• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 10:07
Ik gebruik mijn HW nog steeds vlot en ben er best tevreden van. Met Energylink, 433 en 866mHz, Json (Tasker) en een knappe app op mijn Pebble denk ik niet dat er meteen een goed alternatief is. Akkoord, er wordt wel eens een signaal gemist en het is niet supersnel maar in 98% wel werkende.
Wel jammer dat hier op dit forum de swung wat weg is en vernieuwing zowat stilvalt.
Al is het maar om interessante taken of tips te leren....

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 16:33

JB

Cédric roelt!

Hier werkt de koppeling met Alexa weer niet. Meer mensen :?

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Niemand anders problemen of is de HW officieel uitgefaseerd bij de Tweakers :+

Mijn boefje is liev!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:23

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus, XR20

Ik hou hen nog steeds in leven :+
Laatst problemen met wifi (password) en verliezen van 868MHz codes, SD kaart vervangen en het werkt weer.
De SD was nog goed genoeg om te klonen dus alle data is er nog :)
Alexa gebruik ik niet, ik hou het bij Google die de Link kan bedienen.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 14:47
JB schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:48:
Niemand anders problemen of is de HW officieel uitgefaseerd bij de Tweakers :+
nee ik heb hem ook nog steeds :P al sinds 2012 and still working! begin dit jaar de energylink nog gekocht op marktplaats, werkt super! vind het juist zoooo jammer dat ze de homewizard eruit geknald hebben :'(

overigens alleen een homebridge koppeling hier, dus qua storingen kan ik je niet verder helpen sorry.

• JB

JB

Cédric roelt!

Langzaam toch wel alle verlichting op Zigbee via de Hue Bridge dus nog wel steeds de integratie met de HW en ik ben er ook nog altijd wel blij mee. Al jaren (en hoeveel is er al verbeterd met andere protocollen maar wat wil je in 10 jaar) dient ie hier, maar de false-positives zijn dan toch irritant. Een andere oplossing waar je ook je sensoren etc geheel mee integreert kan ik mezelf ook nog steeds niet verkocht krijgen ivm de behoorlijke investeringen die er mee gepaard gaan.

[Voor 5% gewijzigd door JB op 31-08-2019 10:26]

Mijn boefje is liev!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02
JB schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:04:
Hier werkt de koppeling met Alexa weer niet. Meer mensen :?
Hier werkte het ook niet dus disable gedaan en daarna weer enable en nu werkt het weer

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• JB

JB

Cédric roelt!

miel schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Hier werkte het ook niet dus disable gedaan en daarna weer enable en nu werkt het weer
Dat verhielp het uiteindelijk inderdaad ook hier.

Mijn boefje is liev!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
Hmm, sinds vandaag geen verbinding meer met m’n HW. Spanning er af en er weer op verhelpt het niet. Alle 3 de leds zijn groen, iemand een idee?
Update: ligt waarschijnlijk aan iOS 13.1.2
Op mijn iPad met iOS 12 werkt het wel.

[Voor 22% gewijzigd door chippie777 op 01-10-2019 20:56]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

chippie777 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:46:
Hmm, sinds vandaag geen verbinding meer met m’n HW. Spanning er af en er weer op verhelpt het niet. Alle 3 de leds zijn groen, iemand een idee?
Daar heb ik regelmatig last van, tot 2x toe was het hersteld toen ik de SD verving.
Het lijkt goed te werken volgens de leds maar blijkbaar kan hij geen ssid/pw matchen.
Uit en aan helpt soms ook, dan is de SD nog ok.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• chippie777
Nu wel heel vreemd. Vanochtend werkte het gewoon weer op mijn iOS 13.1.2 device. Zonder enige verandering van mijn kant.

• unconnected
De originele homewizard app is er ook niet mooier op geworden in iOS 13 he? Balk aan de bovenkant valt weg, en bij grafieken ziet de bovenkant er ook raar uit. Zouden ze daar nog wat mee doen als we het aardig vragen? :+

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 11:02

barrymel

BarryMel

Ik gebruik al jaren de HomeWizard samen met de originele Philips Hue Bridge, sinds kort heb ik de nieuwe bridge , het synchroniseren van de lampen werkt prima alleen kan ik de lampen niet bedienen, iemand een idee wat dit kan zijn ?

Ik weet dat bij iemand anders die ik ken de HomeWizard wel werkt met de nieuwe hue bridge

BarryMel

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Dat gaat bij mij goed, ik heb alleen een gebrek aan schakelaars (55 is te weinig :9 ).

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-05 08:59

kok36935

Zwolle, Overijssel

Door een stroomuitval hier in huis heb ik vandaag MEER dan 24000 kWh opgewekt. In de dagelijkse grafieken geeft dit natuurlijk een hele hoge kolom. Heeft iemand een idee of je deze dagopbrengst kunt verwijderen?

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

• RayCom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-06 16:24
Als de batterijen van m'n Wattcher leeg zijn heb ik dezelfde uitschieters. Deze zijn een dag later vaak weer vanzelf aangepast zodat de grafiek er weer normaal uit ziet.

• JB

JB

Cédric roelt!

Alexa weer geen link met HW :? :/

Mijn boefje is liev!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-05 23:37
Om Somfy via de homewizard URL te gebruiken zijn dit de variabelen.

http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>

/sf/0/down
/sf/0/up
/sf/0/stop

maar ik ben op zoek naar de variabel voor My of Favorite. weet iemand deze?

Edit: stop is hetzelfde als my of favoriet, opgelost.

Nu snel verder met mijn homeassistant HomeWizard integratie.

[Voor 21% gewijzigd door dwarsdrijver op 27-10-2019 08:16. Reden: Zelf opgelost]

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
Ik heb nét 5 interne wall switch converters gekocht:

https://www.homewizard.nl...ll-switch-converters-link

Gezien de ontwikkelingen dat de HomeWizard toch gaat stoppen, is dat niet iets voor andere mensen hier?
Gratis Link erbij, voor dat bedrag.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 08:46
BlakHawk schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:07:
Ik heb nét 5 interne wall switch converters gekocht:

https://www.homewizard.nl...ll-switch-converters-link

Gezien de ontwikkelingen dat de HomeWizard toch gaat stoppen, is dat niet iets voor andere mensen hier?
Gratis Link erbij, voor dat bedrag.
Mooi aanbieding! Heb al een Link, dus voor mij niet... ;)

Blijf het jammer vinden dat de Wall Switch alleen met slimme lampen werkt. De HW inbouwschakelaars kon je bestaande lampen slim maken, nu moet ik eerst al die lampen vervangen door slimme lampen..

