[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 223 Laatste
Acties:
  • 1.466.101 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Ik weet niet of het al een keer voorbij is gekomen maar voor de leken onder ons is dit wel een duidelijke uitleg over een "fork"

YouTube: What a bitcoin fork actually is

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59
madmaus schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:27:
Ik heb gisterenochtend via blockchain.info mijn laatste bitcoin naar een exchange overgemaakt echter is hij nog steeds unconfirmed (30 uur later).
Tipje voor de volgende keer: gebruik de ViaBTC accelerator, maar doe het direct over het hele uur. De slots worden per heel uur vrijgegeven. (Tenminste, dat was een aantal maanden geleden zo, heb hem al een tijdje niet meer gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
PilatuS in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Van 20 Mei tot 4 November. Had dit echt nooit zo snel verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hJ7TRM4W8Rz1fCjkgWs7IA1n/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Even een vraag aan degenen die al lang crypto hebben (voor HODL). Wat is jullie strategie?

Ikzelf ben actief sinds eind 2013. Heb alle klassieke fouten gemaakt maar de afgelopen 9 maanden zit ik toch in een redelijk goede HODL positie (75% BTC 20% ETH 5% andere alts). Ik heb alleen een (luxe) probleem. Ik heb geen uitstapstrategie en zou die wel graag willen hebben. Gezien de stijgingen van afgelopen maanden neemt de waarde van mn portfolio dusdanig toe dat ik vind wel zo'n strategie te moeten hebben. Alle initiele investeringen heb ik al weer in EUR omgezet dus daar loop ik in ieder geval geen risico mee. Ik wil alleen bijvoorbeeld als mijn portfolio bijvoorbeeld 25K euro is 50% omzetten in euro en m'n winst pakken. Hebben jullie een dergelijke strategie of is HODL voor jullie echt HODL?

Mijn visie op BTC: ik zie bitcoin vooral als digitaal goud en niet als direct betaal middel. Ik geloof dat het waarde kan hebben en heeft maar ik zie ook de beperkingen en vrees voor strenge overheidsregulatie wanneer het (echt) groot gaat worden.

Zou hier graag jullie mening over horen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bartske schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:49:
Ik wil alleen bijvoorbeeld als mijn portfolio bijvoorbeeld 25K euro is 50% omzetten in euro en m'n winst pakken. Hebben jullie een dergelijke strategie of is HODL voor jullie echt HODL?
Ik zou verkopen als het geld echt kan gebruiken. Je kan beter wat je hebt aan BTC vasthouden dan bijvoorbeeld 10.000 euro op je spaarrekening zetten terwijl je het niet gebruikt. Het is zonde om geld wat je niet ook echt gaat gebruiken uit BTC te halen. Dit is wat ik persoonlijk in ieder geval doe. Wanneer ik iets leuks met het geld kan doen wat ik in BTC heb zitten zal ik het verkopen. Tot die tijd hou ik het vast. Op dit moment is er niets wat ik met het geld zou willen of kunnen doen, dus hou ik het gewoon vast in BTC. Het hangt van de toekomst af wanneer ik mijn BTC verkoop. Zolang ik niets met het geld kan of wil doen, ik heb alles wat ik wil op dit moment al, hou ik het gewoon lekker vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Even een vraag aan degenen die al lang crypto hebben (voor HODL). Wat is jullie strategie?

Hebben jullie een dergelijke strategie of is HODL voor jullie echt HODL?
HOLD is inderdaad HODL, tenzij ik er iets van wil betalen in EUR. Concreet is dit voor het grootste deel hypotheek aflossingen. En de belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:08

Ikzelf ben actief sinds eind 2013. Heb alle klassieke fouten gemaakt maar de afgelopen 9 maanden zit ik toch in een redelijk goede HODL positie (75% BTC 20% ETH 5% andere alts). Ik heb alleen een (luxe) probleem. Ik heb geen uitstapstrategie en zou die wel graag willen hebben. Gezien de stijgingen van afgelopen maanden neemt de waarde van mn portfolio dusdanig toe dat ik vind wel zo'n strategie te moeten hebben. Alle initiele investeringen heb ik al weer in EUR omgezet dus daar loop ik in ieder geval geen risico mee. Ik wil alleen bijvoorbeeld als mijn portfolio bijvoorbeeld 25K euro is 50% omzetten in euro en m'n winst pakken. Hebben jullie een dergelijke strategie of is HODL voor jullie echt HODL?

Mijn visie op BTC: ik zie bitcoin vooral als digitaal goud en niet als direct betaal middel. Ik geloof dat het waarde kan hebben en heeft maar ik zie ook de beperkingen en vrees voor strenge overheidsregulatie wanneer het (echt) groot gaat worden.

Wij hodlen tot we het huis af kunnen betalen of als we het op dat moment nodig hebben. Maar als we het gaan cashen dan laten we 10% staan voor het geval de hele zwik nog eens over de op gaat.

Maar goed dat je de initiële inleg er al uit hebt, dat risico loop je in ieder geval niet meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor degene die graag een realtime versie van coinmarketcap.com wil :)

https://livecoinwatch.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Luuk schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:30:

Mooie site hoor!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• migila
Hebben jullie een dergelijke strategie of is HODL voor jullie echt HODL?

Je kan het holden tot je je hypotheek kan afbetalen (met het risico dat je er niet gaat komen door een regulering of crash van btc).
Of elk jaar 10% afbetalen (wat meestal de max is), en de rest laten groeien. Duurt het langer maar ben je wel elk jaar 10% van je hypotheek kwijt.
Of elke maand jezelf laten betalen uit BTC, met een vast bedrag of je maandelijkse winst bijvoorbeeld.
Of opnemen als je iets wilt kopen.

Zijn maar een paar ideeën :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022

Heb al genoeg geld op de bank en het levert niks op.
Dus ik HODL voorlopig vrolijk verder en misschien dat ik eerder kan/ga stoppen met werken door de crypto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

Luuk schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:30:

Oh, die is wel nice ja. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Houden jullie je bitcoins tijden de fork? Of gaan jullie ze omzetten in alts? Of juist jullie alts omzetten in bitcoin?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
madmaus schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:06:
Houden jullie je bitcoins tijden de fork? Of gaan jullie ze omzetten in alts? Of juist jullie alts omzetten in bitcoin?
Even de laatste 5 pagina's lezen en je vindt een paar antwoorden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

madmaus schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:06:
Ze zeggen dat het het beste is om het in je eigen wallet te laten staan maar met al de verhalen die de ronde gaan ben ik daar nog niet zo zeker van. Stel dat btc na de vork in elkaar zakt, dan kan je niet even snel je btc omzetten omdat het in je eigen wallet staat. En stel dat het bubble verhaal echt uitkomt en iedereen op bijv. coinbase hun btc gaat omzetten in euro/dollars. Ik denk dat coinbase dan ook op zn gat gaat want zoveel geld hebben ze niet achter de hand.

