Deel 1: HomeWizard; domotica middels je smartphone
Deel 2: HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2

Eerst maar even een schaamteloze knip-plak van de vorige start-post.
Later zal deze geactualiseerd worden.
Wanneer iemand als co-auteur erbij wil, graag een DM.

Wat is HomeWizard?

De HomeWizard ondersteunt bestaande draadloze apparatuur en maakt het mogelijk om deze te bedienen vanaf je smartphone (iOS en Android). Schakel en dim lampen vanaf je iPhone of Android telefoon, zet andere elektronische apparatuur aan of uit en stel timers in om automatisch te schakelen. Daarnaast kan de HomeWizard temperatuur en energieverbruik weergeven, real-time en over een langere periode. Onlangs is ook ondersteuning voor Somfy RTS motoren toegevoegd, waarmee een scala aan elektrische gordijnrailen, zonnewering en garagedeuren bediend kan worden.

HomeWizard is een Nederlands bedrijf, gevestigd in Katwijk. Ook de HomeWizard word in Nederland vervaardigd. Door verschillende bestaande producten te ondersteunen biedt de HomeWizard een betaalbare oplossing voor het centraal besturen en monitoren van je thuisomgeving. Er hoeven geen dure nieuwe schakelaars aangeschaft te worden die met ingewikkelde protocollen werken, de HomeWizard kan overweg met veelal gebruikte apparatuur die werkt met radiografische signalen, zoals bijvoorbeeld KlikAanKlikUit.

Tweakers heeft onlangs een leuk fragment gemaakt, wat je hier kunt bekijken.

Naast de bediening van lampen en schakelaars heeft de HomeWizard ook een Signalering optie. Deze optie maakt het mogelijk om push-notificaties te krijgen op je telefoon, wanneer er bijvoorbeeld een magneetcontact verbroken word, zoals het openen van een raam of deur.

Je kunt hier de werking zien van de pushnotificatie zien in combinatie met een deurbel. Je kunt hier zien hoe de werking is met rookmelders.

De HomeWizard

De HomeWizard zelf is een klein kastje wat 433 Mhz en 868 Mhz controller in zich heeft. 868 Mhz wordt met name gebruik voor de communicatie tussen de HomeWizard en bijvoorbeeld de EnergyLink. De 433 Mhz wordt gebruikt voor communiceren met schakelaars en sensoren die veelal op deze frequentie werken. Het is een vrij open protocol, maar tegelijk ook niet beveiligd of encrypt.

De HomeWizard heeft een 802.11b/g Wifi controller in zich en word aangemeld op je bestaande Wifi netwerk. Een bestaand Wifi netwerk is dus wel noodzakelijk.

Welke apparaten worden ondersteund?

Momenteel worden de volgende apparaten ondersteund:
  • Schakelaars: KlikAanKlikUit, DI-O en de AB600 'Home Comfort' serie schakelaars van Elro, Intertechno
  • Thermometers: TFA, Cresta, Irox, Sinus, Bresser en Ventus
  • Weerstation / wind-, regen- en UV meters: TFA (Sinus, Nexus, Meteotime Duo), Cresta (WXR-710XL, WXR-810, WXR-815, WXR-815LM, PMT-980)
    Irox (PRO-EC, PRO-X2), Ventus (W-831, W-928 Ultimate)
  • Energiemeter: HomeWizard EnergyLink, Wattcher
  • Overige: Somfy RTS motoren (geen Somfy I/O ondersteuning)
  • Draadloze koppelbare rookmelders
  • Camera's (HomeWizard en SD-assortiment van Foscam)
EnergyLink

Naast bovengenoemde onderdelen is een van de uitgebreidste toevoegingen de EnergyLink.

Met de HomeWizard EnergyLink meet je het energiegebruik via een slimme meter en kun je zonnepanelen aansluiten om de teruglevering te zien. De EnergyLink berekent het verschil tussen opgenomen energie en terug geleverde energie, waardoor gemakkelijk inzichtelijk wordt hoeveel het verbruik op dat moment is. De waardes worden opgeslagen, zodat je deze als grafiek kan terug kijken. Zo kun je zien wat je per maand of per jaar opgewekt of verbruikt hebt. De EnergyLink communiceert middels 868 Mhz draadloos met de HomeWizard. Zo kun je dus de HomeWizard zelf centraal in je huis plaatsen en kan de EnergyLink in de meterkast geplaatst worden waaraan deze via de kWh-meter aan de slimme meter aangesloten kan worden.

Naast de EnergyLink is er ook de Wattcher. De Wattcher kun je koppelen aan je bestaande energiemeter, dit hoeft dus geen slimme meter te zijn. De Wattcher geeft ook het energieverbruik in de HomeWizard weer en tevens middels een zgn. monitor welke je in het stopcontact steekt. De Wattcher kan niet overweg met terug geleverde energie en heeft ook geen p1/p2 poort.

Je kunt hier de instructie zien hoe de Wattcher geïnstalleerd wordt.

Weerstation

Een ander speerpunt van de HomeWizard is het koppelen van weersensoren. Zo is er een 3 en 5 kanaals thermometer, een windsensor, UV-sensor, Regenmeter en een waterthermometer. Net als de schakelaars zijn ook de weersensoren van een derde fabrikant. Grote kans dus dat je eventueel bestaande TFA of Irox sensor het gewoon met de HomeWizard doet.

Om de Weather functie nog wat leuker te maken heeft HomeWizard sinds een tijdje de Shared Weather functie geïntegreerd. Dit is een online, sociaal platform voor het delen van weerdata. Met de kracht van gebruikers heeft HomeWizard zo de potentie om een landelijk dekkend netwerk van actuele weergegevens te realiseren en kun je dus in feite kijken hoe warm het ergens anders in Nederland is.

Camera's
Naast alle schakelaars en sensoren is het ook mogelijk een IP camera toe te voegen. Deze camera kun je vervolgens in de app bekijken, maar sinds kort ook snapshots maken. Zo kun je instellen dat bij de signalering van bijvoorbeeld de deurbel een snapshot van de camera meegestuurd word in de pushnotificatie. Niet elke camera is geschikt voor de HomeWizard. Zo is het belangrijk dat de camera MJPEG is, maar wil je zeker zijn van een juiste camera, dan kun je het beste bij HomeWizard zelf de camera kopen.

Je kunt hier zien hoe je een camera kunt toevoegen.

HomeWizard Online

In eerste instantie was het nodig om poort 80 in je router door te zetten naar de HomeWizard om zo met je smartphone buitenshuis ook je HomeWizard te kunnen gebruiken. Hier heeft HomeWizard de HomeWizard Online systeem voor ontwikkeld. Je kunt een online account aanmaken en hierin je HomeWizard koppelen. Met je smartphone kun je vervolgens communiceren met HomeWizard Online en zodoende is geen port-forwarding meer nodig en communiceert je eigen HomeWizard middels SSL met HomeWizard Online.

Je kunt hier een instructievideo zien, hoe je dit kunt aanmaken.

HomeWizard aansturen

De HomeWizard is in principe niet gemaakt om extern aangestuurd te worden. Mocht je dit toch willen dan dien je voor lief te nemen dat je HomeWizard wachtwoord als plaintekst in de URL komt te staan. Dit is helaas niet anders en nou eenmaal zo door HomeWizard gebouwd. Je kunt door middel van HTTP commando's bepaalde zaken aansturen of uit de HomeWizard informatie halen. Hieronderen een lijst van commando's welke de HomeWizard verstaat. Alle responses zijn gebaseerd op JSON formaat.

De basis van het commando is dus altijd: http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>

Uitlezen switchnummers:
/swlist

Uitlezen switchen en sensoren:
/get-sensors

Switch (Bijv. lamp) aan of uit:
/sw/<switch-nummer>/<on of off>

Dimmer bedienen:
/sw/dim/<dimmer-nummer>/<waarde van 0 tot 255>

Scene aan of uit:
/gp/<scene-nummer>/<on of off>

Overige commando's:
/get-status : status van alle sensoren
/get-sensors : al je devices en sensoren
/notifications: al je notifications
/nf-receivers: notification receivers
/timers: timer overzicht
/suntimes/today: sunrise & sunset van vandaag
/wea/get: je locatie volgens homewizard

Toekomst

HomeWizard werkt continue achter de schermen. Er komen regelmatig nieuwe updates uit en ook kan de firmware van de HomeWizard op afstand bijgewerkt worden. HomeWizard heeft te kennen gegeven met een aantal toevoegingen te komen. Er komt een HeatLink welke het mogelijk maakt met de HomeWizard de verwarming hoger en lager te zetten. De HeatLink is een OpenTherm kastje wat net als de EnergyLink middels 868 Mhz met de HomeWizard communiceert en feitelijk tussen de kamerthermostaat en de ketel in komt te zitten. Hierdoor is het mogelijk om de kamerthermostaat te blijven gebruiken en toch middels je smartphone de verwarming te kunnen bedienen.

Naast de HeatLink komt men binnenkort met de mogelijkheid om ook de watermeter uit te lezen. Meer info vind je in dit Tweakers nieuws artikel. Dit zal een sensor worden die aan de EnergyLink gekoppeld kan worden (P2 poort).

* Edit september 2013 :
App versie 2.6 is uitgekomen. Hier is het mogelijk geworden om per poort op de EnergyLink te kiezen wat er aangesloten is. Er kan nu gekozen worden of er fiets, auto, zonnepanelen, watermeter etc is aangesloten. Ook is er een nieuwe watermetersensor beschikbaar waarmee dus de watermeter aangesloten kan worden op de S1 of S2 poort van de EnergyLink.

Tevens is er een Weather Widget uitgebracht, waarmee het mogelijk is om je eigen weerstationdata te integreren in een website. De widget bestaat uit een plaatje waarin je eigen data zit verwerkt.

Limieten van HomeWizard
Voor vrijwel alle dingen in de HomeWizard is er een limiet op het maximum aantal. (Bron:)
  • 55 Schakelaars/dimmers/zonwering ontvangers
  • 15 Scenes ( in 1 scenes kunnen er 20 schakelaars worden toegevoegd )
  • 20 Awareness sensoren (totaal van bewegingsmelders + magneetcontacten + deurbellen + rookmelders + schemersensors + watermelder + remotecontroll)
  • 10 IP camera's
  • 5 Wattchers
  • 1 HeatLink
  • 1 EnergyLink
  • 10 Weersensoren (totaal aantal 433 en/of 868Mhz windmeter(s), regenmeter(s), thermometer(s) en display.
  • Totaal aantal taken: 70
----- Heb je een Homewizard, vul deze Google Sheet eens in _/-\o_
HIER

[Voor 6% gewijzigd door TD-er op 10-08-2017 20:50]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Nice! Alleen iets zegt mij dat dit topic deel 3 niet zo snel de 10k posts gaat halen :X

[Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 08-08-2017 11:21]

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 08:27

EgoPro

Time is an illusion.

Momenteel heb ik Homewizard naast domoticz in gebruik. Ik merk dat ik steeds meer wegga bij Homewizard en functionaliteit in domoticz begin te bouwen.
De eenvoud van de geofencing in Homewizard mis ik wel.

Even een kleine edit:
Ik zie dat bovenstaande stuk een beetje negatief klinkt, dus een toevoeging.

Ook voor mij geld "Het moet gewoon werken" en als hoofdreden heb ik net als de poster hieronder ook dat ik geen zin heb om over de telefoon mijn vriendin te moeten uitleggen dat ze "SUDO zet koffieapparaat aan" in putty moet invoeren.
Laat staan dat mijn vriendin daar zin in heeft.

Verder heb ik geen klachten over "gemiste commando's" en werkt mijn KlikAanKlikUIt perfect. Ik merk dat ik het zelf leuk vind om een volgende stap te maken, vandaar dat homewizard in de basis er ook naast blijft draaien.

[Voor 59% gewijzigd door EgoPro op 08-08-2017 11:54]

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Top! Ik heb het topic weer opgeslagen. Ik ben nog steeds best tevreden met de HomeWizard. Voor mij doet 'ie nog altijd wat ik graag zou willen. Ik zie veel mensen vechten met de Homey en Domoticz, dus de overstap daar naartoe is ook nog niet helemaal heilig. Misschien ooit een combinatie van 2 ooit.

Dingen als de Heatlink en de communicatie met mijn screens voor de ramen werken toch echt best fijn. Daarnaast heb ik nog een EnergyLink op de kop getikt voor weinig voor het moment dat we een slimme meter krijgen.

Ik vind spelen en onderzoeken met dingen leuk, maar uiteindelijk moet het allemaal wel werken. Ik vind het niet prettig dat alles stuk is en mijn vrouw zit thuis en kan het niet aan de gang krijgen. Voor nu werkt dit met de HomeWizard altijd stabiel en betrouwbaar. Af en toe wat batterijen vervangen, maar dat is ook maar sporadisch.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:47
Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Het “spul” moet voor iedereen in huis werkbaar zijn. En hoe je het ook went of keert, HW is in gebruik extreem simpel. Wie weet ga ik Domoticz er ooit ook een keer naast zetten, puur om te kijken of het wat is, en wie weet in de toekomst als vervanger van de HW.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 11:59
Heeft iemand ervaring met de lichtmeters van homewizard?

Kan ik daarmee bepalen dan onder een bepaalde lichtsterkte de screens omhoog gaan als er iemand thuis is?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 19:38
Dan ook maar even in DEEL III gezet.

Er zijn intenties om een samenwerking aan te gaan met de Apple Homekit, althans dat kreeg ik als antwoord op mijn vraag aan Homewizard. Nu maar afwachten
-------------------------------
De intentie met homekit is er een de collega's van het R&D team zijn er naar te kijken over de mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Naam weggehaald
HomeWizard Support & Sales
------------------------------------------------

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-11-2022
Had niet gezien dat er inmiddels een deel 3 was, dus zal het netjes hier plaatsen:

Zijn er ervaringen met Homey en de HomeWizard in de topic?
Homewizard komt met weinig nieuws en als er wat nieuws komt is meer gericht op nieuwe klanten als ik eerlijk mag zijn. Aangezien ik veel hardware heb die met de HomeWizard werkt zoals Energylink (van HW zelfs natuurlijk), 868Mhz Weerstation en diverse KAKU ontvangers/verzenders denk ik dan aan een Homey.

Zie ook http://www.homewizard.nl/nieuws/ waar het laatste nieuws van 3 november 2016 is.

[Voor 9% gewijzigd door agrovenstein op 08-08-2017 19:29]

agrovenstein schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:26:
Had niet gezien dat er inmiddels een deel 3 was, dus zal het netjes hier plaatsen:

Homewizard komt met weinig nieuws en als er wat nieuws komt is meer gericht op nieuwe klanten als ik eerlijk mag zijn. Aangezien ik veel hardware heb die met de HomeWizard werkt zoals Energylink (van HW zelfs natuurlijk), 868Mhz Weerstation en diverse KAKU ontvangers/verzenders denk ik dan aan een Homey.

Zie ook http://www.homewizard.nl/nieuws/ waar het laatste nieuws van 3 november 2016 is.
Op kaku na is niets compitable met homey. Als er een goed Energylink alternatief was geweest voor homey had ook ik al overgestapt, maar dat is er niet bij mijn weten, althans niet waar Energiegebruik P1, teruglever s0 en water in zit. Heatlink zijn wel alternatieven geschikt voor homey voor.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 15:48
Er is een Homewizard app voor Homey. Je kan je verwarming dan blijven bedienen met de heatlink. Ook de Energylink kan uitgelezen worden in Homey. https://apps.athom.com/app/com.homewizard
Verder heb je een app voor plugwise waarmee je ook het stroomverbruik kan worden ingezien.

Ook is er een HomeKit app.
Ik ben al een paar jaar geleden overgestapt van Homewizard naar Homey omdat de ontwikkeling toen al aardig stil stond.

Ik heb mijn moeder ook een Homey gegeven voor de verlichting en voor het weerbericht op te vragen. Dat werkt gewoon goed.

Eind van het jaar komt er een nieuwe iOS en Android app zodat je ook flows kan maken met de telefoon. Ik ben erg blij met mijn Homey.

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 08:46

De site is blijkbaar niet actueel, maar tegenwoordig heb je ook zoiets als Facebook:
https://www.facebook.com/HomeWizardBV/

Laatste bericht is van juni. Niet heel vers, het is nu ook zomervakantie...
Weinig ontwikkelingen van de set zelf, maar wel nieuwe producten die gekoppeld kunnen worden aan HW etc.

Ik heb tot op heden weinig problemen met HW. Merkte wel dat toen mijn keuken eruit was i.v.m. verbouwing mijn lampen in de tuin 10x beter reageerden.

• CoachKoos
Iemand trouwens ervaringen met de Smartwares Connected GU10 LED lamp?

Hoe ze reageren in een RVS buitenlamp, maar ook met de gebruiksduur. Een enkele lamp kost € 25 en ik heb er 4 nodig... Heb dan geen zin om over een jaar weer (alles) te moeten vervangen...

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-04 16:26
Homebridge.

Vraagje wil mijn HW bedienen via Homekit. Homebridge op Raspberry geïnstalleerd en werkt goed.
Voorbeeld config.json bestand gebruikt met home-away-sleep-holiday en die komen ook allemaal netjes binnen via Homekit. Maar hoe krijg ik mijn schakelaars die allemaal in HW staan in Homekit zichtbaar want buiten deze statussen kan ik niks terugvinden. Wat doe ik fout?

Ik maag gebruik van deze config.json file:

{
"bridge": {
"name": "Homebridge - DEV",
"username": "CC:22:3D:E3:CE:40",
"port": 51826,
"pin": "031-45-156"
},
"description": "Example configuration for Homebridge using the HomeWizard platform.",
"accessories": [],
"platforms": [{
"platform": "HomeWizard",
"url": "http://192.168.1.155",
"password": "<yourhomewizardpassword>",
"filtered": ["accessoryName"],
"debug": false,
"valves": {
"livingroom radiator": "livingroom thermometer"
},
"heatlinks" : 0,
"switchTypes": {
"accessoryName": "fan",
"accessoryName": "outlet",
"accessoryName": "switch",
"accessoryName": "lightbulb"
},
"createPresetSwitches": true,
"presetNames": {
"home": "Home Preset",
"away": "Away Preset",
"sleep": "Sleep Preset",
"holiday": "Holiday Preset"
},
"createSceneSwitches": true,
"pushServer": {"http": 8087, "udp": 33333, "period": 5}
}]
}

Ondertussen heb ik deze aan de praat had een fout in mijn wachtwoord staan 8)7

Maar nu kan mijn Eve of homekit app de hombridge niet meer vinden dus kan de code niet invullen.
Voordat ik de fout had ontdekt met het wachtwoord kon Eve Homebridge wel gewoon vinden en kon ik de code invullen en had ik de statussen beschikbaar binnen Homekit. Nu ik in homebridge kan zien dat hij al mijn schakelaars heeft gevonden kan ik homebridge niet meer toevoegen. Heel vreemd.

Nou schiet mij maar .....

Zie de foto: https://www.dropbox.com/s/yf4y59f4o4gzu0y/Knipsel.PNG?dl=0
Dus zou moeten werken toch?! Maar mijn telefoon kan de Hombridge niet vinden.

HW - Telefoon - Raspberry - Apple TV gereset maakt allemaal niets uit. |:(

[Voor 79% gewijzigd door RoTeK70 op 09-08-2017 21:19]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Sinds die tijd is er natuurlijk wel uitbreiding geweest op de 868mhz kleurenlampen, E14 op 868mhz en de afstandsbediening op 868mhz.

Ik merk dat ik steeds meer van KAKU afhaal en een directe lamp van HW zelf (smartwares) op zet.
Werkt veel beter, waar KAKU nog wel eens een commando mist, werkt 868Mhz over grotere afstanden en geven ze elkaar commando's door.

Wat weer een beetje jammer is, ik heb nu al twee maanden een afstandsbediening liggen die ik graag wil reviewen, maar ik wacht op de update, waarin de presets ook werken. Dit had veel sneller achter elkaar moeten werken m.i.
CoachKoos schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:45:
Iemand trouwens ervaringen met de Smartwares Connected GU10 LED lamp?

Hoe ze reageren in een RVS buitenlamp, maar ook met de gebruiksduur. Een enkele lamp kost € 25 en ik heb er 4 nodig... Heb dan geen zin om over een jaar weer (alles) te moeten vervangen...
Ik heb uit deze lijn de:
Smartwares XQ-lite 868Mhz connected LED lamp XQ1600
Smartwares Connected E27 kleuren LED lamp HW1601
Smartwares Connected E14 kaars LED lamp HW1602

Korter dan een jaar, maar schakelen meerdere malen per dag en ook op vol vermogen. Tot nu toe werken ze allen perfect.