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-04 21:09
kok36935 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:37:
Door een stroomuitval hier in huis heb ik vandaag MEER dan 24000 kWh opgewekt. In de dagelijkse grafieken geeft dit natuurlijk een hele hoge kolom. Heeft iemand een idee of je deze dagopbrengst kunt verwijderen?
Bij de overgang naar wintertijd had ik een verbruik van 22000 kWh of zo iets. Maar het spul is wel zo slim geprogrammeerd dat dit na een tijdje (uren?) wordt gefixed.

Mocht dat niet lukken en heb je geen angst de Homewizard open te schroeven, dan kun je de SD kaart eruit halen. Daar wordt per dag de data bewaard in tekst files. Met een beetje rommelen (bv. ombenoemen naar LEN0.txt) kun je of de data file van de bewuste dag of van de maand aanpassen.
(Wel voor de zekerheid eerst ene backup van je SD kaart maken natuurlijk)

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-04 21:09
Het is wel jammer dat de Homewizard niet doorontwikkeld wordt. Ik snap wel dat dat lastig is met al het geweld van Google, Amazon en Philips (Signifiy).
Maar op zich is het een mooi apparaatje met de Wifi en 433/868 MHz. Ik gebruik 'm naar tevredenheid met de Energy- en Heatlink. Verder in combinatie met Philips Hue voor een paar lampen en Domoticz dat via Docker op m'n NAS draait voor if-then-else en data logging.

Ik ben vast niet de eerste die het vraagt, maar waarom maakt Homewizard de software niet open source?
Dat zou best wel voor een opleving van het hele ecosysteem op kunnen leveren?

Wat bv. een gemiste kans bij de Heatlink is om de Homewizard de pomp van de vloerverwarming aan te laten zetten als de CV draait en de aanvoer temperatuur >30oC is. Dat doe ik nu via Domoticz.
Goedkoop en makkelijk (als je eenmaal weet hoe) dan via een speciale pompschakelaar met temperatuurvoelers. Dan zou ook schalen via WiFi toegevoegd kunnen worden zodat 2-kanaals communicatie mogelijk is.
Ik had nl. problemen om met KaKu de pomp betrouwbaar te schakelen. Daarom gebruik ik nu via Domoticz een schakelaar op basis van Wifi.

Gek genoeg kun je voor de Energylink wel taken definieren, bv. zet een lamp aan als stroomverbruik >3000 W, en na 30 s weer uit. Hier heb ik nog geen nuttige toepassing voor gevonden.

• miel
Iemand een idee waar het portnummer van mijn HW staat? Ik wil hem extern benaderbaar maken (lees: ik ga een Ring deurbel kopen en heb al een HW bel met bijbehorende chime.... ik wil 35 euro besparen door een simpel IFTTT script, maar krijg mijn HW niet extern benaderbaar via poort 80....)

• CoachKoos
miel schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:36:
Iemand een idee waar het portnummer van mijn HW staat? Ik wil hem extern benaderbaar maken (lees: ik ga een Ring deurbel kopen en heb al een HW bel met bijbehorende chime.... ik wil 35 euro besparen door een simpel IFTTT script, maar krijg mijn HW niet extern benaderbaar via poort 80....)
In je router stel je in welke poort je de HW extern bereikbaar wel hebben.

Als je weet wat het interne ip adres is, kan je de portforwarding instellen.

• miel
CoachKoos schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:21:
[...]

In je router stel je in welke poort je de HW extern bereikbaar wel hebben.

Als je weet wat het interne ip adres is, kan je de portforwarding instellen.
dat weet ik, maar naar welke poort routeer ik het externe IP adres/poort combinatie...

Externe poort kan ik bepalen, maar hoe weet ik op welke interne poort mijn HW luistert?

• CoachKoos
miel schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:12:
[...]

dat weet ik, maar naar welke poort routeer ik het externe IP adres/poort combinatie...

Externe poort kan ik bepalen, maar hoe weet ik op welke interne poort mijn HW luistert?
Volgens mij intern standaard op poort 80.

Als het goed is kan je dat in de FING app zien:
https://www.fing.com/products/fing-app

• miel
Het is poort 80 idd

Waarom werkt http://<externip>:150/<ww>/sw/13/on dan niet? Heb in de router poort 150 naar poort 80 en het interne ip van de hw doorgezet... vaag! ==> Opgelost.... verkeerde verbinding in de port forwarding....

nu werkt het.... scheelt me weer een Ring Chime kopen hahahaha....

[Voor 30% gewijzigd door miel op 11-11-2019 20:41]

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 08:08
Zomaar even een vraag. Is het forum stuk of is iedereen overgestapt en zijn er geen problemen meer?
Tis hier zo stil. :)

• chippie777
Ik denk dat het een langzame dood heeft. Wie een hw heeft gebruikt hem maar veel nieuws komt er niet meer. Zelf ben ik op zoek naar een alternatief maar ja wat dan?

• unconnected
mike123 schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:31:
Zomaar even een vraag. Is het forum stuk of is iedereen overgestapt en zijn er geen problemen meer?
Tis hier zo stil. :)
Of: 'niet overgestapt en gelukkig geen problemen' :P haha. ik heb de mijne sinds eind 2014 draaien en tot op de dag van vandaag werkt alles nog top. Zo ontzettend jammer dat ze gestopt zijn met dit apparaat ;( de iphone app begint er sinds ios 13 wel raar uit te zien, had gehoopt op nog een kleine update hiervoor, maar dat zit er niet meer in ben ik bang.

Overigens iemand ervaring met de energylink en het vervangen van de slimme meter? mijn meter geeft geen meterstanden naar buiten meer door (vind ik prima, maar stedin niet :+). intern werkt alles nog prima. ben nu bang dat als ze hem vervangen de homewizard raar gaat doen omdat de meterstanden weer naar 0 gaan...

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 19:30
Stampre schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:02:
Ik heb een osram smart plug gekoppeld aan de hue. Nu had ik verwacht dat deze ook zou verschijnen in de homewizard app maar helaas. Doe ik iets fout of zijn het echt alleen de lampen die verschijnen?
Hallo @Stampre ,

Ik heb het door jouw beschreven probleem ook alleen heb ik de INNR SP120 smart plug..
Ook deze wordt niet zichtbaar in de HW app.
Heb jij die Osram ooit nog zichtbaar gekregen in HW ?

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 19:30
Beste allemaal,

Ik heb thuis een combinatie van HW en Philips Hue.
Dat werkt tot nu allemaal prima samen (ben langzaam aan het overschakelen naar Hue).
Ik heb onlangs een INNR SP120 (Hue compatible) smart plug gekocht.
Deze wordt prima gezien door de Hue app en kan deze ook via de Hue app bedienen.

Ik zie deze smart plug echter niet terug in de Homewizard app. Ook niet na opnieuw inlezen/syncen van
de Hue in de HW-app. Ik wil die smartplug nl koppelen aan de scene in HW.
De lampen van Hue zijn overigens wel keurig zichtbaar in de HW-app.