Het is gewoon lastig te bepalen wat er gaat gebeuren maar mijn strategie is mijn btc in mijn eigen wallet te laten staan samen met een deel bch omdat er een kans is dat die nog wel eens de grootste kan gaan worden. Hier valt genoeg informatie over te vinden.

edit: Het is nog maar de vraag dat als btc leeg loopt dat dit ook daadwerkelijk naar alts gaan, en als het naar alts gaat, welke zullen dit dan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door DutchMan op 05-11-2017 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Bedankt @PilatuS @DaCoTa @Noxa @migila @RaptorXS voor jullie input.

Ik ga er nog over nadenken, maar een strategie als in elke maand/jaar zoveel % winst afromen naar euro's zie ik wel zitten. Ik weet dat veel mensen hier ook nog niet zo lang zitten en de btc alleen nog maar omhoog hebben zien gaan maar ik kan me nog goed herinneren hoe snel het vertrouwen ook weer weg kan zijn. Dan is het toch lekker om in dat geval toch wat winst verzilverd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
De meeste exchanges werken met bitcoin markets.
Zijn die er straks dan niet meer? Stel dat ik nu all in op BCH ga en daarna bv in een andere alt wil dan zou ik normaal eerst wat BCH in BTC moeten omzetten en daarna iets anders kopen.
Gaat dat straks ook nog zo?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
madmaus schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:48:
De meeste exchanges werken met bitcoin markets.
Zijn die er straks dan niet meer? Stel dat ik nu all in op BCH ga en daarna bv in een andere alt wil dan zou ik normaal eerst wat BCH in BTC moeten omzetten en daarna iets anders kopen.
Gaat dat straks ook nog zo?
Dat weet niemand dat is wat het juist zo ingewikkeld maakt dit keer. Je kunt de boel in alt's afwachten tot de boel weer stabiel is of in BCH.
Denk dat na de fork het even rommelig en ingewikkeld wordt de komende tijd omdat niemand weet wat de miners gaan doen. En dat probleem had je met BCH en bcg fork niet.
Zelf heb ik ook wat in fiat gestopt voor de zekerheid.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Naar mijn mening zal of btc of b2x of bch de grootste worden. Zoals ik al eerder heb gezegt is er achter de schermen een hoop aan de gang en daar gaan al veel verhalen de ronde over. Wat ook veel mensen aan het denken hebben gezet is de tweet van mcafee over bch die hij niet lang daarna weer heeft verwijderd.

https://i.redditmedia.com...0c220a86008aa9c794708b135

Hij is toch wel 1 van de grote spelers in het hele verhaal. En veel mensen zeggen dat hij de tweet heeft verwijderd omdat de "timing" niet goed was. Ook dat bch nog even snel voor de btc fork een update doen om een fout in de EDA te verhelpen. Is dat omdat ze mischien verwachten dat er een grote overstap naar bch zal plaatsvinden?

Hoe dan ook. In de visie van satoshi nakamoto zat in ieder geval geen segwit of segwit 2x daarom is deze vork tegen het zere been van veel mensen.

Al met al komt er een spannende tijd aan voor de crypto wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
DutchMan schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:24:
Naar mijn mening zal of btc of b2x of bch de grootste worden. Zoals ik al eerder heb gezegt is er achter de schermen een hoop aan de gang en daar gaan al veel verhalen de ronde over. Wat ook veel mensen aan het denken hebben gezet is de tweet van mcafee over bch die hij niet lang daarna weer heeft verwijderd.

https://i.redditmedia.com...0c220a86008aa9c794708b135

Hij is toch wel 1 van de grote spelers in het hele verhaal. En veel mensen zeggen dat hij de tweet heeft verwijderd omdat de "timing" niet goed was. Ook dat bch nog even snel voor de btc fork een update doen om een fout in de EDA te verhelpen. Is dat omdat ze mischien verwachten dat er een grote overstap naar bch zal plaatsvinden?

Hoe dan ook. In de visie van satoshi nakamoto zat in ieder geval geen segwit of segwit 2x daarom is deze vork tegen het zere been van veel mensen.

Al met al komt er een spannende tijd aan voor de crypto wereld.
On the other hand zegt dit filmpje weer compleet iets anders.

YouTube: BCH Pump... The Bitcoin Mining MAFIA | Bitcoin Cash WARNING!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• o-TANK-o
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-02-2018
MP_Z4 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:07:
[...]

de professionele trader die ik volg voorspelt val naar of 6800 en als ie daardoor heen breekt naar zelfs mogelijk 6300
[...]

zie trader povolotski, dat is degene die ik volg, obv TA, zie ook zijn twitter, ik zit in zijn groep nu LIve te luisteren, nu de resistance, mogelijk 7200 max en dan mooie val die voorspeld wordt
Ook wel zo leuk als je dit post dat je vervolgens neerzet wat de uitkomst was ;) ! Je professionele trader zat er dus totaal naast.
Zie op veel forums vaak mensen dit soort dingen posten vooraf en als het achteraf anders loopt dan hoor je niets.
Ik lees ook veel berichten dat deze markt gewoon niet te voorspellen is met Ta´s en ben hier ook wel van mening van. Heb al zoooo veel voorspellingen gezien maar vrijwel elke keer loopt het precies anders 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally228
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2021
o-TANK-o schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:50:
[...]

Ook wel zo leuk als je dit post dat je vervolgens neerzet wat de uitkomst was ;) ! Je professionele trader zat er dus totaal naast.
Zie op veel forums vaak mensen dit soort dingen posten vooraf en als het achteraf anders loopt dan hoor je niets.
Ik lees ook veel berichten dat deze markt gewoon niet te voorspellen is met Ta´s en ben hier ook wel van mening van. Heb al zoooo veel voorspellingen gezien maar vrijwel elke keer loopt het precies anders 8)7
daarom dat ik bijna altijd s'avonds in fiat zit en s'morgens denk wat ga ik nu traden (kopen) gekte alom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
naar NEO, Lisk en Nexus, als het aan mij lag haha
DutchMan schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:34:
[...]

Ze zeggen dat het het beste is om het in je eigen wallet te laten staan maar met al de verhalen die de ronde gaan ben ik daar nog niet zo zeker van. Stel dat btc na de vork in elkaar zakt, dan kan je niet even snel je btc omzetten omdat het in je eigen wallet staat. En stel dat het bubble verhaal echt uitkomt en iedereen op bijv. coinbase hun btc gaat omzetten in euro/dollars. Ik denk dat coinbase dan ook op zn gat gaat want zoveel geld hebben ze niet achter de hand.

Het is gewoon lastig te bepalen wat er gaat gebeuren maar mijn strategie is mijn btc in mijn eigen wallet te laten staan samen met een deel bch omdat er een kans is dat die nog wel eens de grootste kan gaan worden. Hier valt genoeg informatie over te vinden.

edit: Het is nog maar de vraag dat als btc leeg loopt dat dit ook daadwerkelijk naar alts gaan, en als het naar alts gaat, welke zullen dit dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228
  • Laatst online: 09-10-2021
voor de traders (uiteraard wa reclame maar heb er niets mee te maken .. gebruik hem gewoon) gany is wel een goede signaal bot

If you want a free 48 hour free trial to CryptGany, all you need to do is follow CryptoWise on Twitter
https://twitter.com/crypto_wise?s=17
And then message @theleetle with the evidence and we will let you enjoy full access to all the market alerts provided by CryptGany.

Please join the discussion group @cryptowarnings

Thank you for using CryptGany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wally228 schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:44:
voor de traders (uiteraard wa reclame maar heb er niets mee te maken .. gebruik hem gewoon) gany is wel een goede signaal bot

If you want a free 48 hour free trial to CryptGany, all you need to do is follow CryptoWise on Twitter
https://twitter.com/crypto_wise?s=17
And then message @theleetle with the evidence and we will let you enjoy full access to all the market alerts provided by CryptGany.

Please join the discussion group @cryptowarnings

Thank you for using CryptGany
Wat is goed? Zou leuk zijn als je wat meer je ervaring deelt. Door jouw post heb ik cryptoping (free) maar eens een kans gegeven. Toch geloof ik niet zo in signal bots, het signaal komt wanneer je al te laat bent maar we shall see. Ik geef het een kans met hele kleine bedragen, wordt het niks dan hodl ik gewoon. Kreeg net een ping over DCT maar die zit net onder een voor mij acceptabel volume, dondert de boel weer in elkaar dan is het vreselijk lastig om weer van dat soort muntjes af te komen. Been there done that. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2017 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

nog wat intresante informatie om je te helpen bij een keuze mbt de fork.

https://www.reddit.com/r/...d_bitcoin_cash_the_facts/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MP_Z4
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 19:56
o-TANK-o schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:50:
[...]

je bent me net voor ;) viel me op dat TA en astrologie veel overeenkomsten hebben... er was een hele kleine dip naar 6920, lager kwam het niet. diverse mensen in de betaalde groep, inclusief mezelf, hadden hun handen gebrand aan een te optimistische verwachting rondom de voorspelling.

je probeert ergens je beslissingen op te baseren, daarom luister ikzelf meer naar de TA specialisten in de groep, simpelweg omdat ik zelf niet de tijd en de kunde om door alle charts, twitters, reddit, en fake info heen te lezen. Wat de groep me wel heeft gebracht, en dat was mijn andere doel, is het leren van de basics rondom crypto traden, principes van het traden (bijv max 3 coins) en het begrijpen van de charts (waarom anders zou je naar een grafiekje staren als je er geen kaas van hebt gegeten)

het traden is momenteel wel een stuk moeilijker dan een maand geleden, nu brand je zowiezo je vingers aan alle alts en is het traden van BTC absoluut niet meer te voorspellen (zelfs Crypto Ed tuinde er gisteren in)

btw, zulke posts zal ik zeker niet meer plaatsen, was de emotie van het moment 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door MP_Z4 op 05-11-2017 15:52 . Reden: ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als aanvulling op mijn laatste post is het wellicht leuk te vermelden dat CURE gesignalled werd en nu over de 300% staat op Bittrex. Ik ben bij deze overigens niet ingestapt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Je moet het ook nog kwijt kunnen had laatst een upje meegepakt van WTC en toen ik wilde uitstappen wilde niemand ze hebben en bleef de prijs zakken. Dat is wel een gevaar als grote aantallen hebt en die in één keer kwijt wilt.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Misschien OT? maar toch niet helemaal, gaat over de nieuwe wereldmunt en de blockchain.
Komt wel uit de aluhoedjes-hoek net als Zerohedge.
http://xandernieuws.punt....rwachte-nieuwe-wereldmunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:58
Zojuist voor 300€ aan SONM gekocht. Zijn er nog overige tweakers die potentie zien in deze coin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
qwasd schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:24:
Zojuist voor 300€ aan SONM gekocht. Zijn er nog overige tweakers die potentie zien in deze coin?
Yep, maar niet zó veel.

Hodl for life man. Er zijn zulke wilde verwachtingen, het varieert van een bubble tot een BTC van 400.000.
Ik wacht wel tot 400.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
RaptorXS schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:40:
Misschien OT? maar toch niet helemaal, gaat over de nieuwe wereldmunt en de blockchain.
Komt wel uit de aluhoedjes-hoek net als Zerohedge.
http://xandernieuws.punt....rwachte-nieuwe-wereldmunt
Ik vond het een interessant artikel.
Maar of deze nieuwe munt nu al via blockchain te werk gaat heb ik zo mijn twijfels.
Blockchain is pas in de peutertijd.
Hoe willen ze dit invoeren tijdens de volgende crisis. Met een big bang is onmogelijk.
Tenzij de banken dit allemaal al weten maar dat is niet reel. Anders zouden sommigen wel loslippig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Mail van blockchain.info
Later
this month, the Bitcoin network will experience a hard fork aimed at increasing network
capacity.
Our team is working around the clock to ensure that our platform
is ready for anything that comes our way. You can

learn more about the fork here.

Please know that even during this time of uncertainty, your funds are safe.

To ensure they remain safe while the network is in transition, we will temporarily suspend bitcoin send, request, buy, sell, and exchange functionality roughly 12 to 24 hours before the time of the fork until the network stabilizes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat is de voordeligste en snelste manier om btc om te zetten in euro’s? Ik wil btcdirect en bitonic vermijden omdat het weinig oplevert. Zat meer te denken aan coinbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:57
IUser schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:58:
Wat is de voordeligste en snelste manier om btc om te zetten in euro’s? Ik wil btcdirect en bitonic vermijden omdat het weinig oplevert. Zat meer te denken aan coinbase.
Coinbase zelf is denk ik nog duurder dan btcdirect en bitonic. GDAX is de exchange van Coinbase en daar kun je zonder fees omzetten. Andere exchanges zoals Kraken kunnen ook naar euro's volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
simlock schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:47:
[...]
Hodl for life man. Er zijn zulke wilde verwachtingen, het varieert van een bubble tot een BTC van 400.000.
Ik wacht wel tot 400.000
Tja, de stuwmeren van institutioneel geld komen nog als die futures op Wallstreet worden geopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Definieer "snel". Net zo snel als Bitonic ga je nergens vinden - de volgende stap is een SEPA overschrijving. Dat kan iig bij Kraken en Bitstamp. Dan kost het hooguit een paar dagen voor je het op je rekening hebt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
.oisyn schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:58:
[...]

