[F1 2017] Race 19 - GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 45.561 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 15:04
Ik heb de race niet gezien. Maar uh een vraagje, hoe kan Hamilton in godsnaam op 4 tellen van Vettel eindigen?

Heeft Vettel het de hele race rustig aan gedaan omdat de Mercedes in vuile lucht toch niets kan doen? Waarom is Hamilton met de hele race vuile lucht dan zo extreem snel? Of doet de Mercedes het normaliter rustig aan tijdens een race en ging hij hier even compleet los met alle brute overmacht omdat er toch niets meer op het stel staat?

Hamilton heeft wat geluk gehad met de uitvallers in de eerste rondes maar tot 4 seconden naderen is toch extreem? Het alu-hoedje in me gaat bijna denken dat de Mercedes gewoon extreem overmacht heeft maar dat gewoon niet per se altijd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 18:44

TommyGun

Stik er maar in!

Nat-Water schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:47:
Da's trouwens altijd wel leuk als Ferrari wint. (ipv Mercedes). De monteurs zijn veel emotioneler, zingen het volkslied echt mee. Bij Mercedes.. bwoah.
Absoluut _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43
Franco10 schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:24:
Ik heb de race niet gezien. Maar uh een vraagje, hoe kan Hamilton in godsnaam op 4 tellen van Vettel eindigen?

Heeft Vettel het de hele race rustig aan gedaan omdat de Mercedes in vuile lucht toch niets kan doen? Waarom is Hamilton met de hele race vuile lucht dan zo extreem snel? Of doet de Mercedes het normaliter rustig aan tijdens een race en ging hij hier even compleet los met alle brute overmacht omdat er toch niets meer op het stel staat?

Hamilton heeft wat geluk gehad met de uitvallers in de eerste rondes maar tot 4 seconden naderen is toch extreem? Het alu-hoedje in me gaat bijna denken dat de Mercedes gewoon extreem overmacht heeft maar dat gewoon niet per se altijd gebruikt.
Vettel deed 'lekker' rustig aan. Spiegelde zich simpelweg aan Bottas die niet meer in zijn mars had dan dit. Hamilton was weliswaar bezig met z'n opmars, maar Ferrari's rekenmeesters konden simpelweg uitrekenen dat dit niet snel genoeg ging om een gevaar voor Vettel te vormen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Franco10 schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:24:

Ferrari hebben goed gerekend, eerst Bottas matchen en daarna zien dat HAM nooit echt een gevaar zou worden.
Die Mercedes is inderdaad wel heel snel en hij liet zien dat dit één van de redenen is waarom hij weer kampioen is dit seizoen. Erg mooi gereden.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 18:44

TommyGun

Stik er maar in!

Ankona schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:25:
[...]

Tot nu toe nog geen enkele reden voor gezien. Ham heeft gewoon de snelste auto en iedereen gaat voor hem aan de kant.
Viel me ook op, zelfs Max ging wel erg makkelijk aan de kant. Zie ik 'm bij een Ferrari niet doen. :X Maar dat was natuurlijk volwassen van hem (aldus Olav). Net als dat tegen je team in gaan en toch een pitstop maken volwassen is (aldus Olav). Ik vond het meer eigenwijs, maar goed.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ankona schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:13:
[...]

Ga dan met minder auto's racen. Het is geen toeristisch toer evenement waarvoor alleen meedoen telt. Haal dan minimaal een Renault en een STR van de grid om de overige wagens competitief mee te kunnen laten doen die laatste races. Ja het is een enorme faal, maar minder erg en met een betere instelling dan nu.
Waarom alleen een renault en str? Waarom niet ook een rbr?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
TommyGun schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:51:
[...]

