Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Deel 1: HomeWizard; domotica middels je smartphone
Deel 2: HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2

Eerst maar even een schaamteloze knip-plak van de vorige start-post.
Later zal deze geactualiseerd worden.
Wanneer iemand als co-auteur erbij wil, graag een DM.

Wat is HomeWizard?

De HomeWizard ondersteunt bestaande draadloze apparatuur en maakt het mogelijk om deze te bedienen vanaf je smartphone (iOS en Android). Schakel en dim lampen vanaf je iPhone of Android telefoon, zet andere elektronische apparatuur aan of uit en stel timers in om automatisch te schakelen. Daarnaast kan de HomeWizard temperatuur en energieverbruik weergeven, real-time en over een langere periode. Onlangs is ook ondersteuning voor Somfy RTS motoren toegevoegd, waarmee een scala aan elektrische gordijnrailen, zonnewering en garagedeuren bediend kan worden.

HomeWizard is een Nederlands bedrijf, gevestigd in Katwijk. Ook de HomeWizard word in Nederland vervaardigd. Door verschillende bestaande producten te ondersteunen biedt de HomeWizard een betaalbare oplossing voor het centraal besturen en monitoren van je thuisomgeving. Er hoeven geen dure nieuwe schakelaars aangeschaft te worden die met ingewikkelde protocollen werken, de HomeWizard kan overweg met veelal gebruikte apparatuur die werkt met radiografische signalen, zoals bijvoorbeeld KlikAanKlikUit.

Tweakers heeft onlangs een leuk fragment gemaakt, wat je hier kunt bekijken.

Naast de bediening van lampen en schakelaars heeft de HomeWizard ook een Signalering optie. Deze optie maakt het mogelijk om push-notificaties te krijgen op je telefoon, wanneer er bijvoorbeeld een magneetcontact verbroken word, zoals het openen van een raam of deur.

Je kunt hier de werking zien van de pushnotificatie zien in combinatie met een deurbel. Je kunt hier zien hoe de werking is met rookmelders.

De HomeWizard

De HomeWizard zelf is een klein kastje wat 433 Mhz en 868 Mhz controller in zich heeft. 868 Mhz wordt met name gebruik voor de communicatie tussen de HomeWizard en bijvoorbeeld de EnergyLink. De 433 Mhz wordt gebruikt voor communiceren met schakelaars en sensoren die veelal op deze frequentie werken. Het is een vrij open protocol, maar tegelijk ook niet beveiligd of encrypt.

De HomeWizard heeft een 802.11b/g Wifi controller in zich en word aangemeld op je bestaande Wifi netwerk. Een bestaand Wifi netwerk is dus wel noodzakelijk.

Welke apparaten worden ondersteund?

Momenteel worden de volgende apparaten ondersteund:
  • Schakelaars: KlikAanKlikUit, DI-O en de AB600 'Home Comfort' serie schakelaars van Elro, Intertechno
  • Thermometers: TFA, Cresta, Irox, Sinus, Bresser en Ventus
  • Weerstation / wind-, regen- en UV meters: TFA (Sinus, Nexus, Meteotime Duo), Cresta (WXR-710XL, WXR-810, WXR-815, WXR-815LM, PMT-980) Irox (PRO-EC, PRO-X2), Ventus (W-831, W-928 Ultimate)
  • Energiemeter: HomeWizard EnergyLink, Wattcher
  • Overige: Somfy RTS motoren (geen Somfy I/O ondersteuning)
  • Draadloze koppelbare rookmelders
  • Camera's (HomeWizard en SD-assortiment van Foscam)
EnergyLink

Naast bovengenoemde onderdelen is een van de uitgebreidste toevoegingen de EnergyLink.