Definieer "snel". Net zo snel als Bitonic ga je nergens vinden - de volgende stap is een SEPA overschrijving. Dat kan iig bij Kraken en Bitstamp. Dan kost het hooguit een paar dagen voor je het op je rekening hebt.
Nou ja. 2 a 3 dagen vind ik ook prima. Als ik maar zeker weten een bedrag overkocht hebt dan is het voor mij geen probleem. En als ik een paar dagen moet wachten voordat het op mijn rekening verschijnt dan vind ik het niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guus Leeuwis schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:49:
[...]
Tja, de stuwmeren van institutioneel geld komen nog als die futures op Wallstreet worden geopend.
Grote beleggers en instituten maken hun geld door voorkennis, leugens, manipulaties en kleine beleggers een poot uit te draaien.
Ik weet niet of we blij moeten zijn om dit soort figuren in de cryptohandel te krijgen. Maar ja, BTC gaat hard omhoog, er valt geld te verdienen, en daar komen alle aasgieren op af.
Waarschijnlijk weten ze niet eens wat een cryptomunt is maar ze zien dat er geld in verdiend kan worden en dat is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 03:04
Ik denk zelf aan BL3P zodra de tijd rijp is om uit te cashen. Nederlands bedrijf, beloven snelle verwerking van SEPA voor €1.

Ik begin langzamerhand op het punt te komen dat ik mijn Bitcoin wil omwisselen in alts en eventueel BCH erbij wegens FOMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
The Redman schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:29:
[...]

Ik denk zelf aan BL3P zodra de tijd rijp is om uit te cashen. Nederlands bedrijf, beloven snelle verwerking van SEPA voor €1.

Ik begin langzamerhand op het punt te komen dat ik mijn Bitcoin wil omwisselen in alts en eventueel BCH erbij wegens FOMO.
Bl3p was ik al helemaal vergeten. Dank. Ga ik even bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
The Redman schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:29:
[...]

Hoe zit dat dan? Ik kon geen optie vinden a la bitonic. Ik bied mijn btc te koop aan en wacht op iemand die ze voor dat bedrag wil kopen idem met btc kopen je koopt niet van BL3P. Dat is toch geen snel kopen of verkopen de laatste keer dat ik keek wilden ze meer dan de prijs op bitonic en bij een ander stond 1 btc te koop voor de prijs van 5000 af te rekenen totaal bedrag 10.000!
Niet iets waar je je btc kan storten en tien min later heb je bevestiging zoals bij bitonic.

En hoe wil je je alt omzetten als btc ineens in waarde zou zakken omdat sx2 beter blijkt? Dan stijgt je alt maar waar wil je naar inzetten om te incasseren? Is geen kritiek ben benieuwd naar je zienswijze. Zou ook wel wat in alt willen steken maar zie de succesvolle omzetting niet voor me.

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRo op 05-11-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:23

SPT

[...]

Ik denk niet dat institutionele beleggers hun geld in een pyramidespel gaan steken (no pun intended). Het kan vooral helpen de markt efficiënter te maken en de variantie van de waarde van cryptocurrency omlaag te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
SPT schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:55:
Ik denk niet dat institutionele beleggers hun geld in een pyramidespel gaan steken (no pun intended).
Hoe bedoel je dat precies?

Bliep, discussie is hier offtopic. Verder vanaf hier: SPT in "Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2"

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2017 00:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
[...]

uh... wat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wallstreet heeft producten gemaakt die binnenkort te handelen zijn. Futures voor Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Noob question alert

Begrijp ik het goed dat je overige cryptocurrencies (buiten Bitcoin en ETH) niet kan aankopen met fiat currencies (euro/dollar) maar moet aankopen met Bitcoin of ETH?

Ik kan de koers van overige kleinere cryptocurrencies dan dus nooit direct met euro's of dollars vergelijken?

Zit ik dan ook juist in het volgende voorbeeld?:

Ik koop 1 bitcoin voor 6500. Daar koop ik 1000 overige cryptocurrencies voor. De aangekochte crypto stijgt 20% in waarde. Ik verkoop deze crypto en wissel dus om naar Bitcoin. Op dat moment is de bitcoin geen 6500 (aankoopwaarde) meer waard maar 6000 euro.

Uiteindelijk heb ik wel een crytpocurrencies verkocht die meer waard was, maar de bitcoin waar ik het voor inwisselde is minder waard met als gevolg dat ik quite speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
Relative schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:35:
Noob question alert

Begrijp ik het goed dat je overige cryptocurrencies (buiten Bitcoin en ETH) niet kan aankopen met fiat currencies (euro/dollar) maar moet aankopen met Bitcoin of ETH?

Ik kan de koers van overige kleinere cryptocurrencies dan dus nooit direct met euro's of dollars vergelijken?

Ik koop 1 bitcoin voor 6500. Daar koop ik 1000 overige cryptocurrencies voor. De aangekochte crypto stijgt 20% in waarde. Ik verkoop deze crypto en wissel dus om naar Bitcoin. Op dat moment is de bitcoin geen 6500 (aankoopwaarde) meer waard maar 6000 euro.

Uiteindelijk heb ik wel een crytpocurrencies verkocht die meer waard was, maar de bitcoin waar ik het voor inwisselde is minder waard met als gevolg dat ik quite speel.
Nee, je krijgt nog meer bitcoin. Zodat je in bitcoin waarde op 7800dollar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Laatst online: 13-07 18:48
migila schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:39:
[...]

Nee, je krijgt nog meer bitcoin. Zodat je in bitcoin waarde op 7800dollar uit komt.
Ah, dus de koers van een alt stijgt altijd ten opzichte van de Bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Relative schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:35:
Noob question alert

Anycoindirect.eu
Ze hebben meerdere coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Relative schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:41:
[...]

Nee: je koopt 1 stuks van munt B, dat kost je 1 Bitcoin. 1 Bitcoin is 2.000 Euro waard. Je hebt dus op dat moment 2.000 euro in munt B zitten. Munt B is dus 2.000 euro waard.

Munt B stijgt naar 10.000, maar Bitcoin zakt naar 1.000 Euro. Je wil je munt B verkopen voor Bitcoin. Aangezien 1 munt B nu 10.000 euro waard is (10x zo veel) en de Bitcoin 1/10de van dat bedrag, zul je 10 Bitcoin (en dus 10.000 Euro) voor je 1 munt B krijgen.

Stel 1 Bitcoin stijgt dan weer naar 2.000 euro, heb je 2.000 x 10 Bitcoin = 20.000 Euro in plaats van 10.000.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migila
Relative schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:41:
[...]

