[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.037 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
ErikRo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:44:
[...]
betekent dat dan dat iedere scanner een fork kan maken met de naam Bitcoin zilver Bitcoin diamant etc om zo mee te liften op de naam bitcoin?
Ja.

Een fork maken is helemaal niet zo ingewikkeld. Je pakt de Bitcoin broncode, je bouwt in de validatie-regels een nieuwe regel in dat vanaf block X een bepaalde regel anders toegepast moet worden (bijvoorbeeld dat vanaf block X alleen transacties naar jouw adres nog geldig zijn) en je hebt een fork te pakken. Compileren, draaien, klaar.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
bjoost schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

Dat dacht ik ook van BCH (toch 6% rendement op m'n BTC gemaakt).
BCH was veel serieuzer dan Bitcoin Gold. BCH had (heeft? Wordt er nog aan gewerkt?) competente ontwikkelaars die replay protection hebben ingebouwd en ze hadden steun van een relatief grote groep gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:44:
[...]

Als btc in de tussentijd gestegen is heb je dus winst. Dat is niet zo lastig toch? Je winst had alleen groter kunnen zijn als je btc had vastgehouden. :)
Keldert btc dan maak je dus verlies. Eigenlijk moet je bij het kopen/verkopen alleen kijken naar een enkel handelspaar en voor je totale portefeuille de koers van btc in de gaten houden. Dat kun je bijv. doen met cointracking of in een eigen excelsheet. Kijken naar dollar als je in de euro zone zit is ook niet handig alhoewel de dollar wel leidend is bij de prijs van btc.

Zoals ik een paar dagen terug poste, ik heb op een altcoin ook 1/3 verloren maar de prijs in euro was hetzelfde omdat btc gestegen is. Soit, so be it. Had ik maar heb ik nu toch niks meer aan. Lesje voor de volgende keer, niet teveel kopen als btc stijgt. ;)
Als de alt stijgt tov btc en btc tov euro dan heb je dubbel winst, daalt de alt tov btc en btc tov euro dan heb je dubbel verlies en alles er tussenin. Je loopt simpelweg een dubbel valuta risico en daar moet je je altijd van bewust zijn.
OK ik dacht altijd dat het OF OF was maar het is EN EN. Niet altijd even makkelijk rekenen zo maar soit.
Dat dollar lastig is in euro land klopt maar omdat alles altijd in dollar staat op bittrex/binance heb ik me maar aangepast. Als ik wil zien wat ik heb in euro zet in de currency even om in blockfolio.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
Rannasha schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:20:
[...]

Dat zeker. Bitcoin Gold zal echter bijzonder weinig opleveren en ik verwacht niet dat er serieuze handelaren zijn die hun huidige posities opgeven om meer BTC in te slaan vanwege Bitcoin Gold.
Ik kan je beredenaties toch altijd goed volgen maar deze niet helemaal. Hoe verklaar jij dan de flinke dalingen van de alts en de flinke stijging van de bitcoin. Dat komt toch niet alleen door mensen zoals ik? Maar ook doordat grote handelaren hun posities innemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
FireFox1980 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:45:
[...]

Ik kan je beredenaties toch altijd goed volgen maar deze niet helemaal. Hoe verklaar jij dan de flinke dalingen van de alts en de flinke stijging van de bitcoin. Dat komt toch niet alleen door mensen zoals ik? Maar ook doordat grote handelaren hun posities innemen?
Eerder door SegWit2x fork dan door BTC Gold fork.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Gezien de 5000 dollar grens die doorbroken is ligt de weg omhoog, ik heb vannacht toevallig op het hoogtepunt verkocht en ik ga voorlopig dus zeker twee weken voor 100% in BTC.

Ik heb gister een onderzoek gedaan naar de vorige fork-situatie in de cryptocurrency market en heb mijn conclusies getrokken. NEO is een coin die in augustus (lees: na de bitcoin fork) piekte terwijl het in juli zijn announcements uitbracht met o.a. Antshares naar NEO en roadmap (toen daalde de prijs zelfs). Ik denk dat de geschiedenis zich gaat herhalen. Geen een altcoin is opgewassen tegen een bullish BTC. Altcoins die de waarde behouden in $ (dus de waarde in BTC daalt) de komende weken doen het in mijn ogen gewoon goed.

In het Engels (en geschreven voor WTC reddit):

Just did a research on the marketcap and the marketshares in the previous Bitcoin fork when Bitcoin Cash was splitted from Bitcoin. What I noticed was that the Bitcoin percentage of the total marketcap on 19 june 2017 was 37,8%. Before the split, a lot of money was turned back into BTC to receive BCC: on 31 july it was almost 52%. July wasn't a good month for the altcoins market. Antshares spreaded the news that they change into NEO and what would happen the coming months on 24 of July. (8,45 dollar at that moment) The price only went down to 7,07 dollar on 31 july. People didn't know what to do and weren't trading, all people were holding until there was clearness in the crypto market because of the bitcoin fork.

After the fork the price of NEO really exploded:
1 August it was $7.07,
2 August it was $8.20,
3 August it was $10.11,
4 August it was $10.61,
5 August it was $14.16,
6 August it was $15.95,
7 August it was $18.82,
8 August it was $18.57,
9 August it was $21.74,
10 August it was $32.93,
11 August it was $34.48,
12 August it was $36.39,
13 August it was $50.12.

At this point of the market (12-okt) we see that the same thing is happening again. On 25 september the Bitcoin percentage was 47,5%, today it is 53,1% and i am definitely sure this percentage will even get higher the next two weeks.

So if the history repeats itself: Don’t expect the price of WTC will explode the next two weeks. I think the price will stay between 6-7$ to finally explode when bitcoin fork is over and the money will turn back into the altcoins. Also NEO wasn’t able to grew in the period before the fork. I see similarities between NEO and Walton. So let the party begin when Walton delivers at the end of this month

[ Voor 4% gewijzigd door rvT op 12-10-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
The Redman schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

Eerder door SegWit2x fork dan door BTC Gold fork.
Nu al door de segwit2x fork?
Nee ik denk toch eerder vanwege de gold fork eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het zijn gewoon marktmanipulerende whales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Rannasha schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:01:
[...]

Nogmaals: Bitcoin Gold is een onzinnig prutsproject dat toevallig veel aandacht heeft gekregen dankzij de daadwerkelijke significante fork die er binnenkort plaats gaat vinden (SW2X).
Dat heb ik even gemist, welke significante fork gaat er binnenkort plaatsvinden? Tijdje geleden leek SW2X van de baan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
rvT schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:54:
Gezien de 5000 dollar grens die doorbroken is ligt de weg omhoog, ik heb vannacht toevallig op het hoogtepunt verkocht en ik ga voorlopig dus zeker twee weken voor 100% in BTC.

Ik heb gister een onderzoek gedaan naar de vorige fork-situatie in de cryptocurrency market en heb mijn conclusies getrokken. NEO is een coin die in augustus (lees: na de bitcoin fork) piekte terwijl het in juli zijn announcements uitbracht met o.a. Antshares naar NEO en roadmap (toen daalde de prijs zelfs). Ik denk dat de geschiedenis zich gaat herhalen. Geen een altcoin is opgewassen tegen een bullish BTC. Altcoins die de waarde behouden in $ (dus de waarde in BTC daalt) de komende weken doen het in mijn ogen gewoon goed.
Einde van de maand all-in op WTC >:)
Sowieso heb ik al aardig verdiend op deze coin en dan ben ik nog vrij laat ingestapt (2,30 dollar).. zou wat zijn als deze munt dezelfde route gaat afleggen als NEO!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
FireFox1980 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:45:
[...]

Misschien hebben mensen eindelijk door dat de meeste alts behoorlijk overgewaardeerd zijn? :P

Als er al positie wordt ingenomen voor een fork dan is dat SW2X. Ondanks dat die pas mid-november plaats zal vinden (Volgens de huidige planning), zal dat een veel groter verhaal worden dan Bitcoin Gold (of zelfs Bitcoin Cash) (voor zover we nu kunnen zien, veel belangrijke spelers laten vrij weinig van zich horen).

De stijging van Bitcoin zou je kunnen verklaren door het feit dat de volgende "China bans Bitcoin" aflevering weer voorbij is en dat Bitcoin de stijgende trend die het daarvoor had gewoon weer heeft opgepikt.

Maar uiteindelijk hoeven koersbewegingen geen duidelijke oorzaak te hebben. Met een beetje massahysterie in de juiste richting kom je al een heel eind.
biggydeen2 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

Dat heb ik even gemist, welke significante fork gaat er binnenkort plaatsvinden? Tijdje geleden leek SW2X van de baan te zijn.
SW2X is nooit van de baan geweest. De steun voor het "2X" gedeelte is wel gedaald, maar voorlopig gaat het plan nog gewoon door.

[ Voor 14% gewijzigd door Rannasha op 12-10-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:01:
Het zijn gewoon marktmanipulerende whales.
Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Luuk schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing.
Rannasha in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5"
:P

Maar dat geloof ik wel ja. Iedereen zal nu wel door hebben dat Gold onzin is. Maar het kan wel zijn dat Gold de initiële aanleiding was, dan zijn we dus al halverwege qua momentum en vooral 'geloof' opbouwen. Dan moet een grote speler even goed alts dumpen en dan is dat opeens "het teken" en dan vallen de dominosteentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:24:
[...]

Misschien hebben mensen eindelijk door dat de meeste alts behoorlijk overgewaardeerd zijn? :P

Als er al positie wordt ingenomen voor een fork dan is dat SW2X. Ondanks dat die pas mid-november plaats zal vinden (Volgens de huidige planning), zal dat een veel groter verhaal worden dan Bitcoin Gold (of zelfs Bitcoin Cash) (voor zover we nu kunnen zien, veel belangrijke spelers laten vrij weinig van zich horen).

De stijging van Bitcoin zou je kunnen verklaren door het feit dat de volgende "China bans Bitcoin" aflevering weer voorbij is en dat Bitcoin de stijgende trend die het daarvoor had gewoon weer heeft opgepikt.

Maar uiteindelijk hoeven koersbewegingen geen duidelijke oorzaak te hebben. Met een beetje massahysterie in de juiste richting kom je al een heel eind.

[...]

SW2X is nooit van de baan geweest. De steun voor het "2X" gedeelte is wel gedaald, maar voorlopig gaat het plan nog gewoon door.
Verwachten jullie dan dat de btc dominance op 53,3% zal blijven..? K heb stille hoop dat er straks weer geswitcht gaat worden naar de altcoins. Das ook veel beter voor mn portfolio hahaha🙏🏻🤞🏻😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53

Just did a research on the marketcap and the marketshares in the previous Bitcoin fork when Bitcoin Cash was splitted from Bitcoin. What I noticed was that the Bitcoin percentage of the total marketcap on 19 june 2017 was 37,8%. Before the split, a lot of money was turned back into BTC to receive BCC: on 31 july it was almost 52%. July wasn't a good month for the altcoins market. Antshares spreaded the news that they change into NEO and what would happen the coming months on 24 of July. (8,45 dollar at that moment) The price only went down to 7,07 dollar on 31 july. People didn't know what to do and weren't trading, all people were holding until there was clearness in the crypto market because of the bitcoin fork.

1 August it was $7.07,
2 August it was $8.20,
3 August it was $10.11,
4 August it was $10.61,
5 August it was $14.16,
6 August it was $15.95,
7 August it was $18.82,
8 August it was $18.57,
9 August it was $21.74,
10 August it was $32.93,
11 August it was $34.48,
12 August it was $36.39,
13 August it was $50.12.

At this point of the market (12-okt) we see that the same thing is happening again. On 25 september the Bitcoin percentage was 47,5%, today it is 53,1% and i am definitely sure this percentage will even get higher the next two weeks.

So if the history repeats itself: Don’t expect the price of WTC will explode the next two weeks. I think the price will stay between 6-7$ to finally explode when bitcoin fork is over and the money will turn back into the altcoins. Also NEO wasn’t able to grew in the period before the fork. I see similarities between NEO and Walton. So let the party begin when Walton delivers at the end of this month
Ik heb nog even een pumpje meegepakt, eerder verkocht en na daling weer max ingekocht en gisteren net voor de top uitgestapt omdat ik hem niet meer zag bewegen. En daarna is hij zelfs gaan dalen.
Precies op tijd dus nu alles in BTC en dat vertaald zich in flinke groei. Ik wil zeker nog een keer in Neo gaan als de prijs weer eens halveert na slecht nieuws, betrouwbare munt gebleken. En wtc staat natuurlijk ook nog op mijn lijstje zodra er weer beweging in komt

Gebruikte jij Neo nu als voorbeeld of ga je all in in Neo? Omdat je verwacht dat Neo opnieuw gaat groeien naar 250 dollar, of ga je toch weer voor WTC omdat die neo gaat nadoen na de fork? Haal ik niet helemaal uit je verhaal.
Wel interessante theorie, fijn dat zulke stukken ook eens gepost worden.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

"Ja maar die van mij niet" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
[...]

Misschien kan je uitleggen of een link naar een artikel waar wordt uitgelegd waarvoor Bitcoin precies gebruikt kan worden, want anders dan betaalmiddel zie ik het niet. Ik denk tevens dat Bitcoin onder de huidige naam/USD waarde lastig wordt om massa-adoptie voor betaling te regelen (satoshis et cetera is allemaal gedoe en lastig voor de massa).

Ik heb vaker bij altcoins het idee dat er een markt voor is (die ik begrijp :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Aardige buywall van 1615 BTC @ $5188 op Bitstamp.

'even voor 8,3 miljoen aan Bitcoin kopen' :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wat er nu (niet) gebeurt vind ik wel interessant. Zodra Bitcoin ook maar iets stabiel leek werden de alts weer aangeschaft. Nu hangt het stil.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 12-10-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Op veel plekken lees ik dat BTC stijgt door de aankomende fork. Ook lees ik op veel plekken (lees: reddit, tweakers, youtube, blogs) dat de fork niets voorsteld en zelfs een scam zou kunnen zijn.

Als ik dat lees, en alle andere mede-cryptonaren ook, waarom blijft de prijs dan stijgen? Hebben niet alle mensen toegang tot dezelfde conclusies, of zijn wij juist degene die informatie missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
Theniers schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:07:
Op veel plekken lees ik dat BTC stijgt door de aankomende fork. Ook lees ik op veel plekken (lees: reddit, tweakers, youtube, blogs) dat de fork niets voorsteld en zelfs een scam zou kunnen zijn.

Als ik dat lees, en alle andere mede-cryptonaren ook, waarom blijft de prijs dan stijgen? Hebben niet alle mensen toegang tot dezelfde conclusies, of zijn wij juist degene die informatie missen...
Prijs blijft stijgen omdat mensen BTC kopen. Die gold stelt niets voor, het andere waarschijnlijk wel maar is nog veraf. Soit, men wil een graantje meepikken van de BTC stijgingen en daarom koopt men.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 19:55
Interessante vraag, maar dan wel meteen twee vragen:
a) waarop baseer je dat?
b) waarom stel je dezelfde vraag niet bij de prijs van Bitcoin?

Het gekke is dat niemand kan uitleggen of Bitcoin overgewaardeerd is, of juist ondergewaardeerd. Niemand kan zeggen waarom het op dit moment $5195 waard is in plaats van $50.000 of $500. Koop je een auto, een pak melk, een huis, dan kun je de prijs uitleggen aan een leek. Koop je aandelen, dan kun je de prijs ook wel deels verklaren. Stijgt de dollarkoers, daalt de roebel, dan valt dat beredeneren.

Kijk je naar de waardering van bitcoin of altcoins, dan valt elke logica weg. Bij een gebrek aan logica lijkt het me erg moeilijk om te oordelen of alts over- of ondergewaardeerd zijn.

Persoonlijk denk ik dat de krankzinnige energieconsumptie de doodsteek zal worden voor Bitcoin. Door alle mining die nodig is kost één enkele bitcointransactie (!!) nu al evenveel energie als wat 7,3 Amerikaanse huishoudens in een dag verbruiken. Met alle klimaatproblematiek is het onvermijdelijk dat er een moment gaat komen waarop Proof of Work-crypto's verboden gaan worden (bv de handel erin) of op z'n minst extra zwaar belast zullen worden. Zeg dan maar dat tegen de BTC-koers.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
Anders schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:16:
[...]

a) waarop baseer je dat?

Het gekke is dat niemand kan uitleggen of Bitcoin overgewaardeerd is, of juist ondergewaardeerd. Niemand kan zeggen waarom het op dit moment $5195 waard is in plaats van $50.000 of $500. Koop je een auto, een pak melk, een huis, dan kun je de prijs uitleggen aan een leek. Koop je aandelen, dan kun je de prijs ook wel deels verklaren. Stijgt de dollarkoers, daalt de roebel, dan valt dat beredeneren.

Kijk je naar de waardering van bitcoin of altcoins, dan valt elke logica weg. Bij een gebrek aan logica lijkt het me erg moeilijk om te oordelen of alts over- of ondergewaardeerd zijn.

