En 2 maanden geleden was een dergelijke FUD actie gaande over Poloniex, die zou ook op instorten staan, tickets werden niet meer beantwoordt, withdrawls die bleven hangen etc. Zie waar we nu staan, nog steeds up and running
Waarschijnlijk is volgende maand een andere exchange weer het doelwit van deze bangmakerij..
Wil btw niet zeggen dat dit een vrijbrief is om het dan maar op een exchange te laten staan als het gaat om grote bedragen.
Theniers schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:44:
Ik zou graag in Walton willen investeren maar ik blijf toch sceptisch. Ik ben zelf werkzaam in de supply chain management en het idee van het toepassen van RFID is beslist niet nieuw. Hier wordt al jaren mee gespeeld maar de conclusie is altijd hetzelfde: de prijs van de chipjes is gewoon te duur om het grootschalig toe te passen.
RFID wordt pas interessant als de eindgebruiker er ook wat mee kan, bijvoorbeeld boodschappen pakken, in mandje doen, door een poortje lopen en draadloos betalen (geen individuele scan per product meer). Maar dan moet elke fabrikant een 'dure' chip in elk product verwerken.
Daarnaast vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde is van het vastleggen van informatie in een blockchain. In ons eigen systeem kan ik precies zien waar een product vandaan komt, door wie het is gepicked, met wel voertuig het is vertrokken, etc. Ik kan dus al precies zien waar een product vandaan komt en er zitten tal van ingebouwde stappen in het proces die de administratieve organisatie waarborgen.
Wie kan mij overhalen?
Hier een andere Supply chain collega:). RFID is naar mijn idee achterhaald qua technologie, te duur voor mass adoption, want zoals je al aangeeft weegt veelal de prijs vd chip niet op tegen de prijs van het te tracken product en de voordelen welke dit oplevert. Dus voor FMCG is dit niet echt interessant, tenzij je op pallet / collo of trailer niveau zaken wilt gaan registreren.
Op dit niveau zie ik meer toekomst in de LoRa technologie. Alhoewel de prijs van deze chips nog wel boven de prijs van een RFID tag ligt zijn er veel meer mogelijkheden om je logistieke processen mbv dit soort IoT devices te tracken (op grote afstand) en te verbeteren.
Dus nee, ik zie in Walton geen kans van slagen vanuit technisch oogpunt.
[
Voor 57% gewijzigd door
paul-s83 op 17-10-2017 10:23
]