Ze hebben in een aantal gevallen KAKU oplossingen vervangen en het is echt een vooruitgang!

Het enige nadeel is dat automatisering en op het juiste moment schakelen belangrijker wordt, want in principe is de knop niet meer te gebruiken.

Iets genuanceerd: het kan nog wel, maar hij start dan in een default mode, dus wit licht en redelijk fel. In principe is het de bedoeling dat je de stroom op de lamp laat staan en HW regelt wanneer ze uit en aan gaan.

Youtube: DashcamNL

Jovink538 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 06:22:
Er is een Homewizard app voor Homey. Je kan je verwarming dan blijven bedienen met de heatlink. Ook de Energylink kan uitgelezen worden in Homey. https://apps.athom.com/app/com.homewizard
Verder heb je een app voor plugwise waarmee je ook het stroomverbruik kan worden ingezien.

Ook is er een HomeKit app.
Ik ben al een paar jaar geleden overgestapt van Homewizard naar Homey omdat de ontwikkeling toen al aardig stil stond.

Ik heb mijn moeder ook een Homey gegeven voor de verlichting en voor het weerbericht op te vragen. Dat werkt gewoon goed.

Eind van het jaar komt er een nieuwe iOS en Android app zodat je ook flows kan maken met de telefoon. Ik ben erg blij met mijn Homey.
Je hebt dan nog steeds de Homewizard, Energylink en Heatlink nodig en dus niet 'overstappen'

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 15:48
Dat klopt ja. Ik heb ze verkocht en heb een thermosmart en plugwise terug gekocht.
Maar je kan wel je klik aan klik uit blijven gebruiken. En voor smartwares is ook een app maar of alle lampen ondersteunt worden weet ik niet.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 11:59
Heeft iemand ooit ontdekt dat er een maximum zit aan het aantal taken dat je in kunt geven?

Ik ben er gisteren tegenaan gelopen.............. Weet iemand wat het exacte maximum is?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:20
RoTeK70 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:27:
Homebridge.

Vraagje wil mijn HW bedienen via Homekit. Homebridge op Raspberry geïnstalleerd en werkt goed.
Voorbeeld config.json bestand gebruikt met home-away-sleep-holiday en die komen ook allemaal netjes binnen via Homekit. Maar hoe krijg ik mijn schakelaars die allemaal in HW staan in Homekit zichtbaar want buiten deze statussen kan ik niks terugvinden. Wat doe ik fout?

Ik maag gebruik van deze config.json file:

{
"bridge": {
"name": "Homebridge - DEV",
"username": "CC:22:3D:E3:CE:40",
"port": 51826,
"pin": "031-45-156"
},
"description": "Example configuration for Homebridge using the HomeWizard platform.",
"accessories": [],
"platforms": [{
"platform": "HomeWizard",
"url": "http://192.168.1.155",
"password": "<yourhomewizardpassword>",
"filtered": ["accessoryName"],
"debug": false,
"valves": {
"livingroom radiator": "livingroom thermometer"
},
"heatlinks" : 0,
"switchTypes": {
"accessoryName": "fan",
"accessoryName": "outlet",
"accessoryName": "switch",
"accessoryName": "lightbulb"
},
"createPresetSwitches": true,
"presetNames": {
"home": "Home Preset",
"away": "Away Preset",
"sleep": "Sleep Preset",
"holiday": "Holiday Preset"
},
"createSceneSwitches": true,
"pushServer": {"http": 8087, "udp": 33333, "period": 5}
}]
}

Ondertussen heb ik deze aan de praat had een fout in mijn wachtwoord staan 8)7

Maar nu kan mijn Eve of homekit app de hombridge niet meer vinden dus kan de code niet invullen.
Voordat ik de fout had ontdekt met het wachtwoord kon Eve Homebridge wel gewoon vinden en kon ik de code invullen en had ik de statussen beschikbaar binnen Homekit. Nu ik in homebridge kan zien dat hij al mijn schakelaars heeft gevonden kan ik homebridge niet meer toevoegen. Heel vreemd.

Nou schiet mij maar .....

Zie de foto: https://www.dropbox.com/s/yf4y59f4o4gzu0y/Knipsel.PNG?dl=0
Dus zou moeten werken toch?! Maar mijn telefoon kan de Hombridge niet vinden.

HW - Telefoon - Raspberry - Apple TV gereset maakt allemaal niets uit. |:(
Ik had het afgelopen zaterdag ook allemaal werken, echter de volgende dag krijgt eve de pi/homebridge niet meer gevonden.... moet ook nog uitzoeken wat het is, dus mocht je het gefixed krijgen dan hoor ik het graag.

Strava

• bulletcather
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Beste allemaal,

Na een tijd dit fourm vooral te gelezen, wilde ik ook eens een keer wat met jullie delen.Ik kwam het volgende tegen op het internet en ik vroeg mij af of iemand hier al gebruik van maakt en wat eventueel de ervaringen er mee waren.

http://shop.mediola.com/gateways/104/neo-plugin-homewizard

Ik heb namelijk een tablet aan de meur hangen en zo graag hier een dashboard voor maken en met deze software zou dit makkelijk moeten kunnen.

• bulletcather
  • Nu online
miel schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:51:
Heeft iemand ooit ontdekt dat er een maximum zit aan het aantal taken dat je in kunt geven?

Ik ben er gisteren tegenaan gelopen.............. Weet iemand wat het exacte maximum is?
55 Schakelaars/dimmers/zonwering ontvangers
15 Scenes ( in 1 scenes kunnen er 20 schakelaars worden toegevoegd )
20 Awareness sensoren (totaal van bewegingsmelders + magneetcontacten + deurbellen + rookmelders + schemersensors + watermelder + remotecontroll)
10 IP camera's
5 Wattchers
1 HeatLink
1 EnergyLink
10 Weersensoren (totaal aantal 433 en/of 868Mhz windmeter(s), regenmeter(s), thermometer(s) en display.
Totaal aantal taken: 70

Astu

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Tinusvolkel schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Ik had het afgelopen zaterdag ook allemaal werken, echter de volgende dag krijgt eve de pi/homebridge niet meer gevonden.... moet ook nog uitzoeken wat het is, dus mocht je het gefixed krijgen dan hoor ik het graag.
Wat bij mij nog al eens werkt is het verwijderen van de cache files uit;

/home/pi/homebridge/persist

En daarna de PIN in de JSON veranderen in een nieuw nummer. Dan ziet iOS alles weer als nieuw.
Soms moet ik nog wel even de oude homebridge verwijderen uit HomeKit
Gelijk maar even toegevoegd aan de startpost ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-04 16:26
EgoPro schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Wat bij mij nog al eens werkt is het verwijderen van de cache files uit;

/home/pi/homebridge/persist

En daarna de PIN in de JSON veranderen in een nieuw nummer. Dan ziet iOS alles weer als nieuw.
Soms moet ik nog wel even de oude homebridge verwijderen uit HomeKit
Top het leeghalen van de cache heeft alles opgelost. Super bedankt! _/-\o_

• Tinusvolkel
Hier werkt het ook weer *O* dank u _/-\o_

Ps alles met de app Termius gedaan, en werk best goed :) zocht namelijk de pc niet op te starten.

Strava

• CoachKoos
dfrenner schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:50:
[...]

Ik heb uit deze lijn de:
Smartwares XQ-lite 868Mhz connected LED lamp XQ1600
Smartwares Connected E27 kleuren LED lamp HW1601
Smartwares Connected E14 kaars LED lamp HW1602

Korter dan een jaar, maar schakelen meerdere malen per dag en ook op vol vermogen. Tot nu toe werken ze allen perfect.

Ze hebben in een aantal gevallen KAKU oplossingen vervangen en het is echt een vooruitgang!

Het enige nadeel is dat automatisering en op het juiste moment schakelen belangrijker wordt, want in principe is de knop niet meer te gebruiken.

Iets genuanceerd: het kan nog wel, maar hij start dan in een default mode, dus wit licht en redelijk fel. In principe is het de bedoeling dat je de stroom op de lamp laat staan en HW regelt wanneer ze uit en aan gaan.
Dank!

Dat nadeel had ik ook bedacht... Heb in mijn woonkamer 2x 2 schemerlampen met KaKu stekkers. Staan als taak geschakeld, maar heb ook een draadloze wandschakelaar er naast. Zeker in de winter is het toch wel handig als je beneden komt en je kan het licht bij de woonkamerdeur aan doen.

Zelfde kan ik me voortellen met de tuinverlichting. Als het donker is wil ik hem ook nog wel handmatig kunnen schakelen. Zal in de praktijk niet vaak gebeuren, maar moet ook aan de vrouwenlogica denken >:)

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

CoachKoos schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Dank!

Dat nadeel had ik ook bedacht... Heb in mijn woonkamer 2x 2 schemerlampen met KaKu stekkers. Staan als taak geschakeld, maar heb ook een draadloze wandschakelaar er naast. Zeker in de winter is het toch wel handig als je beneden komt en je kan het licht bij de woonkamerdeur aan doen.

Zelfde kan ik me voortellen met de tuinverlichting. Als het donker is wil ik hem ook nog wel handmatig kunnen schakelen. Zal in de praktijk niet vaak gebeuren, maar moet ook aan de vrouwenlogica denken >:)
Huh? Dat werkt toch gewoon, ik heb die smartwares lamp ook, in mijn geval op het toilet, ik kan hem bedienen met een schakelaar.

Ik heb een scène aangemaakt, die word getriggered door de schakelaar.

Toilet lamp gaat niet aan als de HW uit staat
Tinusvolkel schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:20:
Hier werkt het ook weer *O* dank u _/-\o_

Ps alles met de app Termius gedaan, en werk best goed :) zocht namelijk de pc niet op te starten.
HIer ben ik bezig over te stappen van laptop naar iPad, Terminus en VNC-viewer zijn ideaal.

[Voor 19% gewijzigd door EgoPro op 11-08-2017 09:03]

• CoachKoos
EgoPro schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:49:
[...]

Huh? Dat werkt toch gewoon, ik heb die smartwares lamp ook, in mijn geval op het toilet, ik kan hem bedienen met een schakelaar.

