Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Top! Ik heb het topic weer opgeslagen. Ik ben nog steeds best tevreden met de HomeWizard. Voor mij doet 'ie nog altijd wat ik graag zou willen. Ik zie veel mensen vechten met de Homey en Domoticz, dus de overstap daar naartoe is ook nog niet helemaal heilig. Misschien ooit een combinatie van 2 ooit.

Dingen als de Heatlink en de communicatie met mijn screens voor de ramen werken toch echt best fijn. Daarnaast heb ik nog een EnergyLink op de kop getikt voor weinig voor het moment dat we een slimme meter krijgen.

Ik vind spelen en onderzoeken met dingen leuk, maar uiteindelijk moet het allemaal wel werken. Ik vind het niet prettig dat alles stuk is en mijn vrouw zit thuis en kan het niet aan de gang krijgen. Voor nu werkt dit met de HomeWizard altijd stabiel en betrouwbaar. Af en toe wat batterijen vervangen, maar dat is ook maar sporadisch.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• bulletcather
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-01 18:22
quote:
miel schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:51:
Heeft iemand ooit ontdekt dat er een maximum zit aan het aantal taken dat je in kunt geven?

Ik ben er gisteren tegenaan gelopen.............. Weet iemand wat het exacte maximum is?
55 Schakelaars/dimmers/zonwering ontvangers
15 Scenes ( in 1 scenes kunnen er 20 schakelaars worden toegevoegd )
20 Awareness sensoren (totaal van bewegingsmelders + magneetcontacten + deurbellen + rookmelders + schemersensors + watermelder + remotecontroll)
10 IP camera's
5 Wattchers
1 HeatLink
1 EnergyLink
10 Weersensoren (totaal aantal 433 en/of 868Mhz windmeter(s), regenmeter(s), thermometer(s) en display.
Totaal aantal taken: 70

Astu

• EgoPro
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:42

EgoPro

Time is an illusion.

quote:
Tinusvolkel schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Ik had het afgelopen zaterdag ook allemaal werken, echter de volgende dag krijgt eve de pi/homebridge niet meer gevonden.... moet ook nog uitzoeken wat het is, dus mocht je het gefixed krijgen dan hoor ik het graag.
Wat bij mij nog al eens werkt is het verwijderen van de cache files uit;

/home/pi/homebridge/persist

En daarna de PIN in de JSON veranderen in een nieuw nummer. Dan ziet iOS alles weer als nieuw.
Soms moet ik nog wel even de oude homebridge verwijderen uit HomeKit

https://wijzijnfietsen.wordpress.com en https://own2wheels.wordpress.com

• EgoPro
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:42

EgoPro

Time is an illusion.

quote:
CoachKoos schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:13:
[...]

Ja, maar er zit al een bestaande analoge wandschakelaar. Dan zou ik er nog een draadloze wandschakelaar bij moeten zetten die direct de lampen schakelt.
Aaah op die fiets, de 'analoge schakelaars' gaan eruit bij mij. Werkt niet prettig. Sorry verkeerd begrepen.

https://wijzijnfietsen.wordpress.com en https://own2wheels.wordpress.com

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Begin me hier toch echt aan te storen...!!! :(

Anno 2017 :/ Bedrijven waar ik voor werk is https gewoon een harde eis...!

Afdwingen zal wel lastig worden, maar dit is onacceptabel...

Mijn boefje is liev!

quote:
JB schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:01:
Begin me hier toch echt aan te storen...!!! :(

[afbeelding]

Anno 2017 :/ Bedrijven waar ik voor werk is https gewoon een harde eis...!

Afdwingen zal wel lastig worden, maar dit is onacceptabel...
Eens! Dus voorlopig alleen met vpn gebruiken.

He who laughs last thinks slowest! | MartinvdM.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• bulletcather
Ik heb zojuist de beta ontvangen 3.9.2 van homewizard
Ik zal jullie op de hoogte houden van deze nieuwe versie.

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:22

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Jep, hij heeft een vaste voeding nodig om te kunnen functioneren.
Dan nog even kijken wat er bij de lamp binnen komt, ik neem aan dat er blauw en zwart zal zitten.
De awmr-300 schakelt de fase (bruin) door naar de lamp.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22-01 14:26
quote:
Speedy-Andre schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:47:
Jep, hij heeft een vaste voeding nodig om te kunnen functioneren.
Dan nog even kijken wat er bij de lamp binnen komt, ik neem aan dat er blauw en zwart zal zitten.
De awmr-300 schakelt de fase (bruin) door naar de lamp.
Het werkt! :*)

Kon de blauwe draad aftappen van het stopcontact wat ernaast zat. Oplossing werkt prima, zowel schakelen met de HW als met de wandschakelaar!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

quote:
dfrenner schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Hoe koppel ik een scène aan een wandschakelaar?!
In een scene kan je een code toevoegen, dat is in dit geval de code van de schakelaar :)

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

quote:
joramoudenaarde schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:47:
Ik heb hier al eens geschreven dat ik het een beetje stil vind rondom Homewizard, en met name hun Twitter e.d. Maar het blijft een erg interessant systeem met een lage instap en een grote compatibiliteit, dus ik ben tóch weer gaan kijken naar de mogelijkheden :)

Nu heb ik op 't moment een aantal lampen via KaKu aangesloten, maar ben niet tevreden over de dim-mogelijkheden van KaKu... te vaak knipperen de lampen (zelfs op de felste dimstand), en ze dimmen niet zacht genoeg. Dat is zo met Philips dimbare peertjes, maar ook met naamloze en Osram peertjes. Allemaal E14 overigens.

Weet iemand of Smartwares, wat ook compatibel is met Homewizard en wat naar mijn weten ook eigenaar is van Homewizard, toevallig beter is met het dimmen van verlichting? En weet iemand of Ikea's Tradfri ook compatibel is of wordt met Homewizard?

Ikea's Tradfri dimt bij mij namelijk ontzettend mooi en tot ongeveer 10%, dus lekker laag voor een zacht film-sfeertje. Het belangrijkste voor mij is dus dat er mooi en diep gedimd kan worden, iets wat KaKu nu niet doet. :)
Ikea Tradfri schijnt aan de Hue bridge te koppelen te zijn met een van de laatste releases. Hier is een ander topic voor. De aansturing vanuit Homewizard gaat vervolgens niet anders als elke andere Hue lamp.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
quote:
Speedy-Andre schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

In een scene kan je een code toevoegen, dat is in dit geval de code van de schakelaar :)
Dank je wel, werkt!

Youtube: DashcamNL

quote:
joramoudenaarde schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:54:
Goed om te lezen @dfrenner! Ik kreeg vandaag wel een berichtje van ze op een vraag die ik stelde over de onderteuning van Ikea Tradfri, omdat Tradfri en Hue wel samenwerken, maar Tradfri blijkt nu niet en waarschijnlijk nooit niet te gaan werken met Homewizard. Ze wezen me wel op hun Smartwares verlichting, maar daarbij krijg ik hetzelfde gevoel als bij KaKu... namelijk dat het allemaal maar matig dimbaar is, met knipperen of een minimaal dim verschil.

Jammer dat Tradfri niet compatibel is of wordt met Homewizard. Als Hue wel werkt zou dat niet eens zo'n groot probleem hoeven zijn zou je zeggen :)
Lees het topic van Tradfri ff. Ik kan me haast niet voorstellen dat als de lamp via Hue gekoppeld is aan de bridge dat Homewizard deze niet kan aansturen.

martinvdm wijzigde deze reactie 29-08-2017 07:46 (4%)

• dfrenner
quote:
joramoudenaarde schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:54:
Goed om te lezen @dfrenner! Ik kreeg vandaag wel een berichtje van ze op een vraag die ik stelde over de onderteuning van Ikea Tradfri, omdat Tradfri en Hue wel samenwerken, maar Tradfri blijkt nu niet en waarschijnlijk nooit niet te gaan werken met Homewizard. Ze wezen me wel op hun Smartwares verlichting, maar daarbij krijg ik hetzelfde gevoel als bij KaKu... namelijk dat het allemaal maar matig dimbaar is, met knipperen of een minimaal dim verschil.

Jammer dat Tradfri niet compatibel is of wordt met Homewizard. Als Hue wel werkt zou dat niet eens zo'n groot probleem hoeven zijn zou je zeggen :)
Het knippert absoluut niet!
Matig dimbaar is relatief, de E27 zijn iets minder dimbaar, maar zijn ook best felle lampen.

De E14 en GU10 zijn mi heel goed dimbaar.

Ik heb op mijn kanaal de connected lamp staan (XQ1600) en de Connected kleurenlamp (HW1601):
YouTube: The Insiders

Ik zag binnenkort de GU10, E14 proberen toe te voegen. Oh ja en de nieuwe 868 afstandsbediening...

Ik heb wel wat probleempjes ondervonden de afgelopen week, welke ik heb gemeld:
quote:
Ik heb afgelopen weekend wat zaken getest en toegevoegd aan de setup, maar niet alles werkt even vlekkeloos:

Ik heb toegevoegd:
- KAKU AWST-8002
- HW1600R
- Smartwares connected afstandsbediening
- HW1603

Even per probleem:

*Afstandsbediening
Ik had al een XQ1600 connected led lamp. Deze werkt niet samen met de afstandsbediening. Ik heb hem op 3 kanalen geprobeerd toe te voegen. Na het toevoegen aan het kanaal is hij uit te schakelen via de afstandsbediening, maar aan gaat hij daarna niet meer. De HW1600R werkt daarentegen vlekkeloos.

*Bereik HW1603
Het bereik van de HW1603 is een stuk minder dan de HW1600R en HW1601. Situatie: HomeWizard staat op de begane grond. In de hal begane grond hangt de HW1601 en in de hal op eerste verdieping, hangt de HW1600R. In de badkamer (max 3 meter van de hal vandaan), hangt de HW1603. Allemaal de nieuwe 868 Mhz varianten. Terwijl de hal lampen boven en beneden prima functioneren, doet de HW1603 dat niet. Ik had begrepen dat de lampen op 868 Mhz, allemaal met elkaar communiceren en het signaal doorgeven. Dit lijkt niet te werken bij mij. De HW1603 werkt alleen als ik de HomeWizard dichter bij de lamp plaats. Via Facebook heb ik een filmpje hiervan gemaakt, op basis daarvan gaf de medewerker aan dat het waarschijnlijk een defect is. Je ziet op de achtergrond de HW1600R prima schakelen, maar op de voorgrond de HW1603 niet. Het signaal wordt dus niet via deze lampen doorgegeven lijkt het op.

*Setup badkamer
De homeWizard is voor deze test verplaatst naar de hal, waardoor het bereik van de HW1603 in orde is.
Ik heb in de badkamer de HW1603 geinstalleerd (G10). De bedoeling was om deze samen met de KAKU AWST-8002 te testen voor een uitgebreide setup van 4x de HW1603.
Ik heb hiervoor 4 scene's aangemaakt: "Badkamer Aan", "Badkame Uit", "Badkamer Gedimd" en "Badkamer Full".
Deze scene's zijn prima te schakelen via de Homewizard. En doen dan ook wat ik wil. In deze scene's wordt de lamp op verschillende settings geschakeld.
Vervolgens heb ik de wandschakelaar KAKU AWST-8002 de vier afzonderlijke knoppen gekoppeld aan deze 4 scene's. Het idee was dus om vervolgens via deze scene's te schakelen met de wandschakelaar. De lamp reageert heel vaak op de wandschakelaar. Als ik de scene "Badkamer Uit" aandruk. Gaat de lamp uit, maar ook direct weer aan. De andere knoppen lijken niets te doen. Het bereik van de wandschakelaar heb ik getest en is in orde. Dit heb ik gedaan door tijdelijk presets aan de wandschakelaar te koppelen. De presets kun je direct in de app zien veranderen, als ik in de badkamer op de knoppen druk. Dit werkte zelfs al toen de HomeWizard op de originele plek stond.
Handig om hierbij te weten is dat de smartweares lampen op 868Mhz hun signaal horen door te geven aan elkaar. Dus zo is het bereik van de HomeWizard een veel minder groot probleem. Let op, de smartwares rookmelders vallen hier niet onder, die kunnen zelf geen signaal ontvangen, alleen maar zenden.
De lampen moeten hierbij wel spanning hebben (logisch), maar mogen ook uit staan.

Dit lijkt bij mijn GU10 niet goed te werken.
De nieuwe afstandsbediening werkt heel fijn, maar bij mij niet goed samen met de XQ1600, wel met de HW1600R. Dit zou wel gewoon moeten werken, dus waar het "defect" zit zal even uitgezocht moeten worden.

En dan de presets, erg raar, dat het samen met de KAKU 8002 niet goed werkt...

Edit:
De filmpjes van het kanaal:

Connected LED lamp:

Connected kleuren LED lamp:

Ik blijf fan van de rookmelders:

En als bonus:

dfrenner wijzigde deze reactie 29-08-2017 12:08 (63%)

• wolly_a
  • Niet online
quote:
miel schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:18:
[...]

Reactie op de regenmeter is hier vaak te laat... zou je dat script eens kunnen delen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<?php
    // $url: adres van de server waar de gegevens vandaan moeten komen
    // Coordinaten een locatie kunnen gemakkelijk via internet gevonden worden, bijvoorbeeld via http://www.latlong.net/
    $url = "http://gps.buienradar.nl/getrr.php?lat=52.000000&lon=6.000000";
    // Het antwoord van de server wordt middels een scheidingsteken opgebroken in een array. Middels $pos kan de positie van de gewenste data worden aangegeven.
    $pos = 4;
    // De neerslag wordt weergegeven als waarde tussen 0 en 255. 0 is droog, 255 is zware regen.
    // Threshold bepaalt wanneer de verwachting voor regen hoog genoeg is om de screens te sturen.
    $threshold = 10;
    // HWurl is de aan te roepen URL van de HomeWizard
    $hwurla = "http://ip-adres-van-je-homewizard/wachtwoord-van-je-homewizard/gp/3/on";
    $hwurlb = "http://ip-adres-van-je-homewizard/wachtwoord-van-je-homewizard/gp/4/on";
    // $logfile is de filename van het logbestand. Hierin worden de resultaten geschreven als er regen wordt verwacht.
    $logfile = "hwlog.txt";

echo "Gegevens ophalen van Buienradar...<br />";
    // Haal de data op van de server
    $content = file_get_contents($url);
    // Split het antwoord naar een array
    $data = preg_split('/\s+/', $content);
    // Haal de gewenste positie uit de array en split dit resultaat in verwachte neerslag (0) en tijd (1)
    $val = explode("|", $data[$pos]);
    $neerslag = $val[0];
    $tijd = $val[1];

echo "$tijd $neerslag<br />";
    if ($neerslag > $threshold) {
        echo "REGEN!<br />";
        $contenta = file_get_contents($hwurla);
        $contentb = file_get_contents($hwurlb);
        echo "$contenta<br />";
        echo "$contentb<br />";
        $logmessage = "$tijd | $neerslag | regen | $contenta | $contentb\n";
        file_put_contents($logfile, $logmessage, FILE_APPEND | LOCK_EX);
    } else {
        echo "DROOG<br />";
        $logmessage = "$tijd | $neerslag | droog\n";
        file_put_contents($logfile, $logmessage, FILE_APPEND | LOCK_EX);
    }
?>

Zoals je misschien ziet, roep ik tweemaal de HomeWizard aan. Ik heb mijn screens boven en onder in een aparte scene gezet die ik aanroep. Je kan ook rechtstreeks screens gaan aanroepen. Je zult dan even met het scriptje moeten spelen. Kijk ook even op deze pagina voor meer informatie: wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard

Verder zul je het ip adres van je HomeWizard moeten invullen en het wachtwoord. Daarnaast zijn de GPS coordinaten van jouw locatie nog gewenst.

Je kan nog wat spelen met de waarden POS en THRESHOLD. Bij POS kies je in principe hoever je vooruit kijkt in de toekomst. Het is al even geleden dat ik dit gemaakt heb, maar volgens mij is elke verhoging 5 minuten, dus in dit geval kijk ik 20 minuten vooruit. Met THRESHOLD bepaal de hoeveelheid regen waarop de boel reageert. De website van Buienradar heeft nog wel wat meer informatie over dit getal. Je kan het, geloof ik, ook omrekenen naar mm neerslag. 0 is in ieder geval droog en 255 is heul veul regen.

Zelf laat ik het scriptje iedere 5 minuten aanroepen op mijn NAS. Dit werkt perfect.

Succes ermee. Het kan vast nog mooierder geprogrammeerd worden, maar het doet voor mij wat het moet doen.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:36
Dank! Ik ga er mee aan de slag!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 21:09
quote:
Hulliee schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:43:
[...]

rsp is de door de thermostaat ingestelde temperatuur. tte is de door de heatlink ingestelde temperatuur.
Zojuist ook even geprobeerd. Klopt exact.
Als ik de thermostaat instel staat de tte op 0. Niet gekeken of dit ook blijvend is. Na temp wijzigen via heatlink staat de tte weer op de ingestelde temperatuur.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
quote:
CoachKoos schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:47:
[...]

Thx! Had al een vaag vermoeden...

Ik laat mijn Google Home de ingestelde temperatuur ophalen (en uitspreken). "Opeens" kwam eruit dat de ingestelde temperatuur 0 is, terwijl de thermostaat op 19 graden stond. Blijkbaar die keer handmatig ingesteld.

Weet je toevallig ook of de rsp waarde er altijd in staat? Met andere woorden, dit geeft altijd de ingestelde temperatuur aan? Of kan deze ook 0 zijn als de Heatlink de temperatuur instelt?
Ik heb een Remeha ketel met een iSense thermostaat. Op de iSense heb ik ingesteld dat deze ook extern geregeld kan worden. De iSense volgt altijd de Heatlink, al duurt dat soms een minuut voordat hij deze waarde overneemt.

Overigens kun je in de HomeWizard app schakelen tussen regelen via thermostaat of via Heatlink.

• Rico-B
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-10-2018
quote:
elcastel schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:14:
Mijn notificaties werken niet meer sinds een week 2 (iOS 11??). Balen, heeft altijd zo goed gewerkt.
Ik heb mijn device opnieuw moeten toevoegen in de notificatie toen werkte het weer prima!

• wbkk
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-06-2019
quote:
Zijn er meer mensen die deze bewegingsmelder gebruiken? Ik ben er een beetje klaar mee dat dit soort zaken de ene keer wel werken maar de andere keer niet.
Deze gebruik ik ook al een paar jaar en er zijn geen problemen mee, wel heb ik er ook externe antenne draden aan gemaakt zoals hier ooit op het forum heeft gestaan.
Foto van de melder onder de dakgoot en meer gegevens er bij dus zelf ook gelijk op die wijze op mijn bewegigs-melder toegepast.
Hier gaat de bel over als er een melding komt alleen is dat in de nacht soms wel eens lastig als er een kat "van de buren" langskomt om een geurspoor achter te laten.

diekoelerebeestenvaneenanderzeikenaltijdopjouspullenalsishetmaareenvuilcontainerdiejeweermoetschoonmaken)

• CoachKoos
quote:
dwarsdrijver schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:57:
[...]

je zou toch zeggen dat je een actie kan instellen:

als druk op schakelaar - dan lamp aan (onafhankelijk van Mhz / kanalen etc). Je kan immers ook zeggen als tijdstip of temperatuur - dan rolluik open of dicht
Ik heb ook 4 connected lampen in mijn schemerlampen in de woonkamer. Zitten inderdaad in een scene en die scene schakel ik aan en uit als taak. Daarnaast ook een fysieke schakelaar waaraan de scene gekoppeld is.

Er zijn maar weinig lampen die ik enkelvoudig wil kunnen bedienen dus daarom er ook nog niet tegenaan gelopen dat het anders geschakeld moest worden dan met een scene.
quote:
JB schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:49:
[...]

Heb ze vandaag ook weer een mail gestuurd met een klacht hieromtrent.

Wat kun je met die substream dan? Dacht wellicht kun je die knijpen naar VGA voor je Homewizard snapshots maar dat is weer niet in te stellen op die HW :/

En werken andere merken wel goed icm snapshots?

http://www.homewizard.nl/...era-s-worden-ondersteund/
Ik weet niet of andere wel goed werken, het issue ligt specifiek bij de Homewizard icm de Foscam HD Camera’s. De tweede stream is voor bijv. mobiel gebruik of lagere eisen. De snapshot functie werkt iig prima in mijn browser of met scripting. Kijk eens naar domoticz icm telegram. Meer info stuur me maar een PB.

quote:
Yamahaa schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:44:
Als je kon kiezen met de hw om een substream te kiezen dan was het mi opgelost. Juist om die reden hebben cameras al lange tijd (instelbarej substreams. Nou neem ik alles op met mijn Synology en is alles keurig in hd te reproduceren (ook de shots) maar het is nou net zo handig om het bij elkaar te hebben in de app. Suf genoeg kan je dus geen substream kiezen in hw. Ook hier met alle cameras halve beelden of nog minder......al jaren ;(
Ze zouden gewoon een Manual ingave moeten creeëren voor de snapshots, dan kun je zelf de url ingeven. Maarja alles moet gesloten blijven voor aanpassingen volgens mij.

• wolly_a
  • Niet online
quote:
ghanique schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:06:
[...]

Ik heb de HomeWizard pas een paar dagen, maar ik krijg niet gevonden hoe ik de HomeWizard aan kan sturen met IFTTT of hoe ik met IFTTT kan reageren op de HomeWizard. Is dat überhaupt mogelijk?
Kijk even naar IP schakelaars in de HomeWizard in combinatie met een Maker Event in IFTTT. Dit gebruik ik om vanuit de HomeWizard de Logitech Harmony Hub dingen te laten doen als tv inschakelen, radio aanzetten, etc.

Vanuit IFTTT naar de HomeWizard is wat lastiger, maar niet geheel onmogelijk. In principe kan je alles van je HomeWizard vanuit de adresbalk van je browser aansturen (http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard). Je HomeWizard is alleen niet van buiten je netwerk op dee manier benaderbaar en misschien zou je dat ook niet zomaar willen vanwege beveiliging. Misschien dat je wel zelf een veilige webserver kan runnen in je eigen netwerk die vervolgens weer de HomeWizard aanstuurt, maar dan wordt het al wel wat complexer.

• CoachKoos
quote:
ghanique schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:46:
[...]

Bedankt Wolly! Dat was precies waar ik naar op zoek was!

Ik heb ook eens zitten googlen. Waar ik nu naar zit te kijken is naar een HomeBridge. Volgens mij is dat aan te sluiten op een Raspberry Pi en volgens mij kun je die wel aansturen via internet. Vervolgens kun je de HomeWizard aansluiten op de HomeBridge (waarbij de HomeBridge dus binnen je netwerk via de onveilige GET messages stuurt naar de HomeWizard). Ik moet alleen nog een Raspberry Pi kopen... (Staat ook al langer op het lijstje).

Heeft iemand daar toevallig al ervaring mee?
Ik heb er geen ervaring mee, maar hierbij een omschrijving om met HomeBridge en HomeKit te werken i.c.m. de HomeWizard.

https://www.iculture.nl/n...-raspberry-pi-homebridge/
quote:
CoachKoos schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:07:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar hierbij een omschrijving om met HomeBridge en HomeKit te werken i.c.m. de HomeWizard.

https://www.iculture.nl/n...-raspberry-pi-homebridge/
Ik heb dit al jaren draaien en werkt top. In mijn geval op een virtuele Linux server, en heb plug-ins ingeladen van mijn Samsung tv, Denon receiver, maar ook mi-light lampen en dus Homewizard. Dit bij elkaar geeft een super integratie in HomeKit en dus ook Siri. Zo zeg ik ‘Weltrusten’ en alles beneden gaat uit, lampen, tv, receiver, etc.
Maar ook ‘zet Roomba aan’ en er wordt stof gezogen, of ‘wat is de temperatuur in de badkamer?’, Werkt echt leuk.

• RH Lem
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 30-11-2018
quote:
Marc_Sway schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:28:
Gents, even een algemene vraag: is het grootste euvel van de HW niet dat als je een redelijk groot huis hebt, dat de ontvangst van de Aan/Uit signalen bij de verschillende ontvangers gewoon te onbetrouwbaar is (aangezien er geen terugmelding is zoals bij Z-wave en er geen mesh netwerk is waarbij de ontvangers ook als repeaters werken)?

Voor mij moet iets gewoon 99.5% altijd goed werken. Dus als een hub (zoals de HW) een Aan signaal stuurt, wil ik niet dat het soms niet aankomt en dat je nog een tweede keer dit moet gaan doen. Vooral als je niet thuis bent en veel zaken met timers gaat van de HW, is zo'n situatie niet echt bruikbaar.

Hier thuis heb ik gemerkt dat je gewoon niet kan vertrouwen op de HW (de 99.5% betrouwbaarheid zoals hierboven beschreven) als je router, HW en je ontvangers (vooral als je van die mini inbouwschakelaars hebt) niet allemaal binnen een straal van enkele meters zich bevinden. Ik heb een jaren 30 huis met houten vloeren, etc, maar op de zolder (3e verdieping) is het schakelgedrag onbetrouwbaar met een HW op de 1e verdieping.

Zijn dat ook jullie ervaringen?
Bij mij werkt ook alles naar behoren en heb een huis met een betonskelet.
Sommige schakelaars wilde in het begin wel eens weigeren, maar na deze een kwartslag gedraaid te hebben (polarisatie van de antenne ) werken deze naar behoren.
Bijna lege batterijen in een sensor kunnen inderdaad de werking van het systeem verstoren.
Moet wel zeggen dat ik vrij snel een antennemod heb uitgevoerd en dit heeft de betrouwbaarheid zeker verbeterd.
Ook de beeld opnamens van de hd cameras zijn goed en geven geen halve grijze beelden zoals sommige mede forumgebruikers melden. _/-\o_
Ik gebruik geen aparte router oid voor de HW . Ook van het vastlopen van het systeem heb ik nagenoeg geen last.
Die ene keer dat een schakelaar weigert neem ik voor lief. Dit weegt nl niet op tegen de kosten van een duurder systeem.
Heb ook een Raspberry in elkaar geknutseld voor de Apple homekit. Het werkt, maar ben de enige in huis met Apple .
Moet zeggen dat het instellen van schakelaars e.d. in de Homewizard gelukkig een stuk eenvoudiger en gebruiksvriendelijker is.( incl het installeren van de homebridge ).
Zelfs mijn vrouw kan de Homewizard instellen en configureren.
Wel jammer dat er geen usersniveau in te stellen valt. Dus bijv een admin en losse gebruikers, want dan kunnen mijn kinderen het ook gebruiken zonder het systeem om zeep te helpen.
Ik heb de Homewizard al sinds 2013 meen ik en ben nog steeds tevreden, álleen jammer dat de hardware en software ontwikkelingen daar een beetje stilstaan.

• wolly_a
  • Niet online
Gourmetten is voor ons altijd een mooie test voor de rookmelders. Afgelopen kerst werkte het ook weer prima, evenals de koppeling met de HomeWizard trouwens.

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-01 22:23
Typisch dat een fransman/vrouw weigert om in Engels te spreken wanneer ze internationaal gaan...

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zijn er eigenlijk mensen die de Homewizard combineren met Home Assistant? Ik zie wel mensen die overstappen enz. Maar ik vind niet of nauwelijks Home Assistant components voor de Homewizard jammer genoeg. Ik heb vandaag zelf maar iets in elkaar zitten flansen om iig de heatlink aan te kunnen sturen vanuit HA.

We've got that ring of confidence

• arene
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-01 21:02
quote:
wersitime schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:44:
Ik zoek een alternatief voor de Homewizard. ......
.....
......
Is er een alternatief voor de Homewizard. Liever niet in de hobbysfeer zoals een Raspberry maar als dit de enige oplossing zou zijn dan heb ik graag tips.

Het systeem moet met de volgende zaken kunnen werken:

Smartwares weerstation met windmeter, regenmeter en temperatuurmeters
KaKu ontvangers
Smartware zender/ontvangers
Eventueel IPCamera's
Je zou de Homey kunnen overwegen...

Homey - Alles in huis verbonden
Kan (nog) geen ip-cameras aan volgens mij maar daar wordt wel aan gewerkt.
De rest en nog veel meer wordt wel ondersteund.

• SpeedyDH
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13:28
quote:
Yukkie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:05:
Zijn er eigenlijk mensen die de Homewizard combineren met Home Assistant? Ik zie wel mensen die overstappen enz. Maar ik vind niet of nauwelijks Home Assistant components voor de Homewizard jammer genoeg. Ik heb vandaag zelf maar iets in elkaar zitten flansen om iig de heatlink aan te kunnen sturen vanuit HA.
Zijn een aantal mensen mee bezig.. maar geen idee of iemand al echt ver is. Ben er zelf ook mee aan het spelen maar verder dan wat schakelaars en mn webcam ben ik ook niet.
Kijk anders even in de home assistant discussie, kwam ik recent ook nog iets tegen over energylink.

• SpeedyDH
Zie net dat Homey een skill voor Alexa heeft uitgegeven, iemand een idee of dat ook nog komt voor HW?
Iemand sowieso een idee of er nog ontwikkeling is op HW? Is er iemand van HW actief in dit forum die hier iets over kan zeggen?

• dfrenner
Ik begreep dat HomeWizard gisteren een stand had op een buurtwhatsapp bijeenkomst in Katwijk. Ik was er zelf niet bij, maar het schijnt dat de ThuisVeilig klanten via Interpolis een steeds groter aandeel van klanten is.
Geen idee in hoeverre dit echt zal gebeuren, maar blijkbaar willen ze zich meer op die markt gaan richten.

Ik heb net toch maar even mijn onvrede hierover geuit:
https://www.facebook.com/HomeWizardBV/posts/1807890579286171

Ik denk echt dat het een slechte toekomstvisie is. Wat in de markt mist is een HomeWizard 2.0, verbeterde ondersteuning van bestaande protocollen, LAN aansluiting en Zigbee erbij.

Dan heb je direct een methode om grotere spelers als Ikea te koppelen en kun je een echte verbinding van alle home automation worden.

Ik ben verder erg tevreden over de werking en de app van HomeWizard. Maar nu doorpakken lijkt mij de enige juiste weg.

• wersitime
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16-01 19:57
Blijkbaar ben ik dus niet de enige die op zoek is naar een alternatief of hoop op verbeteringen aan de Homewizard. @dfrenner Ik heb ook maar een reactie gegeven op de facebook pagina. Hopelijk worden ze wakker: https://www.facebook.com/HomeWizardBV/posts/1807890579286171

www.mrmodelrailroad.com

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-01 20:41
quote:
DigitalExcorcist schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:08:
[...]

17,50 euro 't stuk. Afgeprijs van 35. En volgens de webshop van Smartwares zelf is de nieuwprijs 70 euro, dus de helft van de helft..
Bedankt voor de tip. Gisteren in Heerlen de laatste twee gescoord…

• wolly_a
  • Niet online
quote:
Tebbie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:18:
[...]

Yep ook firmware update, zonder melding of nieuwsbericht. Waarschijnlijk nog meer 868mhz devices die ze toevoegen binnenkort. En verder waarschijnlijk die philips hue communicatie fix van bericht hierboven.
Bij mij meldt ie nog niets... Kan je dat op een of andere manier triggeren?

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Ja, beetje jammer dat nieuwe klanten meer waard zijn voor Homewizard dan de reeds bestaande klanten die in zekere zin toch ook mee hebben geholpen om Homewizard te krijgen waar ze nu staan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-01 20:41
quote:
wolly_a schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Kun je ongeveer aangeven welke spullen je gebruikt? Ik twijfel nog tussen HomeKit en Homey.
Weet dat de vraag niet aan mij was gesteld, maar ik antwoord ook even.

*Philips Hue
*Elgato Eve
*Ikea Tradfri

Bijna complete huis gedomoticeerd. Wacht enkel nog op goede rookmelders, raamsensoren en een deurbel.

• schimanski70
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-01 22:04
quote:
wolly_a schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Kun je ongeveer aangeven welke spullen je gebruikt? Ik twijfel nog tussen HomeKit en Homey.
Apple TV 4K - Philips Hue - Elgato Stekkers en sinds kort koogeek stekkers. Voordeel van het koogeek spul is dat het op wifi werkt i.p.v. Bluetooth. Ideaal om de status en gebruik te monitoren. Deze werken wel via een cloudsysteem, dat moet je wel willen dan. Ip-camera's met homekit ondersteuning heb ik nog niet, deze zijn me nog wat te prijzig.

Gr

• Gardocki
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren een water melder gekocht voor de homewizard. Werkt prima. Alleen als ik 'm getest hebt blijft de watermelden "getriggered", m.a.w. het icoontje blijft zwart i.p.v. grijs. Dit kan ik alleen oplossen door de water melder te verwijderen uit Homewizard en opnieuw te pairen.

Weet iemand of dit "by design" is, of hoort het net zo te werken als een bewegingsmelder?

They made me do it.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dfrenner
quote:
wian schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:22:
Iemand bij de informatieavond geweest gisteren? Nog nieuwtjes?
Jep, het was een goed georganiseerde avond waar veel duidelijk is geworden.

Laten we even met mijn situatie beginnen, ik heb een kleine 2 jaar geleden een HomeWizard gekocht en zocht eigenlijk een open systeem als Domoticz met de gebruiksvriendelijkheid van een HomeWizard. Dit werkte redelijk goed, behalve dat protocollen als zwave en zigbee misten. Dus ik hoopte op een HomeWizard 2.0 met meer algemene technieken om zo allerlei zaken aan te sluiten.

Toen kwam de laatste nieuwsbrief, waarbij men aangeeft meer energie te steken in de Link. De Link kwam over als een soort HomeWizard lite. Dus ik zag het zelf niet meer zo zitten, ik wilde naar alternatieven gaan kijken. Een uitgekleed product als vervanging van de Homewizard!? Dat gaat toch niet?

Nou gisteren leerde dat dat iets genuanceerder ligt.
Eigenlijk heeft men tegenwoordig 3 producten:
- HomeWizard
- HomeWizard Link
- HomeWizard Switch (ik weet niet zeker of deze naam klopt)

Al deze producten gebruiken altijd een app van homewizard. In volgorde: HomeWizard app, HomeWizard Link app en HomeWizard Lite app.

Ik denk dat uiteindelijk de HomeWizard niet door gaat en dat de Link de beste vervanging is, dit is niet keihard genoemd, maar alle leuke dingen worden écht voor de Link bedacht.

De Link en de HomeWizard zijn gewoon naast elkaar te gebruiken en producten kunnen in beide apps, naast elkaar draaien (wel dubbel bestuurd).

De link doet alleen 868Mhz en IP. Deze is via thuisveilig (Interpolis) en later via HomeWizard zelf te bestellen.

De switch (nog steeds niet zeker over de naam) doet alleen 443mhz en is een product dat in de retail beschikbaar komt of al is. Zo ligt hij bij de action, maar wordt hij ook ge-rebrand onder andere merknamen.
https://www.conrad.nl/p/s...ergelijk&utm_term=1597110

http://www.homewizard.nl/smarthome-smart-switch-set.html

De switch is ideaal en goedkoop als je gewoon een soort slime tijdschakelaar zoekt en je lampen wil bedienen volgens schema's. Voor de startende home automation. Waar je vroeger een klik aan klik uit setje met afstandsbediening kocht (wie is daar niet mee begonnen?), kun je dat nu heel goedkoop en simpel smart maken met schema's.

De meest interessante stap is de Link. En ik moet zeggen dat ik wel dermate enthousiast ben geworden dat ik het een serieuze kans ga geven. Ik heb al redelijk veel HomeWizard eigen lampen en daarmee werkt het uiteraard top samen.

Het eerste nieuws:
Er komen in eerste instantie twee lichtnet schakelaars (één dimbaar en één 16A) uit en een deur/raam sensor. Het leuke is dat de lichtnet schakelaars ook verbruik bijhouden. De raamsensor ziet er heel mooi uit, geweldig vormgegeven. en de tests lijken veelbelovend.

Dit ging verder over het alarm:
Het idee is dat kleurenlampen, deur/raam sensors en geofencing samen gaan werken en als alarm gaan dienen. Dus je komt thuis met je telefoon, je Link merkt dat, je doet de deur open en de kleuren lampen die je als "preventieverlichting" hebt ingesteld knipperen 3 keer groen. Als je niet thuis bent, gaan ze rood knipperen en blijven dat doen, tot je in de app de-activeert. Het verhaal erachter was dat licht heel erg opvalt, bewegingsmelder kennen een groot percentage vals alarm, of met huisdieren lastig. Het knopjes indrukken is onhandig en een extra handeling.

Men wil met de link volledig inzetten op gemak. Waar je met de HomWizard je telefoon kon gebruiken om te bedienen, gaat de link echt om home automation. De link zet in op volledig gebruiksgemak en écht automatiseren. Op zo'n manier de je vrouw of ouders het ook kunnen.

Toen ging met verder over een nieuw product:
De robot stofzuiger. Die gaat samenwerken met de link app en het idee is dat hij je huis schoonmaakt, maar dat je hem dat nooit ziet doen. Alles op basis van je locatie en instellingen. En het ziet er gelikt en erg mooi uit in de app. Prijs 349 euro.

Daarna ging het verder over beveiligingscamera's. Er komen een 4 tal eigen camera's die erg doen denken aan de Foscam lineup. Echter het idee: Wederom gemak, geen portforwarding, alles wordt door de cams, de app en je telefoon geregeld. Wat ik begreep: authenticatie verloopt via de cloud en de camera zet een directe tunnel op naar je telefoon. Privacy is gewaarborgd, er wordt niets aan beelden opgeslagen in de cloud. Maar die cloud, bepaald welke camera naar welke telefoon een tunnel kan en mag opzetten. Zo begreep ik het...

En last but not least: Amazon Alexa.
Spraakbesturing. En in dit geval heeft Amazon contact gezocht met HomeWizard. Apple is te duur en loopt ver achter op Google en Amazon. (iets wat ik op zich wel kan beamen, als ik naar siri op mijn iPhone kijk). Google kon de privacy niet waarborgen en Amazon loopt kwa spraakbesturing nét iets voor op Google bleek. In hoeverre dit klopt kan ik niet vertellen, ik heb alleen ervaringen met Siri. Daarvan weet ik dat het duur is en hopeloos dom. Op bais van mijn iPhone ga ik echt geen 600 euro aan een homepod uitgeven.
De demonstratie zag er goed ui en ik zag dat de prijzen van een Amazon alexa unit heel erg meevallen. Die ga ik binnenkort zeker even op de kop tikken om te testen.

Ik zal best dingen verkeerd begrepen hebben, of dingen vergeten zijn. Maar het ziet er erg gelikt uit in de link app.

Mijn stelling was ook altijd, ik wil best (langzaam) over naar een nieuw product, maar de functie moet gewaarborgt blijven.

Wat wel heel duidelijk werd, ze timmeren heel hard aan de weg en er gaat echt wel heel veel nieuws komen. Maar ze kunnen niet nu opeens alles op de markt brengen wat ze willen. Daar gaat helaas tijd overheen.

Leuk team, leuke club (ik wist niet dat HomeWizard een startup van ESA (Space Expo)).
Zodra ik meet met Link kan testen, lat ik het hier zeker weten, maar het ziet er erg mooi uit. Ik denk dat veel HW gebruikers best over zouden willen. In eerste instantie vloet het als een half product, maar uiteidndelijk als het beter werkt en je vrouw niet continu aan je hoofd zeurt over alles dat niet werkt (vooral 443), dan heeft dit zeker meerwaarde en meer bestaansrecht. Maar belangrijk is een lange overgangssituatie, er zit nu eenmaal veel geld in mijn 443 spul dat ik niet van de één op de andere dag ga vervangen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 21:09
Ik heb zojuist ook de firmware aangeboden gekregen en geüpdate. Volgens de HW app is het de versie 3.403-3.50C

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

quote:
Dennepen schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Daarnaast de 868 Power Socket besteld, ook heel snel, alleen is op de Homewizard het verbruik niet af te lezen.
Dat is een grote misser, hopelijk een firmware dingetje want een Wattcher of Energylink kan wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-01 23:44
Helaas, eigenlijk is de (oude) HomeWizard dus dood. Ze richten zich volledig op de Link. Goed dat daarmee zwave eindelijk wel wordt ondersteund, maar ik had gehoopt op een HomeWizard 'classic' V2, met alle oude functies en zwave erbij.

Inmiddels ben ik overgestapt op Domoticz met RFXCOM. Veel minder gebruikersvriendelijk, maar wel veel meer mogelijkheden. Ik kan bv bij een gebeurtenis een scriptje aftrappen en dan zelf met curl een snapshot van de camera trekken en naar m'n telefoon sturen. Werkt met elke camera.

Mijn HomeWizard staat inmiddels op V&A.
quote:
dfrenner schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:01:
[...]
Daar heeft Somfy overigens ook een rechtzaak over aangespannen tegen Homewizard, die Somfy gelukkig verloor. Somfy wilde niet dat HomeWizard hun motoren zou aansturen.
Mijn hemel, bestaan dat soort arrogante bedrijven nog steeds? Wat denken ze, dat ik speciaal *om mijn rolluiken op afstand te besturen* zo'n Tahoma ga kopen? Met NOG een app op m'n telefoon? Waarbij je gewoon weet dat de ondersteuning op termijn bagger gaat zijn, omdat niemand die rommel nog koopt?

Het is eerder andersom. Als ik ooit nieuwe rolluiken koop, dan is het een _eis_ dat deze met Domoticz te besturen zijn. Dan valt Somfy dus gewoon af...

• frankwopereis
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-11-2019

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

quote:
dfrenner schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:01:
[...]

Toevallig mijn onvrede hierover kenbaar gemaakt bij Somfy.
Somfy houdt dit bewust gesloten omdat ze hun afbakken Tahoma willen verkopen. Erg vervelend, aangezien RTS eruit gaat.

Dus nu het nog kan, kies voor RTS!!!

Daar heeft Somfy overigens ook een rechtzaak over aangespannen tegen Homewizard, die Somfy gelukkig verloor. Somfy wilde niet dat HomeWizard hun motoren zou aansturen.
Dat ga ik ook nogmaals doen! Jaren geleden wel geklaagd maar herhaling zorgt misschien voor verandering. IO leek bij de bouw het mooiste ivm terugkoppeling etc. maar nu echt spijt van. Somfy begrijpt niet dat samenwerking iedereen sterker maakt..

Update, reactie van Somfy:

Het draadloze protocol io-homecontrol is ontwikkeld voor producten als dakvensters, rolluiken, buitenzonwering en garagedeuren. Hier is veiligheid extreem belangrijk om misbruik te voorkomen.
Om deze reden is onder andere een 128-bit versleuteling aangebracht. Deze producten kunnen hierdoor alleen door Somfy (of Velux) bedieningen aangestuurd worden.

De io protocol is op de volgende manieren te bedienen:
- via ons Smart Home systeem TaHoma. Dit werkt inmiddels samen met IFTTT, Amazon Alexa en Google Home. Later dit jaar zal Apple HomeKit toegevoegd worden.
-via de Somfy Connexoon. Dit is een eenvoudige app bediening maar zal later dit jaar werken met IFTTT en Apple HomeKit.
-via de Velux KLF200 interface. Deze is onder andere aan te sluiten op KNX systemen.
-later dit jaar zal een software integratie mogelijkheid beschikbaar komen (een zogenoemde API), hierdoor worden io producten via andere Smart home systemen te bedienen - hiervoor zal echter altijd een Somfy TaHoma of Connexoon aanwezig moeten zijn.

Dat biedt dus uitkomst! :*) :9

frankwopereis wijzigde deze reactie 20-04-2018 19:00 (42%)
Reden: Reactie Somfy

 iPad gebruiker; Android telefoon ; luistert naar Sonos ; werkt met Windows op een Macbook ; geïnteresseerd in financiën en techniek ; spendeerd tijd aan nieuwbouw woning en hardopen + schopt ook tegen een bal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flash3d
  • Laatst online: 11:38
quote:
Lemonn schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:16:
Kan iemand die een van de nieuwe magneetcontacten heeft, zijn ervaring delen over het bereik daarvan? Het gaat dus om de afstand tot de Homewizard waarbinnen ze nog betrouwbaar werken. Bereik groter, gelijk of kleiner dan dat van de oude magneetcontacten?
Heb 4 paar nieuwe contacten, op dit moment mixed feeling. Alle contacten hangen op plekken waar de oude 433 MHz ook hingen:

2 paar zitten op mijn slaapkamerramen waar ik met de oude contacten vaak status wijzigingen miste, de nieuwe 868 MHz doen het daar een stuk beter.

