Acties:
  • +3 Henk 'm!
Na 135 pagina's HomeWizard; domotica middels je smartphone werd het de hoogste tijd voor Deel 2. Met alle respect voor Ballubad die de openingstopic Deel 1 heeft gemaakt, zal ik proberen hieronder meer informatie te geven over de HomeWizard.

Afbeeldingslocatie: http://www.homewizard.be/skin/frontend/default/hellomix/images/HomeWizard_logo-white_fbthumb200.jpg

Wat is HomeWizard?

De HomeWizard ondersteunt bestaande draadloze apparatuur en maakt het mogelijk om deze te bedienen vanaf je smartphone (iOS en Android). Schakel en dim lampen vanaf je iPhone of Android telefoon, zet andere elektronische apparatuur aan of uit en stel timers in om automatisch te schakelen. Daarnaast kan de HomeWizard temperatuur en energieverbruik weergeven, real-time en over een langere periode. Onlangs is ook ondersteuning voor Somfy RTS motoren toegevoegd, waarmee een scala aan elektrische gordijnrailen, zonnewering en garagedeuren bediend kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.homewizard.nl/media/wysiwyg/add_sensor_iphone_left.png

HomeWizard is een Nederlands bedrijf, gevestigd in Katwijk. Ook de HomeWizard word in Nederland vervaardigd. Door verschillende bestaande producten te ondersteunen biedt de HomeWizard een betaalbare oplossing voor het centraal besturen en monitoren van je thuisomgeving. Er hoeven geen dure nieuwe schakelaars aangeschaft te worden die met ingewikkelde protocollen werken, de HomeWizard kan overweg met veelal gebruikte apparatuur die werkt met radiografische signalen, zoals bijvoorbeeld KlikAanKlikUit.

Tweakers heeft onlangs een leuk fragment gemaakt, wat je hier kunt bekijken.

Naast de bediening van lampen en schakelaars heeft de HomeWizard ook een Signalering optie. Deze optie maakt het mogelijk om push-notificaties te krijgen op je telefoon, wanneer er bijvoorbeeld een magneetcontact verbroken word, zoals het openen van een raam of deur.

Je kunt hier de werking zien van de pushnotificatie zien in combinatie met een deurbel. Je kunt hier zien hoe de werking is met rookmelders.

De HomeWizard

De HomeWizard zelf is een klein kastje wat 433 Mhz en 868 Mhz controller in zich heeft. 868 Mhz wordt met name gebruik voor de communicatie tussen de HomeWizard en bijvoorbeeld de EnergyLink. De 433 Mhz wordt gebruikt voor communiceren met schakelaars en sensoren die veelal op deze frequentie werken. Het is een vrij open protocol, maar tegelijk ook niet beveiligd of encrypt.

De HomeWizard heeft een 802.11b/g Wifi controller in zich en word aangemeld op je bestaande Wifi netwerk. Een bestaand Wifi netwerk is dus wel noodzakelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.homewizard.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/w/hw_front_03_1.png

Welke apparaten worden ondersteund?

Momenteel worden de volgende apparaten ondersteund:
  • Schakelaars: KlikAanKlikUit, DI-O en de AB600 'Home Comfort' serie schakelaars van Elro, Intertechno
  • Thermometers: TFA, Cresta, Irox, Sinus, Bresser en Ventus
  • Weerstation / wind-, regen- en UV meters: TFA (Sinus, Nexus, Meteotime Duo), Cresta (WXR-710XL, WXR-810, WXR-815, WXR-815LM, PMT-980)
    Irox (PRO-EC, PRO-X2), Ventus (W-831, W-928 Ultimate)
  • Energiemeter: HomeWizard EnergyLink, Wattcher
  • Overige: Somfy RTS motoren (geen Somfy I/O ondersteuning)
  • Draadloze koppelbare rookmelders
  • Camera's (HomeWizard en SD-assortiment van Foscam)
EnergyLink

Naast bovengenoemde onderdelen is een van de uitgebreidste toevoegingen de EnergyLink.

Afbeeldingslocatie: http://www.homewizard.nl/media/wysiwyg/EnergyLink-features2.jpg

Met de HomeWizard EnergyLink meet je het energiegebruik via een slimme meter en kun je zonnepanelen aansluiten om de teruglevering te zien. De EnergyLink berekent het verschil tussen opgenomen energie en terug geleverde energie, waardoor gemakkelijk inzichtelijk wordt hoeveel het verbruik op dat moment is. De waardes worden opgeslagen, zodat je deze als grafiek kan terug kijken. Zo kun je zien wat je per maand of per jaar opgewekt of verbruikt hebt. De EnergyLink communiceert middels 868 Mhz draadloos met de HomeWizard. Zo kun je dus de HomeWizard zelf centraal in je huis plaatsen en kan de EnergyLink in de meterkast geplaatst worden waaraan deze via de kWh-meter aan de slimme meter aangesloten kan worden.

Naast de EnergyLink is er ook de Wattcher. De Wattcher kun je koppelen aan je bestaande energiemeter, dit hoeft dus geen slimme meter te zijn. De Wattcher geeft ook het energieverbruik in de HomeWizard weer en tevens middels een zgn. monitor welke je in het stopcontact steekt. De Wattcher kan niet overweg met terug geleverde energie en heeft ook geen p1/p2 poort.

Je kunt hier de instructie zien hoe de Wattcher geïnstalleerd wordt.

Weerstation

Een ander speerpunt van de HomeWizard is het koppelen van weersensoren. Zo is er een 3 en 5 kanaals thermometer, een windsensor, UV-sensor, Regenmeter en een waterthermometer. Net als de schakelaars zijn ook de weersensoren van een derde fabrikant. Grote kans dus dat je eventueel bestaande TFA of Irox sensor het gewoon met de HomeWizard doet.

Afbeeldingslocatie: http://www.homewizard.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/w/e/weersensoren_square.png

Om de Weather functie nog wat leuker te maken heeft HomeWizard sinds een tijdje de Shared Weather functie geïntegreerd. Dit is een online, sociaal platform voor het delen van weerdata. Met de kracht van gebruikers heeft HomeWizard zo de potentie om een landelijk dekkend netwerk van actuele weergegevens te realiseren en kun je dus in feite kijken hoe warm het ergens anders in Nederland is.

Camera's
Naast alle schakelaars en sensoren is het ook mogelijk een IP camera toe te voegen. Deze camera kun je vervolgens in de app bekijken, maar sinds kort ook snapshots maken. Zo kun je instellen dat bij de signalering van bijvoorbeeld de deurbel een snapshot van de camera meegestuurd word in de pushnotificatie. Niet elke camera is geschikt voor de HomeWizard. Zo is het belangrijk dat de camera MJPEG is, maar wil je zeker zijn van een juiste camera, dan kun je het beste bij HomeWizard zelf de camera kopen.

Je kunt hier zien hoe je een camera kunt toevoegen.

HomeWizard Online

In eerste instantie was het nodig om poort 80 in je router door te zetten naar de HomeWizard om zo met je smartphone buitenshuis ook je HomeWizard te kunnen gebruiken. Hier heeft HomeWizard de HomeWizard Online systeem voor ontwikkeld. Je kunt een online account aanmaken en hierin je HomeWizard koppelen. Met je smartphone kun je vervolgens communiceren met HomeWizard Online en zodoende is geen port-forwarding meer nodig en communiceert je eigen HomeWizard middels SSL met HomeWizard Online.

Je kunt hier een instructievideo zien, hoe je dit kunt aanmaken.

HomeWizard aansturen

De HomeWizard is in principe niet gemaakt om extern aangestuurd te worden. Mocht je dit toch willen dan dien je voor lief te nemen dat je HomeWizard wachtwoord als plaintekst in de URL komt te staan. Dit is helaas niet anders en nou eenmaal zo door HomeWizard gebouwd. Je kunt door middel van HTTP commando's bepaalde zaken aansturen of uit de HomeWizard informatie halen. Hieronderen een lijst van commando's welke de HomeWizard verstaat. Alle responses zijn gebaseerd op JSON formaat.

De basis van het commando is dus altijd: http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>

Uitlezen switchnummers:
/swlist

Uitlezen switchen en sensoren:
/get-sensors

Switch (Bijv. lamp) aan of uit:
/sw/<switch-nummer>/<on of off>

Dimmer bedienen:
/sw/dim/<dimmer-nummer>/<waarde van 0 tot 255>

Scene aan of uit:
/gp/<scene-nummer>/<on of off>

Overige commando's:
/get-status : status van alle sensoren
/get-sensors : al je devices en sensoren
/notifications: al je notifications
/nf-receivers: notification receivers
/timers: timer overzicht
/suntimes/today: sunrise & sunset van vandaag
/wea/get: je locatie volgens homewizard

Toekomst

HomeWizard werkt continue achter de schermen. Er komen regelmatig nieuwe updates uit en ook kan de firmware van de HomeWizard op afstand bijgewerkt worden. HomeWizard heeft te kennen gegeven met een aantal toevoegingen te komen. Er komt een HeatLink welke het mogelijk maakt met de HomeWizard de verwarming hoger en lager te zetten. De HeatLink is een OpenTherm kastje wat net als de EnergyLink middels 868 Mhz met de HomeWizard communiceert en feitelijk tussen de kamerthermostaat en de ketel in komt te zitten. Hierdoor is het mogelijk om de kamerthermostaat te blijven gebruiken en toch middels je smartphone de verwarming te kunnen bedienen.

Naast de HeatLink komt men binnenkort met de mogelijkheid om ook de watermeter uit te lezen. Meer info vind je in dit Tweakers nieuws artikel. Dit zal een sensor worden die aan de EnergyLink gekoppeld kan worden (P2 poort).

* Edit september 2013 :
App versie 2.6 is uitgekomen. Hier is het mogelijk geworden om per poort op de EnergyLink te kiezen wat er aangesloten is. Er kan nu gekozen worden of er fiets, auto, zonnepanelen, watermeter etc is aangesloten. Ook is er een nieuwe watermetersensor beschikbaar waarmee dus de watermeter aangesloten kan worden op de S1 of S2 poort van de EnergyLink.

Tevens is er een Weather Widget uitgebracht, waarmee het mogelijk is om je eigen weerstationdata te integreren in een website. De widget bestaat uit een plaatje waarin je eigen data zit verwerkt.

----- Heb je een Homewizard, vul deze Google Sheet eens in _/-\o_
HIER

[ Voor 18% gewijzigd door martinvdm op 16-05-2015 22:24 ]

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
mijn complimenten martinvdm. Ziet er keurig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Prachtige TS! :)

Zo, even naar mijn ketel gekeken en die ondersteunt OpenTherm.
Kan niet wachten op de Heatlink, lijkt mij heerlijk, lekker op mijn telefoon (/tablet/laptop/etc.) de thermostaat instellen, dag-nachtprogramma's instellen, een half uur voor ik thuis ben alvast het huis opwarmen in de winter, etc. Talloze mogelijkheden :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 09-09-2013 23:06 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:29

JB

Cédric roelt!

JB schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:34:
Wie gebruikt er hier een Foscam FI8910W :? Die van mij crashed constant wanneer ik deze naar buiten richt (dus veel licht). Wanneer de camera naar binnen gericht is heb ik nergens last van.

Wanneer ik de resolutie op 320*240 zet dan heb ik geen last van crashes. Het lijkt zoals hieronder via de link naar het foscam forum te liggen aan het feit dat de camera de hoeveelheid data niet aan kan.

Er schijnen meerdere mensen last van te hebben maar ik ben even benieuwd of jullie dit ook ervaren of willen testen voor mij.

http://foscam.us/forum/89...image-data-t5769-260.html

edit:
draai overigens de laatste firmware 11.37.2.52 maar met de *.49 had ik er ook al last van.
martinvdm schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:44:
[...]

Heeft weinig met de Homewizard te maken. Ik zou me dan ook concentreren op foscam.us forum, ipv dit topic.
Het ligt zeker niet aan de Homewizard maar de Foscam word voornamelijk gebruikt icm een Homewizard dus het lijkt me toch zinvol om het hier te melden ;) aangezien de camera's voornamelijk naar buiten worden gericht.

Verder was ik gewoon benieuwd of niemand er last van ondervindt. De inhoudelijke problemen worden inderdaad in bovenstaand topic vermeld. Hier heb ik mij ook netjes geregistreerd en gemeld :)

edit:
Mooie TS :) Misschien nog handig om te verwijzen naar de wiki page http://homewizard.wikia.com/wiki/Main_Page

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 10-09-2013 12:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmendegelder
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-04-2021
Heeft iemand ervaring met de ASUN-650? Mijn huidige bediening bevat geen blauwe nuldraad, wel een fase-draad en twee schakeldraden. Als ik enkel de genoemde draden aansluit op de ASUN-650 volgt er geen brandend lampje op de schakelaar. Hier mist dan de nuldraad neem ik aan. Deze zit nu aangesloten op de motor en loopt wel via de wanddoos terug. Is het veilig en noodzakelijk om die daar te ontkoppelen en direct aan te sluiten op ASUN-650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-04 11:16
Ja, het is noodzakelijk de blauwe draad aan te sluiten op de ASUN-650

[ Voor 10% gewijzigd door Anjos op 10-09-2013 22:37 ]

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
tijmendegelder schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:13:
Heeft iemand ervaring met de ASUN-650? Mijn huidige bediening bevat geen blauwe nuldraad, wel een fase-draad en twee schakeldraden. Als ik enkel de genoemde draden aansluit op de ASUN-650 volgt er geen brandend lampje op de schakelaar. Hier mist dan de nuldraad neem ik aan. Deze zit nu aangesloten op de motor en loopt wel via de wanddoos terug. Is het veilig en noodzakelijk om die daar te ontkoppelen en direct aan te sluiten op ASUN-650?
Dus als ik het goed begrijp zit de nul nu op de motor en de fase op je bediening? Kan je niet eerst eens proberen om je nul en fase om te draaien in de oude situatie en dan kijken of het dan nog werkt. Als dit goed werkt dan kan je daarna de ASUN-650 er tussen zetten lijkt mij.

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-12-2022
Sinds de laatste update zitten er weer wat foutjes in de app. Zijn er meer met dit probleem:

Ik heb in de instellingen "return to home" ingeschakeld. Als ik nu in de app een grafiek bekijk en de app afsluit, keert de app niet terug naar home.

[ Voor 23% gewijzigd door hwvh op 11-09-2013 10:25 ]

• JacquesDerks
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07-2024
Hoe kan ik mijn weerstation aanmelden op Home Wizard Shared Weather. In de nieuwe app onder instellingen is aanmelding niet mogelijk.

• tijmendegelder
Phoolie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:16:
[...]
Dus als ik het goed begrijp zit de nul nu op de motor en de fase op je bediening? Kan je niet eerst eens proberen om je nul en fase om te draaien in de oude situatie en dan kijken of het dan nog werkt. Als dit goed werkt dan kan je daarna de ASUN-650 er tussen zetten lijkt mij.
Klopt. Ik heb vandaag iemand gesproken en die gaf aan dat er zowel een nul vanaf de ASUN moet lopen als de vanaf de motor. Dus dan onderbreek ik de nuldraad en sluit ik daar een nuldraad op aan vanaf de ASUN. Morgen maar eens testen of dat werkt. Dank voor je reactie.
JacquesDerks schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:38:
Hoe kan ik mijn weerstation aanmelden op Home Wizard Shared Weather. In de nieuwe app onder instellingen is aanmelding niet mogelijk.
Je kunt onder Deel instellingen voor Activeren kiezen en dan kiezen welke thermometer je wilt delen. Thats it.

[ Voor 20% gewijzigd door martinvdm op 11-09-2013 19:45 ]

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:36

BPi

tijmendegelder schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:13:
Heeft iemand ervaring met de ASUN-650?
Ja sinds dinsdag. Nieuw scherm is geplaatst en aangesloten op de Asun, dus ook op de Homewizard _/-\o_
Heb echter geen schakeldraden, maar de zelf aangelegde bruine en blauwe (+ aard, het zit in kastje aan buitengevel)
Zou naar mijn idee alleen een mooie toevoeging zijn om het scherm ook half uit te kunnen doen. Kan nu alleen helemaal uit of helemaal in. Je kunt wel op een bepaald moment met de hand stoppen, maar als je geen zicht heb op het scherm, zou het mooi zijn als je hier een voordefinitie van zou kunnen maken.

• BPi

BPi

martinvdm schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:33:
Zou naar mijn idee alleen een mooie toevoeging zijn om het scherm ook half uit te kunnen doen. Kan nu alleen helemaal uit of helemaal in. Je kunt wel op een bepaald moment met de hand stoppen, maar als je geen zicht heb op het scherm, zou het mooi zijn als je hier een voordefinitie van zou kunnen maken.
_/-\o_ eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 18:19
(jarig!)
Is er meer nieuws over de heat link? Het word alweer kouder in Nederland. Dus de cv zal binnen kort aanspringen, dit zal ik natuurlijk kunnen zien aan het gasverbruik. Maar bediening vanuit de HomeWizard zou natuurlijk top zijn. Het is middels al september.

https://f1nerd.nl

Zojuist melding van nieuwe firmware gekregen. Zit nu op 2.41. Ben benieuwd wat er veranderd is.
Edit: bedoelde 2.47

[ Voor 10% gewijzigd door martinvdm op 12-09-2013 18:45 ]

• anandus
  • Niet online
2.41? Bij mij zegt-ie 2.47?
Edit: Oh, je bedoelt met 'nu' van nog voor de update ipv na de update? Ik las het verkeerd :)

[ Voor 63% gewijzigd door anandus op 12-09-2013 08:25 ]

• eiahboeah
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-04 09:22
Zie homewizard.nl:

Wij werken aan de website
Welkom bij HomeWizard. Op dit moment voeren wij werkzaamheden uit waardoor de website nog sneller, mooier en functioneler wordt! Naar verwachting kunt u binnen een uur weer normaal gebruik maken de website. Bedankt voor uw geduld en begrip!

• tijmendegelder
Hier ook firmware 2.47 zojuist geïnstalleerd.

• JB

JB

Cédric roelt!

Vraag me overigens af wanneer de Homewizard de waardes van de regenmeter wegschrijft. Heb nu al een keer gehad dat de stroom door bliksem is uitgevallen en ik daarna mijn waardes van die dag kwijt was, stond weer op 0 mm voor die dag. Nu na de firmware update (reboot dus) lijkt dit weer het geval.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 12-09-2013 08:40 ]

Mijn boefje is liev!

• BPi

BPi

JB schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:39:
Vraag me overigens af wanneer de Homewizard de waardes van de regenmeter wegschrijft. Heb nu al een keer gehad dat de stroom door bliksem is uitgevallen en ik daarna mijn waardes van die dag kwijt was, stond weer op 0 mm voor die dag. Nu na de firmware update (reboot dus) lijkt dit weer het geval.
vorige week gaf op een dag de meter bijna niets aan terwijl het flink geregend had. De volgende dag stond het er ineens wel. De gemeten waarden neem ik altijd wel met een korreltje zout.

Firmware draai ik dadelijk wel omdat ik toch thuis werk. Vorige keer heb ik het gedaan vanaf mijn vakantieadres in het buitenland. Was wel even spannend.

[ Voor 11% gewijzigd door BPi op 12-09-2013 09:06 ]

• tijmendegelder
Het is me gisteren gelukt om de ASUN-650 actief te krijgen en aangemeld op de HomeWizard. Er volgt alleen geen reactie van de motor. Je hoort wel een tik in de ASUN-650 maar geen reactie. Als ik de draden los haal en de schakeldraad manueel tegen de fasedraad aan doe dan werkt deze wel. Iemand een idee?

• dressie
  • Laatst online: 09-09-2024
tijmendegelder schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:25:
Het is me gisteren gelukt om de ASUN-650 actief te krijgen en aangemeld op de HomeWizard. Er volgt alleen geen reactie van de motor. Je hoort wel een tik in de ASUN-650 maar geen reactie. Als ik de draden los haal en de schakeldraad manueel tegen de fasedraad aan doe dan werkt deze wel. Iemand een idee?
Grappig, had precies het zelfde na het opnieuw aanmelden van mijn ASUN-650. Voorheen had ik deze als een normale schakelaar toegevoegd. Ik heb hem in ieder geval aan de praat gekregen door hem een keer te resetten (zekering eruit) en opnieuw een code te versturen vanaf de HW. Sinds die tijd doet hij het. Ik moet wel opmerken dat hij trager is geworden. Als schakelaar reageerde hij direct, nu duurt het een seconden of 3 a 5 voordat het scherm naar beneden OF boven gaat.
Mocht je problemen houden zou ik hem gewoon als schakelaar toevoegen, zie eigenlijk ook de meerwaarde niet om hem apart als een ASUN-650 te installeren.

• ymoona
(jarig!)
eiahboeah schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:08:
Zie homewizard.nl:

Wij werken aan de website
Welkom bij HomeWizard. Op dit moment voeren wij werkzaamheden uit waardoor de website nog sneller, mooier en functioneler wordt! Naar verwachting kunt u binnen een uur weer normaal gebruik maken de website. Bedankt voor uw geduld en begrip!
Na twee en een half uur nog steeds aan het werk. Ik ben benieuwd naar de update.

• sto
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-12-2024

sto

Misschien updaten ze ook de app's en wachten ze totdat die live staan.
Dat kan soms wat langer duren dan je zou willen.

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 16:16
Waar kan je vinden wat er in de nieuwe firmware zit? Zowel op Facebook, Twitter als op de website is niets te vinden over de update. Zelfs geen aankondiging.

EDIT: Nu de website weer online is: http://www.homewizard.nl/nieuws/homewizard-2.6-release/

[ Voor 24% gewijzigd door nickbock op 12-09-2013 14:07 ]

• ymoona
(jarig!)
Website is online, maar zie geen grote verschillen.

• JB

JB

Cédric roelt!

ymoona schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:10:
Website is online, maar zie geen grote verschillen.
Er zijn nog geen verschillen bekend.

http://www.homewizard.nl/nieuws/tag/firmware/

Mijn boefje is liev!

• larsF
  • Laatst online: 05-05 20:42
Release notes Homewizard 2.6

EnergyLink v2:
+ ondersteuning voor watermeters met pulssensor (let op! watermeter moet voorzien worden van een pulssensor zoals de Itron Cyble)
+ variabele input voor S1 en S2 (zonnepanelen, elektrische auto of fiets, watermeter)
+ verschillende bugfixes

HomeWizard Algemeen
+ Preview mode voor schakelaars. Na het leren van een code kun je de testen alvorens op te slaan.
+ Variabele richting voor ASUN650. Bij het toevoegen van de ASUN650 is de richting van de omhoog/omlaag pijltjes in te stellen.
+ Diverse bugfixes (regenmeter hersteld, awareness sensoren laten geen 'lege' status meer zien)

Shared Weather
+ Exacte locatie voor weerstations. Optioneel kan ervoor gekozen worden om de nauwkeurigheid niet tot plaatsniveau te beperken.
+ Info pagina voor weerstations. Vul je info pagina in door op het info-icoon op de pagina van het weerstation te klikken.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 21:10
Ik weet niet of het door de nieuwe firmware komt, maar het is mij gelukt om mijn somfy rts aan te sturen met de HW. Dit lukte tot voor kort niet en wilde eigenlijk morgen naar Katwijk voor de update die ze daar kunnen uitvoeren. Echter zag vandaag de firmware update, geinstalleerd en en zowaar kan ik nu mijn somfy rts bedienen. STaat niet in de release notes, toeval?

