[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.036 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Authenticator gebruiken (Google, FreeOTP, Authy). Er is niets mis met 2FA, maar met het gebruik van SMS voor 2FA. Iets wat je hebt is beter dan iets wat je (niet) ontvangt (want dat kan onderschept worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Wel en niet goed nieuws. Goed voor stabiliteit, maar minder goed voor het decentrale karakter van cryptocurrencies. Er moeten een paar goede stabiele decentrale coins overblijven naast de 'overheidscoins' en dan zien we wel wat er gaat gebeuren...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
GrazendeKoe schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:20:
[...]

Ik ben er op dit moment mee bezig, maar ik kom niet verder dan stap 2 via Parity i.c.m. een Nano S. De Airswap launcher geeft een verkeerd ETH-adres in stap 2 met 0 ETH balance, het is niet het adres dat ik opgegeven heb en whitelised mee ben. Hoe gaat het bij jou?
Bij mij is het gelukt heb echter mijn ether niet op mijn nano s staan dus die kwamen uit de ether wallet en dit was met behulp van de metamask goed verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:57:
Mijn probleem met Kraken is opgelost. |:(
Ik handel bijna niet via Kraken dus bij een buy order maak ik meteen een sell order aan 'just in case' en die was ik dus vergeten. Inmiddels is mijn tegoed onderweg naar Bittrex. :)
Ik heb op Kraken wat ETH gekocht maar kreeg eerst 5 keer een foutmelding voor dat de order doorging. Ik neem aan dat dit ligt aan de 'drukte' op Kraken.

Wat bedoel je eigenlijk met 'just in case' een sell order na buy aanmaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
IOTA is toch best indrukwekkend; stuur het van Bitfinex naar Binance, komt binnen +- één minuut aan en kost niks. Van mij mogen meer exchanges het listen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:28:
[...]

Ik heb op Kraken wat ETH gekocht maar kreeg eerst 5 keer een foutmelding voor dat de order doorging. Ik neem aan dat dit ligt aan de 'drukte' op Kraken.

Wat bedoel je eigenlijk met 'just in case' een sell order na buy aanmaken ?
Waar het eerste aan ligt weet ik niet, ik doe alles via de trade site van Kraken en niet via kraken.com dus ik heb tot nog toe geen problemen gehad. Met 'just in case' bedoel ik dat meteen na een buy een sell order aanmaak met een percentage hoger dan de inkoopprijs (afhankelijk van de coin 5~50%). Ik heb kleine kinderen en dus word ik vaak gestoord of ben druk bezig, stijgt een koers ineens dan pak ik dat mooi mee. Is de boel niet verkocht dan schat ik als ik er even goed voor kan gaan zitten opnieuw in, trek de oude order in en plaats een nieuwe.
Ook als ik naar bed ga plaats ik sell orders voor (bijna) alles wat ik heb, exchanges werken 24/7/365 dus het zou zonde zijn om naast mogelijke winst te grijpen als je ligt te snurken toch?

Op deze manier verkoop ik zo rond de 15~25% van mijn coins op een dag, zeker als ik niet al te gek hoog ga zitten qua prijs en met een minimale inspanning. Nu was ik dus die sell order even vergeten (was dus ook niet vervuld) en kreeg ik het dus niet weg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

Waar het eerste aan ligt weet ik niet, ik doe alles via de trade site van Kraken en niet via kraken.com dus ik heb tot nog toe geen problemen gehad. Met 'just in case' bedoel ik dat meteen na een buy een sell order aanmaak met een percentage hoger dan de inkoopprijs (afhankelijk van de coin 5~50%). Ik heb kleine kinderen en dus word ik vaak gestoord of ben druk bezig, stijgt een koers ineens dan pak ik dat mooi mee. Is de boel niet verkocht dan schat ik als ik er even goed voor kan gaan zitten opnieuw in, trek de oude order in en plaats een nieuwe.
Ook als ik naar bed ga plaats ik sell orders voor (bijna) alles wat ik heb, exchanges werken 24/7/365 dus het zou zonde zijn om naast mogelijke winst te grijpen als je ligt te snurken toch?

Op deze manier verkoop ik zo rond de 15~25% van mijn coins op een dag, zeker als ik niet al te gek hoog ga zitten qua prijs en met een minimale inspanning. Nu was ik dus die sell order even vergeten (was dus ook niet vervuld) en kreeg ik het dus niet weg. :+
Deze tactiek is toch behoorlijk risicovol. Wat doe je wanneer een coin opeens 20% daalt als je ligt te snurken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48
SquareOne schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

Deze tactiek is toch behoorlijk risicovol. Wat doe je wanneer een coin opeens 20% daalt als je ligt te snurken?
Dan wacht je tot hij weer omhoog gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

...

Ik begrijp wat je nu wil zeggen maar ik zou eerder een sell order aan de onderkant maken als ik mijn bed inkruip. Wanneer deze gaat stijgen is er mij insziens geen probleem want je kan je winst nog altijd later grijpen wanneer je terug wakker bent maar wanneer deze naar onder duikt dan zou je wel eens erg kunnen schrikken bij het ontwaken als je ontdekt hoe diep je het rood bent ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met kraken (zowel op kraken.com als op trade.kraken.com). Krijg namelijk de melding "Insufficient funds" terwijl ik toch exact hetzelfde getal heb staan als op mijn balans... Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:33:
Heb een probleem met kraken (zowel op kraken.com als op trade.kraken.com). Krijg namelijk de melding "Insufficient funds" terwijl ik toch exact hetzelfde getal heb staan als op mijn balans... Help!
Wellicht heb je nog meerdere koop-orders open staan die Kraken niet automatisch van je totaal-bedrag aftrekt. Sites als Poloniex en Bittrex trekken kooporders wel alvast af van je totale vermogen in desbestreffende coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:40:
[...]

Wellicht heb je nog meerdere koop-orders open staan die Kraken niet automatisch van je totaal-bedrag aftrekt. Sites als Poloniex en Bittrex trekken kooporders wel alvast af van je totale vermogen in desbestreffende coin.
Nee, geen order van dat munt open staan.. wel een dag geleden een order gecanceld.

Zojuist reactie ontvangen van support en het werkt!

"If you get an "insufficient funds" error when attempting to close a margin position or creating orders, please cancel all your open orders (even stop orders) on your orders page and try again. Open orders tie up funds which prevent some other orders from being placed."

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2017 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 21:55
pvink schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:29:
Stratis komt deze week met nieuws over de masternodes (alleen de 250k variant), waarschijnlijk geven ze er ook een release datum aan. (Waarschijnlijk betekend dit ook nieuws over tumblebit?)
Ik ben benieuwd! Stratis staat bij mij aardig onder water, en de koers is al aardig tijdje vrij stabiel op (voor mij dus) laag niveau :'(
Hoop dat er wat beweging inkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoe zit het nou ook alweer met belasting over crypto? Heb er enkele weken geleden hier al wat discussie over gezien, als ik het goed begrijp:

1: je crypto portfolio valt onder 'vermogensbelasting'

2: tot €25.000 hoef je geen belasting te betalen

3: €25.000-€75.000 betaal je 2,9%

Klopt dit? En klopt het dat je pas belasting aan hoeft te geven als je die €25.000 overschrijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SquareOne schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:59:
Ja dat is het ook en ik twijfelde nog of dat toe moest voegen of niet maar dan werd het verhaal wel erg lang. Ik heb absoluut de wijsheid niet in pacht maar handelen op de gewone beurs deed ik al jaren, met crypto's paar jaar geleden voor het eerst en ben sinds september weer begonnen. Daarvoor ook wel goed ingelezen maar mijn insteek is anders dan wat veel mensen hier posten. Ik hoef niet zozeer iets te zien in een coin, het gaat erom dat de massa er iets in ziet. Lange termijn is mij nu nog te vaag. Ik geloof oprecht in de techniek maar zolang er nog geen concrete toepassingen zijn is het net als gokken op paarden. Eentje gaat het winnen, dat wordt de Microsoft in het betalingsverkeer maar wie dat wordt? Ik heb echt geen idee. Niet altijd wordt het beste idee de defacto standaard en bovenstaande is daar een goed voorbeeld van. O-)

Dan is er nog een ander punt, koersen stijgen en koersen dalen maar op de lange termijn blijft eea nog steeds doorstijgen. Zou dat niet het geval zijn dan werkt deze methode niet maar aan de andere kant, als de boel in elkaar dondert ben ik niet de enige met een 'probleem'. Ook de meest verstandige investeerder/belegger/gokker is dan (deels) zijn geld kwijt. Natuurlijk gebeurt het mij ook dat ik weleens verkeerd gok, daar kan ik heel eerlijk over zijn. Ik heb ook dalingen van +50% gezien maar balen doe ik daar niet van, dat is nu eenmaal het risico en inherent aan de hobby. :)

Goed kijken, feeling krijgen met de markt en hoe deze beweegt. Ik lees niet heel bijzonder veel maar gebruik voornamelijk het orderbook als leidraad en zorg dat ik (heel) snel handel. Kleine stijgingen meepakken overdag en vooral laag inkopen 's avonds laat en vaak pakt dat goed uit. Soms ook niet maar de bedragen die ik investeer pas ik natuurlijk wel aan aan de hoeveelheid risico die ik loop. Nogmaals, ik maak ook weleens een missertje maar dat is prima. Dan moet ik soms wat langer wachten en met een alsmaar stijgende btc maakt dat weinig uit. Laatste missertje was OKcash die ik op 7250 had ingekocht. Na een daling naar 3333 oid uiteindelijk voor 5500 kunnen verkopen maar de tegen hangende waarde in btc was gelijk dus het enige wat dat heeft gekost is een beetje tijd en een beetje geld wat tijdelijk vast zat. Dat kan echt alleen in een markt als deze en ook alleen op dit moment. Psychologisch gezien moet je daar natuurlijk ook tegen kunnen.

Voor mij werkt mijn methode maar ik zou het niemand direct aanraden, doe vooral waar je jezelf prettig bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Ik weet niet bij welk bedrag je belasting moet betalen, wat ik wel weet is dat de belastingdienst alles wil weten. Dus ook die van onder de 25000 euro.

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

beany

Meeheheheheh

Larkinzzz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:20:
Hoe zit het nou ook alweer met belasting over crypto? Heb er enkele weken geleden hier al wat discussie over gezien, als ik het goed begrijp:

Klopt dit? En klopt het dat je pas belasting aan hoeft te geven als je die €25.000 overschrijd?
Volgens mij betaal je boven de 25k 1,2% rente, effectief.

Iemand zei laatst tegen mij dat als je met enige regelmaat een aanzienlijke stroom geld uit beleggingen/crypto handel haalt ze het gaan zien als inkomen en dan moet je er inkomstenbelasting over gaan betalen. En die doet dan behoorlijk pijn. Echter, ik kan hier niks over vinden verder. Dus ik weet niet of dit waar is, en wat de voorwaarden hier van zijn (vanaf hoeveel en zo).

Wellicht dat iemand anders hier meer van weet?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 13:04

Even in dit topic zoeken, is al veeeeel over geschreven.
Dit topic is voor handel en koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Gaargod schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:54:
[...]

Ik ben benieuwd! Stratis staat bij mij aardig onder water, en de koers is al aardig tijdje vrij stabiel op (voor mij dus) laag niveau :'(
Hoop dat er wat beweging inkomt.
Stratis heeft het in mijn ogen helemaal verpest door een zeer slechte marketingstrategie te blijven handhaven richting enkel zijn eigen community. Ik ben tussen mei en augustus een holder geweest en ben vorige maand helemaal uitgestapt. Dit is absoluut mijn beste keuze geweest binnen crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018

Box 3 gaat met de nieuwe regering volgend jaar omhoog naar 30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Die trading bots zijn best irritant; op Binance zit er één op IOTA, elke keer als je de laagste sell order plaatst gaat gaat die er meteen 0.00000001 ETH onder zitten -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FireFox1980 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:45:
[...]

Niet 30% maar 30k, of bedoel je niet de belastingvrije voet?

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk op 10-10-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

FireFox1980 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:45:
[...]

Nee dit is niet waar. Je betaalt 30% inkomensbelasting over het fictieve rendement

Tot en met € 75.000 2,871%
Vanaf € 75.001 tot en met € 975.000 4,600%
Vanaf € 975.001 5,39%

[ Voor 25% gewijzigd door rvT op 10-10-2017 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:18:
[...]

Ik begrijp wat je nu wil zeggen maar ik zou eerder een sell order aan de onderkant maken als ik mijn bed inkruip. Wanneer deze gaat stijgen is er mij insziens geen probleem want je kan je winst nog altijd later grijpen wanneer je terug wakker bent maar wanneer deze naar onder duikt dan zou je wel eens erg kunnen schrikken bij het ontwaken als je ontdekt hoe diep je het rood bent ingegaan.
Dan zou ik die order sowieso niet plaatsen. Het zal ongetwijfeld zweverig overkomen maar je moet juist ergens in geloven om het te laten gebeuren. Ik zou ook niet lekker gaan slapen met de gedachte dat het weleens zou kunnen gaan dalen, ik ga juist lekker naar bed ervan overtuigd dat ik positief verrast ga worden de volgende ochtend. Is dat niet zo dan heb ik iig lekker geslapen, dat pakt niemand me meer af en winst maak ik dan op de volgende wel weer of ik heb gewoon even geduld. ;)

Bovenstaande niet te letterlijk nemen maar je snapt wellicht wel wat ik bedoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
Luuk schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:48:
[...]

Niet 30% maar 30k, of bedoel je niet de belastingvrije voet?
Ja sorry foutje idd :)
Naar 30k, dus scheelt weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

Toch blij dat ik gisteren ge HODL'd heb en mijn positie in mijn alts nog iets versterkt had, sinds eind van de middag tot nu toch zo'n 12% stijging in waarde.

ProTip: QTUM is zojuist op Bitfinex gelanceerd, dus er is een redelijke kans dat dit iets doet met de koers. Helemaal aangezien QTUM echt net is overgestapt op het mainnet, dus nu gaat beginnen met waarmaken (of niet) van hun beloftes.

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:56:
[...]

Dan zou ik die order sowieso niet plaatsen. Het zal ongetwijfeld zweverig overkomen maar je moet juist ergens in geloven om het te laten gebeuren. Ik zou ook niet lekker gaan slapen met de gedachte dat het weleens zou kunnen gaan dalen, ik ga juist lekker naar bed ervan overtuigd dat ik positief verrast ga worden de volgende ochtend. Is dat niet zo dan heb ik iig lekker geslapen, dat pakt niemand me meer af en winst maak ik dan op de volgende wel weer of ik heb gewoon even geduld. ;)

Bovenstaande niet te letterlijk nemen maar je snapt wellicht wel wat ik bedoel. :)
Snap ik zeker, goede nachtrust is onbetaalbaar, zelfs niet met bitcoin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 21:55
rvT schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:25:
[...]

Stratis heeft het in mijn ogen helemaal verpest door een zeer slechte marketingstrategie te blijven handhaven richting enkel zijn eigen community. Ik ben tussen mei en augustus een holder geweest en ben vorige maand helemaal uitgestapt. Dit is absoluut mijn beste keuze geweest binnen crypto.
Snap ik volkomen. Ik had al een paar keer mijn twijfels bij Stratis de afgelopen 1.5 maand zo ongeveer (zit er in sinds +/- Juni) en stond meerdere keren op het punt ze weg te doen, maar dan toch weer vanaf gezien. Het bekende had ik maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 11:46

rzn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
ja ik heb mijn NEO weer terug..ik zat in blok 025. Maar heb in het eerste uur toch 35K red pulse tokens te pakken kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De betrouwbaarheid van dit artikel lijkt oké te zijn, daarom wil ik dit graag met jullie delen.
OMG lijkt aankomende vrijdag op Bithumb gelist te worden.

http://gall.dcinside.com/...id=ecoin&no=401035&page=1

Los van de prijsdaling van de afgelopen weken die in mijn ogen wel te rechtvaardigen is, is dit natuurlijk positief nieuws als het waar is. Het zou in ieder geval voor (meer) exposure moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:36:
De betrouwbaarheid van dit artikel lijkt oké te zijn, daarom wil ik dit graag met jullie delen.

Los van de prijsdaling van de afgelopen weken die in mijn ogen wel te rechtvaardigen is, is dit natuurlijk positief nieuws als het waar is. Het zou in ieder geval voor (meer) exposure moeten zorgen.
+17% al.. zo'n nieuws doet het altijd goed (met name satoshi prijs is gestegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
p0st schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:18:
Toch blij dat ik gisteren ge HODL'd heb en mijn positie in mijn alts nog iets versterkt had, sinds eind van de middag tot nu toch zo'n 12% stijging in waarde.

ProTip: QTUM is zojuist op Bitfinex gelanceerd, dus er is een redelijke kans dat dit iets doet met de koers. Helemaal aangezien QTUM echt net is overgestapt op het mainnet, dus nu gaat beginnen met waarmaken (of niet) van hun beloftes.
Geen beste ProTip, na jou tip is hij alleen maar gezakken in waarde. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:36:

Zou het snel verkopen als je er voor korte termijn in zit, listings zelf leveren amper koersstijgingen op, slechts meer gespreid volume en dus minder pumps in principe.

Dit is trouwens nog een mooi overzicht van functies van NEO en de visie daarop:
https://www.reddit.com/r/...ection_of_info_about_neo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rookert25 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:27:
[...]

Zou het snel verkopen als je er voor korte termijn in zit, listings zelf leveren amper koersstijgingen op, slechts meer gespreid volume en dus minder pumps in principe.

Dit is trouwens nog een mooi overzicht van functies van NEO en de visie daarop:
https://www.reddit.com/r/...ection_of_info_about_neo/
Ja eens, ik geloof alleen wel in de roadmap van OMG. Als zij tijdig kunnen waarmaken wat ze beloven, dan zou dit best wel eens iets groots kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Theniers schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:57:
Breaking: Russia Will Block Bitcoin Exchange Websites, Says Central Bank Official

Daar gaan we weer. Toen China dat nieuws bracht stortte de BTC redelijk in. Lach me dood als mensen nu weer massaal naar de altcoin gaan. Als er nog crimineel geld in bitcoin zit dan is dat grotendeels Russisch. Misschien toch maar snel de dipjes kopen?
Nu wil Putin weer geen onnodige barriers..

https://www.reddit.com/r/...ntral_bank_not_to_create/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08 18:11
Gaargod schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:12:
[...]

Snap ik volkomen. Ik had al een paar keer mijn twijfels bij Stratis de afgelopen 1.5 maand zo ongeveer (zit er in sinds +/- Juni) en stond meerdere keren op het punt ze weg te doen, maar dan toch weer vanaf gezien. Het bekende had ik maar...
Ik sta ook rond de -50% voor Stratis, maar ik HODL hem voorlopig. Er staan een hoop zaken op de roadmap en afgelopen vrijdag heeft de CEO van Stratis aangekondigd dat ze "very very close" zijn om de masternodes te releasen wat hopelijk een flinke boost geeft in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Pimmerd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:56:
[...]

Ik sta ook rond de -50% voor Stratis, maar ik HODL hem voorlopig. Er staan een hoop zaken op de roadmap en afgelopen vrijdag heeft de CEO van Stratis aangekondigd dat ze "very very close" zijn om de masternodes te releasen wat hopelijk een flinke boost geeft in de prijs.
Same, alhoewel ik iets minder in de min sta. Ik blijf toch het gevoel hebben dat ze binnenkort wel met iets komen en het zou zonde zijn om dat te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik trade net voor het eerst op Bitfinex en heb een paar vragen over deze exchange.

Als je een buy of sell plaatst, match het dan jouw order met de beste matchende tegen order? Stel je doet een buy op coin X van 0,0045 BTC maar in het orderbook staat een sell van 0,0045 én 0,0042. Pakt ie dan automatisch de beste deal, dus in dit geval 0,0042?

Verder, als ik een altcoin koop op Bitfinex kan ik de prijs in BTC van die coin invullen en het aantal coins dat ik wil kopen. Ik zie echter nergens staan hoeveel de totaalprijs in BTC wordt. Wordt dat niet gegeven?
Rannasha schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Staat in de topicstart. Dit werkt hetzelfde voor iedere CLOB-exchange (CLOB = Central Limit Order Book).
Natuurlijk, dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Ik heb net de topicstart even geraadpleegd en toch blijf ik met een vraagje zitten, sorry O-)

Ik snap nu ook waarom men een fan is van Binance, die voert alleen nog maar market orders uit dus pakt automatisch de beste buy- of selloptie.

Nu zie ik dat Bitfinex standaard (of in ieder geval bij mij) op limit staat. Ik begrijp dat je dan een bepaalde waarde aan je coins kan geven waartegen je wilt kopen of verkopen. Uit de topicstart:

"Op het moment dat koper K net zoveel of meer* biedt voor bitcoins dan de vraagprijs van verkoper V dan schudden ze elkaar de hand en vindt er een transactie plaats. Na die transactie zal een van de twee (of beide) meneren al zijn euros geruild hebben voor bitcoins of andersom en verlaat hij de rij.

* Als een koper meer biedt dan een verkoper vraagt, dan geldt de prijs van degene die als laatst in de rij is gaan staan.

Wat wordt er dan bedoeld met 'die als laatst in de rij is gaan staan'. Op basis van tijdstip?

@BabyRattle Metaverse al opgepikt? Jij had toch een neusje voor coins die groot worden? ;)
Rannasha schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:36:
[...]

Dat kan niet, want met alleen market orders heb je geen orderboek om die orders mee te matchen. Iemand moet limit orders plaatsen die tegenover de market orders komen te staan.
Zucht, natuurlijk. Ik ben ook nog zo'n noobje. Thanks, alweer!

[ Voor 62% gewijzigd door GrazendeKoe op 11-10-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 12-09 09:54
GrazendeKoe schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:03:
Als je een buy of sell plaatst, match het dan jouw order met de beste matchende tegen order? Stel je doet een buy op coin X van 0,0045 BTC maar in het orderbook staat een sell van 0,0045 én 0,0042. Pakt ie dan automatisch de beste deal, dus in dit geval 0,0042?
Staat in de topicstart. Dit werkt hetzelfde voor iedere CLOB-exchange (CLOB = Central Limit Order Book).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
[...]

Ik ook jammer genoeg 50% of zelfs meer in de min. Voor een 300 euro Stratis gekocht rond juni, helaas. Ik HODL ook en 300 euro is ook het einde van de wereld niet.
Er komt hopelijk eindelijk wat goed nieuws aan, hij moet enorm stijgen eer ik winst ga maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 23:05

The_Worst

Unox

Stratis is de enige coin waar ik verlies op heb geleden en heb verkocht. De grootste miskoop die ik heb gedaan. Normaliter verkoop ik niet met verlies maar met andere coins het verlies wel weer goed kunnen maken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Satangel schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:24:
[...]

Ik ook jammer genoeg 50% of zelfs meer in de min. Voor een 300 euro Stratis gekocht rond juni, helaas. Ik HODL ook en 300 euro is ook het einde van de wereld niet.
Er komt hopelijk eindelijk wat goed nieuws aan, hij moet enorm stijgen eer ik winst ga maken :(
Neem je verlies en investeer het in andere coins.
Gezien de enorme volatiliteit in crypto, zijn stijgingen (of dalingen :P ) van xx% niet heel gek.
De kans is daarmee groter dat je je originele inleg terugverdient.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvT

rvT

[...]

Tip: wordt niet te gehecht aan een coin en loop de kudde niet teveel achterna. Het gaat er niet om wat Stratis doet, het gaat eromheen wat de kudde doet. En die kudde moet je voor zien te zijn, dan maak je winst.

Ik was zelf ook helemaal onder de indruk van Stratis, echter gaf het mij niet het rendement die ik zou willen hebben. Inmiddels kan ik met mijn huidige portefeuille 7x zoveel Stratis terugkopen als dat ik 1,5 maand geleden in mijn portefeuille had. Zo uniek als Stratis in mei was zijn ze niet meer. Andere projecten hebben ook resultaat geboekt inmiddels waardoor ze in staat zijn om minimaal hetzelfde te leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk niet, hij gaat het ook niet verbieden maar wel reguleren. Het bankwezen in Rusland loopt echt al lichtjaren op ons voor als je het puur bekijkt vanuit de klant, de eindgebruiker. Als particulier geld storten en rekeningen betalen bij atm's, zeer goede apps voor online bankieren, hele lage tarieven, via je rekening kunnen beleggen in oa edelmetalen, instant overboekingen etc. etc. Ik was echt een beetje flabbergasted toen ik een rekening opende daar en de mogelijkheden zag, zeker afgezet tegen de kosten. Daar bovenop kost mobiele data geen drol dus het wordt ook breed gedragen, voor 1GB per maand moest ik 100 roebel afrekenen, omgerekend nog geen €1,50... Unlimited 4G heb je voor nog geen tientje p.m. en in de grote steden is de snelheid prima tot zeer goed, daarbuiten is weer een heel ander verhaal, daar moet ik dan wel eerlijk in zijn maar de afstanden zijn dan ook niet te vergelijken met hier. :)

Crypto's gaan daar ongetwijfeld deel van uitmaken. Buterin heeft al regelmatig gesprekken met Putin mbt Ethereum, geloof mij maar dat daar een (overheids)platform uit voort komt en misschien nemen ze zelfs wel de leiding in de hele ontwikkeling en commercialisatie binnen de fintech. Hier een uitspraak van Putin uit augustus: 'Putin was attracted to Ethereum as a ‘potential tool to help Russia diversify its economy beyond oil and gas’. After meeting Ethereum founder Vitalik Buterin, Putin said that ‘the digital economy isn’t a separate industry, it’s essentially the foundation for creating brand new business models,’ - critical after Russia’s recession.

Bijbehorende link: Klik!

Het zal echt niet van vandaag op morgen komen maar Rusland Putin zou gek zijn als hij dit laat schieten en dat gaat hij ook niet doen. Als hij het handig aanpakt zou dit weleens het mooiste kadootje kunnen zijn wat ze in tijden in de schoot geworpen hebben gekregen. ;)

De genoemde mogelijkheden bij Russische banken zijn gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring met Sverbank.

Wellicht lijk ik heel positief over Rusland maar ik ken ook zeker de grote nadelen. Ik zou er absoluut never nooit niet willen wonen maar als soort van 'toerist' is het daar prima vertoeven als het maar niet te lang duurt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08 18:11
rvT schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:06:
[...]

Tip: wordt niet te gehecht aan een coin en loop de kudde niet teveel achterna. Het gaat er niet om wat Stratis doet, het gaat eromheen wat de kudde doet. En die kudde moet je voor zien te zijn, dan maak je winst.

Ik was zelf ook helemaal onder de indruk van Stratis, echter gaf het mij niet het rendement die ik zou willen hebben. Inmiddels kan ik met mijn huidige portefeuille 7x zoveel Stratis terugkopen als dat ik 1,5 maand geleden in mijn portefeuille had. Zo uniek als Stratis in mei was zijn ze niet meer. Andere projecten hebben ook resultaat geboekt inmiddels waardoor ze in staat zijn om minimaal hetzelfde te leveren.
Ach, ik kan er eerlijk gezegd niet van wakker liggen. Ik geloof in de voortgang die ze boeken en het product, dan komt de prijs vanzelf wel. Ze moeten alleen echt hun marketing gaan verbeteren, ik ben daarom erg benieuwd hoe ze de nieuwe update gaan lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Ik snap nu ook waarom men een fan is van Binance, die voert alleen nog maar market orders uit dus pakt automatisch de beste buy- of selloptie.
Dat kan niet, want met alleen market orders heb je geen orderboek om die orders mee te matchen. Iemand moet limit orders plaatsen die tegenover de market orders komen te staan.
"Op het moment dat koper K net zoveel of meer* biedt voor bitcoins dan de vraagprijs van verkoper V dan schudden ze elkaar de hand en vindt er een transactie plaats. Na die transactie zal een van de twee (of beide) meneren al zijn euros geruild hebben voor bitcoins of andersom en verlaat hij de rij.

* Als een koper meer biedt dan een verkoper vraagt, dan geldt de prijs van degene die als laatst in de rij is gaan staan.

Wat wordt er dan bedoeld met 'die als laatst in de rij is gaan staan'. Op basis van tijdstip?
Ja.

Als, in een verder leeg orderboek, ik een verkooporder plaats voor 100 en bij plaatst daarna een kooporder voor 110, dan worden deze met elkaar gematched voor de prijs 100. Jij betaalt dus minder dan de limiet-waarde die je hebt aangegeven, ik ontvang precies wat ik heb gevraagd als limiet. Andersom, als jij eerst een kooporders plaatst voor 110 en ik plaats daarna een verkooporder voor 100, dan wordt deze order voor 110 uitgevoerd en ontvang ik meer dan mijn limiet-bedrag, terwijl jij precies je limiet-bedrag betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:09
Stratis moet 400% omhoog voordat ik weer break-even ben :) Dan zal er toch heel wat moeten gebeuren maar ik wacht geduldig af haha.

Nee de afgelopen maanden is wel duidelijk dat de bitcoin het toch echt veel beter doet dan de gemiddelde altcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Ik heb zelf ook Stratis. Break-even point bij mij is lang niet zo hoog als bij jou. Ik heb geen glazenbol, maar ik verwacht dat Stratis tzt zal stijgen. Affijn, ik hou ze ook gewoon vast. Hopelijk stijgt de waarde met aankomend nieuws
Janpietertje89 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:04:
Stratis moet 400% omhoog voordat ik weer break-even ben :) Dan zal er toch heel wat moeten gebeuren maar ik wacht geduldig af haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Zetten jullie na al je handel alles weer terug in de wallet of laten jullie alles bij bittrex binance staan?
Ik vind het makkelijker om online te hebben voor snel handelen en ik handel ongeveer 1 a 2 x per week all in, btc naar alt en bij genoeg winst weer terug. BTC zie ik als safe haven in de tijd tussen traden door
Ook de fee komt er ook nog bij kijken bij elke keer overpompen.
Maar gevoelsmatig denk ik wel als ze ooit gehackt worden ben ik misschien alles kwijt. Wat doen jullie er waarom die keuze cq afweging?

Andere vraag ik ga paar dagen naar een festival toe en wil me daar even niet bezighouden met handel :-)
Mijn gevoel zegt laat alles op BTC staan in de tussentijd. Maar ik lees hier veel, investeer alleen in alt's die gaan binnenkort omhoog. Zou het echt aan te raden om alles in alt te steken en dan weg te gaan? Dan graag een sterk argument :-)

[ Voor 31% gewijzigd door ErikRo op 11-10-2017 17:55 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebapao
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:03
ErikRo schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:49:
Andere vraag ik ga paar dagen naar een festival toe en wil me daar even niet bezighouden met handel :-)
Mijn gevoel zegt laat alles op BTC staan in de tussentijd. Maar ik lees hier veel, investeer alleen in alt's die gaan binnenkort omhoog. Zou het echt aan te raden om alles in alt te steken en dan weg te gaan? Dan graag een sterk argument :-)
Je kan natuurlijk ook alles in Tether zetten tijdelijk. Dan weet je zeker dat het z'n waarde houdt. Dit is gewoon 1 op 1 de dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

sebapao schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:23:
[...]

Je kan natuurlijk ook alles in Tether zetten tijdelijk. Dan weet je zeker dat het z'n waarde houdt. Dit is gewoon 1 op 1 de dollar.
Of CORION, (bijna) zelfde concept. Of nog beter, spreiden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je gooit traderbit op je telefoon en je kan daar ook handelen. Als je tussendoor naar het toilet (festival=bier) moet oid. :+

Edit: het is vandaag wel een erg saai handelsdagje trouwens, toevallig hier ook een lokale vrije dag dus genoeg andere dingen te doen maar ik zie liever alles in het rood. :P Dat levert me gek genoeg veel meer op dan die groene bedoening van vandaag. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Laatst online: 12-09 14:33

p0st

Dutch Reefer

Jumpman schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:17:
[...]

Geen beste ProTip, na jou tip is hij alleen maar gezakken in waarde. :)
Daarom stonden er ook 3 disclaimers in 1 zin haha! Had ik nu maar Metaverse aangeboden als ProTip, die heb ik gisteravond laat nog even meegenomen voor 1,39 per stuk en die staat nu op 2,13. Oh this crypto :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP_Z4
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 19:56
Janpietertje89 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:04:
je bent niet de enige, ik had 60% van mijn geld naar Stratis omgezet, iedere keer na een daling dacht ik, bijkopen. heb daar 2/3 van mijn BTC waarde zien verdampen. Gelukkig zit ik vergeleken met het begin van het jaar zit nog in de plus (btc x 1,2, dollars >10x).
ik stap nu zeker niet uit met Stratis, die heb ik voor de lange termijn, echter pijn doet het wel

in deze markt leggen veel goede coins het af tegen de powerpointpresentaties van vele andere waardeloze coins, je voelt dat je als kleine belegger van links naar rechts wordt gegooid, maar dat maakt het tegelijkertijd ook zo fascinerend, de leercurve was voor mij toch langer dan ik had gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Ik zou niet alles in BTC steken. Neem een voorbeeld aan verge. Zij gaan binnen kort over wraith protocol en meerdere nieuwe functies voor privacy, die nog geen enkele andere munt heeft. Dit wil niet zeggen dat verge direct daardoor gaat stijgen maar ik ben er sterk van overtuigd dat voor 2018 de coin zeker 200% is gestegen.

Natuurlijk ga je niet maanden weg dus daarvoor hoef je het niet een altcoin te kopen want ik zie geen enkele altcoin binnenkort echt veel stijgen maar als je toch een coin zoekt en niet continue die fee wilt betalen kan je wel gelijk voor een munt gaan die interessant is.

Ik heb zelf dan ook een flink aantal verge coins geïnvesteerd en verwacht er echt veel van.

Voor iedereen die nog een potentiële coin zoekt. Lees en leer van verge en koop nog wat voordat ze de updates uitbrengen en overstappen op wraith protocol.

https://github.com/vergecurrency

[ Voor 32% gewijzigd door ChristianBurger op 11-10-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boksen79
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10-2017
Zetten jullie na al je handel alles weer terug in de wallet of laten jullie alles bij bittrex binance staan?
Ik vind het makkelijker om online te hebben voor snel handelen en ik handel ongeveer 1 a 2 x per week all in, btc naar alt en bij genoeg winst weer terug. BTC zie ik als safe haven in de tijd tussen traden door
Ook de fee komt er ook nog bij kijken bij elke keer overpompen.
Maar gevoelsmatig denk ik wel als ze ooit gehackt worden ben ik misschien alles kwijt. Wat doen jullie er waarom die keuze cq afweging?

Deze problematiekis IMO 1 van de belangrijkste in cryptoland.
Als je terug naar fiat gaat dien je mss belasting te betalen, denk ik. als zijnde gerealiseerde winst?? Daarbij denk ik dat je dan weer opnieuw een fee moet betalen van fiat naar bitcoin om weer in cryptocurrencies te kunnen handelen.

Als Tether betrouwbaar zou zijn, zou het in potentie na bitcoin de een na belangrijkste coin zijn. Ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met aandelen en of er een vergelijkbaar iets als Tether in de aandelen wereld is, en of datgene betrouwbaar is.

Ik ben de grootste noob hier maar ik denk dat ikzelf toch maar strategieën met Tether ga moeten gebruiken. naast Tether is er een andere hele stabiele coin die bijna alleen maar stijgt. die coin heet ''bitconnect''.
nadeel van deze coin is dat het hoogstwaarschijnlijk een ponzi(het bedrijf achter deze coin is mss een ponzi) is. Deze coin wordt daarom dus ook alleen maar op 1 a 2 exchanges verhandeld met volume en niet op een grote exchange zoals bijvoorbeeld bittrex.

ik denk er over na om ook deze riskante coin te onderzoeken, aangezien deze coin gestaag naar de ''moon'' lijkt te gaan met alle risico's(potentiële ponzi) van dien.

het veiligst is naar mijn noob mening, bij een winstpositie te converteren naar Tether of naar fiat...
(volgens mij heeft tether ook geen offline wallet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Mijn portfolio bestaat uit 70% ETH en 30% BTC.
Ik ga voor een half jaar / jaar reizen en me even niet meer bezig houden met de koers en trade market etc.

Wat zeggen jullie, alles zo laten staan in mijn wallet of alles omzetten naar eth / btc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:09
boksen79 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:55:
[...]

Als je terug naar fiat gaat dien je mss belasting te betalen, denk ik. als zijnde gerealiseerde winst?? Daarbij denk ik dat je dan weer opnieuw een fee moet betalen van fiat naar bitcoin om weer in cryptocurrencies te kunnen handelen.

Als Tether betrouwbaar zou zijn, zou het in potentie na bitcoin de een na belangrijkste coin zijn. Ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met aandelen en of er een vergelijkbaar iets als Tether in de aandelen wereld is, en of datgene betrouwbaar is.

Ik ben de grootste noob hier maar ik denk dat ikzelf toch maar strategieën met Tether ga moeten gebruiken. naast Tether is er een andere hele stabiele coin die bijna alleen maar stijgt. die coin heet ''bitconnect''.
nadeel van deze coin is dat het hoogstwaarschijnlijk een ponzi(het bedrijf achter deze coin is mss een ponzi) is. Deze coin wordt daarom dus ook alleen maar op 1 a 2 exchanges verhandeld met volume en niet op een grote exchange zoals bijvoorbeeld bittrex.

ik denk er over na om ook deze riskante coin te onderzoeken, aangezien deze coin gestaag naar de ''moon'' lijkt te gaan met alle risico's(potentiële ponzi) van dien.

het veiligst is naar mijn noob mening, bij een winstpositie te converteren naar Tether of naar fiat...
Er bestaat niet zoiets als winstbelastig bij het handelen in cryptocurrency voor een particuliere handelaar. De enige belasting die mogelijk van toepassing is, is vermogensbelasting (bij een vermogen boven de 30k). En voor je vermogensbelasting is het totaal niet relevant of je je geld in crypto-currency of gewone fiat hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor deze heldere uiteenzetting. Rest mij een vraag en dat is eigenlijk dezelfde als bij de vorige vork.
Wat denk je dat er met de alts en de pairing met Btc op exchanges gaat gebeuren? Als BTC core dominant blijft gaat er vermoed ik niet veel gebeuren en wordt de segwit2x-tak een 'gewone' alt net als Btc-Cash.. Maar wat als Btc1 en Btc2 gelijkwaardig blijken te zijn of het andere uiterste; Btc2 (segwit2x dus) blijkt de dominante tak te zijn? In dit geval zouden alle alts die gepaird zijn aan Btc1 gekoppeld zijn aan de zwakke broeder en dat lijkt me niet goed voor de exchanges en de bezitters en miners van alts. Denk je dat de exchanges dan de volledige pairing om gaan gooien of alles aan beide takken koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boksen79
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10-2017
Janpietertje89 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:35:
[...]

Er bestaat niet zoiets als winstbelastig bij het handelen in cryptocurrency voor een particuliere handelaar. De enige belasting die mogelijk van toepassing is, is vermogensbelasting (bij een vermogen boven de 30k). En voor je vermogensbelasting is het totaal niet relevant of je je geld in crypto-currency of gewone fiat hebt zitten.
Thx voor de essentiele info, weer wat geleerd!!! ahem ik ben ook een echte noob :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
boksen79 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:55:
[...]

Bitconnect lees ik idd wat vage dingen over zou er zelf niet snel opgaan hoe veelbelovend ook of ze moeten eerst op Biitrex of Binance komen dan kun je het eerst een tijdje aankijken.
aan de andere kant Ponzi of niet als hij stijgt kun je paar dagen/weken meestijgen en daarna verkopen, zolang je niet te lang blijft hangen, mocht het idd Ponzi zijn.
Soms moet je gewoon uitstappen omdat het tijd is en niet omdat je denkt cq hoopt op meer winst.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
Helder verhaal, zelfs voor iemand zoals ik.

Betreffende block wordt pas ergens half november bereikt. Wat staat er dan 25 oktober te gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 11-09 22:50
FireFox1980 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 23:12:
[...]

Helder verhaal, zelfs voor iemand zoals ik.

Betreffende block wordt pas ergens half november bereikt. Wat staat er dan 25 oktober te gebeuren?
Dat is bitcoin gold dat is totaal iets anders en volgens mij ook totaal niet relevant. Moet je even op googlen is al genoeg over geschreven. Ook een fork maar slaat nergens op, imho.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
loewie1984 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 23:16:
[...]

Dat is bitcoin gold dat is totaal iets anders en volgens mij ook totaal niet relevant. Moet je even op googlen is al genoeg over geschreven. Ook een fork maar slaat nergens op, imho.
Ah dat wist ik natuurlijk. Ik haalde even wat dingen door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 09:55
zo... ff wat goede pumps gemist vanmorgen op Bittrex.

ParkByte stond op +600% en Mona op +300%

jammer genoeg net te lang bezig geweest met koffie drinken vanochtend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebapao
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:03
Gaat keihard omhoog inderdaad. GBG ook al... zijn de whales 's nachts wakker geworden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

JJ16v schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:32:
zo... ff wat goede pumps gemist vanmorgen op Bittrex.

ParkByte stond op +600% en Mona op +300%

jammer genoeg net te lang bezig geweest met koffie drinken vanochtend :(
Ik zou er niet rouwig om zijn. Op het moment dat een pump bezig is ben je 9 van de 10 keer al te laat. De kans dat je geld vast komt te zitten in dit soort pumps is velen malen groter dan de kans dat je er rijk door gaat worden.

De teleurstelling die jij nu voelt is precies wat ze willen veroorzaken met dit soort pumps. Laat je niet gek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:57:
[...]

Ik zou er niet rouwig om zijn. Op het moment dat een pump bezig is ben je 9 van de 10 keer al te laat. De kans dat je geld vast komt te zitten in dit soort pumps is velen malen groter dan de kans dat je er rijk door gaat worden.

De teleurstelling die jij nu voelt is precies wat ze willen veroorzaken met dit soort pumps. Laat je niet gek maken.
ik was juist precies op tijd alleen niet aan het opletten :)
ik stap eigenlijk nooit in wanneer een coin al op +30% ofzo staat grote kans op dat je de sjaak bent inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
JJ16v schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:02:
[...]

ik was juist precies op tijd alleen niet aan het opletten :)
ik stap eigenlijk nooit in wanneer een coin al op +30% ofzo staat grote kans op dat je de sjaak bent inderdaad
Je denkt misschien dat je op tijd bent maar dat lijkt me toch sterk, tenzij je inside knowledge hebt van welke coin gepumpt gaat worden en tot welke hoogte. Of was jij deze shitcoins al in de gaten aan het houden voordat ze pumpten? Ze zien er dood uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Die coins werden al vermeld op telegram als pump en dump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
heb bittrex standaard gesorteerd op change staan, dus zie je snel dat ze beginnen te stijgen, begint sowieso vaak rond 6:00 uur.
vaak zat rond de 50% gepakt zo je moet alleen niet gierig worden

wat ook goed werkt als je er op tijd bij bent meteen sell order maken rond de -10% van de top en die steeds aanpassen al naar gelang hij stijgt dus ook al start je verkeerd heb je max 10% verlies.

[ Voor 34% gewijzigd door JJ16v op 12-10-2017 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Laatst online: 27-06 21:35

@BabyRattle Metaverse al opgepikt? Jij had toch een neusje voor coins die groot worden? ;)

[...]

Zucht, natuurlijk. Ik ben ook nog zo'n noobje. Thanks, alweer!
Haha nou ik zag ETP toen hij op 1.40 euro stond. Had erin kunnen stappen maar er zijn mij teveel onduidelijkheden na kortstondig onderzoek.

Ook heb ik geen account op bitfinex dus ben er niet mee bezig geweest om aan te schaffen en door het proces te gaan om 10000 in te leggen(weet ook niet wat de daglimieten zijn).

Op dit moment ben ik aan het afwachten hoe NEO het doet met de komende gebeurtenissen met china maar ik heb"high hopes for succes" en ben ik druk in huis aan het klussen om tijd te doden.

Recent m'n baan werkweek ingekort naar de helft aan uren en dat geeft tijd om bezig te zijn met de hoognodige verbouwing. Geeft mn hoofd de komende maand rust met continu het nieuws door te spitten hehe.

Leuk om te zien vandaag zoveel selloffs van altcoins dat naar bitcoin schuift voor de zogenaamde hardfork. Voor mensen die in willen stappen op altcoins kunnen dat de komende dagen doen. Want reken er maar op dat na de hardfork er heel veel geld zoals altijd terug naar de altcoins gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door BabyRattle op 12-10-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Nice. Mooie tweestrijd dus tussen de miners enerzijds en de gebruikers anderzijds.

Stel B2X blijkt na verloop van tijd de sterkste chain te zijn (wat ik trouwens niet hoop, 2mb block zijn blijkbaar nog niet broodnodig nu) gaat men de alts dan ook uitdrukken t.o.v. B2X in plaats van BTC?

Dat lijkt me namelijk een hele transformatie om dat in de markt te gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Zijn er meer mensen met problemen Kraken? Geeft al hele morgen 502 errors.

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 09:43

beany

Meeheheheheh

defixje schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:27:
Zijn er meer mensen met problemen Kraken? Geeft al hele morgen 502 errors.
Kraken geeft altijd errors. Ik begrijp niet dat mensen nog steeds Kraken gebruiken. Het hoeft maar heel even druk te worden en ze gaan onderuit.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Nu online
Iemand de pump gezien van csc?
Deze coin had ik ooit voor de lol aangeschaft maar is nu 116.36% gestegen naar 0,16.

Zijn nieuwe ontwikkelingen( nog niet doorgelezen) maar toch.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:12
beany schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:29:
[...]

Kraken geeft altijd errors. Ik begrijp niet dat mensen nog steeds Kraken gebruiken. Het hoeft maar heel even druk te worden en ze gaan onderuit.
Ik gebruik het voor van en naar fiat te gaan. Als trading platform is het best waardeloos en kan je beter bittrex/ploniex/... gebruiken.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08
Zo door de $5000 grens

Modbreak:Zie topicwaarschuwing

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 12-10-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Waarom zakken de altcoins telkens als er een gigantische runup is in bitcoin? Dat was voor de zomer toch ook niet zo.

In september zakte bitcoin en dus ook de alts.
In oktober stijgt bitcoin en zakken de alts. :?

[ Voor 29% gewijzigd door ion op 12-10-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08
ionn schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:19:
Waarom zakken de altcoins telkens als er een gigantische runup is in bitcoin? Dat was voor de zomer toch ook niet zo.

Ze zakken niet je krijgt minder btc voor je altcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoHound
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
ionn schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:19:

ben erg benieuwd, ben redelijk nieuw in de cryptocurrency maar sinds ik wat altcoins in mijn beheer heb zijn ze allemaal sterk gedaald (20 tot 30%). nu maar lekker afwachten. tot die hardfork voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

alki schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:27:
[...]

Ze zakken niet je krijgt minder btc voor je altcoin
Dan zakken ze toch in prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
ionn schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Dan zakken ze toch in prijs ;)
Dat ligt eraan of je kijkt in btc of euro/dollar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Laatst online: 27-06 21:35
Dat heb ik altijd al vreemd gevonden hoe die verhouding werkt. Je zou ook kunnen denken 10 euro 0.006 satoshi koers op een altcoin op 5000bitcoin waarde. Dat als de bitcoin op 10000 zit dat de satoshi koers op 0.006 blijft en het nu 20 euro waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die alt-dalingen zijn volgens mij een trend geworden. Waarschijnlijk door whales die dan even dubbel graaien. Als je goed kijkt zie je dat deze Bitcon stijging gepland is. Vanaf 2:00 werden sommige alts al verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Laatst online: 26-05 23:07
Saturnus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:39:
Die alt-dalingen zijn volgens mij een trend geworden. Waarschijnlijk door whales die dan even dubbel graaien. Als je goed kijkt zie je dat deze Bitcon stijging gepland is. Vanaf 2:00 werden sommige alts al verkocht.
Iedereen verkoopt alts om bitcoin te kopen, zodat ze meer Bitcoin Gold hebben op 1 november, na de kopieslag van omstreeks 25 okt.

Met de winst die ze hopen te behalen met deze 'gratis' coins, kopen ze dan weer nieuwe altcoins. Verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
BabyRattle schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:37:
Dat heb ik altijd al vreemd gevonden hoe die verhouding werkt. Je zou ook kunnen denken 10 euro 0.006 satoshi koers op een altcoin op 5000bitcoin waarde. Dat als de bitcoin op 10000 zit dat de satoshi koers op 0.006 blijft en het nu 20 euro waard is...
Neem bijvoorbeeld een Litecoin, die kost (plusminus) 50 Dollar. Ookal stijgt Bitcoin ineens naar 10k, dan kost die ene Litecoin nogsteeds 50 dollar. Alleen krijg je voor die 50 dollar minder Bitcoin terug. De prijs in Dollar blijft hetzelfde, de prijs in Bitcoin daalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFox1980
Luuk schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

Dat ligt eraan of je kijkt in btc of euro/dollar :)
Ik kijk in beide en in beide zakken ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Luuk schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Neem bijvoorbeeld een Litecoin, die kost (plusminus) 50 Dollar. Ookal stijgt Bitcoin ineens naar 10k, dan kost die ene Litecoin nogsteeds 50 dollar. Alleen krijg je voor die 50 dollar minder Bitcoin terug. De prijs in Dollar blijft hetzelfde, de prijs in Bitcoin daalt.
Of wat ik.van de week had. Gekocht op dollar waarde dat leest nu eenmaal makkelijker.
Later staat hij op dollar winst maar zag later dat BTC net zo hoog was als de inkoop.
Heb ik dan winst gemaakt of niet. Dat blijft ik altijd lastig vinden en kan ik niet volgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
B00st3r schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Iedereen verkoopt alts om bitcoin te kopen, zodat ze meer Bitcoin Gold hebben op 1 november, na de kopieslag van omstreeks 25 okt.
_O-

Nogmaals: Bitcoin Gold is een onzinnig prutsproject dat toevallig veel aandacht heeft gekregen dankzij de daadwerkelijke significante fork die er binnenkort plaats gaat vinden (SW2X).

[ Voor 26% gewijzigd door Rannasha op 12-10-2017 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:01:
[...]

_O-

Nogmaals: Bitcoin Gold is een onzinnig prutsproject dat toevallig veel aandacht heeft gekregen dankzij de daadwerkelijke significante fork die er binnenkort plaats gaat vinden (SW2X).
Inderdaad, dit is gewoon weer een goed uitgevoerde marketingstunt.
B00st3r schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Met de winst die ze hopen te behalen met deze 'gratis' coins, kopen ze dan weer nieuwe altcoins. Verwacht ik.
*kugh* scam *kugh*

[ Voor 4% gewijzigd door Defector op 12-10-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
ErikRo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Of wat ik.van de week had. Gekocht op dollar waarde dat leest nu eenmaal makkelijker.
Later staat hij op dollar winst maar zag later dat BTC net zo hoog was als de inkoop.
Heb ik dan winst gemaakt of niet. Dat blijft ik altijd lastig vinden en kan ik niet volgen.
Even heel simpel gezegd, dan heb je in Dollars winst gemaakt maar in BTC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Laatst online: 26-05 23:07
[...]

_O-

Misschien deed ik voorkomen alsof ik supporter ben van Bitcoin Gold, dat ben ik zeker niet. Ik verwacht dat iedereen die Bitcoin Gold ontvangt, dit erg snel zal verkopen en de winst zal stoppen in altcoins of bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Net 400$ in COSS gestoken! Ben benieuwd of ze net zo groot kunnen worden als binance of nog zelfs groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
B00st3r schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:13:
[...]

[...]

Misschien deed ik voorkomen alsof ik supporter ben van Bitcoin Gold, dat ben ik zeker niet. Ik verwacht dat iedereen die Bitcoin Gold ontvangt, dit erg snel zal verkopen en de winst zal stoppen in altcoins of bitcoin.
Dat zeker. Bitcoin Gold zal echter bijzonder weinig opleveren en ik verwacht niet dat er serieuze handelaren zijn die hun huidige posities opgeven om meer BTC in te slaan vanwege Bitcoin Gold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
[...]

_O-

betekent dat dan dat iedere scanner een fork kan maken met de naam Bitcoin zilver Bitcoin diamant etc om zo mee te liften op de naam bitcoin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Als btc in de tussentijd gestegen is heb je dus winst. Dat is niet zo lastig toch? Je winst had alleen groter kunnen zijn als je btc had vastgehouden. :)
Keldert btc dan maak je dus verlies. Eigenlijk moet je bij het kopen/verkopen alleen kijken naar een enkel handelspaar en voor je totale portefeuille de koers van btc in de gaten houden. Dat kun je bijv. doen met cointracking of in een eigen excelsheet. Kijken naar dollar als je in de euro zone zit is ook niet handig alhoewel de dollar wel leidend is bij de prijs van btc.

Zoals ik een paar dagen terug poste, ik heb op een altcoin ook 1/3 verloren maar de prijs in euro was hetzelfde omdat btc gestegen is. Soit, so be it. Had ik maar heb ik nu toch niks meer aan. Lesje voor de volgende keer, niet teveel kopen als btc stijgt. ;)
Als de alt stijgt tov btc en btc tov euro dan heb je dubbel winst, daalt de alt tov btc en btc tov euro dan heb je dubbel verlies en alles er tussenin. Je loopt simpelweg een dubbel valuta risico en daar moet je je altijd van bewust zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoost
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 16:32
Rannasha schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:20:
[...]
Bitcoin Gold zal echter bijzonder weinig opleveren
[...]
Dat dacht ik ook van BCH (toch 6% rendement op m'n BTC gemaakt).
En van eBTC. Ooit opgegeven voor de airdrop, zooi van gekregen en uiteraard meteen in de verkoop gegooid want het is een prutding. 5 ETH voor nop. 8)7

Er zijn mensen die er geld voor geven, dus zijn er mensen die ze dat geld graag afhandig maken. Dus levert het wat op? Ik durf niets meer te voorspellen...
Rannasha schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:20:
[...]
en ik verwacht niet dat er serieuze handelaren zijn die hun huidige posities opgeven om meer BTC in te slaan vanwege Bitcoin Gold.
... en ondanks wat ik net schreef ben ik het ook hiermee eens :D
Pagina: 1 ... 4 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]