[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.038 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Wel apart om te zien dat de altcoins ,bitcoin volgde in juli en augustus. Maar in oktober de hele altcoin markt het tegenovergestelde laat zien ten opzichte van bitcoin. En de fork lijkt me daar geen verklaring voor, want bij BCC ging de altcoins ook in principe mee.

Ik ben er in USD waarde er nu minimaal op achteruitgegaan maar in BTC waarde zit ik nu 30% lager :+.
2 weken geleden nog +15% in BTC gestaan :+

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 13-10-2017 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:10:
[...]

69e166b4327744de2257335c1fc6f1bd93926930b8d8a344386b6eea95c90a44

dat is de ID van de grootste transactie
https://blockchain.info/t...0b8d8a344386b6eea95c90a44

8 sat/byte is een heel lage fee, ook gistermiddag al. De transactie is dus nog niet in een block opgenomen. Het verbaast me eerlijk gezegd dat de Ledger app zo'n fee zou suggereren. De paar keer dat ik een transactie heb uitgevoerd was de fee-schatting best redelijk.

Het goede nieuws is dat transacties die niet in blocks opgenomen worden uiteindelijk vanzelf uit de mempool van nodes worden gegooid. Zodra dat gebeurt, zul je het saldo weer in je wallet zien en kun je opnieuw een transactie versturen. Dit kan echter nog wel een dag of twee duren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:10:
[...]

69e166b4327744de2257335c1fc6f1bd93926930b8d8a344386b6eea95c90a44

dat is de ID van de grootste transactie
Lijkt inderdaad een (te) lage fee.

https://bitcoinfees.21.co/

Als je haast hebt, transactie opnieuw sturen met hogere fee, als je geen haast hebt, dan wachten tot het rustiger is, dan komt ie vanzelf een keer door.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

8 sat/byte is een heel lage fee, ook gistermiddag al. De transactie is dus nog niet in een block opgenomen. Het verbaast me eerlijk gezegd dat de Ledger app zo'n fee zou suggereren. De paar keer dat ik een transactie heb uitgevoerd was de fee-schatting best redelijk.

Het goede nieuws is dat transacties die niet in blocks opgenomen worden uiteindelijk vanzelf uit de mempool van nodes worden gegooid. Zodra dat gebeurt, zul je het saldo weer in je wallet zien en kun je opnieuw een transactie versturen. Dit kan echter nog wel een dag of twee duren.
Dank je wel Rannasha! Dan moet ik voortaan zorgen dat ik de high fees per standaard selecteer binnen de Ledger app.

Heb ik nog een vraag, moet ik dan nu de Ledger stick zelf aangekoppeld houden om het terug te ontvangen of kan dit achteraf zichtbaar worden?

Hopelijk voor nu blijft de waarde van XBT dan hoog in de tussentijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

Dank je wel Rannasha! Dan moet ik voortaan zorgen dat ik de high fees per standaard selecteer binnen de Ledger app.

Heb ik nog een vraag, moet ik dan nu de Ledger stick zelf aangekoppeld houden om het terug te ontvangen of kan dit achteraf zichtbaar worden?

Volgens mij hoef je de ledger niet gekoppeld te houden en wordt dit achteraf zichtbaar, misschien kan iemand dit nog bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

Lijkt inderdaad een (te) lage fee.

https://bitcoinfees.21.co/

Als je haast hebt, transactie opnieuw sturen met hogere fee, als je geen haast hebt, dan wachten tot het rustiger is, dan komt ie vanzelf een keer door.
Dank je wel! Maar kan ik de transactie dan nu nog 'terugtrekken'? Daar was ik mij niet van bewust...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

Standaard fees hoort prima te zijn. Maar de waarde die de Ledger app gekozen heeft is heel erg laag voor standaard fees. Wellicht kun je het aankaarten bij Ledger (ze zijn best actief op reddit: reddit.com/r/ledgerwallet).
Nee, dit gaat vanzelf. Maar het kan een tijdje duren en het is moeilijk te voorspellen hoe lang precies (want nodes kunnen zelf verschillende timeouts instellen).
So say we all.
ZeRoC00L schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:51:
[...]

Met een hogere fee versturen kan alleen als je de opt-in replace-by-fee functie hebt gebruikt (en de daarbij horende flag in de transactie dus actief is). RBF wordt momenteel niet ondersteunt door de Ledger app:
https://www.reddit.com/r/...ee_already_supported_for/

[ Voor 24% gewijzigd door Rannasha op 13-10-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
Rannasha schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:05:
[...]

Zo'n briefje heb ik in 2014 ook gehad van ING. Vragen over de grootste bronnen van inkomende (Kraken) en uitgaande (Bitstamp) transacties vanaf mijn bankrekening.

Papiertje ingevuld, deposit/withdrawal geschiedenis van de exchanges afgedrukt en meegestuurd. Paar weken later een volgende brief waarin stond dat we weer vriendjes waren.

De banken houden nu eenmaal in de gaten wat je doet, of je dat nu wenselijk vindt of niet. Zo ben ik ook al eens gebeld door mijn Franse bank nadat ik een bedrag (boven de magische €10K) van mijn spaarrekening had overgemaakt voor de aanschaf van een auto. Dankzij de omschrijving "geld voor auto" was men in staat om de bestemming te raden ondanks het taalverschil, maar ik werd alsnog vriendelijk doch dringend verzocht om transacties >€10K bij de bank te melden, bij voorkeur vooraf.
Hier ook het geval. Schreef wat over naar BL3P en werd nadien gebeld door Deutsche Bank of ik wel zeker was van mijn transactie enzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rannasha schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:13:
[...]

Met een hogere fee versturen kan alleen als je de opt-in replace-by-fee functie hebt gebruikt (en de daarbij horende flag in de transactie dus actief is). RBF wordt momenteel niet ondersteunt door de Ledger app:
https://www.reddit.com/r/...ee_already_supported_for/
Sorry, had niet gelezen dat het via de Ledger app verstuurd was.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zelfs Google Ads die naar scam ICO's linken van Request Network. Hoe triest. Geen Google gebruiken dus als je even de website van je ICO vergeten bent. (Ik ben geen geld kwijt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:46:
Zelfs Google Ads die naar scam ICO's linken van Request Network. Hoe triest. Geen Google gebruiken dus als je even de website van je ICO vergeten bent. (Ik ben geen geld kwijt.)
Of AdBlock gebruiken als je dat wilt voorkomen >:) .
Guus Leeuwis schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

Vraagje: de Metropolis update (link) van Ethereum wordt dinsdag uitgerold met waarschijnlijk unanieme support. Gaat dit nog voor koersreacties zorgen, denken jullie? En zo ja, wat is een realistisch haalbare koers?

Zelf heb ik geen ETH-posities, maar ik overweeg het wel.
Hier ben ik ook benieuwd naar, zit zelf ook niet in ETH, maar lijkt wel een big deal te zijn, die dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Majesty schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:50:
[...]

[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar, zit zelf ook niet in ETH, maar lijkt wel een big deal te zijn, die dinsdag.
Ik denk dat het nu is ingepriced want koers is 5% gestegen. Denk niet dat ie over USD 400 gaat, maar als dat gebeurt klapt dat toch weer in elkaar.

Grootste winst voor instappende beleggers zijn altcoins die binnen 2 maanden weer terugbouncen naar waarde van eind september (vaak +40%).

Zag tevens net dit: zijn flinke getallen. Halvering van spaarrente afgelopen maand zal helpen daarbij. https://www.nu.nl/beurs/4...s-stappen-in-bitcoin.html

[ Voor 14% gewijzigd door Rookert25 op 13-10-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Rookert25 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat het nu is ingepriced want koers is 5% gestegen. Denk niet dat ie over USD 400 gaat, maar als dat gebeurt klapt dat toch weer in elkaar.

Grootste winst voor instappende beleggers zijn altcoins die binnen 2 maanden weer terugbouncen naar waarde van eind september (vaak +40%).

Zag tevens net dit: zijn flinke getallen. Halvering van spaarrente afgelopen maand zal helpen daarbij. https://www.nu.nl/beurs/4...s-stappen-in-bitcoin.html
Zag dat nieuws ook inderdaad. 135.000 huishoudens (niet eens personen) lijkt mij onrealistisch veel, maar wie zal het zeggen. Blijkbaar heeft 43% niet meer dan €100,- ingezet ook.
Hier wordt nog wat dieper op het onderzoek in gegaan: https://fd.nl/ondernemen/...t-is-afgelopen-verdubbeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:31
Zag het nieuws ook weer. Na een leuke winst met Ethereum een aantal maanden geleden, een verliesje met wat rommel coins (lees gokjes) ben ik nu toch weer ingestapt met 1 Bitcoin en nog 1 bitcoin welke ik om ga zetten in ETH.

Had toch in 2013 moeten luisteren naar jullie HODL............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
YouTube: $5200 Bitcoin price with Richard Heart

Vanaf minuut 2.40 tot 11.00. een uitleg van Richard Heart over de koersontwikkeling voor de komende maanden.

Gr, Ballie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
BekSide schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:25:
Zag het nieuws ook weer. Na een leuke winst met Ethereum een aantal maanden geleden, een verliesje met wat rommel coins (lees gokjes) ben ik nu toch weer ingestapt met 1 Bitcoin en nog 1 bitcoin welke ik om ga zetten in ETH.

Had toch in 2013 moeten luisteren naar jullie HODL............
Ik denk ook dat het niet slecht is om voorlopig vooral Bitcoin aan te houden. Die gaat de komende weken 'zeker' nog omhoog naar aanleiding van Segwit2x.
Zeker nu dat de 5000 gepasseerd is, is 7500 dollar de volgende target waar we langzaam naar toe gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:40
Even tussen alle Bitcoingekte door... De Ether heeft ook de weg omhoog te pakken. Zeker door de Byzantium fork en later volgende Metropolis-update. Ik hodl nog een tijdje. Bitcoin ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

man man man waar gaat het hard omhoog de laatste dagen. Ik heb flashbacks naar nog niet zo lang geleden. Toen begonnen koerscorrecties altijd na een paar opeenvolgende dagen met 10% per dag stijging voor BTC. Niemand bang dat er weer een gigantische correctie om de hoek staat te wachten? Of is het uitzicht op het Segwit 2x nieuws voldoende voor nog een tijdje stijging? Uiteraard weet niemand het maar ben wel benieuwd naar het 'sentiment'.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zorss schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 06:27:
[...]

"De nieuws"
Aan het balen omdat je de boot gemist hebt? Nieuws; hier, reddit, youtube, blogs, sites.

Btw wat gaat btc hard..
Hard aan het balen idd 8)7

Wie op Youtube, wiens blogs en welke sites volgen jullie bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkoled
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste tweakers,

Ik ben net nieuw met crypto en heb nog geen hardvork meegemaakt.
Kan iemand mij zeggen of ik voor de komende hardfork bitcoingold mijn bitcoin gewoon op Coinbase kan laten staan om zo automatisch bitcoingold te krijgen? Hoe kom je te weten of Coinbase dit support?
Geldt dit ook voor bitcoin die op Kraken staan, gewoon laten staan voor bitcoingold? Hoe kom je te weten of Kraken dit support?

Of moet je altijd je bitcoins naar je paperwallet sturen voor de hardfork om bitcoingold te krijgen (ik heb nog geen hardware wallet, is in bestelling).
Of kan je deze ook tijdelijk in bijv. jaxx wallet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guus Leeuwis schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

Ethereum zal vandaag niet veel verder komen. Het orderboek van Bittrex vertoont een sellwall (plafond) op 0,057BTC.

Vraagje: de Metropolis update (link) van Ethereum wordt dinsdag uitgerold met waarschijnlijk unanieme support. Gaat dit nog voor koersreacties zorgen, denken jullie? En zo ja, wat is een realistisch haalbare koers?

Zelf heb ik geen ETH-posities, maar ik overweeg het wel.
Toch al op 285 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00
Heb echt een wat als moment. Vorig jaar voor 50 euro 7 eth gekocht nu 26x zoveel waard. Blijven hodlen maar baal echt dat ik toen niet als crypto broekie 500 euro heb besteed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
alki schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:33:
[...]

Heb echt een wat als moment. Vorig jaar voor 50 euro 7 eth gekocht nu 26x zoveel waard. Blijven hodlen maar baal echt dat ik toen niet als crypto broekie 500 euro heb besteed :X
kan nu nog wel NEO gaat dezelfde kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Ik heb vorige week voor de grap maar is 900dollar in het Bitconnect systeem vastgezet voor 299 dagen, ik volg dit al sinds april maar nu ik op grote winsten sta kon ik het toch niet laten om het toch een keer uit te proberen

dag 1 0,34 dollar
dag 2 6,14 dollar
dag 3 2,34 dollar
dag 4 8,46 dollar
dag 5 7,22 dollar
dag 6 4,33 dollar

Ik ben nog steeds ervan overtuigd dat het een ponzi is, maar toch wel lekker zo voor erbij haha, rendement krijg je iedere dag in dollars uitbetaald op je rekening.

DUS NEE NIET INSTAPPEN ALS JE HET GELD NIET KUNT MISSEN!

[ Voor 5% gewijzigd door rvT op 13-10-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of LTC ook richting een nieuwe ATH gaat de komende dagen.
Ondertussen op bittrex NAV ook weeral op automated maintenance, deze is de laatste tijd ook serieus weg gezakt. Mijn slechtste koop tot nutoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:59:
Ben benieuwd of LTC ook richting een nieuwe ATH gaat de komende dagen.
Ondertussen op bittrex NAV ook weeral op automated maintenance, deze is de laatste tijd ook serieus weg gezakt. Mijn slechtste koop tot nutoe....
Hoezo Litecoin? Tijdje geleden uit mn portfolio gehaald voor BTC en die verwacht ik niet binnenkort weer erbij te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

///

[ Voor 255% gewijzigd door rvT op 13-10-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
The Redman schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:01:
[...]

Hoezo Litecoin? Tijdje geleden uit mn portfolio gehaald voor BTC en die verwacht ik niet binnenkort weer erbij te pakken.
Hoezo niet ?

Vandaag toch ruim 10% opgepakt met LTC.
ik zie hem nog wel stijgen ook komende dagen ook een BCH, ETH en een dipje met BTC zegt mijn eight ball :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Redman schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:01:
[...]

Slux schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:18:
[...]

Hoezo niet ?

Vandaag toch ruim 10% opgepakt met LTC.
ik zie hem nog wel stijgen ook komende dagen ook een BCH, ETH en een dipje met BTC zegt mijn eight ball :+ .
Als je de 1d chart bekijkt volgt hij hetzelfde patroon als eind augustus, dus als hij zo doorgaat....
Achja ik ben geen expert dus kan morgen ook helemaal omgedraaid zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28
Net mijn eerste order gegeven op kraken. Ben benieuwd :)

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
artbij schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:25:
Net mijn eerste order gegeven op kraken. Ben benieuwd :)
Is je huis al af ? >:) Ik wacht nog steeds op de eerste dip, maar hij komt niet :z

[ Voor 13% gewijzigd door FireStarter op 13-10-2017 16:27 ]

w00t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28
FireStarter schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:26:
[...]

Is je huis al af ? >:) Ik wacht nog steeds op de eerste dip, maar hij komt niet :z
Nee heb geld nodig ervoor, dus daarom maar in de BTC etc gestapt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:09:
Net mijn ARK voor $3.70 verkocht op COSS. Nu mijn ETH terug naar bittrex sturen om weer goedkoop in te kopen voor $2.60 8)
De support voor ARK valt toch tegen helaas... Wat een hoge prijs trouwens op COSS, waarom zo'n verschil met Bittrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-03 17:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
[...]

Op mobiel (iOS) moet ik inderdaad even een installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
rvT schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:11:
Even een poll tussendoor

Poll: Welke waarde van je portefeuille en/of altcoins volg je?
De waarde in dollars ($)
De waarde in bitcoin (BTC)
Show me the answer
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
In Euro's. Misschien handig om toe te voegen aan je poll. Daar ik aanneem dat de meeste het hier in hun eigen fiat currencie volgen, of ik zit er naast en dan wijst de poll dat straks uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Even een poll tussendoor

De waarde in dollars ($)
Show me the answer
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik mis "De waarde in EUR".

En eigenlijk ook de waarde in CHF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 11:38
Bartske schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:46:
[...]

De stijging zul je vooral te danken hebben aan de BTC stijging van de afgelopen week. En wat als de prijs daalt? Dan hoef je ook geen coins in te leveren neem ik aan. Aleen dat geeft al aan dat het op de lange termijn geen stabiel project is.
Je hoeft ze niet in te leveren. Hoe het exact werkt weet ik niet maar volgens mij worden ze dan oa voor gas gebruikt zodat ze uit de roulatie verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Noxa schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:35:
[...]

In Euro's. Misschien handig om toe te voegen aan je poll. Daar ik aanneem dat de meeste het hier in hun eigen fiat currencie volgen, of ik zit er naast en dan wijst de poll dat straks uit ;).
Bewust erbuiten gelaten omdat deze mogelijkheid er niet is bij exchanges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 09:03
rvT schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:43:
[...]

Bewust erbuiten gelaten omdat deze mogelijkheid er niet is bij exchanges
Bij Kraken wel. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Even een poll tussendoor

De waarde in dollars ($)
Show me the answer
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik mis ook de optie EUR

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Even een poll tussendoor

De waarde in dollars ($)
Show me the answer
Tussenstand:
[afbeelding]
Waarom geen EUR we hebben hier geen USD en zolang je geen boodschappen in BTC kan doen heb je er niks aan
En Bitstamp, Coinbase

[ Voor 9% gewijzigd door Slux op 13-10-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

HERKANSING

Poll: Welke waarde van je altcoins volg je?
In dollars ($)
In euro's (€)
In bitcoin (BTC)
Give me the answer
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=399452&layout=3&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Heb zelf met ING er nog geen problemen mee gehad.
Kreeg op een gegeven moment wel een ongevraagde accountmanager? die me opeens belde en heb die maar vriendelijk afgewimpeld.

Maar voor de rest hebben ze me nooit om info gevraagd en handel (soms) al jaren met Bitonic, ben een tevreden klant daar. :)

[ Voor 0% gewijzigd door RaptorXS op 13-10-2017 18:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

RaptorXS schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:40:
Heb zelf met ING er nog geen problemen mee gehad.
Kreeg op een gegeven moment wel een ongevraagde accountmanager? die me opeens belde en heb die maar vriendelijk afgewimpeld.
Wat wilde ze aanbieden dan?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Impry schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:48:
[...]

Wat wilde ze aanbieden dan?
Beleggings- en hypotheekadviezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
rvT schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:56:
Ik heb vorige week voor de grap maar is 900dollar in het Bitconnect systeem vastgezet voor 299 dagen ...

DUS NEE NIET INSTAPPEN ALS JE HET GELD NIET KUNT MISSEN!
Dit geldt toch voor alle crypto vind ik, niet alleen bitconnect. De dagelijkse winst is leuk maar eerst zien of je ook uiteindelijk echt je startbedrag terug hebt.

Al goede dingen die ik erover lees zijn altijd met referral links en voelen soms aan alsof ze door de scriptwriter van een tellsell reclame zijn geschreven.

"Bitcoin Savings and Trust" zou ook lange tijd hebben gelopen terwijl het ook een scam was.

De winst bij bitconnect met dat herbeleggen van je dagelijkse winst lijkt me gewoon too good to be true.

[ Voor 20% gewijzigd door Rakward op 13-10-2017 19:26 . Reden: Citaat ingekort voor duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
rvT schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:48:
HERKANSING

Poll: Welke waarde van je altcoins volg je?
In dollars ($)
In euro's (€)
In bitcoin (BTC)
Give me the answer
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik mis de optie BTC EN Dollar ik begon met alleen dollar maar ik volg tegenwoordig beide om een beter beeld te krijgen van de echte winst.

[ Voor 7% gewijzigd door ErikRo op 13-10-2017 19:57 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Tijdje terug ingestapt bij Iconomi, echter ben ik nu wel aan het twijfelen wat te doen, btc staat veel hoger dan toen (ik instapte) en nog steeds ben ik nog een redelijk stuk van het niveau van mijn instap, mede door die onrustige periode met China.

Toentertijd waren er meerdere mensen enthousiast over Iconomi ik ben benieuwd wat jullie gedaan hebben of doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zorss schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:50:
Tijdje terug ingestapt bij Iconomi, echter ben ik nu wel aan het twijfelen wat te doen, btc staat veel hoger dan toen (ik instapte) en nog steeds ben ik nog een redelijk stuk van het niveau van mijn instap, mede door die onrustige periode met China.

Toentertijd waren er meerdere mensen enthousiast over Iconomi ik ben benieuwd wat jullie gedaan hebben of doen?
Q3 rapport staat voor de deur, meestal drijft dat de prijs op. Ik zie icn vooral interessant voor lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:58
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Item hier. Nu wachten tot er serieuze dip komt om terug goedkoper in te stappen.
Denk zelf niet dat Bitcoin voor nu nog veel hoger kan doorsteken. Zoals vaker aangehaald heeft de daytrader echt niet het geduld om tot ergens november niets te doen en bitcoins bij te houden.
Oops toch te vroeg uitgestapt, nu voel ik me weer net zo naar die razende trein kijken als een paar maand geleden.. :X Ach heb de winst gepakt die ik voor ogen had toen ik inkocht en gisteren net op tijd op het Litecoin boemeltje gestapt en zit te wachten op het juiste moment om m'n ETH te verkopen, daarna mag het van mij wel weer een stukje naar beneden om weer in te kunnen kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:30:
[...]

De support voor ARK valt toch tegen helaas... Wat een hoge prijs trouwens op COSS, waarom zo'n verschil met Bittrex?
Geen idee, omdat het volume nog laag is op COSS. In ieder geval was er iemand die het kocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boksen79
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10-2017
Rakward schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:25:
[...]

Dit geldt toch voor alle crypto vind ik, niet alleen bitconnect. De dagelijkse winst is leuk maar eerst zien of je ook uiteindelijk echt je startbedrag terug hebt.

Al goede dingen die ik erover lees zijn altijd met referral links en voelen soms aan alsof ze door de scriptwriter van een tellsell reclame zijn geschreven.

"Bitcoin Savings and Trust" zou ook lange tijd hebben gelopen terwijl het ook een scam was.

De winst bij bitconnect met dat herbeleggen van je dagelijkse winst lijkt me gewoon too good to be true.
Dat bitconnect precies doet wat het zegt is niet de vraag IMO. Het is al meerdere malen bewezen dat ze doen wat zij beloven. Waar het gevaar ligt is IMO, dat zij claimen een tradingbot te hebben die ze winstgevend maakt(zonder bewijs van deze tradingbot) en natuurlijk is ook het gevaar, het moment dat ze de stekker eruit trekken en de deelnemers slachtofferen. Een gevaarlijk spelletje, maar met hoge rewards. zelfs op korte termijn. bij bepaalde deals heb je jouw inzet al in 2 a 3 maanden terug verdiend...

Voor de duidelijkheid op dit moment doe ik geen zaken met bitconnect en heb ik geen coins van bitconnect.

het is wel een van de meest interessante projecten die ik volg op youtube....

YouTube: $20,000 BITCONNECT CAPITAL RELEASE - BY LANZER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel stom iets maar wat alsje btc koopt op een buitenlandse exchange waar btc circa 4200 is en verzend en verkoopt op een exchange waar het binv 5000 waard is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:09:
Heel stom iets maar wat alsje btc koopt op een buitenlandse exchange waar btc circa 4200 is en verzend en verkoopt op een exchange waar het binv 5000 waard is??
Zijn er dan beurzen waar het zoveel verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakward schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:11:
[...]

Zijn er dan beurzen waar het zoveel verschilt?
Volgens coincap wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:12
Koreaanse zoals korbit maar je kan je daar niet als buitenlander op registreren/ je laten valideren.

[ Voor 4% gewijzigd door FragileM64 op 14-10-2017 00:32 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik las vanmorgen dit artikel op Nu.nl "Veel meer Nederlandse beleggers stappen in Bitcoin" En ik moest meteen aan onderstaand plaat je denken. Dus ik vraag me af waar we nu zitten:

Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/mpr/mpr/AAEAAQAAAAAAAAqLAAAAJGY5NWU5NmZmLTdjZDEtNDBjMi1iYzE3LTlmZjM2MzY0MmViZQ.png

Ik hoor collega's en vage kennissen er inmiddels ook over maar is er al sprake van mass adoption? Hoe zien jullie dit?

[ Voor 8% gewijzigd door Noxa op 14-10-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:46:
Ik las vanmorgen dit artikel op Nu.nl "Veel meer Nederlandse beleggers stappen in Bitcoin" En ik moest meteen aan onderstaand plaat je denken. Dus ik vraag me af waar we nu zitten:

[afbeelding]

Ik hoor collega's en vage kennissen er inmiddels ook over maar is er al sprake van mass adoption? Hoe zien jullie dit?
Ik denk zeker dat we ergens aan t begin staan. Zie de ontwikkeling van de marktcap. Na china van 95 nu weer op 172mrd. Alles wat aandacht krijgt groeit! 😁 En dit is wereldwijd. Kan zo maar binnen een jaar ver 20-voudigen! 📈🔝🚀🚀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 10:32
Rakward schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:25:
[...]

True. Ik speel nu alleen nog met een deel van mijn winst. Dus niet meer met mijn inzet. Dat voelt beter. Ook klapt een bubbel, het is geld wat ik niet had. Nu alleen ETH en dat gaat lekker.

Het daytraden deed ik om mijn verliezen weer terug te verdienen. Wat ook ruim lukte. Alleen kost me dat (te) veel tijd en mijn vrouw werd er gek van. Levert ook meer rust op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 10:32
Wat is precies je vraag? Als je dat kunt doen maak je kleine 20% winst. Kosten die je kwijt bent zijn fees van A naar b en het laten uitbetalen. Als je dat kunt doen en beide exchanges zijn betrouwbaar, wat let je. Over welke hebben we het? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus

[afbeelding]

Het is niet zo erg dat er meer mensen binnen deze wereld komen, maar het gevaar zit hem inderdaad in die grafiek.
Een aantal mensen die mee willen doen, of gaan doen, hebben weinig/geen ervaring met investeren in zo'n markt.
Ze vallen veelal ten prooi aan de FOMO, waardoor ze al snel op verlies staan.
Dat is ook het probleem wat ik er mee heb, dat de onervarenheid hun gaat nekken als ze hun eerst niet verdiepen in hoe het spel gespeeld gaat worden.

Natuurlijk is het aantrekkelijk om binnen 24 uur 30% winst te maken, wie wil dat niet ... maar die 30% kan in 5 minuten omslaan in 50% verlies ... en dan staat het huilen ze nader dan het lachen.

Denk dat velen het met mij eens zullen zijn, bezint eer ge begint een goede uitspraak is.

En heb je dan besloten wat je plan is, kies dan niet te snel voor het snelle geld, maar kies gedegen bewezen coins.

Ikzelf kies mijn coins en zie ze soms zelfs erg graag dalen, om op een lager punt weer bij te kopen.
Op dit moment is het een feestmaal als je kijkt hoe belangrijke altcoins het even afleggen tegen Bitcoin zelf.
Je moet ook altijd kapitaal achter de hand houden om bij dips te kunnen bijkopen.
Je aantal zal dan groter zijn en is de winst bij mindere stijgingen vele malen hoger.
Ik denk in aantallen en de prijs komt daarna ... 10 stuks x 10 BTC = 100 BTC maar 100 stuks x 10 BTC = 1000 BTC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boltinus
destroyer6670 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:38:
[...]

Wat is precies je vraag? Als je dat kunt doen maak je kleine 20% winst. Kosten die je kwijt bent zijn fees van A naar b en het laten uitbetalen. Als je dat kunt doen en beide exchanges zijn betrouwbaar, wat let je. Over welke hebben we het? ;)
Ik hoop niet dat hij zich verkijkt tussen € en $ prijs, want ik zie nergens zo'n groot verschil.
Op moment van schrijven is het verschil in USD nihil (spead van ~ $40,- max)

REF: https://cryptowat.ch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan maak je winst. Het heet arbitrage

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:52

[afbeelding]

Dit is 1 van de meest bullshit grafieken ooit verzonnen.

De blow off phase is lager dan de stealth phase en de awareness phase: Je koopt dus in lager dan de grote investeerders en zelfs lager dan de eerste instappers.

Je ziet ook niet wat er gebeurd na de blow off phase? Is dat het einde van de wereld? Bitcoin is here to stay...

Een 2de punt is, de grootste sprongen zijn al gemaakt. Van 0.0001 naar 10 dollar is een veel grotere sprong dan van 1000 naar 6000 zoals in dit jaar.

Zelfs van 6000 naar de geschatte 20.000 voor eind volgend jaar 2018 is in verhouding niet te omvatten.

Een 3de punt is, blockchain zal blijven bestaan, dus die sprongen zullen blijven terugkomen. Sommige projecten zijn gelinkt met echte bedrijven die al een werkend systeem hebben en willen moderniseren, bvb OmiseGO (OMG). Anderen hebben investeerders Ripple, of allianties Ether.

Ik zie die grafiek dus enkel terugkomen bij waardeloze ICO's waar velen al zijn ingetrapt.

Conclusie: Paint grafiek is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Bijna op all time high van totale marketcap van Coinmarketcap, gaan we op dit tempo doorheen. Correctie binnen 3 dagen gok ik.

Heb zelf geen BTC of ETH maar ik zou even uitstappen dezer dagen als je winsten wil veiligstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:06
Als je een beetje met gezond verstand nadenkt begrijpt hopelijk iedereen dat nu niet het moment is om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Rookert25 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:59:
Bijna op all time high van totale marketcap van Coinmarketcap, gaan we op dit tempo doorheen. Correctie binnen 3 dagen gok ik.

Heb zelf geen BTC of ETH maar ik zou even uitstappen dezer dagen als je winsten wil veiligstellen :)
Of hij blijft doorlopen omdat er steeds meer mensen instappen getriggerd door deze enorme stijgingen :+ . Zat zelf ook al te denken om uit te stappen maar dan nog iets later.
Maar ben ook bang dat hij misschien wel nog veel verder groeit en ik dus een flinke winst misloop. Het verloop gaat op moment nogal grillig op zn zachtst gezegd en met veel nieuwkomers die geloven in BTG...
Maar idd soms denk ik zal ik niet beter uitstappen en blij zijn met wat ik heb voor de koers ineens inzakt. Weg koerswinst :(

ps als het niet onbeleefd is je zit niet in BTC en ETH zeg je mag ik vragen welke coins dan wel? Zo niet even goede vrienden natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door ErikRo op 14-10-2017 12:52 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
Correctie binnen 3 dagen gok ik.

Wat een onzin, dit soort berichten voegen niks toe. En zeker niet van iemand die zelf langs de zijlijn staat.
In zijn totaliteit gaat zeker BTC enkel up, we staan niet voor niets op weer een nieuwe ATH. Weinig om je zorgen om te maken dus.

Wat zeg ik? De volgende really is alweer begonnen ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Wietsee. op 14-10-2017 13:03 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus

Ik hoop dat die correctie komt, want het geld om aan te kopen binnen die dip ligt al dagen klaar :+
Bijkopen denk ik dus eerder dan verkopen.

Een correctie even terug naar tussen $5000 - $4700 zou een nette tijdelijke correctie zijn om daarna weer omhoog te gaan.
Ga nog even een Fib retracement uitvoeren voor de triggers.

Advies wat ik laatst kreeg was, leg je aankoop soms onrealitisch lager .. wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
Wietsee. schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:54:
[...]

Wat een onzin, dit soort berichten voegen niks toe. En zeker niet van iemand die zelf langs de zijlijn staat.
In zijn totaliteit gaat zeker BTC enkel up, we staan niet voor niets op weer een nieuwe ATH. Weinig om je zorgen om te maken dus.

Was iets van de beste stuurlui ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05

[afbeelding]

Die grafiek hangt al een tijdje rond ;)

Bartske in "Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2"

Dat postte ik voor de grote mt gox crash, toen dachten velen (waaronder ik) dat we de hele cyclus wel doorgemaakt hadden. Nu weet ik wel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Het is sowieso oppassen/opletten de komende dagen want er gaan de nodige geruchten rond dat de echte whales BTC momenteel omhoog zitten te drijven en net iets eerder dan verwacht (ivm BTG) massaal zullen laten vallen. Dit zal dan resulteren in dat veel mensen in paniek zullen raken en BTC ook zullen dumpen, waardoor de alts sky-high gaan en je daarna meer BTC voor minder kan krijgen.

Again, geruchten maar het is wel degelijk iets wat ik zie gebeuren dus let ik er wel goed op omdat het niet eens een heel gekke theorie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:06
Danny.G schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:11:
Het is sowieso oppassen/opletten de komende dagen want er gaan de nodige geruchten rond dat de echte whales BTC momenteel omhoog zitten te drijven en net iets eerder dan verwacht (ivm BTG) massaal zullen laten vallen. Dit zal dan resulteren in dat veel mensen in paniek zullen raken en BTC ook zullen dumpen, waardoor de alts sky-high gaan en je daarna meer BTC voor minder kan krijgen.

Again, geruchten maar het is wel degelijk iets wat ik zie gebeuren dus let ik er wel goed op omdat het niet eens een heel gekke theorie is.
Ik zie om mij heen opeens mensen beleggen in Bitcoins waarvan ik nog nooit heb gehoord dat ze ook maar iets in beleggen hebben gedaan. Volgens mij zijn er op dit moment veel goudzoekers in de markt. Deze koers gaat binnenkort hard onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Danny.G schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:11:

En dus is investeren in alts misschien een goed idee op dit moment?
Ik vind de stijging ook wel erg hard gaan ineens.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Kan iemand mij misschien in twee regels uitleggen waarom alt's blijkbaar automatisch enorm omhoog gaan als de BTC daalt? Dat lees ik de hele tijd maar de logica ontgaat me nog even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 10:47

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Sunri5e schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

Ik zie om mij heen opeens mensen beleggen in Bitcoins waarvan ik nog nooit heb gehoord dat ze ook maar iets in beleggen hebben gedaan. Volgens mij zijn er op dit moment veel goudzoekers in de markt. Deze koers gaat binnenkort hard onderuit.
Wat een onderbouwing. Ten eerste, N=1. Daarnaast zitten er altijd goudzoekers, daytraders, FOMO'ers en chickens die al dan niet met geleend geld in financiële producten. De acties van de 'gewone' man kan nooit een grote impact hebben op het koersverloop. Er spelen hele grote belangen mee voor grote partijen die zich ook in de handel van crypto's bezig houden met pumps/dumps en andere vormen van koersmanipulatie.

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
ErikRo schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:36:
Kan iemand mij misschien in twee regels uitleggen waarom alt's blijkbaar automatisch enorm omhoog gaan als de BTC daalt? Dat lees ik de hele tijd maar de logica ontgaat me nog even
Omdat beleggers meestal hun geld er niet uithalen maar er alts van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
FireFox1980 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:38:
[...]

Omdat beleggers meestal hun geld er niet uithalen maar er alts van kopen.
Ok het geeft dus niks te maken met een koersverbinding tussen die twee waardoor als A groter wordt B automatisch kleiner en omgekeerd. Dat dacht ik even, bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
ErikRo schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:40:
[...]
Ok het geeft dus niks te maken met een koersverbinding tussen die twee waardoor als A groter wordt B automatisch kleiner en omgekeerd. Dat dacht ik even, bedankt voor de uitleg.
Ja dat ook aangezien de alts in btc pair vermeld staan. Zakt btc en de alts blijven gelijk staan in euro/ dollar waarde, dan stijgen ze tov btc. Stijgt btc en blijvend e alts gelijk, dan zakken ze dus in btc waarde.

Beide spelen mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boltinus
FireFox1980 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:49:
[...]

Ja dat ook aangezien de alts in btc pair vermeld staan. Zakt btc en de alts blijven gelijk staan in euro/ dollar waarde, dan stijgen ze tov btc. Stijgt btc en blijvend e alts gelijk, dan zakken ze dus in btc waarde.

Beide spelen mee.
... en in het meest optimale geval .. stijgt BTC EN de altcoin :)

Maar realistisch stijgt BTC, daalt de altcoinwaarde, doordat ze pairs zijn.

Een altcoin bedrijf wat 10 BTC per stuk waard is ($56.000,-) op een moment en de BTC stijgt 50%, dan kan het niet zo zijn dat het altcion bedrijf ook ineens 50% meer waard is geworden .... tenzij het altcion bedrijf ook iets heeft laten zien wat eenzelfde stijging ondersteunt met bijv. productnieuws.

Maar dit is een rare wereld, want wat hierboven staat kun je schijnbaar bij een aantal altcoins die BTC related zijn zo doorstrepen.
Dus is het in dat geval dus gratis meer waarde terwijl er niets tegenover staat ... dat heet dan een bubbel.

[ Voor 43% gewijzigd door Boltinus op 14-10-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Boltinus schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Een altcoin bedrijf wat 10 BTC per stuk waard is ($56.000,-) op een moment en de BTC stijgt 50%, dan kan het niet zo zijn dat het altcion bedrijf ook ineens 50% meer waard is geworden .... tenzij het altcion bedrijf ook iets heeft laten zien wat eenzelfde stijging ondersteunt met bijv. productnieuws.

Maar dit is een rare wereld, want wat hierboven staat kun je schijnbaar bij een aantal altcoins die BTC related zijn zo doorstrepen.
Dus is het in dat geval dus gratis meer waarde terwijl er niets tegenover staat ... dat heet dan een bubbel.
Welke waarde hebben we het over? Als dit specifieke altcoin bedrijf 10BTC heeft opgehaald middels ICO (coin uitgifte) en verder geen overige assets/liabilities heeft en die 10BTC op de balans heeft laten staan (niet omgewisseld voor fiat / altcoin op het moment van de ICO), dan is dit altcoin bedrijf zonder iets te doen zeker wel 50% meer waard geworden obv intrinsieke waarde...

Maar waarschijnlijk hebben we het over marktwaarde en dan ben ik het op zich wel met je eens (relevant blijft met name in welke waarde je de waardering doet zoals zo vaak eerder besproken).

aka Crypto T

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:52
Ik (en andere lezers) zien hier veel aannemelijke theorieën voorbij komen. Pas achteraf gaan we namelijk (voor een gedeelte) te weten komen wat er gaande is/was.

Voor het moment is het gewoon speculeren: dalen na 25 oktober dan weer stijgen. Of blijven stijgen of traag dalen. Je kan letterlijk 10 verschillende analyses vinden. Ik ben zelf ook verschillende analyses afgegaan, ze zijn allemaal stuk voor stuk aannemelijk.

Wat we nu zien is dat het zich ietwat stabiliseert, that's it.

Het beste advies dat er gegeven wordt is:
1/ Holden die coins.
2/ Investeer niet meer dan je kunt verliezen.
3/ Dollar Cost Average die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
troxx schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:24:
[...]

Welke waarde hebben we het over? Als dit specifieke altcoin bedrijf 10BTC heeft opgehaald middels ICO (coin uitgifte) en verder geen overige assets/liabilities heeft en die 10BTC op de balans heeft laten staan (niet omgewisseld voor fiat / altcoin op het moment van de ICO), dan is dit altcoin bedrijf zonder iets te doen zeker wel 50% meer waard geworden obv intrinsieke waarde...

Maar waarschijnlijk hebben we het over marktwaarde en dan ben ik het op zich wel met je eens (relevant blijft met name in welke waarde je de waardering doet zoals zo vaak eerder besproken).
Ik heb het inderdaad over marktwaarde, want dat is wat uiteindelijk telt.
De verwachting dat hun product is wat de wereld op zijn kop zal zetten ... ook al is het een beetje.

Nadeel voor ons als Euro land, je moet ook nog rekening houden met de EUR/USD verhouding ... en als de Euro ook nog eens weer inkakt naar €1,07 o.i.d. en je altcoin daalt en de BTC daalt ... reken dan maar uit je totaal verlies |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Boltinus op 14-10-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heel simpel, je verstuurt 1 Bitcoin, niet 4200 Dollar. Als die 1 BTC daar dus aankomt en die kan je daar voor 5000 Dollar verkopen, dan heb je 800 Dollar (minus transactie fee) winst.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

[...]

[...]

Volgens mij zit dit al in de huidige koers verwerkt, is de afgelopen dagen behoorlijk opgelopen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:35
Ik heb een aantal jaar geleden LTC gemined, de had ik ondergebracht bij BTC-e. Nu is mijn account geblokkeerd en willen ze dat ik mijn account verifieer met legitimatie. Ik wil niet zomaar mijn legitimatie uploaden ivm identiteitsfraude enzo. Is er iemand die hier ook mee te maken heeft gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Omhoog in de zin van fiat of Bitcoinwaarde? Alts gaan in waarde van BTC omhoog als BTC daalt omdat de verhouding tussen alt/BTC wijzigt. Stel, de markt waardeert Waves op $4 als representatieve prijs. BTC staat op $5.000, dan is Waves waard in satoshi: 4 / 5.000 = 0,0008. Nu vind de markt BTC te duur en er wordt gedumpt, BTC wordt $4.000 waard. De markt vindt Waves nog steeds die $4 waard. De verhouding Waves / BTC is nu veranderd in: 4 / 4.000 = 0,001. Waves is nu dus meer waard geworden in Satoshi's :)
ErikRo schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:36:
Ik heb een deel van mijn zaterdag besteed aan het lezen over technische analyse, vooral op Investopedia. Een aantal jaar geleden is dit ook kort in mijn opleiding naar voor gekomen, maar toen vond ik dat niet zo interessant als nu :+

Nu ben ik begonnen te lezen over moving avarage (MA). Zo weet ik nu dat de 200 dagen MA redelijk zwaar weegt in beleggingswereld en dat een crossover van de 200 dagen MA door een, bijvoorbeeld, 20 dagen MA kan laten weten dat men in een dan wel bullish of bearish markt terecht komt.

Daarnaast heb ik wat gelezen over de Bolling Band, wat laat zien of een effect wellicht overbought of oversold is. Verder heb ik hier en daar gelezen dat de Stoch RSI ook een goede indicator kan zijn, of eigenlijk meer een combinatie van meerdere TA.

Is dit een beetje een goede volgorde om over TA te lezen? Eerst MA, dan Bollinger Band en vervolgens Stoch RSI. Of ga ik dan in te grote stappen of juist door elkaar? Wat is nog meer goede basic TA om over te leren die toepasbaar zijn in crypto?

[ Voor 28% gewijzigd door GrazendeKoe op 14-10-2017 17:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

GrazendeKoe schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:49:
Ik heb een deel van mijn zaterdag besteed aan het lezen over technische analyse, vooral op Investopedia. Een aantal jaar geleden is dit ook kort in mijn opleiding naar voor gekomen, maar toen vond ik dat niet zo interessant als nu :+

Nu ben ik begonnen te lezen over moving avarage (MA). Zo weet ik nu dat de 200 dagen MA redelijk zwaar weegt in beleggingswereld en dat een crossover van de 200 dagen MA door een, bijvoorbeeld, 20 dagen MA kan laten weten dat men in een dan wel bullish of bearish markt terecht komt.

Daarnaast heb ik wat gelezen over de Bolling Band, wat laat zien of een effect wellicht overbought of oversold is. Verder heb ik hier en daar gelezen dat de Stoch RSI ook een goede indicator kan zijn, of eigenlijk meer een combinatie van meerdere TA.

Is dit een beetje een goede volgorde om over TA te lezen? Eerst MA, dan Bollinger Band en vervolgens Stoch RSI. Of ga ik dan in te grote stappen of juist door elkaar? Wat is nog meer goede basic TA om over te leren die toepasbaar zijn in crypto?
Lekker kort door de bocht: Volgens mij zijn alle theorieën die op de normale aandelenmarkt toepasbaar zijn nagenoeg niets waard in cryptoland. Hier wordt niet ieder kwartaal een stapeltje cijfers of een overname bekend gemaakt, maar verandert het sentiment per dag. Lees het nieuws, hoop op het beste en ga ervoor, of stap tijdig uit, of hodl alles. Geen enkele theorie werkt hier volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Taro schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:53:
[...]

Lekker kort door de bocht: Volgens mij zijn alle theorieën die op de normale aandelenmarkt toepasbaar zijn nagenoeg niets waard in cryptoland. Hier wordt niet ieder kwartaal een stapeltje cijfers of een overname bekend gemaakt, maar verandert het sentiment per dag. Lees het nieuws, hoop op het beste en ga ervoor, of stap tijdig uit, of hodl alles. Geen enkele theorie werkt hier volgens mij :)
Dit lees ik helaas vaker en hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ja, bij grote gebeurtenissen zal TA niets opleveren, maar dat is in de aandelenmarkt net zo. Als ergens een CEO van een groot bedrijf heeft lopen frauderen zul je zien dat beleggers aandelen van dat bedrijf dumpen.

Volgens mij heeft TA ook veel te maken met emotie en psychogie. Als ik kijk naar de chart van Bitcoin zie ik toch duidelijk dat de koers boven de moving average uitkomt, maar ook daaronder. Het lijkt me dan dat je er verstandig aan doet even de moving average te checken alvorens je wil kopen of verkopen.

Ik geloof er ook wel in dat er een deel self fulfilling prophecy in zit waardoor het 'vanzelf gaat werken'. Vandaar dat ik er meer kennis hebben over TA.

Dus als er mensen zijn die mij kunnen vertellen wat een logische volgorde is, hoor ik het graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door GrazendeKoe op 14-10-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
nsttu schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:45:
Ik heb een aantal jaar geleden LTC gemined, de had ik ondergebracht bij BTC-e. Nu is mijn account geblokkeerd en willen ze dat ik mijn account verifieer met legitimatie. Ik wil niet zomaar mijn legitimatie uploaden ivm identiteitsfraude enzo. Is er iemand die hier ook mee te maken heeft gehad?
Je kan eens kijken of het ook goed is als je wat velden mag wegstrepen. Bij een enkele exchange mag dat, Litebit bv mocht dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Wietsee. schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:54:
[...]

Ik zie hem wel terugzakken naar 5000 en dan zou uitstappen nu en inkopen op 5000 je prima deel opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Laatst online: 03-09 17:53
[...]
Wat is nog meer goede basic TA om over te leren die toepasbaar zijn in crypto?
Technical Analysis for the Trading Professional, Connie Brown:
https://www.bol.com/nl/p/...edition/1001004011420470/

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
[...]

Als we het hebben over weerstandslijnen, die ook in de gewone handel zichtbaar zijn, dan is dit stukje TA best wel te gebruiken.
Alleen kun je koop of verkoopsignalen nooit uit 1 TA instrument halen, je zult altijd moeten combineren en finetunen.
Om echt een beetje goed inzicht te krijgen in de kracht van TA moet je voor jezelf gaan kijken welke indicatoren voor jou zouden kunnen werken.
Je leert het best om te kijken of jouw gekozen indicatoren op de history van een koers het resultaat heeft opgeleverd wat je volgens je indicatoren zou gedaan moeten hebben. Oefening baart kunst zal ik maar zeggen. En je zal er achter komen dat jouw indicatoren ook wel eens foute signalen gaan geven en dan is het belangrijk om die er uit te halen.
Als TA zaligmakend zou zijn, waren we allemaal rijk of juist arm :+

Zelf maak ik vooral gebruik van Bollinger bands samen met MACD en CCI en volume.
Voorkom ook dat je gebruik gaat maken van teveel indicatoren, want dan zie je door de bomen het bos niet meer door het aantal signalen.

Maar zoals ook al is aangegeven is deze muntjesmarkt soms nogal onstuimig en kan geen enkele TA indicator verlossing geven.
Dus naast TA ook een strategie vasthouden is in deze ook een must.

[ Voor 5% gewijzigd door Boltinus op 14-10-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Omhoog in de zin van fiat of Bitcoinwaarde? Alts gaan in waarde van BTC omhoog als BTC daalt omdat de verhouding tussen alt/BTC wijzigt.
Fiat natuurlijk het gaat (mij) erom om wat er onder de streep komt op je bankrekening. Hoeveel winst of verlies je hebt gemaakt in dollar/euro. De verhouding is dan niet interessant tussen ALT en BTC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
ErikRo schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:59:
[...]

Fiat natuurlijk het gaat (mij) erom om wat er onder de streep komt op je bankrekening. Hoeveel winst of verlies je hebt gemaakt in dollar/euro. De verhouding is dan niet interessant tussen ALT en BTC.
Verbaasd me. Uit die poll kwam ook al naar voren dat het overgrote deel rekent in fiat. Dan heb je dus twee 'valutarisico's' waar je rekening mee moet houden en wordt het al gauw een lastig verhaal, vind ik. Bitcoin is schaars en de beloning van miners gaat elke x aantal blokken omlaag. Portfolio bijhouden in Bitcoin is niet alleen simpeler maar geeft ook meer rust wat betreft portfolio tussenstanden.

Het valt me op hoe weinig mensen hier hun portfolio in Bitcoin bijhouden. En de mensen die het wel doen worden vaak door de andere gevraagd waarom ze dat doen maar het lijkt me niet meer dan logisch. Heb het hier ook al een aantal keren uitgelegd, maar misschien ben ik juist wel de gek :+. Net zoals 4 op de 5 mensen zich niet wil branden aan technische analyse.

[ Voor 10% gewijzigd door GrazendeKoe op 14-10-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
Even een vraagje, zijn hier nog mensen die BLX hebben op Iconomi.net en in de war zijn dat deze nog steeds zo laag staat?

Toen ik BLX kocht stond de BTC op $3800 ofzo, ondertussen op $5700 dollar en nog steeds is mijn BLX verlies makend?

Had 0.247918 BTC geinvesteerd ( $1096 volgens de site) en nu is die investering nog steeds maar $998 waard.

Terwijl de grote coins erin allemaal gestegen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boltinus
GrazendeKoe schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:09:
[...]

Verbaasd me. Uit die poll kwam ook al naar voren dat het overgrote deel rekent in fiat. Dan heb je dus twee 'valutarisico's' waar je rekening mee moet houden en wordt het al gauw een lastig verhaal, vind ik. Bitcoin is schaars en de beloning van miners gaat elke x aantal blokken omlaag. Portfolio bijhouden in Bitcoin is niet alleen simpeler maar geeft ook meer rust wat betreft portfolio tussenstanden.

Het valt me op hoe weinig mensen hier hun portfolio in Bitcoin bijhouden. En de mensen die het wel doen worden vaak door de andere gevraagd waarom ze dat doen maar het lijkt me niet meer dan logisch. Heb het hier ook al een aantal keren uitgelegd, maar misschien ben ik juist wel de gek :+. Net zoals 4 op de 5 mensen zich niet wil branden aan technische analyse.
Inderdaad opvallend dat men niet denkt in aantallen BTC.

Kwam een tijd geleden ook zo'n poll tegen met de vraag wat je liever had (1 BTC = $5.700,-);
  • $57.000,-
  • 90 BTC
Antwoord is simpel, BTC natuurlijk gezien de ontwikkelingen in waarde die je nog hebt te gaan.
Deze BTC's zouden nog wel eens $85.000,- waard kunnen worden.
De uitslag was toch dat het grootste deel liever de dollarwaarde had i.p.v. het aantal BTC's.

[ Voor 4% gewijzigd door Boltinus op 14-10-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Rakward schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:23:
Even een vraagje, zijn hier nog mensen die BLX hebben op Iconomi.net en in de war zijn dat deze nog steeds zo laag staat?

Toen ik BLX kocht stond de BTC op $3800 ofzo, ondertussen op $5700 dollar en nog steeds is mijn BLX verlies makend?

Had 0.247918 BTC geinvesteerd ( $1096 volgens de site) en nu is die investering nog steeds maar $998 waard.

Terwijl de grote coins erin allemaal gestegen zijn....
Ik heb hier gisteren ook iets over gepost, ik snap ook niet waarom die blx nog zo laag staat terwijl btc zo royaal gestegen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

zorss schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:53:
[...]

Ik heb hier gisteren ook iets over gepost, ik snap ook niet waarom die blx nog zo laag staat terwijl btc zo royaal gestegen is..
Simpelweg omdat BLX is opgebouwd in een verhouding van BTC en diverse altcoins. Het BTC deel is ongeveer 21%, zie: https://www.iconomi.net/dashboard/#/daa/BLX

Omdat de meeste alts flink zijn gedaald is BLX nu dus ook gedaald. Omdat BTC is gestegen is werkt dat wel wat nivellerend en dat is dan ook gelijk het voordeel van de index: risicospreiding.
Pagina: 1 ... 6 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]