Viel me ook op, zelfs Max ging wel erg makkelijk aan de kant. Zie ik 'm bij een Ferrari niet doen. :X Maar dat was natuurlijk volwassen van hem (aldus Olav). Net als dat tegen je team in gaan en toch een pitstop maken volwassen is (aldus Olav). Ik vond het meer eigenwijs, maar goed.
Natuurlijk was het niet te houden, Lewis was gewoon sneller dan Max. Maar hij liet Lewis in zn eerste poging wel even verslikken door ook even wat later te remmen, dus zo 'makkelijk' heeft Max het 'm ook weer niet gemaakt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:15
[...]

Hoe kan Verstappen eigenwijs toch een pitstop maken? Wat er gebeurd als hij de pits in rijdt terwijl het team hem niet verwacht hebben we vorig jaar in Austin gezien, en zo'n chaos leek het gisteren toch niet te zijn.

Zo gek was het ook niet om die pitstop te maken. Het koste geen plek (+ ruimte op fouten bij pitstop) en zijn banden waren slecht/hadden geen grip. Door de nieuwe banden kon hij de race lekker comfortabel uitrijden i.p.v. continu met de auto moeten vechten en op de banden moeten letten.

Dat het team hem in eerste instantie niet wou laten stoppen is ook niet zo gek. Zij hoopten dat HAM RAI zou bijkomen en VER dan eersterangs zou zitten als er iets mis ging, en daarnaast als er echt wat fout zou gaan bij de pitstops zou het hem een plek kunnen kosten (alhoewel dan wel ten opzichte van RIC en VER op nieuwere banden).

VER en het team hadden beiden hun eigen (valide) redenen om wel/geen pitstop te maken, en het team heeft dan toch besloten om met VER mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[...]

Viel me ook op, zelfs Max ging wel erg makkelijk aan de kant. Zie ik 'm bij een Ferrari niet doen. :X
Ach, wat zielig nu dat hij zo lelijk doet tegen Ferrari's en zijn maatje Hamilton wel voorbij laat.
Of was hij gewoon kansloos tegen de veel snellere auto met nog een DRS ook?

Hoeveel ronden had Hamilton nu helemaal nodig omdat gat van ruim 10 seconden te dichten ;w
RobertMe schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:07:
[...]

Hoe kan Verstappen eigenwijs toch een pitstop maken? Wat er gebeurd als hij de pits in rijdt terwijl het team hem niet verwacht hebben we vorig jaar in Austin gezien, en zo'n chaos leek het gisteren toch niet te zijn.
Wij horen toch lang niet alle radio berichten tijdens de wedstrijd?
Neem aan dat er gewoon gezegd is, kom maar binnen.

[ Voor 31% gewijzigd door hjs op 13-11-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Max wilde gewoon de Red Bull Bonus nog even pakken voor de snelste ronde $ :) $. Ik meende dat Horner dit zei dat ze daar een soort van bonussysteem voor hebben. Of was dit niet serieus bedoeld van Horner, volgens mij was dit in Mexico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 21:26

Wom

Pos2007 schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:22:
Max wilde gewoon de Red Bull Bonus nog even pakken voor de snelste ronde $ :) $. Ik meende dat Horner dit zei dat ze daar een soort van bonussysteem voor hebben. Of was dit niet serieus bedoeld van Horner, volgens mij was dit in Mexico.
Dat klopt, staat een mooi bedrag tegenover. Iets van $25.000 dacht ik begrepen te hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Dat was ook wel een redelijke inkopper, voor Max het hoogst haalbare dit keer. Gewoon met verse banden en een bijna lege tank nog even zo hard mogelijk over die baan hossen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Buiten het baan record, helaas een renault gevoel na de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hjs schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:14:
[...]

Wij horen toch lang niet alle radio berichten tijdens de wedstrijd?
Neem aan dat er gewoon gezegd is, kom maar binnen.
Plus dat radio altijd een tijd later is, dit kan best rondje of 2 eerder zijn gezegd en ze alsnog een beslissing maken, motor nog iets verder terugschroeven en laat hem dan maar netjes thuiskomen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
JackBol schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:52:
[...]

Waarom alleen een renault en str? Waarom niet ook een rbr?
Omdat RBR de enige performance wagens zijn die structureel voor het podium kunnen vechten. Beetje zonde om die op te offeren, die rijden geknepen al beter dan de rest op vol vermogen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Verdedigen heeft weinig zin als de motor van je tegenstander 20 km/u harder loopt. Zelfs Alonso had niets in te brengen. Dit is een probleem van de sport F1, niet van de coureurs.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 14:02
Ankona schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:07:
[...]

Omdat RBR de enige performance wagens zijn die structureel voor het podium kunnen vechten. Beetje zonde om die op te offeren, die rijden geknepen al beter dan de rest op vol vermogen.
Ja maar aan de andere kant is RBR al zeker van plek 3 in het constructeurskampioenschap en strijden STR en Renault nog om plek 6. Meest logisch zou dan eigenlijk zijn om beide RBs aan de kant te houden ;)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 03-07 15:41
Ankona schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:07:
[...]

Sterker nog, waarom een STR? Dat zijn betalende klanten, die mogen een motor eisen. Ook hebben alle teams een verplichting om te starten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
SnowDude schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:58:
[...]

Sterker nog, waarom een STR? Dat zijn betalende klanten, die mogen een motor eisen. Ook hebben alle teams een verplichting om te starten.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Renault is het eerste team dat m.i. in moet schikken. Maar aan de andere kant, vanuit het team gezien is Renault het eerste team waarvoor ze het blok ontwikkelen.

(En die verplichting om te starten, dan starten ze toch met een 2016 spec motor? Of afkeur onderdelen. Of desnoods een productie blokje uit de Megane, als ze maar starten)

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

210667

[...]

Je wekt de indruk er echt geen ballen verstand van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07 23:44
[...]

lol bij de eerste drs zone verdedigde hij wel degelijk. Bij de tweede was het verschil duidelijk te groot.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:05

Martinspire

Awesomeness

Ankona schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:13:
[...]

Ga dan met minder auto's racen. Het is geen toeristisch toer evenement waarvoor alleen meedoen telt. Haal dan minimaal een Renault en een STR van de grid om de overige wagens competitief mee te kunnen laten doen die laatste races. Ja het is een enorme faal, maar minder erg en met een betere instelling dan nu.
Onderdelen worden aan auto's geregistreerd, dus je kunt niet de MGU-H uit de ene en de MGU-K uit de ander wisselen.

En het probleem is vooral gebrek aan onderdelen in het algemeen. Elke motor heeft weer wat anders, waardoor je ook niet uit komt met alleen onderling wisselen. Maar het eerste punt maakt je idee al onmogelijk.

Het probleem zit in de huidige regels en ik verwacht alleen maar meer problemen volgend jaar.

Ook had Renault waarschijnlijk niet verwacht dat ze aan het eind met een erbarmelijke betrouwbaarheid zouden zitten, dus dan is het logisch dat je toch minder onderdelen beschikbaar hebt. En omdat er nog maar 2 races zijn, zitten de teams ook niet echt te wachten op volledig nieuwe motoren

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52
Chiron schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:28:
Dat was ook wel een redelijke inkopper, voor Max het hoogst haalbare dit keer. Gewoon met verse banden en een bijna lege tank nog even zo hard mogelijk over die baan hossen :)
Heeft Alonso ook een paar keer gedaan dit en afgelopen seizoen, zelfs met de Honda achterin. Monza 2016 volgens mij? 1-na laatste ronde nog ff binnen komen voor een nieuw setje UltraSoft en dan een Quali lap er uit knallen om de Fastest Lap award binnen te slepen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Pos2007 schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:22:
In dat geval zou ik als team ook zeggen dat 'ie de race maar rustig moet uitrijden. Scheelt toch weer geld. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:34
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/awards/dhl-fastest-pit-stop-2017/_jcr_content/featureContent/image_18.img.jpg/1510525608045.jpg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_Lwm2fuomdI]

[ Voor 15% gewijzigd door Dijkstraat op 13-11-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
RonaldMcDonald schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:47:
[...]

Heeft Alonso ook een paar keer gedaan dit en afgelopen seizoen, zelfs met de Honda achterin. Monza 2016 volgens mij? 1-na laatste ronde nog ff binnen komen voor een nieuw setje UltraSoft en dan een Quali lap er uit knallen om de Fastest Lap award binnen te slepen. :+
Yep, al was het dit keer met Max ook wel min of meer noodzaak. Zie de losse lappen van Stroll :+ Brazilie is vrij zwaar voor het rubber. Volgens mij was het ook geen nagelnieuw setje meer wat erop ging bij Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bedacht me dat de raceleiding eindelijk eens een consequente straf heeft uitgedeeld:
de 10s penalty voor Grosjean was hetzelfde als de 10s straf voor Max in Hongarije d:)b

Vergelijkbare situatie: 1e ronde naar buiten glijden in de bocht en iemand anders uit de race halen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 03-07 15:41
YakuzA schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:09:
Bedacht me dat de raceleiding eindelijk eens een consequente straf heeft uitgedeeld:
de 10s penalty voor Grosjean was hetzelfde als de 10s straf voor Max in Hongarije d:)b

Vergelijkbare situatie: 1e ronde naar buiten glijden in de bocht en iemand anders uit de race halen.
Alleen Grosjean was aan het klagen dat iemand hem aantikte terwijl er niemand achter hem reed. Wat dat betreft zou ik hem niet missen in de F1, hij zeurt echt veel te veel.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chiron schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:19:
[...]
Yep, al was het dit keer met Max ook wel min of meer noodzaak. Zie de losse lappen van Stroll :+ Brazilie is vrij zwaar voor het rubber. Volgens mij was het ook geen nagelnieuw setje meer wat erop ging bij Max.
Klopt idd, Verstappen had nog maar 1 set nieuwe softs voor zijn race, de rest was gebruikt. Had ie nog een nieuwe set supersofts gehad, dan hadden ze hem misschien meteen al binnengehaald nadat ie door Hamilton was ingehaald. Mocht er daarna nog reden zijn voor een safetycar dan had ie daar voordeel uit kunnen halen.

Gezien het gat naar Ricciardo begrijp ik toch niet helemaal waarom er nog discussie was over die extra stop. Als die krachtbron de extra stop ook al niet af zou kunnen door de extra warmte (zoals Mol aanhaalde), dan ziet het er nog somberder uit dan nu al het geval is. Je kunt zeggen wat je wil, en Cyril Abiteboul kan zich op de [piep] getrapt voelen door wat er naar buiten wordt gebracht, maar ze zijn al 3 jaar aan het aanmodderen en ik vraag me dan ook of waarom zouden ze het in 2018 wel voor elkaar gaan krijgen als het voorgaande jaren ook niet werkelijk is gelukt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:43
SnowDude schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:11:
[...]
Alleen Grosjean was aan het klagen dat iemand hem aantikte terwijl er niemand achter hem reed. Wat dat betreft zou ik hem niet missen in de F1, hij zeurt echt veel te veel.
Klopt. Na een vrij rommelig begin van zijn carrière werd hij wel wat stabieler, maar dit seizoen krijgen zijn gemopper en een aantal minder handige acties weer de boventoon.

Met de opmars van Ocon staat zijn positie als beste actieve Franse F1 coureur ook te discussie. Benieuwd wat dat volgend jaar gaat worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

[...]
Ik was allang blij dat Magnussen er vrij snel uit lag.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 16:10

TinusTegengas

Formula Racing

Alonso blij met Stoffel en die denkt "foto momentje" _O-
https://www.instagram.com/p/BbZaZ5jF3F8/

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Beide coureurs van Haas mogen van mij vertrekken hoor. Treurig en treuriger zijn het. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 16:32
https://www.telegraaf.nl/...ncelled-na-nieuwe-overval

Misschien tijd om te stoppen met de GP van Brazilië?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 00:43

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:26:
Beide coureurs van Haas mogen van mij vertrekken hoor. Treurig en treuriger zijn het. :P
Uit veiligheid toch maar 1 rijder tegelijk vervangen, stel voor dat Massa volgend jaar weer terug moet komen :o

GRO zal echt wat aan zijn mentaliteit moeten doen en zijn resultaten moeten verbeteren wil ie in de F1 blijven.
De manier waarop hij over de boordradio overkomt is alles behalve professioneel inderdaad.
Al is het klagen soms ook wel terecht want de auto van Haas lijkt me echt niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
hardware-lover schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:20:
[...]

Gezien het gat naar Ricciardo begrijp ik toch niet helemaal waarom er nog discussie was over die extra stop.
Lewis was rap naar Kimi toe aan het rijden, en het team hield rekening met mogelijke brokken of een uitstapje naast de baan bij een inhaalactie. Dan wil je als Max zijnde daar wel vlakbij in de buurt rijden, misschien dat je dan nog een of twee plaatsen kan pakken. Nadat Max tijd begon te verliezen en voor de tweede keer aangaf dat het echt niet meer ging hebben ze hem binnen gehaald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jammer van zo'n mooie baan, maar ik vind het echt niet kunnen. Je moet je als Braziliaan toch ook kapot schamen dat men o.a. deze overvallen onthoudt na een Brazilian GP? Maar blijkbaar leidt dat niet tot meer veiligheid op en om het circuit, echt heel raar.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:44:
[...]

Jammer van zo'n mooie baan, maar ik vind het echt niet kunnen. Je moet je als Braziliaan toch ook kapot schamen dat men o.a. deze overvallen onthoudt na een Brazilian GP? Maar blijkbaar leidt dat niet tot meer veiligheid op en om het circuit, echt heel raar.
Dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DOhcMdwWAAA_BUL.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Alleen voor de echte liefhebbers van Kees en Allard. De rest mag het gewoon skippen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 22:52
Verstappen zijn baanrecord tegenover het voormalige baanrecord van Montoya uit 2004

[YouTube: https://youtu.be/4CWpguVZlmQ?t=2s]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07 16:19

Mef

Ligt het aan mij of aan het verschil in camera punten ofzo? Maar ik heb het idee dat ze nu veel meer de limiet van het circuit opzoeken. Bij de apex lijken ze dezelfde lijnen te rijden maar bij het uitkomen van de bochten lijken ze iets anders te liggen. In sommige bochten zie je VER op de buitenste kerb zitten met de buitenste wielen terwijl ik het idee heb dat dit bij Montoya niet zo is. Kan ook zijn omdat door het camera punt bij Montoya de breedte vd wagen moeilijk in te schatten is.

[ Voor 0% gewijzigd door Mef op 14-11-2017 10:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
[...]
Ik kan het verkeerd verstaan hebben maar ik dacht dat hij zei dat hij aangetikt was in de eerste bocht, niet bij het incident zelf. Daardoor voelde de auto niet helemaal goed aan, onvoorspelbaar. En daardoor verloor hij de controle.

Maar zoals gezegd, kan verkeerd begrepen hebben. Conclusie blijft hetzelfde: het is een zagevent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
MazeWing schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:51:
En wederom een behoorlijk saaie race. Helaas de zoveelste dit jaar...

