Persoonlijk neem ik het niet maar ik word er flauw van dat je reageert zonder de post fatsoenlijk te lezen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:27:
[...]
Volgens mij vat je het allemaal een beetje te persoonlijk op. Ik laat gewoon wat geluiden horen die tegen je eigen ideeën ingaan, zodat beide kanten belicht worden
Zo lang je voor jezelf op een rijtje hebt waar je vermogen zit en aan welke markten je bent blootgesteld, maakt het geen bal uit of je het een belegging noemt of niet. Maar ook al noem je het voor jezelf geen belegging, dan nog kan het hebben van een huis natuurlijk een prima reden zijn om niet daarnaast ook nog eens in REIT te investeren.
Mijn laatste vraag kwam puur bij me op omdat ik las dat mensen hun woningwaarde niet boeiend vinden. Wederom, geen persoonlijke aanval, dus flauw en misplaatst?
Anyway, ik begrijp het standpunt om niet in REIT te investeren als je een eigen woning hebt maar op dat moment maak je dus een beleggingsbeslissing met je woning als deel van de beleggingsportefeuille. Dat kan en mag zeker maar ik ben er persoonlijk niet van overtuigd.
Heb je echter woning(en) in verhuur dan is dat een heel ander verhaal en dan neem ik het wel mee. Toch zie ik geen sterke correlatie tussen woningmarkt voor particulieren en REIT wat commercieel vastgoed is maar wellicht heb ik dat helemaal mis. Ik heb weinig verstand van vastgoed om eerlijk te zijn. Niet zo handig want ik heb wel woningen in verhuur.
TLTR, ik ben een beetje aan het zeiken over definitie hier want de woning van je huis maakt denk ik wel deel uit van je totale activa. Ik zie een woning waarin je woont echter niet als deel van een beleggingsportefeuille en hou het dan ook uit mijn beleggingsbeslissingen. Het maakt wel deel uit van onze activa.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor