Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 19 - GP van Brazilië Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1
Acties:
  • 41.325 views

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:15

nachtnet

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Grande Premio do Brasil - 10-12 November
Data
Vr 10 Nov
Free Practice 1:13:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(10:00)
Free Practice 2:17:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
Za 11 Nov
Free Practice 3:14:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(11:00)
Quali:17:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
Zo 12 Nov
Race:17:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)

CircuitAutodromo Jose Carlos Pace (Interlagos)
LocatieSao Paolo, Brazilië
Lengte4309 m
Aantal race ronden71
Total race afstand305,9094 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes)3:01:01.355!!
Lap record1:11.473 - Juan Pablo Montoya (2004)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden*:
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel
  • Medium (M) Wit
*tot de GP van Monaco was de banden keuze voor ieder team gelijk.
  • 7 sets van de zachtste band
  • 4 sets van de middelste band
  • 2 sets van de hardste band

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Soft and one set Medium.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Regen

• Unless wet or intermediate tyres are used during the race, all drivers must use at least two different specifications of dry-weather tyres in the race, at least one of which must be one of the two mandatory sets nominated by Pirelli, though the teams are free to decide which one.
  • Teams are free to use wet tyres as they see fit during qualifying and the race. However, during the preceding practice sessions, they may only be used if the track has been declared wet by the race director.
  • If a race is started behind the safety car due to heavy rain, the use of wet tyres is compulsory.
  • If it starts to rain in the three minutes prior to the start then the abort lights will come on and the starting procedure will revert to the 10-minute point to allow teams to change to appropriate tyres.
  • If the weather is exceptionally bad the race director may choose to abort the start and resume the starting procedure only when conditions have improved. Alternatively, he may decide to initially start the race behind the safety car and then conduct a normal standing start once the track is deemed safe enough to do so.
  • If a safety car is deemed to be required for the beginning of a race due to wet weather, a normal standing start will occur once the track is deemed safe to race. The process will see the safety car return to the pit lane and the cars assemble on the grid for the start.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En iedereen meedoen hé. :+
Het lijkt een doorweekte Q te gaan worden, en een droge race de dag erna. Dat is niet goed genoeg. We hebben nog een dag regen nodig. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:56:
En iedereen mee doen hé. :+
Het lijkt een doorweekte Q te gaan worden, en een droge race de dag erna. Dat is niet goed genoeg. We hebben nog een dag regen nodig. :P

[video]
Volgens mij heeft Max met twee overwinningen dit seizoen wel bewezen dat ie inmiddels ook prima mee kan komen 'in the dry'. :P

Ik ben misschien juist wel heel benieuwd naar een écht natte quali (in z'n geheel nat, dus niet met opdrogende baan en/of inters). Als ie écht zo goed is als we allemaal weten denken, dan moet dat wel een eerste pole worden. Anders: Myth busted >:) ;) :+

AGee wijzigde deze reactie 06-11-2017 20:24 (5%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
naitsoezn schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:23:
[...]

Volgens mij heeft Max met twee overwinningen dit seizoen wel bewezen dat ie inmiddels ook prima mee kan komen 'in the dry'. :P

Ik ben misschien juist wel heel benieuwd naar een écht natte quali (in z'n geheel nat, dus niet met opdrogende baan en/of inters). Als ie écht zo goed is als we allemaal weten denken, dan moet dat wel een eerste pole worden. Anders: Myth busted >:) ;) :+
Tja, hij was erg dichtbij bij Monza, maar Hamilton kan ook in de regen rijden. Dat was wel voor de enorme upgrade in Singapore die de RB13 kreeg. :)

Oh en ja, modjes kunnen lekker de avond van te voren al reageren in het topic. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Mjah, Monza is imho nou niet echt een circuit om je driver-skills te tonen. Dat circuit heeft iets van drie bochten ofzo :+
quote:
Oh en ja, modjes kunnen lekker de avond van te voren al reageren in het topic. :+
Mede mogelijk gemaakt door @nachtnet :*) :P

AGee wijzigde deze reactie 06-11-2017 21:54 (38%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Evest schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:00:
[...]