Ja, maar er zit al een bestaande analoge wandschakelaar. Dan zou ik er nog een draadloze wandschakelaar bij moeten zetten die direct de lampen schakelt.

• BlakHawk
CoachKoos schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Dank!

Er kan een oplossing voor zijn:
draadloze RF schakelaar van KAKU en dan een scene eraan koppelen.
Maar persoonlijk nooit getest, heb geen draadloze schakelaars.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

CoachKoos schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:13:
[...]

Ja, maar er zit al een bestaande analoge wandschakelaar. Dan zou ik er nog een draadloze wandschakelaar bij moeten zetten die direct de lampen schakelt.
Aaah op die fiets, de 'analoge schakelaars' gaan eruit bij mij. Werkt niet prettig. Sorry verkeerd begrepen.

• CoachKoos
Een vraag over inbouwschakelaars (kaku/Smartwares).

Ik heb 2 buitenlamp (met LED GU-10 lampjes) die momenteel met 1 analoge wandschakelaar geschakeld worden.

Daar wil ik een zender aan hangen zodat ik ook met HW kan schakelen, maar ik wil ook de bestaande wandschakelaar kunnen blijven gebruiken.

Ik kan op de site van HomeWizard niet achterhalen welke inbouwschakelaar daarvoor nu geschikt is. De AWMR-230 lijkt te kunnen wat ik wil, maar is dus niet geschikt voor LED. Andere optie is de AWMR-300 maar
er zit geen blauwe draad achter de schakelaar. En die wil ik eigenlijk ook niet trekker :P

Iemand ideeen hiervoor?

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

CoachKoos schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:09:
Een vraag over inbouwschakelaars (kaku/Smartwares).

Ik heb 2 buitenlamp (met LED GU-10 lampjes) die momenteel met 1 analoge wandschakelaar geschakeld worden.

Daar wil ik een zender aan hangen zodat ik ook met HW kan schakelen, maar ik wil ook de bestaande wandschakelaar kunnen blijven gebruiken.

Ik kan op de site van HomeWizard niet achterhalen welke inbouwschakelaar daarvoor nu geschikt is. De AWMR-230 lijkt te kunnen wat ik wil, maar is dus niet geschikt voor LED. Andere optie is de AWMR-300 maar
er zit geen blauwe draad achter de schakelaar. En die wil ik eigenlijk ook niet trekker :P

Iemand ideeen hiervoor?
Led lampen heb ik ook geprobeerd te schakelen zonder blauwe draad bij het schakelelement, ging in mijn geval niet werken, led lamp bleef 'een beetje' aan.

Ik heb toen zitten tekenen en ik denk dat het kan door het schakelelement in de centraaldoos to stoppen, dit betekend dat je de zwart en de bruine draad naar de schakelaar allebei als schakeldraad gaat gebruiken (niet echt netjes)

Dit gaat dus over een plafondlamp situatie en niet over tuinverlichting maar het idee is natuurlijk hetzelfde.

p.s. Als CoachKoos in Utrecht woont kan hij altijd even een AWMR-230 komen lenen bij mij om het te testen. Ik geloof dat ik er nog 1 los heb liggen.

[Voor 5% gewijzigd door EgoPro op 11-08-2017 11:30]

• CoachKoos
EgoPro schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:27:
[...]

Ik heb toen zitten tekenen en ik denk dat het kan door het schakelelement in de centraaldoos to stoppen, dit betekend dat je de zwart en de bruine draad naar de schakelaar allebei als schakeldraad gaat gebruiken (niet echt netjes)

Dit gaat dus over een plafondlamp situatie en niet over tuinverlichting maar het idee is natuurlijk hetzelfde.
Maar als je hem in de centraaldoos stopt, dan moet de wandschakelaar toch altijd aan staan? Het laatste stukje "schakelt" de HW dan de lamp, maar de knop kan je niet meer gebruiken.
p.s. Als CoachKoos in Utrecht woont kan hij altijd even een AWMR-230 komen lenen bij mij om het te testen. Ik geloof dat ik er nog 1 los heb liggen.
Ik woon in Rotterdam, dus dat gaat helaas niet. En ik las dat de AWMR-230 niet geschikt is voor LED?

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

De twee draadjes van de AWMR zijn de "schakelaansluiting" als je die verbind met de schakelaar dan kan je de AWMR activeren. Als je de witte draden "verlengt" (dmv bruin en zwart) vanaf je centraaldoos naar de inbouwdoos op de muur. En dan in de centraaldoos blauw, bruin en zwart aansluit dan moet het lukken met een AMWR-300.

De AMWR-230 gaat zeer waarschijnlijk niet werken omdat er altijd een kleine 'lekstroom' is door de ledlamp. Die lekstroom is doorgaans genoeg om de lamp licht te laten geven. Terwijl die uitgeschakeld is.

Ik kan hier op mijn werk helaas niet gaan tekenen anders zou ik het even verduidelijken.

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 22:19
daxy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:59:
Weet iemand of de Smartwares RM174RF koppelbare rookmelder ook op de HW werkt?
Als dat wel zo is, dan zijn ze in de aanbieding vandaag bij iBood (2 stuks voor 29,95 + 5,95 verzending)...
Ik heb ze besteld en ik heb ze binnen. Ik twijfel of ik ze wil pairen onderling. Als ik de test-knop indruk stuurt de rookmelder een code. Als ik vervolgens de knop 12 seconden ingedrukt houd (paring-modus) wordt er een andere code verstuurd. Als het pairen dan na een tijdje wachten mislukt (omdat ik geen bericht terug stuur) wordt er een derde code verstuurd. Van alle drie te berichten is het type "Panic". Op zich prima, maar nu zit ik met drie vragen:
  • Gaan deze devices bij een brand een code uitsturen, ook als ze niet gepaird zijn?
  • Stel dat dat het geval zou zijn: welke van de drie codes wordt er dan uitgezonden?
  • En hoe ga ik het bovenstaande uitvinden zonder zelf een fik te stoken in huis? :+
Mocht iemand hetzelfde ding hebben en/of ervaring met dit apparaat, ik hoor graag of je meer weet :). En tot die tijd vertrouw ik op de >85 dB(A) sirene om me te waarschuwen i.p.v. knipperende Hue-lampen :P

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

EgoPro schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:36:
De twee draadjes van de AWMR zijn de "schakelaansluiting" als je die verbind met de schakelaar dan kan je de AWMR activeren. Als je de witte draden "verlengt" (dmv bruin en zwart) vanaf je centraaldoos naar de inbouwdoos op de muur. En dan in de centraaldoos blauw, bruin en zwart aansluit dan moet het lukken met een AMWR-300.

De AMWR-230 gaat zeer waarschijnlijk niet werken omdat er altijd een kleine 'lekstroom' is door de ledlamp. Die lekstroom is doorgaans genoeg om de lamp licht te laten geven. Terwijl die uitgeschakeld is.

Ik kan hier op mijn werk helaas niet gaan tekenen anders zou ik het even verduidelijken.
Ik heb ook kaku in centraaldoos. Heb daar ook blauw dus kan de kaku van spanning voorzien. Heb de gewone schakelaar ook nog aan de kamp zitten en de kaku kan de lamp schakelen. Werkt prima. Kan nu met beide schakelen echter moet je ook de geschakelde zelf uitzetten. Dus met de schakelaar aan moet ook op die manier uit; zelfde geld voor draadloos. Maar vind het wel fijn zo. Het gebeurd namelijk niet heel vaak dat ik de schakelaar pak, zeker niet met de apple watch en Siri ;) , maar mijn vrouw soms wel.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:16
bulletcather schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

55 Schakelaars/dimmers/zonwering ontvangers
15 Scenes ( in 1 scenes kunnen er 20 schakelaars worden toegevoegd )
20 Awareness sensoren (totaal van bewegingsmelders + magneetcontacten + deurbellen + rookmelders + schemersensors + watermelder + remotecontroll)
10 IP camera's
5 Wattchers
1 HeatLink
1 EnergyLink
10 Weersensoren (totaal aantal 433 en/of 868Mhz windmeter(s), regenmeter(s), thermometer(s) en display.
Totaal aantal taken: 70

Astu
is dat een softwarematige beperking of is dat er omdat de hardware niet meer aan kan?

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 16:49
Mechanische ventilatie stork E (oudje, ijzeren bak)

Oplossing: de blauwe draad is doorgeschakeld in de acm1000 dus hoeft maar 1 draad in.
ik ga zo testen en meld de uitslag voor tomtommert.

*UPDATE* Test gelukt, met behoud driestandenschakelaar. Mijn situatie: een perilexstopcontact met perilexstekker erin en een 3 standenschakelaar. wat heb ik gedaan: stopcontact geopend de bruine draad weggehaald en de hoogstand draad weggehaald eruit dus, deze draden heb ik in een acm 1000 gedaan de bruine op de L de zwarte schakeldraad van de hoogstand in het schakelsymbool gedaan van de acm 1000 dan 1 blauwe draad in de acm1000.
Het stopcontact verder gelaten zoals is en stekker er weer in en de acm1000 koppelen aan een nieuwe schakelaar in de Homewizard de 3 standen werkt ook alleen de hoogste stand en die staat altijd aan, anders werkt het niet. Nu kun je met HW uit en hoog schakelen.
Op zolder is de Mechanische ventilatie en beneden heb ik de HW en bereik is goed dus het kan zo wel.

Heb je toevallig foto's gemaakt van hoe het er nu uit ziet bij jou? Hoe je eea heb aangesloten?
En hoe wist je welke draad voor welke stand was?

*antwoord* zie hierboven maar ik had een opbouw perilex en Philipsfan gaf het antwoord dat je moest meten met stekker eruit en dan hoogste stand 3 standenschakelaar zetten en dan meten op welke draad spanning staat. Op de bruine staat altijd spanning.

• CoachKoos
martinvdm schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 08:00:
[...]

Ik heb ook kaku in centraaldoos. Heb daar ook blauw dus kan de kaku van spanning voorzien. Heb de gewone schakelaar ook nog aan de kamp zitten en de kaku kan de lamp schakelen. Werkt prima. Kan nu met beide schakelen echter moet je ook de geschakelde zelf uitzetten. Dus met de schakelaar aan moet ook op die manier uit; zelfde geld voor draadloos. Maar vind het wel fijn zo. Het gebeurd namelijk niet heel vaak dat ik de schakelaar pak, zeker niet met de apple watch en Siri ;) , maar mijn vrouw soms wel.
OK, ga ik dat proberen! Wel apart/jammer van het moeten schakelen met hetzelfde geschakelde... de AMWR-230 kan je wel gewoon kruislings schakelen wat je wil. Vooral bij m'n ganglamp die je nog wel handmatig aanzet als bijv de bel gaat.

