Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dirk.be
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19-11 19:48
Ik gebruik mijn HW nog steeds vlot en ben er best tevreden van. Met Energylink, 433 en 866mHz, Json (Tasker) en een knappe app op mijn Pebble denk ik niet dat er meteen een goed alternatief is. Akkoord, er wordt wel eens een signaal gemist en het is niet supersnel maar in 98% wel werkende.
Wel jammer dat hier op dit forum de swung wat weg is en vernieuwing zowat stilvalt.
Al is het maar om interessante taken of tips te leren....

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:32

JB

Cédric roelt!

Hier werkt de koppeling met Alexa weer niet. Meer mensen :?

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Niemand anders problemen of is de HW officieel uitgefaseerd bij de Tweakers :+

Mijn boefje is liev!

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:12

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik hou hen nog steeds in leven :+
Laatst problemen met wifi (password) en verliezen van 868MHz codes, SD kaart vervangen en het werkt weer.
De SD was nog goed genoeg om te klonen dus alle data is er nog :)
Alexa gebruik ik niet, ik hou het bij Google die de Link kan bedienen.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:28
JB schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:48:
Niemand anders problemen of is de HW officieel uitgefaseerd bij de Tweakers :+
nee ik heb hem ook nog steeds :P al sinds 2012 and still working! begin dit jaar de energylink nog gekocht op marktplaats, werkt super! vind het juist zoooo jammer dat ze de homewizard eruit geknald hebben :'(

overigens alleen een homebridge koppeling hier, dus qua storingen kan ik je niet verder helpen sorry.

• JB

JB

Cédric roelt!

Langzaam toch wel alle verlichting op Zigbee via de Hue Bridge dus nog wel steeds de integratie met de HW en ik ben er ook nog altijd wel blij mee. Al jaren (en hoeveel is er al verbeterd met andere protocollen maar wat wil je in 10 jaar) dient ie hier, maar de false-positives zijn dan toch irritant. Een andere oplossing waar je ook je sensoren etc geheel mee integreert kan ik mezelf ook nog steeds niet verkocht krijgen ivm de behoorlijke investeringen die er mee gepaard gaan.

JB wijzigde deze reactie 31-08-2019 10:26 (5%)

Mijn boefje is liev!

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:03
JB schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:04:
Hier werkt de koppeling met Alexa weer niet. Meer mensen :?
Hier werkte het ook niet dus disable gedaan en daarna weer enable en nu werkt het weer

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• JB

JB

Cédric roelt!

miel schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Hier werkte het ook niet dus disable gedaan en daarna weer enable en nu werkt het weer
Dat verhielp het uiteindelijk inderdaad ook hier.

Mijn boefje is liev!

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:46
Hmm, sinds vandaag geen verbinding meer met m’n HW. Spanning er af en er weer op verhelpt het niet. Alle 3 de leds zijn groen, iemand een idee?
Update: ligt waarschijnlijk aan iOS 13.1.2
Op mijn iPad met iOS 12 werkt het wel.

chippie777 wijzigde deze reactie 01-10-2019 20:56 (22%)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

chippie777 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:46:
Hmm, sinds vandaag geen verbinding meer met m’n HW. Spanning er af en er weer op verhelpt het niet. Alle 3 de leds zijn groen, iemand een idee?
Daar heb ik regelmatig last van, tot 2x toe was het hersteld toen ik de SD verving.
Het lijkt goed te werken volgens de leds maar blijkbaar kan hij geen ssid/pw matchen.
Uit en aan helpt soms ook, dan is de SD nog ok.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:46
Nu wel heel vreemd. Vanochtend werkte het gewoon weer op mijn iOS 13.1.2 device. Zonder enige verandering van mijn kant.

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:28
De originele homewizard app is er ook niet mooier op geworden in iOS 13 he? Balk aan de bovenkant valt weg, en bij grafieken ziet de bovenkant er ook raar uit. Zouden ze daar nog wat mee doen als we het aardig vragen? :+

• barrymel
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:05

barrymel

BarryMel

Ik gebruik al jaren de HomeWizard samen met de originele Philips Hue Bridge, sinds kort heb ik de nieuwe bridge , het synchroniseren van de lampen werkt prima alleen kan ik de lampen niet bedienen, iemand een idee wat dit kan zijn ?

Ik weet dat bij iemand anders die ik ken de HomeWizard wel werkt met de nieuwe hue bridge

BarryMel

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Dat gaat bij mij goed, ik heb alleen een gebrek aan schakelaars (55 is te weinig :9 ).

• kok36935
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20-11 20:15

kok36935

Zwolle, Overijssel

Door een stroomuitval hier in huis heb ik vandaag MEER dan 24000 kWh opgewekt. In de dagelijkse grafieken geeft dit natuurlijk een hele hoge kolom. Heeft iemand een idee of je deze dagopbrengst kunt verwijderen?

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

• RayCom
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 06:50
Als de batterijen van m'n Wattcher leeg zijn heb ik dezelfde uitschieters. Deze zijn een dag later vaak weer vanzelf aangepast zodat de grafiek er weer normaal uit ziet.

• JB

JB

Cédric roelt!

Alexa weer geen link met HW :? :/

Mijn boefje is liev!

• dwarsdrijver
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18-11 14:33
Om Somfy via de homewizard URL te gebruiken zijn dit de variabelen.

http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>

/sf/0/down
/sf/0/up
/sf/0/stop

maar ik ben op zoek naar de variabel voor My of Favorite. weet iemand deze?

Edit: stop is hetzelfde als my of favoriet, opgelost.

