Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:32
martinvdm schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:05:
[...]

Begin ook eens om te controleren of je geen algeheel WiFi probleem hebt. Wellicht kan het ook helpen om Channel width op 20mhz te zetten en een vast kanaal, bijvoorbeeld 1. Beste ff kijken in je omgeving welk kanaal je beste kan kiezen. Ook wil een feature als WMM APSD wel eens issues geven, probeer eens als dat uit staat.
Super voor de tips. Ik kan met wifi analyzer op de gsm kijken hoe het hier gesteld is, en ik ben de enige rond deze channels, en hoog in de lucht overal. Geen stoorzenders zo lijkt het.

In de Asus bak:
- channel staat op 20/40 mhz auto
- control channel 11
- opgezocht wat wmm apsd is; Enable WMM APSD heb ik van enable naar disable gezet
- wireless mode (bgn): auto en b/g protection is ON
- set IP isolated: NO
- roaming assistant: disable
- Optimize ack suppression op disable

Morgen mss ff printscreens :/
Thanks!

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:30:
[...]

Super voor de tips. Ik kan met wifi analyzer op de gsm kijken hoe het hier gesteld is, en ik ben de enige rond deze channels, en hoog in de lucht overal. Geen stoorzenders zo lijkt het.

In de Asus bak:
- channel staat op 20/40 mhz auto
- control channel 11
- opgezocht wat wmm apsd is; Enable WMM APSD heb ik van enable naar disable gezet
- wireless mode (bgn): auto en b/g protection is ON
- set IP isolated: NO
- roaming assistant: disable
- Optimize ack suppression op disable

Morgen mss ff printscreens :/
Thanks!
Zou beginnen met channel width, vast kanaal en wmm uit.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
martinvdm schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:34:
[...]

Zou beginnen met channel width, vast kanaal en wmm uit.
Dit heb ik dus als ik het goed heb, vast kanaal 11, channel op 20/40 auto, (als ik naar 20 vast ga, lever ik dan in op snelheid?) en wwm is uit nu :)

Even uitzoeken wat ik nog evt. niet perfect heb staan nu:

2.4ghz:
Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/68u1.JPG

5ghz:
Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/68u2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/68u3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/68u4.JPG

Is Qos aanzetten nog een optie? Staat nu standaard uit. Maar dan zou ik de HW(heeft al vast intern IP) en mijn gsm(ook vast IP) in de lijst highest prio moeten geven. Maar dan moet ik ook een port en protocol weten?!
Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/qos2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/qos1.JPG

Trouwens al lange tijd de antenne mod gedaan (de onboard chip is niet meer verbonden/werkend, de signaal draad van de antenne zit aan de losgemaakte C125):
Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/hwmod1.jpg

Edit: zat te denken, de ontvangst van 1 of 2 dimmers is nog niet optimaal en faalt soms. IS het een idee om een versterker + betere antenne te modden op de HW?

Dus dit http://www.ebay.com/itm/N...d36fa3:g:7SgAAOSw6EhUSH63 + http://www.ebay.com/itm/4...82b9c7:g:NckAAOSwXYtY23Y0, maar gaat dit werken en fik ik de antenne niet uit? En iemand een idee of die versterker dus ook geschikt is voor de RX.TX van de 433mhz HW? (of zeg ik nu wat doms...) :X

[ Voor 50% gewijzigd door PCJR op 06-07-2017 12:41 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij mij was bij mijn vorige access point het resultaat het beste als ik een vast kanaal had ingesteld. Ik heb overigens de HW ook een vast ip adres gegeven. Ik kan me voorstellen dat dat wel fijn werkt als je lokaal op je HW zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:46
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:54:
[...]

Dit heb ik dus als ik het goed heb, vast kanaal 11, channel op 20/40 auto, (als ik naar 20 vast ga, lever ik dan in op snelheid?) en wwm is uit nu :)

Even uitzoeken wat ik nog evt. niet perfect heb staan nu:

2.4ghz:

Is Qos aanzetten nog een optie? Staat nu standaard uit. Maar dan zou ik de HW(heeft al vast intern IP) en mijn gsm(ook vast IP) in de lijst highest prio moeten geven. Maar dan moet ik ook een port en protocol weten?!

Trouwens al lange tijd de antenne mod gedaan (de onboard chip is niet meer verbonden/werkend, de signaal draad van de antenne zit aan de losgemaakte C125):

Edit: zat te denken, de ontvangst van 1 of 2 dimmers is nog niet optimaal en faalt soms. IS het een idee om een versterker + betere antenne te modden op de HW?

Dus dit http://www.ebay.com/itm/N...d36fa3:g:7SgAAOSw6EhUSH63 + http://www.ebay.com/itm/4...82b9c7:g:NckAAOSwXYtY23Y0, maar gaat dit werken en fik ik de antenne niet uit? En iemand een idee of die versterker dus ook geschikt is voor de RX.TX van de 433mhz HW? (of zeg ik nu wat doms...) :X
Qua Wifi instellingen:
- 20MHz instellen (komt meestal je snelheid ten goede, maar ik zou zowieso op 5Ghz zitten met je clients :) ).
- QoS uitzetten, heb je normaal gesproken niet nodig
- Beamforwarding uitzetten op 2.4Ghz, helpt toch niet veel en HW kan er misschien niet goed mee overweg.
- Merlin upgraden, 3.74 is best oud, ik zit nu op 3.80
- Kijk ook nog even na of kanaal inderdaad het meest rustige kanaal is in jouw buurt.

Qua antennemod:
- Naast de gewone antennemod zou ik niet zo snel meer gaan spelen met de HW. Je kan evt een dipool antenne maken (zie bhoek in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2")

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

daxy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:45:
[...]
....
Qua Wifi instellingen:
... maar ik zou zowieso op 5Ghz zitten met je clients ....
Doet de HW niet aan mee, bovendien wordt het bereik minder. (ik weet niet of dat een probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
- 20 mhz ingesteld
- wmm is uit
- qos is uit (tenzij iemand positieve ervaring heeft met dit +homewizard)
- 5ghz is uit, heb hier geen apparaten voor (jawel heb ik wel maar die wil ik op 2.4 aangezien alle cams + home wizard ook op 2.4 zit)
- beam universal en explicit is terug aan (uit gaf dit echt crap bereik en snelheid op mijn gsm boven)
- kanaal 11 is aan, hier is het rustig

Toch wil ik nog iets met de HW doen:
Afbeeldingslocatie: https://gd4.alicdn.com/imgextra/i4/649374428/T2LgE0XfFXXXXXXXXX_!!649374428.jpg

met:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMVgxMDAx/z/DAgAAOSw1S9Wg7oV/$_12.JPG?set_id=880000500F

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:57:
- 20 mhz ingesteld
- wmm is uit
- qos is uit (tenzij iemand positieve ervaring heeft met dit +homewizard)
- 5ghz is uit, heb hier geen apparaten voor (jawel heb ik wel maar die wil ik op 2.4 aangezien alle cams + home wizard ook op 2.4 zit)
- beam universal en explicit is terug aan (uit gaf dit echt crap bereik en snelheid op mijn gsm boven)
- kanaal 11 is aan, hier is het rustig

Toch wil ik nog iets met de HW doen:
[afbeelding]

met:
[afbeelding]

>:)
Ik werk al jaren met een vrij aparte externe antenne. Zie mijn post in 2015:
martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Werkt naar volle tevredenheid. Ook heb ik WiFi voorzien van een externe antenne en werkt ook prima. Overige zou ik juist wel, indien je over 5ghz geschikte devices beschikt, deze juist op die frequentie willen gebruiken. Is veel rustiger en heeft een hogere bandbreedte. QoS zou ik absoluut uit laten, dan kan voor veel issues zorgen. Zeker in die goedkope routers heb ik dat nooit als echt goed werkend ervaren.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
martinvdm schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:58:
[...]

Ik werk al jaren met een vrij aparte externe antenne. Zie mijn post in 2015:
martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Werkt naar volle tevredenheid. Ook heb ik WiFi voorzien van een externe antenne en werkt ook prima. Overige zou ik juist wel, indien je over 5ghz geschikte devices beschikt, deze juist op die frequentie willen gebruiken. Is veel rustiger en heeft een hogere bandbreedte. QoS zou ik absoluut uit laten, dan kan voor veel issues zorgen. Zeker in die goedkope routers heb ik dat nooit als echt goed werkend ervaren.
Ok QoS uitlaten dus, evt 5ghz aan voor wat devices; alleen dan kan ik de 2.4ghz troep (waaronder de HW) niet meer benaderen met de 5ghz devices...

Die antenne, ik ga ook zoiets bestellen. En dan met SMA verloop/connector in de HW behuizing.
Maar een 5v versterker? Is dat nog te proberen zoals die in die link? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let op dat zo'n versterker vaak problemen geeft met de ontvangstkwaliteit.
Zenden gaat dan wel veel harder (harder dan je mag) , maar ontvangst dus minder goed.

Een goede antenne is gewoonweg de beste oplossing.
Je zou zoiets kunnen proberen: https://www.conrad.nl/nl/...-plane-gp-433-190073.html
Al kan ik me voorstellen dat de WAF daarvan ietwat minder zou kunnen zijn. :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:08:
[...]

Ok QoS uitlaten dus, evt 5ghz aan voor wat devices; alleen dan kan ik de 2.4ghz troep (waaronder de HW) niet meer benaderen met de 5ghz devices...

Die antenne, ik ga ook zoiets bestellen. En dan met SMA verloop/connector in de HW behuizing.
Maar een 5v versterker? Is dat nog te proberen zoals die in die link? :9
Waarom zou je deze devices onderling niet meer kunnen bedienen? Andere band betekend niet ander netwerk...
Wat td-er zegt zou ik ook doen. Liever goede antenne en geen versterkers, daarmee Kun je hele vreemde dingen krijgen of zelfs slechter werken dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
TD-er schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:59:
Let op dat zo'n versterker vaak problemen geeft met de ontvangstkwaliteit.
Zenden gaat dan wel veel harder (harder dan je mag) , maar ontvangst dus minder goed.

Een goede antenne is gewoonweg de beste oplossing.
Je zou zoiets kunnen proberen: https://www.conrad.nl/nl/...-plane-gp-433-190073.html
Al kan ik me voorstellen dat de WAF daarvan ietwat minder zou kunnen zijn. :)
Ik heb nu die kleine Conrad antenne erop. Merk wel zeker verschil. Maar wil beter :> Die van jou link is misschien wat te gortig...
En uhm...de Homewizard....moet die op 433 ook ontvangen??
Edit: klopt, ik was in de war met 868 terugkoppeling. De HW ontvangt ook :+

[ Voor 5% gewijzigd door PCJR op 06-07-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
martinvdm schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Waarom zou je deze devices onderling niet meer kunnen bedienen? Andere band betekend niet ander netwerk...
Wat td-er zegt zou ik ook doen. Liever goede antenne en geen versterkers, daarmee Kun je hele vreemde dingen krijgen of zelfs slechter werken dan zonder.
Ik meen toen eens getest te hebben met mijn gsm op 5ghz. Toen kon ik geen directe verbinding maken met de HW die op 2.4 zit... :?

edit: weet ook alweer waarom ik 5ghz toen heb uitgezet. 5ghz onder ging wel, ac68u in meterkast. Maar boven was t crap, weinig signaal, nieuwbouwhuis. En wissel tussen onder 5 en boven 2.4 ging toen niet lekker of helemaal niet dus toen besloten alles op 2.4 te zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door PCJR op 07-07-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:15:
[...]

En uhm...de Homewizard....moet die op 433 ook ontvangen??
Hoe kan 'ie anders registreren of schakelaars bediend worden?
En 433 MHz thermometers, bewegingsmelders, deursensoren, enz.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:16:
[...]

Ik meen toen eens getest te hebben met mijn gsm op 5ghz. Toen kon ik geen directe verbinding maken met de HW die op 2.4 zit... :?
Dat is dan iets geks in je router/accesspoint.
Bijvoorbeeld dat je de 5 GHz WiFi op je modem hebt en de 2.4 GHz WiFi op een aparte router die niet in bridge mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
weet iemand of er een issue is met de notificaties (ios). alleen sms en local notificaties (met de app open) werkt nog. de ios hw notificates via apple lijken niet meer binnen te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bhoek schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:42:
weet iemand of er een issue is met de notificaties (ios). alleen sms en local notificaties (met de app open) werkt nog. de ios hw notificates via apple lijken niet meer binnen te komen
Hier geen problemen, ook de voorbije uren niet. (ik heb gemiddeld wel 3 notificaties per uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
ok bedankt. geen idee hoe ik de registratie van mobiel op nieuw kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:46
bhoek schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:13:
ok bedankt. geen idee hoe ik de registratie van mobiel op nieuw kan doen.
Kijk hier eens in de app:
- Menu
- Account
- Alle ontvangers

Misschien kan je hier je oude verwijderen en/of nieuwe toevoegen

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
heb de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu kon ik 'm opnieuw registreren en nu werkt het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
is er iemand die sinds gisteren of vandaag geen notificaties meer ontvangt op zijn iphone?
De rest wordt wel geregistreerd, bvb. deur open, licht aan, maar geen notificatie meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipse2006
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
grtvan schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:55:
is er iemand die sinds gisteren of vandaag geen notificaties meer ontvangt op zijn iphone?
De rest wordt wel geregistreerd, bvb. deur open, licht aan, maar geen notificatie meer......
Ik krijg / heb ook de indruk dat ik minder of geen notificaties meer krijg op mijn iPhone. Ik zal er meer op gaan letten of ik morgen überhaupt meldingen binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Hoe kan het gebeuren dat de signaalsterkte van de homewizard zo erg wisselt met de sterkte, De homewizard zit vast aan de muur en de router, Netgear R7000, komt ook niet van de vaste plek af.
https://drive.google.com/...4Nlo0VHM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...sxpFomKPR-OVBOc3BydHRZakU

[ Voor 108% gewijzigd door wbkk op 15-07-2017 18:34 . Reden: krijg foto's niet meer gewoon toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipse2006
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
grtvan schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:55:
Ik heb het even in de gaten gehouden, ik mis heel soms wel eens een melding maar het werkt toch wel vrij goed. De dagen ervoor miste ik volgens mij wel meer meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbkk schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:16:
Hoe kan het gebeuren dat de signaalsterkte van de homewizard zo erg wisselt met de sterkte, De homewizard zit vast aan de muur en de router, Netgear R7000, komt ook niet van de vaste plek af.
https://drive.google.com/...4Nlo0VHM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...sxpFomKPR-OVBOc3BydHRZakU
Signaalsterkte kan door heel veel factoren sterk wisselen.
  • Magnetron die aan staat (mag ook bij de buren zijn)
  • Veel verkeer op hetzelfde kanaal (mag ook bij de buren zijn, vaak 's avonds meer verkeer)
  • Een accesspoint ergens in de buurt die (tijdelijk) even naar hetzelfde kanaal verhuist (kanaal op "auto" ingesteld)
  • Veel Bluetooth-verkeer
  • Het weer (hoeveelheid vocht in de lucht, niet te verwarren met relatieve luchtvochtigheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:48
Ik kwam dit weekend ook Homewizard tegen, en heb hier een beetje zitten lezen... wat een hoop interessante leuke speledingen kun je er mee doen zeg! :)

Wel lees ik op o.a. hun eigen forum wel eens berichten dat het basisstation er na een jaar mee op kan houden, hebben jullie daar toevallig ervaring mee?