• larsF
  • Laatst online: 05-05 20:42
Is het trouwens nieuw dat je nu ook widgets hebt voor Shared Weather? Via de site van Homewizard kan je deze krijgen met live info over je eigen weerstation.

Bijv.
http://widget.homewizard.com/horizontal/1514_c86c9656.png

• ymoona
(jarig!)
Weet iemand al waar we een Itron Cyble sensor kunnen bestellen? Het liefst een nederlandse site.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 21:16

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Homewizard verkoopt ze zelf op hun site, maar ik schrik wel erg van de prijs: 82,50! Ik ben dus ook even gaan googlen, maar heb nog niet zo veel gevonden, zeker niet in NL. Goedkoopste tot nu toe is deze in Duitsland: http://shop.co-met.info/a...ble-sensor-von-itron.html voor € 42,00. Ik weet alleen niet of zij ook naar NL verzenden.

Edit:
Uit het vorige topic:
Anoniem: 509199 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:20:
[...]

Ik heb de cyble sensor bij esano.be gekocht (zoeken op Cyble onder CV en Actaris) omdat in Nederland de prijzen hoger zijn. Er zijn ook 5 draads Cyble sensoren maar deze liggen ver boven de 200 Euro en niet interessant voor de energylink.
Mijn eerste idee was ook om een aparte meting achter mijn officiele verbruikmeting te plaatsen, bij alaxa.nl kun je deze direct kopen voor zowel heet als koud water. Ze zijn niet KIWA gecertificeerd maar dat doet er niet toe. Op de homeseer forums zie ik dat ze kWh meters en watermeters van alaxa door elkaar gebruiken op hun pulstellers dus dit zou ook moeten werken. De prijs ligt ruim in de 60 euro (weet niet of dit ex btw was).
Kwa kosten maakt het niet veel uit maar een sensor erop klikken en twee draadjes aansluiten in het geval van Cyble en je bent klaar. Cyble volgt het pijltje op je liter rad. Er moet een metalen plaatje op de pijl zitten. De sensor heeft een batterij die 12 jaar werkt. Itron garandeert dat deze sensor werkt op alle Flodis, Actaris en Itron watermetingen.
deze tip gevolgd: http://www.esano.be/nl/impulszender-cyble-k-1-319631.htm
€ 62,92, maar in België.

[ Voor 61% gewijzigd door Yukkie op 12-09-2013 16:39 ]

We've got that ring of confidence

anandus schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:57:
2.41? Bij mij zegt-ie 2.47?
Edit: Oh, je bedoelt met 'nu' van nog voor de update ipv na de update? Ik las het verkeerd :)
Was een typo. 8)7 Bedoelde 2.47.

Voor de mensen die ook het probleem hadden met het zonnescherm welke sinds de laatste update verkeerd om werkte. Dit is in deze update opgelost door in je sensoree optie Inverted in te schakelen, zodat de knoppen andersom werken.

Iemand ervaring met het feit dat alle magneetcontacten en sensoren zoals deurbel en rookmelders op status "Wachten" staat.

• tijmendegelder
dressie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:30:
[...]

Grappig, had precies het zelfde na het opnieuw aanmelden van mijn ASUN-650. Voorheen had ik deze als een normale schakelaar toegevoegd. Ik heb hem in ieder geval aan de praat gekregen door hem een keer te resetten (zekering eruit) en opnieuw een code te versturen vanaf de HW. Sinds die tijd doet hij het. Ik moet wel opmerken dat hij trager is geworden. Als schakelaar reageerde hij direct, nu duurt het een seconden of 3 a 5 voordat het scherm naar beneden OF boven gaat.
Mocht je problemen houden zou ik hem gewoon als schakelaar toevoegen, zie eigenlijk ook de meerwaarde niet om hem apart als een ASUN-650 te installeren.
Het werkt nu. Wat ontbrak was een draad tussen COM en Fase i.v.m. een 230v aansluiting van de motor. Heb er nu twee werkende en werkt super. Ook via de ASUN switch aanmelding.

• tijmendegelder
martinvdm schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:55:
Iemand ervaring met het feit dat alle magneetcontacten en sensoren zoals deurbel en rookmelders op status "Wachten" staat.
Als de HomeWizard z'n internetverbinding heeft verloren komt dat voor. Na elk nieuw signaal nadat de internetverbinding is hersteld wordt ook de melding weergegeven.
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben, homewizard heeft nu ook een knowledgebase op de site staan http://www.homewizard.nl/kb/

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Yukkie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:28:
Homewizard verkoopt ze zelf op hun site, maar ik schrik wel erg van de prijs: 82,50! Ik ben dus ook even gaan googlen, maar heb nog niet zo veel gevonden, zeker niet in NL. Goedkoopste tot nu toe is deze in Duitsland: http://shop.co-met.info/a...ble-sensor-von-itron.html voor € 42,00. Ik weet alleen niet of zij ook naar NL verzenden.

Edit:
Uit het vorige topic:

[...]

deze tip gevolgd: http://www.esano.be/nl/impulszender-cyble-k-1-319631.htm
€ 62,92, maar in België.
De Duitse site heb ik gemaild, maar ze lieten me vriendelijk weten dat zij NIET naar Nederland verzenden... Helaas!
De tweede site kende ik nog niet (al heel wat avonden op google gezeten).

Via PWN (voor de mensen die daar klant zijn) kun je voor 33 euro per jaar eentje huren. Staat niet op de site, maar als je belt, dan kunnen ze er van alles over vertellen. Het idee hierachter is volgens PWN dat als het ding stuk gaat je een nieuwe krijgt EN dat wanneer je een nieuwe watermeter krijgt, de sensor misschien niet meer past. Maar hoe vaak krijg je een nieuwe watermeter? En dan nog, hoe groot is de kans dat PWN net over is gestapt op een nieuw type watermeter.
Stel het is 5 jaar, dan heb je wel al 5x€33=€165.
Misschien is het dan net zo makkelijk om de sensor bij HW te bestellen. Dat is dan wel duurder dan in het buitenland! maar ook een stuk eenvoudiger met retour zenden in geval van garantie. En veel goedkoper dan bij PWN.

• jeroenpeiffer
martinvdm schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:55:
Volgens mij moet je dan gewoon een keer de deurbel indrukken, de deur openen en rook ontwikkelen in huis.... De HW moet ze weer een keer zien.
jeroenpeiffer schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:04:
[...]

Volgens mij moet je dan gewoon een keer de deurbel indrukken, de deur openen en rook ontwikkelen in huis.... De HW moet ze weer een keer zien.
Dat is het idd, wat tijmendegelder ook zei. Komt door de fw update.

Ik heb bij Evides in Zuid Holland de volgende watermeter: Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2qnaxl5.jpg
Iemand enig idee wat voor watermeter dit is? Kom nergens een merk ofzo tegen.
Homewizard heeft een lijstje met merken, zou mooi zijn als die compatible is: http://www.homewizard.nl/...-meten-met-de-energylink/

• jeroenpeiffer
martinvdm schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:38:
Ik heb bij Evides in Zuid Holland de volgende watermeter: [afbeelding]
Iemand enig idee wat voor watermeter dit is? Kom nergens een merk ofzo tegen.
Homewizard heeft een lijstje met merken, zou mooi zijn als die compatible is: http://www.homewizard.nl/...-meten-met-de-energylink/
Ziet er uit als een hele oude, waar de sensor niet op past. Misschien even de leverancier bellen met een vage klacht. Dan krijg je vast een nieuwe. Free of charge als het goed is! Nieuwe erin en dan maar hopen dat daar wel de snesor op past.....
jeroenpeiffer schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:09:
[...]