1 paar zit op mijn voordeur en 1 paar op mijn garagedeur, hier mis ik zo'n 1 op de 10 status updates. De 433 MHz deden het daar feilloos. Afstand tot de HW is ook maar een meter of 7 voor deze twee paar contacten.

Opmerkingen hierbij:
De nieuwe contacten geven na een tijdje wel de correcte status door maar daar kan zo'n maximaal 2,5 uur tussen zitten. Dus zet je bijvoorbeeld een raam open en je ziet geen status wijziging naar "open" voor dit contact en je laat het raam open dan ontvang je de statuswijziging dus later. Of te wel de 868 MHz tweeweg communicatie werkt, waarom het zo lang moet duren is natuurlijk de vraag.

Bij contacten welke je vlot achter elkaar open en sluit, zoals de voordeur en de garage mis je bij een misser de hele open en close cyclus in je log. Nogmaals bij de oude contacten ging dit altijd goed.

Over bovenstaand aantal keer contact gehad met HW (Rob) welke mij uitstekend helpt. Vermoeden bestaat dat er iets met mijn HW (uit 2012) of de configuratie aan de hand is. Heb daarom een nieuwe HW besteld met een leuke korting en ga daar waarschijnlijk morgenavond mee testen. Omruilen was geen optie door mijn huidige antenne mod, kan ook begrijpen dat je deze niet kan omwisselen onder garantie. Dus geen kritiek op HW.

De "missers" van de contacten zijn vrij makkelijk te reproduceren en je kan meerdere HW's toevoegen aan je app op je telefoon. Dus ik kan vrij snel zien of de nieuwe HW wel de statusupdates pakt.

Over de nieuwe Energy Sockets ben ik goed te spreken, deze hebben nog geen enkele schakeling gemist. Zelfs de "verre" plekken schakelen perfect. Ik verwacht dan ook geen antenne mod meer nodig te hebben op de nieuwe HW (bonus is dan dat je je garantie behoud :P ).

Zodra meer nieuws meld ik mij weer, ik check meteen ook of ik van mijn HTTP time-outs af ben (zie voorgaande post van mij).

ps Ik ben nog zeer tevreden gebruiker van HW en via Google home (6 mini's) en een oude Samsung S4 (in gebruik als Tasker/Autovoice server) stuur ik nu alles voice controlled aan in mijn huis.

Update:
Net de nieuwe HW geconfigureerd met 1x een 868 contact en zo te zien mist de nieuwe unit de status updates niet. Lijkt dus toch op een probleem in mijn oude unit. Vraag is dan in de configuratie of in de hardware.

Zal vragen of HW de huidige config kan overzetten naar de nieuwe unit, weten we zo waar het probleem in zit en scheelt mij weer hoop werk :).

Flash3d wijzigde deze reactie 24-04-2018 19:38 (9%)

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:36
quote:
Flash3d schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:37:
[...]

Paar vragen:

Miste jij ook incidenteel status updates met de nieuwe contacten?

Over naar een nieuwe unit?

Heb je de oude nog naar factory default gezet en weer getest met de nieuwe contacten?

Was je oude unit ook gemod met andere antenne?
mijn grote issue was dat ik OF inderdaad updates miste of dat ze pas 30 tot 90 seconden later kwamen.....

Heb met de oude nog niks gedaan behalve hem uit gezet een week geleden....moet daar nog wel iets mee doen, maar ga niet meer testen of die het na een refresh wel weer doet... dat mag Rob gaan doen..

Ik had geen modificaties gedaan

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RayCom
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:27
@CoachKoos Vrouwen zijn wel eens wispelturig! 8)7

RayCom wijzigde deze reactie 02-05-2018 12:45 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

quote:
rudyhattem schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:01:
Heeft iemand een idee hoe je op een andere manier de meterstanden uit kunt lezen zoals de hw het nu doet? Ik heb de HW eigenlijk enkel nog om de meterstanden en het verbruik te bekijken... Wellicht is er een andere oplossing.
Zie: Slimme meter uitlezen via P1-poort
Je kunt zelf wat knutselen als je handig bent met een Raspberry Pi en een willekeurige script taal (zoals ik gedaan heb) of je kunt DSMR-reader gebruiken: http://dsmr-reader.readthedocs.io/nl/latest/

Edit: Ah, ik zie dat je je al gemeldt hebt in dat topic :)

Yukkie wijzigde deze reactie 02-05-2018 13:16 (4%)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-01 22:54
Bij ons rijd er al jaren een roomba rond. Is al aan zijn tweede set motoren en verzamel bak. Onmisbaar als aanvulling. We hebben harde vloeren stof en zand vind hij nog zelfs na het goed zuigen. Als aanvulling voor ons onmisbaar. Maar he terug on topic....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
quote:
JB schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:35:
[...]

Is dat niet voor de Smartlink of staat die er apart tussen?

Edit;

Inderdaad!

[afbeelding]

Kan het alleen nog niet testen. Echo is onderweg...
Ik heb een echo dot 2 en het lijkt te werken. Ik kan de Heatlink aan- of uitzetten op mijn termostaat. Ook wat lampen aan en uitzetten. Maar dat zijn Tradfri of hue lampen en dat loopt via homekit van Apple of de bridges van hue of tradfri. Daar ben ik nu nog niet achter.

Ik heb wat meer tijd nodig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hatman
  • Nu online
quote:
JB schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:17:
[...]
Heb je ook KAKU schakelaars? Daar ben ik zelf met name benieuwd naar.
Ik heb een bende kaku stopkontacten en dat werkt prima. Ik heb geen inbouwspul in gebruik.
Omdat Alexa geen Nederlands kent moet je in de Alexa app in “Smart Home” je device naam veranderen naar engelstalig. En dan werkt het goed,

Homewizard heeft door de koppeling met Alexa een enorme meerwaarde gekregen! :) :) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bulletcather
Alexa besteld. Nu kijken hoe goed het gaat werken.
Ik zal het jullie nog laten weten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpeedyDH
Hier werkt t ook weer :), bedankt voor het doorgeven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bulletcather
Bedankt zo ver.
Ga er vanavond gelijk even mee aan de slag en laat ik even weten of het gelukt is.
quote:
CoachKoos schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:49:
[...]

In IFTTT moet je een koppeling maken met als Trigger (IF) Google Assistant. Ik heb vervolgens gekozen voor een "phrase with a text ingredient". Waar je dat Ingredient wil hebben zet je een $ neer. Ik heb nu: "Turn lights livingroom $". Dan kun je daar ON of OFF zeggen.

Dan maak je actie (THEN) en kies je Webhooks. Gaat vooral om de URL.
http://<IP ADRES>/<WACHTWOORD>/sw/<LAMPNR>/"ingredient".

Je HW moet wel extern toegankelijk zijn en dat IP Adres moet je ook invullen. En natuurlijk moet je de Home koppelen met IFTTT.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 25-05-2019
quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:01:
[...]

Wifi van de HW is out of the box brak, ik heb een tijdje terug 868MHz sensors met Domoticz gedeeld en dat gaat niet lang goed als je elke 5 min een json request doet :P
Er zit inmiddels wel een soort watchdog op wifi maar mijn indruk is dat dit niet volstaat.
Heb je ook nog een paar ip schakelaars, een Harmony hub en Hue actief dan is het al snel ;w met wifi.
Nou wees blij dan dat je geen Homey hebt. mijne ging retour, totaal geen bereik deurbel op3 meter deur open, flows die test doorstaan, en in real life niks deden, mij telkens niet verstond, terwijl tekst prima tevoorschijn kwam. Hue werkte wel goed,maar ja met de HW ook perfect.
Opeens besefte ik Wauww HW doet het zo gek nog niet.
Zojuist een Alexa Dot aangeschaft, en dan kan ik ook praten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpeedyDH
quote:
JB schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:27:
Werkt Alexa bij iedereen vlekkeloos? Toch al een paar avonden mijn HW van de stroom moeten halen om alles weer te laten communiceren met elkaar (Alexa meld dan dat er een time-out optreedt).
Werkt prima hier, al enige tijd. Tijd terug wat problemen gehad maar dat is gefixed door HW, daarna nooit meer iets aangedaan, alles werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Zie je wel dat we niet hadden kunnen helpen? :P

• dfrenner
quote:
kok36935 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:01:
Tja, ik loop tegen hetzelfde aan. Vond het altijd overzichtelijk: aantal dagen connectie, ip adres enz. Waar vind je nu de backup, of zie ik iets over het hoofd?
Overigs vind ik de nieuwe website wel een stuk verbeterd qua uitstraling, veel moderner.

Daarbij vind ik het wel heel stil op dit forum. Werkt alles nu naar behoren? Of stapt men er en masse vanaf.
De HomeWizard bevalt mij nog steeds uitstekend, weinig mankementen, weinig missers.
Hoe is dat bij jullie??
Ik heb de homewizard alleen nog voor wat 433 spul boven en de temp meters.

De rest is nu allemaal over naar de link.
Ik vind de link veel mooier (app). Het is simpeler, wel beperkter, maar werkt veel beter dan de HW bij mij.
quote:
larsF schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:21:
Bij mij ook weinig problemen met de Homewizard.
Alles schakelt goed en heb bijna geen missers.
Ik ben wel benieuwd naar de ontwikkelingen, snap niet waarom ze daar zo geheimzinnig over doen.

Hoop dat ze binnenkort ondersteuning maken voor Google Home.
Kan mij niet voorstellen dat ze daar niet mee bezig zijn, Alexa werkt intussen erg prettig met de link samen!
quote:
CoachKoos schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:29:
Bij mij bevalt de HW ook nog goed. Enige wat niet altijd goed schakelt zijn mijn buitenlampen. Zitten ook wat verder vanaf de HW, dus dat kan het zijn. Ik heb er nog een KaKu signaalversterker tussen zitten, maar dat werkt ook niet optimaal. Bovendien lijkt die batterij te (vr)eten!

Koppel nu al via IFTTT met de Google Home. Een eigen koppeling zou ideaal zijn.

Ik blijf het een prima oplossing vinden. Vrij eenvoudig te installeren (en uit te breiden), betaalbaar en overval verkrijgbaar (Karwei etc).
Dit is de reden dat ik over ben naar de link.
Producten zijn wat duurder (de eigen lampen en schakelaars van HomeWizard zelf), maar ze creeren een soort mesh netwerk, waardoor ze elkaar als versterkers gebruiken.
quote:
pixels66 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:31:
Ik heb een vraag aangezien ik mij oriënteer op een aantal systemen en Homewizard mij aanspreekt.

Ik kan het echt niet vinden en ik lees mij een ongeluk, maar waarom zou ik moeten kiezen voor een link ten opzichte van de "classic" Homewizard? Wat is nu echt het verschil?

Welke camera is hier nu echt in aan te raden? Toch die van HW zelf?

Wat ik voornamelijk wil:
Beveiligingscamera met direct te bekijken meldingen bij ongewenste binnentreding, en opnemen
Deur/raamcontacten met directe push melding op telefoon
Bewegingsmelder met directe push melding op telefoon
Sirene

Uitschakeling via afstandsbediening (mogelijk???)

Rookmelders
Watermelder
Somfy besturing van rolgordijnen
Hue aansturing

Bedankt alvast!
De link is stabieler, mooiere app en men in volop voor de link aan het ontwikkelen.
Het nadeel is ook direct dat je op dit moment een beperkt product koopt. Beperkt in de zin van: Wat je nu ermee kan is misschien de helft van wat je er volgend jaar mee kan.

Maar het is zo veel betrouwbaarder!

Voordeel van de link is dat het ook een soort alarm systeem is, maar minder te tweaken.
Geen 433, dus klikaanklikuit meer, maar alleen de eigen 868 producten.

Dus je lijstje:

Wat ik voornamelijk wil:

Beveiligingscamera met direct te bekijken meldingen bij ongewenste binnentreding, en opnemen
Heb ik niet, zou je even moeten navragen, ik heb namelijk wel bij de vorige update camera ondersteuning gekregen. Zijn ze dus druk mee bezig op dit moment.

Deur/raamcontacten met directe push melding op telefoon
Ik heb er één, deze zijn erg mooi en werken perfect! 1000x beter dan die van kaku. Je krijgt zelfs een waarschuwing als het contactje open is gemaakt (mogelijke sabotage).

Bewegingsmelder met directe push melding op telefoon
Sirene

Zijn er volgens mij nog niet, maar het idee is ook iets anders. Het alarm schakelt op basis van presets. Deze schakelen weer op basis van GPS en tijden.

Als er iemand thuis is en het is nog geen bedtijd, staat het alarm uitgeschakeld. Het alarm staat aan als je weg bent (gps) en je slaapt. Het idee is dat je hier geen omkijken naar hebt met codes en afstandsbedieningen.

Hoe gaat het alarm dan af? Dat werkt met de kleurenlampen van homewizard. Als de deur open gaat als het alarm geactiveerd is, gaan de (geselecteerde) kleurenlampen oranje knipperen, je krijgt dan op alle gekoppelde telefoons een melding en of het een vals alarm betreft. Reageer je niet op tijd, dan gaan de kleurenlampen rood knipperen. Dit gebeurt ook bij brand.

Ik moet zeggen dat het wel een heel mooi gezicht is en erg de aandacht trekt als je die lampen in de voor en achtertuin hebt staan. Opeens knippert de voor of achtertuin rood.

Ik heb ze nu in de keuken en gang geplaatst en vanaf buiten valt het al best op, maar binnen maakt het ook veel indruk.

Uitschakeling via afstandsbediening (mogelijk???)

Rookmelders
Ik heb er 3 erg mooi klein formaat.

Watermelder
Heb ik niet, zijn er wel.

Somfy besturing van rolgordijnen
Ja dit wordt lastig met de link. Somfy doet RTS op 433 en hun nieuwe IO is gesloten op 868. Ik denk dat het nu al lastig is nog een Somfy RTS op de kop te tikken, maar in de toekomst stapt somfy volledig over op IO en kun je er niets meer mee :(

Hue aansturing
Heb ik zelf niet maar kan wel.
quote:
Speedy-Andre schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:40:
De Link heeft alleen 868MHz, dus valt Somfy af (433MHz).
Somfy moet dan ook nog RTS zijn en geen IO want alleen RTS werkt met de classic HW.
Hoewel er wel melders e.d. kunnen worden gebruikt is het geen alarmsysteem maar meer domotica.
Somfy stapt helaas helemaal af van RTS...
Link heeft meer alarm functies.
quote:
JB schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:27:
Werkt Alexa bij iedereen vlekkeloos? Toch al een paar avonden mijn HW van de stroom moeten halen om alles weer te laten communiceren met elkaar (Alexa meld dan dat er een time-out optreedt).
Met de Link werkt het bij mij erg goed, ik gebruik routines om te schakelen.
quote:
oertje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Praten jullie dan Nederlands? ik dacht dat dat nog niet mogelijk was, of is het alleen bij sonos nog niet ondersteund de Alexa?
Ik wil ook graag praten lol met de HW
Engels, je praat met Alexa en Alexa stuurt met de skill de HW of Link aan.
quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:01:
[...]

Wifi van de HW is out of the box brak, ik heb een tijdje terug 868MHz sensors met Domoticz gedeeld en dat gaat niet lang goed als je elke 5 min een json request doet :P
Er zit inmiddels wel een soort watchdog op wifi maar mijn indruk is dat dit niet volstaat.
Heb je ook nog een paar ip schakelaars, een Harmony hub en Hue actief dan is het al snel ;w met wifi.
En dat is een groot voordeel van de link, geen wifi maar gewoon een kabel _/-\o_
quote:
oertje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:05:
Ik heb nu ook Alexa, en de HW skill, maar ik zie alleen de apparaten, niet mijn scenes van de HW. Hoe zou ik die kunnen zien in de Alexa app?
En weet iemand ook hoe ik bv een naam korter kan laten klinken en dan koppelen aan een opdracht van een skill?
Dus niet hoeven vragen Alexa ask roomba to start cleaning, maar gewoon dust zeggen en dan dat gaat schoonmaken.
Routine?
Ik heb geen stofzuiger, maar zo schakel ik mijn lampen.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

quote:
EgoPro schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 07:14:
[...]

Kaku wandcontactdoos waar de adapter van de HW in gaat?
Hoe schakel je 'm weer in dan?

Mijn boefje is liev!

• larsF
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20-01 14:26
Blijkbaar zijn ze bezig met de Google Home ondersteuning:

Op dit moment werkt het nog niet.
Kan zijn dat ze eerst de Smart switch toevoegen en/of de Link.

larsF wijzigde deze reactie 01-09-2018 19:26 (33%)

• Flash3d
quote:
CoachKoos schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:22:
[...]

De optie is inderdaad beschikbaar in Google Home. Linken van mijn HomeWizard account gaat ook.
Daarna gebeurt er niets..

Zit bij het onderdeel apparaten, daar zou de HomeWizard dan uiteindelijk bij moeten komen te staan.

Wel leuk dat ze er mee bezig zijn! Ik heb al een koppeling met IFTTT, maar is toch een workaround.
Ik heb de homewizard en homewizard link en de laatste werkt nu met Google home. Gisteren homewizard toegevoegd aan google home en ik zag al mijn 868 mhz schakelaars van mijn link.

Ook even commando getest 'turn off woonkamer hifi' (ingetypt via Google assistent op telefoon) en de betreffende schakelaar ging uit.

Vraag is natuurlijk of de originele hw ook google home ondersteuning krijgt. Stuur deze momenteel aan via tasker en autovoice.

Flash3d wijzigde deze reactie 05-09-2018 07:40 (7%)

• Flash3d
Heb sinds een tijdje de Homewizard Link naast mijn normale Homewizard, deed hier niet zoveel mee omdat ik alles via Autovoice/Tasker en de oude Homewizard aanstuurde. Naar aanleiding van een telefoontje van Homewizard met de mededeling dat de Link nu GH ondersteund heb ik deze toegevoegd via "home control" aan mijn GH.

Na het toevoegen van het Link account zag ik netjes all schakelaars in het "devices" overzicht van GH staan.
Heb voor de gein 1 schakelaar getest (turn on woonkamer hifi) en deze werkte. Daarna niets meer mee gedaan omdat ik dus alles al aanstuur via mijn oude Homewizard.

Gisteren zat ik in mijn huisbios en zei ik voor de grap turn of all lights, tot mijn verbazing ging het licht in de bios ook uit (verlichting zit achter een homewizard schakelaar welke is gekoppeld aan mijn HW en mijn Link). Tevens kreeg ik de reply "turning 16 lights off". Dit zijn 13 Hue lampen en dus 3 schakelaars van HW.

Het vreemde is dat ik deze drie schakelaars niet apart heb gedefinieerd als verlichting maar net als de overige schakelaars zijn dit "energy sockets".
Na het toevoegen van deze drie schakelaars aan de goede kamers kun je net als met de Hue lampen gewoon zeggen "turn the lights on" en alleen in die ruimte gaan dan de lichten aan. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een GH in elke ruimte hebt.

Nu ik er verder over nadenk vermoed ik dat HW support de schakelaars heeft gedefinieerd als verlichting, Zal dit eens informeren bij HW support.

• dfrenner
larsF schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:24:
Blijkbaar zijn ze bezig met de Google Home ondersteuning:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Op dit moment werkt het nog niet.
Kan zijn dat ze eerst de Smart switch toevoegen en/of de Link.
Flash3d schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:38:
[...]

Ik heb de homewizard en homewizard link en de laatste werkt nu met Google home. Gisteren homewizard toegevoegd aan google home en ik zag al mijn 868 mhz schakelaars van mijn link.

Ook even commando getest 'turn off woonkamer hifi' (ingetypt via Google assistent op telefoon) en de betreffende schakelaar ging uit.

Vraag is natuurlijk of de originele hw ook google home ondersteuning krijgt. Stuur deze momenteel aan via tasker en autovoice.
Volgens mij werkte het bij Alexa ook eerst met de Link en later ook met de HomeWizard.

Ik gebruik de Link al een tijdje met Alexa. Ik heb nu bijna alles van mijn HomeWizard afgemigreerd naar de Link. Alleen nog temp sensors en 2x kaku schakelaars. De rest zit nu volledig op de link! *O*

Veel minder storingen, app werkt lekkerder, betrouwbaarder...

De alarmfunctie werkt steeds beter! En ik heb geruchten gehoord van een sirene die eraan komt! Het wordt een steeds completer product.

Alarm dat een combinatie doet met geofence en deurcontacten.

• Dennepen
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15-01 17:10
CoachKoos schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:15:
[...]

Wat zijn de beperkingen van de Link ten opzicht van de HW? Kan je ook schema's (op zonsondergang etc) maken? En zitten er ook presets in? In hun nieuwsbrief gaven ze aan de goefence er (nog) niet op zat...
Er zijn nog wel een aantal beperkingen, zo is het nog niet mogelijk om geavanceerde taken te maken nog niet mogelijk. Je kan wel per device aangeven om de op zonsondergang, etc te laten werken. Geofence is aanwezig in beta, maar werkt nog niet 100%. Er zitten zeker presets in. Afgelopen week gesproken met iemand van HW, er wordt volop ontwikkeld en de mogelijkheden qua schema's en taken wordt gelijk getrokken met die van HW Classic. Verder wordt het 868 device assortiment verder uitgebreid.
Mijn ervaring tot nu toe is top, veel stabieler, handige en mooie snelle app en bericht weergave is een stuk beter... Ik kan niet wachten op de volgende updates en nieuwe devices.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Een living-colors schakelen met Kaku :?
Ik heb er een die met Hue werkt en die verbruikt als hij uit is net zo veel/weinig als een Kaku :)
Een enkele apa3-1500R heeft hier een zelfde probleem, hij schakelt uit en reageert niet meer tot ik de prik er even af haal.
Weer een andere heeft een 'plakkend' relais waardoor de belasting aan blijft als je de Kaku uit schakelt.
Een flinke tik op het ding en hij kan weer een tijd verder.
Ze zijn van 2012 en 2013 dus het zou best kunnen dat ze een keer gammel worden :P

• hans51
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08-02-2019
JB schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:15:
Hebben mensen hier nog tips? KAKU telefoonnummer lijkt onbereikbaar en geen zin om te mailen... :/

Ik heb hier 2 APA3-1500R's die beiden de weg kwijt lijken te zijn. Het begon met nr1 die al jaar en dag mijn Livingcolors inschakelt maar steeds niet meer uitschakelde... Het "OUT" signaal wordt gewoon niet gepakt. Ook niet na opnieuw pairen.

Bij nr2 heb ik na het pairen dat ie nergens meer op reageert (dat klikken). Wel zie je bij inschakelen het LEDje knipperen maar verder gebeurt er niks. Die dingen resetten via de G op bijgeleverde AB biedt geen soelaas.

Zijn ze gewoon dood of :?
Het probleem van de kaku schakelaars zit hem in de manier waarop laagspanning voor de ontvanger gemaakt wordt. Dit gebeurd via een serie- condensator. Na verloop van tijd gaat deze achteruit in impedantie ( hogere weerstand) waardoor , zonder belasting van een ingeschakeld relais, de spanning in de kaku nog net hoog genoeg is voor de ontvanger, maar zodra het relais inschakelt wordt de stroom door de condensator te hoog waardoor de ontvanger dan te weinig spanning heeft om iets te ontvangen/decoderen.
Vandaar dat het probleem altijd ontstaat bij het UIT-schakelen.
Je zou de condensator kunnen vervangen, iets anders is er niet aan te doen.

• Dennepen
CoachKoos schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:54:
[...]

Is portforwarding/extern bereikbaarheid met de Link wel mogelijk eigenlijk? Doe ik eigenlijk nog aardig wat mee.

En koppelen met de Heatlink en Energylink?
De link is extern bereikbaar, de verbinding is vergelijkbaar met Homewizard Online. Al het verkeer verloopt via de Homewizard Cloud en het is dus niet nodig om poorten naar je link open te zetten. Dit is natuurlijk ook weer een nadeel omdat alles via de servers van HomeWizard verloopt. Heatlink en Energylink zijn niet ondersteund. Ik gebruik ook nog steeds mijn Homewizard "Classic" als je bridge naar mijn Kaku sensoren en Smartwares temperatuur sensoren. Maar ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de Link en de mogelijkheden en dit wordt de komende tijd alleen maar meer!

• Cliors40
  • Laatst online: 20-01 20:26
Met Alexa van Amazon werkt het wel alleen is niet in het nederlands.

• CoachKoos
ArchiebaldNL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:23:

Ik wil graag onze thermostaatkraan van de woonkamer radiator vervangen door 1 van Smartwares en die dan gaan koppelen aan de Homewizard. Echter wonen wij in een appartement zonder CV ketel. (blokverwarming) nu vraag ik mij dus af, is de Heatlink dan nodig of kan ik die wifi thermostaatknop zo koppelen aan de Homewizard? (Scheelt toch €130.- :) )

Hartelijk dank alvast voor de hulp!
De thermostaatknoppen zijn los in de app toe te voegen, maar weet niet of ze dan ook automatisch los bediend kunnen worden.

Ik zou gewoon een mail naar HomeWizard sturen. Ze reageren vrij snel is mijn ervaring...

• Flash3d
CoachKoos schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:18:
Ik kreeg de mailing van HW dat ze vrijdag 20% korting hebben op het gehele assortiment. Maakt de Link toch wel wat interessanter..

Maar voordat ik dat doe (en ik heb het al eerder gevraagd, maar nog geen uitsluitsel...):

Weet iemand of de LINK al werkt met de Google Home?
Ja, gebruik hem al een maand of 2 met GH.

• mhooghiemstra79
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 26-11-2019
@CoachKoos Dat was ook mijn gedachtegang. Maar net als jij heb ik daar weinig verstand van. Dat het wachtwoord onversleuteld verstuurd wordt is wel een dingetje inderdaad.
Ben benieuwd of iemand hier een goed antwoord kan geven.

• larsF
Daarom gebruik ik ook Tasker + autovoice met de Google home.
Ik zou niet je Homewizard naar buiten openzetten en dan http requests sturen met je wachtwoord in de URL.
Homewizard kan ook niet teveel verzoeken tegelijk aan, als het openstaat naar internet lijkt mij dat er regelmatig scans voorbij komen die de Homewizard belasten waardoor sommige verzoeken niet aan komen.

Ik heb het zelfde ongeveer als Flash3d maar dan met een oude tablet.
Alles werkt lokaal dus je hoeft niks open te zetten naar internet.

• wolly_a
  • Niet online
Cliors40 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:55:
Is er iemand die weet hoe je de harmony hub kan aansturen met de homewizard ?
Via IFTTT en dan ipschakelaar heb ik wel al is ergens gelezen maar niet met verdere uitleg

alvast bedankt
Dat heb ik al eens gedaan in mijn HomeWizard tijd. Uit het hoofd was het zoiets:
HarmonyHub ondersteunt IFTTT, dus die kan je sowieso al aansturen met IFTTT. In IFTTT heb je iets van Maker of Webhooks ofzo. Daarmee kan je een URL maken die je kan aanroepen. Als die URL wordt aangeroepen, dan doe je iets met je HarmonyHub. Dat is zo ongeveer wat er dan moet gebeuren. De externe URL laat je in de HomeWizard uitvoeren als IP schakelaar.

• CoachKoos
Cliors40 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:55:
Is er iemand die weet hoe je de harmony hub kan aansturen met de homewizard ?
Via IFTTT en dan ipschakelaar heb ik wel al is ergens gelezen maar niet met verdere uitleg

alvast bedankt
Volgens mij kan het niet helemaal zoals @wolly_a zegt.
Je kan wel vanuit IFTTT een Webhook (URL) aanroepen, maar niet andersom.

Als je de URL hebt om Harmony Hub aan te sturen, kan je in HW een IP Schakelaar aanmaken (bij Android onder Apparaat toevoegen => Schakelaar => IP schakelaar). Daar vul je dan de URL in bij AAN.

Dan kan je vanuit de HW app deze schakelaar bedienen, ook in scenes mee etc.

Heb nog gegoogled, maar kan zover niet de URL's vinden waarmee de Hub te bedienen is...

• larsF
CoachKoos schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:21:
[...]

Volgens mij kan het niet helemaal zoals @wolly_a zegt.
Je kan wel vanuit IFTTT een Webhook (URL) aanroepen, maar niet andersom.

Als je de URL hebt om Harmony Hub aan te sturen, kan je in HW een IP Schakelaar aanmaken (bij Android onder Apparaat toevoegen => Schakelaar => IP schakelaar). Daar vul je dan de URL in bij AAN.

Dan kan je vanuit de HW app deze schakelaar bedienen, ook in scenes mee etc.

Heb nog gegoogled, maar kan zover niet de URL's vinden waarmee de Hub te bedienen is...
Je moet bij IFTTT de Harmony toevoegen als service.
Dan kan je een eigen applet maken met als voorwaarde dat als je een bepaalde link raadpleegd (Webhook) die iets activeert bij de Harmony bijvoorbeeld de scene tv kijken.
De webhook link maakt die zelf aan en is iets van http://maker.ifttt.com/trigger/{actie naam}/with/key/ {je API key}

Deze webhook link voeg je toe als IP schakelaar in de Homewizard.

• Dirk.be
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18-01 02:24
Of het met de Apple watch lukt, weet ik niet, maar ik bedien mijn HW dagelijks op vlotte manier via mijn Pebble Steel en dit met de app geschreven door de op dit forum aanwezige CoachKoos _/-\o_
Als er voor de waarschijnlijk kleine combinatie Pebble-Homewizard een custom oplossing bestaat heb je waarschijnlijk wel kans op een match Apple Watch-HW (al dan niet via Tasker ?).
Nu nog hopen dat er ooit zo iets bestaat voor de Amazfit Bip d:)b
etmnidj1 schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:50:
Is het mogelijk om via een Apple watch de homewizard aan te sturen? Op mijn iPhone maak ik gebruik van de home widget. Hiermee zou het ook mogelijk moeten zijn om eea via de Apple watch aan te sturen. Ik krijg het niet voor elkaar. Is het hier al iemand gelukt?

Grt Niels

• larsF
CoachKoos schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:02:
[...]

Ik wist echt niet dat het 2 kanten op werkte met Webhooks, thx!

Zal het denk ik niet snel gebruiken, stuur het nu aan met de Google Home, maar in een scene kan je dan ook de tv aan of uitzetten als je er een schakelaar voor maakt!
Ik heb inderdaad een schakelaar in de Homewizard die bij ON de activiteit TV kijken start en bij OFF boel weer uit zet. Is bijvoorbeeld handig voor de preset nacht waar alle lampen en de TV uit gaat en meteen de thermostaat omlaag gaat doormiddel van de heatlink. ;)
Maar moet zeggen dan ik de Google home meer gebruik inc. met Harmony.
Bij Google home laat ik bij de goodnight routine de Homewizard ook schakelen naar de preset nacht, doormiddel van tasker + autovoice.

• mhooghiemstra79
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 26-11-2019
Ik heb nog een reactie gekregen op mijn mail over de Google Home ondersteuning.
Dit is wat ik kreeg en maar even met jullie deel.
Hi Marc,

In alle eerlijkheid denk ik dat het wel gaat werken. In de testomgeving werkt het al prima. Het enige is nu dat we wachten op certificering. Met Alexa werkt het al en zelfs Apple doet, -tussen de vele regeltjes door-, ook niet moeilijk dus support voor Apple HomeKit/Siri gaat er gewoon komen. Het zou wel een blunder zijn voor Google als het om eerder genoemde gronden wordt tegen gehouden.

In de VS zijn er verschillende smarthome-oplossingen die ook met 433Mhz werken en die certificering wél gekregen hebben. We zetten alles op alles om het live te krijgen!
In principe werkt het allemaal al alleen doet Google nog moeilijk.

• CoachKoos
mhooghiemstra79 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:32:
Ik heb nog een reactie gekregen op mijn mail over de Google Home ondersteuning.
Dit is wat ik kreeg en maar even met jullie deel.

[...]

In principe werkt het allemaal al alleen doet Google nog moeilijk.
Als ze nu een eeuwig durende beta-test laten doen bij HW, waarbij wij de Home kunnen gebruiken, dan is het toch opgelost... >:)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

JB schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:19:
Hmm gisteren post gehad dat Enexis een "slimme meter" op wil gaan hangen bij ons. Weet iemand welke zogenaamde "slimme meter" dit is en of je hier invloed op hebt wanneer er meerdere types worden gebruikt :?

Nu heb ik een Wattcher op draaischijf zitten, welke het verbruik monitort. Ik word indirect met kosten opgezadeld om die nieuwe meter uit te kunnen lezen met de Homewizard. Als dit uberhaupt al kan met het type welke ze gaan installeren :( :/
Mijn Wattcher zit gewoon op een slimme meter hoor, de meeste hebben nog een led/oogje.
Hier kwam een aannemer namens Liander een L&G350E (dsmr5) plaatsen.
Met een P1 aansluiting kan je veel meer dan een Wattcher doet, wel duur via de Energy link maar dat kan.
Alternatieven genoeg voor P1 die (veel) goedkoper zijn.

• RuudMR
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12:54
Dirk.be schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:04:
Een condensator als deze bvb?
https://www.conrad.be/p/m...5-x-145-mm-1-stuks-450203
En welk vermogen best voor de weerstand van 100 Ohm ?
Die dan in serie zetten op de spoel van de belasting?

[...]
Dit is een geschikt type
https://www.conrad.be/p/k...630-vdc-20-1-stuks-454683
De weerstand is in dit model al ingebouwd, is lastig te zien maar kijk maar goed op de foto, aan de bovenkant van de condensator.
Dit moet over het schakelend contact worden geplaatst.

RuudMR wijzigde deze reactie 02-12-2018 18:58 (9%)

• CoachKoos
RademakerFoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:05:
Hallo allen,

Ik lees her en der nog over de Tradfri lampen van IKEA, zijn die nu koppelbaar/bedienbaar met de HW?
Thanks!
Nee, wat ik er van lees niet. Tradfri is wel aan te sturen middels de HUE hub, die dan wel weer koppelbaar is met de HW.

Tradfri werkt (nog) niet met IFTTT, anders had je op die manier ze kunnen koppelen met de HW.

• dfrenner
JB schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:31:
Niemand ook problemen met Alexa? Werkt al hele weekend niet icm Homewizard (server unresponsive) :(
Met de Link is het heel het weekend goed gegaan.
Homewizard doe ik alleen nog wat laatste 433 spul mee.

Maar zodra de smartswitch toe te voegen is aan de link, kan alle verlichting over naar de link.
JB schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:16:
Werkt inderdaad beter maar hoe doet jullie batterij het? Ik heb nr 2 al in gebruik. Na paar maanden gebruik heb ik nr1 terug gestuurd ivm batterij status laag. Nr 2 geeft dit nu ook al aan... Volgens beschrijving moet die batterij 3 jaar mee gaan :/

Verder lijkt koppeling met Alexa (weer) eruit te liggen :(
Ben er net geweest, batterijproblemen kun je aanmelden bij eerste lijn smartwares. Ze zorgen voor vervangende batterijtjes. De eerste batch is met slechte batterijtjes uitgeleverd, waar een deel van terug gehaald is en een deel niet.

Dit batterijtje mee gekregen:

• Cliors40
  • Laatst online: 20-01 20:26
CK3v1N schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:35:
Overgeschakeld naar een nieuwe telefoon en nu krijg ik Homewizard niet meer aan de praat. Hij vraagt steeds het paswoord van Homewizard (ip: 192.168.0.100) Is dit een standaard paswoord of waar kan ik dit resetten? Het is alleszins niet hetzelfde paswoord als mijn Homewizard Online account.
Dat kan je resetten door.hem aan je pc te hangen met USB en die configuratie tool te gebruiken

http://hw.homewizard.net/...wizard-configuration-tool

• CoachKoos
CK3v1N schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:35:
Overgeschakeld naar een nieuwe telefoon en nu krijg ik Homewizard niet meer aan de praat. Hij vraagt steeds het paswoord van Homewizard (ip: 192.168.0.100) Is dit een standaard paswoord of waar kan ik dit resetten? Het is alleszins niet hetzelfde paswoord als mijn Homewizard Online account.
Ik kreeg dezelfde melding bij mijn nieuwe Oneplus 6T.
Als het goed is, is dit het password dat je aangemaakt hebt bij het installeren van de HW.

Resetten met de applicatie is dan een optie zoals @Cliors40 zegt.

• dfrenner
JB schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:56:
Dat is een mooie meerwaarde maar die worden toch ook ondersteund door HW :? Verder geen mogelijkheden mbt weerstation etc of toch wel met die Link? Ander stap ik meteen over...
Nee klopt, daarom heb ik ze nu nog naast elkaar draaien.

HW is nog nodig voor:
- 2x 433 inbouw schakelaars
- regenmeter
- 3 temperatuursensoren

Er zijn geluiden over temp sensoren, maar dat is nog lang niet productierijp.
Voor mij zou dat voldoende zijn. Als ze dan ook nog eens goedkoper worden, in zeer klein formaat, zonder display, ben ik helemaal gelukkig. Maar dat is echt langere termijn.

Eerst komt er een sirene en iets van inbouw contacten op 868, maar hoe dat er precies uit komt te zien en wat het gaat doen, geen idee?

• Hatman
  • Nu online
Ik vind tocht wel dat Link wat te snel de hemel in geprezen wordt. Het is ook al langer op de markt en er gaan ook maanden, jaren overheen om weer met een nieuwe koppeling te komen.

De HomeWizard is niet zomaar uit het ecosysteem te halen omdat de link, nog steeds, geen volwaardige vervanger is.
Al het 433 spul er uit (is verouderd en is eenwegverkeer) vervangen door 868 (wat wel 2-wegverkeer is) is mooi, het op de markt zetten gaat veel te langzaam.

De reden dat ik mijn Homewizard nog niet kan vervangen is dat ik sensoren voor thermometers, regen wind heb (ook voor 868), maar ook Heatlink en Energylink heb. Die praten ook 868 maar die Link kan er niets mee.

Ik denk dat het bedrijf Homewizard zolang mogelijk hun spullen proberen te slijten maar dat er van een echte doorstroming en nieuwe producten weinig te verwachten is.

Hatman wijzigde deze reactie 13-12-2018 10:53 (3%)

• dfrenner
Dennepen schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:15:
[...]

Soms wel soms niet. Moet wifi juist aan of uit staan voor een goede werking?
Aan
Daarmee is het met beta testers nu redelijk onder controle begreep ik. Het probleem is ook een veelvoud van verschillende modellen. De ene reageert anders dan de ander en vooral de polling tijd van gps als het scherm gelocked is.

Bij Apple werkt het sowieso goed.
CoachKoos schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:53:
[...]

Zo is het wel door HW verteld aan mij. Ik heb navraag gedaan over 868 inbouwschakelaars ter vervanging van mijn 433.

Dit was de reactie van Support:

[...]

Ik weet niet of binnenkort dan februari is zoals @dfrenner hierboven aangeeft.
Ja het lastige is dat veel dingen later komen dan HW eigenlijk wil.

De beta testers hebben in oktober al een mail gehad over een sirene. Door goedkeuringen en productie verbeteringen gaat daar toch meer tijd in zitten. Ze willen sneller dan ze kunnen.

Net als die 868 schakelaar, de eerste keer dat ik erover hoorde wilden ze hem echt wel vóór kerst klaar hebben.

Ik snap het ook wel, je wil heel veel, maar het proces van productie tot goedkeuringen en een leverbaar product dat op voorraad is. Dat kost tijd. Helaas iedere keer meer tijd dan men hoopt.

Daarom zijn ze erg voorzichtig met de communicatie naar buiten merk ik. Denk ook wel terecht.

• wolly_a
  • Niet online
telenut schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:40:
met het commando http://<IP>/<wachtwoord>/preset/home kan ik mijn homewizard op de status 'thuis' zetten.
Echter kan ik niet direct de commando's vinden om de andere presets te activeren (away, holiday, sleep... werken niet)
Had je hier al een gekeken? http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard

Je commando zou iets moeten zijn van:

http://ipadres/password/preset/0 (Home)
http://ipadres/password/preset/1 (Away)
http://ipadres/password/preset/2 (Sleep)
http://ipadres/password/preset/3 (Holiday)

• Dennepen
Wie heeft er nog meer problemen bij het inloggen op de Link? De servers lijken eruit te liggen bij HW?

• flipse2006
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Dirk.be schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:45:
Iemand ervaring met de rolgordijnen van HW? Zou een lichtdoorlatende van 3m breedte overwegen. Heb momenteel een vouwgordijn , met touw, maar hiervoor geen aandrijving te vinden die zou kunnen werken met HW. Teptron leek destijds veelbelovend. Somfy ook vrij duur en mogelijks niet meer met RTS.
Wij hebben nu denk zo'n 1,5 jaar 3 HW rolgordijnen in gebruik en ze werken naar volle tevredenheid. We kunnen ze bedienen via HW en ICS-2000 (KAKU). Met spraak via GH gaat ook doordat de koppeling met ICS-2000 is gemaakt.

• bulletcather
Zelf heb ik al 1 jaar rolgordijnen van onlinerolgordijnen.nl en deze werken ook samen met de Homewizard. Tevens zijn deze een stuk goedkoper en hebben ze ook meer keus in doek en systemen.

• Stampre
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18-01 06:05
Roelke13 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:30:
helemaal afgestapt van homewizard, geen spijt van.
Benieuwd waar je naar bent overgestapt

http://specs.tweak.to/6635

• larsF
Hulliee schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:46:
[...]

De Pro wordt pas maart verzonden. Hoe heb jij hem dan al?

Ik heb ook interesse in de overstap
Als je bij de aankondiging een preorder plaatste, dan werd deze in februari verzonden (beperkte eerste productie).
Blijkbaar konden ze deze bestellingen eerder vesturen en kreeg ik hem afgelopen dinsdag al binnen.

• larsF
Crxtreem schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:57:
[...]

Ik heb ook een smartwares weerstation, temperatuur opnemers en een rookmelder.
Als ik het goed begrijp kan je deze ook niet direct op de Homey koppelen toch?

Ik zit ook te twijfelen om over te stappen naar Homey.
Heb nu ook wel Domoticz draaien maar vind daarvan de App(s) niet gebruiksvriendelijk.
Ik heb een 868mhz temperatuurmeter van Smartwares die wordt door Homey met de Homewizard app gewoon opgepakt. Of dat ook werkt met het weerstation durf ik niet te zeggen.
De aparte onderdelen zoals de regenmeter en windmeter worden wel ondersteund.

Zie: https://apps.athom.com/app/com.homewizard

Ik heb ook rookmelders (868mhz) en watermeter van Homewizard.
Deze laat ik gewoon gekoppeld zitten aan de homewizard en daar krijg ik een push melding van als een van de melders af gaan, tevens krijg ik ook een sms bericht.

Heb het idee dat de KAKU sensors beter reageren met Homey.

Ben een aantal KAKU stekkers met lampen nu aan het omzetten naar Ikea TRÅDFRI.
Goedkoop en makkelijk rechtstreeks te koppelen.

• wolly_a
  • Niet online
@larsF @Crxtreem De 868Mhz sensoren werken niet rechtstreeks op de Homey. Je kan de weersensoren wel binnenhalen via de Homey app voor HomeWizard. Alleen de windmeter werkt op dit moment niet in deze app. De maker is op de hoogte hiervan en wil er naar kijken zodra zijn vrije tijd dat toelaat (lees ik op github).

Ik heb zelf nog tijden lang KAKU spul gebruikt met mijn Homey en dat heeft altijd heel goed gewerkt. Inmiddels heb ik alle plugs vervangen door Innr SP-120 en Osram Smart+ plugs. De Tradfri plugs waren er toen nog niet. Ik wil er nog een keer één halen, want 9,99 is toch een fantastische prijs!? Ik heb al wel veel Tradfri lampen en die doen het super met mijn Homey.

• wolly_a
  • Niet online
@Henkhuppelschot Kijk even bij de omschrijving van de Youless op https://apps.athom.com/app/com.gruijter.enelogic

De maker van de app schrijft daar ook iets over het uitlezen van de watermeter...

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True