In jouw geval is er een hele goede tip om inkomsten verhogen, en dat is het afmaken van een opleiding. Je woont thuis, er wordt voor je gezorgd, dus een prima klimaat om een opleiding af te kunnen ronden zonder dat je zorgen hebt over eventuele kinderen, hypotheken etc. In het ergste geval zul je een beetje de tering naar de nering moeten zetten en die dure gadget, auto of avondje stappen eventjes te parkeren.
Met alle respect, je wilt gaan ZZP-en voor € 22,- in lager geschoold werk. Dit betekend dat je voor het loon van een schoonmaker afstand doet van alle werknemer bescherming, en met een beetje pech serieus op een houtje kunt gaan buiten.
Verder ben je nog erg jong, en verwacht ik eigenlijk niet dat je nu al een enorme hoeveelheid kennis en werkervaring meeneemt. Wanneer ik een ZZP-er inhuur is die kennis wel een vereiste.
Met een Mbo of Hbo diploma liggen de tarieven al veel hoger. Zo'n € 40,- tot € 80,- per uur, en alles daarboven is een bedrag wat opdrachtgevers graag betalen voor een ervaren kracht in een vakgebied met
Verder merk ik best veel jeugdigheid in jouw post. Geloof mij, sommige dingen ga je echt anders over denken als je wat ouder bent.
Ik heb nog 50 jaar voor ik mijn AOW leeftijd bereik.
Dat je nog 50 jaar tot je AOW hebt is juist een gunstige situatie om een opleiding af te ronden. Dit betekend dat je nog maar 46 a 47 jaar hoeft te werken, en zelfs maar 40 jaar als je besluit vervolgopleidingen te doen. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb absoluut geen hekel aan mijn baan, maar ik hoop toch echt niet de 47 dienstjaren vol te maken.
Kinderen gaan er nooit komen.
Dat riep ik ook toen ik begin 20 was.
Een koophuis heb ik komende jaren geen interesse in. Ik woon nu nog thuis. Heb dit en volgend jaar nog recht op de goedkoopste sociale huurwoningen. Kan eventueel nog een huur woning delen met een vriend om maandlasten sterk te drukken. Al die vangnetten heb ik geen behoefte aan denk ik.
Met een huisgenoot leven ga je ook niet gelukkig worden. De eerste periode is het leuk, maar daarna sluipen al snel de irritaties erin. Bij partners krijg je overigens vaak de zelfde irritaties, maar zijn er ook weer manieren om dit op te lossen die in het geval van een huisgenoot niet voor de hand liggend zijn.
Vangnetten zijn er overigens juist voor de lagere inkomens waar je met een uurtarief van € 22,- gegarandeerd onder valt. Als je in die positie zit is het incasseren het verstandigste wat je kan doen.
[
Voor 4% gewijzigd door
merauder op 13-10-2017 00:26
]