Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 18 - GP van Mexico Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste
Acties:
  • 85.891 views

• Bergie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 20:10

Bergie

Lekker belangrijk...

quote:
Ankona schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:59:
[...]
Geef de ontwerpers meer vrijheid om een gok te wagen. Dan zie je ook meteen dat het ene circuit meer in het voordeel van de ene keuze is en de ander elders voordeel pakt. (en de top teams hebben dan meerdere chassis en motorblokken op de plank liggen.... vroeger had Schumacher een extra motorblok, speciaal geoptimaliseerd voor kwalificaties)
[...]
Niet alleen Schumacher hoor; dat hadden wel meer teams :)

Maar daarmee creëer je dus weer meer afstand tussen de fabrieksteams en de prive teams. Een Ferrari kan het zich veroorloven om tig extra motorblokken te bouwen met beryllium onderdelen maar bijvoorbeeld een Sauber kan dat never nooit niet betalen dus raken die nog verder achterop.
Idem voor het testen. Ferrari heeft duizenden rondjes op hun eigen testcircuit gedaan in het Schumacher tijdperk; terwijl andere teams het van de testdagen moesten hebben.

Maar dat is het probleem van de F1 van de afgelopen 15 jaar(?). ontwerpvrijheid vs kosten

Yamaha MT-09

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
quote:
The_Butler schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:00:
Goed bezig BBC - hier de F1 pagina van Mexico; zoek voor de gein eens op de naam van de race winnaar "verstappen" - not found

[afbeelding]
Dat is wel heel erg idd, de hele pagina van boven tot onder Ham, wow ziek
http://www.bbc.com/sport/formula1

Mel33 wijzigde deze reactie 30-10-2017 10:09 (4%)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-05 14:46
quote:
mell33 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Maar dat weet toch iedereen wel. De keus om het dan nog te vertellen en af te vlakken snap ik niet, of zit het hem in de duimpjes, voor een goeie reactie. Geeft verder ook niets, maar als je Max hoort en ziet, dan spreekt hij met daden en feiten, en dat maakt het gewoon zo heerlijk. de rest heeft vaak geen ware face, en dat hebben de nieuwe wel, Ric, Max, bijvoorbeeld, Ik zie dat voor nu tenminste nog als het onderscheid. Laten we hopen dat Max zo blijft, en niet anderen de schuld geven van falen, daarvan hebben we genoeg op de baan.
Als er opmerkingen komen waarbij ik enige nuance wil plaatsen, dan doe ik dat niet om iemands pret te bederven of voor duimpjes maar om zo hopelijk een beetje duidelijk te maken hoe andere kijkers dit eventueel ervaren. Jij noemt het afvlakken, ik noem het rationaliseren. ;)
Leesvoer:

Motorsport Monday - Issue 239 +55min

nachtnet wijzigde deze reactie 30-10-2017 13:02 (20%)

nachtnet zonder hoofdletter

• 210667
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
quote:
Bullet NL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:53:
[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom je zo negatief moet doen....

Sky UK ging al-out over Ham..... Verre van objectief.
RTL DE ging al-out over Mercedes & Vettel, ook verre van objectief.
Dan vergeet je nog de gasten van Movistar over Alonso, Saints, Sky F1 Italië met Ferrari en Vettel
Dat is bijkans nog erger dan Ziggo. Die laatste houdt er na een uurtje mee op en de Itilianen, Spanjaarden en Sky gasten gaan er tot aan de volgende race mee door.

• The_Butler
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11:13
quote:
Stefie2010 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:06:
[...]

Over wie denk je dat het bij de NOS allemaal zou gaan als VER wereldkampioen was geworden?
Tuurlijk zou dat net zo gaan, ik ben ook niet echt verontwaardigd ofzo maar ik vind het toch typisch/grappig dat de complete pagina, die internationaal bezocht wordt, met geen woord rept over de race.

at your service

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
Ankona schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:59:
(En het blijft sport. Vergelijk het met voetbal. In de eredivisie zijn clubs als NAC en Roda ook bij voorbaat kansloos als ze tegen de landskampioen moeten spelen, maar die wedstrijden staan ook op het programma. Net zoals het voor kan komen dat een amateurclub de beker winnaar loot - sorry kon het niet laten. Sinds kort hou ik niet meer van voetbal :'( )
Dat is niet helemaal waar natuurljk. NAC en Roda winnen best wel eens van Ajax en PSV, zelfs als Ajax en PSV niet met 9 man moeten voetballen ivm rode kaarten.

Voor een Alonso of een Stroll is het pertinent onmogelijk om top 4 te eindigen als de top 2 teams geen pech hebben.

Het is meer dat je als hoofdklasse amateurs tegen Barcelona moet voetballen. Je kunt wellicht de 0 een tijdje vasthouden, maar je verliest onherroepelijk.

En dat maakt mijns insziens de F1 een stuk saaier dan hij zou moeten zijn. Stel je voor: 10 coureurs die alle 10 kans maken en elkaar aftroeven elke week. Kijkcijfers zouden exploderen.

Dit dus.

• toolkist
  • Laatst online: 09:45
quote:
mell33 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:09:
[...]

Dat is wel heel erg idd, de hele pagina van boven tot onder Ham, wow ziek
http://www.bbc.com/sport/formula1
Alsof het hier in NL anders zou zijn als je Max en Hamilton omwisselt.

• Mel33
  • Nu online
quote:
toolkist schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Laat es zien dan, nee zo gaat dat hier niet.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• 210667
  • Niet online
quote:
toolkist schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Idd, maar wel [zoals velen hier doen] Ziggo verwijten dat ze teveel aandacht besteden aan Verstappen. The pot calling the kettle black

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
quote:
mell33 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:33:
[...]

Laat es zien dan, nee zo gaat dat hier niet.
Is Max al wereldkampioen geworden dan?

Ik vind 't ook niet raar, BBC is een britse organisatie, betaald door Brits belastinggeld en doet verslag over de 4e! wereldtitel van een Brit die daardoor de beste Brit ooit is in de autosport. Gek hè, dat het dan over die Brit gaat?

Want dat Verstappen mogelijk nog een race ging winnen dit seizoen is niet extreem bijzonder of onverwacht, gezien de progressie de laatste weken/maanden van de auto en het feit dat hij 1 van de beste coureurs is.

• Mel33
  • Nu online
Ja das toch bij ons zelfs met de Wk voetbal niet zo, ja op de site Wk oranje, En zelfs dan gaat het ook over anderen. Ik denk niet dat redacteuren hier in nl dat doen.

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:14
Staat Bottas toch nog een keer bovenaan ;)

• 210667
  • Niet online
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:54:
[...]

Ik hoop zelfs dat er een team bijkomt volgend jaar ...
Zou wel mooi zijn voor de races op zich. Aan alles komt een einde. Ook de hegemonie van Mercedes. De geschiedenis van de laatste 15 jaar laat dat gewoon zien. Ferrari, RBR, Mercedes. Zelf schat ik in, gezien de ontwikkeling nu, dat RBR wel echt de sprong heeft gemaakt, dat RBR een grote kans heeft de eerst komende 3 a 4 jaar weer het absolute topteam te zijn. Of het dat ook wordt hangt af van wie er deze winter de grootste stap kan maken.

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-05 20:51

Bezulba

Formerly known as Eendje

quote:
mell33 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:41:
Ja das toch bij ons zelfs met de Wk voetbal niet zo, ja op de site Wk oranje, En zelfs dan gaat het ook over anderen. Ik denk niet dat redacteuren hier in nl dat doen.
Weet je het zeker dat het nog over ook maar iets anders dan bijvoorbeeld voetbal gaat als Oranje in de finale staat van een WK of EK? echt niet.. dit is gewoon misplaatste jaloezie omdat "onze" jongen nu niet in de spotlights staat.

Vind je het gek.. kampioen worden en dan nog een landgenoot ook., of 1 van de 35 races winnen Ik weet het wel hoor waar ik voor zou kiezen als Engels redacteur.

Of weet jij nog wie de medal race won tijdens de olympische spelen waar onze Nederlandse goud pakte? Ik niet, ik weet alleen maar dat ze niet 1ste was.

Bezulba wijzigde deze reactie 30-10-2017 10:49 (6%)

blup

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-05 17:45
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Zou wel mooi zijn voor de races op zich. Aan alles komt een einde. Ook de hegemonie van Mercedes. De geschiedenis van de laatste 15 jaar laat dat gewoon zien. Ferrari, RBR, Mercedes. Zelf schat ik in, gezien de ontwikkeling nu, dat RBR wel echt de sprong heeft gemaakt, dat RBR een grote kans heeft de eerst komende 3 a 4 jaar weer het absolute topteam te zijn. Of het dat ook wordt hangt af van wie er deze winter de grootste stap kan maken.
Haha vooral je laatste zin. Nu weet ik niet wie vorig jaar naar Formule 1 keek, maar ik en vele andere dachten toen precies hetzelfde.
RBR had een slecht begin, in en na de zomer ging het steeds beter, RBR werd beter vergeleken Ferrari en de verwachtingen voor 2017 waren hoog.
Toen was het 2017 en hoopte we ''allemaal'' dat RBR de beste auto zou hebben (want, kijkend naar de stijgende lijn in 2016 zou dat zomaar kunnen), maar helaas ze sloegen de plank volledig mis.

Laten we hopen dat het nu niet hetzelfde is en RBR volgend jaar weer de eerste 10 races weggooit. Ik ga er vanuit dat ze wel geleerd hebben van de afgelopen seizoen(en) :D

• 210667
  • Niet online
quote:
Bezulba schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Vind je het gek.. kampioen worden en dan nog een landgenoot ook., of 1 van de 35 races winnen Ik weet het wel hoor waar ik voor zou kiezen als Engels redacteur.
Gezien het feit dat Nederland byzonder karig is in het leveren van potentiële wereldkampioenen maakt het juist iets om trots op te zijn als zo'n mannetje [Verstappen] nu al zo gigantisch goed presteert. Dat is het onthouden waard. Dat men in Engeland vol is van Hamilton is niet meer dan logisch, maar mogen wij dan ook vollopen over Verstappen. Als je dat dan doet wordt je afgeschoten.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Gezien het feit dat Nederland byzonder karig is in het leveren van potentiële wereldkampioenen maakt het juist iets om trots op te zijn als zo'n mannetje [Verstappen] nu al zo gigantisch goed presteert. Dat is het onthouden waard. Dat men in Engeland vol is van Hamilton is niet meer dan logisch, maar mogen wij dan ook vollopen over Verstappen. Als je dat dan doet wordt je afgeschoten.
hoho, ik zeg niets over dat WIJ niet trots mogen zijn. Van mijn part gooit nu.nl z'n hele pagina vol met Verstappen posts. Maakt mij niet uit. Alleen is mell33 aan het klagen dat de BBC hun pagina vol heeft met Hamilton dingen en dat dat ziek is dat Verstappen er niet tussen staat, waar ik het uiteraard niet mee eens ben.

blup

• 210667
  • Niet online
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:51:
[...]

Laten we hopen dat het nu niet hetzelfde is en RBR volgend jaar weer de eerste 10 races weggooit. Ik ga er vanuit dat ze wel geleerd hebben van de afgelopen seizoen(en) :D
RBR en Verstappen geven zelf aan dat ze wat dat betreft een inschattingsfout hebben gemaakt en dat zij die fout van vorig jaar zullen vermijden. Voortschrijdend inzicht.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

RBR en Verstappen geven zelf aan dat ze wat dat betreft een inschattingsfout hebben gemaakt en dat zij die fout van vorig jaar zullen vermijden. Voortschrijdend inzicht.
Heard that one before. Vooral bij een bepaalde rode race ploeg. " Volgend jaar gaan we het echt anders doen en nu weer voor het kampioenschap gaan"

Eerst zien, dan geloven.

blup

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Heatonme schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:40:
Hammi heeft het een beetje benauwd gehad in Mexico:
[afbeelding]
Moest toch even snel aan de kant voor poesje.
https://www.ad.nl/bizar/v...auwen-van-leeuw~ad08f837/
#UnleashTheLion

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:17
Als ik zie hoeveel betrouwbaarheidsproblemen er zijn met de nieuwe spec Renault motor hebben ze toch nog wel wat werk te verzetten voor volgend seizoen. De performance lijkt er inmiddels wel te zijn, dat scheelt ;)

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11:03
quote:
jmderonde schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:14:
[...]

Om de bonus voor snelste raceronde zal max het niet gedaan hebben. Ze krijgen namelijk ook bonus voor punten, volgens mij 50.000 per punt...
Niet waar, lees Christian Horner zijn citaat na afloop van de race:

"We have a minor bonus system regarding fastest lap which I am thinking of eradicating," smiled Horner, about the moment Verstappen set fastest lap before Vettel later pipped him.
"I instructed his engineer that under no circumstances tell him that Seb Vettel had relieved him of a few Euros"

https://www.motorsport.co...t-bored-f1-mexico-972875/

PSN: KADR777

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Bezulba schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Heard that one before. Vooral bij een bepaalde rode race ploeg. " Volgend jaar gaan we het echt anders doen en nu weer voor het kampioenschap gaan"

Eerst zien, dan geloven.
Op zich spreekt het dan wel in het voordeel van RB dat ze een ruime seconde hebben ingelopen toen ze de correlatie op orde hadden.

• 210667
  • Niet online
quote:
Bezulba schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

. Alleen is mell33 aan het klagen dat de BBC hun pagina vol heeft met Hamilton dingen en dat dat ziek is dat Verstappen er niet tussen staat, waar ik het uiteraard niet mee eens ben.
Op zich zou het natuurlijk wel zo aardig zijn als Verstappen zijn overwinning [al was het maar tussen de overlijden advertenties] ook vernoemd was. Het is nu net of er helemaal geen race is geweest in Mexico.. ;)

• Mel33
  • Nu online
quote:
Bezulba schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Weet je het zeker dat het nog over ook maar iets anders dan bijvoorbeeld voetbal gaat als Oranje in de finale staat van een WK of EK? echt niet.. dit is gewoon misplaatste jaloezie omdat "onze" jongen nu niet in de spotlights staat.

Of weet jij nog wie de medal race won tijdens de olympische spelen waar onze Nederlandse goud pakte? Ik niet, ik weet alleen maar dat ze niet 1ste was.
Het gaat om de overvloed, dat zou een redacteur nooit toestaan hier in Nederland.
En we hebben het over een site die niet specifiek is heh.

Iemand al boordradio's linkjes. ik kan het nog steeds niet vinden, of moet ik youtube beter uitkammen.

Mel33 wijzigde deze reactie 30-10-2017 11:00 (6%)

• VySio
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 07-05 20:31
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:51:
[...]

Haha vooral je laatste zin. Nu weet ik niet wie vorig jaar naar Formule 1 keek, maar ik en vele andere dachten toen precies hetzelfde.
RBR had een slecht begin, in en na de zomer ging het steeds beter, RBR werd beter vergeleken Ferrari en de verwachtingen voor 2017 waren hoog.
Toen was het 2017 en hoopte we ''allemaal'' dat RBR de beste auto zou hebben (want, kijkend naar de stijgende lijn in 2016 zou dat zomaar kunnen), maar helaas ze sloegen de plank volledig mis.

Klopt dat de verwachtingen hoog waren. Maar vergeet niet dat er een compleet nieuwe wagen gebouwt moest worden. Het aërodynamica pakket, waar red Bull normaal in uitblinkt was niet meer zo sterk. Daar komt bij dat Renault ook niet de stappen maakte die nodig waren.

Volgend seizoen veranderd er op zich heel weinig. Grootste verandering sharkfin eraf?

• 210667
  • Niet online
quote:
Lijst deze in en kom er volgend jaar om deze tijd gewoon op terug

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Lasmibalsingh schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Niet waar, lees Christian Horner zijn citaat na afloop van de race:

"We have a minor bonus system regarding fastest lap which I am thinking of eradicating," smiled Horner, about the moment Verstappen set fastest lap before Vettel later pipped him.
"I instructed his engineer that under no circumstances tell him that Seb Vettel had relieved him of a few Euros"

https://www.motorsport.co...t-bored-f1-mexico-972875/
Mjah, ik denk dat ie meer bedoelt dat als de winst op zich een miljoen (?) in het laatje brengt, die 10k voor de snelste raceronde niet echt zoden aan de dijk zet. Zeker met het risico op uitval hierbij.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

quote:
MikeyMan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Op zich spreekt het dan wel in het voordeel van RB dat ze een ruime seconde hebben ingelopen toen ze de correlatie op orde hadden.
En maar met 1 auto de finish halen terwijl auto 2 een nieuwe motor had gekregen...

blup

• jmderonde
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-05 15:51
quote:
MikeyMan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Mjah, ik denk dat ie meer bedoelt dat als de winst op zich een miljoen (?) in het laatje brengt, die 10k voor de snelste raceronde niet echt zoden aan de dijk zet. Zeker met het risico op uitval hierbij.
Yep, dat bedoelde ik inderdaad te zeggen :)

• LopendeVogel
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Tijdens de (na)winter testen zeiden ze ook dat de ''hoge'' toverhoed nog erbij gehaald zou worden en er geen reden voor zorgen was xd Tijdens dit seizoen zeiden ze ook elke keer met een dikke motor te komen. RBR zegt gewoon heel veel (draait om de marketing).
Verwachtingen zou ik persoonlijk (althans, ik heb ze niet) niet hebben, we zien het wel tijdens de testdagen straks :D Praatjes hebben ze altijd wel (niks mis mee hoor, maar bij mij schept dat geen verwachtingen meer haha), laat het ze maar zien in 2018 :D

• 210667
  • Niet online
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:01:
[...]

Praatjes hebben ze altijd wel
Waarom zo denigrerend?

• Spotmatic
  • Laatst online: 11:32
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Max z'n motor in Brazilië ploft. Jammer, maar het is zijn beurt! ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• LopendeVogel
quote:
Jezus, wat stel jij voor vragen aan mensen en wat plaats jij voor vervelende opmerkingen?
Dit is niet denigrerend? Als dit al denigrerend is kunnen we beter niks meer zeggen. Daarnaast, lees eens wat daarachter staat tussen (...).

LopendeVogel wijzigde deze reactie 30-10-2017 11:06 (7%)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Spotmatic schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:03:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Max z'n motor in Brazilië ploft. Jammer, maar het is zijn beurt! ;)
Volgens mij heeft ie die beurt al gehad in de eerste helft van het jaar... :X

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 10:51

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• 210667
  • Niet online
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:04:
[...]

Jezus, wat stel jij voor vragen aan mensen en wat plaats jij voor vervelende opmerkingen?
Dit is niet denigrerend? Als dit al denigrerend is kunnen we beter niks meer zeggen.
Praatjes en ze..dat is behoorlijk denigrerend. Per saldo hecht ik meer waarde aan de 'praatjes 'van RBR dan aan die van jou.

Zoals?

210667 wijzigde deze reactie 30-10-2017 11:13 (7%)

• LopendeVogel

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:14

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-05 17:01
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:49:
[...]

Zou ook buitengewoon triest zijn geweest als hij dat met zijn kwaliteiten en auto niet had gedaan. Ferrari,RBR en Mercedes moeten eigenlijk altijd top 6 kunnen rijden. Doen ze dat niet dat hebben ze slecht gepresteerd
Dus je conclusie is dat Hamilton slecht heeft gepresteerd? Vind het een beetje krom allemaal hier worden.

• 210667
  • Niet online
quote:
bvbal79 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Dus je conclusie is dat Hamilton slecht heeft gepresteerd? Vind het een beetje krom allemaal hier worden.
Helemaal correct. Met de kwaliteiten en het materiaal moet Hamilton gewoon top 6 kunnen rijden. Als je dat niet doet ben je een kluns.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Praatjes en ze..dat is behoorlijk denigrerend.

Zoals?
komop, niet zo overgevoelig doen. M.i. past de woordkeuze prima bij de boodschap. Als je het er niet mee eens bent, beargumenteer je statement dan ipv dit soort meta discussies opstarten en de boel verzuren.

alles kan off-topic

• LopendeVogel
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

Helemaal correct. Met de kwaliteiten en het materiaal moet Hamilton gewoon top 6 kunnen rijden. Als je dat niet doet ben je een kluns.
Kijk, dit is wat men noemt: denigrerend :)
Hamilton een kluns noemen is volledig onterecht maar wel negatief. Hamilton zou dom zijn om zijn kampioenschap te riskeren in deze race.

LopendeVogel wijzigde deze reactie 30-10-2017 11:14 (3%)

• bvbal79
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:03:
[...]

Zo'n typisch calvinistische zure reactie. Nationaal en internationaal worden zijn prestaties zoals hij die nu levert gewoon gezien en gewaardeerd en wordt hij gezien als de natuurlijke opvolger van de Senna's , Schumachers en Hamiltons. Dat men lyrisch over hem wordt zegt genoeg.
Waar ben ik zuur en calvinistisch en is het typisch? Ik heb toch niet gezegd dat hij dat allemaal niet is. Ik geef alleen aan dat Ziggo Sport wel heel erg doordraaft na 1 race. Max komt er wel dat geloof ik best.

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 07:11
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:01:
[...]

Tijdens de (na)winter testen zeiden ze ook dat de ''hoge'' toverhoed nog erbij gehaald zou worden en er geen reden voor zorgen was xd Tijdens dit seizoen zeiden ze ook elke keer met een dikke motor te komen. RBR zegt gewoon heel veel (draait om de marketing).
Verwachtingen zou ik persoonlijk (althans, ik heb ze niet) niet hebben, we zien het wel tijdens de testdagen straks :D Praatjes hebben ze altijd wel (niks mis mee hoor, maar bij mij schept dat geen verwachtingen meer haha), laat het ze maar zien in 2018 :D
Vergeet niet dat Adrian Newey niet voor 100% betrokken was bij de ontwikkeling van de 2017 auto, die is er later in het seizoen pas weer volledig bij betrokken toen bleek dat het chassis niet voldeed.

Daarnaast is nu het "windtunnel correlatie probleem" opgelost èn zijn de wijzigingen in de reglementen voor volgend jaar minimaal. Het chassis zal dus wel één van de betere zo niet het beste blijven.

Alles valt of staat met de 2018 motor van Renault. Krijgen ze het eindelijk voor elkaar om Mercedes en Ferrari te benaderen in PK's? En krijgt de motor eindelijk een kwalificatie-stand voor in Q3?

• LopendeVogel
quote:
Mr Magic schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

Vergeet niet dat Adrian Newey niet voor 100% betrokken was bij de ontwikkeling van de 2017 auto, die is er later in het seizoen pas weer volledig bij betrokken toen bleek dat het chassis niet voldeed.

Daarnaast is nu het "windtunnel correlatie probleem" opgelost èn zijn de wijzigingen in de reglementen voor volgend jaar minimaal. Het chassis zal dus wel één van de betere zo niet het beste blijven.

Alles valt of staat met de 2018 motor van Renault. Krijgen ze het eindelijk voor elkaar om Mercedes en Ferrari te benaderen in PK's? En krijgt de motor eindelijk een kwalificatie-stand voor in Q3?
Jaa zeker, ik hoop ook oprecht dat het ze 2018 eindelijk (weer) gaat lukken. En uiteraard, het verleden biedt geen garantie voor de toekomst :D

Maar ik ga niks verwachten, we zien het wel tijdens de testdagen/weken :D

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Mr Magic schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

De vraag is in hoeverre dat het verschil maakt. Als je ziet hoe RB De laatste races presteert, komen ze een eind zonder dat Renault een forse stap maakt. Moet het ding natuurlijk wel heel blijven!

• Ankona
  • Nu online
quote:
[...]

Hij had het niet nodig om punten te halen. Ben je dan een kneus als je andere keuzes maakt? Ik had hem ook liever strijdend gezien maar een kneus vind ik hem niet, misschien wel een beetje laf. Misschien was er ook wel wat met de afstelling mis na de touche met Vettel en kon hij er niet meer alles uit pushen, dat weten we niet.

alles kan off-topic

• 210667
  • Niet online
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:13:
[...]

. Hamilton zou dom zijn om zijn kampioenschap te riskeren in deze race.
Kijk dat is nu een prima voorbeeld van praatjes. Te denken dat Hamilton ook maar op één enkele wijze het kampioenschap zou ontgaan als hij risico zou nemen.
quote:
Ankona schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Hij had het niet nodig om punten te halen.
Daar dacht hij [Hamilton] toch echt wel anders over.

210667 wijzigde deze reactie 30-10-2017 11:18 (23%)

• bvbal79
quote:
Ankona schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:12:
[...]

komop, niet zo overgevoelig doen. M.i. past de woordkeuze prima bij de boodschap. Als je het er niet mee eens bent, beargumenteer je statement dan ipv dit soort meta discussies opstarten en de boel verzuren.
Nee joh, andere mensen zijn pas zuur en calvinistisch :) :)

• aDutchCow
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-05 23:30
Het viel me wel pijnlijk op dat de Mercedes wel echt gebouwd is voor auto's te rijden ipv erachter. Ding was niet vooruit te branden zeg.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:31
quote:
aDutchCow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:17:
Het viel me wel pijnlijk op dat de Mercedes wel echt gebouwd is voor auto's te rijden ipv erachter. Ding was niet vooruit te branden zeg.
z'n auto had schade ;)

• aDutchCow
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-05 23:30
quote:
Ah, dat wist ik niet? Aan de vloer dan denk ik?

Als het regent in mei, dan is april voorbij

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-05 17:15
Volgens wat moeilijk te onderscheiden beelden op Sky F1 had de rechterzijde van de diffuser wat schade bij Lewis. Los daarvan is de Mercedes nooit oppermachtig geweest in de dirty air.

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• bvbal79
quote:
Is dat wel zo, lees het nergens en Mercedes heeft ook niet bevestigd. Dat wiel dat hebben ze gewisseld en het was ook niet zo dat hij op zijn velg terugreed.
/edit: gemist dus. Ach ook zonder had hij top 6 moeten rijden, wat een kluns >:)

bvbal79 wijzigde deze reactie 30-10-2017 11:23 (11%)

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
aDutchCow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Diffuser aan de achterkant, toto gaf ook aan dat dat behoorlijk impact had op z'n rijsnelheid.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest 🏔

quote:
aDutchCow schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Diffuser. En dat is redelijk kritieke downforce bij het volgen van andere auto's. Je haalt namelijk in dat geval meer van je downforce van de voor- en achtervleugel, en die zijn gevoeliger voor de turbulente lucht, dus lastig om te blijven volgen, terwijl de Mercedes daar inderdaad al gevoelig voor is.

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum. - Seneca

• iichel
Sky F1 over schade bij lewis: https://streamable.com/b307k

• mathy_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:31
quote:
bvbal79 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Is dat wel zo, lees het nergens en Mercedes heeft ook niet bevestigd. Dat wiel dat hebben ze gewisseld en het was ook niet zo dat hij op zijn velg terugreed.
In teds notebook* liet hij het z'n telefoon zien, dat er dus schade was aan de diffuser.

*Of een ander after the race filmpje van sky

mathy_ wijzigde deze reactie 30-10-2017 11:23 (6%)

• The_Butler
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11:13
quote:
Ankona schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Hij had het niet nodig om punten te halen. Ben je dan een kneus als je andere keuzes maakt? Ik had hem ook liever strijdend gezien maar een kneus vind ik hem niet, misschien wel een beetje laf. Misschien was er ook wel wat met de afstelling mis na de touche met Vettel en kon hij er niet meer alles uit pushen, dat weten we niet.
Ted van Ted's notebook had een foto gemaakt waarop te zien was dat de complete rechter kant van Hamilton's diffuser aan gort was door het incident met Vettel. Ik kan die foto alleen nergens terug vinden op dit moment... Het filmpje met deze foto staat hier twee posts boven (dank iichel) dus die auto reed voor geen meter en Hamilton moest gewoon rustig die race uitrijden.

The_Butler wijzigde deze reactie 30-10-2017 11:31 (4%)

at your service

• Hippocampus
quote:
't zal vast aan mij liggen maar waarom zitten we hier door een brievenbus te kijken? Ik zie alleen maar neuzen en ogen in beeld :/

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:29
quote:
Hippocampus schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

't zal vast aan mij liggen maar waarom zitten we hier door een brievenbus te kijken? Ik zie alleen maar neuzen en ogen in beeld :/
Omdat de poster van dat filmpje de rechten niet heeft. En dan doen ze dit soort grapjes om de algoritmes van youtube te ontwijken.

TheS4ndm4n#1919

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:55
quote:
MikeyMan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:15:
[...]

De vraag is in hoeverre dat het verschil maakt. Als je ziet hoe RB De laatste races presteert, komen ze een eind zonder dat Renault een forse stap maakt. Moet het ding natuurlijk wel heel blijven!
Denk dat dat laatste cruciaal is, als er deze race maar 2 van de 6 Renault motoren de finish halen, waarvan er ook nog eens 3 van de 'new-spec' waren, dan vraag je je toch ernstig af wat ze daar aan het doen zijn...

Uiteindelijk heeft Ferrari dit jaar ook niet verloren op performance, maar puur op een combi van reliability en een driver die af en toe zijn hoofd verliest. Hamilton was vaak top, maar was Vettel beduidend slechter?

In mijn ogen zijn de 2 x DNF van Vettel (en eigenlijk had hij in Baku ook van de baal gehaald moeten worden) waar hij zijn seizoen verkloot heeft.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
RocketKoen schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Omdat de poster van dat filmpje de rechten niet heeft. En dan doen ze dit soort grapjes om de algoritmes van youtube te ontwijken.
Jup, ook spiegelbeeld, of 4x in beeld (vaak die replay analyse), maar krijg je tenminste wel alles te zien.

Vind vaak Formule1 YouTube te karig met video, laat gewoon alle interviews zien, of nog wat extra zut.

(zoals ziggo dus radio van vettel niet liet horen toen interview met daniel was, maar ook start/finish heel max niet gehoord).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Spotmatic
Geinige (en best wel herkenbare ;) ) column van Frank Heinen in HP/De Tijd:

http://www.hpdetijd.nl/20...stappen-stevig-aangepakt/

• 210667
  • Niet online
quote:
SinergyX schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Diffuser aan de achterkant, toto gaf ook aan dat dat behoorlijk impact had op z'n rijsnelheid.
Topsnelheid van Hamilton slechts 364 km/h. Inderdaad een beste impact

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-05 23:39
In de Notebook van Ted werd aangegeven dat de diffuserproblemen Hamilton zo'n 0,2 seconden per rondje zou gescheeld hebben, in negatieve zin. Los van andere issues die hij mogelijk had natuurlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• iichel
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Topsnelheid van Hamilton slechts 364 km/h. Inderdaad een beste impact
Verlies van downforce = minder grip = minder snelheid in de bochten + lagere startsnelheid voor de rechte stukken. Topsnelheid is in de F1 eigenlijk niet zo spannend voor je rondetijd. Bij inhalen wel, maar daarvoor hebben we DRS...

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:04
quote:
Spotmatic schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:56:

Hij kan beter bij De Speld gaan werken (hoewel die wel een stuk beter én leuker zijn dan deze kerel...)

• 210667
  • Niet online
quote:
D-Ed schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:05:
[...]

Hij kan beter bij De Speld gaan werken (hoewel die wel een stuk beter én leuker zijn dan deze kerel...)
Als de 'v' een P was geweest was het misschien leuker.. 8)
quote:
Wom schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:03:
Los van andere issues die hij mogelijk had natuurlijk.
Zijn linker achteruitkijkspeigel zat 1% uit het lood. Scheelt ook zo maar een 0,2 seconden

210667 wijzigde deze reactie 30-10-2017 12:10 (31%)

• Jasphur
quote:
The_Butler schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Ted van Ted's notebook had een foto gemaakt waarop te zien was dat de complete rechter kant van Hamilton's diffuser aan gort was door het incident met Vettel. Ik kan die foto alleen nergens terug vinden op dit moment... Het filmpje met deze foto staat hier twee posts boven (dank iichel) dus die auto reed voor geen meter en Hamilton moest gewoon rustig die race uitrijden.
Ik heb Ted een tweet gestuurd met de vraag om die foto. Hopen dat hij positief reageert.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Grimmie187
quote:
Spotmatic schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:56:

_O- Spijker op zn kop!

Beschrijft precies het tenenkrommende gevoel wat ik krijg als ik naar een bepaalde Nederlandse verslaggever van een bepaalde Nederlandse zender kijk..

• LopendeVogel
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:11:
[...]

_O- Spijker op zn kop!

Beschrijft precies het tenenkrommende gevoel wat ik krijg als ik naar een bepaalde Nederlandse verslaggever van een bepaalde Nederlandse zender kijk..
Haha ach dat hoort erbij toch? In Duitsland is het Vettel, in Finland (waar ze helemaal geluk hebben) RAI en BOT, Spanje is helemaal into Alonso en ga zo maar door.
Overal zie je (wat ik wel prachtig vind), dat Ferrari by far de meeste fans heeft. Ook hier in Mexico was het vrijwel volledig rood op de tribune's. Dus ik ga er wel vanuit dat er genoeg ''onbekende'' sites zijn waar het helemaal into Ferrari is.

Maar ik verwacht wel dat Max zoiets had bij de verslaggever van: spoor je wel of ben je een trein?

• Ankona
  • Nu online
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:18:
[...]

Haha ach dat hoort erbij toch? In Duitsland is het Vettel, in Finland (waar ze helemaal geluk hebben) RAI en BOT, Spanje is helemaal into Alonso en ga zo maar door.
Overal zie je (wat ik wel prachtig vind), dat Ferrari by far de meeste fans heeft. Ook hier in Mexico was het vrijwel volledig rood op de tribune's. Dus ik ga er wel vanuit dat er genoeg ''onbekende'' sites zijn waar het helemaal into Ferrari is.

Maar ik verwacht wel dat Max zoiets had bij de verslaggever van: spoor je wel of ben je een trein?
En die Engelsen zijn net Palmer kwijt.

alles kan off-topic

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
[...]
Dus Max is ook ook kluns omdat hij op Monza de top6 niet haalde na een lekke band in de eerste bochten? :F
Beetje rare conclusie.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Grimmie187
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:18:
[...]

Partijdige media zul je inderdaad in ieder land hebben en dat is ook prima. Ik heb echter in 25 jaar F1 nog nooit een (buitenlandse) verslaggever zulke interviews zien afnemen :+

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
Bezulba schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Eerst zien, dan geloven.
Mee eens, maar we hebben volgend seizoen geen complete overhaul van de ontwerpregels van het chassis, dus ze beginnen niet met een blanco papiertje :) Ik denk dus dat het wel goedkomt met RBR volgend seizoen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Hippocampus
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:07:

Zijn linker achteruitkijkspeigel zat 1% uit het lood. Scheelt ook zo maar een 0,2 seconden
I know, don't feed the troll maar jij kan ook beter een andere hobby gaan zoeken met je passief agressief gedrag. Waarom zo negatief doen over een race met zo'n mooi resultaat? Waarom HAM afzeiken terwijl ie gewoon (weer) de beste resultaten heeft behaald?

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-05 23:39
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Partijdige media zul je inderdaad in ieder land hebben en dat is ook prima. Ik heb echter in 25 jaar F1 nog nooit een (buitenlandse) verslaggever zulke interviews zien afnemen :+
Hier heb je toch zeker gelijk in. Of dat past of niet laat ik mijzelf niet over uit, maar heb het idee dat bij andere TV-stations men toch meer 'echte' journalisten in dienst heeft. Nu claimt Jack dat zelf ook nergens te zijn, maar de benadering zoal hij die heeft is wat dat betreft uniek te noemen.

Vaak zie je oud coureurs die interviews afnemen of commentaar geven. Iets wat toch zeker onsite een toegevoegde waarde kan zijn (Hill/DC/etc.). Maar dat is met Nederlandse budgetten geen haalbare kaart denk ik.
quote:
Grrrrrene schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:27:
[...]

Mee eens, maar we hebben volgend seizoen geen complete overhaul van de ontwerpregels van het chassis, dus ze beginnen niet met een blanco papiertje :) Ik denk dus dat het wel goedkomt met RBR volgend seizoen.
De ontwerper bij Mercedes zei gisteren bij Sky dat ze een enorme stap verwachten te gaan maken. Dit omdat men beter de regels kan interpreteren. De huidige auto was toch meer een gok zoals hij het deed overkomen. En dit was iets wat ook voor andere teams zou gaan gelden. Zijn voorspelling was dan ook flink snellere auto's. Werd helaas niet echt dieper op ingegaan, maar vond die materie wil interessant.

Wom wijzigde deze reactie 30-10-2017 12:36 (31%)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Grimmie187
quote:
Wom schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:35:
[...]

Hier heb je toch zeker gelijk in. Of dat past of niet laat ik mijzelf niet over uit, maar heb het idee dat bij andere TV-stations men toch meer 'echte' journalisten in dienst heeft. Nu claimt Jack dat zelf ook nergens te zijn, maar de benadering zoal hij die heeft is wat dat betreft uniek te noemen.

Vaak zie je oud coureurs die interviews afnemen of commentaar geven. Iets wat toch zeker onsite een toegevoegde waarde kan zijn (Hill/DC/etc.). Maar dat is met Nederlandse budgetten geen haalbare kaart denk ik.

[...]
We begeven ons in gevaarlijk off-topic gebied maar ik zeg Alard Kalff weer terug? Die is ook niet perfect maar heb ik jarenlang keurige interviews op en naast de grid zien afnemen.

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-05 16:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:39:
[...]

We begeven ons in gevaarlijk off-topic gebied maar ik zeg Alard Kalff weer terug? Die is ook niet perfect maar heb ik jarenlang keurige interviews op en naast de grid zien afnemen.
Allard had toen het voordeel dat hij in zijn vroege jaren nog met een aantal F1-coureurs samen had geraced en dus een mooie 'ingang' had. Dat voordeel heeft hij niet meer, dus ik verwacht van hem niet al te zeer betere interviews. Jack Plooij weet wel hoe hij binnen moet komen bij de coureurs en de teams. Dat hij tegenwoordig wel érg suggestieve 'vragen' stelt ben ik helemaal met je eens overigens. Maar dat doen wel meer sportverslaggevers... (Bert Maalderink anyone?)

• Spotmatic
quote:
The_Butler schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:00:
Goed bezig BBC - hier de F1 pagina van Mexico; zoek voor de gein eens op de naam van de race winnaar "verstappen" - not found
Als ik het zoeksysteem van de BBC gebruik is de laatste pagina waarin de naam Verstappen voorkomt het artikel waarin staat geschreven dat Verstappen voor Hamilton is geëindigd in de Q. Daarna komt zijn naam niet meer in wat voor artikel dan ook voor.

Maar hetzelfde geldt voor Vettel, en Bottas werd bijvoorbeeld voor het laatst op 7 oktober in een artikel genoemd. Het is dus gewoon zo dat ze daar Hamilton-minded zijn, wat prima is. Maar voor een feitelijk verslag van de race moet je er dus niet zijn.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-05 18:30
https://www.autobahn.eu/6...n-last-van-turboprobleem/
Blijkbaar zat er wel echt een kern van waarheid in de oproep aan Max om rustig aan te doen in de race. De franse turbo's kunnen blijkbaar niet zo goed tegen ijle lucht, stonden al lager afgesteld, wat blijkbaar ook weer voor betrouwbaarheidsproblemen zorgde waardoor oa RIC aan de kant is komen te staan. Max zijn mazzel is geweest dat hij vooraan reed.

• Sniffels
  • Laatst online: 08:35
Mensen, installeer die gratis FIA app, daarmee kan je de sectortijden zelf in de gaten houden. dus ookal zie je Max niet in beeld, je ziet gewoon zijn tactiek, hoe zijn banden het doen, of hij uit/of inloopt, pitstops etc etc. veel meer involved, en meer betrokken bij de race. Saaie race? zeker niet !

• Jasphur
Ha! Dit had helemaal gemist. Rechtsboven

https://twitter.com/f1/status/924959669621346305

Jasphur wijzigde deze reactie 30-10-2017 14:21 (10%)

• Grimmie187
quote:
Sniffels schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:10:
Mensen, installeer die gratis FIA app, daarmee kan je de sectortijden zelf in de gaten houden. dus ookal zie je Max niet in beeld, je ziet gewoon zijn tactiek, hoe zijn banden het doen, of hij uit/of inloopt, pitstops etc etc. veel meer involved, en meer betrokken bij de race. Saaie race? zeker niet !
Behalve dat sectortijden (en bandenkeuze) in de gratis versie van de app niet te zien zijn helaas, hiervoor moet je de betaalde versie hebben :(

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
jip_86 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:10:
Blijkbaar zat er wel echt een kern van waarheid in de oproep aan Max om rustig aan te doen in de race. De franse turbo's kunnen blijkbaar niet zo goed tegen ijle lucht, stonden al lager afgesteld, wat blijkbaar ook weer voor betrouwbaarheidsproblemen zorgde waardoor oa RIC aan de kant is komen te staan. Max zijn mazzel is geweest dat hij vooraan reed.
Het zal beslist gunstiger zijn geweest voor Verstappen, maar door iedereen t/m nummero 5 op een ronde te zetten kan men niet echt zeggen dat ie alleen maar in "schone" lucht heeft gereden?

A smile a day....

• LopendeVogel
quote:
Nabeschouwing niet gezien? Daarin herhaalde ze dit 1 of 2x, uiteraard tijdens de race (althans, 2 minuten daarna) was het ook gewoon op TV.

• Pascalito
  • Laatst online: 02:07

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
jip_86 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:10:
Dus max moet voortaan gewoon overal vooraan rijden, there probleem opgelost! :+

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• Jasphur
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:26:
[...]

Nabeschouwing niet gezien? Daarin herhaalde ze dit 1 of 2x, uiteraard tijdens de race (althans, 2 minuten daarna) was het ook gewoon op TV.
Nee niet gezien. Anders had ik het niet gemist he. :P

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-05 18:30
quote:
hardware-lover schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

Het zal beslist gunstiger zijn geweest voor Verstappen, maar door iedereen t/m nummero 5 op een ronde te zetten kan men niet echt zeggen dat ie alleen maar in "schone" lucht heeft gereden?
Dat is toch niet zo raar? Vorige keer was het tot en met 7 +1 lap en nu zijn oa Sainz, en Ric uitgevallen en stond Hamilton ook wat later :).

jip_86 wijzigde deze reactie 30-10-2017 14:30 (4%)

• LopendeVogel
quote:
Jasphur schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:28:
[...]

Nee niet gezien. Anders had ik het niet gemist he. :P
Haha ja kan toch dat je niet op zat te letten, maar je had dus gewoon ziggo sport niet opstaan :F

• Razorbite
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 07:20
quote:
Wom schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:35:
[...]

De ontwerper bij Mercedes zei gisteren bij Sky dat ze een enorme stap verwachten te gaan maken. Dit omdat men beter de regels kan interpreteren. De huidige auto was toch meer een gok zoals hij het deed overkomen. En dit was iets wat ook voor andere teams zou gaan gelden. Zijn voorspelling was dan ook flink snellere auto's. Werd helaas niet echt dieper op ingegaan, maar vond die materie wil interessant.
De auto van Mercedes is enkel nog de snelste door de motor. Het chassis is gewoon niet goed genoeg! Kijk in de korte bochten en in verkeer. Ze gaan volgend jaar een nieuw concept introduceren, omdat men heeft gezegd dat dit concept (nu al?) uit ontwikkelt is. Ze zullen daarom wel een flinke sprong moeten maken, anders is het geen titel voor Mercedes. Gelukkig hebben ze de best wel briljante James Allison aangenomen.

• Jasphur
quote:
LopendeVogel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:31:
[...]

Haha ja kan toch dat je niet op zat te letten, maar je had dus gewoon ziggo sport niet opstaan :F
Wat is dat, Ziggo? Haha. Nee ik kijk SKY en die hadden er niet zoveel aandacht aan besteed.
En het was gevoelsmatig al rond 11’en natuurlijk. Dus dook ook lekker mn bed in.

Jasphur wijzigde deze reactie 30-10-2017 14:34 (12%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

hardware-lover wijzigde deze reactie 30-10-2017 16:26 (100%)
Reden: inmiddels bijgewerkt...

A smile a day....

• Grimmie187
quote:
Razorbite schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:31:
[...]

De auto van Mercedes is enkel nog de snelste door de motor. Het chassis is gewoon niet goed genoeg! Kijk in de korte bochten en in verkeer. Ze gaan volgend jaar een nieuw concept introduceren, omdat men heeft gezegd dat dit concept (nu al?) uit ontwikkelt is. Ze zullen daarom wel een flinke sprong moeten maken, anders is het geen titel voor Mercedes. Gelukkig hebben ze de best wel briljante James Allison aangenomen.
Sja, dat zeiden ze ook toen Allison naar Ferrari kwam. Uiteindelijk heeft hij niet veel meer bereikt dan een snelle Lotus-Renault in de V8 era ontwerpen..

• LopendeVogel
*knip* Gelieve het off-topic-gehalte over waar-te-kijken weer wat te verminderen of in het juiste topic te plaatsen.

AGee wijzigde deze reactie 30-10-2017 14:58 (88%)

• HMR90
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-05 20:52
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:23:
[...]

Behalve dat sectortijden (en bandenkeuze) in de gratis versie van de app niet te zien zijn helaas, hiervoor moet je de betaalde versie hebben :(
Daarvoor zijn we toch tweakers, we fiksen die info wel op een andere manier :*)
Heb me inderdaad prima vermaakt met de verspringende cijfertjes :P
Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
*O* *O* *O* MAX!!! *O* *O* *O*

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat, inclusief dat hij dit zelf doet met zijn rijstijl;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True