho ho, we hebben al een paar races geen geplofte PU gezien bij Max. Ik vind dat het weer tijd wordt. En aan afgelopen race te zien is Renault Tagheuer het met me eens.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45
Bansheeben schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:53:
[...]

Ho ho, we hebben al een paar races geen geplofte PU gezien bij Max. Ik vind dat het weer tijd wordt. En aan afgelopen race te zien is Renault Tagheuer het met me eens.
Ga jij je mond eens spoelen zeg, pretbederver :N

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

FastFred schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:54:
[...]

Ga jij je mond eens spoelen zeg, pretbederver :N

:9
Ja, sorry. Al die positiviteit hier... Kan niet goed zijn :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 11:43
Afbeeldingslocatie: https://drivetribe.imgix.net/DVwFQyzlRbyH2uERQmK9jQ?w=1600&h=1200&fm=pjpg&auto=compress&fit=crop&crop=faces,edges
Meer detail foto's RBR13

@FastFred Ja, dat weet ik, dat staat er nogal groot bij.
Foto's zijn pas net gepubliceerd, dus gewoon kijkvoer.

[ Voor 17% gewijzigd door yorkick op 07-11-2017 13:04 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@yorkick verkeerde topic, dat zijn foto's gemaakt in Oostenrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Vroeg me inderdaad al af waarom de layout van spielberg in de auto staat. Vraag me eigenlijk sowieso af waarom de track layout in de auto zit. Lijkt me niet dat Max of Ric een bocht vergeet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bansheeben schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:02:
Vroeg me inderdaad al af waarom de layout van spielberg in de auto staat. Vraag me eigenlijk sowieso af waarom de track layout in de auto zit. Lijkt me niet dat Max of Ric een bocht vergeet...
Zodat ze de goede bochten doorgeven aan hun engineer; "onderstuur in bocht 6".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Roamor schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:04:
[...]

Fair enough, ik dacht dat ze dat intuïtief wisten, maar zo'n kaartje is voor het overzicht wellicht wel handig dan inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:17
Blijft alsnog wel tof om te zien!
Weet iemand eigenlijk waar dit voor dient? Zal vast een of andere sensor zijn maar waarvoor?

Afbeeldingslocatie: https://drivetribe.imgix.net/Dc-k8VowRTyOwTrJz7JpdA?w=1800&h=1350&fm=pjpg&auto=compress&fit=crop&crop=faces,edges

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@DesireHD Doet mij denken aan een pitot tube, op vliegtuigen meten ze daar luchtsnelheid en hoogte mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 12:40

Martinspire

Awesomeness

Migrator schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:44:
[...]

Ehm, niet om je droom om zeep te helpen hoor, maar na de tweede rode vlag reden Hamilton en Verstappen allebei op de full wets en reed Hamilton langzaam maar zeker weg bij Verstappen, gewoon te zien in de Lap History Chart (.pdf). Na diens spin ging dat nog wat harder. Daarna is het lastig vergelijken vanwege verkeer e.d., maar ik denk absoluut niet dat Max 'm had kunnen winnen. Een makkelijke tweede plaats: zeker.
Tuurlijk reed ie weg. Zoveel rondes had ie al brandstof kunnen sparen om het eruit te rijden. Je ziet altijd als Mercedes op kop gaat hem een rondje of 10 uitlopen en daarna vast houden. Het gaat me ook meer om de laatste stint. Daar kon Max prima rondjes van 1.25 rijden en waarschijnlijk nog wel sneller. Dat hebben we Hamilton niet zien doen. En tuurlijk misschien was ie wel aan het cruisen, maar toch is het vaak zo dat een Mercedes even weg kan trekken en daarna in de heftige fuel save moet om de voorsprong maar net vast te houden. Nico was te druk bezig met zijn auto op de baan te houden dat het niet echt opviel, maar ook die zette geen denderende tijden neer. Als Hamilton dan al sneller is, dan lijkt me dat eerder de max van die auto dan dat ie met twee vingers in zijn neus ging. Je kunt in een race als die niet alleen naar de lapcharts kijken om te zien wie de snelste is.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 07-11-2017 13:12 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 23:37
Bansheeben schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:06:
[...]

Fair enough, ik dacht dat ze dat intuïtief wisten, maar zo'n kaartje is voor het overzicht wellicht wel handig dan inderdaad.
Roamor schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:04:
[...]

Ik begreep juist dat andersom, dat als de engineer het over bocht X heeft hun zien om welke bocht het gaat als ze stil staan. De engineer kan op gps wel zien waar de coureur rijd als hij het over z'n problemen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Super scherpe close-ups van de RB13

https://drivetribe.com/p/...id=Xg87wb2FSf-5Er66crugqg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/svT0QY3k2fJcPlSJ22flC9Dc/full.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Jasphur op 07-11-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 13:05
Bansheeben schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:02:
De bochten zijn in Oostenrijk net voor de GP veranderd. Althans, de nummering. Er was een bocht bijgekomen (bocht 2 als ik het goed heb) wat eerst niet bestempeld werd als bocht. Daardoor schuift alles een plekje op. Kan natuurlijk wel verwarring veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
Snelste repost ooit? ;)

Preview Quotes Brazil
Max Verstappen

“We are looking for another strong performance at Interlagos following a really fun race in the wet last year. I really enjoyed 2016, there were some great battles and overtakes which resulted in a hard earned podium. I also had a big moment near pit lane entry which was a close call, I managed to save it and carry on to achieve a good result. As you would expect I’m hoping for another damp race weekend as I don’t think we can be as competitive there in the dry, especially with the elevation changes on the straight, it is not our strongest point.

“Being such a narrow starting grid you often end up really close to the grandstand which is a pretty unique and exciting experience. The Brazilian fans are so passionate and vocal so it is always special to feel the atmosphere from the crowd before the start. I think the history of F1 in Brazil means it has a massive following and this is clear to see across the race weekend.

“The food in Brazil is very good, the Churrascaria restaurants serve unbelievable grilled meat. Although it is nearly the end of the season I still have to be careful what I eat in order to stay the correct weight, this is a shame as I would like to get involved in the local cuisine.”

[ Voor 65% gewijzigd door yorkick op 07-11-2017 13:29 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Dat ze uberhaubt op het kaartje kunnen kijken in zo'n krappe omgeving

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Pierre schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:32:
Zo ben er ook weer bij, hoop wel op iets moois. Laat die regen maar komen _/-\o_
welke regen...of roep je het gewoon standaard :)

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
sanderb schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:51:
[...]

genoeg data vanuit de simulator...je denkt toch echt zeker niet dat tegenwoordig 45 rondjes voldoende is om alles op orde te hebben voor de race :)

[ Voor 44% gewijzigd door bvbal79 op 07-11-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
/edit

[ Voor 98% gewijzigd door bvbal79 op 07-11-2017 15:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Spotmatic schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:52:
[...]

Ja, als je vooraan rijdt en geen enkele druk voelt, dan is geen fouten maken niet zo bijzonder. Laten we zien of HAM inderdaad goed met druk kan omgaan, met Max de hele tijd in z'n achteruitkijkspiegel. (Niet ondenkbeeldig als de Q nat is, dan kan het zomaar HAM P1, VER P2 bij de start van de race).
HAM heeft geen druk meer. Hij is immers al kampioen en kan vrij het gevecht aangaan met VER en VET. Kan een mooie race worden, ongeacht of het droog is of regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

bvbal79 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:07:
[...]

welke regen...of roep je het gewoon standaard :)
Ik roep helemaal niks, maar zou het zeker niet erg vinden als er een bui overtrekt daar. Maak je niet dik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-06 08:58
yorkick schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:58:
[afbeelding]
Meer detail foto's RBR13

@FastFred Ja, dat weet ik, dat staat er nogal groot bij.
Foto's zijn pas net gepubliceerd, dus gewoon kijkvoer.
Die foto van de achterband die bijna tegen de vloer van de auto aan zit.
Hoe krijgt de monteur met een pitstop dat voor elkaar zonder de band lek te prikken :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Rockabilly_1991 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:35:
[...]

Hoe krijgt de monteur met een pitstop dat voor elkaar zonder de band lek te prikken :O
waarschijnlijk zakt het wiel (en ophanging iets) als je de auto optilt? (en komt er meer ruimte?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1GnqyDJoKe1onw7GcmZNmVEE/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door nachtnet op 07-11-2017 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:31
bvbal79 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:07:
[...]

genoeg data vanuit de simulator...je denkt toch echt zeker niet dat tegenwoordig 45 rondjes voldoende is om alles op orde te hebben voor de race :)
Toch zie je vaak genoeg dat een auto op vrijdag compleet ruk is, en ze de boel op zaterdag recht trekken. En de teams gebruiken de simulator toch echt ook voor het weekend. De in- & output van de simulator is echter dus zeker niet heilig en zal altijd geijkt moeten worden met wat er op het circuit gebeurd. Zeker nu met de nieuwe auto's is het altijd even afwachten wat de auto precies op het circuit doet. Zie bv ook de corelatieproblemen die RBR begin dit seizoen had, waarbij de auto op het circuit dus niet deed wat ze verwachten op basis van de simulator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
FastFred schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:09:
@DesireHD Doet mij denken aan een pitot tube, op vliegtuigen meten ze daar luchtsnelheid en hoogte mee.
Dat is het inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
RobertMe schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:41:
[...]

Toch zie je vaak genoeg dat een auto op vrijdag compleet ruk is, en ze de boel op zaterdag recht trekken. En de teams gebruiken de simulator toch echt ook voor het weekend. De in- & output van de simulator is echter dus zeker niet heilig en zal altijd geijkt moeten worden met wat er op het circuit gebeurd. Zeker nu met de nieuwe auto's is het altijd even afwachten wat de auto precies op het circuit doet. Zie bv ook de corelatieproblemen die RBR begin dit seizoen had, waarbij de auto op het circuit dus niet deed wat ze verwachten op basis van de simulator.
Tuurlijk, de simulator is niet heilig, maar nu met de input van wat ze al weten op het circuit en dergelijke zullen het geen grote verschillen te verwachten zijn. de basis is meestal goed echter de rijstijl zal het laatste zijn waar de boel nog op aangepast moet worden. Beetje hoe Bottas worstelt met de Mercedes tov Hamilton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@bvbal79 Juist die laatste 2% (baanomstandigheden etc) zijn behoorlijk sterk van invloed op een weekeinde. FP1/FP2 zijn echt niet alleen voor de fans. Die zijn van groot belang om de wagen (& simulator) af te kunnen stellen.

*Wagen is voor 98% al goed af te stellen op basis van simulator en data. Het laatste stukje moet toch echt uit actie op de baan komen.

[ Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 07-11-2017 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
nachtnet schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:39:
[...]

waarschijnlijk zakt het wiel (en ophanging iets) als je de auto optilt? (en komt er meer ruimte?)

[afbeelding]
Als deze foto genomen is met alle wielen op de grond dan zou de band dus juist dichter tegen dat stuk aanzitten als je de auto van de grond tilt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
FastFred schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:50:
[...]

Als deze foto genomen is met alle wielen op de grond dan zou de band dus juist dichter tegen dat stuk aanzitten als je de auto van de grond tilt
Ik weet het ook niet, vraag maar op twitter gezet (aan Craig Scarborough.)

En natuurlijk zul je dan altijd zien dat "Van Gameren" of Plooij bij Ziggo F1 café precies dit onderwerp gaat bespreken.. 8)7 :X

[ Voor 22% gewijzigd door nachtnet op 07-11-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Rockabilly_1991 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:35:
[...]

Wel snotverdikkie, dit loopt aan op de band waardoor deze meer kracht nodig heeft van de aandrijfas, welke weer meer vermogen eist van de de versnellingsbak, waardoor tandwielen sneller slijten, waarna de motor op zijn beurt weer warmer word, waardoor de bougie buiten zijn optimale werk temperatuur komt waardoor deze slecht functioneert en daardoor de auto van Max elke keer problemen heeft! Peoh . :o
Wil iemand ff tegen Max zeggen dat ie kleinere achterbanden moet nemen. :+
nachtnet schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:54:
[...]

En natuurlijk zul je dan altijd zien dat "Van Gameren" of Plooij bij Ziggo F1 café precies dit onderwerp gaat bespreken.. 8)7 :X
Toeval bestaat niet in dit geval O-) .

[ Voor 22% gewijzigd door DoeEensGek op 07-11-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
-

[ Voor 99% gewijzigd door DoeEensGek op 07-11-2017 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

nachtnet schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:54:
[...]

En je hebt een reply :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JjzyD1OsK94qvEcdnDOU5Sw0/full.png

@FastFred @Rockabilly_1991

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 07-11-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:08
Ik heb daar even geen visualisatie bij. Iemand een filmpje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik snap er nog geen snars van. Droop is de hoeveelheid die de ophanging beweegt van 'static ride height' to 'full extension'.

Als die foto gemaakt is met de wielen op de grond, dan komt de band klem te zitten tegen dat stuk carbon als de auto opgekrikt wordt en heb je een vet probleem met banden wisselen. En als er op deze manier mee gereden wordt en het zal ongetwijfeld wat speling hebben daar, dan zit je binnen no-time met een lekke band.

