assje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:19:
@
B-Real Wat is de reden dat je denkt hier beter in te zijn dan de andere deelnemers? Op dit moment wordt er in de wachtrij bij de slager en door je oom op een verjaardag gesproken over instappen in crypto, normaal gesproken is dat het moment om er uit te stappen zou ik zeggen.
Uiteraard niet gehinderd door enige kennis, ik doe er helemaal niets mee en heb ook geen enkele intentie dat nu nog te doen. Wat mij betreft heb ik die boot gemist.
Er beter in zijn dan andere deelnemers denk ik absoluut niet en ik heb ook (nog) niet de illusie dat het nou echt de toekomst is. Echter dacht men ergens vorig jaar nog dat bijvoorbeeld de Bitcoin nooit boven de 5.000eu uit zou komen en dat het één grote bubbel is, in de tussentijd was er een hoop geld mee te verdienen geweest.
Zo ook tig andere digitale valuta welke van enkele centen stijgen naar een euro of nog meer, dat zijn rendementen waar de meeste FO'ers van kunnen dromen. Afgezien van het feit dat het ontzettend volatiel is zijn er wel bepaalde valuta welke een zeer interessante blockchange technologie kennen en waar in de basis een toekomst in zou kunnen zitten.
Zoals gezegd ben ik wel benieuwd naar het avontuur en zou ik wel willen instappen met een klein bedrag, er een beetje mee spelen, mijn inleg er desnoods weer uithalen als de stijging blijft doorzetten. Ik denk dat men slim instappen, bijkopen en verkopen je er wel een leuk rendement uit kan halen in (stel) een jaar. Waarbij ik mij er zeker van bewust ben dat alles in elkaar kan klappen en het geen fluit meer waard is.
Echter denk ik niet dat ik het zo lang zou aan willen houden als mijn reguliere beleggingen welke ik echt voor de lange termijn heb.
Anyway, ik denk dat het geen alleenstaand middel is om FO/FMA te worden maar in het kader van spreiding wellicht wel een aanvulling op het gehele portfolio kan zijn voor enkelen.
Waarom naast je geld spreiden over aflossen hypotheek, sparen, regulier beleggen (en voor sommigen geld stoppen in start ups of vastgoed) ook niet een paar centen in crypto steken? Ik kan mij wat dat betreft niet zo goed voorstellen dat niemand in dit topic dat doet.