Zal ik in de praktijk ook zelden gebruiken, maar wel handig als t kan. De knop zit er toch ;)

Enige nadeel wat ik zie is dat de centraaldoos buiten zit. Draden moeten ook droog zitten, maar AMWR is toch gevoeliger lijkt me.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

CoachKoos schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:53:
[...]

OK, ga ik dat proberen! Wel apart/jammer van het moeten schakelen met hetzelfde geschakelde... de AMWR-230 kan je wel gewoon kruislings schakelen wat je wil. Vooral bij m'n ganglamp die je nog wel handmatig aanzet als bijv de bel gaat.

Zal ik in de praktijk ook zelden gebruiken, maar wel handig als t kan. De knop zit er toch ;)

Enige nadeel wat ik zie is dat de centraaldoos buiten zit. Draden moeten ook droog zitten, maar AMWR is toch gevoeliger lijkt me.
Maar je kan toch gewoon de twee draden vanaf de schakelaar naar de centraaldoos op de twee witte draden aansluiten van de AMWR. Dan in de centraaldoos de voeding (L1+N) en de twee aansluitingen naar de lamp op de AMWR?

Dan werkt het toch zoals het moet zonder dat de 'analoge schakelaar' de AMWR bypassed.

• CoachKoos
EgoPro schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:42:
[...]

Maar je kan toch gewoon de twee draden vanaf de schakelaar naar de centraaldoos op de twee witte draden aansluiten van de AMWR. Dan in de centraaldoos de voeding (L1+N) en de twee aansluitingen naar de lamp op de AMWR?

Dan werkt het toch zoals het moet zonder dat de 'analoge schakelaar' de AMWR bypassed.
Ik heb geen centraaldoos binnen, in de buitenmuur zit een "centraaldoos" waar de draden van de lamp en de schakelaar samenkomen. Ik heb verder binnen geen punt waar de draden samenkomen. Dat is er wel, maar zit in het plafond waar ik niet bij kan...

Het is ook een aparte constructie hoor. Bij mijn andere buitenlampen zit de doos binnen en gaan alleen de draden naar buiten. Ik moet dus op de buitendoos ook de lamp monteren... :(

• bulletcather
  • Nu online
Nieuws binnen gekregen
App versie 3.9.1 komt er aan
Hoop dat geofencing met Android 7 weer gaat werken.

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 10:07
Heeft er iemand in Belgie al een pulsemeter icm Energylink op een watermeter type 'Zenner' ? Zo ja, welk HW model dan?
bulletcather schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:57:
Nieuws binnen gekregen
Zou mooi op tijd zijn, aangezien Android 8 over een week al uitkomt ;) (ongeveer, zijn geruchten, etc.)

• wbkk
Ze zijn immers altijd wel echt "bij de tijd", op de site onder het "NIEUWS" kopje is dit te zien;

----------------------------------------
Home / HomeWizard nieuws en updates

Introductie 868MHz Connected LED lamp
03.11.16
-------------------------------------------

Geplaatst 16-08-2017 07:06 uur ;)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55

JB

Cédric roelt!

Begin me hier toch echt aan te storen...!!! :(

Anno 2017 :/ Bedrijven waar ik voor werk is https gewoon een harde eis...!

Afdwingen zal wel lastig worden, maar dit is onacceptabel...

Mijn boefje is liev!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-06 13:59
bulletcather schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:57:
Nieuws binnen gekregen
Gisteren nog een mailtje gehad van HW.

"We werken nog steeds aan een oplossing voor Android 7.
We verwachten binnen 2 weken met een nieuwe release te komen waarin de geofence problemen hopelijk verholpen zijn."

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:44
Hopelijk ook de reactiesnelheid van de app en de ontvangers... :O

|| Phono Solar 18x415wp + Deye 12K-SG04LP3-EU + 16x120Ah LiFePo4 + DalyBMS ||

JB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:01:
Begin me hier toch echt aan te storen...!!! :(

[afbeelding]

Anno 2017 :/ Bedrijven waar ik voor werk is https gewoon een harde eis...!

Afdwingen zal wel lastig worden, maar dit is onacceptabel...
Eens! Dus voorlopig alleen met vpn gebruiken.

• larsF
martinvdm schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:42:
[...]

Eens! Dus voorlopig alleen met vpn gebruiken.
Ik heb nog even in de broncode gekeken van de webapp.
Daar zie je bijv. "https://cloud.homewizard.com/forward/"+this.get("session_id")+"/"+this.get("hw_serial")+"/"}".
Lijkt dat ze binnen de app wel https gebruiken.
Maar ben het met jullie eens dat de pagina in zijn geheel ook gewoon https moet zijn ;)

• bulletcather
  • Nu online
Ik heb zojuist de beta ontvangen 3.9.2 van homewizard
Ik zal jullie op de hoogte houden van deze nieuwe versie.
bulletcather schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:53:
Homewizard zou me al 10x toevoegen in het beta programma. Helaas nog meer loze beloftes en moet tot op heden nog gebeuren.

• larsF
bulletcather schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:53:
Ik draai ook de beta voor het Geofence probleem.
Even de komende dagen afwachten hoe het gaat.

@martinvdm Ik zou gewoon nog even een mailtje sturen voor de beta. Ik kon volgens hun mijn vriendin ook laten toevoegen voor de beta.
larsF schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:17:
[...]

Ik draai ook de beta voor het Geofence probleem.
Even de komende dagen afwachten hoe het gaat.

@martinvdm Ik zou gewoon nog even een mailtje sturen voor de beta. Ik kon volgens hun mijn vriendin ook laten toevoegen voor de beta.
Heb ik al meerdere malen gedaan en dan krijg ik telkens te horen dat ze het zullen onderzoeken. Vervolgens hoor je niks meer.

• CoachKoos
Ben nog steeds gecharmeerd van Google Home. Enige nadeel is dat Nederlands niet herkend wordt. Ik heb nu Tasker met AutoVoice om met stem de HW te besturen op m'n telefoon. Dat voegt eigenlijk weinig toe aangezien als je je telefoon in je hand hebt, je net zo goed de app kan gebruiken. In combinatie met Google Home lijkt me dat een stuk beter werken.

Iemand ervaringen met Google Home en HW? Al dan niet icm Tasker?

En dan vooral de vraag of de Home middels Tasker ook Nederlands kan herkennen/verstaan...?

[Voor 6% gewijzigd door CoachKoos op 18-08-2017 16:06]

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 15:09
Ik gebruik Homewizard nu ruim 2.5 jaar en was tot voor kort best tevreden. Sinds een maand kan ik echter maar moeilijk verbinding krijgen met het apparaat. Verbinden duurt letterlijk 40sec vanaf opstarten app tot overzicht met apparaten/scenes.
Ook reageren sommige lampen helemaal niet of heel laat wanneer ik de fysieke schakelaar gebruik (met daarachter een kaku inbouw schakelaar).

- Heb het met meerdere telefoons/ipads geprobeerd
- Heb de HW opnieuw geconfigureerd via mijn pc
- Router gereset / afstand tussen HW en router verkleind
- Batterijen van bewegingsdetectoren vervangen

Ik heb een antenne mod gedaan, maar dit was al een halfjaar geleden en werkte toen gewoon prima.

Iemand nog suggesties wat ik nog kan proberen? Een volledige reset heb ik nog niet geprobeerd; alle scenes etc opnieuw inleren is echt veel werk en zie ik als allerlaatste optie ..
Als het goed is, maakt HomeWizard af en toe een backup van je instellingen, wat suggereert dat je die ook zou kunnen terugzetten. Dus theoretisch zou het niet heel veel werk hoeven te zijn.
Echter de backups waren een tijdje terug een tijdlang niet gemaakt en ik zelf heb het nog nooit getest.

Je zou een ping kunnen laten lopen vanaf je PC naar de HomeWizard en dan kijken of 'ie vaak wegvalt. Dat zou aan de WiFi kunnen liggen. Echter pings zijn niet altijd een goede indicatie, dus staar je er niet op blind.

• WoutervdHeijden
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-09-2022
Nieuwsgierig over de toekomst van de HomeWizard kwam ik op internet het volgende tegen:

http://www.smartwaresgroup.com/about-us/brands/homewizard/

Smartwares heeft het over Smarthome Basic en Smarthome Pro

Iemand hier al eens iets meer over gehoord? Ik weet ook niet of dit voor de NL markt is.
In de brochure wordt wel gesproken over de HomeWizard App
WoutervdHeijden schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:21:
Nieuwsgierig over de toekomst van de HomeWizard kwam ik op internet het volgende tegen:

Iemand hier al eens iets meer over gehoord? Ik weet ook niet of dit voor de NL markt is.
Ik heb net de brochures van die Basic en Pro doorgelezen en op het eerste gezicht lijkt het mij dat de Basic eigenlijk alleen maar voor 433 MHz spul is en in de Pro brochure staat vrijwel alleen maar 868 MHz spul + security dingen en Hue lampen.
Dus heel strikt genomen, de functionaliteit die we nu hebben zou je de pro kunnen noemen.
Echter er staat ook wel meer in genoemd wat we nu nog niet hebben, zoals 'cloud diensten', wat dat ook maar moge zijn. Of hebben we dat nu ook al in de vorm van backup en SMS-diensten?

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 06:06
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met Homewizard's levensvatbaarheid? Niet om negatief te doen want ik vind 't echt een mooi systeem, maar juist omdat ik het een mooi systeem vind en op termijn graag zo'n dergelijk systeem wil integreren met o.a. slimme verlichting en dergelijke, wil ik liever investeren in iets waarvan ik een goed gevoel heb dat het over "x" jaar nog bestaat. En op 't moment voelt Homewizard een beetje aan alsof het is stilgevallen qua ontwikkeling en uitbreiding en zo.

Onveilige verbinding, ogenschijnlijk weinig updates in hun winkel, weinig nieuws op hun Facebook/Twitter. Dat schept bij mij niet echt heel veel goede hoop namelijk, terwijl Homewizard in mijn ogen wel het meest in de buurt komt van een "easy to use" systeem.

Dingen als Somfy klinken namelijk ook heel fijn, maar die voelen iets minder aan alsof het ook gebruiksvriendelijk genoeg is voor m'n opa (bij wijze van spreke). :) Ik was echt oprecht blij om Homewizard tegen het lijf te lopen, notabene omdat m'n vader graag z'n huis wil "smartifyen" :D

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:06

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus, XR20

Ik zie schakelaars met verbruiksmeting en een Link box die blijkbaar de huidige HW opvolgt.
Het is een UK folder die vreemd genoeg op tristar.eu is gepubliceerd :P
De basic versie is hier al te koop, dat is het eenvoudige stekker model dat alleen dingen schakelt.
Er staat ook in dat je het verbruik kan meten, maar nergens zie ik waar je dat dan mee doet :9
Als de pro versie er aan komt dan houden ze dat erg goed stil :>

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• Kapotlood
Oh nou inderdaad! Ik dacht dat het een van origine Nederlands bedrijf was, en omdat hun Facebook en Twitter er zo verlaten bij staan leek 't erop dat ze niet heel actief meer waren :)

Maar hun "Pro" basisstation uitbrengen ben ik wel benieuwd naar wat de prijs wordt. Waarschijnlijk €179-€199 gok ik, maar ik hoop dat ze simpelweg hun Basic basisstation dan vervangen en de prijs grofweg hetzelfde houden.

Weet iemand trouwens of HomeWizard compatibel is (of wordt) met Ikea's Tradfri serie? Als Ikea de update definitief uitbrengt zijn ze compatibel met Philips Hue, Apple Homekit en meer, en aangezien ze naar mijn weten het Zigbee protocol gebruiken zou je er van uit gaan dat Tradfri en HomeWizard ook met elkaar overweg kunnen, toch? :)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

De huidige HW heeft geen Zigbee, maar kent wel het protocol dat de Hue bridge spreekt.
Nu ze hun eigen connected lampen hebben ligt de prioriteit voor nog een merk bridge erg laag denk ik :P
Ik mag wel hopen dat een eventueel nieuw model alles kan wat de huidige doet en niet bijvv. 433MHz uitsluit.
Ook zie ik liever een rj45 naast wifi zodat je voor een degelijke verbinding kan kiezen.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-05 21:54
Ik heb ander wifi in mijn huis.. nu moet ik de homewizard opnieuw aangaan sluiten omdat ik hem niet meer kan vinden in de app. Hoe kan ik dit oplossen zonder dat alles kwijt raakt in de homewizard?
Dus zonder hard reset?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Lukt dat niet in de app?
Naar instellingen
Herstart in configuratie modus
Dan kiezen voor registreren waarna hij in het netwerk gaat zoeken ...

• Rico-B
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2022
WoutervdHeijden schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:21:

Ik zie wel dat smartwares een range van artikelen op 866mhz gaat lanceren, dat lijkt me wel een fijne uitbreiding op de huidige homewizard, ik kan ze alleen nog nergens online vinden.

• bulletcather
  • Nu online
Er is een nieuwe beta versie uitgekomen waardoor je niet meer lastig gevallen wordt door alle onnodige melding van de geofencing. Verder zou de app ook beter met de accu om moeten gaan. Ik heb de beta versie er nu 2 dagen opstaan en tot nu toe werkt deze versie fijn. Zodra ik meer nieuwe heb horen jullie het weer.

• larsF
bulletcather schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:21:
Er is een nieuwe beta versie uitgekomen waardoor je niet meer lastig gevallen wordt door alle onnodige melding van de geofencing. Verder zou de app ook beter met de accu om moeten gaan. Ik heb de beta versie er nu 2 dagen opstaan en tot nu toe werkt deze versie fijn. Zodra ik meer nieuwe heb horen jullie het weer.
Ik draai ook de nieuwste beta versie.
Had inderdaad last in de vorige beta versie van extreem batterij verbruik, omdat bij netwerk (4G/WIFI) wissel de GPS aan bleef staan.
Als ik de Homewizard app dan opstart en helemaal afsluit was het goed.
Dit lijkt nu in de nieuwste versie opgelost.

• CoachKoos
Ik heb de KAKU AWMR-300 gekocht voor mijn buitenverlichting.
Was tegen het trekken van de blauwe draad, maar viel achteraf mee.

Ik kom obv de handleiding er alleen niet uit hoe ik blauwe draad nu precies aansluit aan de lamp zijde.

Moet ik de blauwe 'aanvoer'draad splitsen waarbij er 1 draad naar de lamp gaat en 1 draad "terug" naar de schakelaar?

Hieronder zoals staat het in de handleiding maar lijkt alsof je de draad middels de lasdop terug gaat naar de schakelaar en niet meer naar de lamp??
Om een blauwe draad bij te trekken heeft u een trekveer nodig, een lasklem (of lasdop) en blauwe draad. Als u de trekveer in de wanddoos steekt, komt deze normaal gesproken in de plafonddoos uit. In de plafonddoos zit al een blauwe draad. Gebruik een lasklem om de nieuwe blauwe draad aan te sluiten op de bestaande blauwe draad en trek deze met de trekveer naar de wanddoos. Sluit de blauwe draad vervolgens op de AWMR-300 aan, zoals afgebeeld in de tekening.
https://tweakers.net/ext/f/ax6TElEc5O8T2Rs3enmhIm9M/thumb.png

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

In de handleiding is het duidelijker.
De awmr-300 heeft een bruine en blauwe draad nodig, de lamp een blauwe en zwarte (zwart = geschakeld).
De wandschakelaar verbind je met de draadjes aan de amwr-300.

• CoachKoos
Speedy-Andre schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:35:
In de handleiding is het duidelijker.
De awmr-300 heeft een bruine en blauwe draad nodig, de lamp een blauwe en zwarte (zwart = geschakeld).
De wandschakelaar verbind je met de draadjes aan de amwr-300.
Dit geeft een wat beter beeld inderdaad!

De AWMR-300 heeft dus een blauwe draad nodig voor de stroomvoorziening, maar hoeft niet perse die van de lamp te zijn. Als er maar een aangesloten blauwe draad heen gaat?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Jep, hij heeft een vaste voeding nodig om te kunnen functioneren.
Dan nog even kijken wat er bij de lamp binnen komt, ik neem aan dat er blauw en zwart zal zitten.
De awmr-300 schakelt de fase (bruin) door naar de lamp.

• CoachKoos
Speedy-Andre schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:47:
Jep, hij heeft een vaste voeding nodig om te kunnen functioneren.
Dan nog even kijken wat er bij de lamp binnen komt, ik neem aan dat er blauw en zwart zal zitten.
De awmr-300 schakelt de fase (bruin) door naar de lamp.
Het werkt! :*)

Kon de blauwe draad aftappen van het stopcontact wat ernaast zat. Oplossing werkt prima, zowel schakelen met de HW als met de wandschakelaar!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Heel mooi, ook leuk dat het bereik goed genoeg is want dat weet je maar nooit :)

Iemand ervaring om Milight direct aan te roepen vanuit de Homewizard? Met bijv een ip schakelaar.

• BlakHawk
EgoPro schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:49:
[...]

[...]

HIer ben ik bezig over te stappen van laptop naar iPad, Terminus en VNC-viewer zijn ideaal.
Hoe heb je dit gedaan? Ik kom er niet uit...

Ik kies voor een nieuwe taak:
https://flic.kr/p/XURBce

Leer de code van de kaku wandschakelaar:
https://flic.kr/p/XwbK1j

En dacht dan bij "dan" een scène te kunnen selecteren... maar helaas:
https://flic.kr/p/WTH5mt

Ik kan alleen presets kiezen...

Hoe koppel ik een scène aan een wandschakelaar?!

• Kapotlood
Ik heb hier al eens geschreven dat ik het een beetje stil vind rondom Homewizard, en met name hun Twitter e.d. Maar het blijft een erg interessant systeem met een lage instap en een grote compatibiliteit, dus ik ben tóch weer gaan kijken naar de mogelijkheden :)

Nu heb ik op 't moment een aantal lampen via KaKu aangesloten, maar ben niet tevreden over de dim-mogelijkheden van KaKu... te vaak knipperen de lampen (zelfs op de felste dimstand), en ze dimmen niet zacht genoeg. Dat is zo met Philips dimbare peertjes, maar ook met naamloze en Osram peertjes. Allemaal E14 overigens.

Weet iemand of Smartwares, wat ook compatibel is met Homewizard en wat naar mijn weten ook eigenaar is van Homewizard, toevallig beter is met het dimmen van verlichting? En weet iemand of Ikea's Tradfri ook compatibel is of wordt met Homewizard?

Ikea's Tradfri dimt bij mij namelijk ontzettend mooi en tot ongeveer 10%, dus lekker laag voor een zacht film-sfeertje. Het belangrijkste voor mij is dus dat er mooi en diep gedimd kan worden, iets wat KaKu nu niet doet. :)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

dfrenner schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Hoe koppel ik een scène aan een wandschakelaar?!
In een scene kan je een code toevoegen, dat is in dit geval de code van de schakelaar :)

joramoudenaarde schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:47:
Ik heb hier al eens geschreven dat ik het een beetje stil vind rondom Homewizard, en met name hun Twitter e.d. Maar het blijft een erg interessant systeem met een lage instap en een grote compatibiliteit, dus ik ben tóch weer gaan kijken naar de mogelijkheden :)

Nu heb ik op 't moment een aantal lampen via KaKu aangesloten, maar ben niet tevreden over de dim-mogelijkheden van KaKu... te vaak knipperen de lampen (zelfs op de felste dimstand), en ze dimmen niet zacht genoeg. Dat is zo met Philips dimbare peertjes, maar ook met naamloze en Osram peertjes. Allemaal E14 overigens.

Weet iemand of Smartwares, wat ook compatibel is met Homewizard en wat naar mijn weten ook eigenaar is van Homewizard, toevallig beter is met het dimmen van verlichting? En weet iemand of Ikea's Tradfri ook compatibel is of wordt met Homewizard?

Ikea's Tradfri dimt bij mij namelijk ontzettend mooi en tot ongeveer 10%, dus lekker laag voor een zacht film-sfeertje. Het belangrijkste voor mij is dus dat er mooi en diep gedimd kan worden, iets wat KaKu nu niet doet. :)
Ikea Tradfri schijnt aan de Hue bridge te koppelen te zijn met een van de laatste releases. Hier is een ander topic voor. De aansturing vanuit Homewizard gaat vervolgens niet anders als elke andere Hue lamp.