Als die foto gemaakt is met de wielen van de grond, dan heb je dus een vet probleem met het banden wisselen.

:?

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 07-11-2017 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 13:05
Boinkie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:17:
Ik heb daar even geen visualisatie bij. Iemand een filmpje? :+
Dichterbij dan dit kom ik niet. Even snelheid op z'n langzaamst zetten.

Vind het hier toch al een kleine gap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
@Boinkie @FastFred @Pierre Wees gerust, heb ook al een vervolg vraag gesteld.(o.a. of de ophanging dan wat naar achteren beweegt en hoe groot de gap dan ongeveer zou zijn.)

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 07-11-2017 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
@nachtnet handig is dat, iemand met een twitter account :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
FastFred schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:38:
Twitter is naast de "live" beelden de bron voor +50% van de berichten die ik hier post... :P O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
FastFred schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:38:
Ik raad je uit eigen ervaring aan om speciaal voor F1 een twitteraccount aan te maken.

De teams, verslaggevers en vele andere plaatsen veel informatie op Twitter. Om het nog maar niet te hebben over de humor die soms zo heerlijk gort droog is haha. Vooral van Mercedes en Renault.

[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 07-11-2017 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:43:
[...]

Ik raad je uit eigen ervaring aan om speciaal voor F1 een twitteraccount aan te maken.

De teams, verslaggevers en vele andere plaatsen veel informatie op Twitter. Om het nog maar niet te hebben over de humor die soms zo heerlijk gort droog is haha. Vooral van Mercedes en Renault.
Het is niks vergeleken met de berichten die andere media op twitter plaatst. Kreeg ik maar van die mooie F1-golven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:43:
[...]

Uiteraard moet je dan niet mensen als @robvangameren of @TWidN8 gaan volgen.. ;) Dan zie je uiteraard alles uit de F1 topics al eerder op twitter verschijnen (of andersom..) :+

@Jasphur sarcasme radar stuk? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@nachtnet en ik plaatste ook al een repost vanmiddag. Denk dat er wel meer stuk is in mn hoofdje vandaag haha. Morgen weer een kans. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 06-06 14:53
nachtnet schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:49:
[...]

Uiteraard moet je dan niet mensen als @robvangameren of @TWidN8 gaan volgen.. ;) Dan zie je uiteraard alles uit de F1 topics al eerder op twitter verschijnen (of andersom..) :+

@Jasphur sarcasme radar stuk? :+
Ik lees het wel via hier. al genoeg tijdrovende apps op mn telefoon (probeer bewust te minderen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hoe weinig blijft er over met een full wet dan??

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:59

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
albino71 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:23:
Hoe weinig blijft er over met een full wet dan??
Goede vraag, zeker als de regen onverwacht is. Het lijkt mij dat dan de gap te klein wordt. (lees negatief.)
Maar daar is vast een slimme oplossing voor bedacht. (Hoe langer ik er over nadenk hoe minder ik begrijp dat de ophanging van minder nivo dan die van een Golfje zou zijn... ;) )

* nachtnet vind de oplossingen binnen de F1 regels altijd verbazend complex (en doordacht) (bv de "actieve" ophanging die dit seizoen niet meer mocht.)

On-topic: Is er nog nieuws uit Brazilië te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
nachtnet schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:33:
[...]

On-topic: Is er nog nieuws uit Brazilië te melden?
Niet uit maar over; G. Russel (19 jaar, GB, GP3 kampioen) rijdt voor Force India in FP1.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DOC65TbW0AAwywO.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door yorkick op 07-11-2017 19:36 ]

kimi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Totaal en volledig offtopic, maar... ik heb sinds begin dit jaar een Braziliaanse bus, gekocht in Sao Paulo. Zou dat geluk brengen? ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.pentaxian.nl/PeterJ/kombipj.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
offtopic:
@Spotmatic Cool, in de kleuren van HAAS nog wel.. Misschien dat deze week dan eindelijk de remmen van GRO goed werken :+

Was GRO ook niet degene die op weg naar de grid crashte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

nachtnet schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:14:
offtopic:
@Spotmatic Cool, in de kleuren van HAAS nog wel.. Misschien dat deze week dan eindelijk de remmen van GRO goed werken :+

Was GRO ook niet degene die op weg naar de grid crashte?
offtopic:
die dingen hadden volgens mij geen kreukelzones, dus of ze wel remmen hebben.. goeie vraag ... O-)

ping 127.212.23.124

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1