Niet als de btc harder stijgt dan de alt, wat nu bij de meeste coins het geval is.
Als de alt van 100€ naar 110€ stijgt en de btc van 100€ naar 115€ heb je bij alle 2 winst.
Dan is de alt ten opzichte van de btc 4,5% gezakt. Maar in € waarde ben je wel gestegen. Snap je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 03:04
Schrok even denkende dat er een correctie kwam, aangezien er na uren stabiel op $7550 ineens $200 afschoot. Lijkt vooralsnog alweer te kalmeren iets beneden de $7400.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
The Redman schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:04:
Schrok even denkende dat er een correctie kwam, aangezien er na uren stabiel op $7550 ineens $200 afschoot. Lijkt vooralsnog alweer te kalmeren iets beneden de $7400.
Ik zou toch serieus rekening houden met een correctie. Ik ben net voor een flink deel teruggegaan naar fiat.

@MPovolotski
https://twitter.com/MPovolotski/status/927054885740216320
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qW0iPwh.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QlQxi2s.png

Op 3 september (het begin van de vorige dip) zei hij het volgende:
https://twitter.com/MPovolotski/status/904341588272439296
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DDetBkc.png

en
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bUeHwDd.png

en even later gaf hij een 3200 bounce support aan die toch behoorlijk in de buurt zat van de echte low

@ToneVays
https://twitter.com/ToneVays/status/927282429064200192

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CPQpdpB.png

Hij mistte half de grote dip van begin september maar eind augustus gaf hij de rectrace van 4 dagen aan:
https://twitter.com/ToneVays/status/902714935385444352
https://twitter.com/ToneVays/status/902869339480707075

Op 13 september noemde hij de bottom van 3000:
https://twitter.com/ToneVays/status/907901596767604736

Ze maken beide gebruik van de DeMark indicator, ik ben daar sinds een paar dagen ook mee bezig. Erg complex maar ook enorm interessant. Af en toe is het echt verbluffend hoe deze indicator exact het juiste moment weet te prikken voor een up- of downtrend. Je moet er zeker niet blind op varen maar mocht je tijd hebben moet je er zeker eens induiken.
Zie o.a. http://cs.calstatela.edu/wiki/images/c/cb/DeMark.pdf en http://www.forexfactory.c...entid=910547&d=1330688234 (pdf)

PS sorry voor de gele kleur, mijn f.lux avondkleurenshit combineert niet echt lekker met mijn screenshotmaker :D

/edit - heb bij tradingView even een kaartje gemaakt waarin je ziet hoe vaak deze indicator opgaat op daily basis bij bitcoin: https://www.tradingview.com/x/QZoDcouo/
Een sell signal betekent niet meteen een enorme dip, maar wordt vaak wel gevolgd door 1-4 rode candles en betekent bovendien dat je extra moet oppassen voor een omkering van de markt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anders op 06-11-2017 00:28 ]

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik verplaats de piramidespeldiscussie even naar Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
VeChain (VEN) heeft de primeur op Binance om de eerste BNB trading pair te zijn :) Deposits zijn geopend en BTC/ETH pair wordt ook snel beschikbaar gemaakt. Maakt bij blij als houder... hoewel ik er toch wel voor de langere termijn inzit. De partners die ze in hun portfolio hebben zijn echt enorm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MP_Z4
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 19:56
Anders schreef op maandag 6 november 2017 @ 00:09:
[...]

/edit - heb bij tradingView even een kaartje gemaakt waarin je ziet hoe vaak deze indicator opgaat op daily basis bij bitcoin: https://www.tradingview.com/x/QZoDcouo/
Een sell signal betekent niet meteen een enorme dip, maar wordt vaak wel gevolgd door 1-4 rode candles en betekent bovendien dat je extra moet oppassen voor een omkering van de markt.
mocht je geinteresseerd zijn in de diensten van Tony Vays, hij vraagt slechts 0.1BTC per uur voor een persoonlijk consultje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit is mijns inziens nog zo'n beetje het enige dat Kraken goed doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-06 23:31
Interessant filmpje van mijn favo youtuber.

Gaat met name over hoe klote al die forks zijn. Zijn niet goed voor de markt, slecht voor het BTC merk en betreft hele schimmige praktijken (BTC Gold). Ironisch hoe een 'decentralised' munt toch zo onderhevig is aan de invloed van gevestigde instanties.

Hij verwacht binnenkort weer een correctie maar blijft optimistisch voor de long run. Het kijken waard als je een halfuurtje hebt vandaag.

[ Voor 11% gewijzigd door Theniers op 06-11-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timderoos1
  • Laatst online: 03-08-2023
IUser schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:20:
[...]

Nou ja. 2 a 3 dagen vind ik ook prima. Als ik maar zeker weten een bedrag overkocht hebt dan is het voor mij geen probleem. En als ik een paar dagen moet wachten voordat het op mijn rekening verschijnt dan vind ik het niet zo erg.
Ik heb dit onlangs gedaan bij Satos. Zondagavond verkoop order geplaatst, maandagmiddag stond het op m'n rekening _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

Ik zou toch serieus rekening houden met een correctie. Ik ben net voor een flink deel teruggegaan naar fiat.

...
Ik heb het op m'n ledger staan...maar dan moet dus weer naar een exchange gooien...
Doe jij het dan bijv op polo of zo omzetten in USDT? Of Bitstamp?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Theniers schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:38:
Interessant filmpje van mijn favo youtuber.

Gaat met name over hoe klote al die forks zijn. Zijn niet goed voor de markt, slecht voor het BTC merk en betreft hele schimmige praktijken (BTC Gold).

Hij verwacht binnenkort weer een correctie maar blijft optimistisch voor de long run. Het kijken waard als je een halfuurtje hebt vandaag.
Dat eerste was idd wel duidelijk niemand zit te wachten op onrust, kan zijn dat mensen huiverig worden om mee te doen of te hodlen mocht de fork grote koerswijzingen tot gevolg hebben. Zal wel weer herstellen maar dat moet je niet elk half jaar hebben. Voordeel met dit soort zaken is dat je lekker kunt verdienen als je markt goed aanvoelt/voorspelt en omgekeerd natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anders
Ik kom hier nog niks tegen over Komodo (KMD). Die gaat een hele interessante twee weken tegemoet. Het is een decentralized ICO platform, zie meer bv hier:
https://blog.komodoplatfo...crowdfunding-31026a7500f8

De software is bijna gereed en de eerste ICO (Monaize, een Frans digital banking initiatief) zal vrijdag plaatsvinden. Komodo heeft een belang van 5% in Monaize dus er is ze veel aan gelegen de ICO succescol te laten zijn. Deelnemers aan de Monaize ICO krijgen in de eerste uren van de ICO een dikke bonus als ze betalen met KMD, wat de koers van KMD op zal drijven.