Hamilton was meer dan een seconde sneller in de kwalificatie in Monza. Dan moet je wel wat kunnen hoor. Hem onderschatten in de regen is ehm, dapper. :p
Ik onderschat Hamilton niet, ik zeg dat Monza-2017 geen goede graadmeter was voor een eventuele regenquali in Brazilië ;)
quote:
Probeer jij het eens zou ik zeggen :+
Graag! Waar kan ik tekenen? :+

AGee wijzigde deze reactie 07-11-2017 08:22 (14%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Requiem19 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:57:
[...]

Hamilton is nog een klap beter dan Max in de regen. Vorig jaar Brazilië was Hamilton sneller en foutlozer dan Verstappen.
Ga ik niet ontkennen, simpelweg omdat Hamilton geen koekenbakker is en er tot nu toe 'vrij weinig situaties' zijn geweest waarin Max Hamilton het snot om de oren reed :P

Maar:
quote:
Monza-2017 is juist wel goede graadmeter.
Ben ik het gewoon niet mee eens ;)

quote:
naitsoezn schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:52:
Mjah, Monza is imho nou niet echt een circuit om je driver-skills te tonen. Dat circuit heeft iets van drie bochten ofzo :+

[...]

Mede mogelijk gemaakt door @nachtnet :*) :P
@naitsoezn Mentions in verborgen topics werken helaas niet.. :+ (ik krijg er iig geen notificatie van..)

Race van 2016 was wel memorabel lang.(+3uur) (en wat was iedereen hier in het 2016-GP topic aan het klagen over al die rode vlaggen, de safetycarrondjes en het wachten..) Uiteindelijk werd het geen Safetycar parade en kon er echt geraced worden. *O* :)F

Ongeacht of het tijdens de race droog of nat is. Omdat beide kampioenschappen al beslist zijn (op wat subtop plaatsen na dan) verwacht ik een race waarin iedereen vrij kan rijden en kan gaan voor eigen belang. HAM, VET, VER, RAI, RIC & BOT hebben in die zin niets te verliezen en kunnen wat meer risico's nemen.

@pinda powerrr was me net voor.
quote:
pinda powerrr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:10:
* Pinda meldt zich!

[..] Ben wel benieuwd wat iedereen gaat doen, nu het kampioenschap klaar is. Niks meer te verliezen, iedereen gaat vol zijn plekje verdedigen, of aanvallen waar ze het anders zouden laten.
RAI een keer voor VET? Zou het mogen van Arrivabene? :+
VET zal nog steeds de voorkeur krijgen van Ferrari. Ook omdat Ferrari behoorlijk gezichtsverlies heeft geleden door beide kampioenschappen te verliezen.

Arrivabene lijkt overigens slachtoffer te gaan worden van het niet halen van een kampioenschap. (er zijn wat ontslag geruchten)Even zonder bronnen.

nachtnet wijzigde deze reactie 07-11-2017 10:21 (27%)

nachtnet zonder hoofdletter

quote:
Rockabilly_1991 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:35:
[...]

Die foto van de achterband die bijna tegen de vloer van de auto aan zit.
Hoe krijgt de monteur met een pitstop dat voor elkaar zonder de band lek te prikken :O
waarschijnlijk zakt het wiel (en ophanging iets) als je de auto optilt? (en komt er meer ruimte?)

nachtnet wijzigde deze reactie 07-11-2017 15:43 (22%)

@bvbal79 Juist die laatste 2% (baanomstandigheden etc) zijn behoorlijk sterk van invloed op een weekeinde. FP1/FP2 zijn echt niet alleen voor de fans. Die zijn van groot belang om de wagen (& simulator) af te kunnen stellen.

*Wagen is voor 98% al goed af te stellen op basis van simulator en data. Het laatste stukje moet toch echt uit actie op de baan komen.

nachtnet wijzigde deze reactie 07-11-2017 15:51 (24%)

quote:
FastFred schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:50:
[...]

Als deze foto genomen is met alle wielen op de grond dan zou de band dus juist dichter tegen dat stuk aanzitten als je de auto van de grond tilt
Ik weet het ook niet, vraag maar op twitter gezet (aan Craig Scarborough.)