Ziet er uit als een hele oude, waar de sensor niet op past. Misschien even de leverancier bellen met een vage klacht. Dan krijg je vast een nieuwe. Free of charge als het goed is! Nieuwe erin en dan maar hopen dat daar wel de snesor op past.....
2 á 3 jaar geleden vervangen, das dus wel vaag.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:50
jeroenpeiffer schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:01:
[...]

De Duitse site heb ik gemaild, maar ze lieten me vriendelijk weten dat zij NIET naar Nederland verzenden... Helaas!
De tweede site kende ik nog niet (al heel wat avonden op google gezeten).
Ik heb eventueel wel een Duits postadres :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• anandus
  • Niet online
Zijn er hier eigenlijk mensen die een werkende voice control (via hun telefoon) hebben? Zo ja, hoe heb je dat gedaan?
Ik heb met Voice Shortcuts en directe url's iets dat een beetje werkt, maar bij elk command opent-ie een browser (want url), dus niet echt handig.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 13-09-2013 06:59 ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:03
Wat doet zo'n plussensor voor de watermeter nu precies?

Ik heb namelijk een Persikhaaf watermeter uit 2004. Via Google kwam ik een site tegen van iemand die z'n water ook wilde kunnen meten. Voor de sensor die hij gebruikte heeft hij middels een compas getest of er een magneetje in de watermeter zat. Wanneer hij de kraan aanzetten en een compas boven de watermeter hield ging de naald draaien. Houd dit testje ook in dat mijn watermeter geschikt is voor een pulssensor?

Dat stukje waar ik aan refereer staat hier: https://www.flukso.net/content/watermeter-experiments
Ik heb exact dezelfde watermeter.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sto
  • Laatst online: 19-12-2024

sto

rimave schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:15:
Wat doet zo'n plussensor voor de watermeter nu precies?

Ik heb namelijk een Persikhaaf watermeter uit 2004. Via Google kwam ik een site tegen van iemand die z'n water ook wilde kunnen meten. Voor de sensor die hij gebruikte heeft hij middels een compas getest of er een magneetje in de watermeter zat. Wanneer hij de kraan aanzetten en een compas boven de watermeter hield ging de naald draaien. Houd dit testje ook in dat mijn watermeter geschikt is voor een pulssensor?

Dat stukje waar ik aan refereer staat hier: https://www.flukso.net/content/watermeter-experiments
Ik heb exact dezelfde watermeter.
Als het je lukt om zelf een sensor te maken voor je water/gas meter, hoe ga je dit dan doorgeven aan de HW?
Voor zover ik weet is er geen api beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Nee, het is niet de bedoeling dat ik zelf een sensor maak. Ik wil een bestaande (die van de HW shop) gebruiken en ik wil weten of hij voor mijn watermeter geschikt is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:23
De poort van de Energylink is heel simpel het is slechts het kort kortsluiten van de poort wat een puls geeft, ik heb met solarmeter(een arduino project) via een simpele optische sensor op mijn watermeter en een goedkoop relais perfecte watermeting met de Energylink poort 2. Het relais doet niets anders dan op het moment dat de optische sensor bij de watermeter het metalen valggetje voorbij ziet komen (waarmee dus 1 liter is verbruikt) het relais via de arduino even kortsluiten.

Ik gebruikte deze arduino met solarmeter voor het doorgeven van de opbrengst naar pvoutput.org en nu kan ik dit mooi meenemen.

Solarmeter: http://solarmeter.codeplex.com/releases/view/104321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 08:33
Heeft iemand de laatste versie van de App al binnen op Android? Wat is nu de laatste versie? Want ik heb nog niet de laatste versie volgens mij..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik vind het ook een beetje vaag. Google play zegt dat de laatste versie versie 2.50 is, en dat deze geupdate is op 12 september. Gistermiddag was de laatste update nog ergens in augustus. Ik heb nog geen update notificatie gehad, niet op mijn Nexus, en ook niet op mijn tablet. Maar als ik in de Homewizard app kijk, heb ik wel versie 2.50. Heel vaag, alsof er een silent update is geweest ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Yukkie op 13-09-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Yukkie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:41:
Ik vind het ook een beetje vaag. Google play zegt dat de laatste versie versie 2.50 is, en dat deze geupdate is op 12 september. Gistermiddag was de laatste update nog ergens in augustus. Ik heb nog geen update notificatie gehad, niet op mijn Nexus, en ook niet op mijn tablet. Maar als ik in de Homewizard app kijk, heb ik wel versie 2.50. Heel vaag, alsof er een silent update is geweest ofzo.
Jeps, zelfde probleem hier dus :)
Is 2.50 wel de laatste versie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Daar lijkt het wel op ja :) als ik kijk in de Apple App store, dan is die app op de zelfde dag bijgewerkt. Maar is wel een versie-nummertje ongeveer verder. Wat op zich wel weer kan kloppen, wan de IOS app was er eerder dan de Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Flappie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:47:
[...]

Jeps, zelfde probleem hier dus :)
Is 2.50 wel de laatste versie dan?
Blijkbaar is 2.50 toch niet de laatste versie! Als ik de ASUN toevoeg heb ik geen optie om de schakelaars voor omhoog en omlaag om te wisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Net ff gemaild naar Homewizard en ze hebben het opgelost: Google Play: HomeWizard Ik ben hem inmiddels aan het bijwerken!

Edit: Ter verduidelijking: versie 2.60 staat nu dus ook in Google play ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Yukkie op 13-09-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmendegelder
Hier ook bijgewerkt. Wat ik graag nog zou willen zien in de Android app zijn widgets en de mogelijkheid om notificaties niet op basis van tijd maar o.b.v. on/off te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Hier ook de update binnen. Na deze update is mijn shared weather niet meer actief. Als ik deze weer wil activeren en ik kies de locatie, dan crasht de app. Dit heb ik op 2 telefoons en mijn tablet. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 11:54

the-spawn

.: Dark Storm :.

Flappie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:06:
Hier ook de update binnen. Na deze update is mijn shared weather niet meer actief. Als ik deze weer wil activeren en ik kies de locatie, dan crasht de app. Dit heb ik op 2 telefoons en mijn tablet. Hebben jullie dit ook?
Hier exact hetzelfde op mijn toestellen.
Even afwachten tot de fix.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 21:10
Naar aanleiding van mijn problemen met de buitenbewegingsmelder van klik aan klik uit (type PIR-2050) had een vraag gesteld aan klik aan klik uit.
Daarbij kreeg ik onder andere de volgende informatie:
Wanneer de bewegingsmelder is ingesteld op "ML" is het eigenlijk een deur bel en is de melder ALTIJD actief, ongeacht het verlichtingsniveau.
Wanneer de bewegingsmelder is ingesteld op "YC" is het een lampschakelaar welke actief is afhankelijk van de schemering (gevoeligheid is in te stellen). Je kan dan een uitschakeltijd kiezen.
Dit was mij uit de handleiding niet duidelijk geworden nu dus wel. Ik stel hem dus in op ML en zorg dat er een actie in de HW is welke alleen wordt uitgevoerd tussen zonsondergang en zonsopgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel opvallend hoe HomeWizard het toch elke keer presteert dat zaken niet meer werken na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Toch wel opvallend hoe HomeWizard het toch elke keer presteert dat zaken niet meer werken na een update.
Dat gevoel nou ook weer niet, maar wel sterk het gevoel dat Android (lees grootste markt aandeel) iedere keer achterloop op de Iphone app :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dressie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:26:
[...]

Dat gevoel nou ook weer niet, maar wel sterk het gevoel dat Android (lees grootste markt aandeel) iedere keer achterloop op de Iphone app :'(
Heb geen android, dus kan niet meepraten. Ik lees en ervaar het wel dat zaken niet meer werken na een update, maar ben nog steeds erg fan van HomeWizard hoor >:)

• jeroenpeiffer
Appie Heijn schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:06:
[...]

Ik heb eventueel wel een Duits postadres :)
Bedankt Appie, maar dan wordt Het Garantie proces al helemaal een drama!
Ik ga wel voor de makkelijke maar dure variant

• JB

JB

Cédric roelt!

martinvdm schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:24:
[...]

[...]

Ze komen in ieder geval snel met een fix. KAKU beloof alleen maar updates met hun ICS.

Mijn boefje is liev!

• mesman
  • Laatst online: 30-07-2020
Ze hebben ook een explanimation online staan: http://youtu.be/nPXkA-p4Sks
Leuke video, wel grappig dat ze het hebben over een actieve gebruikers cummunity. Hier op Tweakers bedoelen ze dus :P

• mesman
  • Laatst online: 30-07-2020
martinvdm schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:47:
[...]

Leuke video, wel grappig dat ze het hebben over een actieve gebruikers cummunity. Hier op Tweakers bedoelen ze dus :P
Dat denk ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb sinds 1 week ook zo'n mooie HomeWizard in huis - inclusief weerstation. De reden waarvoor ik hem eigenlijk heb gekocht (KiKu) heb ik hem nog niet voor kunnen gebruiken omdat ik de KiKu ontvangers nog niet aangesloten heb :+

Nu heb ik een probleem met de ontvangst van de weerstation-gegevens - deze lijken overdag weg te vallen (thermometer en regenmeter - de windmeter is nog niet geplaatst) --> beide geven 'no data' weer. Nu kan dat door externe storingsbronnen oid komen, dus daar ben ik nog naar aan het kijken.
(het rare is dat ze het 's avonds en 's nachts allebei wel doen, maar in de ochtend lijkt het signaal te verdwijnen en eind van de middag weer terug te komen... Afstand HomeWizard - sensor lijkt geen invloed - heb nu de temperatuursensor naast de HomeWizard - nog geen verschil)

Echter, keek ook even naar de firmware - heb nu firmware 2.47 er op staat. Terwijl - volgens de site - 2.6 de meest actuele is. Nu heeft mijn vriendin (ook met app) waarschijnlijk de firmwareupdate geannuleerd / uitgesteld, echter nu krijgen we niet nogmaals de vraag of we de firmware willen updaten.

Vraag: weet iemand hoe we de firmware alsnog kunnen updaten (of is 2.47 wel de meest recente)? We hebben beide al wel de app geupdate.

En mochten er tweakers zijn met tips ivm de ontvangstproblemen weerstation dan hoor ik het ook graag :) .

[ Voor 11% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 15-09-2013 12:25 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maestro.mosjuh schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:22:
Heb sinds 1 week ook zo'n mooie HomeWizard in huis - inclusief weerstation. De reden waarvoor ik hem eigenlijk heb gekocht (KiKu) heb ik hem nog niet voor kunnen gebruiken omdat ik de KiKu ontvangers nog niet aangesloten heb :+

Nu heb ik een probleem met de ontvangst van de weerstation-gegevens - deze lijken overdag weg te vallen (thermometer en regenmeter - de windmeter is nog niet geplaatst) --> beide geven 'no data' weer. Nu kan dat door externe storingsbronnen oid komen, dus daar ben ik nog naar aan het kijken.
(het rare is dat ze het 's avonds en 's nachts allebei wel doen, maar in de ochtend lijkt het signaal te verdwijnen en eind van de middag weer terug te komen... Afstand HomeWizard - sensor lijkt geen invloed - heb nu de temperatuursensor naast de HomeWizard - nog geen verschil)

Echter, keek ook even naar de firmware - heb nu firmware 2.47 er op staat. Terwijl - volgens de site - 2.6 de meest actuele is. Nu heeft mijn vriendin (ook met app) waarschijnlijk de firmwareupdate geannuleerd / uitgesteld, echter nu krijgen we niet nogmaals de vraag of we de firmware willen updaten.

Vraag: weet iemand hoe we de firmware alsnog kunnen updaten (of is 2.47 wel de meest recente)? We hebben beide al wel de app geupdate.

En mochten er tweakers zijn met tips ivm de ontvangstproblemen weerstation dan hoor ik het ook graag :) .
Dit kan inderdaad komen door externe storingen. Ik weet niet hoever de sensoren bij de HW vandaan staan, maar wat kan helpen is goede batterijen in de sensoren en de HW op zijn kant plaatsen. Probeer de HW zo centraal mogelijk te plaatsen. Wat erg goed kan helpen zijn Lithium batterijen, zoals bijvoorbeeld de Energizer Ultimate batterijen.

Verder kun je eens proberen om te kiezen voor Nieuwe sensor toevoegen en dan Leer code. Vervolgens niets in drukken op geen enkele KAKU. Als er dan een code ontvangen wordt, dat staat er iets te zenden in je omgeving. Dat kan storing op het net geven. Ook half lege batterijen in de regenmeter kan veel storing geven.

De firmware is idd 2.47 de nieuwste. De app is 2.6 de nieuwste, dus wat je daar hebt klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 15-09-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Mocht je een keer je firmware update na afbreken alsnog willen starten: app afsluiten zodat hij ook niet meer op de achtergrond draait en vervolgens app opnieuw openen. De vraag voor een update komt dan opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-12-2022

Hmm, bij mij werken de weersensoren juist altijd, terwijl de afstand groot is. Daar kunnen de KaKu-magneetcontacten en deurbellen nog wat van leren! Als je zegt dat ze het 's ochtends niet doen, en later op de dag weer wel, kan het dan zijn dat de batterijtjes op hun eind zijn? 's Nacht koelen ze af, en in de loop van de ochtend warmen ze weer op. Heb je ze al eens doorgemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Werkt de Youless eigenlijk met de Homewizard?
Ik kan op de site wel iets vinden over de Wattcher, maar niet de Youless (terwijl dat me juist beter lijkt voor de Homewizard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04 11:07
tijmendegelder schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:25:
je moet wel de fase draad doorlussen naar het schakel contact......

kijk in de handleiding pagina 4 rechter plaatje.... klik

als je maar 3 draden naar de motor van je zonnescherm lopen kun je hem niet bedienen met de ASUN, dan zit er wss een rts sturing o.i.d. in...

als je wel 4 draden hebt, dan de bruine en de zwarte op een van de 2 schakel contacten (beide op de andere) en dan de fase doorlussen naar de com. de nul doorlussen naar de motor en gaan met die banaan.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

http://www.indiegogo.com/...r-door-from-mobile-device

Iemand al besteld? Kan nog tot dinsdagochtend.
Helaas is de Android app pas in december beschikbaar.
Het werkt niet met homewizard, maar is naar mijn idee wel een geweldige aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 16:35
anandus schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:30:
Ik kan op de site wel iets vinden over de Wattcher, maar niet de Youless (terwijl dat me juist beter lijkt voor de Homewizard)
De youless is een concurrent van de energylink, dus lijkt me niet de meest logische keuze voor HomeWizard om dat te gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:30:
Uiteindelijk zijn de ingangen op de EnergyLink gewoon pulsingang. Hier kun je wellicht de YouLess op aansluiten (ken het appaat verder niet) en met het aantal pulsen werkend kunnen krijgen. Op ondersteuning hoef je alleen niet te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
prutser387 schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:20:
[...]

De youless is een concurrent van de energylink, dus lijkt me niet de meest logische keuze voor HomeWizard om dat te gaan ondersteunen.
Maar de Wattcher ook en die wordt wel gewoon ondersteund.
Nouja, dan maar een Wattcher scoren, is gelukkig ook goedkoper dan zo'n Energylink :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:43:
[...]