Het Komodo team heeft 8 september een presentatie gegeven die inhoudelijk goed was, maar qua PR slecht: een stel studentikoze devs in vale T-shirts die in een halve studentenkamer met slecht licht en geluid een niet heel gelikt verhaal gaven. Daarop crashte KMD flink. Dat was echter vooral op het uiterlijk vertoon, en zei niks over het onderliggende concept.

KMD staat momenteel onder de $3, met een total market cap van $275 miljoen (rank 14 van alle crypto's). Als het zich bewijst als een goed platform voor ICO's, zou het wel eens veel potentie kunnen hebben. De huidige koers staat nog redelijk onderaan een trendlijn. De ICO vindt dus plaats op 10 november. Er bestaat een goede kans dat de koers (die nu aan het stijgen is) daarna inzakt in het kader van "buy the rumour, sell the news", maar voor hetzelfde geld ontstaat er juist enthousiasme over het feit dat Komodo daadwerkelijk in de lucht is. Als de ICO naar behoren functioneert, zal ik me persoonlijk geen zorgen maken als de koers de dagen na 10 november inzakt.
Een paar dagen na het begin van de ICO vindt de segwit-fork plaats (als die doorgaat) waarna BTC-holders mogelijk weer teruggaan naar alts, wat een positief signaal is voor de koers van alts.

Huidige koers:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9DRz9Lf.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
ErikRo schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:39:
[...]

Hoe zit dat dan? Ik kon geen optie vinden a la bitonic. Ik bied mijn btc te koop aan en wacht op iemand die ze voor dat bedrag wil kopen idem met btc kopen je koopt niet van BL3P. Dat is toch geen snel kopen of verkopen de laatste keer dat ik keek wilden ze meer dan de prijs op bitonic en bij een ander stond 1 btc te koop voor de prijs van 5000 af te rekenen totaal bedrag 10.000!
Niet iets waar je je btc kan storten en tien min later heb je bevestiging zoals bij bitonic.
BL3P = bitonic

Op de website van bitonic koop en verkoop je aan bitonic zelf (vaak duurder dan op een exchange). BL3P is de exchange van bitonic waar je kunt kopen en vekopen van andere mensen. Via de website is zeer snel maar je betaalt altijd teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyField
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 11:09
biggydeen2 schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:31:
[...]

BL3P = bitonic

Op de website van bitonic koop en verkoop je aan bitonic zelf (vaak duurder dan op een exchange). BL3P is de exchange van bitonic waar je kunt kopen en vekopen van andere mensen. Via de website is zeer snel maar je betaalt altijd teveel.
Precies! Heb vanochtend zelf BTC verkocht via BL3P en daarvoor veel meer gekregen dan als ik het via Bitonic zelf had gedaan. Zelfs als je voor de hoogste bid verkoopt, krijg je nog meer dan via Bitonic zelf.

Momenteel kun je 1 Bitcoin verkopen via Bitonic voor €6308,- en via BL3P voor minstens €6354,- als je de hoogste bid selecteert. Als je net onder de hoogste ask gaat zitten, heb je dikke kans dat je €6400,- voor 1 Bitcoin vangt.

[ Voor 6% gewijzigd door SkyField op 06-11-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Prima toch :) Lijkt mij vrij normaal dat we even tijdelijk terug gaan en niet constant extreme groei blijven zien. Er mag best eens 15 of 20% vanaf zoals dat in het verleden ook vaak genoeg gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
SkyField schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:39:
[...]

Precies! Heb vanochtend zelf BTC verkocht via BL3P en daarvoor veel meer gekregen dan als ik het via Bitonic zelf had gedaan. Zelfs als je voor de hoogste bid verkoopt, krijg je nog meer dan via Bitonic zelf.

Momenteel kun je 1 Bitcoin verkopen via Bitonic voor €6308,- en via BL3P voor minstens €6354,- als je de hoogste bid selecteert. Als je net onder de hoogste ask gaat zitten, heb je dikke kans dat je €6400,- voor 1 Bitcoin vangt.
Hoe snel staat het geld dan op je rekening ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
ErikRo schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:13:
[...]
Hoe snel staat het geld dan op je rekening ongeveer?
Waarom niet op exchange laten staan? (dus fiat op exchange laten staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
zorss schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:15:
[...]

Normaal gesproken doe ik dat ook. Of in USDT dat is meestal ook wel ok. Maar nu vind ik het fijn om het even op mijn bankrekening te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zorss schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:15:
[...]

Dat is wat ik mij nu ook afvraag. Bij het eventueel omzetten naar fiat, is dit tijdens de fork wel veilig om te laten staan op een exchange? Ik heb deze vraag al gesteld aan bitstamp, maar vooralsnog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:33:

Dat is wat ik mij nu ook afvraag. Bij het eventueel omzetten naar fiat, is dit tijdens de fork wel veilig om te laten staan op een exchange? Ik heb deze vraag al gesteld aan bitstamp, maar vooralsnog geen antwoordt gekregen.
De fork heeft geen invloed op fiat wat je op een exchange hebt staan. Het wordt niet meer of minder of iets dergelijks .

Het enige risico van fiat op een exchange hebben staan is dat het gestolen kan worden of de exchange offline gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orangelights23 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:37:
[...]

De fork heeft geen invloed op fiat wat je op een exchange hebt staan. Het wordt niet meer of minder of iets dergelijks .

Het enige risico van fiat op een exchange hebben staan is dat het gestolen kan worden of de exchange offline gaat.
Ja ik doelde eigenlijk ook op de risico's die de fork met zich meebrengt. Dus inderdaad het gevaar dat het geld gestolen kan worden. Bedankt! Ik ga nog even tubben over wat ik nu precies ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:42:
[...]

Ja ik doelde eigenlijk ook op de risico's die de fork met zich meebrengt. Dus inderdaad het gevaar dat het geld gestolen kan worden. Bedankt! Ik ga nog even tubben over wat ik nu precies ga doen..
De fork heeft in principe geen directe gevolgen voor de veiligheid van de exchange of je fiat geld. Het enige wat ze zouden kunnen doen is de withdrawls een tijdje on hold zetten totdat de boel uitgekristalliseerd is mbt de fork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
VPIPPFR schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:48:
[...]

De fork heeft in principe geen directe gevolgen voor de veiligheid van de exchange of je fiat geld. Het enige wat ze zouden kunnen doen is de withdrawls een tijdje on hold zetten totdat de boel uitgekristalliseerd is mbt de fork.
En dat zullen ze in dit geval zeker doen wegens het gemis in replay protection. Maar dat zal zich beperken tot BTC withdrawals en deposits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:03:
[...]