En natuurlijk zul je dan altijd zien dat "Van Gameren" of Plooij bij Ziggo F1 café precies dit onderwerp gaat bespreken.. 8)7 :X

nachtnet wijzigde deze reactie 07-11-2017 15:58 (22%)

quote:

@FastFred @Rockabilly_1991

nachtnet wijzigde deze reactie 07-11-2017 16:17 (10%)

@Boinkie @FastFred @Pierre Wees gerust, heb ook al een vervolg vraag gesteld.(o.a. of de ophanging dan wat naar achteren beweegt en hoe groot de gap dan ongeveer zou zijn.)

nachtnet wijzigde deze reactie 07-11-2017 16:23 (12%)

quote:
FastFred schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:38:
@nachtnet handig is dat, iemand met een twitter account :+
Twitter is naast de "live" beelden de bron voor +50% van de berichten die ik hier post... :P O-)

quote:
Jasphur schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:43:
[...]

Ik raad je uit eigen ervaring aan om speciaal voor F1 een twitteraccount aan te maken.

De teams, verslaggevers en vele andere plaatsen veel informatie op Twitter. Om het nog maar niet te hebben over de humor die soms zo heerlijk gort droog is haha. Vooral van Mercedes en Renault.
Uiteraard moet je dan niet mensen als @robvangameren of @TWidN8 gaan volgen.. ;) Dan zie je uiteraard alles uit de F1 topics al eerder op twitter verschijnen (of andersom..) :+

@Jasphur sarcasme radar stuk? :+

quote:
albino71 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:23:
Hoe weinig blijft er over met een full wet dan??
Goede vraag, zeker als de regen onverwacht is. Het lijkt mij dat dan de gap te klein wordt. (lees negatief.)
Maar daar is vast een slimme oplossing voor bedacht. (Hoe langer ik er over nadenk hoe minder ik begrijp dat de ophanging van minder nivo dan die van een Golfje zou zijn... ;) )

* nachtnet vind de oplossingen binnen de F1 regels altijd verbazend complex (en doordacht) (bv de "actieve" ophanging die dit seizoen niet meer mocht.)

On-topic: Is er nog nieuws uit Brazilië te melden?

offtopic:
@Spotmatic Cool, in de kleuren van HAAS nog wel.. Misschien dat deze week dan eindelijk de remmen van GRO goed werken :+

Was GRO ook niet degene die op weg naar de grid crashte?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Voor wie dit vergeten is, alsof dat kan. :P

quote:
Spotmatic schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:48:
[...]

Het gaat ook nergens meer over, het kampioenschap is al voorbij. Dus komend weekend lekker genieten, zonder echte druk voor de meeste teams. ;)
Nee, gaat alleen om de eer.

Misschien dat er ergens op een auto nog een verstopt 2018 onderdeel getest wordt.

Ik geloof dat alleen binnen de subtop-constructeursstand nog reeele verschuivingen mogelijk zijn.

En dan met name tussen Toro Rosso, HAAS & Renault.

Laatste race in Brazilië van de laatste Braziliaan op de grid.

quote:
Echte Heksenketel. :P

HAM lijkt vandaag om 12:30GMT in Sao Paolo een persconferentie te geven ten aanzien van vermeende belasting voordelen. (Via Dieter Rencken)

@geennl Saaie persco.. Uiteraard Massa als Braziliaan en pensionado... verder geen vuurwerk te verwachten..

quote:
powah33 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:22:
[...]

Als Marcus ericsson word genoemd voor Williams .... kan dat zomaar wel eens waar zijn.
Ericsson heeft veel sponsor geld achter zich .. en zoals we weten doet williams al jaren niet meer mee om races te winnen, maar om geld binnen te harken.

-Ze lieten Bottas gaan voor geld en een betere motor deal.
-Stroll rijd en test op welke baan hij maar wil, zolang pappa maar centen overmaakt.
Dus nu Marcus Ericsson naast stroll om wat extra centen te pakken, gaat me zeker niet verbazen.
Zou mij wel verbazen, de sponsoren van ERI zitten stevig in Sauber. Het lijkt erop alsof hij daar door Ferrari geen toekomst meer heeft. Ga er niet vanuit dat sponsoren bij Williams nog eens dubbel willen betalen.

* nachtnet vind dat Stroll het volgens verwachting gedaan heeft. Als rookie 1 podium en flink wat punten. Zeker niet af te rekenen op het geld van papa. Ik vind het juist bewonderenswaardig dat STR & Williams ook ontrack tijd kopen om te trainen en leren.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Catmandos schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat dit juist veel beter is, minder rode vlaggen wanneer het een interlagos regen dag is.
Of ze racen gewoon maar zonder die rode vlaggen. ;)
quote:
LoeWn schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:54:
Die regen komt er toch niet meer.. Althans, race en quali niet..
Kwalificatie lijkt juist wel nat te gaan worden, maar de race nog steeds niet. -O-

quote:
Catmandos schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat dit juist veel beter is, minder rode vlaggen wanneer het een interlagos regen dag is.
Liever rode vlaggen en wachten tot de omstandigheden iets beter zijn (zie 2016) dan achter de SC rondjes blijven rijden. Als dit dan helpt om het water sneller weg te krijgen.. (graag) (als het valt valt er toch wel genoeg voor VER spektakel :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
geennl schreef op donderdag 9 november 2017 @ 17:49:
Motor onderdelen tot nu toe gebruikt
[afbeelding]
De MGU-H van Renault blijft ook bagger zeg. :/
Ricciardo lijkt ook weer een nieuwe te moeten hebben na Mexico, waar die dus weer eens kapot ging. Nummer acht al...

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 09-11-2017 19:35 (17%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik had het in het algemene topic geplaatst als een van de Bernie interview filmpjes. Hij ging dus in op die motoren. Bernie was het er dus niet mee eens, en stelde dat hij zelf nooit een F1 kaartje zou kopen met de Mercedes auto's die toch bijna altijd winnen. Ook zou hij deze technische regels niet meer geaccepteerd hebben...

Ergens hoop ik echt dat de Mercedes auto van volgend jaar keihard zuigt. Lewis heeft zijn vierde kampioenschap, maar nu oprotten met Mercedes zeg. Ik ben bang dat de drie power units per seizoen regel het volledig gaat verpesten, waardoor Lewis volgend jaar gewoon een vijfde titel pakt, ook al is de Mercedes een slechtere auto...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Einde van het seizoen begint het eindelijk een aerodynamisch monster te worden, alweer...
Kom op Newey, volgend seizoen graag meteen. :+

Ik denk dat iedereen wel wat 2018 concepten gaat testen in fp1

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
STR mag onderhand blij zijn dat ze naar Honda gaan zeg...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
yorkick schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:24:
[...]

Kan prima aan STR liggen hoor, de manier waarop ze monteren of de boel afstellen. Het is niet zo dat er overal Renault turbo's ploffen.
Ze hebben al toegegeven dat ze in Mexico met verkeerde turbo instellingen hebben gereden.
Maar Renault personeel is verantwoordelijk voor de afstelling van de power units. ;)
STR lijkt dit seizoen extra problemen te hebben met koeling, maar de Renault power unit is ook gewoon bagger.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gasly gaat ook niet meer rijden...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gasly ook de MGU-H kapot...

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Leclerc die toch Ericsson even 'verslaat'. Het is maar FP, maar I like it :7

* nachtnet was in de live-timing even de weg kwijt.
* nachtnet dacht bij het zien van RUS dat KVY weer reed.
* nachtnet dacht bij HAR blaast turbo op aan Rio Haryanto in een Manor.
8)7

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
AzzKickah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:06:
:o 0 activiteit hier?? FP2 is begonnen heur.... :/
Geen regen, no care. :+

Ik moet trouwens wel opmerken dat Max weer helemaal in de "attack modus" zit. Bij Mexico zag je zijn hoofd ook al meegaan, wat hij een paar races ervoor niet meer deed. Hij zit na die twee wins weer helemaal goed in zijn vel hoor. :Y

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 10-11-2017 17:14 (38%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
AzzKickah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:15:
[...]

Nepfan!! Je kijkt zeker pas sinds Max rijdt!!!

:P
Lees jij de topicwaarschuwing nog eens zeg met je beschuldigingen. :+ ;)

Weinig brazilie te zien in dit topic nog.. @Jasphur zijn er geen mooie sfeer foto's te vinden?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mercedes gaat hier gewoon weer winnen. Het zal eens niet wat anders zijn zeg. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YouTube: Interview Max Verstappen

Deze mag ik niet embedden. :/

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 11-11-2017 10:18 (51%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Volgens Olav is het ook dramatisch gesteld met Renault. Ze hebben kennelijk geen nieuwe onderdelen meer voor het seizoen. Voor Ricciardo en Hartley hadden ze een "nieuwe" motor meegenomen, waar die van Hartley natuurlijk meteen ontplofte. Die kreeg de enige reservemotor. Gaat er nu nog wat mis, dan krijg je een frankensteinmotor van bij elkaar geschraapte onderdelen. Zelfs Honda doet dat nog beter. :N

Overigens schijnt McLaren nu opzettelijk met extreme downforce te rijden tijdens de vrije trainingen, puur om Honda te sarren. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
RocketKoen schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:28:
[...]

Bij andere sites gaan ze nog wat verder.
Renault zegt geen nieuwe MGU-H en Turbo meer hebben. En de lead time voor die dingen is >2 weken.
RB schijnt nog wel wat "practice motors" te hebben. Daar staan al veel kms op, maar ze werken nog.
Maar STR kan in Abu Dhabi niet van start gaan als ze dit weekend nog iets opblazen.
Dat is nog even wat erger ja. Dan komen er ook geen turbo's of MGU-H's meer voor het hele seizoen. Kijken hoeveel auto's niet meer gaan rijden in de zandbak...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:39:
Ja, 't is wel een blamage voor Renault zeg wat ze nu presteren. Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om zulke onbetrouwbare motoronderdelen te maken. "Met de Franse slag" krijgt een heel nieuwe betekenis zo 8)7
Meer bevestiging van bestaand stereotype. De meeste zijn ook gebaseerd op iets. :+
quote:
Maar goed, we gaan wel weer zien hoe het gaat. Ik maak me nml wel zorgen om de motor van Max. Als ze vorige race op hoogte zo onconservatief hebben gereden met hun motorsettings, is het maar de vraag hoe erg de onderdelen van Max al versleten zijn. Een regenrace zou de boel nog een beetje redden, maar het lijkt er niet op dat we dat krijgen. Als Q nat is kan hij misschien een keer z'n eerste pole position pakken omdat Mercedes en Ferrari hun kwalificatie-pk's niet kwijt kunnen op een natte baan.
Kijk het interview met Max bij Ziggo even terug. Het kan hem echt niks meer schelen. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 11-11-2017 13:23 (5%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:59:
[...]

Ik heb het interview gezien, maar ik geloof dat gewoon niet. Max wil gewoon winnen of in ieder geval zo goed mogelijk scoren. Je ziet bij een DNF van zijn kant toch echt dat hij baalt. Hij laat het wel snel achter zich, maar dat het hem vooraf niks kan schelen is niet waar. Ik vind dat meer een houding die hij aanneemt :)
Tja Max is nuchter genoeg om het van zich af te laten glijden. Zijn seizoen is al geslaagd na de rampzalige eerste helft. :)

Oh en tussen STR en Renault gaat het ook lekker. Ik zie RBR echt naar Honda vertrekken, zelfs als het gelijkwaardig is met Renault voor 2019. Honda staat er nu nota bene beter voor dan Renault, en dan komt die nieuwe motor volgend seizoen. :/

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 11-11-2017 14:03 (17%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:07:
[...]

