Zorgen heb ik altijd, zorgen zal ik altijd hebben. Ik vrees dat ik nooit genoeg zal hebben..... Los daarvan snap ik wel dat er mensen zijn die zich meer zorgen moeten maken of ze wel wekelijks uit komen en eten kunnen kopen!
@
!null @
Onbekend @
Blik1984 @
Baytep
Ik begrijp jullie standpunt over de telefoon. En ik zou een ander precies hetzelfde adviseren: gewoon een nieuwe telefoon kopen als je je ergert aan je huidige! Alleen vinden wij het zelf niet nodig iets te vervangen wat nog werkt en veilig is. Heb hier afgelopen weekend met de vrouw ook weer over gepraat. Als ik een telefoon nu voor haar zou kopen zou ze het echt niet leuk vinden (boos), want 'hij doet het nog prima'. <- ze kan nog bellen, appen en als ze wekelijks de foto's overzet naar haar laptop dan kan ze gewoon foto's blijven maken. Hetzelfde voor bijvoorbeeld de laptop. Nadat ik mij 10-20 keer heb geërgerd aan het feit dat het opstarten lang duurt, dat ik tijdens het gebruik soms een minuut moet wachten omdat mijn cursor blijft hangen of dat ik af en toe de laptop opnieuw op moet starten: ik heb er inmiddels mee leren leven en kan mij nu niet meer boos maken als hij weer blijft hangen.
We vinden het zonde omdat het 'niet moet'... Het werkt.. Zou mijn laptop helemaal niet opstarten of zou de telefoon het helemaal niet meer doen dan zouden we vandaag nog een nieuwe bestellen van 700 euro, zonder dat wij daar ook maar negatieve of verdrietige gevoelens bij zouden hebben. Zo hebben we laatst wel een nieuwe tv moeten kopen en dan kopen we ook gewoon meteen een goede van 1800 euro, in plaats van naar de goedkoopste te kijken.
@
Anoniem: 915187 afgelopen jaar hebben we maximaal afgelost. We slaan dit jaar inderdaad een jaartje over. Al zouden we met € 45.000,- op de bank nog steeds hetzelfde over geld denken...
@
pirke leef in het nu. Zou een nieuwe telefoon mijn vrouw nu gelukkig maken? Nee, want de huidige doet het nog. Wat de toekomst brengt dat zien we wel. Ben het met je eens hoor!
@
Kluifjes we hebben niks te klagen over onze financiële positie. 3,5 jaar geleden elkaar op vakantie leren kennen, inmiddels een huis gekocht, samen flink kunnen aflossen op hypotheek en na 2x proberen een gezonde zoon gehad. Maar we weten ook dat het 'slechter' kan gaan worden in de toekomst, daar moet je je op voorbereiden. Als onze zoon morgen een behandeling in de VS nodig heeft dan wil ik daar het geld voor hebben! En ik heb het hartstikke naar mijn zin op mijn werk, leerkracht zijn is een onwijs leuke baan

. Toen ik begon aan de pabo vroeg een docent mij 'waarom ik met mijn vwo de pabo ging doen'. Die vraag begreep ik niet destijds. Inmiddels kan ik die vraag beter plaatsen, vooral als ik nu nog dezelfde ambitie zou hebben als toen (door onverwachtse, onerechte en erg negatieve ervaringen). Ik heb dat ook gewoon geaccepteerd zoals @
Magpie al zegt. Maar af en toe denk ik er wel eens over na. Toen ik nog alleen was had ik dat totaal niet, maar nu ik verantwoordelijk ben voor mijn gezin wel. Aan de andere kant: als ik andere keuzes had gemaakt met bijvoorbeeld werk had ik mijn huidige gezin niet gehad
@
TucanoItaly Ik ben gelukkig nooit aan de excel begonnen, maar begrijp je verhaal/standpunt wel goed! Durfde je de stap naar ZZP aan? Geen gezinsverantwoordelijkheid? Hoe heb je jezelf 'boven je gezin' kunnen plaatsen?
@
Het Fantoom 20k sparen is netjes. Ik krijg ongeveer 2100 netto en vrouwlief ongeveer 1700 netto. Het vakantiegeld en de 13e maand (onderwijs en zorg) helpen erg bij dit jaarlijkse gemiddelde! Is zeker een mooi spaarbedrag. Maar als ik 500 euro meer zou hebben verdiend in de maand zouden we al op 26k zijn uitgekomen...
@
Wozmro tja, maar als je gaat doorrekenen met 20k op jaarbasis dan zou ik over 40 jaar als ik met pensioen ga niet eens een miljoen waard zijn. Los van de inflatie en tegenvallende toekomstige jaren... Daarnaast wil ik dat mijn vrouw over een aantal jaar minder gaat werken, zodat ze dagelijks thuis is als onze zoon uit school klaar is. Dat betekent dus minder inkomsten + oudere kinderen kosten meer geld. Over 10 jaar is onze hypotheek afgelost en hebben we maar iets van 50k op onze rekening (of nog minder). Dat is nou niet iets waarvan ik denk 'wauw, fantastisch'
@
JURIST Ik houd inderdaad van zekerheid, niet van onzekerheid. Ik geloof pas dat ik een baan heb als het contract daadwerkelijk op mijn mat ligt. Ik geloof pas in winst bij de loterij als het geld daadwerkelijk op de rekening staat.
@
Accountant ik heb je overzichten gezien. Je houdt ongeveer het dubbele over op jaarbasis dan ik, daarbij hoort ook een ander levens/uitgave patroon...
@
Anoniem: 736991 ik heb mij georiënteerd op een overstap, maar in de directe omgeving was toen geen baan. Daarnaast zit ik met het opzeggen van een vast contract voor een jaarcontract en de 'onzekerheid' of ik de studie voor 2e Graad wel ga halen. En onzekerheid is bij mij een 'niet doen'.. Als dat fout gaat, wie draagt dan de lasten van mijn gezin?