Verder kun je eens proberen om te kiezen voor Nieuwe sensor toevoegen en dan Leer code. Vervolgens niets in drukken op geen enkele KAKU. Als er dan een code ontvangen wordt, dat staat er iets te zenden in je omgeving. Dat kan storing op het net geven.
[...]
Goed punt, alleen toen ik dit gisteren wilde doen bleek alles weer te werken (dit keer rond 1500u al). Zodra hij weer een probleem geeft zal ik het alsnog proberen.
hwvh schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:49:
[...]
Als je zegt dat ze het 's ochtends niet doen, en later op de dag weer wel, kan het dan zijn dat de batterijtjes op hun eind zijn? 's Nacht koelen ze af, en in de loop van de ochtend warmen ze weer op. Heb je ze al eens doorgemeten?
Slechte/lege batterijen is inderdaad iets waar je aan denkt als je de problemen leest. Echter, een aantal opmerkingen daarover:
- Ik heb de set net nieuw, dus de batterijen zijn ook vers.
- Los daarvan, ik heb gisteren de meegeleverde batterijen van de thermometer (exp date in 2015) vervangen door een andere set (om uit te sluiten dat de meegeleverde batterijen slecht zijn) - probleem losde niet op
- De regenmeter en de thermometer vallen op exact hetzelfde moment uit, en komen op exact hetzelfde moment weer terug - dat zou ik niet verwachten als ze allebij slechte batterijen hebben, dan had je een willekeuriger patroon verwacht...
- Als de invloed van temperatuur op de batterijen een aanwijzing zou zijn zou ik juist verwachten dat ze het overdag wel doen (= warmer en dus beter voor de batterijen) en 's nachts niet, maar het is juist andersom.

De hele set heb ik geplaatst aan de achterkant van mijn huis (een rijtjeshuis).
Gisteren heb ik de HomeWizard - als test - verplaatst naar de voorkant van mijn huis, daarna de regensensor op een ander kanaal gezet en deze direct naast de HomeWizard geplaatst - probleem bleef hetzelfde. Dus als het een storingsbron is, is het een krachtige.

Ik heb ook een draadloos weerstation welke ik al had (en vziw niet samenwerkt met de HomeWizard) - daar heb ik de - net nieuwe - batterijen gisterenochtend ook uitgehaald.

Over de plaatsing - ik heb de HW boven op 1 van de slaapkamers staan (vensterbank) direct aan de achterkant van m'n huis. De sensoren staan vervolgens in de tuin - daar zit slechts enkele meters en een raam tussen (het zou een HR raam kunnen zijn, maar ook zonder het raam ertussen ervaar ik de problemen)
Ik ga nog enkele acties ondernemen om bepaalde oorzaken uit te kunnen sluiten:
- Als ze weer wegvallen: nieuwe sensor toevoegen en code leren
- Alleen thermometer 'aansluiten' (ook de regenmeter batterijen uit halen)
- Setje op een andere locatie (bijvoorbeeld mijn werk of m'n schoonmoeder oid) aansluiten (als het een storingsbron in mijn omgeving is, bijvoorbeeld van mijn buren, dan zou hij het op een andere locatie wel correct moeten functioneren.

Mocht ik dan meer info/aanwijzingen hebben dan meld ik mij weer - of met de oplossing, of met meer vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer

Ik had er ook last van dat ik vaak geen data kreeg te zien, afstand tot HW is ongeveer 10 meter.
De oplossing was batterijen eruit en de boel aansluiten op een 3V adapter. Even een beetje solderen en een draadje door de muur van de schuur boren, maar dan heb je altijd de maximale spanning en hoef je nooit meer batterijen te wisselen. Wel even de sensor afkitten daar waar je met de draad naar binnen gaat!
Voor alle sensoren op een enkele adapter aan te sluiten zou 300mA genoeg moeten zijn.
Een instelbare adapter koop je voor een tientje bij Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Los van de bovenstaande problemen - waar ik vanuit ga dat ik die kan oplossen - zijn de eerste ervaringen met de HW positief, en dat terwijl ik hem nog nieteens heb ingezet waarvoor ik hem wil gebruiken.

Wij hebben net onze tuin laten aanleggen (naja, de laatste puntjes worden op de i gezet) - inclusief tuinverlichting. Nu hadden we gepland om de schakelaars in het (nieuwe) houten schuurtje te plaatsen, maar eigenlijk wilden we ze ook vanaf binnen in huis aan en uit kunnen zetten, en dan bij voorkeur zonder van m'n huis een gatenkaas te maken voor alle snoeren/leidingen. Ik had al iets gehoord van domotica e.d., maar zag dat er nog veel van in de hobby-fase zit (zelf samenstellen van componenten, veel solderen, zelf programma's/scripts schrijven e.d.).
Het idee van lampen e.d. met mijn smartphone bedienen stond mij wel aan, dus even doorgezocht. Vervolgens zag ik dat KaKu een oplossing heeft, maar die vond ik wel erg beperkt en erg duur. Via de homepage van tweakers kwam ik al snel uit bij HW. Enkele reviews bekeken en gezien dat het nog niet 100% volwassen is, maar wel deed wat ik wilde (KaKu schakelen), en meer (weerstation en IPcam).

Dus de HW besteld, met weerstation en ook al snel een wireless ip cam (was in de aanbieding bij onedayfly voor 57 euro incl verzenden). Nu heb ik de HW, de ip cam en een gedeelte van het weerstation al geinstalleerd en het valt mij niet tegen - de eerste ervaringen zijn dus positief. De webinterface is duidelijk (maar er is ruimte voor verbetering) en het aansluiten gebruiksvriendelijk. En omdat het met KaKu werkt kan je bij een Gamma al snel enthousiast worden (ow, kijk eens wat er allemaal mogelijk is... Die deurbel is nieteens heel duur). Zelfs mijn vriendin ziet de potentie en (want daar gaat het voor een groot gedeelte om) de fun / het gadgetgehalte - en heeft daardoor geen problemen met de uitgaven.

Nu hoop ik deze week ook de installatie te kunnen maken waardoor ik de schakelaars - waar het mee begon - eindelijk kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer

Mischien nog een oplossing (gekopieerd van de HW kb):
Als meerdere weersensoren tegelijk wegvallen, is er meestal een storingsbron op 433Mhz bij gekomen. In veel gevallen is dit een KlikAanKlikUit zender die defect is, of niet van goede batterijen is voorzien. De zender blijft dan codes versturen op 433 Mhz, waardoor het signaal van weersensoren wordt weggedrukt. De oplossing hiervoor, is om tijdelijk alle zenders (KlikAanKlikUit afstandsbedieningen, magneetcontacten, deurbellen, bewegingsmelders, signaalversterkers, etc.) van batterijen te ontdoen. In veel gevallen verschijnt er plots weer alle data van de weersensoren. Is dit het geval, doe dan een voor een de batterijen weer in de zenders; zodra de thermometers wegvallen, is bekend welke zender de 'boosdoener' is.

Misschien heb je een schemer schakelaar oid die loopt te spammen op de bandbreedte? Ik zou een voor een de kakus uittrekken en dan kijken of je ergens een boosdoener vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Ik probeerde net even de lijst van compatible spullen te bekijken op de homewizard site, maar die is verdwenen sinds de site update.
Er staat wel nog een verwijzing naar 'benodigdheden en ondersteuning', maar dat is geen link.... Helaas.

Weet iemand of de alecto ws 5000 werkt met de HW?
Ik zag hem voor iets minder dan 100 euro in de rentepuntenwinkel van ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik zit nog met smart op de Heatlink te wachten.
Die was ons eind september beloofd en dat is het toch bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Voor Android is gister versie 2.61 van de app online gezet. Aangezien ik zelf thuis (nog) geen Homewizard heb, heeft iemand al gezien wat de verbeteringen zijn? Volgens mij zijn de release notes namelijk hetzelfde als die van 2.60.
jeroenpeiffer schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:00:
Eerdere Alecto weerstations werken niet met Homewizard, dus ik verwacht dat deze dat ook niet doet.
Ah, ik zie dat mijn vader ook een WS-5000 heeft, dus dan kan ik je een direct antwoord geven: Nee, dat werkt niet :)

[ Voor 50% gewijzigd door Yukkie op 17-09-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

jeroenpeiffer schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:00:

Als je dat bedrag er voor over hebt dan is de Cresta PWS720 bij de Kijkshop misschien een idee.
Dit is hetzelfde station als bij HW op de website wordt verkocht maar dan incl. display met usb.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 11:54

the-spawn

.: Dark Storm :.

Yukkie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:07:
Voor Android is gister versie 2.61 van de app online gezet. Aangezien ik zelf thuis (nog) geen Homewizard heb, heeft iemand al gezien wat de verbeteringen zijn? Volgens mij zijn de release notes namelijk hetzelfde als die van 2.60.
Ik heb deze ochtend de nieuwe app geinstalleerd en constateer dat Shared-Weather weer hersteld is.

Echter viel mij gisteren op dat mijn ENERGIE maand grafiek niet wordt weergegeven als voorheen. De staven zijn ontzettend dun en de as titel is niet wat het hoort te zijn.
Meerdere mensen die dit constateren?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Bedankt voor de input op het weerstation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jeej :)

Ik heb nu voice control via mijn telefoon. Lichten aan, uit, dimmen naar vooringestelde sterkte, deurbel laten gaan (geen flauw idee wat het nu is), etc.

Gebruikt:
* Tasker
* Autovoice
* Assistant Event for Tasker (om Google Voice te gebruiken voor Tasker)

De tasks zijn HTTP GET's, die via url's Homewizard aansturen.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 17-09-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:03:
http://www.indiegogo.com/...r-door-from-mobile-device

Iemand al besteld? Kan nog tot dinsdagochtend.
Helaas is de Android app pas in december beschikbaar.
Het werkt niet met homewizard, maar is naar mijn idee wel een geweldige aanvulling.
getwijfeld maar toch vanmorgen in het laatste uur besteld :+

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-04 23:29
Weet iemand of de signalen van de Logitech Harmony Hub door de HomeWizard ontvangen kunnen worden?

Dat zou fijn zijn, want dan kan ik met 1 fysieke afstandsbediening werken voor simpele scènes/handelingen waar ik niet een app voor wil starten.
bikermouse schreef op woensdag 18 september 2013 @ 00:45:
Weet iemand of de signalen van de Logitech Harmony Hub door de HomeWizard ontvangen kunnen worden?

Dat zou fijn zijn, want dan kan ik met 1 fysieke afstandsbediening werken voor simpele scènes/handelingen waar ik niet een app voor wil starten.
De logitech werkt met wifi en infrarood. Zie niet in hoe dit compitable zou kunnen zijn. Hoe had je in gedachten hetgeen te bouwen?

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 16:35
Die iDoorCam ziet er wel super gaaf uit. Toch maar niet besteld omdat ik niet gestoord wil worden op mijn telefoon als er iemand folders of post door mijn brievenbus duwt.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
In navolging van mijn eerdere problemen ('s nachts wel ontvangst weerstation, overdag niet) ben ik weer een paar stapjes dichterbij een 'oplossing' (naja, werkende situatie - tot op heden nog geen goede verklaring).

Na gepuzzel met de zenders:
- batterijen vervangen
- zender (thermometer) verplaatsen (onder andere direct naast de HW plaatsen)
- mogelijke stoorzenders uitschakelen

Wat geen oplossing bood, ben ik aan de 'wandel' gegaan met de HW zelf en kom tot verassende conclusies.
Ik had en heb de thermometer en regenmeter in de achtertuin geplaatst (regenmeter op tuintafel, thermometer op 1,5 m hoogte bij de schutting). Deze staan op ongeveer 3 meter afstand van de achtergevel.
Plaats ik nu de HW op de 1e verdieping bij het achterraam, dan heb ik problemen met de ontvangst. (afstand 3,5 a 4,5 meter)
Plaats ik de HW aan de voorkant (bij de voorgevel) van het huis op de begane grond (was toevallig een handige plek om hem even neer te zetten), dan werkt alles prima. (afstand 15 meter?)
Plaats ik de HW aan de achterkant van het huis op de begane grond, dan lijkt het (vooralsnog, heb hem er gisteravond neergezet) goed te werken. (afstand 3 a 4 meter)

Het lastigste is bepalen of hij wel of niet goed werkt, omdat de zenders maar met een beperkt interval zenden (en na een verplaatsing dus altijd even moet wachten...)

Ik concludeer voorlopig en voorzichtig dat niet alleen de afstand een factor is, maar ook dat het er op lijkt dat de zenders redelijk horizontaal zenden en met een kleine zendhoek. (immers, waarom heb ik goede ontvangst op de begane grond op 15 meter en 4 meter afstand, maar slechte ontvangst op de eerste verdieping en maar enkele meters afstand?)

Ik ga nog verder experimenteren - mocht ik toch nog tot andere conclusies komen dan meld ik dat natuurlijk. Ik wilde graag de HW op de eerste verdieping plaatsen aan de achterkant, dus moet even kijken hoe ik dat voor elkaar krijg. Wellicht toch een idee om de zenders verder 'naar achteren' te plaatsen in de hoop dat dat het probleem oplost.

Nu nog een geschikte locatie zien te vinden voor de windmeter... (het liefst niet te veel in het zicht :| )

• BPi

BPi

prutser387 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 07:09:
Die iDoorCam ziet er wel super gaaf uit. Toch maar niet besteld omdat ik niet gestoord wil worden op mijn telefoon als er iemand folders of post door mijn brievenbus duwt.
Ik denk dat dit uit te schakelen is. Over een paar weken meer :9~

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:55
anandus schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:33:
Jeej :)

Ik heb nu voice control via mijn telefoon. Lichten aan, uit, dimmen naar vooringestelde sterkte, deurbel laten gaan (geen flauw idee wat het nu is), etc.

Gebruikt:
* Tasker
* Autovoice
* Assistant Event for Tasker (om Google Voice te gebruiken voor Tasker)

De tasks zijn HTTP GET's, die via url's Homewizard aansturen.
Heb je misschien vvorbeelden hoe eventueel een regel eruit ziet om bv een lamp aan te doen?
Weet jij misschien waar ik iets kan vinden om het 1 en ander in te stellen om de HW app te bedienen?
Lijkt me leuk om dit ook te proberen.
Bedankt.

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 10:02
Inmiddels heb ik ook de watermeter binnen voor de SENSUS 620. Zoals eerder gemeld in deel 1.

http://www.brinck.nl/prod...brinck/hri-puls-unit.html

Even het dekseltje verwisselen en het meterwerk draaien t.o.v. het deksel. Daarna de sensor er op schroeven (torx) en wit + bruin op de S2 poort aansluiten.

Nadeel is dat de homewizard als laagste C waarde 10 kent, en niet 1. Deze geeft namelijk 1 puls bij 1 liter. Ik zie dus 0,1 liter i.p.v. 1,0 liter. Morgen maar even Homewizard bellen.

Ik heb er overigens omwille van de order en verzendkosten 2 besteld, dus mocht iemand interesse hebben in een watersensor voor de sensus 620. Stuur me even een bericht dan delen we als het ware de order/verzendkosten. Een aantal mensen in mijn omgeving hebben ook een homewizard, dus wie het eerst komt...

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:55
the-spawn schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:56:
[...]

Ik heb deze ochtend de nieuwe app geinstalleerd en constateer dat Shared-Weather weer hersteld is.

Echter viel mij gisteren op dat mijn ENERGIE maand grafiek niet wordt weergegeven als voorheen. De staven zijn ontzettend dun en de as titel is niet wat het hoort te zijn.
Meerdere mensen die dit constateren?
De maand grafiek is bij mij ook weergegeven in hele dunne streepjes. Heb je niks aan zo.
Als ik op een kolom druk in de weekweergave krijg ik ook het verbruik van die dag niet te zien. Heeft wel eens gewerkt maar later ook niet meer na de updates. Werkt dit bij anderen nog wel?
Pagina: 1 2 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!