- 12*219,27€ = 2631.24€ verlies aan kindergeld omdat je te veel gewerkt hebt, en je dus nog maar 4370€ overhoudt

Of leer je hen zo al hoe belastingen werkt? (dit voor een gezin met 2 kinderen).
Natuurlijk wat in het belachelijke getrokken, maar in Belgie moet je dus wel goed opletten als student dat je niet te veel werkt. Tegenwoordig hebben ze het aantal dagen/uren dat je mag werken wel al wat verhoogd tov mijn studententijd, maar één uur te veel werken kan je gezin dus 2500€ kosten. (plus meer belastingen vanwege minder kinderen ten laste maar dat reken ik tot het ouderlijk geld)
Je mag 475u werken als student nu dacht ik, dus veel meer dan 5k ga je niet bereiken. Wat uiteraard wel al een heel mooi bedrag is, zeker voor een student.
@tommie Dus die 2.5k voor je drie studenten is exclusief hun geld om te eten want je moet nog 6 monden voeden, of heb je 9 kinderen :-D Ik denk dat je best eens een maand of 3 bijhoudt naar waar je geld nu werkelijk gaat.
Ik had hier ook een collega die samen met zijn vrouw 5k netto binnenharkt en dat was ook allemaal op elke maand zei hij. Hij heeft toen ook al zijn lasten opgesomd en we kwamen aan 3-3.5k, hij kon dus niet zeggen waar die andere 1.5-2k naartoe ging maandelijks... Gewoon even bijhouden zorgt vaak al voor genoeg realisatie of missch vind je zo dubbele verzekeringen, bizar hoge kosten voor abonnementen die al jaren nutteloos vernieuwd worden, ...
Dat gezegd zijnde, ik merk uit je posts dat je er niet krap bij zit en eens die studenten niet meer ten laste zijn, zullen de kosten inderdaad mooi dalen.
Edit: Ik had nog wat posts gemist: Die reis van 6k zou ik ook zo doen zonder twijfelen, hechte familie en vakanties zijn voor mij superbelangrijk en je kinderen daarvoor thuislaten omdat je dat jaar wat meer op de spaarboek wilt hebben is ook wel beetje meh. Ik blijf er wel bij dat eens goed noteren waar dat geld heen gaat kan helpen omdat er toch hier en daar iets lijkt te missen. "Varia" van meer dan 600€/maand is best veel. "Onverwachte kosten" heb je inderdaad altijd, maar uiteindelijk zie je na een paar jaar wel gewoon hoeveel je ongeveer moet voorzien voor zulke zaken.
[
Voor 16% gewijzigd door
Lointje op 26-10-2017 08:34
]