GrazendeKoe schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:09:
[...]
Verbaasd me. Uit die poll kwam ook al naar voren dat het overgrote deel rekent in fiat. Dan heb je dus twee 'valutarisico's' waar je rekening mee moet houden en wordt het al gauw een lastig verhaal, vind ik. Bitcoin is schaars en de beloning van miners gaat elke x aantal blokken omlaag. Portfolio bijhouden in Bitcoin is niet alleen simpeler maar geeft ook meer rust wat betreft portfolio tussenstanden.
Het valt me op hoe weinig mensen hier hun portfolio in Bitcoin bijhouden. En de mensen die het wel doen worden vaak door de andere gevraagd waarom ze dat doen maar het lijkt me niet meer dan logisch. Heb het hier ook al een aantal keren uitgelegd, maar misschien ben ik juist wel de gek

. Net zoals 4 op de 5 mensen zich niet wil branden aan technische analyse.
Hou er aub rekening mee dat ik compleet nieuw ben op Crypto gebied doe het nu ruim een maand. Ik ben wel leergierig en probeer alles wat ik hier lees te vertalen naat iets wat ik kan gebruiken met handelen of vasthouden. Ik sla zelf BTC en dollar op en met blockfolio kun je heel makkelijk schakelen tussen BTC waarde en dollar waarde. Dus zo hou ik beide in de gaten. Daarom vind ik het soms ook zo verwarrend om naar beide waarden te kijken.
De een zegt dollar de ander btc dus ik check tegenwoordig beide maar tot ik er een goed gevoel bij heb dat ik op één van beide kan blindvaren en anders blijf ik beide volgen. En ja je hebt gelijk twee koersen dat is soms gekmakend :-) ik charcheer natuurlijk.
Maar zou niet willen dat ik verkoop op kleine dollar winst en dan later ontdek dat het niet veel uitmaakte omdat de BTC waarde minder was geworden.
Ik moet het eigenlijk eens uitrekenen aan de hand van een paar voorbeelden.
Want ik bedenk me net dat ik alleen keek of btc waarde hoger of lager was geworden terwijl ik geen rekening hield met de koers.
Ik moet wel zeggen dat het makkelijker is om te zien en te onthouden dat Neo van 28,70 naar 30,00 is gegaan dan 0,00236489 naar afijn je snapt het wel.
Zeg jij dan dat je alleen maar kijkt naar BTC?
En verder niet naar dollar of dollar koers want dan zegt mn gevoel dat je nog iets mist.
De koers namelijk, dan kun je alsnog nat gaan omdat de BTC waarde is gegroeid, dus je verkoopt of je zou kunnen verkopen terwijl de koers omlaag is gegaan en je dus lager uitkomt dan je eerdere investering in euro/dollar.
Sorry als het rommelig overkomt sta nu even in buitenland op festival te typen op mn mobiel. Hoop dat je toch snapt wat ik bedoel.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant