Mijn partner en ik zijn in gemeenschap van goederen getrouwd toen we nog weinig hadden. Nu met drie kinderen is het financieel voor ons het gunstigst als ik full time werk en zij part-time. Omdat al onze bezittingen gedeeld zijn is een eventueel FO nastreven ook een kwestie van samenwerken. Ik heb op een gegeven moment aangegeven dat ik dacht dat het een goed idee was om wat meer na te denken over de toekomst en zij wilde daar wel in mee. Ik beheerde toch al de financiën dus het was een kleine moeite om daar een goed overzicht van te maken. Dit bekijken we gewoon regelmatig om te voorkomen dat er onnodige excessen of trends optreden. Heb wel een periode gehad dat ik heel erg last had van het idee dat ik mijn droom (FO) moest uitstellen om haar droom (kinderen), maar dat is inmiddels een stuk minder, ik kan me tenslotte gewoon op mijn carriere focussen. Ik denk dat FO toch pas in zicht komt als de kinderen ongeveer het huis uitgaan en als zij tegen die tijd ook nog wat meer gaat werken komt het vast wel goed allemaal.Ibbel schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:05:
[...]
Ben benieuwd hoe het bij anderen is.
Ik vind het een interessante discussie en volgens mij ook eentje die nog niet herkauwt is in dit topic
Ik hoop echt van harte dat mijn kinderen net zo snel het huis uitgaan als ik haha. Wat mij betreft mogen ze dan ook lekker gaan lenen om te gaan studeren (als ze dat gaan doen). Zeker als de rentes tegen die tijd nog zo laag zijn en anders is het een mooie gelegenheid om met geld om te leren gaan en de waarde van dingen te leren. Natuurlijk gaan we er wel voor zorgen dat ze weten dat er altijd een veiligheidsnet onder ze hangt...
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m