Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 18 - GP van Mexico Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 14
Acties:
  • 87.375 views

Acties:
  • +13Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:31

nachtnet

Gran Premio de Mexico - 27-29 Oktober
Data
Vr 27 Okt
Free Practice 1:17:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(10:00)
Free Practice 2:21:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
Za 28 Okt
Free Practice 3:17:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(10:00)
Quali:20:00https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(13:00)
Zo 29 Okt
Race:20:00*https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
*Let op! Wintertijd is ingegaan.

CircuitAutodromo Hermanos Rodriguez
LocatieMexico City, Mexico
Lengte4304 m
Aantal race ronden71
Total race afstand305,354 km
Laatste winnaarLewis Hamilton (Mercedes) 1:40:31.402
Lap record1:20.521 - Nico Rosberg (2015)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden*:
  • UltraSoft (US) Paars
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel
*tot de GP van Monaco was de banden keuze voor ieder team gelijk.
  • 7 sets van de zachtste band
  • 4 sets van de middelste band
  • 2 sets van de hardste band

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero Soft and one set SuperSoft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Tussenstand kampioenschap.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:13
Gaaf, ene racetopic gaat naadloos over in het andere. :D
Wat zijn de weersverwachtingen in Mexico? :P

Moab moab, vrachtwagenchauffeur! Verrekte mongol! :+

DJTimo wijzigde deze reactie 24-10-2017 08:28 (10%)

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 10:42
Hartley en Gasly rijden dus voor STR.
https://twitter.com/tororossospy/status/922501274020524033

Wat gaat KVY doen dan?

En PER is uiteraard de Max van Mexico.

Oh en @DaniëlWW2 thanks voor de wintertijd heads up

Jasphur wijzigde deze reactie 24-10-2017 08:33 (11%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:32

Pierre

Zucht

Als Checo net zo rijdt als zondag dan wordt die uitgefloten, met zijn lul verhaal van ik ben sneller dan Esteban ;w

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Weer een mooie zondagavond besteding!

No signature required.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
hansvk schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:39:
Ik zie VER deze race wel winnen.
Hij moet wel... Kvyat is er weer uit gezet!

Zal mij idd benieuwen hoe de red Bulls het doen. En of ric ook de nieuwe spec Renault krijgt.

• serienummer
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13-01 09:45
Max weer achteraan laten starten. Krijgen we weer een mooie show. :-)

serienummer wijzigde deze reactie 24-10-2017 08:47 (4%)

• Tylocke
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-01 09:34

Tylocke

[Team Carrack]

Heerlijk zo'n back-to-back F1 periode. Heb er zin in!

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Spotmatic
  • Laatst online: 11:03

Spotmatic

Ken sent me

quote:
DeerDitch schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:52:
Volgens mij is het juist een circuit voor Mercedes power. Ik denk Bottas, die was afgelopen zondag helemaal de weg kwijt... die wil iets rechtzetten
Dat is prima, maar dat doet-ie dan maar in z'n eigen tijd. >:)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Jasphur
Heel even inhakent op het tijdstip van de wedstrijd. De fans van Hartley moeten deze race om 7 uur in de ochtend op een maandag!!! kijken. Haha

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:58:
Heel even inhakent op het tijdstip van de wedstrijd. De fans van Hartley moeten deze race om 7 uur in de ochtend op een maandag!!! kijken. Haha
Moeten ze daar down under e.o. maar niet altijd haantje de voorste willen zijn qua tijd :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Baumans
  • Laatst online: 08:50
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:58:
Goed begin van de week!

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 09:18
quote:
Rainbow_Dash schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

Hartley fans? Denk aan de fans van ric, die is ook een aussie he. ;)
Brendon is een Kiwi ;) Australië en Nieuw-Zeeland schelen nog wel een stukje hoor. Sydney naar Wellington is 2200 kilometer. En 2 uur tijdverschil. Lekker voor je werk aan nog even F1 kijken :P

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
DeerDitch schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:52:
Volgens mij is het juist een circuit voor Mercedes power. Ik denk Bottas, die was afgelopen zondag helemaal de weg kwijt... die wil iets rechtzetten
Dat waren Monza en Spa ook, maar daar ging de Red Bull toch dikke prima. Of wat te denken van Maleisië met die 2 enorme rechte stukken? Ik geloof niet meer zo in "oeh, hoge snelheid, dat zal Mercedes wel winnen en daar is RBR kansloos" ;)

In kwalificatie zal het wel Mercedes - Ferrari - RBR zijn, maar in de race kan RBR een succesvolle undercut uitvoeren en zeker aan het eind, als de concurrentie weer door de brandstof heen is, toeslaan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:21:
Heeft iemand de bandenselectie paraat? Of komt deze vandaag pas online?
Is ergens in het algemene topic voorbijgekomen dacht ik.

Present!

Te koop....

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:27

Soggney

Zeekomkommer

quote:
Andyk125 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Ja Red Bull ging voor een meer hardere compount, omdat het in Amerika geloof ik ook beter met de auto samen ging.

https://news.pirelli.com/...m_content=post_2017-10-17
Hoewel we inderdaad nog op het continent van Amerika zitten, gaat het nu wel over Mexico.

Soggney wijzigde deze reactie 24-10-2017 09:26 (9%)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Jasphur
quote:
Andyk125 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Ja Red Bull ging voor een meer hardere compount, omdat het in Amerika geloof ik ook beter met de auto samen ging.

[...]

https://news.pirelli.com/...m_content=post_2017-10-17
Die bandenkeuze is al gemaakt ver voordat ze wisten hoe het zou gaan in Amerika. Ik dacht dat ze drie weken van te voren hun bandenkeuze moeten doorgeven. Dat het dus goed ging in Amerika en nu weer veel harde bandjes mee kan “toeval” zijn. Denk dat het wel berekend is overigens. Niks is toevallig in F1

• Jasphur
quote:
Andyk125 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:29

[...]

Is het niet pas 17 Oktober definitief vast gelegd?
Nope. En het is zelfs 14 weken van te voren. Omdat het buiten Europa is.
quote:
The teams must inform the FIA of their nominations no less than eight weeks before the start of each European race and fourteen weeks before the start of each event held outside Europe, meaning they effectively have a week in which to decide on their allocation after hearing which compounds will be made available at each race.
Van de F1.com site
https://www.formula1.com/...egs/tyres-and-wheels.html

Jasphur wijzigde deze reactie 24-10-2017 09:42 (16%)

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:54

Leoon.

waka waka hey hey

Dat deze race maar net zo boeiend mag zijn als de vorige! Alle coureurs lekker dingen doen die niet mogen, de stewards het lekker druk maken. Wij willen gevechten zien en spektakel! Ik voorzie een top 4 voor Max en Ricciardo

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:22

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Max gaat deze race gewoon winnen, omdat kvyat weer eruit is gezet. Ham 2 en Vet 3.

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Strava

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-01 22:47

Saffie_time

Why use this? 42!

Iemand die ergens op de zwaar onoverzichtelijke site van de FIA kan vinden wie de stewards deze race zijn?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• serienummer
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13-01 09:45
Ik ben wel benieuwd wat er nu over het circuit heen gaat vliegen. Goede actie.

• Jasphur
quote:
Ankona schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

15 weken? Dan mogen ze nu al banden voor de start van het volgend seizoen selecteren. Dat hele banden geneuzel is een van de vele gedrochten van het moderne F1 circus, maar dit is wel heel erg. Laten ze lekker in het geheim een dag voor de FP de bestelling plaatsen. Dan krijg je nog tactische plannen.
Hoewel ik het wel met je eens ben, ga eens ik de schoenen staan van Pirelli. Er gaan containers vol met banden en velgen en apparatuur de oceaan en het land over.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je als bedrijf dan liever weet wat je mee moet nemen dan dat je alles maar meeneemt. En dus nog veel meer kosten moet maken. Met het risico dat je misschien van een compound te weinig hebt of dat er teams Pirelli gaan omkopen om bepaalde bandjes achter te houden om er zeker van te zijn dat ze de juiste krijgen.

Nee het bandensysteem zoals het nu is, is misschien niet perfect. Maar het werkt goed.

Overigens is die 14/15 weken regel alleen voor races buiten Europa. Binnen Europa is het 8/9 (nog steeds veel).

quote:
Saffie_time schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:03:
Iemand die ergens op de zwaar onoverzichtelijke site van de FIA kan vinden wie de stewards deze race zijn?
https://www.fia.com/event...venttiming-information-36

komt in de loop van de week hier te staan.

nachtnet zonder hoofdletter

P5 of beter en HAM heeft een Mexicaans feestje.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:51
quote:
vhal schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:33:
Weer zo'n circuit met 2 DRS-stukken en slechts 1 detectiepunt. Lukt het in Zone1 niet? Geen probleem, dan hebben we altijd nog Zone2 -O-
Sterker nog, lukt het in zone 1, dan loop ik in zone 2 verder uit zodat een "terug"-inhaal actie onmogelijk is. Doei spectakel

• albino71
  • Niet online
quote:
demo31051987 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Doordat beide zones zo dicht bij elkaar liggen hebben ze maar 1 detectiepunt. Anders krijg je de volgende situatie:

- Driver1: Haha ik haal je in met mijn open geklapte achtervleugel :D
- Driver2: Nu zit ik binnen een seconde achter je. Ik haal jou weer in :D
Precies wat we willen zien! Gevechten op de baan!

Te koop....

• Jasphur
Toen je nog dichtbij kon komen.

• Jasphur
Hoe is dit dan voor Tracklimits :D

Pedro Rodriguez (MEX) Cooper T81B finished sixth in his home country, watched by fans kept away from the circuit edge by armed soldiers. Mexican Grand Prix, Mexico City, 22 October 1967.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
Ik verwacht een saaie race net als vorig jaar. Hoewel toen aan het eind nog even spannend was, maar dat kwam niet zozeer door de baan maar door slechte strategie. Qua pace lijkt RBR beter mee te doen, maar ik denk niet dat ze hem kunnen winnen.

Martinspire - PC, PS4, X1

quote:
Martinspire schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:02:
Ik verwacht een saaie race net als vorig jaar. Hoewel toen aan het eind nog even spannend was, maar dat kwam niet zozeer door de baan maar door slechte strategie. Qua pace lijkt RBR beter mee te doen, maar ik denk niet dat ze hem kunnen winnen.
Saai? Ik herinner me alleen een Message to Charlie!! :+

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:27:
Oh en @DaniëlWW2 thanks voor de wintertijd heads up
Daar ben ik verantwoordelijk voor? Oke, I take it. :+ Nachtnet krijgt weer eens nul krediet. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Daar ben ik verantwoordelijk voor? Oke, I take it. :+ nachtnet krijgt weer eens nul krediet. :P
:P

* nachtnet checkt F1 karma statussen..
* nachtnet ontdekt dat hij hier genoeg krediet krijgt. :)

Zelfs als hij de laatste races maar 1% van zijn gebruikelijke input geeft.

nachtnet wijzigde deze reactie 24-10-2017 11:15 (9%)

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 23:11
Paraat!!

Ari Gold wijzigde deze reactie 24-10-2017 11:28 (172%)

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010

pinda powerrr

Slow down...

Present!
Voor de spanning mag er nog wel een bepaalde Merc motor ploffen, maar dat zal vast niet gebeuren. We kunnen allemaal bitchen op Merc en HAM, maar eerlijk is eerlijk, ze hebben het verschrikkelijk goed voor elkaar. VET is gewoon de mindere, kan zijn emoties niet bedwingen en heeft (mede) daardoor het kampioenschap om zeep geholpen. Ferrari heeft natuurlijk ook wat steekjes her en der laten vallen.

De Red Bulls rijden prima de laatste tijd, dus ik verwacht eigenlijk wel dat ze wat "vervelend" gaan doen bij Merc en Ferrari :Y :Y

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11:25
quote:
devil-strike schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

Na wat ik las had Renault maar 3 new spec motoren en dat blijft dus zo, rest moet het doen met oudere spec motor.
En een ervan is al geploft. Gaat die terug naar de oude spec?

alles kan off-topic

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
TommyGun schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Jep. Dit circuit vind ik sowieso maar matig, maar goed... we gaan het zien.

[...]

Dit dus.
Dat lag denk ik deel ook aan de bandenkeuzes; met bijv. Ericsson die de hele race (-1 ronde) op dezelfde band kon doen. Misschien dat het dit jaar beter is.
quote:
pinda powerrr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:26:
Present!
Voor de spanning mag er nog wel een bepaalde Merc motor ploffen, maar dat zal vast niet gebeuren. We kunnen allemaal bitchen op Merc en HAM, maar eerlijk is eerlijk, ze hebben het verschrikkelijk goed voor elkaar. VET is gewoon de mindere, kan zijn emoties niet bedwingen en heeft (mede) daardoor het kampioenschap om zeep geholpen. Ferrari heeft natuurlijk ook wat steekjes her en der laten vallen.

De Red Bulls rijden prima de laatste tijd, dus ik verwacht eigenlijk wel dat ze wat "vervelend" gaan doen bij Merc en Ferrari :Y :Y
Zelfs al ploft de Mercedes nog 2x dan nog heeft HAM genoeg aan een P5 in Abu-Dhabi.. WDC is niet echt spannend meer.

• Ankona
quote:
YakuzA schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:33:
[...]

Het was toch een oliedruk probleem?
Das iets anders als een mooie plof :)
Blijft een Renault, zelfs met ploffen presteren ze onvoldoende.

alles kan off-topic

• RBH
  • Nu online

RBH

Wazzup?

quote:
nachtnet schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

Zelfs al ploft de Mercedes nog 2x dan nog heeft HAM genoeg aan een P5 in Abu-Dhabi.. WDC is niet echt spannend meer.
Spannend of niet, als de Mercedes nog 2x ploft dan blijft het in ieder geval leuk tot het einde. :)

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• Jasphur
Zo zonde voor de kampioenschapsstrijd wat VET gedaan heeft in Singapore. Maar goed. Gedane zaken.

Vind in Mexico dat stadion zo gaaf. Vind het dan ook erg leuk dat daar de ceremonie word gehouden.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik verwacht vooraan bar weinig, HAM zal wel P1 Q halen, race zal die ook wel weer z'n ding doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Luqq
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-01 11:49
Zo, nice! Back to back races! Even zien of we er dit weekend Maxico van kunnen maken :+

• Grimmie187
  • Laatst online: 00:08
quote:
Soggney schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Nou zowel bij de hulk als bij RIC was het hetzelfde probleem: namelijk oliedruk, dat terwijl Hulk met de nieuwere spec en Ric met de oudere spec rondreed
Dus toeval of een slechte aansluiting?
https://www.rtlnieuws.nl/...tos-het-minst-betrouwbaar

Geen toeval hoor ;)

• Soggney
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:27

Soggney

Zeekomkommer

Nou nou, in dat artikel staat dat aziatische merken het minst vaak aan de kant staan.
Hoe vaak stonden (in het begin van het seizoen) Alonso en Vandoorne niet aan de kant?
Hoewel Max natuurlijk ook de franse techniek goed voelde doorheen dit seizoen

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:00

Waarschijnlijk dat Hamilton zichzelf als kampioen zal kronen, maar ik gok op een sterk Red Bull. Beide coureurs zullen gebrand zijn op een goed resultaat.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:21
Zo, direct nieuw topic!

Kvyat er weer uit, dus Max gaat hem weer winnen :+

Ik hoop echt zo ontzettend dat ze ook dit weekend de driversbriefing online zetten, maar ik heb het gevoel dat we die ditmaal niet te zien krijgen...

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
Spotmatic schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

HAM kan het nog steeds op vele manieren verkloten. Je kunt niet 100% van de tijd 100% perfecte prestaties neerzetten. Ook Hamboy heeft mindere dagen. Overigens zou ik BOT graag voor HAM zien eindigen dit weekend; ik zie Mercedes er ook nog wel voor aan dat HAM BOT op het einde gewoon voor laat omdat het kampioenschap toch al binnen is. De vraag is alleen of BOT dat wel accepteert, dat hij niet op eigen merites wint maar met hulp van een ander.
Lijkt me inderdaad enorm kleinerend, verschil is inmiddels zo gigantisch groot dat Ham bij wijze van langs de kant rustig een sjekkie kan draaien voordat Bottas voorbij is.

Ham hoeft trouwens al lang niet meer 100% te zijn, de druk ligt volledig bij Vettel.

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 09:18
Hamilton is dit seizoen nog niet uitgevallen, dus je zou denken (hopen :X) dat dat ook nog wel een keer gaat gebeuren. Niet dat er iemand is die de titel meer verdiend dit jaar, maar gewoon omdat het kan :P

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

En dus kunnen RIC en VER flink profiteren. Ze moeten niks maar willen wel graag op het podium staan.

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
metallicattim schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:37:
[...]
RAI opofferen voor een kamikaze actie in bocht 1 :P
Om vervolgens Max de schuld te geven...

• Sniffels
  • Laatst online: 24-01 11:10
Heerlijk met Pizza en Redbull op schoot naar de F1 kijken. (had wel wat moeite om in slaap te komen afgelopen zondag haha)

• Jasphur
quote:
metallicattim schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

RAI opofferen voor een kamikaze actie in bocht 1 :P
Gaat niet lukken. HAM heeft pole en gaat in de eerste twee bochten gewoon recht door het gras.

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:06
Is het huidige klassement ( punten ) al gepost ?

Edit : wellicht een leuke aanvulling in de TS

HeAdWaVe74 wijzigde deze reactie 24-10-2017 15:10 (33%)

iRacing Profiel

• Wom
  • Registratie: januari 2002
quote:
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:09:

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:09:

Eens. Ik ga het even toevoegen omdat dit wel zinvol is om even te laten zien. :)

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-01 17:52
quote:
Pierre schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:37:
Als Checo net zo rijdt als zondag dan wordt die uitgefloten, met zijn lul verhaal van ik ben sneller dan Esteban ;w
Ted (van Ted's notebook) had het er over dat bij OCO het schijnt voor te komen dat hij wel erg goed is in de ene snelle ronde maar dat vervolgens de racepace vrij 'matig' zou zijn. Ik kan me daarbij voorstellen dat PER afgelopen race misschien wel net iets sneller was / had kunnen zijn maar inderdaad een beetje klem zat achter OCO. Dat de tijden dan inkakken als je er toch niet langs kan lijkt me ook redelijk.

Nu kwam het via de boordradio en Olav wel over alsof PER uit z'n nek aan het lullen was maar Ted heeft toch een andere mening daarover die ik toch maar even in het achterhoofd hou. PER is ook geen pannenkoek zullen we maar zeggen.

Verder meteen door naar de volgende race is altijd fijn. Behalve de wintertijd fuck-up dit weekend. ;)

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09:58
quote:
Hippocampus schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:36:
[...]

Ted (van Ted's notebook) had het er over dat bij OCO het schijnt voor te komen dat hij wel erg goed is in de ene snelle ronde maar dat vervolgens de racepace vrij 'matig' zou zijn. Ik kan me daarbij voorstellen dat PER afgelopen race misschien wel net iets sneller was / had kunnen zijn maar inderdaad een beetje klem zat achter OCO. Dat de tijden dan inkakken als je er toch niet langs kan lijkt me ook redelijk.

Nu kwam het via de boordradio en Olav wel over alsof PER uit z'n nek aan het lullen was maar Ted heeft toch een andere mening daarover die ik toch maar even in het achterhoofd hou. PER is ook geen pannenkoek zullen we maar zeggen.

Verder meteen door naar de volgende race is altijd fijn. Behalve de wintertijd fuck-up dit weekend. ;)
Vindt dit soort kwesties altijd lastig, vooral omdat het tegenwoordig een kwestie van banden sparen/ brandstof sparen en hybride systemen opladen is. Het aanvallen en de verdedigende acties kosten ook erg veel tijd in de rondes. Zolang Perez niet voorbij Ocon kan komen dan moet deze ook niet zeuren, want blijkbaar is hij in over de hele race gekeken niet veel sneller. Het gaat hier wel om een plek en punten en dan hoort het team zich er niet mee te bemoeien, vooral niet als ze in het klassement ook al zo dicht bij elkaar zitten.

Tussen die twee is er ook altijd wel wat, ze willen natuurlijk beide laten zien wat ze kunnen. Maar als de een echt beter is dan de andere dan is het ook makkelijk inhalen. Dit is in nog geen enkele race het geval geweest naar mijn mening.

PS. wij weten voor de helft niet wat voor zaken ze allemaal in de auto aan het doen zijn, er komt tegenwoordig zoveel bij kijken. Als ze willen kunnen ze op paar tiende na echt wel bepalen wat voor rondetijden ze rijden.

Andyk125 wijzigde deze reactie 24-10-2017 15:51 (6%)

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 26-01 20:18

Mystikal

It never hurts to help

Ik heb zin in Maxico!

Basement Bios ---- Exo-S

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:54

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Jasphur schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Gaat niet lukken. HAM heeft pole en gaat in de eerste twee bochten gewoon recht door het gras.

Voor diegene die eventueel denken waar heeft die het over. :9

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:58

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Bart-Willem schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:49:
[...]

De kans dat Red Bull om de overwinning strijdt lijkt me klein op dit circuit: 2 flinke rechte stukken (waarvan eentje echt gigantisch lang), dit wordt 17 vingers in de neus voor Mercedes. :X
Dat riep men in Maleisie ook :)

• Martinspire
  • Nu online
quote:
Crashhill schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:10:
[...]

Nog 2 seizoen ong 70% van de races winnen en hij zal er zijn. Dus hij zal ze echt niet opgeven denk ik. Zodra hij dat record heeft gepakt zie ik hem het seizoen er op stoppen. Al gaat het wel lastiger worden komende tijd.

Maar Mexico! Let's go! Laten we i.i.g. hopen op een spannende race!
Ik denk eerder dat ie voor 8 WK titels wil gaan dan aantal races winnen. Maar in ieder geval 2e worden moet te doen zijn (2 seizoenen winnen dus).

En het hangt af van Mercedes, zolang ie kan blijven winnen zie ik hem wel doorgaan. Denk dat 2021 (wanneer nieuwe motoren komen) misschien een punt zal zijn waarop ie zijn raceschoenen aan de wilgen hangt. Tot dan blijft Mercedes sowieso dominant.

• Pierre

Pierre

Zucht

quote:
[...]

Het is zeker geen pannenkoek hoor, maar wel een mannetje die graag zijn zin wil hebben.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• 210667
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
quote:
[...]

Ted heeft inderdaad een andere mening. Maar omdat het Ted is, hecht ik niet meer waarde aan de mening van Ted dan aan die van Mol.

Een mening is gelijk een sluitspier. Iedereen heeft er wel 1tje.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

F1 report preview:

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:06
Als ik HAM zou zijn zou ik toch zo snel mogelijk die punten willen binnen harken.

Vorig jaar is hij geen kampioen geworden door technische mankementen.

Je gaat niet de goden verzoeken.

iRacing Profiel

• Ankona
quote:
hardware-lover schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:19:
[...]

Het verschil tussen nummer 2 en 3 is 3 punten per race. 3x3=.... ?
21?

alles kan off-topic

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
quote:
albino71 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:12:
[...]

Bwoah, Ferrari en Red Bull zijn ze wel behoorlijk genaderd.
Een goede winter en eens een keer een goede start van Red Bull en je hebt een leuk seizoen.

Ik besef ineens dat 2018 best eens een zeer goed F1 jaar kan worden! oOo
Ik besef ineens dat men dit exact een jaar geleden ook zei :+

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:30
quote:
Die Honda motor komt pas op zijn vroegst in 2019 in de RBR, als die er al in komt. Alleen STR rijdt in 2018 (t/m 2020?) met Honda

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen aangezien Renault heeft aangegeven dat er maar drie van de nieuwe motoren, verdeeld over de drie teams beschikbaar zijn. Als het alleen softwarematig is. Waarom zouden ze dat dan doen?

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
quote:
Ik zou dan je tekst nog iets meer editen :)

• Jasphur
Dus Max wint in Maxico

Jasphur wijzigde deze reactie 25-10-2017 18:57 (13%)

• Edd

Als een Mexicaanse boer met kiespijn :+

-

quote:
Edd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:19:
[afbeelding]

Als een Mexicaanse boer met kiespijn :+
Ja wat wil je dan ook met een hoedje van de Mexicaanse Verstappen Fanclub .. :+

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat een awkward foto :D De arm om elkaar, maar genoeg ruimte ertussen voor een 3e coureur 8)7 Wie van de marketingafdeling heeft goedgekeurd om deze foto te delen? :X

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

quote:
Grrrrrene schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:26:
Wat een awkward foto :D De arm om elkaar, maar genoeg ruimte ertussen voor een 3e coureur 8)7 Wie van de marketingafdeling heeft goedgekeurd om deze foto te delen? :X
Ik denk dat die hoeden daar ook een rol in spelen ;)

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 11:19

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
p0st schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:03:
Poor Kvyat, alhoewel het er nu toch echt wel aan zat te komen. Ach, die is er ook niet armer van geworden en heeft volgens mij een prima leven voor zich! Ben wel benieuwd naar de lineup bij TR voor volgend jaar though :)
Mja, dit is in elk geval gewoon een statement maken, ipv dat jojo'en wat ze met 'm leken te gaan doen. Imo veel beter. En Kvyat.. Tsja, zoals-ie het laatste jaar in de F1 reed kan-ie beter de Saxo cup gaan doen ofzo.

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Martinspire
  • Nu online
quote:
pjottum schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:49:
[...]

Oh god.

Dit is de reden dat RIC echt never nooit bij RBR weggaat zoalng hij en VER goed door een deur gaan; de marketingkracht is gewoon te groot. Die filmpjes die ze daar maken zijn zoveel beter dan deze flauwekul. Dit is gewoon proberen er iets van te maken maar ziet er echt niet uit..
Niet om het 1 of ander, maar het maakt RIC werkelijk geen bal uit hoe de marketing is als ie elke race wint.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Persconferentie is bekend:

Deel 1
Sergio Pérez
Max Verstappen
Pascal Wehrlein

Deel 2
Valtteri Bottas
Pierre Gasly
Sebastian Vettel

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 26-01 21:06

• Edd
quote:
nachtnet schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Ja wat wil je dan ook met een hoedje van de Mexicaanse Verstappen Fanclub .. :+
Ik zie al waar het mis is gegaan..
Max heeft de sombrero van Perez gestolen.. :+
https://twitter.com/redbullracing/status/923252895180566529

-

• boschie_73
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-01 08:52
Max Verstappen maatregelen bij de GP van Mexico?

• Jasphur
quote:
boschie_73 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:19:
Max Verstappen maatregelen bij de GP van Mexico?

[afbeelding]
Dat is wel heel erg anti grasmaaierig. Dat betekend dus misschien wel een gebroken suspension als je er af gedrukt wordt.

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09:06
quote:
Jasphur schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

Dat is wel heel erg anti grasmaaierig. Dat betekend dus misschien wel een gebroken suspension als je er af gedrukt wordt.
Volgens mij is er genoeg uitloop daar maar is dit om te voorkomen dat Max 'Een Hammie' doet :+

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Is dat het beroemde grasveld waar zowel HAM als VER gewoon rechtdoor gingen en weer de baan op kwamen?

• Jasphur
Dus gras is voor een deel weg en er liggen drempels. Mooi van de HAM’etjes onderons. Minder mooi voor racers die er dus afgedrukt worden.

Wel een sjieke oplossingen voor deze bochten.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vind het een mooie oplossing voor het "probleem" dat vorig jaar ontstaan is. Ze liggen ver genoeg van de baan zelf af. Je krijg alleen een probleem als je de bocht niet haalt.

"When you grow up your heart dies"

• Jasphur
quote:
D-Ed schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:40:
[...]

Echt sjiek wil ik het niet noemen.. Zoals ze er nu bijliggen vind ik het maar rommelig overkomen. Zéker tov het circuit van vorige week..
Sjiek als in, goed bedacht. Haha.
En COTA is inderdaad een rete strak circuit. Maar goed. Ander verhaal.

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

quote:
Jasphur schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

Zul je zien dat de coureurs in dat geval ineens wel van het gas af kunnen :+

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind de oplossing "als je van de baan raakt moet je om een of ander k*t geplaatst paaltje sturen ook altijd wel een goede om ervoor te zorgen dat men geen tijd wint bij het van de baan raken :) Die rode "broodjes"... Tsja, we gaan wel weer zien hoeveel schade dat oplevert in FP1 en 2, om ze bij FP3 verwijderd te zien worden :P

• Jasphur

• Grimmie187
  • Laatst online: 00:08
quote:
De schele stagiaire bij Renault had zijn ooglapje weer op zie ik? :+

• powah33
  • Laatst online: 16-12-2019
quote:
TheBrut3 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:19:
[...]

Kerbs gaan vaak vloeiender omhoog dan deze broden. Volgens mij hebben ze deze al vaker gebruik. Lagen er in Oostenrijk niet een paar? Volgens mij kregen die dingen als bijnaam "baguette" en daar is toen veel over geklaagd.
Die broodjes lagen in de andere weg, waardoor het de hele bolide uit elkaar trilde als je erover ging.

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 22:13

mark-k

AKA markkNL

quote:
Die Red Bull helm is om te showen dat ze Sainz overgenomen hebben? Of zat er eentje te slapen toen hij de poster maakte?

• Jasphur
quote:
mark-k schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Die Red Bull helm is om te showen dat ze Sainz overgenomen hebben? Of zat er eentje te slapen toen hij de poster maakte?
Er staat nog steeds een red bull logo op de helm van SAI. Dus de helm klopt.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:22

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
mark-k schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Redbull leent sainz uit, officeel rijd hij nog bij torro rosso, vanaf 2018 rijd hij officieel bij Renault.

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Strava

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 26-01 21:06
quote:
Rainbow_Dash schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:32:
[...]

Redbull leent sainz uit, officeel rijd hij nog bij torro rosso, vanaf 2018 rijd hij officieel bij Renault.
maar zal hij volgend jaar ook niet met Red Bull reclame op zijn helm rijden? Ik bedoel hij blijft ook volgend jaar officieel een Red Bull coureur.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:04
Weer 10 pagina's gemist voordat ik door had dat er een race-topic was..

Ben benieuwd hoe de RB's het doen ivm de hoge ligging van dit circuit

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-01 20:21
Deel 1
Pagina: 1 2 3 ... 14

Dit topic is gesloten.

Let op:
*O* *O* *O* MAX!!! *O* *O* *O*

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True