Iemand hier ervaring mee of werkt een smartplug simpelweg niet met HW.

Peter

[Voor 5% gewijzigd door pvkan op 30-12-2019 12:18]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

• mike123
chippie777 schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:38:
Ik denk dat het een langzame dood heeft. Wie een hw heeft gebruikt hem maar veel nieuws komt er niet meer. Zelf ben ik op zoek naar een alternatief maar ja wat dan?
Ik heb ook nog steeds de HW draaien en werkt op zich aardig goed. Maar ben ook bezig met Domoticz op de nas. Werkt ook wel aardig.
Maar wat het gaat worden ben ik nog niet helemaal uit. Dat gelul in huis met "He Google, doe de lampen eens aan" hoeft van mij ook niet. Het liefst iets met een afstandbediening per lamp, heb nu een afstandbediening voor 4 lampen van kaku. Vind de vrouw makkelijk En iets dat via de telefoon of tablet werkt zodat ik wat scenes kan maken.

• chippie777
Bij mij werkt het ook nog maar ik heb inmiddels wel wat spullen die niet samenwerken met HW. Behoorlijk wat HUE spul dat netjes samenwerkt met HW maar ik merk dat ik de lampen liever met de HUE zelf bedien, dit werkt altijd en is veel sneller dan de HW app.
Daarnaast heb ik een voordeurbel met camera die z’n eigen app heeft, wel is deze gekoppeld aan een klik aan klik uit deur bel.
Mijn alarm werkt dan weer niet met HW maar wel met HUE. Ik lees mijn slimme meter in meterkast dan weer uit met de HW.
Kortom, ik heb wat spullen die niet samenwerken met de HW en sommige weer wel. Zou mooi zijn wanneer ik alles in een systeem kan krijgen dat wel met alles samenwerkt, maar er zal altijd wel iets zijn wat dan weer een uitzondering wordt. Ik heb gekeken naar Homey maar ik lees toch te veel “gedoetjes” in het forum. Kortom, ik ben er nog niet uit.

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 18:31
Vandaag geen toegang meer tot de hw, wat blijkt er branden drie leds (sd kaart problemen)
Sd kaart verwijderd maar via de pc ook geen toegang. Sd kaart kopieren is geen optie iemand die mij kan helpen ?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

pvkan schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:15:
Beste allemaal,

Ik heb thuis een combinatie van HW en Philips Hue.
Dat werkt tot nu allemaal prima samen (ben langzaam aan het overschakelen naar Hue).
Ik heb onlangs een INNR SP120 (Hue compatible) smart plug gekocht.
Deze wordt prima gezien door de Hue app en kan deze ook via de Hue app bedienen.

Ik zie deze smart plug echter niet terug in de Homewizard app. Ook niet na opnieuw inlezen/syncen van
de Hue in de HW-app. Ik wil die smartplug nl koppelen aan de scene in HW.
De lampen van Hue zijn overigens wel keurig zichtbaar in de HW-app.

Iemand hier ervaring mee of werkt een smartplug simpelweg niet met HW.

Peter
Ik heb dit ook met de HW app en Osram plugs.
Gek genoeg kan je met de web app wel smartplugs toevoegen waarna de mobiele app ze ook ziet.

• Bonkieheuvel
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-01-2020
Hallo allen,

bij deze een vrij nieuwe gebruiker van een Homewizard, sinds halverwege vorig jaar.
Ik heb toen een Homewizard ergens bij gekregen.
Toen ik de antenne upgrade deed zag ik dat het een mobo versie V 1.2 was.
Ik heb er pas nog een gekocht, en dat blijkt een versie V 2.3 te zijn.

Nu, na ongeveer een half jaar heb ik dit aan de oude hangen:

KAKU deurbel
Cresta weerstation
Energylink voor zonnepanelen uit te lezen op de kWh meter (en de slimme meter als die me ooit wordt opgedrongen)
Wattcher voor (andere) zonnepanelen
Foscam Camera's
Temp/hygro sensors
Regenmeter
Smartwares geel en kleurenlampen
Schakelaars (inbouw en stekker)

De Heatlink is nog niet aangesloten

---

En nu beginnen er wat technische vragen op te poppen bij mij (sorry als de vragen al vaker gesteld zijn):

Er zit een 4 Gb SD kaartje in.. Heeft het enig nut om daar een grotere in te zetten? (voor de grafieken of zo?)
Wat is het max van de SD kaartjes voor de Homewizard?

Is de nieuwe Homewizard V2.3 sneller/beter dan de V1.2?
Is het de moeite waard hem om te wisselen?

Wat is de laatste firmware versie van de Homewizards? Ik heb er nu 3.403 in zitten.

Ik heb in het forum gelezen dat het beter is om een 1A adapter er aan te hangen?
Zijn er meer mensen die dit als nuttig gevonden hebben?

Is het mogelijk de Homewizard Android app te downloaden als APK zodat we altijd een backup hebben mocht ie uit de app store verdwijnen?

Ik heb 2 Smartwares XQ1600 lampen die knipperen, en alleen als ik wit 80% instel knipperen ze niet.
Zouden ze defect zijn, of kan ik ze intern resetten?

Groet en bedankt vast voor reacties,

Henk

[Voor 0% gewijzigd door Bonkieheuvel op 23-01-2020 10:33. Reden: typo]

Homewizard, KAKU, Foscam, Heatlink, Energylink, youless, PVoutput... wat een gepuzzel..

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 15:30
Hallo, iemand een idee of tip? Ik probeer een RTS motor van een hek te koppelen met homewizard. Wat ik ook doe, werkt niet lekker... het is een Somfy RTS model, zie hier voor meer informatie over het model: https://polargos.pl/wp-co...rukcja_montazu_en_202.pdf

mijn idee is dat RTS wel RTS is maar soort nieuwe soort of zo? kreeg de motor/bediening ook niet in prog stand...

help?

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

• unconnected
rayvonrk schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:01:
Vandaag geen toegang meer tot de hw, wat blijkt er branden drie leds (sd kaart problemen)
Sd kaart verwijderd maar via de pc ook geen toegang. Sd kaart kopieren is geen optie iemand die mij kan helpen ?
ben je er nog uit gekomen? ik heb van het weekend de mijne open gemaakt en preventief (eigenlijk na het lezen van jouw berichtje :+) een kopie gemaakt van de sd. misschien dat ik je er mee kan helpen?

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 18:31
unconnected schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:16:
[...]

ben je er nog uit gekomen? ik heb van het weekend de mijne open gemaakt en preventief (eigenlijk na het lezen van jouw berichtje :+) een kopie gemaakt van de sd. misschien dat ik je er mee kan helpen?
Heb een andere gekocht en met die instellingen mijn oude gemaakt, kwam er trouwens achter dat het wachtwoord gewoon in plain tekst in de config staat.

Toch bedankt voor je aanbod

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 18:45

ShockWave

Lost it somewhere

Krijg net een mail binnen dat van de homewizzard de stekker eruit wordt getrokken en er geen ondersteuning en updates meer komen....
Je kan overstappen op de Link welke 80% van de mogelijkheden van de homewizzard ondersteund, tijd om over te stappen dus maar niet op de link.
De servers voor de hw blijven wel online dus wat er nu is blijft te gebruiken..
quote: Homewizzard
Beste klant,

De afgelopen jaren hebben we naast de HomeWizard hard gewerkt aan verschillende nieuwe producten, waaronder een nieuwe gateway: Link. Dit heeft tot gevolg dat we per 1 mei voor ''de HomeWizard'' na 9 jaar de support beëindigen en geen nieuwe updates meer uit brengen. Wat dit voor jou betekent, leggen we in deze mail uit.

De HomeWizard blijft online
De diensten waarmee je op afstand verbinding maakt met de HomeWizard blijven online. Je kan de HomeWizard gewoon blijven gebruiken ondanks dat we de ondersteuning van de HomeWizard beëindigen.

Geen updates meer
De HomeWizard gateway, Android, iOS en Web app worden niet meer bijgewerkt. De apps blijven beschikbaar in de App Store en Play Store zolang deze voldoen aan de eisen die Apple en Google stellen.

Reparaties
Heb je de HomeWizard minder dan 2 jaar geleden bij ons gekocht? Dan kun je voor technische support nog steeds contact opnemen en zullen we je HomeWizard nog steeds kosteloos repareren of vervangen indien deze stuk gaat.

Hoe nu verder?
Zoals gezegd blijft de HomeWizard online. Het is mogelijk om 80% van je bestaande apparatuur mee te nemen naar de Link.

Ondanks dat de Link niet hetzelfde is als de HomeWizard, is het een waardig alternatief. De interface is gebruiksvriendelijker, de Link is sneller, en de meest gebruikte functies zoals taken, presets, en geofence zitten ook in de Link. Meer informatie over de stap naar Link vind je hieronder.

Compatibility HomeWizard naar Link
Klaar voor de toekomst?

Exclusief voor trouwe gebruikers!
25% korting op het gehele assortiment tot en met 31 maart. Uitsluitend voor ontvangers van deze mail.

Bestel de Link en maak gebruik van verschillende mogelijkheden zoals het automatiseren van verlichting, noodgeval hulpcontacten en alarmverlichting.
Bestel Nu!
Log in om gebruik te maken van deze aanbieding. Nog geen account? Maak er een aan.
We zijn bereikbaar
Heb je toch nog vragen over deze email, of wil je graag weten of de Link voldoet aan jouw behoeftes, stuur ons dan een mail op support@homewizard.nl

Facebook
Twitter
Link
Website
Copyright © 2020 HomeWizard, All rights reserved.
You are receiving this email because you are part of the HomeWizard community.

Our mailing address is:
HomeWizard
Keyserswey 79, Noordwijk, The Netherlands
Noordwijk, Zuid Holland 2201CX
Netherlands

Star Citizen referralcode

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik gebruikte hem met name vanwege heatlink, de rest van de functies ving ik eigenlijk al af in Domoticz. (En die stuurde dan de homewizard aan om te gaan stoken :+ ) Maarja, daarvoor dan maar een opentherm gateway bestellen tzt. Scheelt ook wel weer 2 kastjes.

• mike123
Vandaag dus ook de mail gekregen. Ik gebruikte hem vooral ook voor het Somft screen en zonnescherm, Heatlink. En deurcontacten die nu ook niet meer worden ondersteund volgens de website. En de rest
KlikAanKlikUit of Smartwares 433Mhz deur of beweging sensor,

Flamingo FA21RF/FA20RF rookmelder,

KlikAanKlikUit 433Mhz Deurbel,

Invited Smart Lock,

Smartwares 868Mhz regen of wind meter,

Smartwares radiator kraan,

HomeWizard Heatlink,

Verschillende 433Mhz Thermo/ schemer/ UV sensoren,

Verschillende 433Mhz afstandsbedieningen (zenders),

Somfy RTS,

Foscam/ Elro/ D-Link cameras,

EnergyLink,

Wattcher,

ThinkingCleaner,

IP schakelaars

Schakelen/notificaties op sensoren (tenzij anders vermeld)

Dat word dus wat anders kopen. Maar geen Link, ik gun ze geen cent meer.
%!^%^@^@^@

[Voor 51% gewijzigd door mike123 op 25-02-2020 21:29]

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mike123 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:27:
Vandaag dus ook de mail gekregen. Ik gebruikte hem vooral ook voor het Somft screen en zonnescherm, Heatlink. En deurcontacten die nu ook niet meer worden ondersteund volgens de website. En de rest
KlikAanKlikUit of Smartwares 433Mhz deur of beweging sensor,

Flamingo FA21RF/FA20RF rookmelder,

KlikAanKlikUit 433Mhz Deurbel,

Invited Smart Lock,

Smartwares 868Mhz regen of wind meter,

Smartwares radiator kraan,

HomeWizard Heatlink,

Verschillende 433Mhz Thermo/ schemer/ UV sensoren,

Verschillende 433Mhz afstandsbedieningen (zenders),

Somfy RTS,

Foscam/ Elro/ D-Link cameras,

EnergyLink,

Wattcher,

ThinkingCleaner,

IP schakelaars

Schakelen/notificaties op sensoren (tenzij anders vermeld)

Dat word dus wat anders kopen. Maar geen Link, ik gun ze geen cent meer.
%!^%^@^@^@
Mijn HomeWizard stuurde tot voorkort alleen nog de HeatLink aan. Ik ben al geruime tijd geleden overgestapt op de Homey. Die ondersteunde zo’n beetje alles dat aan mijn HomeWizard hing. Onlangs een Tado gekocht en nu loopt alles via Homey.

Ik vind het ontzettend jammer dat er nooit geen HomeWizard 2 is gekomen. Daar heb ik lang op gehoopt.