Nu snel verder met mijn homeassistant HomeWizard integratie.

dwarsdrijver wijzigde deze reactie 27-10-2019 08:16 (21%)
Reden: Zelf opgelost

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Nu online
Ik heb nét 5 interne wall switch converters gekocht:

https://www.homewizard.nl...ll-switch-converters-link

Gezien de ontwikkelingen dat de HomeWizard toch gaat stoppen, is dat niet iets voor andere mensen hier?
Gratis Link erbij, voor dat bedrag.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-11 13:08
BlakHawk schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:07:
Ik heb nét 5 interne wall switch converters gekocht:

https://www.homewizard.nl...ll-switch-converters-link

Gezien de ontwikkelingen dat de HomeWizard toch gaat stoppen, is dat niet iets voor andere mensen hier?
Gratis Link erbij, voor dat bedrag.
Mooi aanbieding! Heb al een Link, dus voor mij niet... ;)

Blijf het jammer vinden dat de Wall Switch alleen met slimme lampen werkt. De HW inbouwschakelaars kon je bestaande lampen slim maken, nu moet ik eerst al die lampen vervangen door slimme lampen..

• WackoH
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-11 22:14
kok36935 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:37:
Door een stroomuitval hier in huis heb ik vandaag MEER dan 24000 kWh opgewekt. In de dagelijkse grafieken geeft dit natuurlijk een hele hoge kolom. Heeft iemand een idee of je deze dagopbrengst kunt verwijderen?
Bij de overgang naar wintertijd had ik een verbruik van 22000 kWh of zo iets. Maar het spul is wel zo slim geprogrammeerd dat dit na een tijdje (uren?) wordt gefixed.

Mocht dat niet lukken en heb je geen angst de Homewizard open te schroeven, dan kun je de SD kaart eruit halen. Daar wordt per dag de data bewaard in tekst files. Met een beetje rommelen (bv. ombenoemen naar LEN0.txt) kun je of de data file van de bewuste dag of van de maand aanpassen.
(Wel voor de zekerheid eerst ene backup van je SD kaart maken natuurlijk)

• WackoH
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-11 22:14
Het is wel jammer dat de Homewizard niet doorontwikkeld wordt. Ik snap wel dat dat lastig is met al het geweld van Google, Amazon en Philips (Signifiy).
Maar op zich is het een mooi apparaatje met de Wifi en 433/868 MHz. Ik gebruik 'm naar tevredenheid met de Energy- en Heatlink. Verder in combinatie met Philips Hue voor een paar lampen en Domoticz dat via Docker op m'n NAS draait voor if-then-else en data logging.

Ik ben vast niet de eerste die het vraagt, maar waarom maakt Homewizard de software niet open source?
Dat zou best wel voor een opleving van het hele ecosysteem op kunnen leveren?

Wat bv. een gemiste kans bij de Heatlink is om de Homewizard de pomp van de vloerverwarming aan te laten zetten als de CV draait en de aanvoer temperatuur >30oC is. Dat doe ik nu via Domoticz.
Goedkoop en makkelijk (als je eenmaal weet hoe) dan via een speciale pompschakelaar met temperatuurvoelers. Dan zou ook schalen via WiFi toegevoegd kunnen worden zodat 2-kanaals communicatie mogelijk is.
Ik had nl. problemen om met KaKu de pomp betrouwbaar te schakelen. Daarom gebruik ik nu via Domoticz een schakelaar op basis van Wifi.

Gek genoeg kun je voor de Energylink wel taken definieren, bv. zet een lamp aan als stroomverbruik >3000 W, en na 30 s weer uit. Hier heb ik nog geen nuttige toepassing voor gevonden.

• miel
Iemand een idee waar het portnummer van mijn HW staat? Ik wil hem extern benaderbaar maken (lees: ik ga een Ring deurbel kopen en heb al een HW bel met bijbehorende chime.... ik wil 35 euro besparen door een simpel IFTTT script, maar krijg mijn HW niet extern benaderbaar via poort 80....)

• CoachKoos
miel schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:36:
Iemand een idee waar het portnummer van mijn HW staat? Ik wil hem extern benaderbaar maken (lees: ik ga een Ring deurbel kopen en heb al een HW bel met bijbehorende chime.... ik wil 35 euro besparen door een simpel IFTTT script, maar krijg mijn HW niet extern benaderbaar via poort 80....)
In je router stel je in welke poort je de HW extern bereikbaar wel hebben.

Als je weet wat het interne ip adres is, kan je de portforwarding instellen.

• miel
CoachKoos schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:21:
[...]

In je router stel je in welke poort je de HW extern bereikbaar wel hebben.

Als je weet wat het interne ip adres is, kan je de portforwarding instellen.
dat weet ik, maar naar welke poort routeer ik het externe IP adres/poort combinatie...

Externe poort kan ik bepalen, maar hoe weet ik op welke interne poort mijn HW luistert?

• CoachKoos
miel schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:12:
[...]

dat weet ik, maar naar welke poort routeer ik het externe IP adres/poort combinatie...

Externe poort kan ik bepalen, maar hoe weet ik op welke interne poort mijn HW luistert?
Volgens mij intern standaard op poort 80.

Als het goed is kan je dat in de FING app zien:
https://www.fing.com/products/fing-app

• miel
Het is poort 80 idd

Waarom werkt http://<externip>:150/<ww>/sw/13/on dan niet? Heb in de router poort 150 naar poort 80 en het interne ip van de hw doorgezet... vaag! ==> Opgelost.... verkeerde verbinding in de port forwarding....

nu werkt het.... scheelt me weer een Ring Chime kopen hahahaha....

miel wijzigde deze reactie 11-11-2019 20:41 (30%)

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True