• Kapotlood
Ah, daar zeg je wat... ik had even een stap overgeslagen door te denken dat als je een Ikea lampje had, dat de Homewizard hub dan de "bridge" zou zijn en je geen aparte bridge nodig zou hebben voor Tradfri/Hue.

Maar zonder Hue Bridge kun je die Ikea lampen dus niet via je Homewizard bedienen? (niet direct, en ook niet via de Tradfri Hub)

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

In een scene kan je een code toevoegen, dat is in dit geval de code van de schakelaar :)
Dank je wel, werkt!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Dank je wel, maar werken doet het niet.
Als ik scenes via het home scherm schakel gaat het goed.
Ik heb een lamp en 8002 schakelaar van kaku. Het idee was 4 scenes:
- aan (70% geel licht)
- uit
- gedimt (1% geel licht)
- full white (100% wit licht)

Als ik deze scenes schakel vanaf het home screen werkt het, een code eraan koppelen werkt ook, maar dan schakelen net de 4 schakelaars van de kaku schakelaar, dat werkt niet.
Bij sommige knoppen geen enkele reactie en bij de "uit" knop een lamp die uitgaat en direct weer aan...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Perfect is het niet idd, ik schakel ook scenes met lampen (meeste is Hue) via zo'n muurswitch.
Het vreemde gedrag van aan en gelijk weer uit zie ik bij een oude Living whites spaarlamp.
Dit ging lang goed tot hij opeens uit ging, een andere Hue ledlamp blijft wel aan :/
Bedien ik deze scene met de HW zelf dan heb ik dit probleem niet.
De muurswitch moest ik een paar keer verplaatsen tot het bereik goed was.
Ik heb nog niet ontdekt waarom het fout gaat, in een andere scene met 5 lampen wekt het wel goed.

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:31:
Perfect is het niet idd, ik schakel ook scenes met lampen (meeste is Hue) via zo'n muurswitch.
Het vreemde gedrag van aan en gelijk weer uit zie ik bij een oude Living whites spaarlamp.
Dit ging lang goed tot hij opeens uit ging, een andere Hue ledlamp blijft wel aan :/
Bedien ik deze scene met de HW zelf dan heb ik dit probleem niet.
De muurswitch moest ik een paar keer verplaatsen tot het bereik goed was.
Ik heb nog niet ontdekt waarom het fout gaat, in een andere scene met 5 lampen wekt het wel goed.
Maar ik heb de smarware lampen, dus ik kan niet wisselen.

• wbkk
De servers van Homewizard staan zeker ook op de vakantie ingesteld, alles wat je met de homewizard online doet is zo traag als een slak.
Of ik nu firefox, chrome of opera gebruik ook iOS (iPad, iPhone) via de online modus dan zit er een super vertraging in alles.
Als je daarentegen direct connect gaat op de computer dan gaat het veel sneller, of is dit een voorbode van het einde van homewizard.

• BlakHawk
wbkk schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:06:
De servers van Homewizard staan zeker ook op de vakantie ingesteld, alles wat je met de homewizard online doet is zo traag als een slak.
Of ik nu firefox, chrome of opera gebruik ook iOS (iPad, iPhone) via de online modus dan zit er een super vertraging in alles.
Als je daarentegen direct connect gaat op de computer dan gaat het veel sneller, of is dit een voorbode van het einde van homewizard.
Tuurlijk niet, ik kom er regelmatig om nieuwe dingen op te halen (zit vlak bij mijn werk).
Ze waren weer met een nieuw smartwares product bezig

• Kapotlood
Goed om te lezen @dfrenner! Ik kreeg vandaag wel een berichtje van ze op een vraag die ik stelde over de onderteuning van Ikea Tradfri, omdat Tradfri en Hue wel samenwerken, maar Tradfri blijkt nu niet en waarschijnlijk nooit niet te gaan werken met Homewizard. Ze wezen me wel op hun Smartwares verlichting, maar daarbij krijg ik hetzelfde gevoel als bij KaKu... namelijk dat het allemaal maar matig dimbaar is, met knipperen of een minimaal dim verschil.

Jammer dat Tradfri niet compatibel is of wordt met Homewizard. Als Hue wel werkt zou dat niet eens zo'n groot probleem hoeven zijn zou je zeggen :)
joramoudenaarde schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:54:
Goed om te lezen @dfrenner! Ik kreeg vandaag wel een berichtje van ze op een vraag die ik stelde over de onderteuning van Ikea Tradfri, omdat Tradfri en Hue wel samenwerken, maar Tradfri blijkt nu niet en waarschijnlijk nooit niet te gaan werken met Homewizard. Ze wezen me wel op hun Smartwares verlichting, maar daarbij krijg ik hetzelfde gevoel als bij KaKu... namelijk dat het allemaal maar matig dimbaar is, met knipperen of een minimaal dim verschil.

Jammer dat Tradfri niet compatibel is of wordt met Homewizard. Als Hue wel werkt zou dat niet eens zo'n groot probleem hoeven zijn zou je zeggen :)
Lees het topic van Tradfri ff. Ik kan me haast niet voorstellen dat als de lamp via Hue gekoppeld is aan de bridge dat Homewizard deze niet kan aansturen.

[Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 29-08-2017 07:46]

• BlakHawk
joramoudenaarde schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:54:

Het knippert absoluut niet!
Matig dimbaar is relatief, de E27 zijn iets minder dimbaar, maar zijn ook best felle lampen.

De E14 en GU10 zijn mi heel goed dimbaar.

Ik heb op mijn kanaal de connected lamp staan (XQ1600) en de Connected kleurenlamp (HW1601):
YouTube: The Insiders

Ik zag binnenkort de GU10, E14 proberen toe te voegen. Oh ja en de nieuwe 868 afstandsbediening...

Ik heb wel wat probleempjes ondervonden de afgelopen week, welke ik heb gemeld:
Ik heb afgelopen weekend wat zaken getest en toegevoegd aan de setup, maar niet alles werkt even vlekkeloos:

Ik heb toegevoegd:
- KAKU AWST-8002
- HW1600R
- Smartwares connected afstandsbediening
- HW1603

Even per probleem:

*Afstandsbediening
Ik had al een XQ1600 connected led lamp. Deze werkt niet samen met de afstandsbediening. Ik heb hem op 3 kanalen geprobeerd toe te voegen. Na het toevoegen aan het kanaal is hij uit te schakelen via de afstandsbediening, maar aan gaat hij daarna niet meer. De HW1600R werkt daarentegen vlekkeloos.

*Bereik HW1603
Het bereik van de HW1603 is een stuk minder dan de HW1600R en HW1601. Situatie: HomeWizard staat op de begane grond. In de hal begane grond hangt de HW1601 en in de hal op eerste verdieping, hangt de HW1600R. In de badkamer (max 3 meter van de hal vandaan), hangt de HW1603. Allemaal de nieuwe 868 Mhz varianten. Terwijl de hal lampen boven en beneden prima functioneren, doet de HW1603 dat niet. Ik had begrepen dat de lampen op 868 Mhz, allemaal met elkaar communiceren en het signaal doorgeven. Dit lijkt niet te werken bij mij. De HW1603 werkt alleen als ik de HomeWizard dichter bij de lamp plaats. Via Facebook heb ik een filmpje hiervan gemaakt, op basis daarvan gaf de medewerker aan dat het waarschijnlijk een defect is. Je ziet op de achtergrond de HW1600R prima schakelen, maar op de voorgrond de HW1603 niet. Het signaal wordt dus niet via deze lampen doorgegeven lijkt het op.

*Setup badkamer
De homeWizard is voor deze test verplaatst naar de hal, waardoor het bereik van de HW1603 in orde is.
Ik heb in de badkamer de HW1603 geinstalleerd (G10). De bedoeling was om deze samen met de KAKU AWST-8002 te testen voor een uitgebreide setup van 4x de HW1603.
Ik heb hiervoor 4 scene's aangemaakt: "Badkamer Aan", "Badkame Uit", "Badkamer Gedimd" en "Badkamer Full".
Deze scene's zijn prima te schakelen via de Homewizard. En doen dan ook wat ik wil. In deze scene's wordt de lamp op verschillende settings geschakeld.
Vervolgens heb ik de wandschakelaar KAKU AWST-8002 de vier afzonderlijke knoppen gekoppeld aan deze 4 scene's. Het idee was dus om vervolgens via deze scene's te schakelen met de wandschakelaar. De lamp reageert heel vaak op de wandschakelaar. Als ik de scene "Badkamer Uit" aandruk. Gaat de lamp uit, maar ook direct weer aan. De andere knoppen lijken niets te doen. Het bereik van de wandschakelaar heb ik getest en is in orde. Dit heb ik gedaan door tijdelijk presets aan de wandschakelaar te koppelen. De presets kun je direct in de app zien veranderen, als ik in de badkamer op de knoppen druk. Dit werkte zelfs al toen de HomeWizard op de originele plek stond.
Handig om hierbij te weten is dat de smartweares lampen op 868Mhz hun signaal horen door te geven aan elkaar. Dus zo is het bereik van de HomeWizard een veel minder groot probleem. Let op, de smartwares rookmelders vallen hier niet onder, die kunnen zelf geen signaal ontvangen, alleen maar zenden.
De lampen moeten hierbij wel spanning hebben (logisch), maar mogen ook uit staan.

Dit lijkt bij mijn GU10 niet goed te werken.
De nieuwe afstandsbediening werkt heel fijn, maar bij mij niet goed samen met de XQ1600, wel met de HW1600R. Dit zou wel gewoon moeten werken, dus waar het "defect" zit zal even uitgezocht moeten worden.

En dan de presets, erg raar, dat het samen met de KAKU 8002 niet goed werkt...

Edit:
De filmpjes van het kanaal:

Connected LED lamp:

Connected kleuren LED lamp:

Ik blijf fan van de rookmelders:

En als bonus:

[Voor 63% gewijzigd door BlakHawk op 29-08-2017 12:08]

• BlakHawk
dfrenner schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Matig dimbaar is relatief, de E27 zijn iets minder dimbaar, maar zijn ook best felle lampen.