• chippie777
Ik had ook gehoopt op een HW2, helaas gaat die er niet komen. De link heeft voor mij niet voldoende mogelijkheden. Ik twijfel al lang over een opvolger en de Homey staat nog op het lijstje. Alleen de prijs houdt mij nog tegen, en wat als die er ook mee stoppen? Want eerlijk is eerlijk het verdienmodel van dit soort spullen is niet geweldig waardoor de kans dat men er mee stopt behoorlijk is.
Uiteindelijk heb ik al jaren plezier van de HW en vind ik het ontzettend jammer dat ze er mee stoppen en een andere weg zijn ingeslagen die niet past bij mijn behoefte.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 12:40
ShockWave schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:54:
[...]
De servers voor de hw blijven wel online dus wat er nu is blijft te gebruiken..
[...]
Voor mij voldoende voor temp sensors, zonnescherm en deurbel :)

PSN:CanisLupusNL - Xbox: CanisLupusNL - About.me

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

chippie777 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:26:
Ik had ook gehoopt op een HW2, helaas gaat die er niet komen. De link heeft voor mij niet voldoende mogelijkheden. Ik twijfel al lang over een opvolger en de Homey staat nog op het lijstje. Alleen de prijs houdt mij nog tegen, en wat als die er ook mee stoppen? Want eerlijk is eerlijk het verdienmodel van dit soort spullen is niet geweldig waardoor de kans dat men er mee stopt behoorlijk is.
Uiteindelijk heb ik al jaren plezier van de HW en vind ik het ontzettend jammer dat ze er mee stoppen en een andere weg zijn ingeslagen die niet past bij mijn behoefte.
Ikzelf kijk al een tijdje met een schuin oog naar de ics2000 van klik aan klik uit als opvolger.
Die ondersteund ook meerdere protocollen en werkt ook bijv met google home samen.
Er is hier op tweakers een topic over de ics 2000/klik aan klik uit.

• chippie777
Probleem is dat er te veel verschillende protocollen zijn. Elke fabrikant wil jou graag zin zijn ecosysteem hebben. Met HW kan je heel veel verschillende fabrikanten aansturen wat het voor mij een interessant product maakt. Ik gebruik HW al jaren en ben er over het algemeen positief over. Wel merk ik dat er inmiddels meer en meer producten komen welke niet meer met HW samenwerken. Zo heb ik nieuwe rolluiken van Somfy welke niet meer door HW zijn aan te sturen. Somfy biedt een mooie oplossing en tot voor kort stond er op hun site dat ze apple home kit zouden gaan ondersteunen, maar helaas dat gaat niet meer gebeuren. Zie hier wat er altijd kan gebeuren; je hebt een mooie oplossing maar die fabrikant stopt er mee of stopt met een van de onderdelen die voor jou van belang zijn. Kortom de hele wereld van domotica blijft lastig en je zult moeten accepteren dat niet altijd alles werkt. HW werd ook ingehaald door andere fabrikanten. Neem Philips HUE, hun app werkt prima en ik heb daar nooit problemen mee en het werkt instant. Dezelfde lampen via de HW aansturen geeft af en toe problemen waardoor ik dus de philips hue app naast mijn HW app gebruik. Zelfde voor Somfy, hun app (Welke ook HUE ondersteunt) werkt altijd! Ik heb daar naast ook nog een deurbel met video, deze is niet aan te sturen met een andere app dan de eigen app van de deurbel, weer een app er bij.
Hoe mooi zou het zijn dat dit allemaal (Betaalbaar) in een ecosysteem zou zitten? HW was lange tijd mijn oplossing hiervoor en Homey lijkt een goede vervanger te worden en toch twijfel ik of het de aanschaf waard is. Home kit van Apple ziet er mooi uit, maar je zit dan vast aan over het algemeen dure schakelaars e.d.
Zolang de HW blijft werken zal ik hem gebruiken en in de tussen tijd blijf ik de wereld van domotica volgen met de hoop dat ik een product vind wat bijna al mijn domotica wensen betaalbaar en niet al te ingewikkeld kan oplossen.

[Voor 9% gewijzigd door chippie777 op 26-02-2020 20:46]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

De laatste Android app update van HW was 30 weken geleden dus we hebben al langer niks van HW gezien..
Veel heb ik met Domoticz en een Rfxcom kunnen oplossen, alleen het weerstation loopt nog via de HW.
Wel weer te volgen in Domoticz via een script.
Hun verhaal dat 80% van het spul met de Link te vervangen is vind ik grote onzin.
De Link kan nog altijd niet voorwaardelijk schakelen zoals de HW, bijvoorbeeld bij >x graden iets aansturen.
Of een http commando uitsturen om iets buiten de HW te schakelen.
Het hele universele is er van af dus ik koop niks extra meer voor op de Link.
Dan maar wat meer Zigbee schakelaars ipv Kaku en Hue ipv de enorm grote HW lampen.
Homey is wel universeel maar mij te duur voor iets waarvan je niet weet hoe lang het zal bestaan.
Er is inmiddels meer wifi spul dat te flashen is met Tasmota e.d. waardoor je zelf de regie hebt ipv een server.
Ook dat is iets waar ik niet blij mee ben, een server die alles plotsklaps in de soep kan laten lopen.

• amarkest
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 20:27
Stoute schoenen aangetrokken en zonet Homey Pro besteld voor vervanging van de HOMEWIZARD. oOo

Tips mbt conversie van HW --> Homey Pro zijn welkom.

• chippie777
amarkest schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:26:
Stoute schoenen aangetrokken en zonet Homey Pro besteld voor vervanging van de HOMEWIZARD. oOo

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

• amarkest
chippie777 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:02:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik ook. zeker mbt de Plugwise ANNA app en de zonweringen.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:01
Ik volg hem ook even.

Heb jammer genoeg ook veel smartwares spullen (rookmelder magneetcontacten schakelaars weerstation), een heatlink en de klikaanklikuit deurbel.

Dus veel werkt niet met de Link.
En jammergenoeg werkt het meeste ook niet met de Homey.

Ik wil de Homewizard het liefst uitfaseren zodat er maar 1 kastje nodig is.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Er is op tweakers een homey topic die kunnen je vast op weg helpen.
Homey - Alles in huis verbonden

• wolly_a
  • Niet online

Ik ben ook van HW naar Homey gegaan, al tijden geleden. Sowieso fijn om te weten. Er is een app die je op de Homey kan installeren om te communiceren met je HW. Dat gebeurt lokaal. Je kan dus bepaalde devices nog even blijven gebruiken. Ik heb zo nog tot een paar weken terug mijn HW met HeatLink via mijn Homey aangestuurd.

Dit geldt ook voor @Crxtreem

• mike123
Ik zat ook naar de Homey te kijken. Ziet er wel goed uit maar best prijzig. Maar de HW moet ook nog even blijven voor de Somfy screen en zonnescherm en de heatlink.
Zolang ik daar nog niks voor gevonden heb .....

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:01
wolly_a schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:26:
[...]

Ik ben ook van HW naar Homey gegaan, al tijden geleden. Sowieso fijn om te weten. Er is een app die je op de Homey kan installeren om te communiceren met je HW. Dat gebeurt lokaal. Je kan dus bepaalde devices nog even blijven gebruiken. Ik heb zo nog tot een paar weken terug mijn HW met HeatLink via mijn Homey aangestuurd.