Ik ben namelijk op zoek naar iets om o.a. het volgende te gaan regelen (bij mij en bij m'n vader):
- verlichting regelen (met acties zoals "film"-settings, maar ook op zonsopgang/-ondergang)
- deurbel regelen
- voordeur kunnen openen (op termijn)
- IP camera op aansluiten (mits dat mogelijk is i.c.m. opnemen op NAS)

De HomeWizard lijkt het meeste zonder problemen te kunnen met de losse modules van o.a. KaKu, met uitzondering van misschien m'n laatste wens, maar dat is geen dealbreaker :)

Ik heb alleen al een half jaar eigenlijk niets vernomen van HomeWizard op zowel Twitter als op hun eigen nieuwspagina. Liggen de ontwikkelingen even op een laag pitje of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joramoudenaarde schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:17:
Ik kwam dit weekend ook Homewizard tegen, en heb hier een beetje zitten lezen... wat een hoop interessante leuke speledingen kun je er mee doen zeg! :)

Wel lees ik op o.a. hun eigen forum wel eens berichten dat het basisstation er na een jaar mee op kan houden, hebben jullie daar toevallig ervaring mee?
[...]
Mijn exemplaar doet het in elk geval al zo'n 4 jaar.
Wat ik in de topics hier wel eens ben tegengekomen is dat de 5V adapter soms kuren kan geven, maar dat is gewoon zo'n USB lader ding. Die heb je ook in heel veel variaties van kwaliteit.

Wat soms ook wel eens wil gebeuren is dat de WiFi kuren heeft, maar met een apart basisstation voor de HomeWizard is dat ook veel minder een probleem.

En inderdaad, erg weinig activiteit van het HW-front de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:48
Het zal vast niets zijn, maar ik hoop dat ze lekker doorgaan met hun product en software ontwikkelingen... kom ik éindelijk een systeem tegen waar ik met m'n knobbel nog mee kan werken, is het een beetje stil aan de overkant! ;)

Maar over 5V en USB-lader gesproken... zou je zo'n basisstation dan niet ook gewoon via een USB-kabel op je router kunnen aansluiten? Bijvoorbeeld een Airport Extreme? Daar kun je ten slotte ook een externe HD op aansluiten. Scheelt weer een stopcontact en wat draadjes lijkt me!

p.s.: ik kreeg wel snel een reactie op een vraag die ik zojuist stelde, dus zo stil zal 't gelukkig niet zijn denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:28
Kan je jou oplossing iets meer toelichten, misschien ook een foto? Je hebt het over een danfoss waxklep, welke eingenlijk dus gebruikt word voor verwarmingen aan te sturen. Is het mogelijk om deze klep ook tussen een standaard Gardena tuinslang te zetten? Zelf moet ik deze klep buiten plaatsen, is deze een beetje waterdicht of moet er een behuizing omheen?
MadDog11 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:25:
Tja, heb gewoon het gardena microdripsysteem http://www.gardena.com/nl...-bloempotten-m/967039401/ gepakt en in plaats van een bewateringscomputer buiten te plaatsen een danfoss waxklep https://www.heatingcontro...ermal-actuator-p-346.html op 230 V binnen geplaatst en een tussenstekker van kaku, inmiddels een zwave uitvoering geplaatst en rules aangemaakt in de homewizard, aan om zonsondergang en 10, 11, 12, 13 en 14 min na zonsondergang uit laten schakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 22:06
De danfoss klep monteer je normaal op een koperen of stalen leiding en bestaat uit een metalen huis, zelf zou ik hem niet tussen een gardena tuinslang zetten in verband met de waterdruk en de mindere bestandheid van een tuinslang met een hogere waterdruk.
Verder ben ik er geen voorstander van om een klep die normaal voor binnengebruik bedoeld is en op die manier door een fabrikant ontworpen is, buiten te plaatsen.

Dus het antwoord op je beide vragen, ik zou dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Laatst online: 13:28
Met een danfoss klep gaat het dus in mijn situatie niet lukken. Na even wat zoeken kwam ik tot de volgende oplossing:

- JP Fluid Magneetventiel ST-IA 1/2'' Messing EPDM 0.5-16bar 24V AC
- 2 X G1/2 tuinslangkoppeling
- Comatec TBD202024P Din-rail netvoeding 20 V/AC 0.8 A 20 W

Allemaal in een waterdichte behuizing op de schutting gemonteerd. De stekker van de transformator gaat uiteindelijk in een Kaku AGDR-3500 Stopcontact Schakelaar voor buiten. Graag jullie mening over deze oplossing, is het bijvoorbeeld handig om een transformator aan / uit te zetten met een Kaku AGDR-3500 Stopcontact? Of is het gewoon geen goed plan om dit buiten in een waterdichte behuizing te plaatsen? Alle input is welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:23
Hoe maak ik verbinding met mijn nieuwe router? Ik probeer het met de HomeWizard Configuration Tool. Alleen als ik hem via usb aansluit gebeurt er helemaal niks. Driver is geinstalleerd.
Type is wbx12. HW is niet anders benaderbaar? HW Online kun je ook niks doen.

[ Voor 13% gewijzigd door DeBaroN op 19-07-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2023
Iemand die een oplossing heeft misschien?

Ik heb een aroma lampje met deze stekker : een een battery charger staat erop input 100-240 V
50/60 Hz 0.5A max. Output 24 V 500mA

Er zit een aan/uit knopje op dat ik door meerdere keren drukken kan bedienen 1x drukken geur en kleur 2x drukken alleen geur etc.

Als ik een gewone KAKU schakelaar aan de stekker zet kan ik wel uit zetten maar aan gaat niet meer dan moet ik weer op knopje van lampje drukken.

Kan ik dit zo maken dat het wel werkt? Wil uiteindelijk een magneet contact op deur wc en KAKU schakelaar aromalampje aan kunnen zetten en auto off timer via HW.
Ik heb in de buurt daar ook een acm 1000 tot beschikking die er zit voor de buitenlamp.

[ Voor 16% gewijzigd door oertje op 24-07-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:17:
Iemand die een oplossing heeft misschien?

Ik heb een aroma lampje met deze stekker : een een battery charger staat erop input 100-240 V
50/60 Hz 0.5A max. Output 24 V 500mA

Er zit een aan/uit knopje op dat ik door meerdere keren drukken kan bedienen 1x drukken geur en kleur 2x drukken alleen geur etc.

Als ik een gewone KAKU schakelaar aan de stekker zet kan ik wel uit zetten maar aan gaat niet meer dan moet ik weer op knopje van lampje drukken.

Kan ik dit zo maken dat het wel werkt? Wil uiteindelijk een magneet contact op deur wc en KAKU schakelaar aromalampje aan kunnen zetten en auto off timer via HW.
Ik heb in de buurt daar ook een acm 1000 tot beschikking die er zit voor de buitenlamp.
Ken het lampje niet maar lijkt erop dat de schakelaar geen fysieke schakelaar is en dus standaard uit is. Kun je niet de schakelaar ertussen vandaan halen over bruggen? Wellicht helemaal afknippen en direct op de kaku?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
baronruud schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:55:
Hoe maak ik verbinding met mijn nieuwe router? Ik probeer het met de HomeWizard Configuration Tool. Alleen als ik hem via usb aansluit gebeurt er helemaal niks. Driver is geinstalleerd.
Type is wbx12. HW is niet anders benaderbaar? HW Online kun je ook niks doen.
Ik quote mezelf maar even, niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baronruud schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:43:
[...]

Ik quote mezelf maar even, niemand ?
Heb je ook al een andere mini-USB kabel geprobeerd?
Er zijn best wel veel mini-USB kabels in omloop die de data-lijnen te ver naar binnen hebben waardoor je eigenlijk alleen de power naar buiten voert en niet de data.
Sowieso moet je 'm in apparaatbeheer terugvinden wanneer aangesloten.
Volgens mij als een extra seriële poort, maar dat is heel lang geleden dat ik 'm hier aangesloten heb op de PC.

Er is volgens mij ook tegenwoordig een config-mode in de (Android?) app. Ik heb er nooit mee gespeeld, maar kan me voorstellend dat je daarmee 'm wellicht opnieuw kunt verbinden? Ik zou alleen niet weten hoe je dan moet verbinden met de HW, dus wellicht dat 'ie zich dan als een accesspoint voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
martinvdm schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:35:
[...]

Ken het lampje niet maar lijkt erop dat de schakelaar geen fysieke schakelaar is en dus standaard uit is. Kun je niet de schakelaar ertussen vandaan halen over bruggen? Wellicht helemaal afknippen en direct op de kaku?
Dank voor antwoord,maar nee de schakelaar is ingebouwd in de voet een soft drukknop,maar heb nu zelf de oplossing, ik heb de schakelaar aan en toen strak afgeplakt nu werkt het wel. lamp blijft aan zodat KAKU werkt.

dank voor meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:28:
[...]

Er zijn best wel veel mini-USB kabels in omloop die de data-lijnen te ver naar binnen hebben waardoor je eigenlijk alleen de power naar buiten voert en niet de data.
Volgens mij als een extra seriële poort, maar dat is heel lang geleden dat ik 'm hier aangesloten heb op de PC.

Er is volgens mij ook tegenwoordig een config-mode in de (Android?) app. Ik heb er nooit mee gespeeld, maar kan me voorstellend dat je daarmee 'm wellicht opnieuw kunt verbinden? Ik zou alleen niet weten hoe je dan moet verbinden met de HW, dus wellicht dat 'ie zich dan als een accesspoint voordoet?
Zoals ik het lees heb je aangesloten met usb aan de nieuwe router? Je moet de HW met usb aan je pc/laptop verbinden. en dan de tool draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
TD-er schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:28:
[...]

oertje schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:22:
[...]

Zoals ik het lees heb je aangesloten met usb aan de nieuwe router? Je moet de HW met usb aan je pc/laptop verbinden. en dan de tool draaien.
Heb de HW rechtstreeks op de laptop aangesloten natuurlijk . Alleen geen lampje niks, onder beheer geen device ofzo. Is ook de enige dat oude type usb kabel wat ik kon vinden. Zal wel aan de kabel liggen.

Via config mode in de Android app kan ik hem niet benaderen, aangezien de HW niet in het netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De HomeWizard wordt standaard ook gevoed met een mini-USB kabel. Heb je die (meegeleverde) kabel ook al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
TD-er schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:52:
De HomeWizard wordt standaard ook gevoed met een mini-USB kabel. Heb je die (meegeleverde) kabel ook al gebruikt?
Ik heb alleen nog de meegeleverde adapter. Zat er destijds ook een aparte usb kabel bij?
Ding is al zo oud en waar die kabel is gebleven, als die er bij zat....
Maar dat zou dan de enige manier zijn, via de juiste usb. Lekker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baronruud schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:46:
[...]

Ik heb alleen nog de meegeleverde adapter. Zat er destijds ook een aparte usb kabel bij?
Ding is al zo oud en waar die kabel is gebleven, als die er bij zat....
Maar dat zou dan de enige manier zijn, via de juiste usb. Lekker handig.
Die USB kabel zat "vroeger" vrijwel overal bij.
Denk aan navigatieapparaten, filmcamera, externe hdd, dashcam, GPS-ontvangers/loggers, oude mobieltjes (tot 2009 ongeveer) etc.
Maar kijk anders eens in de mini-USB stekker, of de middelste pinnetjes een stuk dieper liggen dan de buitenste 2.
Goedkope kabeltjes willen ook nog wel eens alleen maar de laad-pinnen hebben doorverbonden vanuit de grote USB-A connector.
De middelste pinnen horen iets dieper te liggen, maar niet dieper dan ongeveer op deze foto te zien is:
Afbeeldingslocatie: https://www.togadget.nl/image/cache/data/SMKLP/micro-to-mini3-500x500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-02-2023
Beste Tweakers,

Sinds een tijdje ben ik thuis bezig met Domotica. Ik gebruik hier voor dan geen HomeWizzard, maar een RaspberryPi met Domoticz en een zender van RFxCom (RFXtrx433E USB 433.92MHz Transceiver) om verschillende Kaku schakelaars te schakelen.

Nu is mijn volgende project de Mechanische Ventilatie in huis automatisch laten schakelen. Ik heb er al veel informatie over gevonden in het forum, maar nog niet exact hoe ik het zou willen hebben.

Huidige situatie:
3standen schakelaar in de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaNw2L4CoR6-3l4gDqL2ZpqKu4hGeb5cr7BTl4XclQFLC_thbo

deze is aangelsoten zoals op deze foto (de schakelaar rechts)
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/90771_CIMG2970_1.jpg

Mechanische Ventialtie op zolder aangesloten op een perilex stekker:
Afbeeldingslocatie: https://www.electrawinkel.nl/images/abl_perilex_haaks.jpg

Ik wil dit graag schakelbaar maken dmv KaKu en als dat niet werkt wil ik Z-Wave aanschaffen.

Het liefst zou ik de originele 3 standen schakelaar in de keuken behouden en hier achter een KaKu module plaatsen zodat de schakelaar het nog gewoon blijft doen. Ik zie bijvoorbeeld een AWMR-300 Mini Inbouw Schakelaar voor me (of een adndere KaKu module) achter de 3 standen schakelaar. Deze zou ik dan dmv de 3 standenschakelaar willen schakelen en aanmaken in Domoticz als schakelaar waarmee ik dan eveneens de MV aan en uit kan zetten.

Bij voorkeur blijven alle 3 de standen werken, als alleen 1 en 3 het blijven doen zou dit ook niet erg zijn.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik hoop dat mijn beschrijving duidelijk is en dat iemand mij hier mee kan helpen.

Ik weet dat er al veel beschreven is over KaKu en MV maar heb dit er nog niet uit kunnen halen. Ik ben zelf niet heel technisch en zie solderen oid niet echt zitten, vandaar dat ik hoop dat het op deze manier zou kunnen.

(de gebruikte fotos zijn overigens niet van mij, maar gevonden met google image ;))
Alvast bedankt voor enige hulp/mee denken! _/-\o_

ps. ik hoop dat het niet te veel off-topic is omdat het niet (echt) over Home-Wizzard gaat... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomtommert schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:44:
Beste Tweakers,

Sinds een tijdje ben ik thuis bezig met Domotica. Ik gebruik hier voor dan geen HomeWizzard, maar een RaspberryPi met Domoticz en een zender van RFxCom (RFXtrx433E USB 433.92MHz Transceiver) om verschillende Kaku schakelaars te schakelen.

Nu is mijn volgende project de Mechanische Ventilatie in huis automatisch laten schakelen. Ik heb er al veel informatie over gevonden in het forum, maar nog niet exact hoe ik het zou willen hebben.

Huidige situatie:
3standen schakelaar in de keuken:
[afbeelding]

deze is aangelsoten zoals op deze foto (de schakelaar rechts)
[afbeelding]

Mechanische Ventialtie op zolder aangesloten op een perilex stekker:
[afbeelding]

Ik wil dit graag schakelbaar maken dmv KaKu en als dat niet werkt wil ik Z-Wave aanschaffen.

Het liefst zou ik de originele 3 standen schakelaar in de keuken behouden en hier achter een KaKu module plaatsen zodat de schakelaar het nog gewoon blijft doen. Ik zie bijvoorbeeld een AWMR-300 Mini Inbouw Schakelaar voor me (of een adndere KaKu module) achter de 3 standen schakelaar. Deze zou ik dan dmv de 3 standenschakelaar willen schakelen en aanmaken in Domoticz als schakelaar waarmee ik dan eveneens de MV aan en uit kan zetten.

Bij voorkeur blijven alle 3 de standen werken, als alleen 1 en 3 het blijven doen zou dit ook niet erg zijn.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik hoop dat mijn beschrijving duidelijk is en dat iemand mij hier mee kan helpen.

Ik weet dat er al veel beschreven is over KaKu en MV maar heb dit er nog niet uit kunnen halen. Ik ben zelf niet heel technisch en zie solderen oid niet echt zitten, vandaar dat ik hoop dat het op deze manier zou kunnen.

(de gebruikte fotos zijn overigens niet van mij, maar gevonden met google image ;))
Alvast bedankt voor enige hulp/mee denken! _/-\o_

ps. ik hoop dat het niet te veel off-topic is omdat het niet (echt) over Home-Wizzard gaat... :D
Ligt er een beetje aan of je alle drie de standen wilt schakelen of alleen hoog/uit. Daarnaast is het wellicht gemakkelijker om de direct de unit zelf te schakelen, maar dan wel even aangeven welk merk en type je hebt. Voor een Itho eco heb ik al eerder instructies gegeven in dit topic en die kun je veelal direct op de print schakelen mer behoud van schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk ook eens naar de mechanische ventilator zelf.
Vaak is dat een AC-apparaat wat niet heel erg zuinig is.
Je hebt tegenwoordig DC-varianten die tot zo'n 80% in verbruik kunnen schelen tov. de oudere AC-versie.
Dus misschien ook een idee om daar naar te kijken en dan zijn er ook versies die je kunt sturen met een DC-spanning van 0..10V en daar heeft KAKU een hele leuke LED-dimmer voor die prima samenwerkt met HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
martinvdm schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:09:
[...]

Ligt er een beetje aan of je alle drie de standen wilt schakelen of alleen hoog/uit. Daarnaast is het wellicht gemakkelijker om de direct de unit zelf te schakelen, maar dan wel even aangeven welk merk en type je hebt. Voor een Itho eco heb ik al eerder instructies gegeven in dit topic en die kun je veelal direct op de print schakelen mer behoud van schakelaar.
Hoi Martin, ik heb een stork air type CME 16/2-3-12 daaraan een perilex stekker die in een perilex wcd gaat

Als ik de perilex wcd eraf halen en een gewone wcd erop zet welke draden dan weg ? zwart en grijs?
En dan de perilex stekker welke draden weg en hoe een gewone stekker aansluiten? Moet er een lus tussen Bruin L1 en grijs L2? en moet de lus in de gewone wcd of in de stekker?

Het is een oudje en is voor mij voldoende als ik een KAKU stopcontact schakelaar erop kan zetten dan en kan schakelen met de HW. Hoog/laag of Hoog /uit is voldoende net wat haalbaar is, de driestanden schakelaar gaat er tussen uit.

Kun je me helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door oertje op 31-07-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Laatst online: 18:06
Aangezien ik de laatste weken nogal last heb dat Taken niet meer goed uitgevoerd worden en vaak geen verbinding meer heb met Homewizard ben ik eens gaan kijken in Homewizard Online.
Tot mijn groet verbazing zie ik dat ,behalve op 2 mei 2017, GEEN maandelijkse backup is gemaakt!
Komt dat omdat mijn systeem het blijkbaar te druk heeft of hebben anderen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als ik de backup kalender moet geloven dan is 2 mei 2017 de enige backup die ooit gemaakt is :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:46
Hatman schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:04:
Aangezien ik de laatste weken nogal last heb dat Taken niet meer goed uitgevoerd worden en vaak geen verbinding meer heb met Homewizard ben ik eens gaan kijken in Homewizard Online.
Tot mijn groet verbazing zie ik dat ,behalve op 2 mei 2017, GEEN maandelijkse backup is gemaakt!
Komt dat omdat mijn systeem het blijkbaar te druk heeft of hebben anderen daar ook last van?
Bij mij is ook de laatste backup van mei 2017

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Laatst online: 18:06
Het ziet er naar uit dat ik dus niet de enige ben waarvan er geen maandelijks backup meer gemaakt wordt in HomeWizard Online. Formeel zou er dus op 2 augustus ween een gemaakt moeten worden.
In de loop van tijd heb ik best wel de nodige dingen aangeschaft en het lijkt er op dat Homewizard alleen nog maar hardware verkoopt en de ondersteuning op zijn beloop laat.
Is er een mogelijkheid om alleen de Homwizard te vervangen en de rest van het spul, waaronder, de EnergieLink HeatLink weer te gebruiken?
Ik verwacht niet dat er een nieuwe HomeWizard komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
martinvdm schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:09:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik kan het type bij mij niet achterhalen ben ik bang. Zit een ijzeren kast omheen en lijkt iig niet op de Itho eco die jij beschrijft. Hij is ook best oud en een beetje luidruchtig, maar helaas is vervangen zoals TD-er beschrijft geen optie omdat ik in een huur huis woon. Tevens weet ik niet zeker of het bereik van de 433 zender voldoende is om de unit te bereiken omda datze weg gestopt zit op zolder. De 3-standen schakelaar zit beneden in de keuken dus die red hij zeker

Alleen de hoogste/lage stand schakelen zal voor mij voldoende zijn, die tussen stand gebruiken we toch eigenlijk niet...

Als iemand weet hoe je die 3 standenschakelaar kunt schakelen hebben we een universele oplossing, onafhankelijk van de afzuigunit die gebruikt wordt...

Hoop dat iemand een oplossing heeft! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:04
Ik zit net te zoeken naar domotica oplossingen, lijkt het er inderdaad op dat HomeWizard wat stilgevallen is. Laatste news item op de website is van november 2016, laatste Tweet is van mid-2015. Ik ga hier nu niet in investeren als het een aflopende zaak lijkt te zijn...

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hatman schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:57:

Is er een mogelijkheid om alleen de Homwizard te vervangen en de rest van het spul, waaronder, de EnergieLink HeatLink weer te gebruiken?
Nee, dan zou je het 868MHz protocol moeten reverse-engineren.
Daar zit de enige voortgang nog in, er is een eigen weerstation met losse sensors, de app lamp, rookmelders en nog wat geneuzel op 868MHz.
Domoticz kan veel overnemen dat met 433MHz werkt, maar 868MHz kan alleen door de HW uit te lezen met een json commando in een script.
Dit doe ik al een tijd maar de HW wifi crasht daardoor na een aantal dagen :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Veneficus schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:19:
Ik zit net te zoeken naar domotica oplossingen, lijkt het er inderdaad op dat HomeWizard wat stilgevallen is. Laatste news item op de website is van november 2016, laatste Tweet is van mid-2015. Ik ga hier nu niet in investeren als het een aflopende zaak lijkt te zijn...
Hier dus nog 1... Ondanks dat het het enige plug & play systeem is, soort van modulair en zeer simpel te bedienen, durf ik het ook niet aan, en laat ik het ook maar varen. Zonde hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomtommert schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Als iemand weet hoe je die 3 standenschakelaar kunt schakelen hebben we een universele oplossing, onafhankelijk van de afzuigunit die gebruikt wordt...

Hoop dat iemand een oplossing heeft! Alvast bedankt!
Ik zag van de week Sonoff 4ch pro voorbij komen op Banggood. (pre-order, dus iets langer wachten dan gebruikelijk)
De ingebouwde firmware heeft standaard al een mode om maar 1 relais tegelijk te schakelen (in te stellen met dipswitches op het kastje)
Afbeeldingslocatie: https://dl.itead.cc/Sonoff_4CH_Pro/Sonoff_4CH_Pro_interlock.gif
Dat is precies de soort mode die je nodig hebt voor zo'n ventilatieunit.

Nu weet ik niet of de standaard firmware ook geschikt is om via http-requests aangestuurd te worden. Indien wel, dan moet het niet zo moeilijk zijn om 'm via de HomeWizard te schakelen.
Indien niet, dan is er bijvoorbeeld de Tasmota firmware waarmee dat soort dingen wel te fixen zijn volgens mij.

Het idee is dat je dit kastje via WiFi gaat verbinden en dan een URL (get of post) uitzoekt om een relais te activeren in "interlock mode" op dat kastje. Die voer je in de HomeWizard in en koppelt die aan een schakelaar. Daarmee maak je 3 schakelaars, elk voor een stand van de ventilator en een 4e voor iets anders of de "uit stand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
8)7
TD-er schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:57:
[...]

Ik zag van de week Sonoff 4ch pro voorbij komen op Banggood. (pre-order, dus iets langer wachten dan gebruikelijk)
De ingebouwde firmware heeft standaard al een mode om maar 1 relais tegelijk te schakelen (in te stellen met dipswitches op het kastje)
[afbeelding]
Dat is precies de soort mode die je nodig hebt voor zo'n ventilatieunit.

Nu weet ik niet of de standaard firmware ook geschikt is om via http-requests aangestuurd te worden. Indien wel, dan moet het niet zo moeilijk zijn om 'm via de HomeWizard te schakelen.
Indien niet, dan is er bijvoorbeeld de Tasmota firmware waarmee dat soort dingen wel te fixen zijn volgens mij.

Het idee is dat je dit kastje via WiFi gaat verbinden en dan een URL (get of post) uitzoekt om een relais te activeren in "interlock mode" op dat kastje. Die voer je in de HomeWizard in en koppelt die aan een schakelaar. Daarmee maak je 3 schakelaars, elk voor een stand van de ventilator en een 4e voor iets anders of de "uit stand".
Voor mij is dat te ingewikkeld.. en kost erg veel tijd om uit te zoeken. Maar anderen misschien erg mee geholpen
*Hoop op mijn vraag nog een antwoord anders stork maar weer eens bellen ik heb vergeten aantekeningen duidelijk op te schrijven en heb nu wel :

zonder lus is laagste stand en zwart en grijs eruit, nul=blauw, bruin=L1 grijs =L2 Lus zit tussen L1 en L2 maar wat ik er mee moet en hoe te ??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
pixels66 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Hier dus nog 1... Ondanks dat het het enige plug & play systeem is, soort van modulair en zeer simpel te bedienen, durf ik het ook niet aan, en laat ik het ook maar varen. Zonde hoor...
Homey niks dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:20
oertje schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:35:
8)7
[...]

Voor mij is dat te ingewikkeld.. en kost erg veel tijd om uit te zoeken. Maar anderen misschien erg mee geholpen
*Hoop op mijn vraag nog een antwoord anders stork maar weer eens bellen ik heb vergeten aantekeningen duidelijk op te schrijven en heb nu wel :

zonder lus is laagste stand en zwart en grijs eruit, nul=blauw, bruin=L1 grijs =L2 Lus zit tussen L1 en L2 maar wat ik er mee moet en hoe te ??? 8)7
Het is heel makkelijk, als je alleen wilt schakelen tussen laag en hoog. Ik heb zo'n Kaku schakelaar die je achter het stopcontact kunt wegwerken en daarmee schakel ik de draad naar de winding voor 'hoog'. Ik weet zo niet meer welke dat is, maar daar kun je heel makkelijk achter komen door even te meten welke van de perilex draden spanning voert als je de driestandenschakelaar op hoog zet (L1 of L2). Wel ff de perilex stekker eruit tijdens het meten.

Ik heb overigens de driestandenschakelaar zelf er tussenuit gehaald. Het lijkt heel handig om die te houden, maar dat is het niet: je kunt dat namelijk niet 'overriden'. Als iemand die schakelaar op hoog zet en dat vergeet, dan kun je met Kaku doen wat je wilt maar hij blijft hard zuigen.

Het opent trouwens een enorme bak mogelijkheden: Ik heb in de keuken een normale Kaku wandschakelaar waarmee de afzuiging bediend kan worden. In de badkamer hangt een temperatuur/vochtsensor die via HomeWizard de ventilatie aanstuurt als het daar te vochtig wordt. En in de WC beneden heb ik een deurcontact dat telkens de ventilator voor 10 minuten aanzet als iemand de WC gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:02
pixels66 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Ik snap je redenatie wel, aan de andere kant, als het doet wat je wilt dat het doet wat maakt het dan verder uit? Ik heb over het algemeen weinig problemen gehad. Het laatste probleem wat ik had was een defecte Energy Link en die is keurig door HW omgeruild voor een ander exemplaar. Alles werkt verder naar behoren en ik schakel er verschillende zaken mee. Uiteraard is er ook wel wat ander spul te vinden maar daar moet je iets meer zelf aan tweaken, wat natuurlijk ook heel leuk kan zijn.
Het is gewoon heel jammer dat HW zelf niet wat meer duidelijkheid verschaft. Zou leuk zijn wat hun stip op de horizon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
PhilipsFan schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:01:
[...]

Het is heel makkelijk, als je alleen wilt schakelen tussen laag en hoog. Ik heb zo'n Kaku schakelaar die je achter het stopcontact kunt wegwerken en daarmee schakel ik de draad naar de winding voor 'hoog'. Ik weet zo niet meer welke dat is, maar daar kun je heel makkelijk achter komen door even te meten welke van de perilex draden spanning voert als je de driestandenschakelaar op hoog zet (L1 of L2). Wel ff de perilex stekker eruit tijdens het meten.

Ik heb overigens de driestandenschakelaar zelf er tussenuit gehaald. Het lijkt heel handig om die te houden, maar dat is het niet: je kunt dat namelijk niet 'overriden'. Als iemand die schakelaar op hoog zet en dat vergeet, dan kun je met Kaku doen wat je wilt maar hij blijft hard zuigen.

Het opent trouwens een enorme bak mogelijkheden: Ik heb in de keuken een normale Kaku wandschakelaar waarmee de afzuiging bediend kan worden. In de badkamer hangt een temperatuur/vochtsensor die via HomeWizard de ventilatie aanstuurt als het daar te vochtig wordt. En in de WC beneden heb ik een deurcontact dat telkens de ventilator voor 10 minuten aanzet als iemand de WC gebruikt.
Hi PhilipsFan,

Dat is dus ook precies waar ik mee bezig ben, ik vraag mij alleen nog af welke KaKu module ik dan hoe moet aansluiten.
Als ik bijv een KaKu AWMR‑230 neem hoe sluit ik dit aan achter de 3 standen schakelaar. Er zitten 3 draden achter de schakelaar. Zou ik hem dan moeten aansluiten op de draden voor de hogestand (3) en op die voor de laagste (1)? Er zitten tenslotte twee draden aan die je moet aansluiten. Het is voor mij niet erg als de afzuiger aanblijft als hij beneden op stand 3 staat....

Hoe heb jij dit aangesloten en welke KaKu module heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Normaal gesproken heeft zo'n box 2 schakeldraden voor stand 2 en 3.
Op de draaischakelaar is 1 draad het moedercontact (P) en de andere 2 voor de schakeldraden.
Staat de schakelaar op stand 1 dan is geen van de schakeldraden verbonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mcUlOFN4QcSvcvjpSGSi2s2M/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
PhilipsFan schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 01:01:
[...]

Aha Philipsfan, lijkt me mooie oplossing, dus achter het stopcontact van de perilex een KAKU zou dat kunnen met de acm 1000? maar wat bedoel je met schakel ik de draad naar de winding? en hoef ik in de perilexstekker dan niets aan te passen?
De acm 1000 , hoe zou ik die dan moeten bedraden? ik kan er 4 draden kwijt 2 in en 2 out
De 3 standen hangt namelijk heel ongelukkig boven op zolder dus die gaat eruit. Zou mooi zijn als ik hiermee de oplossing heb, dus hoop op een bevestiging van hoe te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Nog niet in verdiept, maar het nieuwe spul van Trust wekt wel mijn interesse, daar zitten al contactsensors bij, en het werkt samen met Hue. Hopen dat Trust meer uitbreidt met Homewizard achtige zaken..

(nieuws: KlikAanKlikUit presenteert Trust-smarthomeproducten met Zigbee-onders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 06:17
Ik ben langzaam compleet aan het overstappen naar HomeKit. De HomeWizard en KaKu hebben geen intenties om te upgraden naar HomeKit integratie en dat is voor mij een must. Sowieso verschijnt er weinig tot niets nieuws meer.
Dus langzaam alles aan het verkopen en nieuwe HomeKit Compatible producten aan het schaffen.
HomeWizard is nu nog puur backup…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
pixels66 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:13:
[...]

Nog niet in verdiept, maar het nieuwe spul van Trust wekt wel mijn interesse, daar zitten al contactsensors bij, en het werkt samen met Hue. Hopen dat Trust meer uitbreidt met Homewizard achtige zaken..

(nieuws: KlikAanKlikUit presenteert Trust-smarthomeproducten met Zigbee-onders...
Met Homey kun je praten en werkt met veel protocollen en met veel apparaten zo ook met schakelaars van de action bv ook KAKU, dus niet merk afhankelijk en volgens mij kun je heel je Homewizard gelijk eraan koppelen.
HW werkt gewoon bij mij weer sinds verhuizing alleen jammer dat als je verhuisd niet gewoon alles kunt wissen en opnieuw nee alles 1 voor 1 verwijderen. Dus wel een gedoe HW en verhuizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klikaanklikuit stapt ook over op Zigbee
De prijzen zijn wel behoorlijk fors, vrijwel gelijk aan Philips Hue voor lampjes en dan krijg je iets met een Trust-labeltje.
Ik wist al wel dat ze overgenomen waren (of misschien altijd al van Trust), maar zo pontificaal had het wat mij betreft niet in beeld gehoeven. * TD-er is niet zo'n fan van Trust.

Maar goed, als zelfs KAKU al daarheen gaat, zal het wel vrij snel aflopende zaak zijn van spul op 433 MHz en dus ook voor wat betreft toekomstbestendigheid van de huidige versie van HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kaku is al heel lang van Trust, maar kennelijk willen ze nu opeens hun naam erop plakken (stomstomstom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

We zitten alweer een tijdje over de 10k, dus tijd voor een vers topic.

Wie copy paste even schaamteloos maakt er een vers topic??

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
teacher schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:32:

Hoop nog wel dat iemand me helpt voordat het verdwijnt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was de starter van deze; maar laat deze keer de eer aan een ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Tomtommert schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

Hi PhilipsFan,

Dat is dus ook precies waar ik mee bezig ben, ik vraag mij alleen nog af welke KaKu module ik dan hoe moet aansluiten.
Als ik bijv een KaKu AWMR‑230 neem hoe sluit ik dit aan achter de 3 standen schakelaar. Er zitten 3 draden achter de schakelaar. Zou ik hem dan moeten aansluiten op de draden voor de hogestand (3) en op die voor de laagste (1)? Er zitten tenslotte twee draden aan die je moet aansluiten. Het is voor mij niet erg als de afzuiger aanblijft als hij beneden op stand 3 staat....

Hoe heb jij dit aangesloten en welke KaKu module heb je gebruikt?
Jij al wat wijzer Tomtommert? we zitten in zelfde schuitje .... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:02
Ik zie dat Conrad nu ook met iets gaat komen wat lijkt op HW. Geen KAKU maar ziet er aardig uit. Het is nog Beta en nog gratis. https://conradconnect.de/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
oertje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:02:
[...]

Jij al wat wijzer Tomtommert? we zitten in zelfde schuitje .... |:(
Helaas nog niet...ik zit er over te denken om maar eens te gaan testen met een simpele AWMR-230 Ingebouwde Mini Schakelaar achter de 3 standenschakelaar in de keuken, en dan op draad 1 en 3 gaan schakelen, maar die moet ik dan eerst ergens uit gaan bouwen en achter de 3 standenschakelaar inbouwen...
vind het ook zonde om hem te kopen voor alleen een test....

[ Voor 46% gewijzigd door Tomtommert op 04-08-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chippie777 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:36:
Ik zie dat Conrad nu ook met iets gaat komen wat lijkt op HW. Geen KAKU maar ziet er aardig uit. Het is nog Beta en nog gratis. https://conradconnect.de/en/
Lekker alles in de cloud c.q. op andermans computers. Not my cup of tea !
Ik hou mijn beveiliging/automatisering liever voor mezelf. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 11:35

pmeter

Poes!

Speedy-Andre schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:23:
Normaal gesproken heeft zo'n box 2 schakeldraden voor stand 2 en 3.
Op de draaischakelaar is 1 draad het moedercontact (P) en de andere 2 voor de schakeldraden.
Staat de schakelaar op stand 1 dan is geen van de schakeldraden verbonden.

[afbeelding]
Inderdaad, de draad voor stand 1 is altijd aangesloten en loopt niet via de drie-standenschakelaar. De drie-standenschakelaar schakelt tussen geen extra schakeldraad, de schakeldraad voor stand 2 en de schakeldraad voor stand 3. Let wel: het is niet de bedoeling om de schakeldraden voor stand 2 en 3 tegelijk aan te sluiten! Dit valt te automatiseren door twee relais achter elkaar te zetten. De eerste relais schakelt het signaal (stand 2 en 3) naar de tweede relais aan of uit. De tweede relais is een wisselcontact en schakelt tussen stand 2 of 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:53

JB

Cédric roelt!

RuudMR schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:28:
Laat ik ook weer eens reageren, met de RF20 rookmelder heb ik ook gehad dat deze op (ongewenst) alarm ging en niet meer stil te krijgen was.
Toen ik hierna alle andere melders ging testen bleek dat er nog zo'n melder met het zelfde defect bij zat. Beide maar vervangen, volgende keer maar betere 868mc melders kopen.
Verder doet mijn HomeWizard het na ruim 3 jaar uitstekend.
Dat heb ik hier nu ook met 1 van die rookmelders. Heb er alleen 4 en ze zijn nogal prijzig om in 1x te vervangen :(

Heb ook het liefste die 868mc melders, maar als je er 4 moet vervangen... ;w

Zie wel dat 1Dayfly de 21RF in de aanbieding heeft.

https://www.1dayfly.com/nl/nl/sale/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oertje
pmeter schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:29:
[...]

Inderdaad, de draad voor stand 1 is altijd aangesloten en loopt niet via de drie-standenschakelaar. De drie-standenschakelaar schakelt tussen geen extra schakeldraad, de schakeldraad voor stand 2 en de schakeldraad voor stand 3. Let wel: het is niet de bedoeling om de schakeldraden voor stand 2 en 3 tegelijk aan te sluiten! Dit valt te automatiseren door twee relais achter elkaar te zetten. De eerste relais schakelt het signaal (stand 2 en 3) naar de tweede relais aan of uit. De tweede relais is een wisselcontact en schakelt tussen stand 2 of 3.
Dank reactie, maar van relais snap ik niet , en klopt wel idd die draden,
Wat ik nu wel snap is als ik bv een acm1000 neem daar de bruine in stop en daar ook de draad L1(hoogste stand) dan een blauwe erin, maarrr...... welke draad nog meer dan???

3 standen gaat weg en ik hoef alleen hoog en uit te schakelen.

Oplossing: de blauwe draad is doorgeschakeld in de acm1000 dus hoeft maar 1 draad in.
ik ga zo testen en meld de uitslag voor tomtommert.

*UPDATE* Test gelukt, met behoud driestandenschakelaar. Mijn situatie: een perilexstopcontact met perilexstekker erin en een 3 standenschakelaar. wat heb ik gedaan: stopcontact geopend de bruine draad weggehaald en de hoogstand draad weggehaald eruit dus, deze draden heb ik in een acm 1000 gedaan de bruine op de L de zwarte schakeldraad van de hoogstand in het schakelsymbool gedaan van de acm 1000 dan 1 blauwe draad in de acm1000.
Het stopcontact verder gelaten zoals is en stekker er weer in en de acm1000 koppelen aan een nieuwe schakelaar in de Homewizard de 3 standen werkt ook alleen de hoogste stand en die staat altijd aan, anders werkt het niet. Nu kun je met HW uit en hoog schakelen.
Op zolder is de Mechanische ventilatie en beneden heb ik de HW en bereik is goed dus het kan zo wel.

[ Voor 34% gewijzigd door oertje op 04-08-2017 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb Homewizard eens gevraagd over de ontwikkelingen, aangezien het zo stil is can hun kant.

Antwoord:
"Deze week komt er weer een update. Daarnaast zijn er tevens meerdere product lanceringen gepland voor de komende maanden. Daarnaast zijn er nog een aantal grote projecten waarmee we intern mee bezig zijn om onze dienstverlening naar de consument in de toekomst kunnen gaan verbeteren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Sinds verhuizing wil ik de ipschakelaars aanpassen nieuw ip adres natuurlijk en dat lukt alleen op een apple, op android gaat het gewoon niet, HW gebeld, zouden het maanden terug al onderzoeken, Ik heb het gevoel dat alles beter werkt op een apple, op android constant problemen met instellingen,

Meer mensen die die ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:08
Dank Martin goed om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:55:
Sinds verhuizing wil ik de ipschakelaars aanpassen nieuw ip adres natuurlijk en dat lukt alleen op een apple, op android gaat het gewoon niet, HW gebeld, zouden het maanden terug al onderzoeken, Ik heb het gevoel dat alles beter werkt op een apple, op android constant problemen met instellingen,

Meer mensen die die ervaring hebben?
Ik had meer het idee dat het af en toe fout gaat wanneer je dingen aanmaakt op het ene platform en aanpast op het andere, dat het dan niet altijd goed gaat.
In mijn geval web-interface vs. Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:11:
[...]