En dat zullen ze in dit geval zeker doen wegens het gemis in replay protection. Maar dat zal zich beperken tot BTC withdrawals en deposits.
Er wordt over het algemeen wel aangeraden om je BTC van een exchange af te halen, maar waarom niet je fiat? Ik snap dit niet zo goed.

Ik had begrepen dat coinbase deze replay protection wel heeft op het moment van de fork, is een overstap van bitstamp naar een exchange die replay protection hanteert een goed advies? Of gewoon lekker op een paper wallet laten staan tot de zogenoemde ''dust'' is gaan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:38
is het verstandig om voor de fork alles in USDT te zetten? hangt de waarde van USDT niet samen met de waarde van BTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
oldgrumpy schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:20:
is het verstandig om voor de fork alles in USDT te zetten? hangt de waarde van USDT niet samen met de waarde van BTC?
Nee, van de USD, hence the name :)

Er zijn wel wat twijfels over Tether als custodian zonder toezicht van US toezichthouder, maar voorlopig kan je het zien als een soort virtuele dollar waar je cryptowinsten veilig zijn van schommelingen in cryptoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Rookert25 schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:30:
[...]

Nee, van de USD, hence the name :)

Er zijn wel wat twijfels over Tether als custodian zonder toezicht van US toezichthouder, maar voorlopig kan je het zien als een soort virtuele dollar waar je cryptowinsten veilig zijn van schommelingen in cryptoland.
oldgrumpy schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:20:
Hou er wel rekening mee dat het dus zoals aangegeven zonder toezicht is, maar ook dat er van het bedrijf geen 'audit' is geweest om te kijken of het uberhaupt wel zo netjes werkt allemaal. Het kan dus ook zijn dat USDT helemaal niet als onderliggende waarde USD heeft (in kas) maar dat het allemaal lucht is (waar dus ook geruchten over zijn). Ik zou het links laten liggen en gewoon cashen in 'echte' euros en dollars en niet het risico nemen om het in USDT te zetten wat letterlijk lucht zou kunnen zijn.

Het is handig, met dus een onderliggend risico. De vraag is dus of je bereid bent dat risico te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 20:34
Yamotek schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:37:

Ik zou het links laten liggen en gewoon cashen in 'echte' euros en dollars en niet het risico nemen om het in USDT te zetten wat letterlijk lucht zou kunnen zijn.
USDT wordt voornamelijk gebruikt om ten tijden van een BTC dip/correctie/crash/wat dan ook je virtuele inleg veilig te stellen in een munt die niet afhankelijk is van een cryptokoers. Stel dat je €1.000,- aan BTC hebt en je verwacht een enorme dip, kan je tijdelijk even je BTC verkopen voor USDT om vervolgens weer lager in te stappen. Het is niet de bedoeling dat je je laat uitbetalen in USDT.

Zoals je zelf ook al aangeeft is het bedrijf daarachter niet helemaal transparant (ook meerdere keren in dit forum naar voren gekomen) en moet je het echt zien als even een tijdelijk uitstapje om je vervolgens opnieuw te positioneren in verschillende crypto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:18:
Er wordt over het algemeen wel aangeraden om je BTC van een exchange af te halen, maar waarom niet je fiat? Ik snap dit niet zo goed.
Als je snel wilt kunnen anticiperen op grote koersschommelingen is het niet handig als je de boel eerst moet overmaken. Kijk je naar de vorige serieuze BTC-dip in september, dan stond de koers op 15 sept 11:15 uur op $2977. een uur later stond het alweer op $3370 en weer een uur later op $3600. Wil je daarop inspringen, dan wil je je fiat klaar hebben staan op je exchange. Daar staat inderdaad tegenover dat er een risico is omdat je de beschikking over je tegoeden uit handen geeft aan een partij die je maar moet vertrouwen op hun blauwe ogen.

Maar goed, het is niet zo dat je geen risico loopt wanneer je fiat op je eigen bankrekening zet, zie bv. de DSB Bank, Icesave etc. Sterker nog, de gedachte achter heel bitcoin is precies om dat niet afhankelijk te zijn van dat soort gecentraliseerde risico's. Dat is ook de reden waarom gedecentraliseerde exchanges als bv Etherdelta wel eens populair zouden kunnen worden de komende jaren.

[ Voor 4% gewijzigd door Anders op 06-11-2017 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Heeft segwit2x nu replay protection of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
lieu10ant schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:00:
Heeft segwit2x nu replay protection of niet?
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
Ook al niet? Dat is de voornaamste reden dat ik mijn Gold niet ga claimen, teveel gedoe.

Edit: grammatica is moeilijk

[ Voor 9% gewijzigd door Theniers op 06-11-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Laatst online: 03-07 22:28
Theniers schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:27:
[...]

Ook al niet? Dat is de voornaamste reden dat ik mijn Gold nog niet heb geclaimed, teveel gedoe.
Gedoe in de zin van nieuwe wallet maken en je Bitcoins naar daar sturen? Valt op zich wel mee, kost enkel een paar euro's aan transaction fee.

Maar hoe zou je je Gold claimen? Voor zo ver ik weet geen enkele wallet die te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 06:59
Theniers schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:27:
[...]

Ook al niet? Dat is de voornaamste reden dat ik mijn Gold nog niet heb geclaimed, teveel gedoe.
Ik denk dat de voornaamste reden is omdat Gold nog niet geclaimd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik zie nu wel een block explorer: https://btgexp.com/ maar die laat geen resultaten zien van mijn adressen. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Wat denken jullie dat met de altcoins zullen gebeuren de komende 2-3 weken? Indien bitcoin crasht, zullen ze meegesleurd worden of rallyen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Laatst online: 03-07 22:28
Enkele devs en grote vissen hebben wat BTG voor zichzelf kunnen claimen en meteen omgezet naar fiat/BTC. De rest van de wereld laten ze in de waan dat BTG ooit geclaimed gaat kunnen worden.

Zo zie ik het toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
lieu10ant schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:59:
Wat denken jullie dat met de altcoins zullen gebeuren de komende 2-3 weken? Indien bitcoin crasht, zullen ze meegesleurd worden of rallyen?
Ik denk persoonlijk dat niet al het geld naar fiat gaat en veel om- / teruggezet zal worden naar alts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
alBildjiekiyya schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:51:
[...]

Ik denk dat de voornaamste reden is omdat Gold nog niet geclaimd kan worden.
Hoe kom je daar nu bij? Ik heb mijn BTG al verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
.oisyn schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:20:
[...]
Hoe kom je daar nu bij? Ik heb mijn BTG al verkocht.
Welke wallet en welke exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
DaCoTa schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:20:
[...]

Welke wallet en welke exchange?
Bitfinex en bitfinex ;)

.edit: ah ik zie dat de BTG blockchain nog niet echt gestart is.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theniers
Tot en met 13 november zal BTC blijven stijgen...