Met de HomeWizard EnergyLink meet je het energiegebruik via een slimme meter en kun je zonnepanelen aansluiten om de teruglevering te zien. De EnergyLink berekent het verschil tussen opgenomen energie en terug geleverde energie, waardoor gemakkelijk inzichtelijk wordt hoeveel het verbruik op dat moment is. De waardes worden opgeslagen, zodat je deze als grafiek kan terug kijken. Zo kun je zien wat je per maand of per jaar opgewekt of verbruikt hebt. De EnergyLink communiceert middels 868 Mhz draadloos met de HomeWizard. Zo kun je dus de HomeWizard zelf centraal in je huis plaatsen en kan de EnergyLink in de meterkast geplaatst worden waaraan deze via de kWh-meter aan de slimme meter aangesloten kan worden.

Naast de EnergyLink is er ook de Wattcher. De Wattcher kun je koppelen aan je bestaande energiemeter, dit hoeft dus geen slimme meter te zijn. De Wattcher geeft ook het energieverbruik in de HomeWizard weer en tevens middels een zgn. monitor welke je in het stopcontact steekt. De Wattcher kan niet overweg met terug geleverde energie en heeft ook geen p1/p2 poort.

Je kunt hier de instructie zien hoe de Wattcher geïnstalleerd wordt.

Weerstation

Een ander speerpunt van de HomeWizard is het koppelen van weersensoren. Zo is er een 3 en 5 kanaals thermometer, een windsensor, UV-sensor, Regenmeter en een waterthermometer. Net als de schakelaars zijn ook de weersensoren van een derde fabrikant. Grote kans dus dat je eventueel bestaande TFA of Irox sensor het gewoon met de HomeWizard doet.

Om de Weather functie nog wat leuker te maken heeft HomeWizard sinds een tijdje de Shared Weather functie geïntegreerd. Dit is een online, sociaal platform voor het delen van weerdata. Met de kracht van gebruikers heeft HomeWizard zo de potentie om een landelijk dekkend netwerk van actuele weergegevens te realiseren en kun je dus in feite kijken hoe warm het ergens anders in Nederland is.

Camera's
Naast alle schakelaars en sensoren is het ook mogelijk een IP camera toe te voegen. Deze camera kun je vervolgens in de app bekijken, maar sinds kort ook snapshots maken. Zo kun je instellen dat bij de signalering van bijvoorbeeld de deurbel een snapshot van de camera meegestuurd word in de pushnotificatie. Niet elke camera is geschikt voor de HomeWizard. Zo is het belangrijk dat de camera MJPEG is, maar wil je zeker zijn van een juiste camera, dan kun je het beste bij HomeWizard zelf de camera kopen.

Je kunt hier zien hoe je een camera kunt toevoegen.

HomeWizard Online

In eerste instantie was het nodig om poort 80 in je router door te zetten naar de HomeWizard om zo met je smartphone buitenshuis ook je HomeWizard te kunnen gebruiken. Hier heeft HomeWizard de HomeWizard Online systeem voor ontwikkeld. Je kunt een online account aanmaken en hierin je HomeWizard koppelen. Met je smartphone kun je vervolgens communiceren met HomeWizard Online en zodoende is geen port-forwarding meer nodig en communiceert je eigen HomeWizard middels SSL met HomeWizard Online.

Je kunt hier een instructievideo zien, hoe je dit kunt aanmaken.

HomeWizard aansturen

De HomeWizard is in principe niet gemaakt om extern aangestuurd te worden. Mocht je dit toch willen dan dien je voor lief te nemen dat je HomeWizard wachtwoord als plaintekst in de URL komt te staan. Dit is helaas niet anders en nou eenmaal zo door HomeWizard gebouwd. Je kunt door middel van HTTP commando's bepaalde zaken aansturen of uit de HomeWizard informatie halen. Hieronderen een lijst van commando's welke de HomeWizard verstaat. Alle responses zijn gebaseerd op JSON formaat.

De basis van het commando is dus altijd: http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>

Uitlezen switchnummers:
/swlist

Uitlezen switchen en sensoren:
/get-sensors

Switch (Bijv. lamp) aan of uit:
/sw/<switch-nummer>/<on of off>

Dimmer bedienen:
/sw/dim/<dimmer-nummer>/<waarde van 0 tot 255>

Scene aan of uit:
/gp/<scene-nummer>/<on of off>

Overige commando's:
/get-status : status van alle sensoren
/get-sensors : al je devices en sensoren
/notifications: al je notifications
/nf-receivers: notification receivers
/timers: timer overzicht
/suntimes/today: sunrise & sunset van vandaag
/wea/get: je locatie volgens homewizard

Toekomst

HomeWizard werkt continue achter de schermen. Er komen regelmatig nieuwe updates uit en ook kan de firmware van de HomeWizard op afstand bijgewerkt worden. HomeWizard heeft te kennen gegeven met een aantal toevoegingen te komen. Er komt een HeatLink welke het mogelijk maakt met de HomeWizard de verwarming hoger en lager te zetten. De HeatLink is een OpenTherm kastje wat net als de EnergyLink middels 868 Mhz met de HomeWizard communiceert en feitelijk tussen de kamerthermostaat en de ketel in komt te zitten. Hierdoor is het mogelijk om de kamerthermostaat te blijven gebruiken en toch middels je smartphone de verwarming te kunnen bedienen.

Naast de HeatLink komt men binnenkort met de mogelijkheid om ook de watermeter uit te lezen. Meer info vind je in dit Tweakers nieuws artikel. Dit zal een sensor worden die aan de EnergyLink gekoppeld kan worden (P2 poort).

* Edit september 2013 :
App versie 2.6 is uitgekomen. Hier is het mogelijk geworden om per poort op de EnergyLink te kiezen wat er aangesloten is. Er kan nu gekozen worden of er fiets, auto, zonnepanelen, watermeter etc is aangesloten. Ook is er een nieuwe watermetersensor beschikbaar waarmee dus de watermeter aangesloten kan worden op de S1 of S2 poort van de EnergyLink.

Tevens is er een Weather Widget uitgebracht, waarmee het mogelijk is om je eigen weerstationdata te integreren in een website. De widget bestaat uit een plaatje waarin je eigen data zit verwerkt.

Limieten van HomeWizard
Voor vrijwel alle dingen in de HomeWizard is er een limiet op het maximum aantal. (Bron:)
  • 55 Schakelaars/dimmers/zonwering ontvangers
  • 15 Scenes ( in 1 scenes kunnen er 20 schakelaars worden toegevoegd )
  • 20 Awareness sensoren (totaal van bewegingsmelders + magneetcontacten + deurbellen + rookmelders + schemersensors + watermelder + remotecontroll)
  • 10 IP camera's
  • 5 Wattchers
  • 1 HeatLink
  • 1 EnergyLink
  • 10 Weersensoren (totaal aantal 433 en/of 868Mhz windmeter(s), regenmeter(s), thermometer(s) en display.
  • Totaal aantal taken: 70
----- Heb je een Homewizard, vul deze Google Sheet eens in _/-\o_
HIER

TD-er wijzigde deze reactie 10-08-2017 20:50 (6%)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:15

JB

Cédric roelt!

Begin me hier toch echt aan te storen...!!! :(

Anno 2017 :/ Bedrijven waar ik voor werk is https gewoon een harde eis...!

Afdwingen zal wel lastig worden, maar dit is onacceptabel...

Mijn boefje is liev!

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 17-11 12:23
Ik heb de KAKU AWMR-300 gekocht voor mijn buitenverlichting.
Was tegen het trekken van de blauwe draad, maar viel achteraf mee.

Ik kom obv de handleiding er alleen niet uit hoe ik blauwe draad nu precies aansluit aan de lamp zijde.

Moet ik de blauwe 'aanvoer'draad splitsen waarbij er 1 draad naar de lamp gaat en 1 draad "terug" naar de schakelaar?

Hieronder zoals staat het in de handleiding maar lijkt alsof je de draad middels de lasdop terug gaat naar de schakelaar en niet meer naar de lamp??
quote:
Om een blauwe draad bij te trekken heeft u een trekveer nodig, een lasklem (of lasdop) en blauwe draad. Als u de trekveer in de wanddoos steekt, komt deze normaal gesproken in de plafonddoos uit. In de plafonddoos zit al een blauwe draad. Gebruik een lasklem om de nieuwe blauwe draad aan te sluiten op de bestaande blauwe draad en trek deze met de trekveer naar de wanddoos. Sluit de blauwe draad vervolgens op de AWMR-300 aan, zoals afgebeeld in de tekening.
https://tweakers.net/ext/f/ax6TElEc5O8T2Rs3enmhIm9M/thumb.png

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22-07 23:17
quote:
joramoudenaarde schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:50:
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat gebrek aan knipperen is in ieder geval al heel fijn, maar met matig dimbaar bedoel ik op een dim-bereik van ongeveer 20-30%. Met KaKu, maar ook met de dim-knoppen van o.a. Gamma, dimmen mijn 3 verschilende peertjes (in 3 verschillende lampen) maximaal van 100% tot ca. 70%. Daaronder beginnen ze te knipperen.

Een dim-bereik van ongeveer 30% vind ik echt heel matig, en kan ik niet echt relatief noemen. Ik verwacht natuurlijk niet perse een dim-bereik van +90% zoals halogeen lampen, maar zo'n 60-80% zou wel prettig zijn. :)
Lastig om er waardes aan te hangen.
Ik merk een groot verschil tussen de HW1603 (3 watt LED) en de HW1600R (7watt LED).
Dimmen tot 1% is geen enkel probleem, geen flikkeren o.i.d. maar op 1% is de 7watt LED lamp beduidend feller dan de 3watt lamp. Dat is wat ik bedoel.
quote:
Ik zit trouwens net je filmpje te kijken over de Smartwares peertjes, maar op die doosjes staat dat ze alléén dimbaar zijn via de app... neem ik dat nou te letterlijk of zijn ze niet dimbaar via een afstandsbediening à la Hue, Tradfri of MiLight?
Het was alleen dimbaar met de app ja, maar er is nu een afstandsbediening uit, waar je ze mee kan bedienen (ook kleur en dimmen).

Maar ik heb van de week ook getest met een scene en een KAKU schakelaar, dit werkt ook als een trein!
Deze:

Het idee is dat ik de badkamerverlichting kan bedienen, ik heb 2 scene's moeten aanmaken. (per schakelknop één). Vergde even een omschakeling van gedachtegang, ik dacht per eindsituatie een scene.

Eindsituatie zou er zo uit moeten zien:
Badkamer met 4 HW1603 lampen:

Scene schakelaar links:

On:
lamp 1: geel licht op 70%
lamp 2: geel licht op 70%
lamp 3: geel licht op 70%
lamp 4: geel licht op 70%

Off:
lamp 1: uit
lamp 2: uit
lamp 3: uit
lamp 4: uit

Scene schakelaar rechts:

On:
lamp 1: geel licht op 1%
lamp 2: uit
lamp 3: geel licht op 1%
lamp 4: uit

Off:
lamp 1: wit licht op 100%
lamp 2: wit licht op 100%
lamp 3: wit licht op 100%
lamp 4: wit licht op 100%

Maar goed eerst het bereik issue oplossen voordat ik er 3 lampen bij koop. (zijn 25 per stuk...)

De filmpjes van de afstandsbediening en scene setup komen er ergens nog een keer aan, wanneer ik wat tijd over heb ;)
quote:
HomeWizard verkoopt trouwens ook andere merken peertjes zie ik... ik neem aan dat die niet heel veel verschil met zich meebrengen vergeleken met Smartwares en zo?
Ik heb geen ervaring met die lampen.
Maar langzaamaan ben ik alle KAKU schakelaars aan het vervangen voor de Smartwares lampen.

Het idee is natuurlijk wel dat je nooit meer hoeft te schakelen. Stel alles zo in dat je niets meer handmatig hoeft te doen. Ten minste dat is mijn doel. Voor de vrouw in huis zijn die KAKU sckakelaars met scenes ideaal!

Youtube: DashcamNL

• Jerry_bboy
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 11-11 09:42
Voor wie nog extra schakelaars zoekt, action heeft ze in de aanbieding .

Jerry_bboy wijzigde deze reactie 18-09-2017 18:30 (15%)

• RH Lem
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 30-11-2018
quote:
Marc_Sway schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:22:
OK RM Lem. Ik wilde ook zo iets gaan doen, maar heb nog nooit zo’n mini schakelaar/dimmer open gehad. Heeft iemand anders er ook ervaring mee? Zijn er foto’s?

Verder ben ik ook benieuwd naar de andere vragen van mij hierboven: wie weet welke functies nog werken met de HW als het Internet bij je is uitgevallen of dat de servers van HW uit de lucht zijn?
Wat plaatjes vanuit 2013 welke ik nog had.
Busje bovenop de printplaat tpv de antenne gesoldeerd.
Gaatje door de behuizing heen en daarna de externe antenne erop gestoken.
Het armatuur wat je ziet is een zonnetje van Ikea ( zonder de afdekplaat) en brand vrolijk op de slaapkamer van mijn zoon.

Antenne dimmer

Antenne dimmer

https://tweakers.net/ext/f/GMiG0TDcRSDwAzywsz59uQQF/thumb.jpg

RH Lem wijzigde deze reactie 24-12-2017 16:33 (12%)

• CoachKoos
Ik zag onderstaande stekker voorbij komen op de site van KAKU.

Eindelijk een stekker die niet gelijk de naastliggende stopcontact(en) overlapt!

Op de site van KAKU ook een aantal Zigbee lampen etc. Blijkbaar hebben zij wel de stap gemaakt met een tweede protocol dat ze ondersteunen. (of ik heb gemist dat het er altijd al was ;) )

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-11 08:20
quote:
grtvan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:31:
[...]
beste "unconnected",
dit lijkt me een prima oplossing, maar daarnet geprobeerd: de beide apparaten zijn niet met elkaar gekoppeld, maar is het niet zo dat de schakelaar ontvanger dan sowieso uitschakeld na 1 minuut en dat dit primeert boven de 10 minuten "beweging".....? Is het mogelijk even een screenshot te tonen van de (beide) taken die je geeft, zowel aan de bewegingsmelder als aan de schakelaar? Dank
tuurlijk! ik heb de AWST-6000 als bewegingsmelder gepaard met de HW:

vervolgens zie je die dus ook loggen als 'beweging' als je in de hal loopt:

en de taak is als volgt:

De actie in de taak heeft als aan dus 'aan' en na 1 minuut 'uit' naar de gekoppelde kaku ontvanger. Zolang je blijft bewegen ontvangt de HW dat en zal dus niet nog meer aan signalen sturen. Pas na 1 minuut geen beweging meer doorgestuurd door de AWST dan stuurt de HW het 'uit' signaal. Na de 10 minuten zal de AWST wel zijn 'uit' ook sturen en die krijgt de HW waarschijnlijk ook, maar doet hier verder niets mee. Tenminste, niet dat ik ergens kan zien in het overzicht in de app op mijn iPhone :P

• dfrenner
quote:
CPK64 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:01:
Heb net de Energy Socket binnen op 868. Aansluiten op de Android Homewizard App ging super eenvoudig. Schakelen met de App gaat super goed, zonder enige vertraging MAAR het gaat fout bij het maken van een taak. Als ik een simpele taak aanmaak op de Socket aan te schakelen op een vaste tijd, dan verandert de taak naar herstarten App automatisch naar uitschakelen. Laatste versie App 3.10.1 op mijn Samsung S7. Ook het stroomverbruik wordt niet aangegeven. Iemand de zelfde problemen? Heb een ticket aangemaakt op de site van Homewizard, hoop dat het een bug is in de App. Wachten af, maar op deze wijze heb je er niets aan.
Dimmer?
De dimmer meet geen stroomverbruik

Ik heb geen dimbare sockets, alleen de energy socket en ze geven het prima weer:

TV stekkerblok bijna 100 watt en de tuinverlichting 14 watt.
quote:
Speedy-Andre schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:39:
Dat was te verwachten met die sockets, wanneer werkt een nieuw product niet halfbakken?
Misschien gaat het met de Link beter, maar die is nog niet op de markt :+
Ze staan regelmatig op Marktplaats, mensen die het thuisveilig pakket hebben gekregen en niet gebruiken verder.

Je moet hem even op de kop tikken, of nog even geduld hebben. Het kan nooit meer lang duren.
quote:
PhilipsFan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 00:13:
Helaas, eigenlijk is de (oude) HomeWizard dus dood. Ze richten zich volledig op de Link. Goed dat daarmee zwave eindelijk wel wordt ondersteund, maar ik had gehoopt op een HomeWizard 'classic' V2, met alle oude functies en zwave erbij.

Inmiddels ben ik overgestapt op Domoticz met RFXCOM. Veel minder gebruikersvriendelijk, maar wel veel meer mogelijkheden. Ik kan bv bij een gebeurtenis een scriptje aftrappen en dan zelf met curl een snapshot van de camera trekken en naar m'n telefoon sturen. Werkt met elke camera.

Mijn HomeWizard staat inmiddels op V&A.
Geen zwave, alleen 868.
De presentatie heeft mij wel weer een stuk enthousiaster gemaakt. Ik wilde ook van HW af, maar ga het toch nog een kans geven. Alexa dit weekend bestellen, die ondersteuning komt er ook aan voor de Link.

Kan niet wachten.
quote:
Mijn hemel, bestaan dat soort arrogante bedrijven nog steeds? Wat denken ze, dat ik speciaal *om mijn rolluiken op afstand te besturen* zo'n Tahoma ga kopen? Met NOG een app op m'n telefoon? Waarbij je gewoon weet dat de ondersteuning op termijn bagger gaat zijn, omdat niemand die rommel nog koopt?

Het is eerder andersom. Als ik ooit nieuwe rolluiken koop, dan is het een _eis_ dat deze met Domoticz te besturen zijn. Dan valt Somfy dus gewoon af...
Het vervelende is dat Somfy de mercedes van autowereld is, alleen zijn er geen Volvo en BMW beschikbaar. Het is Somfy of Chinese meuk.

Het enige in de wereld van zonnewering wat écht kwaliteit is en lang mee gaat is somfy. Zelden technisch falen, waar de andere merken veel vaker problemen kennen.

Ik heb jaren lang in de zonwering gezeten, van verkoop tot monteur en installateur (tijdens school en studie als bijbaan). Misschien is er in de afgelopen 10 jaar wel wat bijgekomen, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit op hetzelfde niveau als Somfy zit. Dat vind ik echt k*t. Ik wil gewoon Somfy, maar niet die beperkingen. Dat heb ik duidelijk laten weten aan de technische helpdesk.
quote:
Scotland schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:52:
Beste allemaal,

Recent overgestapt van de link naar de HomeWizard. Wil nu gaan starten met bewegingsmelders en sta nu voor de vraag:
Kaku of Smartwares?
Wat is jullie ervaring?
Ook zal compatibiliteit met bestaande afdekramen (Jung AS500) een rol spelen, liefst wissel ik een bestaande schakelaar uit voor een bewgingsmelder.
Jullie ervaringen zijn welkom.
Waarom stap je over?
De toekomst van HomeWizard het bedrijf zit echt in 868mhz, dat doet de link juist!

Ik zou je link nog even niet wegdoen ;)

Alle nieuwe dingen die je koopt, rekening houden dat dit 868 praat, daar zit voor HW de toekomst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CoachKoos
Mijn (old skool) magneetcontact is gisteren op hol geslagen. Waarschijnlijk toen mijn vrouw de deur uitging:

Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Naar mijn idee heb ik redelijk recent nog de batterij vervangen. Heb er nu wel een nieuwe in gedaan, maar nu krijg ik helemaal geen meldingen meer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
MadDog11 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:24:
Binnen de Alexa app kun je nu een Homewizard skill installeren, heb alleen de Homewizard offline, dus kan het nu niet uitproberen, misschien morgen eens wat uitproberen
Is dat niet voor de Smartlink of staat die er apart tussen?