Ik heb op mijn kanaal de connected lamp staan (XQ1600) en de Connected kleurenlamp (HW1601):
YouTube: The Insiders

Ik zag binnenkort de GU10, E14 proberen toe te voegen. Oh ja en de nieuwe 868 afstandsbediening...

Ik heb wel wat probleempjes ondervonden de afgelopen week, welke ik heb gemeld:

[...]

Handig om hierbij te weten is dat de smartweares lampen op 868Mhz hun signaal horen door te geven aan elkaar. Dus zo is het bereik van de HomeWizard een veel minder groot probleem. Let op, de smartwares rookmelders vallen hier niet onder, die kunnen zelf geen signaal ontvangen, alleen maar zenden.
De lampen moeten hierbij wel spanning hebben (logisch), maar mogen ook uit staan.

Dit lijkt bij mijn GU10 niet goed te werken.
De nieuwe afstandsbediening werkt heel fijn, maar bij mij niet goed samen met de XQ1600, wel met de HW1600R. Dit zou wel gewoon moeten werken, dus waar het "defect" zit zal even uitgezocht moeten worden.

En dan de presets, erg raar, dat het samen met de KAKU 8002 niet goed werkt...

Edit:
De filmpjes van het kanaal:

Connected LED lamp:
[video]

Connected kleuren LED lamp:
[video]

Ik blijf fan van de rookmelders:
[video]

En als bonus:
[video]
Probleem van de schakelaar is opgelost:

Ik had 4 scene's aangemaakt en had aan iedere scene een knop gekoppeld. Toen ik zat te kijken zag ik dat twee scene's dezelfde code mee hadden gekregen. de on (boven) en off (beneden) knop geven dezelfde code mee. Dit werkt blijkbaar anders dan de presets koppelen aan de schakelaar, waar wel 4 afzonderlijke knoppen worden gekoppeld.
Dus ik heb nu een preset per schakelknop gemaakt:

Scene 1:
Schakelaar links
on: Lamp naar 70% geel licht
off: Lamp uit

Scene 2:
Schakelaar rechts
on: Lamp naar 1% geel licht
off: Lamp naar 100% wit licht

• Kapotlood
dfrenner schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat gebrek aan knipperen is in ieder geval al heel fijn, maar met matig dimbaar bedoel ik op een dim-bereik van ongeveer 20-30%. Met KaKu, maar ook met de dim-knoppen van o.a. Gamma, dimmen mijn 3 verschilende peertjes (in 3 verschillende lampen) maximaal van 100% tot ca. 70%. Daaronder beginnen ze te knipperen.

Een dim-bereik van ongeveer 30% vind ik echt heel matig, en kan ik niet echt relatief noemen. Ik verwacht natuurlijk niet perse een dim-bereik van +90% zoals halogeen lampen, maar zo'n 60-80% zou wel prettig zijn. :)

Ik zit trouwens net je filmpje te kijken over de Smartwares peertjes, maar op die doosjes staat dat ze alléén dimbaar zijn via de app... neem ik dat nou te letterlijk of zijn ze niet dimbaar via een afstandsbediening à la Hue, Tradfri of MiLight?

HomeWizard verkoopt trouwens ook andere merken peertjes zie ik... ik neem aan dat die niet heel veel verschil met zich meebrengen vergeleken met Smartwares en zo?

• BlakHawk
joramoudenaarde schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:50:
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat gebrek aan knipperen is in ieder geval al heel fijn, maar met matig dimbaar bedoel ik op een dim-bereik van ongeveer 20-30%. Met KaKu, maar ook met de dim-knoppen van o.a. Gamma, dimmen mijn 3 verschilende peertjes (in 3 verschillende lampen) maximaal van 100% tot ca. 70%. Daaronder beginnen ze te knipperen.

Een dim-bereik van ongeveer 30% vind ik echt heel matig, en kan ik niet echt relatief noemen. Ik verwacht natuurlijk niet perse een dim-bereik van +90% zoals halogeen lampen, maar zo'n 60-80% zou wel prettig zijn. :)
Lastig om er waardes aan te hangen.
Ik merk een groot verschil tussen de HW1603 (3 watt LED) en de HW1600R (7watt LED).
Dimmen tot 1% is geen enkel probleem, geen flikkeren o.i.d. maar op 1% is de 7watt LED lamp beduidend feller dan de 3watt lamp. Dat is wat ik bedoel.
Ik zit trouwens net je filmpje te kijken over de Smartwares peertjes, maar op die doosjes staat dat ze alléén dimbaar zijn via de app... neem ik dat nou te letterlijk of zijn ze niet dimbaar via een afstandsbediening à la Hue, Tradfri of MiLight?
Het was alleen dimbaar met de app ja, maar er is nu een afstandsbediening uit, waar je ze mee kan bedienen (ook kleur en dimmen).

Maar ik heb van de week ook getest met een scene en een KAKU schakelaar, dit werkt ook als een trein!
Deze:

Het idee is dat ik de badkamerverlichting kan bedienen, ik heb 2 scene's moeten aanmaken. (per schakelknop één). Vergde even een omschakeling van gedachtegang, ik dacht per eindsituatie een scene.

Eindsituatie zou er zo uit moeten zien:
Badkamer met 4 HW1603 lampen:

Scene schakelaar links:

On:
lamp 1: geel licht op 70%
lamp 2: geel licht op 70%
lamp 3: geel licht op 70%
lamp 4: geel licht op 70%

Off:
lamp 1: uit
lamp 2: uit
lamp 3: uit
lamp 4: uit

Scene schakelaar rechts:

On:
lamp 1: geel licht op 1%
lamp 2: uit
lamp 3: geel licht op 1%
lamp 4: uit

Off:
lamp 1: wit licht op 100%
lamp 2: wit licht op 100%
lamp 3: wit licht op 100%
lamp 4: wit licht op 100%

Maar goed eerst het bereik issue oplossen voordat ik er 3 lampen bij koop. (zijn 25 per stuk...)

De filmpjes van de afstandsbediening en scene setup komen er ergens nog een keer aan, wanneer ik wat tijd over heb ;)
HomeWizard verkoopt trouwens ook andere merken peertjes zie ik... ik neem aan dat die niet heel veel verschil met zich meebrengen vergeleken met Smartwares en zo?
Ik heb geen ervaring met die lampen.
Maar langzaamaan ben ik alle KAKU schakelaars aan het vervangen voor de Smartwares lampen.

Het idee is natuurlijk wel dat je nooit meer hoeft te schakelen. Stel alles zo in dat je niets meer handmatig hoeft te doen. Ten minste dat is mijn doel. Voor de vrouw in huis zijn die KAKU sckakelaars met scenes ideaal!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Wat is dat toch de laatste dagen met de Homewizard? De verbinding met de HW is bagger de laatste paar dagen. In huis is niet veranderd. Wel heb ik de HW inmiddels al op meerdere punten in huis gehad om een betere connectie te krijgen. Vaak is het even weer goed als hij net op z'n nieuwe plek staat, maar een paar uur later is het alweer bagger. HW online of portfowarding maakt geen fluit uit. Het IP van de HW is trouwens wel gewoon bereikbaar. Daar krijg ik netjes de vangpagina op. Ik krijg steeds meer de neiging om de HW het raam uit te gooien. Heb al vaker connctie issues gehad en dat toen opgelost met een antennemod, maar ik ben er nu echt wel een keer klaar mee.

Op zich wel jammer, want ik heb sinds kort ook een nieuwe watermeter gekregen en daar ook weer een sensor op gezet en de zonnepanelen lees ik ook uit via de HW.

Edit: De webpagina werkt wel (webinterface, app.homewizard.nl).
Misschien dat alleen de IOS app issues heeft...

[Voor 6% gewijzigd door rimave op 31-08-2017 10:22]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• wbkk
Hier hetzelfde probleem, alleen ik verplaats niets, en kon ook even een test uitvoeren met een android telefoon.
Deze heeft geen enkel probleem dus ga ik er vanuit dat het probleem in de nieuwe iOS app zit.
Dit heb ik ook doorgegeven aan homewizard, ze vroegen wel of er fout meldingen kwamen maar die zijn er niet.
Het is gewoon een super trage verwerking van de iOS app waar het probleem zit.

• Tinusvolkel
Net even getest, maar hier werkt de ios app prima via wifi en via 4G (met homewizard online), op een iphone 6s.
De app is binnen een seconde klaar voor gebruik :) duurde vroeger wel wat langer.....

Maar eigenlijk gebruik ik de app zelden, want alles gaat automatisch.

Strava

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@rimave Ik had ook wel eens, maar meestal ligt aan de router of ap. Ik heb nu mijn router ingesteld op 2,4Ghz, G-only en het juiste kanaalnummer. Dat laatste moet je mee spelen. Hij draait nu al een jaar zonder problemen!

• CoachKoos
In mijn woonkamer 2 KAKU schakelaar voor mijn huiskamerverlichting. Merk toch wel dat regelmatig 1 van de 2 weigert (willekeurig welke), vooral bij aanschakelen.

Neig toch naar de 868 Smartwares Connected lampen. Kenmerk van de 868 lampen is als het signaal niet aankomt dit nogmaals verzonden wordt?
Wandschakelaars?
En dan toevallig ook de 2-in-1 schakelaars?
Die kun je niet te kort na elkaar gebruiken. Dus de 2e keer drukken zal vaak niet werken.

• CoachKoos
TD-er schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:58:
Wandschakelaars?
En dan toevallig ook de 2-in-1 schakelaars?
Die kun je niet te kort na elkaar gebruiken. Dus de 2e keer drukken zal vaak niet werken.
Nee, twee stopcontact schakelaars. Van die opzetschakelaars. Zitten op dezelfde code, soms doen ze het allebei gewoon, soms de een, soms de ander. Uit gaat 95% goed...

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Ik ga Homewizard nu definitief vaarwel zeggen. Ben nu echt klaar met die disconnects en thermometers en regenmeters die op exact die plek moeten staan omdat ze anders niet werken. Laatst nog werdt mijn magneetsensor bij de garagedeur ineens weer actief. Hij staat ingesteld dat de IP camera een foto maakt als de deur openstaat. Hij had dus de status open en een foto gemaakt. Is dat gewoon een foto van een jaar geleden! Waar komt dat ineens vandaan?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• BlakHawk
joramoudenaarde schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:50:
[...]

Hier alvast de E14 variant:

Pagina: 1 2 3 ... 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee