Met de gratis app zie je prima een paarse-groene sector van alle rijders, met daarachter (na de 3 sectoren) de rondetijd. welke compound band inderdaad niet.Grimmie187 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:23:
[...]
Behalve dat sectortijden (en bandenkeuze) in de gratis versie van de app niet te zien zijn helaas, hiervoor moet je de betaalde versie hebben
Ja true, maar 'vroegah' konden we gewoon de sectortijden zien. Dat is vervolgens achter de Paywall gestopt door Bernie..Sniffels schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:41:
[...]
Met de gratis app zie je prima een paarse-groene sector van alle rijders, met daarachter (na de 3 sectoren) de rondetijd. welke compound band inderdaad niet.
Wieweet geeft Liberty dit weer vrij in de app voor volgend seizoen, zou fijn zijn!
(waar komt dat haagse 'vroegah' toch vandaan, waarom blijft iedereen dat zeggen, en krijg je van die ongemakkelijke lachende mannen die er omheen staan)Grimmie187 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:43:
[...]
Ja true, maar 'vroegah' konden we gewoon de sectortijden zien. Dat is vervolgens achter de Paywall gestopt door Bernie..
Wieweet geeft Liberty dit weer vrij in de app voor volgend seizoen, zou fijn zijn!
OT: die app is pas sinds een paar jaar gratis, daarvoor moest je inderdaad voor alles betalen. Tuurlijk zou het fijn zijn om ook de baan layout te zien waar men rijdt, maar toch.
Ik denk dat hij over die struikelende fan heeft...ik had dat ook gemist. Te gefocused op HamiltonLopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:26:
[...]
Nabeschouwing niet gezien? Daarin herhaalde ze dit 1 of 2x, uiteraard tijdens de race (althans, 2 minuten daarna) was het ook gewoon op TV.
Je geeft het antwoord zelf al, uit Den Haag. Aangezien ik een geboren en getogen Hagenees ben gebruik ik het regelmatigSniffels schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:50:
[...]
(waar komt dat haagse 'vroegah' toch vandaan, waarom blijft iedereen dat zeggen, en krijg je van die ongemakkelijke lachende mannen die er omheen staan)
OT: die app is pas sinds een paar jaar gratis, daarvoor moest je inderdaad voor alles betalen. Tuurlijk zou het fijn zijn om ook de baan layout te zien waar men rijdt, maar toch.
OT: De livetiming van de FIA was jarenlang gratis via de website, pas sinds een paar jaar is er de app. Bij de introductie van de app kon je of gebruik maken van een betaalde versie per seizoen of een uitgeklede gratis versie (zonder sectortijden en bandenkeuze).
Ik snap het geneuzel niet, ik heb de betaal versie van de app, draai hem op mijn tablet. 2.99 euro per maand ofzo.... Dan heb je alles live + veel meer boordradio's.
De F1 app is een aanrader, zitten leuke toevoegingen in.
Cogitationis poenam nemo patitur
Helaas kan ik niet vaak live kijken en kijk ik 's avonds de race.. Kan die app ook een reply doen? :-)
We dwalen af maar ik vind het sneu dat ik nu 3 euro per maand moet betalen voor cijfertjes i.p.v. kleurtjes (sectortijden) terwijl die cijfertjes jaren lang gratis waren, that's allBullet NL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:02:
Ik snap het geneuzel niet, ik heb de betaal versie van de app, draai hem op mijn tablet. 2.99 euro per maand ofzo.... Dan heb je alles live + veel meer boordradio's.
Het totaalpakket aan (betaalde) diensten in de app is inderdaad wel een leuke toevoeging.
@ProudElm Ja, de app heeft een race replay functie.
ok thanx.. wie weet eens kijken.. ;-) Meer radio berichten enzo lijkt me wel leuk
De app is leuk, maar het is jammer dat Ziggo en Sky altijd iets achter lopen op de app (en dat is ook logisch). Zo is het verrassingseffect van een mooie actie of andere gebeurtenis een beetje weg. Dat is dan ook de reden dat ik de app niet gebruik.
Ik pauzeer hem altijd een poosje om hem te syncen met het beeld.demo31051987 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:10:
De app is leuk, maar het is jammer dat Ziggo en Sky altijd iets achter lopen op de app (en dat is ook logisch). Zo is het verrassingseffect van een mooie actie of andere gebeurtenis een beetje weg. Dat is dan ook de reden dat ik de app niet gebruik.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik heb de app dit weekend voor het eerst (betaald) geprobeerd maar ik schrok me een paar keer rot toen ik op de kaart BOT met een rotvaart naar VER zag scheuren om vervolgens vlak achter hem aan te blijven sukkelen. Toen ik naar de TV keek was de gap echter nog steeds gewoon +10 seconden. Een bug?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Bij de replay moet je wel oppassen dat je de uitslag niet te zien krijgt. Vaak zie je die even op beeld voordat hij begint.ProudElm schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:06:
Helaas kan ik niet vaak live kijken en kijk ik 's avonds de race.. Kan die app ook een reply doen? :-)
je kunt de app ook gewoon even op pauze zetten. Meestal is het 6 seconden (ergens links onderaan zit die functie)demo31051987 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:10:
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 30-10-2017 21:25 . Reden: onnodige referentie naar 'semi-legale' app ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
mm.. goeie tip.. Even oefenen dusMrSleeves schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:17:
[...]
Bij de replay moet je wel oppassen dat je de uitslag niet te zien krijgt. Vaak zie je die even op beeld voordat hij begint.
[...]
Haha ja dat denk ik ook, ons viel het allemaal in 1x op. In de nabeschouwing werd dit ook nogmaals uitgelicht door de (zoals hun het noemde) pc nerd.bvbal79 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:52:
[...]
Ik denk dat hij over die struikelende fan heeft...ik had dat ook gemist. Te gefocused op Hamilton
Kijk je via go.ziggosport of de app, dan moet je eerder denken aan 1 minuut tot 1:30...MrSleeves schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:17:
[...]
Bij de replay moet je wel oppassen dat je de uitslag niet te zien krijgt. Vaak zie je die even op beeld voordat hij begint.
[...]
je kunt de app ook gewoon even op pauze zetten. Meestal is het 6 seconden (ergens links onderaan zit die functie)
Vervelend met syncen is dat je in de app eigenlijk pas vanaf de start e.e.a. ziet gebeuren. Dan ben je tijdens de start bezig om beeld en app synchroon te krijgen in plaats van de start te kijken. Later in de race wordt het in mijn ervaring lastiger om een goed synch punt te vinden. Het zou fijn zijn als de app ook de opwarmronde zou weergeven op de driver tracker, dan wordt dit eenvoudiger.
[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 30-10-2017 21:27 . Reden: Quote aangepast ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ik denk dat ik komende maand c.q. laatste 2 races, ook de betaalde versie van de app ga gebruiken. Als het bevalt doe ik hem volgend jaar het hele jaar.
Heb de timing nu ook al constant aan staan, dus hopelijk voegt het genoeg toe
Heb de timing nu ook al constant aan staan, dus hopelijk voegt het genoeg toe
De F1 app zuigt wel enorm je accu leeg, hou je lader dus bij de hand. Ook wordt je telefoon erg warm tijdens gebruik.
Ahum, Ferrari stond bij de ingang gratis shirts uit te delen. Aldus Olav vlak voor de startLopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:18:
Overal zie je (wat ik wel prachtig vind), dat Ferrari by far de meeste fans heeft. Ook hier in Mexico was het vrijwel volledig rood op de tribune's.
Er zit een "No Spoilers" optie in de F1 app. "Hides news from the front screen and disables push notifications"MrSleeves schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:17:
[...]
Ik neem aan dat je daarmee ook geen eindstand te zien krijgt als je de re-live sessie joined.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 30-10-2017 15:55 ]
Volgens mij niet echt.Hoyden schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
Er zit een "No Spoilers" optie in de F1 app. "Hides news from the front screen and disables push notifications"
Ik neem aan dat je daarmee ook geen eindstand te zien krijgt als je de re-live sessie joined.
Het is meer dat je het live time scherm opent. Dan zie je de laatste stand en dan spoelt hij 'm terug. Ofzoiets. Het is altijd een beetje gedoe in ieder geval.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Jup hier ook. Meestal trekt de app tijdens de race ongeveer 60% uit mijn accu. Zorgen dat je telefoon volledig opgeladen is of dat je de lader bij de hand hebt is dan wel handig.pilskes schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:40:
De F1 app zuigt wel enorm je accu leeg, hou je lader dus bij de hand. Ook wordt je telefoon erg warm tijdens gebruik.
De app voor Windows 10 is ook klote, neemt belachelijk veel resources in beslag. Mijn laptop heeft dan het snelheidsniveau van een Windows XP op een Pentium III met 5 jaar aan rommel erop.pilskes schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:40:
Overigens heb ik ooit op alternatieve wijze een in-app aankoop gedaan op mijn telefoon en nu heeft dat F1 access account een onbeperkte licentie die ik ook op mijn pc kan gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door -ION- op 30-10-2017 16:10 ]
Hamilton: "there a subtle difference between going wide and cutting a corner." Whiting: "no, I agree." Voor de mensen die er geen verschil in zien: coureurs en leiding zien het dus anders.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik vond het vooral ironisch dat bij het clipje dat Whiting liet zien bij zijn extra persco je zag dat Ricciardo 2x de binnenbocht afsneed nadat hij door Bottas buiten de baan weer terug was ingehaaldPjotrStroganov schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:15:
[...]
Hamilton: "there a subtle difference between going wide and cutting a corner." Whiting: "no, I agree." Voor de mensen die er geen verschil in zien: coureurs en leiding zien het dus anders.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er is weinig subtiel in het verschil, "going wide" doe je aan de buitenkant van een bocht en "cutting a corner" doe je aan de binnenkant.PjotrStroganov schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:15:
[...]
Smiling as the shit comes down...
Begrijp eerlijk gezegd de strekking van deze discussie niet helemaal.ScrooLoose schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:58:
[...]
Er is weinig subtiel in het verschil, "going wide" doe je aan de buitenkant van een bocht en "cutting a corner" doe je aan de binnenkant.
Uiteraard is het verschil tussen 'going wide' en 'cutting a corner' me wel duidelijk, maar belangrijker zijn de overeenkomsten: het overschrijden van track-limits en het behalen van een voordeel.
Kijk naar het opkomen van het rechte stuk gisteren in Mexico. Coureurs zouden een enorm voordeel kunnen behalen door de laatste bocht veel te wijd te nemen om zodoende met veel meer snelheid het rechte stuk op te komen. Neem aan dat dit net zomin geaccepteerd zou worden als 'cutting a corner'. Wat dat betreft zie ik het verschil niet echt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Tracklimits zijn tracklimits, absoluut waar maar ik ging ook niet echt in op de hele discussie rond track limits maar wel die quote van Hamilton, die blijkbaar vind dat het een subtiel verschil is terwijl dat niet echt zo is.alexbl69 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:42:
[...]
Begrijp eerlijk gezegd de strekking van deze discussie niet helemaal.
Uiteraard is het verschil tussen 'going wide' en 'cutting a corner' met wel duidelijk, maar belangrijker zijn de overeenkomsten: het overschrijden van track-limits en het behalen van een voordeel.
Kijk naar het opkomen van het rechte stuk gisteren in Mexico. Coureurs zouden een enorm voordeel kunnen behalen door de laatste bocht veel te wijd te nemen om zodoende met veel meer snelheid het rechte stuk op te komen. Neem aan dat dit net zomin geaccepteerd zou worden als 'cutting a corner'. Wat dat betreft zie ik het verschil niet echt.
Ach ja... semantics
Smiling as the shit comes down...
Wijd gaan om een voordeel te behalen wordt doorgaans meer geaccepteerd. Misschien niet in de F1, maar wel in andere raceklassen. Dit om even in de gaan op de discussie waarin mensen beide als gelijkwaardig zagen in het vorige topic.alexbl69 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:42:
[...]
Begrijp eerlijk gezegd de strekking van deze discussie niet helemaal.
Uiteraard is het verschil tussen 'going wide' en 'cutting a corner' met wel duidelijk, maar belangrijker zijn de overeenkomsten: het overschrijden van track-limits en het behalen van een voordeel.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Hoewel ik het er fundamenteel mee oneens ben, hebben de Stewards 'going wide' zelden bestraft, terwijl cutting corners veel strikter bestraft is.
Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat je als je de binnenkant van een bocht afsnijd, al helemaal tijdens een inhaalactie, je dat in principe altijd expres doet. Kan me geen situatie voorstellen waarin je niet iets minder in kunt sturen om nog net binnen de baan te blijven (Max en Kimi zijn hierin wel een grensgeval, maar Max had zeker de ruimte om iets verder naar buiten te sturen en met 2 wielen op/net binnen de lijn te blijven en alsnog Kimi niet te raken. Plus Max zat ten alle tijden achter Kimi en had wat dat betreft geen recht op dat stukje track bij de apex mocht Kimi op hem insturen).
Wijd gaan gebeurt veel sneller en vaak per ongeluk, te hard een bocht insturen of overstuur hebben bijvoorbeeld, en dan kun je of wijd gaan en vaak voordeel pakken hierbij of je moet halverwege de bocht van je gas of remmen. Maar dat laatste kan volgens mij aardig snel tot een spin leiden, plus besef je pas dat je niet binnen de baan kunt blijven zodra je al op 3/4 van de bocht zit en je al lang verbonden bent aan een bepaalde lijn en snelheid.
Ik denk dat ze beter tijdens de driver briefing bocht voor bocht kunnen aangeven wat wel en niet mag, en dan consequent iedereen straffen die buiten de baan, of binnen de baan, gaat op plekken waar dat niet mag. In de kwalificatie keihard zijn en tijd afnemen als je buiten de baan gaat, in de race iets coulanter en per bocht een 3-strike beleid hanteren (op bochten die in de driver briefing als grijs gebied benoemd worden). Doe je het 1x per ongeluk, waarschuwing, 2e keer per ongeluk, laatste waarschuwing en de 3e keer een penalty. Wil je slim zijn en het 2x expres doen, prima. Maar dan riskeer je wel een straf mocht je het de 3e keer per ongeluk doen. Doe je het heeeel opzichtig en snijd je echt 2 meter bocht af bij de apex dan doen ze een investigation en negeren ze het 3-strike beleid en krijg je een directe penalty.
Wijd gaan gebeurt veel sneller en vaak per ongeluk, te hard een bocht insturen of overstuur hebben bijvoorbeeld, en dan kun je of wijd gaan en vaak voordeel pakken hierbij of je moet halverwege de bocht van je gas of remmen. Maar dat laatste kan volgens mij aardig snel tot een spin leiden, plus besef je pas dat je niet binnen de baan kunt blijven zodra je al op 3/4 van de bocht zit en je al lang verbonden bent aan een bepaalde lijn en snelheid.
Ik denk dat ze beter tijdens de driver briefing bocht voor bocht kunnen aangeven wat wel en niet mag, en dan consequent iedereen straffen die buiten de baan, of binnen de baan, gaat op plekken waar dat niet mag. In de kwalificatie keihard zijn en tijd afnemen als je buiten de baan gaat, in de race iets coulanter en per bocht een 3-strike beleid hanteren (op bochten die in de driver briefing als grijs gebied benoemd worden). Doe je het 1x per ongeluk, waarschuwing, 2e keer per ongeluk, laatste waarschuwing en de 3e keer een penalty. Wil je slim zijn en het 2x expres doen, prima. Maar dan riskeer je wel een straf mocht je het de 3e keer per ongeluk doen. Doe je het heeeel opzichtig en snijd je echt 2 meter bocht af bij de apex dan doen ze een investigation en negeren ze het 3-strike beleid en krijg je een directe penalty.
[ Voor 3% gewijzigd door Feihcretsam op 30-10-2017 19:00 ]
Allemaal de oranjebril even opzetten... 
"When you grow up your heart dies"
Geen idee of deze al was geweest, HAM pakt het op voor VER 
YouTube: Inside The F1 Drivers' Briefing | 2017 Mexico Grand Prix
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je geen idee hebt moet je even terugbladeren of de zoekfunctie gebruiken, er is hier net een hele discussie over geweest zelfs. Dijkstraat in "[F1 2017] Race 18 - GP van Mexico"SinergyX schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:18:
Geen idee of deze al was geweest, HAM pakt het op voor VER
Mijn fout, miste de laatste pagina.. iets met vergeten eerst refresh te doen-ION- schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:20:
[...]
Als je geen idee hebt moet je even terugbladeren of de zoekfunctie gebruiken, er is hier net een hele discussie over geweest zelfs. Dijkstraat in "[F1 2017] Race 18 - GP van Mexico"
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoor ik dat nu goed? Geen Max in Peptalk? Moeten we het doen met Jos?
Hoe komt dat? Moet Max een nieuw nummer aanvragen, omdat zijn oude nummer op straat is komen te liggen??
Hoe komt dat? Moet Max een nieuw nummer aanvragen, omdat zijn oude nummer op straat is komen te liggen??
-
Hmm, alles wordt even vakkundig afgeschoten door Whiting:
Gras langs de baan? Slijt en is niet bij te houden.
Gravel langs de baan? Ook niet bij te houden en gravel komt op de racebaan dus nee.
Kunstgras? Nope want MotoGP zegt nee.
Dan maar meer van die sausages langs de baan
Gravel langs de baan? Ook niet bij te houden en gravel komt op de racebaan dus nee.
Was dit nou alleen bij Ziggo te zien?Edd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:32:
Hoor meer der over maar ging mij te snel om te zien wat t precies was.
Wat een totale flutsmoes over dat gras zeg. The circuits are not designed for that. Nee, dan design je dat er maar bij in, pannekoek. Hoe moeilijk kan het zijn?Humma Kavula schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:33:
Gewoon gelul.
Ik vermoed van wel.DoeEensGek schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:47:
[...]
Was dit nou alleen bij Ziggo te zien?
Hoor meer der over maar ging mij te snel om te zien wat t precies was.
Het was een screenshot van facetime (althans volgens de kenner, geen Apple-gebruiker hier) met wat leek op een lijstje van oproepen, waarbij Nederlandse 06-nummers te zien waren.
-
Ja, maar tegelijkertijd vind ik dat de coureurs er ook wel als makke lammetjes bij zitten zeg. Alleen Hamilton (respect daarvoor!) gaat er nog een beetje tegenin met wat steun van Ricciardo die ook een paar kritische vragen stelt. Max had ook wel wat mogen zeggen, maar vindt misschien dat hij n.a.v. de race daarvoor misschien beter zijn mond kan houden.AzzKickah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:49:
[...]
Wat een totale flutsmoes over dat gras zeg. The circuits are not designed for that. Nee, dan design je dat er maar bij in, pannekoek. Hoe moeilijk kan het zijn?
Gewoon gelul.
Ik zie nog altijd niet waarom je niet een stuk grasplaggen kunt leggen, gewoon een strookje van 1-2m breed, en dat na de race weer kunt asfalteren. En als echt gras te lastig te onderhouden is, leg er dan kunstgras neer dat je ook naderhand weer verwijdert. Jammer, gemiste kans. Ik heb ook niks meer gehoord over de kritische vragen die Lauda en Horner zouden stellen aan Whiting dat ze Max niet gehoord hadden en dat ze alleen zouden ingrijpen bij gevaarlijke situaties. Weet iemand daar meer van?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Het leukste is de intromuziek.
Verder is onze norse Kees de Mart Smeets vd autosport gecombineerd met een vleugje Kimi en Allard Kalff staat erbij alsof je je schoonmoeder te lang aan de telefoon hebt; ouwe nepgrijnzende ja-knikker.
Zo.
[ Voor 4% gewijzigd door Lensent op 30-10-2017 21:12 ]
Zit net Peptalk terug te kijken, wordt wel erg makkelijk overheen gegaan dat 4/6 vd renault motoren het eind niet haalde en die van Max nu een paar x erg goed presteerde.
Is nu alle Renault aandacht naar het team rondom Max gegaan of heeft hij nu gewoon een paar keer mazzel gehad?
Is nu alle Renault aandacht naar het team rondom Max gegaan of heeft hij nu gewoon een paar keer mazzel gehad?
Renault heeft al toegegeven dat ze de motoren te optimistisch hadden getuned voor de omstandigheden in Mexico.hjs schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:25:
Zit net Peptalk terug te kijken, wordt wel erg makkelijk overheen gegaan dat 4/6 vd renault motoren het eind niet haalde en die van Max nu een paar x erg goed presteerde.
Tijdens de race is het blok van Max ook teruggeschroefd maar hij had ook voordeel dat hij op kop reed en dus betere en meer koeling kreeg dan de rest.
Ik heb ff gemist wat er nou met de auto van de Hulk was, maar dat leek mij niet de motor (vanwege de waarschuwing dat de auto niet safe was) naar Sainz zijn uitvalbeurt had in ieder geval niets met de motor te maken maar met de stuurinrichting.hjs schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:25:
Vincere Per Belli
HUL: mogelijk probleem met KERS, dus wellicht elektrocutie gevaar waardoor hij via de neus de auto uit moest?peeth schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:43:
[...]
Ik heb ff gemist wat er nou met de auto van de Hulk was, maar dat leek mij niet de motor (vanwege de waarschuwing dat de auto niet safe was) naar Sainz zijn uitvalbeurt had in ieder geval niets met de motor te maken maar met de stuurinrichting.
SAI: auto trok naar rechts
Correct, bij HUL was het de ERS (dus de "accu's"), bij Sainz trok de auto een kant op en dus sowieso losstaand van de motor, bij RIC de turbo? of MGU-H (die AFAIK in/direct op de turbo zit) en bij HAR dan een fikkie van de motor. GAS & HAR eerder in het weekend waren beiden volgensmij ook de turbo?peeth schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:43:
[...]
Ik heb ff gemist wat er nou met de auto van de Hulk was, maar dat leek mij niet de motor (vanwege de waarschuwing dat de auto niet safe was) naar Sainz zijn uitvalbeurt had in ieder geval niets met de motor te maken maar met de stuurinrichting.
Ik ben absoluut geen motor expert, maar volgensmij gaat het bij turbo's om druk? En als ik het goed begreep van Pady Low op Sky bij uitleg m.b.t. andere omstandigheden door ijle lucht kan een turbo het verschil in luchtdruk opvangen door zelf de hogere druk te genereren, maar ik verwacht dus dat de Renaults daar ergens faalde (ondanks dan wellicht het terugschroeven van de turbo).
Ik las ergens (geen idee meer waar) dat Renault uit voorzorg de turbo's van 108krpm teruggeschroefd had naar 102krpm. Dat bleek onverwachte vibraties te veroorzaken waardoor ze alsnog stuk gingen.RobertMe schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:48:
[...]
Correct, bij HUL was het de ERS (dus de "accu's"), bij Sainz trok de auto een kant op en dus sowieso losstaand van de motor, bij RIC de turbo? of MGU-H (die AFAIK in/direct op de turbo zit) en bij HAR dan een fikkie van de motor. GAS & HAR eerder in het weekend waren beiden volgensmij ook de turbo?
Ik ben absoluut geen motor expert, maar volgensmij gaat het bij turbo's om druk? En als ik het goed begreep van Pady Low op Sky bij uitleg m.b.t. andere omstandigheden door ijle lucht kan een turbo het verschil in luchtdruk opvangen door zelf de hogere druk te genereren, maar ik verwacht dus dat de Renaults daar ergens faalde (ondanks dan wellicht het terugschroeven van de turbo).
Whiting is zo`n type collega/baas/enzzz... die zo hard mogelijk probeert iets niet te hoeven doen.Humma Kavula schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:33:
Ik hoor idd Geen enkele probeer/experimentele/creatieve optie uit z`n mond komen.
Terwijl er wel echt wat aan gedaan moet worden.
How do you save a random generator ?
Dat vond ik wel grievend inderdaad. Het feit dat alles met een "nee dat kan niet want...next!" werd afgewimpeld stoort mij behoorlijk aan die drivers meeting,enchion schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:44:
[...]
Ik hoor idd Geen enkele probeer/experimentele/creatieve optie uit z`n mond komen.
Maar goed, we kijken natuurlijk pas net mee dus allicht is die pikorde al decennia bepaald
@enchion @Humma Kavula Dan zou ik nog maar een keertje de video bekijken want Whiting maakt wel degelijk een aantekening van de suggestie die Vettel doet over een type exitcurbstone die op de Nurburgring gebruikt wordt waar je met je bodemplaat tegenaan komt wat voorkomt dat de auto kan versnellen zonder dat het schade aan de auto geeft. Misschien dat we de komende races er nog iets van gaan zien en zo niet dan is het afwachten op dat systeem wat ze nog aan het testen zijn.
Bedacht me nog iets. Vettel en Verstappen hadden een touché vlak voordat Vettel z’n neus erin boorde. Door die aanraking zal de band op dat punt even flink warmer zijn, en dus iets elastischer waardoor t er moeilijker doorheen prikken is omdat t meer meeveert. Band verzwakt dan wel, maar ploft niet perse direct.
Compleet random, I know. Ook geen idee of ‘t ergens op slaat.
Maar ben eigenlijk wel benieuwd of zoiets nou verschil kan maken
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat viel mij ook op. "We hebben het begin jaren 90 getest en het werkte niet" of iets dergelijks. Whiting zit er natuurlijk ook al echt heel lang, misschien te lang?enchion schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:44:
[...]
Whiting is zo`n type collega/baas/enzzz... die zo hard mogelijk probeert iets niet te hoeven doen.
Dat zou kunnen, maar ik heb er niet zoveel verstand van. Ergens op het Internet wees iemand er ook op dat toen Vettel Verstappen raakte zijn voorvleugel nog mooi afgerond was en dus minder scherp, maar doordat er wat afbrak het zooitje heel scherp was waarmee vervolgens Hamilton zijn band geraakt wordt.WhatsappHack schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 02:46:
Bedacht me nog iets. Vettel en Verstappen hadden een touché vlak voordat Vettel z’n neus erin boorde. Door die aanraking zal de band op dat punt even flink warmer zijn, en dus iets elastischer waardoor t er moeilijker doorheen prikken is omdat t meer meeveert. Band verzwakt dan wel, maar ploft niet perse direct.
Het was gewoon geluk hebben. Van zo'n tikkie wordt zo'n band niet door en door warmer en plastischer en ook van een eerste touche kan je goed je band snijden hebben we vaak zat gezien.
Dus mooi, al die misschientjes, maar houd het maar gewoon op toeval en geluk. Mocht ook wel een keertje natuurlijk
.
Dus mooi, al die misschientjes, maar houd het maar gewoon op toeval en geluk. Mocht ook wel een keertje natuurlijk
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
En alle motorsporten die daarna komen die moeten maar vast komen te zitten in de lava?Grrrrrene schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:02:
[...]
Ja, maar tegelijkertijd vind ik dat de coureurs er ook wel als makke lammetjes bij zitten zeg. Alleen Hamilton (respect daarvoor!) gaat er nog een beetje tegenin met wat steun van Ricciardo die ook een paar kritische vragen stelt. Max had ook wel wat mogen zeggen, maar vindt misschien dat hij n.a.v. de race daarvoor misschien beter zijn mond kan houden.
Ik zie nog altijd niet waarom je niet een stuk grasplaggen kunt leggen, gewoon een strookje van 1-2m breed, en dat na de race weer kunt asfalteren. En als echt gras te lastig te onderhouden is, leg er dan kunstgras neer dat je ook naderhand weer verwijdert. Jammer, gemiste kans. Ik heb ook niks meer gehoord over de kritische vragen die Lauda en Horner zouden stellen aan Whiting dat ze Max niet gehoord hadden en dat ze alleen zouden ingrijpen bij gevaarlijke situaties. Weet iemand daar meer van?
Bij zo'n circuit draait het niet alleen maar puur om de F1.
Anoniem: 974897
Zat niet tegen...jammer dat ze de auto niet eerder in het seizoen voor elkaar hadden.
Vind het heel verstandig dat Max zich daar vooralsnog een beetje gedeisd houdt. Heb ook de indruk dat er niet al teveel wordt gedaan met wat de coureurs zeggen, dus waarom je krediet verspelen als je er toch niks mee opschiet?Grrrrrene schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:02:
[...]
Max had ook wel wat mogen zeggen, maar vindt misschien dat hij n.a.v. de race daarvoor misschien beter zijn mond kan houden.
Over een paar jaar wellicht als hij wat meer successen heeft behaald, dan wordt hij net zo behandeld als Senna of Schumacher destijds. Die hadden een dusdanig respect (bij de FIA en de mede-coureurs) dat wat zij vonden gewoon werd uitgevoerd.
Daarbij blijf ik het belachelijk vinden dat deze meeting wordt uitgezonden. Dat heeft gegarandeerd invloed op hoe de coureurs reageren. Denk dat ze nu veel minder kritisch op elkaar zijn dan als het niet zou worden uitgezonden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Zitten weer een paar pareltjes tussen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als je bij lagere buiten luchtdruk de zelfde druk in de inlaat van de motor wil hebben zal de turbo gewoon harder moeten draaien.RobertMe schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:48:
[...]
Correct, bij HUL was het de ERS (dus de "accu's"), bij Sainz trok de auto een kant op en dus sowieso losstaand van de motor, bij RIC de turbo? of MGU-H (die AFAIK in/direct op de turbo zit) en bij HAR dan een fikkie van de motor. GAS & HAR eerder in het weekend waren beiden volgensmij ook de turbo?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Aan de andere kant verdienen die gasten natuurlijk gewoon miljoenen aan de entertainment die ze zelf verzorgen. Daar hoort zo'n meeting dan ook bij lijkt me. Het is tenslotte gewoon een spel uiteindelijk.alexbl69 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:06:
[...]
Daarbij blijf ik het belachelijk vinden dat deze meeting wordt uitgezonden. Dat heeft gegarandeerd invloed op hoe de coureurs reageren. Denk dat ze nu veel minder kritisch op elkaar zijn dan als het niet zou worden uitgezonden.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Gaat hier om de regels van het spel, een spel waarmee ze hun leven riskeren. Als ze nu toneelstukje gaan doen omdat we meekijken gaat dat gevolgen hebben.Bansheeben schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:49:
[...]
Aan de andere kant verdienen die gasten natuurlijk gewoon miljoenen aan de entertainment die ze zelf verzorgen. Daar hoort zo'n meeting dan ook bij lijkt me. Het is tenslotte gewoon een spel uiteindelijk.
Overdrijven is ook een vak hè. Iemand als Schumacher heeft z'n halve leven in F1 mee gedaan en wordt een kasplantje omdat ie met z'n hoofd op een steen terecht kwam tijdens een lullig ski ongelukje. Als je leeft, riskeer je je leven...hjs schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:54:
[...]
Gaat hier om de regels van het spel, een spel waarmee ze hun leven riskeren. Als ze nu toneelstukje gaan doen omdat we meekijken gaat dat gevolgen hebben.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
AzzKickah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:49:
[...]
Wat een totale flutsmoes over dat gras zeg. The circuits are not designed for that. Nee, dan design je dat er maar bij in, pannekoek. Hoe moeilijk kan het zijn?
Gewoon gelul.
Als je iemand een pannekoek noemt, moet je er ook wel bij zeggen waarom. Zijn de argumenten niet correct? Indien niet, waarom zijn ze niet correct?enchion schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:44:
[...]
Whiting is zo`n type collega/baas/enzzz... die zo hard mogelijk probeert iets niet te hoeven doen.
Als ze ergens aan de binnenkant van een bocht gras leggen dat na een paar passages volledig verdwenen en uitgegraven is waardoor een auto op zijn bodemplaat terecht komt, ga je hem dan ook een pannekoek noemen omdat hij eraan moest gedacht hebben?
Bedoel maar, kritiek geven is gemakkelijk. En dan de uitspraak "hoe moeilijk kan het zijn". Mocht het allemaal zo gemakkelijk zijn, was het waarschijnlijk al lang gedaan.
Denk dat jullie met al jullie creativiteit wel terecht kunnen op info@fia.com of zoiets. Wie weet, zien we jullie ideeën binnen paar jaar terug op alle circuits
Slijten? Hoe dan? Je mag er toch niet over heen rijden?Humma Kavula schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:33:
Grind kan niet op de baan komen als je niet over het grind heen rijd...Gravel langs de baan? Ook niet bij te houden en gravel komt op de racebaan dus nee.
Waarom niet? Je mag er toch niet rijden, dus ook MotoGP heeft nergens last vanKunstgras? Nope want MotoGP zegt nee.
Wat een bullshit
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 31-10-2017 12:02 ]
Wat is het nut van [vul maar in] als je er toch niet overheen mag rijden?FastFred schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:01:
[...]
Slijten? Hoe dan? Je mag er toch niet over heen rijden?
[...]
Grind kan niet op de baan komen als je niet over het grind heen rijd...
Het is misschien ondenkbaar, maar het komt wel eens voor dat een coureur op een plek komt waar hij niet wilt komen. Dat het zou moeten resulteren in tijdverlies ben ik met je eens, maar een valpartij op de brommer is iets meer dan dat.[...]
Waarom niet? Je mag er toch niet rijden, dus ook MotoGP heeft nergens last van
Wat een bullshit
En toch ligt er op een hoop MotoGP circuits astroturf naast de kerbs, dus dat is ook niet helemaal een argument.Robertdj schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:09:
[...]
Wat is het nut van [vul maar in] als je er toch niet overheen mag rijden?
[...]
Het is misschien ondenkbaar, maar het komt wel eens voor dat een coureur op een plek komt waar hij niet wilt komen. Dat het zou moeten resulteren in tijdverlies ben ik met je eens, maar een valpartij op de brommer is iets meer dan dat.
Eén ding is duidelijk, je hebt geen verstand van motorrijden of de MotoGPFastFred schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:01:
[...]
Wat een bullshit
https://www.asphaltandrub...icial-grass-flag-to-flag/FastFred schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:01:
[...]
Slijten? Hoe dan? Je mag er toch niet over heen rijden?
[...]
Grind kan niet op de baan komen als je niet over het grind heen rijd...
[...]
Wat een bullshit
The crashes by Valentino Rossi and Andrea Iannone, both of whom lost control of their bikes when they hit the still wet astroturf which lines the outside of the outer kerbs, caused the subject to be raised in the MotoGP Safety Commission at Motegi.
There, the Safety Commission decided to ask the circuits hosting MotoGP races to remove all of the astroturf from the run off areas around the track. Dorna Managing Director Javier Alonso told the MotoGP.com website that they would start talks with circuits to get them to remove the astroturf as soon as possible, starting with the most dangerous parts of the tracks.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als motorrijder (amateur... geen pro...Bansheeben schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:15:
[...]
En toch ligt er op een hoop MotoGP circuits astroturf naast de kerbs, dus dat is ook niet helemaal een argument.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Vast komen zitten in de lava? Waar heb je het over? In het raceweekend waarin F1 daar rijdt, rijdt de MotoGP er niet. Sim-pel. Hoe vaak komt het voor dat er motoren de dag na een raceweekend over het circuit moeten? En zou dat eventueel een dag later kunnen? Die races vallen voor zover ik weet ook allemaal in het weekend, dus de maandag na een raceweekend (of eigenlijk kun je op zondag al beginnen als de race over is) zal er niet geraced worden omdat er asfalt ligt uit te harden. Dat duurt 1-2 dagen, hoewel er blijkbaar ook koud verwerkbaar asfalt is dat direct belast kan worden. Ik vind bovenstaande reactie echt een sterk staaltje "in problemen denken". Zo komen we nooit ergens.LopendeVogel schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:08:
[...]
En alle motorsporten die daarna komen die moeten maar vast komen te zitten in de lava?
Bij zo'n circuit draait het niet alleen maar puur om de F1.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Want in MotoGP zijn er geen track limits? En of ze nu per ongeluk of expres buiten de baan raken, hoevaak vallen ze daar NIET bij? Oftewel, of ze het nu expres of per ongeluk doen, het risico dat je valt is er toch, dus kom je er niet.Novadecasa schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:17:
[...]
Eén ding is duidelijk, je hebt geen verstand van motorrijden of de MotoGP
[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 31-10-2017 12:43 ]
Als het goed is, kun je bij elk modern toestel wel instellen dat je alleen telefoontjes van bekende nummers toestaat. Dus dan is het nog te doen.Edd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:32:
Ik verwacht dat ie wel een werk-toestel en een prive-toestel heeft. En bovendien gebruikt ie telkens Facetime/Skype bij Peptalk, dus dat maakt daar niet veel voor uit.
Verder hadden ze het erover dat ie in het vliegtuig zat, maar de vorige keren was het ook geen probleem om het in de middag op te nemen.
Het gaat niet om vallen DOOR het astroturf, het gaat om het vallen (en dus glijden) OVER het astroturf. Het enige dat een gevallen rijder tot stilstand doet komen is weerstand en laat dát nou net bij astroturf en gras een stuk lager zijn dan bij asfalt en -helemaal- grind. Het risico van astroturf is dus dat rijders veel te hard de boarding in knallen en zich daarbij lelijk bezeren.FastFred schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:18:
[...]
Want in MotoGP zijn er geen track limits? En of ze nu per ongeluk of expres buiten de baan raken, hoevaak vallen ze daar NIET bij? Oftewel, of ze het nu expres of per ongeluk doen, het risico dat je valt is er toch, dus kom je er niet.
Als je nog niet overtuigd bent, raad ik je aan om op Youtube beelden van de crash (en het overlijden, helaas) van Luis Salom in Barcelona te bekijken.
Dat is complete onzin. Als er astroturf ligt, is het een reep van een meter breed naast de kerbs. Daarnaast ligt dan meestal nog een stuk asfalt en dan gewoon een ouderwetse grindbak. DIt is prima haalbaar op COTA. Luis Salom is niet overleden door astroturf, maar doordat de boarding te dicht op het circuit stond (op een plek waar normaal gesproken vrijwel niemand op z'n muil gaat in Catalunya overigens). De grindbak was simpelweg te klein om 'm af te remmen met de vaart die hij had.Icephase schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:48:
[...]
Het gaat niet om vallen DOOR het astroturf, het gaat om het vallen (en dus glijden) OVER het astroturf. Het enige dat een gevallen rijder tot stilstand doet komen is weerstand en laat dát nou net bij astroturf en gras een stuk lager zijn dan bij asfalt en -helemaal- grind. Het risico van astroturf is dus dat rijders veel te hard de boarding in knallen en zich daarbij lelijk bezeren.
Als je nog niet overtuigd bent, raad ik je aan om op Youtube beelden van de crash (en het overlijden, helaas) van Luis Salom in Barcelona te bekijken.
@Bansheeben het gaat aardig offtopic, maar misschien moet je nog even de historie induiken hoe dat precies met Luis Salom zat. Van een gravelbak was geen sprake en de boarding was eveneens tamelijk ver weg. Het ontbreken van die gravel heeft hem mogelijk zelfs het leven gekost omdat hij, glijdend over het beton, met een erg hoge snelheid zijn motorfiets raakte.Bansheeben schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:54:
[...]