Persoonlijk denk ik dat de krankzinnige energieconsumptie de doodsteek zal worden voor Bitcoin. Door alle mining die nodig is kost één enkele bitcointransactie (!!) nu al evenveel energie als wat 7,3 Amerikaanse huishoudens in een dag verbruiken. Met alle klimaatproblematiek is het onvermijdelijk dat er een moment gaat komen waarop Proof of Work-crypto's verboden gaan worden (bv de handel erin) of op z'n minst extra zwaar belast zullen worden. Zeg dan maar dat tegen de BTC-koers.
Overwaardering van crypto's is heel duidelijk af te leiden als je de grafieken bekijkt. Global crypto market cap vs btc market cap. Met een beetje logisch verstand is het heel aannemelijk dat de x10 van Ethereum voor heel veel FOMO heeft gezorgd wat de huidige overwaardering verklaart. Je kan de huidige situatie een beetje vergelijken met 2014, toen waren ALLE altcoins ook overgewaardeerd.

Energieconsumptie van bitcoin is niets vergeleken met wat het huidige financiëel systeem verbruikt.
Daarbij zijn er honderden oplossingen om dit te veranderen.
En moet altijd heel hard lachen als ik iets met bitcoin en verbieden lees. Zelfs al is het maar de handel. Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heb je er een onderbouwing voor dat BTCs qua energieverbruik niets zijn vergeleken met het huidige stelsel? Want die gelinkte site beweerd (met onderbouwing) heel wat anders. En dat is momenteel met BTCs die nog geen fractie van het financiele verkeer afhandelen tov het huidige financiele stelsel. Persoonlijk lijkt mij een centraal systeem voor zoiets efficienter dan een decentraal systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin1972
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-07 19:07

Bornin1972

Bornclean

Dit artikel gaat er van uit dat BTC een echte "store of value" wordt.
Dus zal het in de toekomst zelden gebruikt worden als echt betalingsmiddel.
De dure, energie vretende transacties zullen dus minder worden naarmate BTC meer "gehoard" wordt.
Als investeringsobject en de kleine oplage ( dus inherente zeldzaamheid) zal men minder beroep doen op de liquiditeit van BTC.
Als echt betalingsmiddel niet geschikt....dan zien we in de toekomst sommige altcoins die plaats innemen?

https://www.coindesk.com/...cts-as-a-common-currency/

Bornclean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Sissors schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:33:
Heb je er een onderbouwing voor dat BTCs qua energieverbruik niets zijn vergeleken met het huidige stelsel? Want die gelinkte site beweerd (met onderbouwing) heel wat anders. En dat is momenteel met BTCs die nog geen fractie van het financiele verkeer afhandelen tov het huidige financiele stelsel. Persoonlijk lijkt mij een centraal systeem voor zoiets efficienter dan een decentraal systeem.
https://www.reddit.com/r/...coin_network_sustainable/
Al oude data maar je kan er wel mee verder.

Het verkeer van bitcoin heeft geen directe invloed op het energieverbruik. Of er nu 1 transactie of 10 in een blok zitten, er wordt even veel energie verbruikt.
Onrechtstreeks heeft het wel invloed doordat meer verkeer => hogere waardering => aantrekking miners => hogere difficulty => meer energieverbruik.
Maar hoe een overheid gaat verbieden dat je een cpu/gpu/asic laat draaien, heel moeilijk.
Daarbij kan men altijd het mining-algoritme veranderen als het de spuigaten uitloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door rednaz420 op 12-10-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
[...]

a) waarop baseer je dat?

In dit kader... iemand bekend met Burst? Deze crypto heeft m.n. unique selling points op het gebied van energieverbruik; op basis van Proof of Capacity ("HDD mining"). Eén transactie kost een fractie van het energieverbruik van een BTC-transactie.

Burst heeft in het verleden helaas wat problemen gehad (DDos attackes e.d.). Maar op dit moment wordt er flinke moeite gestoken in het in ere herstellen van Burst. Het 'PoC-consortium' heeft bijvoorbeeld al goede stappen gezet (explorer, testnet, Android wallet en (in de maak) een iOS wallet).

Een interessante coin m.i... des te meer gezien de lage market cap (<15 mln USD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Twee reacties nu, waarbij de één is dat het verbruik gaat afnemen omdat aantal transacties toch gaat verminderen (wat dan wel heel weinig zou worden), en de ander dat het verbruik constant is (eerste orde), en dus verbruik per transactie gaat afnemen als er toch meer transacties komen :P.
Yep, dat komt op ruwweg hetzelfde neer als die eerder gelinkte site, enkel wat creatieve interpretatie*. Sinds die tijd is namelijk rekenkracht van BTC 50x hoger geworden, en efficientie lang niet zoveel beter geworden. Ervan uitgaande dat zijn schatting van verbruik van complete financiele sector klopt, dan zit ondertussen BTC daar ook al dicht bij in de buurt. En dat maakt een gigantisch veel kleinere capaciteit.

* Onder andere dat de milieu impact van BTC mining gaat dalen. En dat BTC ongeschikt zou zijn om fraude mee te plegen of op de zwarte markt te handelen, omdat het allemaal toch traceerbaar is. Blijkt toch in de praktijk tegen te vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Sissors schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:51:

* Onder andere dat de milieu impact van BTC mining gaat dalen. En dat BTC ongeschikt zou zijn om fraude mee te plegen of op de zwarte markt te handelen, omdat het allemaal toch traceerbaar is. Blijkt toch in de praktijk tegen te vallen...
- Dankzij de wet van Moore zullen de asics wel zuiniger worden, maar dalen is idd wel heel optimistisch.
- BTC is ongeschikt om fraude te plegen of op de zwarte markt te handelen. Inderdaad omdat alle BTC traceerbaar zijn. In de praktijk is dit ook zo. Kijk bijvoorbeeld waar de coins van MtGox beland zijn: http://wizsec.jp/images/theft_flow.svg
Daardoor is btc-e tegen de lamp gelopen bij de amerikanen.
Monero is momenteel het interessantse voor de zwarte markt. En die draait gewoon op GPU's. Ook Zcash en zelfs Ethereum zijn hiervoor geschikt als je het Zk-Snarks protocol gebruikt dat sinds vorige week actief is op Ethereum.

Dat bitcoin veel energie verbruikt gaat niemand ontkennen. Maar indien dit een probleem wordt kan het protocol veranderd worden zonder enig probleem. Hoe overheden dit zouden tegen houden is mij een raadsel, tenzij er beperkingen komen op energieverbruik. (WO3?)

[ Voor 8% gewijzigd door rednaz420 op 12-10-2017 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58

1 August it was $7.07,
2 August it was $8.20,
3 August it was $10.11,
4 August it was $10.61,
5 August it was $14.16,
6 August it was $15.95,
7 August it was $18.82,
8 August it was $18.57,
9 August it was $21.74,
10 August it was $32.93,
11 August it was $34.48,
12 August it was $36.39,
13 August it was $50.12.

Goede analyse, ik zit er net zo in. Alleen is er één groot verschil in vergelijking met 1 augutus: replay attacks. Staat ook in het stuk van Rannasha. Geen idee hoe dat gaat uitpakken, anders zou ik je coins nog even wat langer in je eigen wallet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
rednaz420 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:05:
[...]

- BTC is ongeschikt om fraude te plegen of op de zwarte markt te handelen. Inderdaad omdat alle BTC traceerbaar zijn. In de praktijk is dit ook zo. Kijk bijvoorbeeld waar de coins van MtGox beland zijn: http://wizsec.jp/images/theft_flow.svg
Daardoor is btc-e tegen de lamp gelopen bij de amerikanen.
Monero is momenteel het interessantse voor de zwarte markt. En die draait gewoon op GPU's. Ook Zcash en zelfs Ethereum zijn hiervoor geschikt als je het Zk-Snarks protocol gebruikt dat sinds vorige week actief is op Ethereum.
Kom op zeg. Alle darkweb marktplaatsen en alle cryptolockers gebruiken zeker bitcoins omdat het zo makkelijk te traceren is door de politie.

Ja, theoretisch is elke transactie zichtbaar, en voor de gewone gebruiker is het dus nou niet bepaald goed voor je privacy. Maar er zijn gewoon tools beschikbaar om het (zo goed als) onmogelijk te traceren te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

In juli heb ik, na veel research, meegedaan met een ICO van CORION. Na maand uitstel van het live gaan van CORION (sorry, ik schreeuw niet, de naam wordt volledig in hoofdletters geschreven) en een week issues met deposits bij Cryptopia is de coin nu ruim een week te verhandelen.

Het bijzondere aan CORION is dat wordt geprobeerd de prijs op $1 te houden. Er zijn verschillende methoden om dat te bewerkstelligen en het stijgen boven de $1 wordt prima afgevlakt, het afvlakken van het zakken onder de $1 gaat nog met sprongen.