Na de fork verwacht ik een correctie, misschien zelfs terug naar 3500,- euro, totdat mensen weten welke variant de norm gaat worden (btc, cash of Segwit2). BTC is ook gewoon overpriced op dit moment.

De meeste mensen zullen fiat/USDT gaan, de wat meer avontuurlijke types zetten een deel naar alts.

Ik gok eerder op een verdere daling van de alts dan op een stijging.

Ik blijf zelf gewoon alles holden (zowel btc als alts) want op lange termijn (lees 1-2 jaar) maken dit soort momentjes toch niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Theniers schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:25:
[...]
Ik blijf zelf gewoon alles holden (zowel btc als alts) want op lange termijn (lees 1-2 jaar) maken dit soort momentjes toch niets uit.
Dat is maar net hoe je het bekijkt. Als je al lekker wat verdiend hebt, je je winst omzet in fiat en bij een goede dip weer geld erin stopt, zal je meer winst hebben dan dat je de volledige 2 jaar erin blijft. Als je het goed timed, wat wel lastig kan zijn, voor elke dip uitstappen en zo kun je toch lekker wat extra geld pakken en zo kun je steeds meer geld er weer in stoppen zodat je winst uiteindelijk lekker oploopt.

Maarja, je moet het willen en durven. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theniers
Danny.G schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:40:
[...]

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Als je al lekker wat verdiend hebt, je je winst omzet in fiat en bij een goede dip weer geld erin stopt, zal je meer winst hebben dan dat je de volledige 2 jaar erin blijft. Als je het goed timed, wat wel lastig kan zijn, voor elke dip uitstappen en zo kun je toch lekker wat extra geld pakken en zo kun je steeds meer geld er weer in stoppen zodat je winst uiteindelijk lekker oploopt.

Maarja, je moet het willen en durven. :P
En er zin in hebben... ik heb maar een kleine stack, voor die paar extra tientjes neem ik de moeite niet. Als je er duizenden in hebt zitten dan kan ik me goed voorstellen dat je tactiek anders zal zijn, en dat je actiever handelt om die max te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
Sinds ongeveer eind september is de correlatie tussen de koers van BTC en alts omgekeerd. Wanneer BTC daalde, stegen de alts. Heeft alles met de naderende forks te maken, waardoor BTC en alts concurrenten van elkaar zijn geworden. Een daling van BTC is dus niet ongunstig voor alts. Dat zie je ook aan de groene koersen van vandaag.

Wat je ook ziet, is dat voor veel alts de markt de bodem heeft bereikt en dat veel signalen op groen komen te staan. Een groot aantal lijken klaar voor een run-up voordat de fork plaatsvindt. Persoonlijk denk ik dat bv. ADX, MTL en NEO deze week al stijgen, maar ik geef geen garanties. Een dalende BTC koers zal bij zo'n stijgende lijn alleen maar helpen.

Dat maakt het dit keer wel anders dan bij de vorige fork van 25 oktober, toen alle alts in elkaar storten in de weken voorafgaand aan de fork. Ik denk dat het deze keer weg interessant wordt als men toch nog snel in alts springt (wat ik vandaag uiteindelijk ook heb gedaan op basis van alle signalen) om de stijgingen mee te pakken, maar ook pal voor de segwit fork weer terug wil gaan naar BTC. Dat worden hele rare dagen rond de 14e vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
Sinds ongeveer eind september is de correlatie tussen de koers van BTC en alts omgekeerd. Wanneer BTC daalde, stegen de alts. Heeft alles met de naderende forks te maken, waardoor BTC en alts concurrenten van elkaar zijn geworden. Een daling van BTC is dus niet ongunstig voor alts. Dat zie je ook aan de groene koersen van vandaag.

Wat je ook ziet, is dat voor veel alts de markt de bodem heeft bereikt en dat veel signalen op groen komen te staan. Een groot aantal lijken klaar voor een run-up voordat de fork plaatsvindt. Persoonlijk denk ik dat bv. ADX, MTL en NEO deze week al stijgen, maar ik geef geen garanties. Een dalende BTC koers zal bij zo'n stijgende lijn alleen maar helpen.

Dat maakt het dit keer wel anders dan bij de vorige fork van 25 oktober, toen alle alts in elkaar storten in de weken voorafgaand aan de fork. Ik denk dat het deze keer weg interessant wordt als men toch nog snel in alts springt (wat ik vandaag uiteindelijk ook heb gedaan op basis van alle signalen) om de stijgingen mee te pakken, maar ook pal voor de segwit fork weer terug wil gaan naar BTC. Dat worden hele rare dagen rond de 14e vermoed ik.
Het heeft idd een omgekeerd effect als wat zich voorheen toonde, maar dit ligt mijns inziens niet alleen aan de forks. Sommige alts zijn ook daadwerkelijk een concurrent (in spé) voor BTC.
Ikzelf zit op long term, en ik laat het allemaal wat passeren, want dat instappen en uitstappen bij alts op een dergelijk volatiele markt is niet iets waar ik de tijd (en kennis) voor heb. Er zijn (grote) winsten te behalen, maar zeker bij een opkomende fork is het nog meer gokwerk aangezien een grote meute maar wat graag dat "gratis geld" wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:12
Hi, Iemand al eens gehoord van Quantstamp? Gaat over de security van Smartcontracts.
'Quantstamp is a must for the technology and more specifically for Ethereum based smart contracts'

Website

Bronnen; Veeeel bronnen

[ Voor 24% gewijzigd door Son Gohan op 06-11-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Pvesh schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:20:
Hi, Iemand al eens gehoord van Quantstamp? Gaat over de security van Smartcontracts.
'Quantstamp is a must for the technology and more specifically for Ethereum based smart contracts'

Website

Bronnen; Veeeel bronnen
En waarom hebben die in godsnaam een token nodig?
Pagina: 1 ... 24 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3.
  • "De Kraken servers zijn ruk". Nee echt? Ja, echt waar. Het is al heel lang ruk. Het hoeft niet elke dag weer eens vermeld te worden.
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).

~[html]<script type="text/javascript"> document.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { if (document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value == "") document.forms["message_form"].elements["messageBox"].value= "Wat willen we hier **NIET** zien?\n* Vragen over wallets\n* Discussies over coins en blockchain\n* Welke coin je moet kopen\n* Opmerkingen over de huidige koers van coin X\n* Slowchat\n* REFERRAL LINKS!\n* Opmerkingen tegen anderen over wat we hier niet willen zien. Plaats een TR ipv de topic verder te vervuilen :)\n\nLees de topicwaarschuwing hierboven in het rode vlak AANDACHTIG door voor je reageert."; }); </script>~[/html]