Dat is complete onzin. Als er astroturf ligt, is het een reep van een meter breed naast de kerbs. Daarnaast ligt dan meestal nog een stuk asfalt en dan gewoon een ouderwetse grindbak. DIt is prima haalbaar op COTA. Luis Salom is niet overleden door astroturf, maar doordat de boarding te dicht op het circuit stond (op een plek waar normaal gesproken vrijwel niemand op z'n muil gaat in Catalunya overigens). De grindbak was simpelweg te klein om 'm af te remmen met de vaart die hij had.
Testing, one, two ...
Ja, goed. Semantics, die smalle gravel bak had 'm niet gered denk ik. Het ging er iig om dat het Salom incident echt helemaal niets te maken had met astroturf.hardware-lover schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:32:
[...]
@Bansheeben het gaat aardig offtopic, maar misschien moet je nog even de historie induiken hoe dat precies met Luis Salom zat. Van een gravelbak was geen sprake en de boarding was eveneens tamelijk ver weg. Het ontbreken van die gravel heeft hem mogelijk zelfs het leven gekost omdat hij, glijdend over het beton, met een erg hoge snelheid zijn motorfiets raakte.
Het ging me ook niet specifiek om astroturf, maar om gladde oppervlakken. Daarnaast kan ook een smalle strook astroturf lang nat blijven, en zo extra 'smering' meegeven aan het motorpak van een coureur waardoor hij langer door glijdt. Hoe het ook zij, het is niet voor niks dat de MotoGP organisatie min of meer verplicht heeft gesteld dat circuits de astroturf weg halen.Bansheeben schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:48:
[...]
Ja, goed. Semantics, die smalle gravel bak had 'm niet gered denk ik. Het ging er iig om dat het Salom incident echt helemaal niets te maken had met astroturf.
SepangIcephase schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
Het ging me ook niet specifiek om astroturf, maar om gladde oppervlakken. Daarnaast kan ook een smalle strook astroturf lang nat blijven, en zo extra 'smering' meegeven aan het motorpak van een coureur waardoor hij langer door glijdt. Hoe het ook zij, het is niet voor niks dat de MotoGP organisatie min of meer verplicht heeft gesteld dat circuits de astroturf weg halen.
Een hoop gras naast de baan voor een baan waarvan de organisatie zou moeten vinden dat er zoveel mogelijk asfalt run off moet zijn.
Idem voor Assen maar dan met astroturf
Edit: en voor Assen is dan ook precies wat ik eerder al aangaf het geval qua inrichting: Astroturf om track limit abuse tegen te gaan | asfalt run off om in geval van een foutje te kunnen corrigeren of in het geval van een crash jezelf in een stabiele glij positie te manouvreren | grindbak om de inmiddels stabiel glijdende coureur op te vangen en af te remmen. Te dichtbij een grindbak neerleggen lijdt tot een hoop onnodig gerol.
En dat extra smering verhaal lijkt me sterk. Dat pak wordt zo snel zo heet op het wrijvingsvlak dat enige vorm van water onmiddelijk verdampt. Daarnaast kun je bij een nat circuit toch nauwelijks de kerbs meenemen in de eerste plaats en dus kom je dan nooit echt in de buurt van de track limits.
[ Voor 17% gewijzigd door Bansheeben op 31-10-2017 16:17 ]
Prima jongen, dan geloof je het niet.Bansheeben schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:00:
[...]
Sepang
Een hoop gras naast de baan voor een baan waarvan de organisatie zou moeten vinden dat er zoveel mogelijk asfalt run off moet zijn.
Idem voor Assen maar dan met astroturf
Edit: en voor Assen is dan ook precies wat ik eerder al aangaf het geval qua inrichting: Astroturf om track limit abuse tegen te gaan | asfalt run off om in geval van een foutje te kunnen corrigeren of in het geval van een crash jezelf in een stabiele glij positie te manouvreren | grindbak om de inmiddels stabiel glijdende coureur op te vangen en af te remmen. Te dichtbij een grindbak neerleggen lijdt tot een hoop onnodig gerol.
En dat extra smering verhaal lijkt me sterk. Dat pak wordt zo snel zo heet op het wrijvingsvlak dat enige vorm van water onmiddelijk verdampt. Daarnaast kun je bij een nat circuit toch nauwelijks de kerbs meenemen in de eerste plaats en dus kom je dan nooit echt in de buurt van de track limits.

Nee, niet goed. Je bent een onzinverhaal aan het delen al zou het de waarheid zijn, en dat gebeurt maar al te vaak tegenwoordig.
Testing, one, two ...
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
*knip* Dus moet je niet doorgaan.
[ Voor 92% gewijzigd door naitsoezn op 31-10-2017 16:33 ]
Dit filmpje laat wel goed zien hoe tricky asfalt / astroturf is voor MotoGP:Icephase schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:31:
[mbr]*knip* Dan moet je niet doorgaan. [/]
Laat overigens ook zien hoe ontzettend lang en groot de uitloopstrook is en hoe weinig zowel de coureur als de motor afgeremd werden toen ze hier overheen geleden.
Daarom lijkt mij dat zowel voor F1 als voor MotoGP een ander soort begrenzing buiten de baan gebruikt dient te worden.
Ik hoorde afgelopen zondag niet dat max zei "sorry Son" (als in het boordradio filmpje hierboven).
Ze praten wel op een leuke manier met elkaar bij RB
Ze praten wel op een leuke manier met elkaar bij RB
13:37
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
En het is weer dinsdag avond, het topic gaat allang niet meer over de race, dus slotje. Volgende week verschijnt Brazilië.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<marquee>*O*
MAX!!!
</marquee>~[/html]
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
~[html]<marquee>*O*

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1