Ik hoop echt dat Liberty Global iets gaat doen de komende jaren om iedere race spannend te maken.
Wat moeten ze doen dan? Alles wat ze proberen en voorstellen om de motoren goedkoper en simpeler te maken, om de financiering van de teams gelijk te trekken, om de kleinere langzamere teams te helpen naar voren te komen, wat gaat zorgen voor meer spanning vooraan in het veld, wordt beantwoord door een dreigement van de grote 3 om de sport te verlaten 8)7

Ik vond dit wel een leuke: Lauda laakt toekomstplannen Liberty Media met Formule 1
Lauda doet daar in de Italiaanse sportkrant nog een schepje bovenop. "Ze willen de verschillen tussen de diverse teams kleiner maken, maar het DNA van de Formule 1 is het tegenovergestelde. Je bent een dwaas als je denkt dat Grands Prix attractiever worden als er elk weekend een andere winnaar is. Formule 1 draait om competitie", aldus de 68-jarige Oostenrijker.
Euhm, ik weet het niet hoor Niki, maar als de Formule 1 om competitie draait, en de verschillen tussen de teams kleiner gemaakt kunnen worden, dan verbeterd dat toch de competitie? Ik zie liever iedere race van het seizoen een ander team winnen dan iedere race dezelfde 2/3 teams op het podium.

En ja, de Grands Prix worden attractiever als je niet aan het begin van de race zeggen kunt wie er winnen gaat, meer competitie, meer spanning, meer sensatie, meer WINST.

[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 14-11-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 02-07 12:03
FastFred schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:25:
Wat moeten ze doen dan? Alles wat ze proberen en voorstellen om de motoren goedkoper en simpeler te maken, om de financiering van de teams gelijk te trekken, om de kleinere langzamere teams te helpen naar voren te komen wordt beantwoord door een dreigement van de grote 3 om de sport te verlaten 8)7
Gewoon doorzetten? Dat dreigen is alleen maar om te proberen zo veel mogelijk voordeel te krijgen. 't is gewoon allemaal politiek en daar moeten ze gewoon wat harder in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
FastFred schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:25:

[...]

Euhm, ik weet het niet hoor Niki, maar als de Formule 1 om competitie draait, en de verschillen tussen de teams kleiner gemaakt kunnen worden, dan verbeterd dat toch de competitie? Ik zie liever iedere race van het seizoen een ander team winnen dan iedere race dezelfde 2/3 teams op het podium.

En ja, de Grands Prix worden attractiever als je niet aan het begin van de race zeggen kunt wie er winnen gaat, meer competitie, meer spanning, meer sensatie, meer WINST.
Zit wel iets in al moeten beide meningen niet in het extreme getrokken worden. Als iedereen maar alles kan winnen of verliezen tekent er zich geen klassement af dat te volgen is. Als de dominantie te groot is, is het niet meer spannend.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 21:37
Daniel_Elessar schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:51:
[...]

Die Mercedes is inderdaad wel heel snel en hij liet zien dat dit één van de redenen is waarom hij weer kampioen is dit seizoen. Erg mooi gereden.
En vorige race was Olav en iedereen bezig dat Hamilton zoveel vooraan reed dat hij vergeten zou zijn hoe hij in het veld moest racen en moest inhalen... en de Mercedes zou ook presteren als een dweil zodra hij maar iets in vuile lucht zou komen.

nu was het de held van de race :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:08:
en de Mercedes zou ook presteren als een dweil zodra hij maar iets in vuile lucht zou komen.
Dat was afgelopen zondag niet veel anders hoor. Daar poste ik tijdens de race al over. Je ziet 'm loeihard naar iemand toe rijden, om in de bocht vervolgens bakken met onderstuur te hebben als hij dicht achter een andere auto zit. En dan bedoel ik ook echt bakken met onderstuur, je zag 'm soms gewoon rechtdoor schuiven op de voorwielen.

Als Ferrari en Red Bull volgend jaar echt een dreiging gaan worden voor Mercedes dan moeten ze dringend eens gaan kijken naar het gigantische effect dat dirty air op hun wagen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop. :)
Volgende week dan de laatste race van het seizoen, en de laatste zonder de halo...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1