Edit;

Inderdaad!

http://imgup.nl/images/2018/05/11/BD0780E5-3639-4FC2-AAEC-6BA49B8E04C8.png

Kan het alleen nog niet testen. Echo is onderweg...

JB wijzigde deze reactie 11-05-2018 18:39 (19%)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Je ziet ook dat er geen verbinding mogelijk lijkt. Bovenin unresponsive.

http://imgup.nl/images/2018/05/25/6D0D0F5A-51E4-4366-AEAB-A12CA85D9466.png

:(

Mijn boefje is liev!

• larsF
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14-11 20:19
Blijkbaar zijn ze bezig met de Google Home ondersteuning:

Op dit moment werkt het nog niet.
Kan zijn dat ze eerst de Smart switch toevoegen en/of de Link.

larsF wijzigde deze reactie 01-09-2018 19:26 (33%)

• dfrenner
JB schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:31:
Niemand ook problemen met Alexa? Werkt al hele weekend niet icm Homewizard (server unresponsive) :(
Met de Link is het heel het weekend goed gegaan.
Homewizard doe ik alleen nog wat laatste 433 spul mee.

Maar zodra de smartswitch toe te voegen is aan de link, kan alle verlichting over naar de link.
JB schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:16:
Werkt inderdaad beter maar hoe doet jullie batterij het? Ik heb nr 2 al in gebruik. Na paar maanden gebruik heb ik nr1 terug gestuurd ivm batterij status laag. Nr 2 geeft dit nu ook al aan... Volgens beschrijving moet die batterij 3 jaar mee gaan :/

Verder lijkt koppeling met Alexa (weer) eruit te liggen :(
Ben er net geweest, batterijproblemen kun je aanmelden bij eerste lijn smartwares. Ze zorgen voor vervangende batterijtjes. De eerste batch is met slechte batterijtjes uitgeleverd, waar een deel van terug gehaald is en een deel niet.

Dit batterijtje mee gekregen:

• dfrenner
Flash3d schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:59:
[...]

Heb bij mij een sensor welke binnen een maand 2 batterijen heeft verbruikt, heb deze omgewisseld bij Homewizard voor een nieuwe. Wat mij opviel was dat de nieuwe sensor tijdens de initiële installatie niet wilde pairen met de Link (ik gebruik de HW en Link naast elkaar), het pairen met de HW ging wel goed.

Ik heb daarom de Link verplaatst, deze lag verstopt achter mijn PC. Na het ophangen aan de muur verliep het pairen met de Link wel goed. Ik heb een vermoeden dat de oude vervangen sensor geen goede verbinding kon maken en behouden met de Link en daardoor de twee batterij heeft leeg getrokken.

Nu dus een nieuwe sensor en andere locatie voor de Link, status is nu weer normaal in de Link en moet aankijken of het nu goed blijft gaan.

Heb bovenstaand verhaal ook doorgegeven aan Rob van Homewizard,.
Bij mij hangt één sensor op de voordeur, naast de meterkast, waar de Link in staat. De andere sonsor aan de achterkant van het huis, op de achterdeur.

Volgens jouw conclusie zou de laatste veel eerder leeg zijn. Dit is niet het geval, beide geven na een paar maanden de melding.

Maar goed, nieuwe batterijtjes zitten erin. We gaan het testen!
Direct even wat nieuwe schakelaars meegenomen voor de kerstboom en kerstverlichting.

Toch wel leuk dat je per schakelaar ziet wat ze verbruiken!

Edit:
Overigens kreeg ik door dat er bepaalde series deurcontacten zijn die vanwege de firmware eerder aangeven dat ze leeg zijn, terwijl ze nog niet leeg zijn.

Dit is gelinieerd aan een bepaalde batch, te herkennen aan:
SN-2169-90401
Of
TPO172169

Er komt een firmware upgrade voor.

dfrenner wijzigde deze reactie 11-12-2018 14:43 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:42

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik heb het spul binnen en nog een water temperatuurmeter.
De lampen zijn super zuinig in stand-by, 0,06W voor 2 lampen samen :7
Alleen wel erg groot, vooral lang :/

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True