Waarom zou je investeren in CORION als de prijs altijd rond de $1 ligt?
Elke 3 uur wordt de prijs gemonitord. Ligt de prijs boven de $1, dan worden er nieuwe coins gereleased met een maximum van 2.5% per dag. Deze coins gaan deels naar de exchange om de kopers (>$1) te kunnen bedienen en de rest wordt verdeeld onder CORION bezitters. Daar zijn wel 2 voorwaarden aan verbonden:
  1. Je moet je CORIONS in de CORION wallet hebben
  2. Je moet aangesloten zijn bij een service provider (of er zelf één worden)
Je kan dan in ieder geval elke 3 uur coins claimen, als de prijs boven de $1 is geweest en zo je kapitaal zien groeien.

CORION heeft als product dat het de coin als betaalmiddel wil inzetten. Vooral in Afrikaanse en Aziatische landen wordt dat al geimplementeerd in webshops en taxi's en verder zijn er redelijk grote communities in Liberland, Rusland en de USA.

Sinds 2 dagen zijn er nu coin emissies geweest. Ik heb er zelf per dag 200 CORIONS, dus dollar mee verdiend. Nu ben ik wel zelf service provider, wat extra coins kan opleveren en heb ik zo'n 5000 dollar initieel geinvesteerd (was een gok, ICO's kunnen nogal eens falen en nog steeds kan CORION natuurlijk ook falen).

Als ik je interesse heb gewekt, kijk dan op de website van CORION en lees de whitepapers en wil je CORIONS aanschaffen, dan is Cryptopia de exchange waar je op dit moment terecht kunt.

Edit: Neem ook eens een kijkje in de CORION Telegram group...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
Ik denk niet dat veel altcoins overgewaardeerd zijn. Ik denk dat het aanbod veel groter is waardoor het geld veel meer verspreid is.Uiteindelijk zullen diezelfde sterke altcoins weer verder boven komen drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
FireFox1980 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:22:
Ik denk niet dat veel altcoins overgewaardeerd zijn. Ik denk dat het aanbod veel groter is waardoor het geld veel meer verspreid is.Uiteindelijk zullen diezelfde sterke altcoins weer verder boven komen drijven.
Klopt, heb ook nog een mandje Litecoins, ooit voor de gein gekocht ;)
Maar dat was voor de fun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nord1n
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:54
Ik raad jullie aan om jullie zelf te informeren over het project Ark.
Nu is een goede tijd om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
Nord1n schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:33:
Ik raad jullie aan om jullie zelf te informeren over het project Ark.
Nu is een goede tijd om in te stappen.
Onderbouwing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Omdat ARK support heeft rond 50k satoshi en omdat het een geniaal project is. Daarom is het een goed moment om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kwam zojuist thuis, keek via Blockfolio even naar de BTC koers en dacht: Mooi! Log ik in op Bittrex, zie ik dat rond 10:00 vanochtend mijn stop loss order @ 4665 is uitgevoerd, ik heb de rit van 700 Dollar omhoog dus gemist... Note to self & tip voor anderen: Stel in bijvoorbeeld Blockfolio ook een alert in op dezelfde prijs, dan kan je het daarna even in de gaten houden en misschien direct weer terugkopen :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nord1n
@ionn Inderdaad, en @zorss ik geef slechts een tip om je studie te doen.
Helaas heb ik niet de tijd om het in baby stapjes uit te leggen, doe je research en je zult zien dat ik geen onzin praat. Heb het zelf ook allemaal moeten bestuderen en heb van niemand de tip gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Nord1n schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:44:
Helaas heb ik niet de tijd om het in baby stapjes uit te leggen, doe je research en je zult zien dat ik geen onzin praat. Heb het zelf ook allemaal moeten bestuderen en heb van niemand de tip gekregen.
De tip is vast goed bedoeld, maar je begrijpt misschien ook wel dat wij dit zonder onderbouwing een vaag verhaal vinden.
Welke bron heeft jou bijvoorbeeld overgehaald ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nord1n
Rdegoede schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:50:
[...]

De tip is vast goed bedoeld, maar je begrijpt misschien ook wel dat wij dit zonder onderbouwing een vaag verhaal vinden.
Welke bron heeft jou bijvoorbeeld overgehaald ?
Dat begrijp ik en is inderdaad goed bedoeld.
Zeer actieve dev, join de slack zou ik zeggen veel Nederlanders.
Gisteren was er een Blockchain event in Nederland waar Ark ook ter sprake is gekomen.

En de grootste dingen die me hebben overgehaald? Check de website, roadmap, en je zult voldoende weten.
Wou slechts een tip geven meer niet, aan jullie de keuze om te achterhalen of dit een goede tip was of niet. Ik zie Ark op hetzelfde niveau komen als NEO, ETH, en we hebben net een correctie gehad dus nu is een goed moment om jezelf bij te scholen.

Edit: En ik zou het leuk vinden om meer Nederlanders op de slack te vinden :P , en jullie zijn tweakers dus jullie kunnen zelf achterhalen wat een goed project is.

Succes. :9

[ Voor 8% gewijzigd door Nord1n op 12-10-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Polltijd!

Poll: Bitcoin gaat voor de november fork naar...?
$8000 of >
$7500
$7000
$6500
$6000
$5500
$5000 of <
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=399448&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Een vraagje. Zijn er hier nog meer mensen ingestapt in ico electroneum ?
Dit is mijn eerste ico waar ik in zit en ik vond het wel een interessant moment om in te stappen met 20 % extra coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Nord1n schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:53:
[...]

Dat begrijp ik en is inderdaad goed bedoeld.
Zeer actieve dev, join de slack zou ik zeggen veel Nederlanders.
Gisteren was er een Blockchain event in Nederland waar Ark ook ter sprake is gekomen.

En de grootste dingen die me hebben overgehaald? Check de website, roadmap, en je zult voldoende weten.
Wou slechts een tip geven meer niet, aan jullie de keuze om te achterhalen of dit een goede tip was of niet. Ik zie Ark op hetzelfde niveau komen als NEO, ETH, en we hebben net een correctie gehad dus nu is een goed moment om jezelf bij te scholen.

Edit: En ik zou het leuk vinden om meer Nederlanders op de slack te vinden :P , en jullie zijn tweakers dus jullie kunnen zelf achterhalen wat een goed project is.

Succes. :9
Thanks en ik snap je eerdere gedachten ook wel, ik begrijp goed dat je de research zelf moet doen echter wordt hier maar ook reddit vaker gezegd "dit is een goede tip, kopen", vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik merk toch dat ik het lastig vind allemaal.
3 maanden geleden ingestapt in BTC en daarna ben ik gaan gaan spreiden op oa neo, eth, etc enzo.
De ik denk dat ik continu op verkeerde momenten Sell en buy want hoewel BTC flink is gestegen sta ik nog steeds op verlies. Toch maar even cursusje volgen binnenkort 😁

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Nord1n schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:44:
Als we het over goede tips hebben: COSS. Exchange net als binance. Alleen betere UI, wallets worden offline opgeslagen. 50% van de fees worden als dividend aan de tokenholders gegeven. daarnaast richten ze zich nog op andere dingen.

Laag volume. 93 mil coins in circulatie en prijs is rond 0.16$.

Binance was begin van launch 0.10$ en all time high rond 3$.

Als je ze gaat kopen, stuur ETH ipv BTC naar de COSS exchange, want BTC duurt best lang voordat het in je wallet staat.

[ Voor 9% gewijzigd door ion op 12-10-2017 19:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48
madmaus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:33:
Ik merk toch dat ik het lastig vind allemaal.
3 maanden geleden ingestapt in BTC en daarna ben ik gaan gaan spreiden op oa neo, eth, etc enzo.
De ik denk dat ik continu op verkeerde momenten Sell en buy want hoewel BTC flink is gestegen sta ik nog steeds op verlies. Toch maar even cursusje volgen binnenkort 😁
Ok hier komt de cursus:

Buy en HODL!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
[...]
a) waarop baseer je dat?
Het was meer een grapje dan iets anders, vandaar ook de " :P ". Maar goed. Vrijwel alle altcoins vallen in een van de volgende drie categorien:

1) valuta, primaire doel eenvoudige financiele transacties (bv Litecoin & alle klonen)
2) smartcontracts (bv Ethereum)
3) ICO van tokens die als soort aandeel / kickstarter dienen.