Ik had meer het idee dat het af en toe fout gaat wanneer je dingen aanmaakt op het ene platform en aanpast op het andere, dat het dan niet altijd goed gaat.
In mijn geval web-interface vs. Android app.
Oh TD-er, dat zou natuurlijk ook kunnen zijn, maar in mijn geval had ik alleen android en daar deed ik alles mee, en probeerde daar ook aan te passen,maar iedere keer url weg, lukte gewoon niet, toen ik begin jaar een ipad kreeg van iemand en daar HW op installeerde lukte het daar wel de ip schakelaar url aan te passen, dus dat was wel vreemd.
Zal HW ook nog eens bellen of ze al wat uitgevogeld hebben erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oertje schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:33:
[...]

Oh TD-er, dat zou natuurlijk ook kunnen zijn, maar in mijn geval had ik alleen android en daar deed ik alles mee, en probeerde daar ook aan te passen,maar iedere keer url weg, lukte gewoon niet, toen ik begin jaar een ipad kreeg van iemand en daar HW op installeerde lukte het daar wel de ip schakelaar url aan te passen, dus dat was wel vreemd.
Zal HW ook nog eens bellen of ze al wat uitgevogeld hebben erover
Heb je het al eens geprobeerd mbv HW Online en de Web-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Anoniem: 443294 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Heb je het al eens geprobeerd mbv HW Online en de Web-app?
Ja, heb ook de webapp geprobeerd, want was makkelijker de url kopieren,maar nee ging ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:08
Bij het aanpassen vd urls is mijn ervaring wel goed te wachten opmhet vinkje na het saven. Dat kan soms meer dan een minuut duren. Doe je dit niet schrijft hij het niet weg. Ik pas aan via ios en webapp (windows). Kortom niet snel kijken of het gelukt is maar wachten op vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392030

Wordt er eigenlijk nog iets ontwikkeld bij Homewizard; ik heb het dan vooral over de functionaliteiten van de software. bv. een 'thuis-simulatie' wanneer op vakantie zou een voorbeeld kunnen zijn,

Mvg,
G,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Daar kan je een preset voor gebruiken (koffertje).
Je moet dan wel zelf aangeven wat er onder die preset gebeurt maar het kan tenminste zonder het normale schema in de war te gooien.
Het is wel even werk, want taken die je aanmaakt werken standaard onder alle presets als je daar zelf niets aan verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:53

JB

Cédric roelt!

Wel slecht dat zo'n http://app.homewizard.nl nog steeds niet secure is opgebouwd. Hopelijk gaat de beveiliging op korte/lange termijn ons niet bloot leggen met accountgegevens etc :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55
JB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:51:
Wel slecht dat zo'n http://app.homewizard.nl nog steeds niet secure is opgebouwd. Hopelijk gaat de beveiliging op korte/lange termijn ons niet bloot leggen met accountgegevens etc :(
Slecht he, ze hebben zo weinig visie anders dan "hardware toevoegen" echt heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

the-spawn

.: Dark Storm :.

JB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:51:
Dit verbaasd mij ook al ontzettend lang. Ik heb het ook al meermaals bij HomeWizard aangegeven, incl. advies, maar ze willen het niet begrijpen zo lijkt het en gebruik de login nu niet meer. De laatste reactie was:

"De manier waarop HomeWizard beveiligd is, geeft de optimale balans tussen veiligheid, usability en technische haalbaarheid. De verbinding tussen de HomeWizard Online server en mobiele telefoons is met SSL beveiligd. De verbinding die de HomeWizard maakt met de server is ook gehashed en niet zomaar te sniffen. Advies is dus om altijd HomeWizard Online te gebruiken.

Gebruik je niet de HomeWizard Online dienst (maar verbind je direct op basis van IP), dan is het inderdaad zo dat je wachtwoord in commando's plain text staat. Het kan ook zijn dat de webapp dit doet, maar *uitsluitend* binnen je eigen netwerk. We gaan er vanuit dat dit voor derden afdoende is beveiligd met WPA/WPA2, hierin ligt de verantwoordelijkheid bij de gebruiker. Als je met de webapp vanaf buitenshuis verbinding maakt, is dit ook gewoon een SSL verbinding."

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]the-spawn schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:22
"Als je met de webapp vanaf buitenshuis verbinding maakt, is dit ook gewoon een SSL verbinding."
Tussen hun webserver en de Homewizard kan ongetwijfeld wel een beveiligde verbinding zijn, maar zoals ik het nu zie is de pagina op zich zelf van de webapp wel onbeveiligd (http://app.homewizard.nl). Aangezien je hier logingegevens moet verstrekken van je Homewizard Online account lijkt me dit dus kwetsbaar voor MitM attacks. Ook ik heb het al eerder aangekaart, maar kreeg toen een soortgelijk antwoord. Volgens mij willen ze her gewoon niet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@martinvdm je hebt niet willen snappen vanwege "te complex", maar ook vanwege "te grote implicaties".
En het zal waarschijnlijk dat laatste zijn. De CPU in de HW is namelijk niet in staat om alles via SSL te versleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:20:
@martinvdm je hebt niet willen snappen vanwege "te complex", maar ook vanwege "te grote implicaties".
En het zal waarschijnlijk dat laatste zijn. De CPU in de HW is namelijk niet in staat om alles via SSL te versleutelen.
Dan kun je toch nog steeds de webpagina app.homewizard.nl beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:26:
[...]

Dan kun je toch nog steeds de webpagina app.homewizard.nl beveiligen?
Zou je wel denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De volgende die post maakt een nieuw topic aan! :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Er zijn intenties om een samenwerking aan te gaan met de Apple Homekit, althans dat kreeg ik als antwoord op mijn vraag aan Homewizard. Nu maar afwachten
-------------------------------
De intentie met homekit is er een de collega's van het R&D team zijn er naar te kijken over de mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Naam weggehaald
HomeWizard Support & Sales
------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 08:28
Zijn er ervaringen met Homey en de HomeWizard in de topic?
Homewizard komt met weinig nieuws en als er wat nieuws komt is meer gericht op nieuwe klanten als ik eerlijk mag zijn. Aangezien ik veel hardware heb die met de HomeWizard werkt zoals Energylink (van HW zelfs natuurlijk), 868Mhz Weerstation en diverse KAKU ontvangers/verzenders denk ik dan aan een Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtommert
oertje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:06:
[...]

Dank reactie, maar van relais snap ik niet , en klopt wel idd die draden,
Wat ik nu wel snap is als ik bv een acm1000 neem daar de bruine in stop en daar ook de draad L1(hoogste stand) dan een blauwe erin, maarrr...... welke draad nog meer dan???

3 standen gaat weg en ik hoef alleen hoog en uit te schakelen.

Oplossing: de blauwe draad is doorgeschakeld in de acm1000 dus hoeft maar 1 draad in.
ik ga zo testen en meld de uitslag voor tomtommert.

*UPDATE* Test gelukt, met behoud driestandenschakelaar. Mijn situatie: een perilexstopcontact met perilexstekker erin en een 3 standenschakelaar. wat heb ik gedaan: stopcontact geopend de bruine draad weggehaald en de hoogstand draad weggehaald eruit dus, deze draden heb ik in een acm 1000 gedaan de bruine op de L de zwarte schakeldraad van de hoogstand in het schakelsymbool gedaan van de acm 1000 dan 1 blauwe draad in de acm1000.
Het stopcontact verder gelaten zoals is en stekker er weer in en de acm1000 koppelen aan een nieuwe schakelaar in de Homewizard de 3 standen werkt ook alleen de hoogste stand en die staat altijd aan, anders werkt het niet. Nu kun je met HW uit en hoog schakelen.
Op zolder is de Mechanische ventilatie en beneden heb ik de HW en bereik is goed dus het kan zo wel.
Gefeliciteerd met je succes! Klinkt goed! Ik heb helaas nog niet zo veel tijd gehad om verder te hobbien...

Heb je toevallig foto's gemaakt van hoe het er nu uit ziet bij jou? Hoe je eea heb aangesloten?
En hoe wist je welke draad voor welke stand was?
Pagina: 1 ... 106 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!