Honda heeft nog een heel seizoen om voor RBR iets fatsoenlijks te ontwerpen. Ik ga er toch vanuit dat ze de problemen van dit seizoen kunnen fixen en volgend jaar met een op deze motor doorontwikkelde motor aan de start verschijnen, met een redelijke hoeveelheid vermogen en een goede betrouwbaarheid. Je kunt het 2-3x fout hebben, maar de 4e keer moet je toch een keer van je fouten geleerd hebben.
Tja, ze gaan die motor niet veranderen. Ding werkte voor geen meter in het begin van het seizoen, nu is alleen de MGU-H nog ellende. De motor zelf is best goed, en dat zien we ook steeds meer. Ik zou eigenlijk verbaast zijn als Honda het nu nog steeds niet voor elkaar krijgt, zeker omdat ik RB de samenwerking met Ilmor wel zie afdwingen. Kennelijk gebeurd er veel meer. Ik kwam ook eens tegen dat Mercedes, Honda nu al helpt, en dat Mercedes kennelijk zelfs Ferrari heeft geholpen om hun motor op orde te krijgen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
ArnevdS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:27:
RIC en VER gaan niet naar buiten vanwege teveel mileage...
Bron? :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
ArnevdS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:27:
RIC en VER gaan niet naar buiten vanwege teveel mileage...
@DaniëlWW2 Gehoord bij Sky, die een bericht van Horner kregen.
Echt niet te geloven. :N
Maar tijd om Renault vaarwel te zeggen hoor als RBR. Alonso wou Renault motoren, dan weet je hoe laat het is. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou eindelijk zeg, daar is RIC. :Y

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Spotmatic schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:36:
[...]

Die kerel heeft er ECHT een handje van steeds op het verkeerde paard te wedden :)

Ben benieuwd of het oorlog wordt tussen Renault en de teams met Renault-klantenmotoren. :o
Onderhand begin het het jammer te vinden dat RBR nog een jaar extra mer Renault zal moeten rijden. Ik heb er eigenlijk heel weinig vertrouwen in voor 2018...
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:36:
[...]

Die heeft nog nieuwe onderdelen gekregen toch?
Voor zover Renault nog met nieuw komt aanzetten. Dat lijkt namelijk helemaal geen garantie te zijn. :/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
YakuzA schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:41:
[...]

8 motoren bij ric zijn nog steeds beter dan de 13 van Honda :+
Honda heeft er dan ook zelf voor gekozen om constant met kleine spec updates te komen dit jaar, en dan meteen bijna alles te vervangen. Tweede helft van het seizoen gaan ze aardig de goede kant op. Kijk alleen al naar Alonso die nu P5 staat.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
ArnevdS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:57:
Blijf dan ook gewoon op de baan... Tracklimits :)
Doe eens niet zeg. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Regen kwalificatie in Brazilië, en de setup van Max zijn auto was erg slecht tijdens FP3. -O-

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Fuuuu...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gaat het wel goed met hem?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
loekf2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:18:
[...]

Tja, dat wordt motor standje terug... max P5 gok ik. Motor van RIC is nieuwer. Hoewel... zegt ook niets.
P4 want RIC heeft al gridstraffen en Hamilton zijn auto ligt in brokken. ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Die T-wing is er gewoon afgebroken...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grosjean is gewoon ruim sneller met die kapotte t-wing. _O-

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
RoD schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:01:
Poeh, wat zit RB er ver achter zeg. Dat belooft weinig goeds voor de race. Misschien dat er nog een podium in zit voor VER na het wegvallen van HAM, maar meer zal het waarschijnlijk niet zijn.
Ben je nu echt de Q3 knopjes vergeten? :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ondertussen schijnt Max met een oude MGU-H te rijden die al afgeschreven was. Het klinkt misschien niet fijn, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat hij morgen uit zal vallen. Het lijkt heel erg te zijn gesteld met Renault en uberhaupt nog onderdelen te verkrijgen. De gigantische afgang van Renault in Mexico heeft voor enorme problemen gezorgd, waardoor er kennelijk niks meer is. :/

https://twitter.com/adamcooperF1/status/929376935440011270

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Amphiebietje schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:45:
Waarom denk je dat die twee afwezig zijn in de F1? :P

Enfin, volgens jaar wordt Torro Rosso mogelijk een geduchte concurrent van mercedes als Honda een en ander (eindelijk) voor elkaar krijgt, terwijl McLaren/Alonso niet blij zouden kunnen gaan worden van Renault...
Meer een geduchte concurrent voor Renault. ;)
Honda betaalde iets van $100 miljoen aan McLaren per seizoen voor het privilege om die motor te gebruiken. Dat zullen de STR niet betalen, maar STR zal geld krijgen. Betekent dat ze opeens hun budget enorm kunnen verhogen voor meer ontwikkelingen. Daarmee hebben ze een goede kans om teams zoals Renault of FI uit te gaan dagen, als de motor meewerkt. :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Martinspire schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:27:
En gezien het MGU betreft, ga ik er vanuit dat zijn auto aan het eind van de race daar gewoon geen beschikking meer over krijgt en ie het puur op PSU moet gaan doen (en verder opladen met remmen).
Met een kapotte MGU-H is je race ook voorbij. Hebben we nu al veel te vaak gezien dit seizoen...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max net bij Ziggo. Turbo is omlaag geschroefd vanwege betrouwbaarheid...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Nee, daar deden ze niks en ontplofte vier van de zes motoren. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
dr.lowtune schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:51:
[...]

Ben benieuwd of dit weer zo'n slagveld met falende Renaults gaat worden..het blijft Franse zooi.

Ach, de Honda's worden wel steeds beter, dus er gloort hoop aan de horizon.
Ik heb echt zoiets van als Max zijn motor eraan gaat, laat beide Renault's dan ook maar kapot gaan. Niet omdat ik nu een hekel heb aan Sainz of Hulkenberg, maar zodat Renault flink afgaat, en STR ze voor blijft in het kampioenschap. :/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Fijne race allemaal. Blijf ook lief voor elkaar, zodat ik ook kan blijven kijken. ;)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Eens kijken. :P
RIC vs VAN, VAN eruit.
GRO vs OCO, OCO eruit.
Magnussen er ook uit.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
F*cking Magnussen zeg...
Hij ramde VAN, en die tikte RIC. :(

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
loekf2 schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:08:
GRO is toch een waardige opvolger van de Russische torpedo, schakelt ie nou twee man uit ?
Nee dat was Magnussen. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar Alonso vs Max nu Max minder vermogen heeft? :D

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hamilton laat ook even zien hoe belachelijk sterk die Mercedes eigenlijk is...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De regie is vandaag wel goed bezig. :Y

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
max schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:14:
Whahaha die Amerikaanse engineer van Grosjean klonk op de radio alsof hij ook niet al te happy was met Grosjean. :D
Vorige race zei die nog dat Grosjean zijn kop moest houden. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Volgens jaar maar de sproeimachines. :P
Eerste deel was leuk, daarna was het best saai geworden...

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 12-11-2017 18:39 (3%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Weer een saai podium hoor met die Finnen. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Altijd als ik dat Italiaanse volkslied hoor, dan denk ik dat er dingen kapot gaan. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
MazeWing schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:51:
En wederom een behoorlijk saaie race. Helaas de zoveelste dit jaar...

Ik hoop echt dat Liberty Global iets gaat doen de komende jaren om iedere race spannend te maken. Want op dit moment lijkt het erop dat alleen moeder natuur iets van spanning kan genereren. Want na de eerste ronden verandert er eigenlijk bitter weinig.

Het contrast tussen dit jaar en de race van 2016 is dan ook absurd groot en volgens mij 1 van de grootste contrasten in de recente geschiedenis van de formule 1...
Tja, de nieuwe motor zou hier tenminste gedeeltelijk voor moeten zorgen. Kan je nog meer bedenken zoals bewust dirty air creëren achter je auto verminderen, maar dat is het ook wel. :/

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
DoeEensGek schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:00:
[...]

Wat zou er gebeuren als je met zo'n blusvliegtuig over komt. :+
Dan crasht iedereen behalve Verstappen en Hamilton. :+

Race gemist, heeft het zin om zo nog een uitgebreide samenvatting/herhaling te kijken?

Aan het lage aantal posts te zien gebeurde er vandaag weinig.

Ik kijk dan wel de korte samenvatting in de F1 app. :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Beide coureurs van Haas mogen van mij vertrekken hoor. Treurig en treuriger zijn het. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop. :)
Volgende week dan de laatste race van het seizoen, en de laatste zonder de halo...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True