Uiteraard is er overlap tussen de categorien, maar grofweg klopt de indeling best aardig. Cryptocurrencies uit categorie 1 concurreren direct met Bitcoin en verliezen op dat gebied vanwege netwerkeffect dat Bitcoin (op dit moment) een gigantisch voordeel geeft. De verstopping op het Bitcoin-netwerk, wat naar mijn idee een van de belangrijkste redenen is geweest voor de altcoin-boom, is inmiddels redelijk achter de rug en zowel confirmatie-tijden als transactiefees zijn weer fors gedaald.

Categorie 2 heeft wat mij betreft de meeste potentie, maar het probleem is dat een echte killerapp nog ontbreekt. Ethereum wordt vooral gebruikt als platform om ICO-tokens op te maken. Dat is leuk, maar het is een zeer beperkte toepassing. Daarnaast hebben de smartcontract platforms hun schalingsproblemen nog niet echt aangepakt. Als er een killerapp opduikt, dan is het goed mogelijk dat de boel flink stagneert. Een voorproefje hiervan zag je bij sommige populaire ICO's.

De laatste categorie is wat mij betreft het meest overgewaardeerd. Veel ICO's hebben voor vele malen meer binnengehaald dan wat nodig is om het product dat ze beloven te bouwen. Tientallen miljoenen voor een project waar nog niet eens een werkend product van is, is zo ongeveer de definitie van overgewaardeerd.
Bitcoin is ook overgewaardeerd (maar in mindere mate). De prijs van Bitcoin bestaat voor een groot deel uit de verwachting van toekomstig gebruik en is niet zozeer gebaseerd op het huidige gebruik.

Dat is het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Swerfer schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:03:
Elke 3 uur wordt de prijs gemonitord. Ligt de prijs boven de $1, dan worden er nieuwe coins gereleased met een maximum van 2.5% per dag. Deze coins gaan deels naar de exchange om de kopers (>$1) te kunnen bedienen en de rest wordt verdeeld onder CORION bezitters. Daar zijn wel 2 voorwaarden aan verbonden:
Ik hoop voor je dat je je geld er nog uit krijgt, ik vind het persoonlijk niks toevoegen uitgifte/verwatering is nooit goed voor een coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48
Swerfer schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:03:
In juli heb ik, na veel research, meegedaan met een ICO van CORION. Na maand uitstel van het live gaan van CORION (sorry, ik schreeuw niet, de naam wordt volledig in hoofdletters geschreven) en een week issues met deposits bij Cryptopia is de coin nu ruim een week te verhandelen.

Het bijzondere aan CORION is dat wordt geprobeerd de prijs op $1 te houden. Er zijn verschillende methoden om dat te bewerkstelligen en het stijgen boven de $1 wordt prima afgevlakt, het afvlakken van het zakken onder de $1 gaat nog met sprongen.

Waarom zou je investeren in CORION als de prijs altijd rond de $1 ligt?
  1. Je moet je CORIONS in de CORION wallet hebben
  2. Je moet aangesloten zijn bij een service provider (of er zelf één worden)
Je kan dan in ieder geval elke 3 uur coins claimen, als de prijs boven de $1 is geweest en zo je kapitaal zien groeien.

CORION heeft als product dat het de coin als betaalmiddel wil inzetten. Vooral in Afrikaanse en Aziatische landen wordt dat al geimplementeerd in webshops en taxi's en verder zijn er redelijk grote communities in Liberland, Rusland en de USA.

Sinds 2 dagen zijn er nu coin emissies geweest. Ik heb er zelf per dag 200 CORIONS, dus dollar mee verdiend. Nu ben ik wel zelf service provider, wat extra coins kan opleveren en heb ik zo'n 5000 dollar initieel geinvesteerd (was een gok, ICO's kunnen nogal eens falen en nog steeds kan CORION natuurlijk ook falen).

Als ik je interesse heb gewekt, kijk dan op de website van CORION en lees de whitepapers en wil je CORIONS aanschaffen, dan is Cryptopia de exchange waar je op dit moment terecht kunt.

Edit: Neem ook eens een kijkje in de CORION Telegram group...
De stijging zul je vooral te danken hebben aan de BTC stijging van de afgelopen week. En wat als de prijs daalt? Dan hoef je ook geen coins in te leveren neem ik aan. Aleen dat geeft al aan dat het op de lange termijn geen stabiel project is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:52
[...]

Het gekke is dat niemand kan uitleggen of Bitcoin overgewaardeerd is, of juist ondergewaardeerd. Niemand kan zeggen waarom het op dit moment $5195 waard is in plaats van $50.000 of $500. Koop je een auto, een pak melk, een huis, dan kun je de prijs uitleggen aan een leek.
We weten ondertussen wel bvb dat het genereren van 1 Bitcoin 1000 dollar kost (quote McAffee).

[ Voor 51% gewijzigd door NickChange op 12-10-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

ionn schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:37:
[...]

Als we het over goede tips hebben: COSS. Exchange net als binance. Alleen betere UI, wallets worden offline opgeslagen. 50% van de fees worden als dividend aan de tokenholders gegeven. daarnaast richten ze zich nog op andere dingen.

Laag volume. 93 mil coins in circulatie en prijs is rond 0.16$.

Binance was begin van launch 0.10$ en all time high rond 3$.

Als je ze gaat kopen, stuur ETH ipv BTC naar de COSS exchange, want BTC duurt best lang voordat het in je wallet staat.
Goede tip inderdaad, maar nog niet te vergelijken met Binance. Volume is inderdaad nog laag maar het meeste volume op Coss wordt gegenereerd door hun eigen token ($COSS) en niet door andere tokens. Ik heb zelf ook wat COSS gehad en vanmorgen weer ingeruild voor andere alts, misschien binnenkort weer wat terugkopen als het volume op COSS gaat toenemen. Zie zeker potentieel hoor (heb ook nog een halve ETH aan de ICO besteed een poosje geleden) maar moet eerst nog zien of COSS het hoofd boven water kan houden tussen de vele exchanges :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

p0st schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:18:
[...]

Goede tip inderdaad, maar nog niet te vergelijken met Binance. Volume is inderdaad nog laag maar het meeste volume op Coss wordt gegenereerd door hun eigen token ($COSS) en niet door andere tokens. Ik heb zelf ook wat COSS gehad en vanmorgen weer ingeruild voor andere alts, misschien binnenkort weer wat terugkopen als het volume op COSS gaat toenemen. Zie zeker potentieel hoor (heb ook nog een halve ETH aan de ICO besteed een poosje geleden) maar moet eerst nog zien of COSS het hoofd boven water kan houden tussen de vele exchanges :)
Dat klopt maar het volume van COSS nu, is te vergelijken met het begin stadium van BNC. Ja we gaan het zien of de support er komt. Ik zag ook dat ze strategisch partners waren met ARK en Civic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
ionn schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:48:
[...]

Dat klopt maar het volume van COSS nu, is te vergelijken met het begin stadium van BNC. Ja we gaan het zien of de support er komt. Ik zag ook dat ze strategisch partners waren met ARK en Civic.
Vind je het UI van COSS niet een beetje kinderachtig en té eenvoudig overkomen? En het gebruik van kleuren begrijp ik niet. Rood en blauw worden omgedraaid wat betreft de chart en de knoppen? Ik vind het nogal verwarrend :P

Leuk dat COSS verder dividend uitkeert, maar Binance burnt elk kwartaal gewoon coins met de winst die ze maken dus komt vrijwel overeen. Verder vind ik de meerderheid van de coins die er te koop zijn een beetje meh, terwijl ik bij Binance het idee krijg dat ze heel selectief zijn. Die founder & CEO (Changpeng Zhao) zet ik zelf ook hoog in. Ik heb artikelen over hem gelezen en daar in las ik alleen maar logische zaken, goed onderbouwd etc.

Wist je dat Binance op den duur een DEX wil worden? Heeft COSS ook die plannen? Over een aantal jaar zie ik CEX niet meer bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

GrazendeKoe schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:24:
[...]

Vind je het UI van COSS niet een beetje kinderachtig en té eenvoudig overkomen? En het gebruik van kleuren begrijp ik niet. Rood en blauw worden omgedraaid wat betreft de chart en de knoppen? Ik vind het nogal verwarrend :P

Leuk dat COSS verder dividend uitkeert, maar Binance burnt elk kwartaal gewoon coins met de winst die ze maken dus komt vrijwel overeen. Verder vind ik de meerderheid van de coins die er te koop zijn een beetje meh, terwijl ik bij Binance het idee krijg dat ze heel selectief zijn. Die founder & CEO (Changpeng Zhao) zet ik zelf ook hoog in. Ik heb artikelen over hem gelezen en daar in las ik alleen maar logische zaken, goed onderbouwd etc.

Wist je dat Binance op den duur een DEX wil worden? Heeft COSS ook die plannen? Over een aantal jaar zie ik CEX niet meer bestaan.
Ieder zijn mening, maar ik vind COSS makkelijker in gebruik dan binance. Alsje geïnteresseerd bent in waar COSS zich onderscheid, moet je dit stuk even lezen:

Paar punten die besproken worden is: security, decentralisation, pos, partners en merchants.

http://thecryptosyndicate...-with-teeth-coss-io-coss/

Ik ben in ieder geval overtuigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:36:
De betrouwbaarheid van dit artikel lijkt oké te zijn, daarom wil ik dit graag met jullie delen.
OMG lijkt aankomende vrijdag op Bithumb gelist te worden.

http://gall.dcinside.com/...id=ecoin&no=401035&page=1

Los van de prijsdaling van de afgelopen weken die in mijn ogen wel te rechtvaardigen is, is dit natuurlijk positief nieuws als het waar is. Het zou in ieder geval voor (meer) exposure moeten zorgen.
Ik ben dan ook weer zo fair om aan te geven dat het bericht niet lijkt te kloppen :)

http://bithumb.cafe/archives/12836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Hey Rannasha, ik had toch nog een vraag over jouw artikel.

Omdat de belangrijkste tegenstanders van SegWit deel uit maakten van de NYA, was er na het sluiten van de overeenkomst brede steun voor de activatie van SegWit. In de loop van de zomer is deze protocol-uitbreiding probleemloos geactiveerd.

Ik lees dit een beetje tegenstrijdig of zie ik het verkeerd? Het is een beetje hetzelfde als: "Omdat er geen toeschouwers in de Kuip toegestaan waren van Ajax, won Ajax overtuigend van Feyenoord."

In een recente update van Bitcoin Core zit functionaliteit die er voor zorgt dat verbinding met nodes die btc1 draaien direct verbroken worden, ondanks dat beide versies van de software op dit moment nog dezelfde protocol-regels hanteren. Bitcoin Core verdedigt deze maatregel door te argumenteren dat als Core en btc1 nodes op het moment van de fork nog met elkaar in verbinding zijn, de netwerk-connectiviteit aangetast kan worden, omdat het netwerk zich dan opeens splitst in twee onderling niet compatibele groepen. Dit was een probleem tijdens de fork van Bitcoin Cash. Omdat er relatief weinig BCH nodes waren, was het moeilijk voor deze nodes om elkaar te vinden in een netwerk gedomineerd door Core nodes. Door een dergelijke splitsing nu al te forceren, is er tijd voor de nodes om een lijst van potentiele partner-nodes op te bouwen en zou de fork zelf veel soepeler moeten verlopen.

Voorstanders van 2X zijn echter van mening dat deze wijziging een poging is om mensen te ontmoedigen de btc1 client te draaien. Inmiddels wordt er gewerkt aan een update voor btc1 waarmee deze client zich voordoet als Bitcoin Core en dus niet door Bitcoin Core nodes wordt geblokkeerd.

Zijn ze nu echt aan het touwtrekken geslagen? Core implementeert juist een protocol zodat btc1 nodes geweigerd worden en nu is het btc1/X2 kamp bezig een protocol te maken om er voor te zorgen dat ze juist niet geweigerd worden door Core nodes? 8)7

Is btc1 trouwens een door jouw bedacht term voor B2X? Ik raak een beetje in de war met bt1 (Core) en bt2 (B2X) van Bitfinex. Daar is de verhouding in koers trouwens 0,83804 vs 0,1597 in het voordeel van bt1. Dat zegt toch wel iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
GrazendeKoe schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:52:
[...]
Omdat de belangrijkste tegenstanders van SegWit deel uit maakten van de NYA, was er na het sluiten van de overeenkomst brede steun voor de activatie van SegWit. In de loop van de zomer is deze protocol-uitbreiding probleemloos geactiveerd.

Ik lees dit een beetje tegenstrijdig of zie ik het verkeerd? Het is een beetje hetzelfde als: "Omdat er geen toeschouwers in de Kuip toegestaan waren van Ajax, won Ajax overtuigend van Feyenoord."
De groep die het meest weerstand bood tegen SegWit, de grote Chinese miners, heeft uiteindelijk gezegd: OK, we doen mee, maar onder deze voorwaarden (de NYA). Nadat zij overstag waren, middels dit compromis, was er weinig tegenstand meer over.
Zijn ze nu echt aan het touwtrekken geslagen? Core implementeert juist een protocol zodat btc1 nodes geweigerd worden en nu is het btc1/X2 kamp bezig een protocol te maken om er voor te zorgen dat ze juist niet geweigerd worden door Core nodes? 8)7
Daar komt het wel op neer ja.
Is btc1 trouwens een door jouw bedacht term voor B2X? Ik raak een beetje in de war met bt1 (Core) en bt2 (B2X) van Bitfinex. Daar is de verhouding in koers trouwens 0,83804 vs 0,1597 in het voordeel van bt1. Dat zegt toch wel iets.
btc1 is de officiele naam van de client die de blockgrootte verdubbeling van SegWit2X ondersteunt: https://github.com/btc1

Velen gebruiken B2X als afkorting voor de coins op de toekomstige tak die deze client zal volgen. Bitfinex maakt het nog weer wat verwarrender door bt1 te gebruiken voor hun futures-product voor de Core-variant van Bitcoin en bt2 voor de btc1 / SegWit2X / B2X variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmarvinx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-11-2024
Als ik wat rond google voor coss.io and scam, zou ik oppassen.
VRS / REEcoin / Affiliates / Pyramid scheme/ Singapore and ICO etc..

And the next BINANCE worden ?

[ Voor 10% gewijzigd door xmarvinx op 13-10-2017 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Luuk schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:06:
Aardige buywall van 1615 BTC @ $5188 op Bitstamp.

'even voor 8,3 miljoen aan Bitcoin kopen' :7
Gewoon een paar whales die samen wat kleingeld samenvoegen met een buy order op hetzelfde bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie de nieuws over bitcoin? Ik heb vorige week alles verkocht voor 3740 :(

Links of namen aub?

Ik moet echt de nieuws etc volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 06:03:
Waar halen jullie de nieuws over bitcoin? Ik heb vorige week alles verkocht voor 3740 :(

Links of namen aub?

Ik moet echt de nieuws etc volgen
"De nieuws"
Aan het balen omdat je de boot gemist hebt? Nieuws; hier, reddit, youtube, blogs, sites.

Btw wat gaat btc hard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd. Onder welke steen heb je gelegen... wow btc $5793 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

zorss schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 06:27:
[...]

"De nieuws"
Aan het balen omdat je de boot gemist hebt? Nieuws; hier, reddit, youtube, blogs, sites.

Btw wat gaat btc hard..
Inderdaad, dat zijn ook mijn nieuwsbronnen, genoeg te vinden!

En tfoe inderdaad, ik heb zelf alleen maar alts, en ben blij dat ze redelijk stabiel blijven nu. Gelukkig is het allemaal geld wat de crytpomarkt in vloeit, dus hopelijk straks bij een correctie van BTC weer wat mooie gains op de alts :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Interessante dividend calculator voor COSS. https://docs.google.com/s...V9eBOLrA/edit?usp=sharing

Ik heb zelf nu 2500 COSS tokens.

Als we een dagelijks trading volume van 120mm invullen net zoals binance en coin waarde van 2 dollar. Dan zit ik op een wekelijkse dividend van $22.50 en jaarlijks $1083.-.

Op coinmarketcap staat dat er trouwens maar 18mm coins ins circulatie zijn maar dat klopt niet. COSS team heeft dat al een tijd geleden bij ze gemeld. Die hoeveelheid moet 93mm zijn. Dan komen ze op een 15mm marketcap ipv 3.

[ Voor 25% gewijzigd door ion op 13-10-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Iemand een visie op wat nu een slimme move is?

Bitcoin winst in een (of meerdere) goedkope alts steken waar je van denkt dat ze ergens heen gaan? In mijn geval Ark/Vertcoin. De kans lijkt me vrij groot dat Bitcoin na 25 oktober weer een daling gaat inzetten als iedereen zijn BTC Gold voor alts gaat slijten en mogelijk is er dan weer prima BTC terug te kopen op de dip terwijl alts aan het stijgen zijn.

Of gewoon hodl en kijken waar het schip strand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na BTC ook ETH vertrokken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:52
Zou Tim Draper btw zijn 30.000 BTC gekocht op de silk road action nog in zijn bezit hebben? Die moet nu toch wel onderhand de ballen uit zijn broek lachen met deze bedragen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Mocht je bij de ING bankieren, tijd om een andere bank te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Freek schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:41:
Iemand een visie op wat nu een slimme move is?

Bitcoin winst in een (of meerdere) goedkope alts steken waar je van denkt dat ze ergens heen gaan? In mijn geval Ark/Vertcoin. De kans lijkt me vrij groot dat Bitcoin na 25 oktober weer een daling gaat inzetten als iedereen zijn BTC Gold voor alts gaat slijten en mogelijk is er dan weer prima BTC terug te kopen op de dip terwijl alts aan het stijgen zijn.

Of gewoon hodl en kijken waar het schip strand?
"25 oktober" is wel nog lang als je denkt dat hij dan een daling zal inzetten, wat doet btc dan in de tussentijd?

Iedereen lijkt zo gefocust op die fork te zijn, terwijl deze fork niet het zelfde is als bch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
zorss schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

"25 oktober" is wel nog lang als je denkt dat hij dan een daling zal inzetten, wat doet btc dan in de tussentijd?

Iedereen lijkt zo gefocust op die fork te zijn, terwijl deze fork niet het zelfde is als bch..
Daar kun je gelijk in hebben ja. Een hoop mensen die nu aan het binnenlopen zijn op btc kunnen ook eerder gaan verkopen zodra ze denken dat er een correctie aankomt. Zeker als je (net als ik) een klein beetje btc hebt maakt nu je winsten terugtrekken niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigeagle1986
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-12-2024
Is helaas niet alleen bij de ING. Ik kan vanaf mijn betaalrekeningen die ik bij de SNS-bank heb bijv. geen geld overmaken naar Bitonic. Wordt gewoon geblokkeerd.
Daarnaast onlangs een uitgebreide brief ontvangen van de SNS-bank met daarin het verzoek elke Bitcoin transactie die via SNS is gegaan toe te lichten; hoe ik aan het geld kom, wat ik ermee gedaan heb etc.
Dit i.v.m. deze wet: http://wetten.overheid.nl/BWBR0024282/2016-08-11

Wat dat betreft heeft de ING-bank nog niet lastig gedaan bij mij.

En ja, over elke cent is netjes BTW betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
bigeagle1986 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:03:
[...]

Is helaas niet alleen bij de ING. Ik kan vanaf mijn betaalrekeningen die ik bij de SNS-bank heb bijv. geen geld overmaken naar Bitonic. Wordt gewoon geblokkeerd.
Daarnaast onlangs een uitgebreide brief ontvangen van de SNS-bank met daarin het verzoek elke Bitcoin transactie die via SNS is gegaan toe te lichten; hoe ik aan het geld kom, wat ik ermee gedaan heb etc.

Wow dit had ik niet verwacht, ik heb gelukkig nog geen problemen ondervonden met de Rabobank zowel met kraken,bitsatmp of bitonic niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:23
bigeagle1986 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:03:
[...]

Zijn toch manieren zat om t te storten. eerst naar je Paypal rekening en dan naar je bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
De banken hebben kleur bekend dat ze dus bang zijn voor crypto, mooi zo. Ik ben bereid mijn rekening gelijk op te zeggen als ik een brief van welke bank dan ook krijg inzake crypto.

Verder wat betreft het verloop van Bitcoin. $6k zal wel even het plafond zijn. Ik kan bijna niet geloven dat men Bitcoin stackt om dat crappy Bitcoin Gold te krijgen. Waarschijnlijk krijg je je BTCG niet eens omdat de snapshot al geweest is. Verder hebben we een aantal maanden terug destjids de top gezien half juni (ja, dat is dus 6 weken voor de BCH fork toen). Ik denk dat de verstandige mensen alvast BTC inslaan voor B2X, doe ik zelf trouwens ook.

Wat de alts gaan doen, ik denk het volgende: zolang BTC resistance tegen de $6k houdt of redelijk stabiliseert op dat punt zijn er weer kansen om wat centen te verdienen met altcoins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Net mijn ARK voor $3.70 verkocht op COSS. Nu mijn ETH terug naar bittrex sturen om weer goedkoop in te kopen voor $2.60 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Sissors schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:00:
[...]

Kom op zeg. Alle darkweb marktplaatsen en alle cryptolockers gebruiken zeker bitcoins omdat het zo makkelijk te traceren is door de politie.

Ja, theoretisch is elke transactie zichtbaar, en voor de gewone gebruiker is het dus nou niet bepaald goed voor je privacy. Maar er zijn gewoon tools beschikbaar om het (zo goed als) onmogelijk te traceren te maken.
Dat was misschien 4 jaar geleden zo, maar ondertussen is monero wel degelijk de zwarte markt currency.
Bitcoin is enkel anoniem te maken met bitcoin tumblers, maar enkel als deze goed zijn gemaakt wat dan nog eens hopen fees kost. Je staat een beetje achter man!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:45
GrazendeKoe schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:06:
[...]

De banken hebben kleur bekend dat ze dus bang zijn voor crypto, mooi zo. Ik ben bereid mijn rekening gelijk op te zeggen als ik een brief van welke bank dan ook krijg inzake crypto.
Dergelijke brieven krijg je ook als je bepaalde bedragen in andere valuta krijgt betaald. Heeft niets met crypto te maken, maar heeft alleen maar te maken met "ongebruikelijke transacties" waarvan de bank wettelijk verplicht is (!) om daarvan sommige zaken vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55
Ik zie het probleem ook niet echt. Ik wil mijn bank best vertellen dat ik bitcoins wil kopen als investering. En als ik het eruit haal dat ik enkel in bitcoin zat ter speculatie en dit me een goed moment lijkt (een deel) van mijn inleg eruit te halen.

Zo ingewikkeld is dat toch niet? Meer valt er voor mij ook niet te vertellen want dit is gewoon de volledige waarheid.

[ Voor 13% gewijzigd door Janpietertje89 op 13-10-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:19:
Ik zie het probleem ook niet echt. Ik wil mijn bank best vertellen dat ik bitcoins wil kopen als investering. En als ik het eruit haal dat ik enkel in bitcoin zat ter speculatie en dit me een goed moment lijkt (een deel) van mijn inleg eruit te halen.

Zo ingewikkeld is dat toch niet? Meer valt er voor mij ook niet te vertellen want dit is gewoon de volledige waarheid.
Het is niet ingewikkeld maar het gaat wel ver. Alleen een verklaring is blijkbaar niet genoeg, ze willen ook allerlei bewijsstukken zien. (kopie van je wallets ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:45
Luuk schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:29:
[...]

Het is niet ingewikkeld maar het gaat wel ver. Alleen een verklaring is blijkbaar niet genoeg, ze willen ook allerlei bewijsstukken zien. (kopie van je wallets ed)
Je moet ook bij een gewone betaling in euro's of dollars die 'ongebruikelijk' is kopieën van 'bewijsstukken' moeten meesturen. Op basis van de aangeleverde gegevens zal de bank bekijken of zij een melding ongebruikelijke transactie gaat doen. Het is gewoon uitvoering van de wet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ethereum zal vandaag niet veel verder komen. Het orderboek van Bittrex vertoont een sellwall (plafond) op 0,057BTC.

Vraagje: de Metropolis update (link) van Ethereum wordt dinsdag uitgerold met waarschijnlijk unanieme support. Gaat dit nog voor koersreacties zorgen, denken jullie? En zo ja, wat is een realistisch haalbare koers?

Zelf heb ik geen ETH-posities, maar ik overweeg het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Monetha (MTH) nu dan toch ook op Binance met BTC en ETH pairs. Koers nu op +14% al staat Binance nog niet op CMC. Iemand enig idee hoe lang dat duurt normaliter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Wie gelooft er nog in Stratis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:46

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik zou er nog heel graag in geloven, want heb er nog best wat in m'n portfolio zitten, maar gaat echt al tijden down hill

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
Zo'n briefje heb ik in 2014 ook gehad van ING. Vragen over de grootste bronnen van inkomende (Kraken) en uitgaande (Bitstamp) transacties vanaf mijn bankrekening.

Papiertje ingevuld, deposit/withdrawal geschiedenis van de exchanges afgedrukt en meegestuurd. Paar weken later een volgende brief waarin stond dat we weer vriendjes waren.

De banken houden nu eenmaal in de gaten wat je doet, of je dat nu wenselijk vindt of niet. Zo ben ik ook al eens gebeld door mijn Franse bank nadat ik een bedrag (boven de magische €10K) van mijn spaarrekening had overgemaakt voor de aanschaf van een auto. Dankzij de omschrijving "geld voor auto" was men in staat om de bestemming te raden ondanks het taalverschil, maar ik werd alsnog vriendelijk doch dringend verzocht om transacties >€10K bij de bank te melden, bij voorkeur vooraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
Rannasha schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:05:
[...]

Zo'n briefje heb ik in 2014 ook gehad van ING. Vragen over de grootste bronnen van inkomende (Kraken) en uitgaande (Bitstamp) transacties vanaf mijn bankrekening.

Papiertje ingevuld, deposit/withdrawal geschiedenis van de exchanges afgedrukt en meegestuurd. Paar weken later een volgende brief waarin stond dat we weer vriendjes waren.

De banken houden nu eenmaal in de gaten wat je doet, of je dat nu wenselijk vindt of niet. Zo ben ik ook al eens gebeld door mijn Franse bank nadat ik een bedrag (boven de magische €10K) van mijn spaarrekening had overgemaakt voor de aanschaf van een auto. Dankzij de omschrijving "geld voor auto" was men in staat om de bestemming te raden ondanks het taalverschil, maar ik werd alsnog vriendelijk doch dringend verzocht om transacties >€10K bij de bank te melden, bij voorkeur vooraf.
Lijkt me prima. Als men wordt gescammed wordt ook geroepen dat de bank dat moet checken omdat je zelf niet 24/7 achter je bankrekening balans zit. Zoals eerder is aangegeven is de bank verplicht om dergelijke ongebruikelijke transacties (crypto is (nog) nieuw, dus ongebruikelijk) en heeft waarschijnlijk iedereen daarvoor getekend bij het openen van de bankrekening.

Ik denk dat het alleen maar meer wordt gemonitord. Daarom ook netjes op 1 januari je cryptovaluta aangeven in box 3 als je de relevante drempels haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Laatst online: 03-09 17:53
Ik geef het nog een week, daarna ga ik mijn verlies pakken.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-vergissing-

[ Voor 97% gewijzigd door Guus Leeuwis op 13-10-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom het ondertussen ca. 23 uur duurt om Bitcoins te depositen van mijn Ledger naar mijn Kraken account? Kraken vermeldt al sinds gisteren 'confirming' als status maar er gebeurd niets.

Vanuit mijn ledger heb ik de standard fees schedule geselecteerd dus niets speciaals...

Hoe lang duurt het normaliter? Ik dacht max rond de 10-12 uur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Ik geloof nog steeds in Stratis. Ze werken keihard aan een product wat ze liever goed hebben dan het te vroeg in de markt te gooien omdat mensen niet binnen korte tijd snelle winsten halen.

De hele crypto handel bestaat uit mensen die geen dag kunnen wachten op een product, sterker nog, het product boeit niet, als er maar snel winst wordt gemaakt.

Wat heeft Neo nu bereikt? Heel veel munten gaan alleen maar op sentiment en gaan niet om het daadwerkelijke product. Zo zijn er vast nog heel veel andere munten te noemen.

Ja, ik heb veel Stratis en ja, ik ben ook niet blij met de huidige koers (zeker in vergelijk met begin juni). Wat ik wel weet is dat er achter de schermen hard wordt gewerkt aan een goed product en dat ze dat prio 1 vinden. Communicatie is de afgelopen maanden inderdaad niet goed geweest, daar gaan ze iig aan werken.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Ik geloof dat Stratis echt wel weer omhoog gaat nadat de BTC fork is geweest.
Ik heb er zelf een behoorlijk aantal staan; mocht hij nog verder zakken ga ik juist bijkopen.
hansdegit schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

Ik geef het nog een week, daarna ga ik mijn verlies pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Cliffie schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:23:
[...]

Ik geloof nog steeds in Stratis. Ze werken keihard aan een product wat ze liever goed hebben dan het te vroeg in de markt te gooien omdat mensen niet binnen korte tijd snelle winsten halen.

De hele crypto handel bestaat uit mensen die geen dag kunnen wachten op een product, sterker nog, het product boeit niet, als er maar snel winst wordt gemaakt.

Wat heeft Neo nu bereikt? Heel veel munten gaan alleen maar op sentiment en gaan niet om het daadwerkelijke product. Zo zijn er vast nog heel veel andere munten te noemen.

Ja, ik heb veel Stratis en ja, ik ben ook niet blij met de huidige koers (zeker in vergelijk met begin juni). Wat ik wel weet is dat er achter de schermen hard wordt gewerkt aan een goed product en dat ze dat prio 1 vinden. Communicatie is de afgelopen maanden inderdaad niet goed geweest, daar gaan ze iig aan werken.
Ik had het beeld dat Stratis achterhaald was door NEO e.d. die ook C# aanbiedt. Wat hebben zij dat nog niet op de markt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Het is vooral omdat het team wat erachter zit gewoon flink uitbreid/hard bezig is dat ik er veel vertrouwen in heb.
Echter is het qua marketing op een laag pitje. Geven ze zelf ook aan. De koers interesseert het team momenteel niet zoveel. Met de ico hebben we ontzettend veel BTC opgehaald. De BTC staat ontzettend hoog nu dus geen probleem betreft inkomsten van het team.

Wel hebben ze onlangs de nieuwe roadmap uitgebracht en vandaag komt er weer een update met daarin harde releasedatums betreft de masternotes en ico-platform. Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Rookert25 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:28:
[...]

Ik had het beeld dat Stratis achterhaald was door NEO e.d. die ook C# aanbiedt. Wat hebben zij dat nog niet op de markt is?
Neo is vooral gericht op de Chinese markt, en Stratis (totaal) niet. Het is ook waar je jezelf goed bij voelt. Qua techniek weet ik niet precies de verschillen en overeenkomsten.

Heeft Neo al een werkend iets? Dat is wat Stratis wordt verweten; dat ze nog niets hebben (geduld van mensen is ook nihil).

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Cliffie schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:33:
[...]

Neo is vooral gericht op de Chinese markt, en Stratis (totaal) niet. Het is ook waar je jezelf goed bij voelt. Qua techniek weet ik niet precies de verschillen en overeenkomsten.

Heeft Neo al een werkend iets? Dat is wat Stratis wordt verweten; dat ze nog niets hebben (geduld van mensen is ook nihil).
NEO heeft gewerkt als ICO-platform voor RPX afgelopen weekend. Volgens mij is NEO niet per se gericht op China, 1 van de founders heeft zelf aangegeven dat het merendeel van NEO buiten China wordt gehouden.

Er zal vast plek zijn voor beiden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:22:
Weet iemand waarom het ondertussen ca. 23 uur duurt om Bitcoins te depositen van mijn Ledger naar mijn Kraken account? Kraken vermeldt al sinds gisteren 'confirming' als status maar er gebeurd niets.

Vanuit mijn ledger heb ik de standard fees schedule geselecteerd dus niets speciaals...

Hoe lang duurt het normaliter? Ik dacht max rond de 10-12 uur.
Hoeveel confirmations heeft de transactie? Post het transactie-ID eens.

edit: De mempool is sinds gistermiddag weer behoorlijk aan het vollopen, met de hoogste piek sinds eind augustus. Waarschijnlijk vanwege de sterke koersstijging, want koers-activiteit levert altijd blockchain-drukte op. Mogelijk heb je een fee meegegeven die te laag is omdat je precies op het verkeerde moment de transactie hebt verstuurd, nadat de sterke toename begon, maar voordat het fee-algoritme dit had opgepikt.

[ Voor 27% gewijzigd door Rannasha op 13-10-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Me, gaat wel een tijd duren, reken op een jaar of meer maar uiteindelijk gaat het weer stijgen.
Verkopen doe ik in ieder geval niet, what comes down, must go up!

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:56:
[...]

Hoeveel confirmations heeft de transactie? Post het transactie-ID eens.

edit: De mempool is sinds gistermiddag weer behoorlijk aan het vollopen, met de hoogste piek sinds eind augustus. Waarschijnlijk vanwege de sterke koersstijging, want koers-activiteit levert altijd blockchain-drukte op. Mogelijk heb je een fee meegegeven die te laag is omdat je precies op het verkeerde moment de transactie hebt verstuurd, nadat de sterke toename begon, maar voordat het fee-algoritme dit had opgepikt.
69e166b4327744de2257335c1fc6f1bd93926930b8d8a344386b6eea95c90a44

dat is de ID van de grootste transactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALA
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-08 15:10
Mr_Ripple schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Me, gaat wel een tijd duren, reken op een jaar of meer maar uiteindelijk gaat het weer stijgen.
Verkopen doe ik in ieder geval niet, what comes down, must go up!
rekenen is niet te doen in de crypto wereld. Als je ergens op rekent dat gebeurt vaak het omgekeerde en in een zeer kort tijdsbestek sta je of op winst of weer verlies. Maar met enig beleid wat coins voor de langere termijn vasthouden lijkt mij in deze ook niet verkeerd.
Pagina: 1 ... 5 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]