Dit geldt ook voor @Crxtreem
Van de app voor de Homey had ik inderdaad al gelezen.
Kan je dan de Homewizard ook helemaal afsluiten van de buitenwereld?
Ik heb hem liever niet meer aan internet omdat het toch al een verouderd product is.

• wolly_a
  • Niet online
Crxtreem schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:48:
[...]

Van de app voor de Homey had ik inderdaad al gelezen.
Kan je dan de Homewizard ook helemaal afsluiten van de buitenwereld?
Ik heb hem liever niet meer aan internet omdat het toch al een verouderd product is.
Ja, dat kan. Hij praat rechtstreeks met het ip adres van de HomeWizard, dus niet met hun servers. Hij gebruikt de JSON data die je ook krijgt als je er zelf rechtstreeks mee praat via je browser (ik weet niet of je dat al eens hebt geprobeerd). Enige is natuurlijk wel dat de HomeWizard zelf naar de servers van HomeWizard wil praten (dus naar buiten). Met wat frutten in je router kan je dat wel voorkomen waarschijnlijk. Je hoeft in ieder geval geen poorten naar buiten open te zetten ofzo.

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 00:31
Misschien wordt nu dan eindelijk de source openbaar van de EnneryLink en HeatLink zodat deze rechtstreeks te koppelen is aan bijv Homey..

• peterpijpelink
PhAnt0mFS schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:44:
Misschien wordt nu dan eindelijk de source openbaar van de EnneryLink en HeatLink zodat deze rechtstreeks te koppelen is aan bijv Homey..
en liever nog hun Android en iOS app, zodat deze bij te werken is door een developer naar de laatste versie van het os.

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

• amarkest
Homey roept dat ie verbonden is met mn wifi netwerk. en vervolgens gaat het installeren fout.

Moet steeds opnieuw inloggen op HOMEYXXXXX en als dat een keer lukt krijg ik een errormessage

OEPS installatie mislukt en nog 's en nog 's

schiet mij maar lek.

Ook op de laptop inloggen op het uitgedeelde IPadress lijdt tot niks.......................

wel mooi groen licht aan en uit gloeiend .

Eindelijk weer een stukje verder Update aan t downloaden.............................

geen idee hoe dit gegaan is.

hopelijk niet symptomatisch voor het verdere gebruik van Homey

[Voor 18% gewijzigd door amarkest op 28-02-2020 17:13]

• CoachKoos
HomeWizard stopt met de ondersteuning van de "Classic", maar een Philips stopt ook gewoon met ondersteuning van zijn HUE V1 Bridge...

https://androidworld.nl/s...-bridge-v1-ondersteuning/

Dus ja, wat is dan wel een toekomstbestendige optie? Homey is ook maar een kleine speler die het moet hebben van puur de verkoop van zijn basisstations. Andere merken verdienen nog aan de schakelaars en lampen etc.

• chippie777
Inderdaad dat is ook de reden dat ik twijfel over een vervanging van de HW.

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-04 13:26
Weet iemand een goed alternatief voor de EnneryLink? Dat was de enige reden waarom ik de HW nog in gebruik had....

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

De Youless LS120 kan P1+ S0 uitlezen en is via je netwerk of een app te benaderen.
Genoeg tools te vinden voor grafieken e.d.

• rudyhattem
Speedy-Andre schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:54:
De Youless LS120 kan P1+ S0 uitlezen en is via je netwerk of een app te benaderen.
Genoeg tools te vinden voor grafieken e.d.
Ik kwam zojuist deze site tegen. Vanavond maar eens goed gaan vergelijken allemaal.... Mijn gevoel gaat uit naar huisbaasje.

[Voor 4% gewijzigd door rudyhattem op 09-03-2020 17:17]

• wolly_a
  • Niet online
rudyhattem schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:35:
Weet iemand een goed alternatief voor de EnneryLink? Dat was de enige reden waarom ik de HW nog in gebruik had....
Yup, wat @Speedy-Andre zegt. De Youless SP120. Heeft me nog geen moment in de steek gelaten. Werkt erg betrouwbaar en werkt samen met mijn Homey. Hier op Tweakers is er ook een topic over. Daar heeft iemand ook nog een heel loggingsysteem in elkaar gezet met grafieken en de hele prut. Werkt erg mooi.

• rudyhattem
wolly_a schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:05:
[...]

Yup, wat @Speedy-Andre zegt. De Youless SP120. Heeft me nog geen moment in de steek gelaten. Werkt erg betrouwbaar en werkt samen met mijn Homey. Hier op Tweakers is er ook een topic over. Daar heeft iemand ook nog een heel loggingsysteem in elkaar gezet met grafieken en de hele prut. Werkt erg mooi.
Ik heb even gekeken, ziet er goed uit, maar ik denk dat huisbaasje beter bij mij past of Cemm. Iemand ervaring met deze 2?

• CoachKoos
Ik doe niet zo heel veel met de EnergyLink, dus als die niet meer zou werken is dat geen ramp.

Zoek eigenlijk een alternatief voor de HeatLink. Een echte slimme thermostaat heb ik niet nodig, gaat mij meer om het op afstand kunnen bedienen. Mooiste van de HL is dat het ook in de HW app zit.

Ben alleen bang dat er geen HL variant terugkomt voor de Link...

• linker
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-12-2022
ik heb de laatste tijd last dat de HW een code uitzend waar ook andere schakelaars (gekoppeld met Liteswitch) op reageren.

Hebben jullie dit ook?

uiteraard ben ik opzoek naar tips om dit op te lossen.
De schakelaars die met de HW zijn verbonden, zitten nogal goed verstopt. :-(

• rudyhattem
linker schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:01:
ik heb de laatste tijd last dat de HW een code uitzend waar ook andere schakelaars (gekoppeld met Liteswitch) op reageren.

Hebben jullie dit ook?

uiteraard ben ik opzoek naar tips om dit op te lossen.
De schakelaars die met de HW zijn verbonden, zitten nogal goed verstopt. :-(
Gezien de geringe reacties hier, en het feit dat ze het niet meer ondersteunen.. Zou ik het wel weten.. dikke doei naar HW...

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Toch leuk dat je Somfy nog gewoon aan de praat krijgt met Alexa via HW (nodig voor je smarthome/routine). Werkt tot nu toe perfect. Nog even kijken of je het scherm ook op willekeurig moment kan laten stoppen. Nu alleen nog open/dicht voor elkaar :)
Heeft iemand het voor elkaar om Alexa het scherm te kunnen laten stoppen? Ik zie via de Alexa app alleen een ON/OFF knop voor mijn scherm welke via HW daar geraakt. In de HW app heb je ook die MY knop net zoals op de remote van Somfy om het scherm te kunnen laten stoppen op willekeurig moment ipv alleen dicht en open.

Mijn boefje is liev!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor iedereen die een opvolger zoekt van de homewizard zonder direct alles nieuw te hoeven kopen; kijk eens naar Home Assistant in combinatie met een Raspberry PI of Synology Diskstation.

Je moet er wel even voor gaan zitten en het liefst over wat Linux kennis beschikken (niet strikt noodzakelijk) maar het lijkt erop dat je je Homewizard en alle aanhangels (heatlink, energylink, schakelaars en sensoren) kunt uitlezen en aansturen vanuit Home Assistant. Het is me in ieder geval gelukt om alles uit te lezen, aansturen moet ik nog testen.

Je hebt de Homewizard nog wel nodig, maar hij hoeft niet meer aan internet te hangen en je kunt de Home Assistant app op je android of iOS apparaat gebruiken waardoor je niet meer afhankelijk bent van de EOL homewizard app.

Het bied een mooi geleidelijk upgrade pad. Je kan eerst je Homewizard / KAKU spul gebruiken, dan een Zigbee USB stick kopen en gaandeweg het onveilige KAKU spul vervangen door Zigbee sensoren en schakelaars. Bijvoorbeeld goedkope Xiaomi spullen.

• RayCom
wian schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:06:

Het bied een mooi geleidelijk upgrade pad. Je kan eerst je Homewizard / KAKU spul gebruiken, dan een Zigbee USB stick kopen en gaandeweg het onveilige KAKU spul vervangen door Zigbee sensoren en schakelaars. Bijvoorbeeld goedkope Xiaomi spullen.
Wat is er onveilig aan het KAKU spul?

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bij Klik Aan Klik Uit op 433Mhz is de communicatie is volledig onbeschermd. Je kan voor een paar euro op aliexpress een afstandsbediening kopen die 433Mhz signalen kan opnemen en weer uitzenden. Zigbee heeft 128-bit AES encryptie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RayCom
Oh bedoel je dat! Daar kan ik niet echt wakker van liggen. Als er iemand lol in heeft om voor de deur in de bosjes te liggen en mijn wc verlichting aan en uit wil doen, kan ik daar de humor wel van inzien.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voor iedereen die een opvolger zoekt van de homewizard zonder direct alles nieuw te hoeven kopen; kijk eens naar Home Assistant in combinatie met een Raspberry PI of Synology Diskstation.

Je moet er wel even voor gaan zitten en het liefst over wat Linux kennis beschikken (niet strikt noodzakelijk) maar het lijkt erop dat je je Homewizard en alle aanhangels (heatlink, energylink, schakelaars en sensoren) kunt uitlezen en aansturen vanuit Home Assistant. Het is me in ieder geval gelukt om alles uit te lezen, aansturen moet ik nog testen.

Je hebt de Homewizard nog wel nodig, maar hij hoeft niet meer aan internet te hangen en je kunt de Home Assistant app op je android of iOS apparaat gebruiken waardoor je niet meer afhankelijk bent van de EOL homewizard app.

Je kan het ook niet geleidelijk doen en meteen een Homey kopen. >:)

Die ondersteund het meeste domotica spul in 1 keer. Minder 'gedoe' met update packages waarvoor linux kennis nodig is. Werken met flows, zodat je alles aan elkaar koppelen op relatief eenvoudige manier.

433 wat makkelijker kraken en over te nemen (door de verdachte persoon in de tuin). Maar Hue (=Zigbee) is ook niet altijd even veilig. Daar zijn ook lekken ontdekt waardoor men eea kan overnemen (weliswaar niet het Zigbee protocol). Niets is 100% veilig met domotica, maar door een goede opzet, niet alles naar het internet sturen (webcam beelden!), kun je je zaken goed controleerbaar houden.

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 18:51
Bij mij werkt het notificatie signaal niet meer in de Homewizard app. Ik krijg wel een notificatie op mijn scherm (android) maar er is geen geluid bij. Alle instellingen nagelopen, maar helaas geen succes. Ik maak gebruik van de Kaku sensoren.

• Dennepen
Dennepen schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:56:
Bij mij werkt het notificatie signaal niet meer in de Homewizard app. Ik krijg wel een notificatie op mijn scherm (android) maar er is geen geluid bij. Alle instellingen nagelopen, maar helaas geen succes. Ik maak gebruik van de Kaku sensoren.
Ook getest op ander Android toestel helaas werkt niet meer...

• Dennepen
Reactie van HW support:

Dit betreft een issue met de HomeWizard-app op het Android-platform. Wij zijn op moment aan het kijken of dit nog te herstellen valt. Echter is het aannemelijk dat het niet meer wordt hersteld. De HomeWizard is inmiddels uit productie en niet meer leverbaar. Het is een uitlopend product. Vanuit commerciële belangen en omdat het ontwikkelen veel tijd kost, hebben we besloten om geen (herstel-)updates meer uit te brengen.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:45

Heb Home Assistant hier ook net aan de praat gekregen :) , maar heb je tips / voorbeelden / links hoe je alles van de homewizard kan syncen?

Strava

• mike123
Dennepen schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:41:
Reactie van HW support:

Dit betreft een issue met de HomeWizard-app op het Android-platform. Wij zijn op moment aan het kijken of dit nog te herstellen valt. Echter is het aannemelijk dat het niet meer wordt hersteld. De HomeWizard is inmiddels uit productie en niet meer leverbaar. Het is een uitlopend product. Vanuit commerciële belangen en omdat het ontwikkelen veel tijd kost, hebben we besloten om geen (herstel-)updates meer uit te brengen.
Dus zelfs zonder update van de software word het slechter.
Geeft veel vertrouwen in de nieuwe spullen dan.
Jammer.
Voor HW dan.

• peterpijpelink
mike123 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:49:
[...]

Dus zelfs zonder update van de software word het slechter.
Geeft veel vertrouwen in de nieuwe spullen dan.
Jammer.
Voor HW dan.
dat is de ellende, dat ze iets niet meer willen ondersteunen kan, maar maak dan de source code van je app open source zodat de app bijgewerkt kan worden met nieuwe Android of IOS updates. Nu kan je HW in de afvalbak zodra de app niet meer werkt... beetje kansloos en voor mij een reden nooit meer 1 cent uit te geven aan dit soort bedrijven.

• CoachKoos
peterpijpelink schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:19:
[...]

...en voor mij een reden nooit meer 1 cent uit te geven aan dit soort bedrijven.
Wat versta je onder "dit soort bedrijven"? Tenzij je voor een groot merk kiest bestaat het risico altijd dat het product niet meer ondersteunt gaat worden. Maar zelfs bij de Philips Hue lampen wordt de oude generatie niet meer ondersteunt.

Ik geef toe dat het jammer is dat ze bepaalde "errors" in de software niet meer herstellen. Als het nou om nieuwe versies van Android gaat dan kan ik het nog begrijpen, maar bij bestaande versies moeten ze nog wel de fouten oplossen..

• Dennepen
Vandaag de Homeassistant geinstalleerd op een Raspberry PI3b. Wat zijn nu de stappen om de Homewizard te koppelen met HomeAssistant? Ik kan ergens een integratie vinden om dit te kunnen doen.

• Hulliee
  • Niet online
Dennepen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:29:
Vandaag de Homeassistant geinstalleerd op een Raspberry PI3b. Wat zijn nu de stappen om de Homewizard te koppelen met HomeAssistant? Ik kan ergens een integratie vinden om dit te kunnen doen.
Wat wil je integreren dan? Heb je nog een heatlink, energylink en/of 868mhz devices aan hw gekoppeld? Die kun je namelijk nooit migreren naar ha!

De overigen devices gewoon opnieuw koppelen aan ha.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Met Domoticz en een script kan je de HW uitlezen incl. 868MHz (weerstation, energy link enz.).
Het script is niet veel meer dan een tooltje dat de data uit een Json call haalt.

• Dennepen
Ik heb nog een aantal kaku motion sensors. Deze wil ik graag koppelen aan Hass.

• Tinusvolkel
Hulliee schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:28:
[...]

Wat wil je integreren dan? Heb je nog een heatlink, energylink en/of 868mhz devices aan hw gekoppeld? Die kun je namelijk nooit migreren naar ha!

De overigen devices gewoon opnieuw koppelen aan ha.
Ik ben ook bezig met koppelen, echter kost het nog vrij veel moeite aangezien ik net begonnen ben met ha.

Dus als je voorbeelden hebt hoe je lampen, sensoren en een energylink kan koppelen, graag :*)

Strava

• Hulliee
  • Niet online
Energylink, Heatlink zijn nooit rechtstreeks aan HA te koppelen. Alleen via HW en dan eventueel aan HA

• Tinusvolkel
Zo wil ik het ook doen, de HomeWizard blijft hier nog gewoon als zender / ontvanger dienen.

[Voor 18% gewijzigd door Tinusvolkel op 10-04-2020 17:55]

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:36:
Met Domoticz en een script kan je de HW uitlezen incl. 868MHz (weerstation, energy link enz.).
Het script is niet veel meer dan een tooltje dat de data uit een Json call haalt.
Een tweaker heeft daar vroeger al eens een site voor gemaakt:

https://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 12:13
Wat een bagger aan het worden die HW, amper meer bereikbaar via Wifi en opnieuw configureren al helemaal een drama, elk apparaat ziet mijn netwerk en kan er mee verbinden, behalve de HW via de config tool. En als 9 van de 10 keer de app niet eens meer verbinding maakt is het definitief een reden om bovenop dit kreng te gaan staan.

Als tussenoplossing een KIKA IC2000 gekocht en die werkt perfect met alles, behalve 1 ding en dat is de motor van de lamellen, die wordt wel aangestuurd door een Somfy afstandsbediening maar die ICS kan geen code genereren waar die mee compatibel moet zijn. Dit is letterlijk de enige reden waarom bij mij nog HW draait.

Iemand enig idee waarom de HW de helft van de tijd mijn Wifi niet ziet, en als die het ziet niet wil connecten. Zo ongeveer van alles al geprobeerd maar het ding vreet het niet.

• hans51
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10-2022
Het enige verschil tussen de ics2000 en HW is dat de verbinding met de ics2000 bedraad verloopt en dus altijd werkt.
De HW heeft een stabiele wifi verbinding nodig, misschien daar eens even naar kijken?

• Hulliee
  • Niet online
riesg schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:59:
Wat een bagger aan het worden die HW, amper meer bereikbaar via Wifi en opnieuw configureren al helemaal een drama, elk apparaat ziet mijn netwerk en kan er mee verbinden, behalve de HW via de config tool. En als 9 van de 10 keer de app niet eens meer verbinding maakt is het definitief een reden om bovenop dit kreng te gaan staan.

Als tussenoplossing een KIKA IC2000 gekocht en die werkt perfect met alles, behalve 1 ding en dat is de motor van de lamellen, die wordt wel aangestuurd door een Somfy afstandsbediening maar die ICS kan geen code genereren waar die mee compatibel moet zijn. Dit is letterlijk de enige reden waarom bij mij nog HW draait.

Iemand enig idee waarom de HW de helft van de tijd mijn Wifi niet ziet, en als die het ziet niet wil connecten. Zo ongeveer van alles al geprobeerd maar het ding vreet het niet.
Mijn HW zit sinds jaar en dag op een aparte AP, met andere domotica. Let op, dit is waarom het werkt: De HW werkt het best met een AP welke G-Only (54 Mb/s) ondersteunt.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Het kan op een wifi probleem lijken, maar bij mij bleek slecht verbinden aan de SD kaart te liggen.
Die slaat het wifi pw op en de SD gaat na lang gebruik achteruit.
Dat het met een ander AP beter kan gaan klopt wel, mijn zeer drukke router vindt de HW een lastpak
omdat hij 54G is, nu werkt het goed met een powerline setje dat een wifi AP heeft met weinig gebruikers.

• Marc_Sway
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-05 12:58
Mensen, wellicht is het elders al beantwoord of is er ergens anders een post:

De Homewizard Link: support die ook ‘if-then-else’ acties die je zelf kan programmeren?

Dank!

• Tinusvolkel
martinvdm schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:50:
[...]

Waarom maak je het niet in Home assistant dan? Kwestie van in Homewizard een ip schakelaar toevoegen naar ha die hier een input boolean of automation triggert die een push notificatie stuurt met foto van de camera.
Even 2 jaar terug in de tijd quoten >:)

Heb je toevallig een voorbeeld wat ik moet invullen in de homewizard app?

of heeft er iemand anders nog tips om een deurbel / bewegingssensoren toe te voegen aan HA?

[Voor 9% gewijzigd door Tinusvolkel op 14-04-2020 21:29]

Strava

• Marc_Sway
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-05 12:58
Heeft iemand een idee waarom de Homewizard-Link geen motion detectors (PIR of radar) support? En komt dat nog?

• Tinusvolkel
Tinusvolkel schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:26:
[...]

Even 2 jaar terug in de tijd quoten >:)

Heb je toevallig een voorbeeld wat ik moet invullen in de homewizard app?

of heeft er iemand anders nog tips om een deurbel / bewegingssensoren toe te voegen aan HA?
Niemand die een voorbeeld heeft voor een IP schakelaar die HA aanstuurt?
Kom er niet uit... :'(

Strava

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee